[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 28.692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Die laatste firmwares brengen weinig nieuws onder de zon, als ik tenminste de de vertaling moet geloven op het iAudiophile.net forum, bovendien is er iemand van wie de U2 is overleden na het updaten van de firmware :|
Overigens hebben de players nog steeds moeite met bepaalde tags in Ogg Vorbis bestanden, zie dit topic op HA.org.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 18-02-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Naar aanleiding van een post op het iAudiophile.net forum toch maar eens firmware 1.55 final op mijn G3 gezet. In de changelog stond alleen iets vaags over WMA bestanden of zo, maar wat schetst mijn verbazing!

De USB transfer snelheid heeft een flinke boost gekregen!
Van PC naar G3 is nu 3.7 MB/s, van G3 naar PC zelfs 7.4 MB/s :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2023
Heeft iemand ervaring met de iAudio 5 in combinatie met Mac OS X?

In Windows XP en Linux wordt de iAudio 5 prima herkend als mass storage device, maar mijn Mac Mini G4 (OS X 10.4.5) herkent 'm niet. Wel zichtbaar als USB device in "system profile", maar niet in "disk manager". In plaats daarvan verschijnt er in de system.log voortdurend de melding:
"USBF: 4276.418 AppleUSBEHCI[0x15d1800]::Found a transaction past the completion deadline on bus 91, timing out!"

Ik heb al diverse firmware-versies geprobeerd (1.20, 1.41, 1.45), maar dit maakt geen verschil. Aansluiten via een USB2.0 hub maakt ook geen verschil, zelfde foutmelding.

Aansluiten via een oude USB1 hub werkt echter wel en de iAudio 5 wordt dan netjes gemount, maar uiteraard is de snelheid dan bedroevend laag :-S Weet iemand een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Een vraag aan alle eigenaren van de iAudio 5...
Ik heb gelezen dat de toetsen/knopjes van dit toestel nogal losjes/ielig/breekbaar aanvoelen. Mag ik een eerlijk antwoord van jullie of jullie dat ook zo ervaren?
...en en hoe is de build quality/constructie verder ervan? Beetje stevig ding of voelt het aan alsof je er extra voorzichtig mee moet omgaan?
Alvast bedankt.

[edit]
Van Amazon:
Good player with cheap quality, December 2, 2005
Reviewer: Matthew Kaprocki - See all my reviews

Pretty happy with the player overall. Sounds great and is easy to use. The 2 scroll buttons are very cheap quality, though, and frequently tend to stick when pressed and feel very clunky.
excellant solid state player, October 28, 2005
Reviewer: WC Taylor "Will" (Plano, TX) -
..... My only complaint is the case. Its really *cheap* clear plastic that is probly more for looks. ......
Good player with some issues, October 19, 2005
Reviewer: Mr. Y. Wu "SongMan" (LA, CA USA) - See all my reviews
....Others have commented on the headphone jack being loose after some use. You'd better leave the headphone plugged in as much as possible.
Pretty Good But No Cigar., September 16, 2005
Reviewer: M. Lu (Los Angeles, CA)
WHY I RETURNED IT: Due to its need to be sleek, it has two scrolly wheels for navigation and two buttons: pause and menu. But it has WAY too many functions for so little buttons. Menus are not intuitive to navigate. You have to scroll both wheels at the same time/alternating from one to the other to get from menu to menu. And in the end it was too cumbersome to use all the awesome functions much less navigating through your folders and music. (I had similar problems with the iPod except iPods had too little functions and only one stupid wheel that was overly sensitive.)
In the end I sacrificed sound quality for an easier to use player. But iAudio has lots of models that might be easier to use. G3, U2....
Pretty solid on all accounts, July 16, 2005
Reviewer: M. Mullins (Boston, MA)
-Build quality...now it's made decently solid, but the rockers and the battery cover seem a little on the cheap side. Considering how much you use the rockers, I just wish they felt a little more sturdy.

[ Voor 87% gewijzigd door MBMarduk op 03-03-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 15:52
MBMarduk schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:29:
Een vraag aan alle eigenaren van de iAudio 5...
Ik heb gelezen dat de toetsen/knopjes van dit toestel nogal losjes/ielig/breekbaar aanvoelen. Mag ik een eerlijk antwoord van jullie of jullie dat ook zo ervaren?
...en en hoe is de build quality/constructie verder ervan? Beetje stevig ding of voelt het aan alsof je er extra voorzichtig mee moet omgaan?
Alvast bedankt.
Het apparaat voelt op zich zeer stevig aan. Ook een van de redenen waarom ik hem gekocht heb.
Het enige wat "gammel" aanvoelt is het dopje van de usb connecter, en het klepje van de batterij.
Aan de andere kant heb ik nergens klachten van mensen gelezen dat het ook daadwerkelijk afgebroken is, en ik neem aan dat je er voor de rest er toch vrij voorzichtig meebent.

Als gewoon het klepje van de batterij dicht zit is het gewoon een stevig geheel.

De bediening van het apparaat kan je over twisten. Ik heb idd wel eens dat ik de verkeerde "rocker" gebruik wanneer ik wat wil selecteren. Tja, ik kan er wel mee leven. Tis verder gewoon een mooi apparaatje.

Ik heb echter wel klachten gelezen over de G3 (en de U2?) dat de "joystick" te ver uitsteekt waardoor ie bij sommige mensen afgebroken is.

Wat ik persoonlijk erger vind zijn de huidige bugs er nog in. De "tik" soms tussen 2 tracks. En het spoelprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

Hoi

Ik ben sinds gister de eigenaar van een lief klein mp3 spelertje, hij heeft iAudio 5.
Ik zie dat er op dit moment nog een 1.10e firmware op staat.

De laatste firmware geeft heel veel problemen heb ik gehoord (1.45e) en het is het beste om de 1.41e (?) firmware te gebruiken. Helaas kan ik deze nergens downloaden.

Kan iemand me aub helpen??

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42

Piggen

Lekker bakkie

Hij staat toch gewoon op de site van Cowon America.

http://www.cowonamerica.com/download/iaudio_5_jsfw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik zou inderdaad niet de 1.45 erop zetten, lees voor de aardigheid maar eens de horrorverhalen op iAudiophile.net.
Eigenlijk heel eigenaardig, omdat deze versie funktioneel gelijk is aan de 1.55 voor de G3, die bij mij zonder enige problemen werkt (knock on wood).

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 05-03-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Thanks, daar had ik nog niet gekeken. Ik zal 'm gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
aangezien de hoofdtelefoonaansluiting van mijn iAudio 4 nu bijna geen normaal gleuid meer kan produceren heb ik maar de iAudio 5 1GB gekocht. Eerst was ik van plan om even te wachten en de iAudio 6 te kopen, maar die laat denk ik te lang op zich wachten.
Misschien is het geen goed plan, omdat ten eerste de verzendtijd van Bol.com(waar ik hem besteld heb, en min 20 euro goedkoper was dan bij anderen) 5 tot 7 dagen bedraagd, en dan misschien die iAudio 6 al uit is, of snel uit gaat komen, maar ik wil nu zo snel mogelijk een goede mp3speler.
Maar misschien is het toch wel beter omdat die prijs van de iAudio 6 waarschijnlijk eventjes moet zakken om enigzins betaalbaar te zijn, ookal heb ik goede dingen opgevangen over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
koenderks schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:07:
aangezien de hoofdtelefoonaansluiting van mijn iAudio 4 nu bijna geen normaal gleuid meer kan produceren heb ik maar de iAudio 5 1GB gekocht. Eerst was ik van plan om even te wachten en de iAudio 6 te kopen, maar die laat denk ik te lang op zich wachten.
Misschien is het geen goed plan, omdat ten eerste de verzendtijd van Bol.com(waar ik hem besteld heb, en min 20 euro goedkoper was dan bij anderen) 5 tot 7 dagen bedraagd, en dan misschien die iAudio 6 al uit is, of snel uit gaat komen, maar ik wil nu zo snel mogelijk een goede mp3speler.
Maar misschien is het toch wel beter omdat die prijs van de iAudio 6 waarschijnlijk eventjes moet zakken om enigzins betaaldbaar te zijn, ookal heb ik goede dingen opgevangen over de prijs.
Kon je hem niet laten opsturen dan naar Iaudio/Tu & Tu? Want zo'n hoofdtelefoonreparatie lijkt mij nou niet de duurste reparatie die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 157478 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:00:
[...]

Kon je hem niet laten opsturen dan naar Iaudio/Tu & Tu? Want zo'n hoofdtelefoonreparatie lijkt mij nou niet de duurste reparatie die er is.
Ik snap Koenderks wel, hij wil gewoon net zo stoer zijn als ik, aangezien ik ook net een iAudio 5 heb gekocht. ;) ;) Just kidding.

Achteraf gezien ben ik trouwens wel blij dat ik de iAudio 5 heb gekocht, en niet de G3. Nu ik beide goed heb bekeken enzo, vind ik de G3 minder te bedienen dan de 5. Maarja, dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.. maar toch.

Oh en wat klinkt ie toch geweldig goed!! Zoveel beter dan die 30 a 40 euro spelertjes die er bij bosjes te krijgen zijn. I'm so happy with iAudio!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Zo, gister heb ik de iAudio 5 binnengekregen. (1GB)
Wat me opviel is dat hij qua uiterlijk wel veranderd is als je hem met de iAudio 4 vergelijkt. Door het witte frontje en oordopjes doet het me aan enigzins aan iPod denken. Hij is niet helemaal wit, ook zwart en metallic, wat mij ik een rare combinatie vind.
Een ander verschil met zijn voorganger zijn de bedieningsknopjes. Waar de iAudio 4 de menu/volume en play/frwrd/back zitten, zitten op de iAudio 5 clicklwheels. Dit is voor mij een minpuntje. Een positieve veradering aan de toetsen zijn de afwerking. Doordat de iAudio 5 een geheel is, zitten de toetsen beter verwerkt in de behuizing. Bij de iAudio 4 is dit niet zo.
De bediening en de software van beide spelers is gelijk, alhoewel bij de iAudio 5 wat extra's in de software heeft zitten zoals de datum en tijd, en wekker.(v. 1.45e)
De hoofdtelefoonaansluiting doet een stuk steviger aan dan die van de iAudio 4, hopelijk blijft deze langer leven.
Echt vernieuwend is het spelertje niet, behalve het uiterlijk. Maar toch lijkt hij nog veel op zijn voorganger.

Op naar de iAudio 6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170484

Wie zijn iAudio Firmware wilt upgraden moet wel rekening houden dat dit "soms" ernstige gevolgen kan hebben voor je mp3 speler.

Het kan af en toe ook net lijken of hij het niet meer doet of gaat doen.

Oordeel dan niet te snel, en kijk op Cowon, JetAdio, iadiophile en meer voor informatie en/of oplossingen.

Nadat het downgraden van mijn iAudio 5 van firmware 1.45e naar 1.41e ging er wat mis. De speler wilde niet meer opstarten en herkent worden in XP.

Na wat gezocht en gekloot te hebben, is het me toch weer gelukt de firmware terug te krijgen naar 1.45e en zo deed mijn speler het ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Anoniem: 170484 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:03:
Wie zijn iAudio Firmware wilt upgraden moet wel rekening houden dat dit "soms" ernstige gevolgen kan hebben voor je mp3 speler.

Het kan af en toe ook net lijken of hij het niet meer doet of gaat doen.

Oordeel dan niet te snel, en kijk op Cowon, JetAdio, iadiophile en meer voor informatie en/of oplossingen.

Nadat het downgraden van mijn iAudio 5 van firmware 1.45e naar 1.41e ging er wat mis. De speler wilde niet meer opstarten en herkent worden in XP.

Na wat gezocht en gekloot te hebben, is het me toch weer gelukt de firmware terug te krijgen naar 1.45e en zo deed mijn speler het ook weer goed.
Is het de moeite waard om de 1.45e firmware te gebruiken? Veel negatieve verhalen gelezen over deze firmware namenlijk. Maar deze zou er voor moeten zorgen dat je sneller kan kopieren naar en van je iAudio 5. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Op de iAudio 5 die ik heb gekocht staat al v1.45e op en ik ondervindt er totaal geen problemen mee.

Ik wil even quoten uit een ander topic:
Marando schreef op maandag 13 maart 2006 @ 02:23:
[...]
Van alles en nog wat. Ik luister naar Keane, Maroon 5, coldplay, Live, Daniel Beddingfield, Brian McFadden, David Gray, Michael Buble, Racoon, John Mayer, Daniel Powter, Gavin Degraw, Jamie Cullum.. pfff wat nog meer... Trance/Ambient/New Age/Soundtracks.... van alles eigenlijk. Valt me op dat het lijstje hierboven geen zangeressen bevat.. Ik luister ook nog naar Joss Stone, Kelly Clarkson, Natasha Beddingfield, Norah Jones, ... en nog wel meer maar daar kan ik ff niet op komen. (zit niet achter mijn eigen pc momenteel..)

En dan luister ik nog naar mijn eigen gemaakte muziek (grootste hobby). Niet omdat ik op mijn eigen muziek geil, maar omdat ik dan ook "on the road" met mijn muziek hobby bezig kan zijn en kan horen wat ik verkeerd heb gedaan en wat ik nog eventueel anders kan doen in mijn muziek. :) En dan komt mijn iAudio goed van pas, want die klinkt teminste vet goed!

Music.. I love it!
Is dit een reclame slogan van iAudio ofzo?
De naam iAudio is op jouw echt van toepassing!!

[ Voor 6% gewijzigd door koenderks op 13-03-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 07:41

BHQ

Hij had idd. ook gewoon een zakradio kunnen kopen, Radio 538 en je hebt al die commerciële zut ook ;)

Anyway: G3 rocked O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Yapser schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:21:
Hij had idd. ook gewoon een zakradio kunnen kopen, Radio 538 en je hebt al die commerciële zut ook ;)

Anyway: G3 rocked O+
Gelukkig luister ik ook naar een heleboel artiesten waar de meesten nog nooit van hebben gehoord. Van pop/rock naar trance/ambient en ga maar door.

En dat je G3 rocked, dat kan ik me goed voorstellen.. het is een iAudio!! Yeah!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

koenderks schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:12:
Op de iAudio 5 die ik heb gekocht staat al v1.45e op en ik ondervindt er totaal geen problemen mee.

Ik wil even quoten uit een ander topic:

[...]

Is dit een reclame slogan van iAudio ofzo?
De naam iAudio is op jouw echt van toepassing!!
Hoezo is de naam iAudio op mij van toepassing? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Marando schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:36:
[...]
Hoezo is de naam iAudio op mij van toepassing? B)
je geilheid op muziek maak ook vooral je eigen(I) muziek(audio) terug luisteren :P

viel me gewoon even op :P

[ Voor 6% gewijzigd door koenderks op 14-03-2006 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

U3 firmware V1.21

Met DRM-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yo, ik heb net mn iaudio g3 weer terug, alle mappen er weer op gepleurd, alleen nu geeft ie in het navigation menu niet alle mappen weer die ik erop heb gezet.

Het is firmware 1.55, hij geeft geen foutmelding, als ik de map met muziek open, is er niks aan de hand, geeft hij alle mappen goed weer, maar als ik hem loskoppel van de computer geeft hij alleen e t/m z weer en eerst alleen a t/m k

Kortom, ik snap er helemaal niks van, het maximum lijkt wel 71 mappen in de hoofdmap (in de submap Music), terwijl ik voor de reparatie mn speler vol kon storten met mappen.
Ik vind het echt heel erg raar
Wie weet wat het probleem is????
Graag hulp, anders stuur ik em weer terug, want dit is helemaal niks!!!

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 17-03-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Misschien helpt het als je de firmware eens refreshed.

Op de CES was een tijdje geleden ook nog een prototype te zien van de G5, eigenlijk niets meer dan een G3 met een kleurenschermpje. Het project is gecanceld ten faveure van de U3, maar zo zag hij er uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.iaudiophile.net/e107_images/newspost_images/iaudio_g5a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

:9 Dat ding hadden ze uit moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

http://www.mp3spelers.nl/?hcat&id=1&memory=1000

ik snap het niet
er staan hier 2 u3tjes
maar wat is het verschil?
alleen de kleur?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 61204 op 19-03-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Yep, vreemd genoeg. Ik zie de logica er ook niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MPmad schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:12:
Misschien helpt het als je de firmware eens refreshed.

Op de CES was een tijdje geleden ook nog een prototype te zien van de G5, eigenlijk niets meer dan een G3 met een kleurenschermpje. Het project is gecanceld ten faveure van de U3, maar zo zag hij er uit.

[afbeelding]
ja, wat houdt dat in en hoe doe je dat. Volgens mij staat de nieuwste firmware er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Gewoon, de firmware er opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, misschien wisten jullie dit al.

Hoe leger je batterij hoe harder jej e volume moet zetten met de iAudio 5.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 170484 op 19-03-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 170484 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:51:
Trouwens, misschien wisten jullie dit al.

Hoe leger je batterij hoe harder jej e volume moet zetten met de iAudio 5.
echt? Ik was al bang dat mijn gehoor slechter werd :S
Bij de voltmeter kan je ook mooi zien wanneer de speler het niet meer doet: bij 1 V houdt hij er mee op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koenderks schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:18:
[...]

echt? Ik was al bang dat mijn gehoor slechter werd :S
Bij de voltmeter kan je ook mooi zien wanneer de speler het niet meer doet: bij 1 V houdt hij er mee op :P
Haha ja klopt, bij mij issie @ 1v ook een soort van leeg.

Trouwens kan ik gebruik maken van playlists op mijn iAudio5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Verdomme,

Toen ik mijn iAudio 5 kocht stond de beruchte firmware versie 1.45 erop. Er waren geen problemen mee dus liet ik het er lekker op staan. Tot gister, opeens viel de speler uit(de baterij was ook al bijna op, dus ik dacht dat hij leeg was). Maar hij wou niet meer aan, ook niet met nieuwe batterij. Nu is er weer een 'horror story' bij over die firmware. Ik heb even gezocht op iaudiophile. Maar daar word gesproken over een 'recovering mode'. Is dit een onderdeel van windows en waar kan ik dat vinden(NL term)?
met veel gekloot is het me nog niet gelukt, misschien als ik weet waar dei recovering mode zit.

Nieuwe manier gevonden om snel nieuwe firmware erop te zetten als je ook soortgelijke problemen hebt met v.1.45 van de I5: haal de batterij uit de speler en connect hem met je speler. Voordat je op start drukt als het programma de speler heeft gezien, stop je de batterij er weer in. Zonder te disconnecten!

Meer @ http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=8164

[ Voor 26% gewijzigd door koenderks op 28-03-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71962

Als je geluk hebt bij Dixons: ze zeggen dat iaudio eruit gaat als merk

De G3 blauw met wit 1 GB versie voor 146 euro. (van 159).

Dit is goedkoper dan alle webshops (NL), en ik haal er morgen dus eentje. }) nieuw in doos zelfs, niet eens de laatste die elke dag voor sluitingstijd door zo'n knulletje in een enorme bak wordt gedonderd omdat ze bang zijn dat snachts de vitrines leeggeroofd worden. (Amsterdam West, Geuzenveld-Slotermeeer. ik haat U, wat een rotbuurt)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 71962 op 03-04-2006 20:56 . Reden: zie nickname: ik bedoelde de G3, damn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dat is volgens mij niet bij elk filiaal, want in Tilburg heb ik al een tijdje geen iAudio gezien, als ik het me goed herinner. Op de site staan ze ook al niet meer.

Maar nu we het toch over de U3 hebben: 1.21 beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Misschien is dat de Dixons die iAudio's uit de vitrines haalt de reden dat m'n G3 1GB 'maar' €149 was? Bij mp3man e.d. is ie 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71962

Ik bedoel de G3, misschien zien jullie mijn editje over het hoofd en het was een nare vergissing :) was het maar de U3 en inderdaad, lang niet alle filialen hebben ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166880

Hoe is de geluidskwaliteit (met beetje goeie oordopjes) van de G3 ten opzichte van de U3?

Ik zie dat ze beide een andere watt vermogen hebben e.d. maar het zegt mij eerlijk zegt niet veel.

Is het een beetje merkbaar verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Ik heb 3 dagen geleden een Cowon iAudio U3 (zwart / 1GB) gekocht bij mp3spelers.nl voor E188,- en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee :)

Even de plus en minpunten van de iAudio U3 op een rijtje:

+ mooi scherp kleurenscherm (krasvast);
+ formaat (niet te klein niet te groot, en lichtgewicht 32,5 gram incl. batterij);
+ geluid (geluid is echt heel goed en je hebt veel geluidsopties, bbe, mach3bass etc om naar eigen voorkeur in te stellen);
+ uiterlijk (niks meer aan toe te voegen :9~ );
+ bijgeleverde software werkt goed en is gebruikersvriendelijk (oa. handig converteer programma voor audio en videobestanden);
+ navigatie is supermakkelijk met de kleine joystick;
+ batterij gaat superlang mee (oplaadbaar lithium). Op de site beweren ze 20uur en dat klopt ongeveer;
+ videos bekijken ik echt relaxt, had niet verwacht dat de kleuren zo goed over zouden komen; het is wel op postzegel formaat dus je moet je er niet al te veel van verwachten maar voor een mp3speler is zo'n video functie natuurlijk mooi meegenomen.

- duur (ik heb voor de 1GB versie gekozen omdat je via mp3spelers.nl er dan een gratis USB adapter bij kreeg (twv 20 euro), bij de 512MB versie was dat niet zo en het verschil is maar 30 euro);
- bijgeleverde oordopjes van iAudio klinken goed, maar ik vind ze niet echt mooi;
- navigatie door het menu is niet altijd duidelijk (firmware 1.21 beta 2 zelf erop gezet - standaard geleverd met firmware ver. 1.1);
- Bij de U3 krijg je geen oplaad adapter, die moet je er dus los bij kopen (tenzij je de 1 of 2GB versie koopt). Er zit wel een USB kabel bij waardoor je de U3 via de PC op kan laden maar dat vind ik niet zo handig.
- Radio FM ontvangst had wel iets beter gekund (vooral als de U3 in je zak zit).

[ Voor 14% gewijzigd door Energy99 op 07-04-2006 21:27 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een heel groot probleem. Mn iaudio g3 geeft maximaal 45 mappen weer in de map MUSIC. Ik heb de nieuwste firmware erop alles al geprobeerd. Ik ben ten einde raad. Wie weet de oorzaak van dit probllem. Als niemand het weet, stuur ik hem weer naar tu&tu toe.

Uitleg:

De iaudio mappen zijn als volgt:

Music, Records en Voice.

In de map Music wordt je muziek gezet.

In deze map heb ik dus mijn muziek, ongeveer 100 mappen. Alleen geeft hij er maar 45 weer. Ook al staan de mappen gewoon op de mp3-speler, ze worden niet weergegeven.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 157478 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:28:
Ik heb een heel groot probleem. Mn iaudio g3 geeft maximaal 45 mappen weer in de map MUSIC. Ik heb de nieuwste firmware erop alles al geprobeerd. Ik ben ten einde raad. Wie weet de oorzaak van dit probllem. Als niemand het weet, stuur ik hem weer naar tu&tu toe.

Uitleg:

De iaudio mappen zijn als volgt:

Music, Records en Voice.

In de map Music wordt je muziek gezet.

In deze map heb ik dus mijn muziek, ongeveer 100 mappen. Alleen geeft hij er maar 45 weer. Ook al staan de mappen gewoon op de mp3-speler, ze worden niet weergegeven.
:'(
Je hebt gelijk, van een ander forum heb ik de volgende informatie gehaald:
Actually the limit is now 650 music files PLUS 47 user folders (53 altogether, but the G3 creates 6 itself iirc) plus a limit of 120 tracks in the dynamic playlist (so if you want to play just half your 650 tracks you better have put them into some sort of neat folder structure, because playlist won't do it).
Alleen vraag ik me af waarom je op een flashspeler zoveel mappen nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henk007 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 22:12:
[...]

Je hebt gelijk, van een ander forum heb ik de volgende informatie gehaald:

[...]

Alleen vraag ik me af waarom je op een flashspeler zoveel mappen nodig hebt?
Welke oudere versie firmware heeft deze niet en waar kan ik deze dan downloaden. Ik wil namelijk van die limit af.
Ik heb van elke artiest maar een paar nummers, dus daarom wil ik ze netjes ordenen in mappen.
Wie heeft er dus een zo nieuw mogelijke versie firmware, zonder die limit?
Reageers s.v.p. ff snel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 157478 schreef op zondag 16 april 2006 @ 09:09:
[...]

Welke oudere versie firmware heeft deze niet en waar kan ik deze dan downloaden. Ik wil namelijk van die limit af.
Ik heb van elke artiest maar een paar nummers, dus daarom wil ik ze netjes ordenen in mappen.
Wie heeft er dus een zo nieuw mogelijke versie firmware, zonder die limit?
Reageers s.v.p. ff snel!!
heeeel misschien is die 'beveiliging' er per map, dus probeer eens je mappen te verdelen over a t/m g, h t/m n,...,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Nieuwe firmwares voor 5, G3 en U2.

5 1.48 beta1
G3 1.58 beta1
U2 1.68 beta1

Changelog:
- Integrated selection menu for multi-lingual menu languages. (Select a country when the player boots up)
- Fixed the error where large files (512MB or higher) aren't stored.
- Revised incorrect words on multi-lingual menu languages.
- Fixed other bugs.

* If the total capacity of memory size is smaller after the firmware upgrade than before, please format your iAudio with windows explorer. The total capacity will then be restored to normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
koenderks schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:40:
[...]

heeeel misschien is die 'beveiliging' er per map, dus probeer eens je mappen te verdelen over a t/m g, h t/m n,...,...
Nee, de door mij boven gequote limits zijn van ook voor oudere firmwares van toepassing. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wie kan er een tip geven hoe ik de liedjes dan het beste kan orderen, want ik had het in mappen en dat werkt dus niet goed.
Hoe hebben jullie het dan georderd op je mp3-speler, want op me mp3-speler van 1 gig staan heel wat liedjes en die wil ik graag ff beetje op volgorde...
Hoe hebben jullie zo veel liedjes geordend?

svp reactie a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Stijl -> Artiest -> Album(s) -> nummers. Werkt prima op volgorde e.d. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99

Energy99

NRG <3

Ik zorg ervoor dat mijn id3 tags goed zijn bijgewerkt (artiest, nummer, album etc), dan heb je meteen alle artiesten/ songs op volgorde in je playlist. Ik hou persoonlijk niet van al te veel mappen, meestal wordt het er niet overzichtelijker op.

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

U3 firmware 1.21

En voor de geinteresseerden, een nieuw hoesje voor de U3 van Noreve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aarom wel voor de u3, maar niet voor de g3 :(. Hier baal ik echt van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120712

MPmad schreef op zondag 23 april 2006 @ 19:39:
U3 firmware 1.21

En voor de geinteresseerden, een nieuw hoesje voor de U3 van Noreve.
Ik heb gisteren mijn iAudio U3 2.0 GB ontvangen samen met het hoesje van Noreve en ben zeer tevreden over de speler en het hoesje _/-\o_ . Ik heb 'm trouwens via MP3spelers.nl gekocht omdat ze hier het hoesje goedkoper leveren in combinatie met de U3 dan wanneer je het hoesje los koopt via Noreve. Ze doen er ook nog een gratis USB adapter bij! ;)

Dus bij deze weten jullie ook waar je ze in Nederland kunt krijgen.

*** iAudio, Only for professionals ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Net de U3 1Gb besteld voor 178 euro (incl. gratis adapter).

Vrij prijzig voor een 1Gb speler, maar 1Gb is meer dan genoeg voor wie dan ook die dagelijks een pc in de buurt heeft met zijn muziek-collectie. Daarbij steekt deze speler qua geluidskwaliteit (r/s verhouding en mW) volgens velen met kop en schouders uit boven de gemiddelde speler. En als je er mee sport is licht, klein en anti-skip belangrijker dan je hele collectie mee hebben :)

om mijn aankoop maar ff goed te praten voor mezelf :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174974

Loop er over te denken een U3 te kopen maar heb nog een paar vraagjes.

- Die joystick, geeft dat geen problemen als je de speler in je broekzak heb ?
- Het opnemen via de microfoon. Kan dat een groepsgesprek zijn of moet je de microfoon voor je mond houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat ik niet kan vinden over de iAudio 5 is of je de muziek er gewoon via de Verkenner (of wat dan ook) op kan zetten of dat je persee die JetShell/JetAudio software moet gebruiken. Ik wil natuurlijk het liefst zonder extra software hoeven te werken.

Is de audio gewoon bereikbaar via de USB drive?

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 02-05-2006 23:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Room42 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:37:
Wat ik niet kan vinden over de iAudio 5 is of je de muziek er gewoon via de Verkenner (of wat dan ook) op kan zetten of dat je persee die JetShell/JetAudio software moet gebruiken. Ik wil natuurlijk het liefst zonder extra software hoeven te werken.

Is de audio gewoon bereikbaar via de USB drive?
Ja, alle iAudio flash spelers zijn gewoon plug & play te gebruiken als universal mass storage device.
Ik weet niet helemaal of dit verhaal klopt voor DRM-WMA, maar daar hou ik me niet mee bezig.
Ik heb zelfs Jetshell helemaal niet geïnstalleerd voor mijn G3, omdat ik andere software gebruik voor het rippen en converteren naar mp3 of Ogg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99

Energy99

NRG <3

Anoniem: 174974 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:28:
Loop er over te denken een U3 te kopen maar heb nog een paar vraagjes.

- Die joystick, geeft dat geen problemen als je de speler in je broekzak heb ?
Er zit een "hold" schuifknopje op de U3, dus je hoeft niet bang te zijn dat je de joystick in je broekzak beweegt ;)
Het opnemen via de microfoon. Kan dat een groepsgesprek zijn of moet je de microfoon voor je mond houden ?
Opnemen werkt echt zeer goed, want je kan de U3 op een belachelijk grote afstand (4 a 5 meter) houden en nog kan je het gesprek goed opnemen, waarbij de opname echt goed verstaanbaar is (zuiver).

[ Voor 4% gewijzigd door Energy99 op 03-05-2006 01:25 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb 'm gisteren ontvangen, prima mp3-speler. Valt weinig over op te merken :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 174974 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:28:
- Het opnemen via de microfoon. Kan dat een groepsgesprek zijn of moet je de microfoon voor je mond houden ?
Het is mogelijk dat dit bij de verschillende modellen anders is, maar mijn G3 neemt erg zacht op, zelfs op de maximale opnamesterkte. Ik heb inderdaad eens een groepsgesprek opgenomen en het resultaat was nog net verstaanbaar, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175263

Ik ben al een enige tijd in het bezit van een Iaudio U2 (1GB) en op wat enkele foutjes na heeft deze het altijd prima gedaan. Daarom was ik ook best wel zuur toen ik tot de ontdekking kwam dat mijn speler een zwemlesje in de was had gehad. Opstarten deed hij niet meer dus ik heb hem op me buro gelegd en wilde hem eigenlijk deze week naar de fabrikant toe sturen, via MMPORT (waar ik heb gekocht heb) of via de Media markt (schijnt goedkoper te zijn). Totdat ik gister in een rare bui was en dacht ah ik steek hem ff erin om te kijken of ik misschien wat bestanden kon terug halen. Tot mijn grote verbazing kon ik alles nog zien en gebruiken op het schijfje. En het aller aller mooiste was dat toen ik mijn usb kabel eruit haalde en op de play knop drukte dat het Iaudio logo te voorschijn kwam en hij gewoon mijn MP3's ging afspelen, zonder problemen! Even volgende track en weer terug hopla!

Vandaag wilde ik hem pakken om even wat muziek te hebben op de fiets, maar opstarten ho maar. De reden is denk ik de batterij, dus hij hangt op dit moment aan de USB op te laden. Maar voordat hij bereid was op te laden vertoonde hij rare capriolen, ik had een paar keer op de aanknop gedrukt maar hij deed niks en toen ik hem in mijn USB kabel stopte begon hij ineens aan en uit te gaan, 4 keer achterelkaar. Hij gaf meerdere malen maar het usb logo in beeld voor 5 seconden en daar weer niks. Nu doet is hij dus gewoon aan het opladen zoals het hoort. Ik mag toch wel zeggen dat ik dit erg bijzonder vind en ook wel de kwaliteit van Iaudio producten benadrukt :P Of heb ik gewoon erg veel geluk?

Ik verwacht nu wel dat hij het straks misschien weer even doet maar wel enorm veel rare dingen zal vertonen. Ben dus binnenkort wel genoodzaakt hem naar Iaudio te sturen. Alleen waterschade wordt toch niet vergoed? Als ik hem opgeef als programma fout of reden onbekend, omdat hij het "soms" wel doet. Kunnen zij dan zien of het door waterschade komt of niet?. Ik vrees van wel namelijk.. Maar misschien hebben er hier mensen meer ervaring met reperatie/waterschade bij Iaudio, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ja, ze kunnen heel makkelijk zien dat het door waterschade komt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Hier nog een tip voor mensen met een speler met Ogg Vorbis ondersteuning (bv. iAudio) en een PC met een moderne snelle processor. Een groepje Japanners heeft een supersnelle geöptimaliseerde versie van de encoder gemaakt, zowel de command line OggEnc als de OggDropXPd vwersie met GUI. Nu speciale versies met SSE, SSE2, SSE3, multithreading.
Als voorbeeld heeft iemand nu snelheden tot boven 50* realtime op een Athlon64 X2 4400+ behaald.
Dit opent al perspectieven om een bibliotheek lossless bestanden aan te leggen en die 'on demand, on-the-fly naar je speler te encoden.
Topic op HA.org
Ogg Vorbis Lancer project homepage

Als vergelijkingsmateriaal kun je de 'normale' versies zoals gewoonlijk vinden op RareWares.org

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 07-05-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik sta hier op het punt een Iaudio 5 of Iaudio G3 te kopen (beide 512mb en voor 121€).
M'n voorkeur gaat lichtjes uit naar de G3 vanwege de batterijduur, maar ik heb zo m'n twijfels over de bouwkwaliteit ervan. De Iaudio 5 ziet er steviger uit. Is dit ook zo? Beide spelers hebben zo'n klepje dat de USB-poort beschermt. Is dit van een degelijke kwailiteit of kan het makkelijk afbreken? Ik zoek echt naar de speler die het langste meegaat, aangezien ik niet om de zoveeltijd van speler verwissel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb wat gebruikerservaringen op iAudiophile.net gelezen en ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken. Het kan zijn dat hij wat minder stevig is dan de 5, maar uit elkaar vallen zal hij zeker niet doen. Batterij en USB-klepje schijnen ook stevig genoeg te zijn.

Er zit ook een hoesje bij, dus een stootje kan hij wel hebben. Ik heb ook ervaringen gelezen waarbij ze hem 8 keer hebben laten vallen en hij het nog steeds deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148197

Zoals in Het algemeen beleid staat, is werving niet toegestaan. Alle reacties hierop zijn dan ook verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door DeeD2k2 op 10-05-2006 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175791

Wie heeft er ruime ervaring met het opnemen van een line-in signaal?

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en het format waarin wordt opgenomen (hoeveel maximaal kbs en indeling)

Wie kan me hier iets meer over vertelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MPmad schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:12:
Ik heb wat gebruikerservaringen op iAudiophile.net gelezen en ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken. Het kan zijn dat hij wat minder stevig is dan de 5, maar uit elkaar vallen zal hij zeker niet doen. Batterij en USB-klepje schijnen ook stevig genoeg te zijn.

Er zit ook een hoesje bij, dus een stootje kan hij wel hebben. Ik heb ook ervaringen gelezen waarbij ze hem 8 keer hebben laten vallen en hij het nog steeds deed.
En hoe zit het met de joystick op de G3? Ik heb al een paar mensen gehoord wiens joystick is afgebroken :? Het ziet er allemaal zo fragiel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 175791 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:34:

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en het format waarin wordt opgenomen (hoeveel maximaal kbs en indeling)

Echt veel ervaring heb ik er niet mee, maar de specificaties (G3 firmware 1.55) kan ik wel geven:
Line in recording quality:
8, 11, 16, 32 kHz adpcm
96, 112, 128 kbps mp3 (stereo)

Verwacht overigens geen optimale mp3 encoder. Ik denk dat het een eenvoudige implementatie van de oude MPEG-ISO codec is.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 10-05-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 22:46
FezzFest schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:37:
[...]

En hoe zit het met de joystick op de G3? Ik heb al een paar mensen gehoord wiens joystick is afgebroken :? Het ziet er allemaal zo fragiel uit....
Ik heb de G3 nou bijna een jaar en ik heb hem dagelijks in mijn broek of jaszak zitten en het heeft er niks onder te lijden. Het enige wat me opvalt is dat er wat meer speling is gekomen op het kapje dat de batterij afschermd maar verder niks dan _/-\o_ . Iaudio levert gewoon top kwaliteit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Laatst online: 01-06 00:19
Hallo allen,

Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een iAudio 5. Ik ben er tot dusver wel blij mee maar wil eigenlijk de firmware wel upgraden (1.48b1 is de nieuwste, ik heb 1.20). Weet iemand hoe je dit veilig onder Linux kan doen? Een uurtje googlen heeft alleen een howto opgeleverd voor de X5, maar dat is toch een ander modelletje.

Bedankt vast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

In tegenstelling tot de HDD-spelers, waar je het firmwarebestand gewoon in een map op de speler kunt zetten, heb je bij de flashspelers helaas software nodig en die werkt alleen met Windows.

Het enige wat je kunt doen is even een Windows-PC gebruiken om te updaten of proberen om het onder Wine ofzo te doen, maar dat lijkt me wat linker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:55
Ik heb sinds kort (donderdag) een iAudio 5. Heerlijk ding. Ik heb er ook meteen 1.48b1 gezet (heeft me zo'n 1 uur gekost, want ik kreeg steeds foutmeldingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kun je alles op alfabetische volgorde zetten op je iaudio g3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dat gebeurd toch gewoon automatisch als je de namen van de mappen en bestanden ook gewoon met letters beginnen (en niet met 01-, 02-, 03- etc.)? Althans, zo is het bij mijn M3L wel. Anders zou je misschien in moeten stellen dat hij de bestandsnaam uitleest in plaats van de tag.

Nieuwe firmware voor de U3 trouwens, 1.22 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
Anoniem: 175791 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:34:

Ik heb geen ruime ervaring, maar heb het wel eens gedaan. Aangezien rippen van een cd veel beter gaat en ik geen gelegenheid heb gehad om het van een andere geluidsbron op te nemen via line-in heb ik het niet meer gedaan. De kwaliteit is maar max. 128kbps mp3(instelbaar) en dat is dus geen fijn geluid aangezien ik een dubbel zo grote bitrate probeer aan te houden.
Situaties waarin zo'n line-in ingang echt nodig is doen zich volgens mij nauwelijks voor. De usbhost in de iAudio 6 is een stuk handiger lijkt me. Dat zijn bestanden al genaamd, verdeeld in geval van een album en meer vrij van fouten.

[ Voor 6% gewijzigd door koenderks op 04-06-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Vandaag heeft Cowon de T2 aangekondigd, een 'halsketting-MP3-speler'.

Afbeeldingslocatie: http://mp3.iaudio.com/product/images/iAUDIOT2/img/iaudio_t2/photo/zoom/t2_zoom01.jpg

• Available in 512MB, 1GB & 2GB capacities
• Universal Mass Storage (UMS) - works with Windows, Linux and MacOS (just like a USB stick)
• 12 Hour battery life
• 96 x 64 65,000 colour OLED display
• Size: 29.0 x 52.6 x 13.5 mm
• Weight: 24.5g
• 23+23 mW Output power @ 16 Ohms with a s/n ratio of 95 dB
• Support for MP3, OGG, WMA, ASF, FLAC, WAV
• FM Radio, FM Radio Recording & Voice Recording

Meer foto's
Productpagina (Koreaans)

Geen idee verder of en wanneer hij naar Europa komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenderks
MPmad schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:51:
Vandaag heeft Cowon de T2 aangekondigd, een 'halsketting-MP3-speler'.

[afbeelding]

• Available in 512MB, 1GB & 2GB capacities
• Universal Mass Storage (UMS) - works with Windows, Linux and MacOS (just like a USB stick)
• 12 Hour battery life
• 96 x 64 65,000 colour OLED display
• Size: 29.0 x 52.6 x 13.5 mm
• Weight: 24.5g
• 23+23 mW Output power @ 16 Ohms with a s/n ratio of 95 dB
• Support for MP3, OGG, WMA, ASF, FLAC, WAV
• FM Radio, FM Radio Recording & Voice Recording

Meer foto's
Productpagina (Koreaans)

Geen idee verder of en wanneer hij naar Europa komt.
toon volledige bericht
Ziet er wel redelijk fraai uit, zoals te verwachten was.
Het gaat een beetje naar de populaire "kijk, ik heb ook een mp3speler!" show kant op. Maargoed, dat beslist de koper.
Hij lijkt me wel wat te dik om voor je te hangen en als ik kijk naar dat blokje waarmee de ketting/oordopjes vastzitten hangt ie alleen aan de plugjes vast. Hopelijk zitten die beter vast dan bij mijn oude iAudio 4. Dat blokje doet me meteen denken aan het fraaie blokje wat ook op de nekkoorden bij oa de iAudio 4 en 5 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56836

Hoi,

ik heb wat laatste-minuut twijfels tussen de aanschaf van een 1gb Iaudio G3 en de Iriver T10. Ik zou in de VS kopen (dus de T10 zou radio hebben), daar ligt het niet aan. Maar is de Voice recording van de G3 echt slecht? Ik zou het vnl. gebruiken voor mezelf, maar wat als ik hem op tafel leg en een groepsgesprek wil opnemen? Henk schreef hierboven dat het nauwelijks hoorbaar was. Hebben meer mensen die ervaring?
Over de T10 hoorde ik dat de voicerecording erg goed is, maar ik heb hierbij een andere vraag: ik heb gelezen dat je bij de T10 geen mp3tjes van speler naar computer kunt kopiëren. Hoe zit het dan met opgenomen voice-recordings? Die moet je toch wel kunnen kopiëren?
Dit moeilijk gedoe van de T10 is 1 van de grote minpunten: ik heb geen zin om Windows Media Player te moeten gebruiken. En hoe zit het dan met Linux en Mac? Kan de T10 daar dus niet mee overweg?

Een nadeel van de G3 is dat hij lelijk is.. maar hoe verschilt de T10 in grootte? Ongeveer hetzelfde of groter? De T10 lijkt wel een stuk steviger, maar is de G3 echt fragiel?

Een ander voordeel van de G3 is de line-in recording, alhoewel ik moet zeggen dat ik niet direct zie wanneer ik dat zou willen gebruiken - als er iets te rippen is, doe ik het wel op mijn computer.

Naast mijn vraag over voice-recording en het kopiëren van bestanden naar PC/Linux/Mac vroeg ik me af wat de wekker precies inhoudt - ik lees overal dat het ding ook een wekker is, maar betekent dit dat hij piept, of kan ik zelf het MP3 bestand kiezen dat gaat spelen als weksignaal?

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Mijn eerste ervaring met Cowon is niet goed.
Vanmorgen een Iaudio 5 gekocht en was erg blij dat ik er 1 had kunnen bemachtigen (want ze zijn op weinig plaatsen op voorraad).

Echter toen ik thuis kwam en deze aan te computer wilde aansluiten, gebeurde er niets. Heb 3 pc's, 3 verschillende usb kabels geprobeerd, maar er gebeurde niets. Firmware updaten ging ook niet.

Hop weer terug naar de winkel en bleek dat inderdaad de usbpoort stuk was. :X Echter er was geen andere meer op voorraad en heb dus mijn geld terug gekregen.

Nu wachten tot er weer 1 tegen het lijf loop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Weet iemand nog plekken waar je een iAudio 4 of 5 kan kopen? Ze staan niet in de PW, en ik heb na veel zoeken iets van 4 winkels kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
KuL schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:40:
Weet iemand nog plekken waar je een iAudio 4 of 5 kan kopen? Ze staan niet in de PW, en ik heb na veel zoeken iets van 4 winkels kunnen vinden..
mp3shop.nl heeft de 1 GB versie momenteel niet op voorraad, wel de 512 MB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ als je het kunt, bestel gewoon in de VS. Het is ook goed aanbiedingen af te wachten. Ik heb voor mijn iAudio G3 1GB $90 betaald, exclusief verzendkosten - dat is 67 euro. In Nederland kost hij 141 euro, zonder verzendkosten. Tel uit je winst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Voor WMP-spelers (dus met MTP) kun je ook MediaMonkey gebruiken. Werkt erg handig en kopieert erg snel. Ik gebruik het samen met m'n Creative Zen Vision:M, naar volle tevredenheid.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_ven24
  • Laatst online: 30-10-2024
KuL schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:40:
Ik heb vandaag een iaudio 5 gekocht bij de media markt in utrecht, daar hadden ze de 512 Mb en 1 Gb voor respectievelijk 120 en 150 euro, 10 euro meer dan webshop, naja, daar deed ik het voor, de G3 hadden ze niet. Bij de expert hadden ze de 256 Mb versie voor 140 euro, wat een afzetters zijn dat dan.

[ Voor 9% gewijzigd door john_ven24 op 19-06-2006 18:56 ]

SH|T Happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

jaacven schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:55:
[...]

Ik heb vandaag een iaudio 5 gekocht bij de media markt in utrecht, daar hadden ze de 512 Mb en 1 Gb voor respectievelijk 120 en 150 euro, 10 euro meer dan webshop, naja, daar deed ik het voor, de G3 hadden ze niet. Bij de expert hadden ze de 256 Mb versie voor 140 euro, wat een afzetters zijn dat dan.
Die van mij had ik ook bij de mediamarkt vandaan (Rotterdam Alexander). De G3 hadden ze nog ruimschoots op voorraad (de 1 GB versie dan) voor ongeveer 145 dacht ik. En de Iaudio 5 had ik de laatste voor 155,=.

Wel raar dat er verschil tussen de verschillende mediamarkten zijn :?

De mp3shop heb ik al aangeschreven over het tijdelijk uitverkocht zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
From: Coolblue Support [mailto:xxxxx] 
Sent: Saturday, June 17, 2006 4:26 PM
To: xxxxxxxxxxxx@xxxx.xxx
Subject: [ticketnummer #xxxx]: MP3shop.nl Verkoop: Cowon iAudio 5 1 GB black

Geachte xxxxxxxxxxx`,

Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'Cowon iAudio 5 1 GB black'.

Ik kan u dit helaas niet exact melden. U kunt het beste op: http://www.mp3shop.nl/activemailer/15583 uw e-mailadres achterlaten zodat wij u een bericht kunnen sturen wanneer deze weer voorradig is.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+31) (0)10 2170277. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit emailadres benaderen. 

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxx
Coolblue B.V.

Zo hier en daar heb ik gezien dat ze op de 23ste weer in voorraad zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door _Rayman_ op 19-06-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_ven24
  • Laatst online: 30-10-2024
Dat komt natuurlijk omdat iedereen nog snel een mp3 speler wil scoren voor ze op vakantie gaan.

SH|T Happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Gister is mijn mp3speler geleverd door www.mp3spelers.nl. Het is toch de G3 geworden.
Aangezien er een oude firmware inzat, maar een nieuwe erin geflashed (Versue 1.58 beta1).
Wat mij opvalt is als je vooruit spoelt in een mp3-tje, de afgespeelde tijd op 5 seconden blijft staan. Je ziet dus niet hoever je in het liedje "bevind".
Geen drama uiteraard, maar slordig is het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit net voor het eerst te spelen met lyrics op mijn G3, maar het lijkt erop dat dit alleen werkt met MP3 files, niet met OGG. Dit terwijl de LDB manager wel toestaat dat je lyrics toevoegt aan OGG files en deze later ook nog herkent. Kan iemand dit bevestigen? En is bekend of dat misschien later nog verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Onlangs de G3 gekocht voor 129 euro bij de Wehkamp. Op de dag dat ik hem ontvangen had ging hij 's avonds nadat ik de meegeleverde batterij vervangen had met een oplaadbare, opeens niet meer aan. Ik zag ong. om de twee seconden heel kort het iAudio logo, waarna het scherm weer blanco werd (backlight ging niet aan). Dit bleef zo totdat ik hem via USB op een laptop aansloot, waardoor hij plotseling weer in orde was... :X Zal wel een firmware bugje geweest zijn ofzo? :?

Wel een fijne speler verder, maar is het normaal dat mp3-spelers tijdens het afspelen van een liedje niet terug kunnen zoeken/spoelen? Forward werkt zoals verwacht, maar reverse brengt je in één keer terug naar het begin van het liedje... Als je dus dat joystickje per ongeluk een tikje naar achteren geeft zit je weer op 00:00. Edit: inmiddels al ontdekt dat je 'm in moet houden om terug te spoelen. De reverse functie heb ik ook ingesteld zodat hij niet meer een track teruggaat maar slechts 2 seconden terugspoelt.

Ook wel jammer dat de speler geen filenames kan veranderen, maar dat zal wel normaal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-08-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Aham brahmasmi schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:13:
Wel een fijne speler verder, maar is het normaal dat mp3-spelers tijdens het afspelen van een liedje niet terug kunnen zoeken/spoelen? Forward werkt zoals verwacht, maar reverse brengt je in één keer terug naar het begin van het liedje... Als je dus dat joystickje per ongeluk een tikje naar achteren geeft zit je weer op 00:00. :X
Da's helaas normaal bij alle spelers. Terugspoelen kan overigens wel, gewoon dat ding ingedrukt houden. Bij VBR mp3's zie je helaas het countertje niet lopen, maar hij spoelt wel.
Ook wel jammer dat de speler geen filenames kan veranderen, maar dat zal wel normaal zijn.
Ik heb tot zover geen speler gezien die dat -wel- kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Als ik een paar keer achter elkaar de reverse op mijn G3 gebruik (joystickje een tikje naar achteren geven), dan loopt hij soms vast (al twee of drie keer gebeurd). Dat wil zeggen, hij gaat uit en start meteen weer op en staat op het punt voordat ik begon met terugspoelen. De firmwareversie is 1.55e. Hebben anderen hier ook last van? Ik had eerst alleen een paar .wav files op m'n G3 staan (waarbij hij crashte door terug te spoelen) dus het komt niet door moeilijke VBR files waar de speler zich in verslikt ofzo.

Ik zou trouwens ook wel de optie willen hebben om dat overbodige piepje bij het aan- en uitzetten uit te kunnen schakelen...

[ Voor 32% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-08-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Jammer dat er geen 4GB uitvoering is van de U3. Die wil ik graag hebben, maar ik vind 2GB toch te weinig. Nu wordt het waarschijnlijk de Meizu M6 miniplayer. Tenzei iemand inside info heeft over een mogelijke 4GB U3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die zal er niet komen. De prijs wordt dan gewoon te hoog.
De enige iAudio met 4GB is de iAudio 6, maar die heeft een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Tja, een speler met mechanische opslag wil ik juist niet meer. Ik wil gewoon een zo groot mogelijke flashbased player. Dan is de Meizu M6 miniplayer van 4GB volgens mij op dit moment de beste keuze. iPods zijn ook geen optie, want die hebben allemaal onvoldoende geluidskwaliteit. Sandisk heeft ook een mooi uitziende grote flashplayer van zelfs 6GB, maar ik lees op verschillende plekken dat er klachten zijn over ruis bij zacht volume bij deze player, dus valt 'ie ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dat van die Sandisk schijnt wel mee te vallen. Je hoort (als het al hoorbaar is) het alleen een paar seconden aan het begn van een nummer en in de menu's. Voor de rest klinkt hij gewoon goed (net als de nano, trouwens) en volgens Sandisk is het alleen aanwezig in de eerste exemplaren en wordt het opgelos met een firmware-update. Maar de Meizu schijnt nog beter te zijn en heeft bovendien een custom equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 10:07
Yapser schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:26:
[...]
[...]

Ik heb tot zover geen speler gezien die dat -wel- kan.
*kuch* www.rockbox.org *kuch*

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
* Henk007 beter lezen volgende keer..

[ Voor 97% gewijzigd door Henk007 op 15-08-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseyyesac
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11-2020
Heeft iemand ondertussen al ervaringen met de U3?

18 jarige student CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Caseyyesac schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:21:
Heeft iemand ondertussen al ervaringen met de U3?
Jahoor, zoek maar eens in dit topic, of met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb enkele maanden een U3. Degelijke mp3-speler met goed geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 28-08-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Er is ook nieuwe firmware voor uit.

1.24 beta

- Fixed the error on Bookmark and D-playlist index when deleting the playing file
- Controll the speed of logo delay
- Minimize the Alram time error
- Fixed the error on ID3 Tag in WMA files
- Fixed the error on index when deleting Bookmark and Dynamic Play list
- Fixed the error that can not play the last 1,2 seconds of low Bit rate files
- Support the background color of Dark Blue
- Fixed the error that can not display over 30 letters in ID3 Tag

Er moet wel eerst minimaal firmware 1.21 op je U3 staan voor je naar deze kunt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik vond dat mijn (nieuwe) G3 maar weinige db's voortbracht uit die beloofde 2X13 mW, de ipod nano van mijn zusje kan namelijk harder. In de trein kon ik af en toe de muziek gewoon niet horen door het omgevingsgeluid.
Mijn G3 werd geleverd met firmware 1.55f Deze heb ik gisteren (met moeite) geflasht naar 1.58 Beta 1.
Prachtig, daarmee is mijn volumeprobleem verholpen. Eindelijk ook in de trein kunnen geniet van dit prachtige apparaatje!
Tot zover ook nog geen problemen met 1.58 beta 1 gevonden.
_Rayman_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:19:
Gister is mijn mp3speler geleverd door www.mp3spelers.nl. Het is toch de G3 geworden.
Aangezien er een oude firmware inzat, maar een nieuwe erin geflashed (Versue 1.58 beta1).
Wat mij opvalt is als je vooruit spoelt in een mp3-tje, de afgespeelde tijd op 5 seconden blijft staan. Je ziet dus niet hoever je in het liedje "bevind".
Geen drama uiteraard, maar slordig is het wel ;)
Kan het zijn dat dat een muziekbestand in variabele bitrate was?

[ Voor 35% gewijzigd door bartvl op 30-08-2006 21:05 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast