[Win/MAC/Linux] True Combat: Elite, a realism shooter

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/4671/headerjl7.jpg

TrueCombat: Elite (TC:E or TC:Elite) is een zogenaamde "total conversion mod" van het bekende gratis spel Wolfenstein: Enemy Territory. De makers zijn Team Terminator and Groove Six Studios. De ontwikkeling begon eind 2004. Recentelijk is een vernieuwde versie (0.49 gereleased). Snel een indruk krijgen? Bekijk dan de TEASER.

Vroegah
Ten tijde van de hoogtijdagen van Quake3 waren er veel mensen die het hele concept van terroristen vs special ops wel leuk vonden maar zich stoorden aan het feit dat Counterstrike en consorten niet realistisch genoeg waren. Het was meer een soort arcade stijl van spelen waar ze zich niet genoeg in konden vinden. Daarom begon TeamTerminator met maken van een gratis mod op basis van Quake3. De titel was: TrueCombat. We hebben het over de tijd vanaf 2000. De mod TrueCombat for Quake3 kende een redelijk fanatiek scene en is nog lang gespeeld. Om een lang verhaal kort te maken: vanaf 2004 werkten ze samen met Coroner die al bezig was met iets soortgelijks maar dan op basis van Enemy Territory en zo werd dus True Combat: Elite geboren, het vervolg van TrueCombat.

Wat is TC:E?
Het spel is een realistic fps shooter gebaseerd op het specops/terrs thema. Maar is het dan niet gewoon een suffe CS kloon? Nee, totaal niet. Alles draait om realisme. Zo heb je geen crosshair (je kan hoogstens aanleggen (iron sight)). Verder is je stamina (je uithoudingsvermogen) zeer beperkt (ooit wel eens met volle bepakking rond gehuppelt?) en kan 1 kogel al dodelijk zijn. Een ander groot verschil (en voor mij persoonlijk de hoofdreden dat ik dit speel) is de scene. Deze is super leuk en relatief klein. Ik gok een server of 250 en het is echt ons kent ons. De forums zijn zeer beschaafd en er is veel interactie. Iedereen kent elkaar en de developers zijn uitermate goed bereikbaar. Een van de hoofddevs is een Nederlander, Liquid, en hij is er verantwoordelijk voor dat er wat Nederlandse grapjes in het spel zitten. Een map met treinwagons met een maar al te bekend logo. Of map namen als "Delta Rijnmond". Anyways de scene is dus uitermate ok. Ook het aantal hackers valt echt op een hand te tellen. Mocht je betrapt worden dan kom je er niet snel meer tussen. Er zijn uiteraard ook de nodige clans die elkaar bevechten in de diverse leagues of tijdens spontane potjes op IRC geregeld.

Soorten en de teams
Er zijn twee teams: Terrorists of Terrs en de Special Operations Forces of SpecOps.
Het spel kent 3 soorten spelers per team
- Assault: Rifles zoals M4, M16, AK47 en shotguns. Alle soorten granaten.
- Recon: Snelle jongens met veel stamina. Lichtere wapens zoals de MP5 en granaten alsmede een optional techkit
- Sniper: sniperrifles en wat langzamer

Game Modes
- Objective: net zoals CS: terrs planten een bom bij A of B. SpecOps defenden en defusen
- Bodycount: team deathmatch met snelle respawn (om de 10 seconden bv)
- Capture the flag: ook klassiek. Is pas sinds versie 0.49 ingevoerd (okt 2006).

De maps
De vorige versie, 0.48, kwam met een aantal standaard maps aangevuld met custom made maps. Ze zijn te herkennen aan namen met het voorvoegsel dem_ zoals dem_northport. De nieuwe maps van 0.49 hebben namen als obj_delta.
De officiele maps uit 0.48 waren: dem_northport, dem_snow, dem_village, dem_hideout, dem_railhouse

De officiele maps in 0.49 zijn deels uit 0.48 geport. Ze zijn veelal upgegrade naar uitgebreidere maps qua mogelijkheden en de grootste chokepoints zijn eruit gehaald.

Engine
Het spel is gebaseerd op de ET engine. De ET engine is van origine de Quake3 engine maar dan zwaar gemodificeerd. Toch was de rek er aardig uit... dacht men... Wat Team Terminator gedaan heeft met de ET engine is werkelijk onvoorstelbaar. Aspecten als HDR lightning, Anti Aliasing etc etc, het zit er allemaal in. We hebben dus te maken met een uiterst betrouwbare en al lang bewezen engine als Quake3 die anno 2006 nog steeds zijn mannetje staat door de kundige handen van de developers.

Het spel heeft familie in titels als TrueCombat (Q3), Navy Seals: Covert Ops (NSCO)(Q3), Hostile Intent (HL).

Voor wie is het spel niet?
- spelers die de laatste graphics willen (hoewel de engine behoorlijk net is)
- spelers die CS en CSS gek zijn (no flame intented maar die en onze scene clashen behoorlijk hehe)
- spelers die een arcade rambo style van spelen hebben
- spelers die graag lopen te bitchen op forums enzo (gaat er allemaal redelijk nederig aan toe bij ons)

En het mooiste? Het is he-le-maal graties!.
Ik zeg: probeer het eens. Je zult enorm moeten wennen want het is niet de 1001st nog een arcade maar echt iets unieks. Speel het een dagje en vel dan je oordeel. Je zult in het begin veel doodgaan, maar het went allemaal snel.

MEDIA

Maar hoe ziet het er dan uit? Hier wat voorbeelden van plaatjes en video:

Afbeeldingslocatie: http://www.truecombatelite.net/gallery/albums/userpics/10001/normal_39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.truecombatelite.net/gallery/albums/userpics/10002/normal_2006-09-15-233034-obj_northport.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.truecombatelite.net/gallery/albums/userpics/10003/normal_2006-09-04-231212-obj_snow.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.truecombatelite.net/gallery/albums/userpics/10003/normal_2006-09-04-230809-obj_snow.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.truecombatelite.net/gallery/albums/userpics/10003/normal_2006-09-04-230842-obj_snow.jpg

De video teaser kun je hier bekijken.

De hele media gallerij staat hier.

FAQ

Hoe start ik?
1. http://www.truecombatelit...emid,40/func,select/id,41 Download en installeer Enemy Territory 2.55
2. Upgrade naar 2.60: http://www.truecombatelit...emid,40/func,select/id,45
3. Download en installeer http://www.truecombatelit...emid,40/func,select/id,37 (TC:E 0.49)
4. Speel ze :)

Servers
De ingame browser functioneert prima. Toch handig is om een externe browser als All Seeying Eye te gebruiken. Kwestie van alle Wolfenstein ET servers refreshen, sorteren op game soort en alles dat tcetest heet naar je favo's slepen. Of anders van de forums het ASE TCE filter halen.

De soorten servers (BC, OBJ, CTF) staan door elkaar dus even goed opletten. Let ook op dat je een europese server pakt en geen Amerikaanse of Japanse (beide grote TCE fanbase dus veel servers maar sucky ping).

Bekende servers zijn onder meer die van GamingNeelix, eclipse, FORCE, HeroS en mijn eigen clan BiM.

LINKS

Hier wat nuttige links

http://www.truecombatelite.net Officiele site
http://www.truecombatelite.net/forum/index.php Officieel forum
Eclipse clan page. Bekende clan met site met veeeeel info over TCE.
http://truecombat.us Officiele US site.
http://www.tceyellowpages.tk TCE Clan Yellow Pages. Site van mijzelf, iets verouderd helaas
TCE @ Wiki

Op IRC
• #TC:Elite @ Quakenet, the official TrueCombat: Elite IRC channel
• #TCE.wars @ Quakenet, the official TrueCombat: Elite warchannel

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3. Download en installeer TC:E 0.49

werkt niet mischien omdat ik onder vista draai ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
volgens dit topic:

http://www.truecombatelit...hp?t=4643&highlight=vista

werkt het prima onder vista. Maar om ook op punkbuster enabled servers te spelen moet je kennelijk iets doen.

Of installeert het programma uberhaupt niet? Lijkt me sterk?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:21:
volgens dit topic:

http://www.truecombatelit...hp?t=4643&highlight=vista

werkt het prima onder vista. Maar om ook op punkbuster enabled servers te spelen moet je kennelijk iets doen.

Of installeert het programma uberhaupt niet? Lijkt me sterk?
je download link doet het niet daar doelde ik op maar onder xp doet die het ook niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.truecombatelit...mid,40/func,select/id,37/

voor windows nieuwste setup bestand :D

snelste download link :http://www.truecombatelite.net/component/option,com_remository/Itemid,40/func,fileinfo/id,45/

:X

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
stom... precies die pagina had ook bij 3. meoten staan maar die link klopt simpelweg niet zie ik :)
ik corrigeer het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zal de boel dalijk nog eens installeren, en dan die mod erover gooien.. :)

Is het trouwens niet iets om even de plaatjes in de TS te resizen? Als je daarna nog de 'Check images' knop gebruikt, laadt de boel nog eens netjes ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:44:
Ik zal de boel dalijk nog eens installeren, en dan die mod erover gooien.. :)

Is het trouwens niet iets om even de plaatjes in de TS te resizen? Als je daarna nog de 'Check images' knop gebruikt, laadt de boel nog eens netjes ook!
volgens mij is die download link van mij de full version en heb je geen et meer nodig neem aan dat het allemaal er in zit in de 500mb grote :X

anders word het wel heel groot spel :9
Jazzper schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:38:
stom... precies die pagina had ook bij 3. meoten staan maar die link klopt simpelweg niet zie ik :)
ik corrigeer het even.
daar zijn mede forum gebruikers nou precies voor om jouw te corigeeren 8)7
en alleen windows links laten zien is niet echt wow tenoemen aangezien je ook linux in het topic naam hebt gebruikt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:50:
[...]

volgens mij is die download link van mij de full version en heb je geen et meer nodig neem aan dat het allemaal er in zit in de 500mb grote :X

anders word het wel heel groot spel :9
Heel groot? Tegenwoordig is 4GB normaal, er zijn zelfs al een boel spellen van 8GB.. ;) En nee, het is niet het hele spel, kijk maar in de TS.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 09-10-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:58:
[...]

Heel groot? Tegenwoordig is 4GB normaal, er zijn zelfs al een boel spellen van 8GB.. ;) En nee, het is niet het hele spel, kijk maar in de TS.. ;)
ja maar het normale et is maar 400 mb of zo dus daarom

nu aan het testen mischien iemand die nog leuke server heeft O-) tip voor me of zo want heb geen idee welke leuk is 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste indruk laat ik achterwegen ### ik kom niet eens 1 van de 3 servers in elke keer mis ik bestanden iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:54:
[...]

ja maar het normale et is maar 400 mb of zo dus daarom

nu aan het testen mischien iemand die nog leuke server heeft O-) tip voor me of zo want heb geen idee welke leuk is 8)7
...Maar de meeste graphics daaruit worden door de plee gespoeld, en zijn vervangen door betere.. ;)
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:03:
eerste indruk laat ik achterwegen ### ik kom niet eens 1 van de 3 servers in elke keer mis ik bestanden iemand een idee
Ik moet ook zeggen dat het nog een beister brak spel is. De netlimit zuigt, en het speelt ongeloofelijk traag (beetje BF2 stijl, maar dan erger) Nee, als ik weer online ga gamen is ET voorlopig toch beter..

Enneh, 3 servers? Doe je toch iets verkeerd.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:02

aerofreak

Steve Jobs

lijkt het op Americas Army, want dat vind ik een zeer gaaf spel :*)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met de Linux repo's. Geen van drieen doen het :|
De franse blaat iets waar ik niets van snap, de duitse geeft een 404 en die van tc:e.net geeft een 421 (session time limit expired) :?

edit:
Maar ik ben wel overtuigd en ga het asap toch downloaden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 09-10-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu gespeelt brak is het zekker ik ben sniper staat me schiet rondje op me mannetje schiet ik tegen de muur wtf man daar zit wel 3cm verschil in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 12:37
zucht..de game moet realistisch zijn, dus nee het is geen quake. Ook als je schiet wil het niet altijd zeggen dat de kogel exact komt waar je 'schietrondje' ( :X ) is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ehm... subjectievere opinie dan de mijne bestaat gok ik niet dus voor wat het waard is:
ik heb nergens last van... serieus niet.

- netlimit? kun je dat eten? Heb niet het idee dat ik info niet goed doorkrijg
- traag: traag als in speelstijl. Tja dat moet je liggen... dat is smaak en niet een bug of brak ofzo
- of het op AA lijkt. Ik vind van wel in zekere zin. Moet je zeker bevallen dan
- Linux repo's geen idee. Probeer het offi forum eens?
- 3cm verschil met sniper? ben je wel crouched of proned? Ding is wel bewegelijk maar nog niet meegemaakt dat brakke code de oorzaak was eigenlijk.
- niet in servers komen? 0.49 is net uit en er zijn nog geen custom maps. Als je punkbuster enabled is en je niet naar verre servers connect (want dan door ping geweigerd) zou ik niet weten hoe het kan.

Als het echt brak was zouden ze niet zo'n fanatieke fanbase hebben imho ;)
maar goed ik ben nogal subjectief natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 17:09

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Jazzper schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:52:
....knip....

- Linux repo's geen idee. Probeer het offi forum eens?

...knip....
Over dat forum heb je gelijk.... daar zijn enkele directe links te vinden voor de linux download!

Tjek dit: topic
:)

edit:
Ik ben het nu aan het dlden op mijn Kubuntu laptoppie.... afwachten maar ;)...
Nu alleen de goede versie van ET nog vinden :/

[ Voor 15% gewijzigd door Kluk-Kluk op 09-10-2006 19:53 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Kluk-Kluk schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:47:
[...]

Tjek dit: topic
:)

edit:
Ik ben het nu aan het dlden op mijn Kubuntu laptoppie.... afwachten maar ;)...
Nu alleen de goede versie van ET nog vinden :/
Top, ben hem nu aan het binnen halen.

Maar was [google=enemy territory download] te moeilijk? :P Heb hem zelf geloof ik hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
www.clanbase.com (.org?) en dan files doet het ook altijd prima
edit: hier dus: http://www.clanbase.com/files.php#ET
ET 2.55 alsmede de 2.60 patch

[ Voor 40% gewijzigd door Jazzper op 09-10-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmmmm, ik heb em net ge-emerged onder Gentoo, maar ik word door Punkbuster er vanaf getrapt? 8)7

Osiris^7 has been kicked via PunkBuster (for 2 minutes) ... Violation (GAME INTEGRITY) #20004

Heb 't alleen gemerged (Linux) en verder niets gedaan? :/

Hmm, punkbuster ff geupdate met pbsetup.run als root, want als user kan ik geen files aanpassen in /opt/ enzo.. Ff kijken of 't nu wel werkt :)

Nopez, punkbuster updaten had geen nut :/

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 09-10-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TS, je zegt dat dit spel langzaam speelt. Speelt het langzamer dan de gewone ET, of bedoel je gewoon dat ET een langzaam spel is? Ik vond ET niet langzaam spelen eigenlijk, en hou wel van langzame shooters.
Verder ziet het er wel tof uit en ga ik het zeker proberen. Lijkt me een erg toegankelijk spel voor iemand die niet meer (frequent) online gamed. Eens zien of het spel me ook daadwerkelijk gelijk geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
RoD schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:46:
TS, je zegt dat dit spel langzaam speelt. Speelt het langzamer dan de gewone ET, of bedoel je gewoon dat ET een langzaam spel is? Ik vond ET niet langzaam spelen eigenlijk, en hou wel van langzame shooters.
Verder ziet het er wel tof uit en ga ik het zeker proberen. Lijkt me een erg toegankelijk spel voor iemand die niet meer (frequent) online gamed. Eens zien of het spel me ook daadwerkelijk gelijk geeft :P
Het is meer dat je rustig de tijd neemt om je vijand uit te schakelen. Ik heb net 2vs2 gespeeld, dus je zal niet snel naar een grote groep toe rennen en die neermaaien. Je speelt meer met taktiek, en dat vind ik wel leuk.
De relatief kleine elementen hebben nl wel grote invloed op het spel: standaard geen crosshair, en je sprint is niet eens zo kort, maar je rent dan ook weer niet zo heel erg snel.
Al met al vind ik het best wel een geslaagde mod. Binnenkort maar eens verder uitpluizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mithras86 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:59:
[...]

Het is meer dat je rustig de tijd neemt om je vijand uit te schakelen. Ik heb net 2vs2 gespeeld, dus je zal niet snel naar een grote groep toe rennen en die neermaaien. Je speelt meer met taktiek, en dat vind ik wel leuk.
De relatief kleine elementen hebben nl wel grote invloed op het spel: standaard geen crosshair, en je sprint is niet eens zo kort, maar je rent dan ook weer niet zo heel erg snel.
Al met al vind ik het best wel een geslaagde mod. Binnenkort maar eens verder uitpluizen ;)
Dat vind ik ook wel leuk.
Beetje jammer alleen dat het spel bij mij freezed @ startup.. maar eens kijken of daar wat aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
traag als in dat je heel bewust beweegt. Een open vlakte oversteken is gelijk aan russisch roulette. ET is vele malen sneller. Weg dodgen voor de vijand bv als je oog in oog staat is ook tragisch. Evenals leeg magazijn. Ooooh dat had ik ook nog niet gezegd: Net als bij DOD:S kun je magazijnen die je half leeg wisselt afschrijven. Die kogels komen niet terug zeg maar :)

Het is dus niet traag qua engine ofzo. Loopt zelfs uitermate soepel ook qua fps door de Quake3 gebaseerde engine.

Qua punkbuster en connectieproblemen. Dit is er bij de upgrade van vorige week van 0.48 naar 0.49 ingekomen meen ik. Zal snel verholpen zijn. Ik heb nergens last van maar goed daar kopen jullie niets voor ;)

Oh Punkbuster gezeik? En je hebt hem reeds op enabled gezet in het menu?
Dan dit: http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 10-10-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat sneeuw level in de screenshots lijkt trouwens verdomd veel op dat level uit Tactical Ops!

Als ik weer tijd heb, ga ik dit spel even proberen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 12-10-2006 12:32 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jazzper schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:21:
traag als in dat je heel bewust beweegt. Een open vlakte oversteken is gelijk aan russisch roulette. ET is vele malen sneller. Weg dodgen voor de vijand bv als je oog in oog staat is ook tragisch. Evenals leeg magazijn. Ooooh dat had ik ook nog niet gezegd: Net als bij DOD:S kun je magazijnen die je half leeg wisselt afschrijven. Die kogels komen niet terug zeg maar :)

Het is dus niet traag qua engine ofzo. Loopt zelfs uitermate soepel ook qua fps door de Quake3 gebaseerde engine.
Dat hoopte ik al. ET vond ik net nog wat te arcadestyle spelen. Dit ligt mij veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Deze mod is gewoon selecteerbaar in het originele ET menu? Dus na etpub, etpro staat er dan ook TC: Elite? Of moet je dit gewoon compleet los installeren?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 17:09

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Mithras86 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:35:
Maar was [google=enemy territory download] te moeilijk? :P Heb hem zelf geloof ik hiervan.
redelijk off-topic: Nee gelukkig niet 2 sec na mijn post had ik hem ook gevonden :P

Nu weer on topic, op mijn laptoppie loopt ie alleen op 800x640 in 2/3 van het scherm dus. Zou dat een typisch gevalletje van videokaart zijn ? Settings aanpassen werkt niet, dat heb ik uiteraard geprobeerd :)

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:44:
Deze mod is gewoon selecteerbaar in het originele ET menu? Dus na etpub, etpro staat er dan ook TC: Elite? Of moet je dit gewoon compleet los installeren?
Je moet het los installeren. Je kunt gewoon je oude ET install laten staan, geen probleem. Als je nu op het ET icoon klikt ga je ET spelen, en als je op het TC:E logo klikt ga je TCE spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Osiris schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 22:34:
Hmm, punkbuster ff geupdate met pbsetup.run als root, want als user kan ik geen files aanpassen in /opt/ enzo.. Ff kijken of 't nu wel werkt :)
Bij de oude enemy territory krijg je per user een eigen profile, config, pb directory in je home-directory. Misschien dat je daar je punkbuster moet updaten? Het kan overigens ook handig zijn om even op te zoeken wat de code #20004 betekent op de punkbuster site (weet dat uit m'n hoofd niet)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow zeker even proberen t' gratis. De mod is trouwens groter dan het spel zelf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Errug leuk trouwens dat je deze ook op een MAC en Linux kunt spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:52:
Wow zeker even proberen t' gratis. De mod is trouwens groter dan het spel zelf :o
Mwah, komt ook omdat alleen de engine van WolfET nog gebruikt wordt.. :P
The Real Falcon schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:26:
Errug leuk trouwens dat je deze ook op een MAC en Linux kunt spelen!
Lijkt me wel, aangezien het de engine van WolfET gebruikt, wat OpenGL gebruikt, en op Linux/MAC loopt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
je hebt zelfs een Mac TCE portal. Ben de link zo even kwijt maar staat wel op het forum.
Ik heb de afgelopen week weer veel 0.49 gespeeld en moet zeggen dat het me erg bevalt.
Mag nog wel wat bijgeschaafd worden zoals:
- MP5 is nu redelijk powered.
- te veel stamina mijns inziens
- CTF vlaggen te dicht bij spawn in combinatie met ROE
- maps moeten worden aangepast aan letterbox effect (verticaal is het allemaal iets minder terwijl de mappen veel meer verticaal georienteerd zijn t.o.v. 0.48

nu al weer zin in clan wars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou mijn beleving is ook heel erg goed te noemen. Ik heb me wel heel erg goed vermaakt. Ik vind de balans gewoon ontzettend goed.

1 nadeel en misschien is dit een kwestie van gewenning, maar ik vind wel dat je vaak blijft hangen aan punten van een krat. Het zou prettig zijn als je er langs kunt glijden zeg maar. Puur persoonlijk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
The Real Falcon schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:56:
Nou mijn beleving is ook heel erg goed te noemen. Ik heb me wel heel erg goed vermaakt. Ik vind de balans gewoon ontzettend goed.

1 nadeel en misschien is dit een kwestie van gewenning, maar ik vind wel dat je vaak blijft hangen aan punten van een krat. Het zou prettig zijn als je er langs kunt glijden zeg maar. Puur persoonlijk natuurlijk :)
Dan heb ik ook vaak: strafen door een deuropening en opzij kijken resulteert in botsing met de deurpost :p

Ik vind dit wel een heel goed geslaagde mod. Je moet wat taktischer nadenken, het speelt rustiger en met kleinere groepjes.

Ik kom alleen soms iets raars tegen dat ik niet met de server kan connecten. Ik weet de foutmelding niet precies, maar het gaat om Punkbuster die een of ander adres niet kan resolven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ja je moet gewoon veel leunen gebruiken. Kost je wel wat vingers aan moeilijke keyboard combis (of je hebt een clangenoot die een uber leaning script heeft gemaakt natuurlijk, maar das anders) maar helpt veel!

over punkbuster: dit hielp bij mij: http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, je blijft nog al eens haperen aan vanalles en nog wat... Vooral in 'kruip' positie

Ook heb ik vaak de indruk dat deuropeningen te smal zijn, of ik ben te dik :p . Iig heb ik dat haperen nog het meest met deuren(stijlen).

Andere opmerking is over het geluid. Vaak hoor je te veel dingen alsof ze te dichtbij zijn, op situaties die bij jou op die plaats niet van toepassing zijn.

Ik speel altijd met headphones. En je bent continu stressed omdat je telkens voetstappen, kogelinslagen, afgevuurde wapens, kruipende mensen, enz hoort. Ook al is er in jou ruimte niets te bekennen. Ik weet niet of dat realistisch is maar ik vermoed van niet. Ik hoef niet iemand horen lopen die een niveau hoger of lager zit in een ruimte waar ik toch niet aankan (tunnel onder ruimte zonder opening bvb) Of dingen die zich buiten afspelen die klinken alsof je recht in de actie staat. Beetje vreemd soms.

Buiten deze twee dingen is het echt een prima game!! Twee bovenstaande puntjes zijn echt niemendalletjes. Het totaalconcept is gewoon prima. Draait uberstabiel (zoals ET) Heeft aanvaardbare graphics, maar belangijker: draait op bijna alle hardware heel goed, denk dat weinig pc's moeite hebben om daar een aanvaardbare fps uit te krijgen :)

Goede gameplay (zoals ik het wel graag speel). Wat mij betreft plezanter dan AA, en CS. AA is wel cool maar te specialistisch en te moeilijk voor mij (casual gamer). Hier kan je tenminste gewoon terug respawnen en doorspelen, maar wel in hetzelfde thema zoals AA en CS. Het speelt gewoon fijner.

Toch wel grappig eigenlijk, sommige van die multimillion dollar games kunnen me totaal niet boeien, of gaan na een uurtje of tien al van de pc af. (meestal zijn ze dan ook al uitgespeeld) terwijl het gratische ET en deze gratis mod mij telkens veel meer spelplezier verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:53:
Idd, je blijft nog al eens haperen aan vanalles en nog wat... Vooral in 'kruip' positie

Ook heb ik vaak de indruk dat deuropeningen te smal zijn, of ik ben te dik :p . Iig heb ik dat haperen nog het meest met deuren(stijlen).

Andere opmerking is over het geluid. Vaak hoor je te veel dingen alsof ze te dichtbij zijn, op situaties die bij jou op die plaats niet van toepassing zijn.

Ik speel altijd met headphones. En je bent continu stressed omdat je telkens voetstappen, kogelinslagen, afgevuurde wapens, kruipende mensen, enz hoort. Ook al is er in jou ruimte niets te bekennen. Ik weet niet of dat realistisch is maar ik vermoed van niet. Ik hoef niet iemand horen lopen die een niveau hoger of lager zit in een ruimte waar ik toch niet aankan (tunnel onder ruimte zonder opening bvb) Of dingen die zich buiten afspelen die klinken alsof je recht in de actie staat. Beetje vreemd soms.

Buiten deze twee dingen is het echt een prima game!! Twee bovenstaande puntjes zijn echt niemendalletjes. Het totaalconcept is gewoon prima. Draait uberstabiel (zoals ET) Heeft aanvaardbare graphics, maar belangijker: draait op bijna alle hardware heel goed, denk dat weinig pc's moeite hebben om daar een aanvaardbare fps uit te krijgen :)

Goede gameplay (zoals ik het wel graag speel). Wat mij betreft plezanter dan AA, en CS. AA is wel cool maar te specialistisch en te moeilijk voor mij (casual gamer). Hier kan je tenminste gewoon terug respawnen en doorspelen, maar wel in hetzelfde thema zoals AA en CS. Het speelt gewoon fijner.

Toch wel grappig eigenlijk, sommige van die multimillion dollar games kunnen me totaal niet boeien, of gaan na een uurtje of tien al van de pc af. (meestal zijn ze dan ook al uitgespeeld) terwijl het gratische ET en deze gratis mod mij telkens veel meer spelplezier verschaffen.
Ben het volledig met je eens.

1 ding zou ik nog wel leuk vinden om bijvoorbeeld toch voertuigen te krijgen. SWAT busje ofzo en bij terror misschien een trabantje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Falcon schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:45:
[...]

Ben het volledig met je eens.

1 ding zou ik nog wel leuk vinden om bijvoorbeeld toch voertuigen te krijgen. SWAT busje ofzo en bij terror misschien een trabantje >:)
Mwa, dat weet ik niet. De maps zijn zo gebouwd dat ze perfect voor infanterie zijn. Zo gauw je voertuigen gaat gebruiken moeten de maps erop aangepast worden. Het maakt het spel ook gelijk een stuk sneller, omdat je mensen uit een auto kan schieten, weg moet kunnen springen etc etc.
Op dit moment vermaak ik me prima met de mooie maps. Er zijn inderdaad nog wel wat mankementen. Als iemand een verdieping boven je wordt neergeschoten klinkt het alsof je er zelf naast staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:53:

ik heb wegens mijn hobby vaker dan eens in zulk soort situaties gezeten (maandelijks). En bijvoorbeeld in een leegstaand gebouw, hoor je alles. Haal je eigen kamertje maar eens leeg, gordijnen eraf, vloerbedekking eruit :P Dan laat je in de ene kamer en scheet en 2 kamers verder schrikken ze. Nu is dat in gebouwen die helemaal nog bekleed zijn veel minder natuurlijk. Wij schieten met lucht ipv kruit, maar dan nog dragen die schoten zowel in een gebouw als bebost buitengebied heel erg ver. Geluid wordt als een gek weerkaatst tussen bomen of betonnen pilaren, en weet je dus vaak ook totaal niet waar iets vandaan komt in een groot gebied. Kortom, je hoort van alles als je zo gespannen bezig ben, alleen het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het net zo hard hoort als dat het 5 meter van je af gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hebben jullie al favo servers? Check anders die van mij maar die ik eerder noemde
door de week zit ik helaas niet thuis, laat staan een gamepc, maar in het weekend weer even goed knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zoek je wel even op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:26

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:46:
heb nu gespeelt brak is het zekker ik ben sniper staat me schiet rondje op me mannetje schiet ik tegen de muur wtf man daar zit wel 3cm verschil in :S
Wat dacht je van de paraboolbaan?
This unit is commonly found in the firearms industry and literature, particularly that concerning high-powered rifles. It is popular because 1 MOA almost exactly subtends one inch at 100 yards. 100 yards or multiples thereof are traditional distances on target ranges. (The precisely-calculated value to five digits is 1.0472 inches, which is within experimental error variation from simply assuming 1 inch.) A shooter can easily readjust his or her rifle scope simply by measuring the distance in inches the bullet hole is from the desired impact point on the target, and adjusting the scope that many MOA in the opposite direction. Most target scopes designed for long distances are adjustable in quarter (1/4) or eighth (1/8) MOA "clicks". One eighth MOA is equal to approximately an eighth of an inch at 100 yards or one inch at 800 yards.

Calculating the target diameter based on minute of arc can be done using the equation: target diameter=(MOA * 2 * pi * distance)/21600. In the example previously given and substituting 3600 inches for 100 yards, (1 MOA * 2 * pi * 3600 inches)/21600 = 1.04719755 inches.

Sometimes, a firearm will be "measured" in MOA. This simply means that under ideal conditions, the gun is capable of repeatedly producing a group of shots that fit into a circle, the diameter of which can be subtended by that amount of arc. (E.g.: a "1 MOA rifle" should be capable, under ideal conditions and when locked into a vise, of shooting a 1-inch group at 100 yards.) However, ideal performance in a ballistics lab is often very different from real-world results. http://en.wikipedia.org/wiki/Minute_of_angle
En de accuratie van het wapen. Moderne scherpschuttersgeweren kunnen met de juiste munitie tot 0,5 MOA of zelfs 0,3 MOA (binnen een cirkel van 5cm op 550m afstand) schieten.
Schuey schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:55:
ik heb wegens mijn hobby vaker dan eens in zulk soort situaties gezeten (maandelijks). En bijvoorbeeld in een leegstaand gebouw, hoor je alles. Haal je eigen kamertje maar eens leeg, gordijnen eraf, vloerbedekking eruit :P Dan laat je in de ene kamer en scheet en 2 kamers verder schrikken ze. Nu is dat in gebouwen die helemaal nog bekleed zijn veel minder natuurlijk. Wij schieten met lucht ipv kruit, maar dan nog dragen die schoten zowel in een gebouw als bebost buitengebied heel erg ver. Geluid wordt als een gek weerkaatst tussen bomen of betonnen pilaren, en weet je dus vaak ook totaal niet waar iets vandaan komt in een groot gebied. Kortom, je hoort van alles als je zo gespannen bezig ben, alleen het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het net zo hard hoort als dat het 5 meter van je af gebeurt.
Vuurwapens produceren 150dB aan lawaai (niet raar dat er oorbeschermers in de schietbanen van de politie gebruikt wordt).
Silenced sniper rifles usually are used with special sub-sonic ammunition and removable or integral silencers to produce lower sound report. Sub-sonic ammo decreases effective range down to 300-400 meters, but it's worth. With the correct ammo and silencer, the sound of the gunshot could be easily mised completely at the distances of 100-200 meters at night, or even at 30-50 meters - in daily urban noize.
Geluidsdemper heeft voor- en nadelen.

Ik vraag af of de speelstijl, squad-based is. Ik ga het spel in de hoge school wel downloaden, dan kan ik van Forgotten Hope misschien overstappen naar dit spel.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 18-10-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
in de praktijk:

CTF en BC: behoorlijk individueel tot zeer individueel
OBJ: beiden.. dit individueel spelen is geen kloot aan. In een clan des te leuker. Ook op de servers welke ik eerder noemde is men goed geneigd samen te werken.

ik speel zelf bijna alleen maarr OBJ en dan het liefst met bekenden omdat er dan samengewerkt wordt. Note: 'bekenden' zijn er genoeg in zo'n kleine scene :)

ook vaak overdag mixed praccies gespeeld via irc met mixteams en teamspeak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Omdat het mij op het eerste gezicht aanspreekt, heb ik zojuist het hele pakket binnen gehaald. Enige waar ik op strande is het feit dat ik dergelijke downloadservers nogal bagger vind. Om die reden heb ik er een .Torrent van gemaakt. Deze is hier te vinden.

@ Jazzper: Wellicht in de startpost te verwerken? Zo kan je in 1x alle packs downloaden. Ik zal de komende weken sowieso seeden, maar meer seeders zijn natuurlijk nodig om het succesvol te maken. De hele download is 720 MB.

De game heb ik nog niet uitgeprobeerd, eerst zometeen PSV kijken en daarna uitproberen. Zodra ik het uitgeprobeerd heb, zal ik mijn mening laten horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ah thx, zet het in de startpost vanavond (nu op het werk)

check dit: TCE op tv!
http://www.giga.de/tv/gig...my_territory_true_combat/

filmpje zelf:
Mirror 1: http://nbgnight.de/div/giga.htm (mirror by Milchmann)
Mirror 2: http://ubuntu.active-servers.com (mirror by active-servers.com)
Mirror 3: ftp://88.198.6.181/pub/ubuntuusers.de/ (mirror by Lemox)
Mirror 4: ftp://217.160.220.28/pub/ubuntuusers.de/ (mirror by Lemox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na uitspelen van GR:AW (X360) ben ik weer wat in de mood voor het subtielere werk, deze dus maar aan het downloaden en me in de TC:E scene storten, kijken hoe dit is.

Jaren terug een (soort gelijke?) mod voor Unreal gespeeld, beviel toen erg goed, hopen dat dit hetzelfde is...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 09:17

scorpie

Supra Addict

Ik ben het spel nu aan het downloaden, ben zeer benieuwd, daar ik wel van realistische spellen houd. (Live for Speed bijvoorbeeld.) Nu speel ik ook wel counter strike, maar ik denk dat dit me wel bevalt. Hier zouden ze dan eigenlijk weer een mod voor moeten maken dat het in de 2e WO plaatsvind (realisme + dat tijdperk lijkt me echt zeer spectaculair).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Yup, dat zou ik ook erg graag zien. Probleem is dat steeds meer games arcade worden. Zo is DoD:S meer arcade dan DoD en CS:S meer arcade dan CS. CoD was al enorm arcade, maar is nog erger geworden. Afin... je snapt 't.

Maar een goed uitgewerkte shooter van het heden is af en toe ook zeer verfrissend, al is het altijd wennen aan de nieuwe wapens. Ik ben gewend aan de kar98's, mp40's, garand's en ga zo maar door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

scorpie schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:09:
Ik ben het spel nu aan het downloaden, ben zeer benieuwd, daar ik wel van realistische spellen houd. (Live for Speed bijvoorbeeld.) Nu speel ik ook wel counter strike, maar ik denk dat dit me wel bevalt. Hier zouden ze dan eigenlijk weer een mod voor moeten maken dat het in de 2e WO plaatsvind (realisme + dat tijdperk lijkt me echt zeer spectaculair).
Forgotten Hope werkt Battlefield 1942 af door de mappen historisch correcter te maken, de beschikbare wapens/voertuigen is per map afhankelijk. Soms zie meerdere keren dezelfde slag, maar andere jaartal en andere wapens. De mod is 3 CD's zwaar om de honderden voertuigen van 10 landen te hebben.

Damage/accuratie is aangepast om minder arcade te zijn. Handgranaten werken niet meer bij tanks, anti-tank-wapens zijn moeilijk om raak te schieten op afstand, tankaccuratie is van tanktype/versie afhankelijk, vliegtuigbommen zijn krachtiger en komen in kleinere hoeveelheden voor,...

Ik ben verzot op marinemappen, battleships commanderen is moeilijk, wel leuk. Als je hele team kan samen werken om 2 slagschepen naast elkaar te laten varen in formatie met een reparatieboot ertussen. Dan kan je de map domineren.

Tank/ship spotting met vliegtuigen is belangrijk om je team vooruit te helpen.

Duitse tanks zijn lekker accuraat (op sommige tanks met een afgezaagde loop na), Amerikaanse zijn minder accuraat, Britse tanks zijn ook vrij accuraat (Firefly's zijn door Britten opgefokte Shermans), Russische tanks is meer afhankelijk van het soort kanon. De ene T-34 is lekker en de andere schiet slecht. Mobiliteit speelt ook een rol, met de ene tank kan je beter bergbeklimmen, dan een ander voertuig, vanaf de meest onmogelijke plek de vijand verrassen is leuk.

Ammo-dozen hebben geen oneindige voorraad, meestal merk je dat de munitie voor anti-tank-wapens opgeraakt.

Nadeel is natuurlijk, lame = lame. Heel leuk als je alleen over geweren, smg's en handgranaten beschikt om een brug te veroveren die door Duitsers beschermd worden. Vanaf dat je te dichtbij komt, krijgen de Duitsers paar tanks.

[ Voor 26% gewijzigd door rapture op 20-10-2006 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

dizzytal schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:47:
Na uitspelen van GR:AW (X360) ben ik weer wat in de mood voor het subtielere werk, deze dus maar aan het downloaden en me in de TC:E scene storten, kijken hoe dit is.

Jaren terug een (soort gelijke?) mod voor Unreal gespeeld, beviel toen erg goed, hopen dat dit hetzelfde is...
Deze mod heette trouwens Tactical Ops ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb een probleem.

Hij probeerd wel te connecten naar server alleen hij gaat niet verder. En er is echt helemaal niks veranderd aan mijn pc of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Lekker dodelijke wapens, hoe snel de rondes gedaan zijn (tov CS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
falcon, ik had er vanavond ook even last van
pbsetup.exe van punkbuster gedownload en ook nog eens pbwebupdate.exe gedraaid en het was opgelost. Schijnt aan PB te liggen met paar crappy updates. Niets TCE dus ;p

oh man vanavond eerste war sinds een half jaar gespeeld met BiM. Tegen SeF. Die lui waren wel in training en wij nog geen een keer met 5 man gespeeld sinds 0.49 en nieuwe maps. Zijn er met 3-7 in de 1e map af gegaan. 2e map weet ik niet, moest weg helaas. Tijd voor tactics!!

for your info trouwens:
wars zijn 5on5, 2 maps, 2x5 rondes. Beide teams kiezen map. 5x specop, 5x terr en andersom.
score per map. Dus bv 3-7/4-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ben ik nu achterlijk. Ik heb alles (succesvol) geinstalleerd. Dan klik ik op de snel koppelijk TCEtest.exe en dan wordt Wolfenstein ET gestart (de bedoeling?). En TC:E servers zie ik dan niet (of kijk ik heel scheef?). Ook heb ik geprobeerd bij het Mods menu TC:E toe tevoegen alleen dat werkt ook niet echt.

Doe ik iets heel erg fout, of hoe vind en speel ik in TC:E servers (zonder ASE)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
rapture schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:04:
[...]
Vuurwapens produceren 150dB aan lawaai (niet raar dat er oorbeschermers in de schietbanen van de politie gebruikt wordt).
leuk kloppend feit, veranderd niks aan mijn post though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het probleem dat ik geen servers kan vinden is verholpen. Kennelijk had ik het spel de eerste keer verkeerd geinstalleerd ( 8)7). Na een reinstall werkt het allemaal goed en zie ik (natuurlijk) wel servers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik probeer dit spel nu ook een beetje maar ik vind het wel irritant dat je geen mikroos hebt en dat het lastig is om de tegenstander te onderscheiden (sorry voor de teamkills als ik een van jullie heb neergeschoten :/ )

Ben Call of Duty gewend namelijk...

ey Jurian ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Mr_gadget schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:12:
Ik probeer dit spel nu ook een beetje maar ik vind het wel irritant dat je geen mikroos hebt en dat het lastig is om de tegenstander te onderscheiden (sorry voor de teamkills als ik een van jullie heb neergeschoten :/ )

Ben Call of Duty gewend namelijk...

ey Jurian ook al :P
Mikroos? 8)7 Crosshair ;) Anglicanisme ja

Maar zet dan je force aim aim / iron sight ( toch maar even TC:E opgestart om te kijken hoe dat heette O-) ) onder een makkelijke toets, linker Ctrl bijv. Dan kan je wel lekker mikken ;)

En voor de juiste teams, dat moet je gewoon bijhouden. Je ziet het ook als je op iemand richt. Zit in je team rood -> allies kleuren rood. Zo ook met blauw. Maar als realism shooter ga je niet groot "PAS OP: NIET SCHIETEN!!" boven iemand afbeelden als je er op richt :> Net als America's Army eigenlijk, ook een leuke realism shooter :)

[ Voor 4% gewijzigd door mithras op 07-11-2006 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
force aim??? dat werkt niet hoor

en wat mithras ook zegt en ongeveer het hele TCE forum en ik ook:
do like it or not

niet echt tussenoptie. Ik vind het juist de charme van het spel. Ik speel momenteel als gratis tegenhanger ook Warrock.. dat is weer compleet de arcade tegenhanger ervan.

Nog een tip trouwens: PRRM mod voor BF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik speel het spel ondertussen grijs.. maar ik blijf het hangen achter deurposten en andere dingen toch wel een minpunt noemen. Daardoor kan ik soms net even "vast" komen zitten op pijnlijke momenten.

Maar verder vindt ik dit een topgame. Op MacOS ook even gespeeld maar dan zien die smokeboms en dergelijke er niet uit.. dit komt waarschijnlijk door de opengl onder Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Falcon schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:27:
Maar verder vindt ik dit een topgame. Op MacOS ook even gespeeld maar dan zien die smokeboms en dergelijke er niet uit.. dit komt waarschijnlijk door de opengl onder Mac.
Eigenlijk vind ik dat wel meevallen. Ik speel het onder Ubuntu (linux), maar denk dat die bombs even realistisch zijn als de andere elementen in het spel.

Ik kan het niet goed uitleggen, maar maak binnenkort dan wel screens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, leuk! Gaan we ook even downloaden en uitproberen als we tijd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:27:
Ik speel het spel ondertussen grijs.. maar ik blijf het hangen achter deurposten en andere dingen toch wel een minpunt noemen. Daardoor kan ik soms net even "vast" komen zitten op pijnlijke momenten.
daar wordt aan gewerkt. Lees Coroner maar op zijn dev weblog:
http://www.truecombatelit...ask,show/id,40/Itemid,62/

de overgang van 0.48 naar 0.49 was voor hun ook redelijk ff uitproberen. Qua maps is het ook veranderd. Ik weet niet hoeveel jullie van mappen weten maar de schaal is veranderd waardoor veel maps te klein uitpakten en niet 100% bijgewerkt zijn. Klein als in deurposten die iets te klein zijn. Dit ervaar je dan ook. Ze zijn hard bezig met een kleine tussenpatch. Sowieso kun je alles zeggen maar neit dat Team Terminator niet betrokken is bij de scene. Die lui zijn direct aanspreekbaar op de forums of irc. EA eat your hearth out :p

Pagina: 1