Ik snap het hele systeem van aanmelden en screening niet echt. Het legt allereerst enorm veel werk bij de modjes, mensen dienen bijna te solliciteren en dan wordt elke post nagekeken om te kijken of je wel netjes hebt gepost. Ik zit ook op Themepark.nl (jaja, GoT is natuurlijk geen TP), maar daar laten ze je na een bepaalde periode of een bepaald aantal posts automatisch door naar hun 'offtopic lounge'. Ik snap de procedure niet en heb ook geen zin om deze geheel te doorlopen, maar het kan toch wel iets minder elitair? Of moet in die ruimten ook weer op hoog niveau gebabbeld worden en wil men eerst weten of je wel 'waardig' genoeg bent? Als ik een goede techpost kan maken kan ik zeker wel oeverloos keuvelen in de HK hoor, en ik denk dat dat wel voor het het algemeen geldt.
Tis denk ik meer dat als men moeite heeft moeten doen voor HK XS, men ook meer moeite zal willen doen om het de behouden
Soms krijg ik de indruk dat dit forum er helemaal niet voor is om mensen te helpen, eerder te mensen die een probleem of een vraag hebben, nog meer vragen te stellen i.p.v. het probleem onder de loep te nemen. Als iemand geen kennis van zaken heeft dan is meestal het commentaar overbodig.
a backup is a man's best friend
Veel werk? Ze kijken je tech posts na en je notes (daarin staan dingen over je, zowel goede als slechte) en laten ze je toe als je aan de voorwaarden voldoet.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
De HK is een extra'tje voor mensen die al een tijdje op dit forum rondhangen én die ook nog eens wat bijdragen. In principe zullen mensen die niet negatief opvallen vast wel worden toegelaten.
En het heeft weinig met elitair te maken. Het is niet alsof de HK het hoogst haalbare is... integendeel. Er wordt veel te veel waarde aan gehecht.
En het heeft weinig met elitair te maken. Het is niet alsof de HK het hoogst haalbare is... integendeel. Er wordt veel te veel waarde aan gehecht.
de hk is in het verleden vaak uit de hand gelopen.
als gebruikers makkelijk in de hk kunnen, en ze het niet 'verdienen' zoals nu, dan is de drempel om dit tech forum te veranderen in een algmeen forum erg laag.
zodoende
als gebruikers makkelijk in de hk kunnen, en ze het niet 'verdienen' zoals nu, dan is de drempel om dit tech forum te veranderen in een algmeen forum erg laag.
zodoende
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Volgens mij maak je er een veel te grote issue van. Voor zover ik weet hoef je echt niet alleen super behulpzame technische posts te hebben geplaatst voor je een kansje maakt op HK-XS, maar gewoon een beetje normaal hebben gepost en dan krijg je het gewoon.
Het enige wat je moet doen is even een verzoekje posten in SM, big deal toch?
Het enige wat je moet doen is even een verzoekje posten in SM, big deal toch?
Kater? Eerst water, de rest komt later
We gaan niet iedere posting van een user uitgebreid napluizen 
Wat we wel doen is kijken of iemand lekker meepost, zich normaal gedraagd zoals het hoort. Informatie daarvoor halen we uit de notes, PM's en de postings. Dat er redelijk wat werk in gaat zitten klopt wel, maar dat is iets wat je onderling kunt verdelen natuurlijk
De reden dat er gescreend wordt is omdat in het verleden iedereen na een postcount/tijdsverloop in de HK kon komen en er ook users in kwamen die de boel nogal verziekten. Om dat nu te voorkomen wordt er nu een screening toegepast. In principe kan iedereen erin mits je je netjes gedraagd
Wat we wel doen is kijken of iemand lekker meepost, zich normaal gedraagd zoals het hoort. Informatie daarvoor halen we uit de notes, PM's en de postings. Dat er redelijk wat werk in gaat zitten klopt wel, maar dat is iets wat je onderling kunt verdelen natuurlijk
De reden dat er gescreend wordt is omdat in het verleden iedereen na een postcount/tijdsverloop in de HK kon komen en er ook users in kwamen die de boel nogal verziekten. Om dat nu te voorkomen wordt er nu een screening toegepast. In principe kan iedereen erin mits je je netjes gedraagd
Verwijderd
Men heeft verschillende zaken geprobeerd. Ook het automatisch toegang geven na x posts etc. Het resultaat was uiteindelijk een HK zoals men hem niet wil. Topic: 'ik moet poepen', inhoud: 'en ik denk dat hij bruin wordt'.
Op dat moment heeft men 2 keuzes. Geen HK, of beter gaan screenen voordat mensen in de HK mogen. Men heeft (gelukkig) voor het laatste gekozen.
Nadeel van de toegang afhankelijk laten zijn van het aantal posts, bleek dat mensen dan overal continu onzinposts gaan maken ("ja dat heb ik ook", "heb je al gezocht?", etc) om maar de postcount te halen.
Op dat moment heeft men 2 keuzes. Geen HK, of beter gaan screenen voordat mensen in de HK mogen. Men heeft (gelukkig) voor het laatste gekozen.
Nadeel van de toegang afhankelijk laten zijn van het aantal posts, bleek dat mensen dan overal continu onzinposts gaan maken ("ja dat heb ik ook", "heb je al gezocht?", etc) om maar de postcount te halen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 00:36 ]
Het forum an sich weten ze aardig onder controle te houden, vreemd dat ze iets als een HK niet op orde kunnen houden dan.de hk is in het verleden vaak uit de hand gelopen.
Verwijderd
Mensen direct helpen is voor mij bijzaak. Ik wil liever mensen aanzetten om zich meer te verdiepen in hun probleem, zodat ze het zelf kunnen oplossen.Heyster schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:29:
Soms krijg ik de indruk dat dit forum er helemaal niet voor is om mensen te helpen, eerder te mensen die een probleem of een vraag hebben, nog meer vragen te stellen i.p.v. het probleem onder de loep te nemen. Als iemand geen kennis van zaken heeft dan is meestal het commentaar overbodig.
Als mensen terecht commentaar niet kunnen waarderen, moeten ze maar geen topic starten. Als iemand voor de makkelijke oplossing kiest, in plaats van voor de juiste, dan bijlft hij vragen stellen omdat hij zichzelf allerlei slechte gewoonten aanleert.
