Ik heb 3 dagen geleden een Cowon iAudio U3 (zwart / 1GB) gekocht bij
mp3spelers.nl voor E188,- en tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee
Even de plus en minpunten van de iAudio U3 op een rijtje:
+ mooi scherp kleurenscherm (krasvast);
+ formaat (niet te klein niet te groot, en lichtgewicht 32,5 gram incl. batterij);
+ geluid (geluid is
echt heel goed en je hebt veel geluidsopties, bbe, mach3bass etc om naar eigen voorkeur in te stellen);
+ uiterlijk (niks meer aan toe te voegen

);
+ bijgeleverde software werkt goed en is gebruikersvriendelijk (oa. handig converteer programma voor audio en videobestanden);
+ navigatie is supermakkelijk met de kleine joystick;
+ batterij gaat superlang mee (oplaadbaar lithium). Op de site beweren ze 20uur en dat klopt ongeveer;
+ videos bekijken ik echt relaxt, had niet verwacht dat de kleuren zo goed over zouden komen; het is wel op postzegel formaat dus je moet je er niet al te veel van verwachten maar voor een mp3speler is zo'n video functie natuurlijk mooi meegenomen.
- duur (ik heb voor de 1GB versie gekozen omdat je via mp3spelers.nl er dan een gratis USB adapter bij kreeg (twv 20 euro), bij de 512MB versie was dat niet zo en het verschil is maar 30 euro);
- bijgeleverde oordopjes van iAudio klinken goed, maar ik vind ze niet echt mooi;
- navigatie door het menu is niet altijd duidelijk (firmware 1.21 beta 2 zelf erop gezet - standaard geleverd met firmware ver. 1.1);
- Bij de U3 krijg je geen oplaad adapter, die moet je er dus los bij kopen (tenzij je de 1 of 2GB versie koopt). Er zit wel een USB kabel bij waardoor je de U3 via de PC op kan laden maar dat vind ik niet zo handig.
- Radio FM ontvangst had wel iets beter gekund (vooral als de U3 in je zak zit).
[
Voor 14% gewijzigd door
Energy99 op 07-04-2006 21:27
]