Battlefield 2 bitching deel II

(FYI: 1e deel ging over de underpowered anti air units...)
Wat ik wel gemerkt heb is dat de server vaak achterloopt op bepaalde zaken.
Het beste merk je dit als je bijvoorbeeld achter een zandzak c.q. muurtje zit die ongeveer tot je middel komt. Het idee: Ale je op dat moment staat, kan je geraakt worden van voren, en als je prone gaat (liggen) dan niet meer, je hebt dan dekking. (aanvallen in de rug even daargelaten)
Soms sta je dan te schieten en hoor je de kogels inslaan en zie je inderdaad recht voor je iemand schieten op je. op zo'n moment wil ik nogal vaak achter de zandzak gaan liggen/zitten zodat ik niet meer geraakt kan worden. ECHTER..het komt erg vaak voor dat ik -als ik eenmaal achter het muurtje of zandzak lig- ik NOG geraakt wordt. ALS WARE HET DAT IK NOG RECHTOP STOND. -als je begrijpt wat ik bedoel.
Soms is deze "vertraging" wel tot 1.5 seconden nog steeds aan de orde.
Aan de latency kan het dan niet liggen: ik heb een ping van 15 tot hooguit 25, hogere ping servers pak ik niet. 1 seconde is een eeuwigheid in netwerken.
Voor de netwerk-nitwits: Dit zijn milliseconden, dus 1,5 seconde is ping van 1500(!) belachelijk dus.
En 1.5 seconde pak ik nog "krap" wat misschien was het wel nog langer.
Het is ook geen "clipping" issue (steekt geometrie door muur of zandzak heen aan de buitenkant waar men je op raakt)
Ik heb hier op gelet, en op plekken waar clipping hits niet mogelijk zijn gebeurd het ook.
Het is zeker niet op alle servers...maar wel op veel en het valt op in Battlefield 2, want in alle FPS die ik hiervoor online gespeeld heb, was dit nooit ZO prominent aan de orde.
Persoonlijk denk ik dat het een CPU issue is aan de serverkant.
systeem lag aan de server kant kan natuurlijk ook resulteren in een vertraagde registratie van een impact vector, de server beslist of iets al dan niet raak is en deze reactie interpreteerd de client.
En niet zozeer omdat die servers nou zo brak zijn, maar ik vertrouw die BF2 server software niet.

Op mijn server krijgt ik vreemd CPU-load pieken in de performance monitor, welke verder niet gerelateerd zijn aan de actie op de server (hij is leeg)
Is iemand dit ook wel eens opgevallen?