[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.293 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Breepee schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Pffff, daar heb je dus ook geen reet aan zeg... 1 minuut vol 'mja, best leuk ding'. Aan het eind zeggen ze nog even gauw dat de batterijduur kort is icm video.

Kijk dus _niet_ naar dat filmpje als je nog niet hebt besloten.
Tsja, das ook een mening... ik vond het wel een duidelijk filmpje om de video kwaliteit te kunnen beoordelen.

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FuzzyFocus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:02:
- In werkelijkheid is de 60Gb maar 'echte' 55,6Gb. Dat komt doordat Apple met 1000den werk, ipv. 1024den
Ja, dat is dus de standaard... en ik denk dat je 60GB bedoelt, een kleine 'b' staat voor bit. ;)
- De hoofdtelefoon en usb kabel zijn gewoon wit, dat vind ik wel jammer en had ik niet van Apple verwacht.
Want bij de iPod mini's waren de hoofdtelefoons en usb-kabels ook zilver, goud, blauw, groen en roze? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat programmaatje videora ook gebruikt om te converteren maar het bestand is groter geworden. Welke grootte kan je het beste doen om het programma "mooi" te zien maar toch zo weinig mb mogelijkt te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Zijn er ook site's waar van je video's kan downloaden die op de iPod afgespeelt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

FuzzyFocus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:02:
Korte ervaringen:

Model: iPod 5G 60Gb (zwart)
Firmware: v1.0 (2005-10-12)

- In werkelijkheid is de 60Gb maar 'echte' 55,6Gb. Dat komt doordat Apple met 1000den werk, ipv. 1024den
Dat is niet alleen bij Apple, maar bij alle HDD fabrikanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

super-muffin schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:59:
Zijn er ook site's waar van je video's kan downloaden die op de iPod afgespeelt kan worden?
lees de TS :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

vanmorgen 11:16 bezorgt. Wat een super geil ding :9~ gelijk wat filmpjes erop gezet. echt uber. in veel reviews wordt geklaagd over de kwaiteit. Nou ik kan daar niet over mee praten. Wat ziet dat er mooi uit. Ik converteer ze met Nero Recode gaat perfect.

Het geluid is cker verbeterd t.o.v. de mini die ik hiervoor had. betere bass weergave, al vind ik het geluid op de SE K750i nog steeds beter. maar die gebruik ik hoofdzakelijk om mee te bellen :Y)

Cker het geld waard. het enige nadeel is en blijft net als bij de nano, de extrme krasgevoeligheid. Heb er nu ff mee gespeelt en ben niet lomp ofzow. Maar als je hem tegen het licht bekijkt zie je nu al kleine krasjes. maargoed daar moet mee geleeft worden. Verder zie je er nix van. En heb ook het idee als je em genoeg schoonmaakt met een stoffen doekje dat het er zo weer uit is.

Het scherm is iig groot genoeg om films op te kijken en cker scherp genoeg.

Mijn complimenten voor Apple met deze mp3/video- speler.
Ook voor de snelle en gratis levering van Apple! _/-\o_

Edit: Pic...

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/4778/dsc0232528me.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Nyana op 25-10-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
Ik heb 'm ook sinds vandaag (30gb, zwart). Echt een super ding.

Wat me als eerste opviel:

* Is trager dan 4G iPod
* Heel erg licht en lijkt veel kleiner dan 4G iPod (ook vanaf de voorkant)
* Geluid is echt veel beter
* Video's is erg leuk, Simpsons aflevering gedownload, ziet er echt goed uit

Afbeeldingslocatie: http://www.steije.nl/ipod1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.steije.nl/ipod4.jpg

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Vandaag mijn zwarte iPod 30GB binnen gekregen! Fantastisch scherm, erg dun en het gewicht is ook prima. Al met al een stuk fijner dan mijn iPod 3G die ik een jaar geleden nog had. Vind 'm wel iets trager...

Ik ondervind echter problemen met het aansluiten en synchroniseren. Ik heb de iPod-software geïnstalleerd (nieuwste iTunes had ik al), maar als ik 'm aansluit lijkt m'n PC zo'n beetje vast te lopen. Explorer en iTunes werken in ieder geval niet meer. Eerst deed iTunes het nog wel, maar na het synchroniseren van een aantal nummers liep 'ie al weer vast.

M'n Windows PC lijkt de iPod dus niet goed te herkennen. Een bekend probleem? Enig idee wat ik hier aan kan doen?

/edit
Na een reinstall van de iPod-software en een reboot lijkt 'ie iets beter te werken. Op dit moment doet hij echter zo'n 10 seconden over een nummer syncen en laat hij _geen_ progress zien. Is dit normaal? Hij is gewoon aangesloten op USB 2.0, dus ik had wel een hogere snelheid verwacht.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick|IA op 25-10-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Enige is wel erg dat de AV kabels van andere merken (ik heb er 1 van mijn digitale camera gebruikt, werkte niet) niet werken, alleen die van Apple. Staat ook op de site 'Alleen deze AV kabel werkt op een iPod. '.
Erg fijn, das dus 20 euro... En dan is een dock ook nog handig, hoppa 40 euro.
Natuurlijk hoort bij een dock eigenlijk wel een remote, hoppa 30 euro....
Ik vind echt dat die remote gewoon bij de dock moet zitten.

Tis een beetje dure accesoires, terwijl de iPod zelf redelijk goedkoop is. (110 euro per 10 gig!)

Anyway, 2e dag dat ik em gebruik. De witte heb ik, en ik heb nog geen enkel krasje. Gewoon in mn zak zitie altijd in het meegeleverde hoesje, en niks anders in die zak doen en je krijgt geen krasjes.
Een cabaretfilm van Jochem Myjer erop gezet en gekeken heerlijk.
Tekenfilms kijken echt top erop, zoals South Park en Family Guy. Zeker geweldig als je 20 minuten niks te doen hebt, heerlijk even een episode kijken.

Scherm is top... lekker breed en groot. Gewicht is ong zelfde als Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:58
Wat ik me trouwens zit af te vragen, ik zag op foto's dat er een soort van wit "vormpje" bij de iPod wordt geleverd, welke je in een dock kan plaatsen zodat de gleuf van de dock wat dunner wordt oid.

Maar kan je niet gewoon met behulp van dat stukje zelf een dock maken? Zegmaar dat je er gewoon een soort van doosje omheen bouwt, en het stekkertje van de kabel steek je dan aan de onderkant door het gleufje van dat witte dingetje. (volg je het nog? :P)
Is dit mogelijk :?

[ Voor 5% gewijzigd door Dude86 op 25-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Grrrrrrrr, had ik maar... :(

Mijn Ipod staat nu shipped on or before 9/11 nog ff wachten dus.

Verder leuk om te horen al die positieve reacties! Hoop alleen niet dat krassen een hele erge issue worden. Skype en andere 5g Ipod bezitters, hou ons op de hoogte :p (In mijn geval vooral de mensen met een zwarte ipod. >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door Kiev op 25-10-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Skype schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:42:Ik converteer ze met Nero Recode gaat perfect.
Dat gaat inderdaad perfect zeg! En lekker snel, zo'n 100 fps op mijn machine. Dat is grofweg 4x realtime, dat haalden die andere proggies niet. Doe ik wel 1 pass encoding omdat 2 pass voor mijn gevoel vrij overdone is op 2.5" :)

Waarmee 'tag' jij je video's. Ik heb taggen in iTunes altijd een trage hell gevonden en gebruik dus Tag & Rename voor het taggen van mp3's. Maar die vind de door Nero Recode gehaalde video's weer minder. Zal de maker daar even een mailtje over sturen, houdt um weer van straat. Maar vroeg me af of er iets was wat wat handiger in het gebruik zou zijn dan iTunes.

[ Voor 5% gewijzigd door OzBoz op 25-10-2005 20:52 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al getest of het volume gecapped is en zo ja of Gopod werkt om die te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Hmm wel beter dat het geluid van de iPod is verbeterd :D Wat ik wel irritant vind is dat de Video's in iTunes, en ik geloof ook op de iPod bij muziek allemaal door elkaar staan. (of zit ik nu mis en is dat alleen maar zo bij de music video's ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
  • Laatst online: 23:59
Dude86 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:22:
Wat ik me trouwens zit af te vragen, ik zag op foto's dat er een soort van wit "vormpje" bij de iPod wordt geleverd, welke je in een dock kan plaatsen zodat de gleuf van de dock wat dunner wordt oid.

Maar kan je niet gewoon met behulp van dat stukje zelf een dock maken? Zegmaar dat je er gewoon een soort van doosje omheen bouwt, en het stekkertje van de kabel steek je dan aan de onderkant door het gleufje van dat witte dingetje. (volg je het nog? :P)
doubleT heeft zoiets gemaakt voor de iPod nano dus het moet ook lukken voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
OzBoz welke settings gebruik je in Nero recode?
audio op stereo
customer resize op 320x240

maar welk effect heeft die video quality slider dan nog? vreemd dat daar nog zoveel effect mee te halen is? van 48mb tot 1,2gb bit confused :?

edit: ah die set je zekers op max 2.5Mbps

[ Voor 10% gewijzigd door Tonton op 25-10-2005 21:10 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

GSL schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:55:
Hmm wel beter dat het geluid van de iPod is verbeterd :D Wat ik wel irritant vind is dat de Video's in iTunes, en ik geloof ook op de iPod bij muziek allemaal door elkaar staan. (of zit ik nu mis en is dat alleen maar zo bij de music video's ?)
Volgens mij ben je daar vanaf wanneer je even bij de Naam zorgt dat het de titel van het nummer betreft en bij Artist, tadaa.. de artiest :) Onder naam komt standaard zonder tags alleen de bestandsnaam en geen tags betekend een zooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Tonton schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:07:
OzBoz welke settings gebruik je in Nero recode?
audio op stereo
customer resize op 320x240

maar welk effect heeft die video quality slider dan nog? vreemd dat daar nog zoveel effect mee te halen is? van 48mb tot 1,2gb bit confused :?
Van customer resize ben ik afgebleven eigenlijk. Ik heb rechtsonder bij settings portable geselecteerd. Dan zet ie standaard alles op 2mbps wat ik vrij fors vind gezien het formaat. Dus dat zet ik terug naar zo'n 1.4mbps dat is wel genoeg. De grootte van muziekclips wisselt nu bij mij een beetje tussen de 40-60MB globaal genomen. En volgens mij zit ik dan qua formaat wel wat buiten die 320x240. Ik ken het even niet checken omdat hij nog druk bezig is. Elke keer gooi ik er een plukje clips op en dan ga ik ondertussen wel ff via iTunes de tags fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een nieuwe iPod 5G 30GB besteld maar de video optie wil maar niet werken...

Ik heb mijn video's converteerd met "videara iPod converter" en toch blijft hij dit zeggen : "Sommige video's in uw iTunes-bibliotheek, waaronder de video van ..., zijn niet naar de iPod gekopieerd, omdat ze niet op deze iPod kunnen worden afgespeeld." :?

Help? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

@OzBoz:

Tags gebruik ik eigenlijk niet. maar ik doe het anders met DBpoweramp. als je dan rechtermuisknop, Edit tag doet kun je ze aanpassen.

Verder moet ik zeggen dat ie nu al vol zit met krasjes. alleen al door een x af te vegen met zelfs een speciaal doekje ervoor. dat is dus het grootste nadeel. maargoed was te verwachten. Nano zelfde probleem. maar ik kan er wle mee leven. tis verder echt een kwijl ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Nou, dat gaat lekker...

Uiteindelijk, na vele pogingen, mijn PC maar opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds m'n iPod niet aan de praat gekregen. Wordt wel herkend door Windows Explorer, niet in iTunes. Bovendien: elke keer als ik hem aansluit, loopt m'n PC half vast. Explorer hangt, in ieder geval.

Op een bepaald moment leek de 'iPod Updater' heel even contact te maken met de iPod. Snel op 'Restore' geklikt, om 'm terug te brengen naar factory defaults. Dat lukte niet: hij kon meteen geen verbinding meer maken.

Maar nu komt het raarste verhaal:
Ik kreeg direct daarop de melding dat de iPod-software outdated was en of ik het wilde upgraden. 'Yes' geklikt. En nu staat er, serieus, 3G software op mijn 5G iPod!

Zwart-wit scherm, waarbij ik nu alleen de melding krijg dat ik naar een bepaalde Apple-support-site moet gaan.

Wat moet ik hier in vredesnaam mee...?

/Aanvulling
De iPod Updater wil 'm nu niet meer updaten, omdat hij de iPod niet herkent... Whaargh.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick|IA op 25-10-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
@gummer :
Dude86 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:19:
[...]
Je moet de type encoding (bij setup en dan 'one click profile') alleen wel ff veranderen naar "SP/320X240/768kbps Stereo/128kbps" want als je een filmpje encodeerd naar H264 met Videora dan schijnt het niet op de iPod te werken.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
Kheb ook mijn iPod binnen, was wel aangenaam verrast door de kwalitiet van het beeldschermpje. Ik had niet verwacht dat videos er zo goed op te zien waren. Je kon er zelfs videos die subs bevatten of bijv videoclips met tekst nog gewoon lezen. Waar ik die video functie zeker voor ga gebruiken zijn mijn video podcasts aangezien die meestal toch niet zo lang duren en je dat makkelijk even onderweg kunt kijken.
Verder ben ik wel tot de pijnlijke ontdekking gekomen dat ik eens goed moet gaan taggen want 5x Linkin Park bij artiest lijkt me wat te veel van het goede :P
De pod bevalt tot nog toe prima, vooral die wheel eert enorm :D (kheb nog nooit een ipod gehad dus don't blame me O-) )

[ Voor 15% gewijzigd door Draconis op 26-10-2005 08:50 ]

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
Ik heb de ipod nu dus twee dagen, ik stopte het vandaag in m'n zak om wat muziek te luisteren.
Ik haalde de ipod uit m'n zak en er zat een scheurtje, niet erg groot maar wel zichtbaar, in het scherm?
Ik stootte nergens tegenaan en het zat best los in m'n zak.
Is er een email van Apple waarmee ik contact mee kan nemen voor dit soort zaken?
Want videos kijken met een scheur is niet erg leuk...

/edit/
Heb de email al gevonden.
nl.consumer@euro.apple.com

[ Voor 10% gewijzigd door VirusInside op 26-10-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scheurtje of een krasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
Dit zou wel heel jammer zijn van Apple, hoop dat het niet bij andere ipods voorkomt. De nano had ook al last van zijn scherm namelijk. |:(

Kan je mss een pic posten? Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Net weer ff wat filmpjes erop gezet. De subs zijn gewoon leesbaar! Echt strak beeld gewoon. Merk wel dat de accu snel leeg is van films. ook had ik een film van ruim 3 uur erop staat en dan merk je toch wel de traagheid en laadtijd van bestanden. Vind dat opzich niet erg.

En ja toch appart dat Apple voor de erg gevoelige polycarbonaat casings gaat. Laat ze dan een harde kunstof gebruiken dat krasbestendig is. maargoed blijft verder een erg vet apparaatje.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
Het is geen kras maar een scheur, aan de buitenkant voel ik geen verschil, maar je ziet wel zo'n lijn van de zijkant van het scherm naar links en naar beneden buigt.
Area schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:25:
Dit zou wel heel jammer zijn van Apple, hoop dat het niet bij andere ipods voorkomt. De nano had ook al last van zijn scherm namelijk. |:(

Kan je mss een pic posten? Ben benieuwd...
Ik zal zsm een pic plaatsen.

En raakt het glas bij jullie ook dat schermpje aan als je zachtjes drukt, dat is dus bij mij nu het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:21
Skype schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:42:
vanmorgen 11:16 bezorgt. Wat een super geil ding :9~ gelijk wat filmpjes erop gezet. echt uber. in veel reviews wordt geklaagd over de kwaiteit. Nou ik kan daar niet over mee praten. Wat ziet dat er mooi uit. Ik converteer ze met Nero Recode gaat perfect.

Het geluid is cker verbeterd t.o.v. de mini die ik hiervoor had. betere bass weergave, al vind ik het geluid op de SE K750i nog steeds beter. maar die gebruik ik hoofdzakelijk om mee te bellen :Y)

Cker het geld waard. het enige nadeel is en blijft net als bij de nano, de extrme krasgevoeligheid. Heb er nu ff mee gespeelt en ben niet lomp ofzow. Maar als je hem tegen het licht bekijkt zie je nu al kleine krasjes. maargoed daar moet mee geleeft worden. Verder zie je er nix van. En heb ook het idee als je em genoeg schoonmaakt met een stoffen doekje dat het er zo weer uit is.

Het scherm is iig groot genoeg om films op te kijken en cker scherp genoeg.

Mijn complimenten voor Apple met deze mp3/video- speler.
Ook voor de snelle en gratis levering van Apple! _/-\o_

Edit: Pic...

[afbeelding]
Goeie muzieksmaak Skype :9 _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hmmm ik heb net in A'dam een usb power adapter gekocht bij het apple center. Maar wat ik blijkbaar niet doorhad is dat je wel altijd die USB < -- > Dockconnector kabel nodig heb om hem op te laden. Redelijk schraal voor 29.95 vind ik.

Weet iemand of er goede alternatieven zijn waar wel gewoon een draadje + dockconnector aanzit? Dan breng ik hem misschien wel terug.. Of heb ikgewoon het verkeerde item gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Lt. Marx schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:57:
Hmmm ik heb net in A'dam een usb power adapter gekocht bij het apple center. Maar wat ik blijkbaar niet doorhad is dat je wel altijd die USB < -- > Dockconnector kabel nodig heb om hem op te laden. Redelijk schraal voor 29.95 vind ik.

Weet iemand of er goede alternatieven zijn waar wel gewoon een draadje + dockconnector aanzit? Dan breng ik hem misschien wel terug.. Of heb ikgewoon het verkeerde item gekocht?
Bij Mediamarkt hebben ze een zoiets wel te koop, gewoon een dockconnector aan een adapter geschroefd :P Kost 20 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirusInside schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:04:

Ik zal zsm een pic plaatsen.

En raakt het glas bij jullie ook dat schermpje aan als je zachtjes drukt, dat is dus bij mij nu het geval.
Jezus hé. Niet weer.

Dit probleem was er dus ook bij de Nano. Ik zou Apple mailen voor een vervanging. Doordat je vanaf de buitenkant indirect het scherm kunt aanraken breekt deze dus heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 3 dagen geleden. en ik kom terug van school en hij ligt voor me klaar.
De nieuwe 60 gb black, ik meteen de doos uitpakken ( na er een paar foto's van gemaakt te hebben )
en meteen aan mijn computer gehangt en er 30 Gb muziek op gezet en met nog wat filmpjes en foto's.
Heb er totaal geen spijt van, eigenlijk nooit gehad, had hier voor een 2G 10 Gb. en daar heb ik het tot nu mee uit gehouden --> Probleem was dat ie nog maar 2 uur battarij had, beeldscherm half stuk en het lock knopje deed het niet meer.

Jammer aan de nieuwe 5G Ipod is dat ie geen 230 Volt aansluiting meer heeft, Geen Firewire maar alleen usb, en aangezien mijn computer geen usb 2 heeft :( duurt het dus 3 jaar voordat al mijn liedjes op mijn ipod staan ) en de krasgevoelighied die ben ik ook al tegen gekomen ( ipod ZONDER hoesje in mijn broekzak gedaan met nog een paar sleutels er in doei moeie achterkant :'( )
Nu gebruik ik het oude hoesje van mijn 2G ipod, hij is namelijk even dik :) :*) :)
Nu weer helemaal bij ( op de paar krassen na dan )
Foto's komen binnenkort
Wel grappig heb mijn 60 Gb al bijna vol :*) :*) :*) zit nu op de 56 Gb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Sry hoor. maar je bent echt achterlijk als je je iPod samen met sleutels in je broekzak doet 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
"En de krasgevoelighied die ben ik ook al tegen gekomen ( ipod ZONDER hoesje in mijn broekzak gedaan met nog een paar sleutels er in doei moeie achterkant"
En dan klagen er veel mensen over de krasgevoeligheid van de Nano en de Video iPod.
Mensen wees gewoon wat zuiniger op je spullen en denk na voordat je, je dure speeltje ergens in stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met sleutels in je zak gaat klooien ga je idd diepe krassen krijgen.

Maar als je de Nano gewoon gebruikt en telkens in/uit je zak haalt van je broek zullen er ook krassen inkomen, maar hele kleine/dunne.

Tussen die twee soorten zit een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ik heb mijn iPod nu 2 dagen en ik ben echt heel erg tevreden. Ik heb hiervoor heel lang een 3G gehad en een paar dagen een 4G Color. Ik heb sinds kort Shure E4's. En dus sinds heel kort een iPod 5G :P.

Het is echt een supercombo. Het geluid is zo verschrikkelijk goed. Ik sta echt versteld, ze vullen elkaar natuurlijk perfect aan, maar de Shure E4 klonk goed, hij klinkt nu geweldig, echt ongelofelijk! Het is zo moeilijk om geluid te omschrijven, maar je hebt nu dus niet zozeer meer bass, maar juist andere bass, voelbare bass. De muziek klinkt agressiever, muzikaler. Dus ik zou alleen al vanwege de SQ mensen aan willen raden om te upgraden.

Ik vind overigens het verschil vrij groot, en ik vind het vrij apart dat het niet zo naar voren komt uit de reviews...

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 26-10-2005 22:29 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gebruikt hier een hoesje (niet die van Apple) voor zijn 5G en welk hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:27:
Ben ook al druk aan het zoeken geweest. Nog nix kunnen vinden. Denk dat we nog een paar weken moeten wachten op de eerste hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:27:
Ik gebruik de Apple sokken, ik heb tot nu toe nog geen enkel krasje!
Ik heb em ook pas twee dagen, de krassen komen vast nog wel B)
Lt. Marx schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:57:

Op inkoopacties is er een gast die allerlei iPod accessoires verkoopt. Hij verkoopt een poweradapter met kabel naar dockconnector voor iets van 15 euro ofzo.
Je kunt waarschijnlijk wel een USB 2.0 kaartje kopen in PCI of PCMCIA variant. Al is het aan de andere kant wellicht niet echt nodig. Het duurt een keertje lang, maar zolang je daarna niet echt veel toevoegt, dan is het niet zo erg dat het langzamer gaat.
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:51:
[...]
Dit probleem was er dus ook bij de Nano. Ik zou Apple mailen voor een vervanging. Doordat je vanaf de buitenkant indirect het scherm kunt aanraken breekt deze dus heel makkelijk.
Even nuanceren, een (klein) gedeelte van de Nano's heeft er last van. Ik heb er overigens gelukkig geen last van, dus het lijkt me geen structureel probleem bij de 5G.
Hidde schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:16:
Enige is wel erg dat de AV kabels van andere merken (ik heb er 1 van mijn digitale camera gebruikt, werkte niet) niet werken, alleen die van Apple. Staat ook op de site 'Alleen deze AV kabel werkt op een iPod. '.
Erg fijn, das dus 20 euro... En dan is een dock ook nog handig, hoppa 40 euro.
Natuurlijk hoort bij een dock eigenlijk wel een remote, hoppa 30 euro....
Ik vind echt dat die remote gewoon bij de dock moet zitten.
De AV kabels van andere merken werken wel! Ik heb iig op iLounge gelezen dat je alleen ff moet klooien met de volgorde van de kabeltje. Dus bijv. wit is dan video...

Overigens kun je op het dock gewoon ook een goedkoop svideo kabeltje aansluiten voor video. En je hoeft natuurlijk geen remote te kopen etc. :p. Neehoor, je hebt helemaal gelijk, de accessoires zijn duur, maar zoals ik al zei er zijn soms alternatieven.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:53:
Iemand al getest of het volume gecapped is en zo ja of Gopod werkt om die te verwijderen?
Ik weet niet of het gecapped is, maar Gopod werkt iig (nog) niet, het volume is overigens out-of-the-box veel harder dan de vorige generaties...
Dude86 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:22:

Nee, dat kan niet helaas ;). Je kunt wel de dockadapter gebruiken als standaard, dat heeft die jongen dus gedaan met de Nano. Met de kabel werkt het niet... je moet namelijk de zijkanten van de dockconnector indrukken om hem weer los te maken, dus tenzij je daar wat op verzint, wat volgens mij niet kan gaat het niet werken. Het normale dock werkt anders, daar doe je de iPod naar achteren of voren waardoor die los komt of juist erin valt... (damn moelijk om zoiets te beschrijven).
GSL schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:55:
Dat is helemaal mis. Je kunt zelf kiezen of je dat wil of niet. Zo kun je de filmpjes dus ook als muziek afspelen. Maar ze staan in ieder geval in een speciaal menutje, movies --> music video's.

Tot slot heb ik ook nog wat vraagjes (ook voor de startpost):
1) Wat zijn jullie favoriet video podcasts die ook op de iPod afspelen? Of andere favoriete sites waar jullie filmpjes vanaf halen? (die wikimedia ken ik).

2) Wat vinden jullie het beste programma om video's mee om te zetten / te maken?

3) Heeft iemand een oplossing dat je zowel de iPod op USB als op de lader kan aansluiten? Mijn 3G kon dat door de firewire oplader en de dock naar USB en firewire. Dat mis ik een beetje bij de 5G, anders moet ik iedere keer de kabel wisselen en ik ben lui :P.

Wow, wat een post, slaap lekker allemaal :z

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Beetje offtopic: Maar kan ik mijn USB power adapter dan nog terugbrengen naar de winkel? En zo ja, krijg ik dan gewoon mijn geld terug? En als laatste vraag: Ik heb hem gekocht in Amsterdam, kan ik hem terugbrengen bij alle apple centers?

Want ik baalde best wel toen ik die USB power adapter uit de verpakking haalde. Moet ik alsnog die USB kabel overal mee naar toe slepen...

@Hoedje
enne ik gebruik Videora iPod video converter. Ik weigerde hem eerst te gebruiken omdat ik opzoek was naar een progje wat hogere resoluties aankon. Sinds 0.81 Kan je allerlei resoluties gebruiken en zorgen dat de bitrate onder de maximum grens ligt :)
Bij mij duurt het encoden ongeveer 1-1.2x de tijd van de film en dat is met een AMD 3200, 1Gb RAM. Maar goed ik zet die dingen meestal snachts aan dus niemand die het merkt :)!

En waarom zou je je iPod op allebei willen aansluiten? Hij laadt toch ook gewoon op via USB? Of snap ik je nu niet helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Lijkt me geen probleem je mag toch ruilen binnen 2 weken over het algemeen, met kassabon. Filiaal maakt ook niet uit. AppleCentre is AppleCentre ;)

Gebruik nog steeds Nero Recode. heb dat andere proggie toen geprobeerd maar die gaf gelijk allerlei engels dus meteen gedumpt. Nero voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Ipod 5g aanschaffen maar kan ik die morgen verkrijgen in bijv. fnac of moet ik die via de site bestellen?

Zie ook: Waar verkrijgbaar, en al die Smiles zijn nergens voor nodig :)

[ Voor 38% gewijzigd door leon1e op 27-10-2005 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
http://engadget.com/entry/1234000993065244/
Mijn iPod bevatte al een scheur dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden mensen wat links kunnen posten met filmpjes voor de nieuwe ipod (nederlandse tv series bijvoorbeeld) en videocasts ?

MVG Daniel

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik ben eigenlijk nog steeds nieuwsgierig naar die scheur. Kan je daarvan even een pic posten?

En hebben meer mensen het probleem dat de audio niet meer synchroon loopt na het encoden met videora?

[ Voor 16% gewijzigd door LtMarx op 27-10-2005 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
1) Wat zijn jullie favoriet video podcasts die ook op de iPod afspelen? Of andere favoriete sites waar jullie filmpjes vanaf halen? (die wikimedia ken ik).

ik kijk veel naar de mactv podcast. er is een speciale ipod edtie hiervoor.
woot ook nog een aanrader is is Dance department geen video maar wel veel plaatjes, ziet er erg vet uit op de ipod

2) Wat vinden jullie het beste programma om video's mee om te zetten / te maken?

ik heb een mac en heb gister het programma podner gekocht. doet het relatief snel en zet ze om in mpeg4 ipv h264 wat veel sneller is.http://www.splasm.com/products/productpodner.html

3) Heeft iemand een oplossing dat je zowel de iPod op USB als op de lader kan aansluiten? Mijn 3G kon dat door de firewire oplader en de dock naar USB en firewire. Dat mis ik een beetje bij de 5G, anders moet ik iedere keer de kabel wisselen en ik ben lui .

ik snap dit probleem niet helemaal. als je hem aan je usb hangt laad hij hem toch gewoon op ?
teminste dat doet hij bij mij of is dit alleen bij apple ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik wil graag zo'n dubbele kabel, omdat A. USB heel langzaam oplaad (ik heb em gisteren aan mijn monitor gehangen (die heeft een ingebouwde powered USB hub) en na de hele nacht opladen (1:30 - 9:00) was de iPod nog niet vol. Daarnaast heb ik geen zin om steeds de computer aan te laten staan om hem op te laten en ik heb ook geen zin om steeds kabels te verwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Dan ligt het denk ik aan je computer,de mijne is opgeladen in 1 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:31:
Dan ligt het denk ik aan je computer,de mijne is opgeladen in 1 uur
Dat zou ik toch eens even gaan controleren, want voorzover ik weet laadt je iPod zelfs in het stopcontact binnen één uur maar voor 80% op, dus het is redelijk onmogelijk dat dit via de lage waarden van je USB sneller zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
het duurt misschien ets langer als hij helemaal leeg is.maar het duurt in ieder geval zeker niet zo lang als hoedje erover doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige iPods is de accu al een beetje opgeladen (70%) als deze aankomt. Zodra er op het schermpje van je iPod staat dat hij opgeladen is, is hij dat ook.

Hij stopt dan met laden, omdat als hij de accu gaat overladen er ontploffingsgevaar ontstaat. Ontploffende iPods zijn niet zo leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Kleine update van de oplader: je kan een bij een gekochte oplader niet terugbrengen bij een ander apple center. Het zijn namelijk allemaal individuele bedrijven. Als je het product wil terugbrengen kan dat eigenlijk niet, in utrecht helemaal niet en amsterdam doen ze er niet zo moeilijk over als ze het nog kunnen verkopen (dus celofaan, boekjes etc.). Maar in principe is dit niet de policy. Ik heb dus een officiele apple usb oplader :) kopen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi bruin is niet lelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.tuaw.com/images/2005/10/broken5g.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij is daar dan ook behoorlijk ruig mee omgegaan :X

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Heeft er iemand ook problemen, met de hold switch? Hij doet het bij mij heel slecht. Soms pakt ie hem wel en soms niet... dan gaat ie in m'n tas gewoon weer spelen :X !

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

@ Hoedje,

Heb je ook ervaring met de EX 71's i.v.m. je Shure's?
Vraag hoort hier niet helemaal thuis. maar ik vraag me af of die tot hun recht komen i.c.m. iPod Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
Hoedje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:40:
Heeft er iemand ook problemen, met de hold switch? Hij doet het bij mij heel slecht. Soms pakt ie hem wel en soms niet... dan gaat ie in m'n tas gewoon weer spelen :X !
Hij gaat bij mij wat zwaarder dan op m'n iPod 4G. Denk dat het gewoon even duurt voordat 'ie wat makkelijk gaat. Wel jammer dat 'ie aan de andere kant zit, kan je 'm niet makkelijk unholden.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hmmm even wat ervaringen over dat video converten, ik gebruik nu dus zoals al gepost videora ipod converter. Er zijn een aantal redelijke problemen met dit progje. De verhoudingen moet je zelf goed regelen en de audio synct slecht.

Na meerdere keren proberen doe ik het volgende:
1. Pak een willekeurige divx/xvid/avi/etc file
2. Download Gspot
3. Open de file in Gspot en noteer de volgende gegevens:
4. De beeldverhouding (in het vakje x:y) - en de FPS
5. Ga naar videora (0.81) --> Setup --> Profile
6. Maak een custom profile aan met de juiste FPS input (dus NIET 'input' want dat werkt buggy)
7. Stel hier in MPEG - 4 (H264 is nog brak) en zoek de resolutie die klopt bij de beeldverhouding die je zojuist hebt opgezocht (Als je niet weet welke je moet hebben deel je de resoluties op elkaar en zoek je de resolutie met het getal wat het dichtst bij jouw originele verhouding ligt wat je weet uit Gspot) - (Resoluties boven de 480x480 zijn supported door de iPod, de cap zit op de bitrate....)
8. Ik gebruik meestal MPEG 4 CBR maar dat is meer omdat ik nog weinig die andere getest heb
9. Bitrate 768 bij video werkt tot nu toe altijd
10. En audio bijna altijd op 128kbps en sample rate 48000 (de sample rate kan je ook opzoeken in Gspot)

Als het goed is heb je nu een film die afspeelt op je iPod zonder audio sync problemen. Ik hoop dat toekomstige versies dit beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik merke het idd ook dat de audio niet goed synct. Het lijkt ook steeds erger te worden naarmate het filmpje vorderd.
Wel beetje omslachtig zo, ik ga denk ik even kijken of er niet wat betere programmatjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick|IA schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:26:
Ik kreeg direct daarop de melding dat de iPod-software outdated was en of ik het wilde upgraden. 'Yes' geklikt. En nu staat er, serieus, 3G software op mijn 5G iPod!
Okee, als dat kan: kan er dan ook 5G software op een 4G iPod met kleurenscherm? Pleaase??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dude86 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:59:
Ik merke het idd ook dat de audio niet goed synct. Het lijkt ook steeds erger te worden naarmate het filmpje vorderd.
Wel beetje omslachtig zo, ik ga denk ik even kijken of er niet wat betere programmatjes zijn.
Ja dat klopt, het probleem zit hem in de FPS. Als je hier van een onnauwkeurig getal gebruikt 23.97 ipv 23.976 dan merk je er de eerste zoveel frames niets van. Er is ook een gast op het forum van videora die zegt dat je films in stukken moet knippen van max een half uur en dat je er dan niets van merkt. Ook dit heb ik geprobeerd en het klopt.

Als je een beter progje vind laat het dan even weten. Persoonlijk denk ik dat we gewoon nog even moeten wachten op een progje wat alle wensen vervuld van de video behoeftige iPod bezitters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het uit... jij hebt last van kogelgaten toch? Of bananenvlekken? :+

neen ff serie. Me zwart G5 editie krast net zo snel als de Nano van me pa... Diep zonde maar ach.. ik zie het zo het is een gebruiks voorwerp en ik koop over 18maande toch wel weer een nieuwe. Dus aan een kant boeit het me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Oei dat ziet eruit als een van de eerste gecrashte iPod 5G's... Ze krassen dus wel snel
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:00:
[...]

Okee, als dat kan: kan er dan ook 5G software op een 4G iPod met kleurenscherm? Pleaase??
Heb je de regels daarna ook gelezen :?
Zwart-wit scherm, waarbij ik nu alleen de melding krijg dat ik naar een bepaalde Apple-support-site moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Ik raadt iedereen aan om hem elke keer in je zak te doen met het standaard hoesje, en niets anders in die zak te doen! Vandaag even in mijn trainingbroek (die vrij dun is) gedaan, en zitten nu lichtje krasjes.... was mijn hoesje vergeten.
Terwijl ik em al sinds maandag had, en toen deed ik em alleen in hoesje en geen enkel krasje gehad.

Probeer em toch even in te ruile. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Hidde schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:19:
Ik raadt iedereen aan om hem elke keer in je zak te doen met het standaard hoesje, en niets anders in die zak te doen! Vandaag even in mijn trainingbroek (die vrij dun is) gedaan, en zitten nu lichtje krasjes.... was mijn hoesje vergeten.
Als ik elke keer (bij gebrek aan remote) dat ding uit dat hoesje moet pielen wordt ik niet blij. Of gaat dat bij jou makkelijk. Ik moet hem er echt zon ongeveer uit drukken.. Kans dat ie dan een keer op de grond klettert is voor mijn gevoel groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even kort mijn ervaringen met de iPod 5G.

- geluid is echt veel beter, m.n. het laag dan m'n vorige iPod 3G
- beeld is super, nog niet veel video ervaring maar de foto's zien er scherp en contrastrijk uit.
- De iPod inderdaad altijd in het hoesje houden i.v.m. krasgevoeligheid, hopelijk komen er snel hoesje van derden op de markt.
- Worldtime clock is reuzehandig als je nog al eens op pad bent.
- synchronisatie met iTunes 6.01 verloopt vlot op een XP machine, ook de contact- en agendagegevens in Outlook.

Tot slot, de mijne in de Apple shop in New York gekocht voor Dollar 299 excl. 8.375 local tax. Omgerekend tegen huidige koers € 274,-

Gr.
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

De sticker skins van decalgirl.com zijn er inmiddels al wel voor de 5G.
maar dit bied verder weinig bescherming. je ziet de krassen iig niet meer mocht je die hebben.

Best nog appart sommige:
Afbeeldingslocatie: http://www.decalgirl.com/prodimg/ipv/ipv-ipv9000-300.jpg

Of gewoon zwart:
Afbeeldingslocatie: http://www.decalgirl.com/prodimg/ipv/ipv-sblack-300.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Nyana op 28-10-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

ZOOO, das zonde, je gaat die wel ff terugbrengen voor reparatie/vervanging neem ik aan

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Hoedje schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:56:
[...]

Ik gebruik de Apple sokken, ik heb tot nu toe nog geen enkel krasje!
Ik heb em ook pas twee dagen, de krassen komen vast nog wel B)
Geloof mij: Ook met een sok eromheen komen die krassen er echt wel.
Ik heb een 4G iPod en na 2 dagen zaten daar ook redelijk wat krassen op ondanks dat ie alleen in mijn binnenzak in de sok zat.
Nou boeien mij krassen niet zo heel erg, je ontkomt er toch niet aan.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Denko schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:29:
[...]
ZOOO, das zonde, je gaat die wel ff terugbrengen voor reparatie/vervanging neem ik aan
kijk eens naar het adres van die foto. Das niet de iPod van hem hoor, kijk hier maar eens:
http://www.tuaw.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

oh, das mooi, ik voelde de pijn hier al, die van mij moet nog binnenkomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Ballebek schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:31:
[...]

Geloof mij: Ook met een sok eromheen komen die krassen er echt wel.
Ik heb een 4G iPod en na 2 dagen zaten daar ook redelijk wat krassen op ondanks dat ie alleen in mijn binnenzak in de sok zat.
Nou boeien mij krassen niet zo heel erg, je ontkomt er toch niet aan.
Ik heb mijn 4G nu 11 maanden en ik doe er altijd een sok omheen. Verder niet bijzonder voorzichtig ofzo; hij zit óf in m'n binnenzak om op te laden, of hij ligt op tafel om op te laden of hij zit achter in mijn rugzak. Resultaat: voorop 0 krasjes, 1 "lijntje" over het scherm en achter eigenlijk ook niks serieus...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Begin van november wordt deze leverbaar:

http://www.difusi.tv/hardware/casemini/videovalet.html

Afbeeldingslocatie: http://www.difusi.tv/images/Leather_Case_videoTag.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.difusi.tv/images/Leather_Case_flipBLK.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Nyana op 28-10-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

hm, die is wel heel erg lelijk, ik kan niet wachten tot er weer gewoon een skin met klein scherm protectortje uit is ervoor die dingen zijn ideaal, misschien moet ik denken aan zo'n incredishield geval......hm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Yeah!

Kreeg net een mailtje van Apple _/-\o_ :

Afbeeldingslocatie: http://www.rickv.nl/korting.jpg

Ideaal voor mij...mijn 3g ipod heb ik vorige week laten vallen..resultaat: HDD kapot :(

Iemand nog meer dit mailtje gehad??

PS: Die couponcode is natuurlijk voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar halen ze nou weer het vreemde bedrag van €356 vandaan 8)7
Ik heb geen mailtje gehad (heb nog nooit iets bij Apple gekocht), maar heb dan oook nog geen iPod gekocht (krijg de mijne in januari, kan niet wachten :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik heb het (helaas) (nog) niet gekregen. Ik wacht anders nog wel een maandje :P iig, ik vindt het echt zonde als je een iPod koopt, en dan zo lelijk hoesje er om heen doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Misschien hebben ze die rare prijzen wel bedacht vanwege de hoesjes. Een hoesje kost nl al snel rond de 30 euro, en een ipod met hoesje is dus ook rond de 360 euro. Aangezien al het gedoe met de hoesjes rondom de nano willen ze het misschien nu een beetje compenseren door zoveel korting te geven.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie ook al mooie krasjes op de zwarte iPod? Ik heb nu zoveel krasjes dat ik gewoon de nieuwe krasjes meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

alienfruit schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:30:
Hebben jullie ook al mooie krasjes op de zwarte iPod? Ik heb nu zoveel krasjes dat ik gewoon de nieuwe krasjes meer :X
Die korting-mail heb ik ook gehad. Sja.. boeiend. Dat krijg je er bij alle zaken wel af als je voor 356 oid besteld.

Krasjes heb ik ook op mijn zwarte iPod Video.. maar goed.. op het moment dat je dingen van chroom en glanzend zwart maakt kun je dat verwachten. Boeit me niet echt zo. Als het me maar niet stoort als ik video kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
OzBoz schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:08:
[...]

Als ik elke keer (bij gebrek aan remote) dat ding uit dat hoesje moet pielen wordt ik niet blij. Of gaat dat bij jou makkelijk. Ik moet hem er echt zon ongeveer uit drukken.. Kans dat ie dan een keer op de grond klettert is voor mijn gevoel groter :)
Ik bedien em gewoon blindelings DOOR het hoesje heen... Lock eraf en op 'next' drukken. Of geluid harder... Warmte van je handen gaat erdoorheen. En datie uit je klauwen klettert? Je houdt toch wel de iPod vast om em te besturen, hoop ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Hidde schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:53:
En datie uit je klauwen klettert? Je houdt toch wel de iPod vast om em te besturen, hoop ik. ;)
Jah maar hij zit zo verschrikkelijk klem in dat hoesje bij me.. dat je echt moet frutten om um eruit te krijgen. Maar goed.. ik vind Apple gewoon niet handig bezig. Mijn GSM zit regelmatig met mijn sleutels in mijn broekzak. Geef ik ook geen donder om. Maar daar zit geen enkele kras op het display. Dus denk dat Apple zichzelf eens achter de oren moet krabben.. dan maar minder winst en duurzamer materiaal. Als mijn GSM het lukt moet het een iPod ook lukken voor mijn gevoel. Maar die krast al met stof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
OzBoz schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:36:
[...]

Jah maar hij zit zo verschrikkelijk klem in dat hoesje bij me.. dat je echt moet frutten om um eruit te krijgen. Maar goed.. ik vind Apple gewoon niet handig bezig. Mijn GSM zit regelmatig met mijn sleutels in mijn broekzak. Geef ik ook geen donder om. Maar daar zit geen enkele kras op het display. Dus denk dat Apple zichzelf eens achter de oren moet krabben.. dan maar minder winst en duurzamer materiaal. Als mijn GSM het lukt moet het een iPod ook lukken voor mijn gevoel. Maar die krast al met stof :)
Mja schermpje van je GSM is heel anders beveiligd... met plastic meestal. Apple heeft volgens mij glas op de 5G. En dat hoesje, als je je iPod eruit wilt hale moet je em vanaf de onderkant uit je hoesje drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Hidde schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:41:
[...]

Mja schermpje van je GSM is heel anders beveiligd... met plastic meestal. Apple heeft volgens mij glas op de 5G. En dat hoesje, als je je iPod eruit wilt hale moet je em vanaf de onderkant uit je hoesje drukken.
De meeste GSM's gebruiken veel hardere kunstoffen als de iPod 5G. En had de 5G maar glas, dat is juist krasvast. Daar wordt polycarbonaat voor gebruikt. een hele simpele en goedkope kunstof die niet erg krasvast is. Maar wel erg duurzaam is met vallen b.v. Breekt minder snel als een andere kunstof.

Mjah als je er hard genoeg op drukt gaat ie ook kapot ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik zag deze dingen wel zitten! Met beschermdingetje voor je schermpje!
http://www.tunewear.com/english/product/icewear_5g/
Afbeeldingslocatie: http://www.tunewear.com/img/collection/icewear_5g/icewear_5g_cg3.jpg

ze hebben ook zo'n leren dingetje net zoiets als die vallet hierboven maar dan zie je bijna je iPod niet meer en ik vind die leren dingen vaak heel lelijk!

[ Voor 29% gewijzigd door LtMarx op 29-10-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Area
Die van mij staat nu sinds twee dagen op shipped, maar heb nog geen mailtje gehad dat mn betaling ontvangen is? En je kon je ipod toch tracken bij TNT express ofzo, hoe kan dit?
Kijk op de apple site bij de bestel status…. Geef je e-mail en wachtwoord en klik vervolgens op je tracking nummer. Vervolgens krijg je een scherm dat je carrier (TNT) en specifiek tracking ID van je carrier weergeeft. Kopieer deze nummers en ga naar de TNT site (http://www.tnt.com/country/nl_nl.html). Daar kan je dmv “Traceer uw zending” kijken wat de huidige status is … (gebruik de nummers van apple als volgt … het 1ste nummer is je vrachtbriefnummer, het 2de nummer is een referentie nummer)

2 late |:( misschien heeft het nog waarde voor andere bestellers :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02
Om nog maar even een stukje uit de Apl Policy te quoten:
Ook het melden van je orderstatus, vragen hoe lang het duurt voordat je iets ontvangt, welke dealer de zaken op voorraad heeft etc. is ongewenst. Bel Apple of je dealer als je vragen hebt.
Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek om dit gewoon achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zie dat die Ipod divx kan afspelen, misschien is dit wat voor jullie, een divx encoder speciaal voor kleine machientjes, Pda's, telefoon's, alles met een scherm dat divx ondersteund feitelijk....
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die wachten op de iPod video bij de resellers is er hopelijk goed nieuws:
http://www.dixons.nl/De_o...efault.aspx?currentpage=2

Ik heb hem nog niet durven te bestellen omdat je dan meteen moet betalen......
Zullen ze hem echt 2 november leveren?

Kan nu moeilijk bellen 8)7 en mensen zullen blij zijn O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Subz schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:39:
Ik zie dat die Ipod divx kan afspelen
Eehh.. hoe kom je daarbij :? Er staat al meerdere malen in dit topic dat de iPod géén divx/xvid ondersteund.

@m0rt: kijk eens 2 posts boven je :X

[ Voor 8% gewijzigd door Dude86 op 30-10-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:40:
Ik had hiernaast ook wat softwarematige problemen met de iPod, eerste nummer skippen etc. Ik heb opgebeld naar Apple en die gaven als tip, om vier keer de holdswitch heen en weer te halen en daarna te resetten (menu + middelste knop). Hij doet het nu helemaal perfect _/-\o_ !
Steije schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:58:
[...]
Hij gaat bij mij wat zwaarder dan op m'n iPod 4G. Denk dat het gewoon even duurt voordat 'ie wat makkelijk gaat. Wel jammer dat 'ie aan de andere kant zit, kan je 'm niet makkelijk unholden.
Wel handig voor linkshandigen.... /me Helaas is Hoedje ook rechts 8)7
Skype schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:23:
@ Hoedje,

Heb je ook ervaring met de EX 71's i.v.m. je Shure's?
Vraag hoort hier niet helemaal thuis. maar ik vraag me af of die tot hun recht komen i.c.m. iPod Video.
Sorry ik had je vraag helemaal gemist. Nee, mijn ex71's zijn helemaal dood, zeg maar vernietigd. Om het kort uit te leggen: waar het kabeltje splitste was de coating van het draadje gewoon weg :x. En uiteindelijk brak het daarom. Ik heb wel ervaringen met m'n enigszins kapotte EX51 (linkerdopje valt vaak weg). Ik kan eigenlijk niet echt meer een objectief oordeel geven, ik ben verpest door de Shures. Het klinkt gewoon zoveel slechter. Ze hebben met de nieuwe iPod minder last van de harde threble klanken, maar de bass klinkt nog modderiger (onontwarbaarder) dan ooit... Tuurlijk luister je heel andere muziek dan mij, en het bonkt waarschijnlijk wel lekker. Maar het is ook zo leuk om te horen wat bonkt, wellicht toch een setje MD33/EP630 met een zwarte iPod video?
alienfruit schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:30:
Nee, ik gebruik dus nog steeds alleen de sokken en na bijna een week gebruik (ook gewoon in m'n tas etc.), heb ik nog een mooie glanzende iPod, zelfs de achterkant is nog niet zo bekrast. Alleen is zwart wel enorm besmettelijk voor vingerafdrukken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
WTF :| ik heb een iPod Video gekocht in New York vorige week en nu al vol krassen. zelfs als ik met mijn vinger over die ipod heen ga komen er krassen in.. zijn deze weg te halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
dsonnaville schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:06:
WTF :| ik heb een iPod Video gekocht in New York vorige week en nu al vol krassen. zelfs als ik met mijn vinger over die ipod heen ga komen er krassen in.. zijn deze weg te halen ?
Ik heb op GoT meerdere malen topics voor bij zien komen waarin uitgelegd werd hoe je wat aan de krassen kon doen, gebruik de search ns zou ik zeggen.

Edit: klik

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 30-10-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:06:
Ook ik heb vorige week in NY een iPod 5G gekocht, in de Apple shop. Tot op heden geen krasje te bekennen terijl ik hem dagelijks gebruik en mee op pad ga, kwestie van zuinig mee omspringen en hoedje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:05:
[...]

Ook ik heb vorige week in NY een iPod 5G gekocht, in de Apple shop. Tot op heden geen krasje te bekennen terijl ik hem dagelijks gebruik en mee op pad ga, kwestie van zuinig mee omspringen en hoedje gebruiken.
Klopt je kan mij inhuren en dan bescherm ik je iPod :Y)

Overigens zijn mijn problemen net zo hard weer terug, dus direct na het resetten ging het wel. Maar het is nu weer voorbij met de pret, helaas :/. Dus straks maar weer even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
vertel maar eens hoe ik er vanaf kom dan, ik had brasso al gelezen, maar werkt dit ook met de zwarte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
gebruik de search functie! (ik heb dit al gevonden bij de eerste resultaat :| )
ForrestX schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:44:

6 woorden letters: BRASSO

zie oudere Nano topics...werkt echt en is goedkoop!
Afbeeldingslocatie: http://www.dependable.co.uk/images/products/13.1.01.jpg
bij de 2e link, heeft iemand ook over de zwarte iPod (nano)

[ Voor 27% gewijzigd door OfferedPoet op 31-10-2005 17:51 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
iPod besteld? Gefeliciteerd, maar het draagt niets bij; die berichten worden dan ook verwijderd.

Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.