[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Rick85 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:36:
Yeah!

Kreeg net een mailtje van Apple _/-\o_ :

[afbeelding]

Ideaal voor mij...mijn 3g ipod heb ik vorige week laten vallen..resultaat: HDD kapot :(

Iemand nog meer dit mailtje gehad??

PS: Die couponcode is natuurlijk voor mij :+
kreeg je deze kortingsbon nadat je je ipod had besteld, als ik em ook krijg kan ik hem gelijk meegeven aan een vriendin :D

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
30gb wit is gisteren binnengekomen en mijn eerste bevindingen:
(ik had een 3g)

over de Ipod
- het geluid is echt een stuk stuk beter; voller, misschien wat meer contrast in het laag ook
op de stereo ook zoveel mooier geluid. Zelfde muziek op computer was veel beter dan 3G, nu same
dit vind ik nog wel de mooiste vooruitgang
- het scherm is bruut, perfecte hoge resolutie en filmpjes erg goed te bekijken
- batterij verbruik gaat hard met films, ook is er een schrik effect: als je wat filmpjes opstart staat je batterij gelijk op 75% maar dat kruipt wel weer omhoog naar 90%
- harddisk geluidjes weg, erg blij hiermee, waren ook erg hard te horen via dock
- headphone connector rechts niet handig met film kijken, sony mdr-ex71 korte draad en hangt nu voor scherm omdat ik ipod met rechts vasthoud

over de dock + AB
dock klemt: nie cool, beschadigt zelfs mijn chromen achterkant volgens mij en trekt Ipod er niet uit in het voorbij rennen en dat deed ik vaak (haast haast)
die AB snap ik niet waar die menu knop voor is, werkt niet bij mij
kan alleen back/next, play/pauze en volume doen
niet ander albumpje kiezen ofzo, beetje suf had ik wel verondersteld

Itunes:
drag and drop gaat niet zo handig
filmpjes wel en dan moet je ze maar terug vinden door te sorteren op type of file (mpeg 4) kan dat nu niet handiger? een submenu met foto / films / muziek netzoals op je ipod
ik zie dat niet in itunes
hoe sleep ik nu een nieuw mapje foto's op mijn ipod, dat moet met synchro en dat wil ik niet want dat delete hij weer foto's van andere comp

films
lekker Nero recode
setting op portable zetten en gaan
gebruik voorlopig 2Mbps maar kan misschien wel lager
Simpsons aflvering is nu iets van dikke 200Mb, Lost (breedbeeld) iets van 330
er is 1 filmpje niet gekopieerd naar library of itunes moet ik nog even checken wat er fout ging
dus hij is wel picky EDIT: aantal characters in filename was probleem: max 64?
filmpjes starten snel genoeg op en lekker spoelen en mooie kwaliteit, geen klachten

zo als ik nog meer weet laat ik het weten :)
ik ben erg erg blij met mijn investering in ieder geval; mochten mensen nog twijfelen
als ik nu terug kijk naar mijn 3G is het echt een oude bak

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Wat doen ze als je niet thuis was toen ze hem wilden bezorgen? Komen ze dan morgen weer of hoe zit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik heb 5g iPod maar hij is heel erg langzaam via die usb kabel die ik heb gekregen, doet over 80 liedjes overzetten bijna 25 minuten vind ik toch wel erg lang. en als ik de iPod aan de pc hang dan zegt de pc: dit usb apparaat kan sneller werken. ik heb alle 5 de usb poorten gebruikt maar allemaal zelfde mededeling.. wat doe ik fout :o

Mijn pc heeft wel gewoon 5 usb 2.0 aansluitingen

[ Voor 8% gewijzigd door dsonnaville op 01-11-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
dan gebruik je toch echt usb1, dan krijg je alleen die melding

heb je niet een externe aansluiting gebruikt (monitor , front I/O ofzo) die zijn soms usb1 en degraderen je mooie 2.0

anders gewoon wat andere poorten gebruiken op achterkant pc

als dit allemaal niet werkt, lijkt het mij een driver issue
drivers herkennen de poorten niet als usb2

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: topicwaarschuwing
en in welke stad 'ie is.
wat is hier nou weer "bijzonder oninteressant" aan? dealers nemen niet altijd op (ik heb net apple centre cs, machouse én denieuwemacwinkel gebeld), sommige mensen wonen te ver van een dealer om even langs te kunnen gaan en e-mail duurt vaak heel lang. dus het is juist handig als mensen hier posten welke dealer de ipod op voorraad heeft, en in welke uitvoering.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:42:
[...]

wat is hier nou weer "bijzonder oninteressant" aan? dealers nemen niet altijd op (ik heb net apple centre cs, machouse én denieuwemacwinkel gebeld), sommige mensen wonen te ver van een dealer om even langs te kunnen gaan en e-mail duurt vaak heel lang. dus het is juist handig als mensen hier posten welke dealer de ipod op voorraad heeft, en in welke uitvoering.
Daar gaat het helemaal niet om. Probeer de hele zin te lezen. Het gaat erom dat het niet de bedoeling is dat mensen zeggen, 1 november Shanghai, dan een dag later Amsterdam, dan weer later ik heb hem!

Zolang de iPods nog niet wijdverspreid zijn, is het helemaal geen punt, dat je post welke winkel ze wel heeft. Het is ook echt niet erg als iemand een keer z'n trackinginfo post omdat bijv. iemand anders daar een vraag over heeft. Het gaat er gewoon om dat het niet de bedoeling is dat iedereen hier z'n trackinginfo gaat neer pleuren of bijv. een-regelige replies gaat geven.

Ik heb Apple opgebeld en ik ben nu druk bezig met formateren, updaten en muziek weer kopieren. Ik hoop dat het helpt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 01-11-2005 17:17 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29
dsonnaville schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:29:
ik heb 5g iPod maar hij is heel erg langzaam via die usb kabel die ik heb gekregen, doet over 80 liedjes overzetten bijna 25 minuten vind ik toch wel erg lang. en als ik de iPod aan de pc hang dan zegt de pc: dit usb apparaat kan sneller werken. ik heb alle 5 de usb poorten gebruikt maar allemaal zelfde mededeling.. wat doe ik fout :o

Mijn pc heeft wel gewoon 5 usb 2.0 aansluitingen
Lijkt me inderdaad een driver issue, heb sinds 3 dagen een 60Gb zwarte 5G iPod en die deed een krappe 5 minuten over 400+ nummers.
Heb em hier in Minneapolis gewoon opgehaald bij de Applestore en het werkte "out of the box" prima met mijn laptop (is Wintel machine :'( ). Nergens problemen mee zover. Van het weekend in het vliegtuig maar eens verder spelen met het ding...... en thuis maar eens aan de Mac hangen.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Denko schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:45:
[...]

kreeg je deze kortingsbon nadat je je ipod had besteld, als ik em ook krijg kan ik hem gelijk meegeven aan een vriendin :D
Nee, deze bon ik zomaar.. mijn @adres staat gewoon geregisteerd bij Apple.

Verder geen reden voor deze mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Over de geluidskwaliteit van de iPod G5 heb ik eingelijk een vraagje. Zoals ik begrepen heb is deze vooruit gegaan ten opzichte van eerdere generaties maar heeft er iemand vergelijkings materiaal. Daarmee bedoel ik dus een ander apparaat die het even goed doet ofzo.

@Tonton
Wat voor een geluidskaart heb jij, of is dit de standaard geluidskaart dat op het moederboard zit? En wat voor een stereo heb je?

Ik heb overigens geen ervaring met andere generaties iPod's alleen maar met MD spelers van Sony en deze waren zeer goed, vind ik zelf. Zelf ben ik wel een audiofiel dus vind het geluid erg belangrijk en ik weet dat met andere oordopjes het vaak ook beter wordt maar ik wil weten waar de iPod G5 in standaard situatie mee te vergelijken is.

Ik zat er aan te denken om de HD5(H) van Sony te gaan halen alleen is de capasiteit me te laag vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar de nieuwe iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 17:15
Vandaag eindelijk mijn nieuwe 5G ontvangen. Ik ben meer dan tevreden. De kwaliteit van het geluid is er merkbaar op vooruitgegaan (hiervoor een 3g en 4g ipod gehad). Er zit meer diepte in het geheel. Het scherm is ook erg strak.

Heeft iemand enig idee wanneer wij in nederland de mogelijk krijgen om music videos te kopen vanaf de iTunes store?

Alvast bedankt,

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Film probleem ontdekt: max aantal characters in filename was probleem! max 64 ofzo

@Dagg
erg goede audiochip: Soundstorm Nforce2
Stereo Marantz Sr4300 en B&W DM309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dagg schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:02:
Over de geluidskwaliteit van de iPod G5 heb ik eingelijk een vraagje. Zoals ik begrepen heb is deze vooruit gegaan ten opzichte van eerdere generaties maar heeft er iemand vergelijkings materiaal. Daarmee bedoel ik dus een ander apparaat die het even goed doet ofzo.

@Tonton
Wat voor een geluidskaart heb jij, of is dit de standaard geluidskaart dat op het moederboard zit? En wat voor een stereo heb je?

Ik heb overigens geen ervaring met andere generaties iPod's alleen maar met MD spelers van Sony en deze waren zeer goed, vind ik zelf. Zelf ben ik wel een audiofiel dus vind het geluid erg belangrijk en ik weet dat met andere oordopjes het vaak ook beter wordt maar ik wil weten waar de iPod G5 in standaard situatie mee te vergelijken is.

Ik zat er aan te denken om de HD5(H) van Sony te gaan halen alleen is de capasiteit me te laag vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar de nieuwe iPod.
De 5G iPod heeft beter geluid dan een Cowon iAudio X5. Het geluid is daarmee ook (veel) beter dan een HD5. Maar, de EQ is niet zo best. De iAudio X5 heeft gewoon een zeer goede equalizer, veel instelmogelijkheden en vervormt het geluid ook niet. De HD5 heeft echter ook geen goede EQ met veel instelmogelijkheden. (De verschillen onderling zijn overigens niet supergroot).

Sony heeft echter misschien voor jou ook wel voordelen. Het geluid zal ietsje warmer zijn dan een iPod. Je kunt je Atrac bestanden afspelen, zeker als je (Net)MD hebt gehad is dan een must. Maar ook een hoop nadelen: -geen hi-res kleurenscherm / - geen video's/foto's/album art/ -vervelende software (sonicstage/openmg) / -grotere speler. Daarnaast is de batterijduur (mits je MP3's afspeelt) ongeveer gelijk...

Persoonlijk vind ik het echt zonde dat Sony van het HD3/HD1 design is afgestapt, die waren superklein en supermooi :9~

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Hoedje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:37:
[...]

De 5G iPod heeft beter geluid dan een Cowon iAudio X5. Het geluid is daarmee ook (veel) beter dan een HD5. Maar, de EQ is niet zo best. De iAudio X5 heeft gewoon een zeer goede equalizer, veel instelmogelijkheden en vervormt het geluid ook niet. De HD5 heeft echter ook geen goede EQ met veel instelmogelijkheden. (De verschillen onderling zijn overigens niet supergroot).

Sony heeft echter misschien voor jou ook wel voordelen. Het geluid zal ietsje warmer zijn dan een iPod. Je kunt je Atrac bestanden afspelen, zeker als je (Net)MD hebt gehad is dan een must. Maar ook een hoop nadelen: -geen hi-res kleurenscherm / - geen video's/foto's/album art/ -vervelende software (sonicstage/openmg) / -grotere speler. Daarnaast is de batterijduur (mits je MP3's afspeelt) ongeveer gelijk...

Persoonlijk vind ik het echt zonde dat Sony van het HD3/HD1 design is afgestapt, die waren superklein en supermooi :9~
De HD5 is kleiner dan de iPod en dat is zeker zo dat iTunes beter werkt dan SonicStage. Wat baterij duur treft is de HD5 beter dan de iPod want deze heeft met Atrac een duur van 40uur en mp3 minimaal 10uur minder. Video en Image maakt me niet veel uit is meer opslag. Sony komt wel met een nieuwe MP3-speler maar die is nog groter dan de iPod G5 en dat wil ik ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De 30 gb iPod is kleiner omdat ie veel dunner is. Maar ok, laten we het houden op groter als je voor 60 gb gaat.

Leuke review van de HD5 vs. X5: http://phonephile.blogspo...hd5-musings-part-one.html. Let op: verwijzing naar iPod gaan over 4G

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v322/rokuyon/battery-hd5ipx5.jpg
De nieuwe 5G 60 gb heeft een grotere batterij en meer ram en doet daarom ook ongeveer 20 a 21 uur met de batterij als je MP3'tjes afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens...ik heb de nieuwe iPod video binnen gekregen! YESSS!
zwarte versie trouwens.En hij is schitterend. Hieronder 2 pic's.

Afbeeldingslocatie: http://x11.putfile.com/11/30515555425.jpg
De inhoud

Afbeeldingslocatie: http://x11.putfile.com/11/30515564029.jpg
Een videoclip van...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Vandaag mn 30 GB black ipod binnen gehad. Wat een ding. :D Nu heb ik alleen een vraagje..

Alle podcasts zijn gratis? En wanneer kan je afleveringen van bijv Lost downloaden via iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Area schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:36:
Vandaag mn 30 GB black ipod binnen gehad. Wat een ding. :D Nu heb ik alleen een vraagje..

Alle podcasts zijn gratis? En wanneer kan je afleveringen van bijv Lost downloaden via iTunes?
Podcasts zijn over het algemeen wel gratis te downloaden. In ieder geval, ik ben er nog geen een tegen gekomen waar je voor moest betalen.

Het (tegen betaling) downloaden van aflevering van t.v. series kan vooralsnog alleen in de VS. Wanneer (en of) dat hier ook kan is niet bekend. Het zou wel een hele verademing zijn ten opzichte van de manier waarop er op de Nederlandse televisie met series wordt om gegaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ligt de iPod al in de apple centers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Lt. Marx schreef op donderdag 03 november 2005 @ 02:10:
Ligt de iPod al in de apple centers?
Bij mij zeiden ze over 3 weken, en dat was een week terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Liggen er überhaupt al ipods in de winkels ? Heb ze nog nergens gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam het programma iSquint tegen en het klinkt veelbelovend:
iSquint is an iPod video conversion app. It's up to 5 times faster than Apple's method, works well with AVIs and MPEGs, and it's infinitely free-er.
It's also rather easy.
Give it your file, choose "TV screen" or "iPod screen" size, set your quality, and away you go..
On a 1.5GHz G4, iSquint can convert most video files to iPod-screen-sized videos in realtime. Depending on a few factors, a 20 minute video will take up anywhere from 50-150MB of disk space.
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/tylerl82/isquint07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
frankvanhoesel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:10:
Liggen er überhaupt al ipods in de winkels ? Heb ze nog nergens gezien...
Nee, ze liggen atm nog niet in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Kuch* ik zag hem vanmiddag liggen bij de mediamarkt in enschede, witte uitvoering. ff snel de video ipod getest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Voor de mensen die wat PC-based zoeken wat lekker makkelijk werkt kan ik de trial van http://www.pqdvd.com/dvd-to-ipod-video-converter.html aanraden.

Werkt wel mooi en lekker handig. Ik mis alleen erg de batch-functie om ff snel meerdere bestanden in een queue te gooien maar daar heb ik over ge-e-maild en die functie komt er wel in.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij isquint krijg ik elke keer de error: "Can't make "" into type number. (-1700)" Iemand enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeef me mijn misschien wat domme vraag, maar ik dacht altijd dat je alleen de video's van de Apple Store op je iPod kon zetten :?? Heb bijv geprobeerd (in Windows, that is ;)) om een videootje aan de Video sectie van iTunes toe te voegen, maar dat lukte niet eens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Misschien heb je de video niet goed geencodeerd, want het zou wel moeten werken.

Dit zijn de video-specificaties van de iPod.

H.264 video: up to 768 Kbps, 320x240, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats.

MPEG-4 video: up to 2.5 mbps, 480x480, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Chuckiej schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:50:
Kuch* ik zag hem vanmiddag liggen bij de mediamarkt in enschede, witte uitvoering. ff snel de video ipod getest :P
Bij de mediamarkt in zwolle lag hij ook al. Ze hebben em in verhouding wel lekker klein gemaakt (ongeveer 2 nano's naast elkaar :+) maar een of andere grapjas had er een code opgezet, dus niet mee kunnen spelen :(. Ik moet trouwens nog wel wennen aan die andere verhoudingen, al valt het in het echt iets minder op dan op foto's. Maar voorlopig ben ik nog tevreden met mijn nano :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Serieus? Ligt hij al in de winkels? Stelletje nerds zijn het dan ook, belde vorige week op zeiden ze dat hij pas over 3 weken in Nl zou zijn.

Hoe kan je je video's groeperen? Dus bijvoorbeeld alle afl van Lost onder een submenu zetten. "Movies, lost, epi 1... etc." ipv "Movies, Epi 1, Epi 2... etc."

[ Voor 37% gewijzigd door Kiev op 03-11-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb em ook nog niet in de apple centre bossina groningen gezien, daar duurde het ook nog zo´n 2 weken, maar gisteren toch de witte 30gb variant bestel!!!! kan niet wachten :9~

En waar is hier het stukje "Ervaringen & Discussie" dat de topictitel doet vermoeden? ;)
Laat dit soort opmerkingen graag achterwege, zoals gevraagd in de TopicWarning.

[ Voor 34% gewijzigd door dawuss op 03-11-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:38
Beste mensen, ik heb een vraag over de iPod Video.

Ik heb zojuist een het nummer "Hotel California" van "The Eagles" DVD "Hell Freezes Over" geript en geëncodeerd naar mpeg4 met de juiste instellingen.

Als ik nu de iPod via mijn dock op m'n TV aansluit hoe goed is de beeldkwaliteit dan? En het geluid? Is dat DTS vanaf de DVD er nog?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Greetz Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Morpheus2003 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:05:
Beste mensen, ik heb een vraag over de iPod Video.

Ik heb zojuist een het nummer "Hotel California" van "The Eagles" DVD "Hell Freezes Over" geript en geëncodeerd naar mpeg4 met de juiste instellingen.

Als ik nu de iPod via mijn dock op m'n TV aansluit hoe goed is de beeldkwaliteit dan? En het geluid? Is dat DTS vanaf de DVD er nog?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Greetz Frank
Minder dan op dvd natuurlijk, maar precies is moeilijk te zeggen, waarom probeer je het niet gewoon even uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
RoD schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:08:
[...]

Minder dan op dvd natuurlijk, maar precies is moeilijk te zeggen, waarom probeer je het niet gewoon even uit?
Omdat ik em helaas nog niet heb ;)

Is er iemand die dat al heeft geprobeerd?

Het uiteindelijke mpeg4 bestand was maar 45mb!

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheus2003 op 03-11-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat MPEG4 bestand fullscreen op je beeldscherm afspeelt, hoe ziet dat er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Morpheus2003 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:11:
[...]

Omdat ik em helaas nog niet heb ;)

Is er iemand die dat al heeft geprobeerd?

Het uiteindelijke mpeg4 bestand was maar 45mb!
Omdat je em waarschijnlijk codeert naar een lagere resolutie. Ik weet niet precies tot wat voor resolutie je videobestanden op de iPod af kunt spelen, maar het zal er wel ongeveer net zo als normale tv uitzien, misschien iets minder. Het hangt in ieder geval af van de kwaliteit van de Mpeg4 file die je afspeelt.

Edit: Even opgezocht
MPEG-4 video: up to 2.5 mbps, 480 x 480, 30 frames per sec.
Dat is wel redelijke kwaliteit imho, best goed te doen op een tv scherm :)

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 03-11-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb met de mijne ervaren dat 480x480 idd goed werkt(geen artifacts o.i.d.), maar ik neem aan dat hij die resolutie alleen op een tv laat zien, want ik merk niet echt verschil tussen 320x240 en 480x480.

Maar dat kan ook aan mij liggen 8)7

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nieuw met Nero Recode
maar als ik een filmpje convert naar mp4 met een Kbps van bv 300 of 400 zou die het dan ook doen op de ipod?
of zit er een vaste of minimum aanvast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik zal na werk eens naar Mediamarkt Leeuwarden gaan en kijken of ze de 60gb versie hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

De batterij zou volgens apple leeg zijn na 2 uur film kijken op de 30gb versie... maar dat is zeker zonder verlichting aan? Want ik heb het gevoel dat ik nog geen 40 min kan kijken voordat de batterij alweer leeg is...

iemand met tips? De kwaliteit is wel erg mooi. Wel leuk om even een snowbaord filmpje aan te zetten tijdens een saai college :)

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Fietslamp schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:57:
De batterij zou volgens apple leeg zijn na 2 uur film kijken op de 30gb versie... maar dat is zeker zonder verlichting aan? Want ik heb het gevoel dat ik nog geen 40 min kan kijken voordat de batterij alweer leeg is...

iemand met tips? De kwaliteit is wel erg mooi. Wel leuk om even een snowbaord filmpje aan te zetten tijdens een saai college :)
Heb je het ook echt geprobeerd? De batterijindicator gaat inderdaad snel naar rood, maar ik haal over de twee uur met video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
? ik maar denken dat direct bij apple store kopen goedkoop is

nu zie ik bij Raf de 60gb voor 389
stuk goedkoper dan die apple shop :(

http://www.raf.nl/raf/advertenties/Week_44_HaH_Amterdam.pdf

hoewel persoonlijk ik liever de 30 heb dan de 60 ivm gewicht en dunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Tonton schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:17:

offtopic:
is hij er ook in de 30 gb versie? :P Hmmm.... hij is daar 329 euro. dan is de 60 GB versie wel goedkoop qua verhouding. je krijgt er ook een 20 uur's ipod voor terug + 60 Gb dat voor mij wel heel erg veel is

[ Voor 19% gewijzigd door OfferedPoet op 04-11-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Tonton schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:17:

Hier heb ik gisteren al naar gebelt en het blijkt om de oude versie te gaan.
Foutje in de advertentie ... :'(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Ik heb net mn 30GB Zwarte Ipod Video opgehaald bij LJS in Den Haag :) ik weet niet of ze nog op voorraad hebben maar misschien handig voor de mensen die hem niet online willen of kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom koopt toch iedereen de 30Gb??? Ik heb een 20Gb 2nd gen en die zit altijd toch zijn nek toe vol. Als ik een nieuwe iPod koop wil ik dat ie iig meer dan 20GB heeft en als ie dan ook nog eens videos af kan spelen dan wil ik ook extra schijfruimte voor de video's. Dan kom ik snel over de 30GB dus een 60GB lijkt voor mij een logischer keuze.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met deze puntjes, maar toch zie ik hier alleen maar mensen met de 30GB. Waarom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 22:13
omdat misschien niet iedereen het zo cool vind om te zeggen dat ze te weinig ruimte hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:13:
waarom koopt toch iedereen de 30Gb??? Ik heb een 20Gb 2nd gen en die zit altijd toch zijn nek toe vol. Als ik een nieuwe iPod koop wil ik dat ie iig meer dan 20GB heeft en als ie dan ook nog eens videos af kan spelen dan wil ik ook extra schijfruimte voor de video's. Dan kom ik snel over de 30GB dus een 60GB lijkt voor mij een logischer keuze.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met deze puntjes, maar toch zie ik hier alleen maar mensen met de 30GB. Waarom? :)
Voor mij, 3 redenen

1. Geld :9
2. Ik heb "maar" 10 GB aan muziek
3. Kleiner (smaller)

Maar het enige wat ik me aan de 30 GB ga ergeren, is de batterijduur

[ Voor 5% gewijzigd door OfferedPoet op 04-11-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa 14 uur voor muziek vind ik best netjes. Voor video is het behoorlijk kort, maar die 60GB versie doet het nauwelijks beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:13:

Omdat het 110 euro scheelt, en dat nogal veel is op een bedrag van 329 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Heb eergister mn Ipod 30 gekocht, en ik moet zeggen tis werkelijk een prachtig ding.. om te zien dan. Ik was altijd al vrij sceptisch tegenover ipods maar nu leken volgens de reviews de problemen wel opgelost. Bij de eerste paar tests vond ik het geluid wel wat oppervlakkig klinken maar daar kon ik wel mee leven. Na een paar uur luisteren blijkt echter dat sommige nummers echt vreselijk overstuurd klinken, en dat met het geluid maar op 3/4e volume. Ik heb met een paar nummers op mn pod en laptop getest met de zelfde koptelefoon (sennheiser hd202) en de laptop gaf prima geluid.

Morgen of vd week maar ff terug en hopen dat t aan dit model lag en hij kan worden vervangen. :(

(Voor mensen die willen testen; ik hoorde de oversturing vooral bij Homesick van Kings of Convenience, en glass of water van the bees)

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat bedoel je precies met overstuurd? Afwijkende hoge en lage tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Met overstuurd bedoel ik dat het lijkt/voelt alsof het geluid te hard staat, en dat de koptelefoon het niet kan hebben. Alsof je je boxen veel te hard aan hebt staan. Ik heb de koptelefoon echter met dezelfde mp3tjes getest en die bleek prima.

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook de G5 halen, dus ben ik bezig om info in te winnen voor het converteren. Ik heb dat nog nooit gedaan en heb dringend advies nodig.

Kan iemand mij helpen, met duidelijke uitleg hoe je bijv. een XVID film kunt omzetten in de ipod videoformaat....?

Ik heb al op veel sites gekeken en bijv. in dit forum, maar kan geen duidelijke uitleg vinden...

Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met het prog nero recode blijkt het snel en simpel te gaan. Maar of deze goed worden afgespeelt is me nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:09:
met het prog nero recode blijkt het snel en simpel te gaan. Maar of deze goed worden afgespeelt is me nog niet duidelijk.
waar kan ik dat progr. downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:14:
[...]

waar kan ik dat progr. downen?
www.nero.com? of koop nero in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de nadelen van het kopen in de US van een iPod?

enige wat ik kan bedenken zijn:

-geen garantie
-verkeerde stekker

maar voor de rest is het toch gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:35:

-geen garantie
-verkeerde stekker

hoezo verkeerde stekker?
ik begreep dat er geen powersnoer meer bij gelevert wordt

iets om op te letten, neem aan dat het eigenlijk niet voorkomt, is dat een US versie misschien alleen NTSC en geen PAL instelling heeft voor video out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Laatst online: 31-05 09:14
Zat er bij jullie ook zo'n naar stickertje op? (te lang muziek luisteren op hoog geluidsniveau zou uw oren wel eens kunnen beschadigen 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hij ligt trouwens ook al gewoon bij de oude vertrouwde apple centers (Althans in utrecht wel). Ik had hem al besteld maar nog niet binnen, dus ik ben naar binnen gelopen om te vragen of ik er even mee mocht spelen. Ik had mijn zin nog niet eens afgmaakt of hij had al zo'n ding voor me klaar :)
Viel me wel op dat dat ding vol met krassen zat, hij had ze sinds gisteren (donderdag) binnen, dus dat vind ik best wel snel dat er dan al krassen opzitten....
Zeker als dat ding in een virtine ligt de gehele dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ja,
ander progje is videora ipod converter, hier dus!
Hiermee kan je gewoon je Xvidje omzetten, hij heeft nog wel wat moeite met geluid wat met VBR (variable Bitrate) is opgenomen maar dat komt vast wel goed in een latere versie.
Die resolutie kan je gewoon gebruiken. De cap zit hem in de bitrate en dus niet in de resolutie, hij ondersteund zelfs veel hogere resoluties...

En inderdaad kan je alle video's mits goed geconverteerd op je iPod en in iTunes zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:49:
Ik ga binnenkort ook de G5 halen, dus ben ik bezig om info in te winnen voor het converteren. Ik heb dat nog nooit gedaan en heb dringend advies nodig.

Kan iemand mij helpen, met duidelijke uitleg hoe je bijv. een XVID film kunt omzetten in de ipod videoformaat....?

Ik heb al op veel sites gekeken en bijv. in dit forum, maar kan geen duidelijke uitleg vinden...

Alvast bedankt:)
Alleen in dit topic al staan zat manieren om xvid te encoden, zoek maar eens op videora. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basss schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:42:
Met overstuurd bedoel ik dat het lijkt/voelt alsof het geluid te hard staat, en dat de koptelefoon het niet kan hebben. Alsof je je boxen veel te hard aan hebt staan. Ik heb de koptelefoon echter met dezelfde mp3tjes getest en die bleek prima.
Ik heb de equalizer op "Treble Reducer" gezet en dan is het geluid echt een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Laatst online: 10-09 13:39

-geen garantie
-verkeerde stekker

er zijn geen nadelen aan. garantie is wereldwijd dus dat heb je ook. het enige nadeel is dat je 50 euro minder betaald ;) erg he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snik, snik, nog nergens te vinden in Leeuwarden... Nog even wachten helaas. Is er ook een officiele launch datum in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:13:
Snik, snik, nog nergens te vinden in Leeuwarden... Nog even wachten helaas. Is er ook een officiele launch datum in NL
Je kunt 'm gewoon online bestellen, Gratis geleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29
dsonnaville schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:20:
[...]

er zijn geen nadelen aan. garantie is wereldwijd dus dat heb je ook. het enige nadeel is dat je 50 euro minder betaald ;) erg he :P
Vergeet de koers van de dollar niet :)
Ik heb em ook hier in Amerika gehaald, geen nadelen, taalkeuze is zelfs nederlands (zoals we dat van Apple gewend zijn, hoewel ik het niet gebruik).
Verder geen powerkabel bij de iPod, dus ook daar geen problemen mee.
In de winkel al gezien dat hij zowel NTSC als PAL als output heeft, dus ook daar geen problemen mee.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-geen garantie
-verkeerde stekker

Al aan belasting gedacht? De prijzen van de apple-store in amerika zijn ex. btw :)

$299 * 1,19 = $355,81 = €298,97. Dat is bijna even duur als dat je hem in nederland met studentenkorting besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:04:
[...]

Al aan belasting gedacht? De prijzen van de apple-store in amerika zijn ex. btw :)

$299 * 1,19 = $355,81 = €298,97. Dat is bijna even duur als dat je hem in nederland met studentenkorting besteld.
en dan komt de douane kosten er ook nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal vergeten! Als het onder "cd-spelers" valt, dan ben je nog eens 9.5% kwijt. Daarnaast word er ook nog eens belasting over de douanerechten gerekend.

$299 * 1,095 = $327,41 * 1,19 = $389,61 = €327,38

Das meer dan anderhalve euro minder! :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 10:21
Maar wat voor mogelijkheden zjin er nu om hem op te laden via het gewone stroomnet? Die USB-stroomadapter werkt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dersan schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:24:
Maar wat voor mogelijkheden zjin er nu om hem op te laden via het gewone stroomnet? Die USB-stroomadapter werkt niet meer?
Hoezo? De USB stroomadapter en de firewireadapter werken gewoon hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
De belasting in de VS volgens Desertstorm is wel erg hoog. Toen ik mijn ipod daar kocht was deze 326 dollar en een beetje. Dat was dus 8% in Chicago. En dat was volgens de verkoper een van de hoogste percentages in de VS. Alleen New York zat nog hoger. Dus als je een ipod in de VS koopt en zorgt dat deze niet gepakt wordt bij de douane (gewoon aanzetten als je door de douane loopt, dan is er niks aan de hand) dan scheelt het toch al snel 50 euro.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Clox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:35:
De belasting in de VS volgens Desertstorm is wel erg hoog. Toen ik mijn ipod daar kocht was deze 326 dollar en een beetje. Dat was dus 8% in Chicago. En dat was volgens de verkoper een van de hoogste percentages in de VS. Alleen New York zat nog hoger. Dus als je een ipod in de VS koopt en zorgt dat deze niet gepakt wordt bij de douane (gewoon aanzetten als je door de douane loopt, dan is er niks aan de hand) dan scheelt het toch al snel 50 euro.
Dat is ook geen punt, maar stel je verzend em (of je wordt gepakt), dan moet je én invoerrechten én belasting betalen. Dus dat is de prijs * 1,06 * 1,19. Dan wordt het een duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Als ik een video op m'n iPod zet dan flikkert er constant iets groens door het beeld :( Heb het goede formaat gebruikt (320 x 240) en op 2 mbps videokwaliteit.

Wat doe ik fout?

edit- heb een bestand van internet gehaald en het enige verschil dat ik zie is dat de Framerate bij mijn versie 25.00 is en bij de internetversie 23.98

Iemand een idee hoe ik dit met Nero Recode kan instellen?

[ Voor 113% gewijzigd door Morpheus2003 op 05-11-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:44:
[...]

Dat is ook geen punt, maar stel je verzend em (of je wordt gepakt), dan moet je én invoerrechten én belasting betalen. Dus dat is de prijs * 1,06 * 1,19. Dan wordt het een duur grapje.
Ik heb hem nu voor 270. Tax was 7,7% in Las Vegas. En wie gaat dit ding nou aangeven aan de douane? En met de koers van nu (www.wisselkoers.com) zit je aardig goed vind ik. Plus dat je hem gewoon snel hebt, hier in amsterdam kan ik hem nergens vinden/uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Laatst online: 31-05 09:14
Morpheus2003 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:04:
Als ik een video op m'n iPod zet dan flikkert er constant iets groens door het beeld :( Heb het goede formaat gebruikt (320 x 240) en op 2 mbps videokwaliteit.

Wat doe ik fout?

edit- heb een bestand van internet gehaald en het enige verschil dat ik zie is dat de Framerate bij mijn versie 25.00 is en bij de internetversie 23.98

Iemand een idee hoe ik dit met Nero Recode kan instellen?
Dat probleem schijnt te komen als je "Nero digital Profile" op "standard" hebt staan. Veranderen naar "portable" zou dit moeten oplossen, maar je kan dan niet de resolutie op 480x480 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:38:
[...]

Ik heb hem nu voor 270. Tax was 7,7% in Las Vegas. En wie gaat dit ding nou aangeven aan de douane? En met de koers van nu (www.wisselkoers.com) zit je aardig goed vind ik. Plus dat je hem gewoon snel hebt, hier in amsterdam kan ik hem nergens vinden/uitverkocht.
De waarde en de inhoud moet vermeld zijn op het pakket, dat wordt door de TPG/USPS of een andere bezorger dan automatisch doorgegeven aan de douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Johan Hurkmans schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:42:
[...]

Dat probleem schijnt te komen als je "Nero digital Profile" op "standard" hebt staan. Veranderen naar "portable" zou dit moeten oplossen, maar je kan dan niet de resolutie op 480x480 zetten
Dus dat betekent dat ik nooit een filmpje full screen op m'n iPod kan zetten? :(

Zijn er geen andere Windows programma's die dat wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:57:
[...]

Dus dat betekent dat ik nooit een filmpje full screen op m'n iPod kan zetten? :(

Sorry hoor, maar als jij 4:3 of 10:9 omzet naar 1:1 krijg je toch een heel vaag beeld? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheus2003 schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:57:
[...]

hoezo niet?
hoeveel divx films ken je die 1024x768 of groter meten? en toch kan je die fullscreen op je computerscherm zien.
ik neem aan dat je de video op de ipod fullscreen/widescreen kan zetten. stretch zoals gezegt, dat bv 320x160 gestretcht wordt naar 480x240. of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Goed nog een keer, de resolutie is niet gecapped op 480 * 480. Nee, je kunt elke resolutie die 480*480 pixels heeft (dus 230400 pixels) weergeven. Dus ook 720 * 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:43:
[...]

De waarde en de inhoud moet vermeld zijn op het pakket, dat wordt door de TPG/USPS of een andere bezorger dan automatisch doorgegeven aan de douane
jij hebt het over verzenden, dat moet je ook niet doen. Kans dat je dan gepakt word is groot. Ik heb het over gewoon meenemen uit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op de ipod site de antwoord op mijn vraag niet vinden, misschien dat iemand hier weet of het kan.

Als je iets muziek aan het spelen bent staat er linksboven bijvoorbeeld 5 of 500 is het mogelijk om de lijst te zien waar hij uit aant het spelen is? of moet ik daarvoor altijd via playlists werken?

Ik weet dat als je een artiest oid afspeeld en dan op menu drukt je naar de lijst gaat maar als je via now playing weer terug gaat heb je dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Heb net een paar video podcasts zitten downloaden; ook wel grappig (nog nooit wat met pod casts gedaan dus weer een ervaring erbij)
Heb ook gelijk de geluidskwaliteit vergeleken met een 4e generatie iPod en het is Apple gelukt; de bijgeluiden waaraan ik mij irriteerde bij bepaalde MP3 tjes zijn bij de nieuwe iPod verdwenen!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:02:
Ik kan op de ipod site de antwoord op mijn vraag niet vinden, misschien dat iemand hier weet of het kan.

Als je iets muziek aan het spelen bent staat er linksboven bijvoorbeeld 5 of 500 is het mogelijk om de lijst te zien waar hij uit aant het spelen is? of moet ik daarvoor altijd via playlists werken?

Ik weet dat als je een artiest oid afspeeld en dan op menu drukt je naar de lijst gaat maar als je via now playing weer terug gaat heb je dat niet meer.
Ik snap niet echt wat je bedoelt. Maar als je op het nummer drukt wat nu aan het afspelen is. Daar staat een luidsprekertje voor, dan ga je terug naar now playing. Als je dan terug gaat met menu zie je weer de lijst van wat je aan het spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Hoe zit het met de repeat functies van de iPod. Is het zowel voor video als music en pics mogelijk om een rondom repeat in te stellen als (vooral voor music) het herhalen van 1 nummer of een album/gerne? Ik kom er niet echt uit namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hoi, ik heb mijn Ipod inmiddels ook binnen en wat is het een fantastisch ding!

Ik ben natuurlijk meteen begonnen met het maken van videobestanden en audiobooks, hier ben ik tegen twee problemen opgelopen:

1. Met audiobooks speelt hij maar tot 50% af per hoofdstuk, daarna skipt hij de rest, Ik heb de mp3's met Nero geencode naar mp4, en deze vervolgens hernoemd naar m4b, in de iPod zie ik ze in het menu "Gesproken Boeken" staan en kan ze ook afspelen tot 50%..

2. Voor video's te encoden heb ik nog geen goede software gevonden, Videora iPod Converter 0.9 geeft een hele vreemde foutmelding en weigert iets te doen (hij start wel op). Is er misschien andere (freeware) software beschikbaar, want de alternatieven die ik gebruikt heb waren allemaal shareware...

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Als je even op de forums had gekeken van videora had je kunnen zien dat deze foutmelding (waarschijnlijk) te maken heeft met de installatie taal. Uninstall hem eens en install hem opnieuw in het engels. Nu zou videora moeten werken. Er zijn nog wel meer issues met videora (onder andere met het syncen van audio), kijk even op hun forum als je meer problemen tegenkomt, het blijft namelijk Beta software :)

[ Voor 6% gewijzigd door LtMarx op 08-11-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 10:21
Als het backlight van mijn ipod uit is zie ik een beetje zo'n gekleurde vlek op het scherm, net alsof je er dan met je vinger opdrukt, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dersan schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:24:
Als het backlight van mijn ipod uit is zie ik een beetje zo'n gekleurde vlek op het scherm, net alsof je er dan met je vinger opdrukt, is dat normaal?
Dat is normaal, dat is het "regenboogeffect".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Is het bij jullie (diegene die een dock hebben), dat als je een koptelefoon in de Line out duwt van de dock en je het volume op maximaal zet er weinig geluid uit komt? En als je het volume max-1 zet hij wel goed werkt???

Is dit een bug of een beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:38:
Is het bij jullie (diegene die een dock hebben), dat als je een koptelefoon in de Line out duwt van de dock en je het volume op maximaal zet er weinig geluid uit komt? En als je het volume max-1 zet hij wel goed werkt???

Van een line-out kan je het volume toch niet regelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:45:
[...]

Van een line-out kan je het volume toch niet regelen 8)7
:? Line out = uitgang van signaal = waar geluid uit komt = te regelen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De line-out is niet voor koptelefoons, maar voor versterkers. Vandaar dat het geluid nog niet versterkt is als het eruit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Dat lijkt me heel logisch, het iPod universal dock, is de eerste met regelbare line-out. Dus waarschijnlijk werkt ie als normale line-out als je hem op max zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
nou ik heb die dock ook en dat is indeed een bug
met scroll wheel voluit is stil, op -1 is max

het wordt nog gekker: als je met die apple remote hem vol zet is vol wel weer vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Tonton schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:20:
nou ik heb die dock ook en dat is indeed een bug
met scroll wheel voluit is stil, op -1 is max

het wordt nog gekker: als je met die apple remote hem vol zet is vol wel weer vol
Dan is het inderdaad een bug, heb zelf geen remote, dus kan dat niet testen.

Welk programma gebruiken jullie voor MP3 naar AAC (M4A) te encoden? Als ik iTunes gebruikt krijg ik op het rechterkanaal een flinke storing. Als ik Nero gebruik dan geeft deze de verkeerde tijd aan op de iPod

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
iPod besteld? Gefeliciteerd, maar het draagt niets bij; die berichten worden dan ook verwijderd.

Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.