Life is not about specs, it is about joy!
Yup dit bedoel ik.Anoniem: 201598 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:47:
Wat hij bedoelt is een echte resume. Jij moet namelijk als je hem aanzet eerst op het muziek icoontje klikken en dan op play.
Hij bedoelt denk ik dat als je hem aan zet dat hij zonder iets te doen gewoon begint met spelen.
Bij mij zat er bij mijn T2 zowel een USB-kabel als een soort USB-stekkertje. Heb je het doosje nog? Dan zit dat er misschien nog bij.Anoniem: 118527 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:49:
Wie kan mij helpen,
ik heb een iaudio T2, ik ben alleen de USB kabel kwijt. Nu kan ik er helemaal niks meer mee.
Waar kan ik zo'n USB kabel halen? Op het forum van Cowon kon ik daar niks over vinden.
En anders is het inderdaad echt een standaardkabeltje, USB naar mini-USB of iets dergelijks, je moet in ieder geval de kleine versie hebben (die je ook krijgt bij de meeste kleine compact camera's).
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Anoniem: 118527
Echt super bedankt! Helemaal niet aan gedacht!qtee schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:15:
[...]
Bij mij zat er bij mijn T2 zowel een USB-kabel als een soort USB-stekkertje. Heb je het doosje nog? Dan zit dat er misschien nog bij.
En anders is het inderdaad echt een standaardkabeltje, USB naar mini-USB of iets dergelijks, je moet in ieder geval de kleine versie hebben (die je ook krijgt bij de meeste kleine compact camera's).
Naar verschillende zaken geweest, maar het is een 8 polige stekker en is nog kleiner dan mini usb. Dus geen idee wat voor stekker het is!
Nu maar hopen dat er een goede adapter bij zit die ook hier in het stopcontact kan...
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
http://www.mp3-player.de/...roductOverview&category=3
ook in deze NL winkel is de 8Gb versie (de gewone dus geen DAB) te vinden.
http://www.mp3spelers.nl/index/category?id=97
Wat houd dat DAB precies in?wols schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:51:
je kan bijvoorbeeld voor je D2 ook kijken in Duitsland. Hier hebben ze bijvoorbeeld wel de 8Gb versie, zowel de gewone als de DAB versie (die laatste is nog niet in NL of Be te vinden bij mijn weten. Dit geldt ook voor de 4Gb versie, maar niet voor de 2Gb
Zit er nu heel sterk aan te denken om dit ding in Duitsland te bestellen.
Wil echt dolgraag de Cowon D2 met 8Gb hebben maar 280 euro is me veelste gek!
En hoe zit het met de accu, kan ik hier wel minimaal 3/4 jaar mee door? (aangezien hij niet te vervangen is)
Films kijken lijkt me ook heerlijk op dit apparaatje, toen ik nog een ZVM had heb ik uren naar films gekeken op het 2.4" schermpje. Niks lekkerder dan in bed onder de dekens een film te kijken
Edit; Hmm.. Nu zie ik de Samsung P2 op die site voor iets meer dan 200 euro staan. Moeilijk!
[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 26-11-2007 22:25 ]
Voor mij was het de miskoop van het jaar, ik wou dat ik dat vervloekte ding nooit gezien had. Zodra we in ons nieuwe huisje zitten (over een weekje verwacht ik) gaat dat kreng in de verkoop en delete ik dit topic uit m'n bookmarks en hoop ik nooit meer iets te horen over dit merk.
Alvast mijn excuses voor de rant, maar ik loop nu al 2 maanden te klooien om normale DVD's succesvol om te zetten naar D2-afspeelbare filmpjes. Resultaat (behalve een half verknaakte Windows install door de tig programma's die ik geprobeerd heb): 0.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Jammer dat je je oordeel over dit (naar mijn mening prachtige apparaat) baseert op je eigen gebrek aan wat ouderwets zoekwerk. Als je bijvoorbeeld hier had gekeken, had je een batch file gevonden die m.b.v. ffmpeg een perfecte two-pass conversie uitvoerd van videobestanden en die altijd een correcte audio sync tot gevolg heeft.Arfman schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:13:
Hou er wel rekening mee dat, om filmpjes te kunnen kijken op de D2, je een regendans moet doen, naakt op je handen door de Kalverstraat moet lopen, tijdens volle maan een heksenkring paddo's moet opeten en de conversie van DVD/XviD/DivX starten als Saturnus en Jupiter op 1 lijn staan, dan heb je de meeste kans op een filmpje wat correct afspeelt op de D2, zonder lip/audiosync issues.
Voor mij was het de miskoop van het jaar, ik wou dat ik dat vervloekte ding nooit gezien had. Zodra we in ons nieuwe huisje zitten (over een weekje verwacht ik) gaat dat kreng in de verkoop en delete ik dit topic uit m'n bookmarks en hoop ik nooit meer iets te horen over dit merk.
Alvast mijn excuses voor de rant, maar ik loop nu al 2 maanden te klooien om normale DVD's succesvol om te zetten naar D2-afspeelbare filmpjes. Resultaat (behalve een half verknaakte Windows install door de tig programma's die ik geprobeerd heb): 0.
Ik ben het met je eens dat een kritiekpunt zou kunnen zijn dat de D2 niet automatisch rescaled, maar om daardoor het voor de rest uitermate prima functionerende apparaat af te kraken lijkt me wat overdreven. Probeer de batch eens uit, en sta versteld van de kwaliteit die eruit komt rollen!
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Nouja daar komt dus ook meteen het "probleem" om de hoek kijken. Hier kost ie 275 euro terwijl hij op eBay en amazon voor 220 (=150€) dollar over de toonbank gaat.wols schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:51:
je kan bijvoorbeeld voor je D2 ook kijken in Duitsland. Hier hebben ze bijvoorbeeld wel de 8Gb versie, zowel de gewone als de DAB versie (die laatste is nog niet in NL of Be te vinden bij mijn weten. Dit geldt ook voor de 4Gb versie, maar niet voor de 2Gb
Grappig dat het mij dan wel lukt... Zoek dan ook vooral niet verder naar een andere speler, want je zult dit soort problemen houden. Sync-issues kom je altijd tegen bij het converteren voor een PMD.Arfman schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:13:
Hou er wel rekening mee dat, om filmpjes te kunnen kijken op de D2, je een regendans moet doen, naakt op je handen door de Kalverstraat moet lopen, tijdens volle maan een heksenkring paddo's moet opeten en de conversie van DVD/XviD/DivX starten als Saturnus en Jupiter op 1 lijn staan, dan heb je de meeste kans op een filmpje wat correct afspeelt op de D2, zonder lip/audiosync issues.
Helaas. Als je zelf even had gezocht was je dit topic Video coderen voor je PMD: Tips en trucs tegengekomen, waarin ik samen met RoD (nogmaals bedankt gozer) vruchteloos tig instellingen en verschillende tools heb geprobeerd. Of denk je dat ik een apparaat van 200+ euro zomaar in de hoek smijt zonder er moeite voor te willen doen?Aesculapius schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:43:
[...]
Jammer dat je je oordeel over dit (naar mijn mening prachtige apparaat) baseert op je eigen gebrek aan wat ouderwets zoekwerk. Als je bijvoorbeeld hier had gekeken, had je een batch file gevonden die m.b.v. ffmpeg een perfecte two-pass conversie uitvoerd van videobestanden en die altijd een correcte audio sync tot gevolg heeft.
Die batchfile werkt niet met DVD's, dan heb je weer geen ondertiteling geloof ik.Ik ben het met je eens dat een kritiekpunt zou kunnen zijn dat de D2 niet automatisch rescaled, maar om daardoor het voor de rest uitermate prima functionerende apparaat af te kraken lijkt me wat overdreven. Probeer de batch eens uit, en sta versteld van de kwaliteit die eruit komt rollen!
EDIT: RoD, ik zoek ook niet meer naar een PMD. Blijkbaar zijn die dingen nog niet de "tweakmarkt" ontgroeid. De software die bij wordt geleverd is te bedroevend voor woorden. We hebben ook een Nintendo DS, ik zag dat je daar ook films mee af kunt spelen en dat het zelfs een standaardoptie is bij veel omzetprogramma's. De Cowon D2 heb ik inderdaad (al dan niet terecht) opgegeven.
[ Voor 13% gewijzigd door Arfman op 27-11-2007 13:48 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Arfman schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:47:
[...]
Helaas. Als je zelf even had gezocht was je dit topic Video coderen voor je PMD: Tips en trucs tegengekomen, waarin ik samen met RoD (nogmaals bedankt gozer) vruchteloos tig instellingen en verschillende tools heb geprobeerd. Of denk je dat ik een apparaat van 200+ euro zomaar in de hoek smijt zonder er moeite voor te willen doen?
Bij de "echte" videospelers gaat het wel wat makkelijker. Die slikken meer formaten zonder te hoeven converteren. Bij deze kleine flash-spelertjes wordt er vaak minder ondersteund qua resolutie en bitrate waardoor je vaak aan het coderen slaat wat de nodige ellende oplevert. Wat dat betreft ben ik het wel enigszins met je eens. Het bijna verplichte transcoden is ook een van de redenen waarom ik nog niet een dergelijke speler heb.EDIT: RoD, ik zoek ook niet meer naar een PMD. Blijkbaar zijn die dingen nog niet de "tweakmarkt" ontgroeid. De software die bij wordt geleverd is te bedroevend voor woorden. We hebben ook een Nintendo DS, ik zag dat je daar ook films mee af kunt spelen en dat het zelfs een standaardoptie is bij veel omzetprogramma's. De Cowon D2 heb ik inderdaad (al dan niet terecht) opgegeven.
Flash-spelers met een degelijke videofunctie staan nog een beetje in hun kinderschoenen, dus ik verwacht dat het in de toekomst beter wordt, alsin, dat er meer videobestanden geslikt worden zonder gezeik, en de mogelijkheid tot het selecteren van ondertitels.
Helaas heb je daar op het moment maar weinig aan.
Je hebt bij die Duitse winkel de gewone en de DAB versie. Ik geloof dat het prijsverschil een 50 euro is.Viasco schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:07:
[...]
Wat houd dat DAB precies in?
Zit er nu heel sterk aan te denken om dit ding in Duitsland te bestellen.
Wil echt dolgraag de Cowon D2 met 8Gb hebben maar 280 euro is me veelste gek!
En hoe zit het met de accu, kan ik hier wel minimaal 3/4 jaar mee door? (aangezien hij niet te vervangen is)
Films kijken lijkt me ook heerlijk op dit apparaatje, toen ik nog een ZVM had heb ik uren naar films gekeken op het 2.4" schermpje. Niks lekkerder dan in bed onder de dekens een film te kijken
Edit; Hmm.. Nu zie ik de Samsung P2 op die site voor iets meer dan 200 euro staan. Moeilijk!
DAB staat voor Digital Audio Broadcast. maw digitale radio. In principe betere ontvangt. Maar blijkt bij die D2 nogal tegen te vallen. Het feit dat het de oortelefoontjes als antenne gebruikt, ipv een externe versterker, dat de ontvangst soms nogal de wensen overlaat. Dit is enkel aan te raden als je in een regio zit met een goede DAB ontvangst. Daarnaast heb ik onlangs gelezen dat als je niet de orginele bijgeleverde oortjes gebruikt, je wel kan scannen op DAB zenders, maar deze niet kan beluisteren.
Precies. De D2 werd ons juist aangeraden omdat hij XviD en DivX slikte, net zoals WMV en dat soort dingen. Maarja, een standaard serietje wat je van internet downloadt (ja, foeiRoD schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:46:
Helaas heb je daar op het moment maar weinig aan.
Voor MP3's is de D2 wel prima, echter is een MP3 speler van 4 tientjes volgens mij net zo goed (of je moet een serieuze audiofiel zijn). De D2 hadden we aangeschaft zodat m'n vriendin in de trein naar filmpjes kon kijken, ze heeft hem nog niet eens 1 x mee kunnen nemen
Klopt. Qua codecsupport zit het ook allemaal wel goed. De bottleneck is de behoorlijke lage maximumresolutie en bitrate. Zit je alsnog alles te converteren.Arfman schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:19:
[...]
Precies. De D2 werd ons juist aangeraden omdat hij XviD en DivX slikte, net zoals WMV en dat soort dingen. Maarja, een standaard serietje wat je van internet downloadt (ja, foei) doet het al niet. DVD's omzetten gaat alleen heel omslachtig (DVD -> CloneDVD Mobile voor ondertitels -> JetAudio) en duurt enkele uren per DVD, waarna je ook nog met een niet juist afspelend filmpje (want audio out of sync) zit.
Mwa. Volgens mij moet iedereen het verschil tussen een mp3speler van de Blokker en de D2 wel moeten kunnen horen. Je moet er natuurlijk wel het geld voor over hebben.Voor MP3's is de D2 wel prima, echter is een MP3 speler van 4 tientjes volgens mij net zo goed (of je moet een serieuze audiofiel zijn). De D2 hadden we aangeschaft zodat m'n vriendin in de trein naar filmpjes kon kijken, ze heeft hem nog niet eens 1 x mee kunnen nemen
Toch blijft het een schitterend apparaatje
Pocketdivxencoder met standaard 320x240 settings doet het anders prima. Zelfs zonder syncproblemen. Het omzetten is echt een eitje.Arfman schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:19:
Precies. De D2 werd ons juist aangeraden omdat hij XviD en DivX slikte, net zoals WMV en dat soort dingen. Maarja, een standaard serietje wat je van internet downloadt (ja, foei) doet het al niet. DVD's omzetten gaat alleen heel omslachtig (DVD -> CloneDVD Mobile voor ondertitels -> JetAudio) en duurt enkele uren per DVD, waarna je ook nog met een niet juist afspelend filmpje (want audio out of sync) zit.
Het gesynced krijgen van de video is dan ook vaak de ellende. Naar het juiste formaat, bitrate en codec coderen kun je zo'n beetje automatisch laten doen. Volgens mij is het ook niet zo te zeggen of je goed gesyncte files krijgt of niet. Hangt onder meer af van de fps in het bronbestand en de fps in het eindbestand.Worldwide schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:15:
[...]
Pocketdivxencoder met standaard 320x240 settings doet het anders prima. Zelfs zonder syncproblemen. Het omzetten is echt een eitje.
Welk apparaat kies je dan aan het begin? Want het enige dat ik mis aan de batch-oplossing die ik nu gebruik is het kunnen hanteren van een encoding queue, wat met picketdivxencoder wel lijkt te gaan... De D2 staat echter aan het begin neit erbij, dus welk apparaat lijkt er het meest op?Worldwide schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:15:
[...]
Pocketdivxencoder met standaard 320x240 settings doet het anders prima. Zelfs zonder syncproblemen. Het omzetten is echt een eitje.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ook die werkte bij mij niet (verschillende versies geprobeerd). Naja, mijn punt is duidelijk. Het is inderdaad een prachtig apparaat, erg leuk, maar om films erop te kijken moet je blijkbaar geluk hebben.Worldwide schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:15:
[...]
Anoniem: 2356
Dvd's eerst mounten met daemontools, daarna kan je zonder problemen de video-files converten..
wat de rest van de films etc betreft eigenlijk ook nooit problemen mee gehad...
Wat bedoel je met "zodra je skipt"?Arfman schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:24:
Net voor de laatste keer nog PocketDivxEncoder geprobeerd. Het filmpje speelt nu wel af, maar zodra je skipt is het geluid hopeloos out of sync (en ik heb de synchronize optie van PocketDivxEncoder gebruikt).
Ik heb firmware 2.51, geupgrade vanaf 2.50 (waar hij mee geleverd werd). Overigens heb ik een "oplossing" voor het skipprobleem: encoden met PDE, daarna de file weer door JetAudio halen. Ik moet dan echter bijna autoit scriptjes ofzo gaan maken, zodat ik de PC 's nachts aan kan laten staan en hij dus een DVD processed, want ik wordt niet vrolijk als ik de PC 's avonds uren niet kan gebruiken.RoD schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:40:
Maf. Aangezien het eigenlijk altijd misgaat bij jou zou het ook nog een softwarematig probleem kunnen zijn. Heb je de nieuwste firmware? Wellicht is een firmware reload ook nog een optie.
En welke versie heb je? (hoeveel GB, hoe oud is hij?)
Edit: Waah! Half 4 alweer, nu toch maar ff naar bed

[ Voor 21% gewijzigd door Vinze op 01-12-2007 03:26 ]
Ik herken de frustratie van Arfman niet, bij mij gaat de conversie prima, nooit sync-problemen o.i.d.Viasco schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 03:23:
Zijn deze problemen met de video's bekend? Heeft iedereen hier last van?
Bij de X5, die ik hiervoor had, was dat allemaal een stuk lastiger. Blijft natuurlijk zo dat iedere vorm van conversie onpraktisch is, maar daar ontkom je op dit moment nog niet aan bij dit soort spelertjes.
Stel je hebt een lijst van 500 nummers en je wil van 150 naar 400, gaat dit een beetje snel of blijft je maar scrollen? (zonder een zoekfunctie te gebruiken, en ik heb al mijn MP3's in 1 map zonder dat het gesorteerd op artiest staat)
My 2 cents.
COWON D2 Firmware V.2.53 Beta
- Improved performance of video play
- Fixed calculator error
- Added METAL equalizer
- Fixed sorting rule for words which start 'The' in Music Library

Erg leuk. De interface bij het afspelen vind ik niet erg briljant dus alternatieven zijn wel welkom. Ook erg leuk dat je dus gewoon zelf je layout kan bepalen
Ziehier een draadje op iAudiophile waarin men werkende skins post.
Ben benieuwd naar ervaringen.
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 18-12-2007 21:13 . Reden: Verkeerde link ]
Anoniem: 227440
De firmware 4.53 Beta DAB is enkel bestemd voor de UK versie van de D2thoomie schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:27:
Weet iemand hoe het zit met de 4.53 Beta DAB Firmware voor de D2? Heb je hier een speciale D2 voor nodig of kan je dit op een willekeurige D2 zetten?
Meer info hierover:
http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=15782
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 227440 op 18-12-2007 21:07 ]
Er zit hier z'n magneetje op. Zijn er meer mensen die de D2 in deze case bij hun portomonee dragen. Mijn bankpas (Rabobank) is nu voor de zoveelste keer stuk (kan er niet meer mee pinnen) en begin toch de twijfelen of dit niet door dit magneetje komt.
Die aflevering heb ik ook gezien (met die aal enzo). Bij de bank zeiden ze, komt zeer waarschijnlijk door je telefoon. Die magnetische velden zijn sterker dan op de pas. Maar toch denk ik eerder aan het magneetje van deze case.master007 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:22:
Volgens mij hadden ze bij mythbusters magneetjes langs bankpassen gehaald en moest je vrij veel moeite doen om met een magneet zo'n pasje te slopen, maar je kan natuurlijk je D2 of je pinpas in een andere zak te doen en kijken of het dan ophoud.
Niet om de discussie over bankpassen te laten gaan, maar ik vroeg het me eens af.
Ik heb ook zo'n tasje en nooit geen problemen gehad._Rayman_ schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:06:
Heeft iemand ook de volgende carrying case voor de D2:
[afbeelding]
Er zit hier z'n magneetje op. Zijn er meer mensen die de D2 in deze case bij hun portomonee dragen. Mijn bankpas (Rabobank) is nu voor de zoveelste keer stuk (kan er niet meer mee pinnen) en begin toch de twijfelen of dit niet door dit magneetje komt.
Ik draag het tasje echter niet dicht bij mijn bankpasjes (waaronder Rabobank).
Mijn vrouw heeft overigens wel 3 keer haar Rabobank pasje moeten laten vervangen, toen kwam er ook zo'n l*lverhaal over de GSM telefoon. Onzin want daarvoor had ze nooit problemen met bankpasjes van andere banken. Alleen met die van de Rabobank.
Gewoon een slechte serie denk ik.
Ik verwacht dus niet dat het magneetje van de D2 (of een andere MP3 speler) een probleem zou moeten geven.
Anoniem: 227440
Anoniem: 206775
De prijzen zijn al behoorlijk gezakt. Je koopt nu een 4 GB SDHC voor ca € 20 en het dubbele voor een 8 GB SDHC. Een half jaar geleden moest je hiervoor nog twee keer zoveel betalen.Anoniem: 206775 schreef op zondag 23 december 2007 @ 03:54:
Nu wordt het maar eens tijd dat die 8gb sd kaarten wat in prijs gaan zakken, de 4 gigs zijn al goed "ingeburgerd" inmiddels, en niet duur meer.
Kortom, het is interessant om je D2 uit te breiden met een paar GB als je hieraan behoefte hebt.

Binnenkort de D2 van m'n zusje eens onder handen nemen
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 24-12-2007 19:27 ]
Je review heeft me over de streep getrokken. Erg bedankt!RoD schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:20:
Voor de geïnteresseerden, ik heb mijn ervaringen met de D2 gedeeld in deze review.
Als het goed is komt hij morgen binnen! (en lang leve 16GB SD kaartjes)
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Mooie review, bedankt!.RoD schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:20:
Voor de geïnteresseerden, ik heb mijn ervaringen met de D2 gedeeld in deze review.
Ik heb de firmware 3.53 geinstalleerd, werkt goed.
Ook even wat gedaan met de custom made skins.
Werkt ook maar helaas staat de tijd notatie verkeerd, deze wordt niet overgenomen van de algemene instellingen. Er staat bv 03:19 pm normaal zou dat 15:19 moeten zijn.
Niet heel erg maar toch ...
Edit:
Er is me toch iets opgevallen met firmware 3.53.
Als ik door de muziek heen blader staat er helemaal links boven onder de tijd een vreemde tekst.
Dit alleen als je helemaal naar het hoogste level gaat, dus boven "Mappen".
Dus: Browser, Music List, aantal keren pijltje naar links. Je ziet dan teksten als, Artiest, Albums, Genre enz...
[ Voor 23% gewijzigd door HoppyF op 29-12-2007 17:10 ]
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 31-12-2007 00:06 ]
In retrospect, it was inevitable
A: Je hebt 2 jaar garantie bij iAudio
B: Je hebt ook garantie op je MP3-speler zonder je oordopjes. Het gaat immers om het apparaat wat defect is.
[ Voor 48% gewijzigd door RoD op 31-12-2007 00:05 ]
Mijn leverancier meldde mij dat ik alles inclusief oordopjes naar hem toe moest sturen, ik zal hem emailen dat mijn oordopjes dus gestolen zijn.
Ben benieuwd naar zijn reactie.
In retrospect, it was inevitable
Anoniem: 210077
Of is dat ding helemaal dicht gesoldeerd en echt op geen enkel ander manier te vervangen is?
Ik ga morgen voor 2 weken weg dus ik dacht ff mijn D2 updaten. Nu kom ik niet meer in het menu. Ik zie alleen maar een wit scherm..
Edit1: Ik was bij stap 1, daar ging het al meteen fout.
Edit2: Bij de firmware update naar 2.5 kwam ik tussende stappen door gewoon nog in het hoofdmenu terecht. Nu kwam ik dat niet. Na het vervolgen van de stappen 2 en 3 heb ik weer beeld gekregen.
Is inmiddels opgelost maar zal het de volgende keer doen RoD .
[ Voor 44% gewijzigd door Emiel1984 op 02-01-2008 23:04 ]
[LTS][MTS][HTS]

Nu zie ik hierboven dat er andere skins kunnen worden geïnstalleerd. Woei...
1.x en 3.x lijken voor Korea te zijn. 2.x lijkt voor Europa te zijn. Kan/mag ik een 1.x of 3.x firmware op mijn speler zetten als hij uit Nederland komt? Het ding moet natuurlijk niet dood. Om het nog verwarrender te maken is er nu ook nog een 4.x serie aan firmwares.
Hier zie ik door de firmwares de speler even niet. Welke firmware "moet" ik installeren om alle laatste features en toevoegingen te hebben, en moet ik bij de firmwareserie blijven die op de speler is geïnstalleerd? (Dus, 2.53 installeren indien 2.x erop staat, 3.53 installeren indien 3.x erop staat...), of mag dat worden uitgewisseld?
Bij voorbaat dank.
[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 03-01-2008 00:05 ]
2.53b
4.53b
Eh... waar is 3.53 (final?) dan?
Ikke niet snap.... 1.x is "oud/niet meer in gebruik", 2.x is "europees, zonder flashinterface", 3.x is "koreaans, met flashinterface" en 4.x is "koreaans, DAB versie"
Damn; ze hadden beter gewoon -KOR of -EUR achter een firmwareversie kunnen zetten. Dit is verwarrend, zeker als de firmwares ook nog eens verschillende mogelijkheden hebben.
Hm... *graaf, graaf*:
Series 1.xx is for Korea and includes support for the DMB module (do NOT install this version on your D2, you might bust it)
Series 2.xx is the international firmware version, which works just fine, but excludes the dictionary and adds MTP support for music on the go services.
Series 3.xx is also a Korean firware version, but it also has the same languages and features as the 2.xx and includes the dictionary. It does not include MTP though.
Series 4.xx is for the DAB version of the D2, in general this model will only be found in the UK.
Draad van versie 3.53
Download 3.53 final
Het valt te merken dat ik al jaren niet meer op fora kom eigenlijk... blijft de vraag: waarom vind je 3.53 niet via http://www.cowon.com/ ?
Iemand zegt dat de D2 met 3.53 beter geluid heeft. Dat is wel erg apart en zeker de moeite waard, als het waar is. Al lijkt het erop dat 3.53b en 3.53 een probleem hebben met Id3-tags, iets dat bij 2.51 niet het geval lijkt te zijn. En laat ik nou net erg graag browsen via Id3-tags. (Ik vind het daarom ook wel apart dat dit in de eerste versies van deze speler niet leek te kunnen, volgens de reviews. Dan zou hij volgens mij de enige zijn

Naast de D2 komt er ook een iPod Nano 3G hier aan, die met WinAmp kan worden aangestuurd. BOL.com kon de order niet meer op tijd annuleren. Als ik zo'n stapel problemen lees met deze firmwares, dan begin ik weer te twijfelen, ondanks dat de geluidskwaliteit van de D2 volgens de reviews *VEEL* beter zou moeten zijn dan die van de Nano 3G. OK, de Nano heeft ook zo zijn probleempjes... net als de ZEN 4GB die vaker hing dan speelde als je pech had.
* Twijfelt weer, welk pakket ik straks ga uitpakken...*
[ Voor 57% gewijzigd door Katsunami op 03-01-2008 10:55 ]
Anoniem: 247370
Tot nu toe is de sharp MD33 de enigste met eveneens een 4-polige plug. Maar ik gebruik het liefst oordopjes met een beugeltje voor achter mijn oren.
Ik heb al oordopjes met een 3-polige plug uitgeprobeert, en het werkt zonder problemen.
Maar kan het geen kwaad voor mijn D2? Ik zou niet willen dat ie na een paar weken kapot is.
Het zou normaal geen enkel probleem mogen geven. De enige moeilijkheid die je zal ondervinden, is dat je wel kan zoeken voor DAB zenders, en er dan ook daadwerkelijk vinden, maar je zal ze niet kunnen beluisteren. Dit is bij mijn wete het enige nadeel van het gebruik van andere dan de standaard oortjes.Anoniem: 247370 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:49:
Ik he een D2 met DAB en daar zitten oordopjes bij met een 4-polige plug.
Tot nu toe is de sharp MD33 de enigste met eveneens een 4-polige plug. Maar ik gebruik het liefst oordopjes met een beugeltje voor achter mijn oren.
Ik heb al oordopjes met een 3-polige plug uitgeprobeert, en het werkt zonder problemen.
Maar kan het geen kwaad voor mijn D2? Ik zou niet willen dat ie na een paar weken kapot is.
Morgen even proberen. Vandaag zat de zending in de verkeerde afleverroute. Krijg mijn D2 pas morgen binnen
[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 04-01-2008 00:38 ]
Lijst met nieuwe/populaire reviews
[ Voor 19% gewijzigd door Flying Bobman op 04-01-2008 13:45 ]
Anoniem: 247370
DAB zenders kan ik prima beluisteren met een 3-polige plug.wols schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:27:
[...]
Het zou normaal geen enkel probleem mogen geven. De enige moeilijkheid die je zal ondervinden, is dat je wel kan zoeken voor DAB zenders, en er dan ook daadwerkelijk vinden, maar je zal ze niet kunnen beluisteren. Dit is bij mijn wete het enige nadeel van het gebruik van andere dan de standaard oortjes.
De D2 is prima te voorzien van nieuwe skins of thema's. (ik gebruik nu 3.53 final in het NL).Katsunami schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:38:
Woei... grotere letters :P
Morgen even proberen. Vandaag zat de zending in de verkeerde afleverroute. Krijg mijn D2 pas morgen binnen
Ik heb nu zelf de iTouch erop gezet, zwarte achtergrond met witte letters en iconen om de diverse menu's en items te selecteren.
Ziet er erg duidelijk uit en is beter leesbaar dan de standaard uitvoering.
Het geluid van de D2 zal je zeker wel bevallen denk ik. Ik heb nog geen beter geluid gehoord van een MP3 speler. Wel zijn goede dopjes belangrijk maar de keuze van dopjes is nogal persoonlijk. Zie hierover het oordopjes topic.

Ik had een standaard thema met zwarte achtergrond en monochrome knoppen erheen geüpload (in een BIN-bestand, geen flashthema). Later zag ik dat firmware 2.53 final uit was. Ik denk: even updaten. (Wat een KLOTE procedure trouwens. kan dat niet allemaal in één bin-file worden gestopt, of een 1.bin, 2.bin 3.bin, Cowon? 3x je speler aan- en afkoppelen is wel achterlijk eigenlijk.) Na het updaten van het deel in map 0: D2 dood. WTF... dat komt zeker door die aangepaste BIN. Zal wel niet compatible zijn met de nieuwe firmware
Nu gebruik ik gewoon een zwarte wallpaper, met fontpatch, en gele letters. Dat valt wel te lezen.
Grootste ommissie: Je kunt in ID3-tag mode wel bijvoorbeeld Artiest->Queen selecteren, maar als je dan op "Add to DPL" klikt, dan doet hij dat niet
Volgende punt: De DPL kan maar 256 muziekstukken bevatten. Niet goed dus.
Dit deed mijn Zen beter, maar ik denk dat ik voor een tracklist van meerdere artiesten maar via de Folderview ga; ik hoop dat Cowon dit gaat fixen en ook de limiet van 256 stukken opheft. Ik heb wel het gevoel dat ze VEEL sneller uitkomen met nieuwe firmwares dan anderen en sneller en meer features toevoegen. Of dat zo blijft; de D2 is al bijna 9 maanden oud.
De geluidskwaliteit is in elk geval goed; vergelijkbaar met de ZEN. De Mach3Bass werkt ook goed; mocht ik inderdaad mijn CX300 dopjes met toch wel stevige bass vervangen door een SE210 set van Shure, dan gaat de bassboost wel van pas komen.
Wat ik ook heb gemerkt: uploaden naar de D2 in MSC-mode gaat VEEL sneller dan in MTP-mode. Waarom zou ik eigenlijk MTP-mode willen gebruiken? Ik laat het ding "gewoon" met de Autofill van WinAmp volproppen. Die is zo ingesteld dat hij alle muziekstukken in de MUSIC map zet.
Wat ook nog gefixt mag worden: Cowon mag wel ratings en playcounts inbouwen die met de DB op de computer gesynchroniseerd kunnen worden. AFAIK zijn dat gewoon ID3-tags. De ZEN had beiden, maar ik weet niet of WinAmp die kon synchroniseren. (Hij kan het wel met een iPod, met behulp van ml_ipod.)
Zover ik kan zien werkt de D2 goed, maar er zijn een paar dingetjes die iets uitgebreid mogen worden; die zou ik liever hebben dan spul zoals een rekenmachine (die 9x9=80 zegt in firmware 2.51...) of een ongeveer nutteloos "notepad/paint" dinges.
Afaik wordt MTP ook gebruikt voor bepaalde subscription-services. Geen idee wie het gebruikt thoughKatsunami schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:01:
Wat ik ook heb gemerkt: uploaden naar de D2 in MSC-mode gaat VEEL sneller dan in MTP-mode. Waarom zou ik eigenlijk MTP-mode willen gebruiken? Ik laat het ding "gewoon" met de Autofill van WinAmp volproppen. Die is zo ingesteld dat hij alle muziekstukken in de MUSIC map zet.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen er zo over denkt. Dat notepad/paint ding vind ik wel geinig, de rekenmachine handig.. en ratings/playcount interesseert me totaal niet. Extra features zijn echter nooit wegWat ook nog gefixt mag worden: Cowon mag wel ratings en playcounts inbouwen die met de DB op de computer gesynchroniseerd kunnen worden. AFAIK zijn dat gewoon ID3-tags. De ZEN had beiden, maar ik weet niet of WinAmp die kon synchroniseren. (Hij kan het wel met een iPod, met behulp van ml_ipod.)
Zover ik kan zien werkt de D2 goed, maar er zijn een paar dingetjes die iets uitgebreid mogen worden; die zou ik liever hebben dan spul zoals een rekenmachine (die 9x9=80 zegt in firmware 2.51...) of een ongeveer nutteloos "notepad/paint" dinges.
Heb 2.41 nog, zal van 't weekend eens V.2.53 proberen.
Waar heb je die weg?Anoniem: 247370 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:49:
Ik he een D2 met DAB en daar zitten oordopjes bij met een 4-polige plug.
Euh, lama... google

Hmm, de DAB versie heeft 8GB flash?
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 05-01-2008 00:35 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is wel belangrijk dat je let op de versie's die beschikbaar zijn. Iedere skin is niet ontworpen voor alle firmware versies. Logisch is het dan ook dat je e.e.a. niet kunt mixen, dat is vragen om problemen. Het updaten van de firmware vind ik een prima systeem.
Je moet de D2 wel een paar keer "booten" maar dan werkt het ook.
De extra features in de D2 zijn voor mij ook niet allemaal nodig, maar het is leuk dat het erin zit.
De geluidskwaliteit is voor mij het belangrijkste, en niet te vergeten de mogelijkheid om een SD kaartje toe te voegen. Er zijn nu al 16GB kaartjes te koop dus extra geheugen erbij plakken kan ook.

Ik zie het iig nu pas en ik vind het wel vreemd!
Het lijkt erop dat veel mensen problemen hebben met tags die niet goed worden weergegeven, coverart die niet werkt, enz enz... maar hier heb ik geen last van. Ik gebruik MP3's, op een kwaliteit van minstens 192 kbps (soms VBR), oplopend tot 320 kpbs (ook sommige met VBR).
Hebben deze tag- en weergaveproblemen alleen van doen met van die "rare" (opensource?) formaten zoals Vorbis, FLAC of APE? Gebruik dan ook gewoon MP3, zoals de rest van de wereld in plaats van een of ander formaat dat maar door 0.1% van de apparaten wordt ondersteund en bij nog minder mensen bekend is...
[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 05-01-2008 16:43 ]
Iets afkraken omdat maar weinig mensen het gebruiken is natuurlijk niet echt een goede onderbouwing...
[ Voor 32% gewijzigd door Velvet op 05-01-2008 16:40 ]
Vanwege oververmoeidheid betreffende mensen die altijd "iets anders" willen gebruiken dan hetgeen de rest van de wereld gebruikt, en dan raar opkijken als ze ontdekken dat de ondersteuning van "het andere" minder goed is dan de ondersteuning van de "wereld"standaard. Ik vind dat helemaal niet raar; de grootste standaard wordt logischerwijze het beste ondersteund. (En het werkt soms ook andersom: de best ondersteunde standaard wordt het grootste.)qtee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:38:
Waarom zo'n flame naar andere formaten dan mp3 toe?
Dat weet ik ook wel (en ik ken de voordelen en nadelen ook), maar MP3 is gewoon de de facto standaard en zal dus het beste ondersteund worden, het beste werken, en met de meeste programma's en apparaten het beste samenwerken. Als je de minste problemen wilt hebben, gebruik je dus het MP3-formaat. De D2 ondersteunt dat formaat net zo goed als elke andere mediaspeler. (Behalve dan het toevoegen van muziekstukken aan de DPL via ID3Tags.) Het verschil tussen een 320 kbps/VBR MP3 en een FLAC/APE bestand zal echt niet dermate groot zijn dat de MP3 onvergefelijk slecht lijkt te zijn. Waarschijnlijk zullen de meeste mensen het verschil niet eens horen; of vanwege hun gehoor, of door beperking van de apparatuur.MP3 is niet het beste formaat dat er bestaat. Die "rare formaten" hebben zo hun voordelen, als je je er even in verdiept.
Dat is uiteraard wel waar. Maar ze worden toch ook ondersteund; in elk geval worden de formaten allemaal correct afgespeeld zover ik kan zien. Folder browsing werkt ook nog steeds perfect; ID3Tag browsing zat standaard niet eens in de D2. (En toen zou ik hem niet eens hebben gekocht.) Nu het er wel in zit, vind ik het niet vreemd dat het door Cowon het eerst in orde wordt gemaakt voor MP3 en WMA. Die twee formaten beslaan namelijk samen waarschijnlijk 98% van de hele markt.Trouwens, als Cowon claimt dat het die formaten ondersteunt, moet het bedrijf dat wel waarmaken natuurlijk.
Hehe; dat krijg je vanzelf, als je de zoveelste persoon tegenkomt die erover klaagt dat Ogg Vorbis en FLAC niet worden ondersteund op apparaat X. Ik vind dat helemaal niet raar. Er is geen hond die die formaten kent tegenover MP3 en dus ondersteunen de fabrikanten ze ook niet, en indien wel, dan is de ondersteuning vaak minder goed dan die van MP3 en WMA. (En veel mensen kennen zelfs WMA niet eens.)Iets afkraken omdat maar weinig mensen het gebruiken is natuurlijk niet echt een goede onderbouwing...
Als je iets wilt gebruiken dat buiten de standaard valt, dan zul je ook met de problemen van die niet-standaard oplossingen moeten leren leven en accepteren dat die problemen altijd later zullen worden opgelost dan problemen met de standaardformaten. Dat werkt "gewoon zo".
Als ik bijvoorbeeld een MP3-speler had gewild die op de manier van Apple werkte (de "wereld"standaard), dan had ik een iPod moeten kopen
[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 05-01-2008 17:16 ]
Onbekend maakt onbemind.Katsunami schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:33:
Wat is dat toch voor gemiep over problemen met tags op www.iaudiophile.net ?
Het lijkt erop dat veel mensen problemen hebben met tags die niet goed worden weergegeven, coverart die niet werkt, enz enz... maar hier heb ik geen last van. Ik gebruik MP3's, op een kwaliteit van minstens 192 kbps (soms VBR), oplopend tot 320 kpbs (ook sommige met VBR).
Hebben deze tag- en weergaveproblemen alleen van doen met van die "rare" (opensource?) formaten zoals Vorbis, FLAC of APE? Gebruik dan ook gewoon MP3, zoals de rest van de wereld in plaats van een of ander formaat dat maar door 0.1% van de apparaten wordt ondersteund en bij nog minder mensen bekend is...
Vandaar dat "rare" formaten als Ogg Vorbis, FLAC en APE bij het grote publiek niet of nauwelijks bekend zijn. Gelukkig bij Cowon wel en daar gaat dit topic over.
Eén van de redenen om een Cowon (D2) speler aan te schaffen is de goede kwaliteit + de brede ondersteuning van audio formaten. Ik speel ook niet alles af in FLAC en gebruik ook MP3 maar dat wil niet zeggen dat MP3 zalig makend is. Soms accepteer je het maar soms ook niet.
Dit alles zal wel een eeuwig durende discussie zijn want al jarenlang zitten we opgescheept met standaarden die in feite geen goede standaard zijn. Vaak ontstaan standaarden uit commerciele belangen en uit compromissen. We hebben nu immers nog steeds PAL op de TV, en VHS als video band standaard. Het opnemen van videobestanden op harddisk is al helemaal niet standaard, je kunt opslaan in DIVX of HD en dat scheelt nogal. We dwalen af maar de essentie van het verhaal zal wel duidelijk zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door HoppyF op 05-01-2008 22:38 . Reden: typo ]
HoppyF schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:42:
Onbekend maakt onbemind.
Beiden zijn zeker waar. Ik zou het geweldig vinden om alle muziek te hebben in FLAC-formaat, zodat ik er altijd weer een perfecte CD van kan maken en er zeker van kan zijn dat er niks verloren gaat van de audio. Toch gebruik ik MP3 op de D2; niet omdat ik dat nu zo geweldig graag zou willen of omdat ik denk dat MP3 het überformaat is, maar omdat het noodzaak c.q. de meest veilige keuze is en omdat dit het beste werkt; als ik alles in FLAC zou hebben, dan is de kans dat dit nog wordt ondersteund op een volgende speler immers niet zo heel groot.Vaak onstaan standaarden uit commerciele belangen en uit compromissen.
Tagging (metadata in audiobestanden) is in die zogenaamde 'rare formaten' beter gestandaardiseerd dan in mp3. Kijk maar een voor de aardigheid naar de historie van ID3 en hoe ranzig ID3v2.x in het begin werd geïmplementeerd. Voornamelijk het feit dat die zo nodig aan het begin van de file moest staan viel bij zeer velen in slechte aarde en men weigerde destijds massaal om het te ondersteunen naast/ipv v1.x
ID3 (wiki)
Ogg Vorbis en FLAC maken gebruiken van vorbistags als standaard die wel vanaf het begin exact zijn gespecificeerd. Voorbeeld: vorbis tagging
[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 05-01-2008 22:23 ]
Als er behoefte is aan een discussie omtrent FLAC/Ogg en het nut op PMD's, zoals *bijvoorbeeld* de Cowon D2, dan splits ik de berichten wel even af
Niet nodig denk ik. De standpunten over FLAC, APE, Ogg Vorbis e.d. zijn wel bekend, voor de D2 (en andere Cowon spelers) geldt dat ze dit ondersteunen en daar gaat het om. Ik denk niet dat het nodig is om de diverse audio formaten hier in detail te bespreken. Tags, ID's e.d. vallen hier ook onder.RoD schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:02:
offtopic:
Als er behoefte is aan een discussie omtrent FLAC/Ogg en het nut op PMD's, zoals *bijvoorbeeld* de Cowon D2, dan splits ik de berichten wel even af
Ik ben overigens wel blij dat de firmware van de D2 te upgraden is en dat Cowon regelmatig met nieuwe versies komt. Bugs, verbeteringen e.d. zijn zodoende aan te brengen van de flexibiliteit van de speler ten goede komt.
[ Voor 9% gewijzigd door Velvet op 06-01-2008 21:36 ]
Kan iemand me uitleggen hoe ik die werkend moet krijgen?
de file heet music.swf, staat in de system folder. in settings-->display-->kan ik alleen nergens 'flash skin' oid vinden. Softwareversie is 2.53.
thanks!
laat maar, zag al dat 2.53 geen skins support...
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 2356 op 09-01-2008 23:46 ]
Alle coverart in mijn mp3's is maximaal 300x300 pixels, non-progressive JPG, SRGB-kleurprofiel, en erin gezet met MP3Tag. WinAmp geeft wel alles gewoon weer, de D2 geeft het van de meeste albums wel, en van sommigen niet weer.
Is er dan geen enkele MP3-speler die gewoon correct werkt?

ik krijg het allemaal aan t werk als ik ze open in de wmp11 library en dan bij 'coverart' het plaatje uit de map nog een keer plak, om de een of andere reden werkt dat beter ofzo..Katsunami schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:44:
Weet hier iemand waarom de D2 soms willekeurig coverart niet weergeeft?
Alle coverart in mijn mp3's is maximaal 300x300 pixels, non-progressive JPG, SRGB-kleurprofiel, en erin gezet met MP3Tag. WinAmp geeft wel alles gewoon weer, de D2 geeft het van de meeste albums wel, en van sommigen niet weer.
Is er dan geen enkele MP3-speler die gewoon correct werkt?(Zelfs niet na bijna een jaar op de markt te zijn geweest...)
(als die library nou gewoon al mijn muziek zou pakken..)
[ Voor 1% gewijzigd door RoD op 10-01-2008 17:07 . Reden: Dergelijk taalgebruik is nergens voor nodig ]
Ook gelezen. Vond het nog wat te obscuur om te posten. Verder op een of andere vage site gelezen dat er een 16GB versie van komt. Maar als dat ook niet zo zijn snijdt Cowon zich gewoon in z'n eigen vingers. Ze kunnen echt niet met minder dan 16GB aankomen. Creative heeft al 32GB en afaik zijn de prijzen voor flash niet zo weerzinwekkend hoog dat de prijs van de speler zelf te hoog zou worden om de markt mee in te stappen.master007 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:28:
Info over de opvolger van de D2, de D3
[...]
En nu maar hopen dat die wel meer dan 8gb heeft.
Tevens, betreffende flashformaat: 4GB vind ik wel een prettig formaat. Ik hoef niet zo nodig mijn hele MP3-collectie bij me te hebben. Als ik dat per se wel wil, dan steek ik wel een 32 GB kaartje in de D2 en gebruik zijn interne geheugen dan voor andere dingen. Ik heb liever dat ze de DPL van de D2 fixen, zodat je ook vanuit de ID3-browser albums of genres eraan kunt toevoegen.
Waar heb je deze besteld als ik vragen mag?MrFl0ppY schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:48:
ik heb net een 16GB SD class 6 kaartje besteld voor 80€. Mooie prijs dacht ik zo.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit topic is gesloten.
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast