Toon posts:

[PC] Day of Defeat: Source

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 4.795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 27-11 20:22
INX-gaming is nu al twee dagen down, iemand een idee waarom?

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-11 19:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

Contention ook volgens mij

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• JumpStart
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Er gaat het nodige fout met updates de laatste tijd. Strikerz wilde ook al een paar keer na een Steam (server-side) update niet vanzelf weer online komen. Geduld hebben en hopen dat er snel een admin handmatig ingrijpt voor een herstart.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Bhai
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 26-11 08:48
Wat zijn nou echt bekende NL servers voor DoD: Source? Jammer dat er geen dod_flash only zijn :P Ben net begonnen met DoD en vind dod_flash wel een leuke map :)

• Jiggleman
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 05-12-2008

Jiggleman

X360 Gamertag: zzJIGGLEMANzz

Bhai schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:16:
Wat zijn nou echt bekende NL servers voor DoD: Source? Jammer dat er geen dod_flash only zijn :P Ben net begonnen met DoD en vind dod_flash wel een leuke map :)
Flash is idd cool. Daarnaast vind ik Avalanche, Argentan en Anzio erg gaaf. In sommige mappen vind ik wel dat de duitsers een veel fijnere spawn hebben. Met name in Avalanche en Argentan ben ik echt veel liever een Axis speler (ben ik zowieso trouwens, ik speel liever met een Kar98 dan met een Garant)

De server waar ik meestal speel: Gameservers.net - DoD:Source 01 - Standard.
Geen custom maps of mods met meestal wel aardige spelers (al heb ik ook een vast terugkomende cheater gespot :/ ) Het is alleen geen NL server, maar misschien leuk om eens te proberen.
IP: 82.192.78.77:27015

Systemspecs
Abit KN8-SLI -|- AMD Athlon X2 4200+ -|- 2Gb Kingston Valueram -|- Connect3D X1800XT -|- Samsung SP2504C
Creative X-FI Xtremegamer -|- Icemat Siberia Black -|- Logitech G5

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Boys trust me,

GFTO donner only, is DE server :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Jedi Geub schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:13:
Boys trust me,

GFTO donner only, is DE server :)
"Negative!"

Nee, zonder gekheid, geen enkele $map-only server si teh pwn. (Sorry, dat laatste kon ik even niet laten :+ Verder ben ik gewoon in orde hoor.) Ik zie veel liever variatie dan constant één en dezelfde map keer op keer weer. Wees toch eens flexibel :)

Strikerz (die wèl up is ;) ) gaat misschien zelfs aan de Swap Sides mod. Hierbij worden spawns èn clipping planes omgedraaid zodat je iedere nieuwe ronde start aan de andere kant zonder van team te veranderen. Axis start om de map dus onderaan in Avalanche, het is niet zo dat je zelf constant tussen axis en allies gewisseld wordt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Arfman
  • Laatst online: 00:31

Arfman

Drome!

Cool! Geeft weer een nieuwe dimensie aan die map. Een goed Axis team kan de Allies meteen vastpinnen door met flink wat Riflemen en een MG-er het huisje en de kerk te bestoken met granaten. Dan kun je de Fountain meteen innemen, helft van het team gaat naar Allied Base, en een paar man door het huisje naar de vlag in de hoek bij de Allies. Ik heb wel eens gewonnen op die map, volgens bovenstaande tactiek, na ongeveer 30 seconden :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760kWp |

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Avalanche was maar een voorbeeld hoor. Strikerz gaat, zolang ik daar ook maar iets in de pap te brokkelen heb, niét over op Avalanche-only. Noch enig welke andere map dan ook. :+

• Arfman
  • Laatst online: 00:31

Arfman

Drome!

xxx-only servers vind ik sowieso niet boeiend, don't worry ;)
Avalanche vind ik echter wel 1 van de betere mappen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760kWp |

• SanderTje!
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:35:
INX-gaming is nu al twee dagen down, iemand een idee waarom?
Inmiddels zijn ze weer up.

Ze zijn verhuist vanwege veel gedonder wat ze hadden in hun oude datacentrum... 't zou nu weer allemaal op moeten zijn. IP'tjes zijn wel veranderd van veel servers, ook van dodirectory: 195.242.236.212:27046

[Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 02-10-2006 15:34]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• MooDyBLueS
Thanks voor de IP, Sandertje. d:)b Ik vond het al vreemd dat hij sinds een paar dagen niet meer in mijn favo-lijst stond. Was al bang dat ik moest uitwijken naar een Duitse server. ;)

By the way: ik zie je niet veel voorbij komen, maar als je er bent sta je in no-time bovenaan de lijsten. Net als ik eigenlijk. Komt natuurlijk omdat wij voor de objectives gaan en minder voor de kills. 8)

[Voor 36% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-10-2006 22:59]

• alvi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
Na lang geen shooters meer te hebben gespeeld heb ik nu wel terug zin om er ééntje iets intensiever te spelen.

Ik twijfel alleen over welke te kiezen. Ik wil ook niet te veel uitgeven door meteen vijf games te kopen en te proberen.

Ik zoek iets dat liefst niet futuristisch is. Niet te arcade (rtcw: et is plezant, maar dus minder arcade dan dat, en uiteraard ook iets recenter)

Bijna automatisch kom je dan uit op één of andere recente WWII shooter. (of BF2)

Nu is het zo dat day of defeat 19 euro kost. Dat is al positief. Maar krijg je waarvoor je betaalt? Of krijg je toch een volwaardig volledig game.

Wat raden jullie me aan. Als ik bvb zou willen kiezen tussen CoD2 en DoD. (45 euro versus 19 euro).
Singleplayer boeit me nu niet zo veel, het gaat om het online aspect. Is DoD evenwaardig aan het duurdere en grotere CoD2 (qua gameplay, plezier,...)

graag uw mening?

edit: als ik die game van 19 euro koop, kan ik dan spelen? is het standalone? Of koop je alleen de mod en moet je hl2 ook nog kopen

[Voor 8% gewijzigd door alvi op 10-10-2006 00:58]

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:09

Xymox

Determinism rulez !

alvi schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:53:
Wat raden jullie me aan. Als ik bvb zou willen kiezen tussen CoD2 en DoD. (45 euro versus 19 euro).
Singleplayer boeit me nu niet zo veel, het gaat om het online aspect. Is DoD evenwaardig aan het duurdere en grotere CoD2 (qua gameplay, plezier,...)

graag uw mening?

edit: als ik die game van 19 euro koop, kan ik dan spelen? is het standalone? Of koop je alleen de mod en moet je hl2 ook nog kopen
Het is een kwestie van smaak en je kan dus niet zeggen of spel x beter is dan spel y.
Echter heb ik erg veel online WW2 shooters gespeeld en mijn persoonlijke mening is dat ik DoD:Source het fijnste vind. Grafisch erg goed, fantastisch geluid en niet te veel arcade. Het is een compleet spel. Het aantal maps is beperkt, maar erg zijn erg veel custom maps die in sommige gevallen zelfs beter zijn dan de officiele.

Je hoeft HL2 niet te kopen. DoD is standalone. Je moet wel Steam installeren (gratis).
Je kan ook in Steam met een creditcard het spel kopen en je kan meteen spelen (eerst wordt het spel gedownload uiteraard).

Ik vind het een aanrader, zeker voor die prijs.

Tip : wil je eerst even zien hoe het spel eruit ziet : installeer eerst Steam
(download hier
en je kan filmpjes downloaden).
In tabje Store heb je een link videos. Daar kan je 3 trailers vinden.

[Voor 9% gewijzigd door Xymox op 10-10-2006 09:06]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo paar opties:
COD2: leuk maar mega arcade en mijns inziens zitten er relatief veel cheaters. Ook complete chaos vaak
DODS: nog leuker, meer teamplay en meer wennen dan COD2 (bv dat je een complete clip emptied op iemand en er gebeurt geen zak en hij schiet 1 kogel en je bent dood)
Wolfenstein:ET: verouderd, maar gratis en levendige community. En teamplay ten top natuurlijk.
TrueCombat:Elite: gelikt, nieuw en graties! Probeer maar eens (in SGD is er een topic over)
Red Orchestra: groooote mappen, moet je liggen
BF2: moet je liggen

nog meer opties?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• alvi
Xymox schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:01:
[...]

Het is een kwestie van smaak en je kan dus niet zeggen of spel x beter is dan spel y.
Uiteraard, maar ik kan me toch baseren op meningen van personen die in het genre redelijk wat games hebben gespeeld? Die personen hebben dan ook wat ervaring, hebben er al wat uren met een game opzitten, en kunnen aanraden welke games beter tot hun recht komen, bij welke je minder frustraties hebt, of meer speelplezier. Bottomline is dat het zeker een persoonlijke mening blijft, maar ik schat een opinie van anderen ook naar waarde. Daarom dat ik er ook hier naar vraag.
Echter heb ik erg veel online WW2 shooters gespeeld
My point exactly ;)
en mijn persoonlijke mening is dat ik DoD:Source het fijnste vind. Grafisch erg goed, fantastisch geluid en niet te veel arcade. Het is een compleet spel. Het aantal maps is beperkt, maar erg zijn erg veel custom maps die in sommige gevallen zelfs beter zijn dan de officiele.
Dat is duidelijk! thx!
Je hoeft HL2 niet te kopen. DoD is standalone. Je moet wel Steam installeren (gratis).
Je kan ook in Steam met een creditcard het spel kopen en je kan meteen spelen (eerst wordt het spel gedownload uiteraard).
Ik vind het een aanrader, zeker voor die prijs.
Zo denk ik er ook voorlopig ook over.
Tip : wil je eerst even zien hoe het spel eruit ziet : installeer eerst Steam
(download hier
en je kan filmpjes downloaden).
In tabje Store heb je een link videos. Daar kan je 3 trailers vinden.
Ik heb bijzonder weinig volume quota per maand, dus online kopen en downloaden zit er niet in. Daarenboven ben ik nog van de oude garde, en heb ik bij mijn games graag een schijfje, doosje... (hoe ouderwets kan je zijn... :p )
Jazzper schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:23:
Zo paar opties:
COD2: leuk maar mega arcade en mijns inziens zitten er relatief veel cheaters. Ook complete chaos vaak
Dat had ik ook al vernomen (vooral dat stukje over de cheaters, daar is zelfs nog een relatief groot ongenoegen over geweest als ik mij goed herinner)

Bij CoD2 heb ik wel de singleplayer gespeeld (in een versie waarmee je 'niet online kan'... ) en singleplayer is bij dat soort games vaak nogal zinloos. Een leuke ervaring, voor één keer, maar niet meer dan dat. Die heb ik dan ook maar snel eens gedaan op een normaal moeilijkheidsniveau.

Daarbij komt dat DoD waarschijnlijk een stuk beter zal draaien dan CoD2, wat nogal zwaar is. Die valve engine daarentegen is een engine die mooie plaatjes levert en toch zonder veel 'overhead' draait. Soepel, mooi, goeie framerate.
DODS: nog leuker, meer teamplay en meer wennen dan COD2 (bv dat je een complete clip emptied op iemand en er gebeurt geen zak en hij schiet 1 kogel en je bent dood)
Klinkt goed! :)
Wolfenstein:ET: verouderd, maar gratis en levendige community. En teamplay ten top natuurlijk.
Dat speel ik nog wel af en toe, maar ik ben wel eens toe aan iets nieuws, zeker met deze nieuwe pc. Daarenboven heb je daar het CS effect. Het spel is al zo oud dat wie het nu nog speelt absolute freaks zijn die 24/7 RTCW spelen, en waar je als casual player niet tegenop kan. RTCW:ET doe ik dan ook uitsluitend met mensen uit m'n omgeving die een normaal niveau halen :) .

Vroeger speelde ik vooral black hawk down. Briljant spel was dat. Een dergelijke online shooter waar ik wel weer wat tijd in wil steken, zoiets zoek ik dus (niet per se het thema, het gaat om de shooter)
TrueCombat:Elite: gelikt, nieuw en graties! Probeer maar eens (in SGD is er een topic over)
Dat topic heb ik ook al gezien, ik zal het wel eens uitproberen.
nog meer opties?
Ik denk wel dat ik hier iets naar mijn zin zal vinden.

Het moeten in elk geval shooters zijn waarbij je respawnt en kunt blijven spelen. En dus niet CS of America's army (dat speelde ik vroeger nog wel eens). Als ik online speel dan wil ik ook kunnen spelen en oefenen, en niet als de eerste beste n00b getrasht worden en meer tijd wachtend doorbrengend dan effectief spelend.

Bedankt voor de tips en uitleg. DoD zal het wel worden denk ik

[Voor 6% gewijzigd door alvi op 10-10-2006 14:45]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als je toevallig HL1 legaal hebt kun je via Steam DOD binnentrekken (de oude dus). Als je de graphics wegdenkt heb je vrij goed een benadering waar je daarna je 18 euro aan uit gaat geven.

je kan ook, excusez le mot, DOD source illigaal downloaden en spelen om te kijken of het wat is. Daar er echter op cracked servers alleen maar cheatend gespuis rond loopt en de servers crappy zijn heb je die credit card zo getrokken, geloof me. Zei ik dat of dacht ik dat?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

alvi schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:38:
[...]
Het moeten in elk geval shooters zijn waarbij je respawnt en kunt blijven spelen.
Dat is ook de reden waarom CounterStrike mij niets doet. Vooral als je een beginner bent zit je langer naar anderen te kijken dan dat je zelf aan spelen toe komt. Bij DoD respawn je wel.

Als je DoD hebt, dan moet je maar eens op deze sites de custom maps downloaden en installeren. Er zitten echt erge goede tussen (tips : Salerno, Anvil, Highlander (voor de scenery), Fuhrung )

http://www.sunlitgames.net/dods_mapgallery.php
http://www.fpsbanana.com/maps/rated/10
http://www.907th.com/download.php?id=14
http://www.lanmaniax.com/

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• alvi
Ik wil er gerust voor betalen hoor :) Van 18 euro ga je niet dood, zeker niet als je er heel wat plezier mee kan beleven.

Ik kwam alleen een checken wat de rest er zoal van dacht :). Wordt het genoeg gespeeld? Is er een beetje een community, genoeg spelers online. (zodat ik na een jaar ook nog bevolkte servers kan vinden?) Ook al is het maar 18 euro, ik geef ze niet graag zinloos uit :p

Maar het ziet er zeker goed uit, zal het vandaag of morgen wel halen denk ik

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

het grote probleem met de scene vind ik (maar goed wie ben ik) dat er heel veel verstokte DoD 1.6 spelers bij zitten die DoDsource gewoon nooit een kans gegeven hebben. Als je de steampowered forums leest is het gewoon bij de beesten af wat een genante teksten. Eerst skreeuwen dat er maar geen vervolg komt en dan vervolgens het geen kans geven want het kan toch nooit de oude versie evenaren aldus hun...

Toen Dod source net uitkwam was het nogal buggy etc maar ik vind dat Valve zich buitengewoon netjes de huid gered heeft met de laatste versie. Qua maps, qua bugs etc, alles. Zeer content mee.

Ik zelf speel bijna alleen maar op franse servers. Die lui zijn 100x vriendelijker en behulpzamer dan die schreeuwende nederlandse scholieren. Leunt toch een beetje tegen de CS scene aan he ;)

Enige nl servers die leuk zijn zijn contention en soms gamesevers of hoe die heet. Die server van Hollandia (heet die clan zo? loopt hier ook iemand van rond, niets persoonlijk verder) kom ik niet meer. Wat een machtsgeile admins daar zeg, niet te doen. In mijn 9 jaar lange online game carriere zijn de kicks op een hand te tellen. Zeker 3 waren op nederlandse dods servers :p

probeer het maar zou ik zeggen!

• Hollanda
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-11 17:02
Ach ja als jij met een aantal man van je clan een public clanwar wil beginnen en vervolgens gaat zeuren als je team uit elkaar gehaald (eerlijke teams worden gemaakt) wordt is de kick snel gedaan natuurlijk.

Hoewel samenwerking leuk is is dit meer voor wars en niet voor op public servers.

Wat was het ook alweer met de scheldende jeugdige scholieren?

[Voor 4% gewijzigd door Hollanda op 10-10-2006 18:17]

• SanderTje!
  • Niet online
Ach op onze server hanteren wij ook een redelijk streng reglement (Dodirectory.com). Zo is Engels een vereiste, wordt er van je verwacht dat je normaal gedraagt en niet te schieten in je spawn. Als je je gewoon aan de regels houdt is er niets aan de hand natuurlijk, dan is het gewoon gezellig :)

Vooral 's middags zijn er veel luitjes die gekicked worden die denken zich niet aan de regels te hoeven houden en over het algemeen is de sfeer 's avonds veel leuker daar: meer vaste spelers.

Met andere woorden; als het je op de ene server niet bevalt ga je gewoon naar de andere. Normaal ben ik niet zo van deze gedachte, vind het veel te simpel om te zeggen. Maar je kan het moeilijk maar iedereen naar zijn of haar zin maken... Er zijn er genoeg actief. :)

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Indeed Sandertje die van jullie is toch 1 van de betere. Sommige maps zijn van geen hoostaande kwaliteit (zeg maar gewoon ruk), maar 90% is zeer leuk.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hollanda is dat een voorbeeld of doel je op mij want dat kan ik mij niet heugen tbh. Maar goed, zoooo'n big issue is het ook allemaal niet ;)
Leven en laten leven.

zal dodirectory.com ook eens proberen dit weekend!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Tsja, ik dacht laat ik weer eens de oude DoD spelen (HL1 engine).
Uiteraard grafisch zeer verouderd. Maar ik heb nu echt ontdekt dat de oude DoD gameplay wat mij betreft DoD:S overtreft. Ik werd meteen weer opgezogen in het spel.

Na een aantal dagen weer DoD:S gespeeld. Ik bemerkte dat ik me rot zat te irriteren aan de nauwkeurigheid van de wapens. Zelfs zo erg dat ik opeens het spuugzat was en DOD:S heb afgesloten. Ik vind dat erg jammer. Wat geluid en visuele pracht betreft is het uiteraard een erg goed spel, maar er zijn veel te veel WTF momenten.

Voorbeeld. Ik sta achter een muur, gebukt en mijn wapen in de aanslag. Er komt een vijand om het hoekje heen en ziet mij niet. Ik druk af, sproei een spervuur op hem af terwijl ik de crosshair exact op zijn midden heb gericht. Ook sproei ik naar zijn hoofd. Hij draait om, ik hoor pok pok pok (3 kogels) en ik ben er geweest. Ik had hem zeker een halve seconde lang zonder dat hij mij zag voorzien van lood en toch ben ik weg met 3 armzalige kogels. Dan denk ik WTF !!!

In de oude DoD heb ik die momenten nooit. Als ik naar de eeuwige jachtvelden wordt gestuurd dan heb ik niet goed opgelet of te traag gereageerd en denk ik "tsja, sukkel dat IK ben".
Bij DoD:S heb ik meer het gevoel van "waarom?".

Natuurlijk zal ik DoD:S blijven spelen, het geeft me vaak genoeg ook wel voldoening. Al is het om de plaatjes. Maar ik heb niet het gevoel controle te hebben en overgeleverd ben aan de nukken van hitboxes, ingebouwde onnauwkeurigheden.

Best grappig om weer eens de oude DoD te spelen en dan merk je echt wel het verschil.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe dat WTF gevoel van een complete clip in iemand leegpompen zonder resultaat ken ik ook helaas.

is dat niet een gevolg van slordige netcode?

• XSNL
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11-10 20:41
Jazzper schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:57:
hehe dat WTF gevoel van een complete clip in iemand leegpompen zonder resultaat ken ik ook helaas.

pak dan ook gewoon een rifle :Y)

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Jazzper schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:57:

Waar het door komt weet ik niet. Maar het doet imho erg onnauwkeurig aan.

Het zal ook wel de snelheid zijn van de spelers. Het strafen bijvoorbeeld is veel te snel. Je kan het gewoon niet bijhouden als er iemand op een klein afstandje heen en weer loopt.

Maar ik begrijp wel waarom Valve deze verandering heeft doorgevoerd. Het trekt namelijk veel meer spelers aan. Games zoals COD zijn voor de grote massa interessant omdat het een groot arcade gehalte heeft. Zo erg is het gelukkig niet bij DoD:S, maar dat het spel meer arcade is geworden is mij wel duidelijk. Maargoed, dit is een discussie die al sinds te introductie van DoD:S op diverse fora gevoerd wordt.

Wat mij betreft deinstalleer ik DoD:HL1 nog niet gezien het verslavende effect van de afgelopen dagen.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik mag zeker ook graag riflen. Helemaal met de Kar98 of dat secondary geweertje van de Allies met 0 recoil :)

Ik vind alles wel best. Arcade stijl is best leuk af en toe. Voor de 'serieus' speel ik wel \[Win/MAC/Linux] True Combat: Elite, a realism shooter :)

• SanderTje!
  • Niet online
Niets raken, dat hoeft niet per se met de game te maken hebben. Je kunt ook de choke en loss waarde even controleren, als die constant uitslaat, dan zul je niets raken. De server registreert dan simpelweg je kogeltjes niet :)

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

SanderTje! schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:30:
Niets raken, dat hoeft niet per se met de game te maken hebben. Je kunt ook de choke en loss waarde even controleren, als die constant uitslaat, dan zul je niets raken. De server registreert dan simpelweg je kogeltjes niet :)
Dat zal wel. Maar de gemiddelde gebruiker wil een spel installeren, de geluids en grafische opties instellen en spelen. Choke en loss gaat volledig aan 'm voorbij.

Maargoed, ik zal wel even wat tweaken of er wat aan te verbeteren valt.

Kan je ook even uitleggen waar ik die choke en loss kan controleren en hoe ik deze dan zo optimaal kan afstellen ?

• FullCirCle
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 30-11-2015
Xymox schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:03:
[...]

Dat zal wel. Maar de gemiddelde gebruiker wil een spel installeren, de geluids en grafische opties instellen en spelen. Choke en loss gaat volledig aan 'm voorbij.

Maargoed, ik zal wel even wat tweaken of er wat aan te verbeteren valt.

Kan je ook even uitleggen waar ik die choke en loss kan controleren en hoe ik deze dan zo optimaal kan afstellen ?
Packetloss en choke kun je zien als je net_graph 3 (of 1 of 2kan ook) in je console intypt, soms kun je wat doen met het "rate" commando eg rate 12000 , soms doe je er ook nix aan als je ISP aan het klooien is en de verbinding gewoon slecht is.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Mijn probleem is vooral dat ik flink wat frags mis omdat ik veel te weinig FPS uit m'n hardware kan trekken...

M'n TFT vraagt om 1280x1024 (vooruit, of 1280x960) native en dan is een non-Pro Radeon 9700 en een P4 2,6@3,2 met single channel DDR SDRAM niet echt denderend. Bij framerates tussen de 20 en 50 laat je geregeld kansen liggen omdat je je doel voorbij schiet bij plotse grote correcties. (Twee keer 'overshoot' is helaas geen zeldzame gebeurtenis...)

• MooDyBLueS
Mijn hardware is gelukkig voldoende om in 1680x1050 minimaal 40fps eruit te halen. Ik heb het dan over een Athlon 64 3200+, 1024 MB Dual Channel geheugen en een GeForce 7600 GT videokaart.

Ik heb daarentegen wel een erg hoge ping voor een ADSL verbinding. Ik zit bij Orange met het ADSL Family pakket (ADSL2+ @ 20Mbit/1Mbit) en haal gemiddeld tussen de 40 en 70ms. Het is dan ook te hopen dat Orange hier op termijn iets aan gaat doen, want anders ruil ik mijn snelle ADSL2+ verbinding aan het einde van mijn contract toch echt in voor een 4~8Mbit/s abonnement bij Demon of XS4ALL bijvoorbeeld.

Mijn kill-to-death ratio is echter prima te noemen. Bij INX-Gaming.co.uk sta ik in de top30 met een K:D ratio van 1.5 ongeveer. Gelukkig is een K:D ratio niet het belangrijkste bij DoD:S en ben ik iemand die vooral voor vlaggen gaat, maar daarbij wel oplet dat ik mijn ratio niet onder de 1:1 laat komen. Af en toe een mapje snipen (als de map zich daarvoor leent) om de K:D ratio weer op te krikken. ;)

Ik ben het overigens wel eens met het feit dat je een spel gewoon moet kunnen spelen zonder op choke/loss te moeten letten. Ik moet zeggen dat Valve hier ook wel beter in is geworden na verloop van tijd, zodat ik in ieder geval weinig tot geen verbetering zie als ik mijn rates ga finetunen. Ook op mijn vorige kabelabonnement van Casema, waar ik pings van 15~20ms haalde.

Heeft iemand trouwens een idee wanneer er weer nieuwe maps worden toegevoegd aan DoD:S? Het is al een tijdje terug dat er een flinke update is geweest.

• SanderTje!
  • Niet online
Moodyblues, wat is nou jouw nick op DoDs servers? Weet ik nog steeds niet :)

• MooDyBLueS
Lol, vergeten te vermelden: NL.Carter. Als jij [DIR-mod] Sander bent, dan ken je mij waarschijnlijk wel qua naam. Wie ik vaak voorbij zie komen zijn Madmike en Captain Rubbish.

Wel relaxed dat als je eenmaal bekend bent bij de admins dat je af en toe de map mag kiezen. Zo zei ik laatst tegen Madmike dat ik de dod_alps map niet leuk vond, toen liet hij mij de volgende map kiezen. :) De orange_trainmaps vind ik altijd wel vet, lekker fast-paced action en heel erg opletten met nades en de ene sniper die er altijd is.

• Hollanda
Adsl2 zorgt altijd voor een hogere ping (+20 minimaal).

• ge-flopt
Waar slaat eigenlijk tick op? Je ziet wel eens een server met "we have 66 tick!" ok, geen idee wat er eigenlijk bedoeld word..

• _Ernst_
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:29

_Ernst_

Mark It Zero!

ge-flopt schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:44:
Waar slaat eigenlijk tick op? Je ziet wel eens een server met "we have 66 tick!" ok, geen idee wat er eigenlijk bedoeld word..
Met de tickrate word het aantal updates per seconde van de server bedoelt dacht ik. Dus hoe hoger deze waarde, hoe beter :)

Last.fm

• Hollanda
33 is standaard voor CS:S

66 is standaard voor DoD:S en HL2DM

tickrate 100 zorgt voor de beste registraties

• ge-flopt
Hollanda schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:07:
33 is standaard voor CS:S

66 is standaard voor DoD:S en HL2DM

tickrate 100 zorgt voor de beste registraties
Ok, maar nu is het me nog niet geheel duidelijk:
- 33, 66 of 100 tick, is dat goed?
- "tickrate 100 zorgt voor de beste registraties", registraties? mensen die inloggen op die server?

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

ge-flopt schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:30:
[...]

Ok, maar nu is het me nog niet geheel duidelijk:
- 33, 66 of 100 tick, is dat goed?
Hoe hoger hoe beter, 66 is goed, 100 is nog beter.
- "tickrate 100 zorgt voor de beste registraties", registraties? mensen die inloggen op die server?
Registraties van waar iedereen is en waar op geschoten word enzo zeg maar. Dus op het moment dat jij schiet moet de server dat registreren en doorgeven aan andere spelers. Hoe vaker dit per seconde gebeurd hoe beter natuurlijk, zodat de andere speler ook echt op de plaats is waar jij hem ziet, en je dus goed op hem kunt schieten. Zoiets is het volgens mij :)

Last.fm

• ge-flopt
Aaah nu snap ik hem :D THX!

• TCR
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-11 11:29

TCR

pfffffffff

Bij DoD source en ook bij CS source gebeurt het vaak dat als ik op een server dubbelklik ik ipv de server join de server info kreeg. Er komt dan zeg maar een soort pop -up venster waarin de info staat. En daarin schiet ineens de ping van de server omhoog en joinen lukt dan vaak niet. Toen ik nog ASE gebruikte kwam ik hier nooit dus had ik er nooit last van. Maar dat werd op een gegeven moment zo slecht dat ik maar de ingame serverbrowser ging gebruiken. Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

• PeYote
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:55
MooDyBLueS schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 18:39:Ik heb daarentegen wel een erg hoge ping voor een ADSL verbinding. Ik zit bij Orange met het ADSL Family pakket (ADSL2+ @ 20Mbit/1Mbit) en haal gemiddeld tussen de 40 en 70ms. Het is dan ook te hopen dat Orange hier op termijn iets aan gaat doen, want anders ruil ik mijn snelle ADSL2+ verbinding aan het einde van mijn contract toch echt in voor een 4~8Mbit/s abonnement bij Demon of XS4ALL bijvoorbeeld.
Orange Family heeft een hogere ping, ik heb zelf een klein jaar rond de 35ms gezeten bij ze. Voor de rest een prima verbinding, de hoge ping was de enige reden om snel over te stappen. De opmerking van iemand anders dat ADSL2 altijd een hoge ping geeft is onzin, ik zit nu bij BBNED, ook ADSL2 en de ping zit rond de 14ms. Een collega van mij (zelfde netwerk, andere stad & dichterbij bij centrale) zit rond de 8ms.

• i2Paq
  • Laatst online: 27-11 19:12

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat is er gebeurd met de DoD-directory?

• Brons
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-11 22:04

Brons

Fail!

Xymox schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:44:
Tsja, ik dacht laat ik weer eens de oude DoD spelen (HL1 engine).
Uiteraard grafisch zeer verouderd. Maar ik heb nu echt ontdekt dat de oude DoD gameplay wat mij betreft DoD:S overtreft. Ik werd meteen weer opgezogen in het spel.
Eens. DoD:S mag dan meer realisme hebben (oftewel: je kogels komen niet op je crosshair terecht) maar DoD gaat echt om skill. De kogel van je k98 komt gewoon neer waar je crosshair zit en als dat raak is is het gewoon een kill.

Verder ben ik ook in een erg leuke community terecht gekomen waar het soms meer om het, internationaal, ouwehoeren gaat dan om het spelen van DoD.

Ik speel DoD nog steeds zo'n 10 uren per week en heb nog altijd plezier. Terwijl ik DoD:S misschien maar 3 weken heb gedaan tot ik het gewoon zat was. Ik kan er gewoon niet aan wennen.

• SanderTje!
  • Niet online
i2Paq schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:19:
Wat is er gebeurd met de DoD-directory?
We bestaan nog steeds, wat dan? :)

Site is wel down op het moment merk ik... Hmm...

[Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 10-11-2006 00:35]

• i2Paq
  • Laatst online: 27-11 19:12

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SanderTje! schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 00:34:
[...]

We bestaan nog steeds, wat dan? :)

Site is wel down op het moment merk ik... Hmm...
Ik dacht laat ik eens kijken of er nieuwe dowloads zijn, en toen bleek inderdaad dat de site down was/is....

• SanderTje!
  • Niet online
i2Paq schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:33:
[...]

Ik dacht laat ik eens kijken of er nieuwe dowloads zijn, en toen bleek inderdaad dat de site down was/is....
Ik heb even geinformeerd, men is de website aan het verhuizen naar iNX waarschijnlijk. Maar ja, even afwachten... heb daar verder niet veel mee van doen, de server loopt in ieder geval wel gewoon :)

• MooDyBLueS
PeYote schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:53:
[...]

Orange Family heeft een hogere ping, ik heb zelf een klein jaar rond de 35ms gezeten bij ze. Voor de rest een prima verbinding, de hoge ping was de enige reden om snel over te stappen. De opmerking van iemand anders dat ADSL2 altijd een hoge ping geeft is onzin, ik zit nu bij BBNED, ook ADSL2 en de ping zit rond de 14ms. Een collega van mij (zelfde netwerk, andere stad & dichterbij bij centrale) zit rond de 8ms.
Dat klinkt goed, maar ik denk toch dat ik hierna overstap naar een 4~8Mbit/s ADSL verbinding met een ping ±5ms. Twee collega's van mij, allebei fanatieke gamers, hebben XS4ALL en zijn daar zeer te spreken over. Is dan weliswaar wat duurder, maar kwaliteit kost nu eenmaal iets.

Goed, dat was even semi-offtopic. Ik zit nu eigenlijk toch wel te wachten op wat nieuwe originele maps. Het is alweer een tijd geleden dat er wat nieuws is toegevoegd.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

MooDyBLueS schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:09:
[...]
Ik zit nu eigenlijk toch wel te wachten op wat nieuwe originele maps. Het is alweer een tijd geleden dat er wat nieuws is toegevoegd.
Persoonlijk zit ik niet expliciet op een originele map te wachten. Ik speel bijna altijd custom maps, waar erg goed tussen zitten. Wat ik belangrijker vind is dat er meer features worden toegevoegd aan de SDK zodat custom mappers makkelijker met nieuwe ideen kunnen komen.
Het is wel zo dat meestal met een nieuwe originele map nieuwe game elementen worden toegevoegd, maar gezien de kwaliteit van de custom mappers is het voor Value wellicht beter om de community het zware werk te laten doen betreft het maken van een map en dat zij zich bezig houden met nieuwe game features beschikbaar te maken in de SDK. Ook het 'officieel' maken van custom maps die voldoen aan bepaalde kwaliteits eisen is een optie.
Het is toch leuk om je eigen map door Valve 'ingelijft' te laten worden (met toestemming uiteraard) zodat iedereen 'm standaard geinstalleerd heeft staan ? Dat zou een echte boost geven aan custom mappers om kwalitatief goede maps te produceren en elkaar daarmee te loef af te steken. Zo'n prikkel is voor ons consumenten het beste aangezien dit veel sneller de lijst met officiele maps kan laten groeien dan dat het nu doet.

Dus wat mij betreft maakt Valve zelf een paar maps en gebruikt hun resources voor het verzinnen en implementeren van nieuwe features voor custom mappers.

• Hollanda
Wat denk je wat er nu gebeurt?

Of denk je dat alle officiele mappen door VALVe zelf zijn gemaakt?

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hollanda schreef op zondag 12 november 2006 @ 05:44:
Wat denk je wat er nu gebeurt?

Of denk je dat alle officiele mappen door VALVe zelf zijn gemaakt?
Ik heb nog geen enkele custom map officieel zien worden in DoD:S. Dat ze wellicht mappers 'lenen' voor bepaald werk zal wel, maar daar heb ik het niet over.

De volgende maps kunnen met gemak (kwalitatief gezien) zo als officieel aangemerkt worden :

- Anvil
- Salerno
- Breugel
- Churchyard
- Flurry
- Grubbenvorst
- Highlander
- Sora
- Strand

En nu doe ik nog veel maps tekort.

Wat ik dus wil zeggen is dat ik persoonlijk niet zit te wachten op maps die persé door Valve zijn gemaakt en officieel zijn. Er is genoeg te vinden voor iedereen wat smaak betreft. En ja als je alleen kijkt naar officiele maps, dan is het karig.

DoD is altijd een community game geweest en daar ligt de kracht. Valve hoeft er alleen gebruik van te maken !

• MooDyBLueS
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Laat Valve inderdaad maar custom maps officieel gaan inlijven. Wel hoop ik dan dat het Valve team de maps grafisch net iets mooier zal maken, want sommige maps zijn wat aan de kale kant, hoewel de lay-out en gameplay vaak heel goed zijn. Zelf vind ik dod_church een zeer goede custom map.

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-11 15:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

sorry dat ik een oud topic omhoog schop, maar kheb een irritant probleem met DOD:S.

telkens als ik aan het spelen ben krijg ik om de 3-4 minuten een kleine lagburst waardoor ik een seconde helemaal niets kan doen. Zwaar irritant natuurlijk aangezien het altijd gebeurt als je het het minst kan gebruiken.

nou meen ik me uit m'n oude cs tijd nog te herinneren dat je iets met rate moest doen. maar wat is een goede instelling voor 12mbit adsl lijntje?

blup

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

subtiel schopje

blup

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

heb je genoeg harde schijf ruimte? En worden je geluiden ge precached?

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

genoeg ruimte heb ik wel ja. en geluiden precachen? hoe zet je dat aan/uit?

blup

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

wat ik me afvraag, voor HL2DM, DoD:S én CS:S, heb je ergens de mogelijkheid om die vreselijk irritante admin_plugin-downloads uit te zetten, dat je dat skipt? Ik heb er geen hol aan, toch wachten, echt irri :/

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

subtiel schopje :P

blup

• MooDyBLueS
Jejking schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:51:
wat ik me afvraag, voor HL2DM, DoD:S én CS:S, heb je ergens de mogelijkheid om die vreselijk irritante admin_plugin-downloads uit te zetten, dat je dat skipt? Ik heb er geen hol aan, toch wachten, echt irri :/
Hier en hier lees je hoe je het downloaden van geluiden kan uitschakelen. Let er wel op dat er ook geen custom geluiden van custom maps gedownload worden. Als je op een custom map gaat spelen waar bijvoorbeeld als achtergrondgeluid artillerie wordt gebruikt, dan hoor je dat dus niet.

Dit is ook wel handig om door te lezen, vooral de laatste 6 posts.

• ge-flopt
Eendje probeer anders een heel DOD-s eraf te gooien, directory volledig weg te gooien (zodat je dus ook geen custom maps en zooi meer hebt) en dan DOD-s weer installeren

• Dutchmega
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Wil iemand een guest pass voor DoD:S?

[Voor 10% gewijzigd door Dutchmega op 09-01-2007 20:12. Reden: Ik heb al DoD:S ;)]

• PeYote
Ik stuur er 1 naar je toe

• ge-flopt
Nee hij vraagt of iemand het wil, niet of iemand er 1 heeft.

• PeYote
ge-flopt schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:55:
Nee hij vraagt of iemand het wil, niet of iemand er 1 heeft.
verkeerd begrepen :'(

• Jormungandr
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 12:43
Het is misschien een beetje laat, maar ik wil wel een guestpass voor DoDS.

• Michael Hill
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

Michael Hill

High Def Rulez

Jormungandr schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:28:
Het is misschien een beetje laat, maar ik wil wel een guestpass voor DoDS.
ik stuur je er wel een

naar welk email adres?

[Voor 5% gewijzigd door Michael Hill op 26-01-2007 12:55]

Succes is measured by lifestyle | Audio/Muziek Freak 1ste klas

• zwelgh
  • Laatst online: 21:37

zwelgh

-**-

Ik speel DoD regelmatig (als ik verbinding krijg tenminste, zie het KPN IPB topic...), komen er nog meer officiële maps bij? De laatste toevoeging is al weer een tijd geleden. En custom maps worden helaas erg weinig gespeeld.

• ge-flopt
Licht eraan op welke server je speelt. De servers waar ik meestal op speel is heel moeilijk in te komen omdat het zo druk is en 99% zijn custom maps.

• MooDyBLueS
Inderdaad. Custom maps worden op sommige servers juist wel veel gespeeld, maar het ligt er een beetje aan welke kwaliteit je daarin zoekt. Er zijn hele simpele qua ontwerp en looks, maar ook genoeg die voor een officiële map door kunnen gaan.

Even wat tips:
- INX-gaming: 195.242.236.212:27045
Veel hoge kwaliteit custom maps, af en toe officiële maps, altijd druk

- GameServers.net: 82.192.78.77:27015
Bijna alleen maar officiële maps, alleen druk in de spits ;)

- ESD|Eurosquad: 88.198.218.221:27015
Alleen maar custom maps, nu dod_strand_rc1 en dod_bleakhill 24/7, maar dit wijzigt vaak genoeg

- [CdV] Asgard: 85.14.217.254:27040
Gungame speltype (iedereen begint met dezelfde gun en kan zich opwerken), voor 90% alleen maar de zogeheten orange maps, is af en toe leuk als afwisseling in mijn ogen

Of er nog official maps aankomen, durf ik niet te zeggen. Ik hoop het wel, want als er eenmaal een grote hoeveelheid zijn (een stuk of 15), zullen de servers met officiële maps ook alleen maar toenemen. Ik denk dat Valve op dit moment teveel met andere games bezig is (Portal, Team Fortress 2, HL2: Episode 2) om DoD:S nog prioriteit te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 14:38

Bulls

Chump has no hands

Heeft iemand nog een Guestpass weg te geven? Ik heb DOD gekocht maar die is niet gekomen voor het weekend (had hem donderdag besteld en zou vrijdag komen)

[Voor 4% gewijzigd door Bulls op 29-07-2007 12:39]

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:48

tuinïnen

Eventus stultorum magister

hmm zijn er nu eigenlijk nog veel nederlandse spelers? voor zover ik weet zijn er zeer weinig NL clans actief in dods ( of beter geen ). Zeker als je het vergelijkt met Frankrijk en Duitsland waar samen iets van 100 clans actief zijn in clanbase is dit jammer :) . Maar goed als iemand nog zin heeft in wat DoD:s public/mix actie stuur maar pm of voeg me toe bij buddies. :)

[Voor 3% gewijzigd door tuinïnen op 28-09-2007 14:42]

PV Output |

• Z3R0
  • Laatst online: 19-10 19:52
behoorlijk kickje :/
Heb DoD:S voor een lange tijd niet meer gespeeld omdat ik verslaafd werd van Team Fortress 2. Gister heb ik een klein uurtje gespeeld en moet zeggen dat ik het nog steeds een zeer goede shooter vind. Zijn er nog fanatieke GoT'ers die DoD:S spelen? aangezien er al een lange tijd niks meer is gepost in dit topic...

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Een tijd geleden kreeg ik ineens erg hoge pingtijden op mijn favoriete server en sindsdien heb ik het eigenlijk niet meer gespeeld... Best jammer eigenlijk aangezien het toch wel een erg vet spel blijft.

Binnenkort misschien toch nog eens checken of die server weer speelbaar is.

Last.fm

• Kain_niaK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-11 19:50

Kain_niaK

Ik ben

Ja ik speel regelmatig nog DoD:S
Soms op de UKCS servers (24/24 Donner) maar meestal op The Left Overs (was vroeger Band Of Beavers)
DoD:S is het multiplayer spel dat ik het beste kan. Veel beter als TF2. Ik heb het dan ook vanaf het begin gespeeld en daarvoor altijd DoD 1.3
Ik hoop dat ze nog eens nieuwe update uitbrengen. Bijvoorbeeld de britten terug toevoegen met nieuwe wapens en zo.
Mijn configuratie is volledig getweaked met een heleboel scripts en muis macro's.
Ook speel ik het spel geforceerd in DirectX 7. Zo heb ik geen last van het vervelende shock shell effect. Heb heel lang nummer 1 gestaan op een drietal servers. Maar als je 2 dagen niet speelt dan zak je alweer. DoD:S is niet echt meer een uitdaging. En om echt goed te blijven moet je het spel constant blijven spelen. Ik heb meestal toch wel een half uurtje nodig om in vorm te geraken.

Maar echt scherp word je pas als je het spel een hele week elke dag zo'n 8 uur speelt.
Maar ja TF2 is veel meer een uitdaging .... veel beter teamwork. Meer mogelijkheden ... gewoon meer fun. Maar als ik tevaak word afgeschoten op TF2 ga ik soms nog wel eventjes DoD:S spelen.

weer helemaal terug

• SanderTje!
  • Niet online
Kain_niaK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:52:
[...]

En om echt goed te blijven moet je het spel constant blijven spelen. Ik heb meestal toch wel een half uurtje nodig om in vorm te geraken.

Maar echt scherp word je pas als je het spel een hele week elke dag zo'n 8 uur speelt.
En dat is nou precies wat mij een vorm van RSI heeft opgeleverd, vooral m'n rechterwijsvinger voel ik nog dagelijks. Je hebt het niet door, totdat het net wat te laat is.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 07:36
SanderTje! schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:00:
[...]

En dat is nou precies wat mij een vorm van RSI heeft opgeleverd, vooral m'n rechterwijsvinger voel ik nog dagelijks. Je hebt het niet door, totdat het net wat te laat is.
Dan moet je de trekker van je geweer... ehm... je muis eens linkshandig gebruiken. Of een betere muis/houding nemen. Even een kleine pauze (5 minuten) nemen tussen potjes is ook verstandig.

[Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2008 17:14]

Over T.net Plus verbergen
Het leed dat Plus heet

• SanderTje!
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:13:
[...]
Dan moet je de trekker van je geweer... ehm... je muis eens linkshandig gebruiken. Of een betere muis/houding nemen. Even een kleine pauze (5 minuten) nemen tussen potjes is ook verstandig.
Links lukte me ook, maar met rechts blijf ik natuurlijk sneller. :) Maar goed, het is weer redelijk over nu. Ik wilde het alleen maar even kwijt. :)

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Binnenkort (soon) komt er een DoD:S update, wellicht volgende week al.
FuzzDad:
[...]
Getting news that it should be real soon. They still have some lighting problems w/recompiled maps so we might not get them yet (they'll use the old maps w/o clipping and exploit stuff and release the maps when they get them fixed). I know they are working on the linux port and in the past that was always one of the last items to complete. I still don't have a release date but I can smell more haiku's are in the wind.

BTW...the news from Valve's internal tests is really positive (of course...if it were me getting ready to release something I'd be positive too...). I think it's been good for the internal Valve guys to get away from the constant L4D and TF2 work and doing "different". Kinda that putting on an old warm coat and finding your significant other had the hole in the elbow patched and the lost buttons sewn back on (or use some other lame analogy of your choice).
Ik ben benieuwd.
Voor meer details kan je deze thread met 106 pagina's eens doorlezen

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

De beta is uit !

In Steam staat onder tab "My Games" nu een extra DoD:S beta regel. Als je DoD:S gekocht hebt kan je deze beta gratis spelen.

Changes in this update:

- added Dod_Palermo, updated map based on Dod_Salerno by Insta
- added Steamworks features, including achievements and player avatars
- added Nemesis and Revenge
- added Freeze Cam
- friendly players no longer collide with each other
- many particle systems have been improved
- changed the algorithm for bullet spread to be more like the original Day of Defeat
- reduced Garand recoil
- View position is now adjusted when zoomed with rifles and sniper rifles to help with player visibility around corners

Planned changes not in this update:

- Per-player stats linked to Steam Community
- many map exploit fixes

source:
http://forums.steampowered.com/forum...d.php?t=685289

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben

friendly players no longer collide with each other
Hmmmm wat moeten wij daar van denken ?
Wat dan met friendly fire en servers zonder frienldy fire?
Sowieso een echt goede server met goede gameplay heeft FF aan staan wat dat is ook veel realistischer. Door iemand kunnen heen lopen is ook totaal niet realistisch natuurlijk.
De vraag is kun je dan door je team mates heen schieten ? En wat gebeurt er als je in iemand zit en dan schiet ? Met FF aan gaat je vriend dan dood of niet ?
Het enige voordeel wat dit heeft is dat op een server met FF uit speler elkaar niet meer (expres) kunnen blokeren. En dat als er een granaat voor je voeten word gesmeten je nu kunt ontsnappen.
Nu ben je vaak dood als er een noob achter je loopt die je blokkeert om op tijd weg te komen.

Nog een nadeel is dat je dat niet meer op elkaar kunt springen om op hogere gelegen stuken te komen.

weer helemaal terug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Enu
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-11-2008

Enu

Het Katvis Syndroom

Leuk, een update! Tijd om DoD: Source weer te installeren! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Heeft iemand de Beta al gespeeld?
Zitten wat positieve dingen aan, maar ook een paar dingen die niet echt lekker werken.

Positief:
- Rifleman geweer lijkt wat sneller te herladen

Negatief:
- Standaard dat je door je teamgenoten heen loopt. (Ze passen een hoop aan om het realistisch te maken en dan doen ze dat)
- Als je scope aanzet van rifleman (rechtermuisknop) verplaatst het hoofd wat naar rechts.
Heel irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

ge-flopt schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:32:
Heeft iemand de Beta al gespeeld?
Zekers.

Het speelt wel lekker. Je hebt iets meer precisie bij het schieten wat minder WTF momenten geeft.
Verder is het grafisch weer iets opgepoetst, de smoke trails zien er mooi uit.
Bij mij is de snelheid (FPS) ook prima, in tegenstelling wat ik zo hier en daar lees op forums.
(ik speel op een laptop met een X700 grafische kaart en 2Gb intern geheugen).

Ook de achievements zijn grappig. Toch onbewust probeer je achievements mee te pakken en zodra je er één behaalt hoor je een korte overwinningstune en wordt je naam even geprezen op het scherm (en zie je ook achievements bij anderen).

De deathcam vind ik minder, maar dat zal wel een server instelling zijn.

Ik ben wel positief over deze beta en er zal n.a.v de reports op het forum ook nog wel getweakt worden hier en daar voordat de final uitkomt.

• guidson
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-11-2016
hey

ik ben op zoek naar een gezellig aantal; mensen om mee te spelen fun of serieus.

heb 7 jaar ervaring in cs 1.6 en dod 1.3 :D

let me know!

• Z3R0
  • Laatst online: 19-10 19:52
Deathcam is inderdaad een server instelling.

@guidson
plaats en tijd?
nodig maar wat mensen uit en let me know wanneer het te doen is.

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• Rynji
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 16:34
Ik zag dat er een update voor DoD:S is uitgekomen :)
http://www.steampowered.com/dod/palermo/

i7 8700k @ 5GHz - GTX1080Ti - 1440p@144Hz Inventaris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 20:13
Is deze spel het waard voor mijn 3,80 euries?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben

Absoluut ... net het hele weekend DoD:S gespeeld. Dik 16 uur gespeeld. Al 8 achievements.

weer helemaal terug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bastv
  • Laatst online: 07:03
heb het een tijd niet gespeeld maar man wat is dat spel verbeterd!
was weer een genot om te spelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 15-11 22:27
Heb 'm gisteren een 20 minuutjes gespeeld en meteen gekocht! Vond het wel leuk spelen en voor 4 euro laat ik het niet aan mijn neus voorbij gaan, dan maar een keertje minder naar de Mc ;). Heb de oude DoD heel veel gespeeld en vind het erg kicke, Donner is mooi!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• geinponum
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-05-2010

geinponum

Just have fun

DoD 1.3 owned nog steeds.

Wat en hoe vaak ik ook probeer om DoD:S te spelen,het zuigt gewoon.

DoD 1.3 FTW.

Kom anders een langs op onze server.

We draaien Public server,Color server,Avalanche 24/7 server en hebben nog een war server.

Ik zet de naam of de ip niet neer hier,want weet niet of dit toegestaan is hier.

Intel Q6600@3.0Ghz Asus P5E 4 GB DDR 2 Corsair WD 500 GB/WD Raptor 74GB Asus 8800GTS 512 LG DVD Writer LG DVD Speler Samsung 226BW 22" Cooler Master Cosmos S

• bastv
1.3 heb ik ook heel veel gespeeld en komt ook veel meer skill bij kijken.

alleen is de community zo goed als dood ..
nog maar een paar NL servers : http://www.gametracker.com/search/dod/NL/
en het aantal clans is op 1 hand te tellen. (dit is wel anders geweest)

Source ziet er daarnaast ook veel mooier uit (het oog wil ook wat) maar de gameplay van 1.3 is idd veel beter.

• Yonni
  • Laatst online: 15-11 22:27
Ik ben een echte casual gamer en speel het puur voor de fun. Clans zijn voor mij niet (meer) besteed. DoD speelde ik "vroeger" in vlagen en vond het altijd leuk dat je kon gaan liggen enzo. In Source kan dat ook, dus ik ben blij. Het hele sfeertje is ook gaaf vind, vooral die zwart-wit tv-ruis vind ik cool. Enige wat ik wel jammer vind is dat er geen andere troepen meer zijn, de engelsen zijn weg met de Bren bijvoorbeeld. In de oude beta's van DoD had je ook cutscenes voor de map, über cool. Mja, nostalgie ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik ben

Ja en het aller sterkste wapen in DoD 1.3, de Fallschirmjägergewehr (FG42) zou ik zo graag in Source willen hebben. Dat wapen ownde gewoon zo hard eenmaal je aan de recoil was gewend. En snipers konden meteen oprotten. Beetje mikken en je deed er prima headshots meer van ongeveer dezelfde afstand als snipers. Wat vond ik dat een zalig wapen zeg _/-\o_ (alleen maar op bepaalde mappen beschikbaar)

Het voordeel van DoD 1.3 tegen over Source is dat de wapens een stuk moeilijker te handelen zijn en daarom ga je in DoD 1.3 minder vaak dood. Zeker na de update schiet je in de Source versie veelte gemakkelijk mensen dood.

Ik vind de gameplay van DoD 1.3 ook een stuk beter maar goed dingen veranderen en als er nauwelijks goede servers voor 1.3 zijn en al je vrienden spelen Source ... :X
Maar goed DoD:S krijgt steeds meer spelers nu en steeds meer mensen van DoD 1.3 maken de overstap.
Daarbij is er ook de DoD:S pro mod .... die blaast het echte 1.3 gevoel weer leven in.

weer helemaal terug

• bastv
Kain_niaK schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:02:
Daarbij is er ook de DoD:S pro mod .... die blaast het echte 1.3 gevoel weer leven in.
en een linkje: http://www.prodod.net/

• tuinïnen
  • Laatst online: 01:48

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Jeetje wat overschat men 1.3. Ik speel dit spel nu ruim 6 jaar. En 1.3 was zeker geen prachtstuk. Ik vind zelfs dat DoD:s veel meer skill vraagt. Het 'laserschieten' van 1.3 met de KAR98 was natuurlijk gruwelijk slecht. Ook het rare gestrafe maakte het spel er niet beter op.

Ik vind DoD:s een stuk beter dan 1.3. Echter niet beter als 3.1 of 1.3b. Dat had ook wel wat. Maar dat was alweer lang geleden. En ik heb aardig wat matches gespeeld (stuk of 1000) in de oude DoD. En rond de 500+ in DoD:s en DoD:s is toch echt beter. En de source wapens zijn echt moeilijker te hanteren dan 1.3. Denk aan de Garrand bijvoorbeeld. Of de KAR, dat is gewoon een stuk moeilijker in DoD:s.

PV Output |

• Galslacht
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2010
tuinïnen schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:55:
Jeetje wat overschat men 1.3. Ik speel dit spel nu ruim 6 jaar. En 1.3 was zeker geen prachtstuk. Ik vind zelfs dat DoD:s veel meer skill vraagt. Het 'laserschieten' van 1.3 met de KAR98 was natuurlijk gruwelijk slecht. Ook het rare gestrafe maakte het spel er niet beter op.

Ik vind DoD:s een stuk beter dan 1.3. Echter niet beter als 3.1 of 1.3b. Dat had ook wel wat. Maar dat was alweer lang geleden. En ik heb aardig wat matches gespeeld (stuk of 1000) in de oude DoD. En rond de 500+ in DoD:s en DoD:s is toch echt beter. En de source wapens zijn echt moeilijker te hanteren dan 1.3. Denk aan de Garrand bijvoorbeeld. Of de KAR, dat is gewoon een stuk moeilijker in DoD:s.
Behoorlijk kickje, maar ik moet dit even kwijt.

Wat ze met DoD hebben gedaan vind ik onacceptabel.
50% van de content is weggevaagd toen Valve + community naar Source overging. Ik vind DoD:S een echt wanproduct. Slechte maps, rare wapen-models vergeleken met DoD en meer een afkalving dan een toevoeging in gameplay.

De wapen-eigenschappen verschillen niet zo veel van DoD, de K98k + sniper laming en whoring zit er nog steeds in. Zelfde laserschieten als vroeger, alleen nu erger doordat 60% van de spelers die het nu nog spelen pro zijn geworden. Als je heel af en toe DoD:S gaat spelen dan is het na 10 minuten helemaal niet meer leuk.

Als je maar 1 pixel bent op de scherm van een pro ben je al dood.

Niet voor niets zit er in CoD:MW2 een systeem die spelers naar hun niveau indeelt.

Geen wonder imho dat zo weinig mensen DoD: Source meer spelen.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee