Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het iubi Blue topic

Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/images/products/IUBI2500/IUBIBLUEmainsmall.jpg

iubi is een onbekend merk hier in Nederland, en ook in Europa. Op het eerste oog lijkt het een zoveelste Koreaanse PMP-bouwer, maar hun Blue is wel degelijk interessant. Bovendien is deze speler verkrijgbaar in Europa, zodat het niet bij kwijlen op een afstandje blijft.
Inhoudsopgave
Features
Specs
Pics
Accessoires
De 60GB versie
Links&reviews
Overige
Features
De Blue is een speler met een heleboel features, zoals je vaker ziet bij een Koreaans merk. Wat het meest in het oog springt is het grote 4,3" scherm met een resolutie van 480x272 pixels. Ideaal voor het afspelen van films. Daarbij zul je waarschijnlijk weinig hoeven te converten aangezien deze speler ontzettend veel codecs ondersteund. Voor videocodecs zijn de ondersteunde formaten: MPEG1,2,4, DivX 3.X, DivX 4.X, DivX 5.X, Xvid, WMV9, H.264, AVI, OGM, WMV 7,8, MOV, Real Video. Waarbij gezegd moet worden dat WMV 7 en 8, MOV en Real Video getranscode zullen moeten worden. Wat deze speler ook kan is direct video opnemen van je TV met de ingebouwde Mpeg4 encoder. Een feature die je bij Archos grof geld gaat kosten. Wat deze speler vrij uniek maakt is de Bluetooth functie. De speler ondersteund V1.2 waardoor je dus met andere Bluetooth apparaten kunt connecten. (Vandaar ook de naam "Blue") Verdere interessante features zijn de USB Host, Interne stereo speaker, .ogg support, SRS Wow geluid, een batterijduur van 8 uur voor video, en UMS, dus geen crappy software.

De beschikbaarheid van deze speler is matig, hij is op het moment alleen hier te krijgen, voor net geen €330. Wat overigens wel een zéér nette prijs is voor zo'n speler.
UPDATE
Inmiddels is de speler ook in Nederland te verkrijgen. En wel bij Mp3discount En ook nog voor een lagere prijs :) Op moment van schrijven maar 289 euro. Verder is er ook een non-Bluetooth versie waar je maar 239 euro voor neer hoeft te tellen.
Specs

De volledige specs

Battery Life: Video: 8 hours, Audio: 15 hours
Bluetooth: Yes
Bookmarking Support: Yes
Codec Support: MP3, WMA, WAV, OGG, AC-3, ASF, AAC-LC, G.726 for video
Direct encoding: Yes
EQ Presets: Rock, Pop, JAZZ, Classical, Dance, Heavy, Disco, Soft, Live, Hall, User
File / Folder Search: Yes
Folder Navigation: Yes
Frequency Response: 20Hz~20KHz
Headphone Output: 12mW(L)+12mW(R)
ID3 Tag: Yes
ID3 Tag Version Support: V1, V2.2, V2.3
Input Connection: AV In, USB Host, Stereo Line In
Internal Battery Type: Lithium Ion
LCD Display Size: 4.3" Wide TFT LCD
Line In / Line Out Ports: Stereo line in/output, Headphone Out, USB, Composite Video in/output
Manufacturer Warranty: 1 Year
Memory Capacity: 30GB
MPEG-4 Video Playback: Yes
OGG Bitrate Playback: Up to OGG Q10
Operating System Compatibility: Windows 98SE, ME, 2000 with service pack 3, XP
Other: Wolfson 3D Enhancement support, Lylics, LDB support, USB Host Support
PC / Mac Compatibility: PC only
Photo Viewer: Yes
Photo Viewer Formats: JPEG, BMP, GIF, TIFF
Playlist Support: Yes
Power supply: AC-DC adapter
Removable Disk Drive Support: Yes
Resolution: 480x272pixel (180cd/m2)
Scanning Speeds: x2, x4, x8, x16, x32, x64, x128
Signal to Noise ratio: 90dB with 16 Ohm
Size: 13,1x8,0x1,9cm
Sleep Mode: Yes
Speakers: Internal speaker (0.7W x 0.7W) Stereo inner speaker
SRS Wow 3D Sound: Yes
Text Viewer: Yes
USB Battery Recharging: Yes
USB Transfer Speed: USB 2.0 High Speed (Max. 480Mbps)
USB Version: USB 2.0
User Definable EQ: Yes
Video DAC: PLEASE NOTE: Transcoding is required to playback WMV 7,8, MOV, Real Video files
Video Output: NTSC/PAL (Composite Video Input/Output 75ohm 1.0Vpp)
Video Playback Formats: MPEG1,2,4, DivX 3.X, DivX 4.X, DivX 5.X, Xvid, WMV9, H.264, AVI, OGM, WMV 7,8, MOV, Real Video
Voice Recording: Yes
Voice Recording Bitrates: 40kbps stereo, 400 hours (30GB based)
Voice Recording Format: WAV
Weight: 260g
Pics

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetvenue.com/wp-content/uploads/2006/07/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/gadgets/images/iubi_player.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/images/products/IUBILEATHER/iubileathercasemainlarge.jpg
Accessoires
Op het moment zijn er nog maar weinig accessoires te vinden voor de deze speler. Het enige is een leren hoesje die hier te krijgen is, en er staan nog wat vage accessoires op de site van iubi. Wellicht dat er in de toekomst meer te krijgen is.
De 60GB versie
Op het moment is de Blue alleen nog maar in 30GB te krijgen, maar iubi heeft een 60GB versie aangekondigd. Nieuw hierin is dat deze versie een DMB feature zal krijgen. DMB staat voor digital media broadcast waarmee je dus video kunt streamen. Verdere upgrades zijn "video en audiofeatures". Wat dat precies inhoudt is nog onbekend. Nadeel is dat de 60GB geen Bluetooth logo meer heeft, wat er op duidt dat deze feature verwijderd is in de 60GB versie. Wanneer en of deze versie naar Europa komt is onbekend.
LINK
UPDATE
Inmiddels is de 60GB versie al uit. En hij is zelfs in Nederland te verkrijgen! Verder is er nog het goede nieuws dat de 60GB versie wél Bluetooth ondersteund.
De speler is verkrijgbaar via Mp3discount voor 379 euro. Verder is er nog een versie beschikbaar zonder Bluetooth die 359 euro moet kosten.
Links & reviews
• Site van iubi: Klik
• De manual: Klik
• Firmware: Nieuwste Engelse versie.

Reviews

Advanced Mp3 players
Lord Percy
DAPreview aanrader

User reviews:
Willem2 in "[HDD] Het iubi PMP Blue topic"
Overige
Deze TS is gemaakt door RoD Op of aanmerkingen mogen gemailed worden naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/123426/FFFFFF/000000 of doe even een DM.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 12-03-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Deze pak ik weer even mee.

Ik ben benieuwd of er interesse is naar deze speler, aangezien het me zelf een geweldig compleet functioneel ding lijkt. Nadeel is dat hij slecht verkrijgbaar is en het merk onbekend is. Maar de reviews zien er goed uit.

Ik zal de TS up to date houden natuurlijk.

Updates
16-02: Informatie over prijzen, beschikbaarheid en Bluetooth geupdate.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 16-02-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tikje.. niemand geinteresseerd dus in deze met features volgepakte speler? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 100% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
FrenkyFal7 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:26:
offtopic:
Vast wel, maar ik denk dat er bijna geen mensen zijn die dit apparaat hebben, om ervaringen mee te delen.
Tis ook meer een kennismakingstopic, ik hoopte dat mensen dit dingetje aan gingen schaffen, omdat het ding gewoon bijzonder veel features heeft. Erg veel ondersteunde codecs, Bluetooth, en een lage prijs :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wow, nice! Bluetooth, super, handig met phones syncen en fototjes opslaan, eigenlijk veel beter dan het Wifi van de Zune vind ik. En dat aantal codecs, je moet inderdaad bijna nooit meer converten, dat is wat je zoekt in een PMP. Daarnaast is het beeldscherm echt lekker groot :) En niet te vergeten UMS. Oh, en direct van je TV kunnen opnemen klinkt ook erg handig. Wat heeft het eigenlijk niet, ehmm de 'dit is een cool merk dus ik ben cool'-extra zeker?

Als ik het geld ervoor over had :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Mooi ding hoor!

Toch zou ik niet zo snel zo'n ding kopen van een merk wat nauwlijks verkrijgbaar is, ook vanwege garanties e.d.

edit: Laatmaar staat al in de OP. :P

[ Voor 25% gewijzigd door -DG- op 02-12-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Garantie kan gewoon via Advancedmp3players :)
En inderdaad Muthas, dat is wat je zoekt in een PMP. Deze fabrikanten hebben echt aan functionaliteit gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:28
Mwah vind het videogedeelte tegenvallen: alleen ondersteuning voor een onbekend formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:33:
Mwah vind het videogedeelte tegenvallen: alleen ondersteuning voor een onbekend formaat...
Huh?
Voor videocodecs zijn de ondersteunde formaten: MPEG1,2,4, DivX 3.X, DivX 4.X, DivX 5.X, Xvid, WMV9, H.264, AVI, OGM, WMV 7,8, MOV, Real Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:28
Ma bad, je hebt inderdaad gelijk. Ik keek niet verder dan codecs bovenaan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
RoD schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:37:
Garantie kan gewoon via Advancedmp3players :)
En inderdaad Muthas, dat is wat je zoekt in een PMP. Deze fabrikanten hebben echt aan functionaliteit gedacht :)
Ja dat zit in Engeland toch? Lijkt me niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Engeland ja. Maar de verzendkosten zijn niet superhoog oid. Lijkt mij opzich geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 09:40
RoD schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:30:
Engeland ja. Maar de verzendkosten zijn niet superhoog oid. Lijkt mij opzich geen probleem.
Wel iets om even bij stil te staan als je de speler zou willen kopen

Verder ziet deze speler er veelbelovend uit. Maar ik zou zelf toch eerder een bekender merk kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:15:
[...]

Wel iets om even bij stil te staan als je de speler zou willen kopen

Verder ziet deze speler er veelbelovend uit. Maar ik zou zelf toch eerder een bekender merk kiezen
Tsja. Als het product maar degelijk is, het merk mag van mij best onbekend zijn. Er is best goed onbekend spul te krijgen.
Overigens, een zeer uitgebreide review van DAPreview: Klik
Er zijn wel een paar negatieve puntjes, maar niks waar ik niet mee kan leven persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 17:02
nou ik zou zeggen, schaf hem aan en deel je ervaring ;)

zeker een interessant apparaat, ik zal dit in de gaten houden. laten we hopen dat er meer verkooppunten bij komen.
en wat het merk betreft... onbekend maakt onbemind, maar dit gaat in veel gevallen niet op.

als garantie ed goed zijn, heb ik er niets op tegen dat ik het merk niet ken. tot voor kort zei archos me ook niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
* RoD mompelt iets met arme student enzo.

Als ik zo naar de beschikbare ervaringen kijk is het ook gewoon een goed spelertje... De review van DAPreview is in ieder geval niet negatief.
Ik zou em opzich best in the UK willen bestellen, geen probleem. Nu nog het geld, en bovendien moet mn huidige eerst stuk gaan :P

Maar ik ben het wel met je eens. Meer verkooppunten zouden niet onaardig zijn. Zou misschien ook wat meer interesse brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 19-12-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
sjeuzus wat een review, 1,5 uur aan het lezen....

leuk apparaatje, maar ben niet zo onder de indruk van die video recorder (en dat vind ik toch wel erg handig) en als ik het zo lees zijn die menuutjes ook niet je-dat.
qua videokwaliteit zit het volgens mij meer dan goed, helemaal voor die prijs. bovendien kan je zo ongeveer alles meteen erop knallen zonder gedoe met aparte software.
mooi ding, maar ik ben benieuwd hoe die het doet tov die medion. of misschien andersom... hoe de medion het doet tov deze...
die medion is misschien wel een tikje aan de forse kant ook.

die bluetooth ondersteuning is trouwens wel heel gaaf. zeker als er betaalbare draadloze koptelefoons zijn. ik heb zon hekel aan die draadjes die altijd maar in de knoop zitten |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Aniki op 19-12-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
RoD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:20:
* RoD mompelt iets met arme student enzo.

Als ik zo naar de beschikbare ervaringen kijk is het ook gewoon een goed spelertje... De review van DAPreview is in ieder geval niet negatief.
Ik zou em opzich best in the UK willen bestellen, geen probleem. Nu nog het geld, en bovendien moet mn huidige eerst stuk gaan :P

Maar ik ben het wel met je eens. Meer verkooppunten zouden niet onaardig zijn. Zou misschien ook wat meer interesse brengen.
wat is je huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Archos Gmini 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elflord.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 23:32

Elflord.

Jong geleerd, snel vergeten

Removable Disk Drive Support: Yes
Betekend dit dat je er een andere schijf in kan doen?!?

Even googlen en ik kom op http://www.mp3discount.nl...ew=product&prodid=127&lg=
De 60gb versie met bleutooth

Hij is overigens met en zonder bluetooth te krijgen.

I see A tunnel at the end of the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ey! Hij is nu dus in Nederland te krijgen :D Leuk, had niet verwacht dat ie het nog ging maken :)

Maare nee, dat wat jij aanhaalt wil niet zeggen dat je er een andere hdd in kan doen. Het wil zeggen dat Windows em als externe hdd ziet.
Goed trouwens dat de 60GB versie ook gekomen is en dat deze wél Bluetooth support.

Ik hoop dat dit de interesse in dit spelertje wat verhoogd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 07:49

Willem2

Ω is futile

Ik heb ze even een email gestuurd om te kijken of ze hem op voorraad hebben. Zo ja, dan bestel ik er dit weekend nog eentje en zal ik als hij binnen is mijn bevindingen hier posten!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Willem2 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:58:
Ik heb ze even een email gestuurd om te kijken of ze hem op voorraad hebben. Zo ja, dan bestel ik er dit weekend nog eentje en zal ik als hij binnen is mijn bevindingen hier posten!
Leuk, ik ben zeer benieuwd naar ervaringen :) Welke ga je kopen? 30 of 60GB? En met of zonder Blauwtand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

30GB zonder blauwtand; blauwtand voor filetransfer is a joke als je het mij vraagt en ik moet dagelijks 2 uur treinen er mee vullen; dat moet makkelijk kunnen met 30GB dacht ik zo. En hij is het goedkoopste, ook niet onaardig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Och het *kan* handig zijn om eens wat files on the go over te laden op je speler. Hangt er wel puur en alleen vanaf of je het nodig hebt in jou omgeving. Het heeft natuurlijk wel een hoog gadgetgehalte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

True, maar voor die 50€ verschil hangt ik er zo af en toe wel een usb kabeltje aan als het moet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, de USB Host heb je ook nog :) Kun je bij UMS spelers toch leuk muziek/video van af trekken. Al met al toch wel een complete interface als je bekijkt dat het ook allemaal gewoon direct afgespeeld kan worden zonder recoden :Y)
Al zou ik dat persoonlijk nog wel even willen testen, wat er allemaal geslikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Ach, belangrijkste is voor mij dat hij mijn MCE opnames kan afspelen (worden in de background omgezet naar WMV) en sporadisch een Divx/Xvid film met mp3 of AC3. Dat lijkt hij allemaal te kunnen. Als WMV niet goed loopt, is transcoden naar Xvid ook niet zo'n groot probleem met een C2D processor (+/- 20 minuten per aflevering wat ik opneem).

Maar mocht je aparte files hebben kun je me tzt altijd even een sample sturen om te proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Nou, het heeft even geduurd maar hij is dan eindelijk binnen uit Korea! :) Hij is zelfs op zaterdag aan de deur bezorgd door de eigenaar van MP3discount (hij bleek in de buurt te zijn) dus niets dan lof voor de service! De Engelse manual is er nog niet, maar die kun je wel als PDF-je van internet downloaden. Manual is echt niet nodig naar mijn idee met dit apparaat, maar goed....

Eerste indrukken zijn bijzonder goed; ziet er goed uit, ligt lekker in de hand en de bediening is erg intuitief (in het donker kun je hem op de tast zonder problemen bedienen). Als je hem aan je PC hangt via USB wordt hij direct herkend als externe hardeschijf en kun je al je files erop sleuren zonder tussenkomende software die een eigen fileformat of bestandsnamen structuur eist (lees: iPod & Zune). Werkt erg makkelijk dus!

Het scherm ziet er voor films/video erg goed uit. Mooie kleuren en goede helderheid. Voor 6MP fotos is het af en toe wat korrelig, maar ik vermoed dat dat komt doordat hij moet scalen. Kan ik me niet echt druk om maken. MP3 afspelen werkt ook naar behoren, maar ook daar heb ik hem niet voor gekocht natuurlijk! :)

Het video gedeelte is helemaal top! Het enige wat hij tot nu toe niet kan spelen zijn Windows MCE files (DVR-MS) en WMV9 bestanden. Als ik echter DVR-MS omzet naar MPEG2 vreet hij het zonder problemen, alleen gaat het spoelen met beeld dan wat schokkerig (maar de bitrate van 4~8Mbps die ik hem voer is dan ook veel hoger dan de specs aangeven...).

Xvid/Divx met AC3 of MP3 doen het prima, zelfs spoelen met beeld is geen probleem (dat doet mijn media center niet bijvoorbeeld, die kan alleen maar in tijdsblokken springen)! Ondertiteling ondersteunt hij alleen in het SMI formaat, maar dat is vrij eenvoudig te converteren. Ondertiteling is erg scherp, goed leesbaar en je kunt kiezen uit 5 (houd me ten goede) kleuren. Je kunt zelfs nog synchronisatie bijregelen op het apparaat, maar dat heb ik nog niet nodig gehad.

Er zit alleen 1 nare bug in de huidige firmware (116) en dat is dat hij na een paar minuten of vastloopt of zichzelf uitzet. Na enig rondzoeken in de configuratieschermen bleek dit te komen door het powermanagement van het apparaat. Vanaf het moment dat ik dat disabled heb heb ik geen probleem meer meegemaakt!

Hij schijnt tevens als recorder voor videobronnen te kunnen dienen en als image tank voor digitale camera's. Dat heb ik beide nog niet geprobeerd (het eerste boeit me niet en het tweede moet ik nog even een juiste USB kabel voor aanschaffen; mini-usb<->mini-usb).

Al met al een brilliante PMP voor 239€ (en voor de mensen die er nu nog 1 willen hebben ondertussen al 259€ als ik me niet vergis, maar ook voor dat geld zou ik er zo weer 1 kopen). Als mensen nog specifieke vragen hebben hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Klinkt allemaal erg goed :) Je vermeldt alleen niks over het audiogedeelte, hoe zit het daarmee?
Ik zal je post even toevoegen aan de TS.

Trouwens, de firmware die in de TS gepost staat lijkt me versie 1.17, als ik zo naar de bestandsnaam kijkt. Wellicht even updaten?

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 12-03-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Firmware 117 staat erop; kan niet zeggen dat ik verschillen zie trouwens...

Het audio gedeelte is wel OK; geluidskwaliteit is goed (oa weinig ruis), je kunt lyrics selecteren (alsof iemand dat ooit doet... ;) ) de graphic analyser is wel geinig maar reageert ietwat langzaam. Verder zie ik niet waar hij de ID3 tags uitleest; in het venster wordt gewoon de filenaam getoond. Wel kun je vrij uitgebreide playlists samenstellen. Het display is uit te zetten in MP3 mode, wel zo prettig om je accu te ontzien als je muziek aan het luisteren bent. Daarnaast zit er een resume optie op voor de laatst gekeken video of beluisterde MP3. Best handig als je audiobooks of films/series hebt geluisterd/gekeken. Albumart doet hij helaas niets mee, dat is wel jammer. Maar misschien komt dat nog bij een volgende firmware update of moet ik de manual maar eens gaan lezen...

Volgens mij kloppen de prijzen in de TS nog niet helemaal; bij MP3discount staan nu deze:

- 30GB no BT = 259€
- 30GB w. BT = 289€
- 60GB no BT = 359€
- 60GB w. BT = 379€

Wel apart dat de het verschil tussen 30 en 60GB met/zonder BT resp. 30€ en 20€ is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Maf dat ie geen album-arts doet, dat is toch wel iets wat je zou verwachten, en ook iets aan hebt op een speler met een dergelijk groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Tja, ach, het zou leuk zijn als hij er iets mee deed. Hij kan wel previews laten zien van covers die in de directory staan, maar tijdens het afspelen niet. Misschien dat hij wel met cover art overweg kan die embedded zit in mp3-tjes, dat zou ik nog eens moeten proberen. Aan de andere kant is het niet echt goed voor je accu als je je LCD scherm continu laat aanstaan tijdens het beluisteren van muziek, dus behalve voor aan het begin van een cd is het praktisch nut vrij beperkt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

http://www.wema.co.kr/ima...Blue/iubi_Blue_review.htm

Mijn Koreaans is beroerd, maar als ik het goed zie kun je er zelf eens een digitale DMB TV/radio tuner op klikken! :) Schijnt zo'n 128.000 Won te kosten, +/- 90€ dus (http://www.yes24.com/Good...&CategoryNumber=006001046).

Tevens wordt op deze site ietwat duidelijker dat BT alleen bedoeld lijkt te zijn voor een koptelefoon en/of een afstandsbediening. Filetransfers lijken er niet mee te kunnen (wat ook niet echt op schiet voor grote files natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Daar heb ik ook iets over gehoord, ik dacht eerst zelfs dat het imbedded was. Maar dat is dus niet zo. Is een leuke feature als je er wat mee wilt :)
En BT koptelefoons is imo genoeg functionaliteit voor bluetooth. Voor filetransfers ed kun je beter wifi gebruiken, maar helaas zit dat hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

En er is een nieuwe firmware uit: 1.2.0.3

Te downloaden op:
http://www.amp3info.co.uk/Download/1.2.0.3.zip

Ïk zal hem vanavond erop zetten om te kijken wat dit toevoegt/verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
This update is to fix issues relating to picture aligment when recording, and when playing back recorded video.
Ok leuk, een bugfix. Verder niks spannends blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

RoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:58:
[...]

Ok leuk, een bugfix. Verder niks spannends blijkbaar.
Nou, het is wel meer dan dat... Zo kun je nu muziek afspelen tijdens het kijken van fotos. De icoontjes op de display zijn iets aangepast en er is bij MP3 afspelen een 10 bands equalizer bijgekomen. Daarnaast geeft hij duidelijker aan wat voor videocodec er gebruikt wordt (ipv. MPEG4 nu Xvid/Divx 3/4/5). Maar het mooiste is nog wel dat hij nu resume heeft voor alle videofiles! Met de oude firmware had je alleen een resume optie voor het laatst geopende bestand, nu doet hij het voor alle video files.

Al met al geen gekke update dus!

Vergeten: de video preview is een stuk groter geworden en niet meer zo'n lullig postzegeltje van 0.5 bij 0.5 cm!

[ Voor 7% gewijzigd door Willem2 op 16-03-2007 19:55 . Reden: Iets vergeten! :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ah.Dat vermeldde advancedmp3players.co.uk er niet bij :) Ik zou toch wel een officiële changelog willen lezen, maar ik heb em nog nergens kunnen vinden. Een 10bands eq is ook zeer netjes trouwens :) Multitasking is ook altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Ik heb hem trouwens gisteren even op de TV aangesloten om te kijken hoe de weergave kwaliteit is, maar dat houdt niet over. Het is redelijk om naar te kijken, maar er zit wel wat storing in het beeld.

Daarnaast ben ik erachter gekomen dat de USB Host niet een Mini-USB B stekkertje is maar net een iets ander formaat. Is dus niet aan te sluiten mbv. een normale USB kabel. Dat is wel jammer. Kijken of het zin heeft om vanmiddag de zaag in de usb kabel te zetten...

[ Voor 0% gewijzigd door Willem2 op 17-03-2007 09:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Willem2 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 07:11:
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat de USB Host niet een Mini-USB B stekkertje is maar net een iets ander formaat. Is dus niet aan te sluiten mbv. een normale USB kabel. Dat is wel jammer. Kijken of het zin heeft om vanmiddag de zaag in de usb kabel te zetten...
Is het zo'n mini-usb met een iets rondere bovenkant? Dat heeft de Archos Gmini 500 wel bij de USB Host. Daar past ook geen gewone in.

Maar het wordt wel een steeds mooier apparaatje met die Firmware updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Willem2 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 07:11:
Ik heb hem trouwens gisteren even op de TV aangesloten om te kijken hoe de weergave kwaliteit is, maar dat houdt niet over. Het is redelijk om naar te kijken, maar er zit wel wat storing in het beeld.

Heb je hier een pic van? Storing kan misschien door de kabel komen... ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om een andere kabel te gebruiken?
-DG- schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:29:
[...]

Is het zo'n mini-usb met een iets rondere bovenkant? Dat heeft de Archos Gmini 500 wel bij de USB Host. Daar past ook geen gewone in.

klopt, goed om te zien dat ze ook daadwerkelijk de firmware nog upgraden. Bij dergelijke onbekende merken wil dat nog wel eens wat minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

-DG- schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:29:
[...]

Zo een is het: http://www.vddh.com/pix/iubi_port.jpg

De linker is gewoon mini USB-B, de rechter is de USB Host. Ik heb nu gewoon een plug opengeknipt. Er komt dan in het Iubi menu een optie "OTG" (On The Go) bij, maar die weigert te praten met mijn Canon Ixus 60 en met mijn USB cardreader. Maar goed, misschien fixen ze dat in een volgende firmware versie nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Willem2 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:45:
[...]

Zo een is het: http://www.vddh.com/pix/iubi_port.jpg

De linker is gewoon mini USB-B, de rechter is de USB Host. Ik heb nu gewoon een plug opengeknipt. Er komt dan in het Iubi menu een optie "OTG" (On The Go) bij, maar die weigert te praten met mijn Canon Ixus 60 en met mijn USB cardreader. Maar goed, misschien fixen ze dat in een volgende firmware versie nog...
Ja inderdaad, bij de Gmini 500 zitten ook die twee verschillende poorten erop. Bij mijn Gmini 500 kreeg ik ook een kabeltje van die rechter rechter usb host naar gewoon USB female.

Zo eentje dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/products/290x230/cable_usb_host.jpg
Deze kabeltjes kun je dacht ik ook wel los kopen bij sommige winkels en anders ook bij Archos (maar dat kost weer €15,-)

Verder heb ik thuis nog een usb kabeltje van mijn TI-84 grafische rekenmachine met aan de ene kant een stekkertje die in die host past en aan de andere kant een gewone mini-usb. Die werkt ook bij camera's ed. wat ook wel handig is. :)

Maar het goede kabeltje fixed natuurlijk niet dat hij niet met jou Canon werkt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 17-03-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een card reader kun je ook proberen en is misschien nog wel handiger zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

RoD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:21:
Een card reader kun je ook proberen en is misschien nog wel handiger zelfs :)
Al geprobeerd; zie boven... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aha, daar heb ik dus overheen gelezen... Ik blijf erbij dat het handiger is in ieder geval :P Helaas zal er bij deze speler wel geen uitgebreide lijst bestaan over wat er wel en niet werkt aangezien de populariteit niet denderend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

-DG- schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:08:
[...]
Verder heb ik thuis nog een usb kabeltje van mijn TI-84 grafische rekenmachine met aan de ene kant een stekkertje die in die host past en aan de andere kant een gewone mini-usb. Die werkt ook bij camera's ed. wat ook wel handig is. :)

Maar het goede kabeltje fixed natuurlijk niet dat hij niet met jou Canon werkt. ;)
15€ is weer een beetje veel van het goede, maar met een nieuwe firmware gaat hij misschien wel doen in de toekomst of misschien kan ik ergens een cardreader vinden die hij wel vreet...

Die TI84 kabel van jou, is dat zoiets? http://cgi.ebay.nl/Graph-...geNameZWD2VQQcmdZViewItem

Ik kan namelijk niet goed zien of het uiteinde zo'n USB plug heeft die je in printers steekt of dat het het type is waar jij het over hebt (dus USB Mini-B achting maar dan iets ronder aan de bovenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Sorry, ik had je reactie niet gezien.
Het is inderdaad dat bovenstje korte kabeltje :) .
Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/04/i/08/ac/f8/49_1_b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

En er is weer een nieuwe firmware: http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=7782

Nieuwe interface (ziet er wel goed uit), video opname problemen schijnen verholpen te zijn en hij onthoudt nu de equalizer settings voor het muziek beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk dat ze zelfs nu nog met een firmware upgrade komen. Geen slechte support. Heb je trouwens pic van de nieuwe interface? Ben wel benieuwd.

Hoe bevalt hij trouwens na vele maanden in gebruik te zijn geweest?

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 08-11-2007 12:27 ]

Pagina: 1