[PC] Day of Defeat: Source

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Jazzper schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:37:
Ja maar als je op steampowered en dayofdefeat.net forums kijkt wordt elke vraag over Source (technisch/inhoudelijk whatever) van mensen die WEL enthousiast zijn monddood gemaakt met een afgeleide discussie over 1.3 vs source..
Source is niet de zoveelste versie van DOD 1.. HEt is een nieuw/ander spel. Als je het niet zint blijf dan lekker 1.3 spelen denk ik dan. En als je teleurgesteld bent over source dan kan dat best maar val daar de fans van source niet mee lastig. Maar dat is mijn mening.
Tsja, de fora zijn er niet alleen om de makers van DoD:Source of welk ander spel slechts veren in hun achterste te steken. Ze zijn ervoor om positieve EN negatieve feedback te geven. Het mooie van DoD is/was dat de ontwikkelaars goed luisterden naar de community. DoD is toch altijd een buitenbeentje geweest die een andere gameplay had dan de andere WW2 games. Zal ook wel een goede reden zijn waarom dit spel het zo lang heeft uitgehouden en een behoorlijke grote schare fans heeft opgebouwd in de loop der jaren.

Iedere DoD fan keek uit naar DoD:Source, omdat de oude DoD toch wel gedateerd begon te raken wat graphics en andere technische mogelijkheden betreft. Het grootste deel van de community was goed tevreden met de gameplay. Juist de gameplay was uniek !

Ik vind het dus niet gek dat de fans teleurgesteld zijn in de huidige DoD:Source. Vrijwel iedereen is het erover eens dat de graphics fantastisch zijn, de (slechts) 4 maps zijn goed ontworpen.
Dus wat dat betreft een echte verbetering tov de oude.

Maar waar ook de meeste fans het over eens zijn is dat er niet gemorreld moet worden aan de gameplay. Men wil hier geen veranderingen in, omdat daarmee de ziel, het bestaansrecht van DoD wordt aangetast. Er zijn reeds genoeg andere games die mooie graphics hebben en arcade achtige gameplay. Daar heb je DoD:Source niet voor nodig !

Maargoed, dit is algemeen bekend.

Wat ik alleen maar wil aangeven is dat de fora juist gebruikt worden om vanuit de community verbeteringen aan te dragen zodat de devs daarmee (hopelijk) een beter idee krijgen hoe DoD:S voor de hardcore DoD speler weer aantrekkelijk te maken. Schelden op de devs of Valve zonder onderbouwing is inderdaad ook niet de manier. Maar de meeste threads die ik lees worden door 'volwassen' personen gepost en geven hun opbouwende kritische mening.

Ondanks dat ik ook mijn kritische punten heb, speel ik vrijwel elke dag wel een paar DoD:S ronden.
Ik heb reeds een paar erge leuke scenes gezien waarbij het ragdoll systeem echt lol geeft tijdens het spelen. Gezien dat na het ontploffen van een handgranaat iemand de lucht in vloog en uiteindelijk met zijn voeten in de bomen bleef hangen, op zijn kop. Hilarisch gewoon !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 16:59

Jazzper

BB4E^Guerilla

^^ ja maar... het gaat mij erom dat werkelijk elk topic wordt verneukt door die discussie. Echt alles wordt gerelateerd aan 1.3. Werkelijk waar, inhoudelijke vragen over Source zelf worden doodleuk met 2 posts teruggekoppeld naar 1.3 en flamewar gebeuren enzo :/

maar goed, laten we vooral dat hier niet doen :)

dit weekend op een LAN: maps laden 10x sneller, 0,0 lag etc.. bewijst maar weer dat het echt de netcode is die fucked is imo

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Jazzper schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:29:
^^ ja maar... het gaat mij erom dat werkelijk elk topic wordt verneukt door die discussie. Echt alles wordt gerelateerd aan 1.3. Werkelijk waar, inhoudelijke vragen over Source zelf worden doodleuk met 2 posts teruggekoppeld naar 1.3 en flamewar gebeuren enzo :/

maar goed, laten we vooral dat hier niet doen :)

dit weekend op een LAN: maps laden 10x sneller, 0,0 lag etc.. bewijst maar weer dat het echt de netcode is die fucked is imo
Het is maar wat je fucked noemt. Er was een tijd dat de gemiddelde online gameplay met een ping van meer dan 100 gewoon absoluut bagger was, warping all over the place, en dat het pas lekker ging bij sub 20 pings. Dat verschilde per gamesoort, want UT pings waren niet direct te vergelijken met Q3 pings, om maar wat te noemen. Nu is de praktijk dat zelfs op 100 er nog redelijk acceptabel te spelen valt en sub 50 gaat prima.

Ok ok, er zijn altijd wel die "leet" config tweakers die er last van hebben (lees: die het merken en erover zeuren, en hard ook) maar overall is netcode in de loop der jaren toch stukken beter geworden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://dod.nu.tmpurl.com/images/articles/argentan/argentan16.jpg Afbeeldingslocatie: http://dod.nu.tmpurl.com/images/articles/argentan/argentan18.jpg Afbeeldingslocatie: http://dod.nu.tmpurl.com/images/articles/argentan/argentan09.jpg

grote pic alhier: http://www.hardgamers.org/s0106/img10/4df2ee4f1.jpg

wat een stilte hier, maar goed

hoe vinden jullie dod_argentan?
even los van het feit dat ik liever bugfixes had gehad.

ik vind het een coole map. Heel mooi verzorgd, veel detail, leuke hoogteverschillen.
Eerst vond ik het nogal een long distance wapens map, maar al die close combat gevechten in die huizen en het station compenseren dat prima. Ook de vliegtuigen zijn wel cool gedaan maar gaan beetje vervelen na een tijdje.

Op de server waar ik speelde verloor Allies de hele tijd. Of axis zijn in het voordeel op deze map of allies team suckte gewoon big time. Moet er nog meer van zien.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Of je kijk hier even voor info en mooie (grote screens) van dod_argentan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:30
Ik vind die nieuwe map echt bagger, komt misschien ook omdat ik de andere maps redelijk ken. Ik had eigenlijk ook liever gezien dat ze nog een paar andere maps uit de oude DOD nagemaakt hadden. bv die map met dat standbeeld van dat paard in het midden. (kom effe niet op de naam), maar dan wel niet de laatste, maar die van een versie eerder.
Die nieuwe map ziet er wel weer mooi uit, maar ik vind het gewoon geen prettige map om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Mijn eerste ervaring met de nieuwe map was wel ok. Mijn clannies vonden het wel een leuk idee om een PCW erop te spelen, die we overigens dik wonnen. :P

Ik vind het wel een aardige map en om nou meteen te zeggen dat het een bager map is, zoveel kan je hem niet gespeeld hebben.. Maar ja ieder zijn mening. Het is idd een map voor de long distance wapens iets wat ik overigens zeer ok vind aangezien ik zelf light ben en omdat de andere maps meer in het voordeel zijn van de ahum.. sproeiers. :)

En @ hierboven die map heet Caen en imho een bagger map ;) . Ze moeten mappen zoals Saints, Kalt, Northbound, Harrington gaan remaken. Dat zijn de imho goede mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hebben jullie de map DoD_Salerno al eens gespeeld ?

Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3
Screenshot 4

Download map -> hier

Ook een erge mooie (custom) map, zeer gedetaileerd !

En er komt weer een nieuwe aan, die ziet er ook wel lekker uit.
Check hier eens !

Er zitten nu slechts 5 officiele maps bij DoD:S, maar er zijn nu reeds een paar erge mooie custom maps die kwalitatief zo hoog staan dat ze wat mij betreft zo door Valve kunnen worden 'overgenomen'.

Hier nog een paar screenshots en info over DoD_dijon, hier

Een handige site met info over map releases is lanmaniax

Dus we mogen niet klagen over het aantal maps !

[ Voor 29% gewijzigd door Xymox op 04-12-2005 13:48 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb last van dat dod source steeds vast loopt na een tijd spelen (niet steeds een vaste tijd).

Andere games doen et wel en prime ook. Zijn er bekende bugs ofzo ? of moet ik het ergens anders zoeken ?

(ik vind de nieuwe dod eigenljik best gaan ondanks alle misschien wat negatieve verhalen, maar de graphics zijn echt verbluffend :) )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Waar ik af en toe (toen ik wxp had regelmatig) is dat het spel eruit klapte (of textures fucked up waren), maar dat was volgens mij een probleem met de drivers. Na een herinstallatie met w2k werkt alles perfect, nog maar 1 keer echt een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

DoD: S is gewoon de bom! Speel het iedere dag met een maat van me, wij spelen eigenlijk van alles van BF2 tot aan COD, NFS tot Unreal. Maar altijd komen we na verloop van tijd terug bij dod. Sinds de update naar de source engine is het alleen maar verslavender geworden want de snelle gameplay, top grapix en goede map layout is het gewoon super lachen om dit te spelen.

En iedereen die loopt te janken, ga lekker wat anders doen dan... ik heb nog nooit meegemaakt dat er na een update positieve geluiden van mensen kwamen. Tenminste hoor ik wel maar die posten het niet, alleen de zeikerd hoor je overal boven uit, zo ongeloofelijk nederlands!

DOD RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Jedi Geub schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:45:
DoD: S is gewoon de bom! Speel het iedere dag met een maat van me, wij spelen eigenlijk van alles van BF2 tot aan COD, NFS tot Unreal. Maar altijd komen we na verloop van tijd terug bij dod. Sinds de update naar de source engine is het alleen maar verslavender geworden want de snelle gameplay, top grapix en goede map layout is het gewoon super lachen om dit te spelen.

En iedereen die loopt te janken, ga lekker wat anders doen dan... ik heb nog nooit meegemaakt dat er na een update positieve geluiden van mensen kwamen. Tenminste hoor ik wel maar die posten het niet, alleen de zeikerd hoor je overal boven uit, zo ongeloofelijk nederlands!

DOD RULEZ
Jij vindt DoD:S de bom. Dat kan. Mensen die janken? Of gewoon onderbouwde kritiek geven?
Beetje meer nuance mag best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nuance is inderdaad wel het instrument der tactvollen.

maar toch snap ik zijn gevoel wel. Ik geniet nog dagelijks van de source engine maar het valt me wel op hoeveel gezevert en gezeken er wordt over Valve. Ze komen hun plichten niet echt na naar mijn mening maar toch blijf IK het een leuk spel vinden. Hoe mensen kunnen zeuren zeg. Ga dan lekker een ander spel spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Mja. Laten we maar ophouden met al het heen en weer geflame en verder gewoon inhoudelijk gaan discussieren.

Btw BB4E zin in een PCweetje tegen Sixpack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja prima, volgens mij heb ik op een pub ook al eens semi afgesproken met iemand van sixpack.
#bb4e anders of ons forum op www.bb4e.nl
liefst ma,di,do,vr avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

CCRRRRISISSSSSSSSSSSSS!!!!elf

Met dod_argentan begint het erg vervelende trekjes aan te nemen ... mijn Radeon 9700 non-pro begint erg moeite te krijgen met acceptabele framerates trekken op deze map. Ik hoop dat het server-side was, maar ik vrees het ergste...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Zitten avalanche en caen niet bij DoD:source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Avalanche zat bij de release van DoD:S samen met Donner, Flash en Anzio. Allemaal remakes.

Argentan is nieuw erbij gekomen, Caen zit er dus (nog ??) niet bij als remake van een originele DoD map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Jazzper schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:48:
ja prima, volgens mij heb ik op een pub ook al eens semi afgesproken met iemand van sixpack.
#bb4e anders of ons forum op www.bb4e.nl
liefst ma,di,do,vr avond
Dat was waarschijnlijk ik. * plapz0r is [Sixpack]Klaas. :)

Ik drop binnenkort wel even langs in jullie IRC kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

JumpStart schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:39:
Avalanche zat bij de release van DoD:S samen met Donner, Flash en Anzio. Allemaal remakes.

Argentan is nieuw erbij gekomen, Caen zit er dus (nog ??) niet bij als remake van een originele DoD map.
Ik las op de steamforums een intervieuw met de originele mapper van Caen. Hij was zelf bezig met een remake, maar de mannen van valve hadden contact opgenomen en dit graag samen met hem te doen, grote kans dus dat er een caen map aan komt!!

Verder is valve ook bezig met de missie maps die DoD had en komen er bij de eerste volgende update bug fixes en tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Goed nieuws dat ze bezig zijn. Alhoewel ik nog steeds niet begrijp wat men zo denderend aan Caen vindt. Ik speel zeer actief DoD1.3 en DoD:S en Caen komt op de meeste servers zelden voorbij. En als ie al voorbij komt stroomt de server leeg. Eerstvolgende map die ze mogen remaken imho is Saints.
Daarna Kalt en Northbound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

xXPLAPXx schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:18:
Goed nieuws dat ze bezig zijn. Alhoewel ik nog steeds niet begrijp wat men zo denderend aan Caen vindt. Ik speel zeer actief DoD1.3 en DoD:S en Caen komt op de meeste servers zelden voorbij. En als ie al voorbij komt stroomt de server leeg. Eerstvolgende map die ze mogen remaken imho is Saints.
Daarna Kalt en Northbound.
Ieder heeft zo z'n eigen voorkeur...

Voor mij was de meest intense, zenuwslopende en uitdagendste pot DoD ooit op dod_schwetzingen op een pub server. Een spontane friendly tegen een stel prettig gestoorde fransen: 5 vs 5 plus public aanvulling voor een totaal van 8 vs 8, en dat ging meer dan een uur lang gelijk op. Waanzinnig gewoon _o_

Aan de andere kant ... Op die map was het gewoon keihard een vereiste dat je goed samenwerkte, anders was het niet te doen. De meest brute vernedering heb ik ook helpen uitdelen op diezelfde map... Eerst een ronde lang aan moeten horen "dat deze map niet te doen is!!" en vervolgens na de mapwissel binnen 2 minuten (!!!) rush rush alle vlaggen te pakken hebben. "Zie je nou wel dat het kan?" })

Dus wat is een goeie map?

Kijkend naar Counterstrike, ik was zelf juist altijd fan van de korte-afstand-raggen-maar mappen, zoals bijvoorbeeld cs_747 en cs_backalley. Heerlijk om daar met auto shotgun doorheen te denderen. Maar welke maps worden nog steeds het meeste gespeeld ? Jawel :/ de_dust en de_dust2.

Met andere woorden, een goede map is nog niet per sé een populaire map, en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik speel dod ook al vanaf de 2e alpha versie, maps waren toen totaal niet overzichtelijk maar wel super super tof!

Persoonlijk vind ik die ene map tof (ben de naam kwijt...) Als allied en duitser loop je in een dorp met een weg omhoog dat uitkomt op een plein met een kerk. Die map heeft allemaal tussendoor gangetjes en is erg cool met 24 man!

Ben de naam kwijt is echt een top map die moeten ze omzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Yes!!!! Caen in de remake... Wel de een na laatste versie aub, dat gebouw langs het paard en aan de kant van de allies, was in de laatste versie niet meer te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Jedi Geub schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:27:
Ik speel dod ook al vanaf de 2e alpha versie, maps waren toen totaal niet overzichtelijk maar wel super super tof!

Persoonlijk vind ik die ene map tof (ben de naam kwijt...) Als allied en duitser loop je in een dorp met een weg omhoog dat uitkomt op een plein met een kerk. Die map heeft allemaal tussendoor gangetjes en is erg cool met 24 man!

Ben de naam kwijt is echt een top map die moeten ze omzetten!
Avalanche. Meest gespeelde map nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Mijn broertje en ik hebben allebei dod:s gekocht. We spelen dus vanaf hetzelfde ip en regelmatig op dezelfde server.
Elke keer als ik "dood" ben, dan krijg ik zo'n melding die lijkt op: "you have been temporarily blinded for ghosting with another player from same ip"......
Kan ik niet vanaf hetzelfde ip in dezelfde server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Waarschijnlijk is dat gedaan om ervoor te zorgen dat jij niet je broertje kunt helpen. Als er iets aan de hand is kun je bijwijzie van achter je kijken en dan zeggen waar hij moet schieten. Is een vorm van Anti-cheat denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

ah ok, zo had ik er nog niet over nagedacht :) Zou inderdaad best kunnen gezien het alleen gebeurd als ik 'dood' ben en dan meestal degene in beeld komt die mij heeft gekilled.
Maar ja, als je teamspeak hebt, dan is dat natuurlijk hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG ..check dit: http://www.bit-tech.net/g...ource_film_effects/1.html

...download het fimpje op de laatste pagina! de download is traag, maar het wachten meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Zeer indrukwekkend !

De grote trailer (de download op de laatste pagina) ziet erg gaaf uit, maar de mooiste uit de serie is waar Foc en motion blurr wordt getoond zonder het grain effect.

Grain is grappig, maar totaal niet handig bij online spelen. Om trailers te maken of kleine films is het uitermate geschikt om een meer authentiek gevoel te geven.

Ik zie het zo. Een FPS is in mijn ogen goed als deze in staat is je het gevoel te geven dat je midden in de actie zit, alsof het beeld wat je ziet de werkelijkheid is en dat je in de omgeving wordt gezogen.

Effecten die het oog simuleren en daarmee het gevoel versterken dat je er midden in zit passen prima in FPS games. Effecten die puur ontstaan zijn door technologie en vooral het gebrek van kwaliteit van die technologie zijn juist elementen die niet in de werkelijkheid voorkomen. Het grain effect of zwart-wit beeld bijvoorbeeld is een gebrek of een tekortkoming van een menselijke uitvinding. Slecht fotopapier of lenzen of foto ontwikkeltechnieken leveren slechte kwaliteit resultaat op. Bij oude films is dat dus duidelijk te zien. Naar mate de technologie verder ontwikkelt, verdwijnen die nadelige effecten.

Grain toevoegen aan een beeld is dus het simuleren van oude technologie om deze te benadrukken. Het zal hiermee niet het gevoel geven dat je naar de werkelijkheid zit te kijken, maar naar een oude film. De trailer van DoD:S geeft je dus het gevoel naar een oude film te kijken, wat uiteraard prima is.
De voorbeeld video's waarin alleen de out of focus en motion blurr zijn toegevoegd zijn veel indrukwekkender en geven je echt het idee dat je midden in de actie zit.

Er wordt gesproken over dat bij de volgende update van DoD deze effecten zijn toegevoegd. Ik kan niet wachten !

[ Voor 61% gewijzigd door Xymox op 10-12-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

xXPLAPXx schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:44:
[...]

Avalanche. Meest gespeelde map nog steeds.
Nee die is het niet, die ken ik wel :) zat er pas in dod 1.3 in. Zal we l ff zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe custom map gereleased....DOD_TORA

http://dayofdefeat.net/fo...358651d15c&threadid=58337

Download Links:

BSP Format (21.8 Mb):

http://mapmonger.com/files/dod_sora_b3.rar

reviews zijn goed ... :Y)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 14:22
Yeyyy, de update/patch is uit!! Eindelijk. Even de changelog:
Day of Defeat: Source Update Available
December 22, 2005, 6:59 pm · Erik Johnson
Updates to Day of Defeat: Source have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

* Allied Garand is now more accurate
* Allied 30cal machine gun is now more accurate
* Made the garand sight ring larger when in iron sights.
* Moved Axis k98 rifle iron sight model away from the player slightly.
* View model no longer sways in iron sight mode
* Decreased the recoil on the Allied Garand when in iron sights.
* Fixed bug where Allied 30cal machine gun would remove stamina when firing an empty gun
* Improved weapon pickup to search in radius around crosshair
* Fixed prediction bug where players would get stuck together
* Added an end of round statistics panel to highlight the most valuable contributors to the winning team.
* Increased footstep volume
* Updated firing sounds for both Allied and Axis machine guns.
* Game now uploads a stats blob to steam on level change or shutdown. Contains info about scoring, weapon and class performance and server settings. We'll be creating a web page for the community to view these stats soon. (These are not statistics about individual players, just aggregate across the entire Day of Defeat Source community.)
* Added life id to damage record in console
* Fixed bug that would produce '0 damage in x hits' in damage record
* Added cvar "hud_takesshots" - Setting this to 1 will take a screen shot at the end of the game with the scoreboard included.
* Updated the death notice hud element
* Fixed logging error where player index was used instead of userid for cap and block messages
* Winning and losing teams can now chat during the bonus round * no longer show (dead) prefix during this period.
* Fixed bug where last character of a players name would be cut off.
* Added defense icon to death notice defense event instead of "Defended" text
* Fixed bug where you could jump while in the process of going prone
* Fixed animation bug when an assault player dropped his primary weapon and didn't have a pistol or grenades.
* Force exact file consistency on smoke grenade materials and weapon scripts
* Optimizations to lag compensation
* Added voice command variations
* Optimizations to debris physboxes
Het enige dat ik echt nog mis is de pistols voor lights. Heb het nog niet gespeeld met de nieuwe update, dus een oordeel kan ik nog niet geven. Het klinkt goed iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ook prettig om te weten dat je nu -als het goed is tenminste- niet meer in elkaar kan haken. Dat was een van de bugs waar ik toch regelmatig last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Hmmm volgens mij heb ik de eerste bug alweer gevonden... Als ik in het server overzicht kijk dan staat daar bij mij alleen geselecteerd bij type "Day of Defeat Source" en toch krijg ik ook day of Defeat (de oude) en nog een ander type te zien.

Is dit bij andere ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ja, inderdaad.

Het probleem van de 'oude' DoD servers heb je niet als je de serverlijst in het steam menu kiest en filtert op Day of Defeat:Source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Fijn fijn fijn, die update heeft dus wel m'n custom grey skin gesloopt, die ik een tijdje terug via het steampowered forum vond... :| Minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 15:08

Rexomnium

Vincam aut moriar

Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ik iedere keer als ik een server wil joinen die Mani Admin Plugin troep moet downloaden.
Ik speel altijd op een stuk of zes dezelfde servers en ik kan me niet voorstellen dat ze iedere keer weer een nieuwe update van dat Mani Admin Plugin hebben draaien. Misschien dat het temp-bestanden zijn, maar in ieder geval zou ik erg blij zijn als dat kan worden uitgeschakeld.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Rexomnium schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:29:
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ik iedere keer als ik een server wil joinen die Mani Admin Plugin troep moet downloaden.
Ik speel altijd op een stuk of zes dezelfde servers en ik kan me niet voorstellen dat ze iedere keer weer een nieuwe update van dat Mani Admin Plugin hebben draaien. Misschien dat het temp-bestanden zijn, maar in ieder geval zou ik erg blij zijn als dat kan worden uitgeschakeld.
Kijk HIER eens. Verder download je elke keer een gedeelte van de sounds, als er veel sounds op staan duurt het dus even voor je alles binnen hebt. Het zijn geen temp sounds. Overigens kan het ook dat de server beheerder downloads van die custom sounds niet goed heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Dat is het uitzetten van die geluiden, maar is er ook een optie om het geheel niet eens te download.... Heb het zelfde "probleem" als Rexomnium, maar kan er mee leven... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexomnium schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:29:
dit in je autoexec.cfg typen:

cl_downloadfilter "none"

Dan download je niets meer. HEERLIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik heb nu alleen een probleem waar ik niet mee kan leven:
Als ik de filters aanpas: (Server not full, Has users playing, is not password protected (alles aan)) en de filters dan weer naar beneden klap en refresh servers doe, dan zet steam (zowel de applicatie als ingame) alles weer terug (dus die beovenstaande opties uit. Ik merk ook dat bijvoorbeeld servers die ik in mijn favorieten gezet heb ook na een herstart verdwenen zijn. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet echt waarom men maanden moet doen over de remake 1 map. Menig mapmaker in Source doet er 10 tot 20 dagen over.

En het is nog steeds doodzonde dat ze de Britten eruit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm klein vraagje ik heb DoD ook gekocht maar heb HL2 niet meer op me pc staan hoe kan ik dat makkelijkste installeren weer? moet ik gewoon HL2 installeren en dan hele gedoe weer downloaden of is er een makkelijkere manier om dit te doen. Tis anders nog al omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 20:56
lijkt me wel het makkelijkste ja.
Je hebt wel HL2 nodig om te spelen dus de keuze of downloaden van steam of installeren... volgens mij is installeren sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
HL2 heb je niet nodig voor DoD:S en CS:S !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Nee hoor Je hebt HL2 helemaal niet nodig... Technisch gesproken wel, maar als je DOD:s installeerd installeert hij alles mee van HL2 wat je nodig hebt. Je kunt DOD:s ook kopen zonder dat je HL2 hebt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok thanks zal morgen wel weer even installeren tis er van daag niet meer van gekomen. Ben wel benieuwd tis tijdje geleden dat ik gespeeld heb namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

de nieuwe map kalt is uit en ga hem ff een test ritje geven!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Steam Update /2006

Updates voor Day of Defeat: Source zijn vrijgegeven. De updates wordt automatisch gedownload wanneer je steam client wordt herstart.

De belangrijkste veranderingen zijn als volgt:

Nieuwe map

* dod_kalt toegevoegd met HDR

Day of Defeat: Source

* Bug dat spelers aan elkaar vast blijven zitten gefixt

Een paar HQ screens, HDR = on, 1600 x 1200:
(plaatjes zijn clickable)

Meer info/screens: NL nieuwsbericht

[ Voor 3% gewijzigd door Hollanda op 27-01-2006 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik heb nog niet de kans gehad om er te spelen, maar zo op eerste gezicht is het een conversie waarbij de route volledig gelijk gebleven is (behalve spawn bescherming dan) en veel aan verfraaing en aankleding is gedaan. Wel even op een lege server snel de route gerend, en framerate blijft redelijk schappelijk op mijn al wat oudere hardware. (Argentan is zwaarder)

offtopic:
Overigens, erhh, ik vind het een klein beetje arrogant van onlydutch.nl om copyright te claimen op screenshots van game content die niet van jullie is. "Hosted by blahblah" lijkt me geen probleem maar puur technisch gezien is Valve de enige die copyright heeft. Bij screenshots maken is er géén sprake van nieuw en origineel werk waarop zelf copyright te claimen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 02-10 02:39
JumpStart schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 08:48:
Ik heb nog niet de kans gehad om er te spelen, maar zo op eerste gezicht is het een conversie waarbij de route volledig gelijk gebleven is (behalve spawn bescherming dan) en veel aan verfraaing en aankleding is gedaan. Wel even op een lege server snel de route gerend, en framerate blijft redelijk schappelijk op mijn al wat oudere hardware. (Argentan is zwaarder)
De duitsers hebben geen spawmbescherming, je kan zo over de zandzakken springen, beetje stomme bug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu bukkend ga wandelen ga ik ineens heel erg sloom? Is dit ook in een patch geadd ofzo?
(Tijdje niet meer gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:39:
Als ik nu bukkend ga wandelen ga ik ineens heel erg sloom? Is dit ook in een patch geadd ofzo?
(Tijdje niet meer gespeeld)
Het is niet bukken, het is op je hurken zitten / door de knieen. Kijk maar eens naar je medespelers :) Kan jij in die houding sprinten? Lukt mij anders niet hoor :Y) Dus het hoort zo.

Ik kan me niet eens herrineren wanneer ze dit ingevoerd hebben, volgens mij was het al vanaf v1 zo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He? Echt waar? Het is me dan nu ineens opgevallen... :?
En het heet gewoon bukken man :P en dan met wasd lopen, dan ga je steeds langzamer... gaar

EDIT: ik zit nu in een andere server en nu is het weer normaal. Lag dus aan de server. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
IS volgens mij ook een instelling op de server. Op sommige server kruip en buk+loop je veel te traag. Het vreemde is alleen op die servers dat je als je gewoon loopt en dan overstapt op kruipen je bv sneller gaat.

Ik heb daar een goed commando op gevonden:
spoiler:
"disconnect" en de volgende server proberen

Dit is dan wel de prettigste oplossing :D

[ Voor 3% gewijzigd door ge-flopt op 27-01-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Voor iedereen die het zelf nog niet speelt, of iemand kent die Day of Defeat wil proberen...

Komend weekend is het Free Day of Defeat Weekend! Valve stelt DoD:S voor één weekend gratis beschikbaar, dus iedereen die DoD:S nog niet heeft kan het met Steam pre-loaden en komend weekend gratis losgaan! Het spel wordt vrijgegeven van vrijdag 12:00 PM PST 10 Februari tot zondag 11:59 PM 12 februari.

PST, Pacific Standard Time, is 9 uur verschil, dus in onze eigen tijdzone is er vanaf 21:00u vrijdagavond tot 20:59u zondagavond te spelen.

Zie http://www.steampowered.com/index.php?area=dodFreeWeekend

Met toestemming een eigen topic gegeven :)

[rml][ PC]Day of Defeat:Source komend weekend gratis te proberen[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door JumpStart op 08-02-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat een dooie boel hier weer zeg...

Anyway, ik ben kort geleden een leuke server tegen gekomen voor de afwisseling. Er worden alleen custom maps gespeeld en dan van het type groot, erg groot met als enige optie snipen. Beetje jammer dat ze het aantal snipers niet hebben gelimiteerd op 2 bijvoorbeeld. Dan was het nog leuker geweest. Al moet ik zeggen dat als je gewoon even het CTF element vergeet, je lekker kan snipen.

looplab server: Day of Defeat
IP-adres: 80.237.206.71:27035
Mapcycle (voor zover ik heb gezien):Na enige tijd deze maps te hebben gespeeld, kom ik tot de conclusie dat de Axis sniper een stuk verder komt dan de Allied sniper, maar dat de Allied sniper wel sneller klaar is voor een nieuw schot.
Vooral leuk vind ik de panzerschrek om hun base helemaal vanaf jouw base af te knallen, af en toe raak je nog iemand ook! Helaas ben je voordat je alle schoten heb gelost wel dood door de zoveelste sniper.
Toch blijf ik de Axis sniper een gare crosshair hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Beyond range snipen... dat is gewoon niet het karakter van Day of Defeat, vind ik dan.

Als mensen de snipe-hoer willen uithangen moeten ze kijken of dod_schwetzingen teruggezet kan worden op een DoD 1.3 server. Dat is tenminste een fijne snipe map.

En dooie boel? Tsja, het wil gewoon niet zo vlotten met DoD:S, dat is al tijden zo. Ook Strikerz.net is het grootste deel van de tijd gewoon leeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Wat toch wel raar is, het snipen daar gelaten (doe ik ook maar voor de afwisseling), want DoD:S is echt een supergame!

Wie weet kan iemand dod_schwetzingen wel mappen voor de Source engine. Ik ben net begonnen met mappen voor Cs:S, maar laat ik me nog maar niet wagen aan de complexe architectuur van DoD:S. Daar ben ik nog niet goed genoeg voor, helaas. Wellicht over een jaartje. Maar zoals gezegd, als iemand het kan en er zin in heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoD:S.... het lijkt alsof je een half-af spel aan het spelen bent.
De wapens zien er ook zo gaar uit... in DoD zien ze er zelfs nog beter uit. Vooral de .30 cal lijkt op een butplug in DoD:S.

De geluiden zijn wel erg goed.
Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:37:
DoD:S.... het lijkt alsof je een half-af spel aan het spelen bent.
De wapens zien er ook zo gaar uit... in DoD zien ze er zelfs nog beter uit. Vooral de .30 cal lijkt op een butplug in DoD:S.
[...]
:? Ik ga denk ik vanavond maar eens side-by-side screenshots maken, want ik snap gewoon niet wat er dan fout zou moeten zijn aan de DoD:S wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:41:
[...]

:? Ik ga denk ik vanavond maar eens side-by-side screenshots maken, want ik snap gewoon niet wat er dan fout zou moeten zijn aan de DoD:S wapens.
Doe dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok, zoals beloofd, DoD vs DoD:Source quick-and-dirty quality check.

Eerst even de settings:

DoD Classic: OpenGL 1280x1024, 32-bit, brightness en gamma maximaal.
Voor DoD:Source even hier klikken (screenshotje).
Voor de (over)duidelijkheid: Model detail Low, texture detail Medium, géén HDR.

Alles is klikbaar. De originele versies van DoD:Source zijn kwalitatief iets minder omdat de HL2 engine de gamma correctie niet meepakt bij screenshots, dus moest ik alsnog 1,4 gammacorrectie meegeven en de JPG opnieuw saven, 90/10 quality compressie. Zoiets kost beeldkwaliteit. De DoD screenshots zijn .TGA mèt gammacorrectie, opnieuw opgeslagen als JPG, ook 90/10 quality compressie.

Allies, Carabijn, staand, niet "gezoomed"
Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/DoDQC/DoD01small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/DoDQC/DoDS01small.jpg

Allies, .30 cal machinegun, deployed
Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/DoDQC/DoD02small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/DoDQC/DoDS02small.jpg

Allies, onze lieve Tommy, gewoon staand
Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/DoDQC/DoD03small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://strikerz.net/~geert/DoDQC/DoDS03small.jpg

Hèt grote verschil is toch wel dat de wapens in de DoD Classic perspectivisch gezien veel minder goed kloppen. De wapens zijn te veel gestreched en lijken veel te ver naar voren te staan, wat erg onnatuurlijk overkomt. DoD:S klopt daarintegen veel beter. Ook zijn de DoD Classic models duidelijk opgebouwd uit veel minder polygonen, en dat terwijl DoD:S in dit geval toch op Low quality models stond.

En verder, iets wat je hier niet ziet in statische screenshots, maar wat wel opvalt in-game, is dat de lichtval op de wapens bij DoD semi-statisch is: of in schaduw, of in het licht. In DoD:S varieert het continue als gevolg van de lichtval. Maar dat heeft niets te maken met wapen models of skins, maar hangt puur op de engine zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:41:
Ok, zoals beloofd, DoD vs DoD:Source quick-and-dirty quality check.

Eerst even de settings:

DoD Classic: OpenGL 1280x1024, 32-bit, brightness en gamma maximaal.
Voor DoD:Source even hier klikken (screenshotje).
Voor de (over)duidelijkheid: Model detail Low, texture detail Medium, géén HDR.

Alles is klikbaar. De originele versies van DoD:Source zijn kwalitatief iets minder omdat de HL2 engine de gamma correctie niet meepakt bij screenshots, dus moest ik alsnog 1,4 gammacorrectie meegeven en de JPG opnieuw saven, 90/10 quality compressie. Zoiets kost beeldkwaliteit. De DoD screenshots zijn .TGA mèt gammacorrectie, opnieuw opgeslagen als JPG, ook 90/10 quality compressie.

Allies, Carabijn, staand, niet "gezoomed"
[afbeelding]
[afbeelding]

Allies, .30 cal machinegun, deployed
[afbeelding]
[afbeelding]

Allies, onze lieve Tommy, gewoon staand
[afbeelding]
[afbeelding]

Hèt grote verschil is toch wel dat de wapens in de DoD Classic perspectivisch gezien veel minder goed kloppen. De wapens zijn te veel gestreched en lijken veel te ver naar voren te staan, wat erg onnatuurlijk overkomt. DoD:S klopt daarintegen veel beter. Ook zijn de DoD Classic models duidelijk opgebouwd uit veel minder polygonen, en dat terwijl DoD:S in dit geval toch op Low quality models stond.

En verder, iets wat je hier niet ziet in statische screenshots, maar wat wel opvalt in-game, is dat de lichtval op de wapens bij DoD semi-statisch is: of in schaduw, of in het licht. In DoD:S varieert het continue als gevolg van de lichtval. Maar dat heeft niets te maken met wapen models of skins, maar hangt puur op de engine zelf.
Geef het maar toe, die .30 cal, niet ge-deployed in DoD:S lijkt echt op een butplug! :+
En dit zijn natuurlijk niet alle wapens he.
De Kar98 valt mij ook tegen, het lijkt wel direct gekopieerd uit BF1942.

Bovendien vind ik dat je in DoD Classis echt het gevoel hebt dat je een wapen in je hand hebt. In DoD:S lijkt het net alsof je oorlogje speelt met speelgoedgeweertjes. Maar goed, smaken verschillen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:03:
[...]

Geef het maar toe, die .30 cal in DoD:S lijkt echt op een butplug! :+
En dit zijn natuurlijk niet alle wapens he.
De Kar98 valt mij ook tegen, het lijkt wel direct gekopieerd uit BF1942.
Tsja, ik ben geen butplug-kenner, dus ik zou het niet weten :Y)

En wat betreft kopieren uit andere games... De Kar98 is een echt bestaand wapenontwerp, is het dan zo vreemd dat WOII gebaseerde spellen een nauwkeurig model van het èchte wapen gebruiken en dus op elkaar lijken? Dat moet toch geen verassing zijn?

Hetzelfde geldt voor alle andere real-life wapens die je in games terug kan vinden... Of het nou een P90, een Thompson, een Walter PPK, een USP, een Glock, een Pantzerfaust, een M16 of wat dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:11:
[...]

Tsja, ik ben geen butplug-kenner, dus ik zou het niet weten :Y)

En wat betreft kopieren uit andere games... De Kar98 is een echt bestaand wapenontwerp, is het dan zo vreemd dat WOII gebaseerde spellen een nauwkeurig model van het èchte wapen gebruiken en dus op elkaar lijken? Dat moet toch geen verassing zijn?

Hetzelfde geldt voor alle andere real-life wapens die je in games terug kan vinden... Of het nou een P90, een Thompson, een Walter PPK, een USP, een Glock, een Pantzerfaust, een M16 of wat dan ook is.
Modbreak:Gedraag je :{

Dude...vergelijk maar eens de Kar98k uit Red Orchestra (=de meest realistische weergave van een Kar98 ooit tot nog toe in een videogame) met de Kar98 uit BF1942 en DoD:S... een wereld van verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Crash op 01-03-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:42:
[...]

*knip
Dude...vergelijk maar eens de Kar98k uit Red Orchestra (=de meest realistische weergave van een Kar98 ooit tot nog toe in een videogame) met de Kar98 uit BF1942 en DoD:S... een wereld van verschil.
Laat maar. Speel op de bal, ok? Niet op de man. Knipoog smiley erbij of niet, ik kan ècht geen humor in dat soort opmerkingen vinden, hoe grappig je het ook zou willen bedoelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Crash op 01-03-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
HIER wat plaatjes van mij (1600 x 1200, alles high, HDR aan).

Ik wordt nou niet echt wild van die ik een paar posts hierboven zie. Op verzoek maak ik nog wel meer plaatjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Hollanda op 01-03-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hollanda schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:15:
HIER wat plaatjes van mij (1600 x 1200, alles high, HDR aan).

Ik wordt nou niet echt wild van die ik een paar posts hierboven zie. Op verzoek maak ik nog wel meer plaatjes.
Was ook niet de bedoelling om een dia-show te starten, mijn Radeon 9700 is gewoon niet het snelste wat er is, verre van zelfs. Dat geeft ook niet want zelfs op mijn instellingen zijn de wapens in DoD:S al voorzien van meer polygonen en textures van hogere resoluties dan DoD Classic wapens, en dat was het enige dat ik wilde aantonen.

Overigens, mijn off-topic commentaar hier [rml]JumpStart in "[ PC] Day of Defeat: Source"[/rml] is nog steeds van toepassing op je link: Je mag geen copyright claimen op (screenshots van) Valve's game content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
offtopic:
Ik claim copyright op de content, ik heb de screens gemaakt en host ze ook.

Aangezien hier wel een up-to-date setup staat kan ik alles op HQ en 1600 x 1200 maken. Blijkbaar denken anderen ook zo over mijn screens.

Tijdje terug screens van cs_militia gemaakt en die zijn heel internet overgegaan zonder reclame voor degene die ze host (10 GB in 24 uur tijd aan data). Dat noem ik dus gewoon diefstal.

Hieronder een grafiekje, normale traffic ligt zo rond de 0,25 Mbit, nu meer dan 24 uur tegen de 10 MBIT aan, met pieken naar 50 MBIT (die zie je op dit grafiekje helaas niet)

Afbeeldingslocatie: http://www.onlydutch.nl/images/nieuws/data_2006.jpg

Het gaat dus om dit nieuwsbericht van 18 januari 2006.

[ Voor 66% gewijzigd door Hollanda op 02-03-2006 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

offtopic:
@ Hollanda: Fair enough, als jij duidelijk wilt maken dat die screenshots bij Only Dutch vandaan komen, dan houdt niemand je tegen om "Hosted by onlydutch.nl" of "Provided by onlydutch.nl" erbij te zetten.

Echter, copyright gaat een stap verder. Als jij copyright hebt op iets, dan heb jij het recht om te bepalen wat er wel en niet mee gedaan wordt, door wie. Lees de EULA van STEAM er maar op na, daar staat duidelijk in Valve het recht op de game content, en afgeleiden ervan, zelf behoudt.

Jij wil niet voor nop je bandbreedte beschikbaar stellen, dus tag je de screenshots. Ik kan dat goed begrijpen, ik zou het ook doen. Maar tag ze dan wel goed: claim hosting en/of claim het maken/beschikbaar stellen. Het recht op het © tekentje heb je niet, tenzij je kan aantonen dat Valve jou expliciet die rechten gegeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 23:59
Who cares about graphics?
Ok, dat is niet helemaal waar, maar als serieuze speler van Day of Defeat zet ik toch alle fancy stuff uit. Kost alleen maar fps en maakt het spel niet echt makkelijk zichtbaar.

En het gaat toch voornamelijk om de gameplay? DoD : Source is best grappig, maar het haalt het VOOR MIJ nog lang niet bij DoD 1.3 (de vorige versie). En dit geld voor heel veel clanners. Het meest gehoorde probleem is dat source niet gaat om skill, maar om luck. Daarom speelt een heel groot gedeelte van de community nog steeds dod 1.3 ipv dod : source. Vergelijk het maar met CS : source en 1.6

In DoD 1.3 kon je er voor een groot deel toch wel op aan dat je raakte op wat je mikte. Maar in source komt het gewoon zo vaak voor dat je je hele magazijn leegt en je bijna zeker bent dat het hits geweest moeten zijn, maar dat de tegenstander zich omdraait en jou neerschiet.

Op de dod forums wordt gesproken van WTF-momenten. De meeste mensen zijn het er wel over eens dat dit inderdaad zo is. Op lan-omgeving schijnt het een stuk beter te zijn, dus wellicht ligt het aan de netcode. Maar het developement team heeft hier nog niets zinnigs over gezegd.

Maar goed, ondertussen vermaak ik me nog best met dod1.3. En als source niet wat meer skill afhankelijk wordt, dan ga ik niet overstappen.

http://www.solarstorm.nl voor mijn clan.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik herken het wel een beetje, alleen ik til er minder zwaar aan. Af en toe heb ik ook wel een WTF momentje (toepasselijke term trouwens) maar dat is zeldzaam. Vervolgens kijk ik in de console om te kijken wat ik geraakt heb, en dan is een 0 hits geval echt zeldzaam, er zijn altijd wel een paar hits. Alleen niet genoeg damage. "komt het gewoon zo vaak voor" ? Bij mij niet dus.

Misschien is dit wapen-specifiek, tick rate èn ping-afhankelijk, dat is goed mogelijk. Ik speel zelf toch het meeste assault class, soms support, en dan zoek ik zelf toch vooral de close-combat situaties op waarbij sproeien effectief is, op een ping van 10 a 20, tickrate 66 (op een rate 66 server).

Ieder z'n ding verder, het is toch vooral de bedoelling dat je dit voor je lol doet, ter ontspanning, dus als je meer tevreden bent met DoD 1.3? No problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Waarom zijn de laatste reeks reactie's weggehaald? We proberen juist het topic aan de gang te houden. :?

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 04-03-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MooDyBLueS schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:03:
Waarom zijn de laatste reeks reactie's weggehaald? We proberen juist het topic aan de gang te houden. :?
Een "reeks" ? :?

Ik zie dat hier één post ontbreekt, van Nocturne_Z, en die zal dan wel getrashed zijn. Dat betrof een 100% off-topic post dus dat mis ik verder niet. Edit: of bedoelde je misschien dit topic? [rml][ PC]Day of Defeat:Source komend weekend gratis te proberen[/rml]

Overigens net weer een dikke 2 uur fraggen achter de kiezen :D Het is eindelijk weer eens volle bak op dod.strikerz.net ! Als laatste op dod_kalt 50 minuten lang bezig geweest, gewone cycle tijd plus 20 min extention, en het stond op het eind nog steeds 1-0 :+ Ging erg gelijk op en dat gaf erg veel voldoening.

[ Voor 9% gewijzigd door JumpStart op 04-03-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb Day of Defeat source nu 2 dagen, en het is echt een heel gaaf spel.
Er is 1 ding waar ik me wel heel erg aan stoor. Op veel servers lopen sommige spelers alleen maar te kloten en te Tkillen. Ze blijven bij spawnpoint hangen en maaien iedereen die spawnt gelijk neer met .30 of sniper, dat is echt mega irritant. Er is ook in geen velden of wegen een admin te bekennen om ze van de server af te schoppen.

Weet iemand een goede server waar men serieus speelt en er een admin is die de boel in de gaten houdt? ik wissel nu steeds van server en dat komt speelplezier bepaald niet ten goede.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nou ja, "veel servers" ?? De meeste servers hebben Friendly Fire op OFF staan, en daar kom je dan ook ineens veel minder etterbakken tegen. Heel soms kom je een server tegen waar FF wel aanstaat, maar waar dan ook een fatsoenlijke plug-in draait om TK'ers af te straffen, dat wil soms ook nog werken.

Helaas is het nou eenmaal zo dat FF ON gewoon pestkoppen trekt. Er is een erg kleine hoeveelheid online spelers die er specifiek op uit zijn om te zieken, en waar kan je dat beter dan op een server waar je je eigen teammaatjes kan naaien? Ik heb in de tijd dat het op Strikerz continue volle bak was (de goeie ouwe tijd) ze bij bosjes gebanned op de CS servers, totdat we als moderators het spuugzat waren en om maar van alle gezeik af te zijn overgingen op FF = OFF.

* JumpStart is wel van mening dat spelen met Friendly Fire aan moeilijker, interessanter, spannender en daardoor leuker is...

Helaas, dat kan dus zelden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

JumpStart schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:21:
Nou ja, "veel servers" ?? De meeste servers hebben Friendly Fire op OFF staan, en daar kom je dan ook ineens veel minder etterbakken tegen. Heel soms kom je een server tegen waar FF wel aanstaat, maar waar dan ook een fatsoenlijke plug-in draait om TK'ers af te straffen, dat wil soms ook nog werken.

Helaas is het nou eenmaal zo dat FF ON gewoon pestkoppen trekt. Er is een erg kleine hoeveelheid online spelers die er specifiek op uit zijn om te zieken, en waar kan je dat beter dan op een server waar je je eigen teammaatjes kan naaien? Ik heb in de tijd dat het op Strikerz continue volle bak was (de goeie ouwe tijd) ze bij bosjes gebanned op de CS servers, totdat we als moderators het spuugzat waren en om maar van alle gezeik af te zijn overgingen op FF = OFF.

* JumpStart is wel van mening dat spelen met Friendly Fire aan moeilijker, interessanter, spannender en daardoor leuker is...

Helaas, dat kan dus zelden nog.
Het merendeel vand de servers waar ik tot nu toe op gespeeld heb hadden ff aanstaan, en mijn voorkeur gaat ook uit naar servers waar ff aanstaat vanwege omdadat het daardoor spannender, leuker en ook veel realistischer is.

ik zat gister op een hele goede server maar daar heb ik naam en ipadres niet meer van ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

maaarten schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:39:
[...]

Het merendeel vand de servers waar ik tot nu toe op gespeeld heb hadden ff aanstaan, en mijn voorkeur gaat ook uit naar servers waar ff aanstaat vanwege omdadat het daardoor spannender, leuker en ook veel realistischer is.

ik zat gister op een hele goede server maar daar heb ik naam en ipadres niet meer van ;(
Binnen steam naar Servers, en vervolgens het tabblad History, daar staat een lijst van alle servers waar je gespeeld hebt, staat 'ie daar ook niet bij ?

Nervermind :X Ik zie dat die functie bij mij in ieder geval niet goed werkt ...

[ Voor 8% gewijzigd door JumpStart op 05-03-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

oh niet een gedacht dat die functie er was :), zal zo eff kijken. En anders bij xfire michien die houd ook bij op welke server je gespeeld hebt.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Bij ons gewoon: (auto)kick na 3 tk's en als je spawnt en al begint met tk'en meteen (auto)kick. Na 3 kick (auto)ban van 24 uur. FF = on dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hollanda schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:39:
Bij ons gewoon: (auto)kick na 3 tk's en als je spawnt en al begint met tk'en meteen (auto)kick. Na 3 kick (auto)ban van 24 uur. FF = on dus
Ik ken het idee, maar heb op jullie server ook gezien dat iemand die ècht wil zieken het alsnog voor elkaar krijgt...

Het bewuste zeikstraaltje had al snel door dat TK een beetje te was, want dan lag 'ie eruit, dus ging meneer maar z'n teammaatjes aanschieten in plaats van compleet over de kling jagen. Even later was 'ie dan toch gekicked, kwam 'ie weer terug, en ging het verder. 9 TKs verder een ban, maar meneer was duidelijk met een illegale steam client bezig, want hij was dan vrolijk binnen 2 minuten terug onder een ander SteamID om "vrolijk" verder te kloten.

Kortom, een goed afgestelde server werkt wel aardig, maar de (l)users die alleen maar zin hebben om te zieken, die kunnen nog steeds een eind komen. Vette pech als zo'n user op je server komt (gelukkig zijn ze zeldzaam) want dan moet er echt een admin aan te pas komen voor een IP ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Gisteren heb ik wel iets heel erg sterks meegemaakt. Ik was gewoon lekker aan het dodden, samen met een stuk of 10 andere spelers en ineens wordt ik constant ge-teamkilled. Vraag ik aan de admin of hij aub die speler kan kicken, want hoewel ze een pug-in voor het slayen/freezen hadden helpt dat ook weinig. De desbetreffende speler had (uit eerdere ervaringen?) al in de gaten dat als je frozen ben, je alleen maar naar spectator mode hoeft te gaan en weer terug naar het team om te spawnen.
Wordt ik opeens gekicked. :? Dus ik keer terug, vraag ik aan dezelfde admin waarom ik gekicked wordt en niet de teamkiller, krijg ik het verwijt dat ik aan "naggen" ben. Toen was ik het even zat... ben maar even omgeschakeld naar CS:S, dat ging iets teammate vriendelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tsja, net zoals je slechte spelers hebt, tref je ook af en toe slechte admins aan. Van die gasten die vriendjespolitiek erop na houden, dus de ene speler minder hard aanpakken dan de ander, of willekeurig lekker macht misbruiken...

Ik hou het alleen bij af en toe geluidjes spammen die in Mani Mod plug-in zitten :+ Af en toe een AFK'er richting spectators moven, verrassend weinig hoeven kicken en de laatste tijd geen enkele ban geplaatst. Maar goed, zoveel uren heb ik nou ook weer niet gemaakt de laatste tijd. Maar dat stipte ik al aan, FF = OFF scheelt heel veel gezeik.

Oh, en ik time-bomb degene die in Kalt op de schoorsteen gaat liggen, dat doe ik ook })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

JumpStart schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:40:
Oh, en ik time-bomb degene die in Kalt op de schoorsteen gaat liggen, dat doe ik ook })
Waarom zou dat niet mogen ? Ik zie het als gebruik maken van je environment.

Netzoals sommige admins het niet toestaan dat je gebruik maakt van de physics om voorwerpen te verplaatsen en daar barricades van de maken. Het is lastig om tegen te spelen, maar in het eggie wordt daar uiteraard ook gebruik van gemaakt, het is de kunst om dan wegen te vinden om die tegenstander het hoekje om te helpen.
Wat ik wel een goede algemene regel vind is geen spawncamping.
Ik had laatst op een charlie achtige map dat een tegenstander voor de boot bleef staan en zodra je respawned meteen werd neergemaaid. Daar kan je niets tegen beginnen en verpest imho het spelletje volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xymox schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:31:
[...]

Waarom zou dat niet mogen ? Ik zie het als gebruik maken van je environment.

[...]
Die bewuste plek is duidelijk niet gemaakt om er te komen. De top van de schoorsteen is namelijk niet solide, als je daar gaat liggen dan lig je in de schoorsteen, vrijwel niet zichtbaar. Dat vind ik tè ver gaan.

Op het moment dat die plek gewoon gemapped was met de bedoelling om er te komen dan had ik het geen punt gevonden, maar het feit dat de schoorsteen non-clipping is betekent voor mij dat de makers het zo niet bedoeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Volledig met je eens JumpStart. Hoe melden mensen dit soort dingen eigenlijk aan Valve? Ik kan me namelijk voorstellen dat zodra Valve dit weet/hoort het bij de volgende update gefixet is.

Zo is er ook map, een originele ik kan alleen niet op de naam komen, waar je zo over de zandzakken heen kan springen bij de spawn van de tegenstander. Is ook niet cool. Gewoon op de riggel liggen met een mg en de gasten die spawnen maken geen schijn van kans. Ook niet cool dus.

[semi-offtopic]
Uit CS:S kan ik me nog herinneren dat er een custom map genaamd cs_assaultvilla een kamer heeft waar 2 van de 4 hostages zitten. In die kamer staat ook een kast die je tegen de deuropening kan duwen en zo als T daar rustig kan campen, want zodra je de kast ziet bewegen kan je gewoon de CT neermaaien (door de kast heen). Omdat je als CT de kast de kamer in moet duwen, maak je geen schijn van kans. Zeer irritant is dat als je CT bent.
Btw, schiet me net te binnen... dat is bij jullie op de O.D. server #2, Hollanda. Kunnen jullie daar niks tegen doen?
[/semi-offtopic]

Anyway, het blijft irritant als er op zo'n manier misbruik gemaakt wordt van de mappen. Kijk, het verplaatsen van voorwerpen is op zich niet erg, maar de combinatie met campen vind ik vreselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
offtopic:
Klopt, maar ik denk dat de makers het zo wel hebben bedoeld. Het is natuurlijk een funmap dus als het echt vervelend wordt zal een admin (mits aanwezig) wel waarschuwen en slayen. Je kan ook altijd een map voten natuurlijk: @votemaps / @votemap MAPNAAM / rockthevote

Overigens vind ik campen niet erg mits je daarmee volgens mapobjectives speelt. Als T op een hostagemap bij de hostages campen dus of als T op een defuse map bij de bombspots campen.

[ Voor 28% gewijzigd door Hollanda op 08-03-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Er wordt regelmatig iets gedownload als je connect naar een server. Ik ben er inmiddels achter hoe ik dat uit kan schakelen, maar ik weet niet hoe ik reeds gedownloade plug-ins kan verwijderen.
Ik heb nu rechtsonderin een soort van 'stats' staan, met kb/s in, kb/s out, ping, fps...... allemaal heel leuk, maar ik wil het niet! Hoe krijg ik dat er nu vanaf? In welke map kan ik dat (zonder risico) verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
net_graph 0

in je console invoeren en enterren. Dit is geen plugin, plugins download je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Soms moet je die uitzetten met net0 , dit is dan en of andere admin mod die op de server draait die net_graph 0 uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Dat was hem inderdaad. Thnx... het was dus gewoon een optie en geen plugin... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Heb het spel sinds gisteren, wel een aardig spel.
Niet alle mappen zijn even goed, ik heb nog de meeste lol gehad met de map Donner.
Kun je die kill msg's ook uitzetten, vind ze zwaar irritant.
Zijn er ook wat servers waar veel GoT'ers zitten ?

[ Voor 16% gewijzigd door ScrooLoose op 12-03-2006 12:17 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ik denk dat de OnlyDutch server wel redelijk mensen uit dit topic heeft spelen.
www.onlydutch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
MooDyBLueS schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:57:
Ik denk dat de OnlyDutch server wel redelijk mensen uit dit topic heeft spelen.
www.onlydutch.nl
Dank :D

We hebben net alle servers verhuisd, dus het DoD:S ip is ook gechanged: dods.onlydutch.nl / 82.94.220.45

Over skill enzo: HLstatsX

[ Voor 34% gewijzigd door Hollanda op 13-03-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 10-10 12:14

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hollanda schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:52:
[...]

Dank :D

We hebben net alle servers verhuisd, dus het DoD:S ip is ook gechanged: dods.onlydutch.nl / 82.94.220.45

Over skill enzo: HLstatsX
Omdat ik helemaal gek ben van COD heb ik dit spel besteld, wordt de eerste keer dat ik on-line ga gamen :D
Ik krijgt het spel morgen binnen en ga jullie severs gelijk maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@ i2Paq;
CoD en DoD is niet hetzelfde hoor. :+

Anyway, have fun. De O.D. servers zijn een van de betere nederlandse die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 10-10 12:14

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

MooDyBLueS schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:31:
@ i2Paq;
CoD en DoD is niet hetzelfde hoor. :+

Anyway, have fun. De O.D. servers zijn een van de betere nederlandse die ik ken.
haha, natuurlijk weet ik dat. Juist omdat de reviews van DoD zo goed waren en de prijs redelijk om als eerste on-line game te proberen heb ik hem gekocht.
Mijn CoD games zijn *kuch* geleend O-)
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste