[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.290 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja ik had die lijstjes ook al gezien, ik mis ergens nog wel een review van video spelen over de TV-out. Maar zodra die komt dan horen we het hier vast wel
Easter Eggs. Hidden at the bottom of the iPod’s Legal screen is a tiny icon of a snowman. Apple reps tell us that it’s an insider reference to one of the iPod development teams, which wanted to leave its mark someplace on the iPod. That’s where it is.
lol :Y)

[ Voor 50% gewijzigd door LtMarx op 19-10-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Goeie edit :P. Daar voeg ik nog wat aan toe:
10. Noise Defect: Gone. In the first of three key audio improvements we’ve noted, the 4G iPod’s infamous hard drive and static noise audio defect is now gone in 5G. Initially obvious in black-and-white 4G iPods, the noise had become hard to notice in color 4G iPods unless using high-end headphones. Now, even using $900 Ultimate Ears UE-10 Pros, the noise isn’t there.

8. Piano Solos: Clean. The third of three key audio improvements is what appears to be a complete fix for a “piano solo distortion” issue in 4G iPods recently identified by iLounge readers. Previously, in certain tracks, distortion (a light sizzling) could be heard around the silent edges of piano notes. Comparative testing with one of the sample identified piano tracks ("Bladiator") shows that the distortion has been completely eliminated.
Dit is echt goed nieuws!

Wow, het gaat wel hard nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 19-10-2005 14:01 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hrm, als ik dat zo hoor is het geluid dus behoorlijk verbeterd, ik zou het graag zelf ns willen horen. Vond het geluid van de vorige iPods altijd maar niks. Deze ziet er veelbelovend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heet de laatste iPod niet iPod video, iPod Photo of iPod 5G maar iPod 10/12 ;)

iPod 10/12 30G Dimensions
iPod 10/12 60G Dimensions

en het hele lijstje

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:58
Heb net een filmpje van 16 minuten geconverteerd naar .mp4 met Videora iPod Converter in 18 minuten tijd en goede kwaliteit.
Erg handig programmatje (en gratis) :)

Je moet de type encoding (bij setup en dan 'one click profile') alleen wel ff veranderen naar "SP/320X240/768kbps Stereo/128kbps" want als je een filmpje encodeerd naar H264 met Videora dan schijnt het niet op de iPod te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja ik wil sowieso iets meer horen over dat video converten voordat ik daar heel veel tijd in steek. Als ik het ga gebruiken namelijk dan wil ik het toch icm de video out functie gaan gebruiken. Het lijkt mij dan beter om te converten naar 480x480. Dit terwijl de meeste programmaatjes die nu door iedereen gepost worden psp converters zijn of iig omzetten naar 320x240.

Daarnaast heb ik op ilounge gelezen dat ook de fps niet gelimiteerd is op de ipod maar eerder de bitrate. dit houdt in dat als je een filmpje zonder geluid hebt je een veel hogere fps kan gebruiken. En andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik was in de iTunes store aan het zoeken naar Video Podcasts. Maar ik kan ze helemaal niet vinden. Tenminste het lijkt wel een gokspelletje met onwaarschijnlijke lage kansen. Je klikt en dan speelt ie af, en tot nu toe heb ik alleen maar verkeerd geklikt :/. Ik heb alleen maar audio podcasts gevonden. Zie ik nu iets over het hoofd? Of kun je ze alleen maar vinden door te klikken totdat m'n iPod er is ;), eh, lang dus :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Vreemde is dat ik toen ik gisteren iig ook een paar trailers wilde kijken in de iTunes store ik ze niet eens kon bekijken omdat de link niet gevonden was oid >.<
Overigens dat converten naar die iPod standard (320*240) duurde bij mij bij een .avi van 30 min en ong. 300 MB zo lang dat ik er na 2 uur mee gekapt ben :( [in quicktime 7]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Hoedje schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:36:
Ik was in de iTunes store aan het zoeken naar Video Podcasts. Maar ik kan ze helemaal niet vinden. Tenminste het lijkt wel een gokspelletje met onwaarschijnlijke lage kansen. Je klikt en dan speelt ie af, en tot nu toe heb ik alleen maar verkeerd geklikt :/. Ik heb alleen maar audio podcasts gevonden. Zie ik nu iets over het hoofd? Of kun je ze alleen maar vinden door te klikken totdat m'n iPod er is ;), eh, lang dus :P.
Ik kan er wel gewoon op klikken hoor :) Weet je zeker dat je het zo doet: Podcasts -> Podcastoverzicht -> en dan klikken op videopodcasts en dan zie je als het goed is 16 video podcasts. (op een paarse achtergrond)
GSL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:48:
Overigens dat converten naar die iPod standard (320*240) duurde bij mij bij een .avi van 30 min en ong. 300 MB zo lang dat ik er na 2 uur mee gekapt ben :( [in quicktime 7]
Ja met quicktime duurt het idd een eeuwigheid dus je kan beter een ander programmatje gebruiken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Dude86 op 19-10-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dude86 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:54:
[...]

Ik kan er wel gewoon op klikken hoor :) Weet je zeker dat je het zo doet: Podcasts -> Podcastoverzicht -> en dan klikken op videopodcasts en dan zie je als het goed is 16 video podcasts. (op een paarse achtergrond)
Thnx, maar het zijn er helaas dus maar heel weinig! Daarom dacht dat er ergens nog meer waren...

Terwijl er nog nergens een fatsoenlijke review is te vinden, moeten sommige mensen hem alweer uit elkaar halen |:( ... Best wel impressive hoor, bijna net zo knap als de nano. Gelukkig hebben we wel wat reviews, zo heeft, toch niet de minste, het Wallstreet Journal de nieuwe iPod gereviewed, maar ook minder vastgeroeste bronnen melden zich, zoals een blog om de iPod te reviewen. Helaas nog geen review op iLounge haha, dat was dus geen link :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
Dude86 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:19:
Heb net een filmpje van 16 minuten geconverteerd naar .mp4 met Videora iPod Converter in 18 minuten tijd en goede kwaliteit.
Erg handig programmatje (en gratis) :)

Je moet de type encoding (bij setup en dan 'one click profile') alleen wel ff veranderen naar "SP/320X240/768kbps Stereo/128kbps" want als je een filmpje encodeerd naar H264 met Videora dan schijnt het niet op de iPod te werken.
Bij mij doet hij 't niet, alleen maar errors als ik hem opstart en dit heb ik helemaal niet gezien bij de setup? :\:
Je moet de type encoding (bij setup en dan 'one click profile') alleen wel ff veranderen naar "SP/320X240/768kbps Stereo/128kbps" want als je een filmpje encodeerd naar H264 met Videora dan schijnt het niet op de iPod te werken
Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
@Area: Staat de taal wel ingesteld op engels (ook bij de installatie) ?
want toen ik hem ff op nederlands zette kreeg ik ook allemaal foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Ja, dat was 't. Bedankt!

Ga nu ff de PC laten ratelen, kijken of hij mn film van anderhalf uur goed wil converten.

Nadere info volgt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze investment summary (pdf) bekijkt van Jeffreys & Company (een investerings bank) dan zie je een opengewerkte iPod 5G. Wat me opvalt in dit binnenwerkt is in het commentaar van het binnenwerk. Daar zie je een Cypress CY8C21 chip met de uitleg "pSoC fortouchscreen"... zou dat kunnen betekenen dat de mogelijkheid voor het gebruik van touch screens if toegevoegd aan de iPod? M.a.w., kunnen we bij een volgende release verwachten dat er een touch screen op gaat komen?

[update]
Ik was wat snel, zo te lezen is dat chipje daar voor het click wheel ("and a CY8C21 PSoC Mixed Signal Controller for the click wheel from Cypress").

Wat wel leuk is is dat de totale onderdelen waarde wordt geschat op $ 143,50 (link).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:38:
Als je deze investment summary (pdf) bekijkt van Jeffreys & Company (een investerings bank) dan zie je een opengewerkte iPod 5G. Wat me opvalt in dit binnenwerkt is in het commentaar van het binnenwerk. Daar zie je een Cypress CY8C21 chip met de uitleg "pSoC fortouchscreen"... zou dat kunnen betekenen dat de mogelijkheid voor het gebruik van touch screens if toegevoegd aan de iPod? M.a.w., kunnen we bij een volgende release verwachten dat er een touch screen op gaat komen?

[update]
Ik was wat snel, zo te lezen is dat chipje daar voor het click wheel ("and a CY8C21 PSoC Mixed Signal Controller for the click wheel from Cypress").

Wat wel leuk is is dat de totale onderdelen waarde wordt geschat op $ 143,50 (link).
Maar het zal wel ongeveer kloppen, de nano kost Apple ook ongeveer de helft van de prijs aan onderdelen. Maar wat veel mensen vergeten, daar komen nog heel veel kosten bij: de overhead, logistiek (transport), productiekosten, softwareontwikkeling, marketing , Steve's optiepakket :*) etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 20-10-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:38:

[update]

dan is de huidige verkoop prijs heel netjes.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Ter informatie: Vrijdag besteld, vandaag shipped door, TNT express. :Y)

In het begin stond er on or before 1/11 toen 26/10 en het is dus 20/10 geworden _/-\o_

Goed bezig Apple O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Eindelijk is ie hier dan:

De review van iLounge _/-\o_

Hoedje, zet jij deze link ff in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraagje aan de mensen die um besteld hebben of gaan bestellem, gaan jullie voor de 30 GB of voor de 60GB?.
En weet iemand misschien of de ipod 5G 60 Gb in de werkelijkheid ook wat kleiner is dan de ipod 4G B&W 20 GB. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
30 GB video 104,14 x 60,96 x 10.92 mm
60 GB video: 104,14 x 60,96 x 13,97 mm
20 GB B&W: 103,5 x 61,8 x 14,6 mm

[ Voor 32% gewijzigd door Blaise op 20-10-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De kraan staat open, een uitgebreide review van Arstechnica... ja dat zijn die jongens die Nano's slopen door er met dikke duitse bakken overheen te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

En hou deze site eens in de gaten, om te zien of de iPod crashbestendig is :z

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:13:
En hou deze site eens in de gaten, om te zien of de iPod crashbestendig is :z
Dat is dus de 4th gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Oei nu zie ik het ook. Ik had eigenlijk wel gedacht dat ze de nieuwe iPod zouden smashen. Naja, het is toch wel amusant :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En ook USA today heeft een review online gezet (zie de startpost). De startpost is btw. geupdate met alle reviews en andere informatie. Even een update over de leveringstijden, zoals uit dit draadje blijkt op iLounge schiet het nog niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb nog twee review gevonden, eentje op Cnet en eentje op Designtechnica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Pics zijn er nog niet zoveel. althans geen High res. pics.

Update: nu in het vliegtuig als het goed is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Area schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:06:
Ja, dat was 't. Bedankt!

Ga nu ff de PC laten ratelen, kijken of hij mn film van anderhalf uur goed wil converten.

Nadere info volgt :Y)
Die videora werkt prima. Heel netjes geconverd. 1.5 uur film naar 500 mb. Lost afl is 268 mb. Ben er heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Area schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:46:
[...]

Die videora werkt prima. Heel netjes geconverd. 1.5 uur film naar 500 mb. Lost afl is 268 mb. Ben er heel tevreden over.
En hoe lang deed ie daar over?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Hertog schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

En hoe lang deed ie daar over?
Hmm, weet niet precies. Heb hem vanacht en paar dagen terug 's nachts laten draaien. Ik denk zo rond de 2 uur voor 1 uur ofzo. Heb niet echt een idee.

//edit

Net weer iets geconverd. 45 min film in zeg 40 min tijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Kiev op 22-10-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even een poging gewaagd met handbrake 2 dvd's om te zetten naar "iPod formaat". Ik heb geencode naar 320x240 H.264 768kbps & AAC 128kbps audio. Encoden kostte ca 2,5 uur per DVD (PowerBook 1,67 Ghz) en dat is op zich niet slecht, toch? films zijn resp 512 en 583 MB geworden...

Ik heb alleen nog geen iPod video dus ik heb geen flauw idee of ze zullen werken ;) Iemand die wel inmiddels een iPod video heeft en dit kan checken? :)

(ps. handbrake: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21117)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Gewoon ff in iTunes kijken of er beeld komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Area schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:58:
Gewoon ff in iTunes kijken of er beeld komt. :)
Absoluut niet waar! Als iTunes bepaalde video's ondersteunt, dan wil dat niet zeggen dat de iPod dat ook doet. iTunes ondersteunt namelijk alle video formaten die ook ondersteunt worden door quicktime...

En terwijl we nog steeds wachten totdat de nieuwe iPod ook Europa bereiken, heeft ook PCmag de nieuwe iPod gereviewed, en ook zij zijn positief. Dat is nog een understatement, hij krijgt 5 van de 5 sterren en is "excellent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik beter doen als ik de ipod video black 60 gb ga halen? Hem bestellen via applestore of heb ik hem sneller in huis als ik hem bij een dealer in Amsterdam ga halen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:55:
Wat kan ik beter doen als ik de ipod video black 60 gb ga halen? Hem bestellen via applestore of heb ik hem sneller in huis als ik hem bij een dealer in Amsterdam ga halen? :?
Niet om het 1 of ander, maar wat is dat voor een vraag? Als je huis in Oezbekistan staat dan is de Applestore wellicht sneller anders niet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
OzBoz schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:26:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar wat is dat voor een vraag? Als je huis in Oezbekistan staat dan is de Applestore wellicht sneller anders niet.
Ik vond het eigenlijk niet zo'n slechte vraag, maar dat kan aan mij liggen. Het zou toch zo kunnen zijn dat het best een lange tijd duurt voordat Toko X de Ipod kan leveren, terwijl je via de apple store sneller bediend wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Vraag is.. wat is sneller halen of bestellen..
Dan is halen toch sneller...

Jammere is alleen dat winkels em zelf nu ook nog moeten bestellen...

[ Voor 32% gewijzigd door kaassouffle op 24-10-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Heel fijn deze nieuwe generatie maar wat is er gebeurt met de 4e'G? ik hoef namelijk geen video mogelijkheden en vond ik 4eg juist een mooie prijs hebben.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:33:
Heel fijn deze nieuwe generatie maar wat is er gebeurt met de 4e'G? ik hoef namelijk geen video mogelijkheden en vond ik 4eg juist een mooie prijs hebben.
Deze is nog steeds te bestellen bij ondermeer www.mp3man.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
L-VIS schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:49:
[...]

Je hebt gelijk, die twee uur is aan de krappe kant. Maar aan de andere kant de prijs is scherp gehouden en ze zullen niet veel tijd hebben gestoken om de iPod technisch veel te veranderen.
Tuurlijk het schermpje is andersen de harde schijf ook maar om de processor echt te optimaliseren/veranderen zou denk ik teveel van het goede zijn geweest.

En ze promoten de video functionaliteiten ook niet voor films, meer voor muziek clips en series. Dus Apple geeft zelf al aan dat hij voor een kort tijdverdijf geschikt is.
Volgen die jongens van Ars technica zit er toch een video chip. Dan lijkt het me dat batterij duur komt door de harde schijf (buffer is sneller leeg) icm een extra chip aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Johan Hurkmans schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 03:51:
[...]
Ik vond het eigenlijk niet zo'n slechte vraag, maar dat kan aan mij liggen. Het zou toch zo kunnen zijn dat het best een lange tijd duurt voordat Toko X de Ipod kan leveren, terwijl je via de apple store sneller bediend wordt..
Dan bel je even in plaats van offtopic vragen hier te stellen. :Y)
TheEvilCuber schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:33:
Winkels als de bijenkorf hebben nog wel een voorraad van de 4G liggen die ze voor minder van de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Ai dillemma of was het nou een luxe probleem. Ik heb een week vrij, maar krijg net mailtje van de directiesecretaresse dat mijn 5G afgeleverd is. Mmm wachten tot volgende week maandag of toch even de fiets pakken zo :)

Maar ze zijn dus in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Fietsen natuurlijk!
Ontopic: Ik zag eigenlijk net op ilounge dat de iPod pas de 28e in NL zou zijn (en dan nog plus de NL verzendtijd = 2 a 3 dagen) en de 31e in de UK + wat verzenddagen binnen de UK. Naja in ieder geval prima dat ze er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik ben het eens met start post dat niet alle delivery info gepost moet worden, maar omdat iedereen in hoge afwachting is, toch wat info ter eerste indicatie

orderdate: 13/10
shipment picked up 22/10 11:50 in Shanghai by Kuhne & Nagel

zal airfreight zijn dus vermoed dat ze vandaag geland zijn
zit er nu dus toch echt aan te komen

ps: was een gegrafeerde witte 30gb

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
offtopic:
Ondanks dat ik het daar ook helemaal mee eens ben... ik loop er zelfs steeds over te zeiken, ben ik toch nieuwsgierig.

Ik heb dus op de 12e besteld en volgens de TNT site is dit mijn status:
21 okt 2005 08:44 Shanghai Shipped From Originating Depot
20 okt 2005 11:43 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Ik kan echter niets tracken via de Kuhne & Nagel site het 8xxxx nummer en volgens TNT is de verzending nog niet eens uit Shanghai weg. Wel balen dat als je vroeg besteld, dat je em dan laat krijgt :( . Overigens nogmaals voor iedereen, het draadje op iLounge met de Europese verzend gezeur informatie. http://forums.ilounge.com...read.php?s=&postid=728036

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Bel ik net de media markt. Hebben ze hem pas over anderhalve maand in hun assortiment zeggen ze? Wtf is dat voor gezeur? :(

[ Voor 7% gewijzigd door Kiev op 24-10-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Sorry voor de verschrkkelijk brakke pix. Maar ff proof dat ie er echt is :) Hoefde niet eens te fietsen, schoonmaakster kwam um brengen met de auto _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod4.jpg

En klein dat ie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Jij heb de zwarte dus? Ik heb deze ook net besteld. Geen zin om te wachten dat hij in de winkels ligt. 4 winkels gebeld waaronder appelstore bijenkorf die zei dat ze hem nog niet hadden. Dixons krijgt hem pas over een maand. Media Markt pas over anderhalve maand zeggen ze. Dus nu maar via applestore besteld.

30 gig, zwart geen gravatie.

Maar nog even een vraagje aan OzBoz.

Kan je hem mss op een cd'tje leggen en dan een foto maken. Ff iets om mee te vergelijken hebben. Als je wil tenminste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff rondgebeld, Apple winkels in amsterdam verwachten de iPod Video pas over 1,5 tot 2 weken? belachelijk maar waarom is er zo'n onduidelijkheid als je iPod normaal besteld kan je toch kijken waar ze op dat moment zijn en hoe lang het nog gaat duren, waarom doet zo'n fucking reseller dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Area schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:47:
Kan je hem mss op een cd'tje leggen en dan een foto maken. Ff iets om mee te vergelijken hebben. Als je wil tenminste. :)
Bij deze, de witte is een 15GB 3G, vrijwel even groot maar dikte scheelt nogal. En het is de 30GB zwart 5G.

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

he top kerel, ik wiswt niet precies wat ik me erbij moest voorstellen, dat wordt dus halen deze week :D

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, OzBoz hoe staat het met de video output is het echt 480x480? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik hem niet ga halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
alienfruit schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:37:
Hmm, OzBoz hoe staat het met de video output is het echt 480x480? Zo ja, dan weet ik zeker dat ik hem niet ga halen :+
Haha, het blijft uitproberen, maar de resolutie is niet gelocked, het gaat net als de PSP om de bitrate die de chip maximaal aan kan. Je kunt geloof ik zelfs 720 * 362 afspelen (afhankelijk van het formaat, bitrate etc. speelt ie dat soepel af), voor meer details moet je even kijken op iLounge en Arstechnica.

@Ozzboz wat voor cam heb je? No offense, maar ik kan me niets voorstellen zelfs geen telefooncam met zo'n slechte kwaliteit :?

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Hoedje schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:39:
@Ozzboz wat voor cam heb je? No offense, maar ik kan me niets voorstellen zelfs geen telefooncam met zo'n slechte kwaliteit :?
Het zal wel even duren voor ik zover ben dat ik die output res kan testen. Geloof dat qua bitrate max 2Mbit was.. daar kun je normaal best wel nette resoluties op krijgen, als het niet gelockt is.

Wat betreft de cam, mijn normale cam ligt bij mijn zussie. Nu even met een webcam geschoten, die kan normaal best wel wat.. maar het is bijna donker in mijn werkhok. Das killing :) Ben nu ff de software aan het installen. Mag eigenlijk nog nietvan mezelf, huis is een teringzooi ;) maar kan het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Heey OzBoz, bedankt voor de moeite. Gratz met je aankoop en deel je ervaringen hé. :D

[ Voor 42% gewijzigd door Kiev op 24-10-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Haha, het blijft uitproberen, maar de resolutie is niet gelocked, het gaat net als de PSP om de bitrate die de chip maximaal aan kan. Je kunt geloof ik zelfs 720 * 362 afspelen (afhankelijk van het formaat, bitrate etc. speelt ie dat soepel af), voor meer details moet je even kijken op iLounge en Arstechnica.
Que? Sinds wanneer heeft de bitrate te maken met de uitgaande video ? Maar goed nog steeds geen PAL of NTSC formaat ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
alienfruit schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:35:
[...]

Que? Sinds wanneer heeft de bitrate te maken met de uitgaande video ? Maar goed nog steeds geen PAL of NTSC formaat ofzo :+
Huh :P Wat heeft dat ermee te maken? Je kunt gewoon kiezen voor PAL of NTSC met een menutje. Het punt alleen is hoe ziet het eruit. De reviews spreken namelijk elkaar nogal tegen. De een vind het beter dan VHS en SVCD, een ander weer slechter... Sommige vinden dat het DVD kwaliteit benadert, anderen weer niet. Hoe hoger de resolutie die je gebruikt om te encoden hoe beter de beeldkwaliteit (in theorie). De bitrate (ik weet niet of het echt zo heet), maar de hoeveelheid data per tijdseenheid heeft een max en daarin kun je een heleboel variaties kiezen in resolutie.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 24-10-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Ik heb net ff een filmpje omgezet naar dingetje voor PSP van een newsgroup geplukt, 368x208. Dat gaat leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/ipod8.jpg

Had widescreen hier uit staan...

[ Voor 3% gewijzigd door OzBoz op 24-10-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beeld ziet er heel "punterig" uit, is dit in het echt ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:05:
Het beeld ziet er heel "punterig" uit, is dit in het echt ook zo?
Dat ligt vooral aan mijn cam denk ik. Tis heel strak beeld. Net als gewoon TFTtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
Komt dat niet gewoon omdat je erg dichtbij de foto nam? Aangezien we het hier hebben over een schermpje van slechts 2,5".
Maar ehm als ik vragen mag kijkt dat nu fijn op zo'n iPod? Zo van laat ik eens een episode van the simpsons kijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Draconis op 24-10-2005 16:37 ]

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Shi Huangdi schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:37:
Maar ehm als ik vragen mag kijkt dat nu fijn op zo'n iPod? Zo van laat ik eens een episode van the simpsons kijken.
Nou het blijft natuurlijk erg klein. Je zult niet de ervaring hebben van een beetje thuisbioscoop. Ik vind het meer leuk dat het kan. En een concertje kijken of cabaret voorstelling in de trein zou ik wel trekken. Wel lekker relaxt. Alleen even opletten dat ie niet uit je handen wordt gegrist ;) En wat ik zelf wel leuk vind om er wat foto's etc op te hebben. Ben nu een beetje aan het spelen met het encoden van video geschikt voor iPodje. Leuke spielerij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Heb em ook sinds vanochtend al binnen, hij is echt gooeed!
Allereerst had ik 10 minuten de tijd om even wat dingen erop te gooien, eerst even me favoriete muziek.
Op de fiets echt versteld gestaan van het geluid, voor mij een onwijze verbetering in tegenstelling tot de iPod Mini. Dit is veel helderder en het kan harder, de bass is ook beter.

Filmpjes zijn lekker scherp, maar ik zit nu beetje uit te vogelen hoe alles werkt met iTunes en filmpjes... vooral veel converten.

Photo's scrollen echt niet normaal snel! En patiencen is beter dan ooit op dit scherm. :)

Enige is, ik heb in iTunes artwork bij sommigen nummers gedaan, maar als ik em afspeel op de iPod laat ie niet de artwork zien. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hidde schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:02:
Enige is, ik heb in iTunes artwork bij sommigen nummers gedaan, maar als ik em afspeel op de iPod laat ie niet de artwork zien. :S
Dan moet je even kijken bij de prefs in iTunes (van de iPod) even artwork aanvinken en weer afvinken en weer aanvinken. Dan zou het artwork opnieuw moeten worden gegenereerd...

Ik ken iArt, maar kent iemand nog andere, bij voorkeur gratis programma's, die je kunt gebruiken om lyrics aan nummers toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

alienfruit schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:35:
Ik ben nu voor je een stukje video gewoon aan het converten in pal formaat. Heb wel de bitrate op ongeveer 1450kbps gegooid. Komt nog wat audio bij. Zal zo even deze post editten om te zien of wel of niet werkt. Het is een aardig groots stukje video dus duurt ff. Nog 26 minuten zegt ie maar de tijd loopt vrij hard ;) Zal de post ff editten met mijn conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Hidde, kun je je tracking informatie posten?
wanneer besteld, wanneer gevlogen etc

geeft veel mensen hier veel info

Heb je de topicwaarschuwing ook gelezen? Daarin staat dat deze info niet gewenst is in dit topic!

[ Voor 32% gewijzigd door Canaria op 24-10-2005 20:21 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wellicht nog te vroeg, maar zijn er al mensen die met in-car oplossingen bezig zijn geweest voor de nieuwe 5G versie ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor in je car
haal deze set: http://itronics.nl/index.php/category/auto-electronics/ + een universele dock en klaar is kees. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Lees de topicwaarschuwing nu eens!

[ Voor 88% gewijzigd door Canaria op 24-10-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik ben nu voor je een stukje video gewoon aan het converten in pal formaat. Heb wel de bitrate op ongeveer 1450kbps gegooid. Komt nog wat audio bij. Zal zo even deze post editten om te zien of wel of niet werkt. Het is een aardig groots stukje video dus duurt ff. Nog 26 minuten zegt ie maar de tijd loopt vrij hard ;) Zal de post ff editten met mijn conclusie :)
Wat aardig van je! Ik kijk uit naar je conclusie :) Eerlijk gezegt een negatieve.... anders moeten we deze iPod ook kopen. Een mooie Madonna paarse iPod Nano zoul euk zijn als die eraan kwam of een iPod 5G editie in een gekke kleur (geel ofzo)

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 24-10-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Hidde geeft de iPod 5G dus een (zeer) goede kwaliteit muziek, maar wat ik me afvraag:
Hoe zit 't met de verhouding van kwaliteit tussen de iPod 5G en de iPod nano? Geven ze beide
dezelfde kwaliteit? Of is de nano iets minder?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou ik ben erg tevreden over het geluid van de iPod Nano. Bassen zijn prima. Ding kan hard genoeg, hoewel een klasgenoot van niet (die moet goed doof zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

kan iemand bevestigen of gopod werkt met de 5g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:20:
Voor zover ik weet kan de 5G sowieso al harder dan de 4G...
Tonton schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:30:

Ik ben dan wel niet Hidde, maar ik verwacht hem morgen. Ik heb em 12-10 besteld. Hij is 20-10 de fabriek uitgerold en op 21-10 deze kant op gekomen (of gewacht op het vliegtuig) om vervolgens hier vanmiddag om 24-10 te arriveren. Nu hopen dat ze hem morgen langs komen brengen...
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:36:
Volgens Hidde geeft de iPod 5G dus een (zeer) goede kwaliteit muziek, maar wat ik me afvraag:
Hoe zit 't met de verhouding van kwaliteit tussen de iPod 5G en de iPod nano? Geven ze beide
dezelfde kwaliteit? Of is de nano iets minder?
Voor zover ik het kan bepalen met behulp van Headfi en iLounge, is het geluid van de Nano al goed. Dat staat hieronder ook nogmaals. De 5G heeft iig goed geluid, in de buurt van de Shuffle en waarschijnlijk iets beter dan de Nano. Maar het blijft heel subjectief, zie voor meer info de startpost zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Tonton schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:30:

Sure no problem :
Ordered : 13/10
Shipped 18/10

datum tijd locatie status
24 okt 2005 12:22 Rotterdam Delivered
24 okt 2005 11:46 Rotterdam Out For Delivery
22 okt 2005 00:38 Rotterdam Consignment Received At Transit Point
22 okt 2005 00:36 Rotterdam Import Received
21 okt 2005 15:23 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
21 okt 2005 15:22 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
19 okt 2005 22:35 Shanghai Shipped From Originating Depot
19 okt 2005 03:23 Shanghai Consignment Received At Transit Point
Aangezien het weekend erdoorheen zat had ik em pas vandaag. :@ Maar iemand in Duitsland had em op zaterdag opgehaald bij de TNT depot, gewoon gebeld naar TNT, alleen hadden ze wat tijd nodig om zijn pakketje te vinden.

Vriend van me heeft Nano gekocht paar weken terug, ik zal wel es kijken voor het verschil.
Van wat ik weet is Nano en 5G gelijk aan elkaar qua software, behalve natuurlijk de videofunctie bij de 5G.

Ik vind het scherm echt heerlijk, ik zou er erg met plezier een filmpje van 2 uur op kunnen kijken, in de auto ofzo. :)
Is Gopod dat programmatje dat je volume boost? Bij mijn Mini had ik dit altijd gedaan maar het effect was dat als ik op de iPod 50% van me volume had, dat het hardste was. (Dus na 50% gingie niet harder)

[ Voor 24% gewijzigd door Hidde op 24-10-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidde had even een vraagje

waar haal jij die info waar alles is vandaan ?
waar je ipod zich bevindt enzo ?

mvg Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:55:
voor in je car
haal deze set: http://itronics.nl/index.php/category/auto-electronics/ + een universele dock en klaar is kees. _/-\o_
Sorry, maar kan dit toch echt niet mooi vinden :X
Daarnaast ging het me alleen om de iPod, niet om een mini met touch TFT.

Maar ik bedacht me dat een 5G ook in een 4G dok past/werkt, dus dan zal in-car niet zoveel verschillen van de 4G ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
Gopod werkt nog niet met de 5G iPods, staat op hun site... zal wel dit weekend een updat komen ervoor.
Hidde had even een vraagje

waar haal jij die info waar alles is vandaan ?
waar je ipod zich bevindt enzo ?

mvg Daniel
De emailinbox van je Apple ID staan alle gegevens enzo, en als je het mailtje 'Leveringsaankondiging' hebt gehad, kan je de status bekijken en tracken. Je hebt een groene pagina van apple zelf, maar daar staan ook twee tracking numbers. 8xxxxxxx, 1xxxxxx.
Die TWEEDE kan je invullen bij www.tnt.nl als 'vrachtbriefnummer' en zo kan je de gedetailleerde informatie vinden.

Overigens is het depot van Rotterdam hetzelfde als depot Dordrecht. Doordat de Apple site bij mij afgelopen weekend Dordrecht zei, maar TNT Rotterdam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hidde schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:56:
Gopod werkt nog niet met de 5G iPods, staat op hun site... zal wel dit weekend een updat komen ervoor.
volgens de maker (ik heb hem net gemeeld) zou gopod ook moeten werken op de iPod 5g, hij heeft daar alleen geen bevestiging van en vraagt deze dus aan de gebruiker(s). Dat is de reden dat het nog niet op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

alienfruit schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:29:
Wat aardig van je! Ik kijk uit naar je conclusie :) Eerlijk gezegt een negatieve.... anders moeten we deze iPod ook kopen. Een mooie Madonna paarse iPod Nano zoul euk zijn als die eraan kwam of een iPod 5G editie in een gekke kleur (geel ofzo)
Sorry, was helemaal vergeten om mijn post nog even te editten. Maar je hebt geluk ;) Krijg hem dan niet op de iPod via iTunes.

Maar het 480x480 verhaal is ook een beetje onzin. 5xx x 3xx gaat bv ook prima. Wat wel zo handig is qua verhoudingen.

Ik ga nog weleens wat proberen met kort stukje video footage. Zit me nu even suf te downloaden aan muziek-clipjes. Ik zou eigenlijk wel willen weten wat de echte max. resolutie is in MPEG4.

Ik hoop overigens wel dat Apple wat meer codecs gaat ondersteunen als dat hardware matig tenminste mogelijk is. Kan weer wat werk schelen. Hoewel er proggies zat zijn die 'batch' converteren naar mpeg4 en vervolgens je computer wel uit willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Jongens nog eenmaal: Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Ik begrijp dat het moeilijk is als je vol spanning op je nieuwe iPod wacht, maar probeer daar zoveel mogelijk aan tehouden. En mocht je het toch posten, post dan een beetje uitgebreid, zodat andere mensen er ook iets aan hebben en evt. nog wat extra informatie over iets anders. Op iLounge (http://forums.ilounge.com...&perpage=15&pagenumber=25) kun je naar hartelust praten over de verzending en daarna weer snel terug komen naar GoT als je hem hebt :P.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:02:
[...]
Dit staat er al sinds 21e dus
Maar als ik een status kijk van iemand hier op het forum gaat het allemaal veel sneller.
http://www.apecode.com/appletrack/ (trackingsite van Kuehne en Nagel). En ander kun je denk ik beter Apple even opbellen voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/dawuss/pics/sweep.gif

Lees die topicwaarschuwing toch eens mensen...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Is de ipod nu duurder geworden ? Ik zag hem dacht ik eerst op de site van apple staan voor € 299,- En nu kost hij € 329 ? Of heb ik dat gewoon verkeerd gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
battery packs worden een stuk interessanter natuurlijk nu met de high consuming video mogelijkheden

voorbeeld 4g: http://www.tekkeon.com/site/products-mypower.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankvanhoesel schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:24:
Is de ipod nu duurder geworden ? Ik zag hem dacht ik eerst op de site van apple staan voor € 299,- En nu kost hij € 329 ? Of heb ik dat gewoon verkeerd gelezen ?
De laatste 4g iPod was €309,- , de nieuwe 5g iPod is €329,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
de nieuwe 5g iPod is €329,-
Dacht dus dat ik die had gezien voor € 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan waarschijnlijk de studenten-prijs geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 09:47

Erik80

Sinds 1980

dat was in $ ;)

Vergelijk maar op store.apple.com en store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ipod binnen maar hij doet helemaal niets!!! Aangesloten en ik zie het schermpje om de taal te selecteren maar helemaal niets reageerd! Iemand een idee?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Misschien is dit filmpje ook nog wel leuk om te bekijken als je nog niet besloten hebt:

http://reviews-zdnet.com....505-6490_16-31556110.html

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Erhnam schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:34:
Ipod binnen maar hij doet helemaal niets!!! Aangesloten en ik zie het schermpje om de taal te selecteren maar helemaal niets reageerd! Iemand een idee?
Ja de handleiding lezen ;). Je kunt je iPod resetten met de center en de menu knop, gewoon een paar seconden ingedrukt houden. Niet weer aansluiten! Je gaat nu eerst met behulp van de CD de restore software installeren en dan sluit je de iPod weer aan. Eh viola, il marche!

Ik heb em ook binnen btw, ik heb nu geen tijd om er veel over te zeggen, ik moet echt gaan leren, maar hij is zo @%#!)% mooi!

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 25-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sorry, was helemaal vergeten om mijn post nog even te editten. Maar je hebt geluk ;) Krijg hem dan niet op de iPod via iTunes.

Maar het 480x480 verhaal is ook een beetje onzin. 5xx x 3xx gaat bv ook prima. Wat wel zo handig is qua verhoudingen.
Aah, gelukkig maar! Mijn telefoon slikt namelijk alleen het PAL formaat goed, de rest wordt of gecentreerd of verkleint errug irritant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik heb ff een klein vraagje is dat ding nou verkrijgbaar gewoon bij de applestores in a'dam of r'dam of den haag??
ik wil hem het liefst vandaag in huis hebben >:)

ik heb de applestore lijn gebeld en ze hangen gewoon op (2x)
ze hebben vast nummerherkenning :P

Edit: typos

[ Voor 7% gewijzigd door Denko op 25-10-2005 14:10 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Korte ervaringen:

Model: iPod 5G 60Gb (zwart)
Firmware: v1.0 (2005-10-12)

- In werkelijkheid is de 60Gb maar 'echte' 55,6Gb. Dat komt doordat Apple met 1000den werk, ipv. 1024den
- Om video op de iPod te krijgen gebruikt ik Videora iPod Converter (http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/download.php), nu kan ik eindelijk kijken !!
- Laser grafering is direct met het Apple logo op de onderkant aangebracht, dus er is geen verschil kwa kleur
- De hoofdtelefoon en usb kabel zijn gewoon wit, dat vind ik wel jammer en had ik niet van Apple verwacht. Bovendien zit er geen adapter meer bij.
- Ik bestelde um 12-10 en kreeg um 24-10 binnen.
- De meegeleverde iTunes 6 was ouder dan op de website (momneteel v6.0.1.3) dus meeteen ff geupdate.

[ Voor 12% gewijzigd door FuzzyFocus op 25-10-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien bij de zwarte iPod nano ook witte oordopjes verzonden werden is het niet verwonderlijk dat je nu bij je zwarte 5G ook witte krijgt m.a.w. je had het van Apple kunnen verwachten dat ze niet zwart waren ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

even een hele stom vraag misschien, maar ik heb zelf nog nooit een iPod gehad en nu was ik mijn muziek allemaal opnieuw aan het indelen. En toen kwam ik van die verzamelalbums tegen, een vaakgevonden optie is dat je een dergelijk album tagged als volgt:
Artist: Various / of naam van het album
Title: Artist - Title van het liedje

Maar ik wil eigenlijk liever dat alle artist velden daadwerkelijk de artist bevatten en de title de echte title en dus niet in het format: artist - title

Is het dan nog steeds mogelijk om dit album in zijn geheel af te luisteren? Kan je dus naast per artiest te zoeken ook per album zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan aanvinken dat het nummer deel uitmaakt van verzamelalbum heb ik me laten vertellen...
Dan zet hij ze toch bij elkaar.. (?)

Je kan sowieso op album sorteren...
alle tracknummers goed zetten en albumnaam en klaar..

[ Voor 28% gewijzigd door kaassouffle op 25-10-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Fietslamp schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:38:
Misschien is dit filmpje ook nog wel leuk om te bekijken als je nog niet besloten hebt:

http://reviews-zdnet.com....505-6490_16-31556110.html
Pffff, daar heb je dus ook geen reet aan zeg... 1 minuut vol 'mja, best leuk ding'. Aan het eind zeggen ze nog even gauw dat de batterijduur kort is icm video.

Kijk dus _niet_ naar dat filmpje als je nog niet hebt besloten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ dat er een spoiler voor Desperate Housewives in verstopt zit :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

FuzzyFocus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:02:
- Om video op de iPod te krijgen gebruikt ik Videora iPod Converter
Bedankt! Ik zocht nog wat handigs. Ik gebruik nu IMToo PSP converter maar werkt niet helemaal lekker. Kan ik alles weer fijn opnieuw doen ;)

Nog een vraagje voor bezitters. Als ik video's in iTunes gooi dan pas ik nog even de Artist - Title tag aan. Ik wilde daarna ff alle video files selecteren om ze als 'music video' te markeren. Maar gek genoeg kan dat volgens mij niet. Of ben ik een blind paard en kijk ik er overheen?

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
iPod besteld? Gefeliciteerd, maar het draagt niets bij; die berichten worden dan ook verwijderd.

Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar het is bijzonder oninteressant om telkens te lezen wie nu weer een iPod besteld heeft, welke kleur die heeft, en in welke stad 'ie is.

Bij deze 't verzoek dit soort opmerkingen achterwege te laten.