Meestal is het meer een zaak om mensen hun probleem beter te leren begrijpen, dan om een antwoord aan te reiken. Die persoon is dan wel geholpen, maar hij zal nog steeds niet zelf zo'n oplossing kunnen bedenken.
kunnen ze prima hoor, desnoods met de botte bijl, maar soms moeten de users begrijpen dat onzin posten geen recht isVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:33:
[...]
Het forum an sich weten ze aardig onder controle te houden, vreemd dat ze iets als een HK niet op orde kunnen houden dan.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
wat zeg je nu? een probleem onder de loep nemen gaat over het algemeen niet via een huisbezoek op GoT hoor, maar via die vragen waar je klaarblijkelijk zo'n hekel aan hebt.Heyster schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:29:
Ik weet bovendien niet wat voor betrekking jouw opmerking heeft op dit topic, maargoed.
Kan het hier wel over de HK toegang blijven gaan. De discussie of je al dan niet geholpen wordt op GoT kan wel ergens anders denk ik. Ieder zal dat anders ervaren, maar een ding is zeker, in dit topic wordt die discussie niet gevoerd!
Aangezien je blijkbaar niet helemaal een beeld hebt van wat de Huiskamer nou is:
De Forum FAQ's misschien word je een beetje wijzer van de HK faq
De Forum FAQ's misschien word je een beetje wijzer van de HK faq
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Dat is geen wonder als je ziet dat er in verschillende fora verschillend gemodereerd wordt. In het ene forum wordt alles kort gehouden, in het andere forum wordt zo weinig mogelijk gedaan.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:33:
Het forum an sich weten ze aardig onder controle te houden, vreemd dat ze iets als een HK niet op orde kunnen houden dan.
Op dit moment is dat voor de HK wellicht net te weinig, gezien een aantal recente topics hier in LA, maar toen de eerdere HK werd gesloten, moesten ze wel, en dat kostte zoveel tijd dat het niet leuk meer was. Zij hebben ervoor gekozen om dan maar mensen te gaan screenen, zodat ze het ergste schorem eruit kunnen filteren. En iemand die daar moeite mee heeft, hoort sowieso niet in de HK thuis. En überhaupt niet op dit forum.
Laat dat lekker aan de heren moderatoren over. Als je op deze manier probeert om respect af te dwingen; dat gaat niet lukken.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:40:
... maar een ding is zeker, in dit topic wordt die discussie niet gevoerd!
ik maak mezelf er niet populair mee, maar ik vind het ook bs evenals op de voorpagina dat er cijfers word gegeven aan reacties.
Op een website als devshed / neowin of tomshardware kan je wel vrolijk babbelen op een normaal niveau over de tech onderwerpen. Wie weet verandert het hier nog wel op GOT, dat toch een beetje zichzelf afleidt uit de 3 bovenstaande sites.
Ik ben bang dat de users weinig hieraan kunnen veranderen, en dat de mods of de eigenaren het licht moeten zien indien ze iets willen veranderen
Op een website als devshed / neowin of tomshardware kan je wel vrolijk babbelen op een normaal niveau over de tech onderwerpen. Wie weet verandert het hier nog wel op GOT, dat toch een beetje zichzelf afleidt uit de 3 bovenstaande sites.
Ik ben bang dat de users weinig hieraan kunnen veranderen, en dat de mods of de eigenaren het licht moeten zien indien ze iets willen veranderen
[ Voor 61% gewijzigd door aex351 op 02-10-2005 00:52 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Maar je wilt dat er minder "streng" mee omgegaan wordt? Dat het screenen wordt afgeschaft en mensen makkelijker in dat forum kunnen?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:40:
Kan het hier wel over de HK toegang blijven gaan. De discussie of je al dan niet geholpen wordt op GoT kan wel ergens anders denk ik. Ieder zal dat anders ervaren, maar een ding is zeker, in dit topic wordt die discussie niet gevoerd!
Het is gewoon al een paar keer uit de hand gelopen op die manier. Ik geef ze ook absoluut geen ongelijk.
Het enige nadeel van deze aanpak is dat het weleens voorkomt dat iemand met de beste intenties een topic opent in een van de subfora, terwijl het daar eigenlijk geen plaats kan hebben. Tegelijkertijd kan het wel een heel leuk HK topic zijn, en dan wordt het topic verplaatst. Als degene die het topic geopend heeft geen toegang heeft tot de HK is ie z'n topic kwijt. Dat is jammer, maar het komt slechts af en toe voor en het is ook gewoon niet anders.
Als het screening gebeuren afgeschaft zou worden en het opgezet zou worden zoals vorige versies, dan zou het gewoon WEER uit de hand lopen (want waarom niet?).
Als je jezelf hiermee niet populair maakt komt dat in eerste instantie door het gebrek aan onderbouwing. Je mag het best jammer vinden maar je opmerking voegt in z'n huidige vorm helemaal niets toe.aex351 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:49:
ik maak mezelf er niet populair mee, maar ik vind het ook bs evenals op de voorpagina dat er cijfers word gegeven aan reacties.
[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 02-10-2005 00:52 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Het probleem is het volgende. Got is een techforum, niet een chatbox. De HK is een extraatje voor mensen die in de andere fora posten. Ga je nu de HK vrijgeven, dan zul je zien dat daar binnen no-time een hele horde mensen in zit die voor de rest GoT links laat liggen. Dat is - min of meer - al een keer gebeurd.
Probleem is dan dus dat je het 'normale' GoT hebt, voor de GoT users, en een HK voor een hele andere groep mensen. Dat is niet de bedoeling van de HK, men heeft niet de wens een chat-forum voor jan en alleman te hosten.
Probleem is dan dus dat je het 'normale' GoT hebt, voor de GoT users, en een HK voor een hele andere groep mensen. Dat is niet de bedoeling van de HK, men heeft niet de wens een chat-forum voor jan en alleman te hosten.
Met het nuanceverschil dat op de frontpage door iedereen gemodereerd kan worden, terwijl het screenen van users alleen door moderators kan gebeuren, en bovendien volgens een aantal heel strikte regels. Het is nu niet bepaald zo dat zomaar één moderator kan bepalen wie er al dan niet toegelaten wordt.aex351 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:49:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik heb ook al eens toegang gevraagd aan de Hk, maar helaas geen toegang gekregen. Ik scheen veel mee-chattende posts te hebben opf posts die geen waarde hadden aan het topic.
Dus best streng naar mijn idee.
Dus best streng naar mijn idee.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 02-10-2005 01:54 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dan gebruik je dat gewoon als leermoment en ga je bij jezelf na of je misschien dat kan veranderen. Vraag je over een tijdje nog een keer toegang aan.Rakkerzero schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:57:
Ik heb ook al eens toegang gevraagd aan de Hk, maar helaas geen toegang gekregen. Ik scheen veel mee-chattende posts te hebben opf posts die geen waarde hadden aan het topic.
Dus best streng.
Zo kun je die hele screening en eventueel afgewezen worden nog een positieve wending geven. En daarmee dus voor het hele forum.
Zo streng zijn we niet hoor. Hoewel ik nu natuurlijk niet op jouw specifieke geval in kan en zal gaan, kan ik in elk geval zeggen dat een afwijzing nooit inhoudt dat je nooit meer toegang kunt krijgen. Je kunt gewoon verder gaan posten, lering trekking uit de afwijzing en je daarop aanpassen en het 3 maanden later nog 'ns proberen. In veel gevallen kregen users daarna wel toegang.Rakkerzero schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:57:
Dus best streng.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
offtopic:
@ mOrPhie
Ja weet ik, maar ik heb nooit opnieuw moeite voor genomen. misschein nog eens proberen
. En hopen dat het nu wel lukt
@ mOrPhie
Ja weet ik, maar ik heb nooit opnieuw moeite voor genomen. misschein nog eens proberen
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Rakkerzero schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:57:
Dus best streng.
offtopic:
Zelfs ik ben er door heen gekomen
Dus zo streng is het ook weer niet 
Zelfs ik ben er door heen gekomen

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik moet nog 1 maand wachten, ik ben benieuwd wat ik daar zal aantreffen.
Verwijderd
Die informatie is niet erg interessant. Geloof me, niemand hier is geïnteresseerd in persoonlijke gevallen, het gaat hier om het beleid. De grove lijnen dus.
Dat gebeurt nu ook - dus wat is je punt? Er is geen continuee screening dus als je eenmaal HK toegang hebt, raak je die niet kwijt door jezelf nooit meer in het leukste gedeelte van GoT (voor de hk hoeren: dat is dus tech) te laten zien.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:52:
Het probleem is het volgende. Got is een techforum, niet een chatbox. De HK is een extraatje voor mensen die in de andere fora posten. Ga je nu de HK vrijgeven, dan zul je zien dat daar binnen no-time een hele horde mensen in zit die voor de rest GoT links laat liggen. Dat is - min of meer - al een keer gebeurd.
Ik zie niet in wat het huidige beleid voorkomt dat je HK only posters hebt - kan je dat nog eens uitleggen?
Ik denk dat hij bedoelt dat als je het HK screenen weg laat en mensen na x dagen/x posts automatisch toegang tot HK geeft, dat HK een doel wordt en niet een leukigheidje er naast.elevator schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:17:
[...]
Dat gebeurt nu ook - dus wat is je punt? Er is geen continuee screening dus als je eenmaal HK toegang hebt, raak je die niet kwijt door jezelf nooit meer in het leukste gedeelte van GoT (voor de hk hoeren: dat is dus tech) te laten zien.
Ik zie niet in wat het huidige beleid voorkomt dat je HK only posters hebt - kan je dat nog eens uitleggen?
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Verwijderd
Dat wordt ook niet voorkomen, omdat de GC crew dat kennelijk niet wil hebben. Toch vind ik het erg treurig zijn dat er mensen zijn die nooit meer buiten dergelijke fora komen. Iemand die alleen in Area 61 post, hoort er net zo goed op gewezen te worden dat er méér is.elevator schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:17:
Dat gebeurt nu ook - dus wat is je punt? Er is geen continuee screening dus als je eenmaal HK toegang hebt, raak je die niet kwijt door jezelf nooit meer in het leukste gedeelte van GoT (voor de hk hoeren: dat is dus tech) te laten zien.
Dat bedoelt hij inderdaad - maar hoe wordt dat met het huidige beleid dan voorkomen?the_shadow schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:22:
Ik denk dat hij bedoelt dat als je het HK screenen weg laat en mensen na x dagen/x posts automatisch toegang tot HK geeft, dat HK een doel wordt en niet een leukigheidje er naast.
Doordat je een nuttige bijdrage moet leveren. Een user die posts als "ik zou het niet weten" maakt, zou gewoon toegang krijgen via een automatisch systeem, maar zal er nu bij de screenings tussenuit gehaald wordenelevator schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:45:
[...]
Dat bedoelt hij inderdaad - maar hoe wordt dat met het huidige beleid dan voorkomen?
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
I agree. Op linuxforums.org zie je dat duidelijk - de algemene (niet-linux/windows/cp-related) forums zaten daar stampvol, daar werd het meeste gepost. Iedereen had daar ook toegang toe. Een hele goedkope manier om je post count omhoog te krijgen (veel mensen droegen niet bij maar postten gewoon rommel, kregen pinguins...BasieP schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:30:
de hk is in het verleden vaak uit de hand gelopen.
zodoende
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
ik heb jaren geleden HK gehad en heb het nu weer aangevraagd maar ik moet eerlijk zeggen ik snap er ook niet veel van waarom dan weer wel en dan weer niet.
Ik denk maar zo ik ben te gast en gedraag mij netjes mocht de gastheer mij geen HK (weer) geven dan leg ik mij daar bij neer GoT blijft voor mij de ultime database met een boel antwoorden en daar doe je het toch voor kennis vergroten ipv over poepen enz enz hebben.
Ik denk maar zo ik ben te gast en gedraag mij netjes mocht de gastheer mij geen HK (weer) geven dan leg ik mij daar bij neer GoT blijft voor mij de ultime database met een boel antwoorden en daar doe je het toch voor kennis vergroten ipv over poepen enz enz hebben.
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
wat ik jammer vind is dat als je blijkbaar ergens een vervelende note hebt staan van 3 jaar terug, je nooit meer aanspraak kan maken op HK toegang....dit schijnt voor mij dus te gelden...
PIII 800@804 Mhz
Lijkt me erg vreemd aangezien er ook mensen in de HK zitten die al meerdere keren (ook voor langere tijd) gebant zijn. Maar als ik bijvoorbeeld naar jouw posthistorie kijk zie ik de laatste 120 posts bijna alleen maar posts in "Nieuws, Sport, TV & Muziek". Misschien ook eens wat meer tijd in tech besteden.ViperGTS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
wat ik jammer vind is dat als je blijkbaar ergens een vervelende note hebt staan van 3 jaar terug, je nooit meer aanspraak kan maken op HK toegang....dit schijnt voor mij dus te gelden...
Ze kijken ook naar de posts sinds je laatste afwijzing, en als je sindsdien zowat alleen maar in NSTM heb zitten posten over films kan ik het wel begrijpen.
[ Voor 13% gewijzigd door Satch op 03-10-2005 18:24 ]
Grotere onzin kun je niet uitkramen denk ik. We letten voornamelijk op de laatste periode waarin iemand gepost heeft en zaken die lang geleden gebeurt zijn, zijn over het algemeen totaal oninteressant voor HK-XS. Het gaat ons om hoe iemand zich in de recente geschiedenis laat zien, mensen kunnen in hun voordeel veranderen namelijkViperGTS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
wat ik jammer vind is dat als je blijkbaar ergens een vervelende note hebt staan van 3 jaar terug, je nooit meer aanspraak kan maken op HK toegang
Eén vervelende note geeft nooit de doorslag voor wel of geen HK-XS. Hoe het met jou zit weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat het niet één foutje is dat je uit de HK houdt. En hoe erg je je ook hebt misdragen, je kan altijd nog in de HK als je gewoon beter gaat posten.ViperGTS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Onzin. Ik had al lang een permban moeten hebben en ik heb ook gewoon HK toegang.ViperGTS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
edit:
Maar ondanks dat vergeet ik telkens op F5 te drukken voor ik post
Maar ondanks dat vergeet ik telkens op F5 te drukken voor ik post
[ Voor 11% gewijzigd door sdomburg op 03-10-2005 18:30 ]
Wat de precieze reden van afwijzing was doet er nu niet toe, maar als er een regel geldt bij het screenen is het wel dat overtredingen verjaren.ViperGTS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
En daar zeg je het in feite al. Toen ik net op GoT zat waren er nog geen 5000 users, alles kon, de policy was ontzettend vrij en de kroeg (soort HK) was geloof ik direct of na een klein aantal posts automatisch toegankelijk. Maar helaas betekent een groeiend forum ook dat je strengere regels moet opstellen. Een klein vriendenclubje is redelijk zelfregulerend en dat gaat tot een forum van zo'n 10.000 posts ook wel prima, maar daarna trek je ook mensen aan die het forum gaan verzieken (bedoeld of onbedoeld). Bij HK hebben we dat gemerkt, de situatie was na een tijd onhoudbaar en er werd door crew en users over het niveau geklaagd. Daarom hebben we toen HK dichtgegooid en nagedacht over een mogelijke oplossing. De oplossing werd gevonden in het screenen van users. Zo hou je de mensen die niet met HK overweg kunnen vooraf al buiten de deur ipv ze met de toegang tot HK achteraf te ontzeggen. Dat heeft 2 voordelen: enerzijds voorkom je een groot deel van de overtredingen in HK en anderzijds is het voor de sfeer en de rust in HK ook beter als er niet om de haverklap slechte topics met bijbehorende HK bans voorbij komen.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:26:
Ik zit ook op Themepark.nl (jaja, GoT is natuurlijk geen TP), maar daar laten ze je na een bepaalde periode of een bepaald aantal posts automatisch door naar hun 'offtopic lounge'.
Geloof me: hier is veel over gepraat en nagedacht en er wordt nog steeds over nagedacht of het nog beter kan
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
ViperGTS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
Ik heb wel meer dan 5 vervelende notes. echt waar!
Maar ik vind screening nog steeds belangrijk, en vind het ook nog steeds horen.
Waarom iedereen permanent binnen laten, terwijl dan het gevoel van 'een leuk extraatje' eraf roest
Gewoon zo houden!
[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 03-10-2005 19:06 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
dat is helemaal waar...tegenwoordig ben ik nu eenmaal niet meer de "tweaker" die ik ooit wasMetal schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:22:
[...]
Lijkt me erg vreemd aangezien er ook mensen in de HK zitten die al meerdere keren (ook voor langere tijd) gebant zijn. Maar als ik bijvoorbeeld naar jouw posthistorie kijk zie ik de laatste 120 posts bijna alleen maar posts in "Nieuws, Sport, TV & Muziek". Misschien ook eens wat meer tijd in tech besteden.![]()
Ze kijken ook naar de posts sinds je laatste afwijzing, en als je sindsdien zowat alleen maar in NSTM heb zitten posten over films kan ik het wel begrijpen.
maargoed ik heb ooit 2 keer HK aangevraagd geloof ik....en toen heb ik die 2e afwijzing dus ervaren dat dit wederom was vanwege 1 suffe waarschuwing jaren eerder....maar kan dus iets heel anders geweest zijn
maar je hebt helemaal gelijk dat mijn recente posthistorie niet echt meer tweakwaardig is, daarom zal ik geen 3e keer HK toegang meer aanvragen, al zou ik er nu misschien wel in worden gelaten.....heb er toch geen tijd meer voor
het lijkt me alleen zo'n enorme last voor de modjes, dat me doet afvragen of er geen simpelere oplossing voor is....maar daar zijn ook al ellenlange discussies over gevoerd
PIII 800@804 Mhz
Volgens je notes heb je 1 keer toegang aangevraagd, en dat was op 2 juli 2003. Beetje straf om dat nu in oktober 2005 aan te halen als voorbeeld van dat het allemaal zo slecht gesteld is en zo?ViperGTS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:11:
[...]
maargoed ik heb ooit 2 keer HK aangevraagd geloof ik....en toen heb ik die 2e afwijzing dus ervaren dat dit wederom was vanwege 1 suffe waarschuwing jaren eerder....maar kan dus iets heel anders geweest zijn

Bovendien was je afwijzing destijds echt niet gebaseerd op "gevallen van ruim een jaar ervoor".
