Iemand die de gewone ook had en deze heeft gekocht, misschien interessant voor de mensen die er nog niet uit zijn, ik haal um gewoon eind deze maand, ben wel benieuwd naar nog stiller dan onhoorbaar op dit moment
Control fan speed (o.a.) is toch onderdeel van cool'n quiet of heb ik het nou mis?DropjesLover schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:59:
koelt heel goed, zeker in combinatie met mn asus A8N-E, welke dus aan de hand van de temperatuur de fan laat draaien (tijdens opstarten helemaal vol uit, in windows heerlijk stil). moest wel de optie control fan speed in de bios uitzetten, hij draaide vaak onder de 800rpm, en dan begon ie te piepen
ben er tot nu toe erg over te spreken, alles wordt tijdens belasting (unrarren) niet meer als 36 graden
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
sorry, k bedoelde de optie dat ie gaat piepen als de rpm van de fan onder een bepaald rpm komt (800, 1200, 2000)Bor de Wollef schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:50:
[...]
Control fan speed (o.a.) is toch onderdeel van cool'n quiet of heb ik het nou mis?
k dacht dat het cool 'n quiet was bij het terugklocken als ie niets te doen had (of was dat nou weer wat anders ik weet het soms allemaal niet meer.....)
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Leuke fan, vooral handig voor mensen die wel goede cooling willen hebben maar een beetje krap zitten met geld. Geweldig! Misschien ga ik deze binnekort wel even kopen,
Signature
Ik heb dat ook, dat ie niet in het midden zit, maarja volgens mij doe je daar ook weinig aan, hij trekt zichzelf die kant op.
Maakt niet veel uit toch, mijn freezer 64 zit nu ook al niet recht op de proc maar aan de temps die stessed nu onder de 40 blijven, het is hier ook maar een graad of 18 dus misschien niet zo bijzonder maar je merkt er niks aan, zo koel als wat
Verwijderd
ik zal eens kijken welke temps hij aangeeft na de cpu burn in test enzo, hoewel ik eigenlijk geen idee heb hoe warm de temp in mijn kamer is :x. Hij zal gaan draaien op:
amd x2 3800+
2gb geheugen
asus a8n-e
asus x800xl
antec p-180 met de 3 standaard casefans
hopelijk blijft hij net zo koel als bij steffy.
amd x2 3800+
2gb geheugen
asus a8n-e
asus x800xl
antec p-180 met de 3 standaard casefans
hopelijk blijft hij net zo koel als bij steffy.
bij mij gaat de cpu-temp van 34 graden na 5 minuten vol belasten naar 43 graden. het terugkoelen naar 34 graden is binnen 1 minuutje gedaan, met minimale belasting.
dat met de volgende config:
AMD Athlon 64 3500+ (venice @ stock)
Asus A8N-E
1 GB kingston geheugen
Asus GeForce 7800GT
zeer positief ben ik wel over het feit dat de freezer 64 pro qua toerental slechts 350 rpm stijgt (van 900 naar 1250 rpm -> C'nQ
) hij is nog steeds nauwelijks hoorbaar 
-edit-
mijn kamer temperatuur was ongeveer 22 graden schat ik... wel vreemd; volle belasting getest met prime 95 en temp's met speedfan -> in het begin zakte mn temp van 34 graden naar 32 graden...
Asus A8N-E
1 GB kingston geheugen
Asus GeForce 7800GT
zeer positief ben ik wel over het feit dat de freezer 64 pro qua toerental slechts 350 rpm stijgt (van 900 naar 1250 rpm -> C'nQ
-edit-
mijn kamer temperatuur was ongeveer 22 graden schat ik... wel vreemd; volle belasting getest met prime 95 en temp's met speedfan -> in het begin zakte mn temp van 34 graden naar 32 graden...
[ Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 21-11-2005 14:33 . Reden: kamer temp toegevoegd ]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Bij welke kamertemperatuur is dit? Dat maakt namelijk behoorlijk veel uit meestal. Zonder kamertemperatuur meting is het voor ons niet mogelijk jouw resultaten op waarde te schatten.DropjesLover schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:14:
bij mij gaat de cpu-temp van 34 graden na 5 minuten vol belasten naar 43 graden. het terugkoelen naar 34 graden is binnen 1 minuutje gedaan, met minimale belasting.
Asus A8N-E
1 GB kingston geheugen
Asus GeForce 7800GT
zeer positief ben ik wel over het feit dat de freezer 64 pro qua toerental slechts 350 rpm stijgt (van 900 naar 1250 rpm -> C'nQ) hij is nog steeds nauwelijks hoorbaar
Moet er nog iets aan het moederbord gedaan worden bij de installatie op een A8N-E? Een backplate verwijderen oid? En waarom hebben jullie gekozen voro de Freezer 64 Pro boven de bekende zalman coolers?
Ik kies voor de beste prijs prestatie verhouding, dat bleek al bij de gewone Freezer 64, dat was voor die €18 de beste koeler op de markt, de andere koelers zijn misschien 5% beter maar kosten daartegen minsten 2 tot 2 1/2 keer zoveelBor de Wollef schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:53:
Moet er nog iets aan het moederbord gedaan worden bij de installatie op een A8N-E? Een backplate verwijderen oid? En waarom hebben jullie gekozen voro de Freezer 64 Pro boven de bekende zalman coolers?

Je hoeft niks te doen aan het moederbord, hij kan er gewoon zo op.Bor de Wollef schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:53:
En net als diegene hier boven me heb ik deze gekozen omdat hij de beste prijs kwaliteit verhouding heeft en ik veel goede ervaringen heb met Arctic cooling.
is de zalman cnps 9500 beter dan deze artic cooler???
Geen idee zou je review moeten pakken maar voor €30 verschil is in ieder geval zeker dat de prijs/prestatie verhouding niet slechter kan, dat ding is veel te duur, iedereen denkt dat Zalman heilig is maar ik weet wel zeker dat Arctic niet onder doet aan Zalman, zeker als je kijkt naar wat je krijgt voor rond de 20 euro.
er zijn dus al wat mensen die deze koeler hebben gekocht.
heb hem nog niet in de webshop gezien maar moet maar eens snel gaan zoeken want de stock koeler is toch niet alles..
heb hem nog niet in de webshop gezien maar moet maar eens snel gaan zoeken want de stock koeler is toch niet alles..

Heb gister mijn Artic Freezer 64 PRo besteld bij Alternate, incl verzendkosten kwam dit op 28 euro. valt reuze mee toch? Morgen heb ik hem als het goed is binnen volgens de track&trace..:D
Ga hem natuurlijk direct instaleren en proberen m'n cpu over te klokken. zal ook direct mijn bevindingen posten en wat fotos..;)
Ga hem natuurlijk direct instaleren en proberen m'n cpu over te klokken. zal ook direct mijn bevindingen posten en wat fotos..;)
Volgens Sallandautomatisering is hij bij hen over 2 weken leverbaar
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Is daar al een prijs bekend?webfreakz.nl schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:38:
Volgens Sallandautomatisering is hij bij hen over 2 weken leverbaar
Lijkt me niet gigantisch hoog, aangezien Salland vrij laag zit met de prijs. En stel dat ie 5 euro is: koop ik hem toch lekker 5 euro duurder dan bij azerty! Heb me hele PC ook bij Salland vandaan, dus wel een beetje in dezelfde style blijven
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Hoe komt het eigenlijk dat de freezer pro in de pricewatch niet te vinden is? terwijl hij dus zoals meerdere mensen al aangeven bij diverse winkels te halen valt.
nog even tussendoor ik had in een van mijn voorgaande posts neergezet dat ik de boel nog zou opmeten qua temps, uit asus probe lee sik het volgende af:
idle: tussen 32-34
load: 42-43
mobo: 33-34
Deze temps zijn gemeten met coolnquiet/q-fan control aan. fan draait op 34 graden op 980 rpm ongeveer en per graden dat de cpu stijgt, stijgt de rpm met 40 geloof ik. Dus max draait hij ongeveer 1300 rpm
gebruikte opstelling:
amd64 x3800+
asus a8n-e
asus x800xl (maakt het voor de case temps uit of de stock of zalman vf700 erop zit?)
antec p-180 met standaard fans erin
kamertemp schat ik rond de 20 graden in, opmerking hierbij is dat de kast niet op de grond zit maar op een halve meter boven de grond.
nog even tussendoor ik had in een van mijn voorgaande posts neergezet dat ik de boel nog zou opmeten qua temps, uit asus probe lee sik het volgende af:
idle: tussen 32-34
load: 42-43
mobo: 33-34
Deze temps zijn gemeten met coolnquiet/q-fan control aan. fan draait op 34 graden op 980 rpm ongeveer en per graden dat de cpu stijgt, stijgt de rpm met 40 geloof ik. Dus max draait hij ongeveer 1300 rpm
gebruikte opstelling:
amd64 x3800+
asus a8n-e
asus x800xl (maakt het voor de case temps uit of de stock of zalman vf700 erop zit?)
antec p-180 met standaard fans erin
kamertemp schat ik rond de 20 graden in, opmerking hierbij is dat de kast niet op de grond zit maar op een halve meter boven de grond.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 16:39 ]
Blijkbaar update niemand de pricewatch op dat gebiedVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:22:
Hoe komt het eigenlijk dat de freezer pro in de pricewatch niet te vinden is? terwijl hij dus zoals meerdere mensen al aangeven bij diverse winkels te halen valt.
Heb vandaag mijn AMD 64 boxed cooler vervanger voor de Artic Freezer 64 PRO.
En wat is hij stil..
Ik hoor alleen mijn videokaart koeler nog.
Temps idle:
CPU: 33
MB: 23
CPU fan draait op 1757 toeren.
Dit alles met een AMD64 3000+ @ 2200Mhz met Asus Q-fan aan.
Foto's komen later..;)
En wat is hij stil..

Temps idle:
CPU: 33
MB: 23
CPU fan draait op 1757 toeren.
Dit alles met een AMD64 3000+ @ 2200Mhz met Asus Q-fan aan.
Foto's komen later..;)
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-11-2005 20:31 ]
Ook bij Azerty vandaan?
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Thanks, waarom houden ze een uitgebreid verhaal over de thermal throttling van de Pentium 4 in die review? Die foto's zijn wel erg handighellolo schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:06:
Review voor de liefhebber![]()
http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro1
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 26-11-2005 10:39 ]
lol Ik heb zelf ook een Artic freezer 64. Die was al 10c cooler dan mijn 7700 cu. Ik heb nu de zalman 9500 en die is weer 10c cooler dan de freezer. Als ik de revieuw mag geloven is de pro weer 5 cooler dan de 9500. Wel erg ziek
. mischien dan maar eens proberen
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Niet alleen koeler maar ook nog eens een stuk goedkoper. De Freezer 64 Pro kost 19 euro bij Alternate bijvoorbeeldAstennu schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:25:
lol Ik heb zelf ook een Artic freezer 64. Die was al 10c cooler dan mijn 7700 cu. Ik heb nu de zalman 9500 en die is weer 10c cooler dan de freezer. Als ik de revieuw mag geloven is de pro weer 5 cooler dan de 9500. Wel erg ziek. mischien dan maar eens proberen
nice zeg. Nja dan ga ik er maar eens een opzoeken ik benwel benieuwd. Ik vond die zalman het al geweldig doen.Bor de Wollef schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:28:
[...]
Niet alleen koeler maar ook nog eens een stuk goedkoper. De Freezer 64 Pro kost 19 euro bij Alternate bijvoorbeeld
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nope, had al eerder gepost dat ik hem bij Alternate vandaan heb.webfreakz.nl schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:45:
Ook bij Azerty vandaan?
28 eurootjes inclusief verzenkosten, pakketje was 2 dagen na de bestelling binnen.
Die site heeft hem voor 34$ 'gekocht'. Dat is volgens www.xe.com 29,0040 euro. En bij alternate/azerty kost hij ± 20 eurohellolo schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:06:
Review voor de liefhebber![]()
http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acfreezer64pro1

[ Voor 13% gewijzigd door webfreakz.nl op 26-11-2005 13:53 ]
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940)Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:22:
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Staat er wel in hoor. Alleen sommige winkels zijn momenteel nog traag met de pricewatch up to date te houden....
Sinds kort staat hij er wel in inderdaad. Blijkbaar updaten inderdaad de shops nogal traag soms en vullen weinig tweakers zelf prijzen in. Dat kun je aan de hele pricewatch wel een beetje merken. De pricewatch van de "7" cooler is natuurlijk niet echt interessant als je naar de Pro 64 op zoek bentdominator schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:48:
[...]
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940)
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Staat er wel in hoor. Alleen sommige winkels zijn momenteel nog traag met de pricewatch up to date te houden....
Ik zal een paar prijzen submitten wanneer ik weet tijd heb in ieder geval
Er zullen ook vast mensen geinteresseerd zijn in dezelfde cooler maar dan voor hun socket 775 systeempje denk ik....
Draadje op de frontpage: nieuws: Vuur na aan de schenen van Arctic Freezer 64 Pro gelegd
[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 27-11-2005 17:59 ]
Lijkt me sterk, zeker gezien het feit dat de Pro nog maar net uit is.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:59:
Leuke dingen, zoiets zit er alleen standaard in een Fujitsu/Siemens server al...
ik baal ik heb een amd 64 op een 754 socket, had deze best graag willen hebben
If it aint broke, fix it till it is!
Geen probleem, 754 gebruikt zelfde mechanisme voor koelers als 939Venxir schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:05:
ik baal ik heb een amd 64 op een 754 socket, had deze best graag willen hebben
Ik heb deze koeler al een tijdje in gebruik als *sample* en hij bevalt me zeer goed. Het plaatsen gaat beter als de voorgaande modellen en hij is een stuk stiller en koeler.
Ik kan de koeler met mijn Athlon 3500+ bijna passief laten lopen met de twee stoffige koelers op de achtergrond. Hij word dan belast rond de 58 graden. Maar goed dat wil je niet dus zet je de fan maar weer aan.
Op het moment van schrijven draait hij 1700 rondjes per minuut en brengt hij de cpu naar 32 graadjes.

Je kunt het op de foto niet goed zien maar de gehele fan hangt in vier rubbertje waardoor (schijnbaar) het geheel nog stiller werkt.
Wat betreft de mensen die aangeven niet over te willen stappen van Zalman. Nee dat zou ik ook niet doen als je al een goeie koeler hebt. Maar als je b.v. een boxed hebt en je wilt stil, dan is dit zeker een leuke optie om te overwegen.
Ik kan de koeler met mijn Athlon 3500+ bijna passief laten lopen met de twee stoffige koelers op de achtergrond. Hij word dan belast rond de 58 graden. Maar goed dat wil je niet dus zet je de fan maar weer aan.
Op het moment van schrijven draait hij 1700 rondjes per minuut en brengt hij de cpu naar 32 graadjes.

Je kunt het op de foto niet goed zien maar de gehele fan hangt in vier rubbertje waardoor (schijnbaar) het geheel nog stiller werkt.
Wat betreft de mensen die aangeven niet over te willen stappen van Zalman. Nee dat zou ik ook niet doen als je al een goeie koeler hebt. Maar als je b.v. een boxed hebt en je wilt stil, dan is dit zeker een leuke optie om te overwegen.
Verwijderd
Wel zoietsBor de Wollef schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:04:
[...]
Lijkt me sterk, zeker gezien het feit dat de Pro nog maar net uit is.

Bedoel je hiermee dat je de Zalman beter vind of dat je ze gelijkwaardig vind en dus zonde om te investeren?motormuisje schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:33:
Ehm ik heb persoonlijk niet veel ervaring met Zalman. Ik weet wel dat deze goedkoper is en gelijkwaardig (in mijn inzien beter) presteert.
Dus je mag je eigen conclusie trekken. Sommige geven de voorkeur aan bepaalde merken. Ik vind persoonlijk Arctic het netjes doen voor weinig.
Dus je mag je eigen conclusie trekken. Sommige geven de voorkeur aan bepaalde merken. Ik vind persoonlijk Arctic het netjes doen voor weinig.
maar is die dan echt stiller? want 1700rpm klinkt in mijn oren niet stil... heb nu een Zalman CNPS 9500LED, en die houd mijn AMD 64 3200+ [PC2 van sig] (@Stockspeed) lekker stil en koel, met ±1000RPM in idle stand wordt die 27C en onder full load, @1700rpm tot max 37C... @1700RPM hoor je hem wel beetje... maar hij draait dus niet op full speed
, want dat gebeurt pas wanneer die boven de 50C komt, staat in mn bios ingesteld
.. maarja op max RPM van 2500 ofzo, kan je hem ook niet echt meer stil noemen...
heb btw geen casefans aan...
en wat ook nog is, die Zalman ziet er vet uit
(mijn mening dan he), voor de casemodders ook een reden om voor de Zalman te gaan...
heb btw geen casefans aan...
en wat ook nog is, die Zalman ziet er vet uit
[ Voor 23% gewijzigd door BiG-GuY op 27-11-2005 19:00 ]
Dat is weer een fanboy, meeste mensen denken dat Zalman Heilig is maar gezien de prijs haal ik liever wat anders, je betaald puur en alleen voor het merk, echt dat beetje materiaal is echt geen €50 waard wat veel koelers van ze kosten. Dat ze je dus hier aan, de review op de frontpage laat zelfs zien dat Zalman de pro niet kan bij benen en gezien de prijsBor de Wollef schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:37:
[...]
Bedoel je hiermee dat je de Zalman beter vind of dat je ze gelijkwaardig vind en dus zonde om te investeren?
Absoluut, ik sla de Zalman ook over en ga voor de, in mijn ogen, betere Freezer 64 Pro. Ik hoor over deze cooler alleen maar goede verhalen. Nu maar hopen dat de verkrijgbaarheid ook wat beter zal worden de komende tijd
[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 27-11-2005 19:02 ]
Ik had hem eergisteren gesubmit, is me 2e submit en allebei zijn ze doorgevoerd!
btw, ik ga dat ding (Freezer64 Pro) maar bij Azerty bestellen, bij Salland-automatisering duurt het nog 2 weken! En ik wil hem voor sinterklaas hebben! Moet ook nog ff 2 papst fans (1x80m| 1x 120mm) uitzoeken!
Wat wel jammer is is de 8,50 euro verzendkosten bij Azerty. Daarmee word de Artic Freezer 64 Pro voor mij net zo duur als de Zalmans als ik ze bij een lokale winkel haal (en daar hebben ze de freezer 64 Pro niet).
een bezoekje aan de site?plakbandrol schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:16:
hij draait niet op socket 478?
PSN: djmurcielago
Ik hoop dat verkrijgbaarheid ook beter zal worden. Artic schijnt bij de vorige modelen nogal wat problemen te hebben met leveren in Europa. Dit is op internet een aantal keer besproken. Een maand geleden heb ik geprobeerd om de Freezer 64 te bestellen, maar er waren leveringsproblemen. Uiteindelijk toch voor de Zalman 7700-CU gegaan omdat deze wel leverbaar was.Bor de Wollef schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:01:
Absoluut, ik sla de Zalman ook over en ga voor de, in mijn ogen, betere Freezer 64 Pro. Ik hoor over deze cooler alleen maar goede verhalen. Nu maar hopen dat de verkrijgbaarheid ook wat beter zal worden de komende tijd
De verkrijgbaarheid is op dit moment inderdaad jammerlijk slecht. Ik hoop dat dit komt omdat het product net op de markt is maar vrees het ergste. Ik zal de lokale pc boer eens een mailtje sturen (die hebben de Freezer 64 non pro wel in het assortiment namelijk).Radical1980 schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:39:
[...]
Ik hoop dat verkrijgbaarheid ook beter zal worden. Artic schijnt bij de vorige modelen nogal wat problemen te hebben met leveren in Europa. Dit is op internet een aantal keer besproken. Een maand geleden heb ik geprobeerd om de Freezer 64 te bestellen, maar er waren leveringsproblemen. Uiteindelijk toch voor de Zalman 7700-CU gegaan omdat deze wel leverbaar was.
vreemd dat er zoveel leveringsproblemen zijn... ik had de non pro 1 maand geleden besteld, en n paar dagen later was die niet meer leverbaar zeiden ze. dus toen de pro besteld, en alles 2 weken geleden binnengekregen. ben volgens mij een van de eerste die hem had dan (en dat zonder te weten).
bij azerty is ie goed leverbaar (is mijn ervaring) en samen met een compleet systeem valt de verzendkosten wel mee
bij azerty is ie goed leverbaar (is mijn ervaring) en samen met een compleet systeem valt de verzendkosten wel mee
BThGvNeOA
Bor de Wollef schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:30:
Wat wel jammer is is de 8,50 euro verzendkosten bij Azerty. Daarmee word de Artic Freezer 64 Pro voor mij net zo duur als de Zalmans als ik ze bij een lokale winkel haal (en daar hebben ze de freezer 64 Pro niet).
Nou hij is nu pas op de Frontpage verschenen: nieuws: Vuur na aan de schenen van Arctic Freezer 64 Pro gelegd. Maar hij komt er weer goed vanaf. Denk dat dit een grote hit gaat worden: beter dan Zalman, stiller en vooral goedkoper!
Inderdaad, was ook al eerder gepost trouwens. Of het een hit gaat worden betwijfel ik gezien de vele verhalen die ik hoor over leveringsproblemen.The__Virus schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:07:
Nou hij is nu pas op de Frontpage verschenen: nieuws: Vuur na aan de schenen van Arctic Freezer 64 Pro gelegd. Maar hij komt er weer goed vanaf. Denk dat dit een grote hit gaat worden: beter dan Zalman, stiller en vooral goedkoper!
Ik neem aan dat de Arctic Freezer 64 Pro een grote hit gaat worden, bij Azerty was hij gewoon op voorraad. Had hem binnen 3 dagen binnen. Daarbij komt dat hij gewoon beter koelt dan de Zalman en ook zeer stil is

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-11-2005 13:24 ]
Bij Azerty is ie wel op voorraad maar dit is ook bijna de enige winkel die hem heeft. Volgens de shops hier in de buurt zouden er alweer leveringsproblemen zijn. Dat was bij de introductie van de Freezer 64 ook al het geval.
voor de liefhebbers nog wat foto's van mijn Artic Freezer 64 Pro in werking.

Klik voor een grotere versie

Klik voor een grotere versie
[ Voor 39% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-11-2005 13:57 ]
Een combo van een Asus A8N-E een Arctic Freezer Pro en een Zalman VF700-cu (VGA cooler); zou deze combinatie makkelijk passen?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Waarom niet?Gunner schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:55:
Een combo van een Asus A8N-E een Arctic Freezer Pro en een Zalman VF700-cu (VGA cooler); zou deze combinatie makkelijk passen?
Geen idee want dat is op die foto totaal niet te zien. Het kan wel een totaal andere koeler zijn (is het waarschijnlijk ook).Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:42:
Wat is er nou zo anders aan het exemplaar dat in een Siemens-Server zit ?
Ik had dit topic nog niet eerder gezien maar ik heb wel ongeveer 2 weken geleden deze koelertjes binnen gekregen en ze zijn nu netjes m'n cputjes aan het koelen.
Mijn processoren (2x Opteron 246) komen eigenlijk niet boven de 35 graden uit en zitten meestal op 32 graden (met 20-22 graden kamertemperatuur)
De koelertjes komen iig niet boven mijn videokaarten uit
Mijn processoren (2x Opteron 246) komen eigenlijk niet boven de 35 graden uit en zitten meestal op 32 graden (met 20-22 graden kamertemperatuur)
De koelertjes komen iig niet boven mijn videokaarten uit
Verwijderd
Ik ga die server niet weer open maken, maar wellicht binnenkort, moet even wat geheugen bij. Maar het is hetzelfde concept.Bor de Wollef schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:05:
[...]
Geen idee want dat is op die foto totaal niet te zien. Het kan wel een totaal andere koeler zijn (is het waarschijnlijk ook).
Dat geloof ik graag, veel koelers zien er op hoofdlijnen hetzelfde uit namelijkVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:17:
[...]
Ik ga die server niet weer open maken, maar wellicht binnenkort, moet even wat geheugen bij. Maar het is hetzelfde concept.
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 28-11-2005 16:24 ]
Ik wil deze koeler ook gaan bestellen, ik heb nu een zalman 7700 cu, maar kwil eens wat anders...
Ik hoop dat ie stiller is en beter koelt, maar tgrootste probleem is dat ik met een his 800gto kaart zit, en dat ik ook zo'n blauwe heatsink fan van zalman nodig heb, want de standaard op de asus a8n-e is heel luid en gaat snel stuk...
Gaat dit allemaal passen? Arctic freezer 64 pro, his 800gto en zalman blauwe heatsink...
MVG
Ik hoop dat ie stiller is en beter koelt, maar tgrootste probleem is dat ik met een his 800gto kaart zit, en dat ik ook zo'n blauwe heatsink fan van zalman nodig heb, want de standaard op de asus a8n-e is heel luid en gaat snel stuk...
Gaat dit allemaal passen? Arctic freezer 64 pro, his 800gto en zalman blauwe heatsink...
MVG
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
De combi freezer pro + hisx800gto lijkt me prima passen, alleen de combi his x800gto+ zalman northbridge cooler lijkt me wat problematischer maar je kan het altijd proberen aangezien zo'n blokje toch maar 3-4 euro is.Aries.Mu schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:30:
Ik wil deze koeler ook gaan bestellen, ik heb nu een zalman 7700 cu, maar kwil eens wat anders...
MVG
Of is die His met zo'n passieve koeling? dan moet alles wel passen denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door HIDMAN-X op 28-11-2005 16:40 ]
Verwijderd
Jazeker ! Het viel me rond Mei al op dat die koeler zo mooi was toen ik het ding neer ging zetten. WOWBor de Wollef schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:22:
[...]
Dat geloof ik graag, veel koelers zien er op hoofdlijnen hetzelfde uit namelijkMisschien kun je goede foto's maken als je de kast weer open moet doen? Zou interessant zijn.
Verwijderd
beetje offtopic hier, maar de a8n-e met de passieve zalman nb icm asusx800xl met vf700cu ging niet helemaal goed bij mij. Moest een 5tal vinnetjes eraf knippen om de koeler niet in contact te laten komen met de nb blok.
Verwijderd
Is deze er ook voor de A-socket?
Ik denk dat ik maar rustig wacht, op de socket A versie... Als die er komt.
Zelfs met mijn Sp-97 met een 120mm heb ik een heethoofd als CPU.

De lokale pc shop verkoopt de Freezer Pro voor 19,95. Voor zover ik weet is dat een hele scherpe prijs of niet?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 08:32:
Is deze er ook voor de A-socket?![]()
Prijs/prestatie verhouding van artic koelers is erg goed.Ze zijn niet duur en koeler erg goed. Kost ook ongeveer de helft van de 9500 en koelprestaties wel te vergelijkenSteffy schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:59:
[...]
Dat is weer een fanboy, meeste mensen denken dat Zalman Heilig is maar gezien de prijs haal ik liever wat anders, je betaald puur en alleen voor het merk, echt dat beetje materiaal is echt geen €50 waard wat veel koelers van ze kosten. Dat ze je dus hier aan, de review op de frontpage laat zelfs zien dat Zalman de pro niet kan bij benen en gezien de prijsik zou het wel weten.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Welke is dat, want ik heb hem besteld bij Azerty en daar staat ie in Back-order....Ricardo87 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:41:
De lokale pc shop verkoopt de Freezer Pro voor 19,95. Voor zover ik weet is dat een hele scherpe prijs of niet?
* Gunner is mede-heldenaar
[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 29-11-2005 15:00 ]
Check je mail maarGunner schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:55:
[...]
Welke is dat, want ik heb hem besteld bij Azerty en daar staat ie in Back-order....
* Gunner is mede-heldenaar
Hoi Webfreakz.nl
[ Voor 27% gewijzigd door Spixo op 29-11-2005 15:38 ]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik denk dat je bedoelt dat je huidige freezer naar boven blaast en dat de pro naar achter blaast wat je dus niet wilt?
Zoja, geen probleem dan draai je hem 90 graden toch?
Zoja, geen probleem dan draai je hem 90 graden toch?
De gewone blaast omhoog zoals nu het geval is, de pro naar zijwaards, echter zit er aan de achterkant van mij kast geen fan, je helemaal bovenin, boven de voeding. Ja ik weet het een kutkast dus maar hij was het goedkoopst vandaar. Nu gaat echter die lucht de dus naar de achter kant van de kast met de pro, dan hoopt alles zich lekker op daar, das vast niet bevorderlijk voor temperatuur van alles
Maar de Pro kan je 90 graden draaien op de bracket zodat hij alsnog naar boven blaast.
Geloof dat die niet nodig was?
nope, die verstevigde backplate is niet nodig. hij weegt ook net iets meer als 500 gram, dat kan ie best hebben.
en voor de (mede-) A8N-E eigenaars, zoals jullie wel hebben gezien zit daar al een flinke stevige backplate op. voor de mensen die dit mobo niet hebben helaas n beetje pech, er wordt geen backplate meegeleverd (is mijn ervaring). enkel de koeler, met al aangebrachte koelpasta en een zeer korte handleiding.
en voor de (mede-) A8N-E eigenaars, zoals jullie wel hebben gezien zit daar al een flinke stevige backplate op. voor de mensen die dit mobo niet hebben helaas n beetje pech, er wordt geen backplate meegeleverd (is mijn ervaring). enkel de koeler, met al aangebrachte koelpasta en een zeer korte handleiding.
BThGvNeOA
HIDMAN-X schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:37:
Maar de Pro kan je 90 graden draaien op de bracket zodat hij alsnog naar boven blaast.

Verwijderd
Mja maar gewicht zegt niet alles he. Ook maakt het veel uit, hoe fel de koeler uitsteekt, en dat is bij deze toch wel redelijk wat...DropjesLover schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:28:
nope, die verstevigde backplate is niet nodig. hij weegt ook net iets meer als 500 gram, dat kan ie best hebben.
(M = F * d )
Zijn stevige backplates los te verkrijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 21:22 ]
eindelijk een webwinkel gevonden waar die te koop is http://www.goldenelite.com/webshop/details/134
pas deze cooler idd gewoon in je socket 939 zonder je mobo uit je pc te slopen ensow???
pas deze cooler idd gewoon in je socket 939 zonder je mobo uit je pc te slopen ensow???
[ Voor 32% gewijzigd door jorisw86 op 30-11-2005 12:53 ]
Lijkt de Arctic Freezer 64 Pro nou zo veel op de Cooltek Auras 92 of lijkt de Cooltek Auras 92 nou zo veel op de Arctic Freezer 64 Pro? 

http://www.cooltek.de/100700900.html

http://www.cooltek.de/100700900.html
Ziet er leuk maar vooral ook erg duur uit, wat kost ie zoal want het ziet eruit als €50 in plaats van 19 zoals de Arctic
Verwijderd
Heb ergens gezien 35 euro. Maar blaast wel naar onderen, ipv naar achterkant pc
of dat zou ook moeten zijn omdat het op een dfi bord is...
Net gekeken; nee het is op een abit AV8 Pro
Meestal (bij de normale Freezer iig wel) kun je de koeler omdraaien, zodat ie naar boven blaast. Maar misschien is daar te weinig ruimte voor ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:08:
Heb ergens gezien 35 euro. Maar blaast wel naar onderen, ipv naar achterkant pc![]()
Iedereen vergelijkt deze koeler met een Zalman maar ik ben wel benieuwd hoe deze zich staande houdt tegenover een Thermalright XP90. Ok, de Zalman's worden vaak gekocht omdat ze stil (zouden) zijn en deze Arctic freezer 64 pro is ook stil dus de vergelijking is te plaatsen.. maar toch, iemand die een vergelijking met de Thermalright XP90 kan maken (qua temp en geluid dan he)
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
Verwijderd
Dat heb ik me ook al afgevraagd. Het resultaat zal echter fel afhangen van je case en de casefans. De XP90-C heeft een klassieke heatsink ontwerp waarbij de lucht (vanuit het standpunt waarbij je kast platligt) van bovenaan wordt aangezogen, dan door de heatink wordt geblazen en dan de helft naar voren en de andere helft naar achteren wordt geblazen.farmacop schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:23:
Iedereen vergelijkt deze koeler met een Zalman maar ik ben wel benieuwd hoe deze zich staande houdt tegenover een Thermalright XP90. Ok, de Zalman's worden vaak gekocht omdat ze stil (zouden) zijn en deze Arctic freezer 64 pro is ook stil dus de vergelijking is te plaatsen.. maar toch, iemand die een vergelijking met de Thermalright XP90 kan maken (qua temp en geluid dan he)
De Arctic heeft een concept waarbij alle lucht van voor naar achteren geblazen wordt.
Ik heb nu een kast met heel wat intake airflow vooraan en heel wat outtake airflow achteraan. Er gaat dus echt constant een stroom frisse lucht van vooraan rechtstreeks naar achteren. Dit zou dan in combinatie met de Arctic een beter resultaat geven dan met de XP90-C...
Dus je moet het een beetje geval per geval bekijken. De 2 heatsinks hun performance vergelijken in een case zoals ik er een heb, zou niet eerlijk zijn, en in het nadeel voor de XP90-C

Ik heb de Arctic Freezer 64 Pro besteld bij tweakend.nl. Geld zondag overgemaakt en heb vandaag een mail gehad dat de order is verzonden. En dat ik hem zaterdag als het goed is ontvang.
We zullen zien.
We zullen zien.
Verwijderd
Laat er ons dan alles ovr weten!jonamolenaar schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:56:
Ik heb de Arctic Freezer 64 Pro besteld bij tweakend.nl. Geld zondag overgemaakt en heb vandaag een mail gehad dat de order is verzonden. En dat ik hem zaterdag als het goed is ontvang.
We zullen zien.
Even een goeie review over schrijven hè!jonamolenaar schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:56:
We zullen zien.
En een paar mooie plaatjes schieten als het kan
Alternate heeft ze gewoon op voorraad, maar staat niet in de Pricewatch.
Ik heb er vanmiddag 1 gehaald voor 19,- ter vervanging van mijn 7700Cu.
Ik heb er vanmiddag 1 gehaald voor 19,- ter vervanging van mijn 7700Cu.
ik heb ook n revieuw geschreven -> klik
de freezer 64 pro is gewoon de verbeterde versie van de freezer 64 (non pro) ze lijken mega veel op elkaar. misschien komen meerdere fabrikanten er achter dat het ontwerp zoals de freezer 64 eigg het beste werkt (koeler blaast naar achteren, ook over i/o plate enz heen)
en over het moment en gewicht enzo, op mijn mobo (A8N-E) zit een flinke backplate...
ff snel rekensommetje -> Mmax @ einde van de koeler (slechts 1 kant ingeklemd). aangenomen homogene belasting -> maximale kracht @ midden koeler.
dus: 0.528 kg * (0.5*0.126m) = 0.033Nm. ik weet niet wat je mobo aan kan, maar dat dit niet veel is op een opp van +- 4 cm^2 -> 0.0004m^2 kan k je wel vertellen
de freezer 64 pro is gewoon de verbeterde versie van de freezer 64 (non pro) ze lijken mega veel op elkaar. misschien komen meerdere fabrikanten er achter dat het ontwerp zoals de freezer 64 eigg het beste werkt (koeler blaast naar achteren, ook over i/o plate enz heen)
en over het moment en gewicht enzo, op mijn mobo (A8N-E) zit een flinke backplate...
ff snel rekensommetje -> Mmax @ einde van de koeler (slechts 1 kant ingeklemd). aangenomen homogene belasting -> maximale kracht @ midden koeler.
dus: 0.528 kg * (0.5*0.126m) = 0.033Nm. ik weet niet wat je mobo aan kan, maar dat dit niet veel is op een opp van +- 4 cm^2 -> 0.0004m^2 kan k je wel vertellen
BThGvNeOA
Dropjeslover, in je review staat dat hij idle niet warmer wordt dan 32 graden. Was dat eerst hoger dan. Mijn boxed cooler haalt ook wel 32 graden @ idle....