Tsja, de fora zijn er niet alleen om de makers van DoD:Source of welk ander spel slechts veren in hun achterste te steken. Ze zijn ervoor om positieve EN negatieve feedback te geven. Het mooie van DoD is/was dat de ontwikkelaars goed luisterden naar de community. DoD is toch altijd een buitenbeentje geweest die een andere gameplay had dan de andere WW2 games. Zal ook wel een goede reden zijn waarom dit spel het zo lang heeft uitgehouden en een behoorlijke grote schare fans heeft opgebouwd in de loop der jaren.Jazzper schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:37:
Ja maar als je op steampowered en dayofdefeat.net forums kijkt wordt elke vraag over Source (technisch/inhoudelijk whatever) van mensen die WEL enthousiast zijn monddood gemaakt met een afgeleide discussie over 1.3 vs source..
Source is niet de zoveelste versie van DOD 1.. HEt is een nieuw/ander spel. Als je het niet zint blijf dan lekker 1.3 spelen denk ik dan. En als je teleurgesteld bent over source dan kan dat best maar val daar de fans van source niet mee lastig. Maar dat is mijn mening.
Iedere DoD fan keek uit naar DoD:Source, omdat de oude DoD toch wel gedateerd begon te raken wat graphics en andere technische mogelijkheden betreft. Het grootste deel van de community was goed tevreden met de gameplay. Juist de gameplay was uniek !
Ik vind het dus niet gek dat de fans teleurgesteld zijn in de huidige DoD:Source. Vrijwel iedereen is het erover eens dat de graphics fantastisch zijn, de (slechts) 4 maps zijn goed ontworpen.
Dus wat dat betreft een echte verbetering tov de oude.
Maar waar ook de meeste fans het over eens zijn is dat er niet gemorreld moet worden aan de gameplay. Men wil hier geen veranderingen in, omdat daarmee de ziel, het bestaansrecht van DoD wordt aangetast. Er zijn reeds genoeg andere games die mooie graphics hebben en arcade achtige gameplay. Daar heb je DoD:Source niet voor nodig !
Maargoed, dit is algemeen bekend.
Wat ik alleen maar wil aangeven is dat de fora juist gebruikt worden om vanuit de community verbeteringen aan te dragen zodat de devs daarmee (hopelijk) een beter idee krijgen hoe DoD:S voor de hardcore DoD speler weer aantrekkelijk te maken. Schelden op de devs of Valve zonder onderbouwing is inderdaad ook niet de manier. Maar de meeste threads die ik lees worden door 'volwassen' personen gepost en geven hun opbouwende kritische mening.
Ondanks dat ik ook mijn kritische punten heb, speel ik vrijwel elke dag wel een paar DoD:S ronden.
Ik heb reeds een paar erge leuke scenes gezien waarbij het ragdoll systeem echt lol geeft tijdens het spelen. Gezien dat na het ontploffen van een handgranaat iemand de lucht in vloog en uiteindelijk met zijn voeten in de bomen bleef hangen, op zijn kop. Hilarisch gewoon !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j