Ik gebruik de Apple sokken, ik heb tot nu toe nog geen enkel krasje!
Ik heb em ook pas twee dagen, de krassen komen vast nog wel
Lt. Marx schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:57:
Hmmm ik heb net in A'dam een usb power adapter gekocht bij het apple center. Maar wat ik blijkbaar niet doorhad is dat je wel altijd die USB < -- > Dockconnector kabel nodig heb om hem op te laden. Redelijk schraal voor 29.95 vind ik.
Weet iemand of er goede alternatieven zijn waar wel gewoon een draadje + dockconnector aanzit? Dan breng ik hem misschien wel terug.. Of heb ikgewoon het verkeerde item gekocht?
Op inkoopacties is er een gast die allerlei iPod accessoires verkoopt. Hij verkoopt een poweradapter met kabel naar dockconnector voor iets van 15 euro ofzo.
Je kunt waarschijnlijk wel een USB 2.0 kaartje kopen in PCI of PCMCIA variant. Al is het aan de andere kant wellicht niet echt nodig. Het duurt een keertje lang, maar zolang je daarna niet echt veel toevoegt, dan is het niet zo erg dat het langzamer gaat.
Even nuanceren, een (klein) gedeelte van de Nano's heeft er last van. Ik heb er overigens gelukkig geen last van, dus het lijkt me geen structureel probleem bij de 5G.
Hidde schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:16:
Enige is wel erg dat de AV kabels van andere merken (ik heb er 1 van mijn digitale camera gebruikt, werkte niet) niet werken, alleen die van Apple. Staat ook op de site 'Alleen deze AV kabel werkt op een iPod. '.
Erg fijn, das dus 20 euro... En dan is een dock ook nog handig, hoppa 40 euro.
Natuurlijk hoort bij een dock eigenlijk wel een remote, hoppa 30 euro....
Ik vind echt dat die remote gewoon bij de dock moet zitten.
De AV kabels van andere merken werken wel! Ik heb iig op iLounge gelezen dat je alleen ff moet klooien met de volgorde van de kabeltje. Dus bijv. wit is dan video...
Overigens kun je op het dock gewoon ook een goedkoop svideo kabeltje aansluiten voor video. En je hoeft natuurlijk geen remote te kopen etc.

. Neehoor, je hebt helemaal gelijk, de accessoires zijn duur, maar zoals ik al zei er zijn soms alternatieven.
Ik weet niet of het gecapped is, maar Gopod werkt iig (nog) niet, het volume is overigens out-of-the-box veel harder dan de vorige generaties...
Dude86 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:22:
Wat ik me trouwens zit af te vragen, ik zag op foto's dat er een soort van wit "vormpje" bij de iPod wordt geleverd, welke je in een dock kan plaatsen zodat de gleuf van de dock wat dunner wordt oid.
Maar kan je niet gewoon met behulp van dat stukje zelf een dock maken? Zegmaar dat je er gewoon een soort van doosje omheen bouwt, en het stekkertje van de kabel steek je dan aan de onderkant door het gleufje van dat witte dingetje. (volg je het nog?

)
Is dit mogelijk

Nee, dat kan niet helaas

. Je kunt wel de dockadapter gebruiken als standaard, dat heeft die jongen dus gedaan met de Nano. Met de kabel werkt het niet... je moet namelijk de zijkanten van de dockconnector indrukken om hem weer los te maken, dus tenzij je daar wat op verzint, wat volgens mij niet kan gaat het niet werken. Het normale dock werkt anders, daar doe je de iPod naar achteren of voren waardoor die los komt of juist erin valt... (damn moelijk om zoiets te beschrijven).
GSL schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:55:
Hmm wel beter dat het geluid van de iPod is verbeterd

Wat ik wel irritant vind is dat de Video's in iTunes, en ik geloof ook op de iPod bij muziek allemaal door elkaar staan. (of zit ik nu mis en is dat alleen maar zo bij de music video's ?)
Dat is helemaal mis. Je kunt zelf kiezen of je dat wil of niet. Zo kun je de filmpjes dus ook als muziek afspelen. Maar ze staan in ieder geval in een speciaal menutje, movies --> music video's.
Tot slot heb ik ook nog wat vraagjes (ook voor de startpost):
1) Wat zijn jullie favoriet video podcasts die ook op de iPod afspelen? Of andere favoriete sites waar jullie filmpjes vanaf halen? (die wikimedia ken ik).
2) Wat vinden jullie het beste programma om video's mee om te zetten / te maken?
3) Heeft iemand een oplossing dat je zowel de iPod op USB als op de lader kan aansluiten? Mijn 3G kon dat door de firewire oplader en de dock naar USB en firewire. Dat mis ik een beetje bij de 5G, anders moet ik iedere keer de kabel wisselen en ik ben lui

.
Wow, wat een post, slaap lekker allemaal
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."