[PC] Day of Defeat: Source

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Guerilla^NL
geen clan

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-06 10:03
Xiric
1.3 clan #fallgelb
dod source nog geen clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32089

Darken R@hl | wh][te. wht- etc etc :P

Ex clans, TDRF, o8s, xth en nog wat bij solarstorm gerotzooit
[pats]
en nog in team nl gezeten
[/pats]

Retired :P

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32089 op 06-10-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

btw, ik heb soms enorme lag.. eerst dacht ik dat het aan de server lag maar het is echt lokaal want ik had per ongeluk (een keer, dus het is niet de oorzaak) winamp aanstaan en die hakkelede lekker mee.

XP1800+
512MB DDR
Ati 9700 Pro

zo speel ik uren soepel, zo hakkelt het spel en moet ik wel quitten. Windows lijkt dan ook nog wel even van slag. Enig idee iemand?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-07 20:14

Hu9o

Schokkend

Zijn je temps niet te hoog?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Erg jammer dat je voor deze game verplicht SP2 moet hebben pff valve nubs

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 23:11

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Even tussendoor;
Ik speel zelf momenteel (nu een jaartje ofzo) enemy territory en ben wel onder de indruk van de pics/video's en verhalen van deze game, en et begint ook wat saai te worden ;) .
Maar als ik nu half life 2 koop kan ik dit spel dan gewoon dowloaden via steam net zoals counterstrike.

Het is me niet helemaal duidelijk geworden hoe t nu zit met die gold versies enz. :>

[ Voor 10% gewijzigd door Pendaco op 06-10-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48
bastv schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:14:
Xiric
1.3 clan #fallgelb
dod source nog geen clan
Hey die bas, FallGelb is helaas al heel lang dood ;(

.KaraKol was vroeger iMigs
1.3 clan ooit fallgelb daarna team alternative en nu zwervend in verschillende fora's
dod source ga ik nog niet spelen... eerst systeem update. Huidig systeem trekt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee het zijn niet de temperaturen, ik weet het ook niet.

verdacht veel ET spelers hier overigens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 11:24
Pendaco schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:50:
Even tussendoor;
Ik speel zelf momenteel (nu een jaartje ofzo) enemy territory en ben wel onder de indruk van de pics/video's en verhalen van deze game, en et begint ook wat saai te worden ;) .
Maar als ik nu half life 2 koop kan ik dit spel dan gewoon dowloaden via steam net zoals counterstrike.

Het is me niet helemaal duidelijk geworden hoe t nu zit met die gold versies enz. :>
Of je moet de silver version kopen, of je koopt bronze en upgrade via steam naar DoD (wat zon 20 dollar is ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

als je nu bronze gaat kopen dan doe je dat puur voor HL2. Immers, DOD:S standalone is ook 19 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 11:24
kan je ook alleen DOD kopen? :> stoer..wist ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 17:23
heb ik ook gedaan, gebruik die andere meuk toch niet...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 20:10
Je kan alles nu los kopen, ook CSS :

http://storefront.steampo...nglish&s=0,13&i=&a=92,219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

goldcard schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:04:
Even compleet offtopic hoor, maar het is misschien wel leuk voor iedereen als mensen even hun ingame nickname / clan / irc chan / website posten... want ik zie hier namen die ik (in dod 1.3) nog nooit gezien heb!!

moi:

GoldCard
Solarstorm
#solarstorm
http://www.solarstorm.nl
Klaas
Sixpack
#sixpack
www.sixpackgaming.net

Ik hoor veel mensen klagen over de Rifleman (Grenadier). Ik had in het beginsel ook erg veel moeite
met het omschakelen.. ik schiet ik mis ik switch naar handwa.. Oh nee f*ck geen handwapen.. ARGH sproeier .. dood..

In het begin dacht ik ook van waarom weapons classes veranderen? Ik denk dat het gewoon gewenning is. Alsof je meteen pr0 was toen je met DoD begon.. In ieder geval heeft DoD:S mijn zegening. Hier nog een ikbenzofskinggoed ssje ;)

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/6931/dodsoers8xs.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tsja, ach :+

Zulk soort scores zijn sterk afhankelijk van het gepeupel op de server zelf. Ik weet dat ik een gemiddelde speler ben, zeker geen topper, maar ik flik het ook om met 27 flags, 56 kills, 64 deaths bovenaan te staan, met de 2e speler op 8/59/87. Of 14/34/28 tegen 5/32/53 op #2. Ik ga gewoon meer voor vlaggen pakken dan fraggen, en daarmee kom je al snel bovenaan te staan, omdat veel mensen spelen op frags maken.

Als je maar lol hebt. Dat telt :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Jazzper schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:46:
als je nu bronze gaat kopen dan doe je dat puur voor HL2. Immers, DOD:S standalone is ook 19 dollar
Tjah wel leuk allemaal, maar ik vraag me toch eerder af wat ie straks in de winkel gaat kosten. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94393

He Jasper, jij hier?!? Moet je niet op Diz spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xadeon schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:59:
[...]

Tjah wel leuk allemaal, maar ik vraag me toch eerder af wat ie straks in de winkel gaat kosten. :/
Reken maar op minstens de Steam prijs, plus nog wat extra.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ik geloof niet dat het minstens zal zijn, maar juist veel meer dan. Gok tussen de 30 en 40 euro. En om welke extra's denk jij dat het gaat?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xadeon schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 23:54:
Ik geloof niet dat het minstens zal zijn, maar juist veel meer dan. Gok tussen de 30 en 40 euro. En om welke extra's denk jij dat het gaat?
Ik bedoelde extra in prijs.

Je krijgt immers hetzelfde als DoD:S via steam kopen, alleen zitten er nu kosten in het persen van de CD-rom (of DVD-rom?) het doosjes en drukwerk, het distribueren enz enz. €30 zou me niets verbazen in ieder geval. ik heb er via steam €17.51 voor betaald ( US$ 17,96 pre-order, dus 10% korting ) tegen de huidige dollarkoers en btw erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 09-10-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Aha ok, dat er kosten worden gemaakt voor het drukken van dvd's (gezien de grootte van het spel)dat is logisch. Daarom gok ik ook op een prijs tussen de 30 en de 40 euro. Maar ik vind het toch jammer dat er zo lang gewacht moet worden alvorens je 'm in de winkel kunt aanschaffen. Het viel mij overigens op dat er op het steamforum veel klachten zijn met betrekking tot de stabiliteit van de HL2-engine@DoD-source voornamelijk mensen met een dualchannel systeem :/ Hoop dat dit wel wordt opgelost tegen de tijd dat ik het spel in mn bezit heb. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xadeon schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 00:34:
Aha ok, dat er kosten worden gemaakt voor het drukken van dvd's (gezien de grootte van het spel)dat is logisch. Daarom gok ik ook op een prijs tussen de 30 en de 40 euro. Maar ik vind het toch jammer dat er zo lang gewacht moet worden alvorens je 'm in de winkel kunt aanschaffen. Het viel mij overigens op dat er op het steamforum veel klachten zijn met betrekking tot de stabiliteit van de HL2-engine@DoD-source voornamelijk mensen met een dualchannel systeem :/ Hoop dat dit wel wordt opgelost tegen de tijd dat ik het spel in mn bezit heb. :|
Het is volledig normaal om langer te moeten wachten op Retail.

Zodra het spel zo goed als af is kan je al beginnen met preloaden via steam. Last minute aanpassingen kunnen ook via steam uitgevoerd worden, zelfs op dat wat al gepreload is. Dus, is het spel eindelijk "gold" dan is het een paar bytes omzetten op de steam servers, en je kan via steam het spel spelen.

Terwijl de retail versie vervolgens naar de CD/DVD perser mag, die daar plek voor vrij moet hebben of maken, het moet vervolgens verscheept worden, de distributiekanalen in, enz enz. Dat duurt normaalgesproken een paar weken. Normaal merk je er niets van, want je leest/hoort misschien dat spel xxxxx "gold" is gegaan, maar verder weet je alleen de aangekondigde release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ik mag toch aannemen dat ze het spel niet pas enkele dagen voor release afhebben. Dus zit ik meteen met de volgende vragen; Hoe vroeg beginnen ze met het persen van de game, en hoeveel tijd zit er tussen het Persen en het Verschepen van de game? Je zou toch denken dat ze daar enkelen weken voor de release begonnen zijn met persen. Zo niet, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Het handige van Steam is dat Valve hiermee voordat ze een release naar de perser brengen een grote groep spelers kunnen laten spelen. Een release is nooit 100% te testen. Er zijn zo veel variabelen waar rekening mee gehouden moet worden, zoals verschilende OS configuraties, hardware en geïnstalleerde software.

De eerste Steam klanten zullen dus problemen aan het licht brengen voordat de release geperst is. Zodra die opgelost zijn kunnen ze de nieuwere release laten persen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dan zou je toch denken dat er vrij snel updates (fixes) komen voor DoD: source) maar die zijn er nog niet geweest. :/
Xymox schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 08:01:
. Er zijn zo veel variabelen waar rekening mee gehouden moet worden, zoals verschilende OS configuraties, hardware en geïnstalleerde software.
Je hebt het dan over compatibiliteit van de HL2-engine, geloof niet dat er veel veranderd na een release aan de competabiliteit van het spel met de verschillende hardwares/OS-en.Geinstalleerde software?!! hm denk niet dat daar echt op wordt gelet, of het moet firewall-progs betreffen. Ik denk dat het spel na de release alleen nog gecontroleert wordt op fouten(bugs). En dat de Hardware-fabrikanten de taak hebben om hun drivers te optimaliseren voor het spel.
Maar ik zit dan nog met mn deels onbeantwoorde vragen. :/

edit: spelfout

[ Voor 4% gewijzigd door Xadeon op 09-10-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xadeon schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 02:38:
Ik mag toch aannemen dat ze het spel niet pas enkele dagen voor release afhebben. Dus zit ik meteen met de volgende vragen; Hoe vroeg beginnen ze met het persen van de game, en hoeveel tijd zit er tussen het Persen en het Verschepen van de game? Je zou toch denken dat ze daar enkelen weken voor de release begonnen zijn met persen. Zo niet, waarom niet?
Tsja, definieer "af" dan eens?

Op een gegeven moment is een spel "goed genoeg" voor release. Er zijn misschien nog wat specifieke hardware problemen, er zijn misschien nog wat map foutjes en mogelijke map exploits, misschien is niet alles wat betreft wapen schade en nauwkeurigheid helemaal goed uitgebalanceerd, enzovoorts.

DoD:S kon je al weken vantevoren preloaden. Daarmee haalde je de dingen binnen die "goed genoeg" waren, texures, models, maps en dergelijke. De engine zelf was er natuurlijk al, de HL2 / Havoc engine.

Vervolgens geef je een kleine groep beta testers via steam al toegang tot beta servers, en kan er nog flink getest worden, last minute bug fixes, map fixes, model updates enz. Die gaan vervolgens ook via steam over de pre-load heen, en klaar! Je kan meteen beginnen.

In het geval van retail is er daarna nog een flinke weg te gaan, persen, verpakken, verschepen, distribueren, de winkels in / naar online shops, enz. Waar ook nog eens een keer vantevoren voor geplanned moet worden. Een perser heeft, als 'ie goed bezig is, constant z'n productielijnen bezig. Daar prop je niet zomaar een nieuwe batch tussen, daar is ook een aanlooptijd voor nodig.

Bovendien, vergeet ook even niet dat je voor retail/persen op schijfje, je extra zeker wilt zijn dat het redelijk bug-vrij is. Bij online distributie van content is dat minder erg omdat patchen ook met minder heisa door te voeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Hehe eindelijk wat logische info :) Jumpstart, het is me nu duidelijk ;) Thx m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xadeon schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:01:
Dan zou je toch denken dat er vrij snel updates (fixes) komen voor DoD: source) maar die zijn er nog niet geweest. :/

[...]

Je hebt het dan over competabiliteit van de HL2-engine, geloof niet dat er veel veranderd na een release aan de competabiliteit van het spel met de verschillende hardwares/OS-en.Geinstalleerde software?!! hm denk niet dat daar echt op wordt gelet, of het moet firewall-progs betreffen. Ik denk dat het spel na de release alleen nog gecontroleert wordt op fouten(bugs). En dat de Hardware-fabrikanten de taak hebben om hun drivers te optimaliseren voor het spel.
Maar ik zit dan nog met mn deels onbeantwoorde vragen. :/
Nog geen updates uitgekomen voor DoD:Source?

Het valt nog wel erg mee trouwens. DoD:Source is gebaseerd op de Source engine. Hoewel het een nieuwe engine is, heeft het al enorm veel updates/fixes gehad en is het al wel op de proef gesteld door Half-Life 2 en Counter-Strike: Source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

staat ergens ook gedefinieerd wat de eisen zijn aan sprays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Jazzper schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:30:
staat ergens ook gedefinieerd wat de eisen zijn aan sprays?
256x256 pixel .JPG of .BMP. Als je een semi transparante spray wil maken dan moet je .TGA gebruiken, deze mag een alpha channel bevatten. Vervolgens het plaatje importeren in de game.

Of gebruik een VTF/spray tooltje voor HL2/CSS/DoDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

thx

had al tutorial gevonden
TGA ftw! :)

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/1430/dodavalanche00001hy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Net trouwens wel een paar lui van Sixpack voorbij zien komen op de mpservers.nl public.

Beetje meer teamwork kon er wel vanaf luitjes :P Maar was op zich zeker ok spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dutchmega schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:33:
[...]

Nog geen updates uitgekomen voor DoD:Source?

Het valt nog wel erg mee trouwens. DoD:Source is gebaseerd op de Source engine. Hoewel het een nieuwe engine is, heeft het al enorm veel updates/fixes gehad en is het al wel op de proef gesteld door Half-Life 2 en Counter-Strike: Source.
Yeps, mijn fout had deze update over het hoofd gezien. Maar idd het was niet echt een big-fix-update. Over fixes gesproken, ze mogen van mij wel de Get-stuck-within-another-player-bug fixen das namelijk een erg irritante bug. Speelde het spel onlangs bij een vriend en kwam toen geregeld vast te zitten met een andere speler, nadat je bijvoorbeeld tegen elkaar aan bent gelopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xadeon schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:49:
[...]

Yeps, mijn fout had deze update over het hoofd gezien. Maar idd het was niet echt een big-fix-update. Over fixes gesproken, ze mogen van mij wel de Get-stuck-within-another-player-bug fixen das namelijk een erg irritante bug. Speelde het spel onlangs bij een vriend en kwam toen geregeld vast te zitten met een andere speler, nadat je bijvoorbeeld tegen elkaar aan bent gelopen. :X
Je moet ook niet van wapen wisselen als je tegen iemand aan staat :|

Ik weet het, het is slechts een work-around, geen oplossing, maar dit is kennelijk de trigger voor de bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ook een andere oplossing is volgens mij dat alle vastgeklitte spelers gaan liggen en dan weg te kruipen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xymox schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:22:
Ook een andere oplossing is volgens mij dat alle vastgeklitte spelers gaan liggen en dan weg te kruipen.
Dat is me mogelijk 1 keer gelukt, maar zeker ben ik daar niet van omdat er ook iemand gefragged werd net toen ik vrijkwam. De andere keer dat ik vast kwam te zitten hielp plat gaan niet en werden we beide neergemaaid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
de ene bukken de ander erop springen wil bij mij ook nog wel eens werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hinderlijke fout
liep er vandaag ook paar keer tegenaan. Jammer dat mijn teamgenoot het oploste door mij te tk-en... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Jazzper schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 03:25:
hinderlijke fout
liep er vandaag ook paar keer tegenaan. Jammer dat mijn teamgenoot het oploste door mij te tk-en... :(
blijft de snelste oplossing O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo vandaag maar over gestapt van een bepaalde kuch andere kuch release dan die van valve zelf naar de legale variant :)

man ineens WEL servers met een ping van 15-20.. Soepeltjes! Wat zijn leuke NL servers? Is XS4ALL nog wat? dat was bij ET wel altijd gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Er zijn heel wat NLse servers ..

Bijv die van MPservers.nl. Alleen zijn de meeste NL servers niet echt bevolkt..
Ik zou zeggen sorteer je server lijst op [NL] .. Je zult er dan vast wel een ''paar'' vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Jazzper schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 01:03:
zo vandaag maar over gestapt van een bepaalde kuch andere kuch release dan die van valve zelf naar de legale variant :)

man ineens WEL servers met een ping van 15-20.. Soepeltjes! Wat zijn leuke NL servers? Is XS4ALL nog wat? dat was bij ET wel altijd gezellig.
http://www.dodsource.nl/servers/
lijstje met nl servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:53
Ben sinds gisteren ook in het land der DOD:s -ers. Hoewel ik nog steeds vind dat DOD wel iets lekkerder draait, is DOD:s toch wel meer eye candy. :9~

Is er eigenlijk al bekend wanneer er extra maps erbij zullen komen? Zoals Caen en Sturm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

er zijn tig custom maps al.

de meeste die ik nu gespeeld heb vind ik zwaar k*t. dod_lerouge met dat knelpunt in het midden (enige doorgang naar overkant) en eh.. kings nogwat met een kasteel en nog een snipermap. Weinig creativiteit (zelf 0 maps gereleased dus makkelijk praten, i know). Hoop dat er wat geport worden van Dod1. Maar voorlopig vermaak ik me prima met de stockmaps. Mijn persoonlijke ranking

1. avalanche (je kan elke keer dat je spawnt weer iets nieuws uitproberen)
2. donner (heerlijk die route langs het houten schuurtje en mooie skybox ook)
3. anzio (klassiekertje en nu nog mooier. Mooie hl2 achtige waterpartijen bij die brug)
4. flash (ook wel leuk maar steeds hetzelfde verhaal imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik verwacht dat er ongeveer hetzelfde gebeurt als bij de release van CS:S. Daar werden ook na na release later complete conversies van CS mappen beschikbaar gemaakt. Pas als er in de komende weken nog steeds het bij deze 4 maps blijft ga ik me zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

of... nog mooier... als er paar ET/RTCW maps geport worden.. rrrrrr
beach, base etc kom maar door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Welja, voor custom maps: wat verwacht je? Zo snel na de release kan je er geen "kwaliteitsvolle" verwachten. Bovendien is het klooien omdat er niet echt een officiële FGD vrijgegeven is. Uit eigen ervaring weet ik dat er ongelofelijk veel tijd kruipt in het maken van een map die niet alleen mooi/realistisch oogt, maar ook nog eens lekker speelt. Geef custom mappers dus een beetje tijd.

Verder hoop ik ergens toch ook niet dat het bij ports van originelen blijft (al mag dod_caen altijd!) maar dat ze ook met totaal nieuwe maps voor de dag komen. Zo kijk ik onder andere uit naar wat Waldo uit zijn mouw zal schudden

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51925

shameblaster schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:40:
Erg jammer dat je voor deze game verplicht SP2 moet hebben pff valve nubs
Bij mij werkt ie zonder SP2 hoor ? , ik heb WinXP Pro SP1 , misschien komt het omdat ik met de niet zo erg legale versie speelde, maar dat zou wel heel erg zijn O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Overigens, als we de koppen eens een keer bij elkaar willen steken online, dan heb ik een NL server geheel tot mijn beschikking. Is een pub, maar ik kan wel gewoon via mani admin mod m'n gang gaan.

Als er interesse is kan ik wel een keer het adres spammen. (De server was een paar jaar geleden druk bezocht, maar is z'n userbase kwijtgeraakt door een te trage migratie naar, toen, CS:S.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157505

Hen nu DODsource al een paar weekjes en hij begint steeds mooier te worden. Vroeger de oude DOD ook gespeeld maar het is niet echt met elkaar te vergelijken. Wat me opvalt is dat er veel servers met een erg lage ping zijn, ideaal!
Wapens waren erg wennen, lijkt een beetje op cod nu, veel rushen en minder strategie als voorheen. De oneshotter moet ik erg aanwennen, gelukkig gaat het langzaam de goede kant op:)

Vroeg me af met welke instellingen jullie spelen, dit zijn de mijne:
System
Intel Pentium 4 3.0 Ghz met 800 MHz FSB
1,5GB DDR400 dual channel geheugen
Seagate 160mb
ATI Radeon 9800 XL 128 MB ddr-SDRAM

Instellingen
1280x1024
-alles auf high
-anti aliasing aus
-trilinear filter
-hdr aus
-shadow high
-sound:high 5.1sys
- Vertival Sync aus

FPS van 40 bis 75

Heeft iedereen zon last van schommelende FPS?

www.7jump.tk
http://7jump.makelaardijhorning.nl/index.php

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 157505 op 15-10-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Schommelende FPS heb ik ook. Je merkt gewoon goed dat bepaalde stukken map voller zijn dan andere, meer polygonen en/of meer shaders in gebruik.

Ik merk wel dat mijn P4 2,66 @ 3,20 (FSB 160, 2x1 GB cas 2-2-2-5, single channel) en Radeon 9700 non-pro het maar moeilijk hebben om echt lekker te draaien. Het TFT scherm voor mijn neus dwingt me toch om 1280x960 of 1280x1024 te draaien, dus ik dip nog wel eens onder de 25 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157505

Binnen lijkt de FPS een stuk hoger als buiten maar een constante FPS zal wel niet lukken zeker.
Ik heb er 1gb geheugen bij ingezet en nu loopt ie als een trein, voorheen speelde ik op 1024xnog wat en zowat alles op laag maar nu een paar trapjes hoger en dan ziet ie er toch behoorlijk strak uit 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Anoniem: 51925 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:25:
[...]

Bij mij werkt ie zonder SP2 hoor ? , ik heb WinXP Pro SP1 , misschien komt het omdat ik met de niet zo erg legale versie speelde, maar dat zou wel heel erg zijn O.o
Inmiddels heb ik ook sp2 derop

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 19:09
Ik heb sinds vrijdag ook DoD; S, ik heb alleen een probleem, als ik in DoD Source op quit klik dan krijg ik een zwart scherm, en dat blijft zwart. Heeft nog iemand daar last van? Weet iemand een eventuele oplossing? Overigens wel een zwaar relaxed spel dat zeer vloeiend loopt op hoogste settings.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo net met mijn clan de allereerste funwar gespeeld tegen een duitse clan (j4f). Keihard gespankt haha.. In ET/RTCW hadden we altijd tacs en ervaring genoeg maar nu helemaal niets.. dus tja dan wordt je nogal onder de voet gelopen als je tegenover een ervaren clan staat. Wel exciting gevoel, dat terug bij 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 18:45
Heb hem gister ook gekocht, vet spel, speelt lekker weg.
Goede graphics en sfeer.

Paar minpuntjes:
(Team)Deathmatch lijk me tof, zonder die objectives
Zou wel wat meer levels willen, weet iemand, of en wanneer die komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
NokiaFan schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:38:
Heb hem gister ook gekocht, vet spel, speelt lekker weg.
Goede graphics en sfeer.

Paar minpuntjes:
(Team)Deathmatch lijk me tof, zonder die objectives
Zou wel wat meer levels willen, weet iemand, of en wanneer die komen?
komen doen ze zowieso maar wanneer ?? geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

er zijn al tig meer levels. Niet officieel maar moet je gewoon je 'find servers' browser sorteren op map. Naast de 4 stockmaps zijn er nog vele anderen waaronder heel, heel veel slechte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
heel veel ??
naar mijn mening allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Heb nu DOD:s een halve week inmiddels, maar waar ik veel last van heb dat zijn dat bepaalde oppervlakten som's wel en soms geen goede textures hebben. Zoals de deur bij avalanche aan de kant van de alies voordat je het gebouw ingaat om via de trap bij de 2e flag te komen, daar zat helemaal geen txtures op.
Ik had eerst een oude nvidia driver draaien (63.nogiets geloof ik), maar daar bleef Steam over zeuren dat het een oude versie was, dus toen maar over geschakeld naar 78.01 en daar begon het gedonder, toen 81.84, maar ook die had er problemen mee.. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Lol dat had/kun je uitschakelen. :X Dus je kunt weer terug naar je oude drivers, mits je dat nog wil. ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Xadeon op 17-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
OK, dat stond dus nergens vermeld :( ander had ik dat waarschijnlijk gedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Werving is nog steeds niet toegestaan

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 26-10-2005 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Zo! Wie zegt dat Valve geen moeite doet voor DoD:S ...

Zie http://www.steampowered.com/?area=news
Day of Defeat: Source and Source Engine Updates Available

October 19, 2005, 4:12 pm · Alfred Reynolds

Updates to Day of Defeat: Source and the Source Engine have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Source Engine

[...]

Day of Defeat Source
  • Added defense scoring bonus. Players now get a point for blocking an area cap that is over 50%, either by killing a player required for the capture, or by entering the capture area
  • Fixed an issue with players not respawning on round restart
  • Changed to new arm hitbox code - uses hitbox groups to swap between hitbox sets with and without arms. This will prevent shots to the chest area from hitting the target player's arms
  • Increased Thompson and MP40 melee attack rate to match knife/spade
  • Fixed situation where melee attacks weren't hitting target when they should have
  • Fixed accuracy on semi-auto and full-auto for bar and MP44 being swapped
  • Semi automatic is now more accurate than fully automatic
  • Darkened background of scoreboard to make it easier to read
  • K98 iron sights no longer re-zooms after a shot
  • Fixed rag doll pose when player went prone with Panzerschreck
  • Reduced maximum number of players on a server to 32
  • Fixed issue with bullet penetration wasn't happening correctly with displacements
  • Optimization related to grenade explosions
  • Network optimizations for player, player resource
  • Restrict which shaders are allowed to be applied to player models.
  • Fixed sniper rifle playing zoom out animation out if the player was not on the ground when they tried to zoom in ( e.g., falling off of a small ledge )
  • Friendly fire is now turned off for the bonus round. Be nice to your winning teammates
  • Crosshair scale setting is now saved across sessions
  • Added log event for tick points
  • Added log event for changeclass
  • Added log event for flag caps
  • Added log event for game over condition
  • Added damage, hitbox, weapon info to player_hurt event
  • Fixed log events for clan restart events
  • Added cvar mp_logdetail ( 0 = no damage logged, 1 = enemy damage, 2 = teammate damage, 3 = both )
  • Made input to voice menus all client side
Iets dat opvalt door afwezigheid is de in-elkaar-haak bug... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Hmm ze hebben de stopsound truuk/cheat/hack/bug hoe je het bekijken wilt ook onklaar gemaakt.

* Removed debug cvar snd_mixvol

Blijf me trouwens nog steeds ontzettend irriteren aan de loss en choke die ik op zowat elke server heb.
Heb al een beetje zitten spelen met mijn cl_updaterate, cl_cmdrate en rate maar heb nog steeds niet de juiste balans kunnen vinden. Weet niet of meer mensen hier last van hebben maar hier twee linkjes die het een en ander kunnen ophelderen.

http://www.dayofdefeat.ne...&highlight=Reducing+Choke
http://www.dayofdefeat.ne...cing%20Choke&pagenumber=2

[ Voor 6% gewijzigd door plapz0r op 21-10-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

enige ding wat mij irriteert is die clipping bug dat je blijft haken aan elkaar :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Jazzper schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 03:00:
enige ding wat mij irriteert is die clipping bug dat je blijft haken aan elkaar :d
bij mij gebeurt dat niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmm ik nog wel af en toe maar minder dan eerst. Iets anders, lees jij je mail wel eens? Maar zag dat ik al te laat was en je trial loopt bij SST. Jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 23:44
ik kan nog steeds niet aan die gigantische spread wennen, soms sta ik best dichtbij, ben ik duidelijk de eerste die het vuur opend, maar niet 1 hit :| iemand tips?

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Euh.. Welk wapen bedoel je? En mja.. Beter richten?
Kan ook zijn dat je loss of choke hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Ron!n schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:20:
ik kan nog steeds niet aan die gigantische spread wennen, soms sta ik best dichtbij, ben ik duidelijk de eerste die het vuur opend, maar niet 1 hit :| iemand tips?
kies de bazooka class en druk op 2
dat wapen wat je dan krijgt is rete goed.
als axis voor close combat en als allies heel erg gericht op afstand.
je hebt alleen maar 2 magazijnen.
maar als je slim bent drop je in het begin al je bazooka zodat je weer ander wapen kan oprapen

[ Voor 10% gewijzigd door bastv op 26-10-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Volgens de 'officiele' fora hebben de wapens in DoD:S een random spread en daarmee zijn de wapens niet meer zo nauwkeurig als in de oude DoD. Het kan dus voorkomen dat als je van redelijk dichtbij op een vijand schiet waarbij de crosshair exact gemikt staat toch mist.
Ook is het damage systeem zodanig gemaakt dat je voor sommige wapens meer hits nodig hebt om de vijand neer te leggen.

Deze combinatie van wijzigingen hebben IMHO een negatief effect op de gameplay. Het spel is nu meer een sproei en doei spel geworden, waarbij de skill van bijvoorbeeld de rifle-spelers niet meer tot zijn recht komt.

Ik heb vaak genoeg dat als ik met een rifle exact op de rug/borst schiet van de vijand deze niet meteen dood is, maar wel de kans krijgt om mij met een regen van kogels dood te sproeien. Ondertussen kan ik niet een pistool selecteren om hem te lijf te gaan (deze is nl verwijderd uit de rifle classes). Ik ben dan dus een zg. sitting duck !

Jammer maar helaas geeft deze nieuwe gameplay niet het gevoel wat ik bij de oude DoD had. Ook vanwege de hoge bewegingssnelheid (walk en strafe) maakt DoD:S tot een meer arcade achtige game. Aangezien ik daar niet van hou en dus ook geen CoD-achtige games speel is DoD:S een teleurstelling. Gelukkig ben ik niet de enige, gezien de vele reacties van (veteran) spelers op de forums van Steam en DayOfDefeat.

Ik hoop dat Valve dit in latere patches gaat rechttrekken. Gezien de duidelijke terugloop van spelers en servers van DoD:S tov de oude DoD lijkt me dat Valve toch goed moet luisteren naar de DoD community.

Het is de gameplay die DoD zo lang heeft laten bestaan en niet de toeters en bellen (graphics, sound etc) dus moeten ze eigenlijk afblijven van het winning-concept van de oude DoD !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 23:00
dod_oslo moet weer terug komen uit de allereerste dod. Dod is nog steeds wel anders dan cod Alleen het is wel meer arcade geworden vergeleken met de allereeste dod waar je nog mappen als sicily en oslo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
oslo is wel heel erg old skool hoor ... totaal niet speelbaar op een source engine denk ik
zou wel cherbourg en zafod terug willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 21:14
Nog even onze DoD:Source onder de aandacht brengen:

dods.onlydutch.nl (of: 80.84.250.243) >> ProServe Hosted

www.onlydutch.nl

20 slots public, 24/7, ff aan, einde ronde autovotemap, 100 mbit custom downloads

[ Voor 21% gewijzigd door Hollanda op 27-10-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Jammer dat ik geen Valve spellen meer kan doen, Steam he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Anoniem: 105758 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:41:
Jammer dat ik geen Valve spellen meer kan doen, Steam he...
Lekker constructief. Wat heb je gedaan? Gecheat? :D

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ja of hij is zo'n anti-steam iemand :X xD

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Fuzzdad heeft weer eens erg zijn best gedaan en een erge gave map gemaakt, een remake van Falaise !

De naam van de map : dod_anvil-b12

Ik vind 'm erg stoer, zeer gedetailleerd. Wat mij betreft zou dit een officiele map kunnen zijn gezien de kwaliteit !

Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3
Screenshot 4

Je kan hem o.a. hier downloaden !

[ Voor 4% gewijzigd door Xymox op 26-10-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Xymox schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:34:
Volgens de 'officiele' fora hebben de wapens in DoD:S een random spread en daarmee zijn de wapens niet meer zo nauwkeurig als in de oude DoD. Het kan dus voorkomen dat als je van redelijk dichtbij op een vijand schiet waarbij de crosshair exact gemikt staat toch mist.
Ook is het damage systeem zodanig gemaakt dat je voor sommige wapens meer hits nodig hebt om de vijand neer te leggen.

Deze combinatie van wijzigingen hebben IMHO een negatief effect op de gameplay. Het spel is nu meer een sproei en doei spel geworden, waarbij de skill van bijvoorbeeld de rifle-spelers niet meer tot zijn recht komt.

Ik heb vaak genoeg dat als ik met een rifle exact op de rug/borst schiet van de vijand deze niet meteen dood is, maar wel de kans krijgt om mij met een regen van kogels dood te sproeien. Ondertussen kan ik niet een pistool selecteren om hem te lijf te gaan (deze is nl verwijderd uit de rifle classes). Ik ben dan dus een zg. sitting duck !

Jammer maar helaas geeft deze nieuwe gameplay niet het gevoel wat ik bij de oude DoD had. Ook vanwege de hoge bewegingssnelheid (walk en strafe) maakt DoD:S tot een meer arcade achtige game. Aangezien ik daar niet van hou en dus ook geen CoD-achtige games speel is DoD:S een teleurstelling. Gelukkig ben ik niet de enige, gezien de vele reacties van (veteran) spelers op de forums van Steam en DayOfDefeat.

Ik hoop dat Valve dit in latere patches gaat rechttrekken. Gezien de duidelijke terugloop van spelers en servers van DoD:S tov de oude DoD lijkt me dat Valve toch goed moet luisteren naar de DoD community.

Het is de gameplay die DoD zo lang heeft laten bestaan en niet de toeters en bellen (graphics, sound etc) dus moeten ze eigenlijk afblijven van het winning-concept van de oude DoD !
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Xymox op welke servers speel je eigenlijk? Ben wel benieuwd naar je skills.

[ Voor 3% gewijzigd door plapz0r op 26-10-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

xXPLAPXx schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:56:
[...]
Xymox op welke servers speel je eigenlijk? Ben wel benieuwd naar je skills.
Ik speel met nick Xymox {NL} op willekeurige servers. Ik speel het liefst op de wat minder drukke servers, aangezien het anders mij te chaotisch wordt en er weinig terechtkomt van map-tactieken.
Ik heb niet een vaste lijst met servers waar ik uit kies. Ik neem de map waar ik op dat moment zin in heb, niet al te druk en met een zo laag mogelijke ping.

Mijn favoriete maps zijn op dit moment dod_anvil-b12 en donner.
Ik hoop dat ze snel Caen releasen.

In DoD:S kom ik redelijk mee, ik zie mijzelf vaak in de hogere regionen van het scoreboard staan. Dat geldt trouwens ook voor de oude DoD.

Toch ga ik vaak terug om een oude DoD map te spelen, ik zit me te veel te ergeren aan de gameplay van DoD:S. Wanneer ik niet goed speel wil ik alleen mijzelf te schuld geven, wanneer ik bv te traag reageer of niet goed mik en de recoil niet goed beheers. Ik heb nu al te vaak bij DoD:S dat ik het gevoel heb dat er teveel randomness in zit, en daar valt niet op te oefenen. Als ik met mijn rifle op 5 meter iemand vol raak, dan verdien ik die kill. Als ik die niet krijg en ik lig 1 seconde later zelf tegen de vlakte is dat frustrerend.

Ook rennen de spelers veel te snel. Het is nu bijna onmogelijk om een strafende speler neer te leggen met je rifle. Dus is de verleiding erg groot om toch ook maar een sproeier-wapen te kiezen en maar als een bezetene om hoekjes te spurten en je magazijn leeg te pompen. En dat zie je dus ook erg veel op (pub) servers. Erg veel assault classes rennen rond, dat is lekker makkelijk.

Maar voor mij is daar de lol een beetje vanaf. De reden waarom ik al jaren DoD speel is omdat het een ander spel is dan al die andere WW2 games. Ik heb echt geprobeerd om CoD en MoH te spelen, maar dat gesproei in een arcade setting spreekt mij totaal niet aan. Ze zien er allemaal mooi uit en geluid is ook goed, maar gameplay is in mijn ogen verschrikkelijk.

Ach, er moeten ook mensen zijn die van UT houden, ieder zijn smaak. Maar het is voor mij een teleurstelling dat Valve met DoD:S ook die richting gekozen heeft.

Wat vinden andere DoD veteranen nu hiervan ? Is DoD:S nu echt een goed vervolg ?

/edit

Nu niet denken dat ik DoD:S de grond in boor en dat ik een Valve/Steam slasher ben. Grafisch gezien is het perfect en ik heb ook best mijn leuke momenten hoor. Maar de bevrediging die ik kreeg met old DoD haalt het niet. Gelukkig is die mogelijkheid er nog waar ik gebruik van kan maken, maar de angst die ik had voor de DoD:S release zijn helaas waargemaakt.

Wat mij betreft zou DoD:S perfect zijn wanneer :

- player movement (first person) wat verlaagd zou worden (dus een tweak en geen mayor aanpassing)
- strafe minder hectisch en snel
- support wapens accuracy en damage verhogen (het zelfde systeem als in oude DoD)
- terugbrengen van bajonet en/of pistols voor de supports
- anti-spawnkilling in maps

Al met al geen grote veranderingen, maar wel effectief denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Xymox op 26-10-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xymox schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:34:

[...]
Mja, een èchte goeie speler past z'n tactiek gewoon aan aan de omstandigheden. Ik vind het persoonlijk dus echt vette bullshit. Hiermee wil ik je niet persoonlijk op je tenen trappen, vat dit dus niet verkeerd op hoor. Het is een algemene observatie, en of jij je er iets van moet aantrekken moet je helemaal zelf beslissen.

Iedere keer weer, als een spel een evolutie ondergaat gaan een paar zelfverklaarde *kuch* Pro Gamers *kuch* klagen over wat er mis is. Hoe leet'er, hoe erger lijkt het wel. Overdreven gesteld zou je op basis van al dat gezeik kunnen stellen DoD pre v1.0 beta nog het beste was. Nou, mooi niet.

Wapens hebben in het echt ook een spreiding, in het spel net zo. Ik zie het punt niet. Burst maar met je submachinegun, of verklein je afstand. In eerdere versies van dit spel was ik best wel een snipe hoer (ohhh, dod_schwetzingen, waarom hebben ze je uit de map selectie gehaald? ;( ) maar sinds het is ingebouwd dat je terug richting je beschieter kijkt zodra je gefragged bent, is sneaky snipen er ook niet meer bij.

Ja, dan kan je lopen mekkeren dat die aanpassing teruggedraaid moet worden, want het gaat nu niet meer zoals het vroeger wel ging. Je kan ook gewoon besluiten om wat vaker een andere class te pakken. Bij iedere class hoort andere tactiek. Als bij de rifle/kar nu nieuwe beperkingen zijn, dan pas je jou tactiek daarop aan, of je wijkt uit naar een andere class. Een goeie speler moet met alle classes overweg kunnen.

Zie m'n ondertitel maar: "Tough. Adapt or die!" Als je er niet aan kan wennen, dan kan je altijd nog besluiten te stoppen met DoD:S en uitkijken naar iets anders om te spelen. Sim-pel. Maar ga alsjeblieft niet zo aartsconservatief doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anti-spawnkilling is al ingebouwd in de 4 officiele DoD:S maps. Als je goed oplet kan je nooit op de spawn site van de tegenstander komen, teruglopen naar je eigen spawn site kan trouwens ook niet, vanwege de barriere waar je maar in 1 richting overheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

werkt niet helemaal want met 2 personen kom je prima over die barriere heen. Zo zag ik laatst paar randdebielen van de Axis met een mg42 op de rand van anzio de allies landingsbootjes beschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Jazzper schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:38:
werkt niet helemaal want met 2 personen kom je prima over die barriere heen. Zo zag ik laatst paar randdebielen van de Axis met een mg42 op de rand van anzio de allies landingsbootjes beschieten...
:X

Dat heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt.

Then again, even een update van de map, en per spawn een killzone voor de tegenpartij maken, en je hebt het ook voor elkaar. Er is in ieder geval geen apparte plug-in voor nodig ofzo. Schwetzingen, die ik eerder al noemde, daar kon je (officieel tenminste, het was daar door een foutje ook te exploiten) ook niet naar de overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

JumpStart schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:31:
[...]

Mja, een èchte goeie speler past z'n tactiek gewoon aan aan de omstandigheden. Ik vind het persoonlijk dus echt vette bullshit.
Ik pas mijn tactiek ook aan, dat is het punt niet. En conservatief ben ik ook niet, de oude DoD was wel aan wat nieuws toe. Ik speel zeker niet slecht in DoD:S, ik haal ongeveer dezelfde k/d en flagcaptures. Wat ik alleen wilde ventileren is dat ik jammergenoeg teleurgesteld ben. Ik had gehoopt op dat toch minimaal de gameplay waarmee DoD het al die jaren heeft uitgehouden behouden zou blijven. Dat concept was juist uniek en dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu al jaren DoD speel en met erg veel plezier.

Deze thread is er om info en meningen te geven over DoD:S, dus daar hoort mijn verhaal ook bij. Het kan best zijn dat veel spelers het een beter spel vinden dan de oude. En dat is prima. Maar mijn observaties zijn (en lees daarvoor maar eens in de officiele fora over DoD:s) dat er erg veel DoD spelers zijn die ongeveer dezelfde mening toegedaan zijn. En het is toch de community die DoD zo lang hebben laten bestaan tussen het geweld van nieuwere WW2 games. Het zou toch zonde zijn dat een grote schare fans DoD:S zouden laten vallen. Gezien de terugloop van actieve spelers in DoD:S, terwijl deze slechts enkele weken uit is spreekt al boekdelen.

Het gaat er dus niet om of wapens nu wel of niet realistisch zijn of dat ik wel of niet een goede DoD:S speler ben, het gaat erom of ik het leuk vind of niet. Zelfs al sta ik bovenaan het scoreboard en speel ik effectief, de oude bevrediging heb ik niet en daarmee is de kans groot dat voor mij DoD:S gaat verstoffen. En als een echte DoD fan zou ik dat zonde vinden en zeker teleurstellend.

Maar ik begrijp wel waarom ze DoD:S zo gemaakt hebben zoals het nu is. De oude DoD is voor het grote publiek iets te moeilijk. Ik heb er een erge lange tijd over gedaan om het onder de knie te krijgen en om samen te werken in teamverband. Maar Valve moet centen verdienen aan het spel, dus het moet toegankelijker zijn. De reden waarom CS zo populair is komt voornamelijk door de gameplay die erg aanspreekt bij veel mensen. Ik heb CS nooit echt leuk gevonden juist daarom. En met DoD:S zijn de meer richting CS gegaan. Ik heb al veel mensen horen praten over het nieuwe DoD:CS !

Ook teamplay is stukken minder. In pubs is dat uiteraard zowiezo minder, maar nu lijkt echt teamwerk ver te zoeken. En dat is jammer !

[ Voor 17% gewijzigd door Xymox op 26-10-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

JumpStart schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:31:
[...]

Mja, een èchte goeie speler past z'n tactiek gewoon aan aan de omstandigheden. Ik vind het persoonlijk dus echt vette bullshit. Hiermee wil ik je niet persoonlijk op je tenen trappen, vat dit dus niet verkeerd op hoor. Het is een algemene observatie, en of jij je er iets van moet aantrekken moet je helemaal zelf beslissen.

Iedere keer weer, als een spel een evolutie ondergaat gaan een paar zelfverklaarde *kuch* Pro Gamers *kuch* klagen over wat er mis is. Hoe leet'er, hoe erger lijkt het wel. Overdreven gesteld zou je op basis van al dat gezeik kunnen stellen DoD pre v1.0 beta nog het beste was. Nou, mooi niet.

Wapens hebben in het echt ook een spreiding, in het spel net zo. Ik zie het punt niet. Burst maar met je submachinegun, of verklein je afstand. In eerdere versies van dit spel was ik best wel een snipe hoer (ohhh, dod_schwetzingen, waarom hebben ze je uit de map selectie gehaald? ;( ) maar sinds het is ingebouwd dat je terug richting je beschieter kijkt zodra je gefragged bent, is sneaky snipen er ook niet meer bij.

Ja, dan kan je lopen mekkeren dat die aanpassing teruggedraaid moet worden, want het gaat nu niet meer zoals het vroeger wel ging. Je kan ook gewoon besluiten om wat vaker een andere class te pakken. Bij iedere class hoort andere tactiek. Als bij de rifle/kar nu nieuwe beperkingen zijn, dan pas je jou tactiek daarop aan, of je wijkt uit naar een andere class. Een goeie speler moet met alle classes overweg kunnen.

Zie m'n ondertitel maar: "Tough. Adapt or die!" Als je er niet aan kan wennen, dan kan je altijd nog besluiten te stoppen met DoD:S en uitkijken naar iets anders om te spelen. Sim-pel. Maar ga alsjeblieft niet zo aartsconservatief doen...
Natuurlijk past een ''goede'' speler zijn tactieken aan. Ik denk ook niet dat dit het probleem is. Ik ook heb mij aangepast aan de nieuwe wapens..
En ja ik ook bevind mij nog steeds in de bovenste regionen van een game. Het is meer iets van het ''DoD'' gevoel kwijtgeraakt te zijn.

Ik denk dat voor vele spelers de gewenning gewoon zeer stroef gaat. Is vernieuwing niet goed dan?
Tuurlijk wel! Maar ik denk dat veel spelers niet zulke imho rigoreuze veranderingen verwacht hadden.

Wat betekent DoD voor mij?

-Karren
-Barren
-Snipen (Scopeless :> )
-Wallbangen!

Karren gaat gewoon niet meer lekker zonder pistol. Bar is nog wel redelijk te doen. Snipen.. hmm mja.. Gaat.. En wallbangen? Kan dat nog? Met een MG ok maar voor de rest.?
En ik kan me best voorstellen dat een hele hoop mensen ietwat teleurgesteld en niet conservatief zijn.

En btw een goede sniper blijft nooit op dezelfde positie staan. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door plapz0r op 27-10-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JumpStart schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:36:
Anti-spawnkilling is al ingebouwd in de 4 officiele DoD:S maps. Als je goed oplet kan je nooit op de spawn site van de tegenstander komen, teruglopen naar je eigen spawn site kan trouwens ook niet, vanwege de barriere waar je maar in 1 richting overheen kan.
Op avalanche kan je als axis in je eentje over de barriere aan het eind van de allied brug komen.
Als ik dat doe dan ren ik die brug over en probeer ik alles om te leggen (liefst met vuist ;) ) wat op de brug en in dat sniper hok (boven tweede allied vlag) staat. De echte spawns op lopen vind ik te lame om te doen dus ik blijft daar gewoon boven heen en weer rennen tot ik dood ben.

Het is trouwens erg jammer dat het spelers limiet op 32 is gezet. Ik zit altijd op een engelse server die nu dus van 40 naar 32 spelers is gegaan, en het spel is er wel anders op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
die bug zat ook al in de oude dod versies.
toen had je wel machineguns die schoten maar als je rende kon je ook in allied building komen.
gaan ze er waarschijnlijk wel uit halen in de volgende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zijn hier nog enorme config helden? Ik heb van iemand een config gekregen en daardoor gaat de kwaliteit wel drastisch omlaag maar ik win maar 5-10 fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
hiermee kan je je eigen config maken door simpel aan en uit te zetten wat je zelf wil
http://www.sorber.be/laurent/hideout/p_omnitweaker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9974

Ik heb DOD:Source ook gekocht (oldskool DOD player) ... :)

Ik ben heel tevreden met mijn aankoop, maar paar dingen mogen nog wel getweaked worden...

The walkingspeed is veels te snel bijvoorbeeld...maakt het veel te arcadeachtig! We want realism dammit! :P

p.s. * Anoniem: 9974 hoopt op remake van DOD_CAEN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Op het officiele forum heeft een dev aangegeven dat deze maand nog een update komt. Ik betwijfel het echter dat er significante wijzigingen aan de gameplay komen, wel een nieuwe map !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben nu na 2 weken (clan)dod:sen er wel een beetje uit.
- topspel
- al die zeurtjes die dod1 met dod2 gaan vergelijken wordt ik onwijs moe van (ga terug in je hol en val mij er niet mee lastig, alle topics worden er mee doodgemaakt overal)
- clippingbug hinderlijk
- netcode ruk tot en met.. hoop echt dat ze dat patchen
- audiostotterbug (1e keer inladen per soundje gaat fout) (zelf geen last van overigens)

ook ff COD2 MP gespeeld.. man levels laden in 30 seconden, haal 80fps met een amd1800/9700pro.. het kan dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97470

JumpStart schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:36:
Nee hoor. In Flash kan je rustig op andermans spawn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Jazzper schreef op zondag 06 november 2005 @ 01:22:
- al die zeurtjes die dod1 met dod2 gaan vergelijken wordt ik onwijs moe van (ga terug in je hol en val mij er niet mee lastig, alle topics worden er mee doodgemaakt overal)
Wellicht omdat ze een punt hebben ?
Misschien wel een teken waarom er volgens jou 'alle' topics ermee worden doodgemaakt 'overal' omdat er erg veel mensen zijn die niet tevreden zijn ?

Maar ik ben wel blij dat er wel een paar anderen zijn die het spel wel top vinden....

[ Voor 27% gewijzigd door Xymox op 06-11-2005 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja maar als je op steampowered en dayofdefeat.net forums kijkt wordt elke vraag over Source (technisch/inhoudelijk whatever) van mensen die WEL enthousiast zijn monddood gemaakt met een afgeleide discussie over 1.3 vs source..
Source is niet de zoveelste versie van DOD 1.. HEt is een nieuw/ander spel. Als je het niet zint blijf dan lekker 1.3 spelen denk ik dan. En als je teleurgesteld bent over source dan kan dat best maar val daar de fans van source niet mee lastig. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Friday, November 4 2005

Last week we talked about some of the new content coming to Counter-Strike: Source, namely two new maps along with an expanded selection of player models. [...]

We're also getting close to finishing our next Day of Defeat: Source map, Argentan. We're doing daily playtests on it now, and hopefully we'll be able to put together some images of it next week.
Schiet op schiet op, want ik begin me toch wel stilletjes te ergeren aan die beperkte 4-map cycle van DoD:S... En Argentan is een nieuwe naam, dus het lijkt erop dat er een nieuwe map komt, in plaats van een remake _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat zal wel weer ff gaan duren
Normaal zit er best een lange tijd tussen de eerste keer dat er iets nieuws genoemd wordt en de echt release.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste