Nee hoor, principes zijn altijd leidinggevend, er wordt altijd inhoudelijk gediscussieerd over of iets mag of niet en dat gebeurt niet door te zeggen: ik vind dit stom, wie nog meer?
GoT is een technisch forum. Dat is ook het imago wat het wil hebben. GoT wil niet het imago hebben van een drugsforum.
Dat heb je ook direct als je topics toestaat die over
drugs gaan, dan ben je gelijk het nieuwste grote
drugsforum. Sites als partyflock met aparte
drugsfora, of Fok! met een subforum waarin dat uitgebreid besproken wordt worden compleet verlaten. Ik zie alle
drugsgebruikers zich hier al registreren om een tijd te wachten en posts te plaatsen, voordat ze eindelijk in het
drugswalhalla wat SG heet te komen.. Dat gaat dus niet gebeuren, er verandert ook helemaal niets aan de reputatie. GoT blijft een techforum met daarnaast een algemeen forum waarin je discussies over andere zaken kunt voeren, zoals
drugs, relaties, politiek en nog 100.000 dingen die niks met techniek te maken hebben.
De draadjes over alcohol en wiet zou ik ook liever niet zien, maar ik erken dat binnen de groep van mensen die gebruik maken van GoT een relatief grote groep zit die een van beide gebruiken. Daarnaast zijn beide relatief sociaal geaccepteerd. Om nu te voorkomen dat GoT users dronken of stoned andere topics gaan zitten vervuilen, is het dronken topic in het leven geroepen.
Dat lijkt me onzin. Als mensen niet meer normaal kunnen posten dan posten ze maar niet, dronken of niet. Het is echt niet opgericht om het af te vangen. In de praktijk is het gewoon een topic waarin je meldt hoeveel je gezopen hebt en hoezeer je niet meer kunt functioneren. Kan ik wel om lachen, maar als dan vervolgens
drugs niet eens op een veel evenwichtigere manier besproken mogen worden, dan vraag ik me af waarom.
Nu mogen jullie mij uitleggen waarom dit soort topics persé op GoT zouden moeten, wat is de meerwaarde ervan? In hoeverre past het binnen GoT en het imago wat GoT nastreeft? Waarom niet op een forum wat zich specifiek richt op drugs?
Mensen willen het bespreken, daarom. Dat is zeg maar het doel van een discussieforum, discussiëren. En zoals gezegd, GoT is een techforum met daarnaast een paar enkele, weinig toegankelijke, algemene fora waarin je dus van alles kunt bespreken, zolang het niet tegen de policy ingaat (wat dit ook niet doet). Waarom zou je al die andere 100.000 onderwerpen die ook niet technisch zijn niet op een forum wat zich daarop richt verplaatsen?
Hoeveel mensen denk je dat er op GoT zijn die LSD gebruiken? Op een userbase van tigduizend, misschien 10 ofzo? Vul nu eens hetzelfde in voor alcohol en wiet?
Ja, nou en? Alcohol geeft dan ook veel meer problemen en als je vanuit het principe van schadelijkheid gaat redeneren moet je dus verheerlijkende topics sluiten. Maar dat gebeurt niet (en dat hoeft van mij ook helemaal niet), dus waarom dan wel evenwichtige discussies over
drugs verbieden?