Toon posts:

[PC] Day of Defeat: Source

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:
  • 4.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-12 17:03

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hollanda schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:52:
[...]

Dank :D

We hebben net alle servers verhuisd, dus het DoD:S ip is ook gechanged: dods.onlydutch.nl / 82.94.220.45
Speelt top!
Gisteren voor het eerst gespeeld en enorm verslavend.

Het is inderdaad wel wennen die wapens, vooral de terugslag enzo.
Op jullie forum is niet echt een deel voor dit speel aanwezig merk ik zo na registreren. Waar kan ik wel een zg. Clan vinden?

• Erazzzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb sinds vandaag DoD in mijn bezit. Echter irriteer ik mij aan 1 ding, dat is die veel te grote radar rechtsboven. Is deze kleiner te maken off doorzichtig ofzo?

Verder, is er misschien een standaard getweakte config die een beetje performance opkrikt. met 40fps spelen is niet alles.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• aal
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-11 10:37
Erazzzer schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:49:
Ik heb sinds vandaag DoD in mijn bezit. Echter irriteer ik mij aan 1 ding, dat is die veel te grote radar rechtsboven. Is deze kleiner te maken off doorzichtig ofzo?

Verder, is er misschien een standaard getweakte config die een beetje performance opkrikt. met 40fps spelen is niet alles.
Je bedoeld die kaart?? Met 'M' kan je hem nog iets groter maken, en verwijderen. En met 'N' kan je geloof ik de zoom instellen. Weet zo 1,2,3 ff niet of dat ook het formaat van de kaart aanpast in je beeld.

Kan ik nu niet controleren dankzij zo'n baan geval waar ik dan nu ben. Open anders de console en kijk es wat je vind als je bijv 'find mini' intypt.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mooi, die kaart ben ik nu kwijt :)

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:13

Xymox

Determinism rulez !

Morgen (28 juni) komt de lang verwachte update op DoD:Source.

Twee nieuwe maps (Colmar en Jagd), een nieuwe gameplay mode (objectives) en tevens engine updates (film grain, color correction etc).

Hier de details.

Er is ook een erg mooie video te bekijken op Steam, een beetje in de lijn van de 'Prelude to victory' video. Erg gaaf !

Ik ben benieuwd.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Xymox schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:36:
Morgen (28 juni) komt de lang verwachte update op DoD:Source.
Had het afgelopen weekend al mijn hele Pc geupgrade en helemaal clean geinstalleerd.
Video card: ATI RADEON X 700 SAPPHIRE 250mb
Processor: AMD Athlon 64 3200+
Memory: 1Gb
Schrijf: SATA ipv IDE

Verder een Logitech G5 mouse, en een Samsung SyncMaster 940FN

Verder alle mogelijke maps al gedownload en in mijn steam-dir erbij gezet (scheelt enorm bij overgang naar een ander level).

Gisteren inderdaad gekregen die update, zie zo 1-2-3 nog geen verschil.

• darkphoenix
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-07 15:24
Ik heb de nieuwe mappen al even gespeelt en vooral de sneeuw level leuk! en mooi!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

darkphoenix schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:29:
Ik heb de nieuwe mappen al even gespeelt en vooral de sneeuw level leuk! en mooi!
Die laatste 2 (sneeuw is gaaf, vooral in het riool) ken ik wel, die 2 nieuwere nog niet.

Op welke server?

• Hollanda
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Onze server is volledig update & vol vanaf 5 uur vanmorgen!

Hier een Nederlandstalig nieuwsbericht met screens: klik!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hollanda schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:14:
Onze server is volledig update & vol vanaf 5 uur vanmorgen!

Hier een Nederlandstalig nieuwsbericht met screens: klik!
Ehmm, hoe heet jullie server voor DOD:Source?

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Telenet draait nu ook de nieuwe, na mijn mening 1 van de betere servers :)

• Hollanda
  • Nu online
Klik op de linkjes :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 15:28
Dit weekend kun je Day of Defeat: Source weer gratis proberen - klik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Your1
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-09-2006
anton121 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:32:
Dit weekend kun je Day of Defeat: Source weer gratis proberen - klik
Ga het zeker even proberen, maar vind het een beetje onzin dat je er moet voor betalen terwijl ik HL2 ook al heb.. :(

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 03-12 06:02
Your1 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Ga het zeker even proberen, maar vind het een beetje onzin dat je er moet voor betalen terwijl ik HL2 ook al heb.. :(
Hoezo? Tis een heel ander spel dan HL2... :?

Ikzelf heb hem gewoon gekocht.

€20,- is nou niet direkt iets om over te zeuren imho. Een on-line game heeft een lange houdbaarheid, dus het is gewoon goedkoop vind ik. Ik vind het wel een aardig spel... :)

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• TweakJerommeke1
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 02-10-2006
Heb het ook ff gespeeld, zelfde als DoD maar op sommige server komt er echt te veel crap (text met nutteloze kill stat) in beeld zodat je gewoon niet meer ziet waar er aan de hand is ._o wat zeer jammer is.

• Polygon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-06-2013
RappieRappie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 08:46:
[...]

€20,- is nou niet direkt iets om over te zeuren imho. Een on-line game heeft een lange houdbaarheid, dus het is gewoon goedkoop vind ik. Ik vind het wel een aardig spel... :)
Ik had em eigenlijk ook wel verwacht voor de Collector's Edition, die duurder is als de Steam Silver versie, die DoD : S wel heeft....
Nu heb je alleen maar een simpele halflife 1 port naar de source engine.... waarbij het multiplayer gedeelte al bij Episode 1 zit .. dus de exclusieviteit is er dan ook af :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Your1
RappieRappie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 08:46:
[...]

Nee is niets om te zeuren, geld is ook niet het probleem, maar het is een MOD netzoals CSS en die kreeg ik wel gratis erbij vandaar dat ik deze actie van Steam beetje raar vind.

Maar het spel is wel toppie, maar naar een lange tijd spelen gaat het toch wel vervelen!

• 47468
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
na het afgelopen free weekend heb ik DoD:S gekocht.

het feit dat er weinig mappen zijn vind ik niet zo erg, maar ik vind ze wat aan de kleine kant. dod_avalanche bijvoorbeeld, is net groot genoeg voor 12 spelers, terwijl de meeste publics tussen de 16 en 21 spelers online hebben.

ook het feit dat de axis rifleman z'n rifle gewoon als sniperrifle kan gebruiken stoort mij, het verschil tussen 1 en 2 schoten is meestal al beslissend in nabijgevechten. de allied rifleman zal alleen van zeer dichtbij met 1 schot kunnen doden, en zelfs dan nog niet altijd.

op deze twee punten na, vind ik dit een zeer veelbelovend spel.

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:42
Your1 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:49:Nee is niets om te zeuren, geld is ook niet het probleem, maar het is een MOD netzoals CSS en die kreeg ik wel gratis erbij vandaar dat ik deze actie van Steam beetje raar vind.

Maar het spel is wel toppie, maar naar een lange tijd spelen gaat het toch wel vervelen!
Dus elk spel wat op dezelfde engine draait als een eerder spel wat je gekocht hebt, moet je maar gratis krijgen? Met andere woorden: omdat ik Doom 3 heb gekocht zou ik Quake IV moeten krijgen? 8)7

Dat iets dezelfde engine gebruikt, ooit begonnen is als mod en gemaakt wordt door dezelfde ontwikkelaars als het origineel maakt nog niet dat het een onderdeel van hetzelfde is. DoD:Source is een stand-alone spel en heeft daarom niet de status van mod. HL2: Episode One ligt nog dichter bij HL2 dan DoD:S en CS:S doen, moet je die dan ook maar gratis krijgen? ;-)

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat wij van geluk mogen spreken dat we met Valve van doen hebben en niet de koeien van EA (Sports). Daar denk je een nieuw spel te kopen met NFS:MW, maar dat is een mod op NFS:U(2), wat weer een mod is van NFS. Nee, dan prijs ik me echt gelukkig dat ik na het spelen van de demo van dergelijke spellen er al genoeg van heb.

Die nieuwe gameplay vind ik overigens super! Omdat de OnlyDutch server de laatste tijd erg rustig is (lees: geen spelers), ben ik gaan zoeken en kom ik op een Engelse server uit:
INX-Gaming.co.uk - 66tick - 195.242.236.212:27045
Ze spelen vet veel custom maps van hoge kwaliteit, vele malen hoger dan de crap die je van CS:S custom maps gewend bent. Op www.dodirectory.com kan je de map packs downloaden.
Enige nadeel van deze server is echter weer dat hij vaak vol zit, ook vaak met spectators. Maar ik ben nooit langer dan 1 minuut bezig geweest om binnen te komen.

Misschien een idee voor O.D.: custom maps uit bijv. de dodirectory.com draaien, zodat het wat aantrekkelijker wordt? Met een map vote (± 5-10 mappen) 5 minuten voor het eind van elke map?

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:53

Polycom

Poes van goud

Ik heb de free weekend geprobeerd, en ik vond het best wel een leuk spel alleen vond ik een paar dingen jammer.

- Het spel vraagt veel meer van je pc dan bijvoorbeeld C.S. Raar want ik vind de game er niet veel mooier uitzien dan CS. (Zelfde settings als bij sc gedaan)

- Vaak is het heel erg unbalanced. Dan winnen bijvoorbeeld de axis 10 keer achter elkaar, heel erg vervelend.

- Maps vind ik erg klein, er zijn nooit echt echte veldslagen.. je komt altijd gewoon iemand tegen in een huisje of een steeg.. ik had eigenlijk een beetje gehoopt wat groteren gevecht. (Komt dus door de te kleine map)

:)

• Hollanda
  • Nu online
@Moodyblues, dank je voor je input. Heb het de laatste tijd erg druk. Heb wel enkele weken terug een aantal HQ maps aan de maplist toegevoegd. Overigens zijn de mooie custom maps voor DoD:S vaak erg groot (30 mb en meer gezipt). Bij ons download je direct ingame via een 100 mbit webserver.

Op dit moment is dit de maplist/vote. Na de laatste update staan alleen de 2 nieuwe mappen in de vaste mapcycle en wordt de volgende map aan de hand van een vote bepaald (vote is altijd al zo geweest). Ik zal dit weekend de map/votelist is wat gaan uitbreiden.

• Your1
PuDy schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:15:
Ik heb de free weekend geprobeerd, en ik vond het best wel een leuk spel alleen vond ik een paar dingen jammer.

- Het spel vraagt veel meer van je pc dan bijvoorbeeld C.S. Raar want ik vind de game er niet veel mooier uitzien dan CS. (Zelfde settings als bij sc gedaan)

- Vaak is het heel erg unbalanced. Dan winnen bijvoorbeeld de axis 10 keer achter elkaar, heel erg vervelend.

- Maps vind ik erg klein, er zijn nooit echt echte veldslagen.. je komt altijd gewoon iemand tegen in een huisje of een steeg.. ik had eigenlijk een beetje gehoopt wat groteren gevecht. (Komt dus door de te kleine map)

:)
Tja, een "echt" slagveld zul je in geen 1 game vinden denk ik, net zoals Battlefield 2, 't mag dan wel een mooi spel zijn, maar ik vind dat de levels dan weer te groot zijn, je moet altijd met een voertuig spelen oid.

En unbalanced, dat ligt aan de server waarop je speelt naar mij mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ten4
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10-04-2009

Ten4

Geachte , ik lieg wel eens ...

Misschien heb ik dit spel tekort gestest , ik had dacht ik al gauw door dat er geen echte aim in zit (behalve de sniper) . Maar toch even voor de goed orde, heb ik dat nu wel goed dat er bij de andere niet sniper wapens geen aim in zit zoals bij COD en BF2 of heb ik niet goed gekeken ? Vind dat namelijk voor mijn gameplay fun bij een shooter namelijk essentieel .

[Voor 13% gewijzigd door Ten4 op 16-07-2006 12:09]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Wat bedoel je met "echte aim" ?

Bedoel je nauwkeurigheid, waar je crosshair staat raak je? Of bedoel je de mogelijkheid om (deels) in te zoomen?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-10-2015
Dod source is idd geen shooter zoals battlefield 2 waarbij je makkelijk kan richten, en zo gauw de crosshair op een ventje komt en je schiet is het raak. Dod source is wat echter. Ik vind de gameplay alleen slechter dan de oude dod. Ik was altijd fan van de map dod_avalanche omdat je daar echt mooie plekjes had in het donker, al die plekjes zijn verdwenen in de dods versie. Evenals de moelijkheidsgraad. Zo had je een plek waarbij je echt de gekste moves doen om maar verder te komen. Wat doen ze in dods: nee, je kan lekker doorlopen, niks geks. Dat vind ik erg jammer.
Gelukkig hebben de makers hiervan geleerd. De eerste 4 mappen die bij dod kwamen vond ik minder, maar de laatste mappen (dod_argentan en dod_jagd) vind ik echt super. ik hoop eigenlijk nog steeds op dod_charlie :) evenals dod_caen

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:04

_Ernst_

Mark It Zero!

@ Marc Br. dus

Idd, want kwa naukeurigheid klopt het denk ik wel, oude wapens uit wo2 zijn nou eenmaal minder naukeurig als een hedendaagse M4a1 bij CS ofzo :P

[Voor 7% gewijzigd door _Ernst_ op 16-07-2006 12:32]

Last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ten4

Ten4

Hier hebben we dus een mening vershil en das prima , maar alleen crosshair om mee re richten is voor mij dus niet voldoende , gewoon het geweer voor je snufferd en dan het palletje precies op iemands hoofd richten is voor mij dus wel het echte werk . Dit kan dus niet in DoD en voor mij persoonlijk een gemiste kans ervan , voor andere zo te horen weer niet . Zelfs crosshair er niet in vind ik op zich een goede opte en dact te weten dat de Red Orchestra game dat heeft . Die wil ik wel proberen , DoD is helaas dus niet mijn game , en gelukkig voor andere weer wel .

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MooDyBLueS
@ Marc Br; bedoel je het "over de loop" kijken? Dat kan in DoD:S namelijk wel bij de rifles. Als je als rifleman speelt, kan je secondary fire (rechtermuisknop) gebruiken om lichtjes in te zoomen en over de loop te kijken. Met een sniper rifle zoom je echt in, met een assault rifle krijg je melee attack en wat een support rifle doet moet ik je even schuldig blijven. Zo vaak gebruik ik die niet. :P

Anyway, ik was ook een 100% CS:S fanaat, ik was daar helemaal op ingespeeld en kon op de beste servers nog altijd in de middenmoot meekomen als ik goed mijn best deed. Tijdens het eerste free weekend werd ik eigenlijk alleen maar overdonderd door de voor mij unieke gameplay. Ik was alleen maar Call of Duty (niet online) en CS:S gewend. Mede daarom had ik ook best wel aanpassingsproblemen nadat ik DoD:S uiteindelijk had aangeschaft. Ik raakte bijna niks, de crosshair leek soms wel uit focus te zijn ofzo. Maar ik geef geen € 20 uit voor niks, dus bleef ik proberen en nu speel ik al 2/3 maanden alleen maar DoD:S. Als ik af en toe CS:S weer probeer dan voelt dat vertrouwd aan, maar het doet mij niet zo heel veel meer.

Ook vind ik dat het aantal loners bij DoD:S een stuk minder is en je vaak (op de juiste servers) goed kan samenwerken. Dat spreekt mij ook aan bij het spel. Maar goed, ieder zo zijn smaak en het is dat de gameplay mij heel erg aansprak, anders had ik er waarschijnlijk ook nooit wat aan gevonden. :)

@ Hollanda; de map cycle ziet er op zich goed uit. Niks mis mee. Nu maar hoper dat het drukker gaat worden. Ik zal binnenkort eens de maps opzoeken waarvan ik weet dat het echt supervette maps zijn, zonder al te grote downloads te veroorzaken. Ben nooit zo goed in de namen. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Bij assault zorgt secondary fire dat je schakelt tussen full auto en single shot :Y)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Ten4

Ten4

[quote]MooDyBLueS schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:31:
@ Marc Br; bedoel je het "over de loop" kijken? Dat kan in DoD:S namelijk wel bij de rifles. Als je als rifleman speelt, kan je secondary fire (rechtermuisknop) gebruiken om lichtjes in te zoomen en over de loop te kijken. Met een sniper rifle zoom je echt in, met een assault rifle krijg je melee attack en wat een support rifle doet moet ik je even schuldig blijven. Zo vaak gebruik ik die niet. :P

Anyway, ik was ook een 100% CS:S fanaat, ik was daar helemaal op ingespeeld en kon op de beste servers nog altijd in de middenmoot meekomen als ik goed mijn best deed. Tijdens het eerste free weekend werd ik eigenlijk alleen maar overdonderd door de voor mij unieke gameplay. Ik was alleen maar Call of Duty (niet online) en CS:S gewend. Mede daarom had ik ook best wel aanpassingsproblemen nadat ik DoD:S uiteindelijk had aangeschaft. Ik raakte bijna niks, de crosshair leek soms wel uit focus te zijn ofzo. Maar ik geef geen € 20 uit voor niks, dus bleef ik proberen en nu speel ik al 2/3 maanden alleen maar DoD:S. Als ik af en toe CS:S weer probeer dan voelt dat vertrouwd aan, maar het doet mij niet zo heel veel meer.

Ook vind ik dat het aantal loners bij DoD:S een stuk minder is en je vaak (op de juiste servers) goed kan samenwerken. Dat spreekt mij ook aan bij het spel. Maar goed, ieder zo zijn smaak en het is dat de gameplay mij heel erg aansprak, anders had ik er waarschijnlijk ook nooit wat aan gevonden. :)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inderdaad over de loop heen kijken bedoelde ik , ik kon het niet goed uitleggen en dacht eigenlijk dat het ook wel begrepen werd met Aimen , maargoed het kan dus bij rifle's wel en andere weer niet , dat weet ik dan ook weer . Bij counterstrike source kon je ook alleen met de sniper in- zoomen en snap werkelijk niet aan game-ontwikkelaars waarom ze dat zo hebben uitgewerkt . Een simpel aim-optie erin maakt het spel m.i. toch meer af , maar dat heb nu denk al teveel gezegd misschien . Bij COD kan dus wel aim-richten en dan verhoogd de muis-gevoeligheid (moeilijker dus) . Vind jammer dat ik deze kritische blik op een shooter heb gekregen want vele mooie shooters vallen helaas af .
Ook Farcry was daarom voor mij een teleurstelling en hoop dat Crysis ook niet met zo'n zelfde afwerking komt . Enjoy DOD .

[Voor 7% gewijzigd door Ten4 op 17-07-2006 10:49]

.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Marc Br. schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:47:[...]Inderdaad over de loop heen kijken bedoelde ik , ik kon het niet goed uitleggen en dacht eigenlijk dat het ook wel begrepen werd met Aimen , maargoed het kan dus bij rifle's wel en andere weer niet , dat weet ik dan ook weer . Bij counterstrike source kon je ook alleen met de sniper in- zoomen en snap werkelijk niet aan game-ontwikkelaars waarom ze dat zo hebben uitgewerkt.

[...]
De assault class wapens zijn, historisch gezien, vooral voor close-range. Tenminste, zo werden ze gebruikt/ingezet tijdens WO II. Ditto voor de support class: sproeien en covering fire, geen nauwkeurig long-range gedoe. Die nauwkeurigheid ontbrak simpelweg. De ontwikkelaars van DoD(S) hebben blijkbaar ervoor gekozen om trouw te blijven aan hoe de wapens gebruikt werden, en dus geen semi-zoom meegegeven aan de assault en support class.

• SanderTje!
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:12:
[...]

[...]

Die nieuwe gameplay vind ik overigens super! Omdat de OnlyDutch server de laatste tijd erg rustig is (lees: geen spelers), ben ik gaan zoeken en kom ik op een Engelse server uit:
INX-Gaming.co.uk - 66tick - 195.242.236.212:27045
Ze spelen vet veel custom maps van hoge kwaliteit, vele malen hoger dan de crap die je van CS:S custom maps gewend bent. Op www.dodirectory.com kan je de map packs downloaden.
Enige nadeel van deze server is echter weer dat hij vaak vol zit, ook vaak met spectators. Maar ik ben nooit langer dan 1 minuut bezig geweest om binnen te komen.

Misschien een idee voor O.D.: custom maps uit bijv. de dodirectory.com draaien, zodat het wat aantrekkelijker wordt? Met een map vote (± 5-10 mappen) 5 minuten voor het eind van elke map?
Ik ben admin daar op die server, kom nog es langs :+

De kracht is inderdaad dat er veel custom maps zijn (die andere servers dus ook kunnen gaan uitproberen)... Houdt de variatie wat hoger. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

SanderTje! schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:40:
[...]

De kracht is inderdaad dat er veel custom maps zijn (die andere servers dus ook kunnen gaan uitproberen)... Houdt de variatie wat hoger. :)
Ieder z'n ding, ik moet het juist niet hebben van custom maps. Variatie is leuk, maar ik heb een $ziekte hekel aan het ineens weer moeten wachten op inladen van een custom map, na het spelen van een standaard map.

• SanderTje!
  • Niet online
JumpStart schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:45:
[...]

Ieder z'n ding, ik moet het juist niet hebben van custom maps. Variatie is leuk, maar ik heb een $ziekte hekel aan het ineens weer moeten wachten op inladen van een custom map, na het spelen van een standaard map.
Begrijpelijk, daarom worden er ook map packs aangeboden op de site zodat je van dat probleem af bent. Tja, je hebt gelijk het kost iets meer tijd. Maar ik vind het al een hele verbetering t.o.v. van vroeger, als je de map niet had kon je hem gewoon niet spelen. De grootste map die ik hier in de DoDs map heb staan is 67 MB, maar sinds ze tegenwoordig gezipt (bz2) worden verzonden op de servers gaat dat ook alweer een stuk sneller. :)

• Ten4

Ten4

JumpStart schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:37:
[...]

De assault class wapens zijn, historisch gezien, vooral voor close-range. Tenminste, zo werden ze gebruikt/ingezet tijdens WO II. Ditto voor de support class: sproeien en covering fire, geen nauwkeurig long-range gedoe. Die nauwkeurigheid ontbrak simpelweg. De ontwikkelaars van DoD(S) hebben blijkbaar ervoor gekozen om trouw te blijven aan hoe de wapens gebruikt werden, en dus geen semi-zoom meegegeven aan de assault en support class.
Daar zit het dus in , en eigenlijk klinkt het inderdaad logisch , bedankt .

.

• Hu9o
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 00:33

Hu9o

Schokkend

Marc Br. schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:45:
gewoon het geweer voor je snufferd en dan het palletje precies op iemands hoofd richten is voor mij dus wel het echte werk
Iron sight heet dat.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• MooDyBLueS
Marc Br. schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:47:

Inderdaad over de loop heen kijken bedoelde ik , ik kon het niet goed uitleggen en dacht eigenlijk dat het ook wel begrepen werd met Aimen , maargoed het kan dus bij rifle's wel en andere weer niet , dat weet ik dan ook weer . Bij counterstrike source kon je ook alleen met de sniper in- zoomen en snap werkelijk niet aan game-ontwikkelaars waarom ze dat zo hebben uitgewerkt . Een simpel aim-optie erin maakt het spel m.i. toch meer af , maar dat heb nu denk al teveel gezegd misschien . Bij COD kan dus wel aim-richten en dan verhoogd de muis-gevoeligheid (moeilijker dus) . Vind jammer dat ik deze kritische blik op een shooter heb gekregen want vele mooie shooters vallen helaas af .
Ook Farcry was daarom voor mij een teleurstelling en hoop dat Crysis ook niet met zo'n zelfde afwerking komt . Enjoy DOD .
Even het vetgedrukte weggehaald, vond ik nogal irritant. :P
Anyway, je hebt een punt. Echter past iron sight niet in een spel als Counterstrike: Source. Day of Defeat: Source is geen "roeien, roeien, sproeien en weer verder roeien" game zoals Counterstrike: Source. Daar past dan ook geen vertragend effect bij als secondary aim.

Day of Defeat: Source is ook een stuk realistischer met frag en smoke grenades. Al denk ik toch echt dat de eerste de beste lullo in het echt een granaat verder kan gooien. Tevens vind ik het wel jammer dat je niet, zoals in Rainbow Six (meen ik - in ieder geval een Tom Clancy game), een granaat onderhands of net om het hoekje kan gooien, zonder dat je jezelf helemaal moet exposen aan de vijand.

Wat jij zoekt in een game, ben ik het op zich helemaal mee eens verder. En hoewel ik van mening blijf dat veel dingen gewoon onmogelijk binnen de huidige concepten passen, denk ik dat er toch eens een ontwikkelaar op moet staan en een zo realistisch mogelijk spel moet maken. En hou de graphics maar gewoon op minimaal Counterstrike: Source niveau, prima mee te leven. Laat ze de moeilijkheidsgraad echt flink opschroeven zodat alleen mensen die al redelijke tijd (1 jaar +) ervaring met shooters hebben er ook echt mee overweg kunnen. :) Lijkt me wel lachen.

@ SanderTje! : Doe ik. Speel er bijna dagelijks, maar speel onder de naam NL.Carter.

@ iedereen over custom maps: Ik ben het met iedereen eens. :P Saai he? Het spelen van custom maps houd je ook scherp, de standaard maps ken ik na ± 10x spelen wel uit mijn hoofd, dus dat doe je meer op automatisme. Een nieuwe custom map laat je weer zoeken naar de beste routes, (sniper)spots en approach areas. Al is het gewoon bagger als je elke keer weer door zo'n verdomde sniper of mg wordt neergeknald.

Ik kan even niet op de naam komen van de map, (dacht fortress nog iets) maar het is een foggy map met veel sneeuw en je ziet op 1/3e van de map pas de vijand. Op de INX server is het in ieder geval. Anyway, daar weet ik een sniperspot waar de vijand je niet kan zien, ik had laatst een score van 77-2. Wat eigenlijk 79-0 was als ik niet steeds 5 minuten om ammo had moeten schreeuwen bij onze eigen spawn om vervolgens maar zelfmoord te plegen. En het is geen spawn camping spot or cheating. Echt geweldig als je mensen hoort praten "how can he possibly see me here?" en vervolgens toch telkens weer naar diezelfde plek gaan waar ze dan weer gesniped worden. Op die map heb ik echt dikke lol. Ik snipe zelfs de granaten weg af en toe en helmpje schieten is ook leuk. :P

Edit: iron sight - thanks Hu9o!

[Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-07-2006 20:54]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Snipen, snipen .. ja ach... DoD_Schwetzingen was dan echt een Über-map!

Met 3 snipers, 2 MGs en wat loslopend spul de boel afhouden, bedolven worden onder commentaar met de strekking "deze map is niet in balans" en vervolgens na het wisselen van kant, als een kettingzaag door een kussen heen binnen 2 minuten de objectives hebben... Héérlijk, wat ging dat lekker als je team daar samenwerkte.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SanderTje! schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:40:
[...]

Ik zit daar ook vaak! -=NL=-=Urban Saga=-

Jammer vindt ik wel dat er custom maps zijn zoals 4 towers oid die echt waardeloos zijn.
Dat komt omdat ik persoonlijk zelf veel liever maps speel uit die tijd (lees: 2de wereld oorlog).

Op jullie server is er inderdaad vaak sprake van echt teamwork.

Andere goede servers zijn: Wilkommen am front, Die with your boots on, Wolfschanse (oid) en eentje met TEXAS er in.
Daarnaast een 2-tal uit Frankrijk, weet even zo geen naam.

• SanderTje!
  • Niet online
4 towers.. ja idd.. :/ Dan blijf ik altijd spectaten :)

Mijn nick is daar trouwens [DIR-Mod] Sander.

• _Ernst_
  • Registratie: november 2003

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik speel altijd op de server van The O.C Clan uit de UK. Goeie server, altijd veel mensen (maar meestal ben ik binnen een minuut binnen), en een erg goeie ping.
Jammer alleen dat ie de laatste dagen wat server problemen heeft, maar dat word wel opgelost hoop ik.

Last.fm

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Is leuk, om te horen wat goeie servers zijn, maar het is toch echt beter als je hier IP adres neerpoot :+ Dat is wat makkelijker toe te voegen.

• MooDyBLueS
JumpStart schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:31:
Is leuk, om te horen wat goeie servers zijn, maar het is toch echt beter als je hier IP adres neerpoot :+ Dat is wat makkelijker toe te voegen.
Goeiedag zeg, ben jij onder een kei geboren ofzo? :?

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Merk de :+ smiley op :+

[bekentenis] Ben liever lui dan moe [/bekentenis] Maar toch, noem eens wat, 213.239.178.50:27015 is makkelijker direct pasten in je favorites dan eerst moeten googlen op servers.

• TweakJerommeke1
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 02-10-2006
Weet iemand hier of je in DoD de lettergroote kan veranderen zodat het beeld niet voor 50% gevuld word met tekst? ;)

Heb het spel gisteren ff gekocht.

• Bartoz
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik kan hier niet echt veel over vinden, maar hoe is de bot ondersteuning in DoD inmiddels? Ik kan wel bots toevoegen maar deze doen bar weinig. Ik weet dat de bots in CS:Source het erg goed doen.

• MooDyBLueS
Ja, met bots kwam ik ook niet verder dan ze toevoegen en dan blijven ze in één richting lopen. :S Wel jammer, want als ik nu een map wil proberen, kan ik niet even een bot pakken. Via de eerder door mij genoemde INX server, kan je custom map packs downloaden waar vaak hoogwaardige custom maps in zitten. Alleen moet je steeds wachten totdat er online op gestemd wordt, voordat je hem uit kan proberen.

@ TweakJerommeke;
Naar mijn weten kan dat niet. Je kan wel dingen uitschakelen, zoals de radar/map (M). En als je in 1920x1200 zou spelen worden de letters wel ineens wat kleiner. Sowieso is het zo dat hoe hoger de resolutie, hoe meer ruimte je hebt voor het echte beeld.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Het aanpassen van font-grootte en font-type:

Je moet allereerst het tooltje hebben om .GCF files uit te pakken. Zie bijvoorbeeld http://developer.valvesoftware.com/wiki/GCFScape Vervolgens moet je een paar .RES files eruit vissen en in de juiste subfolder /sourcegame/game/resource/ plaatsen.

Bijvoorbeeld dus D:\Steam\SteamApps\accountnaam\day of defeat source\dod\resource\

Stukje quoten:
ClientScheme.res - controls the color of parts of your HUD/menus and also controls the color/size/font of all text in the game.

HUDPlayerStatusHealth.res - controls the size and position of the health portion of your HUD.

HUDPlayerStatusPanel.res - This looks like the master file for your HUD, things like ammo, health and other stuff are in here, this one is probably the first file you should start modding.
Als je ALLEEN wil zorgen dat je font een stapje kleiner is, dan moet je de grenswaarde voor schermhoogte, yres, aanpassen in clientscheme.res, en als losse file in de /resource/ subfolder plaatsen. Steam/Source geeft voorrang aan de uitgepakte losse file boven de versie in het .GCF bestand.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
    HudSelectionText
    {
        "1"
        {
            "name"      "Verdana"
            "tall"      "8"
            "weight"    "700"
            "antialias" "1"
            "yres"      "1 599"
        }
        "2"
        {
            "name"      "Verdana"
            "tall"      "10"
            "weight"    "700"
            "antialias" "1"
            "yres"      "600 767"
        }
        "3"
        {
            "name"      "Verdana"
            "tall"      "12"
            "weight"    "900"
            "antialias" "1"
            "yres"      "768 1023"
        }
        "4"
        {
            "name"      "Verdana"
            "tall"      "16"
            "weight"    "900"
            "antialias" "1"
            "yres"      "1024 1199"
        }
        "5"
        {
            "name"      "Verdana"
            "tall"      "17"
            "weight"    "1000"
            "antialias" "1"
            "yres"      "1200 10000"
        }

Als je dus 1023 verandert in 1049 (en dus ook de 1024 in 1050) dan wordt pas 1050 pixels hoog weer een stapke groter fontmaat gebruikt. Erg praktisch voor de mensen die LCD native 1280x1024 draaien en, net zoals ik, de letters te groot vinden.

Als je 1600x1200 draait kan je ook 1200 in 1201 veranderen, voor een stapje kleiner. Je kan natuurlijk ook gewoon onder "5" de tall-waarde verlagen om toch kleinere letters op je HUD te hebben.

[Voor 8% gewijzigd door JumpStart op 14-08-2006 16:37]

• Jiggleman
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 05-12-2008

Jiggleman

X360 Gamertag: zzJIGGLEMANzz

Schop :w
Hoe komt het dat de DOD:S conversatie gestaakt is? Hij wordt nog erg veel gespeeld, dus kom maar op met die discussies :)

Anyway, ik heb zaterdag het Source Premium Pack gekocht met een boeltje source games, waaronder DOD:S. In het begin was het eventjes wennen (lees 30 deaths, 3 kills) maar na een paar avondjes spelen ben ik al aardig verslaafd aan het raken. Ik begin de gameplay en het schieten al een beetje op te pikken (met name het rifle knallen, hier komen de CoD:UO skills nog wel bij van pas ;) )
Maar wat een gave game zeg, echt precies wat ik zocht!

Nog tips voor een beginnende speler? (buiten veel oefenen natuurlijk). Zoals ik al zei: ik begin het al wel aardig op te pikken, maar soms zitten er spelers bij die echt een ziekelijke sniper-aim hebben. Hoe schieten ze in godsnaam zo snel? Ze komen tevoorschijn en nog geen 1/4 seconde later lig je neer!

Zijn er misschien nog bekende 'noob-servers' waar ik een beetje in kan spelen :P Andere veel door GoT'ers bezochte servers?

Systemspecs
Abit KN8-SLI -|- AMD Athlon X2 4200+ -|- 2Gb Kingston Valueram -|- Connect3D X1800XT -|- Samsung SP2504C
Creative X-FI Xtremegamer -|- Icemat Siberia Black -|- Logitech G5

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:20

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik speel het ook weer veel laatste tijd.
Veelal op Franse servers. Die zijn toch een stuk gezelliger dan die nederlandse servers vol met scheldende kutpubers.. Ook verdenk ik veel van die kloothommels van cheaten tot de max. Ik game al jaren fps games ook in clanverband en ik zal echt niet zomaar good-aim verwarren met cheaten.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Waar ik me (mild) aan erger zijn die mensen die puur voor de frags spelen. Rot op en ga dan CS spelen! Dit spelletje win je toch vooral met vlaggen pakken, toch? (of, nieuw, TNT plaatsen, okay.)

Het zal ook wel een beetje aan mij liggen. Maar als ik zo'n kneus ergens onderaan zie hangen met geen, of misschien net 1, capture, en 20+ kills, dan denk ik bij mezelf wel eens "Gast, wat doe je hier?"

• ge-flopt
  • Registratie: februari 2001
Rifle werkt beter dan een sniper! Als je daar een beetje mee oefent kun je zelfs een stuk beter zijn dan snipers. Als je namelijk richt blijft een rifle stil hangen, een sniper maakt eigenlijk altijd omgevallen 8-jes. Waar ik meestal op let is of dingen ineens veranderen, dan meteen knallen :P Veel kans dat een tegenstander om het hoekje komt zetten.

Als je een beetje gelijke server wilt hebben, kijk dan regelmatig op servers met custom maps. Omdat andere die maps ook weinig gespeeld hebben heb je dus een betere kans

Goede servers:
Dodirectory: 195.242.236.212:27045
Band of Beavers: 81.19.208.137:27015

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
JumpStart schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:11:
Waar ik me (mild) aan erger zijn die mensen die puur voor de frags spelen. Rot op en ga dan CS spelen! Dit spelletje win je toch vooral met vlaggen pakken, toch? (of, nieuw, TNT plaatsen, okay.)

Het zal ook wel een beetje aan mij liggen. Maar als ik zo'n kneus ergens onderaan zie hangen met geen, of misschien net 1, capture, en 20+ kills, dan denk ik bij mezelf wel eens "Gast, wat doe je hier?"
Ik deel deze mening deels. Als sniper heb je totaal niks te zoeken bij een flag capture want dan is er altijd close combat en dan ben je vrij kansloos met een sniper rifle. Het zelfde geld voor MG's die moeten gewoon een bepaald gedeelde goed dicht houden zodat dat assault/rifleman/support gasten lekker kunnen rammen en de laatste flaggen pakken.

Meestatl speel ik als assault samen met mijn maatje. Maar als ik alleen speel, speel ik het liefste als sniper.

Mijn favo map is Donner (lekker groot, veel verschillende routes) en ik speeld dan ook altijd op de donner olny server van GTFO. Lekker vol altijd en altijd een admin aanwezig.

Het is wel jammer dat er vaak van die trieste nederlandse pubers rond lopen maar die worden vanzelf genegeerd en gekickt als ze stoer gaan lopen doen!

Ik hoop trouwens nog steeds op een source versie van CAEN. Dat was echt DE map voor DoD...

• Jiggleman

Jiggleman

Bedankt voor de suggesties!
Ik merk ook op dat veel (jeugdige) nederlanders zich online vaak nogal misdragen. Soms zit je in een server met 5 verschillende nationaliteiten en de chat wordt overspoeld door 2 nederlanders die elkaar verrot lopen te schelden 8)7 Toch kan ik er dan wel een beetje om lachen ;)

Nog een vraagje: Ik gebruik het aimen 'down the sight' eigenlijk alleen bij het verdedigen van een vlag o.i.d. Ik speel meestal vrij aanvallend en dan schiet ik eigenlijk voornamelijk 'from the hip'. Hoekje om strafen, opeens stilstaan en snel knallen... ook als ze ver weg staan. Schieten jullie in deze gevallen wel 'down the sight' of ook voornamelijk bij het verdedigen?

Bij bijvoorbeeld CoD schoot ik exclusief 'down the sight'. Daar was het schieten 'from the hip' niet echt te doen, en het aanzetten van je geweer ging iets sneller. Ik wil me bij DoD natuurlijk wel de goede technieken aanleren :*)

Systemspecs
Abit KN8-SLI -|- AMD Athlon X2 4200+ -|- 2Gb Kingston Valueram -|- Connect3D X1800XT -|- Samsung SP2504C

• Daspeed
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 04-12 20:24
Ik gebruik the sight bijna nooit, vooral omdat je een stuk van je gezichtsveld kwijtraakt en echt heel veel voordeel heb je er geloof ik ook niet van.

• Arfman
  • Laatst online: 22:49

Arfman

Drome!

Je hebt veel meer voordeel als je bukt terwijl je schiet, dramatisch meer accuracy.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760kWp |

• Jiggleman

Jiggleman

Ah ok bedankt :)
Ik was bang het 'fout' te doen, maar ik gebruik dus toch de 'juiste' technieken. Bukken werkt inderdaad erg goed, dat had ik al door ;)

Vanavond weer lekker een paar potjes spelen :9

Systemspecs

• SanderTje!
  • Niet online
ge-flopt schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:13:

Goede servers:
Bij die server zijn we trouwens nu bezig om de lag te verminderen, was irritant soms. Vandaag was de eerste dag dat admins weer in-game controls hadden via de Mani Admin Plug-in om de server te beheren. Hoop dat het nou beter gaat :)

Alle custom-maps staan er geloof ik ook weer op nu.

[Voor 6% gewijzigd door SanderTje! op 13-09-2006 17:41]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Ieder z'n ding hoor, maar ik moet custom maps juist niét hebben. Voor mij is dat een reden om een server compleet links te laten liggen.

• Jedi Geub
  • Niet online
Dat vind ik ook, je komt soms nog wel goede custom maps tegen maar vaak zien ze er niet uit... en ja, ik hecht wel veel waarde aan eye candy!!! Maar ook gameplay is belangrijk hoor :)

Gisteren weer heerlijke pot gespeeld op de GTFO server donner only! Toch leuk ondanks dat ik deze map al maaaaanden speel (lees sinds dod:s uit is) vond ik gisteren toch weer een andere tactiek. Ook heb ik mijn gisteren uitermate vermaakt met de rocket class en werd er weer heerlijk in teamverband gespeeld.

Wat mijn trouwens wel opvalt is dat er steeds minder mensen de rifleman class kiezen. Ondanks dat de gerrand sinds de 1na laaste update echt met sprongen vooruit is gegaan (snellere reload, minder recoil en meer damage).

• ge-flopt
SanderTje! schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:41:
[...]

Bij die server zijn we trouwens nu bezig om de lag te verminderen, was irritant soms. Vandaag was de eerste dag dat admins weer in-game controls hadden via de Mani Admin Plug-in om de server te beheren. Hoop dat het nou beter gaat :)

:P Eindelijk, die lag was soms wel irritant, maar gelukkig kwam dat niet te vaak voor, af en toe maar een lag van 1 of 2 sec. Is wel de beste server die ik tot nu toe gezien heb. Favo map, church yard! :P

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

ge-flopt schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:13:
Goede servers:
Band of Beavers: 81.19.208.137:27015
Wilkommen am front
Wolfschanse
Die with your boots on

Zijn er ook prima servers.

Waar ik idd ook van baal zijn campers aan eigen kant, liggen de hele tijd op de zelfde plek.
Kijk, een punt bewaken als laatste halte zoals bv in de laatste 2 maps waarbij men TNT moet plaatsten gebeurd in het echt ook, maar op andere maps is het ronduit irri, vaak heb je elke man nodig.
Je hebt ook spelers die rennen zonder enige strategie maar rond, juist door samen te werken kom je ergens.

*i2Paq is blij met zijn nieuwe 7800gs*

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

* JumpStart is meestal Support hoer :+

Ik wissel wel naar Rifle als ik ergens ver weg op een MG'er oid een granaat moet neerleggen, of naar Assault als ergens rook nodig is.

Oh, en ik spam ook geregeld B3 ("MG ahead") V6 en V5 (sniper en granaat) of C3 ("I need backup!") ter ondersteuning, C6 en C7 voor aanmoedigen van gebruik van smoke en granaten, plus V2 of juist V3 als ik reageer op een roep van een ander. Naast voicecom uiteraard.

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn favo class is Rifleman, lekker 2 granaatjes tactisch ergens neerploffen, zowel verdedigend als aanvallend goed te gebruiken. Daarnaast speel ik vaak als MG, lekker tactisch ergens gaan zitten, de uitdaging is dan of om steeds van positie te wisselen of om een dergelijk goede plek te vinden dan men je bijna niet neer kan schieten.

Classes zoals Assault vind ik dan weer minder, die zijn echt alleen voor close combat geschikt, veel te onnauwkeurig voor het betere afstandswerk.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Arfman schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:31:
[...]

Classes zoals Assault vind ik dan weer minder, die zijn echt alleen voor close combat geschikt, veel te onnauwkeurig voor het betere afstandswerk.
True, maar dat is een kwestie van je tactiek afstemmen op je class. Goed je route kiezen, op basis van wat je in je tengels hebt, is essentieel. Ik moet hier trouwens nog even aan toevoegen dat de Support nog best wel aardig wil op medium range, goed de recoil compenseren helpt.

Wat ik wel een manco vind aan Support is dat je niet meteen kan meppen met secondairy fire, zoals wel met Assault kan.

• Jedi Geub
  • Niet online
De BAR vind ik echt onhandelbaar, veels te veel recoil tenopzichte van de german gun... Wat Arfman zegt over de MG class dat vind ik ook. Gewoon een deel vasthouden in je eentje geeft een kick!

• Arfman

Arfman

Drome!

JumpStart schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:38:
[...]

True, maar dat is een kwestie van je tactiek afstemmen op je class. Goed je route kiezen, op basis van wat je in je tengels hebt, is essentieel. Ik moet hier trouwens nog even aan toevoegen dat de Support nog best wel aardig wil op medium range, goed de recoil compenseren helpt.

Wat ik wel een manco vind aan Support is dat je niet meteen kan meppen met secondairy fire, zoals wel met Assault kan.
Klopt, als je Assault bent moet je niet bji Avalanche proberen om de sniper in het US housje te pakken :+
Maar ik vind Rifleman juist zo leuk omdat het veelzijdig is. Je kunt granaten echt ver afvuren, om de defense wat te weakenen vlak voor een aanval, je kunt lekker sniperen maar ook close combat is het best een goed wapen, als je eerste schot maar raak is.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Jedi Geub schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:37:
De BAR vind ik echt onhandelbaar, veels te veel recoil tenopzichte van de german gun... Wat Arfman zegt over de MG class dat vind ik ook. Gewoon een deel vasthouden in je eentje geeft een kick!
MG class heeft inderdaad een ondersteunende rol. Als je daar naar speelt? Prima. Iedere tactisch nuttige MG'er krijgt van mij dan ook bijna standaard een doosje ammunitie toegeworpen.

Zelf blijf ik toch vooral kiezen voor Assault, of Support, en dan de close combat opzoeken en waar mogelijk vlaggen pakken. Als ik kan kiezen tussen een vlag pakken en daarbij mogelijk het leven laten, of op veilig spelen en dan maar in dekking blijven, dan ga ik vrijwel altijd voor de vlag. Op vlaggen (of TNT) win je, frags zijn ondergeschikt.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

komen er wel eens mensen op de Contention DOD server?
213.19.131.185:27015

beetje labiele server qua publiek maar als er eenmaal een leuke groep is vermaak ik me er prima. Vooral omdat je stats ook uitgebreid gelogt worden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Ik ben op contention redelijk vaak te vinden ja. Laatste keer stats stond ik iig (krap aan) in de top 100. Niet dat me dat verder nog kan boeien hoor...

• ge-flopt
SanderTje! schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:41:
[...]

Waar die server ook vaak last van heeft is dat hij er zomaar uitklapt. En daarna duurt het weer even voordat hij weer draait en dan is er weer een uur voorbij voordat het weer fatsoenlijk vol is. Dat is eigenlijk wel irritant. Net ook weer.

Gelukkig is het meestal tijdens custom maps en worden die er dan wel zo snel mogelijk uitgehaald.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

En tsja, het was ooit, vroegah, dikke pret en geregeld geen-binnenkomen-aan op de Strikerz.net servers, die ooit eens als gameservers zijn afgesplitst hier van tweakers.net. Maar die toko staat leeg, is speler-loos. Erg jammer

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja strikerz.net was echt de sublieme NL server voor meerdere games vroegah
http://www.strikerz.net/i...nu=Server&server=Overview
helaas zijn ze down anders konden we daar toch 'ons' huis van maken? :)

bij Enemy Territory spelers @ GoT was het altijd XS4ALL wat de klok sloeg. Hebben die ook DODs servers?

verdomd ja!
Half-Life 2 - Day of Defeat: Source
XS4ALL DoDS-01
194.109.69.70:27015
Players: 0/24
Current map: dod_donner

XS4ALL DoDS-02
194.109.69.71:27015
Players: 0/24
Current map: dod_anzio

hmm eens even in de gaten houden dan

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Strikerz.net DoD:S server: 213.239.178.50:27015

Maar ja, userbase is verdampt. En het forum is stuk, ook nog eens :| Die ene DoD:S server doet het op zich prima, als er volk is.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo heb je het erover zo loop je ze tegen het lijf.
Ik type het postje hierboven en join een server. Zie ik daar een duo [strikerz.crew]naam
ik, het zal toch niet..

en jawel

als wij nou even volk regelen voor op die servers :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Psssst, * JumpStart = hydrazine ;)
Er is dus zeg maar enige vorm van belangenverstrengeling: Ik ben er admin, al valt daar momenteel weinig te adminnen...

• MooDyBLueS
Dodirectory blijft voor mij de leukste server. Stond voor de stats reset rond de 20e plaats en nu na de stats reset even een paar dagen op 9 gestaan, maar helaas nu weer op 16 geloof ik. Komt omdat ik vaak iets teveel op vlaggen afren en niet om mij heen kijk, waardoor mijn kill-to-death ratio niet hoger is dan 1.20.

Het leukste blijf ik echter de vele gevarieerde custom maps vinden. Niet dat ik dat leuker vind dan de official maps, maar wel omdat je elke keer weer opnieuw je route en strategische punten moet gaan bedenken.
Een wat vaker gespeelde custom map is een trainingsmap, die geloof ik iets als big_training_orange ofzo heet. Hij is in ieder geval erg oranje gekleurd. Buiten het feit dat het natuurlijk niks weg heeft van WWII, zou dit zo een official map kunnen zijn, zo goed is de lay-out en balancing van deze map. Hier kan ik echt uren achter elkaar op spelen.

@ SanderTje: wat is jouw nick op Dodirectory?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb me zuur gezocht maar kan het niet (meer) vinden.
Is het mogelijk binnen Steam/DoD:S default je stats zoals Ping/FPS etc. op je scherm te krijgen?
Dit had ik eerst wel maar na een herinstall van mijn Pc is het verdwenen.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

net_graph 0/1
net_graphpos [getal] voor positie

1, 2, 3 enz geven default posities, bij grote getallen is de positie in kleine stapjes. Ik gebruik zelf graphpos 400

• SanderTje!
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op zondag 17 september 2006 @ 01:43:
Dodirectory blijft voor mij de leukste server. Stond voor de stats reset rond de 20e plaats en nu na de stats reset even een paar dagen op 9 gestaan, maar helaas nu weer op 16 geloof ik. Komt omdat ik vaak iets teveel op vlaggen afren en niet om mij heen kijk, waardoor mijn kill-to-death ratio niet hoger is dan 1.20.

Het leukste blijf ik echter de vele gevarieerde custom maps vinden. Niet dat ik dat leuker vind dan de official maps, maar wel omdat je elke keer weer opnieuw je route en strategische punten moet gaan bedenken.
Een wat vaker gespeelde custom map is een trainingsmap, die geloof ik iets als big_training_orange ofzo heet. Hij is in ieder geval erg oranje gekleurd. Buiten het feit dat het natuurlijk niks weg heeft van WWII, zou dit zo een official map kunnen zijn, zo goed is de lay-out en balancing van deze map. Hier kan ik echt uren achter elkaar op spelen.

@ SanderTje: wat is jouw nick op Dodirectory?
Jij bedoelt de 3xi_bigger_trainmap, die map met die grijze vloer en oranje wanden, die dev-textures :)

Mijn nick daar is [DIR-Mod] Sander. Jouwe? MooDyBLueS?

En btw, vlaggen capturen levert veel meer op dan kills (bij ons iig.). Dus dan kun je ook nog es blij zijn met zo'n ratio als je veel vlaggen pakt. :)

[Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 18-09-2006 13:42]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Wat ik een beetje sneu vind is dat veel stats nog compleet niet zijn aangepast voor DoD:S. Zie contention bijvoorbeeld, maar ook de HL stats die op strikerz.net gebruikt werden: headshots

:? :X :? Hallo lieve mensen, de DoD:S game engine "ziet" (of iig telt) geen headshots.

Flag captures/defends/TNT plants/TNT defuses ? Wasdah?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hehe ik vond dat ik al zo genant weing headies had (0 dus).. vandaar.

Ik erger me dagelijks trouwens groen en geel aan de insteek die mensen bij dit spel hebben. Menig maal sta ik stra bovenaan. Joh, goed van je Guerilla (jazzper). Neuh want mijn k/d ration is precies het tegenovergestelde verhaal :) Ik ga ALTIJD voor objectives. Ren me liever 10x dood op een vlag en dan mapwinst dan dat ik een k/d ratio heb die pwnt. Soms verlies je dan met je team dus een map, heb ik noem eens wat 6 obj punten en de rest 0 of 1... Dan is het niet vreemd dat we verloren hebben ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben gisteravond op Avalanche ruim een half uur in de weer geweest, constant om 1 MG-er uit te schakelen die zich heel slim verschanste in het window, die vaak gebruikt wordt door snipers. Een k/d ratio om van te huilen, ook geen objectives, maar wel ervoor gezorgd dat mijn team de fountain kon capturen.

• Jedi Geub
  • Niet online
Het enige nadeel van DoD:S vind ik de te grote hud icons... iemand enig ideen hoe ik dat allemaal weg kan halen zodat ik alleen een crosshair heb?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Jedi Geub schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:27:
Het enige nadeel van DoD:S vind ik de te grote hud icons... iemand enig ideen hoe ik dat allemaal weg kan halen zodat ik alleen een crosshair heb?
Het is te modden, zie : JumpStart in "[PC] Day of Defeat: Source"

• Jedi Geub
  • Niet online
ik ga er even achteraan, ziet er niet makkelijk uit weer... zucht... wordt echt gek van al die reclame text troep en die HUGE iconen als ik weer eens iemand voor zijn flikker knal..

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

JumpStart schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:56:
net_graph 0/1
net_graphpos [getal] voor positie

1, 2, 3 enz geven default posities, bij grote getallen is de positie in kleine stapjes. Ik gebruik zelf graphpos 400
Bedanktt, maare, hoe start ik dat op (n00b here).

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

i2Paq schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:17:
[...]

Bedanktt, maare, hoe start ik dat op (n00b here).
Eerst: Options --> Keyboard --> Advanced --> Enable developer console (~) aanzetten

Vervolgens met de tilde, ~ dus, rechts van de '1' kan je de console openen. Dit kan zowel in-game als pre-game. Daar de commando's invoeren.

• EvilBert380
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 28-01-2015
JumpStart schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:21:
[...]

Eerst: Options --> Keyboard --> Advanced --> Enable developer console (~) aanzetten

Vervolgens met de tilde, ~~ dus, rechts van de '1' kan je de console openen. Dit kan zowel in-game als pre-game. Daar de commando's invoeren.
Eigenlijk wil ie links zeggen.......

Leuk Is Kastanjes

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

D'oh :+ Ja, andere rechts :D

Oh, en nee, je hoeft niet op de shift te drukken. ` dus.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

Grrrr :(

"Server uses different class table"

Ik kom momenteel geen van m'n favs in. Bummer. Voor de zekerheid even een validation doen op de game files en Steam onderuit schoppenen opnieuw opstarten...

• SanderTje!
  • Niet online
JumpStart schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:14:
Grrrr :(

"Server uses different class table"

Ik kom momenteel geen van m'n favs in. Bummer. Voor de zekerheid even een validation doen op de game files en Steam onderuit schoppenen opnieuw opstarten...
Ik heb hetzelfde, heel vervelend :) Ligt waarschijnlijk aan de servers...

[Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 20-09-2006 18:33]

• Hollanda
  • Nu online
en deze server?

82.94.220.45:27015

Edit: verkeerde ip :P

[Voor 27% gewijzigd door Hollanda op 21-09-2006 03:17]

• SanderTje!
  • Niet online
Wat moet een CSS server in een DoDs topic? :o Menig DoDs-player heeft een hekel aan CSS-servers ;) Alhoewel, misschien binnenkort weer es een keertje CSS doen.

Tot op heden is het probleem op een aantal servers nog niet opgelost in ieder geval.

[Voor 22% gewijzigd door SanderTje! op 21-09-2006 02:58]

• Jedi Geub
  • Niet online
Waar ik echt heel veel last van heb is dat steam mijn fav's niet onthoud en dat mijn server list raar is. Ik moet al die balkjes gaan uitschuiven omdat alles in elkaar gevouwen is.... erg irritant en het is steeds als steam opstart....

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn favs bewaart-ie ook niet. Erg vreemd.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jedi Geub schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:03:
Waar ik echt heel veel last van heb is dat steam mijn fav's niet onthoud en dat mijn server list raar is. Ik moet al die balkjes gaan uitschuiven omdat alles in elkaar gevouwen is.... erg irritant en het is steeds als steam opstart....
Same here! En dat heb ik al erg lang, heb zelfs daarom alles er een keer opnieuw opgezet...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Ich will feiern!

guttegut, wat een gepruts bij Valve zeg... Gisteren 3 game updates, vandaag een platform update, en een heleboel servers zijn door de update off-line.

Strikerz is <not responding> momenteel up, (werdt aan gewerkt) en Contention heeft nog een restart nodig na de update van gisteren, daar spelen alleen bots momenteel.

Ok, Alle ballen verzamelen!

Eens kijken of er zo weer volk te trekken is op 213.239.178.50:27015

[Voor 16% gewijzigd door JumpStart op 21-09-2006 17:54]

• Jiggleman

Jiggleman

Ik heb eerlijk gezegd nog geen enkel probleem gehad met steam. Fav's worden gewoon onthouden etc. Maar ik gebruik het ook pas een paar weken :)

Anyway, gisteren merkte ik dat na de 'Source multiplayer' update mijn performance echt veel minder was bij DoD:S! Eerst kwam mijn fps nooit onder de 60 (nou ja, bijna nooit) Nu hing hij met grote regelmaat rond de 30fps! Het speelde daarbij ook gewoon minder lekker :'(

Misschien was het eenmalig, ik zal het zo nog eens proberen... Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om de instellingen lager te zetten vanwege een update 8)7

Edit: Die performance drop was mijn eigen schuld... Ik had per ongeluk in mijn videokaart progje nog een 6xAA en 16xAF profile aan staan van een andere game 8)7
Was per ongeluk vergeten 'restore previous settings after game end' aan te vinken in een game-profile waardoor de hele tijd die verkeerde profile aan stond :$

[Voor 22% gewijzigd door Jiggleman op 01-10-2006 14:41]

Systemspecs

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee