Toon posts:

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 281.574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nocturno
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-10 09:27
bedankt , dat dacht ik al, maar ik wou mijn serieele poort er niet aan wagen ;)

toch maar es een basiscursusje electro doen denk ik, ik pruts graag en in dit subforum worden toch de leukste dingen gemaakt _/-\o_

• Nocturno
*dom* , ik moet beter kijken.. laat maar dus

[Voor 88% gewijzigd door Nocturno op 02-02-2006 05:25]

• Mr GAmba
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 13:35

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik zit nog steeds met het probleem van winlirc.

Ik heb winlirc-0.6.5 "geinstalleerd" op mijn systeem. Ook heb ik een config file voor mijn klik-aanklik-uit systeem, dit werkt allemaal perfect. In winlirc kies je de code, klikt op Send Code , en de betreffende lamp gaat aan of uit. Perfect allemaal.

Nu komt alleen het probleem, waar kan ik winlirc configureren voor telnet ?. Ik heb al wel die extra regel aan het register toegevoegd, maar krijg er totaal geen reactie uit,.. ?

edit besturings systeem : Win XP home, Apache 2.0.55, PHP 5.1.2

[Voor 8% gewijzigd door Mr GAmba op 03-02-2006 19:35]

Signature unavailable

• KingOfDos
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05-10-2018

KingOfDos

C:\DOS>_

Eindelijk heeft klote Velleman die TX443N's verzonden naar de electroboer hier. Ik heb ze vrijdag opgehaald incl wat onderdelen. Ik had ze al besteld op 02 november 2005 :+

Maargoed dat het zo lang geduurd heeft ligt aan Velleman, dat bedrijf ligt schijnbaar een beetje overhoop op het moment. Ook op de stikker's die op het zakje zitten wat Velleman ingepakt had voor mij staat een datum:
Printed: 02/02/2006 07:01:53
Er waren er perongeluk 2 besteld, dus ik heb ze allebij maar mee genomen, dan heb ik dat ge** niet nog een keer :+

Binnekort maar even wat solderen :Y)

*NIX ftw

• KingOfDos

KingOfDos

* KingOfDos heeft de Trust * gehacked :Y)
(* ook onder andere merken verkocht btw, verdere specs van printjes (maker) edit hier morgen bij)

Pinnetje zoeken is simpel, op de PT2262 neem je pin 17 (DOUT). Verder beschikt dit ding over 256 verschillende kanalen, een aantal huiscodes, en dan heb je per huis 4x4 (A tm D, 1 tm 4) apparaten. Ik heb de configuratie van 1 huisblok al afgewerkt, de rest van de huisblokken ga ik ook nog verwerken.

De schakeling is opgebouwd op een breadboard, werkt simpel en effectief. Morgen eens kijken voor een mooie behuizing, en ik ga ook kijken waar ik het beste een antenne mee kan maken, een paar verschillende tests uitvoeren, kijken hoe ver ik met wat voor soort antenne kom.

[Voor 22% gewijzigd door KingOfDos op 06-02-2006 03:53]

*NIX ftw

• Scout77
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-10 15:29
van http://www.rentron.com/ruf-bot.htm
Using antennas made for 900Mhz cordless telephones I was able to get a range of 350 feet outdoors, and when I boosted transmitter power slightly past 12 volts (not recommended) I achieved a distance of 500 feet.

Lekker belangrijk

• KingOfDos

KingOfDos

http://baracuda.homeip.net/pics/zapper/2006-02-06-breadboard-zapper01t.jpg
(klik=groot)

http://baracuda.homeip.net/pics/zapper/2006-02-06-breadboard-zapper02.jpg

Foto van het baantje gaat lastig met mijn camera, die doet niet aan details. Minimale afstand 25cm :+
Maargoed, als je het datasheed van de TP2262 hebt, dan is het pin 17, DOUT.

Na wat knutselen met PHP, flink wat aanpassingen omdat hij de code niet goed accepteerde (ivm verwachte delay door winlirc). De huidige antenne werkt wel redelijk moet ik zeggen, beter dan de echte zapper (die had af en toe moeite met 1 lamp, nou geen last van).

Soms wil het trouwens niet werken, dan druk ik op de knop, en dan gaat de lamp niet aan. Mijn multimeter geeft op de elco 10.99v (idle) en zodra ik een commando verstuur (op 6 repeats) dan zakt hij op zijn laagst tot 10.04v. Als ik vaker (10x snel) achter elkaar op de knop druk (zodat de elco niet kan opladen) dan zie ik hem wegzakken tot 8,96v. Doe ik het iets langzamer dan komt hij niet onder de 9.5v. Echter zit het probleem van niet werken niet in het voltage, want hij doet het ook na een tijd idle (zodat de elco geheel opgeladen is).

Waarom hij soms niet goed wil werken snap ik nog niet helemaal, maargoed, dat fix ik nog wel (hoop ik), iemand toevallig tips waar ik naar zou kunnen kijken?

WinLIRC config:
http://baracuda.homeip.net/pics/zapper/2006-02-06-config-winlirc.jpg

Stukje PHP code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
//knipperdeknip
if ($fp = fsockopen($this->config['lirc_server'], $this->config['lirc_port'])) {
    usleep(50000);
    $sendmsg = 'SEND_ONCE '.$this->config['lirc_zapper'].' '.$button.' '.$repeat;
    fwrite($fp, $sendmsg."\r\n");
    $ret_data = fread($fp,8096);
    fclose($fp);
    //knipperdeknip
}
//knipperdeknip

Edit: Zou het trouwens kwaad kunnen als ik de diode tussen de GND en de DATA lijn vervang door een ledje? Opzich werkt het wel goed, maar ivm mogelijke schade wil ik dat toch wel even weten ;)

Edit2:
Bron
Lambda (Wavelength) = Signal Frequency / Speed of light
Lambda = 433*10^6/3*10^8 meters
Lambda = 1.4333 meters

Minimum length of antenna for effective transmission should be atleast Lambda/4
Length = 1.4333/4 = .36 meters = 36 cm

[knip]

http://baracuda.homeip.net/pics/zapper/antenne433.jpg

[Voor 65% gewijzigd door KingOfDos op 07-02-2006 01:14]

*NIX ftw

• Scout77
Volgens mij gaat hier iets verkeerd ...

s-1 / m s-1 = m-1
lambda heeft nu de eenheid [m-1] moet dat niet [m] zijn?

m s-1 / s-1 = m

na ff googlen wikipedia golflengte Je zit dus verkeerd.

[Voor 10% gewijzigd door Scout77 op 08-02-2006 17:45]

Lekker belangrijk

• JuuL20
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-08-2020
Idd Scout, Lambda is c/f
dus niet f/c !!

[Voor 22% gewijzigd door JuuL20 op 08-02-2006 18:51]

• Nocturno
@Masterbeer - is het nog gelukt met het uitlezen?

@J-a-s-p-e-r - heb je een werkend schema voor de zender? (en/of foto's)

ik heb mijn zender klaar, maar helaas nog geen config voor het blokkersetje waar Masterbeer ook mee bezig was.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-10 09:45
@nocturno; ja schema staat in dit topic ergens :)

• Nocturno
Doh ik bedoel de ontvanger natuurlijk , zender is klaar ;)

[edit] en werkt! heb ook een klikaan/klikuit setje bij karwei gehaald
nu nog het blokker setje, en mijn gashaard , ik zie veel mogenlijkheden hehehe

[Voor 57% gewijzigd door Nocturno op 09-02-2006 17:17]

• j-a-s-p-e-r
Nou die staat ook eigelijk ongetwijfeld in dit topic maargoed, ik ben in een aardige bui ;)
http://members.home.nl/japser/rf/receiver.png

Controleer het zelf maar of hij goed is. Die 78L05 werkte bij mij niet echt goed, dus heb ik daar ff een los voedingkje voor gemaakt (twee keer een condensatortje voor en na de 78L05) voor een mooie stabiele voeding.

Het werkt alleen bij mij zeer matig, zit veel storing op het signaal. Dus mischien een lekker grote condensator ertussen gooien :) Of een kooi erom heen.
Moet zeggen dat de aarde hier ook niet in orde blijkt te zijn dus dat kan het ook zijn.
Achja als ik er tijd en zin in heb dan ga ik d'r weer mee verder :)

Het systeempje werkt eigelijk al wel heel leuk zo, heb een php site met een compleet instelbaar tijdschema voor alle lampen en dingen hier.
Werkt heel erg fijn! Nog steeds reuze bedankt Sprite voor alle goede ideëen :D

@King-Of-Dos:

Zet je comport speed es op 115200 misschien dat dat helpt? Voor de rest zou het gewoon moeten werken. Schema goed? Geen rotte componenten ofzo?
Instellingen qua winlirc zijn hier (op de snelheid na) het zelfde. Misschien ff een andere computer pakken ofzo? Atmozz had ook problemen met z'n zender op een ouder servertje, dat bleek met een andere computer wel te gaan.

[Voor 18% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 10-02-2006 00:15]

• KingOfDos

KingOfDos

@ j-a-s-p-e-r:
Ik zal vanavond even proberen of het goed werkt op een andere computer, misschien dat het dan wel goed gaat. Ook ga ik proberen het signaal van een aantal knoppen opnieuw proberen in te lezen, misschien dat hij bij het ontvangen was ruis (ofzo) mee genomen heeft, en mocht dat het geval zijn dan filter ik het er deze keer uit (dmv een lager foutpercentage in winlirc).
offtopic:
ey, type mijn nickname eens goed, zonder streepjes :+

Wat voor antenne is nou het beste om te maken? Ik heb een helical antenne geprobeerd, en ook een sprietje van 15.5cm, maar dat maakt geen verschil. Verder heb ik niet voldoende natuurkundige/etc kennis om zelf adhv de bovenstaande sommen een antenne te selecteren/berekenen.
Mijn vraag: Welke antenne kan je het beste gebruiken voor een 433mhz zender?

http://en.wikipedia.org/wiki/Antenna_%28electronics%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Helical_antenna

[Voor 8% gewijzigd door KingOfDos op 10-02-2006 09:43]

*NIX ftw

• Nocturno
thanx j-a-s-p-e-r , ik bedoelde ook een werkend schema, dat schema wat je eerder had gepost heb ik natuurlijk wel gezien, maar daar zij je zelf van dat het niet goed werkte , dus ik bedoelde eigenlijk een "werkend" schema ;)

maar misschien dat iemand dat nog uitvogeld :)

kan ik nog wat andere ab's "opnemen" ,zonder ze open te hoeven slopen.
je zender schema werkt super! , beter dan de orginele blokker ab's kwa afstand.

• Scout77
KingOfDos schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:42:

Wat voor antenne is nou het beste om te maken? Ik heb een helical antenne geprobeerd, en ook een sprietje van 15.5cm, maar dat maakt geen verschil. Verder heb ik niet voldoende natuurkundige/etc kennis om zelf adhv de bovenstaande sommen een antenne te selecteren/berekenen.
Mijn vraag: Welke antenne kan je het beste gebruiken voor een 433mhz zender?
Kwart lambda (1/4 golflengte) lijkt me verstandig.
Klein rekensommetje:
Lambda=c/f = 3*10^8 / 433*10^6 = 0.7meter
1/4 lambda is dan: 0,7/4 = 0,173m = 17,3 cm

is de ideale lengte.

Lekker belangrijk

• KingOfDos

KingOfDos

@ Scout77:
Moet ik die 17.3cm incl of excl het pootje van de zender maken? En moet de antenne nog van een speciaal materiaal zijn (ijzer of juist koper, dik of dun, etc)? Ik heb nou van een netwerkkabel 1 ader gebruikt, werkt opzich wel redelijk.

*NIX ftw

• JuuL20
Scout77 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:58:
[...]
Kwart lambda (1/4 golflengte) lijkt me verstandig.
Klein rekensommetje:
Lambda=c/f = 3*10^8 / 433*10^6 = 0.7meter
1/4 lambda is dan: 0,7/4 = 0,173m = 17,3 cm

is de ideale lengte.
Komt me bekend voor ;)
Moet ik die 17.3cm incl of excl het pootje van de zender maken?
Ik zou het persoonlijk inclusief doen
En moet de antenne nog van een speciaal materiaal zijn (ijzer of juist koper, dik of dun, etc)? Ik heb nou van een netwerkkabel 1 ader gebruikt, werkt opzich wel redelijk.
Geen id, maakt denk ik niet zo'n groot verschil. Correct me if i'm wrong :)

[Voor 40% gewijzigd door JuuL20 op 10-02-2006 16:32]

• Scout77
antenne theorie

Jij wilt een "vertical antenne" maken. Omdat je dus eigenlijk een antenne hebt die zichzelf dan spiegelt naar beneden (de grond in) zou ik hem dus, zoals juul zegt, incl. voetje doen.

Materiaal van de antenne heb ik ook geen idee van, kon ik ook niks over vinden. Redelijk werken kan natuurlijk altijd ... maar ideal is beter :)

[Voor 11% gewijzigd door Scout77 op 10-02-2006 16:49]

Lekker belangrijk

• KingOfDos

KingOfDos

Da's het zoveelste verhaal wat ik over de "vertical antenne" lees, 't komt er op neer dat je een lange draad naar boven hebt (de antenne) en een stalen plaat als ground. Zou ik een mini-coaxkabeltje kunnen gebuiken om de antenne te verlengen, zodat ik netjes de 17,3cm kan blijven gebruiken? Of stoort het op een coaxkabel ook al erg?
Ik heb wel de zender ingepakt met allu folie zodat die in ieder geval geen storingen kan opvangen, verbonden met de ground natuurlijk.

Is het misschien een idee om een apart topic te openen? Mensen kunnen er hier overheen lezen, en als apart topic wat minder snel (verschillende intressegebieden van mensen, etc).

http://www.radio-transmitters.com onder "Antenna's", daar staat misschien iets zinnigs tussen, veel meer krijg ik zo snel niet gevonden.

[Voor 32% gewijzigd door KingOfDos op 10-02-2006 22:16]

*NIX ftw

• Fr33z681
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16-08-2006

Fr33z681

A dirty mind is a joy for ever

@KingOfDOS
Zou je mss het schema'tje kunnen posten waarmee je die zender hebt opgebouwd die je op die foto's in dat breadboardje hebt gestoken? Ik zag daaronder wel weer een schema staan, maar daar kon ik niet veekl wijzer uit worden. Heb zelf vandaag zo'n zendmodule gehaald + een condensator van 1000nF en 3 zenerdiodes d8 ik, dus wou dit weekend mss es wat gaan prutsen ^^

• j-a-s-p-e-r
@KingOfDos

M'n oog las jouw nick altijd met streepjes :p maar nu je het zegt, er staan inderdaad geen streepjes in sorry

Maar heb je het al geprobeerd op een andere computer? Had dat effect? Ik denk dat een coil antenne opzich wel goed zou moeten werken, want zo'n origineel ABtje heeft ook een coil antenne ingebouwd zitten. Materiaal; koper natuurlijk, dat geleidt het beste. Zelf heb ik een koperen telefoonkabel adertje met coating gebruikt en dat in een coil met diameter 1 cm en lengte 10 cm ofzo gedraaid. Zonder enige vorm van berekening eigelijk en het het bereik is groter dan mijn huis is :)

@fr33z

Kijk maar in dit topic, staat er schema gewoon in.

• Fr33z681

Fr33z681

Ik d8 laat mij dit ook eens proberen, maar ik loop tegen een btje vaag probleem op.
Ik heb zo'n zenderunit gemaakt, maar als ik IRSEND blaat uitvoer, krijg ik de volgende melding:
irsend: hardware does not support sending
Ik meen me te herinneren dat dit ergens een instellingkje was, maar kan het nergens meer vinden. Heb al gegoogled en de docs gecheckt maar hoe zet ik dat op "hardware kan wel zenden", zeg maar :P

[Voor 4% gewijzigd door Fr33z681 op 12-02-2006 22:22]

• JuuL20
j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:50:
Zonder enige vorm van berekening eigelijk en het het bereik is groter dan mijn huis is :)
Jij hebt er dus goede ervaringen mee?
In hoeverre heb je nog goed bereik als er een muur oid tussen zit?

• KingOfDos

KingOfDos

Fr33z schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 01:08:
@KingOfDOS
Zou je mss het schema'tje kunnen posten waarmee je die zender hebt opgebouwd die je op die foto's in dat breadboardje hebt gestoken? Ik zag daaronder wel weer een schema staan, maar daar kon ik niet veekl wijzer uit worden. Heb zelf vandaag zo'n zendmodule gehaald + een condensator van 1000nF en 3 zenerdiodes d8 ik, dus wou dit weekend mss es wat gaan prutsen ^^
Ik heb het schematje van j-a-s-p-e-r gebruikt.

Zie deze post van j-a-s-p-e-r. Ik heb zelf de diode tussen pin 1 en 2 (bekeken vanaf bepinning 'zender') vervangen door een ledje, zodat ik kan zien of hij aan het zenden is, werkt ook goed :)

* KingOfDos gaat morgen de module op z'n server aansluiten ipv deze pc.
In de hoop dat hij dan direct na 1x het commando versturen werkt ipv dat ik 20x een command moet versturen in de hoop dat het een keer werkt.

[Voor 11% gewijzigd door KingOfDos op 13-02-2006 01:24]

*NIX ftw

• j-a-s-p-e-r
JuuL20 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:30:
[...]

Jij hebt er dus goede ervaringen mee?
In hoeverre heb je nog goed bereik als er een muur oid tussen zit?
Ik heb een servertje in de een soort inloopkast zitten hier. grootste hemelsbrede afstand is dan een meter of 15 met 3 muren er tussen. En dat werkt perfect.

@KingOfDos:

Hoop voor je dat het gaat werken. Opzich zou het wel goed moeten werken met dit schema, dus misschien toch de computer of een componentje. Die antenne zou niet zo heel veel uit moeten maken, welke zendafstand heb je ongeveer?

Editje: En ik heb nog wel wat over aansturing via php voor de liefhebbers

[Voor 6% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 13-02-2006 17:25]

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik heb nu dit schema in elkaar geknutselt :

http://home.hccnet.nl/b.m.oome/433mhz.jpg

D1 en D2 zijn 5,1V zenerdiode's , 2 weerstandjes van 1k om de boel niet teveel te belasten, en een C'tje van 100uF ( wat ik toevallig bijdehand had ). Antenne is een stukje gelaktkoperdraad van ongeveer 17 cm.

Werkt perfect, en bereik 2 verdiepingen omlaag, waar zelfs bloetoot niet doorheen komt soms,...

[Voor 41% gewijzigd door Mr GAmba op 13-02-2006 19:45]

Signature unavailable

• JuuL20
Blue tooth heeft maar een heel klein bereik ivg met 433MHz hoor :D

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Mja dat idee begin ik ook te krijgen. Tis meestal niet veel meer dan 5-10 meter, maargoed voor de carkit is het meer dan genoeg dus,...

Signature unavailable

• Fr33z681

Fr33z681

srry voor het kickje maar, weet iemand iets over die melding van LIRC?
IRSEND: hardware doesnt support sending
hoe los ik dit op?

• j-a-s-p-e-r
Heb je winlirc wel goed staan?
http://baracuda.homeip.net/pics/zapper/2006-02-06-config-winlirc.jpg
speed mag wel hoger trouwens. 115200 ofzo

En probeer het eens via de interface van WinLIRC zelf, misschien wil het dan wel?

[Voor 11% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 15-02-2006 00:19]

• Fr33z681

Fr33z681

Via WinLIRC ishet me gister heel even gelukt :)
Maar dit moet onder linux, ik gebruik Debian. Mss helpt het om alles opnieuw te installeren en dan de optie transmitter=ON te gebruiken. Maar is er geen andere manier om LIRC te vertellen dat ik toch echt wel een zender eraan heb hangen? Want onder windows is het me wel heel even gelukt :P

• KingOfDos

KingOfDos

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb de remote aangesloten op een andere computer, en daar alle knoppen ingeprogrammeerd binnen WinLIRC. Nou werkt het echt perfect, ook het verzenden :)

Ik kreeg echt gigantisch veel ruis binnen als ik het uitlas op mijn eigen computer (toets B31 had op mijn pc 6 goed en 64 signalen fout op mijn pc, andere pc was het 64 goed en 4 fout). Het verzenden gaat perfect vanaf mijn eigen computer, de exacte afstand weet ik nog niet. In ieder geval door 2 muren van de 1e verdieping naar de begane grond (achterkant huis naar voorkant huis). Binnenkort doe ik een afstand-test, om te kijken hoe ver ik kom.

Ook heb ik een nieuwe antenne gemaakt, dit van een fietsremkabel (17cm), een gasbuisstop als poot, en 10cm dunne coax kabel (uit een vga kabel gehaald). Ik heb een stukje van de fietsremkabel een beetje opengedraait, een draadje er in gedaan, zodat ik daarna de coax er aan vast kon solderen. Aan de fietsremkabel was niet echt te solderen, da's nl staal.

http://baracuda.homeip.net/pics/zapper/2006-02-15-antenne_incl_kasje_IM003841.jpg
De antenne, incl kastje met schakeling. De antenne is binnenin gebuld met moertjes/etc om hem wat zwaarder te maken (zodat hij blijft staan).

http://baracuda.homeip.net/pics/zapper/2006-02-15-antenne_onderkant_IM003844.jpg
De binnekant van de antenne. Hier kan je zien hoe ik hem gemaakt heb.

[Voor 7% gewijzigd door KingOfDos op 15-02-2006 17:03]

*NIX ftw

• KingOfDos

KingOfDos

Trust - Wireless Power System - Configuratiefile:
De knoppen hebben namen als DA32, dat is dan huiscode D, blok A, lamp 3. En in dit geval de 2e schakelaar van lamp 3 (uit(schakelaar) OF aan/uit(dimmer)). Zo is PD11 -> Huiscode P, blok D, lamp 1, aan (of dimmen bij dimmer).

Ik heb het in PHP gemaakt, omdat ik niet echt zin had alle 512 combinatie's af te gaan. Ik heb even het protocol er uit gefilterd, zo zijn er voor blokcode/lamp (16 stuks) en huiscode's (ook 16 stuks) de zelfde hexadecimale waarde die je moet versturen. Hierdoor kon ik makkelijker een PHP file maken dan zelf 10 uur lang ieder knopje indrukken voor 30 seconden.
Oké, het heeft me wel even tijd gekost om te achterhalen hoe het gehele protocol in elkaar zat, maar eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk (zodra je het door hebt).
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
<?PHP
//Phzapper v0.1

// This program is free software; you can redistribute it and/or
// modify it under the terms of the GNU General Public License
// as published by the Free Software Foundation; either version 2
// of the License, or (at your option) any later version.
//
// This program is distributed in the hope that it will be useful,
// but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
// MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
// GNU General Public License for more details.
//
// You should have received a copy of the GNU General Public License
// along with this program; if not, write to the Free Software
// Foundation, Inc., 59 Temple Place - Suite 330, Boston, MA  02111-1307, USA.
//
// $Id: index.php/index.php4.php/index.php5.php/etc ,v 2.6 17-02-2006 20:37 precision Exp $

//This is made for the Trust Wireless Power System, based on a PT2262 chip (transmitter).
//Made by Roel J / KingOfDos - http://www.kingofdos.com
?>
#
# this config file was automatically generated
# using Phzapper Config Creator 0.1
# 
# The base of this config where generated with
# WinLIRC 0.6.5 (LIRC 0.6.1pre3) on Fri Feb 17 16:10:35 2006
#
# contributed by Roel J / KingOfDos
#     http://zapper.kingofdos.com (soon) - Wireless Power DB
#     http://www.kingofdos.com
#
# brand:             Trust
# model:             Wireless Power System
# supported devices: Based on PT2262 radio coder chip
#

begin remote

name  Trust(PT2262)
  bits            24
  flags SPACE_ENC
  eps            25
  aeps          100

one           323   974
  zero          979   318
  ptrail        323
  gap          10037
  toggle_bit      0

begin codes
<?PHP
$data_huis_array = array(
    'A'=>'FF','B'=>'BF','C'=>'EF','D'=>'AF','E'=>'FB','F'=>'BB','G'=>'EB','H'=>'AB',
    'I'=>'FE','J'=>'BE','K'=>'EE','L'=>'AE','M'=>'FA','N'=>'BA','O'=>'EA','P'=>'AA'
);
$data_channel_array = array(
    'A1'=>'FF','A2'=>'BF','A3'=>'EF','A4'=>'AF','B1'=>'FB','B2'=>'BB','B3'=>'EB','B4'=>'AB',
    'C1'=>'FE','C2'=>'BE','C3'=>'EE','C4'=>'AE','D1'=>'FA','D2'=>'BA','D3'=>'EA','D4'=>'AA'
);
$data_on = 'EA';
$data_off = 'EB';

foreach($data_huis_array as $data_huis_key => $data_huis_val) {
    foreach($data_channel_array as $data_channel_key => $data_channel_val) {
        echo '          '.$data_huis_key.$data_channel_key.'1                     0x0000000000'.$data_huis_val.$data_channel_val.$data_on."\r\n";
        echo '          '.$data_huis_key.$data_channel_key.'2                     0x0000000000'.$data_huis_val.$data_channel_val.$data_off."\r\n";
    }
}
?>
      end codes

end remote

Deze PHP code is kleiner dan de config file, 3kb vs 29kb :+

Ik ga binnenkort beginnen aan de Zapper Database, zoals ik beloofd heb. Ook kan je daar een leuk scriptje downloaden wat je lampen kan besturen, niet echt geavanceerd ofzo, maar het doet z'n werk.

[Voor 32% gewijzigd door KingOfDos op 17-02-2006 21:11]

*NIX ftw

• j-a-s-p-e-r
Kijk dat is nou eens handig gebruik maken van php!
Hiermee kan je dus alle 'kanalen' van de trust set gebruiken? Das wel heel gaaf eigelijk. Hoe heb je dat signaal nou precies uitgevist?
Misschien ga ik eens kijken hoe dat met de klik-aan set zit. Die zal ook wel enige vorm van logische signalen bevatten :P

• KingOfDos

KingOfDos

j-a-s-p-e-r schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:48:
Kijk dat is nou eens handig gebruik maken van php!
Hiermee kan je dus alle 'kanalen' van de trust set gebruiken? Das wel heel gaaf eigelijk. Hoe heb je dat signaal nou precies uitgevist?
Misschien ga ik eens kijken hoe dat met de klik-aan set zit. Die zal ook wel enige vorm van logische signalen bevatten :P
Dmv WinLIRC heb ik een paar kanalen ingeprogrammeerd. Begonnen bij huiscode A, toen E en daarna P gedaan. Ook heb ik alle onderliggende kanalen per huiscode (1tm4, A tm D = 16 lampen) uitgezocht.

Daarna heb ik de configuratie's uitgeprint, en ben ik de hexadecimale waarden gaan vergelijken. Toen ik er achter was dat de hexadecimale waarden binnen een huisblok ongeveer het zelfde waren als een huisblok zelf heb ik een kleine test gedaan. Ik heb gewoon knopje A11 van iedere huiscode (dus AA11, BA11, CA11, etc) uitgelezen, en toen bleek in die configuratie dat de hexadecimale waarde's het zelfde waren voor een huiscode of een lampcode.

Dus zodoende wist ik dat ik slechts 18 verschillende commando's hoefde in te programmeren binnen een scriptje, zodat ik ze niet allemaal handmatig hoefde in te stellen. Daar was het bovenstaande script uit gekomen.
code:
1
2
3
1 tm 16: FF BF EF AF FB BB EB AB FE BE EE AE FA BA EA AA
Aan: EA
Uit: EB

Dan is het een kwestie van FFFFEA om huiscode A, lamp 1 de status "aan" te geven (AA11). FBBAEB zal huiscode E, lamp 14 op status uit zetten (dus dat is ED22).

* KingOfDos vind zijn Trust setjes wel erg lekker, zonde dat ik er niet meer kan kopen.
Iemand ergens enig idee waar je nog Trust Wireless Power System 320xx (320SY, etc) kan kopen? Ik heb trust al gemaild, maar die kunnen ze niet meer leveren.

Op de handzenderprint staat de volgende informatie:
code:
1
2
3
4
5
6
B002R1A1
PCB002R1A01

WAN NIEN
04V0 (a)
0123
De (a) is net als een copyright teken, echter dan een A ipv een C er in.
Om het nogmaals (search/googlematig) te verduidelijken, het gaat om de volgende zendchip: PT2262.

Ik schroef zo even een ontvanger open, om te kijken of ik daar nog zinnige informatie uit kan halen. Ik wil nl erg graag weten door welk bedrijf die dingen "echt" gemaakt zijn. Dat gezien ik het idee heb dat Trust ze enkel ingepakt heeft en verkocht, maar het apparaat niet zelf heeft gemaakt/bedacht.

[edit]
Ik ben nou begonnen aan een floAt's Mobile Agent script, zodat ik met mijn telefoon, via WinLIRC mijn lichten kan besturen. Deze zal ik posten zodra die stabiel werkt :)
[edit2]
Oké, begin van mn KakuScript werkt. Ik kan al items toevoegen aan het menu, en commando's uitvoeren. Morgen ga ik verder :)

[Voor 23% gewijzigd door KingOfDos op 19-02-2006 21:50]

*NIX ftw

• KingOfDos

KingOfDos

Zo, bij deze kan ik mijn verlichting bedienen met mijn Sony Ericsson telefoon, icm floAt Mobile Agent. Ik heb een plugin geschreven voor het scripting framework wat er bij geleverd word, en die werkt nou (na wat moeite om framework aan de praat te krijgen, bugje -> fix zie forum).

Ook heb ik een VBS plugin waarmee je knoppen kan sturen, dus voor de geinteresseerde heb ik die ook maar geupload. Hier kan je de FMA plugin downloaden, en de VBScript.

*NIX ftw

• Atmoz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-10 21:09

Atmoz

Techno!!

Dus als ik het goed begrijp communiceer je via je GSM naar de computer, en die stuurt op zijn buurt die lampen aan via zo'n RS232 RF zendertje?

Op welke manier "praat" je GSM met je computer? BlueTooth? Of WiFi ofwat?

In ieder geval een erg mooi en vet systeem!!!

Ik had laatst ook wat gemaakt zodat ik met mijn MDA Vario (mobiele telefoon) m'n lampen kon bedienen, maar dat was gewoon via een website die op de computer stond en die haalde ik dan via de telefoon op zodat ik op wat buttons kon klikken om de lampen te schakelen. Maar dat was echt vet traag: eerst moest de website naar de telefoon geladen worden, dan moest ik ergens klikken, dan werd het weer terug gezonden en dan stuurde de webserver via het netwerk een signaal zodat op de andere winlirc met zo'n zender eraan de lampen bediende. Echt vet bout eigenlijk. Daarom heb ik gister m'n telefoon maar weer verkocht :)

• KingOfDos

KingOfDos

atmoz schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:35:
Dus als ik het goed begrijp communiceer je via je GSM naar de computer, en die stuurt op zijn buurt die lampen aan via zo'n RS232 RF zendertje?
Correct.
Op welke manier "praat" je GSM met je computer? BlueTooth? Of WiFi ofwat?
BlueTooth, en dan speciaal via FMA, da's al een compleet opensource framework voor SE telefoons :)

Wel een takkewerk om uit te zoeken hoe ik exact het telnetschermpje weer kon verlaten, maar dat heb ik gelukkig wel gevonden, met wat spelen :) .

*NIX ftw

• Scout77
Mijn website voor het besturen van mijn schakelaars, nog niet af en heb nog geen rf zender, ze laten nog evn op zich wachten.

Wegens gebrek aan inspiratie gebruik gemaakt van de layout van kingofdos (als je d'r problemen mee hebt hoor ik het graag).

Lekker belangrijk

• KingOfDos

KingOfDos

Scout77 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:05:
als je d'r problemen mee hebt hoor ik het graag
Geen probleem hoor. De layout komt in een opensource script te zitten wat je binnenkort kan downloaden vanaf mijn website.
[/semi-offtopic]
Ik zou persoonlijk 2 dingen aanpassen:
1) Ik zou hem niet zo publiekelijk beschikbaar stellen, dan gaan mensen continu met je lampen spelen.
2) Ik kies er persoonlijk voor om niet te onthouden of een lamp aan/uit staat. Dat omdat ik ook nog een "losse" zapper heb. Als ik dan met die losse zapper ga werken dan klopt het niet ten opzichte van mijn computer. Vandaar dat ik er voor gekozen heb om de toetsen gewoon in te programmeren, maar geen aan/uit effecten in een database/whatever op te slaan.

Om even een statusupdate te geven van mijn vraag aan Philips over het AmBX verhaal: Ik heb nogsteeds geen andwoord van ze, ik denk dat ik ze maar ga bellen, in de hoop dat ik dan andwoord op mijn vraag krijg. Ik wil nl weten hoe "open" het AmBX systeem gaat worden, zodat we als particulieren ook iets kunnen bouwen met het systeem.

Het lijkt me namelijk zonde als je allemaal apparatuur in huis hebt staan die je dan niet kan gebruiken / bedienen. Ja oké "reverse engineering" werkt ook goed, maar dat kost wel veel tijd, dus ik heb liever dat ze het vanuit de ontwikkelaar "open" maken.

*NIX ftw

• j-a-s-p-e-r
Ja status onthouden is geen goed plan. Je kan idd beter een burst van het aan/uit signaal sturen op het moment dat je ze aan uit wilt hebben.
Heb hier prima werken met apache/ php icm mysql.
Dus een afgeschermd stukje op mn webserver waarop ik een 'actie' kan kiezen icm. met een tijd. Nu alleen nog even maken dat hij ook de dag kan kiezen en ik hoef ook nooit meer tijdschakelaars enzo in de vakantie te gebruiken :)

Heeft iemand nog wel eens gekeken naar de 433,92 MHz ontvanger? Ik heb er geen tijd en zin meer in gehad, maar ben wel benieuwd of er nog meer mensen mee bezig zijn (geweest).

Alhoewel dat ook niet meer helemaal nodig is met KingOfDos zijn reverse engineering :p

• KingOfDos

KingOfDos

Status onthouden kan bij mij helemaal niet met mijn dimmers, de dimmers hebben 1 knop voor aan EN uit, en een knop om te dimmen. Ik kan dus wel bursten naar de dimmer, maar dan heb ik een disco :+

j-a-s-p-e-r: Waar haal jij die ontvangers? Ik wil er opzich wel even mee spelen, mits die dingen niet te duur zijn. Als er een serieus schema aanwezig is, en een stukje software wat ik kan hacken, dan is het voor mij niet zo'n probleem ;)
Ik kan dus echt geen programmeertalen, ja VB5 heb ik een beetje gebruikt een jaar of 6 geleden. PHP / DOS of Hackwerk is geen probleem.

*NIX ftw

• Nocturno
ik heb een mini remote in vb gemaakt, en dat werkt ook goed, alleen als ik de repeats boven de 1 zet duurt het even voordat ik "antwoord" van winlirc krijg, maar dat vang ik nog wel af.

• j-a-s-p-e-r
@KingOfDos;
Dat printje is net zoiets als die zender. Ook van velleman. Ik heb het via display eindhoven besteld, kostte iets rond de 10 /15 euro. Dus dat valt reuze mee.

Als mn tentamens over een week of 4 weer over zijn dan ga ik me er ook weer eens in storten. Het lijkt me namelijk erg leuk om zo'n losse handzender op een ongebruikt kanaal te kunnen gebruiken om macro's ed via de computer te sturen. En als eventuele terugkoppeling, voor verdere thuis automatiseringsplannen.

Heb je trouwens nog een screenshotje ofzo van jouw regelsysteem frontoffice? :) ben wel benieuwd eigelijk!

• Scout77
Hier was een inkoopactie van die dingen. Zenders, ontvangers, decoders en encoders. Misschien dat de organisator nog wat overheeft ... denk het niet hoor. Ik zit ook nog op mijn onderdelen te wachten het bedrijf is een beetje ranzig waar de spullen vandaan moetten komen.

Mijn site wordt niet publiek natuurlijk. Ik wil een optie maken die aangeeft of de schakelaar ook met een zapper kan worden bediend. Wanneer dat niet het geval is ook de status bijhouden in de db en anders niet. Ik wil de optie niet direct afschrijven, is volgens mij wel handig.

[Voor 3% gewijzigd door Scout77 op 23-02-2006 09:48]

Lekker belangrijk

• Candymirror
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-10 11:58
Ik heb dinsdag ook een setje gehaald, het is net zo'n setje als die van de wibra alleen komt de mijne bij action vandaan (10 Euro).
Ik ben hem gisteren omgebouwd. De irrecord functie onder linux ging super, maar wel in RAW mode.
IRW herkende de toetsen goed.

Maar nu het probleem...
Zodra ik irsend wil gebruiken werkt het niet. er gebeurd dus helemaal niets, buiten het feit dat het ledje in de schakeling oplicht en die op de remote.

Is er iemand die me kan helpen?

EDIT : Het is inmiddels opgelost, VCC en Ground moeten bij deze AB niet bij de plek van de batterij worden aangesloten maar bij de module. Je kan dus ook de module eruit halen en deze rechtstreeks gebruiken. Wat wel erg leuk is. Drie stekkerdozen en een zend module voor 9,95.

Moet alleen m'n lircd.conf nog ff aanpassen. Er met nog even een repeat optie in bij de knoppen. SEND_ONCE is nl niet voldoende als ie de pulstrein maar 1x uitstuurd. Config volgt nog.

[Voor 34% gewijzigd door Candymirror op 23-02-2006 19:52]

SolarFrontier PowerSet 3.1 - 3060 Wp - ZO - pvoutput

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

IA is van mij, ikheb idd een beetje problemen met het laten uitleveren van de back-order. Er zijn miss nog een paar onderdelen over, maar dit weet ik pas zeker als ik de rest binnen heb.

Stuur anders ff een mailtje, mijn mail-adres staat als het goed is op vrijgegeven.

Signature unavailable

• Candymirror
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-10 11:58
Zoals beloofd de config van mijn remote. Gekocht bij de Action, identiek aan die gepost door Atmoz welke bij de Wibra vandaan komt.

De dipswitch stond bij het uitlezen van de codes als volgt:

1 on
2 off
3 on
4 on
5 off

De config is in RAW codes. Bij mij is het niet voldoende de RAW codes eenmaal te verzenden. Ik gebruik dan ook SEND_START gevolgd door SEND_STOP. Onder winlirc heb je de beschiking over een repeat functie. Is er iemand die weet of deze mogelijkheid ook onder linux aanwezig is?
Mischien is de config dus nog niet helemaal lekker. Wat ook blijkt uit het feit, dat wanneer ik een nieuwe config maak met irrecord de config weer net iets anders is. Ik zal binnenkort nog even weer een niewe maken.

[Voor 11% gewijzigd door Candymirror op 25-02-2006 14:06]

SolarFrontier PowerSet 3.1 - 3060 Wp - ZO - pvoutput

• KingOfDos

KingOfDos

@ Candymirror:
Ik had het probleem dat ik op mijn eigen pc vaak enkel in RAW code's kon lezen, maar door vanaf een andere computer bleek het wel goed te werken, daar kreeg ik netjes hexadeciamale waardes. Ik raad je aan om even een andere computer te proberen.

@ j-a-s-p-e-r: Cool, je gaat verder met de ontvanger :9
Ik kan dus wel leuk dingen maken, zolang het maar hardwarematig blijft. Echt programmeren kan ik niet, dus ik kan geen applicatie's maken die een ontvanger uitlezen. Ik zou wel dmv een PIC en wat zooi iets kunnen maken dat ik nieuwe schakeldozen kan maken (bv), maar verder zou ik het ook niet weten.

* KingOfDos hoopt dat hij aan 10 ontvangers kan komen voor max 4 euro/stuk.

[edit 26-2-2006]
Hmz, ik ga mijn software toch echt enden op DoIP of hoe de standaard ook gaat heten. D'r is iig iemand bezig om een officieel protocol voor lichtschakelingen/etc te bouwen.
Dan neem je een Sweex router, die hack je met eigen linux versie en je kan een huis besturen. Maargoed ik heb gevraagd of hij hier iets wil posten, zodat jullie een beetje weten wat er gaat komen.

Mijn script moet zowel de "DoIP" (of hoe het gaat heten) ondersteunen, als werken via ons eigen systeem. Ik denk er dan aan om de phpscripts te laten communiceren via de DoIP standaard met het WinLIRC/LIRC script. Zodat ook dit systeem aan de standaard gehangen kan worden.

code:
1
2
3
4
5
XML Request (schakelen lampen/etc):
  IpDoIP ----> PHP Script op PC ----> (Win)LIRC ----> Schakelaars / Dimmers

XML Action:
  PHP Script die actie uitvoert ----> IpDoIP

Hoe het verder achter de schermen gaat werken bespaar ik jullie, echter heb ik het idee dat de DoIP standaard vrij flexiebel gaat worden. Dus waarom zou ik zoiets niet implementeren :)

[Voor 48% gewijzigd door KingOfDos op 26-02-2006 14:39]

*NIX ftw

• jobjol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:45
Ik heb alle codes voor het setje van de action uitgelezen met winLIRC.
Dit zijn 320 codes (10 knoppen x 32 systeem codes)
mail naar: job.joling@quicknet.nl, dan stuur ik je de config file

nog even voor de duidelijkheid: het gaat hier om de set van het merk Kangtai

[Voor 17% gewijzigd door jobjol op 22-03-2006 16:38]

• j-a-s-p-e-r
Très bien! Hoe meer configs, hoe beter :)
Heb je nog een merk naam van het setje ofzo? of een foto?
ik zet anders wel ff op webspace, mail ze maar naar [ japser AT home PUNT nl ]dat is beter dan dat iedereen er voor zou moeten mailen.

• KingOfDos

KingOfDos

Mail hem dan naar mij toe, ik ben bezig met de database, dan heb ik wat input ;)

*NIX ftw

• Scout77
Als ergens een site online staan met nuttige info?

Ik ga mijn zenders / ontvangers morgen waarschijnlijk binnen krijgen :)
Als ik er van het weekend aan toe kom zal ik ook wat foto's maken van het klus gedeelte.

[Voor 3% gewijzigd door Scout77 op 23-03-2006 14:10]

Lekker belangrijk

• KingOfDos

KingOfDos

Nee, ik heb mijn database nog niet online, mijn hosting moet eerst een subdomain aanmaken voordat ik iets kan doen, maargoed dat moet hij pas 4 maanden. Ik zal kijken of ik volgende week even de database online kan zetten op een ander domain, zolang het maar werkt toch ;)

Op mijn werk hebben we trouwens speelgoed van Gira, om lichten te schakelen, zonnewering open/dicht te doen, da's erg leuk speelgoed. Ik ga proberen de apparaten (muurschakelaars) na te meten met WinLIRC, als ik er een gekregen heb van de electricien tenminste.

*NIX ftw

• jobjol
Ik ben een programma aan het schrijven om (win)lirc aan te sturen genaamd Homecontrol
Ook heb ik de Winlirc config file voor Kangtai wireless switches online gezet

ga snel naar

http://home.quicknet.nl/qn/prive/job.joling/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nijscoman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-12-2019

Nijscoman

dilemma&#039;s in dubio...

is het schema voor de standalone zender van j-a-sp-e-r ook te gebruiken voor deze Kangtai ontvangers? ga in ieder geval zodadelijk de componentjes voor de zender halen

2x zenerdiodes 3V
1x condensator 1000uF (10V of 63V)
RF zender 433Mhz

Is een speciale antenne ook persé nodig? of kan ik met een stukje draad van +/- 17cm aan de ANT uitgang van de RF-zender al een heel eind komen?

Kiezen of delen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jobjol
Hoi
Ja, de kangtai werkt ook met dit schema.
Je hoeft geen RF-zender te kopen.
Dit is een los printplaatje op de print van de AB,
er zit ook een stuk draad aan wat dient als antenne, deze kan je dus gewoon gebruiken.
Ik raad je aan om ook 2 leds te monteren, deze hebben 2 functies:
- het dringt het voltage terug tot geloof ik 4 volt
- status weergave of Lirc actief is en de andere brand als er iets verzonden wordt.
(zie pagina 1)

groeten Job

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nijscoman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-12-2019

Nijscoman

dilemma&#039;s in dubio...

job_joling schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:32:
Je hoeft geen RF-zender te kopen.
Dit is een los printplaatje op de print van de AB,
er zit ook een stuk draad aan wat dient als antenne, deze kan je dus gewoon gebruiken.
Ik raad je aan om ook 2 leds te monteren, deze hebben 2 functies:
- het dringt het voltage terug tot geloof ik 4 volt
- status weergave of Lirc actief is en de andere brand als er iets verzonden wordt.
maar ik wil mijn AB intact laten om niet altijd via pc te hoeven schakelen. dus toch via eigengemaakte "standalone" RF-zender.

Ik ga ervan uit dat ik de LED's die jij aangeeft in serie met de zener-diodes moet solderen om deze te laten branden zoals jij aangeeft. Klopt dit?

Kiezen of delen?

• Nocturno
@job_joling , volgens mij heb je nog wat hardcoded paths in je source staan, ik krijg een runtime error 30010 , en daarna een melding dat de dbase niet gevonden kan worden in c:\documents and settings\my documents... etc

ik ben zelf ook bezig met een vb tooltje waar onder meer de klik/aan klik/uit besturing in komt, maar ook electronische toegang, cv besturing etc in komt. misschien eens wat source uitwisselen als ik wat verder ben? (ik ben net begonnen, maar ik heb nog 3 andere projecten die eerst afmoeten eigenlijk, en een verbouwing erbij..)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10-01-2017
Ik heb sinds kort het KlikaanKlikuit systeem via de Gamma. Ik heb met interesse dit topic gevolgd; erg leuk allemaal!! Iemand (ene Pino) heeft blijkbaar wel eens de codes van dit systeem ergens neergezet (http://martin.vrijbuiters.com/lircd.conf), maar zover ik heb kunnen constateren is die link dood. Heeft iemand enig idee waar ik de codes kan vinden?

Alvast bedankt.

Steve

[Edit: Heb het emailadres van Pino gevonden en hem via de mail de conf file gevraagd] :)

[Voor 20% gewijzigd door vellingas op 12-05-2006 18:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 22-10 23:51
vellingas schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:22:
Ik heb sinds kort het KlikaanKlikuit systeem via de Gamma. Ik heb met interesse dit topic gevolgd; erg leuk allemaal!! Iemand (ene Pino) heeft blijkbaar wel eens de codes van dit systeem ergens neergezet (http://martin.vrijbuiters.com/lircd.conf), maar zover ik heb kunnen constateren is die link dood. Heeft iemand enig idee waar ik de codes kan vinden?

Alvast bedankt.

Steve

[Edit: Heb het emailadres van Pino gevonden en hem via de mail de conf file gevraagd] :)
Ik denk niet dat je mijn goede mailadres hebt, maar de server stond uit, die heb ik even weer aangezet, dus kun je de file gewoon weer downloaden.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
Had inderdaad het verkeerde emailadres. Conf file gevonden. Heel veel dank. Ga een beetje experimenteren.

Steve

• Pros797
  • Laatst online: 12-05-2014
Dr.DNA schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:53:
En natuurlijk kan dit leuk gecombineerd worden met spraakherkenning. :)
Vanzelfsprekend. Het is wel iets moeilijker de belangrijkste zenuw, die van je hersenpan naar je spraakorgaan loopt, te dedecteren. Maar eens die gevonden is, moet het niet al te moeilijk zijn om tussen die twee *spell aan het werk te zetten... ;-)

Maar het project spreekt me wel aan. Het in- en uitschakelen van verbruikers via pulssignalen op het lichtnet loopt hier steeds op missers uit. Wat meer dan waarschijnlijk aan het gepros van ondergetekende te wijten is.

Pros

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
Ik heb het spulletje opgebouwd met de hulp van dit forum en het werkt prima!!
De lircd.conf van Pino werkt perfect. Allen mijn dank.

Nu zag ik het initiatief van KingOfDos voor een website, maar ik krijg de indruk dat die nog niet in de lucht is. Klopt, hè? Ik heb wel eens wat gedaan met PHP, maar kom niet echt ver met datgene dat ik in het forum terugvind. Dus zou ik erg geholpen zijn als die php pagina's al ergens neergezet zouden zijn. Heeft iemand iets in de aanbieding?

;)

[Voor 3% gewijzigd door vellingas op 14-05-2006 16:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KingOfDos

KingOfDos

Kan iedereen de configs naar mij toe mailen? Dan upload ik ze wel op een plek waar "ik" er 100% zeker van ben dat die over 10 jaar nog online staan. Scriptje heb ik het atm even te druk voor. Verder heb ik het scriptje ingeplanned op mijn agenda nou, dan vergeet ik het ook niet meer omdat ik het even behandel als "klant" (begin volgende maand) ;)

[Voor 36% gewijzigd door KingOfDos op 14-05-2006 19:37]

*NIX ftw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
you've got mail ;)

als ik weer tijd heb ga ik verder met ontvanger, lijkt me eigelijk wel cool om een vrij kanaal te nemen op een willekeurige afstandsbediening en dan via dat ding een 'marco' op de computer te activeren. Dus een knopje voor uit, een voor normaal en bv. een voor 'film' modus (minder licht, dimlicht, enz). Maargoed, nu echt geen tijd helaas.. een bekend geval hier zo te lezen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
leeg

[Voor 99% gewijzigd door vellingas op 22-05-2006 23:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
Sorry Jasper,

Het Werkt! Onderstaand stukje had ik verkeerd begrepen:
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:37:
[...]

Met regedit je register openen (start > uitvoeren > regedit )

daarna deze key opzoeken: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\LIRC]

Dan aan de rechterkant van het scherm een nieuwe key aanmaken, die password noemen. Key openen en de waarde "SEND_ONCE" geven (zonder quotes uiteraard)

"password"="SEND_ONCE"

snapt u?
Wanneer je nl. in het rechterdeel rechtklikt en kiest voor een sleutel aanmaken, verschijnt ie aan de linkerkant: en dan werkt het niet. Je moet kiezen voor Tekenreekswaarde (String) en dan komt ie aan de rechterkant te staan. In iedergeval werkt het nu prima. Geweldig!

Bedankt, Steve

[Voor 37% gewijzigd door vellingas op 20-05-2006 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KingOfDos

KingOfDos

Ik heb het gevoel dat ik deze week een scriptje in elkaar gooi, misschien woensdag (daar staat iig wat "scripting" op de agenda).

offtopic:
vellingas, lees dit eens:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
En in de huisregels staat ergens ok iets over "editen" van al geposte berichten, om zo te voorkomen dat je niet direct 2 posts achter elkaar maakt (scheelt database ruimte, etc).

*NIX ftw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vellingas
offtopic

Sorry voor mijn wangedrag!

/offtopic

• Ard01
  • Laatst online: 29-05-2006
Kwam deze topic tegen na lang zoeken. Had de planning het via lpt te doen. Heb de VB software al voorbereid, ga het later proberen via ASPX. Morgen onderdelen bestellen. Heeft iemand al de de cfg file voor de "echte" klikaanklikuit (via hornbach etc verkrijgbaar) !.

Deze dus www.klikaanklikuit.nl

• Scout77
ik zou zeggen ... zoek even verder staat hier wel ergens in dit topic.

Lekker belangrijk

• Ard01
Scout77 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:30:
ik zou zeggen ... zoek even verder staat hier wel ergens in dit topic.
Die hier in het topic staat is degene met 12 ipv 16 kanalen, Of werken de eerste 12 het zelfde?

• j-a-s-p-e-r
probeer het gewoon zou ik zeggen, dan weet je het. En wat bedoel je met 'proberen via de parallele poort'? Een seriële signaalreeks daarmee uitzenden is op zn minst gezegt vrij onmogelijk ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ard01
Nee geen signalen zenden echter uitgangen parallel poort via relais om te kunnen sturen, is echter zo'n gedoe met kabels. Ik zal het eens gaan proberen. Als ik het cfg van de 12 kananlen bekijk moet er ook een patroon in zitten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scout77
Ard01 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 07:18:
Nee geen signalen zenden echter uitgangen parallel poort via relais om te kunnen sturen, is echter zo'n gedoe met kabels. Ik zal het eens gaan proberen. Als ik het cfg van de 12 kananlen bekijk moet er ook een patroon in zitten
Ik begrijp nu niet helemaal wat je wilt doen. Via seriele poort kun je met een 433mhz zender van velleman je compu gebruiken als afstandsbediening. Dan heb je dus geen kabels, geen shit, helemaal niks .. gewoon ontvangers in het stopcontact en gaan.

Wat wil je nu via de lpt poort gaan doen? Je afstandsbedieningsknopje aansluiten op een relais en die dan aansturen via de lpt oid? Dan maak je het jezelf wel erg moeilijk en heb je die hele cfg niet nodig.

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ard01
Nee wou de signalen van de lpt 8 DO dmv relais en bedrading lampen sturen. Leek me wat omslachtig. Dus volgende idee was met transistoren over de knoppen van het klikaanklikuit systeem. Toen kwam ik dit forum tegen. Ik snap wel dat de 433Mhz TLP433 of TX433N via de serieele poort tranmissie veroorzaakt, welke met met de juiste codes (cfg file) de juiste signalen, naar het klikaanklikuit systeem zend. Software in VB is klaar, koppeling via Internet dmv van ASPX ( Heb nu eenmaal voor andere doeleinden al een IIS server) is in de maak.

Mijn enigste vraag was of er iemand al het cfg file had voor de echte klikaanklikuit.

• j-a-s-p-e-r
Ah, om jouw verhaal even samen te vatten (maar ajb de volgende keer meer gebruik van alinea's en leestekens). Het idee dat je had over het aansturen van de afstandsbediening, dmv. de parallele poort over de knopjes ervan, heb je dus laten varen.
De config file van de klikaan/uit set (die overigens exact het zelfde is als een 'zilvergrijze' duitse set van de Hornbach) is in dit topic te vinden. Je kan even in de startpost kijken of anders ff de search binnen het topic gebruiken.
KingOfDos is een site aan het maken voor de documentatie van dit geweldige project. En ik ben, zoals ik al veel te lang beloof, nog steeds bezig met een ontvanger voor aan de computer om op die manier de afstandsbediening oid weer te kunnen gebruiken om de computer aan te sturen.

Veel succes met je project, als je zin hebt laat hier dan nog es weten wat er van gekomen is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ard01
Sorry voor mijn "steno" schrijfwijze.
Het project is gelukt!
De klik.cfg werkt ook voor de 16 kanaals zender bedankt hiervoor.

Een klein pakketje in VB5 gemaakt welke dmv van drukknoppen 4 kanalen aan en uit schakeld.

Een eenvoudige ASPX server pagina gemaakt welke ook werkt. Kan nu dus van Internet thuis inloggen op de server om de lampen aan en uit te schakelen. (Zal later wel een link maken met een actief voorbeeld, via webcam of zo)

Ik heb echter alleen soms problemen met het niet ontvangen van de commando's vanuit de software.
Ik heb al wat gespeelt met verschillende antenne lengtes, een antenne van 17,3 cm , een gsm antenne zelfs een auto antenne.

Als ik de ontvanger van binnen bekijk, zit hier als antenne een enkelvoudige wikkeling in van zo'n 1,5 cm doorsnee. Zal deze ook eens namaken.

• glenn00
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-11-2010
Hallo

Na lang zoeken kwam ik dit tropic tegen en heb het met volle interesse gelezen (eigenlijk wel 2 keer voor ik het volledig begreep hoe ver jullie nu eigenlijk zitten)

Ik heb zo'n draadloos setje gehaalt en ik merk op dat er 3 pinnetjes aan de RF module zitten, ik heb het eens gemeten en 1 pin is ground en de 2 andere pinnen hangen aan elkaar. in rust ongeveer 0.5V en bij het zenden ongeveer 2.5 volt. Mag ik daar mijn RF_OUT draad mee verbinden?

@ KingOfDos: Hoe ver zit je al met de website? kan je al een deel online zetten zodat we kunnen helpen.

• glenn00
Hallo

Na lang zoeken kwam ik dit tropic tegen en heb het met volle interesse gelezen (eigenlijk wel 2 keer voor ik het volledig begreep hoe ver jullie nu eigenlijk zitten)

Ik heb zo'n draadloos setje gehaalt en ik merk op dat er 3 pinnetjes aan de RF module zitten, ik heb het eens gemeten en 1 pin is ground en de 2 andere pinnen hangen aan elkaar. in rust ongeveer 0.5V en bij het zenden ongeveer 2.5 volt. Mag ik daar mijn RF_OUT draad mee verbinden?

@ KingOfDos: Hoe ver zit je al met de website? kan je al een deel online zetten zodat we kunnen helpen.

edit:

Ik heb het op die manier dat ik beschreven heb geprobeert en het werkt. dan hebn ik zo'n velleman zendertje gehaald en aangesloten en dat werkt ook.

Nu ben ik aan het kijken voor telnet maar daar versta ik niets van, ik kan geen verbinding maken met telnet. kan iemand eens uitleggen hoe ik dat moet doen?

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-09 11:29
_ferry_ schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:54:
Nouja, je hebt 8 uitgangen op de LPT, als je 1 daarvan maakt als shift key, net als het I-II-III-IV schuifje op de afstandsbediening, dan kun je er 8 aansturen, lijkt mij voldoende en met een torretje over de plek waar normaal het knopje zit lijkt mij dat het kan werken (wil ik zo wel even uitproberen).

edit: ja, met een torretje over de schakelaar werkt het, kom er nu wel net achter dat je dan dus zit met het feit dat je 8 knopjes nodig hebt voor 4 lampen, want je hebt natuurlijk aan en uit 8)7

edit2: Hmm, de led welke oplicht als je een knopje indrukt staat geloof ik parallel op de zender, ofwel, die vervangen door een IR led werkt misschien ook wel om te programmeren.

edit 3 :+ Dat gaat dus IDD, winlirc ziet de AB, maar krijgt geen regelmatig signaal.
als je de signalen van de lpt als digitale signalen gebruikt in een ic of schakeling kun je toch veel meer dan 8 "commandos" ansturen via de lpt poort?

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-09 11:29
ik heb een hele tijd terug een setje gekocht bij de lidl. ik hoor er hier niemand over, en dat is wel jammer. deze werkt volgens mij wel heel anders dan de hier beschreven setjes( qua bediening)

die set die ik heb bestaat uit een zender, drie contactdoosontvangers, en een dimmerontvanger.

je kunt de ontvangers ook op e ontvanger zelf bedienen, en er zit een controle lichtje op.

verder beschikt de set zeg maar over 4000 codes die hij kan gebruiken voor het schakelen
(identificatie')

op de zender zitten 4 grote aan knoppen en 4 kleine uit knoppen, een masterknop ( eigenlijk twe eschakelaars) voor alles aan en alles uit. ook zit er een dimmerknop op( net als de masterknop twee schakelaars)

op de ontvangers zit een learn knop. druk je een aan knop op de zender in , en tegelijkertijd de learn knop op een ontvanger dan koppel je daarmee dus de ontvanger aan die knop.

ook kun je meerdere ontvangers op 1 knop zetten
ik weet niet of het dan nog mogelijk is om bijvoorbeeld met 1 knop ontvanger 1, 2 en 3 te bedienen en dan bijvoorbeeld ontvanger 2 ook nog met een andere knop.

dit koppelen gaat met de keus uit 4000 codes.

heeft je buurman toevllig ook zo'n ding, dan kun je de zender nog herprogrameren( andere huiscode instellen) die hij dan kiest uit weer 4000 codes. dus volgens mij heb je theoretisch 4000 ontvangers die je kunt bedienen, of 4000 ontvanger/ knop id's keer 4000 zender id's de dimmer functie werkt dus met dimmen / helderder, met de knop id die je het laatst hebt gebruiktals je dus niet als laatste de dimmer hebt aan gezet doet de dimmer knop niets

hmm nou voor zover de lange beschrijving, maar ik doe dit toch even, omdat het programeren op deze manier wel heel anders gaat werken, , of juist vereenvoudigd, doordat je nu gewoon een signaal kunt sturen en een ontvanger leren daar op te reageren. maar dan heb ej nog steeds de moeilijkheid dat je de aan uitdimmen en helder commandos moet weten voor deze set, en de huiscodes moet kunnen instellen voor de zender.

iemand enig idee of dit toch simpel in een seriele zender vorm met lirc / winlirc te gieten is?
solderen kan ik wel, maar een schema maken heb ik geen verstand van. lirc werkend krijgen zou dan geen probleem moeten zijn, en een progje voor de bediening maken is dan pas weer de volgende horde ;-)

ook nog wat.. als je zon dure logitech harmonie hebt is het dan te doen om die codes te leren die ook werken met lirc? en kun je dan met die ab ook de klik aan klik uit systemen bedienen (die allerddurste ab heeft ook RF, maar kan die uberhaupt iets leren?)

[Voor 7% gewijzigd door engelbertus op 19-07-2006 23:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:17

Super_ik

haklust!

ik heb gister ook maar eens een setje bij de blokker gehaald.
mijn zapper is gelijk aan deze (van masterbeer):

Klik voor de grote versie.

ik heb had nog een tx433 module van velleman liggen, en deze in een klein kastje gebouwd. werkt als een tiet :)

alleen dat gefrut met die antenne snap k nix van, k heb een stukje harde utp ader van 35 cm om een dikke stift gerold en dit aan de zender gesoldeerd. daarna heb ik zover uitgetrokken dat het nog in het kasje past. het werkt en das eigelijk al genoeg :p

ik weet niet of iemand de codes voor lirc al heeft gepost, anyway:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
begin remote

name   blokker
  flags RAW_CODES
  eps            30
  aeps          100

ptrail        217
  repeat     0     0
  gap    6837

begin raw_codes

name 1on
              216     659     217     659     656     219
              657     219     660     220     655     220
              658     220     656     220     217     658
              217     659     217     660     217     661
              215     661     215     660     216     660
              215     661     656     220     657     222
              215     660     215     662     215     660
              217     659     217     659     217     659
              218

name 1off
              216     661     216     659     656     222
              657     222     656     222     657     221
              657     222     656     220     217     661
              216     659     218     661     217     659
              217     661     217     659     217     661
              218     658     217     662     216     659
              217     661     217     659     218     661
              217     659     217     661     217     661
              214

name 2on
              216     659     218     658     217     659
              215     660     657     219     657     220
              659     219     657     221     215     661
              215     661     224     653     214     660
              215     662     214     662     217     659
              217     659     656     219     659     220
              217     658     217     659     217     659
              217     659     217     659     217     661
              215

name 2off
              214     661     215     660     216     661
              217     659     656     220     659     219
              657     221     656     219     217     659
              218     660     216     661     217     659
              217     659     216     660     218     659
              215     662     217     658     217     659
              218     661     215     661     217     659
              217     659     218     659     215     662
              217

name 3on
              216     659     217     659     656     222
              657     219     217     658     218     658
              656     222     657     219     218     661
              214     662     217     659     217     658
              217     659     217     659     218     660
              216     661     656     220     658     220
              217     659     217     661     214     662
              217     659     217     658     218     661
              215

name 3off
              217     658     218     661     656     222
              656     222     215     661     218     661
              656     221     656     222     215     662
              217     661     215     661     217     662
              217     658     218     661     216     659
              217     662     216     659     217     661
              218     661     218     658     218     660
              217     661     215     660     218     661
              217

name 4on
              216     660     218     659     217     662
              217     658     217     661     217     659
              658     220     658     220     218     661
              217     661     217     659     217     660
              217     662     217     659     217     661
              218     660     657     222     656     222
              217     662     217     660     215     661
              217     661     217     662     217     659
              217

name 4off
              215     658     218     661     217     661
              217     659     218     660     218     660
              660     219     658     219     218     661
              217     661     218     662     216     661
              218     660     217     659     218     661
              217     660     217     662     217     661
              217     661     216     661     219     661
              217     661     217     662     217     660
              217

name 5on
              216     658     217     661     656     220
              658     220     658     220     659     220
              217     661     215     661     217     659
              218     669     208     658     219     661
              217     658     217     661     218     661
              215     661     658     219     658     221
              218     660     217     661     214     661
              218     661     218     659     217     661
              217

name 5off
              216     658     217     660     656     221
              656     220     656     223     656     220
              217     661     215     661     219     657
              217     659     217     659     217     658
              217     662     215     661     217     659
              217     659     217     662     217     658
              217     658     218     661     215     661
              217     658     218     658     218     661
              218

end raw_codes

end remote

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Nocturno
he thanx, dat setje had ik ook nog liggen ;)

tis dat het er geen weer voor is ,anders zou ik eens aan mijn home-automation projectje verder gaan

• KingOfDos

KingOfDos

Ik heb nou vakantie, dus ga eens wat projecten afwerken die nog liggen. Waaronder de database voor kaku WinLIRC config's. Deze zou asap online moeten komen (als het goed is volgende week ofzo).

*NIX ftw

• ice-T106
  • Laatst online: 19:31
Mijn setje is precies gelijk aan dat blokker setje. Bedankt voor de codes!

Hoe zit het eigenlijk met de uitwisselbaarheid van Lirc en winLirc codes?

Ik wil die blokker afstandsbediening eigenlijk wel ombouwen naar een zender voor de pc.

Volgens mij heeft deze zender (het "blikje") maar drie pootjes, zit de antenne dan intern?
Zou iemand mij kunnen helpen met de pinout?
Zijn de diodes die op deze afstandbediening zitten geschikt voor de in dit topic gegeven schema?

Ik wil het liefst de onderdelen die ik nodig heb eraf en een mooie losse module maken, dus niet heel de afstandsbediening behouden.

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glenn00
ice-T schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:02:
Ik wil het liefst de onderdelen die ik nodig heb eraf en een mooie losse module maken, dus niet heel de afstandsbediening behouden.
Je koopt het beste een zend module van velleman (TX433N) voor minder dan 10€

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ice-T106
glenn00 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:38:
[...]

Je koopt het beste een zend module van velleman (TX433N) voor minder dan 10€
Ik heb alleen al twee setjes van deze afstandsbedieningen, beetje zonde dan dus. En zit nu niet in de buurt van een elektro winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

wat je t beste kunt doen is de bovenkant van de pcb afzagen, dat is de zender
volgens mij zijn de diodes op de rest van de pcb wel geschikt voor de schakeling.

ik heb in het onderstaande plaatje aangegeven wat zou moeten werken.
ik heb de afstandbediening niet hier om de 12V ofzo te meten, maar vanuit het plaatjes was dit het meest logische :)
mischien kun je wel ff nameten of het 12 volt is of 5 of 6 of ietsanders, alloewel dat niet veel uit zal maken voor de schakeling.

Klik voor de grote versie.

8<------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ice-T106
Bedankt voor de reactie!
Dat afzagen is iid wel een goed idee, had ik nog niet aan gedacht. Dacht dat ik alle nuttige onderdelen eraf moest halen en dan zelf een module maken.
Heb net even gemeten en gekeken.

Dit punt "12V ofzo" staat alleen 12V als er daadwerkelijk een knopje in gedrukt wordt.
Dit punt zit op het ledje en geeft dus alleen 12V als het ledje brand, en komt volgens mij rechtstreeks van het een pootje van de "microcontroller" en is niet direct verbonden met het punt waar het rode draadje op gesoldeerd zit. (rode draadje komt rechtstreeks van de plus van een 12V batterij)

Mag ik vragen hoe je op dit punt bent gekomen om spanning op te zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

omdat er verder geen verbinding is tussen het zendgedeelte den de rest van de pcb
ik denk dat die ic onderaan daarmee de zender dus aanzet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ice-T106
Good point!
Even voor de duidelijkheid: kan ik met die diodes en de resterende module gewoon dit:
[rml]j-a-s-p-e-r in "[ howto] Klik-aan-klik-uit aan computer"[/rml]
schema van j-a-s-p-e-r aan houden? (hoe kan ik zien of een diode een zenerdiode is?)

Of moet ik het schema:
[rml]Sprite_tm in "[ howto] Klik-aan-klik-uit aan computer"[/rml]
met de leds dan gebruiken van sprite_tm?

Moet ik nog met andere dingen rekening houden of kan ik dit zo aan elkaar knopen?

[Voor 8% gewijzigd door ice-T106 op 30-07-2006 23:05]

• Super_ik

Super_ik

haklust!

beide schemas zijn bruikbaar, met het schema van sprite heb een een 'on' ledje en een 'transmit' ledje, leuk voor het oog :p

de diodes zijn volgens mij gewone diodes en bruikbaar dus :)

• ice-T106
Bedankt voor alle hulp Super_ik!

Ik heb het inmiddels in elkaar gesoldeerd volgens het schema van j-a-s-p-e-r. Ik heb namelijk al een zend ledjes op het printje zitten.
Het werkt allemaal prima.

Echt een super koop geweest zo die setje van Dirck vd Broek, 12euro voor drie ontvangers waarvan de afstandsbediening vrij gemakkelijk omgebouwd kan worden tot zender (alleen een seriele steker en een condensator nodig).

Ik heb ook gelijk met behulp van transmit.exe (handigste manier in windows om via commandline of batch te werken) en puppetmaster (Symbian bluetooth pc aanstuur programma) gemaakt dat ik via mijn mobiel de lichten aan en uit kan zetten.

• glenn00
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik die stopcontacten met mijn computer kan besturen op bv een voorlopige locale webpagina?

Ik heb dit tropic al enkele keren gelezen maar ik kom er maar niet uit.

De hardware om het te doen heb ik al, de codes die ik met winlirc gelezen heb ook en met winlirc kan ik de stopc. aansturen.

• martijnn
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:10
glenn00 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:54:
Kan er mij iemand uitleggen hoe ik die stopcontacten met mijn computer kan besturen op bv een voorlopige locale webpagina?
Er staan genoeg voorbeelden in. Deze post bevat zelfs een php pagina die doet wat jij wilt.

Maar wat lukt er bij jouw niet? Installeren van de webserver? Het gebruiken van php of asp? Het aanspreken van (win-)Lirc via het script?

• nika8991
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 27-12-2014
Ik ben op zoek naar de config file voor het Klik-aan-klik-uit systeem van de Gamma.
Volgens Pino staat die al op zijn server, maar ik kan het helaas niet downloaden, krijg timeout error.
Heeft iemand anders die file misschien?

Alvast bedankt.

nika8991

• Pino
  • Laatst online: 22-10 23:51
De server van Pino is sinds hij verhuisd is niet meer, en ik zit nu nog te dik in een verbouwing om dat ding kwijt te kunnen. Ik zal eens kijken of ik de file ergens anders kwijt kan.

[EDIT]

Hmm, ik heb die file nergens meer staan, behalve op die server HD. Kan iemand anders dat ding posten? Anders moet ik die HD uit een doos op gaan zoeken en dat kan wel even duren.

[Voor 34% gewijzigd door Pino op 02-09-2006 23:48]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee