Weet ik, ik had al even in je profiel gekeken voordat ik dat zei

Ik kom gelukkig steeds dichter bij een totale case, maar tot nu toe is het maken van een overzichtsfoto behoorlijk moeilijk. Als ik straks die stalen frames voor de windows klaar heb is er aan de buitenkant ook eindelijk iets te zien, dat was eigenlijk nog niet het geval namelijk. Hierna wil ik bezig gaan met het front, dus dan wordt het gezicht van de kast eindelijk duidelijk
Binnenkort ga ik ook experimenteren met RGB leds. Het oorspronkelijke idee was om een kleurensensor te gebruiken en de kast dan de uitgelezen kleur te geven. Ik heb deze sensor onlangs voor school opgebouwd, en het blijkt dat deze niet de metingen kan verrichten die ik zoek. Nu zit ik te denken om drie potmeters op het front te maken, waarmee ik de waarden van de rode, blauwe en groene leds in kan stellen. Het nadeel van deze leds is echter dat de kleurmenging vaak niet goed is. Als losse leds niet het gewenste resultaat geven, probeer ik een 3 watt rgb luxeon, met 1 watt voor elke kleur
Mocht ook dat me niet bevallen, dan ga ik denk ik voor witte leds. Ik probeerde dit laatst even met een zaklamp, en dat zag er toch verdraaid goed uit met al dat zwart en alu

Witte leds gebruiken scheelt me ook wel iets qua werk, maar het front wordt er ook weer leger door. Ik moet nog even zien wat daar allemaal in komt, tot nu toe heb ik:
- Laptop dvd brander
- Potmeters voor rgb
- Fancontroller
- Power- en resetknop
- 2x PLED schermpje
Volgens mij is het front redelijk leeg als ik de rgb regeling niet in het front heb zitten, maar ik moet het allemaal nog uittekenen zodat ik er een goed beeld van heb. Ook moet ik de pled's nog via usb aangestuurd krijgen
Tot zover even de uitkomsten van mijn hersenspinsels. Er zitten dingen bij die ik net heb bedacht, en dingen die vanaf het begin van het ontwerpproces al vaststaan (en nu wellicht weer op losse schroeven staan). We zullen zien wat de toekomst brengt