Soow, das al een lang draadje!
Ben 2 jaar geleden begonnen met de renovatie van m`n nieuwe woonhuis en wou tegelijk een domotica systeem erin verwerken. Al snel kwam ik er achter dat een domotica stopcontactje me al gauw meer dan €100,- ging kosten dus dat werd `t dan ook niet. PLC was ook geen optie, dat zou bergen spaghetti betekenen en ik hou niet zo van Italiaans. Ik heb me niet gewaagd om met een PC, een homebrew proggie en compo alles aan te sturen, alleen vanwege het feit dat ik geen verstand heb van PC-taal. 1 en 0 is logisch, maar dan houdt het ook op N11B
Inmiddels ben ik met een Logitech Harmony 555, PS3 adapter en JB-media Lightmanager Pro [LMP] al een heel eind gekomen. En dat voor een fractie van de prijs van een bus systeem. (En in mijn ogen is wat ik heb ook een domotica systeem, funtioneert immers met componenten van diverse merken, Jaga, Gira, Honeywell, Siemens ect: EAT THIS! lol)
De LMP is wat aan de dure kant, €150 voor een kastje met 2 lampjes, maar is door de uitgebreide inzetbaarheid wel te rechtvaardigen. (kostprijs in China zal zekers maar enkele euri's zijn, anyway, kudos to the ontwerper). Naast bediening van verschillende RF ontvangers middels een AB, kun je ook timers programmeren
Aanvankelijk ben ik begonnen met een setje van Elro (2x 440S, 1x 440D en 1x 440R), maar met dat setje kun je icm de LMP dan geen huis code meer instellen.
Switches 1-9 allemaal op ON en 10 OFF, voor de unit code 6 of 7 of 8 of 9 OFF, anders werkt het niet. Mijn advies is dan ook om Klik Aan Klik Uit aan te schaffen, bestaat al een tijdje, heeft de meeste diversiteit aan componenten en is echt niet veel duurder dan alle andere namen die komen en gaan.
Vandaag een nieuw product van KAKU aangeschaft, 2x de Mini inbouw schakelaar AWMR-230. In te bouwen achter een bestaande schakelaar en met functiebehoud van de schakelaar. Heeft iemand al ervaring met dit type? Ik ben benieuwd of dit funtioneert als je er 2 inbouwt bij een dubbele schakelaar, aangezien het advies is om minimaal 50cm tussen verschillende componenten te houden.