Tis een moeite van niets hoor dat screenenhet lijkt me alleen zo'n enorme last voor de modjes, dat me doet afvragen of er geen simpelere oplossing voor is....maar daar zijn ook al ellenlange discussies over gevoerd
ViperGTS, wat mijn gewaardeerde collega ( admin zelfs) curry je probeert duidelijk te maken:
je kunt gewoon toegang aanvragen: zoals het in de Toegang regels staat:
Het is ook zeker zo dat iedere HK-toegangs aanvraag serieus behandeld wordt en een kans krijgt, ook al is een persoon al eerder, misschien meermaals afgewezen ...
Ook hoef je geen 'perfecte' gebruiker te zijn, die enkel behulpzaam is of ellenlange informatieve posts plaatst, meestal voldoet het ook dat iemand op een positieve wijze aanwezig is, goed en serieus meedoet en zich aan de regels op GoT houdt
je kunt gewoon toegang aanvragen: zoals het in de Toegang regels staat:
nee, we kunnen je niet vooraf garanderen dat je toegang krijgt, daar moet dan tijdens de screening een akkoord voor komen (overigens, dat is dan altijd een oordeel van 2 of meer moderatoren, waarbij men als er 2 mods een gelijk oordeel hebben, je toegang krijgt of afgewezen wordt, ... ieder oordeel moet altijd door een meerderheid van 2 stemmen bevestigd worden, nooit heeft één mod een doorslaggevende stem .... daardoor kan soms een screening langer duren, omdat meer verschillende crewleden een oordeel moeten geven, na een week hakt meestal de admin GC de knoop door).Mocht het dus zo zijn dat je afgewezen wordt: je afwijzing komt in je notes te staan en daarmee is direct opnieuw toegang aanvragen nutteloos. Wacht even 3 maanden, probeer je manier van posten te verbeteren en vraag dan opnieuw toegang aan.
Het is ook zeker zo dat iedere HK-toegangs aanvraag serieus behandeld wordt en een kans krijgt, ook al is een persoon al eerder, misschien meermaals afgewezen ...
Ook hoef je geen 'perfecte' gebruiker te zijn, die enkel behulpzaam is of ellenlange informatieve posts plaatst, meestal voldoet het ook dat iemand op een positieve wijze aanwezig is, goed en serieus meedoet en zich aan de regels op GoT houdt
[ Voor 1% gewijzigd door RM-rf op 04-10-2005 14:23 . Reden: met dank aan leuk_he ;) :P ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
offtopic:
[HK mode]
[quote]RM-rf schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:11:
[...]
Het is ook zeker zo dat idere HK-toegangs aanvraag serieus behandeld wordt /quote]
ROFL! zet je 1 woordje bold , is het verkeert geschreven.
[/hk mode]
[HK mode]
[quote]RM-rf schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:11:
[...]
Het is ook zeker zo dat idere HK-toegangs aanvraag serieus behandeld wordt /quote]
ROFL! zet je 1 woordje bold , is het verkeert geschreven.
[/hk mode]
Ik vind het huidige systeem in ieder geval beter dan het automatische systeem, daar gingen mensen toch posts maken om vooral maar een bepaald aantal te bereiken. Jammer alleen dat er een aantal mensen zijn die beter als HK meubel kunnen worden beschreven, die je niet meer buiten de HK tegenkomt.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd
Ik vind het contrast tussen de topic titel en de werkelijke bedoeling typerend voor veel LA topics. Uit de titel lijkt het net alsof er een vraag wordt gesteld, maar feitelijk wil de gebruiker voornamelijk zijn frustratie en afkeuring uiten, wat duidelijk blijkt uit:
Misschien kunnen de modjes aangeven hoeveel procent van de huidige aanvragen zijn afgewezen, maar ik vermoed dat meer dan 80% van de mensen die aan de gestelde basisvoorwaarden (Is jouw userID ... of lager en heb je minstens 50 posts ...) worden toegelaten. Zo elitair zal het dus niet zijn.
Ik denk dat het beantwoorden van de vraag, wat al gedaan is, ook tot niets leidt en vraag me verder af wat het nut is van dit topic. Tenzij er behoefte is aan een centraal "ik wil hier klagen over het HK-beleid" topic ...
Hierin zit een weigering om de huidige procedure te accepteren en wordt er zelfs een (mijns inziens zeer onterrecht) waarde-oordeel aan gekoppeld. Als je geen zin hebt, moet je het niet doen en de gevolgen accepteren. Als je het wel wil, wacht dan tot je aan de voorwaarden voldoet en doe een aanvraag. Als je een gereden bezwaar hebt, leg dat dan duidelijk beargumenteerd neer. Overigens denk ik dat vergelijken met het beleid op een ander forum geen geldige argument is voor een bezwaar, want forum A is forum B niet. Vragen naar 'waarom' zal echter niets veranderen aan de situatie, en dat is volgens mij wel wat TS wil.Ik snap de procedure niet en heb ook geen zin om deze geheel te doorlopen, maar het kan toch wel iets minder elitair?
Misschien kunnen de modjes aangeven hoeveel procent van de huidige aanvragen zijn afgewezen, maar ik vermoed dat meer dan 80% van de mensen die aan de gestelde basisvoorwaarden (Is jouw userID ... of lager en heb je minstens 50 posts ...) worden toegelaten. Zo elitair zal het dus niet zijn.
Ik denk dat het beantwoorden van de vraag, wat al gedaan is, ook tot niets leidt en vraag me verder af wat het nut is van dit topic. Tenzij er behoefte is aan een centraal "ik wil hier klagen over het HK-beleid" topic ...
over de afgelopen week staan er 30 afgehandelde aanvragen, 5 daarvan zijn afgewezen, en 25 mensen kregen toegang, momenteel lijkt een toewijzings-percentage van 4/5 of 5/6 wel ongeveer correct, dus 80% of hoger.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:28:
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Gewoon even nieuwsgierig; 30 aanvragen, is dat ongeveer het gemiddelde aanvragen per week? (Ik vind dat namelijk best hoog.RM-rf schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:45:
[...]
over de afgelopen week staan er 30 afgehandelde aanvragen, 5 daarvan zijn afgewezen, en 25 mensen kregen toegang, momenteel lijkt een toewijzings-percentage van 4/5 of 5/6 wel ongeveer correct, dus 80% of hoger.
Maak je niet druk, zo bijzonder is de HK ook weer niet. Het is een deel van een online forum waar gekletst wordt over allerlei onbelangrijke dingen. zoals je waarschijnlijk wel kent van dat andere forum wat je noemde.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:26:
Ik snap het hele systeem van aanmelden en screening niet echt. Het legt allereerst enorm veel werk bij de modjes, mensen dienen bijna te solliciteren en dan wordt elke post nagekeken om te kijken of je wel netjes hebt gepost. Ik zit ook op Themepark.nl (jaja, GoT is natuurlijk geen TP), maar daar laten ze je na een bepaalde periode of een bepaald aantal posts automatisch door naar hun 'offtopic lounge'. Ik snap de procedure niet en heb ook geen zin om deze geheel te doorlopen, maar het kan toch wel iets minder elitair? Of moet in die ruimten ook weer op hoog niveau gebabbeld worden en wil men eerst weten of je wel 'waardig' genoeg bent? Als ik een goede techpost kan maken kan ik zeker wel oeverloos keuvelen in de HK hoor, en ik denk dat dat wel voor het het algemeen geldt.
Als je een beetje normaal 'real life' hebt dan mis je er echt niets aan. Dus als je te trots bent om het te vragen, gewoon laten.
Meestal is het wat minder ja, soms wat meer. Een gemiddelde van 2 tot 4 per dag is wel normaal, dus dan zit je al aan de 14 ~ 30 ongeveer per weekRoamor schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:49:
[...]
Gewoon even nieuwsgierig; 30 aanvragen, is dat ongeveer het gemiddelde aanvragen per week? (Ik vind dat namelijk best hoog.)
ik vind de eisen veel te losjes. De HK is niet meer zo speciaal als eerst. Ik vond de 500 posts grens wel een goede om eerlijk te zijn..
Er is nooit een 500 post grens geweest418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:10:
Ik vond de 500 posts grens wel een goede om eerlijk te zijn..
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Kijk, en dat is nou weer wel elitair.418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:10:
ik vind de eisen veel te losjes. De HK is niet meer zo speciaal als eerst. Ik vond de 500 posts grens wel een goede om eerlijk te zijn..
Edit: wat ik bedoel is dat het idee dat HK speciaal zou moeten zijn elitair is, alsof het je status verschaft. Ik heb niet zo de behoefte om speciaal te moeten zijn op die manier. Ik mag bijvoorbeeld in A61 komen, en de eerste twee dagen had ik ook zoiets van WOW maar nu is het gewoon een ander subforum, wat ik wel waardeer, maar waar ik niet een bepaald statusgevoel aan ontleen.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 15:22 ]
Daarvoor heb je die screening tochRemy schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:12:
Dan gaan mensen alleen maar volumeposten om aan die 500 te komen en zo HK-XS aan te kunnen vragen
Dan maar wat meer tijd in de screening stoppen. Maar verder kan ik niet klagen, ik vind het de laatste tijd goed gaan.
Vind ik niet. Het is elitair om in de A61 te komen.
HK is heel losjes, A61 juist niet.
offtopic:
inside info hoor
inside info hoor
[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 04-10-2005 15:17 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik kan me wel herinneren dat we iemand ooit eens een persoonlijke toevoeging aan de afwijzing hebben gestuurd, om alsjeblieft wat minder te gaan posten ...418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:10:
Hij was namelijk best wel behulpzaam, maar het leek wel of hij voor iedere behulpzame post, daarna weer 10 posts met enkel smijltjes of een nuttloze op-aanmerking moest maken ...
Juist die overdaad aan veel nutteloze posts deed hem negatief opvallen ...., en daarom was men wel unaniem erin dat het geen goed idee was hem HK-toegang te geven, uit angst dat hij daarmee vervolgens door zou gaan in de HK ...
toen hij drie maanden later weer toegang aanvroeg, had hij inderdaad een stuk minder gepost, maar de postgeschiedenis zag er prima uit, zeer behulpzaam en toevoegend en hij kreeg direkt toegang ....
postaantallen zeggen zo weinig, althans lage, bij hoge postaantallen kun je meestal er zeker van zijn dat het iettertjes zijn die teveel tijd op GoT doorbengen
area 61 dat is pas elitair. Het valt me mee dat daar nog niemand over begonnen is. Nee ik heb geen toegang weet niet eens of ik de naam van dat forum goed heb. Daar moet je voor gevraagd worden geloof ik. Maar dat zal er voor mij niet meer inzitten na een OW denk ik lig er ook niet echt wakker van. Hoewel zou wel eens willen zien wat voor topics daar dan staan
[ Voor 10% gewijzigd door TrailBlazer op 04-10-2005 15:32 ]
TrailBlazer schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:30:
area 61 dat is pas elitair. Het valt me mee dat daar nog niemand over begonnen is. Nee ik heb geen toegang weet niet eens of ik de naam van dat forum goed heb. Daar moet je voor gevraagd worden geloof ik. Maar dat zal er voor mij niet meer inzitten na een OW denk ik lig er ook niet echt wakker van. Hoewel zou wel eens willen zien wat voor topics daar dan staan
Outerspace schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:16:
Vind ik niet. Het is elitair om in de A61 te komen.
HK is heel losjes, A61 juist niet.
offtopic:
heeft verder ook weinig toe te voegen aan de discussie
heeft verder ook weinig toe te voegen aan de discussie
Hoe vaak hebben jullie dat nou meegemaakt
Lijkt mij toch wel een beetje raar.
[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 04-10-2005 15:57 ]
De mythe is denk ik groter dan het daadwerkelijk is, het is vast ook gewoon een plaats om wat minder tech gerelateerde topics te plaatsen. Het lijkt me niet elitair of 1337 stoer als je daar in mag.TrailBlazer schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:30:
Net als de HK, op het moment dat je een weekje daarin kunt is het ook alweer gewoon.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Als je A61 al elitair vindt, dan is A71 het helemaal

[ Voor 5% gewijzigd door Wokschotel op 04-10-2005 16:58 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Wat ik hieraan toe te voegen heb is dat ik een ruim een maand geleden een HK Acces heb gevraagd
op de manier die overal voorgeschreven wordt, en waar ook in vertelt wordt dat je een pm of een
push message krijgt of je geweigerd bent of toegelaten bent, en tot nu toe heb ik nog niks gehoord.
Voor de rest vind ik de policie en/of toelatingseisen prima!
Er hoeft geen zware screening plaats te vinden maar je moet wel zeker
weten dat je een serieus iemand naar binnen haalt.
op de manier die overal voorgeschreven wordt, en waar ook in vertelt wordt dat je een pm of een
push message krijgt of je geweigerd bent of toegelaten bent, en tot nu toe heb ik nog niks gehoord.
Voor de rest vind ik de policie en/of toelatingseisen prima!
Er hoeft geen zware screening plaats te vinden maar je moet wel zeker
weten dat je een serieus iemand naar binnen haalt.
Condiggety: PM voor toelating, mailtje voor afwijzing, iirc
.
Verwijderd
Eigenlijk best wel sneu dat dit soort topics zo nu en dan weer de kop opduiken. Het is toch een teken dat één en ander niet duidelijk is omtrend het forum in het algemeen, aanmelden en bijdrage in het bijzonder. Ik zal wel de zoveelste zijn die het meldt, maar elitair en bijzonder is de Huiskamer niet (meer).
Elitair is in mijn ogen op uitnodiging only. En dan via het systeem een vriend kent jou en draagt je voor.
Bijzonder ook niet zo meer, het is meer in het verlengde van Stuffis Generalis. Het is wat losser allemaal, maar er wordt wel degelijk gemodereert. Soms ook streng! Het is zeker geen zooitje ongeregeld meer zoals met bepaalde illustere figuren die er inmiddels al lang niet meer zijn. Dat haalt wellicht de charme er vanaf, maar de sfeer is wel een stuk beter.
HK is geen doel op zich, het is leuk om te hebben, maar het kan je ook teveel worden.Zoals een echte huiskamer, altijd dezelfde meubels en vaak dezelfde gasten. Je bent weleens toe aan ander interieur en een nieuw behangetje.
Elitair is in mijn ogen op uitnodiging only. En dan via het systeem een vriend kent jou en draagt je voor.
Bijzonder ook niet zo meer, het is meer in het verlengde van Stuffis Generalis. Het is wat losser allemaal, maar er wordt wel degelijk gemodereert. Soms ook streng! Het is zeker geen zooitje ongeregeld meer zoals met bepaalde illustere figuren die er inmiddels al lang niet meer zijn. Dat haalt wellicht de charme er vanaf, maar de sfeer is wel een stuk beter.
HK is geen doel op zich, het is leuk om te hebben, maar het kan je ook teveel worden.Zoals een echte huiskamer, altijd dezelfde meubels en vaak dezelfde gasten. Je bent weleens toe aan ander interieur en een nieuw behangetje.
Hoe bedoel je, nog niet eerderTrailBlazer schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:30:
area 61 dat is pas elitair. Het valt me mee dat daar nog niemand over begonnen is.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:22:
<knip>
Iemand die alleen in Area 61 post, hoort er net zo goed op gewezen te worden dat er méér is.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Pff Wokschotel, valt erg mee hoor, in /71 gaat het er niet elitair aan toe, is juist leuk daarWokschotel schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:58:
Als je A61 al elitair vindt, dan is A71 het helemaal
idd, A71 is over het algemeen zeer vriendelijk, maar als je ergens een plakje kaas ziet liggen, kan ik je toch aanraden om niet toe te happen, daarRemy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:37:
[...]
Pff Wokschotel, valt erg mee hoor, in /71 gaat het er niet elitair aan toe, is juist leuk daar
Vind het toch wel elitair hoor remy.
Jij hoord er duidelijk niet bij
Jij hoord er duidelijk niet bij
[ Voor 8% gewijzigd door Micha op 05-10-2005 10:18 ]
RM-rf schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:17:
[...]
idd, A71 is over het algemeen zeer vriendelijk, maar als je ergens een plakje kaas ziet liggen, kan ik je toch aanraden om niet toe te happen, daar![]()
+2 evil
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
ik tik wat traag denk ik
Nou, positief in de zin dat je dan controle hebt over wie er in dat forum kunnen.
Negatief omdat je dan censuur toepast, iets waar we juist op internet geen last van zouden moeten hebben. Plus, gelijke monniken, gelijke kappen. Er zullen altijd mensen zijn die geen toegang krijgen (om wat voor reden dan ook), en zich dus anders gaan gedragen op het forum, wat de sfeer niet ten goede komt.
Daarnaast vind ik dat er soms best wat luchtiger gereageerd zou mogen worden. En dit beleid m.b.t. de HK straalt alles behalve dat uit.
Maar goed, slechts mijn mening. Toegang zal ik toch niet aanvragen, omdat ik hier puur voor mijn werk zit.
6 maanden is wel erg aan de extreme kant hoor, en ook voor die herkansing 3 maanden later. Mensen leven per dag, niet per maand.
Als dat gebeurt vallen ze gauw genoeg op voor de mods, dus die kans is niet zo grooten zich dus anders gaan gedragen op het forum, wat de sfeer niet ten goede komt.
Tja, dat is een whole different kind of cookie dan dit HK-toegangsgebeurenDaarnaast vind ik dat er soms best wat luchtiger gereageerd zou mogen worden.
Als je afgewezen bent, verandert je postgedrag niet in 1 dagaex351 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:44:
6 maanden is wel erg aan de extreme kant hoor, en ook voor die herkansing 3 maanden later. Mensen leven per dag, niet per maand.
Verwijderd
Niet geheel onbelangrijk, als je voor de HK wordt afgewezen moet je maar eens goed over jezelf gaan nadenken.Remy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:47:
...
Als je afgewezen bent, verandert je postgedrag niet in 1 dagVandaar de 3 maanden.
OF over wat voor forum GoT nu eigenlijk is. Het kan goed zijn dat je op Fok prima uit de voeten kunt met je postgedrag maar op GoT heerst een heel andere sfeer. Als je dat niet helemaal doorhebt kun je eens gaan kijken naar de hier geldende sfeer, en etiquette hierzo.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:53:
[...]
Niet geheel onbelangrijk, als je voor de HK wordt afgewezen moet je maar eens goed over jezelf gaan nadenken.
Nee, dan moet je over je postgedrag na gaan denken, niet over jezelf. Alhoewel je persoonlijkheid en postgedrag vaak wel verband hebben.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:53:
[...]
Niet geheel onbelangrijk, als je voor de HK wordt afgewezen moet je maar eens goed over jezelf gaan nadenken.
Het feit dat je toegang mag aanvragen en niet hoeft te wachten tot je eens een keer uitgekozen wordt zegt al genoeg ja... hoezo elitair...dawg schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:33:
Alleen al het feit dat je toegang moet vragen zegt genoeg.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Wat een onzindawg schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:44:
[...]Negatief omdat je dan censuur toepast, iets waar we juist op internet geen last van zouden moeten hebben.
Als je geen toegang krijgt gaan mensen zich vaak anders gedragen. Beter. Waarna ze opnieuw toegang aanvragen en dat krijgen.Plus, gelijke monniken, gelijke kappen. Er zullen altijd mensen zijn die geen toegang krijgen (om wat voor reden dan ook), en zich dus anders gaan gedragen op het forum, wat de sfeer niet ten goede komt.
Hoe bedoel je dat?Daarnaast vind ik dat er soms best wat luchtiger gereageerd zou mogen worden. En dit beleid m.b.t. de HK straalt alles behalve dat uit.
kuch?dawg schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:44:
[...]
Daarnaast vind ik dat er soms best wat luchtiger gereageerd zou mogen worden. En dit beleid m.b.t. de HK straalt alles behalve dat uit.
De HK is juist één van de plaatsen waar het juist zo luchtig gereageerd wordt hoor
Dus wat je nu zegt klopt niet helemaal.
Verwijderd
Bedoel je nu dat er buiten de HK luchtiger gereageerd zou moeten worden? Ik denk dat dat door een hoop mensen verkeerd opgevat zou worden.. En je soort Fok! verschijnselen krijgt
Als iemand "teveel" in de HK post is het waarschijnlijk 1 knopje en die user kan voor een weekje de HK niet meer in
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 18:26 ]
Voorselectie is toch nodig, want hoewel de HK bedoeld is voor 'luchtig' en dus ook leuk hebben mensen een peilloze diepte voor de definitie van luchtig. Sommige gestoorden vinden het interesant om hun drol te posten als "the best thing since sliced bread' en werkelijk waar, in de HK gaan mensen dan aan de gang om uit te rekenen hoeveel frikandellen daarvoor nodig waren. Daarom heet het ook HuisKamer, want zulke belachelijk troep doe je niet eens in je eigen huiskamer laat staan dat er anderen lastig gevallen mee willen worden.
Selectie is dus streng, want een luchtig medium als de HK kan zo ten ondergaan aan te luchtige mensen (mensen waarvan de inhoud uit lucht bestaat).
Selectie is dus streng, want een luchtig medium als de HK kan zo ten ondergaan aan te luchtige mensen (mensen waarvan de inhoud uit lucht bestaat).
Ik ben het hier grotendeels wel mee eens, ik denk (dat zoals al eerder aangehaald is in dit topic) de HK een extra'tje is op het GoT forum. Op het moment dat de HK toegang tot hoogste doel verheven gaat worden, zonder er regels aan te verbinden krijg je nog meer vage posts (dan die je nu soms al ziet) in de tech fora.Ecteinascidin schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:47:
Voorselectie is toch nodig, want hoewel de HK bedoeld is voor 'luchtig' en dus ook leuk hebben mensen een peilloze diepte voor de definitie van luchtig. Sommige gestoorden vinden het interesant om hun drol te posten als "the best thing since sliced bread' en werkelijk waar, in de HK gaan mensen dan aan de gang om uit te rekenen hoeveel frikandellen daarvoor nodig waren. Daarom heet het ook HuisKamer, want zulke belachelijk troep doe je niet eens in je eigen huiskamer laat staan dat er anderen lastig gevallen mee willen worden.
Ik wil er bij sommige posts in het tech gedeelte, als ik die lees, niet aan denken dat zo'n figuur ook gaat posten in de HK. Dan is meteen het einde zoek denk ik (nofi), en wordt de serverload meteen voor 90% ingenomen door HK posts. (En dat percentage zal nu (met screening) al wel behoorlijk zijn kan ik me voorstellen)
Bottom line (imho) is dat de screening bedacht/ontwikkeld is, om het voor iedereen leuk te houden.....
edit:
En niet om flauw te doen maar vraag je eens af waarom je ooit (in een grijs ver verleden) op tweakers terecht bent gekomen.
Was het omdat je een tech probleem had? (dan ben je in veel gevallen geholpen, of op een meer of minder subtiele wijze gewezen op je manier van posten, waarna je na aanpassing van je gedrag in veel gevallen toch nog geholpen bent.)
Of was het omdat je van iemand gehoord had dat er op tweakers zoiets is als een HK, en je alle mogelijke moeite doet daar in te komen? (In dat geval zal de screening idd hard en oneerlijk overkomen. Misschien.)
En niet om flauw te doen maar vraag je eens af waarom je ooit (in een grijs ver verleden) op tweakers terecht bent gekomen.
Was het omdat je een tech probleem had? (dan ben je in veel gevallen geholpen, of op een meer of minder subtiele wijze gewezen op je manier van posten, waarna je na aanpassing van je gedrag in veel gevallen toch nog geholpen bent.)
Of was het omdat je van iemand gehoord had dat er op tweakers zoiets is als een HK, en je alle mogelijke moeite doet daar in te komen? (In dat geval zal de screening idd hard en oneerlijk overkomen. Misschien.)
[ Voor 17% gewijzigd door Kluk-Kluk op 05-10-2005 20:08 ]