[PC] Day of Defeat: Source

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 5.666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56

Bever!

3

downloaden. gewoon klikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-06 10:03
PcManiaxx schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:35:
Ik heb nu dan eindelijk een creditcard van mijn pa kunnen bemachtigen. Was net bezig met gegevens in te voeren, zo ook je straat, plaats en postcode. Heb nog niet op purchase geklikt.

Nu is mijn vraag: wordt het verzonden naar jouw thuis? Of kan je het straks gewoon via steam binnenhalen? Dit ontgaat mij ff. En hoe lang duurt het?
krijgt niks thuis word gewoon aan je account gekoppeld.
Kan je hem van de steam servers downloaden en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 09:45

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik sta werkelijk versteld van die bestelling :o

Ik vul al mijn gegevens in, druk op purchase en hoppa, kon het spel gelijk binnenhalen.

Dat noem ik nog eens service }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
PcManiaxx schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:46:

Ik vul al mijn gegevens in, druk op purchase en hoppa, kon het spel gelijk binnenhalen.

jammer genoeg delen niet veel mensen die mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PcManiaxx schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:46:

dat is normaal op steam, tis niet alsof ze het nog voor je in moeten pakken :? Gewoon Cc checken en hopseflops gaan met die banaan.

EDIT: spel draait bij mij te slecht om te kunnen spelen (alle settings op low, res 640x480 en dat op een p4 2.4ghz, 512mbram, 9600pro) beetje jammer maar och CS 1.6 > dod

[ Voor 18% gewijzigd door itons op 27-09-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

bastv schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:50:
[...]

jammer genoeg delen niet veel mensen die mening :)
Wat een bullshit! Waar baseer jij dat "niet veel mensen" op?

Natuurlijk heb je altijd asocialen die gratis alle games willen spelen. |:( Dat is uiteindelijk gewoon keihard jatten, hoe je het ook bekijkt. "Ja maar spellen zijn gewoon te duur" is dan het vaak gehoorde excuus. Goh, wel eens stilgestaan bij het feit dat Steam juist goedkopere games mogelijk maakt?

Voor de meeste mensen die voor de (betere) games willen betalen is Steam een prima uitkomst, want het maakt games flink wat goedkoper dan Retail pakketten, eenvoudigweg omdat er niets meer op CD-rom of DVD-rom geperst hoeft te worden, er geen fysiek product gedistribueerd moet worden, er geen plek op de plank bij de lokale Free Recordshop meer wordt ingenomen en er geen percentage van de opbrengst naar de distributeur gaat.

DoD:S Retail in de winkel kopen kost waarschijnlijk het gebruikelijke €40 a €50 en dan is kopen via Steam, €20, een stuk aantrekkelijker. Strakjes US$ 12.95, dus nog geen €13, voor Rag Doll Kong Fu. Zoiets had normaal als Retail game in de winkel ook makkelijk €30 tot €40 gekost.

Steam een slecht idee? Think again!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
JumpStart schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:17:
[...]

Natuurlijk heb je altijd asocialen die gratis alle games willen spelen. |:( Dat is uiteindelijk gewoon keihard jatten, hoe je het ook bekijkt. "Ja maar spellen zijn gewoon te duur" is dan het vaak gehoorde excuus. Goh, wel eens stilgestaan bij het feit dat Steam juist goedkopere games mogelijk maakt?

Voor de meeste mensen die voor de (betere) games willen betalen is Steam een prima uitkomst, want het maakt games flink wat goedkoper dan Retail pakketten, eenvoudigweg omdat er niets meer op CD-rom of DVD-rom geperst hoeft te worden, er geen fysiek product gedistribueerd moet worden, er geen plek op de plank bij de lokale Free Recordshop meer wordt ingenomen en er geen percentage van de opbrengst naar de distributeur gaat.

DoD:S Retail in de winkel kopen kost waarschijnlijk het gebruikelijke €40 a €50 en dan is kopen via Steam, €20, een stuk aantrekkelijker. Strakjes US$ 12.95, dus nog geen €13, voor Rag Doll Kong Fu. Zoiets had normaal als Retail game in de winkel ook makkelijk €30 tot €40 gekost.

zeg rustig kerel, hij valt je niet aan.. take a step back svp..

ik ben het wel met hem eens, want er is idd gebleken dat meer dan de helft van de mensen die steam gebruiken het liever kwijt dan rijk zijn..

btw: steam maakt games dan wel mogelijk goedkoper, maar ze kosten hetzelfde..
conclusie: ze maken er meer winst op

[ Voor 10% gewijzigd door BasieP op 27-09-2005 19:20 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

BasieP schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:19:
[...]

zeg rustig kerel, hij valt je niet aan.. take a step back svp..

ik ben het wel met hem eens, want er is idd gebleken dat meer dan de helft van de mensen die steam gebruiken het liever kwijt dan rijk zijn..

btw: steam is een programma, en een programma maakt geen games.. :/
* JumpStart trekt het niet zo goed als er keihard gegeneraliseerd wordt zonder enige vorm van onderbouwing...

Als ik daardoor hard uit de hoek kom, het zij zo.

Maar kijk nou eens naar het grotere plaatje, wat maakt het "Steam Platform" nou allemaal mogelijk? Online distributie van nieuwe games, aanzienlijk goedkopere games, volautomatische updates/patches en uitbereidingen (nieuwe maps, nieuwe models) van bestaande games, aankondigingen en berichtgeving over aanstaande ontwikkelingen en nieuwe games, betere beveiliging tegen cheaters en exploits, en, helaas voor een deel van de gamers, dus ook betere beveiliging tegen illegale keys.

Leg eens uit dan, wat de legale bezitter van een via Steam beheerd spel erop tegen kan hebben?

Heb je wel eens stilgestaan bij het feit dat een aanzienlijk deel van die "meer dan de helft" waarschijnlijk Steam liever kwijt dan rijk is vanwege de beveiliging? Want het is tegenwoordig een stuk moeilijker om illegaal online het spel te spelen. Ten alle tijde kan Valve de Steam client updaten en zo de warez versies weer de nek omdraaien, wat op gezette tijden ook gebeurt. En aangezien de servers ook via Steam werken kan Valve ook de servers updaten om warez versies het leven zuur te maken. Wat is daar slecht aan?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

BasieP schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:19:
[...]

btw: steam maakt games dan wel mogelijk goedkoper, maar ze kosten hetzelfde..
conclusie: ze maken er meer winst op
Erhmmm ... "they cut out the middle man", dat is toch de voornaamste reden dat jij en ik er minder voor hoeven te betalen. Dat is vette pech voor Vivendi, of welke distributeur dan ook, maar daar hoef jij als eindgebruiker toch niet om wakker te liggen? Of Valve nu zonder Vivendi meer winst maakt weet ik niet, ik heb geen flauw idee welk percentage van de winkelprijs voor Valve is. Het is ook best mogelijk dat Valve net zoveel winst maakt op ieder verkocht spel als voorheen.

En meer winst maken vind ik niet een criterium om een spel te kopen of niet. Je koop een spel als je vindt dat het spel z'n vraagprijs waard is. Uiteindelijk is de content en de kwaliteit van een spel de maatstaf. Krijg je waar naar je geld? Kopen dan. Is het te duur voor wat ze beloven? Niet kopen dan. Ik zie niet wat winst daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:50

flessuh

Set sail for fail!

[...]

rest van Bl447
het grote nadeel van steam vind ik dat je voor de aanschaf van games via steam een creditcard voor nodig hebt.....
en wat als je die niet hebt? Dan kun je het dus gewoon niet spelen.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Banzaibunny schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:57:
[...]

het grote nadeel van steam vind ik dat je voor de aanschaf van games via steam een creditcard voor nodig hebt.....
en wat als je die niet hebt? Dan kun je het dus gewoon niet spelen.
Goed punt. Dit is tenminste een duidelijk argument tegen Steam.

Geen kredietkaart hebben betekent OF langer wachten op de duurdere Retail versie, OF via via iemand met CC regelen. (Hoe dat met 3rd party games als Rag Doll Kong Fu gaat zou ik niet weten.)

Want zoals ik een paar posts terug al opmerkte: Als je geen kredietkaart hebt, heb je dan ook geen vrienden/familie/kennisen met CC om jou uit de brand te helpen?

Het gaat immers niet om wereldschokkend grote bedragen maar om geld dat je ter plekke kan overhandigen. Je hoeft niet eens per se bij jou thuis te bestellen, iedere PC met steam client volstaat. Huidige gebruiker uitloggen, zelf inloggen, kopen, CC gegevens laten invullen, bedrag overhandigen, zelf uitloggen, en klaar.

En mocht dit nou ab-so-luut niet kunnen, dan kan je altijd nog wachten op de CS:S/DoD:S retail versie, of de HL2 Platinum editie. Dan is het enige wat je hoeft te doen het serienummer/activatiecode invullen tijdens installatie, en dan heb je geen CC nodig.

:X Maar ehhh, ik besef dat we hier erg off-topic gaan. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
trosje nederlandse servers :)
http://www.dodsource.nl/servers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:16
en ik zit nog steeds zonder geluid. iemand een idee?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
bij de instellingen eens op 2 speakers zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

[...]

Roger that. O+

Edit: man man, wat een prachtig spel is dit. Ik krijg steeds het gevoel dat ik destijds ook had bij de MOHAA series. Valt niet echt te beschrijven. Wat ik wel weet is dat ik dit spel alleen maar ga spelen! :P

[ Voor 9% gewijzigd door PcManiaxx op 27-09-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Net even DOD:S gespeeld, maar ik vind het 3x keer niks!! wat een enorm arcade spel is het geworden zeg, 4 keer schieten met een garand om iemand neer te krijgen, kan de BAR niet meer uitbouwen (neerzetten met bipod) veel minder classes, geen "gevoel" met de wapens, veel te "schone" wapens. en brak geluid... (de amerikaanse sniper klinkt nu ronduit zielig). En ook nog eens super veel grote icoonen in de HUD.

enige positieve punten: mooiere levels en de riflegrenades zijn wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 23:45

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ik heb toch regelmatig iemand met 1 garand shot dood.. En volgens mij had de BAR in 't echt vaak ook geen bipod er onder :)

Het is inderdaad wel jammer dat er nog zo weinig maps en classes zijn.. ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Animal Mother op 27-09-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Animal Mother schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:44:
[...]

Het is inderdaad wel jammer dat er nog zo weinig maps en classes zijn.. ;(
Komt nog wel

Nondejuu zeg ... 1280x960 en dan geen HDR, alles laag en ik zit tussen de 30 en 60 FPS ... oh, en het piek geheugen gebruik ligt gevaarlijk dicht bij de 1 GB die ik er nu in heb hangen. Mijn PC begint aan vervanging toe te zijn ... nieuw mobo/CPU/videokaart *hmmmm*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik heb net met de garand gespeeld en ik kon prima tegenstanders neerhalen met 1 schot hoor?
Misschien is het even wennen, maar het werkt hier prima (heerlijk zo'n vervelende MG neerhalen :P)
Fps ligt nu tussen de 11 en 30, alle drivers geupdate, ook die guides gevolgd (scheelt zo'n 3 fps) en alles staat nu op low behalve textures en models.
Nog steeds niet echt om naar huis te schrijven.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Jammer van die minder dodelijke Kar, nu ben je dus in het nadeel als je die hebt.

• darkphoenix
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

ben misschien verwent aan het doen want heb vandaag DoD aangeschaft maar ik ben zo beniewd naar de LOST COAST!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Xymox schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:48:
[...]

Tsja, als je niet goed leest en je er slechts maar van uit gaat dan heb je IMHO jezelf genaaid.
Ik heb ook de HL2 retail editie gekocht in de winkel, maar heb van te voren goed nagekeken in welk pakket DoD:Source (en andere source games) nu wel en niet zit. Dus een bewuste keuze om DoD:Source later te kopen via Steam heb ik toen al gemaakt.
Tsja, als je nou zelf beter had gelezen dan had je begrepen dat ik me genaaid voel door steam/valve. Die vele Collectors's Edition/Css-retail bezitters hebben benadeeld, door het feit dat er straks(3..4..6 weken) een 2e Css-retail-pakket beschikbaar komt waar wel Dod-source zit inbegrepen en waar je dus nog eens 30 tot 40 euro moet gaan betalen. Jeezz, zou jij je dan niet genaaid voelen?!! :?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 00:07

mace

Sapere Aude

Ik heb nu zo iets vaags, ik wil DOD backuppen op CD zodat ik het op mijn laptop kan zetten zonder opnieuw te installeren, maar steam zegt "Requires update" terwijl amount aquired op 100% staat.
Ik kan gewoon spelen, maar ik kan niet de cache files op CD zetten :(

Iemand een idee :?

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 11:15

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Anoniem: 13284 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:16:
Jammer van die minder dodelijke Kar, nu ben je dus in het nadeel als je die hebt.
Hehe, ik vind dat ding juist briljant :P
Ik ben over het algemeen enorm te spreken over DoD: Source, zowel grafisch als op gebied van gameplay...

• bastv
[...]

zucht.
ik zeg niet dat ik die mening niet deel.
En al helemaal niks over illiegale sircuit.
wil er niet veel over vuil maken maar 2 voorbeelden

je kan maar 1 keer iets kopen met een creditcard.
heb je dus cs source gekocht kan je niet dod source kopen.

mensen die geen cc hebben moeten maanden wachten tot een boxed versie in de winkel ligt.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

bastv schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:46:
[...]

je kan maar 1 keer iets kopen met een creditcard.
heb je dus cs source gekocht kan je niet dod source kopen.

mensen die geen cc hebben moeten maanden wachten tot een boxed versie in de winkel ligt.
Als dat waar is dan zou dat wel erg slecht zijn. En dom. Maar het is niet zo erg als je denkt:
At present, only one HL2 offer may be purchased per Steam account.
Day of Defeat (los, via Steam) is namelijk géén HL2 offer. Dat betreft alleen de Bronze, Silver en Gold paketten. Ik heb DoD:S gekocht met CC en ik kan in de Steam client, als ik dat zou willen, gewoon CS:Condition Zero kopen. Het Valve premier pack, bijvoorbeeld, is ook te koop, maar dan krijg ik de melding dat ik al die games (de klassiekers zeg maar, HL, CS, DoD, TFC, OpFor, Blue Shift, etc.) al heb. Het eerder genoemde Rag Doll Kung Fu zal ik ook gewoon via Steam kunnen kopen.

Wat wel buiten de boot valt is Half-Life:Source, die kan je alleen krijgen via Silver of Gold. Silver of Gold kan je niet meer aanschaffen als je Bronze gekocht hebt of HL2 Retail. Nou, daar mis je vrij weinig mee.

• 3R!K|IA
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07-2006
dus als ik het goed begrijp kan ik dus niet DoD: s spelen gratis want ik heb die "koektrommel" met die t-shirt en dat boekje en hl2 en hl1:s en cc:s, dus dan moet ik hem alsnog kopen? hij staat nu bij mij onder "just released"

"mijn pctje :D" MK:ds friendcode: 429557057186

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06 16:36
PC:

AMD 4000+ 2.4 Ghz
ASUS A8N-Sli Deluxe
4x 512 Kingston PC3200
2x EN6800GT 256MB PCI-e in SLI

Game draaid rekelijk soepel. Geen 100 fps met volle settings hoog maar genoeg om hem zonder problemen te spelen.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

3R!K schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:05:
dus als ik het goed begrijp kan ik dus niet DoD: s spelen gratis want ik heb die "koektrommel" met die t-shirt en dat boekje en hl2 en hl1:s en cc:s, dus dan moet ik hem alsnog kopen? hij staat nu bij mij onder "just released"
Is dat het via Steam gekochte HL2 Gold pakket? Zo ja, dan zit daarbij het recht om DoD:S te mogen spelen. Kwestie van Browse Games en dan Click to Install oid.
Retail version (store bought) version of HL2 does NOT include DoD:S
If you bought a copy of HL2 in a store, you do not automatically get DoD:S once it is released. This goes for all versions, including the collectors edition.

• 3R!K|IA
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07-2006
JumpStart schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:42:
[...]

Is dat het via Steam gekochte HL2 Gold pakket? Zo ja, dan zit daarbij het recht om DoD:S te mogen spelen. Kwestie van Browse Games en dan Click to Install oid.

[...]
nee ik hem hem gewoon bij de frs gekocht

"mijn pctje :D" MK:ds friendcode: 429557057186

Anoniem: 109718

Bij mij draait ie mega soepel op 1280x1024 >:) op

Asus A7V600
Amd 2600XP @ 3200
1500 DDR
Geforce 6800LE

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 109718 op 28-09-2005 14:20 ]

• Crash
  • Laatst online: 22:03
Wil iedereen het patsen met specs etc. achterwege laten? Dank u :)

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Meneer is zeker de leukste thuis :? :|

[ Voor 94% gewijzigd door Crash op 29-09-2005 09:21 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• bastv
jah oude versie was ook al machtig mooi :)
deze is qua gameplay iets achteruit gegaan maar qua graphics 100 keer beter :)

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Kan iemand mij aub vertellen hoe je moet knallen? En dan bedoel ik gewoon knallen. Ik speel nu al 3,5 jaar counterstrike maar dit spel slaat echt alles. Hoe moet je in godsnaam die recoil onder controle houden? Als ik al 2 kogels afvuur loopt alles in de honderd.....

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

PcManiaxx schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:25:
Kan iemand mij aub vertellen hoe je moet knallen? En dan bedoel ik gewoon knallen. Ik speel nu al 3,5 jaar counterstrike maar dit spel slaat echt alles. Hoe moet je in godsnaam die recoil onder controle houden? Als ik al 2 kogels afvuur loopt alles in de honderd.....
precies! ik snap dat ding ook echt niet!

• mace

mace

Sapere Aude

Druk eens op "Z" , nu moet je wel proberen niet geraakt te worden :+

offtopic:
En counterstrike is voor sletjes >:) :+

Anoniem: 89184

Wat ik vreemd vind aan DoD source is de gameplay: Men loopt zeer gemakkelijk en snel door de map heen, wat al snel in de buurt komt van arcade gameplay maar het schieten/recoil zijn bij sommige wapens weer ultra realistisch. Verder gaan bij sommige wapens de schietrichting naar boven naarmate je schiet en niet na enige korte tijd weer terug naar het punt hoe ze gericht waren - je blijft maar met de muis bewegen. :/

• bastv
ooit in real life met een wapen geschoten ??
denk het niet dan.

probeer eens te bukken of te gaan liggen.
ook wil het wel eens helpen om de muis naar beneden te bewegen tijdens het schieten.

Ik moet zeggen dat na een tijdje spelen het steeds minder leuk wordt. Waarom heb je als rifleman geen pistool meer? Is het daardoor leuker? Nee, want nu heb je bijna geen reden om daarvoor te gaan. Zeker nu je zelfs met een Kar vaak 2 keer moet schieten en je zelfs niet iemand meer kunt neersteken. Ook aim ik zo vaak raak (ook al zeg ik het zelf), maar schiet je zovaak mis om een of ander reden.

Waarom hebben ze die klasse toch zo zwak gemaakt? Waarom proberen ze het altijd weer wat "realistischer" te maken. Dat is toch onzin, als ik dat wil speel ik wel RO. Net zoals CS dat ook al helemaal langzaam is gemaakt, bij de eerste beta's was het altijd zo lekker fel. Argh vroeger was alles beter ;(

Ben net nog even gaan spelen, maar heel die Axis klasse is zwak gemaakt. En die rifleman klasse is totaal kapot. Arme ik :/

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 13284 op 28-09-2005 22:22 ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Valt me ook op dat je van afstand echt niet normaal kan bursten. De kogel slaat dan telkens ergens anders in. En ga nou niet zeggen dat ik naab ben. Ik heb al veel realistische shooters gespeeld, oa counterstrike al 4 jaar. Ze hadden het van mij best minder moeilijk mogen maken.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

PcManiaxx schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:27:
Valt me ook op dat je van afstand echt niet normaal kan bursten. De kogel slaat dan telkens ergens anders in. En ga nou niet zeggen dat ik naab ben. Ik heb al veel realistische shooters gespeeld, oa counterstrike al 4 jaar. Ze hadden het van mij best minder moeilijk mogen maken.
Wakker worden en de koffie ruiken? :+

CounterStrike is zeker een leuk spel, maar het is zeker géén realistische shooter. Alleen al omdat kogels een kaarsrecht traject hebben en instantaan inslaan. Wat dat betreft doet Far Cry het bijvoorbeeld beter, daar heb je immers nog iets van een ballistisch traject. Niet dat Far Cry verder zo realistisch is, maar da's een ander verhaal.

Ik verwacht niet dat er hier op GoT een wapen expert rondhangt die daadwerkelijk met deze vintage wapens geschoten heeft om een onderbouwde en nauwkeurige beoordeling te geven van de realiteit van de wapens. Dat een Sig SG 552 nauwkeuriger is dan een Thomson sub machine gun valt puur op leeftijd van het model wel te verwachten. Het is dan ook niet echt terecht om DoD:S direct af te zetten tegen CS:S.

Maar goed, voor het overgrote deel is het een kwestie van eigen smaak. Ik vind dat ze met DoD:S zo op het eerste gezicht wel de balans redelijk goed hebben. Wat voor mij bijvoorbeeld wel erg wennen was was dat een deployed machinegun ineens zoveel trager reageert. Daar valt wel een sensitivity script aan te koppelen waarschijnlijk.

En verder, als er vanuit de community als geheel teveel klachten zijn over wapen balans, dan is Valve zeker niet de beroerdste om in een volgende Steam update de boel een beetje beter te balanceren. Dat is al eerder gedaan.

• bastv
mee eens ja.
maar dat je met KAR nu soms 2 keer moet schieten was in 1.3 ook, ligt eraan waar je die persoon raakt.
Geen pistol voor de garand is trouwens wel heel erg knake.

en dat schieten is denk ik gewoon een kwestie van gewenning.

ben altijd light geweest maar speel op het moment alleen maar heavy.

• mace

mace

Sapere Aude

Ik speel zelf ook meestal met de garand, die granaten zijn vet van dat ding 8)

• winDOS
  • Laatst online: 07-07 11:20

winDOS

6.22

Ik vind het een heel vet spel, maar michien dat er hier en daar nog wat veranderd moet worden.
Ik vind idd dat de lights ook een pistol mogen hebben. Daarnaast is het spaden/knifen heel moeilijk nu.
Je moet echt te dicht bij staan en vaak ook nog 3 of 4 keer slaan.

Over de kar dat je iemand 2 keer moet raken is niet waar. 1 schoot in het torso of hoofd is genoeg.
En in 1.3 was de kar gewoon een railgun, al raakte je iemand in zijn kleine teen. Hij was meteen dood.

De loopsnelheid vind ik zelf wel te snel. En over de recoil, ik zeg beack to the roots. In de dod beta
(dus niet source maar echt de beta 3.0) was dit ook, het is gewoon ff wennen.

Waar ik me wel aan erger, is dat je als rifleman bij de US army een knife hebt maar je steekt er niet mee maar slaat. Beetje onlogisch :/

Maar al met al vind ik dit toch een zeer vette game. Ik denk dat het met de nodig updates echt een top spel is.

C:\>Signature.bat

winDOS schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:12:
En in 1.3 was de kar gewoon een railgun, al raakte je iemand in zijn kleine teen. Hij was meteen dood.
Dat was dan ook het enige voordeel. Hadden ze natuurlijk ook gewoon het herladen nog langzamer kunnen maken ofzo. Nu ben je zwaar in het nadeel tegenover een garand.

Nu schiet je raak en vaak moet je nog een keer schieten, maar nu heeft iemand met een garand al 3 keer geschoten en je kunt het ook niet afmaken met je pistool. Je bent dus groot in het nadeel.

Anoniem: 77587

Na verschillende gamesessies moet ik toch zeggen dat ik persoonlijk de allies kant de wapens toch iets "te goed" vind in vergelijking met de axis kant; vergelijk de recoil van een BAR met een stg44, dat verschil is echt achterlijk gewoon. Game is imo nog te unbalanced, allies hebben nog wat te veel voordeel.

Voor diegene die nog een paar fps meer willen hebben. Als je een pci geluidskaart hebt kun je het volgende doen; snd_digital_surround 1 in console geven dit veranderd van direct3d sound naar 6 streams surround sound. (source engine sound systeem rust zwaar op de cpu (te zwaar eigenlijk) met deze var kan je sound apu ff wat meer van betkenis zijn.

Anoniem: 11851

K'heb het grijsgespeeld sinds het uit is maar dit is imho:

- Prachtig, geweldig geluid, mooie maps/models/weapons

- Gameplay is wennen. d'r is veel veranderd vergeleken met de 'oude' DoD. (classes zijn anders, rifleman met granaatwerpers wtf? b.v.) maar speelt toch errruggggg lekker moet ik zeggen. ook hitboxes zijn erg anders, t'is gewoon moeilijker geworden om iemand met een KAR98 door z'n torso te killen (80 damage is dat trouwens)

- Te weinig maps. er waren er veel meer, 4 maps? ik neem aan dat er meer komen.

- LAG/TRAAG!. omg. 'normaal' draait het met 50fps, maar als de actie een beetje intens word kruipt het beeld voorbij. ik weet niet of het aan mijn PC ligt of aan het spel zelf, maar ik denk het laatste (1024x768, geen HDR met een Athlon 2600, radeon 9800pro, 1,5GB, redelijk dus dacht ik)

Als door wat optimalizaties/tweaks de FPS wat omhoog kan tijdens intense firefights krijgt dit spel een 10 op 10 van mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 11851 op 29-09-2005 19:21 ]

• messi
  • Laatst online: 21:51
with stupid ^^

En ze moetten die clip bug fixxen, niets is meer irritant dat dat je aan elkaar vastzit als je reload tijdens de actie.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Anoniem: 11851

darkphoenix schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:30:
[...]

(iets over recoil, CS gewend enzo)

precies! ik snap dat ding ook echt niet!
Nou jongens, welkom in de grote mensen wereld van DoD. je hebt zoiets als RECOIL! probeer daar maar eens mee te spelen :D
(je went eraan en leer te compenseren en te bursten)

Anoniem: 11851 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:27:
[...]

Nou jongens, welkom in de grote mensen wereld van DoD. je hebt zoiets als RECOIL! probeer daar maar eens mee te spelen :D
(je went eraan en leer te compenseren en te bursten)
Cs kent ook recoil hoor, in ieder geval beter dan in dod. Het absurd omhoog bewegen van de loop in dod is toch compleet onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
in dod source heb je geen m4a1 ...
in der loop der jaren zijn de wapens anders geworden.
als je eens de kans krijgt met een thompson o.i.d. te schieten doe het en dan snap je de recoil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

m00n schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:10:
PC:

AMD 4000+ 2.4 Ghz
ASUS A8N-Sli Deluxe
4x 512 Kingston PC3200
2x EN6800GT 256MB PCI-e in SLI

Game draaid rekelijk soepel. Geen 100 fps met volle settings hoog maar genoeg om hem zonder problemen te spelen.
JE hebt maar 30 fps nodig om een game goed te spelen hoor, of je nou 30 of 100 hebt, het verschil merk je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 13284 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:28:
[...]

Cs kent ook recoil hoor, in ieder geval beter dan in dod. Het absurd omhoog bewegen van de loop in dod is toch compleet onzin.
Dat denk je. Op basis waarvan eigenlijk? Heb jij real-life schietbaan ervaring met bijvoorbeeld de Thompson SMG? En heb je dat kunnen vergelijken met het schieten met een èchte AK47? Het spijt me dat ik je niet het voordeel van de twijfel geef, maar je heb dus echt NIETS om die mening op te baseren.

Op Discovery heb ik wel eens een docu gezien over de ontwikkeling en geschiedenis van de (sub)machinegun. Daar werden door vuurwapen experts dus wèl vergelijkende tests gedaan met de "Tommygun", de AK47 en de Colt M16. Conclusie? WO II wapens zijn aanzienlijk minder stabiel en vertonen dus meer spreiding. Dat valt ook wel te verwachten, technische ontwikkeling staat niet stil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 90180 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:40:
[...]

JE hebt maar 30 fps nodig om een game goed te spelen hoor, of je nou 30 of 100 hebt, het verschil merk je toch niet.
(Oh goden, niet weer deze discussie :X )

Het menselijk oog heeft normaal gesproken minstens 25 beelden per seconde nodig om beweging als vloeiend te ervaren. Dat betekent niet dat meer beelden per seconde geen verbetering is.

Bij de ontwikkeling in Amerika van de zogenaamde Thrill Rides, de bioscoop achtbanen dus, kwam men er al achter dat bij hele snelle bewegingen, zoals je die hebt in een virtuele achtbaan, mensen bij 25 fps eerder misselijk werden dan wanneer er film met 60 fps vertoond werd. Conclusie? Meer dan 25 beelden per seconde maakt, bij snelle bewegingen, dus zeker verschil.

Maar in plaats van doorzeuren hierover: Slinger het oude vertrouwde Quake 3 eens aan, offline, haal wat bots op hoog niveau in de arena, en cap de fps op 30. Kijk hoe je het er vanaf brengt. Vervolgens met com_maxfps de limiet op 60 fps zetten en kijken of je het beter doet. Vervolgens hetzelfde met de cap op 100 fps. En dan terug naar 30... Je zal merken dat je bij 60 en 100 fps beter speelt dan bij 30. (Ok, op een gegeven moment houdt het natuurlijk op. Tussen 100 en 120 fps valt weinig verschil meer te merken. Boven de 150 fps heb je vrijwel niets extra's meer.)

Het waarom: Je kan in het spel binnen een kwart seconde 180 graden omdraaien. Bij 24 fps betekent dat 6 stappen, dus 30 graden per frame. Bij 90 fps wordt diezelfde snelle draai niet 7 keer geupdate, maar 22,5 keer. Per frame een hoekverschil van slechts 8 graden. Welke situatie geeft je meer nauwkeurigheid, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JumpStart schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:42:
[...]

Dat denk je. Op basis waarvan eigenlijk? Heb jij real-life schietbaan ervaring met bijvoorbeeld de Thompson SMG? En heb je dat kunnen vergelijken met het schieten met een èchte AK47? Het spijt me dat ik je niet het voordeel van de twijfel geef, maar je heb dus echt NIETS om die mening op te baseren.

Op Discovery heb ik wel eens een docu gezien over de ontwikkeling en geschiedenis van de (sub)machinegun. Daar werden door vuurwapen experts dus wèl vergelijkende tests gedaan met de "Tommygun", de AK47 en de Colt M16. Conclusie? WO II wapens zijn aanzienlijk minder stabiel en vertonen dus meer spreiding. Dat valt ook wel te verwachten, technische ontwikkeling staat niet stil natuurlijk.
Ik neem aan dat jij wel jaren ervaring hebt met het schieten van die wapens, dus waarom zou jouw mening meer waarde moeten hebben dan die van mij? Tevens heb ik het niet over de stabiliteit, maar alleen over het meters naar boven bewegen van de loop. Zie de bar equivalent van de axis en dan zie jij ook wat ik bedoel. Ervaring is er niet, maar logica wel. Houdt een dergelijk wapen op een juiste mannier tegen je schouder en een getraind iemand zou echt niet die recoil krijgen. Dan hadden die Duisters dat wapen echt niet uitgebracht. Als iemand dan cs:s wil afkraken dan best, maar haal er dan niet zo'n game als dod:s bij, want het zijn beide arcade spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 13284 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

Ik neem aan dat jij wel jaren ervaring hebt met het schieten van die wapens, dus waarom zou jouw mening meer waarde moeten hebben dan die van mij? Tevens heb ik het niet over de stabiliteit, maar alleen over het meters naar boven bewegen van de loop. Zie de bar equivalent van de axis en dan zie jij ook wat ik bedoel. Ervaring is er niet, maar logica wel. Houdt een dergelijk wapen op een juiste mannier tegen je schouder en een getraind iemand zou echt niet die recoil krijgen. Dan hadden die Duisters dat wapen echt niet uitgebracht. Als iemand dan cs:s wil afkraken dan best, maar haal er dan niet zo'n game als dod:s bij, want het zijn beide arcade spellen.
Ik claim nergens met die wapens geschoten te hebben, wel?

Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen (op basis van die documentaire op Discovery Channel) is dat WO II wapens minder nauwkeurig waren èn meer recoil hadden. Het hoe en waarom daarvan, daar kan ik wel een beetje een slag naar slaan, maar dat maakt verder weinig uit. Ik ga er, bij gebrek aan beter, maar even vanuit dat die wapenexperts die in die docu de wapens vergeleken hebben wel weten waar ze het over hebben.

Met zowel DoD:S als CS:S is niets mis. Ok, de laatste vind ik relatief meer arcade dan de eerste, maar so what? Met beide spellen beleef ik genoeg lol. Ik vind het alleen nergens op slaan dat mensen die recoil in DoD:S zo erg vinden. Leer daar dan mee om te gaan. Denk je dat een getrainde WO II soldaat dat niet zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Effe een vraag. Ik heb een geforce 6800 (normale editie) van xfx met 256mb, maar als ik day of defeat op z'n hoogsts zet gaat ie schokken. Erg vaag, dit moet kunnen met een 6800 lijkt me??

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tha Ertenal schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:17:
Effe een vraag. Ik heb een geforce 6800 (normale editie) van xfx met 256mb, maar als ik day of defeat op z'n hoogsts zet gaat ie schokken. Erg vaag, dit moet kunnen met een 6800 lijkt me??
Ergens is het ook niet zo vreemd dat Valve "alles op highest" heeft afgesteld op de nieuwste en snelste hardware van dit moment. Een AMD 64 3000+ met 512 MB ram en een nVidia 6800 is tegenwoordig niet meer high(est) end, dus niet alles op de hoogste settings kunnen zetten is te verwachten als je het mij vraagt.

(Zelf merk ik dat High Dynamic Range Lighting (HDR) erg zwaar is voor je videokaart. Ik merk dat HDR aanzetten er hard inhakt bij mijn videokaart. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

JumpStart schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:30:
(Zelf merk ik dat High Dynamic Range Lighting (HDR) erg zwaar is voor je videokaart. Ik merk dat HDR aanzetten er hard inhakt bij mijn videokaart. )
Dit klopt, omdat HDR het dynamische bereik van de kleuren( hoeveel verschillende kleurwaardes er tegelijk kunnen zijn) gigantisch verhoogd, je videokaart moet gewoon 2x zoveel kleuren op het beeld toveren.

offtopic:
ik kan het enigzins fout hebbben, maar volgens mij klopt dit in grote lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan ik van iemand een creditkaartje lenen? Ik kan niet echt wachten op de retail-versie :'(
MaCe1337 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 01:01:
[...]

Dit klopt, omdat HDR het dynamische bereik van de kleuren( hoeveel verschillende kleurwaardes er tegelijk kunnen zijn) gigantisch verhoogd, je videokaart moet gewoon 2x zoveel kleuren op het beeld toveren.

offtopic:
ik kan het enigzins fout hebbben, maar volgens mij klopt dit in grote lijnen
Ik kan je rustig meedelen dat het voor geen meter klopt ;) Bit-tech Lost Coast review heeft uitgebreide info over HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Over HDR: De videokaart moet intern rekenen met een veel groter aantal kleuren. De output naar je beeldscherm wordt dan vervolgens weer terugvertaald naar het gebruikelijke 24 bit (3 keer 8 bit). Uiteindelijk is het beeld wat je op je beeldscherm ziet dus nog steeds gebaseerd op het 16 miljoen kleuren pallet.

Komt erop neer dat het in ieder geval aanzienlijk meer rekenwerk en interne bandbreedte vereist en dus zwaarder is voor je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82299

Bij HL2 CSS en nu ook met DODS heb ik het probleem dat ik de brightness niet hoog genoeg kan schroeven. Ik kan enkel de 2de zin lezen als ik met mijn neus op de monitor zit. Ik kan wel elke keer aan mijn monitor rotzooien maar daar begin ik genoeg van te krijgen. :r

Weet iemand hoe ik met een commando (of iets anders) de brightness kan verhogen? (Dus lager dan 1.6 kan instellen?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Anoniem: 82299 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:29:
Bij HL2 CSS en nu ook met DODS heb ik het probleem dat ik de brightness niet hoog genoeg kan schroeven. Ik kan enkel de 2de zin lezen als ik met mijn neus op de monitor zit. Ik kan wel elke keer aan mijn monitor rotzooien maar daar begin ik genoeg van te krijgen. :r

Weet iemand hoe ik met een commando (of iets anders) de brightness kan verhogen? (Dus lager dan 1.6 kan instellen?) :)
powerstrip/ati tray tools etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik heb die gratis HL versie die mij mijn Ati-videokaart zat (lang geleden :P) HL 2 en CS:S heb ik prima kunnen spelen, maar weet iemand of ik ook recht hebg op DoD:S?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97470

Chaoss schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:18:
ik heb die gratis HL versie die mij mijn Ati-videokaart zat (lang geleden :P) HL 2 en CS:S heb ik prima kunnen spelen, maar weet iemand of ik ook recht hebg op DoD:S?
Heb je geen recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:18

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

thnx,

net een upgrade gedaan naar de silver versie, koste me maar 10 dollar.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Anoniem: 82299 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:29:
Lijkt op een verkeerd gecalibreerde monitor en daar zou je eigenlijk iets aan moeten doen. Er zijn speciale tools voor om je daarbij te helpen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06 16:36
Anoniem: 90180 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:40:
[...]

Yep klopt, wilde ook niet zeiken ofzo :). In cs merk je als je minder fps hebt, maar in CS Source en DoD:Source merk je het niet, het blijft gewoon lekker spelen.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

m00n schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:17:
[...]

Yep klopt, wilde ook niet zeiken ofzo :). In cs merk je als je minder fps hebt, maar in CS Source en DoD:Source merk je het niet, het blijft gewoon lekker spelen.
En toch zal je nauwkeuriger kunnen schieten bij hogere fps.

Voor vloeiende waarneming maakt het inderdaad niet uit, dat klopt. Alles boven 25 fps vinden je ogen niet meer schokkend maar vloeiend. En dus speelt dat op zich lekker. Maar daarmee ben je er dus nog niet. Dat je VANAF 25 fps iets vloeiend vind betekent nog niet dat er vervolgens geen verbetering meer te halen is.

Zoals ik in een eerdere post al opmerkte: Probeer het zelf maar uit tegen bots! Gewoon testen in een spel met bots en de mogelijkheid om framerate te beperken. Met gemiddeld 90 fps speel je beter dan wanneer je framerate afkapt op 30. Dat kan je dus proefondervindelijk zelf vaststellen.

(Alleen al vanwege het feit dat een framerate van 25 betekent dat je om de 40 milleseconden een vers beeld krijgt. Dat is dus vergelijkbaar met een ping verhoging van 40. Als je 100 fps draait, dan is er iedere 10 milleseconden een nieuw beeld, een ping verhoging van 10, en is de vertraging dus minder.)

Ander onderwerp:

Wie heeft hier trouwens nog meer last van, dat de verliezende party aan het eind van de ronde z'n gun kwijt is, en de winnende party vrolijk door kan sproeien? Als winnende partij hou je je wapen, als verliezende partij ben je soms wel, en soms niet je wapen kwijt.

Ik ben er nog niet achter wat nou precies bepaalt wat je wapen laat verdwijnen, maar irritant is het wel. Aan de andere kant, ik maak er zelf ook gewoon misbruik van. Laatste vlag pakken, ronde winnen, vrolijk alle tegenstanders zonder gun neermaaien "en bedankt voor de extra frags!" })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik denk dat standaard de winnende partij de verslagen vijand uit mag moorden, de verliezers kunnen aleen maar rennen voor hun leven...

Het zal wel een server side optie zijn om dit in of uit te schakelen, aangezien ik dit niet op alle servers tegenkom.

Ik vind het wel grappig. Als verliezer kan je dan echt vernederd worden. Reden temeer om dus niet te verliezen en koste wat het kost met je team samen te werken.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 20:10
Is inderdaad een server-optie, die nog wat extra genoegen geeft aan de winnende partij. Fijn de tegenstander neerstompen/kniven/scheppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Xymox schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:57:
Ik denk dat standaard de winnende partij de verslagen vijand uit mag moorden, de verliezers kunnen aleen maar rennen voor hun leven...

Het zal wel een server side optie zijn om dit in of uit te schakelen, aangezien ik dit niet op alle servers tegenkom.

Ik vind het wel grappig. Als verliezer kan je dan echt vernederd worden. Reden temeer om dus niet te verliezen en koste wat het kost met je team samen te werken.
Ik vind het eigenlijk dus niet grappig, al houdt me dat niet tegen om er dus misbruik van te maken.

Winnen of verliezen zelf zou toch voldoende aansporing moeten zijn, je speelt het toch puur voor het spelen? Bovendien is het als 'aanmoediging' nogal onverfijnd, het houdt geen rekening met de situatie. Als het met 20 minuten intense gameplay op 0-0 blijft en er daarna eindelijk een partij scoort, is vernedering dan op z'n plaats? Dat lijkt me juist niet, als het zo lang zo gelijk opgaat verdienen beide partijen de complimenten. Ik had juist Respect (mèt hoofdletter ja) voor de tegenpartij. Was nog gewoon op een public server ook.

Of ingemaakt worden omdat het 8 vs 5 is (auto team balance niet aan, of geen admin aanwezig om AFK'ers te kicken, verzin het maar) en dan ook nog zoiets eroverheen? Nah ... Laten we het erop houden dat ik hoop dat dit gewoon een bugje is, geen feature. Blijkbaar een feature dus :|

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 04-10-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06 11:24
Een tijdje weer gespeelt, maar er zijn positieve en negatieve dingen:

positief:
-graphics, kan niks anders zeggen dan GJ valve!
-geluiden, niks mis mee.
-mappen, ze hebben de mappen best mooi omgezet en het zijn geen regelrechte "poorts"

negatief:
-wapens/soorten troepen, waar is mijn grenadier?!!
Ik heb gemerkt dat bijna alle wapens minder accuracy hebben, en dat ik bijna niks meer raak als ik rush met een axis/allied geweer (grenadier dus bijv.) Ook de thompson en de duitse variant zijn een stuk minder geworden. De stoBtruppe is weg, en ook de Allied variant (snik snik). MG's ownen nu nog meer....

Ben dus niet echt tevreden met de verandering van wapens.

Overigens over de terugslag... Het is compleet normaal dat een geweer terugslag geeft. CS geeft gewoon een vertekent beeld van de werkelijkheid. Mijn vader zit op een schietvereniging en ik heb dus talloze malen gekeken bij het schieten.

Bij het afvuren van een geweer krijg je gewoon terugslag. Het verschil met DOD is alleen dat je crosshair omhoogschiet en daar blijft hangen. In het echt laat je het geweer automatisch weer naar beneden zakken. In DOD moet je dit dus zelf doen, wat ik overigens een leuke extra vind, en wat weer extra "skill" vereist.

Wel vind ik dus dat ze door het omlaag halen van de accuracy het spel een stuk minder leuk hebben gemaakt. Het gaat nu minder om goed kunnen aimen en meer om automatisch wapens/campen/afwachten. Als ik rush en ik stop en buk om iemand te beschieten en schiet dan nog mis....tja, kloppen ok, maar leuk? nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

JumpStart schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:13:
[...]

Ik vind het eigenlijk dus niet grappig, al houdt me dat niet tegen om er dus misbruik van te maken.
Aan de ene kant heb je gelijk, het is niet erg netjes om een ongewapende vijand met al je macht te lijf te gaan. Ik neem ook aan dat teams in clan verband onderling de afspraak maken om respect te hebben voor de vijand en het wellicht laten bij het rondspringen voor je tegenstander.

En uiteraard spelen we DoD om het spel en haal je daar je voldoening uit. Echter heeft deze optie wel tegelijkertijd een positieve prikkel om te winnen en zeker niet te verliezen naast de voldoening die je krijgt als je zowiezo wint. Ik heb vaak gehad nadat ik verloren had en zonder aarzeling werd neergemaaid dat het gevoel me bekroop "mozes kriebel zeg hee, die pak ik in de volgende ronde goed aan". Er komt dan een soort fanatiek element bij.
En verlies je, dan is het ook best spannend om een kat en muis spel te spelen met je tegenstander om hem die paar seconden uit handen te blijven. Ren in een gebouw en verstop je zodat de tegenstander je niet kan vinden.

Dus wat mij betreft is de periode tussen het einde van een spel en de volgende nu niet alleen een rust periode maar moet je als winnende partij aan de bak om je tegenstanders te vinden en alsnog te elimineren terwijl de ander zijn best doet om dit niet te laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo heb het ook paar keer gespeeld. Wat mij vooral opvalt en wat het spel behoorlijk onderscheidend maakt van andere spellen zijn de details van geluid en maps. Gewoon zo veel aandacht aan besteed, fantastisch. Overal liggen troepjes, aanplakbiljetten etc etc. Ik wil niet weten hoeveel polygonen die mappen hebben.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Hebben jullie DoD gekocht via steam voor 19,95??
ik zit er ook aan te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 09:57

Rexomnium

Vincam aut moriar

Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:09:
Volgens mij is Steam nog niet in de winkel te koop... Als je een creditcard hebt, dan is het aanschaffen via Steam een fluitje van een cent. Lekker snel en direct spelen. Aanrader dus :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 20:10
Zo erg is het toch niet dat de tegenstander wat extra free-kills krijgt? K:D is gelukkig toch compleet irrelevant in dit spel, en gelukkig wordt in het score-overzicht daar ook niet op ge-rankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:09:
nee pre-order via steam met 20% korting

maar over 2 weken kan je hem ook in de winkel kopen
www.dodsource.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
silver edition gekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

alleen dod kan niet goed tegen overclocken! loop gelijk of heel snel vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Dan toch uiteindelijk heb ik DoD:S via steam gekocht (heb een bronze edition)

Ik ben al DoD speler sinds het begin. Dus net na de release van beta 1 ergens in 2002. Toen waren er nauwelijks een paar servers en vergeleken bij nu zag het er allemaal zeer crappy uit. Maar ik was er meteen weg van. (vooral van dod_caen). DoD is voor mij een trip down memory lane! Met de jaren heb ik zelfs nog een custom map voor DoD gemaakt!

Uiteindelijk heb ik dan met het arriveren van steam afgehaakt omdat ik altijd mijn connectie verloor en zo. En omdat - sinds de overname door Valve - alles een pak afstandelijker werd tussen team en spelers.

Soit. Ik kon het niet laten en ik heb mij DoD:S dan ook aangeschaft. Puur uit nieuwsgierigheid. En ik ben wel onder de indruk. Ik had mijn reserves toen ik hoorde dat er slechts 4 mappen in zaten, maar de gameplay maakt veel goed. Het is geen "domme" port van het oude DoD. Neen, dit is een volledig nieuw spel dat van de grond op werd gebouwd.

De gfx zijn om te beginnen subliem. Ze hebben de source engine mooi tot zijn recht laten komen. Meer nog dan in CS:S vind ik persoonlijk. Bovendien vind ik bv. het shellshock effect een fantastische toevoeging. Ook de animaties van de models zijn heel mooi gedaan. Aangezien ik in de week "slechts" over een amd 1800xp + ati radeon 9000 beschik, moet ik wel wat inboeten qua gfx pracht. Maar mits toegevingen speelt het heel erg vlotjes en vind ik het nog altijd super uit zien.

Het geluid is ook zeer verzorgd. Goeie intromuziek en de ambient en geluiden van de wapens mogen er ook wel zijn. Net zoals het schreeuwen van de soldaten en zo. Kippevel krijg ik als ik achter vijandelijke linie zit en ik de tegenstanders bevelen naar elkaar hoor roepen.

De gameplay: de maps in kwestie zijn donner, flash, anzio en avalanche. Stuk voor stuk de beste maps weerhouden. En ze werden verbeterd. Ik herken ze bijna niet meer. Dod_Donner is volledig herwerkt. Het zal wat tijd kosten om alles te verkennen. Het rondensysteem en territory push bleef behouden. Een goeie keuze. Ik hoop dat later "plant de bom" terugkomt zoals in vroegere versies. bv. een remake van dod_charlie. Die zou niet mogen ontbreken!

Negatief vind ik dan weer de wapens. What were they thinking? Geen pistool voor de riflemen, en nade werpers? Komaan! Het was leuker om manueel een granaat te werpen! Bovendien vind ik riflemen wel zéér snel reloaden. Ik zie mij dat toch zo snel niet doen in het echt. En idd, de assault is nu wel oppermachtig: spray en pray is nu spray en hit. Geen genade. De MG is wel machtig, maar dat was ie in het verleden ook en dan komen nade werpers wel tot hun recht. De STG en de BAR zijn vrij waardeloos in gebruik. De handgun van de rocket class vind ik dan wel weer een mooie toevoeging. bv. aan axis kant. En de sniper? Daar kan je je nog altijd van afvragen waarom die in het spelletje zit. Je moet er al goed gebruik van weten te maken. Maar ook hier weer geldt: zeer krachtig voor wat het eigenlijk is. Ik denk dat hier nog flink wat werk aan is.

Conclusie: DoD:S is zéker de volle 20 euro waard. Maar ze moeten dan wel verder updates releasen en van tijd tot tijd nieuwe maps toevoegen. Voor Valve kan DoD een make or break zijn want het systeem staat met het verbeteren en toevoegen van content.

my 2 cents.

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Maar ik was er meteen weg van. (vooral van dod_caen).
tis jammer dat caen nog niet in dod source zit. samen met charlie vind ik dit de mappen die als eerste moeten uitkomen. Gelukkig zit avalanche er nog in, en anzio vind ik ook wel vet, maar caen was toch altijd genieten met al die gebouwen.

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
netsensei schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:04:
Negatief vind ik dan weer de wapens. What were they thinking? Geen pistool voor de riflemen, en nade werpers? Komaan! Het was leuker om manueel een granaat te werpen! Bovendien vind ik riflemen wel zéér snel reloaden. Ik zie mij dat toch zo snel niet doen in het echt. En idd, de assault is nu wel oppermachtig: spray en pray is nu spray en hit. Geen genade. De MG is wel machtig, maar dat was ie in het verleden ook en dan komen nade werpers wel tot hun recht. De STG en de BAR zijn vrij waardeloos in gebruik. De handgun van de rocket class vind ik dan wel weer een mooie toevoeging. bv. aan axis kant. En de sniper? Daar kan je je nog altijd van afvragen waarom die in het spelletje zit. Je moet er al goed gebruik van weten te maken. Maar ook hier weer geldt: zeer krachtig voor wat het eigenlijk is. Ik denk dat hier nog flink wat werk aan is.
het verbeteren en toevoegen van content.
Eh..ik merkte juist dat de thompson en de duitse variant minder, veel minder zijn geworden. Maar omdat de andere wapens ook minder zijn, zijn deze toch weer goed. Met als grote voordeel dat ze veel kogels hebben. Vroeger kon ik echter nog gebukt mikken op headshots en gericht sproeien op afstand. Nu kan dat dus niet meer...jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat vrijwel alle geluiden "live" zijn?

Slechts hier en daar hoor je wat ambient geluiden (op dod_donner hoor je bij de Allied spawn een tankmotor idle'en, op dod_avalanche hoor je raketwerpers op de achtergrond) de rest is in game geluid!

Een tegenstander(!) die vlakbij "I need backup/Ich brauche Versterkung" (of wat dan ook) schreeuwt hoor jij dus ook als je in de buurt staat. Ditto, van veel verder weg al, hoor je het wanneer er een machinegunner aan het sproeien is.

Eerst besefte ik het niet, maar sinds ik dit ontdekte ben ik een stuk meer gaan luisteren naar alle omgevingsgeluiden, want je kan hier nog aardig wat nuttige/tactische informatie uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JumpStart schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:31:
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat vrijwel alle geluiden "live" zijn?

Slechts hier en daar hoor je wat ambient geluiden (op dod_donner hoor je bij de Allied spawn een tankmotor idle'en, op dod_avalanche hoor je raketwerpers op de achtergrond) de rest is in game geluid!

Een tegenstander(!) die vlakbij "I need backup/Ich brauche Versterkung" (of wat dan ook) schreeuwt hoor jij dus ook als je in de buurt staat. Ditto, van veel verder weg al, hoor je het wanneer er een machinegunner aan het sproeien is.

Eerst besefte ik het niet, maar sinds ik dit ontdekte ben ik een stuk meer gaan luisteren naar alle omgevingsgeluiden, want je kan hier nog aardig wat nuttige/tactische informatie uit halen.
Best goed gedaan ja. Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt, maar ik vind het wel een beetje te ver weg klinken.

Duurt het laden van een nieuwe map bij iedereen zo lang? zo nee, hoe kan ik het korter maken want vaak als ik teamk/class moet kiezen zijn alle snipers en mg's al weg :(

(Ik heb trouwens erg weinig CS 1.6 gezien de afgelopen week ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
1) er zijn meer classes dan sniper en MG... :(
en
2) laden van een map gaat heel snel bij mij, welk gedeelte duurt lang? Als jij in een server gaat of als de server van map wisselt?

trouwens fantastisch om te horen hoe een MG42 klinkt in de verte _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door SgtCaffran op 04-10-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
SgtCaffran schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:49:
1) er zijn meer classes dan sniper en MG... :(
en
2) laden van een map gaat heel snel bij mij, welk gedeelte duurt lang? Als jij in een server gaat of als de server van map wisselt?

trouwens fantastisch om te horen hoe een MG42 klinkt in de verte _/-\o_
1. M'n favo's zijn rifle en rocket ;) het zou alleen leuk zijn om ook eens aan hert begin van een map MG te kunnen kiezen als ik er zin in heb. (ik weet niet of het standaard is, maar de server waar ik steeds op zit heeft restricted classes, en ik ben er dus al te laat voor)
2. maakt niet uit, het metertje loopt steeds snel op naar ongeveer 2/3 en daarna gaat het langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ja dat is bij mij ook wel zo, dan staat er dat hij data van de game-server krijgt ofzo, maar ben toch meestal de eerste in de server bij een mapwissel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Vreemd, DoD blijft regelmatig hangen, nu denk je natuurlijk; je pc, je drivers etc etc. Maar het gekke is dat 3 andere clanmembers ook DoD hebben gekocht en ook dit probleem hebben. Is daar meer over bekend? Of is het gewoon puur toeval?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 12:01
Ik heb zelf nog nooit DoD(:s) gespeeld, maar ik ben een groot fan van RTCW en Enemy Territory. Ik heb de indruk gekregen dat DoD erg op deze spellen lijkt, maar dan met betere gfx. Klopt dit een beetje, of is DoD meer als CoD? CoD MP vind ik echt weer geen bal aan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Rudios schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:00:
Vreemd, DoD blijft regelmatig hangen, nu denk je natuurlijk; je pc, je drivers etc etc. Maar het gekke is dat 3 andere clanmembers ook DoD hebben gekocht en ook dit probleem hebben. Is daar meer over bekend? Of is het gewoon puur toeval?
Is het misschien iedere keer op dezelfde (clan)server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

JumpStart schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:41:
[...]

Is het misschien iedere keer op dezelfde (clan)server?
Ja klopt! Wij hebben nog niet echt een goede mpconfig. Mssn is dat het?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

phage, ook binnen bb4e slaat het spel niet voor niets aan ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:42

Hu9o

Schokkend

Das dan duidelijk :(

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nah, oordeel zelf, zou ik zeggen. Al is dat lastig als er geen demo uit is.

RTCW is gewoon veel meer arcade dan DoD:S. Ook CoD (wat ik zelf slechts heel weinig gespeeld heb) vind ik ook duidelijk meer arcade feel hebben dan DoD:S. Over Enemy Territory kan ik weinig nuttigs zeggen, daar ben ik nooit aan begonnen.

Punt is, arcade-gehalte op zich is nog geen eindoordeel. Als je DoD:S reviews erop naleest dan is in ieder geval duidelijk dat DoD:S visueel beter is dan de rest. HDR, Ragdoll physics, high-poly modellen, DX9/shader effecten enzovoorts. Gameplay? Tsja, de ene speler vindt de zware recoil en de relatief lage nauwkeurigheid niets (vaak omdat ze het niet gewend zijn) terwijl een ander het juist als een een geweldige uitdaging vindt. Ikzelf behoor tot de 2e categorie. Ik vind dat je als speler in staat moet zijn om je tactiek en speelstijl aan te passen aan 1) de wapens, 2) de map 3) het gedrag van je team en 4) het gedrag van je tegenstanders. Zeuren over de recoil? Niet zo sproeien dan, en minder long range de volgende keer. Maar goed, da's ook maar mijn mening erover.

Ik kan nou niet zeggen dat ik extreem veel DoD:S speel, ik zal nu een uur of 3 a 5 per week halen en over een paar weken zal het wel weer minderen, maar als ik speel zit ik geregeld vloekend, juichend, met trillende handen, zwetend achter m'n PC. En over het algemeen een grijns op mijn bek. Dus voor mij is DoD:S zeker een topper.

Dat er een aantal clans zijn die de overstap niet maken ... Tsja, dat zag je ook bij CS 1.6 --> CS:S. Recoil dit, wapens dat, zus kan niet meer, zo werkt anders. De indruk die ik kreeg was dat, hoe "1337"er de clan, hoe meer ze niet met de verandering om wilden gaan. Want er veranderde teveel bij de overstap. Oh, right, dus verandering is slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
JumpStart schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:01:
Tsja, de ene speler vindt de zware recoil en de relatief lage nauwkeurigheid niets (vaak omdat ze het niet gewend zijn) terwijl een ander het juist als een een geweldige uitdaging vindt. Ikzelf behoor tot de 2e categorie. Ik vind dat je als speler in staat moet zijn om je tactiek en speelstijl aan te passen aan 1) de wapens, 2) de map 3) het gedrag van je team en 4) het gedrag van je tegenstanders. Zeuren over de recoil? Niet zo sproeien dan, en minder long range de volgende keer. Maar goed, da's ook maar mijn mening erover.
Even reageren op een stuk in je post :+

Ik ben met je eens dat je er maar aan moet wennen, en dat verandering zeker niet slecht is. Maar het punt is dat als ik met de duitse 'grenadier' (rifleman :r ) ren, iemand zie en gelijk buk, mik en schiet...ik misschiet... Ok leuk als je een echte simulator bouwt, maar waar ik mik wil ik schieten! Dan heeft het meer met 'skill' te maken dan met geluk. Vroeger kon ik gewoon door te bukken, mikken en nauwkeurig schieten kills halen met de KAR (zo heette dat wapen toch van grenadier?)

Maar dat lukt me nu niet meer, en ik ga dus nu ook meestal voor de automatische wapens. Beetje domme zet van de developers, aangezien de reload tijd tussen 2 schoten best groot is..en je dus echt wel moet kunnen mikken met dat wapen. Bij de allied versie is het overigens wel minder omdat die ongeveer even nauwkeurig is, maar met dat wapen kan je nu echt sick snel schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 13:59
Even compleet offtopic hoor, maar het is misschien wel leuk voor iedereen als mensen even hun ingame nickname / clan / irc chan / website posten... want ik zie hier namen die ik (in dod 1.3) nog nooit gezien heb!!

moi:

GoldCard
Solarstorm
#solarstorm
http://www.solarstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
caffran
geen clan