[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 28.693 views sinds 30-01-2008

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

bartvl schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:03:
Ik vond dat mijn (nieuwe) G3 maar weinige db's voortbracht uit die beloofde 2X13 mW, de ipod nano van mijn zusje kan namelijk harder. In de trein kon ik af en toe de muziek gewoon niet horen door het omgevingsgeluid.
Mijn G3 werd geleverd met firmware 1.55f Deze heb ik gisteren (met moeite) geflasht naar 1.58 Beta 1.
Prachtig, daarmee is mijn volumeprobleem verholpen. Eindelijk ook in de trein kunnen geniet van dit prachtige apparaatje!
Tot zover ook nog geen problemen met 1.58 beta 1 gevonden.

[...]

Kan het zijn dat dat een muziekbestand in variabele bitrate was?
Dat klopt inderdaad. Achteraf bleek dat het maar met 1 album dit het geval is. Trouwens, koop andere dopjes als je last hebt van het omgevingsgeluid ipv hard, harder, hardst zetten :P

Ook hier nog geen problemen in 1.58 beta 1 gevonden O+

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Andere dopjes is inderdaad ook zoiets ja, maar ik heb nu Sennheiser MX500, ben ik tevreden genoeg mee, geld voor anderen heb ik niet daarvoor. En het vermogen lag écht heel laag. Vaak volume op 40 om liedjes normaal te horen. Nu staat ie geregeld op 17 met hetzelfde volume.

Life is not about specs, it is about joy!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Weten jullie misschien een goede amerikaanse site waar je iaudio spelers kunt importeren?
Ik heb gehoord dat je zo een stuk voordeliger uit bent dan als je hier in europa koopt.

• _Rayman_

_Rayman_

bartvl schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:11:
Andere dopjes is inderdaad ook zoiets ja, maar ik heb nu Sennheiser MX500, ben ik tevreden genoeg mee, geld voor anderen heb ik niet daarvoor. En het vermogen lag écht heel laag. Vaak volume op 40 om liedjes normaal te horen. Nu staat ie geregeld op 17 met hetzelfde volume.
/beetje offtopic
Hmmzz.... als ik mijn G3 icm een Sennheiser CX300 op 12 zet, dan vind ik hem al hard staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.tu-and-tu.com/uploads/pictures_news/iAudio_F2_4.jpg

Zo te zien staat dit topic al een tijdje droog. Om dat te voorkomen is er een nieuwe iAudio gekomen. De iAudio F2

Afbeeldingslocatie: http://www.cowonglobal.com/product/images/iaudioF2/photo/zoom/f2_zoom01.jpg

De iAudio F2 is een telefoon achtige mp3speler met een intern geheugen van 512 MB of 1 of 2 GB. Zoals gewend van zijn voorgangers heeft hij ook een line-in en uitgebreide equalizer. Blijkbaar gaat Cowon na de iAudio 6 met interne Lithium Polymeer batterijen verder.

Afbeeldingslocatie: http://www.tu-and-tu.com/uploads/pictures_news/iAudio_F2_1.jpg

Specificaties

iAudio F2
§ Afspeelformaten MP3 : MPEG 1/2/2.5 Layer 3, ~320kbps, ~48khz, mono/stereo
WMA : ~256kbps, ~48khz, mono/stereo
OGG : ~Q10, ~44.1khz, mono/stereo
FLAC : compression level 0/1/2, ~44.1khz, mono/stereo
WAV : ~48khz, 16bit, mono/stereo
JPG, TXT, Moving picture playback
§ Bestandsinformatie

MP3 file : ID3 tag Version 1, Version 2
WMA : Tag Information, DRM

Play for sure
§ Intern geheugen

1GB/2GB
§ USB interface en snelheid

USB 2.0 : 35 Mbps
§ Batterij

Lithium Polymer Batterij (oplaadbare accu)
Afspeelduur : 22 uur
§ LCD-scherm

Grafisch TFT-LCD scherm 260.000 kleuren met LED backlight

160 x 128 Dot, meertalige gebruikersinterface (UI)
§ Equalizer

Normal, Rock, Pop, Jazz, Classic, Vocal, User, 5-band Equalizer (instelbaar)

BBE, Mach3Bass, MP Enhance, 3D Surround
§ Output power

30mW + 30mW (16 Ohm Earphones)
§ Signal-to-Noise

95dB (MP3)
§ Frequentie

20Hz ~ 20KHz
§ Opname

Direct encoding, Voice & FM opname
§ FM Radio

Frequentie band : 87,5~108 MHz
Output: 13mW * 2 ch (16 Ohm)
§ O/S ondersteuning

Windows 98, ME, 2000, XP, Mac OS 10.X (data transfer)
§ Firmware
Upgrade

Mogelijk
§ Afmeting

34.8 (B) x 72.9 (H) x 16.7 (D) mm
§ Gewicht

39 g (inclusief accu)
§ Software

Jetaudio (geïntegreerde multimedia software)

Jetshell (bestanden omzetten en overzetten,

MP3/WMA/WAV/Audio CD afspelen,

MP3 Encoding
§ Accessoires

Stereo hoofdtelefoon, USB kabel, handleiding, CD software (Jetshell/Jetaudio), line in/USB, kabel, lederentas, USB connector (subpack), halsketting

Optioneel: USB reisadapter
§ Bijzonderheden

Compact en licht

260.000 kleurenscherm

Matrix User Interface voor extra bedieningsgemak

Uitgebreide equalizer mogelijkheden met BBE Sound, Mach3Bass, MP Enhance, 3D Sound

Geluidsvermogen van 2 x 30 mW!

Oplaadbare accu met 22 uur afspeelduur
toon volledige bericht
Bronnen: Cowon en Tu&Tu

De iAudio F2 is blijkbaar al in Nederland te verkrijgen.
Op mp3spelers.nl is de 1 GB versie te verkrijgen voor 138 euro, en de 2 GB versie voor 168 euro. Zo te zien is de 512mb versie niet op de Nederlandse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191688

Ik heb deze speler reeds besteld bij de bovengenoemde website. Als ik hem in de loop van volgende week in mijn bezit heb zal ik hier wel mijn bevindingen posten. Aangezien ik een groentje ben op dit forum heb ik hieromtrent toch een vraagje: moet dit dan effectief een zeer uitgebreide - haast professionele - review zijn? Of kunnen enkele paragraafjes volstaan waarin dieper wordt ingegaan op de voornaamste aspecten (klankkwaliteit, batterij-autonomie, bouwkwaliteit, gebruiksgemak, schermkwaliteit)? Als er vragen zijn omtrent dit apparaatje dan zal ik die eveneens naar best vermogen proberen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 191688 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:43:
Ik heb deze speler reeds besteld bij de bovengenoemde website. Als ik hem in de loop van volgende week in mijn bezit heb zal ik hier wel mijn bevindingen posten. Aangezien ik een groentje ben op dit forum heb ik hieromtrent toch een vraagje: moet dit dan effectief een zeer uitgebreide - haast professionele - review zijn? Of kunnen enkele paragraafjes volstaan waarin dieper wordt ingegaan op de voornaamste aspecten (klankkwaliteit, batterij-autonomie, bouwkwaliteit, gebruiksgemak, schermkwaliteit)? Als er vragen zijn omtrent dit apparaatje dan zal ik die eveneens naar best vermogen proberen te beantwoorden.
Alle beetjes zijn mooi meegenomen!
Ik heb nog geen professionele review gezien, en zou die ook niet zelf kunnen schrijven. Noteer gewoon wat je verwachtingen waren en of het daaraan voldaan heeft, je bevindingen etc. Meer dan je best kan je niet doen.

Ik ben benieuwd. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn F2 is enkele uurtjes geleden aangekomen. Dit weekend zal ik hier wel mijn bevindingen plaatsen. Eén van de redenen waarom ik deze mp3-speler gekocht heb is de OGG-ondersteuning. Ik heb echter op verschillende fora gelezen dat OGG-files een hoger verbruik met zich mee zouden brengen. In welke mate is dit eigenlijk het geval? En is de geluidskwaliteit écht significant beter dan met WMA/MP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 191688 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:01:
Mijn F2 is enkele uurtjes geleden aangekomen. Dit weekend zal ik hier wel mijn bevindingen plaatsen. Eén van de redenen waarom ik deze mp3-speler gekocht heb is de OGG-ondersteuning. Ik heb echter op verschillende fora gelezen dat OGG-files een hoger verbruik met zich mee zouden brengen. In welke mate is dit eigenlijk het geval? En is de geluidskwaliteit écht significant beter dan met WMA/MP3?
Ik speel op mijn G3 voornamelijk ogg af en ik heb geen klachten over de batterijduur. Een echte objectieve vergelijking heb ik nog nooit gedaan.
De geluidskwaliteit van Ogg Vorbis is met name in de lagere bitrates veel beter dan mp3. Als je het zelf wil testen kun je het beste een paar van je favoriete nummers encoden naar mp3 en Ogg Vorbis op een aantal (variabele) bitrates tussen 64 en 128 kbps. Dir betekent voor Ogg een -quality setting tussen 0 en 4. Voor LAME mp3 komt dit overeen met settings tussen -V 9 en -V 4.

Een paar linkjes:
Rarewares.org voor diverse encoders
List of recommended LAME settings

Klik hier voor een testbestand met een kort fragment op diverse bitrates in ogg en mp3. Let vooral op het enorme verschil in de lagere bitrates.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 14-10-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier volgt mijn review van de Cowon iAudio F2 (2GB).

Geluidskwaliteit
De hoofdreden van de aankoop van deze mp3-speler was de goede reputatie die Cowon iAudio de laatste jaren heeft opgebouwd mbt de geluidskwaliteit van hun apparaten. En de F2 stelt op dat gebied zeker niet teleur. In tegendeel zelfs, ik ben verbijsterd dat een klein spelertje in staat is om zo’n zuiver en gebalanceerd geluid weet te produceren. Het hoge uitgangsvermogen (2 X 30 mW) resulteert niet in een hoger volume, maar in een meer dynamisch en zeer ruimtelijk klankbeeld. De interne versterker heeft als het ware steeds adem over om de meest veeleisende passages feilloos weer te geven. Dit uit zich onder meer in het feit dat de baslijnen kraakhelder zijn en in een uitzonderlijke detaillering (tweede en derde stemmen, alsmede instrumenten op de achtergrond zijn nu goed te horen). Een vergelijkingstestje met de iPod Nano (‘oude’ model, 1GB) van een vriend leert ons dat iAudio qua geluidskwaliteit mijlenver uittorent boven de Apple-producten. De Nano produceert een flets en ongeïnspireerd geluid – dat ook met de beperkte equalizer niet goed te krijgen is. Ik vond de Nano wel een beetje beter dan de vierde-generatie iPod die ik ooit eens heb beluisterd, maar de Nano is op dit gebied absoluut geen partij voor de F2. Zelfs mijn vorige mp3-speler (de iRiver H10) moet het op dit gebied ruim afleggen tegen deze F2. Kortom, de geluidskwaliteit van de F2 is top!

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is zonder meer goed te noemen. Het toestelletje voelt zeer robuust aan en op het schermpje zit een beschermlaagje dat moet verhinderen dat er krasjes op het display komen.

Gebruiksgemak
De nieuwe GUI van de F2 heet ‘Dynamic Matrix’ en wordt gekenmerkt door het gebruik van icoontjes (vergelijkbaar met een gsm). De bediening vind ik zeer intuïtief en mijn aanvankelijke vrees dat de knopjes te klein zouden zijn voor mijn vingers bleek totaal ongegrond.

Batterij-autonomie
In de F2 zit een lithium-polymeer batterij die in theorie 22 uur speelduur garandeert. Sinds maandag heb ik elke dag zo’n anderhalve uur geluisterd naar de F2 en de batterij-indicator is nog maar 25% gedaald. Nu weet ik uit ervaring dat die indicators niet altijd zo betrouwbaar zijn, maar ik denk wel dat ik zo’n 16 à 17 uur zal weten te persen uit de F2. Dit vind ik heel behoorlijk, enerzijds omdat ik al mijn muziek op 192 kb/s codeer en anderzijds omdat ik een redelijk hoog volume hanteer (met de Shure E3 volume 20, met de Sennheiser PX 100 volume 30).

Schermkwaliteit
Het 1,3 inch schermpje oogt misschien wat klein, maar is behoorlijk scherp. Foto’s worden redelijk mooi weergegeven, maar als je wat grotere fotobestanden moet openen dan duurt het wel eventjes. Ook met filmpjes (er staan er standaard een aantal op van iAudio) weet deze F2 wel raad. De weergave is zelfs iets beter dan ik had verwacht; desondanks zou ik er nooit langer dan een paar minuten naar willen kijken (ideaal voor een videoclipje, maar meer ook niet).

Varia
De tuner is goed, maar vind ik toch ietsjes minder goed dan die van mijn vorige mp3-speler (iets meer storingsgevoelig).* Er zit ook geen autoscan op.
De opnamekwaliteit is ook niet slecht (wel wat stil), maar er zijn betere apparaten verkrijgbaar om mee op te nemen. Opnemen doe je dan ook eerder met een harde schijf speler die een groter geheugen heeft, denk ik.
De (papieren) handleiding is behoorlijk summier. Dit had veel beter gekund. Op de bijgeleverde mini-cd staat er echter wel een uitgebreide handleiding.
De F2 ondersteunt veel formaten: Mp3, WMA, OGG, FLAC, WAV,…

Conclusie
De Cowon iAudio F2 is een zeer compacte en complete mp3-speler met een uitmuntende geluidskwaliteit. Zelfs de grootste audio-puristen zullen hun gading vinden in dit toestelletje.

* De laatste firmware-update (V1.11) heeft de radio-weergave gevoelig verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Mooie review!
Maar waarom gebruik je je Shure's op zo'n hoog volume? Mijn Shure e2 en e4 zet ik nooit harder dan 11/40. (en dat volume is op mijn iAudio 4 en 5 niet anders dan de F2 dacht ik zo) Doe eens flink wat zachter! Zo loop je echt een gehoorbeschadiging op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je bezorgdheid ;) ! De reden waarom ik op zo'n hoge volumes luister is dat mijn gehoor niet meer helemaal optimaal is bij lagere volumes. Op jonge leeftijd (6 à 7 jaar) heb ik namelijk een zware oorontsteking gehad die tot een perforatie van het trommelvlies heeft geleid. Men heeft dat - een paar keer zelfs - proberen op te lossen door 'buisjes' in mijn oren te plaatsen. Toch is mijn gehoor nooit meer geworden wat het ervoor was. Als er bevoorbeeld een paar mensen fluisteren in mijn nabijheid dan versta ik hen soms niet. Bijgevolg moet ik mijn muziek altijd op een iets hoger volume beluisteren om ook alle details goed te kunnen horen. De Shures gebruik ik wel enkel op de trein en op de bus, om het omgevingsgeluid weg te filteren. Thuis en op de straat gebruik ik de - overigens prima en goedkope - Sennheiser PX 100. Je hebt wel gelijk dat langdurig luisteren naar de Shures niet ongevaarlijk kan zijn. Bij mijn volgende rit op het openbaar vervoer zal ik echter eens proberen om het volume wat zachter te zetten. Misschien moeten mijn oren gewoon wat wennen aan een lager volume.

Heb jij trouwens ervaring met Ogg-files? Ik heb daaromtrent namelijk een vraagje: is het écht zo dat 128kb/s in Ogg vergelijkbaar is met 192kb/s in Mp3/WMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20
Zeker een nette review.
Wat mij echter blijft verbazen is dat Cowon bij de flash-based spelers blijft steken bij 2GB.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede flash-based speler en zou het liefst een iAudio willen kopen. De hierboven genoemde F2 of een U3, maar ze zijn allemaal niet groter verkrijgbaar dan 2GB terwijl andere merken inmiddels al lang 4, 6 en zelfs 8GB flash spelers hebben.

Ook de Meizu Miniplayer 4GB was een goede kandidaat, maar ik lees steeds meer problemen met spelers waarvan de software gek doet en/of vastloopt en de speler gewoon helemaal niets meer doet na een tijdje zodat je hem kan terugsturen. Typische Chinese kwaliteit dus als je het mij vraagt..

Dan ga ik liever voor kwaliteit en de alom geprezen geluidskwaliteit van iAudio door de krachtige 2x30mW output., maar de geringe capaciteit van 2 gieg irriteert me mateloos :(
(er staat dus een foutje met betrekking hierop in de topicstart. Daar staat 2x13mW i.p.v. 2x30mW)

Als er een 4GB F2 of U3 zou zijn had ik er al lang eentje gekocht.

Nog maar weer langer wachten dan maar, ze moeten toch een keer met een 4 gieg speler op de proppen komen lijkt me, anders verliezen ze geheid marktaandeel op flashplayer gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 19-10-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp wat je bedoelt JazzySOB. Ik heb ook enkele maanden zitten dubben over de aankoop van een kleinere flash-speler. En ik zat oorspronkelijk ook met de kleinere opslagcapaciteit in mijn maag, maar uiteindelijk heb ik toch voor de F2 gekozen. Mijn oplossing - of misschien beter gezegd, mijn compromis - is om er in plaats van volledige CD's enkel mijn favoriete nummers op te zetten. Dan volstaat 2GB ruimschoots voor mij. Ik heb zelfs nog iets meer dan 1GB over. Voor die geluidskwaliteit ben ik bereid om dat compromis te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 191688 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:06:
Heb jij trouwens ervaring met Ogg-files? Ik heb daaromtrent namelijk een vraagje: is het écht zo dat 128kb/s in Ogg vergelijkbaar is met 192kb/s in Mp3/WMA?
Zelf codeer ik mijn muziek om op mijn G3 te luisteren op Ogg Vorbis -quality 4. Dit is inderdaad een target van rond de 128 kbits/s. Aangezien ogg standaard VBR is, kan dit afhankelijk van de muziek wat hoger of lager uitvallen. De kwaliteit is (voor mijn gehoor) inderdaad vrijwel transparant.
Zoals ik al vaker in deze en andere topics heb vermeld, gewoon uitproberen. Zoek uit je CD verzameling een paar van je favoriete nummers, en zet ze om naar ogg. Neem bij voorkeur de aoTuV tweak van de encoder, zoals gewoonlijk hier te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 18-10-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
Ik vind het ook behoorlijk raar dat Iaudio's flash spashspelers blijven steken op 2gb, terwijl ze qua geheugen toch altijd een voorloper waren. Zo heeft Iaudio als eerste de 2 gb flashspeler uitgebracht. Nu heb ik het gevoel dat ze op dit gebied terrein aan het verliezen zijn. Zo heeft Apple al een 8 gb flashspeler uitgebracht.
Als er een Iaudio flashspeler boven de 8 uitkomt zou ik mijn g3 1gb direct wegdoen en een grotere opslag kopen!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:31

Piggen

Lekker bakkie

Apple kan nu eenmaal voor een spotprijs flashgeheugen kopen, omdat het zo'n enorme speler op de markt is. Bovendien zijn ze fors aan het strijden met SanDisk en Creative.
Cowon kan dat niet, hoewel ik de prijsverschillen tussen een 2GB iPod nano en een F2 of U3 ook niet vreselijk groot vind. Het hoeft kennelijk niet zo van Cowon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Misschien hoeft het niet zo van Cowon, maar dan lopen ze volgens mij een hoop potentiële klanten (zoals ondergetekende) mis die graag een kwaliteitsspeler willen kopen met een beetje behoorlijke opslag, en dat is 2 gieg niet vind ik. Het moet voor mij in iedergeval minimaal 4 gieg zijn wil ik er een gaan kopen. Ik heb een tijdje geleden al weer mijn Xclef weggedaan (die overigens een prima geluidskwaliteit had) om een flashbased player te kopen, maar de keuze van >4 gieg spelers viel me achteraf gezien behoorlijk tegen.

Eerst zat ik de Meizu M6 Miniplayer te overwegen omdat deze toch wel goede reviews kreeg met betrekking tot de geluidskwaliteit, maar de duurzaamheid vertrouw ik niet zo gezien de vele berichten met kapotte en/of vastlopende spelers. Bovendien interesseert mij dat hele videoafspeelgebeuren (hey, het is een mp3 speler remember?) mij niet en hadden ze dat geld beter kunnen besteden aan een grotere batterij en/of geheugencapaciteit en betere kwaliteit componenten.

De iAudio U3 bijvoorbeeld was in dat opzicht perfect geweest, ware het niet dat deze niet groter te krijgen is dan 2 GB...

[ Voor 35% gewijzigd door Tranquility op 19-10-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Je zou voor de iAudio 6 kunnen gaan, 4 GB. Geen flash geheugen, maar wel de kleinste harddisk(0.85"). Ergonomische scroll(geen rsibevorderende ipod) en goede reviews. Wel aan de pittige kant, 270 euro, maar daar krijg je ook zoals gewend van Cowon veel kwaliteit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193789

Hi all,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om direct vanuit Wind.mediapl.10 muziek toe te voegen aan een mp3 speler ? is er ander software voor nodig waarmee dat kan ? Mijn vriendin is niet handig met pc shit, en ik wil haar en speler kado doen..... ik d8 aan de iaudio 5
of kan iemand mij overtuigen dat zelfs een sufferd (op pc gebied dan ) het overzetten en dan ook weer terugvinden kan doen op dit model :)

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Windows Media Player ondersteunt de iAudio 5 niet, maar met deze spelers kun je gewoon knippen en plakken in Windows Explorer. Hij wordt automatisch herkend, geen software nodig. Als ze echt software wil, kan ze het meegeleverde jetShell gebruiken, maar wat mij betreft gaat er niets boven simpel knippen en plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Inderdaad, het wordt gewoon herkend als Mass Storage Device (gewoon USB-stick principe dus) Vervolgens moet je de muziek dumpen in de map MUSIC (valt nog mee toch?) en in de map VOICE (zo heet ie geloof ik) staan alle opgenomen bestanden met de iAudio.
Overigens vind ik het af en toe ook wel handig om het (zoals hierboven gezegd) meegeleverde jetShell te gebruiken. Is gewoon net een iets ander soort 'windows verkenner', werkt af en toe wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

bartvl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:51:
Inderdaad, het wordt gewoon herkend als Mass Storage Device (gewoon USB-stick principe dus) Vervolgens moet je de muziek dumpen in de map MUSIC (valt nog mee toch?) en in de map VOICE (zo heet ie geloof ik) staan alle opgenomen bestanden met de iAudio.
Overigens vind ik het af en toe ook wel handig om het (zoals hierboven gezegd) meegeleverde jetShell te gebruiken. Is gewoon net een iets ander soort 'windows verkenner', werkt af en toe wel prettig.
Een kleine toevoeging op het bovenstaande:
Met JetShell kan je ook radiozenders programmeren en deze een naam geven. Dit laatste lukt je met het apparaat zelf niet.

Ik gebruik JetShell bijster weinig, omdat ik alles via de windows verkenner uitvoer (behalve dus die radio zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193789

THX voor de geruststelling

groet, Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 193789 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:15:
THX voor de geruststelling

groet, Patrick
Verkeerde topic? Of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
bartvl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:19:
[...]

Verkeerde topic? Of ligt het aan mij?
nee, zn vraag is beantwoord, lees maar eens een paar reacties naar boven,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Pantalaimon|A schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:47:
Je zou voor de iAudio 6 kunnen gaan, 4 GB. Geen flash geheugen, maar wel de kleinste harddisk(0.85"). Ergonomische scroll(geen rsibevorderende ipod) en goede reviews. Wel aan de pittige kant, 270 euro, maar daar krijg je ook zoals gewend van Cowon veel kwaliteit voor.
Ik vind de iAudio 6 een prachtige speler om te zien, maar helaas hebben ze er een machanische harddisk in gedaan. Om die reden valt 'ie dan ook meteen af. Onbegrijpelijk terwijl iedere andere fabrikant flashgeheugen toepast... Ik snap dan ook echt niet dat ze voor 4 gieg nog kiezen voor een kwetsbaar traag mechanisch harddiskje. Erg jammer, want ik vind het serieus een hele mooie speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou een firmware-update - V1.10 en daarna V1.11 (beta) - willen doen met mijn F2, maar als ik dit wil doen dan verschijnt er een tekstje waarin staat dat 'all files on the F2 will be deleted'. Is dit echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
Anoniem: 191688 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:58:
Ik zou een firmware-update - V1.10 en daarna V1.11 (beta) - willen doen met mijn F2, maar als ik dit wil doen dan verschijnt er een tekstje waarin staat dat 'all files on the F2 will be deleted'. Is dit echt zo?
waarschijnlijk wel ja, even alles op je hdd zetten, zo gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Pantalaimon|A schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:33:
[...]

nee, zn vraag is beantwoord, lees maar eens een paar reacties naar boven,....
O, okee, ik las per ongeluk dat THX niet als thanks maar als THX (certificaat enzo van Lucas Arts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120712

Yeehah...iaudio komt met een 4 GB flash voor de iaudio F2, T2 en U3 (als ik het goed heb)....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 120712 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:05:
Yeehah...iaudio komt met een 4 GB flash voor de iaudio F2, T2 en U3 (als ik het goed heb)....!
Uh...bronnen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zou wel fet relax zijn! :D :D

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Nou, dat zou heel goed nieuws zijn. Als dat zo is dan koop ik er zeker één :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik ben benieuwd. Er komt namelijk weer een nieuwe flash-iAudio, de D1, en ook die houdt het weer bij 2GB voor gezien.

De D1 is verder gewoon een iAudio 6 met flashgeheugen en als extra's Digital Audio Broadcasting en 30 uur batterijduur.

http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.248

En voor F2-bezitters: firmware 1.11 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
Piggen schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:56:
Ik ben benieuwd. Er komt namelijk weer een nieuwe flash-iAudio, de D1, en ook die houdt het weer bij 2GB voor gezien.

De D1 is verder gewoon een iAudio 6 met flashgeheugen en als extra's Digital Audio Broadcasting en 30 uur batterijduur.

http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.248

En voor F2-bezitters: firmware 1.11 beta.
hmm, zo te zien zijn de harddiskplayers best veel duurder dan de flash players. Veel mensen zijn het er over eens dat flas beter is dan harddisk, waarom zouden ze dan niet evenveel flashcapaciteit doen voor de zelfde prijs als een harddiskplayer?(met de voordelen)

tot nu toe staat de iAudio 6 4gb nog steeds bovenop mijn lijstje mocht ik een nieuwe player willen kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pantalaimon|A op 22-10-2006 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 12:26
Waarom proppen ze tegenwoordig kleine accuutjes in de nieuwe mp3 spelers?
- (zeer) korte afspeeltijd (<20 uur)
- erg slecht voor het milieu
- niet praktisch op vakantie of werk (je hebt een stopcontact nodig)

Kwamen ze maar eens met zo'n speler:
- AA batterij (met 25+ uur afspeeltijd per AA)
- FM radio
- zonder poespas en dure 1.3 inch priegel schermpjes
- cowon muziek kwaliteit

kortom: de iaudio g3, maar die is dus nergens meer verkrijgbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 22:30
smokey schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:06:
Waarom proppen ze tegenwoordig kleine accuutjes in de nieuwe mp3 spelers?
- (zeer) korte afspeeltijd (<20 uur)
- erg slecht voor het milieu
- niet praktisch op vakantie of werk (je hebt een stopcontact nodig)

Kwamen ze maar eens met zo'n speler:
- AA batterij (met 25+ uur afspeeltijd per AA)
- FM radio
- zonder poespas en dure 1.3 inch priegel schermpjes
- cowon muziek kwaliteit

kortom: de iaudio g3, maar die is dus nergens meer verkrijgbaar :/
O-) *kuch*kuch*kuch* Al eens de spelertjes van Iriver gezien?*kuch*kuch*kuch* O-)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het liefst zou ik een mp3 speler hebben die de volgende features biedt:
  • Geluidskwaliteit a'la iAudio met minimaal 2x30mW output.
  • Line out voor aansluiting op de externe versterker in de huiskamer, auto of waar dan ook.
  • Gapless weergave van mp3's
  • Volledige USB2.0 ondersteuning.
  • Mogelijkheid om 2 oplaadbare AA batterijen te gebruiken, die zijn er tegenwoordig al van 2600mAH en het einde is nog niet in zicht. Eén enkele AA (of erger nog, AAA) van 1.2 volt is naar mijn idee te weinig om een redelijke output en laagweegave te garanderen.
  • CF of SD kaartslot zodat je zelf de capaciteit kan bepalen. Met name CF zit nog lang niet aan zijn grens.
  • FM-radio met presets.
  • Informatief kleuren OLED display met weergave van alle tags en titels. Filmpjes afspelen hoef van mij niet, die kijk ik liever in vol ornaat op mijn Philips 37PF9830.
  • Stofdicht, ik heb een hekel aan stof achter displays e.d.
Zo moelijk moet dit toch niet te maken zijn?
Een paar jaar geleden had Frontier Labs met de Nex-II een vergelijkbare speler, maar die klonk slecht, had ruis en tikken en speelde niet gapless (verre van dat!) en liep constant vast en had problemen met VBR mp3's. Kortom ik heb die speler destijds zo snel mogelijk weer weggedaan. Toch jammer dat geen enkele andere fabrikant dit concept verder heeft uitgewerkt tot een volwassen produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
roelieboelie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

O-) *kuch*kuch*kuch* Al eens de spelertjes van Iriver gezien?*kuch*kuch*kuch* O-)
Inderdaad, maar die zijn weer niet USB universal mass storage plug'n'play helaas. Veel mensen hebben er een hekel aan om perse software te moeten installeren om muziek op hun speler te gooien.

@JazzySOB:

Mooi lijstje. Twee keer AA hoeft voor mij niet. Wel Ogg Vorbis support erbij graag.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 22-10-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Henk007 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:10:
[...]

@JazzySOB:

Mooi lijstje. Twee keer AA hoeft voor mij niet. Wel Ogg Vorbis support erbij graag.
Voordeel van twee keer AA is:
  • Nog langere speelduur mogelijk.
  • 2x30mW output mogelijk door het hogere voltage.
  • Oplaadbare batterijen worden doorgaans per vier en soms per twee verkocht en een lader heeft meestal vier schachten (degene met vier onafhankelijke processorcontrolled schachten zijn het beste) dus je kan altijd voldoende batterijen bij je hebben.
2 AA's zijn 3 volt (2.4) en dat is beter voor een krachtige output zodat je ook de wat moelijkere hoofdtelefoons kunt aansturen en is het bovendien wenselijk voor de line-out die toch redelijk krachtig en onvervormd moet zijn. Dan kom je met één enkele AA batterij te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:52
Een flinke schop, maar wel een nodige schop, althans voor mij dan :P

Ik ben ook zoals vele andere op zoek naar een nieuwe Mp3 speler omdat mijn QTec S100 telefoon helaas flink bagger is qua jackplug aansluiting.

- Apple is afgevallen omdat de Ipod nano geen display heeft en ik vind het design niet echt super plus dat veels te veel mensen het hebben.
- Creative is afgevallen omdat ik daar gewoon iets tegen heb (heb er al 2 gehad)
- Sony is afgevallen door de software die je erbij moet installeren
- Al die budget merken vind ik maar bagger...

Nou heb ik er eentje bij Paradigit gezien; i.Beat Jump Trekstor.. Weten jullie of dit ook van iAudio afkomt?

Verder heb ik even rondgekeken op www.mp3spelers.nl waar ik dus ook op dit topic kwam.. Ik zit te denken aan de U2, maar heeft deze een OLED display? Kun je gewoon zonder software de mp3's overzetten en kan er ook andere data dan mp3's op worden gezet?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Sluuut schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:45:

Nou heb ik er eentje bij Paradigit gezien; i.Beat Jump Trekstor.. Weten jullie of dit ook van iAudio afkomt?
Volgens mij niet
Verder heb ik even rondgekeken op www.mp3spelers.nl waar ik dus ook op dit topic kwam.. Ik zit te denken aan de U2, maar heeft deze een OLED display?
Nee, de U2 heeft gewoon een LCD display
Kun je gewoon zonder software de mp3's overzetten en kan er ook andere data dan mp3's op worden gezet?
Ja en ja, het is USB universal mass storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

1. Die schop valt volgens mij wel mee, max 2 dagen :P
2. Waarom valt de nano af? Die heeft wel een display, de shuffle heeft geen display
3. i.Beat, klinkt mij eigenlijk oog als een baggermerk, maar dat kan helemaal aan mij liggen
4. Waarom wil je per sé een oled display (dat denk ik te halen uit het feit dat je wilt weten of de U2 een oled display heeft
5. De U2 heeftgeen OLED display, maar een simpel LCD met achtergrond verlichting (bij mijn G3 wel heel duidelijk, helder en vrij hoge resolutie)
6. Inderdaad, je kan zonder software mp3 transferren, en niet alleen MP3, je kan er alles opzetten, het fungeert gewoon als Mass storage device (met geen slechte transfer snelheden geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Mmm, jammer dat niemand de iBeat kent. Ziet er toch wel redelijk oke uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.trekstor.de/dyn_files/galleries/ibeat_jump_fm/cache/iBeat-jump_3b_mid.jpg
Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik was ten aanzien van mijn post ook eens gaan kijken naar die trekstor, ziet er niet vervelend uit. Alleen het is denk ik net een stapje lager dan een iAudio, vooral kwa instellingen en transfersnelheid (1 mbps geven ze aan) en hoe het met geluidskwaliteit zit? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
bartvl schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:23:
Ik was ten aanzien van mijn post ook eens gaan kijken naar die trekstor, ziet er niet vervelend uit. Alleen het is denk ik net een stapje lager dan een iAudio, vooral kwa instellingen en transfersnelheid (1 mbps geven ze aan) en hoe het met geluidskwaliteit zit? Geen idee.
True, maarja, dit kost 80 euro zonder vervoerskosten en als je naar iAudio wil kost het gelijk 130 euro + vervoerkosten.. scheelt wel weer dik 60 euro...

Plus deze kan ik bij Paradigit halen dus mocht hij niet bevallen kan je gewoon binnen 8 dagen retour brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelieboelie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:07:
[...]

Uh...bronnen?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zou wel fet relax zijn! :D :D
Zie www.tu-and-tu.com onder Updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Weet iemand wat de kleur is van een G3 2gb?

512 - wit/zilver
1gb - wit/blauw
2gb - wit/??

Ik zie wel een oranje kleur maar elke website laat weer een andere kleur zien bij 2 gb |:(

Is er trouwens een groot verschil tussen de geluidskwaliteit tussen alle spelers van iaudio?
Ik heb nu de g3 512mb en zoek iets met meer opslag maar ben liefhebber van penlites omdat accu's altijd leeg zijn als ik het wil gebruiken. Penlites heb ik altijd ergens vol liggen ;) Ik zie zo snel alleen de G3 met penlites maar als de nieuwe generaties veel beter klinken tja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
okee, welke nadelen heeft Cowon (iAudio) nu nog na deze 4 gb modellen nog?

Geen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Pantalaimon|A schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 01:33:
okee, welke nadelen heeft Cowon (iAudio) nu nog na deze 4 gb modellen nog?

Geen? :P
Prijs een beetje aan de hoge kant, maar aan de andere kant weer gerechtvaardigt door het goede geluid... Maar ja, toch niet de goedkoopste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 4gb-modellen van iAudio vind ik scherp geprijsd. Slechts een tiental euro duurder dan de 4gb versie van de iPod. En daarvoor krijg je een pak extra features en een véél betere geluidskwaliteit in de plaats. Dus de iAudio's hebben m.i. een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Ik bezit zelf de F2 (2gb) en ik heb gemerkt dat na de firmware-update (V1.11b) de F2 een hoger volume produceert. Het lijkt wel of hij nu pas over zijn volledige uitgangsvermogen beschikt. Met de Shure E3 luister ik nu op 14 en met de Sennheiser PX 100 op 23. Heeft er iemand hetzelfde ervaren na de bewuste firmware-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
BARACUS schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:31:
Weet iemand wat de kleur is van een G3 2gb?

512 - wit/zilver
1gb - wit/blauw
2gb - wit/??

Ik zie wel een oranje kleur maar elke website laat weer een andere kleur zien bij 2 gb |:(

Is er trouwens een groot verschil tussen de geluidskwaliteit tussen alle spelers van iaudio?
Ik heb nu de g3 512mb en zoek iets met meer opslag maar ben liefhebber van penlites omdat accu's altijd leeg zijn als ik het wil gebruiken. Penlites heb ik altijd ergens vol liggen ;) Ik zie zo snel alleen de G3 met penlites maar als de nieuwe generaties veel beter klinken tja.....
Ik ben het helemaal met je eens, maar helaas is de G3 discontinued ;(
IAudio laat een hoop klanten links liggen als ze geen high quality, AA powered, flash, UMS speler ontwikkelen, zoals in deze post ongeveer beschreven:
JazzySOB in "\[MP3/OGG] Cowon iAudio Flash MP3 spelers"

Ook op het iAudio forum lopen heel wat mensen rond die dat ook vinden. Zie o.a. hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Henk007 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:47:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, maar helaas is de G3 discontinued ;(
IAudio laat een hoop klanten links liggen als ze geen high quality, AA powered, flash, UMS speler ontwikkelen, zoals in deze post ongeveer beschreven:
JazzySOB in "\[MP3/OGG] Cowon iAudio Flash MP3 spelers"

Ook op het iAudio forum lopen heel wat mensen rond die dat ook vinden. Zie o.a. hier
Maar webshops hebben hem nog gewoon liggen in 2 gb, is inprincipe voldoende opslag.
Maar goed stiekem wil ik natuurlijk wel een ander model na 1.5 jaar hehe :P

Meester uitspraak :+
Really. Look at the dorky iPod and unbelievably sucky Nano. (No frickin' screen for God's sake!) Who would buy that crap! Millions. Just get Bono to dance around with white ear buds and the mindless lemmings charge forward.

The funny thing is they don't realize what crap they have and Apple is laughing all the way to the bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194566

Ik ben van plan de iaudio u3 of f2 (4gb) te kopen. Is het verschil tussen deze modellen puur op uiterlijk gebaseerd of ook op andere kenmerken? Is bijvoorbeeld de kwaliteit in principe gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Technisch zijn de F2 en de U3 99% identiek. Het enige verschil is dat de batterij-autonomie van de F2 twee uur langer is. De keuze tussen beide zal men vooral op basis van het design en het bedieningsgemak maken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194566

Anoniem: 191688 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:06:
Technisch zijn de F2 en de U3 99% identiek. Het enige verschil is dat de batterij-autonomie van de F2 twee uur langer is. De keuze tussen beide zal men vooral op basis van het design en het bedieningsgemak maken, denk ik.
oke, thanx ... ik had alle specificaties al naast elkaar gelegd en kon idd alleen een verschil van 2 uur in de speelduur vinden .... zal het design de doorslag moeten geven ... denk dat het de f2 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Anoniem: 194566 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:04:
[...]

oke, thanx ... ik had alle specificaties al naast elkaar gelegd en kon idd alleen een verschil van 2 uur in de speelduur vinden .... zal het design de doorslag moeten geven ... denk dat het de f2 wordt.
Ze worden de eerste week van november al verwacht bij www.mp3spelers.nl!
Qua prijs liggen ze dan nog onder de M6 van Meizu. Dan heb ik toch liever de bewezen kwaliteit van Cowon. En de F2 heeft een net iets grotere batterij (speler is volgens de specificaties ook iets zwaarder) dan de U3 en dus een iets langere speelduur van twee uur wat mooi meegenomen is. Ook vind ik de rood verlichte knoppen wel mooi. Ik houd niet zo van "joystick"achtige knoppen.
Er zijn voor mij nu geen argumenten meer om niet te kiezen voor de iAudio!
Hebben ze blijkbaar toch naar de wensen van hun klanten geluisterd voor de vraag naar een groter flash geheugen. :)

Denk dat het voor mij dus ook de F2 wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Meer nieuws.

De Cowon D2.

Afbeeldingslocatie: http://www.pmpz.net/picture_library/cowon_d2_1.jpg

* 2.5 inch LCD (320 x 240)
* Playback 45 hours (MP3), DMB 8 hours.
* Built-in DMB (For Korean market)
* SD Card slot for SD&MMC
* Supports various files WMV9, MPEG4 (Movie), MP3, Ogg, WMA, FLAC (Music)
* 94mW output (47mW+47mw)
* 30 frame QVGA movie playback and TV-Out support
* Touch interface by transparent overlay GUI.
* FM Radio, Radio record, Vocie/Line-in Record
* Will be released in Korea by middle of Nov. (wellicht voor kerst nog bij ons)
* Price not yet announced.

Over de capaciteiten is ook nog niets bekend. 1, 2 en 4GB lijkt aannemelijk.

Tevens is bekend geworden dat de eerder genoemde iAudio D1 geen 1 of 2GB heeft, maar 4GB

http://www.iaudiophile.net/news.php?extend.249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:16
Prachtig... Prachtig...

Echt, ik ben blij met de ontwikkeling van de huidige ontwikkeling van flash mp3 spelers.

Nu alleen nog het volgende en dan ben ik helemaal tevreden:

- 16 gig flash geheugen
- 100 uur batterijduur
- video/music support
- 2.5" inch screen

Voordat er zo'n speler, is waarschijnlijk het jaar 2008 al wel verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
X-GeaR schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:26:
Prachtig... Prachtig...

Echt, ik ben blij met de ontwikkeling van de huidige ontwikkeling van flash mp3 spelers.

Nu alleen nog het volgende en dan ben ik helemaal tevreden:

- 16 gig flash geheugen
- 100 uur batterijduur
- video/music support
- 2.5" inch screen

Voordat er zo'n speler, is waarschijnlijk het jaar 2008 al wel verstreken.
Met een beetje modden is het wel mogelijk, alleen als je die batterijduur wilt halen moet je een hele rits batterijen gebruiken, en dan is ie niet echt draagbaar meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Piggen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:53:
Meer nieuws.

De Cowon D2.

[afbeelding]

* 2.5 inch LCD (320 x 240)
* Playback 45 hours (MP3), DMB 8 hours.
* Built-in DMB (For Korean market)
* SD Card slot for SD&MMC
* Supports various files WMV9, MPEG4 (Movie), MP3, Ogg, WMA, FLAC (Music)
* 94mW output (47mW+47mw)
* 30 frame QVGA movie playback and TV-Out support
* Touch interface by transparent overlay GUI.
* FM Radio, Radio record, Vocie/Line-in Record
* Will be released in Korea by middle of Nov. (wellicht voor kerst nog bij ons)
* Price not yet announced.

Over de capaciteiten is ook nog niets bekend. 1, 2 en 4GB lijkt aannemelijk.

Tevens is bekend geworden dat de eerder genoemde iAudio D1 geen 1 of 2GB heeft, maar 4GB

http://www.iaudiophile.net/news.php?extend.249
toon volledige bericht
Ziet er leuk uit. Ben benieuwd wat de prijs van dit dingetje wordt. Is die 94mW output niet ontzettend hoog? :? Touch screen is ook tof, misschien dat er nu meerdere spelers volgen met touch screen :)
Een 8GB versie van dit dingetje zou ook leuk zijn.
Hij heeft qua vorm wel iets van de iRiver U10. Waar zitten precies de knoppen eigenlijk? Aan de zijkant? Of is dat nog niet bekend? Ben benieuwd of het bedienen van dit apparaatje een beetje makkelijk wil, maar ik neem aan dat ze daar rekening mee gehouden hebben, Cowon heeft natuurlijk wel een naam hoog te houden.

Al met al leuk ding, tenminste geen standaard PMP met flash :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Van mij hoeft al dat videogebeuren niet zo.
Wat ik wil is gewoon een ultieme mp3 speler met alles wat je je op dat gebied maar wensen kan, dus minimaal 2 x AA batterij mogelijkheid, flashmemorycard slot, hoge mW-output en natuurlijk de beste audiokwaliteit.
Waarom gaan ze zich in godsnaam nou allemaal richten op dat video-mediaplayer gedoe?
Als ik film wil kijken doe ik dat wel op mijn grote breedbeeld-TV en niet op zo's tiny postzegelschermpje... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
JazzySOB schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:36:
Van mij hoeft al dat videogebeuren niet zo.
Wat ik wil is gewoon een ultieme mp3 speler met alles wat je je op dat gebied maar wensen kan, dus minimaal 2 x AA batterij mogelijkheid, flashmemorycard slot, hoge mW-output en natuurlijk de beste audiokwaliteit.
Waarom gaan ze zich in godsnaam nou allemaal richten op dat video-mediaplayer gedoe?
Als ik film wil kijken doe ik dat wel op mijn grote breedbeeld-TV en niet op zo's tiny postzegelschermpje... |:(
Jij en 5 anderen, de rest van de wereld kickt op dat soort onzin dat je niet gaat gebruiken. Je vergeet nog even dat zonlicht een kleurenbeeldscherm onbruikbaar maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Onzin? Imo kun je prima een videoclip of een aflevering van South Park kijken op een 2,5" schermpje. Ik doe het met een 2,2" schermpje en het bevalt me prima.
Verder is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk. Is er vraag naar PMP's, dan worden ze gemaakt. Als ze niet verkocht werden zouden er ook minder PMP's verschijnen.
Ik vind het zelf een mooi spelertje. Ziet er erg compact uit waardoor hij ook prima als "gewone" mp3speler te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51799

Is de F2 voice recorder 'voice activated' ? Het gaat mij er om dat de stiltes niet worden opgenomen. Ideaal zou zijn als ik 'm gewoon op 'standby' zou kunnen zetten en dat hij dan automatisch begint met opnemen wanneer er gesproken wordt.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik denk dat je daar wel vanuit kunt gaan. Ik heb het niet specifiek van de F2 kunnen vinden, maar wel van de M3, X5, M5 en ook de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 22:54

BHQ

Hmmm, ook maar eens de beta-firmware in m'n G3 flashen. Soms mag-ie nog wel een tikje harder imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569

Klopt het trouwens dat iAudio van 4gb naar 20 springt in hun aanbod? Of hebben ze ook nog een mp3speler die er tussenin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 97569 schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:59:
Klopt het trouwens dat iAudio van 4gb naar 20 springt in hun aanbod? Of hebben ze ook nog een mp3speler die er tussenin zit?
Inderdaad, hier laten ze een kans liggen. Voor 6 of 8GB flash players is zeker een markt. Kijk bijvoorbeeld naar de Sandisk e2xx serie.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 27-11-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Henk007 schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:13:
[...]

Inderdaad, hier laten ze een kans liggen. Voor 6 of 8GB flash players is zeker een markt.
6 tot 8GB is nog niet zo mainstream. Wellicht komen ze nog met 6-8GB spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop het wel ja.. Ik zoek eigenlijk een 8gb en neig nu naar een ipod maar wilde eigenlijk een iAudio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik lees net op de iAudiophile.net site dat de D2 nu definitief wordt uitgebracht in Korea. Het leuke is dat die uit te breiden is met een standaard SD kaartje en die zijn tegenwoordig verkrijgbaar tot 8GB. Geen idee of de D2 ooit op de Europese markt zal verschijnen. Niet mijn type speler overigens met zo'n groot 2.5" scherm, video hoeft voor mij niet.
Afbeeldingslocatie: http://dzzn76.googlepages.com/COWON_D2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop dat er aan het begin van het nieuwe jaar een flashspeler met rond de 6-8-10 gb erin heeft. Dan moet hij ok nog in de winkel te koop zijn. Ik snap ook niet waarom iaudio niet meer bij dixons te koop is.Dan kunnen ze de markt veroveren en concurreren met Apple Ipod Nano. Dit zou ik z snel mogelijk willen zien, want ik heb meer opslag nodig dan mn 1 gig iaudio g3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Iaudio beslist niet wat er in het assortiment van de Dixons zit :P Ik denk dat het gewoon niet goed verkoopt dit soort dure onbekende apparaten, van die Packard Bell dingen zijn ook goed en natuurlijk is een ipod topkwaliteit. Iaudio...nooit van gehoord zal wel rotzooi zijn zoals Yoko.

ik kies liever iaudio dan een ipod... maar doordat ik persoonlijk 8 a 10gb wil, valt iaudio helaas af :{

BARACUS schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:20:
Iaudio beslist niet wat er in het assortiment van de Dixons zit :P Ik denk dat het gewoon niet goed verkoopt dit soort dure onbekende apparaten, van die Packard Bell dingen zijn ook goed en natuurlijk is een ipod topkwaliteit. Iaudio...nooit van gehoord zal wel rotzooi zijn zoals Yoko.
Ben je van Dixons of zo? iAudio is een van de beste mp3-spelers op dit moment met de beste geluidskwaliteit die ik gehoord heb. Als je niks weet van iAudio ga dan eerst op onderzoek uit: Beste Koop Consumentengids, Keuze van de redactie PC magazine, etc.etc. voordat je een oordeel geeft. Yoko? Dat is een fiets vergelijken met een Rols Royce. Wat doe je eigenlijk in dit topic?? Ga toch naar je domme ipod luisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Anoniem: 120712 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:41:
[...]

Ben je van Dixons of zo? iAudio is een van de beste mp3-spelers op dit moment met de beste geluidskwaliteit die ik gehoord heb. Als je niks weet van iAudio ga dan eerst op onderzoek uit: Beste Koop Consumentengids, Keuze van de redactie PC magazine, etc.etc. voordat je een oordeel geeft. Yoko? Dat is een fiets vergelijken met een Rols Royce. Wat doe je eigenlijk in dit topic?? Ga toch naar je domme ipod luisteren....
Ooit van sarcasme gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 120712 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:41:
[...]

Gelukkig had Majoh het begrepen :P Het laatste gedeelte slaat op de gemiddelde klant die redeneert namelijk op deze manier. Men kent iaudio niet en voor dezelfde prijs kun je een fantastische ipod kopen, pure marketing natuurlijk. Wat de boer niet kent vreet hij niet en je kunt het ook niemand kwalijk nemen, heeft Iaudio uberhaupt wel een marketing afdeling? Iaudio mag dan een fantastisch product hebben maar als het niet verkoopt komt het niet meer terug in de schappen.

Verder krijg ik ook kriebels van ipod producten en ben een iaudio eigenaar, bij de Dixons gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
ah, misschien dat het handig is om je sarcasme beter kenbaar te maken met smilies oid, ik vatte hem ook niet O-)

Maar zo redeneren sommige mensen nou eenmaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Pantalaimon|A op 01-12-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat het niet bij dixons wordt verkocht wil niet zeggen dat het een onbekend merk is. hoe bedoel je onbekend? ik ken genoeg publicaties waarin iaudio voorkomt. dat hier iemand een iaudio vergelijkt met een yoko betekent dat ie het niet begrepen heeft, ook al is dat sarcasme. bovendien, iaudio is niet bestemd voor boeren...of misschien moet ie boer maar eens wat anders vreten dan hutspot. dus die opmerking gaat nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 120712 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:47:
dat het niet bij dixons wordt verkocht wil niet zeggen dat het een onbekend merk is. hoe bedoel je onbekend? ik ken genoeg publicaties waarin iaudio voorkomt. dat hier iemand een iaudio vergelijkt met een yoko betekent dat ie het niet begrepen heeft, ook al is dat sarcasme. bovendien, iaudio is niet bestemd voor boeren...of misschien moet ie boer maar eens wat anders vreten dan hutspot. dus die opmerking gaat nergens over...
En jou post laat weer zien dat je zijn sarcasme niet hebt begrepen.
End of discussion, laten we het maar weer inhoudelijk doen.

Zou er nog een final firmware komen voor de G3? Ik doe het nu namelijk nog met de nieuwste BETA, maar hoop dat er toch nog een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

bartvl schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:53:
[...]

En jou post laat weer zien dat je zijn sarcasme niet hebt begrepen.
End of discussion, laten we het maar weer inhoudelijk doen.

Zou er nog een final firmware komen voor de G3? Ik doe het nu namelijk nog met de nieuwste BETA, maar hoop dat er toch nog een update komt.
Of er een final komt, ik denk het niet. Daar is de beta al te lang voor uit gebracht. Wat wil je nog veranderd zien? Heb je bugs gevonden?

Als ze nog een fix willen doen voor VBR en tijd, dan graag (doorspoelen met een vbr, gaat de tijd flippen). Niet dat ik me er aan stoor, maar klopt gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Die VBR is inderdaad niet heel erg, meer een schoonheids'bug'.
Het enige wat ik toch wel storend vind dat is als je van volume 28 naar 29 gaat dat dan het geluid zachter wordt en dat dat gepaard gaat met een kraakje.
Ook zou OGG ondersteuning boven Q8 fijn zijn, maar dat is denk ik meer een belemmering van de chip, niet van de firmware. Ik kwam er namelijk laatst achter dat een geripte cd op .ogg Q10 af en toe kraakt, heel storend als je net een 500kbps ( :9~ ) track aan het luisteren bent. MAar goed, Q8 is nog altijd erg prettig geluid :P

Is het trouwens al iemand gelukt om de G3 of de 5 aan een versterker te hangen? Ik krijg er namelijk met geen mogelijkheid mooi geluid uit dan, is best frustrerend als je dan toch je zusje met d'r Ipod eruit wilt spelen. (die dus wel erg goed klinkt aan een versterker) Wat doe ik fout?

[ Voor 20% gewijzigd door bartvl op 01-12-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik vind het irritant dat de G3 in het directory tree scherm korte filenames standaard als CAPS weergeeft deze niet in alfabetische volgorde zet met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 22:54

BHQ

bartvl schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:01:
Het enige wat ik toch wel storend vind dat is als je van volume 28 naar 29 gaat dat dan het geluid zachter wordt en dat dat gepaard gaat met een kraakje.
Daar had ik ook last van, volgens mij met de nieuwste (beta) firmware opgelost. Of ik heb 'm nooit harder dan 25 gehad, dat kan ook :P
Is het trouwens al iemand gelukt om de G3 of de 5 aan een versterker te hangen? Ik krijg er namelijk met geen mogelijkheid mooi geluid uit dan, is best frustrerend als je dan toch je zusje met d'r Ipod eruit wilt spelen. (die dus wel erg goed klinkt aan een versterker) Wat doe ik fout?
Alle EQ-shizzle, Mach3 enz. uit? dan klinkt je muziek gewoon zoal het hoort te klinken. lijkt me eerder dat een iPod brakker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Heb sinds een paar dagen de iAudio F2 4GB in huis en kan niets anders zeggen dat het een schitterende speler is. Hij is klein, enorm licht en klinkt fenomenaal dankzij de krachtige 2x30 mW output.
En de batterijduur van 22 uur is natuurlijk ook geweldig.

Zeer tevreden dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JazzySOB schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:56:
Heb sinds een paar dagen de iAudio F2 4GB in huis en kan niets anders zeggen dat het een schitterende speler is. Hij is klein, enorm licht en klinkt fenomenaal dankzij de krachtige 2x30 mW output.
En de batterijduur van 22 uur is natuurlijk ook geweldig.

Zeer tevreden dus! :)
Verstandige keuze! ;) Heb je er al de firmware 1.11b op geplaatst? Volgens mijn gehoor beschikt de F2 dan pas over zijn volledige vermogen. Ik heb ook de indruk dat dit de batterij-autonomie ten goede komt. Ik haal nu net geen 20 uur uit deze speler. Zat er bij jou trouwens een nekkoordje bij? Bij mij alleszins niet, maar op sommige websites staat er bij de bijgeleverde accessoires dan weer wel een nekkoordje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil een 8 gig Iaudio en ik ben benieuuwd hoe duur die dan wordt in vergelijking met de apple

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 09-12-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik heb met mijn G3 ook heel erg het idee dat ie niet bepaald zijn speelduur van 50 uur haalt. En danzulje wel zeggen: ja, dat doet ie onder extreme omstandigheden, maar volgens mij haalt die van mij de 20 uur nog niet eens :S
Kan dit komen doordat ik veel op volume 25+ zit? Tijd voor nieuwe dopjes in dat geval (heb Sennheiser MX500)
Of komt dit doorde firmware (de huidige beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Je zult schrikken hoeveel het scheelt als je bitrate 64 wma hebt, geen equalizer aan en inderdaad het volume erg laag zet. Je ziet in tests dat ogg vergeleken met mp3 50% (pin me er niet op vast) minder lang meegaat. Bij AA/AAA batterijen tests zie je ook hoeveel verschil er tussen bepaalde merken kan zitten, ook belangrijk. Mijn g3 heb ik eigenlijk nog nooit geklokt, zou ik eens gaan doen. Maar de batterijen gaan vreselijk lang mee, zo lang dat ik gewoon wissel als ze nog niet leeg zijn. Dat is ook juist zo fijn aan AA's, goedkoop en makkelijk te verwisselen. Ik zag dat er nu ook 2700Mah's te koop zijn, dan moet je toch echt wel in de buurt komen van hoge prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478 schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:51:
Ik wil een 8 gig Iaudio en ik ben benieuuwd hoe duur die dan wordt in vergelijking met de apple iPod!!!:P111oneoneKEK
Er bestaat geloof ik geen 8gig iAudio...zo wel, dan hoor ik het graag!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Uitgebreide review van iAudiophile over de F2: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 00:38

Laguna

Connaisseur

Mjah een fansite van iAudio spelers niet echt representatief..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien eerst de review lezen en dan oordelen? Ik vind em zelf best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik ben al dagen bezig met een duurtest voor een g3. Omdat iemand zei dat het nooit 50 uur kan zijn werd ik nieuwgierig. Ik ben dus 2 batterijen aan het leegspelen met 2 verschillende instellingen. Het valt me een beetje vies tegen daarom post ik alvast een aankondiging. Even een tipje van de sluier, hij staat nu al 41.5 uur te snorren en heeft nog puf over. Hopelijk heb ik morgen de uitslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
ik heb de iaudio t2 gekocht maar nu wil ik andere oordopjes kopen maar de speler nog wel om me nek hangen. nu zie ik dat er geen gaatje zit waardoor ik een touwtje kan doen voor voor een hanger. weet iemand hier een oplossing voor? ik zag op de iaudio site deze plaatjes, weet iemand misschien hoe hij dit gedaan heeft?
link: http://board.cowon.com/ze...%CD%BD%BA%C5%D9%BC%C7.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Anoniem: 191688 schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:57:
[...]

Verstandige keuze! ;) Heb je er al de firmware 1.11b op geplaatst? Volgens mijn gehoor beschikt de F2 dan pas over zijn volledige vermogen. Ik heb ook de indruk dat dit de batterij-autonomie ten goede komt. Ik haal nu net geen 20 uur uit deze speler. Zat er bij jou trouwens een nekkoordje bij? Bij mij alleszins niet, maar op sommige websites staat er bij de bijgeleverde accessoires dan weer wel een nekkoordje bij.
Nee, er zat geen koordje bij, wel een USB-lader voor thuis en in de auto. Dat was een aktie van mp3spelers.nl. Naar nieuwe firmware had ik nog niet gekeken. Ik weet niet eens welke er nu opstaat :)

Ga straks wel even kijken hoe dat zit.
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast