[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 28.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:29:
Ik heb bij mmport.nl twee jaar garantie.

Er is goed nieuws voor mensen die van ID3 browsing houden. Waarschijnlijk wordt dit in de D2 geïmplementeerd (ook misschien een woordenboek). bron product.cowon.com

[afbeelding]

ziet eruit als een toetsenbord voor ID3

nog meer plaatjes van vernieuwingen
Heb jij je D2 al binnen van MMport?
MMport levert inderdaad 2 jaar garantie en MP3speler 1 jaar.
Zoals ik al zei is de fabrieksgarantie 1 jaar.

Is dit het tasje? (origineel Cowon lederen hoesje), staat zowel bij MP3spelers als MMport op de site:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/photos/inventory/230/product.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Mijn Koreaans is niet zo goed. Weet iemand hoe je de taal op Engels zet?

edit: nevermind, eindelijk gevonden :).

[ Voor 22% gewijzigd door JedaiNait op 14-02-2007 18:55 ]

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:25:
[...]

Ik heb eens gekeken omdat ik ook IE 7 gebruik en ik zie exact hetzelfde als jij. Hoe kan dit euvel verholpen worden?
MP3spelers bericht dat zij het probleem niet zien met IE 7.
Ik heb op een andere PC hier in huis gekeken, ook met IE 7 en daar gaat het ook mis.
Toch wel opvallend.....

Daarna even getest met Firefox op mijn "foute" PC. Nu gaat alles goed. Firefox werkt prima en ik kan alle komende dagaanbiedingen nu zien.
Het lijkt me dan toch dat er iets mis is met de java scripts zoals deze door de website van MP3spelers gebruikt worden. Misschien in combinatie met nog iets anders omdat het probleem zich bij hun blijkbaar niet voordoet.

Wie kan er nog meer even op die site kijken of het probleem met de dagaanbiedingen te controleren?
Ga naar: http://mp3spelers.nl/index/
Klik op de balk boven de dagaanbieding om het window eronder te laten toggle-en.
(Nieuws/Download of komende dagaanbiedingen).

E.e.a. heeft wel met Cowon iAudio spelers te maken, juist omdat er regelmatig aanbiedingen beschikbaar komen.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 14-02-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is het tasje. Zie iaudiophile.net voor foto.

Bron
With this time electronic dictionary loading it joins in and the plan where also the firmware which supports a lower part function will at once be provided comes
It refers it wishes.

- MTP/WMDRM 10 supports
- Music browser support (tag alignment)
- Large dosage SDHC memory card supports
- Hold height set hour height input function additions

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:01:

- Large dosage SDHC memory card supports

[...]
Dat is handig, want hiermee kun je 8 GB SD kaartjes gebruiken.
Die kosten nu rond de € 60, maar zodoende kun je van een 4 GB D2 wel een 12 GB maken.
De dalende trend van de SD kaartjes prijzen zal nog wel doorzetten dus is het ondersteunen van SDHC een goede feature, anders moet je noodgedwongen op 4 GB max. extern blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDHC gaat tot 32GB. Maar ik ben ook heel blij met de ID3 tag browsing. Dat laat ook echt zien dat ze hem blijven otwikkelen. Ook heb ik op de koreaanse site een paar metalen D2's gezien. VOnd ze ook wel mooi (en waarschijnlijk zijn ze ook stevig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44
De dagaanbieding van de D2 4GB op MP3speler valt me tegen: 239 i.p.v. normaal 248.
Het staat in geen verhouding tot de dagaanbieding van de D2 2G van vorige week: 188 i.p.v. normaal 218.
Nu 9 euro voordeel tegen 30 euro vorige week :?

Daarbij vind ik het nu onduidelijk of bij de 4GB nog wel een gratis 2GB SD kaartje word meegeleverd zoals daarvoor wel was. In de tekst staat van wel, maar bij een bestelling verschijnt het niet meer in het winkelwagentje (wel de Travel & Car charger). Hier heb ik een mailtje over gestuurd, want als er geen 2GB SD kaartje meer bij zit, is het geen aanbieding meer, maar een verkapte prijsverhoging. :(

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mr_Blobby schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:42:
De dagaanbieding van de D2 4GB op MP3speler valt me tegen: 239 i.p.v. normaal 248.
Het staat in geen verhouding tot de dagaanbieding van de D2 2G van vorige week: 188 i.p.v. normaal 218.
Nu 9 euro voordeel tegen 30 euro vorige week :?

Daarbij vind ik het nu onduidelijk of bij de 4GB nog wel een gratis 2GB SD kaartje word meegeleverd zoals daarvoor wel was. In de tekst staat van wel, maar bij een bestelling verschijnt het niet meer in het winkelwagentje (wel de Travel & Car charger). Hier heb ik een mailtje over gestuurd, want als er geen 2GB SD kaartje meer bij zit, is het geen aanbieding meer, maar een verkapte prijsverhoging. :(
Inderdaad geen spectaculaire aanbieding. Ik zou toch een korting van ca € 20 verwachten, dus zeg maar € 225, incl adapters + 2 GB kaartje.

Er is nog een andere webshop (Coolsound) waar de D2 4GB (wit) nu € 208 kost, dat is zonder verzendkosten. Met verzendkosten is dat € 216. Mis je wel het 2 GB kaartje maar die zijn rond de € 15-20.

Of je dan nog een leren hoesje/tasje erbij wilt moet je zelf bepalen.
Dan komt er nog € 25-39 bij, afhankelijk van het soort hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat die prijs klopt aangezien de zwarte gewoon €248 kost, maar ik weet niet of je hieraan rechten kan ontlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:33:
Ik denk niet dat die prijs klopt aangezien de zwarte gewoon €248 kost, maar ik weet niet of je hieraan rechten kan ontlenen.
De prijs staat er toch echt:
Klik!
Het is geen onwaarschijnlijk lage prijs dus ik denk wel dat het klopt.
Het is wel vreemd dat de zwarte versie zoveel duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de prijs inderdaad gezien. Maar deze actie is zeer onlogisch. Waarom zouden ze de 4GB versie voor de zelfde prijs verkopen als ze de 2GB versie verkopen. Dan verkopen ze natuurlijk geen 2GB versies meer.

Ik heb nog een zeer amateuristisch filmpje gemaakt dat laat zien hoe de Lyrics display uitzien en hoe de scroll bar werkt. Wel zeer slechte kwaliteit.

Klik

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:47:
Ik heb de prijs inderdaad gezien. Maar deze actie is zeer onlogisch. Waarom zouden ze de 4GB versie voor de zelfde prijs verkopen als ze de 2GB versie verkopen. Dan verkopen ze natuurlijk geen 2GB versies meer.

Ik heb nog een zeer amateuristisch filmpje gemaakt dat laat zien hoe de Lyrics display uitzien en hoe de scroll bar werkt. Wel zeer slechte kwaliteit.

Klik
Ja, onlogisch is het wel maar dat is wat er staat.
Ik verwacht toch dat het prijsverschil 2GB en 4GB minder zal worden en dat de 4GB aantrekkelijker zal zijn dat de 2GB. De 2GB kun je wel opleuken met een extra grote SD kaart, dus een miskoop is het natuurlijk ook niet.

Bedankt voor je filmpje, wat er op te zien is blijft een beetje vaag voor mij maar het tasje vind ik wel mooi! :9
Die had ik nog niet 'live' gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
De dagaanbieding van de D2 4GB op mp3speler.nl is afgelopen, en ineens staat er weer duidelijk dat er een 2 GB SD kaartje word meegeleverd en deze verschijnt ook in de winkelwagen.
Gisteren was dat niet het geval. Dus het lijkt erop dat de aanbieding van gisteren zonder SD kaartje was. Dan was het helemaal geen aanbieding want voor 9 euro minder mis je het SD kaartje ter waarde van 19 euro. Maar ik weet het niet zeker want ik heb nog geen antwoord op mijn mailtje gehad (en als dat antwoord uitblijft, weet ik genoeg en zal ik mijn D2 daar nooit kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mr_Blobby schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:20:
De dagaanbieding van de D2 4GB op mp3speler.nl is afgelopen, en ineens staat er weer duidelijk dat er een 2 GB SD kaartje word meegeleverd en deze verschijnt ook in de winkelwagen.
Gisteren was dat niet het geval. Dus het lijkt erop dat de aanbieding van gisteren zonder SD kaartje was. Dan was het helemaal geen aanbieding want voor 9 euro minder mis je het SD kaartje ter waarde van 19 euro. Maar ik weet het niet zeker want ik heb nog geen antwoord op mijn mailtje gehad (en als dat antwoord uitblijft, weet ik genoeg en zal ik mijn D2 daar nooit kopen).
Misschien dat die 2GB SD kaart er wel bij zat maar heel duidelijk was het niet vermeld.
Komt nog bij dat de aanbieding niet erg spectaculair was.
Op dit moment ligt MMport ietsje voor omdat deze ipv de SD kaart een leren hoesje meeleveren en bovendien 2 jaar garantie geven ipv 1 jaar. Die 1 jaar extra garantie vertegenwoordigd ook een waarde en moet je wel meerekenen in de vergelijking vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het eens met bovenstaand argument, want mijn Iaudio is in het tweede jaar kapot gegaan en nu kan ik hem nog opsturen en wordt hij gerepareerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24
Voor de interesseerde zijn hier "naaktfoto's" van de D2 te zien:

http://www.anythingbutipo...audio-d2-disassembled.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
HoppyF schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:30:
[...]

Misschien dat die 2GB SD kaart er wel bij zat maar heel duidelijk was het niet vermeld.
Komt nog bij dat de aanbieding niet erg spectaculair was.
...
Inderdaad alles behalve spectaculair! Ik heb (nu pas) de bevestiging via e-mail gekregen dat de dagaanbieding zonder 2 GB SD card was. Dus mijn vermoeden klopte en was het een verkapte prijsverhoging. Je zou er maar zijn ingetrapt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel de IMP-550 van iRiver. (MP3 CD-speler). Ik vind de geluidkwaliteit echt geweldig, maar hij is toch wat onhandig qua omvang. Vandaar dus tijd voor een flashspeler (lekker compact).
Mijn oog is nu gevallen op de U3 (2 of 4 GB). Ik vroeg me af of deze het haalt bij de geluidskwaliteit van de IMP-550? Wat me ook nog niet duidelijk is of je playlists kan uploaden (bv. m3u). Dit is echt een vereiste voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een precieze vergelijking heb ik niet, maar iAudio is erg goed qua geluid. Doet zeker niet onder voor iriver. Je kunt ook even gaan luisteren bij de MM. Even je eigen oortjes meenemen en vragen of je em mag testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:58:
Ik heb momenteel de IMP-550 van iRiver. (MP3 CD-speler). Ik vind de geluidkwaliteit echt geweldig, maar hij is toch wat onhandig qua omvang. Vandaar dus tijd voor een flashspeler (lekker compact).
Mijn oog is nu gevallen op de U3 (2 of 4 GB). Ik vroeg me af of deze het haalt bij de geluidskwaliteit van de IMP-550? Wat me ook nog niet duidelijk is of je playlists kan uploaden (bv. m3u). Dit is echt een vereiste voor mij.
Helaas ondersteunen iAudio spelers geen playlists op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik ben opzoek naar een betaalbare Iaudio met flashgeheugen en een losse batterij. Mijn oog is gevallen op de Iaudio 5. Is er misschien iemand die deze speler over heeft? Of heeft bijvoorbeeld de nieuwe creative Nano een vergelijkbare geluidskwaliteit. Mijn broertje heeft een Cowon iAudio U2 256 MB, en dat geluid is echt ziek mooi, vandaar dat ik ook een iaudio wil. Ik heb echter niet al te veel geld. Ik ben dus opzoek naar 2ehandsje. Ik heb echter nog nooit een creative gehoord, is die kwaliteit veel minder of kan ik beter een nieuwe goedkope creative kopen?

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:58:
Ik heb ook een 550 gehad en vergeleken met een iaudio G3 zul je niet teleurgesteld worden.
Ik heb ook nog 180 en 700 serie flash van Iriver gehad, toen ik de G3 in mijn handen kreeg was het even een stapje hoger. Dan doel ik op bouwkwaliteit, instelmogelijkheden, de soepelheid van de joystick. Anders zou ik de afgelopen 1.5 jaar tevreden zijn geweest met dure prut, daar ben ik te kieskeurig voor >:) IHoe het verschil van kwaliteit is tussen de iaudio modellen weet ik niet zo, nooit bijzondere verschillen over gehoord?? De equalizer instelmogelijkheden zijn zo groot (en goed) dat het eigenlijk nooit fout kan gaan, ieder zijn geluidsmaak kan bediend worden zonder ipod mankementen ;) We zijn nu al een tijdje verder en van Iriver hoor je eigenlijk nog maar weinig. Verwacht geen mega grote verschillen want de 550 is echt een mooi machientje. Als je dat grote blok inruilt voor een nieuwe iaudio zul je je alleen afvragen waarom je het niet eerder hebt gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BARACUS schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:53:
[...]
We zijn nu al een tijdje verder en van Iriver hoor je eigenlijk nog maar weinig.
offtopic:
iriver komt binnenkort met een boel nieuwe spelers dus ik denk dat we wel weer van ze gaan horen

• Evolutionz
  • Laatst online: 13-08 23:02
Dat leren hoesje is wel erg prijzig..39€
Indien je hem gecombineerd koopt met de speler..22,50€

Ze maken wel erg veel winst!

Iemand interesse in een inkoopactie?
(de witte noreve wel te verstaan =p)

• RoD
  • Niet online

RoD

Noreve maakt echter wel kwaliteitshoesjes. Imo het geld wel waard :)

Verwijderd

stel je koopt een d2 die 2gb intern heeft, kan je er dan maar hooguit 2gb sd bij stoppen of kan je er ok een 4gb bij stoppen?

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:24:
stel je koopt een d2 die 2gb intern heeft, kan je er dan maar hooguit 2gb sd bij stoppen of kan je er ok een 4gb bij stoppen?
Je kan er bij stoppen wat je wil. Momenteel is de grens 4GB omdat high capacity sd (sdhc) kaartjes nog niet ondersteund worden, maar dat zou in de volgende firmware wel mogelijk worden. De (theoretische) grens is dan 32 Gb :)

Verwijderd

is de grens dus in totaal 4gb, of is 4gb sd de grens?

• RoD
  • Niet online

RoD

4GB SD ja, het totaal is is niet belangrijk :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik ben ook wel erg weg van de D2.. Ik wacht denk ik even tot de 8GB kaarten ondersteund worden en dan ga ik maar voor de 2GB versie.

Worden het interne geheugen in deze speler gescheiden behandeld of wordt het samengevoegd?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

zou cowon bijvoorbeeld niet een fw update uit kunnen brengen zodat er wel 8/16 gig ondersteund wordt?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:08:
zou cowon bijvoorbeeld niet een fw update uit kunnen brengen zodat er wel 8/16 gig ondersteund wordt?
Volgens Mr_Blobby wel:
Mr_Blobby schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:36:
[...]
Je kan er bij stoppen wat je wil. Momenteel is de grens 4GB omdat high capacity sd (sdhc) kaartjes nog niet ondersteund worden, maar dat zou in de volgende firmware wel mogelijk worden. De (theoretische) grens is dan 32 Gb :)

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:08:
Ja. En zo te zien gaan ze dat ook doen in firmware 2.30 (SDHC support).
M@cer schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:06:
Ik ben ook wel erg weg van de D2.. Ik wacht denk ik even tot de 8GB kaarten ondersteund worden en dan ga ik maar voor de 2GB versie.
Worden het interne geheugen in deze speler gescheiden behandeld of wordt het samengevoegd?
Omdat er (nog) geen ID3 database support is op de D2 (zodat je bijv. alles van een artiest kan afspelen), kan je alleen door de folders van het interne geheugen en het SD geheugen bladeren. Daarbij is er op het hoogste niveau een map voor het interne geheugen en een map voor het geheugen van de SD kaart. Ze worden dus gescheiden behandeld. Alleen in shuffle mode word alles van beide bronnen door elkaar gegooid (dus niet gescheiden).

Overigens zijn volgende week maandag de D2 2G en woensdag de D2 4GB weer als dagaanbieding te vinden bij mp3speler.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik heb vandaag een F2 2GB gekocht.. Wat een geluid uit zo'n klein priegel dingetje..!! Ik ben er erg tevreden over, ook de navigatie werkt redelijk. De knopjes zijn wel wat klein, maar best goed in te drukken met je vingers. Waar ik helemaal van stond te kijken was de video kwaliteit, want deze is supergoed! Een southpark aflevering van 20 minuten is na het omzetten nog steeds 120 MB groot en ook de kwaliteit op het scherm is super, scherp beeld en een mooie fps. Het scherpje is eigenlijk iets te klein, maar ik wilde het even gezegd hebben. :P
Als oordopjes heb ik de Sennheiser CX300 en dat klinkt erg lekker, veel beter dan mn SE W810i.

edit: Ik zie net dat de filmpjes maar 12 fps hebben, maar dat is bij tekenfilms blijkbaar genoeg. De bitrate is wel vrij hoog. Gemiddeld zo'n 700 kbps.

[ Voor 10% gewijzigd door Hartox op 23-02-2007 01:03 ]

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de D2 ook zonder touchscreen bedienen (liedje voruit, achteruit, pauze enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten 3 knoppen op de D2: 2 voor het volume en een M(enu) knop. Deze laatse is customizable voor previous track, next track of play/pause.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijk topic hier :P

Ik heb sinds het voorjaar 2004 de IOPS MFP-325 (\[MP3-Speler] IOPS MFP-3xx)
Echt een enorm goede speler waar ik verrschrikkelijk over tevereden ben! Destijds een grote uitgave (218 eu, 256mb), maar beslist geen miskoop. De kwaliteit van het geluid, de mogelijkheden, bedieningsgemak, design e.d.; het stak destijds met kop en schouders ver, ver, boven het gemiddelde uit!

Maar helaas, tijdens het afspelen van een OGG (ja het was (een van de) de eerste!) bestand haperde hij af en toe en sloeg ie over, naar het volgende nummer. Besteedde er verder weinig aandacht aan. Totdat ik er nieuwe muziek op heb gezet en 'm veilig verwijderde uit de pc: ging ie zichzelf formatteren! Daarna bestond het geheugen nog maar uit 121 ipv 256 mb! Zelf nog een keer geformatteerd, was het weer goed, muziek op gezet, geeft windows een foutmelding aan: 'Cyclische redunantiecontrole'. Nu kwakkelt het steeds tussen formatteren, het 'geen font hebben (rare tekens weergeven)' en die foutmelding. Ik vermoed dan ook dat het geheugen kaduk is. Erg jammer, want ik was erg gehecht aan dit juweeltje. Misschien heeft iemand hier ooit eerder van gehoord en/of oplossingen ervoor?

Goed, heel verhaal. Ik ben dus nu aan het oriënteren op een nieuwe mp3 speler. Na veel onderzoek op het internet kies ik denk ik toch voor de U3. Vandaag heb ik een ruim een uur in de MediaMarkt staan spelen met 'm :P. Ik wist niet dat er nóg beter geluid uit een mp3 speler kon komen! ;-) Ik ben, wat dat betreft totaal verkocht aan iAudio. Jammer dat ik niks meer van IOPS hoor. Ik heb de F2 overigens ook geprobeerd, maar die valt gelijk af. De toetsen zijn veelste klein en ik ben gewend aan een joystick, dat werkt superhandig en snel, in tegenstelling tot die matrixbediening van de F2. Ik heb de D2 ook gezien en gevoeld, maar die is wat mij betreft te groot en een touchscreen vind ik niet handig. Dan druk je 10x mis voordat je het goede hebt.

Dus de U3 blijf op eenzame hoogte over. Ik zie echter dat de U3 inmiddels al een jaar op markt is. Denken jullie dat we op korte termijn nog iets nieuws van Cowon kunnen verwachten? Is het ook mogelijk om ondertitels aan een videobestand toe te voegen? Niet dat dat persé nodig is, lezen zal moeilijk gaan op 1 vierkante centimeter, maar het zou toch wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:45:
[...]
Ja. En zo te zien gaan ze dat ook doen in firmware 2.30 (SDHC support).
Dit nieuws heeft mij over de streep getrokken om zojuist een zwarte D2 te bestellen.
Geen schokkende dagaanbieding trouwens bij mp3spelers.nl, maar ach, scheelt toch weer 9 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
In Korea is voor de D2 een nieuwe firmware uitgekomen met:
- Added electronic dictionary feature for Koreans
- Supoort ID3 music library
- Support SDHC cards
- You can make the side buttons work even in hold mode.
- Added virtual motion UI(I guess it's similar to mouse action feature of Firefox)
- Support MTP / MS DRM 10
- Added DAB SLS(slide show) feature
- No more black screen when you paused movie
- Improved FM radio reception
- Excluded movie shuffle mode
- fixed a bug in playing files in record mode
- Stabilized deleting file feature
- Stabilized some features
bron
Zo te zien worden een boel wensen van gebruikers vervuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=19459
Zou deze dan in de D2 werken nu? :9 Dan ben ik over de streep voor een klein broertje naast de A2 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 28-02-2007 14:39 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Collaborator schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:37:
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=19459
Zou deze dan in de D2 werken nu? :9 Dan ben ik over de streep voor een klein broertje naast de A2 :)
Da's een nette prijs voor een 8GB SD kaartje.
Hij zal ook gaan werken in een D2 als de SDHC kaartjes ondersteund gaan worden. Dit komt als het goed is in de eerstvolgende firmware versie uit.
Nu is het maximum dus nog 4 GB SD omdat het om de "normale" SD kaartjes gaat en niet om SDHC.

EDIT: het antwoord staat hierboven!!!
De Koreaanse versie is blijkbaar al uit met SDHC support, nog even wachten dus op de EU versie.

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 28-02-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:01:
[...]

Dit nieuws heeft mij over de streep getrokken om zojuist een zwarte D2 te bestellen.
Geen schokkende dagaanbieding trouwens bij mp3spelers.nl, maar ach, scheelt toch weer 9 euro. :)
Ja, SDHC support is wel wenselijk.
Nee, geen schokkende aanbieding, 9 euro verschil is niet zo veel.
Vreemd dat de 2GB wel in de aanbieding is voor 20 euro minder.
Blijkbaar verkopen de 4GB versies toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koreaanse versie werkt bij mij (gewoon in nl). Tot nu toe goede verbetering vooral de ID3 tag. De dictionary is een leuke gimmick maar aan wikipedia had ik meer gehad. Wat ik ook wel vet vind is het nieuwe scrollen a la apple iPhone.

Verder is er door iemand een SDHC (8GB) kaartje getest en die werkte. Maar er is ook een 2GB kaartje van iemand wat met de nieuwe firmware niet meer werkt. Als er vragen zijn stel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik zou graag wat goeie fotos zien :) gewoon vanalles!

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk dat SDHC support. De maximale ondersteunde capaciteit van die dingen is dus 32GB. Dat wordt dus ook ondersteund? Zijn die al te krijgen?
Verder zag ik dit:
SDHC cards have SD Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum sustained write speed for SDHC cards:

* Class 2: 2MB/s
* Class 4: 4MB/s
* Class 6: 6MB/s
Dat lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je een dergelijk kaartje koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RoD schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:31:
Leuk dat SDHC support. De maximale ondersteunde capaciteit van die dingen is dus 32GB. Dat wordt dus ook ondersteund? Zijn die al te krijgen?
Verder zag ik dit:

[...]

Dat lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je een dergelijk kaartje koopt :)
Nee, 32GB zijn (nog niet) verkrijgbaar.
Je moet het nu doen met maximaal 8GB.
Niet slecht natuurlijk, want als je intern 4GB is het totaal 12GB, en dat alles in een compacte MP3 speler.
Ook goed om te lezen dat de nieuwe firmware lijkt te werken.
Een fabrikant zoals Cowon die nieuwe firmware uitbrengt neemt zijn klanten (en zichzelf) serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

HoppyF schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:07:
[...]

Nee, 32GB zijn (nog niet) verkrijgbaar.
Je moet het nu doen met maximaal 8GB.
Niet slecht natuurlijk, want als je intern 4GB is het totaal 12GB, en dat alles in een compacte MP3 speler.
Ook goed om te lezen dat de nieuwe firmware lijkt te werken.
Een fabrikant zoals Cowon die nieuwe firmware uitbrengt neemt zijn klanten (en zichzelf) serieus.
Ik vind dit ook een erg goede stap van Cowon. Zo maak je een flash-speler met weinig geheugen toch een concurrent voor de hdd-spelers met veel opslag. Wel met een aardig prijsje natuurlijk... Maar de prijzen van de 8GB SDHC kaarten zijn best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Laatst online: 00:29
Ik overweeg om een Koe-aan spelertje te halen. Heb sinds kort oordopjes van degelijke kwaliteit die een goede source nodig hebben. Als ik er nu mee luister naar de liedjes op mijn Ipod, moet ik toch zeggen dat het nogal saai klinkt. Als ik dezelfde liedjes speel op mijn laptop via Itunes, die nog eens wordt versterkt met Volume Logic (sound-enhancer, zie website voor info), dan wordt de kracht van de dopjes veel beter benut. Ik vraag me alleen af of er merkbaar verschil zijn tussen een Ipod en een U3 bijv.

Ervaringen?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met een U3 heb je veel meer de mogelijkheid om het geluid te tweaken, op dat punt zul je er sowieso op vooruit gaan. Verder ben ik het met je eens dat een iPod "saai" klinkt, al heb ik de 5th gen niet gehoord. Ik denk dat je met een U3 wel een goede stap zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou Cowon nog met een opvolger voor de U3/F2/T2 komen? Ik hoor er vooralsnog niks van, maar aangezien de U3 al meer dan een jaar verkrijgbaar is, lijkt me het weer tijd voor wat nieuws. Ik wil de U3 graag kopen, maar als er straks weer iets nieuws uitkomt zou dat zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb alleen op het gebied van hdd-spelers aankondigingen gehoord, op CES. Vziw niks over flashspelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme, ik ontdek net dat er een witte pixel zit bovenin het scherm van mijn D2. :(
Hopen dat ze bij mp3spelers.nl een beetje coulant zijn, al zit ik nog in mijn "afkoelperiode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik ben aan het overwegen om de U3 4GB aan te schaffen.
Nog een vraagje:
Ook ik vind het jammer dat er niet gewoon een AA(A) batterij inzit. Als je'm meedoet op reis moet je dus sowieso de adapter erbij kopen? Gaat zo'n ingebouwde accu lang mee? Is het makkelijk om een vervangexemplaar te verkrijgen indien nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DieterVDW schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:10:
Ik ben aan het overwegen om de U3 4GB aan te schaffen.
Nog een vraagje:
Ook ik vind het jammer dat er niet gewoon een AA(A) batterij inzit. Als je'm meedoet op reis moet je dus sowieso de adapter erbij kopen? Gaat zo'n ingebouwde accu lang mee? Is het makkelijk om een vervangexemplaar te verkrijgen indien nodig?
Afaik staat er gewoon in de specs hoe lang het ding meegaat. En een niet-handmatig vervangbare batterij kun je er niet zomaar uithalen, dan moet de speler helemaal uit elkaar, of het voor een groot bedrag laten doen door de producent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
RoD schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:33:
[...]

Afaik staat er gewoon in de specs hoe lang het ding meegaat. En een niet-handmatig vervangbare batterij kun je er niet zomaar uithalen, dan moet de speler helemaal uit elkaar, of het voor een groot bedrag laten doen door de producent.
Da's toch wel een serieus minpunt. Die accu's gaan nu ook niet eeuwig mee.
Ik ben niet iemand die om de paar jaar nieuw spul koopt dus ik wil wel dat dat ding lang meegaat.
Toevallig niemand alternatief mét AA's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De iAudio G3 is op sommige plaatsen nog wel te vinden. Práchtapparaat (ik heb er dus een ;))

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik een accu juist ideaal. Je hebt nooit het gezeul en opgelaad aan lege batterijen. Nooit een lader meenemen, gewoon even in de USBpoort duwen en je hebt weer stroom. De accu is ook altijd vol, omdat hij vaak aan de pc hangt (overzetten e.d.) Op vakantie is zo'n klein adaptortje ook heel gemakkelijk.
Zo'n accu gaat ook jaren mee en ik weet zeker dat je mp3 speler zelf eerder kapot is dan je accu. Speelduur is ook perfect.

Ik zou zelf beslist geen batterij meer willen. Het gemak van een accu gaat boven alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:58:
Persoonlijk vind ik een accu juist ideaal. Je hebt nooit het gezeul en opgelaad aan lege batterijen. Nooit een lader meenemen, gewoon even in de USBpoort duwen en je hebt weer stroom. De accu is ook altijd vol, omdat hij vaak aan de pc hangt (overzetten e.d.) Op vakantie is zo'n klein adaptortje ook heel gemakkelijk.
Tsja, daar zijn de meningen over verdeeld. Sommige mensen hebben liever de mogelijkheid om de batterij te kunnen verwisselen als ie leeg is. Je kunt zoveel batterijduur meenemen als je wilt met AA batterijen. En je hebt niet altijd een USB-poort bij de hand.
Zo'n accu gaat ook jaren mee en ik weet zeker dat je mp3 speler zelf eerder kapot is dan je accu. Speelduur is ook perfect.
Dat is niet waar. Je hoort vaak genoeg dat de batterij bij een (kwaliteits-)mp3speler "op" is. Een goede speler zoals een iAudio kan met gemak jarenlang mee, mits je geen maandagochtendproduct hebt natuurlijk (maar dat geldt altijd).
Ik zou zelf beslist geen batterij meer willen. Het gemak van een accu gaat boven alles!
Dat geldt dus niet voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog even over de nieuwste firmware van de D2...
Dit puntje:
- Added virtual motion UI(I guess it's similar to mouse action feature of Firefox)
Heeft iemand daar al naar gekeken?
Dapreview schreeft dit erover:
One of nicer features I saw during Steve Jobs' keynote for the upcoming Apple iPhone was the way you could easily scroll through your music or contacts. With just a flick of your finger you could scroll through the list very quickly. Surprisingly, Cowon has implemented a very similar looking feature in their latest firmware. The company has posted this on their Korean site and listed it as a beta. Cowon is calling their scrolling feature "Virtual Motion", but If this was one of the many patents that Apple has for the iPhone they might eventually be calling it "pending lawsuit".
Iemand dit al uitgeprobeerd? Vond een filmpje ervan. Het ziet er leuk uit, maar ik dacht eigenlijk dat het al kon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb het geprobeerd en ik vind het best goed werken. Ik vind de scrollbar namelijk niet echt super functioneel en dit werkt goed om te scrollen. Je kan zelfs de snelheid bepalen. Hij werkt niet helemal zonder fouten, maar dat kan er ook meet te maken dat ik nog steeds de screen protector op heb zitten. Ook zit er ID3 tag in de nieuwe firmware die ik fijn vind werken. Hij zorgt in het begin voor een langere opstarttijd, maar dat gaat snel weg. Wat wel jammer is, is dat je niet de naam van een artiest kan intypen om hem op te zoeken, maar ik denk dat dit in de toekomst wel komt.

De dictionary functie zal ik niet veel gaan gebruiken, maar ik denk dat het wel de deur openzet voor vele andere PDA functionaliteiten (o.a. omdat er nu een toetsenbordje in zit).

Als laatste is er een functie die niet veel belicht is maar die ik echt prachtig vind. Zoals bekend heeft de D2 3 knoppen: - M +
Deze knoppen zijn in de nieuwe firmware nog meer customizable. Je kan namelijk instellen dat zodra je hem op hold ze (het scherm gaat dan op hold) de knoppen veranderen in: << play/pause >>

BTW het verschil met de iPhone is dat hij precies de andere kant op scrollt.
iPhone: vinger omhoog --> je gaat omlaag in de lijst
Cowon D2: vinger omhoog --> je gaat omhoog in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
De iPhone gebruikt dus in feite de drag functie (handje cursor) in programma's zoals Adobe Reader en de D2 een soort 'universal scroll' functie (zoals in FF, MS Word, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:43:

Als laatste is er een functie die niet veel belicht is maar die ik echt prachtig vind. Zoals bekend heeft de D2 3 knoppen: - M +
Deze knoppen zijn in de nieuwe firmware nog meer customizable. Je kan namelijk instellen dat zodra je hem op hold ze (het scherm gaat dan op hold) de knoppen veranderen in: << play/pause >>
Kijk, dat is nog eens handig :) Net als de andere features overigens. Die customizable knoppen vind ik echt handig.
Zit er trouwens een dedicated hold knop op? Ik heb em niet kunnen ontdekken, maar heb er ook nog niet zo lang mee gespeeld (in de MM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De power on knop is een schuifje. Als je die naar links doet gaat hij aan als je hem naar rechts doet gaat hij op hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag in de Mediamarkt en daar vond ik hem na lang zoeken dan: De Iaudio D2. Ik vond de on/off-knop meteen, het voelde erg vertrouwd toen het scherm oplichtte.
Zoals gebruikelijk ging het alarm bij de kastjes weer af, maar ik lette er niet meer op. Gefixeerd staarde ik naar het schermpje, waarop een filmpje te zien was. Ongelofelijk wat een kwaliteit!Vervolgens haalde ik de oordopjes uit mijn Iaudio G3 en stopte ze in de D2. Het geluid was weer subliem, zoals ik van Iaudio gewend ben. De touchscreen bediening verliep ook vloeiend. Ik keek een beetje om me heen en toen trof mijn blikveld het prijskaartje. 228 euro voor 2gb. Ik slikte en maakte een afweging. Vervolgens werd ik op mn schouder getikt door een medewerker die vroeg of ik hem wilde kopen. Ik schudde met een bedroefd gezicht mijn hoofd en keerde weer terug in de realiteit. Voorlopig kan ik jammer genoeg geen Iaudio D2 kopen, maar het was wel een hele sensatie om hem te bedienen en ik ben inmiddels aardig jaloers op diegenen die wel een exemplaar bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Da Ni-LXL: ik had vorige week bij mp3spelers.nl de witte 4 GB gekocht met een 2 GB SD kaart en 2 reisladers voor 252.- Conclusie: ik wil nooit meer een Ipod Nano :P Een klein nadeeltje is dat de D2 wel ietsie dikker is dan dat ik hem wil hebben. Nu voel ik hem een beetje in mijn borstzakje :/ Verder is het jammer dat je de playlist bij bijv. een firmware update niet kunt backuppen of zo. Of kan dat wel? Bedoel dan de EPL he.

Verder topgeluid & degelijke kwaliteit!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:40:
De power on knop is een schuifje. Als je die naar links doet gaat hij aan als je hem naar rechts doet gaat hij op hold.
Owja das waar ook :) Mooi. Dat kun je tenminste blind bedienen, als ie in je zak zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Laatst online: 13-08 23:02
Komt er trouwens nog een host functie (dat je de bestanden kan overzetten zonder tussenkomst van een computer) net als de iaduio x5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb eigenlijk nog nooit het toevoegen van een USB Host gezien dmv een firmware upgrade. Ook vraag ik me af of dat softwarematig mogelijk is. Ik heb daar wisselende berichten over gezien. Het lijkt me niet dat het toegevoegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Er is een nieuwe op de markt.De Iaudio 6 CF.
Hier is het promotiefilmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=2R1Ks3Ap5WI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gister bij de Mediamarkt een Witte iAudio D2 gekocht :D

Wat een geweldig apparaat, heerlijk geluidje en superbediening.

Zo eerst effe mijn firmware updaten :)

Heb ik daar nog wat speciaals (internet?) voor nodig?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ivan4you schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:04:

Die ziet er zo op het oog érg goed uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bertus schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:16:
Gister bij de Mediamarkt een Witte iAudio D2 gekocht :D

Wat een geweldig apparaat, heerlijk geluidje en superbediening.

Zo eerst effe mijn firmware updaten :)

Heb ik daar nog wat speciaals (internet?) voor nodig?
Ja, je moet het firmwarebestand downloaden (logisch) maar verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Apart, ik heb firmware 2.21 erop staan? :o

Vanaaf maar effe down / upgraden, zit nu op werk.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me af of die Iaudio 6 niet gewoon de Iaudio 4 moet voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bertus schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:40:
Apart, ik heb firmware 2.21 erop staan? :o

Vanaaf maar effe down / upgraden, zit nu op werk.
Waarom is dat raar? Dat is de nieuwste niet-beta firmware. De 3.xx versies zijn (vooralsnog) beta, dus die zullen ze er niet standaard opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:45:
ik vraag me af of die Iaudio 6 niet gewoon de Iaudio 4 moet voorstellen
Lijkt er wel op, maar ik vind hem er dunner uitzien met andere knopjes op de zijkant.
Ik zou het niet vervelend vinden als iAudio weer met zo'n ontwerp op de markt komt. Ik vond al die vreemde vormen (iAudio 6) niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:45:
[...]

Waarom is dat raar? Dat is de nieuwste niet-beta firmware. De 3.xx versies zijn (vooralsnog) beta, dus die zullen ze er niet standaard opzetten :)
Omdat op de site van Cowon als laatste update 2.20 staat :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, het is inderdaad raar dat ze op hun site versie 2.20 vermelden, terwijl je op andere sites wel 2.21 kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

raar dat ze het dan de naam Iaudio 6 CF geven en er niks op internet over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Mijn COWON D2 4Gb is uitgeleverd met firmware versie 2.21. Dit is blijkbaar een firmware versie met minieme veranderingen en maakt niet deel uit van de publieke firmware releases.

download firmware 2.21

GEHEEL VOOR EIGEN RISICO!

P.S. Je kunt beter even wachten op de officiele nieuwste release welke schijnbaar binnen enkele dagen wordt uitgebracht.

[ Voor 76% gewijzigd door NaZGuLL op 08-03-2007 16:40 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Ik zit te twijfelen tussen de Sony NW-S705F (of de 706 ) en de cowon d2
maar ik weet het nog niet de cowon heeft grote voordelen boven de sony (geen sonicstage) maar ook nadelen (is groter).

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat is verstandiger ik kom nu van een sony mz-nh900 hi-md af en vind de sony`s altijd goed klinken en een goed werkende equaliser hebben.

Wat zal ik doen :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

NaZGuLL schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:30:
Mijn COWON D2 4Gb is uitgeleverd met firmware versie 2.21. Dit is blijkbaar een firmware versie met minieme veranderingen en maakt niet deel uit van de publieke firmware releases.

download firmware 2.21

P.S. Je kunt beter even wachten op de officiele nieuwste release welke schijnbaar binnen enkele dagen wordt uitgebracht.
wat zijn trouwens de maten van dat aparaatje ?
En de must have accesoires?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:23:
[...]

raar dat ze het dan de naam Iaudio 6 CF geven en er niks op internet over te vinden is.
Zoals gezegd, is dit niet gewoon de iAudio 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

NaZGuLL schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:30:

download firmware 2.21

Die is alweer 'oud'. Er is een v3.41b uit. Ik heb hem geinstalleerd en het bereik van je radio wordt praktisch verdubbeld + een paar andere handige zaken. Let wel: Het is een beta.

http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=13505

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te dubben tussen de originele leren iaudio bescherm hoes voor de d2 of die van noreve..

Iaudio vs Noreve
25 euro vs 40 euro
- vs riemclip?
- vs betere kwaliteit?

Weet iemand misschien welke voor/nadelen van de twee beschermhoesen er nog meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:07:
Ik zit te dubben tussen de originele leren iaudio bescherm hoes voor de d2 of die van noreve..

Iaudio vs Noreve
25 euro vs 40 euro
- vs riemclip?
- vs betere kwaliteit?

Weet iemand misschien welke voor/nadelen van de twee beschermhoesen er nog meer zijn?
zit er bij allebei voldoende bescherming voor het beeldscherm, plastic, of is het scherm gewoon open en bloot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die van Noreve beschermt erg goed, weet ik uit ervaring. Leer is van goede kwaliteit. Een Noreve is z'n geld wel waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
De originele kan je hier in high res. goed zien. Een set van foto's ervan kan je hier vinden.
Wanneer de hoes word opengeklapt, is het beeldscherm open en bloot (logisch want anders zou het scherm door een stuk plastic heen moeten worden bediend).
Bij mp3spelers.nl word de D2 4Gb nog tijdelijk met de originele draaghoes geleverd.
De originele draaghoes heeft een los hoesje voor de driehoekige stylus en de Noreve draaghoes heeft een vakje voor een SD kaartje. Volgens mij sluit de originele via een magneet en de Noreve met een drukknop. Ze zijn allebei van leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb hier ook een mooie foto van de noreve hoes gevonden:
noreve foto

Als je die naast die van iaudio zet zie je wel dat de noreve een betere afwerking heeft.
De bescherming zal van beide denk ik wel hetzelfde zijn.

Verder zal het voor mij de vraag zijn of ik 15 euro wil neerleggen voor beter afwerking/kwaliteit leer.

Zal er ook nog een verschil in dikte zitten tussen de twee hoezen ? Hoe dunner de speler hoe beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0SMiC NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 09:42
Heb net de beta 3.41b firmware voor de D2 geinstalleerd volgens de update firmware methode zoals vermeld op de Cowon site, maar na het kopieren van de D2N_font.bin en de D2N_rs.bin krijg ik de D2 met geen mogelijkheid meer aan. Het scherm blijft zwart. Stap 1: de update van de D2N.bin ging wel goed.
Ik heb de reset knop al geprobeerd (ook in combinatie met verschillende knoppen), maar helaas zonder succes. Is er een recovery methode?
Of zit er wellicht niets anders op dan hem ter reparatie op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Bij de G3 kun je dan de firmware (of een oudere) opnieuw flashen. Hoe dat bij de D2 gaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0SMiC NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 09:42
Bedankt voor je reactie bartvl
Het probleem is dat de D2 niet meer als USB apparaat herkend wordt. Dus ik heb geen mogelijkheid om de bestanden er opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

De stappen bij de G3 zijn als volgt:
Haal de batterij eruit
Druk de play knop in en houdt deze in
Verbind de G3 met de PC - deze wordt nu herkend als in recovery mode.

Misschien dat dat iets voor joiu uithaalt, maar ik ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Mr_Blobby schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:22:
De originele draaghoes heeft een los hoesje voor de driehoekige stylus en de Noreve draaghoes heeft een vakje voor een SD kaartje.
Dat losse hoesje is natuurlijk waardeloos. Ik heb de stylus mbv koordje aan de hoofdtelefoonsluiting vastgezet. Vervolgens past ie precies aan de zijkant als je het hoesje sluit :).

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Mijn 8Gb Transcend SDHC kaartje werkt goed met de laatste beta 3.41 op de COWON D2

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Wat raar... Ik krijg bvb met geen mogelijkheid mijn custom knop aan het werk, net als de beta firmware...

NM mijn fout :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bertus op 10-03-2007 20:00 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Vraagje over de F2.

Ik zie bij de specs dat dit ding Flac 1/2 ondersteunt maar ik las dat Flac 8 dmv firmware mogelijk is. Kan iemand bevestigen tot welke Flac afgespeeld kan worden :)

edit: niet meer nodig hij is al besteld 8)

[ Voor 11% gewijzigd door BARACUS op 13-03-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013

Dat lijkt me een gewone iAudio 6 ? Wat is er anders aan?

En je linkt trouwens naar een filmpje van de iAudio 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al bijna 2 jaar een mooie Iaudio G3, maar sinds enkele weken heb ik een probleempje.
Als ik mijn oortjes inplug heb ik maar langs 1 kant geluid, als ik het pinnetje er een beetje uit trek hoor ik enkel langs het andere oortje geluid.

Ik heb de oortjes op mijn pc getest, daar werken ze perfect.
Het moet dus aan de aansluiting van de G3 liggen.
Maar nu iets raars: als ik mijn klepje om USB en audio in aan te sluiten een beetje open zet, op een goede positie (is altijd eventjes zoeken) dan heb ik wel stereo geluid :S
Geen idee hoe het komt, ik kwam er super toevallig achter...

Wat zou ik kunnen doen aan mijn mono-geluid-probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Is die aansluiting waar je oordopjes in worden geplugd niet vies of zo? Probeer hem eens uit te blazen met een bus perslucht?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast