Het Playstation Portable topic Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.756 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

[quote.]

@ all:

Bestaat er al een homebrew-programma om videostreams te bekijken? Zou leuk zijn om Big Brother op je PSP te volgen. Is zoiets wellicht in de maak?[/quote]

ik vroeg me dat ook al af maar ik denk dat het wel zal komen ze hebben nu ook radio via streams

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk met de europese psp's (EU).
Ik hoor dat alle JAP's en US firmware versies succesvol worden gedowngrade.. maar de EU?
Welke firmware van 1.5 gebruik je voor de downgrade de JAP of US, of is er ook een EU firmware van 1.5?

Verwijderd

hoe werkt zo'n Snes Emulator dan? Die plaats je in het mapje GAMES ofzo? En dan met roms er bij in (speciale roms voor de psp ofzo..??) En hoe kom ik aan deze roms etc.. Sorry dat ik zoveel vraag maar kan het nergens vinden..

bedankt! _/-\o_

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
lees gewoon de instructies/uitleg en dergelijke op pspupdates.com / maxconsole.net

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo`n emulator(map) plaats je meestal in de map /PSP/GAME, vervolgens mag je willekeurig ergens op je memstick een mapje met roms aanmaken en daar naartoe browsen vanuit de emulator.

Roms kun je overal en nergens krijgen op het net...bedenk wel, dat je alleen mag downloaden als je ze ook origineel hebt! :Y)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:44:
Hoe zit dat eigenlijk met de europese psp's (EU).
Ik hoor dat alle JAP's en US firmware versies succesvol worden gedowngrade.. maar de EU?
Welke firmware van 1.5 gebruik je voor de downgrade de JAP of US, of is er ook een EU firmware van 1.5?
Ik denk dat toch wel een belangrijke vraag is, aangezien deze vraag al vaker wordt gesteld... kan iemand hier a.u.b. een antwoord op geven? Alvast bedankt!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Heb nu 2.0 op mijn psp staan, maar ga dus wel overwegen om deze te downgraden... Ik vind dat het downgraden meer voordelen heeft dan de 2.0 software.

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

FaceDown schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:55:
[...]
Sony zal wel met een 2.01 oid komen die het downgraden onmogelijk maakt. Je hebt als het goed is echter de demodisc met 2.0 die downgraden wel mogelijk maakt. Je kan dus altijd weer 'omhoog' naar deze 2.0 als je wilt.
Bij 1.51, 1.52 en 2.0 was het ook niet mogelijk te downgraden. Dachten ze. Uiteindelijk kunnen ze geen waterdicht systeem maken. Zeker nu 2.0 openligt, is ook de mogelijkheid er om software te draaien die de gedraaide games of applicaties kan doen denken dat het de laatste nieuwe versie draait. Alle uitgebrachte games zullen zowiezo probleemloos op 1.5 draaien (de meeste toch) en anders kan je US games ook wel draaien denk ik. Als de regiocheck wordt gedaan via de BIOS tenminste.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:12:
[...]

Ik denk dat toch wel een belangrijke vraag is, aangezien deze vraag al vaker wordt gesteld... kan iemand hier a.u.b. een antwoord op geven? Alvast bedankt!
Ook EU PSP's zijn probleemloos te downgraden. Ik heb dit door verschillende mensen gerapporteerd gezien.
Sterker nog; ik heb nergens een geval gezien waarin de PSP beschadigd werd.

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 28-09-2005 12:21 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:21:
[...]

Ook EU PSP's zijn probleemloos te downgraden. Ik heb dit door verschillende mensen gerapporteerd gezien.
Heb je het zelf ook getest dan?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:23:
[...]

Heb je het zelf ook getest dan?
Ik heb een EU PSP (1004K) oorspronkelijk met firmware 1.52 (eerst update naar 2.0) gedowngrade naar 1.50! Dit werkte perfect.

[ Voor 39% gewijzigd door Michael Knight op 28-09-2005 12:33 ]

Verwijderd

Oke ik heb dus net ook die downgrader gebruikt, maar het ging niet zoals het moest gaan waarschijnlijk. Want ik heb nu dus firmware 1.0 met de applicaties van firmware 2.0..dus de browser, themes enzo..

Maar is er eigenlijk een UMD emu loader voor firmware 1.0 ?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Michael Knight schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:25:
Ik heb een EU PSP (1004K) oorspronkelijk met firmware 1.52 (eerst update naar 2.0) gedowngrade naar 1.50! Dit werkte perfect.
Dr zijn al legio mensen in dit topic(waaronder ik) die succesvol hebben geflasht. En ik heb nog nergens een reactie gezien van iemand met een gebrickte psp. Dus ik denk dat het wel redelijk 99% goed is.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:26:
Oke ik heb dus net ook die downgrader gebruikt, maar het ging niet zoals het moest gaan waarschijnlijk. Want ik heb nu dus firmware 1.0 met de applicaties van firmware 2.0..dus de browser, themes enzo..

Maar is er eigenlijk een UMD emu loader voor firmware 1.0 ?
Jij moet nog ff upgraden naar 1.5 Je psp denkt nu dat de versie 1.0 is, terwijl het gewoon 2.0 is. En nu kan je dus als het ware weer upgraden naar 1.5. En dan pas kan je homebrew gebruiken. Nu kan dat niet.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:02:
[...]

Ik zit er hard over na te denken om een image tank oid te kopen zodat ik 20/30/40gb bij me heb voor spellen en films. Neemt een stuk makkelijker mee dan een stapel UMD's.
en hoe ga jij iets vanaf je imagetank op je memorystick zetten dan? Van stick haar HD is geen probleem maar andersom?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe zit het nu met de knoppen? Zijn deze Japans of USA/Europees na een downgrade?

Nothing to see here

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:21:
[...]

Ik ken 2 gevallen anders. Van een witte en een zwarte PSP. Gingen niet meer aan.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

its_me schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:36:
Hoe zit het nu met de knoppen? Zijn deze Japans of USA/Europees na een downgrade?
Afhankelijk van de game/homebrew :)

Anders is er nog evt. een buttonswitcher te vinden
Ik ken 2 gevallen anders. Van een witte en een zwarte PSP. Gingen niet meer aan.
Bron?

@DeepnCity; witte psp`s zijn vooralsnog altijd japans :)

[ Voor 25% gewijzigd door Michael Knight op 28-09-2005 12:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:37:
[...]

EU, JAP of US?

Verwijderd

Bron: forums welke ik vannacht in de gaten heb gehouden en irc kanalen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:42:
Misschien hebben zei het op de foutieve manier gedaan of een brakke eboot gebruikt...

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de CORRUPTED DATA icoontjes uit mijn GAME lijst krijg ? Ik heb nu bv SCUMMVM erop gezet maar hij geeft mooi scummvm icoontje en ook nog een corrupted data ( omdat er 2 mapjes in de GAMEdir zitten op de memcard )

En weet iemand of ik alle bestanden die te maken hadden met de downgrader van mn memorystick kan gooien ? ( dus die in de root map x:\ )

• Rudi
Die corrupted-date icoontjes krijg je niet weg. Je kan wel zorgen dat ze onderaan komen te staan door wat met de file-datum te knutselen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:33:
[...]
en hoe ga jij iets vanaf je imagetank op je memorystick zetten dan? Van stick haar HD is geen probleem maar andersom?
zoiets bijvoorbeeld.
Zit gewoon en schermpje op en kun je dus van en naar geheugenkaart data verplaatsen.
Zullen vast nog wel meer van dit soort apparaten zijn. Ben me nog een beetje aan het orrienteren.

2e optie is Apacer. Maar daar heb je dan nog een losse cardreader bij nodig. Niet echt een optie dus.
http://www.gamer.nl/viewdoc/1910

[ Voor 13% gewijzigd door Shiver23 op 28-09-2005 13:25 ]

PSN: Shiver23

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nergunsman schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:59:
Die corrupted-date icoontjes krijg je niet weg. Je kan wel zorgen dat ze onderaan komen te staan door wat met de file-datum te knutselen.
Er is wel een applicatie welke deze icoontjes verbergt. Kan die alleen niet vinden zo 1,2,3.

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
Is er iemand die mij kan vertellen wat de goedkoopste reguliere winkel (zodat ik hem meteen heb) is die een 1gb memstick verkoopt. Wil natuurlijk wel meteen vanavond na de downgrade een spelleke testen _/-\o_

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kijk even in de pricewatch op de fp van tweakers.net

39

• ErwinTV
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
hier weer een blije PSP gebruiker die zojuist 2.00 naar 1.50 heeft gedowngrade :D

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:42:
Ik ben heel beniewd welk irc-kanaal of forum dit geweest is... Ik ben inmiddels al zo'n 3 uur onafgebroken forum's aan het doorspitten over dit onderwerp en jij bent echt de enige die een tweetal gesloopte psp's rapporteerd..

Natuurlijk zijn er wel wat meldingen niet geheel afgeronde downgrades (met 1.0 als gevolg), over een stel australiers met regiocode 4 die nu geen legale umd-movies meer kan kijken en wat omgewisselde knopjes.. Allemaal kleine probleempjes waar direct wat aan te doen valt, maar echte 'bricks' ben ik nog niet tegengekomen...

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
Homedisc schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:11:
kijk even in de pricewatch op de fp van tweakers.net
Tuurlijk heb ik dat gedaan maar daar staan niet echt winkels bij die bij mij "Hoofddorp" in de buurt zitten. Ik wil strakkies na mijn werk even een 1 GB kaartje halen bij een winkel hier in de buurt en dus vraag ik mij af of er mensen al een goedkope winkel hebben gevonden zoals Dixons/Mycom etc.

Verwijderd

Hoe werkt dat UMD emulator?

ik wil mijn gebackupte darkstalkers spelen..

Ik kom dan in het menu van UMD emulator v0.8c, met die instellingen, dan zie je onderaan de iso ook staan maar ik krijg hem niet gestart, als ik op start druk dan zie ff zwart scherm en dan kom ik weer terug in het UMD emulator menu en als ik X druk dan blijft hij vastzitten en moet ik mijn psp rebooten.

Wat doe ik fout? plz need some help 8)7 |:(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Obiwan Kanobi schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:20:
[...]

Tuurlijk heb ik dat gedaan maar daar staan niet echt winkels bij die bij mij "Hoofddorp" in de buurt zitten. Ik wil strakkies na mijn werk even een 1 GB kaartje halen bij een winkel hier in de buurt en dus vraag ik mij af of er mensen al een goedkope winkel hebben gevonden zoals Dixons/Mycom etc.
Reguliere winkels zijn veel te duur als het op dit soort dingen aankomt. Ik zou die paar dagen voor lief nemen en hem voor een paar tientjes goedkoper op internet bestellen.

• Rudi
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:27:
Hoe werkt dat UMD emulator?

ik wil mijn gebackupte darkstalkers spelen..

Ik kom dan in het menu van UMD emulator v0.8c, met die instellingen, dan zie je onderaan de iso ook staan maar ik krijg hem niet gestart, als ik op start druk dan zie ff zwart scherm en dan kom ik weer terug in het UMD emulator menu en als ik X druk dan blijft hij vastzitten en moet ik mijn psp rebooten.

Wat doe ik fout? plz need some help 8)7 |:(
Emulatie mode veranderen naar 'System Menu' of stond ie daar al op?

• Rudi
Shiver23 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:05:
[...]

Er is wel een applicatie welke deze icoontjes verbergt. Kan die alleen niet vinden zo 1,2,3.
Ah zie dat die er inderdaad is ja : http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=8377

Verwijderd

Nergunsman schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:34:
[...]

Emulatie mode veranderen naar 'System Menu' of stond ie daar al op?
Oke dat heb ik dus net ook ff geprobeerd, maar dan loopt ie nu dus niet vast maar dan krijg ik ff zwart scherm en dan ben ik terug in het menu van de psp, er gebeurt verder niets.. :/ ;(

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Heb mijn PSP-1000 (jap) ook succesvol 'gedowngrade'

Verwijderd

misschien een beetje stomme vraag maar hoe werkt die downgrader? :X
Welke en waar moet je files neer zetten?

• Convoy
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:49:
misschien een beetje stomme vraag maar hoe werkt die downgrader? :X
Welke en waar moet je files neer zetten?
lees ff et forum door ofzo.... is al meerdere keren uitgelegt 8)7

Verwijderd

De frame_buffer.png is nog steeds te downloaden als bij pshacks, is het nodig om het als background te zetten bij het downgraden? En mag hij in het mapje PHOTO blijven staan?

Verwijderd

PSP/
|
+--- GAME/
| |
| +--- UMDEMULATOR/
| | |
| | +--- EBOOT.PBP
| |
| +--- UMDEMULATOR%/
| |
| +--- EBOOT.PBP
ISO/
| |
| +--- < place ISOs here >
|
UMDEMULATOR/
| |
| +--- core.bin
| +--- menu.bmp
| +--- config.dat <-- if this doesnt exist, it will be created by the app
| |
| /
| /
| |
| +--- UPDATEICON <-- optional, create for updater icon replacement
| |
| +--- EBOOT.BIN <-- started when updater icon selected (0146 error currently)
| +--- PARAM.SFO <-- updater param.sfo
|
F0/ <- optional, flash0: replacement drawer
|
F1/ <- optional, flash1: replacement drawer

Die onderste mappen heb ik niet aangemaakt..dus die UPDATEICON en de F0 en F1 mappen ook niet...moeten die wel dan?

Want ik kom wel gewoon in het UMD emulator menu, maar ik kan de ISO's niet laden...ik zie ze er wel tussen staan, maar als ik start druk dan heb ik ff zwart beeld en ben ik weer terug in het UMD emu menu, en als ik met X druk word het ook ff zwart en kom ik terug in het PSP menu.. |:( |:( :'(

• Convoy
  • Laatst online: 13:54

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:55:
PSP/
|
+--- GAME/
| |
| +--- UMDEMULATOR/
| | |
| | +--- EBOOT.PBP
| |
| +--- UMDEMULATOR%/
| |
| +--- EBOOT.PBP
ISO/
| |
|
UMDEMULATOR/
| |
| +--- core.bin
| +--- menu.bmp
| |
| /
| /
| |
| |
|
|

Die onderste mappen heb ik niet aangemaakt..dus die UPDATEICON en de F0 en F1 mappen ook niet...moeten die wel dan?

Want ik kom wel gewoon in het UMD emulator menu, maar ik kan de ISO's niet laden...ik zie ze er wel tussen staan, maar als ik start druk dan heb ik ff zwart beeld en ben ik weer terug in het UMD emu menu, en als ik met X druk word het ook ff zwart en kom ik terug in het PSP menu.. |:( |:( :'(
de iso's flikker je gewoon in je X:\UMDEMULATOR\ISO mapje

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:55:
PSP/
|
+--- GAME/
| |
| +--- UMDEMULATOR/
| | |
| | +--- EBOOT.PBP
| |
| +--- UMDEMULATOR%/
| |
| +--- EBOOT.PBP
ISO/
| |
|
UMDEMULATOR/
| |
| +--- core.bin
| +--- menu.bmp
| |
| /
| /
| |
| |
|
|

misschien dat je rondje moet drukken? de knoppen zijn toch omgedraaid?

PSN: Leech1984

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

U4me2 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:55en als ik met X druk word het ook ff zwart en kom ik terug in het PSP menu.. |:( |:( :'(
Pff, kijk nu eens bij je UMD-icoon in je PSP-menu.
Vanaf hier kun je je backup starten alsof het een UMD is. Beetje lezen kan geen kwaad.....

Ben helemaal niet blij met die downgrade. Staat er weer een berg domme opmerkingen in het topic })

En over imagetank van Sitecom.
Ding heeft verbinding met PC nodig om data van HD naar memorystick over te zetten. Dikke bagger dus.
Misschien toch maar zo'n Apacer Steno met een cardreader. Ik heb wel eens mini-cardreaders gezien speciaal voor memorystick. (Soort usb-stick waar je kaartje indoet.) Ik kan die alleen van Sony zelf nergens meer vinden. Iemand tips?

[ Voor 31% gewijzigd door Shiver23 op 28-09-2005 14:05 ]

• B-Bandit
Het grote voordeel van het spelen van ISO's vanaf de memstick is natuurlijk de batterij! En de laadtijden. Het scheelt echt enorm, spellen lopen soepeler (mhz hoger instellen) en laden gaat sneller + kost minder batterij. Alleen maar voordelen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:02:
[...]

Pff, kijk nu eens bij je UMD-icoon in je PSP-menu.
Vanaf hier kun je je backup starten alsof het een UMD is. Beetje lezen kan geen kwaad.....

Ben helemaal niet blij met die downgrade. Staat er weer een berg domme opmerkingen in het topic })
Nou sorry hoor, maar heb dat dus allang geprobeerd, en nee met O knop gebeurt er niks.
Na de X knop te hebben gedrukt kom ik dus terug in het PSP menu..oke en dan?? ik zie dan bij mijn Game menu alleen staan : Game delen, Hulpprogramma's voor opgeslagen data en Memory Stick... waar moet ik die game dan starten? als ik op memory stick druk kom ik weer terug in het UMD Emulator menu...

Verwijderd

Shailesh schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:05:
Het grote voordeel van het spelen van ISO's vanaf de memstick is natuurlijk de batterij! En de laadtijden. Het scheelt echt enorm, spellen lopen soepeler (mhz hoger instellen) en laden gaat sneller + kost minder batterij. Alleen maar voordelen.
Hoe stel je de mhz in van de psp?

• Mausz
Als je die WAB version changer gebruikt(dat de psp denkt dat hij 2.0 heeft), heb je dan ook weer de browser van 2.0? Of is die browser volledig verwijderd bij het downgraden?

• B-Bandit
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:11:
[...]

Hoe stel je de mhz in van de psp?
Met umdloader V0.8. Kan je ook gebruiken om de iso's te laden. Tijdens het laden kan je enkele optie's kiezen, waaronder de mhz.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mausz schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:16:
Als je die WAB version changer gebruikt(dat de psp denkt dat hij 2.0 heeft), heb je dan ook weer de browser van 2.0? Of is die browser volledig verwijderd bij het downgraden?
De browser is volledig verwijderd, de WAB version changer zorgt er enkel voor dat games niet vragen eerst te upgraden naar 2.0.

Nothing to see here

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]

Nou sorry hoor, maar heb dat dus allang geprobeerd, en nee met O knop gebeurt er niks.
Na de X knop te hebben gedrukt kom ik dus terug in het PSP menu..oke en dan?? ik zie dan bij mijn Game menu alleen staan : Game delen, Hulpprogramma's voor opgeslagen data en Memory Stick... waar moet ik die game dan starten? als ik op memory stick druk kom ik weer terug in het UMD Emulator menu...
Je moet wel een UMD in je drive doen, anders werkt het niet.

Verwijderd

ik wacht nog fijn even met het downgraden, het enige interessante is misschien het 'gratis' spelen van spellen, maar de internetbrowser ben je kwijt (niet dat ik 'm veel gebruik) en wat erger is, je kan niet meer fatsoenlijk films afspelen en daar maak ik toch dankbaar gebruik van :) bovendien ben ik voorlopig nog niet uitgekeken op ridger racers. Het zou mooi zijn als het ook nog mogelijk werd om homebrew te draaien op een 2.0 zonder te downgraden, zodat je al het goede van 2.0 behoudt. Vind het verder wel eens tijd worden dat sony komt met wat leuke upgrades in een nieuwe firmware. Zoals flash ondersteuning voor de browser (kan je ook pong spelen op internet).

Wat voor leuks krijg je eigenlijk nog meer tot je beschikking met homebrew, behalve de mogelijkheid om iso's te draaien en emulators (spellen dus)....is toch wel een beetje verleidelijk.....

• Rudi
[...]

LOL, ik begrijp het al, zat zelf in het begin ook wat aan te kloten, maar je MOET wel een echte UMD in je psp hebben zitten om de emulator te gebruiken.
Na het starten van de emulator kom je dan idd terug in het hoofdmenu, maar als je dan je umd-game aanklikt speelt ie de ge-emuleerde af ipv de orignele. Maar zonder originele-umd erin, zie je helemaal geen umd-icoon en werkt het dus ook niet.

• ruudvdsanden
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10-2024
Kan ik nou dus met mijn EU- v2.00 downgraden naar 1.50 en dan met een emulater spellen vanaf de mem. spelen?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

wat ik trouwens wel zou willen zien
voor dat menutje wat je ziet om websites e.d. in te tikken of wachtwoorden e.d.

is t9 (je weet wel, dat van je mobiele telefoon)
dat scheelt aanzienlijk met typen en dat merk je vooral als je via de webbrowser via msn zit ofzo...

ik irriteer me er nameljik aan dat als je moet inloggen je alles weer opnieuw moet intypen en dat duurt al zo lang :(

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22
Ik heb hem ook succesvol ge-downgrade.
EU PSP-1004

Met een link die hier werdt gegeven.
Het rare is dat bij mij de knoppen niet zijn verandert. X=OK O=Cancel.

Ben nu op zoek naar een goede SNES Emu, enige suggesties?

• ruudvdsanden
Als ik downgrade naar 1.50, behoud ik dan nog de 2.00 internet browser?

• Mausz
Wie heeft hier de "X2 Battery". Word deze gewoon opgeladen dmv. de standaard adapter die je bij de psp hebt gekregen? Of moet je een nieuwe adapter daarvoor hebben? Staat namelijk 3600mAh op, en op die sony staat 1800mHa

Heb er dus een. Maar die doet niks, laad niet op.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
ruudvdsanden schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:52:
nee, de browser zit niet in firmware 1.50

• Mausz
ruudvdsanden schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:52:
Nee :O

• Rudi
Mutatie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:43:
Ben nu op zoek naar een goede SNES Emu, enige suggesties?
snes9xTYL, net als alle andere emulatoren terug te vinden op pspupdates : http://files.pspupdates.qj.net/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,1,2

• ruudvdsanden
Kan ik wel als ik heb gedowngrade weer upgraden naar 2.00

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

ruudvdsanden schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:56:
Kan ik wel als ik heb gedowngrade weer upgraden naar 2.00
Je kan ook even een stukje teruglezen.. JA dus! :Z

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Nergunsman schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:56:
[...]

snes9xTYL, net als alle andere emulatoren terug te vinden op pspupdates : http://files.pspupdates.qj.net/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,1,2
Misschien makkelijk voor startpost?

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:26:
ik wacht nog fijn even met het downgraden, het enige interessante is misschien het 'gratis' spelen van spellen.....
Spelen vanaf een ms biedt sowieso het voordeel van een lager batterijverbruik en veel kortere laadtijden.
Daarnaast kan je met de iso loaders ook de kloksnelheid aanpassen voor een spel. Daardoor lopen spellen als wipeout pure en metal gear acid soepeler. Dit merk je vooral bij de hogere race klasses in pure en als er veel mannetjes op het veld zijn in acid.

• ErwinTV
  • Niet online
Heeft iemand een goede homebrew browser? Ik heb tot nu toe alleen die japanse gezien die alleen op 1 forum komt :'(

Verwijderd

vraag me af waarom sony niet zelf de optie heeft ingebouwd om de mhz in te stellen? zoals je ook de wireless-lan energiebesparing aan of uit kan zetten? misschien in toekomstige firmware

Verwijderd

Whoo! Ik heb m gedowngrade en kan nu lekker emulatoren! Mn X en O knoppen zijn ook omgedraaid dus ik heb nu een JAP PSP met de EU knoppen en firmware 1.5!

Gisteravond lekker lang bezig geweest met gamen via memstick :D

Edit: @Modjes -> Misschien kan de PSP ruilsite zoals aangegeven in de starttopic ook aangegeven worden in de post waarschuwing, voor de duidelijkheid? Of wordt dat beschouwd als reclame/spam oid? Zo ja, nevermind :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 15:32 ]

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:05:
[...]

zoiets bijvoorbeeld.
Zit gewoon en schermpje op en kun je dus van en naar geheugenkaart data verplaatsen.
Zullen vast nog wel meer van dit soort apparaten zijn. Ben me nog een beetje aan het orrienteren.

2e optie is Apacer. Maar daar heb je dan nog een losse cardreader bij nodig. Niet echt een optie dus.
http://www.gamer.nl/viewdoc/1910
ik zag het net ja, ideaal...gewoon je imagetank mee dus :)

Verwijderd

- Copy h.bin to root of your memory stick (meaning in ms0:/)
- Copy index.dat in root of your memory stick (meaning in ms0:/ as well)

Meaning in ms0:/ wat bedoelen ze ermee?
In 2 mappen? onderliggende map ofsow?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

moet je nou eerst naar JAP-2.00 upgraden voordat je de trick of the year kan uitvoeren als je een JAP-PSP heb, of maakt de versies niet meer uit? (dus.. kan ik ook naar US-2.0 upgraden om da trick te doen?)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Rudi
gewoon de drive ms0, pad /, gewoon een andere benaming voor de root van je MS dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:31:
Whoo! Ik heb m gedowngrade en kan nu lekker emulatoren! Mn X en O knoppen zijn ook omgedraaid dus ik heb nu een JAP PSP met de EU knoppen en firmware 1.5!

Gisteravond lekker lang bezig geweest met gamen via memstick :D

Edit: @Modjes -> Misschien kan de PSP ruilsite zoals aangegeven in de starttopic ook aangegeven worden in de post waarschuwing, voor de duidelijkheid? Of wordt dat beschouwd als reclame/spam oid? Zo ja, nevermind :)
welk knoppenomruilprogramma heb je gebruikt ? want ik kan er alleen 1 vinden voor 2.0 ( niet voor 1.5 )

Verwijderd

ik heb die emulator gedownload en geplaatst zoals beschreven in de /PSP/GAME/snes9xTYL folder

echter als ik hem opstart verschijnt het psp logo, waarna ik een error krijg met; deze game kan niet worden gestart

iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Verwijderd

iemand een idee waar is de originele psp backgrounds kan weghalen ?

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:10:
iemand een idee waar is de originele psp backgrounds kan weghalen ?
zijn op www.pspupdates.com weg te halen ;)

Verwijderd

daar ben ik al aan het zoeken, maar kan het niet vinden, thnx anyway

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

iemand enig idee waar ik de japanse 2.0 kan vinden dan? ik heb alleen de US-versie gevonden... http://www.us.playstation...oftwareupdate/pc_200.html

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

athlonkmf schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:21:
iemand enig idee waar ik de japanse 2.0 kan vinden dan? ik heb alleen de US-versie gevonden... http://www.us.playstation...oftwareupdate/pc_200.html
ik heb hem evt wel voor je

EDIT: ik zie dat ik hem niet meer heb

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 16:38 ]

Verwijderd

Wat is de beste UMDemulator waarmee ik Games vanaf de MS k an spelen? (zit er een uitleg bij :9?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:26:
ik wacht nog fijn even met het downgraden, het enige interessante is misschien het 'gratis' spelen van spellen, maar de internetbrowser ben je kwijt (niet dat ik 'm veel gebruik) en wat erger is, je kan niet meer fatsoenlijk films afspelen en daar maak ik toch dankbaar gebruik van :) bovendien ben ik voorlopig nog niet uitgekeken op ridger racers. Het zou mooi zijn als het ook nog mogelijk werd om homebrew te draaien op een 2.0 zonder te downgraden, zodat je al het goede van 2.0 behoudt. Vind het verder wel eens tijd worden dat sony komt met wat leuke upgrades in een nieuwe firmware. Zoals flash ondersteuning voor de browser (kan je ook pong spelen op internet).

Wat voor leuks krijg je eigenlijk nog meer tot je beschikking met homebrew, behalve de mogelijkheid om iso's te draaien en emulators (spellen dus)....is toch wel een beetje verleidelijk.....
"je kan niet meer fatsoenlijk films afspelen .."

huh? hoezo dat...

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:20:
[...]

daar ben ik al aan het zoeken, maar kan het niet vinden, thnx anyway

Original PSP Backgrounds
The original PSP monthly backgrounds - incase you want to restore the originals.

http://www.psp-hacks.com/downloads/PSP_Stock.zip

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:26:
Wat is de beste UMDemulator waarmee ik Games vanaf de MS k an spelen? (zit er een uitleg bij :9?)
voor mij deze :

http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=9654

Verwijderd

scorpion303 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:39:
[...]

Original PSP Backgrounds
The original PSP monthly backgrounds - incase you want to restore the originals.

http://www.psp-hacks.com/downloads/PSP_Stock.zip
mijn dank is groot ;)

• Rudi
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:08:
ik heb die emulator gedownload en geplaatst zoals beschreven in de /PSP/GAME/snes9xTYL folder

echter als ik hem opstart verschijnt het psp logo, waarna ik een error krijg met; deze game kan niet worden gestart

iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Je hebt zowel de s9xTYL en de s9xTYL% directories in de /PSP/GAME/ directory geplaatst?

Verwijderd

omdat je het avc formaat niet meer af kan spelen en volgens mij ook geen breedbeeld (zonder veel te brede hoofden), maar dat weet ik niet zeker (avc is betere kwaliteit)

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:38:
[...]

"je kan niet meer fatsoenlijk films afspelen .."

huh? hoezo dat...
AVC en AAC ondersteuning zitten alleen in de 2.0 firmware... Zonder AVC zal je terug moeten vallen op de standaard SP(2 pass) encoding en daar wordt je minder vrolijk van...

[ Voor 3% gewijzigd door scorpion303 op 28-09-2005 16:53 . Reden: typolio ]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22
Nergunsman schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:45:
[...]

Je hebt zowel de s9xTYL en de s9xTYL% directories in de /PSP/GAME/ directory geplaatst?
Is het dan normaal dat hij bij 1 van de twee corrupted data aangeeft??
Hij werk wel bij mij btw.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mmm ik heb een vreemd probleem,.. als ik een iso of wat dan ook wil verwijderen van de memory stick (in de psp, verbonden met usb) (win2000) wordt deze niet gewist.
Iemand enig idee of hoe ik em anders kan verwijderen. Zonder memorystick lezer voor in de pc!

• ruudvdsanden
Memorystick helemaal formateren. Werkt altijd!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ruudvdsanden schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:04:
Memorystick helemaal formateren. Werkt altijd!
ja dat klopt, maar dat schiet niet echt op, telkens weer me homebrew opnieuw erop zetten :S alleen maar omdat ik 1 iso er vanaf wil halen :S
maar anders is het niet anders en maak ik een batchje ervoor :)

• Rudi
Mutatie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:54:
[...]

Is het dan normaal dat hij bij 1 van de twee corrupted data aangeeft??
Hij werk wel bij mij btw.
Ja dat is normaal, heb hier boven wel ergens een linkje gepost naar een appje waarmee je die corrupted-data map kan hiden.

Verwijderd

Na diverse reviews van Memory Stick Duo's tussen Sony en SanDisk over verschillende snelheden, en mensen die SanDisk namen vanwege een hogere lees/schrijf snelheid, zie hier:

Ik keek net even op Sonystyle.nl en ik zag toevallig bij Memory Stick: NEW MS PRO (Duo).

Sony is upgrading its basic Memory Stick PRO Duo(TM) media line. The new enhanced line benefits from the same extended durability as the high-speed version, which has a wider operating temperature range of between -25°C and 85°C (compared to the previous range of 0°C to 60°C). The new 512 MB Memory Stick PRO Duo(TM) offers affordable memory for high-capacity memory users. It works with an array of different applications including Sony MP3 audio recorders, video cameras and computers with a Memory Stick(TM) slot. It is equipped with MagicGate(TM)T: copyright protection software that consists of authentication and encryption technologies. It has a theoretical maximum data transfer speed of 160 Mbps (20 MB / sec) with a minimum write speed of 15 Mbps to ensure high-quality, real-time recording of moving images. The Memory Stick PRO Duo(TM) is a scaleable solution, designed with the future in mind, and continues to evolve to meet the changing needs of users as well as the requirements of new and exciting applications.

Memory flash: 256 MB / 512 MB / 1 GB
Available memory: approx. 460 MB
Memory Stick(TM) interface (serial / parallel)
Operating voltage: 2.7 V - 3.6 V
Average operating current: max 65 mA (serial transfer); max 100 mA (parallel transfer)
Standby current: max 1.5 mA
Maximum parallel transfer speed: 160 Mbps (20 MB / sec)
Minimum write speed: 15 Mbps (when combined with optimised Memory Stick PRO(TM)-compatible devices)
Dimensions (W x L x T): approx. 20 x 31 x 1.6 mm
Weight: approx. 2 g
Environmental temperature: -25c to 85º non-condensing
Supplied accessories: Memory Stick PRO(TM) storage case

Verwijderd

scorpion303 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:20:
[...]

Ik ben heel beniewd welk irc-kanaal of forum dit geweest is... Ik ben inmiddels al zo'n 3 uur onafgebroken forum's aan het doorspitten over dit onderwerp en jij bent echt de enige die een tweetal gesloopte psp's rapporteerd..
De irc kanalen waarin de devs zitten van het programma. Daarbij wilt het niet zeggen dat alles watjij leest, dan ook alles is wat er te lezen valt. Ik zit al 3 weken met me kont in deze channels en heb ze toch echt voorbij zien komen.

Verwijderd

"Steps to use the MPH downgrader:
- Create an UPDATE folder in the /PSP/GAME/ folder of your memory stick
- Copy EBOOT.PBP (update 1.50) in /PSP/GAME/UPDATE folder
- Unpack MPHDowngrader.zip
- Copy overflow.tif in your /PSP/PHOTO/ folder of your memory stick
- Copy h.bin to root of your memory stick (meaning in ms0:/)
- Copy index.dat in root of your memory stick (meaning in ms0:/ as well)
- Plug the AC adaptor

You memory stick filesystem should look like this (where X is your memory sticks directory):

X:/h.bin
X:/index.dat
X:/PSP/PHOTO/overflow.tif (with no other pictures in there)
X:/PSP/GAME/UPDATE/EBOOT.PBP (the 1.50 Firmware update eboot)

What you do next is go into the Photo Menu on the PSP and it will show some jumbled text, which is normal. Wait about 30 seconds and then restart your PSP.

From there you will now have a new file in your PSP’s root directory called ms0:/index.dat.bak. In the next step you will go to your Game Menu, Then Memory Stick, and then Launch “PSP Update ver 1.50.”

It will then ask you if you really want to downgrade and then lead you along to the actual installing. Here is where I got scared. It installed to 99% then errored. This is OK. Restart your PSP and turn it back on. It will come up with another error which is OK as well. Restart it again and you will have PSP firmware version 1.50, and it will lead you through setting up language and time etc. Enjoy, and welcome to the world of legal homebrew, not piracy."

Bij deze uitleg van pspupdates.net staat helemaal niks vermeld over "(make sure you have changed your background to frame_buffer.png as explained in the toc2rta exploit.)"

Is dit niet nodig of word het hier verkeerd uitgelegd...??

(zit **** te twijfelen of ik zal gaan downgraden ofniet.. mietje)

Verwijderd

Heb gebeld met de Music Store en verteld dat ik uiteraard bereid ben om te betalen. Maar ik vond wel dat hier wat tegenover zou moeten staan. Dit zou dei jongen met zijn rayonmanager bespreken, en mij morgen terugbellen...Eens kijken wat ze er van gaan maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:15:
Heb gebeld met de Music Store en verteld dat ik uiteraard bereid ben om te betalen. Maar ik vond wel dat hier wat tegenover zou moeten staan. Dit zou dei jongen met zijn rayonmanager bespreken, en mij morgen terugbellen...Eens kijken wat ze er van gaan maken
ben benieuwd
:7

Verwijderd

jep dat was het, stom genoeg continue overheen gekeken, thanks
make sure you have changed your background to frame_buffer.png as explained in the toc2rta exploit.
dit is bij mij niet nodig geweest

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 17:34 ]

• ruudvdsanden
Jah bij mij gaan ook de films en internet browser voor.

Verwijderd

ruudvdsanden schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:29:
Jah bij mij gaan ook de films en internet browser voor.
Of je hebt nog nooit op 1.5 gezeten en 'durft' niet te downgraden!

Verwijderd

hehe ik heb me code na 4 weken

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Zojuist bij de lokale fotograaf even een USB-mini kabeltje voor €14,50 gescoord :)

Ik heb zojuist gedowngrade en dat verliep vlekkenloos!
Ik heb trouwens gebruik gemaakt van een hele goeie duidelijke tutorial, met een schematische tekening erbij enzo: http://forums.qj.net/showthread.php?t=18196

De verkoper vond de PSP ook wel interessant trouwens, gelijk allemaal vragen erover stellen enzo :P

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 28-09-2005 17:52 ]

PSN id: NL_SToRM

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst zelf naar een antwoord voordat je iets vraagt!
Hou het nuttig en ontopic voor elkaar!

Plaats game gerelateerde vragen en opmerkingen vanaf heden in
Het Playstation Portable Game Topic deel 1

Warez-talk hoort hier niet thuis. Handelspraktijken (ruilen valt daar ook onder) ook niet. Voor dat laatste kun je terecht bij Vraag & Aanbod op de frontpage