It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Meat in the spit, jajaThe import company of Nikon in Spain, Finicon, has returned to today put the meat in the spit in the fought sand of the digital machines réflex. Three of its main people in charge - Jose Ramon Camps, Antonio Garrido and Carlos Ormazabal- has confirmed to the means that, indeed, Nikon is working to put in scene a new digital camera réflex at the end of year.
Er zit wat aan te komen volgens de Spaanse importeur en ook volgens INCA in NL
Dekking zoeken dus binnenkort"it will be a explosion".
Een tijdje geleden zei 1 van de Nikon-bosses dit in een interview met DC Watch: dat ze best een full frame body zouden kunnen maken, zonder problemen. Hij zou toen (geloof midden 2004) alleen te duur worden om genoeg op te leveren voor Nikon om een realistisch product te zijn. Nu ruim een jaar later liggen de zaken misschien anders en zijn sensoren goedkoper geworden: aan de andere kant is Nikon met het DX-format niet per se een slechte weg ingeslagen. Phil Askey zei in z'n review van de D2X of 1DS II dat het niet zo raar is dat Nikon met de 1,5 vof crop bezig is: het gebruikt de sweet spot van de lenzen, en niet de uiterste randen. Op de 1DS II hebben zelfs de beste Canon-lenzen het moeilijk: zie ook deze pagina onderaan. Zo'n sensor van 36mm wijd vullen is gewoon lastigVerwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:27:
.... terwijl er nog steeds geen opvolger te koop is)
Het enige wat ik mij kan indenken is dat Nikon toch met een fullframe bezig is om tegemoet te komen aan de wideangle liefhebbers.
Klopt, maar het gat tussen D50 (531 eur body only) en D2X (4000 eur) is ook erg groot: iets ertussenin plaatsen is wel zo goed voor de product-lineup. 2000 eur als price-point is dus niet eens zo slecht, ook al ben ik het met je eens dat het een behoorlijk bedrag is. Je krijgt er (hopelijk) natuurlijk wel wat voor terug2000-2500 euro is nog steeds een klap geld (er zit dan nog een enorm gat tussen de D70s en de D200)
Verwijderd
Dat is allemaal leuk, maar op het moment dat je DX/DC/EF-S op je APS-C sensor schroeft, dan heb je geen sweetspot meer. Dat is alleen van toepassing bij FF-lenzen op je APS-C body, aangezien je daar extra ruimte over hebt als het wareRemy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:20:
[...]
Een tijdje geleden zei 1 van de Nikon-bosses dit in een interview met DC Watch: dat ze best een full frame body zouden kunnen maken, zonder problemen. Hij zou toen (geloof midden 2004) alleen te duur worden om genoeg op te leveren voor Nikon om een realistisch product te zijn. Nu ruim een jaar later liggen de zaken misschien anders en zijn sensoren goedkoper geworden: aan de andere kant is Nikon met het DX-format niet per se een slechte weg ingeslagen. Phil Askey zei in z'n review van de D2X of 1DS II dat het niet zo raar is dat Nikon met de 1,5 vof crop bezig is: het gebruikt de sweet spot van de lenzen, en niet de uiterste randen. Op de 1DS II hebben zelfs de beste Canon-lenzen het moeilijk: zie ook deze pagina onderaan. Zo'n sensor van 36mm wijd vullen is gewoon lastigIk kan persoonlijk best leven met het DX-format (zo niet, had ik geen Nikon moeten kiezen) dus tja.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 11:36 ]
Dus eigenlijk is er nog steeds geen officiëel bericht.Remy schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:12:
Op 1 november zal Nikon Zweden een persconferentie geven over de nieuwe camera. Bovendien is er eindelijk 'bevestiging' van de cam: op deze Nikon-pagina stond een paar uur lang de D200 tussen de supported camera's voor Nikon Picture Project 1.6.1. Klein slordigheidje van de site-beheerdert
* dreamscape refereert even aan het eerste topic over de EOS5D dat werd dichtgeslingerd omdat het nog geen officiëel bericht betrof. Beetje meten met twee maten...
Punctuality is the politeness of kings
Een DX/DC/EF-S lens houdt echt niet direct op 'aan het randje' neoDat is alleen van toepassing bij FF-lenzen op je APS-C body, aangezien je daar extra ruimte over hebt als het ware
Nee, dat werd dichtgeslingerd omdat de topicstart vrij loos was, en dat is al meermaals uitgelegd, ook in LA.dreamscape schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:36:
[...]
Dus eigenlijk is er nog steeds geen officiëel bericht.
* dreamscape refereert even aan het eerste topic over de EOS5D dat werd dichtgeslingerd omdat het nog geen officiëel bericht betrof. Beetje meten met twee maten...
Verwijderd
hmm /me benieuwd.Remy schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:36:
[...]
Een DX/DC/EF-S lens houdt echt niet direct op 'aan het randje' neoEr is altijd wat overlap, daar hebben de lens-designers echt wel rekening mee gehouden: zodoende is er toch wat sweet-spot van toepassing vergeleken bij een FF-lens op een FF-sensor. Anders zou er sowieso teveel vignetting zijn, of CA: en dat valt met die lenzen die voor APS-C zijn ontworpen wel mee
Omdat FF origineel voor 35mm kleinbeeld-film bedoeld is, en film is veel vergevingsgezinder dan digitaal, CMOS, JFET of CCDEn waarom zouden designers daar bij een FF lens dan ook geen rekening mee houden?
Maar goed, ontopic weer over de D200
Op de Engelse Nikon-site staan de pressroom foto's al, helaas geen fullsize-versies te zien nog

edit: grote versies zijn er al wel: ik zal ze zo posten hier en in de TS
Zo, de officiële foto's:

Lijkt beetje gestretchte D70
edit2:
De nieuwe 18-200 VR lens:

En de lens alleen:

Sample img (helaas niet full size):

[ Voor 91% gewijzigd door Remy op 26-10-2005 09:33 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als je naar deze foto van boven kijkt naar de layout, is het gewoon bijna die van de D2-serie, inclusief de MULTI-CAM2000 AF-punten moduleLayout v/d knopjes lijkt enorm veel op de D70 (duh)
Over die custom function:
Van de D2X review.On the left side of the camera front are two unlabelled buttons, the top is depth of field preview, press and hold this button to stop the lens down to the selected aperture. The bottom button is a customizable 'FUNC' button, the exact function of this button can be set via CSM f4.
[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 26-10-2005 10:03 ]
En wat betreft de zoekergrootte: kun je daarover wat afleiden uit het plaatje waarin de flitser omhoog staat?
lijkt me prettig om daar je AEL/AFL onder te zetten, hoef ik m'n duim niet meer onmogelijk te verdraaien.On the left side of the camera front are two unlabelled buttons, the top is depth of field preview, press and hold this button to stop the lens down to the selected aperture. The bottom button is a customizable 'FUNC' button, the exact function of this button can be set via CSM f4.
[ Voor 53% gewijzigd door YellowCube op 26-10-2005 10:14 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Maar je hebt wel gelijk
2e custom knopje aan de voorkant kan handig zijn, maar ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf nog lang niet tegen de grenzen van de D70 aanloop. Maar ik heb binnenkort meer vrije tijd ter beschikking, ga ik lekker veel fotograferen, m'n D70 ligt nu stof te happen, zonde.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
in een beetje politiestaat wordt je ogenblikkelijk aangehouden als je met zoiets over straat gaat.Remy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:22:
D200 met dual macro flash en Wireless Speedlight Commander SU-800:
[afbeelding]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
YellowCube: je kan er zelfs tot en met 4 macroflitsers aan hangen, geloof ik: maar zoiets (die macroflitsers) gebruik je niet op straat: hooguit die wireless SU-800 alleen ... met bijvoorbeeld 8 SB-800 Speedlights

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Prijskaartje: verwachting is tegen de 2k ipv ruim 2k, om goed te concurreren, en ook omdat de D50 en D70(s) al redelijk wat goedkoper zijn nu. Waarom meer dan 4 keer meer betalen voor een body die niet zo heel veel meer/beter heeft/kan
Hier staan alle press-pics netjes op een rijtje:
http://nikond200images.blogspot.com/
Ik had de lens als referentie materiaal gebruikt (niet het beste punt want ze hebben niet allebei dezelfde lens op de Nikon foto's) en daarop leek het als de Nikon d70 meer over had aan de bovenkant en onderkant. Maar het is inderdaad slimmer om 2,5 LCD als uitgangsount te nemen want die kun je inderdaad verwachten op deze camera.

Maar de D200 ziet er geslaagd uit.. maar ik zie eigenlijk geen reden om mijn D70s te vervangen
Maar het is idd een leuke camera om het gat te vullen tussen de D70s en de D2 serie
[ Voor 82% gewijzigd door ThunderNet op 26-10-2005 12:08 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
--
Hij ziet er geslaagd uit, maar ik ben vooral benieuwd naar de complete specificaties en kwaliteit! Hoop inderdaad ook dat de viewfinder wat groter is, dat zou nog wel eens een reden kunnen zijn om over te stappen. Daarnaast zijn extra knopjes natuurlijk altijd fijn, de metering-mode is makkelijker aan te passen, en je kan nu ook 'scherpstellen met je sterretje' (ThunderNet schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:06:
Maar de D200 ziet er geslaagd uit.. maar ik zie eigenlijk geen reden om mijn D70s te vervangen
Maar het is idd een leuke camera om het gat te vullen tussen de D70s en de D2 serie
Daarnaast hoop ik overigens ook dat ze de ISO weergeven in de viewfinder, iets wat ik écht mis op de D70, en waar ik al meerdere malen mee in de mist ben gegaan. Je merkt het natuurlijk wel aan ineens hele hoge sluitertijden, maar toch duurt het soms wel een foto of 2 voordat je het doorhebt.
Hè Remy?
[ Voor 19% gewijzigd door Zoefff op 26-10-2005 13:07 ]
Die omweg op de D70 valt mee btw, de AE-button gewoon proggen als AF en je bent klaar. Ik vind shutter half-press toch fijner werken, voor focus moet ik niet zo'n 'omweg' hebben zeg maar, of ik focus gewoon manual
ISO weergave in viewfinder: die kans is klein, maar niet onmogelijk. Doordat ze natuurlijk 'het beste' voor de pro-serie bewaren
Maar, je hebt gelijk dat de kans groot is dat ze dit voor de pro-serie bewaren. Zou wel heel jammer zijn
Ik lette erop, want ik had nog geen foto gemaaktOh! Dat is niet waar, je had het afgelopen donderdag nog met mijn camera, remember?
Over de viewfinder: denk dat ie tussen de D70 en D2X in komt te zitten: wel groter, maar niet supersize: door de onboard flash vooral.
daarbij ook jammer dat ze geen flash sync van 1/500 hebben. Dat was toch wel een van de pluspunten van de d70
[ Voor 36% gewijzigd door justice strike op 26-10-2005 14:18 ]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Inderdaad, ik ben ook erg benieuwd naar de prijs. Het lijkt me wel watjustice_strike schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:14:
Ik vraag me af hoe goed die 18-200vr lens is. Ik heb altijd mijn twijfels bij lenzen met zo'n grote range.
daarbij ook jammer dat ze geen flash sync van 1/500 hebben. Dat was toch wel een van de pluspunten van de d70
was het niet zo dat die flashsync lager ligt vanwege een lagere instelbare ISO waarde?justice_strike schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:14:
Ik vraag me af hoe goed die 18-200vr lens is. Ik heb altijd mijn twijfels bij lenzen met zo'n grote range.
De D70 gaat tot ISO 200. Met zo'n gevoeligheid loop je al snel de kans over die 1/250e heen te gaan, dus vandaar die 1/500.
[ Voor 11% gewijzigd door Devster op 26-10-2005 14:38 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
verder had ik gezien dat de d200 waarschijnlijk hsc gaat ondersteunen waardoor hij op 5 fps kan schieten (normaal 3fps)
ik vraag me af hoe het zit met die wireless flash commander, die ziet er interessant uit.
In deze thread op DPreview kan je een vergelijking vinden met een D70. http://forums.dpreview.co...rum=1021&message=15587036Remy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:41:
ExCibular, de camera is echt niet klein
Hier een interessante pic, D200 overlay op D2X body. Het 2,5" LCD-scherm is het ref-punt:
Dan heb je nog meer een idee van de grootte
En volgens mij is de D200 toch echt kleiner dan de D70. Zowel in de hoogte als in de breedte scheelt het best wel wat!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nee, dat is ie niet: hij is 'ongeveer' even groot, en iets groter dan de D50:YellowCube schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:04:
volgens mij IS ie toch echt kleiner. Tenminste, als ik zo naar de onderkant kijk.
D50 boven, D200 onder, LCD-displays zijn refpunt:

Verwijderd
Jammer dat die weer een eurotje of 100 er bovenop zal doen.
\Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:27:
Maar met de verticale handgreep ziet ie er alweer een stuk stoerder uit natuurlijk
Jammer dat die weer een eurotje of 100 er bovenop zal doen.
Reken maar op iets minder dan het dubbele.
Het fijne van de D70 is de greep! Ideaal voor mensen met kolenschoppen zoals ik. (Heb inmiddels 20D met grip en heb hiervoor de D70 gehad) Op een D70 kon ik het net goed af zonder grip maar ik had er liever een op gezien (Een echte Nikon en geen halve brouwsels)
De D200 had wel iets groter mogen zijn dus (in het geval deze net iets kleiner is dan een D50) Features en knoppen indeling zien er sweet uit en het DX formaat en cropfactor is lang zo gek nog niet.
my 2 cents van een ex Nikonian en nu Canonian
Kul, CMOS en CCD hebben ieder zijn eigen voor- en nadelen, maar om nou te zeggen dat per definitie de een beter dan de ander is kan niet.justice_strike schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:41:
ccd is kwalitatief beter dan cmos.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 27-10-2005 11:49 ]
Verwijderd
Ik zie anders aanzienlijk minder artefacts op de shots van de CMOS'en van Canon bijvoorbeeld, daarnaast zijn de CMOS sensors over het algemeen ruisvrijer doordat ze minder warm worden. Misschien dat er in het bereik wat verschillen zitten, dat weet ik niet, maar laat mij maar lekker een CMOS hebben. Het is niet voor niks dat ook Nikon een CMOS in de top-off-the-line modellen heeft gezetjustice_strike schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:41:
ccd is kwalitatief beter dan cmos. ccd is alleen duurder te maken dan cmos. Hoe het ook zei, 1/500 flash sync is gewoon veel beter dan 250. Dat e dat niet kunnen bereiken komt (hoogstwaarschijnlijk) door het gebruik van cmos (wat ik erg jammer vind).
Enne, zo'n grip is onmisbaar, het is alleen jammer dat je er zo'n gigantische premium voor moet betalen. Tuurlijk, de rest van de camera zal beter zijn dan de D70 maar ik geloof niet dat mensen heel veel missen aan de D70, behalve een decent grip dan
Beetje een luxeprobleem van Nikon. De D70(s) is voor zijn prijs zo ontzettend uitgebreid qua functies, zeker vergeleken met de crippled 300D van Canon, dat je een hele serieuze amateurfotograaf moet zijn voordat je tegen de grenzen van het toestel aanloopt en dus gaat kijken naar iets als een D200. Ik denk dat veel meer mensen van een 300D naar bv. 10D of 20D zijn overgestapt na een tijdje.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:22:
[...]
Enne, zo'n grip is onmisbaar, het is alleen jammer dat je er zo'n gigantische premium voor moet betalen. Tuurlijk, de rest van de camera zal beter zijn dan de D70 maar ik geloof niet dat mensen heel veel missen aan de D70, behalve een decent grip dan
Daarnaast is het natuurlijk ook verleidelijk voor de hele serieuze amateurfotograaf om, als je tegen de beperkingen van een D70 aanloopt, naar een D2x te kijken (arguably het beste DSLR toestel op dit moment). Natuurlijk is de prijs een stuk hoger, en veel zal afhangen van het daadwerkelijke verschil tussen D70-D200.
Maar als'k heel eerlijk ben, mis toch al een tijdje wel een grip, al is het alleen al vanwege de iets meer stabiliteit van't vasthouden op de langere duur (weekenden van 25u cam vasthouden) en evt de handstrap. Vanwege de langere accuduur zal ik hem iig nog niet nodig hebben. En de vertical grip is voorlopig alleen nog maar een luxe voor de collega fotograaf naast me omdat ik dan minder plaats in neem

D200 lijkt wat 'platter' dan een D70, verder zelfde maat. Met grip komt ie aardig in de buurt van een D2X lijkt me.
edit: 6 MP versie van bovenstaand plaatje.
[ Voor 42% gewijzigd door Remy op 27-10-2005 12:43 ]
Niet altijd waar, ik ben situaties tegengekomen waar ik met mijn 20D (en 300D van mijn vader omdat ik eerst dacht dat het aan mijn camera lag) een beetje de mist in ging vanwege rare artifacts die de D70 van mijn vriend (en de Fuji S2 Pro die ik meegenomen had van m'n werk) niet hadden. Of dit specifiek te wijten is aan CMOS vs. CCD weet ik niet maar het was wel storend. Met noise-reduction aan was het al een stuk minder, maar nog steeds aanwezig.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:22:
[...]
Ik zie anders aanzienlijk minder artefacts op de shots van de CMOS'en van Canon bijvoorbeeld, ...
--
die had ik geshoppedRemy schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:18:
Met grip (van D100):
[afbeelding]
Helaas geen grote versie van. Ziet er best ok uit zo
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
En $1600...is niet gek, kan ik erv wellicht nog een 17-55 DX of 70-200VR bij kopen.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 08:58 ]
Maar nee, ik hou em als backup-body, zeker weten
Verwijderd
Verder is het natuurlijk afwachten hoe ie in het wild presteert
Dit is trouwens ongeveer net zoveel als Canon in den beginne vroeg voor zijn 20D, of niet? Wie weet belooft dat ook nog wat voor de prijs van deze cam over een jaar ongeveer
[ Voor 27% gewijzigd door Garyu op 28-10-2005 09:43 ]
De 20D koste in den beginne ook zo rond de 1700 Euro inderdaad.Garyu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:42:
Dit is trouwens ongeveer net zoveel als Canon in den beginne vroeg voor zijn 20D, of niet? Wie weet belooft dat ook nog wat voor de prijs van deze cam over een jaar ongeveer.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ik hoef nu slechts wat secundaire lichaamsdelen te verkopen om dit te kunnen bekostigen !
Prijs valt me enorm mee, dat is dik in orde. Wie weet over een jaartje of 2 ..
Als je hem hebt Remy wil ik er wel een keertje mee spelen
[ Voor 52% gewijzigd door T.T. op 28-10-2005 11:24 ]
Ik denk van niet. De twee camera's bedienen in zoverre in verschillend segment van de markt dat de een de ander niet wezenlijk zal beinvloeden. En de D50 en D70s zitten al vrij dicht bij elkaar qua prijs, dus veel zal de D70s zowiezo niet meer zakken. Tenzij de D50 ook meezakt, maar daar geloof ik niet zo in...Martijn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:26:
Is het te verwachten dat met de introductie van de D200 de D70s in prijs zal dalen?
The flash presentation from the Nikondigital site says magnesium chassis. It will be good for hiking and for hammering tent stakes ;-)
and to hit a bear
Als je lange (berg)tochten maakt, telt elke 100gram die je van je meesleepgewicht af kan halen: maar sowieso is lichter fijner voor je lijf. Ik blijf niet extra gewichten bij bodypump erop gooien om m'n armen te trainen, poehee!
De volledige flash staat hier overigens
[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 28-10-2005 12:15 ]
Verwijderd
Mwah, alles went.Remy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:50:
Commentaar over de magnesium body:
... De 813 gram van de D200 versus 1250 gram van de D2x is toch wel een redelijk verschil.
3 halve liter bier is toch ook niet zwaar?
Ben erg nieuwsgierig of die 5fps op raw zijn of jpg en hoe lang je 5fps kan blijven schieten. Dat is nl. de enige reden waarom ik over wil stappen van m'n D70 naar een D200. Hij schiet gewoon te weinig fps naar m'n zin en de buffer van m'n D70 zit nl. na ongeveer 3 frames op raw vol.
Die prijs zou een leuke opening zijn, maar ik hoop toch dat er na een paar maanden nog een x-aantal 100 euro af is natuurlijk. Nikon moet uiteindelijk wel, want de 20D van Canon zit rond de 1300.
XBL: theArthurrrr
Hoeveel je door kunt schieten nadat je buffer vol zit, hangt ook heel erg af van je geheugenkaartje.DeWaanzin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:58:
Dat wordt dus m'n nieuwe cam.
Ben erg nieuwsgierig of die 5fps op raw zijn of jpg en hoe lang je 5fps kan blijven schieten. Dat is nl. de enige reden waarom ik over wil stappen van m'n D70 naar een D200. Hij schiet gewoon te weinig fps naar m'n zin en de buffer van m'n D70 zit nl. na ongeveer 3 frames op raw vol.
Die prijs zou een leuke opening zijn, maar ik hoop toch dat er na een paar maanden nog een x-aantal 100 euro af is natuurlijk. Nikon moet uiteindelijk wel, want de 20D van Canon zit rond de 1300.
Bij mijn 512MB (Dane-Elec) kan ik ongeveer 8 foto's door schieten, op mijn 1GB (no-name) is het met 3/4 gedaan.
Ik moet zeggen dat ik dit echt een kwijl-cam vind... ik zei dat ik niet zou over stappen
Daar had ik dus eerst ook last van, maar met een Sandisk Ultra II cf kaart is dat probleem voor de D70 opgelost.ThunderNet schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:01:
[...]
Hoeveel je door kunt schieten nadat je buffer vol zit, hangt ook heel erg af van je geheugenkaartje.
Bij mijn 512MB (Dane-Elec) kan ik ongeveer 8 foto's door schieten, op mijn 1GB (no-name) is het met 3/4 gedaan.
Ik moet zeggen dat ik dit echt een kwijl-cam vind... ik zei dat ik niet zou over stappenmaar het gaat al kriebelen... eerst maar eens paar andere dingen van mn lijstje kopen
Jpeg high kan ik gewoon door blijven schieten totdat m'n cf kaart vol zit. Op raw loop ik dus tegen de snelheids limiet van het leeg gooien van de buffer van m'n D70 aan.
Ben ook wel benieuwd of de cf kaart die ik nu heb die D200 bij kan houden.
Ennuh gelukkig ga ik eind januari weer voor 2 maanden naar Australie en Nieuw Zeeland. Als ik terug kom koop ik die D200 denk ik, en hopelijk goedkoper dan z'n introductie prijs.
XBL: theArthurrrr
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Vraagprijs: 3000 euro
Tevens TKA: Nikon D70
hemelvaartsdag?Ralph Smeets schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:32:
Ik weet wat er voor volgend jaar mei bij me op het programma staat
Welke bloedgroep heb je?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

En natuurlijk (?) ga ik geen D200 kopen, ik loop nog niet eens tegen de grenzen van m'n D70 aan. Maar toch .. hmm .. als ik mijn vriendin nu eens zo gek kan krijgen dat ze fotograferen als hobby neemt, kan zij mijn "oude" D70 gebruiken en "moet" ik wel een D200 aanschaffen natuurlijk ...

En uiteraard kun je een D200 niet gebruiken met simpele kitlensjes .. daar moet een mooie 17-55 Nikkor of, samen met een 70-200 IF GD ED VR OS Turbo f/2.8 enzo ...

Jij moet nodig voor een consult en behandeling naar het volgende topicArfman schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:34:
A positief
En natuurlijk (?) ga ik geen D200 kopen, ik loop nog niet eens tegen de grenzen van m'n D70 aan. Maar toch .. hmm .. als ik mijn vriendin nu eens zo gek kan krijgen dat ze fotograferen als hobby neemt, kan zij mijn "oude" D70 gebruiken en "moet" ik wel een D200 aanschaffen natuurlijk ...
En uiteraard kun je een D200 niet gebruiken met simpele kitlensjes .. daar moet een mooie 17-55 Nikkor of, samen met een 70-200 IF GD ED VR OS Turbo f/2.8 enzo ...
Duidelijker dan dit worden de symptomen niet
je zou hem bijna kopen voor de looks
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
een grip. Zullen een hoop mensen blij mee zijn.Remy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:22:
Euh jongens, mag wel weer over de D200 zelf hoor
Kijk nou:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zit overigens ook vurig te hopen dat de uitgebreidere functies van de onboard flash o.a. inhouden dat ie als master kan functioneren i.p.v. alleen als commander.
[ Voor 19% gewijzigd door YellowCube op 30-10-2005 07:55 ]
Maar hopen dat de prijs niet zo hoog is als de grip voor de D100.YellowCube schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 07:54:
[...]
een grip. Zullen een hoop mensen blij mee zijn.
Zit overigens ook vurig te hopen dat de uitgebreidere functies van de onboard flash o.a. inhouden dat ie als master kan functioneren i.p.v. alleen als commander.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
er zijn dagen dat ik het niet heb idd. Maargoed, voor leuk spul betaal je nou eenmaal een vaak minder leuke prijs.

Hoop trouwens dat de AF het ook beter doet in ietwat minder contrastrijke of lichtarmere omgevingen. Want nu vloek ik wel eens hardop als m'n D70 het vertikt te focussen en ik voor jan joker op de sluiterknop zit te drukken en de situatie welke ik vast had willen leggen voor eeuwig in het verleden zie verdwijnen door de zoeker, da's echt ronduit kut.
Einde v. het jaar komt de 80-200; en ik wil ook nog een 17-35.
Ik ga wel voor de opvolger van de D200
verkapt onderhandelen:Silent Thunder schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:02:
Ik denk dat ik de komende tijd eerst mijn geld aan lenzen wil besteden.
Einde v. het jaar komt de 80-200; en ik wil ook nog een 17-35.
Ik ga wel voor de opvolger van de D200
ik heb hier een tamron 17-35 die ik van plan ben te vervangen. De termijn is nog even onduidelijk. Moet ik je evt. op de hoogte houden?
Komop, YC, z'n email adres staat in z'n profiel:
[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 30-10-2005 17:56 ]
Zou idd wel netjes zijn, maar het zou natuurlijk net zo goed een bepaalde bracket of witbalans functie kunnen zijn.
roep ik even zonder enige kennis van zaken
Gedetailleerde accustatus - jeej!
Multiple exposure - jeej!
Zo te zien ook Comments bij foto's en GPS-ready. Ben benieuwd wat Nikon morgen nog voor ons in petto heeft.
dat zou ik wel een groot voordeel vinden. Nadeel is alleen dat m'n lenzen het niet zijn.
en GPS? Dat de de lokatie van de foto aan de metadata toegevoegd kan worden?
[ Voor 30% gewijzigd door YellowCube op 31-10-2005 09:15 ]
Ja, maar ik denk wel dat je daar nog een apart apparaat aan de camera moet hangen, en dat de D200 alleen over de functies beschikt om die informatie eventueel weg te schrijvenYellowCube schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:13:
environmental sealing = weather sealing neem ik aan
dat zou ik wel een groot voordeel vinden. Nadeel is alleen dat m'n lenzen het niet zijn.
en GPS? Dat de de lokatie van de foto aan de metadata toegevoegd kan worden?
"Interval" ziet er ook leuk uit trouwens. Betekent het dat je de camera ergens neer kan zetten en met een interval van x seconden foto's kan maken? Mooi om zonsverplaatsingen oid weer te geven, of midden in een drukke winkelstraat
[ Voor 20% gewijzigd door Zoefff op 31-10-2005 09:48 ]
Dit topic is gesloten.