30gb wit is gisteren binnengekomen en mijn eerste bevindingen:
(ik had een 3g)
over de Ipod
- het geluid is echt een stuk stuk beter; voller, misschien wat meer contrast in het laag ook
op de stereo ook zoveel mooier geluid. Zelfde muziek op computer was veel beter dan 3G, nu same
dit vind ik nog wel de mooiste vooruitgang
- het scherm is bruut, perfecte hoge resolutie en filmpjes erg goed te bekijken
- batterij verbruik gaat hard met films, ook is er een schrik effect: als je wat filmpjes opstart staat je batterij gelijk op 75% maar dat kruipt wel weer omhoog naar 90%
- harddisk geluidjes weg, erg blij hiermee, waren ook erg hard te horen via dock
- headphone connector rechts niet handig met film kijken, sony mdr-ex71 korte draad en hangt nu voor scherm omdat ik ipod met rechts vasthoud
over de dock + AB
dock klemt: nie cool, beschadigt zelfs mijn chromen achterkant volgens mij en trekt Ipod er niet uit in het voorbij rennen en dat deed ik vaak (haast haast)
die AB snap ik niet waar die menu knop voor is, werkt niet bij mij
kan alleen back/next, play/pauze en volume doen
niet ander albumpje kiezen ofzo, beetje suf had ik wel verondersteld
Itunes:
drag and drop gaat niet zo handig
filmpjes wel en dan moet je ze maar terug vinden door te sorteren op type of file (mpeg 4) kan dat nu niet handiger? een submenu met foto / films / muziek netzoals op je ipod
ik zie dat niet in itunes
hoe sleep ik nu een nieuw mapje foto's op mijn ipod, dat moet met synchro en dat wil ik niet want dat delete hij weer foto's van andere comp
films
lekker Nero recode
setting op portable zetten en gaan
gebruik voorlopig 2Mbps maar kan misschien wel lager
Simpsons aflvering is nu iets van dikke 200Mb, Lost (breedbeeld) iets van 330
er is 1 filmpje niet gekopieerd naar library of itunes moet ik nog even checken wat er fout ging
dus hij is wel picky
EDIT: aantal characters in filename was probleem: max 64?
filmpjes starten snel genoeg op en lekker spoelen en mooie kwaliteit, geen klachten
zo als ik nog meer weet laat ik het weten

ik ben erg erg blij met mijn investering in ieder geval; mochten mensen nog twijfelen
als ik nu terug kijk naar mijn 3G is het echt een oude bak
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B