[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 28.676 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

BARACUS schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:26:
Ik ben al dagen bezig met een duurtest voor een g3. Omdat iemand zei dat het nooit 50 uur kan zijn werd ik nieuwgierig. Ik ben dus 2 batterijen aan het leegspelen met 2 verschillende instellingen. Het valt me een beetje vies tegen daarom post ik alvast een aankondiging. Even een tipje van de sluier, hij staat nu al 41.5 uur te snorren en heeft nog puf over. Hopelijk heb ik morgen de uitslagen :)
Ben toch even benieuwd, wat je afspeelt. Is dat mp3/wma/etc of radio? Op welk volume speel je af?
Misschien niet geheel onbelangrijk, wat voor batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
_Rayman_ schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:02:
[...]

Ben toch even benieuwd, wat je afspeelt. Is dat mp3/wma/etc of radio? Op welk volume speel je af?
Misschien niet geheel onbelangrijk, wat voor batterijen?
Wees geduldig, het is geen flauwekul test je krijgt natuurlijk een hele rits informatie erbij.
Alles hangt natuurlijk af van volumes en bitrates, aan radio wil ik al helemaal niet meer denken :D Dat zal waarschijnlijk het minste stroom kosten, dat duurt dan eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Poeh klaar, het batterijtje staat te knipperen dus dan denk je dat je bijna klaar bent...niet dus.

Iaudio g3 512mb
Sennheiser mx400
Varta accu ultra 2100mah nimh (alweer 3 jaar oud ofzo, zeker onder 50 keer opgeladen)

Ik heb gewoon de boel op repeat gezet en maar lekker laten spelen.

Test 1, zware test

Maxwell - I'm You: You Are Me And We Are You (Pt. Me & You)
Dit nummer heeft lekkere bassen, dit lijkt mij een goede batterijen vreter.
mp3, lame alt-extreme
Lijkt mij ook lekker zwaar om af te spelen, vbr 192/256/320.
Equalizer: clarity
BBE: 10
Mach3: 1
Mp3 enhance :on

Alle opties aan, geen genade.
Volume: 25
Gaat flink hard, veel hoger ga je niet uren luisteren lijkt mij zo ;)

Dit is eigenlijk wel de praktijk hoe ik mijn favo muziek afspeel, niet erg vriendelijk voor de batterijen.
Afspeeltijd : 29 uur

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Test 2, lichte test

Een talkradio opname, geen bass erg neutraal geluid.
mp3 bitrate 56
Alle opties uitgezet
volume: 15

Dit leek mij wel overeenkomen met de toverspecificaties die fabrikanten laten zien. Volgens mij gebruiken ze wma bitrate 64 om opslag en speelduur te meten. Is best te doen in de in de praktijk.
Afspeeltijd : 47 uur

Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Het is niet helemaal eerlijk om te zeggen want tijdens de introductie van het apparaat bestonden ze nog niet maar je hebt nu 2800Mah batterijen. Je zou dus 33% erbij kunnen tellen als je die gaat gebruiken. Als je 128 bitrate gebruik etc. zou je weleens de 50 uur kunnen halen die is opgegeven zonder rare fratsen uit te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 12-12-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hmm, ik speel alleen WAV en OGG q8 bestanden af met mijn G3. Geen equalizer of andere dingen aan. De Sanyo 2500 mAh batterijen die ik gebruik lijken niet echt langer mee te gaan dan de Varta 15 Minute Charge & Go 2000 mAh. Het verschil in levensduur lijkt zeker geen 25% te zijn. Het schijnt ook dat NiMH batterijen veel beter zijn in langdurig een hoge stroom te leveren dan langdurig een lage (daarbij presteren alkalinebatterijen beter). Misschien dat de G3 'niet genoeg' stroom trekt om het maximale uit hoge capaciteits-batterijen te halen. Ik heb trouwens nog nooit 2800 mAh batterijen gezien (op internet of elders); wel 2700.

Ik zal bij de volgende batterij-swap eens beginnen te timen. :)

Ik kan de Varta 15 Minute Charge & Go batterijen zeker aanraden. Erg rielekst 's ochtends of 's avonds even in een kwartiertje twee batterijen opladen. :)
(Volgens reviews van de iets andere Varta 15 minute photo batterijen is na die 15 minuten pas 80% van de capaciteit bereikt en moet je nog 15 minuten met druppellading laden voor de overige 20%. Zal ik zelf nog wel eens testen of dat ook voor mijn batterijen klopt...)

[ Voor 32% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-12-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Inderdaad, 2700Mah :P
Snelladen schijnt nogal funest te zijn voor prestaties en de levensduur van batterijen :/ Wat mij betreft is het dus niet zo relaxed. Tussen merken kan nogal een verschil zitten qua prestaties, je zou denken tussen modellen van 1 merk niet :$ Alkaline batterijen lijken het bij mij echt nooit lang vol te houden vergeleken met oplaadbare. Ze zijn alleen handig voor inderdaad langdurige zaken omdat oplaadbare vreselijk snel leeglopen (7% per dag geloof ik), voor afstandbedieningen en klokken etc neem je alkaline.

[ Voor 58% gewijzigd door BARACUS op 12-12-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dus in jouw test laat je steeds 1 nummer herhalen?
Dus de backlight gaat weinig aan? Ik heb namelijk wel vaak de backlight aant, dat trekt volgens mij behoorlijk. En ik heb ook ergens gelezen dat het zuiniger is om steeds 1 liedje af te spelen dan steeds andere liedjes, maar ik heb verder geen bron om dat te bevestigen.
En Cla in de equalizer is denk ik Classic, niet Clarity. Maakt overigens niks uit en een mooie test hoor!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hmm inderdaad, hoe kom ik in hemelsnaam aan clarity. Misschien dat klassiek wordt omschreven als clarity en het zo in mijn hoofd is blijven hangen :P
Ik denk niet dat backlight zo'n enorme aanslag op de batterij is, het zit ook op horloges. Ik had misschien beter een album kunnen gebruiken, het leek mij niks uit te maken maar wie ben ik. Het is gewoon leuk om even te weten wat zo'n ding ongeveer doet in de praktijk. Je gaat na 16 uur toch wel pitten en je vervangt vliegensvlug de batterij voor een verse. Dan voldoet het eigenlijk aan alle eisen, je kunt niet zonder stroom komen te zitten. Het zou ook leuk zijn om te testen hoeveel bepaalde functies schelen, backlight volledig aanzetten >:) of andere volumes gebruiken. Misschien doe ik dat nog wel.

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 12-12-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

en da mach3bass op 10 :D
Ik gebruik hem namelijk veel op 8 (met MX500, heb jij echt niet het ideed dat je te weinig bas hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
McBBvB schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:07:
ik heb de iaudio t2 gekocht maar nu wil ik andere oordopjes kopen maar de speler nog wel om me nek hangen. nu zie ik dat er geen gaatje zit waardoor ik een touwtje kan doen voor voor een hanger. weet iemand hier een oplossing voor? ik zag op de iaudio site deze plaatjes, weet iemand misschien hoe hij dit gedaan heeft?
link: http://board.cowon.com/ze...%CD%BD%BA%C5%D9%BC%C7.JPG
niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
bartvl schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:45:
en da mach3bass op 10 :D
Ik gebruik hem namelijk veel op 8 (met MX500, heb jij echt niet het ideed dat je te weinig bas hebt?
Je vindt een Harley zeker als een electrische scooter klinken :+
Nee, ik vind de bass dan veel teveel overheersen. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor muziek je hebt, af en toe moet je wel wat aanpassen. Ik vind Rock en Pop als te zwaar klinken, met klassiek (of clarity) is alles heel erg mooi helder maar de bass is wel opgepept via de andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
BARACUS schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:31:
Snelladen schijnt nogal funest te zijn voor prestaties en de levensduur van batterijen :/ Wat mij betreft is het dus niet zo relaxed.
Dat lees ik ook hier en daar, maar dat wordt ook op sommige (technische) sites weerlegd. Of je daadwerkelijk meer dan enkele procenten achteruitgang t.g.v. de opwarming door snelladen hebt tijdens de levensduur van batterijen is maar de vraag. Zeker bij deze Varta batterijen die speciaal ontworpen zijn (ze worden iig op de e.o.a. manier herkend door de oplader) om in 15 minuten opgeladen te kunnen worden. Bovendien warmen de batterijen niet zo erg op omdat er een fan in de lader zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135071

Ik vroeg me een dingetje af over de U3 speler. Die heeft namelijk op alle plaatjes zo'n saaie witte achtergrond, maar valt deze ook aan te passen? Want ik las wel dingen over backgrounds voor de U3, maar ik weet niet of dit nou ook in het spelers-scherm is of alleen als je niet in het menu zit zeg maar. Ik wou dit graag weten omdat ik hier laatst ook al een topicje heb geopend over de F2 versus de U3 ( ben aan het twijfelen welke ik wil gaan kopen ). Ikzelf heb liever de U3, ziet er iets meer standaard uit, en joystick blijkt ook makkelijker te werken. Ook wordt hij dan minder snel gejat, omdat hij er iets meer uitziet als een "normale" MP3 speler. Dat van die achtergrond zou ik graag willen weten, omdat dat eigenlijk nog de enige vraag is waar ik mee rest :). Aangezien hier genoeg mensen zijn die zelf een iAudio hebben, en waarschijnlijk ook een paar U3 mensen, zou het mooi zijn als ze hier zouden kunnen posten hoe die achtergrond precies in zijn werk gaat en eventueel met e-mail contact met mij op kunnen nemen, zodat ik nog wat extra vragen kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:33:
[...]
Dat lees ik ook hier en daar, maar dat wordt ook op sommige (technische) sites weerlegd. Of je daadwerkelijk meer dan enkele procenten achteruitgang t.g.v. de opwarming door snelladen hebt tijdens de levensduur van batterijen is maar de vraag. Zeker bij deze Varta batterijen die speciaal ontworpen zijn (ze worden iig op de e.o.a. manier herkend door de oplader) om in 15 minuten opgeladen te kunnen worden. Bovendien warmen de batterijen niet zo erg op omdat er een fan in de lader zit.
Nu moet je niet lachen maar de consumentengids heeft dit ook weleens onderzocht. Batterijen testen kunnen ze nog wel aan ;) Het snelladen had namelijk een negatief effect op de energie die een batterij kon leveren, met 14 uur opladen had je een sterkere batterij. De levensduur zou ook achteruit gaan maar dat is weinig boeiend, aan de 500 keer kom je amper of je moet echt profi bezig zijn. Dan koop je elke jaar toch lekker een vers setje, zo duur zijn ze ook niet. Enne als je direct een batterij nodig hebt is 14 uur laden ook ZEER negatief voor de prestaties :P Ik persoonlijk hoef ze niet te hebben want ik kan prima vooruit met normaal laden, het is gewoon een keuze die je maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door BARACUS op 12-12-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569

Anoniem: 97569 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:06:
[...]

Er bestaat geloof ik geen 8gig iAudio...zo wel, dan hoor ik het graag!!!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 97569 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:06:
[...]

Er bestaat geloof ik geen 8gig iAudio...zo wel, dan hoor ik het graag!!!
Er staat weer een nieuw preview filmpje over de D2 op iAudiophile.net. Ik duim voor je dat hij ook in Europa wordt uitgebracht.
• Available in 2GB and 4GB - supports SD cards with up to 4GB
Met SD card op 8GB te brengen dus. Verwacht niet dat dat een goedkope deal wordt, maar dat was de vraag niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 14-12-2006 18:00 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:28

Piggen

Lekker bakkie

Paar nieuwe firmwares:

U3 1.26
F2 1.11
T2 1.21

Wie een changelog wil, moet maar naar product.cowon.com gaan de boel door een vertaler halen.

Henk007 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:08:
[...]

Er staat weer een nieuw preview filmpje over de D2 op iAudiophile.net. Ik duim voor je dat hij ook in Europa wordt uitgebracht.

[...]

Met SD card op 8GB te brengen dus. Verwacht niet dat dat een goedkope deal wordt, maar dat was de vraag niet ;)
Ik heb helemaal niet zo'n groot scherm nodig 8)7
Damn, waarom niet gewoon een leuk mpsspelertje met 8gb en leuk schermpje, maar niet overdone ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50
Anoniem: 97569 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:00:
[...]

Ik heb helemaal niet zo'n groot scherm nodig 8)7
Damn, waarom niet gewoon een leuk mpsspelertje met 8gb en leuk schermpje, maar niet overdone ofzo..
Mariekje, kijk eens naar de iAudio F2. Deze is tegenwoordig ook in 4GB verkrijgbaar.
Ik zat zelf te twijfelen tussen deze en de Meizu M6 (die nog het meest lijkt op de D2) omdat de iAudio alleen met 2GB te koop was en ik minstens 4Gb wilde. Sinds kort is de F2 gelukkig dus ook met 4Gb leverbaar en heb hem meteen besteld, mede ook omdat de F2 meer op audio is gericht en minder op het multimedia gebeuren zoals de Meizu en de D2. Hij heeft een enorme batterijduur van 22 uur, geen overdone scherm en de bekende iAudio geluidskwaliteit met 2x30 mW output, dus stuurt probleemloos nagenoeg elke hoofdtelefoon aan. Beter geluid dan dit vind je niet bij een kleine portable mp3-speler! :)
Ik heb dat filmpje van de D2 ook gezien, maar je moet geen dikke vingers hebben om dat ding een beetje te kunnen bedienen. Volgens mij zijn dergelijke kleine touchscreens erg onpraktisch. Die moet je eigenlijk met een stylus bedienen..

8GB is nog niet verkrijgbaar, behalve bij de Apple ipod, maar die wil je niet als je echte geluidskwaliteit zoekt. Niet dat deze nou zo slecht zijn, maar iPod loopt qua geluidskwaliteit gewoon niet mee in de "top" waartoe iAudio behoort.

[ Voor 13% gewijzigd door Tranquility op 17-12-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is creative een beetje te meten met de kwaliteit van iAudio? Of iRiver? Want zoek toch een 8gb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Creative is beperkter, imo. Bij Creative heb je een custom eq (of niet eens) en that's it. Desondanks zeker niet slecht. Of het wat uitmaakt? Dat is persoonlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 18-12-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 97569 schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:14:
Is creative een beetje te meten met de kwaliteit van iAudio? Of iRiver? Want zoek toch een 8gb ;)
Ik zou dan eerder voor de Sandisk e2xx serie gaan; de e280 is 8GB.
Heeft alleen geen Ogg Vorbis support, wat de iAudio spelers allemaal wel hebben, Creative ook niet trouwens. Diverse positieve reviews over de Sansa serie zijn er te vinden. linkje

Overigens is men bij Rockbox.org bezig met een aangepaste firmware voor de Sansa e-serie. Daarin zit wel o.a. Ogg en FLAC support.

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 28-12-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
De D2 gaat vanaf januari verkocht worden via hier o.a. zag ik. Prijs: 229 euro / 2 GB versie / kleur: zwart

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 19-12-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41
funrider schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:01:
De D2 gaat vanaf januari verkocht worden via hier o.a. zag ik. Prijs: 229 euro / 2 GB versie / kleur: zwart
Yes :)
Ik heb lang zitten kijken naar de Meizu Miniplayer, de Creative Zen plus en de iAudio U3, maar ze waren het allemaal net niet. Deze D2 heeft alles wat ik zoek: 30 fps, lange accuduur, uit te breiden met sd/mmc en gewoon met explorer te benaderen. Het nadeeel van vingerafdrukken door het touchscreen voorkom je door de achterkant van je vingertop (nagel dus) te gebruiken (deed ik met mijn oude iPaq ook altijd).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14
Mr_Blobby schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:05:
[...]
Yes :)
Ik heb lang zitten kijken naar de Meizu Miniplayer, de Creative Zen plus en de iAudio U3, maar ze waren het allemaal net niet. Deze D2 heeft alles wat ik zoek: 30 fps, lange accuduur, uit te breiden met sd/mmc en gewoon met explorer te benaderen. Het nadeeel van vingerafdrukken door het touchscreen voorkom je door de achterkant van je vingertop (nagel dus) te gebruiken (deed ik met mijn oude iPaq ook altijd).
Inderdaad, deze heeft wat de rest ook heeft + meer.
Enige nadeel is de grootte van het flash geheugen. Wat er nu op de site staat is een 2GB versie maar er moet ook een D2 met 4GB (intern) bestaan. Dat is een beter uitgangspunt want die kun je dan nog eens uitbreiden met een SD kaartje erbij. Zodoende blijft het betaalbaar en is het ook een schaalbaar model.
Positief is ook de lange accuduur en het hoge uitgangsvermogen.
Als de 4GB zo rond de € 240-250 gaat kosten zou het een mooie en concurrende prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Kun je dan eindelijk gewoon divx afspelen zonder allerlei aanpassinge via progjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BARACUS schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:05:
Kun je dan eindelijk gewoon divx afspelen zonder allerlei aanpassinge via progjes?
Als ik kijk naar wat de D2 ondersteund: Aannemende dat je het over de D2 hebt
Video : MPEG4 ~ 2Mbps, 320x240, 30fps, MP3 audio
Als al jou Divx files daar aan voldoen zul je dus geen probleem hebben, maar het lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ok jammer. Ik wil gewoon de standaard downloads erop gooien en afspelen, zoals een divx dvd speler. Het is nogal nutteloos als ik alles moet gaan lopen ombouwen, kost teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Een speler met een bijzonder goede codecsupport is de iubi Blue. [HDD] Het iubi PMP Blue topic
Is wel een totaal andere speler. Nogal een bulky HDD-PMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hehe meer als 100 gram mag het niet zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 19-12-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201598

Als al jou Divx files daar aan voldoen zul je dus geen probleem hebben, maar het lijkt me sterk.
Divx files vallen toch onder MPEG 4? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

offtopic:
Behandel me als een noob op dit gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 17:02
8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Aniki op 20-12-2006 21:19 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Anoniem: 201598 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:21:
[...]

offtopic:
Ja, maar helaas is de ene MPEG 4 de andere niet.
Ik heb even als voorbeeld een screenshot gemaakt van GSpot met de verschillende XVID settings.
Eerst het origineel:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/grotenbreg/VideoOrginal.gif

En dezelfde XVID geconverteerd met de JetAudio software voor de D2 (normal quality):

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/grotenbreg/JetAudioVideoConvertNormalQualityForCowonD2.gif

Ik ben zelf geen expert, maar zo te zien kan de D2 bijv. niet met zogenaamde BVOB frames overweg want die zijn verdwenen na de conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk een tegenvaller, maar dit moet volgens mij toch met heel veel DAP/PMP's zo zijn.

Had trouwens een mailtje gestuurd naar mp3spelers.nl en die zeiden dat de D2 4gb versie een maand later (begin feb) voor 30-40 meerprijs wordt verkocht.

Ik vind het jammer dat hij later komt. Weet iemand misschien of hij ergens anders al eerder te koop is?

offtopic:
bedankt voor je duidelijke uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 201598 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:21:
[...]

offtopic:
Divx maakt gebruik van Mpeg4 codering ja. Mpeg4 heeft een aantal verschillende features en niet elke encoder hoeft ze persé allemaal te implementeren. Nu kun je bij Divx zelf ook nog een aantal instellingen doen, denk aan B-frames, quad pixel, ed.
Mr_Blobby schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:37:
[...]

Ja, maar helaas is de ene MPEG 4 de andere niet.
Ik heb even als voorbeeld een screenshot gemaakt van GSpot met de verschillende XVID settings.
Eerst het origineel:

[afbeelding]

En dezelfde XVID geconverteerd met de JetAudio software voor de D2 (normal quality):

[afbeelding]

Ik ben zelf geen expert, maar zo te zien kan de D2 bijv. niet met zogenaamde BVOB frames overweg want die zijn verdwenen na de conversie.
Zou kunnen kloppen ja. De meeste PMP's kunnen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Laatst online: 20-06-2024
Die D2 lijkt me een gaaf apparaatje, helaas net de U3 4Gb gekocht die ik probeer te verkopen, gaat denk ik wel lukken en de D2 4GB is nog niet leverbaar dus haast heb ik niet. De U3 als Mp3-speler is verder uitstekend maar het menu is wat klein en voor mijn ogen moeilijk leesbaar. Apart opladen hoef ik de U3 eigenlijk nooit omdat ik de U3 in de auto als USB-source gebruik in de autoradio en dan wordt opgeladen tijdens het gebruik. Voor het afspelen van video zal er bij de D2 wel software worden geleverd waarmee je snel het gewenste formaat krijgt. Voor de U3 gaat een film in 15 minuten ofzo en de kwaliteit (voor 1 inch) is dan zeer redelijk.

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
clemento schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:11:
Die D2 lijkt me een gaaf apparaatje, helaas net de U3 4Gb gekocht die ik probeer te verkopen, gaat denk ik wel lukken en de D2 4GB is nog niet leverbaar dus haast heb ik niet. De U3 als Mp3-speler is verder uitstekend maar het menu is wat klein en voor mijn ogen moeilijk leesbaar. Apart opladen hoef ik de U3 eigenlijk nooit omdat ik de U3 in de auto als USB-source gebruik in de autoradio en dan wordt opgeladen tijdens het gebruik. Voor het afspelen van video zal er bij de D2 wel software worden geleverd waarmee je snel het gewenste formaat krijgt. Voor de U3 gaat een film in 15 minuten ofzo en de kwaliteit (voor 1 inch) is dan zeer redelijk.
leuk verkooppraatje ;)

• Mr_Blobby
clemento schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:11:
Voor het afspelen van video zal er bij de D2 wel software worden geleverd waarmee je snel het gewenste formaat krijgt. Voor de U3 gaat een film in 15 minuten ofzo en de kwaliteit (voor 1 inch) is dan zeer redelijk.
Het is dezelfde JetAudio software waarmee je voor de U3 èn de D2 video's kan converteren.
In de laatste versie staan er namelijk al conversieprofielen voor de D2. :)
Mijn ogen zijn ook gericht op de D2 in 4Gb uitvoering.

• clemento
Die U3 blijft een fantastische MP3-speler. Ook als de verkoop niet lukt ben ik er verder erg tevreden mee.
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/9927/d2iaudiodi3.jpg
Vooral ook de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken vind ik erg handig aan de D2 en natuurlijk het grote scherm. Voor aanraak scherm is het denk ik wel handig om een extra screen-protector aan te brengen.

• HoppyF
clemento schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:21:
[...]

Die U3 blijft een fantastische MP3-speler. Ook als de verkoop niet lukt ben ik er verder erg tevreden mee.
[afbeelding]
Vooral ook de mogelijkheid om SD kaartjes te gebruiken vind ik erg handig aan de D2 en natuurlijk het grote scherm. Voor aanraak scherm is het denk ik wel handig om een extra screen-protector aan te brengen.
Precies, het is zeker handig dat je SD kaartjes kunt gebruiken om het interne geheugen uit te breiden. Ik vind het vreemd dat men dit ook niet in de overige MP3 spelers mogelijk maakt. Je ziet het tenminste niet vaak en dat is jammer. Ruimte moet geen probleem zijn want er bestaan immers ook mini en micro SD kaartjes.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Waar ik vooral naar kijk is de batterij capaciteit, 10 uur voor video, en 45 voor muziek.

Dat is pas relaxed :)

• clemento
HoppyF schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:30:
[...]

Precies, het is zeker handig dat je SD kaartjes kunt gebruiken om het interne geheugen uit te breiden. Ik vind het vreemd dat men dit ook niet in de overige MP3 spelers mogelijk maakt. Je ziet het tenminste niet vaak en dat is jammer. Ruimte moet geen probleem zijn want er bestaan immers ook mini en micro SD kaartjes.
Er bestaan er wel een paar zoals Sandisk en een onbekend merk waar kaartjes tot 1 GB in kunnen. Flash geheugen was tot voor kort ook erg prijzig maar het zou wel eens een hit kunnen worden. TZT zal het geheugen nog wel groter worden dan nu maximaal 4 Gb maar dat zal dan wel niet in de D2 passen helaas.

• HoppyF
clemento schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:49:
[...]

Er bestaan er wel een paar zoals Sandisk en een onbekend merk waar kaartjes tot 1 GB in kunnen. Flash geheugen was tot voor kort ook erg prijzig maar het zou wel eens een hit kunnen worden. TZT zal het geheugen nog wel groter worden dan nu maximaal 4 Gb maar dat zal dan wel niet in de D2 passen helaas.
iAudio is dan waarschijnlijk wel één van de weinige die kwaliteits spelers voorziet van een dergelijke extra optie om uit te kunnen breiden. Prima wel. Men zegt nu een max. van 4 GB uitbreiding maar dat is volgens mij alleen maar omdat er niet getest is of kan worden met > 4GB omdat dit niet gangbaar is. Ik geloof dat het best wel zal werken als je er later een 8GB in wilt doen. Nu nog (erg) duur maar zoals je weet gaan de prijzen nog steeds flink omlaag.
De onderstaande opmerking is wel van belang. Ik ga er echter vanuit dat de iAudio D2 wel SDHC aankan omdat er tot 4 GB gespecificeerd is.
De maximale capaciteit van SD(HC) kaarten zal overigens 32GB zijn.

SDHC kaarten zijn ALLEEN compatibel met apparaten die de SDHC standaard ondersteunen (te herkennen aan het speciale SDHC logo). SDHC kaarten zijn NIET compatibel met apparaten die alleen normale SD kaarten ondersteunen. Controleer vóórdat u een SDHC kaart aanschaft dus altijd of uw apparaat deze nieuwe SD standaard accepteert

[ Voor 23% gewijzigd door HoppyF op 28-12-2006 18:30 ]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 15:28
HoppyF schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:52:
[...]
De onderstaande opmerking is wel van belang. Ik ga er echter vanuit dat de iAudio D2 wel SDHC aankan omdat er tot 4 GB gespecificeerd is.
De maximale capaciteit van SD(HC) kaarten zal overigens 32GB zijn.

SDHC kaarten zijn ALLEEN compatibel met apparaten die de SDHC standaard ondersteunen (te herkennen aan het speciale SDHC logo). SDHC kaarten zijn NIET compatibel met apparaten die alleen normale SD kaarten ondersteunen. Controleer vóórdat u een SDHC kaart aanschaft dus altijd of uw apparaat deze nieuwe SD standaard accepteert
Ben bang dat hij niet SDHC compatibel is, 4Gb kaarten zijn er in de gewone SD standaard ook. En op de product page van de D2 is het woord SDHC niet te vinden.

Nog een paar extra plaatjes voor de geïnteresseerde:
Klik

Zelf denk ik niet dat Cowon D2 SDHC gaat ondersteunen, omdat het logotje niet op de D2 staat. Ik heb wel nog 2 vraagjes:
- Hoelang duurt het om een serie (24 300 MB 40 min) te converteren naar D2 standaard formaat? (Jetaudio wil namelijk maar 30 seconden converteren omdat ik niet de plus versie heb.
- Weet iemand al of de D2 versie in 4GB ergens verkrijgbaar is? (MP3spelers.nl zegt en maand na 2GB voor 30-40 extra)

• clemento
Anoniem: 201598 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:27:
Klik
Op dit site staan een paar interessante foto's. Deze hier toont een soort beugeltje waarmee de de D2 schuin kan neerzetten. Aan dat beugeltje zit ook een puntje waarmee je denk ik de D2 kan resetten.
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/948/d2iaudio4ld4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door clemento op 28-12-2006 19:58 ]

• clemento
Sorry dubbel post.

[ Voor 75% gewijzigd door clemento op 28-12-2006 19:59 ]

• HoppyF
Klik

Zelf denk ik niet dat Cowon D2 SDHC gaat ondersteunen, omdat het logotje niet op de D2 staat. Ik heb wel nog 2 vraagjes:
- Hoelang duurt het om een serie (24 300 MB 40 min) te converteren naar D2 standaard formaat? (Jetaudio wil namelijk maar 30 seconden converteren omdat ik niet de plus versie heb.
- Weet iemand al of de D2 versie in 4GB ergens verkrijgbaar is? (MP3spelers.nl zegt en maand na 2GB voor 30-40 extra)
Het is inderdaad niet duidelijk of SDHC ondersteund gaat worden. Aan de andere kant staat er wel max. 4 GB. Dat betekent dat er FAT32 formattering gebruikt moet worden ipv FAT16. FAT16 gaat immers maar tot 2GB max.
Dus het adresseren van 4 GB (of meer) zal het probleem niet mogen zijn dat er een limiet van 4 GB vermeld staat.

Edit:
Ik zie op de bovenstaande foto een icoon met DMB staan.
Dat zou betekenen dat de D2 ook digitale radio/tv kan ontvangen. Hoe? geen idee!
Voor Nederland zou het interessant zijn als er T-DAB (Digital Audio Broadcasting) in zou komen, dat heeft tenslotte de toekomst voor wat betreft radio ontvangst. Wie wil er nu nog naar die brakke FM radio luisteren?? De analoge TV is gelukkig al weg nu de analoge radio nog ....

[ Voor 18% gewijzigd door HoppyF op 28-12-2006 20:33 ]

• Henk007
Ga er maar gerust vanuit dat in de Europese modellen geen digitale radio komt. Het zou me heel erg verbazen als er DAB in zou komen, aangezien dergelijke ontvangers momenteel duurder zijn een middenklasse mp3 speler. Bovendien moet je je niet blind staren op de kwaliteit van DAB, de meeste zenders worden uitgezonden in 128 of 192 kbps mpeg layer 2. Dat is echt geen high end geluidskwaliteit.
bron1, bron2

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 28-12-2006 21:02 ]

• Mr_Blobby
Je hebt de plus versie helemaal niet nodig :?
Ik heb de standaard versie (6.2.8) gedownload van deze pagina en daarin zitten al de presets voor de D2 en ik kan converteren zonder beperkingen.
clemento schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:52:
[...]
Op dit site staan een paar interessante foto's. Deze hier toont een soort beugeltje waarmee de de D2 schuin kan neerzetten. Aan dat beugeltje zit ook een puntje waarmee je denk ik de D2 kan resetten.
Dat beugeltje is in de eerste plaats de "stylus pen" om het touchscreen mee te bedienen. Het kan inderdaad ook gebruikt worden om de D2 in twee standen schuin neer te zetten. Helaas zit er geen opbergvakje voor het pennetje in de D2 en zal het dus altijd met dat koortje aan de D2 bevestigd moeten blijven zitten (als je het tenminste niet wil kwijt raken).

Al eens gepost, maar op deze pagina staan een drietal filmpjes waarin de D2 uitgebreid wordt bekeken.

• HoppyF
Henk007 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:58:
Ga er maar gerust vanuit dat in de Europese modellen geen digitale radio komt. Het zou me heel erg verbazen als er DAB in zou komen, aangezien dergelijke ontvangers momenteel duurder zijn een middenklasse mp3 speler. Bovendien moet je je niet blind staren op de kwaliteit van DAB, de meeste zenders worden uitgezonden in 128 of 192 kbps mpeg layer 2. Dat is echt geen high end geluidskwaliteit.
bron1, bron2
Dat zou dan een gemiste kans zijn als er geen DAB speler naar Nederland komen.
Er is misschien twijfel of er een D2 met DAB komt maar iAudio heeft al eerder de D1 speler aangekondigd waar wel DAB in zit.

Dat de uitzendingen in (brakke) 128 kbits worden uitgezonden ligt natuurlijk niet aan DAB zelf maar gewoon aan de manier waarop men een aantal kanalen wil combineren. Dat is wederom een klunzige nederlandse (goedkope) oplossing om geld uit te sparen.
Jarenlang heeft men analoge TV in de lucht gehouden wat een gods vermogen kost, en nu is er geen capaciteit meer voor nieuwe technologieen. Jammer wel.
Zo blijf je ook altijd achter de feiten aanlopen. Idem hebben we gezien met breedbeeld TV, dat is nog steeds niet algemeen ingevoerd. Hetzelfde staat ons te wachten met HDTV.
Men wil je wel graag de allernieuwste breedbek TV's verkopen met HD-ready (mooie marketing kreet overigens), maar je kunt er nauwelijks iets mee.
Maar goed dit gaat wat off-topic.
Voor portable spelers is echter ook wel behoefte aan goede kwaliteit muziek, ook via radio uitzendingen dus verwacht ik nog wel activiteiten in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt de plus versie helemaal niet nodig :?
Ik heb de standaard versie (6.2.8) gedownload van deze pagina en daarin zitten al de presets voor de D2 en ik kan converteren zonder beperkingen.
Ik krijg deze error als ik van AVI naar normal quality D2 wil converteren.
Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/7581/jetaudioerrorug5.jpg

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Anoniem: 201598 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:42:
[...]

Ik krijg deze error als ik van AVI naar normal quality D2 wil converteren.
[afbeelding]

Wat doe ik fout?
Sorry, je moet JetAudio VX V6.2.7 hebben. 8)7
Deze is hier te vinden. Wanneer je de auto update uitvoert (te vinden in preferences van jetaudio), zullen er presets voor de D2 bij verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij doet het bedankt. Ik doe er dus 20 min over over 300MB. Hoe erg conputer afhankelijk is dit? Ik heb een pentium 4 3,0ghz.
Hoeveel winst zou ik hebben met een conroe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 201598 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:20:
Hij doet het bedankt. Ik doe er dus 20 min over over 300MB. Hoe erg conputer afhankelijk is dit? Ik heb een pentium 4 3,0ghz.
Wat dacht je er van om eens te gaan kijken hoe een Conroe presteert tov je P4 3.0? Benchmarks genoeg te vinden, kijk maar eens op tomshardware.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Weet iemand misschien hoeveel jaar garantie er op een g3 zit? Ik lees bij de nieuwe spelers 2 jaar, sommige sites spreken weer over 1 jaar, dan weer 2???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PMPinside heeft een artikeltje over de D2. Het is misschien wat lastig lezen maar de pics zijn leuk.

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Mr_Blobby schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 08:34:
[...]
Deze is hier te vinden. Wanneer je de auto update uitvoert (te vinden in preferences van jetaudio), zullen er presets voor de D2 bij verschijnen.
Bij mij in preferences vind ik niks over D2. Had de oude versie nog niet verwijderd en dat ga ik zo nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat dacht je er van om eens te gaan kijken hoe een Conroe presteert tov je P4 3.0? Benchmarks genoeg te vinden, kijk maar eens op tomshardware.com.
Kan ik de benchmarks omzetten in persentages en zo de coverteertijd berekenen?

Mijn G3 heeft 1 jaar garantie mei 2005 gekocht (dacht ik)

offtopic:
die PMPinside link had ik al geplaatst

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 201598 op 29-12-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 201598 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:37:
[...]

Kan ik de benchmarks omzetten in persentages en zo de coverteertijd berekenen?
Nou nee, dat niet. Maar je krijgt een goede indicatie van de prestaties.
[offtopic]die PMPinside link had ik al geplaatst\
Ah ok, dan zal ik die wel gemist hebben.
/offtopic

Officieel heb je trouwens 2 jaar garantie op elke speler. Echter, of je dit af kunt dwingen bij de shop waar je em gekocht heb is nog maar de vraag.

vvvv Dat maakt het natuurlijk helemaal makkelijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 29-12-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Maar Cowon geeft standaard 2 jaar fabrieksgarantie, dus moeilijk zal er niet gedaan worden.

[ Voor 82% gewijzigd door Piggen op 29-12-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 201598 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:20:
Als ik de benchmarks op TomsHardware zo bekijk voor een P4 Prescott 3.0 GHz en een Core2Duo 6600 Conroe in de categorie video encoding kom ik uit op grofweg een factor 2 sneller. Dat hangt er vooral nog vanaf in hoeverre JetAudio gebruik kan maken van beide cores. De testen daar maken gebruik van Premiere en MainConcept H264 encoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dus het is nu ook 1 of 2 jaar :P
In mijn gebruiksaanwijzing staat in het engels 1 jaar garantie. Bij mp3shop staat op de website 2 jaar. In Europa heb je vaak 2 jaar ipv 1 jaar in Amerika, ik zal Cowon maar even mailen. Ik heb hem bij de Dixons gehaald maar die hebben geen iaudio meer. Als je garantie krijgt mag je iets anders uitzoeken wat in de vitrine staat .

[ Voor 24% gewijzigd door BARACUS op 29-12-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Het is absoluut 2 jaar.

Voor de liefhebbers trouwens:
G3 firmware 1.58 beta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Piggen schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:44:
Het is absoluut 2 jaar.

Voor de liefhebbers trouwens:
G3 firmware 1.58 beta 2
Er staat zelfs een changelog bij:
:: iAUDIO G3 Firmware V1.58 Beta2

[Improved Features & Fixed Bugs]

- Fixed the error that can not display the playing list correctly and record again when there are many files.
- Fixed the error to freeze or display the time incorrectly after playing certain OGG files.
Dat valt me mee. Ik had verwacht dat 1.58b het laatste zou zijn wat we ooit zouden krijgen voor de G3, alhoewel er volgens mij geen echte grote bugs in de firmware zitten.

Over de garantie op de G3, dat weet ik momenteel even niet, ik zal de aankoopbon van mp3shop.nl er eens bij zoeken morgen.

[ Voor 38% gewijzigd door Henk007 op 29-12-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Je kunt http://board.cowon.com/ze...o=372&bmenu=C&category=69 door een vertaalmachine halen, maar ook dat zal niet al te lekker lezen.

Persoon geef ik ook helemaal niet zo om changelogs. Ik wil gewoon altijd up-to-date zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
clemento schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:45:
[...]

Bij mij in preferences vind ik niks over D2. Had de oude versie nog niet verwijderd en dat ga ik zo nog proberen.
Verwijderen en weer opnieuw instaleren bracht geen verandering. kan alleen de A2, X5 en U3 selecteren. In Preferences zie ik geen D2 optie staan, of kijk is soms verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_Blobby schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 08:34:
[...]
Heb je dit gedaan? Bij mij werkte dit na het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
idd na de update komt de D2 beschikbaar. Die update komt na de gewone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Even wat meer info over de D2:

De pre-order actie voor de D2 2Gb is gestart bij mp3spelers.nl:
- prijs is gedaald van € 229 naar € 208 met gratis USB oplader

De "M" knop die bovenop tussen de 2 volume knoppen zit, kan geprogrammeerd worden.
Bijvoorbeeld voor "next track". Je kan dus even snel op het gevoel (in je jaszak) een track overslaan. Hoef je niet iedere keer het apparaat tevoorschijn halen om het via het touchscreen te doen.

Iemand heeft 7 uur en 50 minuten gehaald op een volle accu met kijken naar Koreanse digitale tv via de ether (DMB) bij een brightnes level 9 (schijnt aan de hoge kant te zijn) en volume level 4.
Als dat een indicatie is hoelang er gedaan kan worden op een volle accu met kijken naar video, dan vind ik dat niet verkeerd.

Als je veel geduld heb, kan je via http://www.zdnet.co.kr/we...,39034168,39154228,00.htm op de Koreaanse ZDNet een filmpje over de D2 bekijken (erg trage site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
Dankzij Dr. ViVa is er bij de topicstart nieuwe info over de D2 gekomen. Bedankt Dr. ViVa.

Da Ni-LXL

Post Scriptum: Ik zoek nog nieuwe info en basisinfo over de T2 en de F2, dus als iemand zo vrij is om het te typen, stuur het dan svp naar d.zwier@planet.nl

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat filmpje heb ik ook maar ff geupload. Ik hoop dat het werkt Filmpje

Daarnaast is in Frankrijk bekend hoeveel hij daar gaat kosten . 259 voor de 2GB en 319 voor de 4GB. Zelf vind ik het verschil tussen de twee erg groot ik hoop dat de 4GB versie hier wat goedkoper wordt.

5 februari ontvangt een winkel in België de D2's dus ik denk dat dat hier in NL ook ongeveer rond die tijd zal zijn.

bron: generationmp3
4GB versie in Belgie voor 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
De 2 gb versie kost daar 235, een verschil van 55 euro, dat is wel fors. De D2 zou dan in Nederland via die speciale actie ca 263 euro gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 201598 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:22:
Dat filmpje heb ik ook maar ff geupload. Ik hoop dat het werkt Filmpje

Daarnaast is in Frankrijk bekend hoeveel hij daar gaat kosten . 259 voor de 2GB en 319 voor de 4GB. Zelf vind ik het verschil tussen de twee erg groot ik hoop dat de 4GB versie hier wat goedkoper wordt.

5 februari ontvangt een winkel in België de D2's dus ik denk dat dat hier in NL ook ongeveer rond die tijd zal zijn.

bron: generationmp3
4GB versie in Belgie voor 290
Wel grappig, bij de commentaren op die Franse site staan weer links naar MP3spelers.nl
Zou blijven we een beetje naar elkaar verwijzen. Maar goed, wel mooi dat er nu een D2 aankomt. Nu nog even wachten op de 4GB uitvoering want die heeft wel mijn voorkeur. De prijs moet echter niet te veel verschillen. Het kan een marketing truukje zijn om het verschil in eerste instantie groot te houden, anders verkoopt de 2GB immers niet meer.
Vandaar dat de 2GB wellicht ook eerst geintroduceerd wordt. Dat gedrag zie je vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Wel grappig, bij de commentaren op die Franse site staan weer links naar MP3spelers.nl
Dat ben ik. Vond het wel leuk om die fransen te laten weten dat het hier een stuk goedkoper is.

Ze hebben trouwens een nieuw filmpje gemaakt en aangekondigd dat ze over een maand een review hebben. Het filmpje brengt niet echt iets nieuws (vergelijkbaar met de vorige 3 preview filmpjes), maar toch leuk om te kijken. Filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik heb het idee dat met de nieuwe firmware van de G3 het afspelen van ogg op Q10 een stuk beter gaat, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 201598 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:18:
[...]

Dat ben ik. Vond het wel leuk om die fransen te laten weten dat het hier een stuk goedkoper is.

Ze hebben trouwens een nieuw filmpje gemaakt en aangekondigd dat ze over een maand een review hebben. Het filmpje brengt niet echt iets nieuws (vergelijkbaar met de vorige 3 preview filmpjes), maar toch leuk om te kijken. Filmpje
Erg leuk filmpje :) Ziet er leuk uit, bediening lijkt me tof, met het touchscreen en hij lijkt me lekker in de hand liggen, lekker compact spelertje. Goede concurrent voor de U10 van iriver (voorzover deze speler een concurrent was door z'n matige beschikbaarheid en bekendheid) Ook de Meizu M6 zal van deze speler te lijden krijgen, denk ik zo.

Mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bartvl schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:09:
Ik heb het idee dat met de nieuwe firmware van de G3 het afspelen van ogg op Q10 een stuk beter gaat, of ligt dat aan mij?
Beter in wat voor opzicht, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
bartvl schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:09:
Geen idee, alleen ben ik wel nieuwsgierig wat het nut van -q 10 (~500kbps) op een portable flash player is. Toevallig loopt op HA.org momenteel een topic over de Ogg Vorbis setting die mensen gebruiken voor mobiel gebruik. Daar lopen best wel een paar mensen rond met behoorlijk ontwikkeld gehoor. Conclusie is dat eigenlijk niemand hoger dan -q 4 (~128 kbps) gebruikt.
Ogg -q4 transparent to you?
Op die manier prop je wel even 17.5 uur op 1GB in plaats van krap 4.5 uurtjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 05-01-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Waarom q10? Omdat het kan ;)
Neej, geintje. Ik had eigenlijk niet verwacht dat q4 al zo goed zou klinken, ben nog redelijk nieuw wat ogg betreft. Het is wel zo dat het bestandje gewoon goed moet klinken op mijn audioinstallatie. Als ik het vervolgens op mijn G3 ga afspelen ga ik het niet recoden tot een lagere bitrate omdat je het verschil toch niet zou horen op de G3. Kost me teveel tijd en schijfruimte en overzichtelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
Ik vind het scherm van de D2 er niet echt super scherp uitzien, of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 157478 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:20:
Ik vind het scherm van de D2 er niet echt super scherp uitzien, of ligt het aan mij?
Ik denk dat het aan het filmpje ligt. De kwaliteit van het filmpje is niet denderend, zo kun je dus niet echt bekijken wat de kwaliteit van het schermpje is. Het zou wel kunnen dat het iets doffer is dan gebruikelijk, aangezien het een touchscreen is. De 604 Wifi van Archos is echter van goede kwaliteit, en heeft ook touchscreen dus dat hoeft niet persé zo te zijn.. maar wie weet.
Reviews afwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De D2 staat nu op de engelse site: Cowon
Niet veel extra info, behalve dat de video out kabel, de line in converter, en de line in zelf optioneel zijn. Ik vind dit wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 201598 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:52:
De D2 staat nu op de engelse site: Cowon
Niet veel extra info, behalve dat de video out kabel, de line in converter, en de line in zelf optioneel zijn. Ik vind dit wel jammer.
Zie je steeds vaker dat dit soort dingen optioneel worden, om de prijs van de speler te drukken. De concurrenten doen dit ook, dus dan kun je niet achterblijven... Hoop wel dat het een scherp prijsje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:18
Ik zit eraan te denken om een Sony of een Iaudio flashspeler te kopen. Ik hoor veel goede verhalen hier over iaudio maar ik vind die spelers gewoon enorm lelijk. Dan heb je ook nog een paar spelers met kleuren beeldscherm. Waarom in godsnaam ik ga echt niet filmpjes op een mp3speler kijken. Dit verbruikt alleen maar teveel stroom en kost teveel geld. Ik koop een mp3speler om muziek te luisteren. Ik vraag me alleen af waarom zou ik vb. iaudio boven Sony kiezen? Klinkt het geluid beter of is het kwalitatief beter?

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Mwa, geluidstechnisch maakt het weinig uit. Sony's komen ook altijd goed uit de tests op dat gebied. Uit elkaar vallen zullen ze ook niet zo snel doen.
Voordelen van een iAudio zijn standaard 2 jaar fabrieksgarantie, geen software nodig om bestanden over te zetten, meer geluidsformaten ondersteund en wat meer functies (voicrecorder en line-in encoding bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RoD schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:56:
[...]

Zie je steeds vaker dat dit soort dingen optioneel worden, om de prijs van de speler te drukken. De concurrenten doen dit ook, dus dan kun je niet achterblijven... Hoop wel dat het een scherp prijsje wordt.
Geen probleem lijkt me als die kabeltjes niet meegeleverd worden. Veel mensen gebruiken die kabeltjes niet eens dus waarom zou je ze dan ook meeleveren. Bovendien kosten ze niet veel dus kun je ze altijd zelf kopen als je hieraan behoefte hebt.

Ik las wel dat APE ook ondersteunt gaat worden, heel netjes!
APE will be supported by future firmware upgrade.

Minpuntje is de oplaadtijd van de batterij, duurt 3.5 tot 7 uur, wel wat lang.
Maar goed daar staat tegenover dat de speelduur ook erg lang is en dat is wel prettig.

De prijs van de 2GB uitvoering is toch al bekend? (€ 208).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Craytahar schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:47:
Ik koop een mp3speler om muziek te luisteren. Ik vraag me alleen af waarom zou ik vb. iaudio boven Sony kiezen? Klinkt het geluid beter of is het kwalitatief beter?
Iaudio ondersteunt Ogg Vorbis en dat klinkt bij 128 kbps en lager gewoon stukken beter dan mp3. Ogg wordt nog steeds doorontwikkeld en mp3 is een jaren oude standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-01-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HoppyF schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:54:
[...]

Geen probleem lijkt me als die kabeltjes niet meegeleverd worden. Veel mensen gebruiken die kabeltjes niet eens dus waarom zou je ze dan ook meeleveren. Bovendien kosten ze niet veel dus kun je ze altijd zelf kopen als je hieraan behoefte hebt.
Ik vind het ook geen probleem, maar dan moet de prijs natuurlijk wel scherp zijn. :) Maargoed, dat is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Craytahar schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:47:
Ik zit eraan te denken om een Sony of een Iaudio flashspeler te kopen. Ik hoor veel goede verhalen hier over iaudio maar ik vind die spelers gewoon enorm lelijk. Dan heb je ook nog een paar spelers met kleuren beeldscherm. Waarom in godsnaam ik ga echt niet filmpjes op een mp3speler kijken. Dit verbruikt alleen maar teveel stroom en kost teveel geld. Ik koop een mp3speler om muziek te luisteren. Ik vraag me alleen af waarom zou ik vb. iaudio boven Sony kiezen? Klinkt het geluid beter of is het kwalitatief beter?
Sony = software hel ;)
Ik heb de hd1 van Sony een keer beluisterd en was alles behalve onder de indruk, het geluid ging ook totaal niet hard. Behalve software hel moest je hiermee ook verplicht de stroomadapter aansluiten als je hem aan een computer ging hangen 8)7 Als je alleen een speler koopt om muziek te beluisteren dan maakt dat lelijke van iaudio ook niks uit ;) Iaudio stikt van de opties en mogelijkheden, of je het gaat gebruiken moet je zelf bepalen. Die Sony sticks zijn ook zo leuk, zo in de usb poort gooien staat er dan. Alleen wel eerst software installeren, dat zetten ze er nooit bij |:(
Vraag jezelf ook af wat voor bediening je handig vindt, pookjes, drukknoppen, joysticks, er zit een groot verschil in. Ik kan echt gek worden door sommige onbenullige systemen, probeer je ipod maar eens blind in je zak te bedienen of een wiebelige onnauwkeurige joystick, drukknoppen is teveel voelwerk. De g3 heeft echt de beste pook die ik ooit heb gevoeld, lekker strak en nauwkeurig.

Welke Sony heb je eigenlijk op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:18
Ik zat te denken aan de sony Sony NW-S705 (2048 MB). Ik had op dit forum een review gelezen en dat klonk echt goed. Lange accuduur klein apparaatje goede bediening. De enigste die me van de Iaudio nu op het oog springt is de U3 de rest vind ik gewoon niet interessant.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Craytahar schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:11:
Ik zat te denken aan de sony Sony NW-S705 (2048 MB). Ik had op dit forum een review gelezen en dat klonk echt goed. Lange accuduur klein apparaatje goede bediening. De enigste die me van de Iaudio nu op het oog springt is de U3 de rest vind ik gewoon niet interessant.
Ik ben erg benieuwd hoe dat anti geluid klinkt van die Sony. Alleen is ook de vraag of de koptelefoon een goed ding is of een beetje inferieur zoals bij alle standaard bijgeleverde koptelefoons. Dat anti geluid werkt natuurlijk alleen met deze specifieke koptelefoon. Weet je ook hoelang de batterij meegaat met een mp3? Sony rekent 50 uur met een hele lage atrac dus....... :P Ik heb ook weleens een discman gehad waarin alleen koptelefoons met een speciale Sony plug konden, let daar dus ook even op :/
Sommige apparaten komen zelfs zonder resume functie, ook lullig als je daar thuis achterkomt :+

Het is allemaal erg persoonlijk natuurlijk. Ik zou iig even een lijstje maken wat voor functies je precies wilt hebben. Daarna de gebruiksaanwijzingen downloaden en eens goed doorlezen. Ik heb vaak genoeg een afknapper gehad door zo iets te ontdekken wat ontoelaatbaar is voor mij. Ik vind de U3 ook de interessantste Iaudio op dit moment, er is niks mis met alleen maar 1 exemplaar goed vinden. Het liefst zie ik ze met penlite batterijen maar dat is een andere discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 07-01-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Craytahar schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:11:
De U3 is geen slechte keuze denk ik.
Ik zag dat deze alleen vandaag bij MP3spelers.nl te koop is voor € 188 (incl. USB reisadapters). En dat voor de 4GB uitvoering!
Meestal is ie zo'n € 20 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Ik zit te denken om de iaudio t2 te kopen, ik vind hem erg mooi en lijkt me erg handig. Alleen vind ik de prijs zo duur voor een 1gb speler, is een cowon dan merkbaar zoveel beter dan bijvoorbeeld een zen v plus? Door de hoge prijs verwacht ik dat dat ding me wegblaast met zijn performance, gebruiksgemak etc.

HEbben jullie daar ervaringen mee en wat vinden jullie? ook hoor ik veel mensen zeggend at dit een meiden-ding zou zijn, dit houd mij niet tegen amar toch graag jullie mening.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Meidending? 8)7 Het is gewoon een kwalitatief goede speler. Voordelen zijn UMS en de uitgebreide instelmogelijkheden qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierKoning
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

In mijn zoektocht naar een goede vervanger voor mn iriver kom ik toch op iaudio uit. Omdat video en of wat anders dan muziek luisteren me echt gestolen kan worden kom ik op de u3 of de f2 uit. Toch zit er tussen beide spelers meer dan een jaar verschil. Waarom blijft de u3 dan net zo duur of zelfs duurder dan de f2?

De bediening van de f2 vind ik dermate vervelend toen ik hem in handen had dat ik toch ook de u3 overweeg. Waarop lever ik in? Wanneer ik voor de u3 ga dan zou ik zelfs de (relatief) oude spelers van iriver kiezen.

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7063

@bierkoning

Als ik de specs van beide spelers zie, dan zijn er niet veel verschillen (behalve qua looks). Toen de u3 vorig jaar uitkwam was deze qua mogelijkheden een stap vooruit tov de u2. De u* spelers zijn op flash gebied bij cowon volgens mij de paradepaartjes. De F2 (opvolger van de f1) die in 2006 uitkwam is meer van hetzelfde tov de u3. Ik gok dat de f2 lager is geprijst om meer te kunnen concurreren. Alleen de u3 is nog niet in prijs gedaald. Idd verschillen de prijzen nog wel wat, maar ik verwacht dat dit daarom niet lang meer zal duren. Bij bijvoorbeeld Icomputers hebben ze de F2 (1gig) voor 99 euro en bij mp3spelers hebben ze alleen vandaag de u3 (1gig) ook voor 99 euro (inclusief reisadapterprut). Ik heb de laatste daarom vandaag gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierKoning
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Zou het dan niet logisch zijn dat er binnenkort een u4 zou komen?

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7063

Dat zou goed kunnen, maar kan er nog niet echt iets concreets over vinden op inet. Als je al wil wachten op de u4, dan verwacht ik dat de prijs van zo'n nieuwe speler duidelijk hoger zal liggen dan de f2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cowon heeft al wel een aantal nieuwe spelers aangekondigd, zoals de D2 en de A3. Maar volgens mij zat er niet zoiets bij als een U4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 15:28
De iAudio D2 staat nu ook bij mp3shop.nl op de website vermeld.
D2 2Gb: € 239,-
D2 4Gb: € 299,-

In zowel zwart als wit verkrijgbaar, prijzen zijn dus wel aan de hoge kant. De D2 2Gb is dan toch zo'n 30 euro duurder dan bij mp3spelers.nl
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast