JHS schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:08:
Even wat betreft het automagisch gegenereerde mailtje:
Ik vind eerlijkgezegd dat TommyGun daar een punt heeft

. Natuurlijk heb ik het hele mailtje niet gezien, maar de quote hierboven ergens, waar feitelijk alleen instaat dat je niet geschikt bent bevonden, daar schiet je niet veel mee op

.
Daar heb je inderdaad gelijk in, er is ook al meermaals gediscussieerd of er niet een uitgebreidere en individuele uitleg zou kunnen komen.. die meer houvast biedt voor aanvragers ...
Een groot probleem is echter dat voor iedere afwijzing een individueel mailtje opstellen, ontzettend veel werk is, zelfs al zou je algemene stukjes gebruiken, blijft het een nogal lastige klus, niet in het minste omdat zo'n 'afwijzingsmail' krijgen , met gespecificeerde uitleg, waarschijnlijk voor niemand prettig is, en juist dan al snel nog meer behofte zou ontstaan, om een weerwoord te geven (wat ik wel kan begrijpen) ...
persoonlijk denk ik zelf dat het belangrijker is om meer openheid te hebben over met welke criteria gescreened wordt en hoe dat in zijn werk gaat ... om een beetje ook de angst weg te nemen dat dat heel minutieus gebeurd of sterk op de persoon gericht is...
Wat betreft de eerdere zaken die Yoozer meldde, het is zeker niet zo dat posts in SG/W&L en NSTM niet zouden meetellen, iemand die daar goed in meedoet, erg behulpzaam is, valt ook zeker positief op, net zoals nogal vaak in flamerige discussies in SG of NSTM zitten, negatief kan opvallen ...
Ook mensen die veel vragen stellen, worden daarop niet direkt afgewezen, wel wordt er gekeken of iemand dan ook 'goede' vragen stelt, of die ook duidelijk zijn vraag stelt en vooronderzoek gedaan heeft ... als dat zo is, is dat ook gewoon iets dat positief werkt
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen