Wat een heerlijk topic hier
Ik heb sinds het voorjaar 2004 de IOPS MFP-325 (
\[MP3-Speler] IOPS MFP-3xx)
Echt een enorm goede speler waar ik verrschrikkelijk over tevereden ben! Destijds een grote uitgave (218 eu, 256mb), maar beslist geen miskoop. De kwaliteit van het geluid, de mogelijkheden, bedieningsgemak, design e.d.; het stak destijds met kop en schouders ver, ver, boven het gemiddelde uit!
Maar helaas, tijdens het afspelen van een OGG (ja het was (een van de) de eerste!) bestand haperde hij af en toe en sloeg ie over, naar het volgende nummer. Besteedde er verder weinig aandacht aan. Totdat ik er nieuwe muziek op heb gezet en 'm veilig verwijderde uit de pc: ging ie zichzelf formatteren! Daarna bestond het geheugen nog maar uit 121 ipv 256 mb! Zelf nog een keer geformatteerd, was het weer goed, muziek op gezet, geeft windows een foutmelding aan: 'Cyclische redunantiecontrole'. Nu kwakkelt het steeds tussen formatteren, het 'geen font hebben (rare tekens weergeven)' en die foutmelding. Ik vermoed dan ook dat het geheugen kaduk is. Erg jammer, want ik was erg gehecht aan dit juweeltje. Misschien heeft iemand hier ooit eerder van gehoord en/of oplossingen ervoor?
Goed, heel verhaal. Ik ben dus nu aan het oriënteren op een nieuwe mp3 speler. Na veel onderzoek op het internet kies ik denk ik toch voor de U3. Vandaag heb ik een ruim een uur in de MediaMarkt staan spelen met 'm

. Ik wist niet dat er nóg beter geluid uit een mp3 speler kon komen! ;-) Ik ben, wat dat betreft totaal verkocht aan iAudio. Jammer dat ik niks meer van IOPS hoor. Ik heb de F2 overigens ook geprobeerd, maar die valt gelijk af. De toetsen zijn veelste klein en ik ben gewend aan een joystick, dat werkt superhandig en snel, in tegenstelling tot die matrixbediening van de F2. Ik heb de D2 ook gezien en gevoeld, maar die is wat mij betreft te groot en een touchscreen vind ik niet handig. Dan druk je 10x mis voordat je het goede hebt.
Dus de U3 blijf op eenzame hoogte over. Ik zie echter dat de U3 inmiddels al een jaar op markt is. Denken jullie dat we op korte termijn nog iets nieuws van Cowon kunnen verwachten? Is het ook mogelijk om ondertitels aan een videobestand toe te voegen? Niet dat dat persé nodig is, lezen zal moeilijk gaan op 1 vierkante centimeter, maar het zou toch wel leuk zijn.