[HDD] Creative ZEN Sleek

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05
Creative heeft vorige maand een nieuwe speler op de markt gebrackt, de ZEN Sleek.
Een zeer compacte 20GB speler, zeer vergelijkbaar met bijvoorbeeld de iRiver H10 20GB.
Ik heb er nog weinig over gelezen, nog geen reviews gevonden en nog niets erover gehoord op GoT. Gek want het lijkt mij een geweldige speler.

Qua bediening en software is de Sleek bijna hetzelfde als de Zen Micro

Afbeeldingslocatie: http://dk.compulenta.ru/upload/iblock/d36a3eaa2bed8a1732e220bb7ad06798.jpg

UMS: Je kunt een deel van de ZEN sleek als UMS gebruiken, er kunnen daarvan geen mp3s worden afgespeeld

Overzetten van MP3 bestanden: De ZEN sleek heeft drivers nodig en werkt met een library (net zoals een iPod). Als de drivers geinstalleerd zijn kun je in de verkenner mp3 bestanden of mappen selecteren en rechtermuisknop - kopieren naar.. creative zen sleek kiezen (of gewoon slepen.)
Ook kan het via Windows Media Player 10, hij wordt daar als MTP device herkend.

Er komt ook een ZEN Sleek photo, zie:
http://reviews.cnet.com/C...4505-6490_7-31549780.html
Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/images/News/0_septembre/3060000000046164.jpg

Vergelijking spelers

ZEN Sleek 20GB: 59 x 101 x 17mm ; 157g
iRiver H10 20GB: 61 x 102 x 22mm; 163g
iPod 20GB: 61 x 104 x x 16mm ; 167g
ZEN Touch 20GB: 68 x105 x 22mm; 203g

Capacity: 20GB
Dimensions: 59 x 101 x 17.1 mm (WxHxD)
Weight: 157g
Power Source: 1 x Rechargeable Lithium Ion battery & USB bus powered when connected to a power outlet or powered USB port.
Playback Formats:
MP3: Up to 320 kbps
WAV: Up to 48 kHz, 16-bit, Stereo/Mono
WMA: Up to 320 kbps
WMA with Digital Rights Management (DRM) 9 and 10
Recording Formats:
Voice (via built-in microphone): IMA ADPCM (16 kHz, Mono)
FM Radio: IMA ADPCM (22 kHz, Stereo)
FM Radio: Stereo and Mono, Up to 32 preset stations
FM region support: International: 87.5 MHz ~ 108.0 MHz, 100 kHz intervals
MP3 Playback Performance:
Signal-to-Noise Ratio: Up to 96 dB
Channel Separation: Up to -70 dB
Frequency Response: 20 Hz ~ 20 kHz
Harmonic Distortion Output: <0.1%
Connectors:
Headphone jack: 3.5 mm (1/8") stereo minijack, 25 mW per channel
USB 2.0 port: Standard USB mini-B
USB 2.0 (High speed)
USB 1.1 (Full speed)
LCD: 2 inches (diagonal) display with blue LED backlight
Firmware Support: Upgradable via USB (firmware upgrades are available from www.creative.com)
Earphone Specifications:
Frequency Range: 20 Hz ~ 20 KHz
Sensitivity: 111dB ± 5dB (I/P Level:1 mW)
Impedence: 32 W ± 15%
Plug: 3.5 mm (1/8") stereo minijack

Pricewatch
Creative
CNet UK Review
Head-Fi Review
TrustedReviews Review
Anythingbutipod review

reviews/andere links voeg ik gerust toe.

[ Voor 39% gewijzigd door Makkelijk op 11-11-2005 00:58 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ik koop m denk ik zelf overigens morgen op mn werk, laat ik snel even weten wat ik er van vind ;)
Ik had eerst een iRiver CD speler, lekker ding.. moest kleiner dsu ik nam een iRiver iFP995. Leuk maar 512MB was me niet genoeg. Toen nam ik een iPod mini maar die heb ik na 3 weken weggedaan.. damn wat een koud geluid, verschrikkelijk ik wil die bas in mn oren voelen! Daarom ga ik nu creative proberen. Ik wil geen kleurenscherm en ik hou van creative service..

[ Voor 69% gewijzigd door Makkelijk op 07-10-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mooi ding zeg, tis dat ik een goed werkeden zen touch heb anders had ik deze gekocht :D. Maar goed mocht de mijne ooit kapot gaat die dingen gaat bij mij nooit lang mee dan weet ik welke ik ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DKasemier schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:50:
ik koop m denk ik zelf overigens morgen op mn werk, laat ik snel even weten wat ik er van vind ;)
Ik had eerst een iRiver CD speler, lekker ding.. moest kleiner dsu ik nam een iRiver iFP995. Leuk maar 512MB was me niet genoeg. Toen nam ik een iPod mini maar die heb ik na 3 weken weggedaan.. damn wat een koud geluid, verschrikkelijk ik wil die bas in mn oren voelen! Daarom ga ik nu creative proberen. Ik wil geen kleurenscherm en ik hou van creative service..
Maarja, never mind. :/
Modbreak:Flame dan niet! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DeeD2k2 op 07-10-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:16:
[...]

Jezus, een iPod weggedaan omdat je het geen bas vond hebben? Dan koop je toch een beetje fatsoenlijke in-ear dopjes?! Maarja, never mind. :/
je weet niet eens wat ik op mn hoofd had man.. een sony V700 |:(
er staat dat ik 2 iRivers had, denk je nou echt dat dat geen goed vergelijkingsmateriaal voor die iPod mini is?
reageer niet zo triest

[ Voor 14% gewijzigd door Makkelijk op 07-10-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Wallie

Herr

Ben ook benieuwd naar hoelang hij met z'n accu doet :) Hopelijk net zo lang als de touch, wil hem ook gaan kopen (nou ja, als ie wat in prijs gezakt is, vind het verschil met de 'oude' touch wel groot :| )

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:40

Piggen

Lekker bakkie

Er zijn al wat reviews van.

Cnet UK
Head-Fi (waarschijnlijk moet je eerst registreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:16:
[...]

Jezus, een iPod weggedaan omdat je het geen bas vond hebben? Dan koop je toch een beetje fatsoenlijke in-ear dopjes?! Maarja, never mind. :/
Een ipod(ik heb 3de en 4de generatie gehoord) geeft gewoon weinig lage tonen door, dus een perfect dopje zal nog steeds weinig bassen weergeven. SuperFi (og hoe schrijf je dat) heeft nu wel een (xuur) dopje dat dit tekort opvangt.

On topic: Wat zijn de voordelen van deze speler tegenover de zen touch?
De batterijduur is alvast korter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 18:40

Piggen

Lekker bakkie

Dat hij veel kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
ZEN Sleek 20GB: 59 x 101 x 17mm ; 157g
ZEN Touch 20GB: 68 x105 x 22mm ; 203g

duidelijk verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Voordelen:
Iets kleiner, maar vooral lichter
FMtuner standaard (bij de touch moest je daar een remote voor kopen)
Play for Sure, MTP (hoewel dat dit bij de touch deze maand ook komt met een firmwareupdate)

Nadelen:
Minder lange batterijduur
Duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zet m net voor t eerst aan...

eerste indruk: kut software, wat duurt t lang om er wat gigjes op te zetten zo..
tweede indruk: jezus christus wat een goed geluid, weet direct dat t beter is dan mn 2 irivers en mn iPod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DKasemier schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:16:
Ik zet m net voor t eerst aan...

eerste indruk: kut software, wat duurt t lang om er wat gigjes op te zetten zo..
tweede indruk: jezus christus wat een goed geluid, weet direct dat t beter is dan mn 2 irivers en mn iPod :D
Hmm.. zou je het geluid wat meer kunnen omschrijven, en vertellen wát er zo goed aan is, bijvoorbeeld in vergelijking met je iRiver's en je iPod? En welke iRiver's heb je het dan over? Als ik dat zo hoor dan komt er mooi geluid uit dat ding, maar ik hoop dat je het nog wat precieser kunt omschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Naar de vrij strak geproduceerde muziek van soulwax waar ik nu luister hoor ik duidelijk een beter stereobeeld. De bas was wat ik van iPod niet fijn vond, te weinig. Bij de iRiver was dat wel goed maar daar was het echt lomp opgepompt en die speler had niet zo'n helder geluid als deze. Dit is een beetje de middenweg. De equalizer clipped in standaard standen wel een beetje, ik heb hem nu zo ingesteld dat hij alleen middentonen wat weghaald en niks toevoegd.

Ik vind vooral de snares in de soulwax nummers heel strak uitkomen vooral omdat het stereobeeld van alle andere instrumenten er perfect omheen hangt iets wat ik op de iRiver beetje miste. Deze speler heeft echt goede scheiding.

iRivers waren iFP995 en iMP450

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 10-10-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DKasemier schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:44:
Naar de vrij strak geproduceerde muziek van soulwax waar ik nu luister hoor ik duidelijk een beter stereobeeld. De bas was wat ik van iPod niet fijn vond, te weinig. Bij de iRiver was dat wel goed maar daar was het echt lomp opgepompt en die speler had niet zo'n helder geluid als deze. Dit is een beetje de middenweg. De equalizer clipped in standaard standen wel een beetje, ik heb hem nu zo ingesteld dat hij alleen middentonen wat weghaald en niks toevoegd.

Ik vind vooral de snares in de soulwax nummers heel strak uitkomen vooral omdat het stereobeeld van alle andere instrumenten er perfect omheen hangt iets wat ik op de iRiver beetje miste. Deze speler heeft echt goede scheiding.

iRivers waren iFP995 en iMP450
Dat klinkt erg goed! Als ik dat zo hoor dan past het geluid perfect bij mij, ben het met je eens wat betreft het geluid van de iRiver en de iPod. Misschien maar ns overwegen als 2e speler.
Uiteraard eerst nog wat meerdere bronnen raadplegen.

Cnet zegt het volgende trouwens:
In our informal tests, sound quality on the Sleek came close to the iPod, but the Creative player didn't have quite the same warmth on tracks like Nirvana's Lithium. Running the Sleek through flat-response studio monitors produced a solid and present sound with excellent low end, especially on tracks encoded at a high bit rate. Fiddling with the Creative's EQ settings could sometimes give tracks that extra fidelity the iPod seems to achieve more naturally.
Vraag me af hoe ze het geluid van een iPod nou warm kunnen noemen. :/
Nouja, ik wacht nog maar even wat verdere ervaringen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ze zijn gestoord, t is CNet.. ik vergelijk t nu met mn audigy ZS en ik vind de sleek beter klinken... Enige voordeel van de audigy is duidelijk de gigantisch warme bassboost optie die bij de headphones ide ik nu gebruik perfect is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DKasemier schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:05:
Ze zijn gestoord, t is CNet.. ik vergelijk t nu met mn audigy ZS en ik vind de creative beter klinken... Enige voordeel van de audigy is duidelijk de gigantisch warme bassboost optie die bij de headphones ide ik nu gebruik perfect is..
Mjah, iPod warm noemen, kom op zeg 8)7 Ik wacht nog even meerdere reviews af, al twijfel ik niet aan de geluidskwaliteit, want die zit bij Creative vaak sowieso wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Tja het leuke van creative is dat ze geluidskaarten maken.. en niet alleen audigy's, ook professionele shit.. Je weet dan gewoon dat je fatsoenlijke geluidskwaliteit moet krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Met welke koptelefoon of dopjes heb je getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
sennheiser PMX60 en sony MDJ V700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is mooi.... bijna jammer dat ik al een zen touch heb want voor de radio en voicerecorder alleen ga ik hem niet kopen. Vraag me wel af of ze bij dit model de firmware wel blijven updaten want bij de touch werdt dit na een update al gediscontinued (en ze hadden zoveel mooie dingen beloofd :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Deze maand zou de nieuwe firmware van de touch officieel uitkomen. EAX is wel geschrapt, maar dat boeit me niet zo. Ik hoef eigenlujk geen nieuwe firmware op de touch. Eventueel een andere functie voor de randomtoets zou leuk zijn, maar niet echt nodig. Dat ding is goed genoeg voor mij.
The October date I quoted is for the Zen Touch. The Zen Xtra firmware will follow, but I don't have a specific release date for that yet. Those are the two firmware updates that are planned, which player do you have?

Cat

Forum Administrator
Creative Labs
Bron: http://forums.creative.co...by_date_ascending&page=88

[ Voor 42% gewijzigd door Teun_2 op 12-10-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook wel tevreden mee maar ze hadden nog plug&play support voor xp beloofd (dus zonder nomad explorer enzo) en dat lijkt me wel handig. Nouja misschien in de nieuwe firmware, dan benik helemaal gelukkig :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van de Sleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:38:
Ik ben er ook wel tevreden mee maar ze hadden nog plug&play support voor xp beloofd (dus zonder nomad explorer enzo) en dat lijkt me wel handig. Nouja misschien in de nieuwe firmware, dan benik helemaal gelukkig :)
Dat gaat er zeker inzitten, maar dan enkel met wmp10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoutvat schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:02:
[...]

Dat gaat er zeker inzitten, maar dan enkel met wmp10
Oftewel: geen Plug & Play, want dan moet je em in de verkenner kunnen zien, zonder software nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
je bedoeld geen UMS ;)
slechte review, bovendien maken ze een foute aanname dat je de speler niet laad via USB, dit doet hij natuurlijk wel

[ Voor 89% gewijzigd door Makkelijk op 12-10-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DKasemier schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:42:
sennheiser PMX60 en sony MDJ V700
Iedereen heeft het altijd over die PMX60 van Sennheiser die iedereen altijd koopt vanwege het goede geluid.

Moet je eens vergelijken met de Creative HQ-140 backphone. Is exact hetzelfde model en dus ook met hetzelfde geluid. De bedrukking van het merk is alleen anders. En natuurlijk niet te vergeten de prijs. Die van Creative is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
DKasemier schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:22:
je bedoeldt geen UMS ;)

[...]

slechte review, bovendien maken ze een foute aanname dat je de speler niet laad via USB, dit doet hij natuurlijk wel
Buiten het usbgedoe, vind ik dit best wel een goede review, behalve dat de geluidskwaliteit niet erg hard aan bod kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En wat als je geen WMP hebt? :?
Plug&Play heeft geen sofware nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
USB Mass Storage is niet echt ideaal, dan moet de speler elke keer bij het opzetten zijn medialibrary opnieuw gaan aanmaken. Een deel van de hdd als UMS beschikbaar stellen zou wel een leuk idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@ Zoutvat: Dat is al zo bij de Zen Sleek, je kunt in t menu kiezen hoe groot gedeelte je met UMS wilt gebruiken :D
RoD schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:49:
[...]

En wat als je geen WMP hebt? :?
Plug&Play heeft geen sofware nodig.
Plug&Play en USB zijn 2 dingen die niet verwant zijn aan elkaar.
Plug&Play is en term van het begin van het PCI tijdperk die te maken heeft met het niet hoeven in te stellen van IRQ's
UMS is een standaard die inhoud dat je een USB opslag apparaat direct als schijf ziet.

[ Voor 120% gewijzigd door Makkelijk op 13-10-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zoutvat schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 07:27:
USB Mass Storage is niet echt ideaal, dan moet de speler elke keer bij het opzetten zijn medialibrary opnieuw gaan aanmaken. Een deel van de hdd als UMS beschikbaar stellen zou wel een leuk idee zijn.
Dat heeft de speler ook, net als de Zen Micro kun je een stukje apart zetten voor Mass Storage gebruik. Dit staat inderdaad los van de music library.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[noob]De ZEN sleek ondersteunt wel mappen toch? Zodat ik volledige cd´s in een map kan plaatsen :)[/noob]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DKasemier schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:34:

Plug&Play en USB zijn 2 dingen die niet verwant zijn aan elkaar.
Dus je wilt zeggen dat ook al moet je WMP gebruiken, de speler wél Plug & Play is? :? Dat vind ik wel erg vaag. Goed, je hoeft natuurlijk geen aparte drivers voor het ding te installeren, maar je hebt wel software nodig. Dit wordt dus wel gezien als Plug&Play? Beetje krom vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:06:
[noob]De ZEN sleek ondersteunt wel mappen toch? Zodat ik volledige cd´s in een map kan plaatsen :)[/noob]
De Zen Sleek ondersteunt ID3 tags. Als jouw collectie goed getagd is heb je in no time een playlist die precies doet wat je wilt. Daar heb je geen mappen voor nodig.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
De Zen Sleek ondersteunt ID3 tags. Als jouw collectie goed getagd is heb je in no time een playlist die precies doet wat je wilt. Daar heb je geen mappen voor nodig.
Dus hij ondersteund net als je Creative Zen Touch geen mappen, da's dan wel weer jammer :'(

Heeft iemand verder nog informatie over de Creative Zen Sleek Photo?
Kwam dit tegen, en ziet er helemaal vet uit _/-\o_ _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
RoD schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:25:
[...]

Dus je wilt zeggen dat ook al moet je WMP gebruiken, de speler wél Plug & Play is? :? Dat vind ik wel erg vaag. Goed, je hoeft natuurlijk geen aparte drivers voor het ding te installeren, maar je hebt wel software nodig. Dit wordt dus wel gezien als Plug&Play? Beetje krom vind ik het.
Jij bepaald gewoon eventjes zelf de definitie van plug & play. Ik wil alleen maar zeggen dat je plug&play zegt en UMS bedeold.

Ik zet alles gewoon via de verkenner op mn ZEN. Even de drivertjes installeren en je kunt alles er gewoon heen slepen, dan maakt hij zelf de database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DKasemier schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:37:
[...]

Jij bepaald gewoon eventjes zelf de definitie van plug & play. Ik wil alleen maar zeggen dat je plug&play zegt en UMS bedeold.

Ik zet alles gewoon via de verkenner op mn ZEN. Even de drivertjes installeren en je kunt alles er gewoon heen slepen, dan maakt hij zelf de database
Ik wil helemaal niet de definitie van Plug&Play bepalen, maar mijns inziens betekent dat dat iets zonder de tussenkomst van het installeren van drivers/software werkt. Dat is met de Sleek dus niet zo als je WMP moet gebruiken. Daaruit concludeer ik: Geen Plug&Play.
Plug and play
Directe installatie van hardware en/of software. De gebruiker hoeft geen instellingen te veranderen of schakelaars om te zetten.
Dat moet je dus wel doen, je moet WMP installeren.

Maar jij zet het dus wél met de verkenner op je ZEN? Dat betekent dus dat ie wel Plug&Play is :? Nu snap ik het even niet meer 8)7 :P

Edit: na het installeren van drivers dus? dat betekent dat ie als UMS device herkent kan worden, maar dus geen Plug&Play omdat je daar eerst drivers voor moet installeren. B)

[/zeikmodus]

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 14-10-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
dubbel...

[ Voor 99% gewijzigd door Teun_2 op 16-10-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
RoD schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:09:
[...]

Ik wil helemaal niet de definitie van Plug&Play bepalen, maar mijns inziens betekent dat dat iets zonder de tussenkomst van het installeren van drivers/software werkt. Dat is met de Sleek dus niet zo als je WMP moet gebruiken. Daaruit concludeer ik: Geen Plug&Play.

[...]

Dat moet je dus wel doen, je moet WMP installeren.

Maar jij zet het dus wél met de verkenner op je ZEN? Dat betekent dus dat ie wel Plug&Play is :? Nu snap ik het even niet meer 8)7 :P

Edit: na het installeren van drivers dus? dat betekent dat ie als UMS device herkent kan worden, maar dus geen Plug&Play omdat je daar eerst drivers voor moet installeren. B)

[/zeikmodus]
Hangt er allemaal vanaf hoe je het bekijkt. UMS is voor 200/xp plugandplay, maar voor 98 dan weer niet. Deze speler is voor pc's met wmp10 plugandplay, dwz voor xp's met automatische updates en voor vistapc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Heeft iemand hier nog informatie over wanneer de Zen Sleek Photo uit gaat komen, of voor welke prijs..?
Er werdt een prijs genoemd van tegen de €350,- ..... maar als hij die prijs gaat krijgen koopt tog iedereen een Ipod of vergis ik me daarin???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoutvat schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:48:
[...]

Hangt er allemaal vanaf hoe je het bekijkt. UMS is voor 200/xp plugandplay, maar voor 98 dan weer niet. Deze speler is voor pc's met wmp10 plugandplay, dwz voor xp's met automatische updates en voor vistapc's.
Als je het zo bekijkt wel, maar feitelijk gezien niet :P
offtopic:
Overigens werkt MTP wel nét even wat anders als UMS, zitten wat nadeeltjes aan.
TheTMC schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:38:
Heeft iemand hier nog informatie over wanneer de Zen Sleek Photo uit gaat komen, of voor welke prijs..?
Er werdt een prijs genoemd van tegen de €350,- ..... maar als hij die prijs gaat krijgen koopt tog iedereen een Ipod of vergis ik me daarin???
Mjah, sowieso koopt men wel een iPod, alleen niet iedereen wil een iPod ;) Maar ik denk dat die prijs wel wat gaat dalen na een paar week/maand.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 17-10-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
dan mag ik zeker hopen, want ik zou liever deze speler kopen dan een Ipod, maar als een 30Gb Ipod Video goedkoper is dan een 20GB Zen Sleek Photo, ga ik dus wel voor een Ipod O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheTMC schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:54:
dan mag ik zeker hopen, want ik zou liever deze speler kopen dan een Ipod, maar als een 30Gb Ipod Video goedkoper is dan een 20GB Zen Sleek Photo, ga ik dus wel voor een Ipod O-)
offtopic:
Als het je dan om de prijs gaat kun je beter een andere nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

hoe staat ie tegenover de iPod Nano?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:59:
[...]

offtopic:
Als het je dan om de prijs gaat kun je beter een andere nemen ;)
Ik wil wel graag een 20GB speler, en dan is naar mijn idee de Zen Sleek een van de betere in prijs/kwaliteit.. Ik kan een gewone sleek kopen voor ¤259,- dat vind ik een redelijke prijs als je kijkt wat de sleek te bieden heeft...
webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:06:
hoe staat ie tegenover de iPod Nano?
Hoe hij verdere tegenover de Ipod Nano staat kan je volgens mij niet heel erg goed vergelijken. Je vergelijkt dan een 2 a 4 GB speler tegen een 20GB speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja maar vooral qua geluid?

Want ze zijn bijna even duur, dus als ik dan 10x of 5x meer ruimte kan krijgen en het geluid is beter dan is de keuze snel gemaakt ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheTMC schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:49:
[...]

Ik wil wel graag een 20GB speler, en dan is naar mijn idee de Zen Sleek een van de betere in prijs/kwaliteit.. Ik kan een gewone sleek kopen voor ¤259,- dat vind ik een redelijke prijs als je kijkt wat de sleek te bieden heeft...
Ik dacht dat je de Zen Sleek Photo bedoelde.
webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:58:

Want ze zijn bijna even duur, dus als ik dan 10x of 5x meer ruimte kan krijgen en het geluid is beter dan is de keuze snel gemaakt ;)
Ik heb geen van beide gehoord, maar gebaseerd op vorige ervaringen levert Creative imho beter geluid dan Apple. Creative vind ik meestal mooi helder geluid, en Apple maar vlak en dof. Lijkt me dat de verschillen in geluid niet veel veranderd zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 17-10-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Damn, ik zit echt me een dillema nu. gewoon omdat die Nano's super strak zijn (die Sleek's ook ;) ) en voor dezelfde prijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:02:
[...]

Ik dacht dat je de Zen Sleek Photo bedoelde.

[...]

Ik heb geen van beide gehoord, maar gebaseerd op vorige ervaringen levert Creative imho beter geluid dan Apple. Creative vind ik meestal mooi helder geluid, en Apple maar vlak en dof. Lijkt me dat de verschillen in geluid niet veel veranderd zijn.
Als je strax bijna ¤100,- meer betaald om een kleurenscherm te hebbem doe ik het liever met een gewoon scherm, ken ik dat geld beter besteden.
webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:04:
Damn, ik zit echt me een dillema nu. gewoon omdat die Nano's super strak zijn (die Sleek's ook ;) ) en voor dezelfde prijs :/
Qua geluid zit het met creative altijd goed, en als ik moest kiezen tussen een Sleek en een Nano ga ik zeker voor de Sleek, al is het alleen maar omdat ik daar dan al mijn muziek op kwijt kan. Het enige wat mij weerhoud van het kopen van de sleek is dat ik eerst graag wat meer ervaringen van mensen zou willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:58:

Afgaande op mijn ervaringen met de touch, die dezelfde geluidschip lijkt te hebben en de ipod 3de en 4de generatie, dan is het geluid van de Creative beter. Een s/n van 97dB is echt veel, en dat niet alleen, het geluid is ook gewoon veel voller en strakker dan dat van de ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Iedereen over die kleurenschermen. Ik heb 1x een iRiver met een kleurenscherm gehad en dat was de reden om hem weg te doen. De leesbaarheid is zoveel slechter, mn creative kan ik nog steeds lezen als het backlight even is uitgesprongen. Mn creative kan ik in felle zon lezen en onder elke hoek.. Dat zat er met dat kleurenschermpje echt niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
DKasemier schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:19:
Iedereen over die kleurenschermen. Ik heb 1x een iRiver met een kleurenscherm gehad en dat was de reden om hem weg te doen. De leesbaarheid is zoveel slechter, mn creative kan ik nog steeds lezen als het backlight even is uitgesprongen. Mn creative kan ik in felle zon lezen en onder elke hoek.. Dat zat er met dat kleurenschermpje echt niet in
Wat voor creative heb je dan? Met je touch hoor je allemaal mensen die het contrast juist niet goed vinden.
Zelf vind ik een kleurenscherm eigenlijk bijna niks toevoegen aan een speler, het is wel leuk, maar je koopt een MP3 speler toch om MP3 te luisteren en niet om foto's te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Het contrast van de touch is idd niet denderend, maar het is wel onder alle omstandigheden prima leesbaar. het scherm ziet er alleen niet zo gelikt uit als de zen micro.
Hij heeft de sleek btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik denk eigenlijk ook dat ik binnekort ook maar een Zen Sleek ga kopen.
Hij spreek me wel aan, hoewel ik het wel jammer vind dat hij geen mappen ondersteund.. dat vind ik het enig minpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
De touch verkoop ik ook en hij heeft idd een kutscherm. Sowieso vind ik de zen touch niks. Het is geen vergelijking met de sleek. De zen touch is een apparaat van een generatie terug. De zen sleek is gewoon een 20GB zen micro in een groter jasje.

Hij heeft alle voordelen van een zen micro maar hopenlijk een betere headphone aansluiting >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 17-10-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheTMC schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:08:

Als je strax bijna ¤100,- meer betaald om een kleurenscherm te hebbem doe ik het liever met een gewoon scherm, ken ik dat geld beter besteden.
De Nano is gewoon totaal anders, simpel.
Klein, weinig opslag, flash, kleurenscherm, ten opzichte van de Sleek die groot, veel opslag, hdd, monochroom is. Geen vergelijking, je moet gewoon op basis van eisen een keuze maken. Je kunt natuurlijk wel het geluid vergelijken, en daar is imho Creative het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:57:
[...]

De Nano is gewoon totaal anders, simpel.
Klein, weinig opslag, flash, kleurenscherm, ten opzichte van de Sleek die groot, veel opslag, hdd, monochroom is. Geen vergelijking, je moet gewoon op basis van eisen een keuze maken. Je kunt natuurlijk wel het geluid vergelijken, en daar is imho Creative het beste.
Volgens mij heb je ff het verkeerde stuk gequote... Hier had ik het over de Zen Sleek Photo:P

hier had ik het over de Nano:
Qua geluid zit het met creative altijd goed, en als ik moest kiezen tussen een Sleek en een Nano ga ik zeker voor de Sleek, al is het alleen maar omdat ik daar dan al mijn muziek op kwijt kan. Het enige wat mij weerhoud van het kopen van de sleek is dat ik eerst graag wat meer ervaringen van mensen zou willen weten.
En ik ben het met je eens, maar volgens mij moet je eerst kiezen wat voor speler, met hoeveel geheugen je wilt, aan de hand daarvan kan je vergelijkbare spelers gaan vergelijken, en je eigen speler kiezen.
Zo ben ik ook bezig geweets, en kwam eerst uit op de Creative Zen Touch, maar die beviel me niet. En ik ga nu denk ik een Zen Sleek kopen, die lijkt me egt wel vet:P Als idd die koptelefoon beter is dan de micro, daarom w8 ik als het kan nog ff wat gebruikerservaringen af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Als je kon kiezen tussen een iPod en een Sleek zou je voor de Sleek gaan?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
DKasemier schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:33:
De touch verkoop ik ook en hij heeft idd een kutscherm. Sowieso vind ik de zen touch niks. Het is geen vergelijking met de sleek. De zen touch is een apparaat van een generatie terug. De zen sleek is gewoon een 20GB zen micro in een groter jasje.

Hij heeft alle voordelen van een zen micro maar hopenlijk een betere headphone aansluiting >:)
Waarom vind je de touch niets? Buiten het scherm dan?
Ik heb nu de touch, en ben er nog steeds erg blij mee. Het apparaat is niet zoveel groter, maar heeft een langere batterijduur en erg goede geluidskwaliteit, wat voor mij erg belangrijk is. Afgaande op wat ik gelezen heb, verkies ik de touch boven de sleek. Ik ben ook van plan om voor de touch een AB aan te schaffen, maar die lijken nergens meer te krijgen, iemand nog een adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
webfreakz.nl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:42:
Als je kon kiezen tussen een iPod en een Sleek zou je voor de Sleek gaan?:)
Jha ik denk het wel. De iPod vind ik zelf niet supermooi, en de iPod is een apparaat dat de hele massa ook heeft. Dan ga ik denk ik liever voor een Sleek, die trouwens ook een stuk goedkoper is.
Zoutvat schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:15:
[...]

Waarom vind je de touch niets? Buiten het scherm dan?
Ik heb nu de touch, en ben er nog steeds erg blij mee. Het apparaat is niet zoveel groter, maar heeft een langere batterijduur en erg goede geluidskwaliteit, wat voor mij erg belangrijk is. Afgaande op wat ik gelezen heb, verkies ik de touch boven de sleek. Ik ben ook van plan om voor de touch een AB aan te schaffen, maar die lijken nergens meer te krijgen, iemand nog een adresje?
Ik heb de Touch gehad, maar had er vrij snel problemen mee. Ik heb toen me geld teruggevraagd. et minder prettige aan de Touch vind ik toch wel de grootte, ik vind hem zelf redelijk groot en zwaar. Maar hij ziet er naar mijn idee wel erg mooi uit :P :P Ik had de Touch trouwens met Wired Remote, en toen gekockt bij mp3man.nl Dat was ongeveer 2 maanden geleden, dus miss dat ze daar die remote nog verkopen. Jammer heb gekeken, daar hebben ze hem ook niet meer, zal het zeggen als ik hem nog ergens tegenkom, miss via creative zelf...
Een ander minpunt aan de touch vond ik dat hij geen mappen ondersteud, maar dat doet de Sleek ook niet :'( :'( . Een voordeel van de sleek tegenover de Touch vind ik dat je bij de Sleek een bepaald deel van de schijf plug and play kan maken. Is wel prettig voor als je gegevens van bv school of virenden mee wilt nemen, hoef je niet de hele installatie cd mee te nemen, die je dan ook nog moet kunnen installeren, wat op school dus niet gaat :'( :'( 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door TheTMC op 18-10-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Geen mappen op de sleek? :/
Wel playlists hoop ik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:20:
Geen mappen op de sleek? :/
Wel playlists hoop ik???
ja on the go neem ik aan. Net als bij de zen micro. Superhandig. Gewoon tracks of albums of genres toevoegen en je kunt ze wijzigen en opslaan. Een zeer mooie feature. Dus geen gepiel met software voor het maken van een playlist, maar gewooon op het apparaat zelf, handige bediening dus ook niet moeilijk en tijdrovend.

Verder wilde ik ook graag mappenondersteuning, maar met id3 tags werkt het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Als je goede tags hebt is het ontbreken van de mappen geen probleem.
De Zen Sleek heeft iid playlists, en dat werkt volgens mij iid hetzelfde als op de zen micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Mappen lijkt me toch handiger?
en hoe zit dat op de iPod (nano) dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

webfreakz.nl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:15:
Mappen lijkt me toch handiger?
en hoe zit dat op de iPod (nano) dan?
Heeft ook geen mappen support. Kijk anders eens in het Nano topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ja was te lui om die op te zoeken ;)

maar dan is het jammer voor apple, het wordt dan een Creative ZEN Sleek :)

me wishlist:
Creative ZEN Sleek
Arctic Freezer 64 PRO (is nóg niet uit)
5.1 surround set?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik heb de keus ook gemaakt..
Hij staat bij mij ook op me wensenlijst, moet alleen nog gaan werken voordat ik hem kan kopen :'(
Ken iig niet wachten...
En natuurlijk ff gaan zoeken waar hij het goedkoopst is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er wordt hier anders wel van je verwacht dat je zelf wat inzet toont voordat je wat vraagt :/
TheTMC schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:08:
Ik heb de keus ook gemaakt..
Hij staat bij mij ook op me wensenlijst, moet alleen nog gaan werken voordat ik hem kan kopen :'(
Ken iig niet wachten...
En natuurlijk ff gaan zoeken waar hij het goedkoopst is O-)
Dat is erg makkelijk, kijk gewoon in de Pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

check de pricewatch zou ik zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik zit ook nog te twijfelen tussen de Zen Micro (6gb) en de Zen Sleek. Aangezien ik een hoop aan muziek heb is die 14gb extra natuurlijk erg lekker. Ik wacht alleen nog eigenlijk op ervaringen van gebruikers hier op het GoT forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
In pricewatch staan ook niet alle winkels. Heb mijn zen Touch bij mp3man.nl gekocht en die staat stond ook niet in de pricewatch, maar daar was hij toen toch echt wel het goedkoopst...
dus ga ook nog maar wat op internet rondzoeken, moet toch eerst nog wat geld verdienen :P O-)

[ Voor 4% gewijzigd door TheTMC op 19-10-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 13:28

Freak187

geen

Na 4 jaar trouwe dienst van mijn Mindisc spelertje van Sony, heb ik toch besloten een Mp3 speler aan te schaffen, te weten de Creative Zen Sleek.

Nu is de geluidskwaliteit van zo'n MD natuurlijk gigantisch goed, echt heerlijk gewoon. Maar als ik dan naar mijn Sleek luister, hoor ik dus amper bass :? Is dat normaal?

Ik dacht, misschien ligt het aan mijn oordopjes, maar ik heb Sony's van 14 euro ofzo en die werkten wel gewoon heerlijk met mijn MD, geen problemen met hoge of lage tonen. Maar ik hoor dus amper bass op de Sleek... Ik keek even in het "Wat zijn goede oordopjes topic" hier en mij leken de Creative EP630 oordopjes wel wat alleen heb ik geen zin om er 40 euro voor te betalen.

Ook heb ik er nu 7 gig aan mp3's op staan, maar door die ID3v1 tag gedoe is et een enorm ongeregeld zooitje als je iets wilt opzoeken. Ik heb gehoord dat er handige programma's bestaan om die Tags te veranderen, weet iemand zo'n programmaatje?

En een laatste vraag: Is er een speciaal kabeltje nodig om mijn Sleek aan te sluiten op mijn stereo zodat ik mijn mp3's daar op kan luisteren, of kan ik ook het kabeltje gebruiken waarmee je de MD er op aan kon sluiten?

Alvast bedankt.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik zag bij mp3man.nl deze aanbieding en ik vroeg me af of iemand enig idee/ervaring heeft met die Trust SoundForce SP-2900p, en of zoiets leuk en handig bij je mp3speler is. Of moet ik dit ff als een nieuw Topic posten in "Audio, Video & HiFi Forum"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Freak187 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:14:
Na 4 jaar trouwe dienst van mijn Mindisc spelertje van Sony, heb ik toch besloten een Mp3 speler aan te schaffen, te weten de Creative Zen Sleek.

Nu is de geluidskwaliteit van zo'n MD natuurlijk gigantisch goed, echt heerlijk gewoon. Maar als ik dan naar mijn Sleek luister, hoor ik dus amper bass :? Is dat normaal?

Ik dacht, misschien ligt het aan mijn oordopjes, maar ik heb Sony's van 14 euro ofzo en die werkten wel gewoon heerlijk met mijn MD, geen problemen met hoge of lage tonen. Maar ik hoor dus amper bass op de Sleek... Ik keek even in het "Wat zijn goede oordopjes topic" hier en mij leken de Creative EP630 oordopjes wel wat alleen heb ik geen zin om er 40 euro voor te betalen.

Ook heb ik er nu 7 gig aan mp3's op staan, maar door die ID3v1 tag gedoe is et een enorm ongeregeld zooitje als je iets wilt opzoeken. Ik heb gehoord dat er handige programma's bestaan om die Tags te veranderen, weet iemand zo'n programmaatje?

En een laatste vraag: Is er een speciaal kabeltje nodig om mijn Sleek aan te sluiten op mijn stereo zodat ik mijn mp3's daar op kan luisteren, of kan ik ook het kabeltje gebruiken waarmee je de MD er op aan kon sluiten?

Alvast bedankt.
Over die bassen: De sleek produceert een erg goed (en dus neutraal) geluid, dus zal je sony waarsch de bassen te hard versterkt hebben, dat het niet meer normaal klonk denk ik. Tag and rename is mijn favo programma om te taggen, daar is een 30dagenproefversie van. Normaal kan je het kabeltje van je MD gebruiken om de sleek op je stereo aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de review te http://www.anythingbutipo...tive-zen-sleek-review.php kan je ergens bas boost aanzetten, meestal doet dat het wel.

Verder heb ik zelf nog enkele vraagjes. Zo is het mij niet echt duidelijk of je nu wel of niet de drivers moet installeren om muziek te transfereren. Heb al herhaalde malen willen verstaan dat je gewoon via win mediaplayer 10 muziek kan overzetten, is dit waar of slechts een misinterpretatie ? :?

Voorts heb ik in de een of andere review gelezen dat zen sleek enkel wma's kan afspelen en dat je dus je mp3-collectie zou moeten omzetten in wma :O ? Denk dat dit een kwakkel is maar vraag het toch maar even omdat ik nergens een duidelijke ontkenning vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
TheTMC schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:36:
Ik zag bij mp3man.nl deze aanbieding en ik vroeg me af of iemand enig idee/ervaring heeft met die Trust SoundForce SP-2900p, en of zoiets leuk en handig bij je mp3speler is. Of moet ik dit ff als een nieuw Topic posten in "Audio, Video & HiFi Forum"...
Voor het melden van een aanbieding hoef je geen topic te openen. En daarnaast vraag ik me af of dit überhaupt wel een interessant product is. Bij twee van dergelijks speakertjes moet je niet al te veel voorstellen. Het geluid zal ongeveer vergelijkbaar zijn met dat uit een laptop. Dat vond ik bij vergelijkbare producten van Creative ook al zo. En, met alle respect, maar van een merk als Thrust hoef je ook niet veel te verwachten.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:48:
Volgens de review te http://www.anythingbutipo...tive-zen-sleek-review.php kan je ergens bas boost aanzetten, meestal doet dat het wel.

Verder heb ik zelf nog enkele vraagjes. Zo is het mij niet echt duidelijk of je nu wel of niet de drivers moet installeren om muziek te transfereren. Heb al herhaalde malen willen verstaan dat je gewoon via win mediaplayer 10 muziek kan overzetten, is dit waar of slechts een misinterpretatie ? :?

Voorts heb ik in de een of andere review gelezen dat zen sleek enkel wma's kan afspelen en dat je dus je mp3-collectie zou moeten omzetten in wma :O ? Denk dat dit een kwakkel is maar vraag het toch maar even omdat ik nergens een duidelijke ontkenning vond.
De speler kan wel degelijk mp3's afspelen. Je kan mp3 erop zetten met wmp10, maar ik vind de drivers van creatibe handiger, de explorer plugin dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zou drivers installeren van creative zodat je je bestanden kunt slepen inderdaad. en mp3s gana prima.

Renamen kan met tag&rename

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DKasemier schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:40:
Ik zou drivers installeren van creative zodat je je bestanden kunt slepen inderdaad. en mp3s gana prima.
Hoe doe je dat dan? Ik heb een Sleek, Maar ik kan alleen met WMP10 er iets op zetten. Maar niet met Explorer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
precies zoals ik zeg :P

Afbeeldingslocatie: http://dkasemier.homeip.net/zodoejedat.jpg
hij staat gewoon in deze computer als schijf erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DKasemier schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:07:
precies zoals ik zeg :P
hij staat gewoon in deze computer als schijf erbij
Precies zoals ik het zeg :)

Bij mij dus niet. Hij staat er als een MP speler in en niet als extra schijf

De vraag is eigenlijk: Hoe installeer je de drivers alleen

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 21-10-2005 09:12 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb gewoon alles geinstalleerd hoor, je hebt echt geen last van die ZEN explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik heb zelf nog steeds win2K. Kan je daar als je alle drivers installeerd ook gewoon via Windows verkenner naar je Mp3speler kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Zoutvat schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:41:
[...]

Over die bassen: De sleek produceert een erg goed (en dus neutraal) geluid, dus zal je sony waarsch de bassen te hard versterkt hebben, dat het niet meer normaal klonk denk ik. Tag and rename is mijn favo programma om te taggen, daar is een 30dagenproefversie van. Normaal kan je het kabeltje van je MD gebruiken om de sleek op je stereo aan te sluiten.
Over zo'n tag-rename programma: Ik gebruik gewoon Winamp, bij File Info kun je de tags ook veranderen, ik heb het inmiddels allemaal netjes op orde gemaakt :)

Over de bassen: Ik heb inderdaad de Bass-boost al aan staan, ik dacht ook al aan het feit dat ik gewoon moet wennen aan het geluid van de Mp3-speler, maar toch denk ik dat het optimaler kan. Hopelijk lossen nieuwe oordopjes het probleem op.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ortep schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 07:47:
[...]

Hoe doe je dat dan? Ik heb een Sleek, Maar ik kan alleen met WMP10 er iets op zetten. Maar niet met Explorer.
Als je WMP gebruikt, zou in verkenner herkend moeten worden als MTP device, dus het zou wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

weet iemand of die ook werkt onder linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
webfreakz.nl schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:24:
Ik weet het niet, maar als ik op de site van creative kijk, kan ik nergens linuxdrivers vinden....
Misschien dat iemand anders hier de sleek heeft gekocht, en op de CD-ROM kan kijken of daar drvers voor linux op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

webfreakz.nl schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:24:
Jazeker, zolang je op de originele PDE-firmware blijft kun je via allerlei op libnjb gebaseerde programma's als gnomad2 (Gnome/GTK+) of kZenexplorer (KDE/Qt) gebruik maken van je Zen Sleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

TheTMC schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:55:
Ik weet het niet, maar als ik op de site van creative kijk, kan ik nergens linuxdrivers vinden....
Wist je dat Creative een site met links naar open source stuurprogramma's heeft? Netjes onderverdeeld voor verschillende producten als geluidskaarten, webcams & MP3-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
@ Tony Vroon
Is het mogelijk ook voor de zen Sleek verlengde garantie te kopen?
zit er sterk aan te denken om de zen sleek te kopen, maar dan zou langere garantie wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

TheTMC schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:44:
@ Tony Vroon
Is het mogelijk ook voor de zen Sleek verlengde garantie te kopen?
Dat ligt eraan waar je de speler aanschaft. Sommige winkels bieden een verlengde garantie aan.
Mocht je de direct bij Creative aangeschafte garantieverlenging bedoelen, dit geldt alleen in de Verenigde Staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Ik vroeg eerder of ik met zo'n kabeltje dat het mogelijk maakt om je MD-speler op je stereoinstallatie aan te sluiten ook mijn Creative op dat ding kan aansluiten. Iemand zei dat het mogelijk was. Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. Het kabeltje heb ik ooit bij de Block gekocht (vraag me niet waarom, klote zaak) en de stereo-installatie is van Sony.

Een hele tijd geleden heeft een vriend van mijn broer zijn I-pod op mijn stereo aangesloten en met de "MD" functie die op de stereo zit kon hij de mp3's dus gewoon afspelen. Ligt het aan mijn kabeltje, of is het omdat mijn mp3speler van Creative is en mijn stereo van Sony?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Creative op Sony aansluiten moet geen bal uitmaken. Net als dat je bij computers een ASUS Videokaart in een MSI moederbord kan stoppen zolang de porten ( AGP / PCI-e) maar hetzelfde zijn.

Het lijkt mij dat dit ook geld voor jou met je Creative ZEN Sleek op een Sony Stereo: zolang jij een male2male kabeltje hebt met 3,5mm -> 3,5 óf 6,3 mm jackplugg?

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 22-10-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

webfreakz.nl schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:09:
Creative op Sony aansluiten moet geen bal uitmaken. Net als dat je bij computers een ASUS Videokaart in een MSI moederbord kan stoppen zolang de porten ( AGP / PCI-e) maar hetzelfde zijn.

Het lijkt mij dat dit ook geld voor jou met je Creative ZEN Sleek op een Sony Stereo: zolang jij een male2male kabeltje hebt met 3,5mm -> 3,5 óf 6,3 mm jackplugg?
Technisch aangelegd ben ik niet, maar male2male kabeltje zal wel inhouden dat het aan beide kanten een uitsteeksel heeft :p En ja, zo'n kabeltje heb ik. Een kwestie van de beide uiteindes in het "Phone" gaatje van zowel de stereo en de mp3speler doen toch?
Toch doet ie et dus nog steeds niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Freak187 op 22-10-2005 17:21 ]

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

in de Phone van de mp3speler en in de Mic van de Stereo he ;)

Phone = uitgaand geluid
Mic = inkomend geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Je kan ook een kabeltje kopen die 1 3,5 mm plug heeft, en aan de andere kant een rode en een witte tulp plug. Die rode en witte kan je dan in de AUX ingang achterin je stereo doen (als deze er 1 heeft) en dan je stereo op AUX zetten.
Dan zou hij het ook moeten doen.
Ik heb het over zo'n kabel. En dan zo'n kabel even bij een winkel bij jouw in de buurt kopen voor een paar euro, kan volgens mij ook voor een euro of 4.

[ Voor 28% gewijzigd door TheTMC op 22-10-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je enkel de drivers installeert en dan de mp3's overzet mbv verkenner, wordt dan dezelfde structuur van op uw harde schijf gehanteerd in de sleek? Ik bedoel krijgt ge dan in de sleek dezelfde mappen zoals ze op u pc staan of wordt het op de zen sleek één grote vracht aan mp3's zonder opdeling tenzij hier en daar op de idtags? :r

Ik heb namelijk heel wat albums reeds gerangschikt in mappen en ik heb er eigenlijk geen zicht op of alle idtags correct en goed zijn ingevuld. Voor mij zou het handigste zijn moest de speler gewoon de mappen overnemen zoals ze op mijn pc staan. :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast