[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 28.798 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij mp3spelers.nl krijg je er een travel charger bij t.w.v. €18. Niet dat iedereen dat nodig heeft, maar ik vraag me toch af wat het prijsverschil verklaart.

(mmport.nl voor €205)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
De 2gb versie kost in januari bij mp3spelers 208 inclusief reis adapters. Voor die adapters betaal je dan 3 euro extra. Volgens mij is mp3spelers importeur en het bedrijf mp3shop moet gewoon kopen bij mp3spelers. Krijgen ze wel vip-korting maar die shop is wel erg duur. :|

[ Voor 45% gewijzigd door clemento op 16-01-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarvoor is de 4gb niet verkrijgbaar bij mp3spelers.nl en waarom is de accu niet verwisselbaar? Dit laatste vind ik echt klote. Het is dus wel een mooi scherm 16 miljoen kleuren, 2 inch. Volgens mij een stuk beter dan die van Apple Ipod Video!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt wel vaker gezegd dat je de speler naar cowon kan sturen en dat ze dan je batterij verwisselen. Dus ik denk wel dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:58
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:57:
Waarvoor is de 4gb niet verkrijgbaar bij mp3spelers.nl en waarom is de accu niet verwisselbaar? Dit laatste vind ik echt klote. Het is dus wel een mooi scherm 16 miljoen kleuren, 2 inch. Volgens mij een stuk beter dan die van Apple Ipod Video!! >:)
Ik heb geïnformeerd naar de 4GB variant, aangezien ik daar toch ook wel in geïnteresseerd ben. Ik laat het je wel weten wanneer ik meer info heb. Over die accu: tsja, mij hoor je niet klagen met een accu die 45 uur meegaat, en die zelfs op 50% van z'n kunnen nog langer mee gaat dan een gemiddelde mp3-speler :P

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
I.R. Butcher schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:23:
[...]

Ik heb geïnformeerd naar de 4GB variant, aangezien ik daar toch ook wel in geïnteresseerd ben. Ik laat het je wel weten wanneer ik meer info heb. Over die accu: tsja, mij hoor je niet klagen met een accu die 45 uur meegaat, en die zelfs op 50% van z'n kunnen nog langer mee gaat dan een gemiddelde mp3-speler :P
Ben inderdaad ook benieuwd wanneer de 4GB uitkomt, en niet te vergeten wat deze gaat kosten. Je ziet op dit moment een prijsverschil van ca. € 50 wat behoorlijk veel is voor een verschil van 2GB, € 25-30 zou meer in de lijn der verwachting passen.
Ik vermoed dat het prijsverschil wel snel kleiner zal worden als de 4GB (en 2GB) daadwerkelijk uitgeleverd gaan worden, dat is meestal zo.

De verwisselbaarheid van de accu vind ik niet zo belangrijk. De accu gaat lang genoeg mee zodat je er geen twee stuks van bij je hoeft te hebben. Zo lang luister je waarschijnlijk toch niet achter elkaar zonder het ding in de tussentijd aan de PC of USB lader te hangen.
Als de accu naar verloop van tijd stuk gaat kun je hem altijd vervangen, kost even wat moeite om de speler (voorzichtig!) open te maken, maar dan lukt het zeker wel. Bovendien is het niet te verwachten dat een accu al binnen de garantie termijn zal overlijden dus is het vervangen na deze periode toch op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Zoals gezegd heb ik geïnformeerd. De 4GB zal medio of eind februari beschikbaar komen, tegen, inderdaad, een 50 euro meer dan de 2GB. Dit zal inhouden dat de 4GB dan ongeveer 279 euro zal gaan kosten.

De preorder actie zoals die nu loopt bij MP3spelers.nl wordt waarschijnlijk ook ingezet voor de 4GB variant, dus inclusief travelkit, maar prijs/tijdstip/duur/extra's van die preorder actie zijn nog niet bekend.

Aangezien MP3spelers.nl nu ongeveer 20-euro goedkoper is met de pre-order dan wanneer de 2GB echt beschikbaar is, zou dat op zo'n 259 euro moeten uitkomen (tenzij ze een hogere korting willen geven ;)). Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als hij zo duur blijft koop ik liever verschillende sd kaartjes erbij en dan verwissel ik ze eventueel sls ik bijvoorbeeld filmpjes op mn ene kaartje heb staan en muziek op mn andere. Dit is ook wel mogelijk lijkt me?? Dan neem ik dus de 2 gb ipv de 4 gb intern geheugen en dan koop ik er 2x4 gb extern geheugen bij denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:06:
als hij zo duur blijft koop ik liever verschillende sd kaartjes erbij en dan verwissel ik ze eventueel sls ik bijvoorbeeld filmpjes op mn ene kaartje heb staan en muziek op mn andere. Dit is ook wel mogelijk lijkt me?? Dan neem ik dus de 2 gb ipv de 4 gb intern geheugen en dan koop ik er 2x4 gb extern geheugen bij denk ik
Precies!
Een losse 4GB SD kaart kost nu € 45.
En als je 2 x 2GB doet ben je nog goedkoper uit, € 35, want 2GB kaartjes kosten minder dan € 20 per stuk. Nadeel is wel weer dat je je muziek verzameling over meerdere kaartjes moet verdelen, maar goed het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even een crosspost uit het Cowon HDD-spelers topic:
RoD schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:50:
Ik vond nog een grappig filmpje van een Fransman (bij mensen die het Archos Gen.4 topic volgen waarschijnlijk niet onbekend :P die op CES de nieuwe spelers (A3 en Q5) van Cowon gefilmd heeft.

Een :9~ is hier wel op zn plaats :)
Aan het eind van het filmpje speelt de filmer even met de D2. Erg leuk om even te zien. Zeker de moeite waard :)
Net als de rest van het filmpje overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat filmpje is wel grappig idd. Die q5 is wel heel erg geavanceerd en zal het nodige geld kosten.
Dat filmpje is trouwens gepost op mijn verjaardag. Wel grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
De D2 2Gb is 23 januari leverbaar via mp3spelers.nl.
Is er iemand hier die de D2 al heeft besteld via de pre-order actie?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op de 4GB en ik hoop dat de prijs niet al te hoog gaat uitvallen. In Amerika wordt de 4GB versie voor $250 verkocht weet iemand of wat het kost om die te importeren (belasting enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aangezien je al heel goedkoop SD kaartjes kunt krijgen met veel opslag lijkt het mij niet zinvol om voor de 4GB versie te gaan als deze veel duurder uitvalt. Je kunt immers toch goedkoop opslag aanvullen met SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
RoD schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:13:
Aangezien je al heel goedkoop SD kaartjes kunt krijgen met veel opslag lijkt het mij niet zinvol om voor de 4GB versie te gaan als deze veel duurder uitvalt. Je kunt immers toch goedkoop opslag aanvullen met SD.
Het is wel zinvol om voor de 4GB te gaan als het prijsverschil niet te groot is. Je profiteert dan immers van de extra 2 GB. Naar mijn idee moet het prijsverschil met de 2GB ongeveer € 30 zijn en niet meer anders loont het niet en kun je voor dat geld beter één of meerdere losse 2GB of 4GB SD kaartjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is cowon iaudio in Amerika beter verkrijgbaar, wamt ik ga daarheen en dan koop ik em daar. Iemand ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HoppyF schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:25:
[...]

Het is wel zinvol om voor de 4GB te gaan als het prijsverschil niet te groot is. Je profiteert dan immers van de extra 2 GB. Naar mijn idee moet het prijsverschil met de 2GB ongeveer € 30 zijn en niet meer anders loont het niet en kun je voor dat geld beter één of meerdere losse 2GB of 4GB SD kaartjes kopen.
Dat is precies wat ik bedoel te zeggen :P Als het prijsverschil dus -laten we zeggen- 100 euro groter is, is het mijns inziens zonde van het geld. Maar 30 euro zou netjes zijn voor 2GB meer :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:07:
is cowon iaudio in Amerika beter verkrijgbaar, wamt ik ga daarheen en dan koop ik em daar. Iemand ervaringen??
Ik heb geen idee, maar Cowon geeft in ieder geval geen internationale garantie... dus als er wat mee is, is het lastig garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie een goede site die screen protectors verkoopt? Voor een D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:43:
Kennen jullie een goede site die screen protectors verkoopt? Voor een D2.
Volgens mij hebben ze bij pdashop.nl wel screenprotectors die je op maat kunt knippen. Speciale screenprotectors voor de D2 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Nieuwe firmwares voor de oudere generatie.

U2 1.68
5 1.48
G3 1.58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Piggen schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:33:
Nieuwe firmwares voor de oudere generatie.

U2 1.68
5 1.48
G3 1.58
Ik heb deze 1.58final op mijn G3 gezet. Eindelijk verlost van de irritante auto power-on na een USB connectie. Deze firmware geeft filenamen tot 8 karakters nog steeds weer in CAPS vóór de overige alfabetische lijst. A bug or a feature, wie zal het zeggen ?
Vreemd genoeg lijkt het of de geluidskwaliteit nog iets is verbeterd (placebo effect kicks in :P ) Naja mijn speler is weer maagdelijk leeg nu, tijd om weer een wat lekkere muziek bij elkaar te gaan zoeken voor een paar overheerlijke luisteruurtjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 26-01-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

Hallo allemaal,

Ik was op zoek naar de G3 2 GB, nu zag ik dat deze nauwelijks meer leverbaar was. Ook kreeg ik van een verkoper te horen dat deze geweerd wordt door de Europese uni! Iemand enig idee waarom? Zijn er nog mensen die mij op weg kunnen helpen met het vinden van een G3 2GB (of die van 1 Gb)

Als alternatief heb ik een Mobiblu gezien, die van 2 GB en 150 uur afspeeltijd op 1 volle accu, iemand ervaring met deze speler? De S/N en Output (en FM radio?) zijn volgens mij een stuk minder als die hierboven beschreven of nie?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
150 uur lijkt me erg veel? Overigens, ik heb vandaag de D2 2GB in m'n handen gehad bij de Mediamarkt (249 euro), maar het is een leuk klein dingetje. Het schermpje reageerde snel en nauwkeurig op m'n vingers, dus dat zit volgens mij wel goed. Het schermpje voelde ook iets beter (strakker) aan dan een mio pda die ik heb (zal wel door de grootte komen).

Ik heb de kwaliteit van het geluid nog niet gechecked, ik had m'n koptelefoon niet bij me, aangezien ik niet had verwacht de speler al te zien liggen ^^ Persoonlijk vond ik de witte variant er wat goedkoper uitzien dan de zwarte, maar nogmaals, da's persoonlijk :)

In ieder geval, ik ben overtuigd. Nu nog nadenken of ik de 2 of de 4gb versie ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
I.R. Butcher schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:34:
150 uur lijkt me erg veel? Overigens, ik heb vandaag de D2 2GB in m'n handen gehad bij de Mediamarkt (249 euro), maar het is een leuk klein dingetje. Het schermpje reageerde snel en nauwkeurig op m'n vingers, dus dat zit volgens mij wel goed. Het schermpje voelde ook iets beter (strakker) aan dan een mio pda die ik heb (zal wel door de grootte komen).

Ik heb de kwaliteit van het geluid nog niet gechecked, ik had m'n koptelefoon niet bij me, aangezien ik niet had verwacht de speler al te zien liggen ^^ Persoonlijk vond ik de witte variant er wat goedkoper uitzien dan de zwarte, maar nogmaals, da's persoonlijk :)

In ieder geval, ik ben overtuigd. Nu nog nadenken of ik de 2 of de 4gb versie ga kopen.
In welke mediamarkt was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

MM Enschede heeft 'm ook al.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Mediamarkt Alexandrium was de MM waar ik hem had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

[/quote]150 uur lijkt me erg veel? [quote]

Hehe dat vond ik ook, maar uhm (A)

http://www.mobiblu-benelux.nl/producten/dah-1900

Waar ik mee zit is dat de Iaudio op mijn eerder genoemde punten hoogst waarschijnlijk beter is (S/R, Headphone Power Output, FM radio (ontvangst))

En hoe lang duurt het voordat die accu verrot is, ik heb nog steeds die website van ipods dirty little secret in mijn achterhoofd (waar uit bleek dat je na 2 jaar intensief gebruik een nieuwe Ipod moest kopen omdat de accu niet vervangbaar was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft een accu een aantal cycles die hij opgeladen kan worden. Aangezien je de mobiblu veel minder moet opladen neem ik aan dat hij wel veel langer meegaat. Heb zelf een G3 en hij is heel fijn. Het klopt wel wat mensen zeggen dat de headphone jack erg zwak is (is bij mij kapot en moet dus met mijn stekkertje wiebelen en dan doet hij het weer). Denk wel dat de geluidskwaliteit van de G3 veel beter is.

Heb zelf de Cowon D2 in Heerlen (MM) in handen gehad. Voelt zeer goed aan en touch screen werkt goed. Ik heb zelf ook bekeken of ik er filmpjes op kan zien en voor mij is het scherm groot genoeg. Enige minpuntje: ik vond het lastig om naar het midden van een liedje te gaan met het touchscreen. Dit was met mijn vingers dan en de screen protector zat er nog op. Dit vergt natuurlijk ook wel wat gewenning.

Ook is er nieuwe firmware uit (al een paar dagen) waarbij een aantal verbeteringen zijn gemaakt. De meest opvallende voor mij waren het invoegen van een scrollbar:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/134/368922737_57bf960e0c_o.jpg

En het toevoegen van de functie om bestanden te verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klote, ik heb het gevoel dat mn hoofdtelefoonaansluiting weer kapot gaat. Dit omdat de plug er steeds makkelijker uitvalt (uit mn g3 dus). Ik denk erover om hem weer op te sturen, maar dan ben ik hem wel weer lang kwijt...
En zouden ze hem nog repareren, want ik weet niet of hij nog in productie is. Hopelijk voor Cowon hebben ze de hoofdtelefoonaansluiting van de F2, D2, U3 en T2 wel wat beter gemaakt dan die van de g3, want dit is echt een ramp! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hoe krijg je dat voor elkaar? Mijn G3 bengelt regelmatig aan het plugje van m'n EP630's maar bij mij is het geheel nog prima stevig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Aha! Kijk das nog eens nuttige info :D

@ Yapser: Probeer eens elke dag op de fiets naar je werk/school te gaan, waarbij je je fiets op slot moet zetten en dan nooit achter je stuur blijven hangen met je koptelefoonkabel O-) Das mijn speler hoogstwaarschijnlijk fataal geworden.

Offtopic - Ik heb 2 jaar geleden als opvolger voor mijn 8 jaar oude aiwa casettespeler een iRiver iFP795 gekocht (voor 300 euro, was net uit) die heeft ongeveer de zelfde specs als de G3 512 Mb (behalve de 95 S/N ratio en "officieel" gaat die maar 40 uur mee op 1 AA).

Een keer raden waarom ik een nieuwe wil, juist ja, mijn koptelefoon plug is naar de jeweetwel, heb hem nog effe open gemaakt en alle contactjes wat klemmender gezet + soldeerpunten even opnieuw verwarmd (garantie was verlopen en repareren is duurder dan een nieuwe kopen met dezelfde specs) helaas geen effect. Aangezien ik gepland had om er toch wel 6 jaar mee te doen was dat een grote tegenvaller, maargoed ik heb mijn lesje geleerd voor mij geen nieuwste van het nieuwste mp3 speler meer. Dus onlangs weer een onderzoek gestart om te kijken het beste bij mijn wensen past en jawel ik kwam uit op de G3 is ie nergens meer te krijgen :'(, maarja nu ik het bovenstaande lees weet ik het nog zo net niet wat ik precies wil. Misschien me Aiwa maar weer uit de kast O-)

Ontopic: Ik ben trouwens ook even naar alexandrium gegaan en heb daar de D2 (2GB € 249,- ) in mijn handen gehad bij mediamarkt.

Tja wat kan ik zeggen, in mijn ogen is het een van de meest komplete spelers van dit moment. Echter zou hij om de volgende reden niet geschikt zijn voor mij:

Ik kan hem niet blind bedienen. Ik ben verplicht om naar het schermpje te gaan als ik wil skippen, wil wisselen van mp3 naar FM etc. Iets wat ik met mijn iRiver blind kon doen (kost wel wat oefenen maar dan hebbie ook wat :9~) zeker in deze tijd (koude handen) is het echt handig als je vanuit je borstzak/riem kunt bedienen. Daarnaast gebruikte ik mijn iRiver ook vaak op de fiets en tja need I say more.

Wat ik ook niet snap is dat er geen direct encoding op zit, ik bedoel als je al wilt opnemen dan is dat wel effe iets handiger, je vergroot je opname capaciteit toch met een factor 8 (192 kbps) en das nie misselijk ookal geef ik toe dat je met 4 Gb intern je daar niet al te veel zorgen om hoeft te maken (maarja de verzamelaars zullen die al snel gevuld hebben O-))

Als laatste puntje van kritiek is het gebruik van een niet vervangbare accu. Ik weet niet wat de status van de huidige generatie accu's is maar als deze het begeeft kun je dus een nieuwe kopen. Ook stel ik me voor dat je niet altijd de mogelijkheid tot opladen hebt als hij net bijna leeg is, ik weet niet of het nog schadelijk is om hem steeds bij te laden i.p.v. hem eerst helemaal op te gebruiken maar als dit zo is dan zit je dus soms met een lege accu.

Zijn de punten hierboven geen bezwaar dan zou ik kwa functionaliteit en beloofde kwaliteit (ik heb niet geluisterd) geen beter model kunnen vinden (in het segment flash+cardreader) nu maar hopen de de koptelefoonplug wat robuster is O-)

Ik zag op marktplaats een G3 1gb staan met als hoogste bod 70 euro, maarja ik kan me niet voorstellen dat je deze wegdoet als ie goed functioneerd dus durf da nie aan :P

Binnekort maar eens langs bij de mp3shop in het centrum voor die mobiblu, mocht ie het begeven dan is de schade nog te overzien, en na 150 uur pas weer opladen klinkt me als muziek in de oren _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan1981 op 27-01-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ryan1981 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:15:
Aha! Kijk das nog eens nuttige info :D

@ Yapser: Probeer eens elke dag op de fiets naar je werk/school te gaan, waarbij je je fiets op slot moet zetten en dan nooit achter je stuur blijven hangen met je koptelefoonkabel O-) Das mijn speler hoogstwaarschijnlijk fataal geworden.
Idd, dit komt bij mij idd ook wel vaak voor en zo langzamerhand is hij helemaal lam. Ik heb hem nog geen 2 jaar, dus ik ga em denk ik laten opsturen binnenkort en hopen dat ze em nog repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

ben sinds kort in het bezit van een u3, en nu ben ik op zoek naar een tasje die ik kan gebruiken bij het sporten, weet iemand een (web)shop waar ik dat soort tasjes kan vinden. Ik bedoel dus niet de leren tas die overal te verkrijgen is, maar meer iets van een skin die ik aan de boord van mij broek kan hangen.

-edit-

Heb nu inmiddels een aantal tasjes gevonden, maar nog steeds geen tasje die speciaal voor de u3 gemaakt is.

[ Voor 65% gewijzigd door PQR op 28-01-2007 09:49 ]

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Niet het stuur, maar als ik het extra slot van m'n snelbinder afhaal bungelt het draadje er leuk heel handig idd :X

Overigens, m'n G3 is deaud sinds gisteravond. Gewoon niet meer aan gaan (knopje is 'lam', ook als ik 'm eraf haal kan ik geen schakelaartje vinden ofzo). Dat gaat dus een nieuwe worden, Op deze zit natuurlijk geen garantie meer..

-edit- @ boven: *klik*

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 28-01-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BierKoning
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06-2023

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Ik kan hem niet blind bedienen. Ik ben verplicht om naar het schermpje te gaan als ik wil skippen, wil wisselen van mp3 naar FM etc. Iets wat ik met mijn iRiver blind kon doen (kost wel wat oefenen maar dan hebbie ook wat :9~) zeker in deze tijd (koude handen) is het echt handig als je vanuit je borstzak/riem kunt bedienen. Daarnaast gebruikte ik mijn iRiver ook vaak op de fiets en tja need I say more.

Als laatste puntje van kritiek is het gebruik van een niet vervangbare accu. Ik weet niet wat de status van de huidige generatie accu's is maar als deze het begeeft kun je dus een nieuwe kopen. Ook stel ik me voor dat je niet altijd de mogelijkheid tot opladen hebt als hij net bijna leeg is, ik weet niet of het nog schadelijk is om hem steeds bij te laden i.p.v. hem eerst helemaal op te gebruiken maar als dit zo is dan zit je dus soms met een lege accu.
Dit zijn ook exact de punten waar ik tegenaan loop. Nu was het mij niet helemaal duidelijk op de plaatjes, maar kun je ook niet skippen naar een ander nummer dmv de knoppen bovenop? Ik zie wel en + en een -.

Verder weet ik het echt niet meer, ik wacht wel een goede aanbieding voor een u3 OF toch een f2 af op mp3spelers.nl..

1 of 2 gig.. dus ben benieuwd

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik meen me te herinneren dat je in ieder geval 1 van de knoppen kunt programmeren met een functie naar keuze, maar.... het is weekend, en ik ben nu niet op mijn scherpst :P

Die Mobiblu met z'n 153 uur: damn da's een behoorlijke tijd :D Jammer is alleen dan weer het uiterlijk (http://www.mp3shop.nl/product-gallery/27158/9902): zo'n dikke toeter maakt de mp3-speler meteen een stuk minder aantrekkelijk.

Ontopic:

http://www.mp3shop.nl/pro...iaudio-d2-4-gb-white.html --> 4gb voor 249 euro. Je zult wel gek zijn om voor hetzelfde geld een 2gb bij de Mediamarkt te kopen. Ik ben benieuwd met welke pre-order actie mp3spelers.nl komt, maar een eerste prijs is dus al bekend :)

(edit: http://www.numericshop.be...d_menu=46&Id_sous_menu=51 --> 221 euro voor de D2 4GB, komt wel uit België).)

[ Voor 10% gewijzigd door Irby op 28-01-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij of die die Belgische winkel ook naar Nederland verzend. Ik kan het namelijk nergens vinden op hun site.

Voor zover ik weet is de M button the programeren: play/ pause, next track, previous track.

Ik denk mp3spelers.nl dezelfde pre-order actie gaar nemen. Dus een travel charger meeleveren. Ik heb hier denk ik niet echt veel aan aangezien ik nooit zolang in een auto zit. Wat ik wel interessanter vind is de aanbieding op mp3shop.nl waar je er een boxje bijkrijgt voor 254 euro. Dat is 22 euro voordeel. Mja dan moet je hem natuurlijk wel kunnen gebruiken dus dat is weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Jeps, dat doen ze (Pays Bas). Jammer genoeg kost het 17 euro zie ik nu. Niet echt nuttig dus...
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:06:
... Dus een travel charger meeleveren. Ik heb hier denk ik niet echt veel aan aangezien ik nooit zolang in een auto zit. Wat ik wel interessanter vind is de aanbieding op mp3shop.nl waar je er een boxje bijkrijgt voor 254 euro. Dat is 22 euro voordeel.
Idd, ik heb liever een travelkit voor als ik weer een paar weken in Noorwegen zit, of een geheugenkaart, dan een speaker :P. Ik neem aan dat de concurrent MP3-spelers binnenkort wel de details bekend zal maken, daar wacht ik in ieder geval op. Het prijsverschil is in ieder geval niet te hoog imo. Voor mij dus de 4gb :)

[ Voor 78% gewijzigd door Irby op 29-01-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
[b][message=27398823,noline]
http://www.mp3shop.nl/pro...iaudio-d2-4-gb-white.html --> 4gb voor 249 euro. Je zult wel gek zijn om voor hetzelfde geld een 2gb bij de Mediamarkt te kopen. Ik ben benieuwd met welke pre-order actie mp3spelers.nl komt, maar een eerste prijs is dus al bekend :)
Mooi, dat begint er op te lijken. Twee weken geleden hadden ze hem voor 50 euro meer op hun website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Iemand een idee hoe de batterij van een U3 is? Zijn hier veel problemen mee?
Mijn vriendin wil namelijk ook een nieuwe MP3-speler. In eerste instantie wou ze een Creative Zen Nano Plus. Heeft namelijk losse batterij, dat is wat ze wilde. Maar we twijfelen een beetje over de kwaliteit en de bediening van het apparaat (en ook het schermpjejejeje). Mijn G3 vind ik bijna perfect. Dus al gauw ging de zoektocht richting iAudio.
De iAudio 5 vindt ze wel mooi (ik ook, maar voor mij wastie toen te duur (evenals de U3))
Deze heeft losse batterijen. Eigenlijk wel een eis vanwege het vervangingsgemak. Helaas is deze alleen nog maar bij mp3spelers.nl te krijgen en nergens anders. (en dat was dus geen optie (vanwege garantie enzo)) Erg jammer.
Dan toch maar misschien de U3, érg mooi apparaatje, maar een interne accu. En daar twijfelen we nu een beetje over. Wie kan ons helpen???

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op mp3shop.nl zie link hierboven staat dat het externe geheugen is uit te breiden tot en met max 2 gb. Volgens mij klopt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Accu van de U3 is prima. Ik gebruik 'm 1 uur per dag (tijdens het fietsen) en ik doe er makkelijk een maand mee zonder opladen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Mooooody schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:02:
Accu van de U3 is prima. Ik gebruik 'm 1 uur per dag (tijdens het fietsen) en ik doe er makkelijk een maand mee zonder opladen.
Ik heb de iAudio U3 nu ongeveer 9 maanden in mijn bezit en hij werkt nog steeds perfect. De batterijduur vind ik zelf prima. Als je het volume op 35 v/d 40 zet (met mach3bass op 7 = knetterhard) dan gaat hij ongeveer 8 uur mee als je er non-stop mp3tjes op afspeelt (een keertje getest :P). Dat is dus behoorlijk lang! Als je de U3 'normaal' gebruikt dan gaat de batterij net zo lang mee als aangegeven op de vele sites. Ik laad hem 1X per 2 weken op bij normaal gebruik ;)

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

al bijna half jaar een g3 hier, bevalt goed!

Alleen balen dat ik op de headphone ben gaan staan 8)7 , van de week maar ff langs MM of ze die kunnen vervangen zonder de mp3 speler >3 weken weg te sturen....

ff vraag, welke (niet oplaadbare & oplaadbare) batterijen werken het langst met deze mp3player?

de g3 productlink uit de topicstart doet trouwens niet, deze doet wel
en de nieuwste firmware is 1.58

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 29-01-2007 20:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Energy99 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:34:
[...]

Ik heb de iAudio U3 nu ongeveer 9 maanden in mijn bezit en hij werkt nog steeds perfect. De batterijduur vind ik zelf prima. Als je het volume op 35 v/d 40 zet (met mach3bass op 7 = knetterhard) dan gaat hij ongeveer 8 uur mee als je er non-stop mp3tjes op afspeelt (een keertje getest :P). Dat is dus behoorlijk lang! Als je de U3 'normaal' gebruikt dan gaat de batterij net zo lang mee als aangegeven op de vele sites. Ik laad hem 1X per 2 weken op bij normaal gebruik ;)
tip: schakel nooit die digitale geluidsvervormers in als superbass, mach3bass of hoe ze ook allemaal heten. Die vern**ken het geluid alleen maar. Een setje goede oordopjes en misschien een hele lichte eq setting is de manier om het beste (lees: zoals het bedoeld is door de artiest) geluid te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 29-01-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Mooooody schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:24:
[...]

tip: schakel nooit die digitale geluidsvervormers in als superbass, mach3bass of hoe ze ook allemaal heten. Die vern**ken het geluid alleen maar. Een setje goede oordopjes en misschien een hele lichte eq setting is de manier om het beste (lees: zoals het bedoeld is door de artiest) geluid te krijgen.
Nee idd, ik heb die zooi ook meestal uit of heel laag staan (bass op 2 of zo). Wat ik hierboven vermelde was puur om de accu te testen, want ik geloof dat de batterij minder lang meegaat als je al die troep (bass etc) hoog hebt ingesteld ;)

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

[...]

Helemaal mee eens. Echter mijn Sennheiser mx500 geven niet echt veel bassen weer. Ik wil op het moment echter geen geld uitgeven aan een nieuwe hoofddingetjes, dus dan maar zondigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verzendkosten naar Nederland zijn 17 euro. Dat is het mij niet waard om hem daar te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
[...]

Af en toe toch komt er toch echt een neger langs in mijn koptelefoon die schreeuwt dat ik de bass vooral omhoog moet draaien :+
bartgrefte schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:10:
al bijna half jaar een g3 hier, bevalt goed!

Alleen balen dat ik op de headphone ben gaan staan 8)7 , van de week maar ff langs MM of ze die kunnen vervangen zonder de mp3 speler >3 weken weg te sturen....

ff vraag, welke (niet oplaadbare & oplaadbare) batterijen werken het langst met deze mp3player?

de g3 productlink uit de topicstart doet trouwens niet, deze doet wel
en de nieuwste firmware is 1.58
Uit een test komen Aldi alkaline van Kraft het beste uit de test, ook lekker goedkoop.
Ansmann oplaadbare komen geloof ik ook altijd als beste uit testen van de consumentenbond. Gewoon een hele hoge MaH (2700) variant halen van Varta of gpbank, de 14 uur laders geven het beste resultaat. Snelladers zijn lekker snel maar dat gaat ten koste van de prestatie en levensduur. Ik heb ook iets gehoord over een radicale Panasonic batterij, een nieuw soort type maar die heb ik nooit in de winkel gezien.

[ Voor 51% gewijzigd door BARACUS op 30-01-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BARACUS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:09:
[...]

Af en toe toch komt er toch echt een neger langs in mijn koptelefoon die schreeuwt dat ik de bass vooral omhoog moet draaien :+

[...]

Uit een test komen Aldi alkaline van Kraft het beste uit de test, ook lekker goedkoop.
Ansmann oplaadbare komen geloof ik ook altijd als beste uit testen van de consumentenbond. Gewoon een hele hoge MaH (2700) variant halen van Varta of gpbank, de 14 uur laders geven het beste resultaat. Snelladers zijn lekker snel maar dat gaat ten koste van de prestatie en levensduur. Ik heb ook iets gehoord over een radicale Panasonic batterij, een nieuw soort type maar die heb ik nooit in de winkel gezien.
die blauw/zwarte gevallen??

Trouwens toenstraks langs mediamarkt geweest vanwege de kaduuke inear doppies.... Zit daar maar een hálf jaar garantie op :( , is net een week geleden voorbij, kreeg dus geen nieuwe :'(
Mog wel nieuwe voor €10ex-btw bestellen, dus de originele inears. Die kerel die ik aan de lijn had snapte echter niks van wat ik zei, moest zon beetje alles spellen meerdere * dus hoop dat het goed gaat......

edit:: geen mail gehad van die kerel waar ik originele doppies kon bestellen... donderdag dus maar wéér langs MM

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-01-2007 22:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Belachelijk... en dat terwijl je wettelijk gezien recht hebt op 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

En ik ben weer voorzien van een nieuwe speler morgen: de U3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
bartgrefte schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:24:
[...]

die blauw/zwarte gevallen??

Trouwens toenstraks langs mediamarkt geweest vanwege de kaduuke inear doppies.... Zit daar maar een hálf jaar garantie op :( , is net een week geleden voorbij, kreeg dus geen nieuwe :'(
Mog wel nieuwe voor €10ex-btw bestellen, dus de originele inears. Die kerel die ik aan de lijn had snapte echter niks van wat ik zei, moest zon beetje alles spellen meerdere * dus hoop dat het goed gaat......

edit:: geen mail gehad van die kerel waar ik originele doppies kon bestellen... donderdag dus maar wéér langs MM
Ja die zwart blauwe, die dus 1 keer te gebruiken zijn. Kijk maar eens op de Kassa site bij batterijen test. Ik heb je een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BARACUS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:29:
[...]

Ja die zwart blauwe, die dus 1 keer te gebruiken zijn. Kijk maar eens op de Kassa site bij batterijen test. Ik heb je een mailtje gestuurd.
en heb ook al mail teruggestuurt ;)

zal straks eens op kassa kijken
RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:26:
offtopic:
Belachelijk... en dat terwijl je wettelijk gezien recht hebt op 2 jaar garantie
dat dacht ik dus ook.... geld alleen voor de speler zelf, niet de oordoppies :/

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 31-01-2007 13:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

En de U3 is binnen.
Nu nog kijken hoe ik de roze balkjes enz. kan slopen :X.. how? :X

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 31-01-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
http://www.mp3spelers.nl/index/product?id=228

Iaudio D2 4GB, inclusief travelchargers en inclusief 1 2GB SD kaartje voor 248 euro. Ik heb hem besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
I.R. Butcher schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:53:

Iaudio D2 4GB, inclusief travelchargers en inclusief 1 2GB SD kaartje voor 248 euro. Ik heb hem besteld :D
Ik zag het ook, nette prijs.
SD kaartje kost namelijk €20 los, dat maakt het prijsverschil met de 2GB D2 zeer acceptabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik ga bovenstaande morgen ook bestellen denk ik :)
De V-Moda Vibes zijn al onderweg.....

[ Voor 28% gewijzigd door Mooody op 31-01-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Kan iemand me meer vertellen over de tv-out functie van de D2? Is de kwaliteit bijvoorbeeld redelijk? (vergelijkbaar met een standaard XVID).

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BARACUS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:29:
[...]

hij is er, thanx!!

ging trouwens net goed :*) , vlak nadat ie aankwam, kwam er ook een nieuw telefoonboek die er precies op viel :X

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
I.R. Butcher schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:53:

Nu ook te bestellen bij MMport, een iets andere aanbieding maar wel een scherpe prijs:
http://mp3.mmport.nl/?doc=product&id=1288
Voor: € 244,95 dat is inclusief reisadapter + leren beschermhoes.

Bestel nu tegen de speciale introductieprijs, inclusief reisadapter! Nu tijdelijk als introductie inclusief leren beschermhoes twv. 39.95!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Klinkt als een interessantere aanbieding, was ik weer eens te snel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
bartgrefte schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:06:
[...]

hij is er, thanx!!

ging trouwens net goed :*) , vlak nadat ie aankwam, kwam er ook een nieuw telefoonboek die er precies op viel :X
Mooi zo! Eens kijken hoe lang deze overleeft, volgens mij heb je slechte karma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
I.R. Butcher schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:22:
Klinkt als een interessantere aanbieding, was ik weer eens te snel 8)7
Weet ik niet ...
Misschien heb jij je bestelling eerder binnen dan bij MMport.
Ik weet bovendien niet wat voor soort lederen hoesje erbij zit.
Voor €39 mag je wel wat verwachten maar hoe deze eruit ziet kon ik zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Waarschijnlijk dit hoesje, maar ja, je weet het niet zeker ;). Op de mp3spelers.nl site staat 1-4 dagen levertijd, maar in de D2 4GB aankondiging stond 6 februari (komende dinsdag). Gisteren was de levertijd nog 1-5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze gemaild en ze zeiden 6 februari. Ik zit nu ook te twijfelen of volgende week mijn D2 bij mp3 spelers.nl of die week daarna bij mmport.nl met waarschijnlijk Noreve case (ik zal een mailtje sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

I.R. Butcher schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:03:
Waarschijnlijk dit hoesje, maar ja, je weet het niet zeker ;).
Beste Dennis,

Bij de iAUDIO D2 GB wordt als tijdelijk introductieactie de originele Cowon iAUDIO beschermhoes geleverd, deze is perfect passend en van echt leder. Qua uiterlijk gelijk aan de Noreve case, echter met gemakkelijke magneetsluiting ipv lastige drukknop sluiting. Zodra wij hiervan foto's beschikbaar hebben zullen we deze uiteraard op onze website vermelden.

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik heb echt precies hetzelfde mailtje gekregen. Ik vraag me af hoevaak ze die vraag hebben gekregen.
Heeft iemand meer info over deze case? Of foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:21:
Haha ik heb echt precies hetzelfde mailtje gekregen. Ik vraag me af hoevaak ze die vraag hebben gekregen.
Heeft iemand meer info over deze case? Of foto's?
De vraag was te voorkomen geweest door meteen een duidelijke beschrijving van het hoesje neer te zetten. Eventueel met de opmerking, foto volgt later ...
Ik zal ook eens op zoek gaan naar foto's hiervan.

Edit:
Nog geen foto's, maar wel een leuke review gevonden op CNet:
http://reviews.cnet.com/8301-12760_7-9676412-5.html
Ik hoorde een leuke opmerking in de video (die je op die site kunt af laten spelen).

".....Cowon has been making excellent but slightly overlooked video portable players for a while now .... " :P

[ Voor 25% gewijzigd door HoppyF op 02-02-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb vandaag even bij de Mediamarkt gespeeld met de D2 (2GB, 229 euro). Wat een geweldig lekker apparaatje is dat zeg _O_ Touchscreen werkt perfect, erg nauwkeurig. Scherm is ondanks het touchscreen ontzettend helder en scherp. De bediening heeft een learning curve, maar na een tiental minuten spelen kende ik em toch al zo'n beetje helemaal. Browsen werkt lekker als je het eenmaal doorhebt. Ideaal, een klein compact spelertje met een scherm wat groot genoeg is om een leuk video'tje op te kijken. Jammer dat de opslagcapaciteit niet erg groot is, en bovendien niet erg goedkoop, anders had ik em zo meegenomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mmport.nl is de garantie 24 maanden ipv de 12 maanden garantie die veel andere shops aanbieden. Weten jullie of dit klopt? Hier staat het

Toen ik in de mediamarkt met de D2 aan het spelen was, zat de screen protector van Cowon er nog op. Ik vond het skippen naar het midden van het liedje hierdoor wel wat lastiger. Maar verder werkte touch screen perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cowon geeft toch sowieso 2 jaar garantie? Ook heb je sowieso recht op 2 jaar garantie volgens de Europese richtlijnen. Maargoed, weinig shops houden zich er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:43:
Op mmport.nl is de garantie 24 maanden ipv de 12 maanden garantie die veel andere shops aanbieden. Weten jullie of dit klopt? Hier staat het

Toen ik in de mediamarkt met de D2 aan het spelen was, zat de screen protector van Cowon er nog op. Ik vond het skippen naar het midden van het liedje hierdoor wel wat lastiger. Maar verder werkte touch screen perfect.
Er staat idd 24 maanden dus dan is dat zo.
Dat kan 2 jaar fabrieksgarantie zijn of 1 jaar fabrieksgarantie + 1 jaar van de webshop.

Vreemd genoeg zie je dit vaker. Soms 1 jaar soms 2 jaar.
Voor sommige producten maakt het niet zoveel uit of het nu 1 of 2 jaar is maar voor andere zoals kleine en wat minder robuuste MP3 spelers is het wel mooi meegenomen.
Opzettelijke schade door vallen e.d. valt meestal niet onder de garantie dus op die grond kun je geen reparatie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe review op www.generationmp3.com: Cowon D2

Ze zijn er best positief over.

mmport.nl geeft idd 24 maanden garantie (mailtje). Ook is er nog een verschil tussen de Noreve case en de iaudio case. De iaudio case heeft namelijk geen riemclip.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook een review van Cnet Asia Ook positief:
The Good: Good touchscreen implementation; long battery life; fast transfer speed; expansion card slot; supports up to 4GB SD card.

The Bad: Scratchy radio reception on certain stations; slight lag during picture viewing.

The Bottom line: The D2 is a great portable video player for those looking for a PDA-like interface. It's a brilliant performer and should satisfy most users

Score: 8.4/10 (Editor's Choice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb de 4Gb versie ontvangen, er stond firmware 2.21 op. Nieuwer dan op de site :)

Eerste indruk: erg klein en stevig apparaatje. Snelle bediening en goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Heb je ook de iaudio leren beschermhoes? en kan je wat vertellen over de tv-out functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
JedaiNait schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:06:
Heb je ook de iaudio leren beschermhoes? en kan je wat vertellen over de tv-out functie?
Vast niet, die wordt namelijk niet standaard meegeleverd als ik het goed begrepen heb.
Moooody heeft de D2 toch bij MP3spelers besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ja, bij mp3spelers.nl.
Ik kreeg er 2gb en een autolader bij. Die zet ik op marktplaats, zodat de 4gb speler rond de 210 euro heeft gekost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ah oke, daar had ik overheen gelezen. En de TV-Out? Wat voor aansluiting? werkt ie zonder problemen? Ziet een filmpje in "D2-formaat" op een normale tv nog een beetje redelijk uit (redelijk als een 'gewone' XviD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er nog geen tv-out kabeltje beschikbaar. Heb je al verschillen ontdekt in de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Ik heb gisteren ook de D2 4GB ontvangen, en ik ben het eens met Moooody. Helaas heb ik gisteren geen tijd gehad om hem uitgebreid te testen, maar een opmerking die hierboven geplaatst werd over afbeeldingen: de D2 leest deze in 2 stappen in lijkt het (eerst korrelig, dan scherp). Verder kan ik het scherm perfect bedienen met m'n dikke vingers, en is het geluid perfect te noemen. De bijgeleverde oortjes heb ik niet durven gebruiken, dus daar kan ik nog niet over oordelen.

De TV-out functie heb ik niet uitgeprobeerd (heb ook geen kabel daarvoor :P). Zo uit mijn hoofd heb ik geen verschil gezien in firmware. De wijzigingen die voor de andere versie waren doorgevoerd, zie ik ook terug in de 2.21.

Edit: minpuntje is de radio-ontvangst. Die vind ik niet erg sterk, en het lijkt er niet op dat ik de signaalsterkte ergens kan aanpassen (of ik kijk er overheen).

[ Voor 10% gewijzigd door Irby op 07-02-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
De prijs van de D2 (2GB) is aan het zakken.
Vandaag in de aanbieding gezien bij MP3speler voor € 188 (incl. travel chargers).
Nette prijs, maar alleen vandaag geldig.

Nu nog even wachten tot de 4GB in de aanbieding is en dan is ie voor mij! ;)

Heeft iemand al een foto van het leren hoesje zoals deze bij MMport in de aanbieding staat?

[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 10-02-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Leren hoesje is leuk, maar het vergroot het volume van je mp3-speler wel met een factor 2. Je hebt in mijn ogen meer aan een display-beschermer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik zal er wel een posten als ik hem binnen krijg. Heb voor mmport gekozen voor de 2 jaar garantie. Ik moet wel zeggen dat ze heel langzaam werken. Ze hebben mijn betaling binnen, maar hebben nog geen verzendbevestiging gezstuurd dus ik zal hem wel op zijn vroegst dinsdag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Laatst online: 04-09 11:06
weet iemand hoeveel mb een speelfilm op de D2 ongeveer is?

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dat ligt natuurlijk geheel aan de kwaliteit. Bijv: Een aflevering van Southpark (25min) op zeer goede kwaliteit AVI (divx) is zo'n 100mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Resolutie, compressie, bitrate, al dat soort dingen spelen mee. Valt dus niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
HoppyF schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:08:
De prijs van de D2 (2GB) is aan het zakken.
Vandaag in de aanbieding gezien bij MP3speler voor € 188 (incl. travel chargers).
Nette prijs, maar alleen vandaag geldig.

Nu nog even wachten tot de 4GB in de aanbieding is en dan is ie voor mij! ;)
Zaterdag 17 februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Hoe weet je dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Op de homepage van mp3spelers zie je de huidige dagaanbieding staan.
Als je naast het woord "Dagaanbieding" klikt op "Meer dagaanbiedingen" verschijnen de komende dagaanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Mr_Blobby schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:25:
[...]

Op de homepage van mp3spelers zie je de huidige dagaanbieding staan.
Als je naast het woord "Dagaanbieding" klikt op "Meer dagaanbiedingen" verschijnen de komende dagaanbiedingen.
Ik zie alleen de huidige dagaanbieding staan, verder niets.
Ik kan bij de dagaanbieding op "Bestel" klikken, er staat geen andere tekst zoals "Meer dagaanbiedingen".
Onder het plaatje staat nog wel Nieuws en Downloads maar daar heb ik ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Rechts naast de tekst "dagaanbieding"

Zoekt en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
bartvl schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:29:
Rechts naast de tekst "dagaanbieding"

Zoekt en gij zult vinden.
Nou, dan kijk ik er zeker overheen!!
Ik zie namelijk dit:

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/5989/mp3spelersoo4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Tijd voor een nieuwe browser (of een beter compatible site van mp3speler.nl afhankelijk van jouw browser :P)
De link valt namelijk in de witte balk boven de " € 178,- "

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 13-02-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
bartvl schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:58:
Tijd voor een nieuwe browser (of een beter compatible site van mp3speler.nl afhankelijk van jouw browser :P)
De link valt namelijk in de witte balk boven de " € 178,- "
Tijd voor een nieuwe browser is niet van toepassing want ik heb de nieuwste browser!
Om precies te zijn IE 7.0.5730.11

Als ik "blind" klik in de witte balk, waar een zichtbare link zou moeten staan, gebeurt er wel iets.
Het stuk waar "Nieuws en Downloads" staat verandert dan in een groot grijs vlak.
Normaal zouden hier waarschijnlijk de volgende dag aanbiedingen staan.

Ik vrees dus dat er echt iets mis is met de site of met mijn instellingen.
Dat laatste lijkt me vreemd omdat ik met geen enkele andere site problemen heb ondervonden.

Wie heeft er nog meer IE 7 en kan de "volgende dag" aanbiedingen ook niet zien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:23:
[...]
Wie heeft er nog meer IE 7 en kan de "volgende dag" aanbiedingen ook niet zien???
Ik heb eens gekeken omdat ik ook IE 7 gebruik en ik zie exact hetzelfde als jij. Hoe kan dit euvel verholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:25:
[...]

Ik heb eens gekeken omdat ik ook IE 7 gebruik en ik zie exact hetzelfde als jij. Hoe kan dit euvel verholpen worden?
Ik heb maar even een berichtje gestuurd naar MP3spelers.nl met de vraag of dit een bekend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:50:
Nee ik zal er wel een posten als ik hem binnen krijg. Heb voor mmport gekozen voor de 2 jaar garantie. Ik moet wel zeggen dat ze heel langzaam werken. Ze hebben mijn betaling binnen, maar hebben nog geen verzendbevestiging gezstuurd dus ik zal hem wel op zijn vroegst dinsdag krijgen.
Even over de garantie van Cowon iAudio spelers.
Dit is officieel dus 1 jaar, zie hieronder het bericht van de importeur.
Geachte heer HoppyF,

Bedankt voor uw aanvraag.

De officiële fabrieksgarantie op Cowon iAudio is 12 maanden (vanaf 2006), te vinden in de verpakking, aangegeven op het garantiecertificaat.
Webshops die een langere garantietermijn afgeven, doen dit op geheel eigen risico. U dient dus uiteindelijk bij de webshop te zijn voor de garantie. Wij kunnen uiteraard de service verlenen na de garantie, het is echter niet kosteloos.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.

Best regards,
Met vriendelijke groeten,

Tu & Tu Public Relations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mmport.nl twee jaar garantie.

Er is goed nieuws voor mensen die van ID3 browsing houden. Waarschijnlijk wordt dit in de D2 geïmplementeerd (ook misschien een woordenboek). bron product.cowon.com

Afbeeldingslocatie: http://www.iaudiophile.net/forums/attachment.php?attachmentid=1120&d=1171399606

ziet eruit als een toetsenbord voor ID3

nog meer plaatjes van vernieuwingen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 23:32 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast