Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:20:
Als je enkel de drivers installeert en dan de mp3's overzet mbv verkenner, wordt dan dezelfde structuur van op uw harde schijf gehanteerd in de sleek? Ik bedoel krijgt ge dan in de sleek dezelfde mappen zoals ze op u pc staan of wordt het op de zen sleek één grote vracht aan mp3's zonder opdeling tenzij hier en daar op de idtags? :r

Ik heb namelijk heel wat albums reeds gerangschikt in mappen en ik heb er eigenlijk geen zicht op of alle idtags correct en goed zijn ingevuld. Voor mij zou het handigste zijn moest de speler gewoon de mappen overnemen zoals ze op mijn pc staan. :)
Volgens mij komen alle mp3's op 1 grote hoop. Maar het taggen van je mp3 kan je zo gedaan hebben met een goed proggie ;)
Je moet er ff een paar uurtjes tijd is steken, maar dan heb je daarna alles netjes met tags staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

is een mappenstructuur dan zo moeilijk 8)7 ?
zelfs op mijn Mambox van 2 jaar geleden met 256MB geheugen ondersteunde dat die me toen 140€ kostte :Y)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:53

Piggen

Lekker bakkie

Nee, maar sommige fabrikanten geven daar de voorkeur aan, aangezien veel consumenten het ook prettig vinden.

Maar er geven er ook veel de voorkeur aan een mappenstructuur (mezelf incluis). Daarom zou het handig zijn als spelers beide ondersteunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik was eerst ook geschokt dat er geen mappen op konden. Maar ik trek iedere map die ik heb eerst even door Tag&Rename heen en dan pas plaats ik het resultaat op de Sleek...en wonder boven wonder: je krijgt er een betere structuur van. Want nu kan je zoeken op
1) Artiest
2) Genre
3) Album naam
4) Bookmarks
5) Playlists

Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt waar de netvoeding voor dient? De Sleek laadt keurig op als hij aan de USB aansluiting hangt.

[ Voor 21% gewijzigd door Ortep op 23-10-2005 12:33 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ortep schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:15:
Ik was eerst ook geschokt dat er geen mappen op konden. Maar ik trek iedere map die ik heb eerst even door Tag&Rename heen en dan pas plaats ik het resultaat op de Sleek...en wonder boven wonder: je krijgt er een betere structuur van. Want nu kan je zoeken op
1) Artiest
2) Genre
3) Album naam
4) Bookmarks
5) Playlists

Ben ik trouwens de enige die zich afvraagt waar de netvoeding voor dient? De Sleek laadt keurig op als hij aan de USB aansluiting hangt.
Idd je krijg met Tags wel een nette structuur, het kost alleen even tijd :P
En die netvoeding, tja wat dacht je ervan als je op een camping staat, zonder computer, maar met stroom, en je wilt je Sleek opladen ;) tenzij jij natuurlijk op vakantie een PC bij je hebt, of de hele vakantie doet met die 16 uur die hij spelen kan, dat is de netaansluiting volgens mij wel nutteloos :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TheTMC schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:46:
En die netvoeding, tja wat dacht je ervan als je op een camping staat, zonder computer, maar met stroom, en je wilt je Sleek opladen ;) tenzij jij natuurlijk op vakantie een PC bij je hebt, of de hele vakantie doet met die 16 uur die hij spelen kan, dat is de netaansluiting volgens mij wel nutteloos :P ;)
Euhhh...tja...zelfs draadloos internet op de camping. Het was niet bij me opgekomen dat dat niet altijd zo is. Voor de wat meer primitieve omstandigheden is het dan wel lastig dat er niet een 'losse' laad kabel bij zit en dat je er toch de USB aansluiting/kabel bij moet gebruiken.

Ik kon het trouwens niet vinden in het boekje dat hij via de USB ook oplaadt. Als je in de manual gaat zoeken hebben ze het overal over de adapter. Het viel me eigenlijk pas op nadat hij zo idioot lang 'vol' bleef. Maar dat kwam natuurlijk omdat hij steeds bij laadde als ik er wat muziek bij plaatste. Ik zag een keer het oplaad symbooltje op het scherm en toen kreeg ik het door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ortep schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:15:
1) Artiest
2) Genre
3) Album naam
4) Bookmarks
5) Playlists

haha, vindt dit wel grappig, beetje offtopic overigens:

Met mijn archos kan ik sorteren op:
1) Browser
2) Artiest
3) Genre
4) Album naam
5) Bookmarks
6) Playlists

Ik vind mappen echt veel handiger, ik snap niet dat dat niet in zo'n dure speler zit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SgtCaffran schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:34:
[...]
Ik vind mappen echt veel handiger, ik snap niet dat dat niet in zo'n dure speler zit... :/
Je moet het zien als virtuele mappen. Die zijn veel uitgebreider, zeg maar 3D. Op je computer heb je bv gekozen voor mappen op naam van de artiest, gevolgd door album naam. Je kan dan niet zoeken op genre. Tenzij je op genre je mappen aanmaakt en dan de albums daaronder hangt. Maar dan kan je weer niet zoeken op artiest. Want een artiest kan best een album maken in het ene genre en daarna een in het andere genre. Of verschillende genres mixen op een album. Ga dat maar eens op een normaal 'plat' 2D mappen systeem opslaan. Wat ook een leuke is om op te slaan is een verzamel album van bv 2003. Hoe ga je die opslaan? Frans Bouwer met Little Kim op één CD

Met dit systeem kan je dat allemaal wel. Je kan een bepaald nummer dus via vele wegen vinden. Via Artiest, Album, Genre of "all tracks" (Dat is nummer 6 van de mogelijkheden, die was ik daarnet vergeten) Je hebt dus gewoon virtuele mappen op artiest, album, genre, playlists, bookmarks, of alles op alfabet. En het maakt niet uit waar je begint, je komt er altijd.

En je wilt niet altijd album A van artiest B spelen. Met dit systeem kan je dingen doen als Hiphop kiezen en dat gaan spelen. Of opera, ga dat maar spelen. Daarna Frans Bouwer

En trouwens, op je PC staat de hele zaak ook door elkaar hoor. Of dacht je dat je harddisk wist wat muziek was en hoe de artiest heet? Die ziet alleen maar 0 en 1. Pas je operating systeem kan er lijstjes van maken voor je. Die noem je dan mappen.

Als jij op mappen wilt zoeken kan dat dus gewoon nog steeds. Alleen heten ze nu anders

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 23-10-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ortep schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:09:
[...]

Euhhh...tja...zelfs draadloos internet op de camping. Het was niet bij me opgekomen dat dat niet altijd zo is. Voor de wat meer primitieve omstandigheden is het dan wel lastig dat er niet een 'losse' laad kabel bij zit en dat je er toch de USB aansluiting/kabel bij moet gebruiken.

Ik kon het trouwens niet vinden in het boekje dat hij via de USB ook oplaadt. Als je in de manual gaat zoeken hebben ze het overal over de adapter. Het viel me eigenlijk pas op nadat hij zo idioot lang 'vol' bleef. Maar dat kwam natuurlijk omdat hij steeds bij laadde als ik er wat muziek bij plaatste. Ik zag een keer het oplaad symbooltje op het scherm en toen kreeg ik het door
Het lijkt mij iid erg onhandig om de hele tijd een USB kabel mee te zeulen als je bv op vakantie bent.
Wel gek dat ze dat bij de Sleek nu opeens zo hebben geregeld, want bij de Zen Touch zat nog gewoon een adaptor, met een aparte aansluitig op het apparaat.
Zou het te maken kunnen hebben met een dockingstation voor de Sleek, volgens mij heb ik eens gelezen/gezien dat er een docking station bij de Zen Sleek kon. En dan is het wel logisch dat ze stroom en USB in 1 aansluiting hebben gedaan.
Ik ga nog wel ff zoeken waar ik dat van dat dockingstation had gelezen..

Heb een site gevonden waar ze hem zelfs verkopen in nederland :D en ze hebben ook een Wired Remote, maar dat vind ik zelf alleen maar irritant, maar misschien zijn er andere liefhebbers voor zo'n remote

Wel jammer dat Creative zo'n docking station er niet gratis bij doet... :(

[ Voor 14% gewijzigd door TheTMC op 23-10-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TheTMC schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:49:
[...]
Ik ga nog wel ff zoeken waar ik dat van dat dockingstation had gelezen..

Heb een site gevonden waar ze hem zelfs verkopen in nederland :D

Wel jammer dat Creative zo'n docking station er niet gratis bij doet... :(
Ik heb geen 40 Euro over voor een docking station. Veel te duur. Als je trouwens de beschrijving er van leest krijg je ook het idee dat je alleen kan opladen als hij op het lichtnet is aangesloten
Het station heeft een comfortabele kijkhoek, sluit de speler rechtstreeks op het stroomnet aan en laadt tegelijkertijd de batterij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Het is volgens mij meer moeite om m'n muziek goeie Tags te geven dan om ff een mappenstructuur te maken... Betaal je daar 250 euro voor moet je weer met die Tags gaan zitten klooien :/

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Dat kan je wel makkelijk op lossen met het progje "Tag&Rename", even googlen. Er is een trial van 30 dagen zodat je even je muziek kan ordenen en daarna moet je hem kopen :+
Ortep schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:38:
Met dit systeem kan je dat allemaal wel. Je kan een bepaald nummer dus via vele wegen vinden. Via Artiest, Album, Genre of "all tracks" (Dat is nummer 6 van de mogelijkheden, die was ik daarnet vergeten) Je hebt dus gewoon virtuele mappen op artiest, album, genre, playlists, bookmarks, of alles op alfabet. En het maakt niet uit waar je begint, je komt er altijd.

En je wilt niet altijd album A van artiest B spelen. Met dit systeem kan je dingen doen als Hiphop kiezen en dat gaan spelen. Of opera, ga dat maar spelen. Daarna Frans Bouwer
Ik snap je helemaal, maar mijn speler doet gewoon allebei. Al mijn muziek is 'getagd' en keurig geordend in mappen. Op mijn speler dus ook, en als ik in de browser ga dan staat alles op category (trance, rock, rap etc.), en daarna op artiest/show/album. Maar als ik ervoor kies om op artiest te sorteren dan doet 'ie dat ook.

Dit is trouwens geen flame ofzo, maar jammer van de functionaliteit (en beetje vaag van die missende adapter) want het dingetje ziet er best 'sleek' uit :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door SgtCaffran op 23-10-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

webfreakz.nl schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:27:
Het is volgens mij meer moeite om m'n muziek goeie Tags te geven dan om ff een mappenstructuur te maken... Betaal je daar 250 euro voor moet je weer met die Tags gaan zitten klooien :/
Tja...dat heeft meer te maken met het feit dat je het in eerste instantie niet echt hebt opgeborgen. En dat je het nu dus moet uitzoeken.

Ik berg mijn verzekerings polis, belasting aanslag en bankafschriften ook niet op onder de P van Papier gevolgd door A4 en A5 op het tweede niveau.

Tag&Rename maakt automatisch de juiste tags aan en kost je niet meer dan 1-2 minuten per compleet album. Je begint met album 1 haalt daar T&R overheen. Dan stuur je dat album naar de Sleek en ondertussen begin je al aan album 2.

Het is echt niet meer werk dan een complete en duidelijke mappen structuur te maken. De Tags zijn de mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

heb Tag&Rename al gedownload hoor maar moet alleen eerst nog even uitvogelen hoe het precies werkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Je start Tag & Rename, drukt op het knopje zoeken als je RMB op een map doet, dan vind hij op amazon het album (als het een beetje normaal is, hardcore vind hij denk ik niet) Dan vink je "write tags" aan en ook "write cover album" of zoiets

toch even een tut:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/tag&rename1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/tag&rename2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/polsthoorn/tag&rename3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bedankt :)
Het was ff zoeken hoe ik die mappen 'rechts' in de window kreeg, maar dat kon met een icoontje.
Alles staat als het goed is goed, alleen nog ff ZELF uitvogelen hoe ik van die gare teksten als h8me uit me filenames krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ortep schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:13:
[...]

Ik heb geen 40 Euro over voor een docking station. Veel te duur. Als je trouwens de beschrijving er van leest krijg je ook het idee dat je alleen kan opladen als hij op het lichtnet is aangesloten

[...]
Als ik me Sleek bij hem zou kopen, met docking station samen betaal je voor het docking statio nog steeds €29,95,-, en ik snap niet eens wat je met dat ding meer kan dan met je sleek gewoon :?
Nog meer mogelijkheden en functies!

Dit compacte en veelzijdige basisstation garandeert gebruikers van de Zen Sleek een langere weergaveduur en meer aansluitmogelijkheden. Het station heeft een comfortabele kijkhoek, sluit de speler rechtstreeks op het stroomnet aan en laadt tegelijkertijd de batterij op. Een USB 2.0-poort (met bijgeleverde kabel) maakt supersnelle muziek- en datadownloads mogelijk, terwijl luidsprekers kunnen worden aangesloten via de lijningang.
Het enige nieuwe lijkt mij dat je speakers direct op het docking station kan aansluiten ipv elke keer in de koptelefoon uitgang van je speler en dan voor 30 of 40 euro 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
webfreakz.nl schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:51:
Bedankt :)
Het was ff zoeken hoe ik die mappen 'rechts' in de window kreeg, maar dat kon met een icoontje.
Alles staat als het goed is goed, alleen nog ff ZELF uitvogelen hoe ik van die gare teksten als h8me uit me filenames krijg ;)
Sorry maar dat kan je doen als je op rename klikt. In het hoofdvenster selecteer je de nummers waarvan je net de tags hebt aangepast. Dan klik je op 'Test' bovenaan, als hij alles goed weergeeft druk je op 'rename'. Spreekt voor zich. Overigens kan je ook zeggen wat hij uit de tags haalt en in de naam zetten.

Dmv. "%6 - %1 - %2" is zoiets: nmr. - artiest - nummer naam

succes ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SgtCaffran op 23-10-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja nu heb je het weer voorgezegd ;)
Maar toch bedankt :)

Heb ze nu genamed hoe jij het zei want zo wou ik het ook ;)
Alleen vraag ik me dan af of ik geen gezeik krijg met dat er natuurlijk meerdere
nummers zijn die met 01 beginnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Tja, dat zou ik niet weten, omdat in mijn archos het wél (lekker puh :+ ) in een mapstructuur zit. Dus in elke map zitten een aantal nummers met 01 t/m 10 of 20. Maar ik heb wel gemerkt dat hij op het 'afspeelscherm' de naam van de nummers niet weergeeft maar hij haalt de artiest en de titel uit de tags. Dus misschien doet de sleek dat ook automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

webfreakz.nl schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:27:
Alleen vraag ik me dan af of ik geen gezeik krijg met dat er natuurlijk meerdere
nummers zijn die met 01 beginnen :?
Hoeft niet, je kan natuurlijk met de artiesten naam beginnen, dan album naam, dan track nummer en dan naam. Dan staan ze per artiest bij elkaar en per album op volgorde

Maar zodra je ze op een Sleek zet, maakt het niet meer uit. Al geef je ze allemaal een nummer van 0001 to 9999. Hij haalt echte relevante info uit de Tags.

Dat kan je trouwens op je PC ook zien. Dan moet je gewoon als folder type "music" kiezen en als view "details" Dan staat daar ook een hele lijst met info achter de naam. En dan kan je ook op album, soort en zelfs bitrate sorteren

[ Voor 18% gewijzigd door Ortep op 23-10-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SgtCaffran schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:10:
Tja, dat zou ik niet weten, omdat in mijn archos het wél (lekker puh :+ ) in een mapstructuur zit. Dus in elke map zitten een aantal nummers met 01 t/m 10 of 20. Maar ik heb wel gemerkt dat hij op het 'afspeelscherm' de naam van de nummers niet weergeeft maar hij haalt de artiest en de titel uit de tags. Dus misschien doet de sleek dat ook automatisch...
Juist, dat is wat hij doet...en je hebt wel degelijk (virtuele) folders. Nl de artiesten folder, de genre folder, de album folder. Die 'maakt' hij zelf aan uit de tags. Het is gewoon niet nodig om dat allemaal zelf bij te gaan houden

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 23-10-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
DKasemier schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:34:
@ Zoutvat: Dat is al zo bij de Zen Sleek, je kunt in t menu kiezen hoe groot gedeelte je met UMS wilt gebruiken :D

[...]

Plug&Play en USB zijn 2 dingen die niet verwant zijn aan elkaar.
Plug&Play is en term van het begin van het PCI tijdperk die te maken heeft met het niet hoeven in te stellen van IRQ's
UMS is een standaard die inhoud dat je een USB opslag apparaat direct als schijf ziet.
Dit is al ff geleden genoemd, maar ik heb er nog een vraagje over.
Als je de grootte van het UMS gedeelte wilt veranderen, moet je dan al je muziek opnieuw op de speler zetten, net als met partioneren va een HDD dat dan alles eraf is? Of kan je die grootte gewoon veranderen zonder verdere problemen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TheTMC schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:06:
Als je de grootte van het UMS gedeelte wilt veranderen, moet je dan al je muziek opnieuw op de speler zetten, net als met partioneren va een HDD dat dan alles eraf is? Of kan je die grootte gewoon veranderen zonder verdere problemen daarmee?
Ik heb gewoon veranderd. Hij staat dan wel een flinke tijd te stampen, maar ik was geen muziek kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ortep schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:25:
[...]

Ik heb gewoon veranderd. Hij staat dan wel een flinke tijd te stampen, maar ik was geen muziek kwijt
Aan wat voor tijd moet ik denken als je zegt een flinke tijd?
Als het een paar min kost heb ik er geen moeite mee, maar als ie een half uur bezig is.... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TheTMC schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:04:
Aan wat voor tijd moet ik denken als je zegt een flinke tijd?
Als het een paar min kost heb ik er geen moeite mee, maar als ie een half uur bezig is.... |:( 8)7
Ik durf niets te zeggen. Toen ik het probeerde duurde het geloof ik 4-5 minuten. Maar toen stonden alleen de twee demo nummers er op. Ik heb geen idee of de hoeveelheid uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik heb nog 1 simpele vraag:
Weten jullie of de Zen Sleek het ook doet met USB 1.1???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Als die USB 2.0 is, dan werkt het ook over USB 1.1 :) Backware-compatible namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

TheTMC schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:19:
Ik heb nog 1 simpele vraag:
Weten jullie of de Zen Sleek het ook doet met USB 1.1???
Ja dat kan.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:23

bakvis

Tweakers.Nerd

Waarom kunnen de meeste mp3 spelers geen OGG afspelen? Kost dit zoveel rekenkracht of hoe zit dat...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bakvis schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:43:
Waarom kunnen de meeste mp3 spelers geen OGG afspelen? Kost dit zoveel rekenkracht of hoe zit dat...
Misschien omdat bijna niemand het gebruikt? Ik zie het tenminste nooit. Mogelijk is het beter, maar dat is geen argument voor een producent. Die levert wat verkoopt en niet wat beter is. WMA is beter dan MP3 bij dezelfde bitrate. En toch zie je meer MP3 dan WMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

WMA is ook alleen goed op lagere bitrates, daarboven wordt het slechter.
OGG is vooral populair onder mensen die er verstand van hebben, zeg maar (niet negatief bedoeld tegenover mensen die geen OGG gebruiken, uiteraard :)). De mensen die hun eigen CD's rippen.

Mensen die hun MP3'tjes rechtstreeks vanuit Kazaa op hun speler gooien, hebben geen OGG nodig. Scheelt de fabrikant ook weer wat werk door het niet te implanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ik heb wel gehoord dat het verschil minder wordt wanneer mp3'tjes rond de 200 bitrate zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MPmad schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:19:
WMA is ook alleen goed op lagere bitrates, daarboven wordt het slechter.
Dus...voor 98% van de mensen is WMA een vooruitgang. Ruwweg gezegd: WMA 128 is ongeveer net zo goed als MP3 192 en het spaart 30%.

De geluidskwaliteit daarboven is min of meer zinloos als je met een MP3 speler via oordopjes luistert in een rijdende trein of als je aan het joggen bent.

Als je het al kan horen. Bij dubbel blind testen over prima luidspreker systeemn komen er maar zeer minimale verschillen uit als je bv naar MP3 320 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

verschil tussen 128bits en 192 bits kan ik wel horen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

webfreakz.nl schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:34:
verschil tussen 128bits en 192 bits kan ik wel horen hoor!
Dat geloof ik direkt...maar WMA 128 is ongeveer net zo goed als MP3 192. Dus heb je nog steeds 33% winst bij dezelfde kwaliteit. En als je WMA 160 kiest ben je zeker beter uit dan MP3 192 en heb je ook nog 16% winst.

En het verschil tussen MP3 192 en MP3 320 is veel kleiner en hoort bijna niemand meer. En als ze het al horen dan nog alleen in een rustige luisterruimte, met prima boxen in een ideale opstelling.

We hebben het hier over MP3 spelers die je dus via oordopjes en in een vaak rumoerige omgeving beluistert. Muzikaal 'behang' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik geloof dat WMA op 64kbps nog beter was dan MP3, maar daarboven klinkt de muziek nauwelijks beter (ten opzichte van de 64kbps WMA, niet de Mp3). Velen vinden de muziek ook te 'metalig' klinken. Alleen handig als je erg op de schijfruimte moet letten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MPmad schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:01:
Ik geloof dat WMA op 64kbps nog beter was dan MP3, maar daarboven klinkt de muziek nauwelijks beter (ten opzichte van de 64kbps WMA, niet de Mp3). Velen vinden de muziek ook te 'metalig' klinken. Alleen handig als je erg op de schijfruimte moet letten dus.
http://www.cdburner.ca/di...digital-audio-results.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als men muziek van de sleek naar een pc zonder drivers wil kopiëren, gaat dit dan? Denk eigenlijk van niet maar ik vraag het toch maar eens.

Verder vond ik dit http://forums.americas.cr...d.id=dap&message.id=86115
nieuwe firmware waardoor het zou mogelijk zijn om mp3's te transferen zonder nog drivers te moeten installeren. :P hopelijk heb ik de juiste conclusie getrokken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:23:
Als men muziek van de sleek naar een pc zonder drivers wil kopiëren, gaat dit dan? Denk eigenlijk van niet maar ik vraag het toch maar eens.

nieuwe firmware waardoor het zou mogelijk zijn om mp3's te transferen zonder nog drivers te moeten installeren. :P hopelijk heb ik de juiste conclusie getrokken O-)
Die firmware is dus alleen voor Windows XP. Da's balen aangezien ik het met Win2K moet doen :(
Maar je kon toch al zonder drivers te installeren met WMP10 muziek naar je zen kopieren? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

waarom niet? Je krijgt in Verkenner toch gewoon een directory listing tezien met welke bestanden er op je Sleek staan? Dus ff slepen en je bent klaar!

ow w8, zonder drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TheTMC schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:21:
[...]

Die firmware is dus alleen voor Windows XP. Da's balen aangezien ik het met Win2K moet doen :(
Maar je kon toch al zonder drivers te installeren met WMP10 muziek naar je zen kopieren? :? 8)7
Die discussie is al uitvoerig behandeld een paar pagina's terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:35:
[...]

Die discussie is al uitvoerig behandeld een paar pagina's terug :P
dat dacht ik dus ook...

maar ik reageerde eigenlijk hierop, want volgens mij staat er bij die nieuwe firmware alleen dat je kan kopieren als je WMP10 hebt, zoals allang was.....
Dus ik vat zelf het nut niet van die nieuwe firmware :?
het zal allemaal wel aan mij liggen, maar ik snap er niks meer van :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mjah, het is gewoon zo dat je WMP10 móet hebben. Daarna kun je zonder drivers je Sleek zien in verkenner als MTP device. Dus je hebt wel drivers nodig (WMP10) maar daarna werkt het dus ongeveer als UMS device. (Zitten nog wel een paar kleine nadeeltjes aan, je kan bijvoorbeeld geen mappen maken, en je mag niet knippen en plakken, maar je moet kopieren en plakken, dat was in ieder geval zo bij de MTP devices die ik gebruikt heb)

Het nut van deze firmware is:
This firmware update enhances your Zen Sleek with:

* PlaysForSure™ functionality
* Audible® audio content playback capabilities
Nouja "nut" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dus het is met die Sleek niet zo net als met mijn USB stick, dat ik hem in me USB port stop en er komt in Verkenner gelijk "een verwisselbare schijf" bij? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

webfreakz.nl schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:12:
Dus het is met die Sleek niet zo net als met mijn USB stick, dat ik hem in me USB port stop en er komt in Verkenner gelijk "een verwisselbare schijf" bij? :S
Dat gebeurt wel als je hem op "Disk Drive" hebt staan. Dan gebruik je hem als verwisselbare schijf. Dan ziet iedere XP machine hem zondermeer Je kan de groottte daarvan zelf bepalen. Maar dat gedeelte is dus niet beschikbaar voor de MP3 speler. Je kan er wel MP3/WMAs op zetten, maar die zie je dan niet in je music library

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 28-10-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dus dan moet je hem niet op Disk Drive zetten, en dan kan je hem dus niet accessen met Verkenner maar wel met WMP10 zodat je je muziek zooi erop kan gooien? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het hangt er van af wat je wilt. Het zijn gewoon verschillende dingen. Ik gebruik het alletwee. En je ziet hem wel in je Explorer. Maar niet als extra disk, maar als een 'Other' Device. Net als een PDA bv. Je kaan daar weer wel gewoon dingen heen slepen en op gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

webfreakz.nl schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:29:
Dus dan moet je hem niet op Disk Drive zetten, en dan kan je hem dus niet accessen met Verkenner maar wel met WMP10 zodat je je muziek zooi erop kan gooien? :|
Disk Drive = UMS (tenminste dat geloof ik?)
WMP10 = MTP

Beide kun je zien in verkenner, en werken bijna hetzelfde, waar MTP nog wat nadeeltjes heeft. Lees ook mijn post hierboven ns :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 11-09 20:05
vind de voordelen van MTP groter... music library = zoeken op artiest of op CD of op titel of op genre :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DKasemier schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:38:
vind de voordelen van MTP groter... music library = zoeken op artiest of op CD of op titel of op genre :)
Dat is persoonlijk natuurlijk, met een overzichtelijke muziekcollectie (zoals ik) heb je dat niet nodig. Ik hecht meer waarde aan een makkelijke overdracht van muziek/data ed.

Maargoed, ieder zn eigen ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RoD schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:57:
Dat is persoonlijk natuurlijk, met een overzichtelijke muziekcollectie (zoals ik) heb je dat niet nodig. Ik hecht meer waarde aan een makkelijke overdracht van muziek/data ed.

Maargoed, ieder zn eigen ding :)
Klopt Ieder zijn ding....:)

Overdracht doe je maar één keer en zoeken iedere keer opnieuw

En het is nog steeds drag en drop. Je kan het alleen niet in de standaard PC structuur kwijt. Je krijgt er een (echte) database voor terug ipv een kaartenbak.

Ik vraag me iets af. Hoe sorteer jij je muziek op de PC? Ik heb nog nooit een systeem gezien waarbij je echt kon zoeken. Een stel verzamel CD's van bv de top 2000 kan je opslaan op naam, dan gevolgd door de plaats in de top 2000. Maar hoe vind je dan een nummer van Marianne Weber of van Metallica of van Littl Kim?. Of hoe vind je alle R&B nummers?

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 29-10-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Is de Zen Sleek photo nu alleen voor XP ? (in dat geval moet ik em namelijk niet; heb hier 2 computers, een met ubuntu en een met osx :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

GSL schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:35:
Is de Zen Sleek photo nu alleen voor XP ? (in dat geval moet ik em namelijk niet; heb hier 2 computers, een met ubuntu en een met osx :) )
Je hebt WMP10 nodig, en dat werkt alleen op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

hoe zit het nou met je Sleek om bestanden op te zetten? De ene x wordt hier gezegt dat je hem wel gewoon in verkenner kan zien als je hem inplugd, de andere x weer niet: dan moet het met WMP10? :?
wat is het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok, ik zal het nog maar ns samenvatten.

Je hebt UMS mode, en MTP mode.
UMS mode kun je aanzetten, en je kunt er een bepaald gedeelte van je hdd voor gebruiken, alleen kun je hiermee geen muziek op je speler zetten.
MTP mode kun je voor muziek gebruiken, dit kun je doen door te syncen met WMP 10, of door gewoon in verkenner je Sleek te benaderen, je ziet em dan als MTP device. Hiervoor moet je dus wel WMP10 geinstalleerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

en als je hem nu in MTP hebt, en je plugt hem erin... opent verkenner.... kan je dan muziek ernaar toe slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

webfreakz.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:43:
en als je hem nu in MTP hebt, en je plugt hem erin... opent verkenner.... kan je dan muziek ernaar toe slepen?
Ja, dat kan. Volgens mij kun je niet knippen en plakken, maar alleen kopieren en plakken, tenminste dat had ik met mijn MTP devices. Ook kun je geen mappen maken. (Iemand die kan bevestigen of dit met de Sleek ook zo is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
maar kan je met de gewone software van de cd-rom ook muziek naar de speler zetten, zonder WMP10?
Anders koop ik hem niet, draai nog steeds win2K....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheTMC schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:22:
maar kan je met de gewone software van de cd-rom ook muziek naar de speler zetten, zonder WMP10?
Anders koop ik hem niet, draai nog steeds win2K....
Je kunt em ook met Win2K gebruiken, dus ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RoD schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:49:
Ja, dat kan. Volgens mij kun je niet knippen en plakken, maar alleen kopieren en plakken, tenminste dat had ik met mijn MTP devices. Ook kun je geen mappen maken. (Iemand die kan bevestigen of dit met de Sleek ook zo is?)
Je kan geen mappen maken in de 'Windows Stijl'.

Je kan met de sleek Media Explorer wel dingen doen als renamen en tags aanpassen, bv: genre veranderen. Dat heeft direkt tot gevolg dat de muziek in een andere (virtuele) map komt. Als je dus Frans Bouwer hebt met als genre: Hollands dan vind je hem terug op je Sleek onder genre: Hollands, en natuurlijk ook onder Frans Bouwer. Verander je het genre van een aantal van zijn nummers naar HipHop dan vind je die nummers ook bij HipHop.

Je hebt helemaal geen mappen nodig, met het Tag systeem maakt hij zelf virtuele mappen aan. Als je perse iets wilt opslaan onder XYZ dan maak je het genre, de arties of de albumnaam XYZ en dan vind je het daar.

Met de Media explorer kan je ook zonder de zaak om te zetten direkt data naar het data deel sturen. Daar kan je dan wel muziek op zetten, maar niet direkt afspelen. Het 'data' deel is op iedere XP machine zichtbaar, ook als ze geen WMP10 hebben. Dus je kan het gebruiken om ergens waar je op visite bent dingen op te zetten. Als je thuis bent kan je dan zelf de zaak overzetten. Met WMP10 of met de Sleek Explorer of met de gewone explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ortep schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:13:
[...]

Je kan geen mappen maken in de 'Windows Stijl'.

Je kan met de sleek Media Explorer wel dingen doen als renamen en tags aanpassen, bv: genre veranderen. Dat heeft direkt tot gevolg dat de muziek in een andere (virtuele) map komt. Als je dus Frans Bouwer hebt met als genre: Hollands dan vind je hem terug op je Sleek onder genre: Hollands, en natuurlijk ook onder Frans Bouwer. Verander je het genre van een aantal van zijn nummers naar HipHop dan vind je die nummers ook bij HipHop.

Je hebt helemaal geen mappen nodig, met het Tag systeem maakt hij zelf virtuele mappen aan. Als je perse iets wilt opslaan onder XYZ dan maak je het genre, de arties of de albumnaam XYZ en dan vind je het daar.

Met de Media explorer kan je ook zonder de zaak om te zetten direkt data naar het data deel sturen. Daar kan je dan wel muziek op zetten, maar niet direkt afspelen. Het 'data' deel is op iedere XP machine zichtbaar, ook als ze geen WMP10 hebben. Dus je kan het gebruiken om ergens waar je op visite bent dingen op te zetten. Als je thuis bent kan je dan zelf de zaak overzetten. Met WMP10 of met de Sleek Explorer of met de gewone explorer
Je hebt gelijk, maar dat wist ik al :) maar bedankt voor je uitleg.

Ik zal mn vraag iets duidelijker omschrijven: Is er iemand die kan bevestigen of je bij het gebruik van het MTP device in de verkenner ook mappen kunt maken, en er naartoe kunt knippen en plakken? Dus net als met UMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RoD schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:30:
[...]
Ik zal mn vraag iets duidelijker omschrijven: Is er iemand die kan bevestigen of je bij het gebruik van het MTP device in de verkenner ook mappen kunt maken, en er naartoe kunt knippen en plakken? Dus net als met UMS.
Lees mijn eerste zin eens...je kan geen mappen maken in Windows stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ortep schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:04:
[...]

Lees mijn eerste zin eens...je kan geen mappen maken in Windows stijl :)
Aha ok, bedankt, dan heb ik dat verkeerd gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de mp3's die in het MTP deel staan over te zetten naar een andere pc als die WMP 10 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik sta op het punt om de ZEN Sleek te bestellen alleen nu heb ik nog 2 kleine vraagjes:

Ten eerste, wat is de kwaliteit van de microfoon en de opnamekwaliteit? Kortom is het goed mogelijk om bijv. in een collegezaal een hoorcollege op te nemen en dit dan op een later tijdsstip te beluisteren? Dit is namelijk zeer handig en eigenlijk een vereiste voor mij.

Ten tweede, hoe is de kwaliteit van de bijgeleverde oordopjes? Ik heb weinig verstand van oordopjes en ben dus benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb hooguit 25 euro extra over voor eventuele andere oordopjes. Misschien heeft een van jullie een aanbeveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:42:
Is het mogelijk om de mp3's die in het MTP deel staan over te zetten naar een andere pc als die WMP 10 heeft?
Ja, gewoon van je MTP device naar je hdd kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 11-09 20:05
Kortom is het goed mogelijk om bijv. in een collegezaal een hoorcollege op te nemen en dit dan op een later tijdsstip te beluisteren? Dit is namelijk zeer handig en eigenlijk een vereiste voor mij.
Ik denk t niet, denk dat dat met geen enkele interne microfoon een succes wordt...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een zen micro in mijn handen gehad :*)(leuk machientje trouwens) en ik vroeg me af of de bediening van de sleek net zo is als die van de micro ( op de touchpad "knoppen" na uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik ben sinds vanmiddag ook bezitter van de ZEN Sleek :) Mooi ding hoor :P Ik ben nu bezig om m'n muziek goed in te delen met juiste ID3 tags...Behoorlijk wat werk maar als het klaar is heb je ook iets. :*) Ik zal begin volgende week m'n eerste ervaringen delen..ook of het lukt om geluid op te nemen in collegezalen. Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik wacht in spanning op de ervaringen met opnemen in college zalen, als dat lukt zou dat supervet zijn _/-\o_ _/-\o_ maar verwacht eigenliojk niet dat dat goed gaat werken, maar je weer maar nooit :P ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je niet al te ver weg zit denk ik dat dat prima kan gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Vandaag heb ik de sleek voor het eerst echt gebruikt. Ik ben er erg tevreden mee op dit moment. Goede geluidskwaliteit. De FM-radio bevalt mij ook prima. Ik heb tevens vandaag tijdens een hoorcollege de sleek alles laten opnemen. Ook daar ben ik wel tevreden over. Bij het afspelen van de wav-bestand op je PC is het wel noodzakelijk dat je het geluid een stuk harder zet dan normaal om alles te verstaan. Het werkt goed als de docent duidelijk en normaal praat. Als de docent ook nog een microfoon gebruikt is het helemaal goed te volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hoelang kan je achter elkaar opnemen met de Sleek?
Met de Touch zat daar toch een limiet op van 10 min... Het is dan makkelijker om een heel college in 1 keer op te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik heb vanmiddag 45 minuten achter elkaar opgenomen. De WAV-bestand bedroeg 20MB dus dat is wel te doen met 20GB aan opslag ruimte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Gisteren de Sleek gehaald. Prima apparaat; eenvoudig te bedienen.
Wat we is opgevallen als ik hem aan mijn stereo aansluit, dat ik het geluid vrij hard moet zetten om het geluid op "normaal" hoorbaar niveau te kunnen horen. Hoort dit?

Wat is overigens handiger:
-volume op sleek hoog, volume op stereo laag?
-volume op sleek laag, volume op stereo hoog?

Verder heb ik een concert van het net geplukt (heb ik ook wel op CD hoor!); deze wordt in ieder geval NIET gapless afgespeeld. Was er eigenlijk vanuit gegaan omdat er geruchten rondgingen dat de Zen Micro het kon, dat deze het ook kan. Misschien dat de MP3's niet goed geript zijn, kan natuurlijk ook, maar dat moet ik nog even uitproberen.

Enige jammere is die witte oordopjes. Staks denkt iedereen dat ik zo'n i-pod-figuur ben! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

hing schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:27:
Gisteren de Sleek gehaald. Prima apparaat; eenvoudig te bedienen.
Wat we is opgevallen als ik hem aan mijn stereo aansluit, dat ik het geluid vrij hard moet zetten om het geluid op "normaal" hoorbaar niveau te kunnen horen. Hoort dit?

Wat is overigens handiger:
-volume op sleek hoog, volume op stereo laag?
-volume op sleek laag, volume op stereo hoog?
Als het beide even goed klinkt, is het handiger om het volume op de Zen laag te houden. Dat scheelt weer batterijverbruik.
Verder heb ik een concert van het net geplukt (heb ik ook wel op CD hoor!); deze wordt in ieder geval NIET gapless afgespeeld. Was er eigenlijk vanuit gegaan omdat er geruchten rondgingen dat de Zen Micro het kon, dat deze het ook kan. Misschien dat de MP3's niet goed geript zijn, kan natuurlijk ook, maar dat moet ik nog even uitproberen.
Als je het concert als één track ript worden ze wel gapless afgespeeld.
Enige jammere is die witte oordopjes. Staks denkt iedereen dat ik zo'n i-pod-figuur ben! :P
Kun je vervangen, he ;) Is sowieso aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
MPmad schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:39:

Als je het concert als één track ript worden ze wel gapless afgespeeld.

Kun je vervangen, he ;) Is sowieso aan te raden.
Bedankt! Ik vind nummers van een concert verdeeld over tracks wel handig hoor. Als je een concert luistert, dan maakt het inderdaad niet uit of alles in 1 track zit of niet, maar als ik de player op shuffle zet, dan zijn die losse tracks dan wel zo praktisch. Anders moet ik alles er dubbel op zetten.

Ik heb zelf weinig verstand van koptelefoons, maar als ik zo luister, klinken de oordopjes op zich niet verkeerd.

Hoort het overigens dat mp3 spelers te zacht worden afgespeeld op je stereo?

Deze speler kostte overigens 225 euro bij de BCC, een koopje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hing schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:08:
[...]

Bedankt! Ik vind nummers van een concert verdeeld over tracks wel handig hoor. Als je een concert luistert, dan maakt het inderdaad niet uit of alles in 1 track zit of niet, maar als ik de player op shuffle zet, dan zijn die losse tracks dan wel zo praktisch. Anders moet ik alles er dubbel op zetten.

Ik heb zelf weinig verstand van koptelefoons, maar als ik zo luister, klinken de oordopjes op zich niet verkeerd.

Wat is te zacht? Zorg ervoor dat het volume op de Sleek in ieder geval op het maximum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40
het beste is volgens mij als je je sleek bijna op maximum zet in je stereo wat zachter.
want als er ruis op treed door de kabel of wat dan ook dan wordt dat ook mee versterkt door je stereo.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
RoD schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:51:
[...]

Wat is te zacht? Zorg ervoor dat het volume op de Sleek in ieder geval op het maximum staat.
Met te zacht bedoel ik het volgende:
Het volume staat op een bepaalde stand dat ik het via de koptelefoon goed hoor.

Als ik de speler vervolgens aansluit op mijn versterker met dit volume, dan hoor ik niets. Ik moet ofwel de Sleek 3x harder zetten, of mijn versterker 3x harder (vergeleken met overige apparateur). Dat vond ik wel raar, aangezien een versterker toch de boel moet versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik weet niet precies hoe dat zit, maar dat is normaal. Het volume wat uit je oordopjes komt is toch ook niet te horen als je "gewoon" luistert? Denk niet dat het dan helpt om de boel te versterken, aangezien dat niet veel verschil oplevert. Ik zet mijn Archos Gmini 400 altijd op het hoogste volume, en dan kan ik het prima horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hing schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:08:
[...]

is hij daar nogsteeds te koop (in welke vestiging heb je hem gehaald?) want op internet zie ik hem niet bij de BCC, voor 225 euro wil ik wel even naar alkmaar (dichtstbijzijnde vestiging van de BCC) met de trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
GoldenSample schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:40:
[...]

is hij daar nogsteeds te koop (in welke vestiging heb je hem gehaald?) want op internet zie ik hem niet bij de BCC, voor 225 euro wil ik wel even naar alkmaar (dichtstbijzijnde vestiging van de BCC) met de trein ;)
Ik heb hem gehaald in de BCC van Delft (laatste exemplaar op showmodel na), maar ik heb hem eerst gezien in Leidschendam 2 weken geleden (ook voor 225). Bij de BCC geldt toch zo'n laagste prijs garantie. Als hij elders goedkoper is, dan krijg je het verschil+25% van het verschil terugbetaald; als ik me niet vergis tenminste. Ze snijden zichzelf sowieso in de vingers als hij bij de ene filaal goedkoper is dan bij de andere. Ik neem aan dat je ze ook even kunt bellen. Dan weet je meteen of ze hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
RoD schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:35:
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar dat is normaal. Het volume wat uit je oordopjes komt is toch ook niet te horen als je "gewoon" luistert? Denk niet dat het dan helpt om de boel te versterken, aangezien dat niet veel verschil oplevert. Ik zet mijn Archos Gmini 400 altijd op het hoogste volume, en dan kan ik het prima horen.
Enige nadeel is dan als je vergeet het volume terug te zetten als je weer oordopjes gebruikt...au! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hing schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:48:
[...]

Ik heb hem gehaald in de BCC van Delft (laatste exemplaar op showmodel na), maar ik heb hem eerst gezien in Leidschendam 2 weken geleden (ook voor 225). Bij de BCC geldt toch zo'n laagste prijs garantie. Als hij elders goedkoper is, dan krijg je het verschil+25% van het verschil terugbetaald; als ik me niet vergis tenminste. Ze snijden zichzelf sowieso in de vingers als hij bij de ene filaal goedkoper is dan bij de andere. Ik neem aan dat je ze ook even kunt bellen. Dan weet je meteen of ze hem op voorraad hebben.
komplett had de mijne al klaar staan op een palet, naja pech dan als hij er in alkmaar voor 225 euro nog zou zijn geweest, nu betaal ik mischien 35 euro meer, maar anders weer allemaal gezeur, maandag heb ik hem waarschijnlijk binnen (had vandaag al gekund maar TPG doet geen Rembours :()
en laat ik maandag nu ook nog folders moeten doen :( kan er dus pas s'avonds om een uur of 7 mee beginnen te spelen... (na school eerst even folders doen en na eten afmaken anders weet ik het wel weer) kan ik eventueel wel een revieuwtje schrijven mocht er belangstelling zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
GoldenSample schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:06:
[...]

komplett had de mijne al klaar staan op een palet, naja pech dan als hij er in alkmaar voor 225 euro nog zou zijn geweest, nu betaal ik mischien 35 euro meer, maar anders weer allemaal gezeur, maandag heb ik hem waarschijnlijk binnen (had vandaag al gekund maar TPG doet geen Rembours :()
en laat ik maandag nu ook nog folders moeten doen :( kan er dus pas s'avonds om een uur of 7 mee beginnen te spelen... (na school eerst even folders doen en na eten afmaken anders weet ik het wel weer) kan ik eventueel wel een revieuwtje schrijven mocht er belangstelling zijn :)
Elke review is welkom. Ik ben er eigenlijk tog al zeker van dat ik hem hebben wil maar toch O-) :P
Moet alleen nog even ervoor gaan werken :'( :(
Maar hij is dus bij de BCC te verkrijgen voor €225.- ? Dat is wel heel goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
Gebruikerservaring tot nu toe:
Menustructuur is handig, overzichtelijk en snel.
Door het contextmenu is er heel veel mogelijk itt bijvoorbeeld de iRiver H10. Je kunt albums, tracks etc verwijderen, maar ook heel makkelijk playlists maken.

Itt de Zen Micro(klopt dit wat ik nu zeg?) is de Sleek NIET in staat om de mp3tjes gapless af te spelen (heb ik met enkele concerten getest).

Het touch-scrollpad is in het begin even wennen, maar daarna werkt het erg lekker.
Het leuke hiervan is dat het warmtegevoelig is. Dat betekent als je er met iets anders dan je vingers per ongeluk tegenaankomt, dat het volume bijvoorbeeld niet wijzigt. Het werkt dus alleen als je je vingers gebruikt.

De oordopjes zijn wat aan de grote kant. Verder is het draadje van de oordopjes wit! Straks denkt iedereen dat ik een iPod-figuur ben! Ahhruughhh!!!

Blijkbaar heb je twee "uit" standen. Soms als ik de player uitzet, en later weer aan, dan start de speler heel snel op en gaat praktisch meteen met de muziek verder waar ik was gebleven. Op andere keren moet de player echt gaan "booten" en duurt het even voordat het ding is opgestart. Ik vermoed dat de ene stand de "standby" is en de ander echt "uit". Hoe je deze twee standen kunt gebruiken is me niet geheel duidelijk.

De gebruikershandleiding is overigens erg sumier. Er staat bijna niets in. Er wordt wel een verwijzing gemaakt naar wat documentatie op de installatie CD.

De meegeleverde software (Creative Media Source) is niet super. Windows Media Player 10 werkt naar mijn idee wat beter omdat als je een CD hebt geript en deze op de speler wilt zetten, dan plaatst media player het album als map op je speler. Media Source gooit alles gewoon op 1 hoop waardoor je in de problemen kan komen als je mp3tjes hebt met dezelfde bestandsnaam.
Media Source heb je echter wel nodig als je niet-westerse talen, zoals chinees, gebruikt in je ID3 tags. Anders krijg je heel vaak alleen maar onleesbare tekens. In Windows Media Player heb ik het in ieder geval niet werkend gekregen.
Het andere stukje software dat meegeleverd was, de Zen Sleek Media Explorer, werkt bij mij gewoon niet. Hij detecteert niet wanneer ik de Sleek aansluit. Bij mij onbruikbaar dus. Iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Geluidskwaliteit is overigens prima. Het verschil tussen 128 en 192 kbps mp3tjes is niet hoorbaar.

Ik heb nu 21 Albums omgezet naar Mp3 (192kbps). Dit neemt net iets minder dan 3 GB in beslag (ongeveer 450 nummers)

Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
TheTMC schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:44:
[...]

Elke review is welkom. Ik ben er eigenlijk tog al zeker van dat ik hem hebben wil maar toch O-) :P
Moet alleen nog even ervoor gaan werken :'( :(
Maar hij is dus bij de BCC te verkrijgen voor €225.- ? Dat is wel heel goedkoop :)
dat klopt! Bij de Mediamarkt (Den Haag) ligt ie voor 250, op andere plekken ongeveer 270 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
hing schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:04:
[...]

dat klopt! Bij de Mediamarkt (Den Haag) ligt ie voor 250, op andere plekken ongeveer 270 euro.
Bij de mediamarkt bij mij willen ze niet goedkoper gaan dan 270, maar als hij bij de mediamarkt in Den Haag voor 250 ligt moeten ze wel. Maar de BCC blijft goedkoper O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hing schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:02:

Itt de Zen Micro(klopt dit wat ik nu zeg?) is de Sleek NIET in staat om de mp3tjes gapless af te spelen (heb ik met enkele concerten getest).
offtopic:
Dat klopt niet, de Micro speelt geen gapless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TheTMC schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:42:
[...]

Bij de mediamarkt bij mij willen ze niet goedkoper gaan dan 270, maar als hij bij de mediamarkt in Den Haag voor 250 ligt moeten ze wel. Maar de BCC blijft goedkoper O-)
www.Yorcom.nl daar zijn ze 244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Nou, laat ik ook maar mijn persoonlijke ervaringen delen na een maand gebruik. Overigens heb ik totaal geen ervaring met Mp3-spelers, voorheen had ik een Minidisc-speler.

De touch-pad is na even wennen makkelijk te gebruiken. Je kan er ook heel makkelijk binnen een miliseconde naar de bovenste artiesten/albums/genres gaan.

De equalizer gebruik ik niet. Denk je hem net lekker te hebben ingesteld voor het ene liedje, klinkt het andere liedje weer helemaal niet lekker. Verder is de geluidskwaliteit zeer goed als je de equalizer gewoon niet gebruikt.

Het is gemakkelijk om "zo even" en tijdelijke playlist te maken. Je drukt op een nummer met het touchpad en je selecteert "add selected" en hij sluit achteraan het huidige nummer.
Echte playlisten die je kan maken met de Media Explorer heb ik nog niet geprobeerd, al wil ik dit binnekort wel doen. Zo kan ik alle liedjes die een beetje dezelfde stijl hebben bij elkaar gooien. Dan zou je zeggen dat je ook gewoon je liedjes kan sorteren op Genre in de speler zelf, maar die genres in de file-info van de liedjes slaan vaak nergens op.

Als hij op stand-by stand staat gaat hij lekker snel aan. Ik vermoed dat als je langer wacht, het ding echt "uit" gaat en (zoals eerder gezegd) dan doet ie er even wat langer over en krijg je ook het intro te zien.

Het makkelijke van dit ding vind ik dat er absoluut geen onnodige poespas op zit. Het is een mp3-speler zoals een mp3-speler moet zijn. Aan te raden voor mensen (zoals ik) geen foto of video functie hoeven of dat soort "luxe".

Als iemand vragen heeft, kom maar op :)

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ervaringen van mij tot nu toe

ik heb hem net en heb er nog maar even mee gespeeld (nu de software aan het installeren)

het uiterlijk vind ik top, het blauw kleurt goed bij het aluminium en het wit.
het toutchpad vind ik wennen de besturing is nu eigenlijk vervelend maar ik verwacht dat dit snel zal wennen :)

de geluidskwaliteit, hierover kan ik nog weinig zeggen, alleen de 2 nummers die creative er op heeft gezet heb ik gehoord, verder moet ik voor ST. Klaas even goede oordopjes kopen (de Sharp MD33, alleen dan met Creative Logo, de (hier 2 letters)-630 meen ik, die ga ik kopen in een zen micro uitbreidings paket (4 euro duurder maar kan die lader enzo toch nog wel verkopen denk ik, dus dan is het voordeliger)

de FM radio heeft zo ver ik hem nu geprobeerd heb zeer goede ontvangst, werkelijk verbazingwekkend vind ik het, in huis (dikke muren) gewoon zeer goede ontvangst :)

verder zit er een oplader bij die je in de usb kabel moet steken (wel jammer opzich moet je die ook nog mee op bijv. vakantie, maar bij een iPod krijg je hem niet eens :X ) overgens is de aansluiting op de Sleek mooi degelijk :)

verder heb ik hoge verwachtingen en ik denk dat Creative me zeker niet gaat teleurstellen :)

ik ga nu even verder spelen en er een aantal gigjes muziek op zetten :D

-edit-

de geluidskwaliteit met bij geleverde dopjes valt me niet tegen moet ik zeggen.
de software werkt na instalatie erg envoudig zover ik het gebruikt heb tot nu toe, een liedje er op droppen duurt denk ik 2 seconde per stuk ofzo.
verder went het toutchpad inderdaad snel.
muziek zoeken en albums zoeken werkt ook uitstekend mits je muziek goed getagged is (wat bij mij deels het geval is)
verder voelt de speler erg degelijk aan zijn de menu's overzichtelijk en in het nederlands in te stellen, ook kan je keuze menu's naar eigen inzicht indelen.
verder is het ook mooi dat je songs direct met je sleek kan verwijderen ;) (is handig als je een top XXX van iets er op hebt staan, gooi je steeds als je bagger hoort weg)
verder playlists maken ga ik denk ik niet gebruiken.

ik ben van het type niet lulle maar luisteren, voor mijn zijn voor een mp3 speler belangrijk
- Geluids kwalteit (voor dat je zegt DUHUH!, veel iPod gebruikers geilen naar mijn mening meer op de buitenkant want naar mijn idee is dat ding niet zo geweldig... en nee dit is niet flamerig/trollerig whatever bedoelt, puur gebasseerd op veel iPod gebruikers in mijn omgeving en eigen ervaringen)
- degelijkheid
- niet te enorm formaat (dat hij wel in mijn broekzak samen met mijn K700i kan, dit is het geval, sleutels wil ik beide niet aan doen ;) )

verder hecht ik geen waarde aan functies als
playlist's (luister alles door me kaar heen) en een kleurenscherm (is allemaal leuk, 2 weken kijk je er lief O+ naar maar dan steek je hem toch in je broekzak, althans lijkt mij, ik speel er hoogstens 2 dagen mee)

het enige wat ik eigenlijk een kleinbeetje mis op de sleek zijn mappen, niet dat ik ze echt zou gebruiken maar het kan wel handig zijn om een nummertje te zoeken als je je mp3's niet goed heb getagged (wat ik dus eigenlijk wel moet gaan doen maar omdat het er vrij veel zijn dus niet wil... maar zo als ik al zei, ik zoek toch bijna nooit wat luisteren met die hap ;) )

deze revieuw (of wat het worden moet) zal ik tzt wel even wat duidelijker maken want nu rooit (d of t , zal deze en andere spelfouten er tzt uit halen) het nergens op

[ Voor 46% gewijzigd door GoldenSample op 14-11-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
RoD schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:49:
[...]

offtopic:
Dat klopt niet, de Micro speelt geen gapless
Ik quote van de Zen Micro topic:
Een ongelooflijk pluspunt is het gapless afspelen. Er zijn echt heel weinig spelers op de markt die perfect gapless kunnen afspelen, deze dus wel.
Is deze informatie dan niet correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Inderdaad.

De enige spelers die perfect gapless kunnen afspelen zijn de Rio Karma en de iriver H100-serie met Rockbox firmware.

Beide niet meer in productie.

In de toekomst zijn er meer spelers met gapless, aangezien Sigmatel (producent van chips die in veel MP3-spelers worden gebruikt) het intellectuele eigendom van Rio heeft overgenomen, waardoor gapless playback in de toekomst in meer spelers zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
Gisteravond overigens een groot nadeel ontdekt. Voor m'n gevoel is het een bug in de software:

Zodra je gaat opnemen, microfoon of radio, dan gaat de backlight uit. Hij gaat ook niet meer aan totdat je de recording stopzet. Erg merkwaardig. Ik was gisteravond in bed radio aan het luisteren en wilde de opname functie testen. De lichten waren al uit, de Sleek heeft immers backlight. Daardoor was het me opgevallen.

Verder werd de ontvangst opeens een stuk slechter (ruis) zodra de opname werd gestart. Bij het stoppen van de opname werd de ontvangst weer normaal. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hing schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:30:
Gisteravond overigens een groot nadeel ontdekt. Voor m'n gevoel is het een bug in de software:

Zodra je gaat opnemen, microfoon of radio, dan gaat de backlight uit. Hij gaat ook niet meer aan totdat je de recording stopzet. Erg merkwaardig. Ik was gisteravond in bed radio aan het luisteren en wilde de opname functie testen. De lichten waren al uit, de Sleek heeft immers backlight. Daardoor was het me opgevallen.

Verder werd de ontvangst opeens een stuk slechter (ruis) zodra de opname werd gestart. Bij het stoppen van de opname werd de ontvangst weer normaal. Hoort dit?
ik denk dat het eerste zeker met een Firmware update opgelost zal worden ik heb ook van beide 'last'
ook heb ik als ik het 'kleine' menutje open in de speler

dat de linker en rechter rand ook een licht streepje boven het menutje geven

Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/2794/lijn0qi.jpg
ik stoor me er niet aan ofzo maar vraag me toch af of andere dit ook hebben
al hebben die het niet gaat hij als nog niet terug ofzo ;) geen zin in dat gemekker en mij valt het toch amper op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Hmmm iets vreemds ontdekt vandaag. Ik was een opname van een DJ set aan het luisteren, ik spoelde wat door, nog wat door, toen te ver door en dus spoelde ik weer terug en vervolgens liep ie vast :?

Hij liet dus een paar uur lang het scherm zien met de muziek-informatie en de blauwe verlichting aan. Daarna is waarschijnlijk de batterij opgeraakt, is ie uitgeschakeld en na opladen kon ik hem weer gebruiken.

Niks ernstigs, maar wel vervelend.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er zit een reset knop op hoor

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast