Het Playstation Portable topic Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.753 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vandaag ff naar Free Record Shop geweest.
Heb mijn PSP met 3 dodepixels (allemaal naast elkaar :/) omgeruild voor een nieuwe.
Helaas zit er bij deze nieuwe PSP de -vaker voorbij gekomen- stukje stof oid onder het scherm. Het is wit,..licht niet op ofzo. Dus het is echt een stofje wat er onder zit, want ik zie em ook als ie UITSTAAT
Vind het wel storend. Helaas had de desbetreffende geen andere PSP's meer over om wederom om te ruilen.
Hij gaf mij het nummer van de Playstation Portable lijn (geen 0900!!, maar lokaal tarief :P). Die zojuist even gedraaid. Krijg ik een vrouw aan de lijn, probleem uitgelegd en gegevens doorgegeven.

Kan nu mijn PSP onder eigen referentienummer opsturen (Ongefrankeerd!! Antwoordnummer! Gratis dus!) naar Sony. Even gevraagd heolang het ongeveer gaat duren; zo'n 15 werkdagen :/
.....
Vind et opzich wel erg goed geregeld bij Sony.

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 26-09-2005 19:00 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
@Raphy29.
Garantie is in de EU voor EU PSP's only en in de VS voor VS PSP's only.
Dat zien ze aan serienummers.

Dus dode pixels = pech in jouw geval.

[ Voor 9% gewijzigd door SH4D3H op 26-09-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

YellowNeck schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:25:
Heb mijn PSP met 3 dodepixels (allemaal naast elkaar :/) omgeruild voor een nieuwe.
Helaas zit er bij deze nieuwe PSP de -vaker voorbij gekomen- stukje stof oid onder het scherm. Het is wit,..licht niet op ofzo. Dus het is echt een stofje wat er onder zit.
Vind het wel storend. Helaas had de desbetreffende geen andere PSP's meer over om wederom om te ruilen.
Hij gaf mij het nummer van de Playstation Portable lijn (geen 0900!!, maar lokaal tarief :P). Die zojuist even gedraaid. Krijg ik een vrouw aan de lijn, probleem uitgelegd en gegevens doorgegeven.

Kan nu mijn PSP onder eigen referentienummer opsturen (Ongefrankeerd!! Antwoordnummer! Gratis dus!) naar Sony. Even gevraagd heolang het ongeveer gaat duren; zo'n 15 werkdagen :/
.....
Handig om te weten ! En zeker voor de verandering welkom, eens niet een oneindig gezeik over dode pixels en dat Sony de duivel is ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag het hier zo snel even niet staan, maar vaanf vandaag geeft Sony aan geen probleem te maken van de dode pixel problemen.. Heb je 1 dode pixel, gewoon retourneren en het komt allemaal goed...

Van de kassa-site
(http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=1851692)

Nog maar net te koop in Nederland en bijna niet meer aan te slepen: de nieuwe PlayStation Portable van Sony van 249,- euro.

Maar naast het verkoopsucces is er ook een keerzijde. Op heel veel schermen van de PSP zitten een of meer dode (of slapende) pixels of andere irritante vlekjes. Bij de meeste winkels kan het apparaatje met storende plekjes echter niet worden omgeruild, omdat Sony dat pas bij meer dan 6 puntjes overweegt. Consumenten die naar de PlayStation Servicelijn zijn doorverwezen, hebben hetzelfde te horen gekregen. Die plekjes zijn nou eenmaal onvermijdelijk in het productieproces dus een deel van de PSP-bezitters moet maar genoegen nemen met hinderlijke puntjes op het minuscule scherm. Kassa en de gamers denken daar toch heel anders over.

Zijn dode pixels onvermijdelijk?

In Kassa hebben we al eerder aandacht besteed aan dode pixels in computerschermen. Tijdens de fabricage ontstaan inderdaad altijd dode of slapende pixels en andere onvolkomenheden. Het is vervolgens wel een bewuste keuze van de producent om schermen met die mankementen te verkopen, want in de fabriek wordt alles altijd gecontroleerd. Voor LCD- of TFT-computerschermen is een internationale ISO Norm opgesteld door de branche waarin wordt aangegeven hoeveel dode pixels acceptabel zijn (zie www.nen.nl). Een 0-pixelgarantie kan wel gegeven worden, maar dat maakt dat het productieproces kostbaarder en daar zal de consument voor moeten betalen. Volgens een uitspraak op 10 september 2001 van de Geschillencommissie Computers -die jammer genoeg niet meer bestaat-, hoeft een consument echter helemaal geen genoegen te nemen met dode pixels en kan een gaaf product eisen. Die ISO Norm geldt overigens nog niet voor kleine schermen zoals die van bijvoorbeeld een mobiele telefoon, digitale camera of PSP. Juist door het kleine formaat is het bij deze producten nog belangrijker dat er geen storende puntjes in zitten.

Sony past garantievoorwaarden voor PSP aan na aandringen van Kassa

Na aandringen van Kassa stelt Sony niet langer niet langer een limiet van een minimaal aantal "dode pixels" voor het omruilen van de PlayStation Portable (PSP).
Voor meer informatie verwijzen wij u door naar onderstaande officiële verklaring van Sony Computer Entertainment Europe (SCEE). Mocht u toch nog problemen ondervinden met het terugbrengen van uw PSP, neem dan contact op met Sony of neem de betreffende brief mee naar de winkel.

Op internet zijn programma’s te downloaden die dode of slapende pixels zouden herstellen. Sony zegt niet te weten of dat echt help, aangezien die niet van van het moederbedrijf afkomstig zijn.

Garantievoorwaarden

Tot slot nog wat algemene informatie over garantie:

- De winkelier mag de consument bij een klacht niet afschepen door naar de fabrikant door te verwijzen, de winkelier is te allen tijde het aanspreekpunt.

- Standaard 1 jaar garantie klopt niet. Het gaat om de economische levensduur (afschrijvingsperiode) van een product. De consument heeft niets te maken met fabrieksgarantie en garantie bijkopen is onnodig. Naarmate de economische levensduur verstrijkt, betaalt de consument mee aan de reparatiekosten.

- Als een defect binnen 6 maanden optreedt, is het aannemelijk dat het om een fabrieksfout gaat. De consument hoeft niet te bewijzen dat het artikel normaal gebruikt is (dat heet `een wettelijk vermoeden`). De winkelier moet het kosteloos repareren of vervangen voor een ander exemplaar en als dat niet mogelijk is geld teruggeven.

- Zonder bon geen garantie is onzin. De consument kan ook op andere manieren aantonen dat het artikel in een bepaalde winkel is gekocht, bijvoorbeeld door middel van een bankafschrift of een getuige. Een ondeugdelijk product moet ook zonder de originele verpakking door de winkelier kosteloos worden gerepareerd (max. 3 keer) of worden vervangen.

- Koop is koop, ruilen is geen recht. Een winkelier kan dat wel uit coulance doen.

- Als u er met de winkelier niet uitkomt, kunt u zich wenden tot Kassa of een andere consumentenorganisatie, een geschillencommissie (http://www.sgc.nl/) of juridische stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Een 0-pixelgarantie kan wel gegeven worden, maar dat maakt dat het productieproces kostbaarder en daar zal de consument voor moeten betalen.
Dope, straks weer gejank dat alles zo duur is ;(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Geweldig, zo'n lange nutteloze post.
En link is voldoende, en daarbij komt dat we dit woensdag als wisten als je even gesearched had in de topic.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

matthijst schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:28:
[...]

Dope, straks weer gejank dat alles zo duur is ;(
Anders loop jij even net zo hard te janken over mensen die janken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Gaan we weer 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 26-09-2005 20:31 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
prototype schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:27:
[...]

Anders loop jij even net zo hard te janken over mensen die janken. :+
Yep, vind ik mooi :P
edit: het lijkt me dat ondertussen wel duidelijk is dat je je PSP kunt omruilen als je een dode pixel hebt.
Niemand zit te wachten op huilverhalen als: "ik heb hem omgeruild maar nu heb ik een stofje" :X
Anders heb je straks 100 omruilverhalen....

[ Voor 38% gewijzigd door matthijst op 26-09-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:25:
Helaas zit er bij deze nieuwe PSP de -vaker voorbij gekomen- stukje stof oid onder het scherm. Het is wit,..licht niet op ofzo. Dus het is echt een stofje wat er onder zit, want ik zie em ook als ie UITSTAAT

.....
Nice,

maarre hoe gaat dat ruilen dan? Ik heb 1 dooie en 1 luie pixel, vallen beiden praktisch niet op alleen die luie zie je goed in et donker. Maar daar gaat het mij niet om, ik wil em graag ruilen omdat het pijltje naar boven en naar onder op het d-pad niet goed functioneren; ik moet ze behoorlijk hard indrukken om ze te laten werken.

Ik neem aan dat dit wel genoeg redenen zijn om te ruilen?

Moet je dan de doos en alles gewoon meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:38:
Nice,

maarre hoe gaat dat ruilen dan? Ik heb 1 dooie en 1 luie pixel, vallen beiden praktisch niet op alleen die luie zie je goed in et donker. Maar daar gaat het mij niet om, ik wil em graag ruilen omdat het pijltje naar boven en naar onder op het d-pad niet goed functioneren; ik moet ze behoorlijk hard indrukken om ze te laten werken.

Ik neem aan dat dit wel genoeg redenen zijn om te ruilen?

Moet je dan de doos en alles gewoon meenemen?
UTMFS
"Door de constructie van de PSP (een perspex beschermlaag boven een LCD paneel
met grote pixeldichtheid) komt het voor dat andere fenomenen verward worden met
dode pixels". Om dit te voorkomen raden we de consumenten aan om contact op
te nemen met onze servicelijn (Nederland: 0495-574817, België: 011-516406)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is heel mooi matthijst, maar daar heb ik nu niks aan aangezien ik het probleem wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Weet je mensen, ik heb ongeveer 130560 werkende pixels ! beat that !

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvdsanden
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10-2024
Toe maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Royal schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:20:
Weet je mensen, ik heb ongeveer 130560 werkende pixels ! beat that !
No way, ik ook man ;) Dat moet toch wel een pokkegeluk zijn, meer dan 130.000. What are the odds !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had je ook anders kunnen verwoorden

[ Voor 80% gewijzigd door Fuelke op 27-09-2005 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

NOU IDD
zal ik dan maar weer een vraag stellen?

ik las iets over dat je je psp ergens op kon aansluiten via 1 of andere stekken?

kun je hem dan op je tv aansluiten? en zo umd films op tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord op je vraag: http://www.teamxtender.com/

Ey mooie covers op http://www.e-linksoft.com/asterix.htm, wel voor veel geld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor welke doelgroep is de PSP bedoelt? Ik ben zelf 26 en wil een PSP gaan aanschaffen. Ben best een fan van gadgets en deze hoort toch wel een beejte in het rijtje must-have thuis. Toch zie en hoor ik niemand in mijn omgeving over het apparaat (hoewel een collega van 30 jaar met een DS rond loopt!).

Graag zou ik willen weten wat de leeftijd is van de PSP gebruikers hier op GOT, vandaar deze poll:

Poll: Wat is de leeftijd van de gemiddelde PSP gebruiker hier op GOT?
12-15
16-19
20-23
24-27
28 en ouder
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=92125&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
jah ze zijn met zon soort ding bezig dat je m op tv kunt aansluiten.

Moet je maar ff terug zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mijn post was meer bedoeld om aan te geven hoe Sony nu dus zulke gevallen behandeld. Dit was naar mijn weten nog niet eerder voorbij gekomen. Vandaar dat ik mijn ervaring, en de werkwijze bij Sony hier even neerpost.
Dit is toch een discussieforum? Nou dan, laat dat eens zien

[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 27-09-2005 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
koekoek2003nl schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:08:
NOU IDD
zal ik dan maar weer een vraag stellen?

ik las iets over dat je je psp ergens op kon aansluiten via 1 of andere stekken?

kun je hem dan op je tv aansluiten? en zo umd films op tv kijken?
hmm beetje pixelig lijkt me dat worden? Resolutie van tv is bijna 2x zo hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
lowfi schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:26:
[...]
hmm beetje pixelig lijkt me dat worden? Resolutie van tv is bijna 2x zo hoog?
VHS kwaliteit:
PSP UMD Video Resolution = 480 x 272
VHS Video Resolution = 486 x 240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ergens gratis spelletjes downloaden naar mijn mem-stick ? (ala pong, tetris, e.d. ...)

Waar moet ik zijn voor info omtrent psp-games ? Heb nu Ridge Racer en wil er nog wel eentje bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:07:
[...]

Dan staat hij toch op zn kop :? lekker handig ^O^
Als je de browser in portrait kan draaien, oftewel 90c roteren, staat ie toch niet op zn kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:18:
[...]
Als je de browser in portrait kan draaien, oftewel 90c roteren, staat ie toch niet op zn kop?
ahzo, maar dat kan niet toch ? een verticale browser lijkt me zowieso niet echt practisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetten op je PSP?

Mijn situatie: 1 ADSL modem, 1 Router, 1 laptop, e.a. computers, Wifi kaartje van Sweex: De LC100060 LAN USB 2.0 Adapter en een PSP.

Ik heb al wat tutorials gelezen... Maar het wil nog niet echt vlotten... Ik wil bijvoorbeeld mijn internet verbinding delen... Zoals gemeld op: http://pspcrazy.com/wifihack.htm
Afbeeldingslocatie: http://pspcrazy.com/img/1.jpg

En daar lijkt het al fout te gaan... Ik krijg dan een melding: Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
Kan internetdelen niet inschakelen.
Er is reeds een LAN-verbinding geconfigureerd met het ip-adres dat voor automatische IP-Adressering nodig is.

Hoe kan dat? Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvdsanden
Gewoon een AP aan de router hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:54:
Internetten op je PSP?

Mijn situatie: 1 ADSL modem, 1 Router, 1 laptop, e.a. computers, Wifi kaartje van Sweex: De LC100060 LAN USB 2.0 Adapter en een PSP.
Al andersom geprobeerd? Eerst dit stuk:
Now you have done this go to the properties of your WiFi adapter, and then double click on Internet Protocol (TCP/IP)
Now do these settings: -> IP adres hard invullen....

Note: If you have other network adapters that will conflict with the i.p 192.168.0.1 then you can choose any ip between 192.168.0.1 - 192.168.0.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

ruudvdsanden schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:08:
Gewoon een AP aan de router hangen..
Of de router vervangen met een Linksys 4p/wireless routertje van een paar tientjes. Heb je gelijk een van de betere routers op de markt.

Waarom mensen moeilijk gaan doen met wireless kaartjes en internet sharing via een PC is mij een raadsel. Voor een paar euro meer kun je het fatsoenlijk oplossen zonder brakke internet sharing. Bijkomend voordeel is dat de computer niet altijd aan hoeft te staan en je fatsoenlijke instel-/beveiligingsmogelijkheden hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

First Playable 2.0 Homebrew Game!
Posted by greg
sousuke has released the first playable homebrew game for the PSP 2.0 - Pong!

download the file (psp01.tif)
put it in the PHOTO folder (you just need this one file - no background - nothing else).
start it by pressing X on US PSPs (O on JP PSPs) on the PHOTO icon. Don’t press Start or slideshow (It will just freeze and shutdown).
if you want to shutdown, you have to hold the power switch for ~10 seconds (you don’t have to take the battery out).
Controls:

Dpad Up and Down: Controls left paddle up and down
Cross and Triangle: Moves right paddle up and down
Download Pong for 2.0

Enjoy!

yeah gaat goed zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Dat was al langer bekend en het is niet echt iets nieuws, het wordt namelijk nog steeds gestart in de userspace en is nog steeds gelimiteerd aan 64KB.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is wel het begin ;) Zo kan je nu al 1 gratis spel spelen, ook al mist het alle grafische pracht van Burnout of Wipeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54
Bosmonster schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:27:
[...]

Of de router vervangen met een Linksys 4p/wireless routertje van een paar tientjes. Heb je gelijk een van de betere routers op de markt.

Waarom mensen moeilijk gaan doen met wireless kaartjes en internet sharing via een PC is mij een raadsel. Voor een paar euro meer kun je het fatsoenlijk oplossen zonder brakke internet sharing. Bijkomend voordeel is dat de computer niet altijd aan hoeft te staan en je fatsoenlijke instel-/beveiligingsmogelijkheden hebt.
Nou ik zou het ook graag willen doen via internet sharing, want een beetje wifi router kost al gauw 60 euro, dat vind ik best prijzig. Maar het werkt niet met firmware versie 2.0 das jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Ik heb nu die X2 Battery pack. Zijn er nog andere mensen die deze hebben? Ik heb namelijk een probleempje. Zodra ik die nieuwe battery in de psp doe, dan laad hij deze niet op. Als de battery erin zit (start niet op, omdat die nog leeg is). Dus ik dacht, dan laad ik hem eerst even op... Alleen dat doet hij niet. Als ik heb in de oplader stop. Dan knippert af en toe het 'power' lichtje, maar opladen doet hij niet. Bekend probleem?

Bij de orginele battery doet alles het gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ff vraagje

doet pspupdates.com het bij jullie ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:18:
hmm ff vraagje

doet pspupdates.com het bij jullie ook niet :?
werkt gewoon hoor, maar dit zijn nou niet het soort vragen die op GoT thuis horen :Z

Vraag je maar op msn aan iemand ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:23:
[...]

werkt gewoon hoor, maar dit zijn nou niet het soort vragen die op GoT thuis horen :Z

Vraag je maar op msn aan iemand ofzo :)
Wat voor reactie is me dit nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eentje van een geirriteerde Tweaker die er schijnbaar ook moe van wordt dat met de komst van de PSP naar de EU opeens ook het aantal debiele berichten vertiendvoudigd is :X

Doet bij jou cnn.com het? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09
CrashOne schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:05:
Dat was al langer bekend en het is niet echt iets nieuws, het wordt namelijk nog steeds gestart in de userspace en is nog steeds gelimiteerd aan 64KB.
Zou Sony zich toch genoodzaakt voelen een update uit te brengen? Ik vraag me af of dat dan alleen een anti-homebrew firmware zou worden of dat ze al weer extra features op stapel hebben staan om mensen te overtuigen te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
phYzar schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:56:
[...]

Zou Sony zich toch genoodzaakt voelen een update uit te brengen? Ik vraag me af of dat dan alleen een anti-homebrew firmware zou worden of dat ze al weer extra features op stapel hebben staan om mensen te overtuigen te upgraden.
Als het puur beveiligings-updates worden, dan denk ik niet dat er veel mensen zullen zijn die updaten. Misschien alleen als de spellen het per sé nodig hebben, maar anders wacht je natuurlijk af. Denk wel dat Sony daarom met een echt zinvolle upgrade komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ze zijn constant bezig nu met de browser ook. Dus nieuwe firmwares zullen ook wel browser updates hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd in "Het Playstation Portable topic Deel 12"
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:49:
[...]

Wat voor reactie is me dit nou ?
offtopic:
GoT is er voor serieuze vragen, je hoeft niet te posten om te vragen of een site het doet, ik zit al lang genoeg op GoT om al heel wat van die topics gesloten te zien worden door zulke dingen.

Ook in deze topic reeks is al vaak genoeg gezegd door mods dat men ontopic moet blijven, en nuttige dingen moet posten, zou zonde zijn als we straks niet meer over de PSP kunnen discussiëren.

Het vragen of een site werkt lijkt iets kleins, maar het kan de druppel zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door addictive op 27-09-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So? Dit is alleen een link met nieuwe info. En bij maiky2 staat geen link. Dus ik begrijp niet wat je nu doet met die verwarrende quote. Over nutteloze posts gesproken :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik vraag me trouwens af... zijn er geen dumps beschikbaar van firmware 1.0 of 1.5? En zijn die dan geencrypt of gewoon open? Is het niet op de een of andere manier mogelijk het versienummer van zo een oude firmware aan te passen naar 2.01 of whatever, waardoor je je PSP hiermee kunt 'updaten' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:26:
Ik vraag me trouwens af... zijn er geen dumps beschikbaar van firmware 1.0 of 1.5? En zijn die dan geencrypt of gewoon open? Is het niet op de een of andere manier mogelijk het versienummer van zo een oude firmware aan te passen naar 2.01 of whatever, waardoor je je PSP hiermee kunt 'updaten' ?
Er zijn dumps van 1.00 Jap en 1.50 US en JAP, zowel gecrypt als gede-crypt. Goed zoeken.

Ja het is mogelijk om je firmware versienummer aan te passen, en dat werkt wel een beetje, maar niet echt permanent, aangezien de beveiliging per firmware kan verschillen en dit niets anders doet dan het nummertje in de shell wijzigen. Het werkt dus wel op dit moment. De ontwikkeling die momenteel gaande is binnen de 1.00 en 1.50 scene is dat men op zoek is om firmware te mounten en de draaien vanaf MS. Hierdoor is de functionaliteit wel beschikbaar maar hoef je niet te upgraden. Wellicht dat dit vanuit de 2.00 exploit ook te doen is. Maar voorlopig zijn we 'stuck in userspace'.

Verder brengt Sony absoluut wel security updates uit. 1.51 werd alleen in america via een netwerk update verspreidt. 1.52 werd zowel in US als JAP later geleverd op alle modellen. In europa staat dit standaard op de PSP's. Dit zijn security updates voor 1.50.

2.00 is een grotere update met functionaliteit. Er is een 2.00a geweest voor Japan, maar deze is vervangen door 2.00b tegelijkertijd toen deze uitkwam voor de US markt. Vermoedelijk zit er in de 2.00a versie toch nog een lek waarvan Sony niet wil dat het ontdekt wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je een link hebben dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 't al... maareh, sinds wanneer mag je op GOT linken naar copyrighted materiaal? |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvdsanden
Welke instellingen gebruiken jullie voor PSP Video 9? Ik gebruik
SP/320x240/15fps/512kbps Stereo/96kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSP USB kabels op inkoopacties.net

http://www.inkoopacties.net/ia/g4qk7q6f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam? :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo, hier kunnen een hoop mensen wat aan hebben toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:45:
[...]

Hoezo, hier kunnen een hoop mensen wat aan hebben toch ?
aan warez ook, maar dat mag nog niet op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Die screen protectors ja.. waar kun je die nou goedkoop krijgen? Ik vind 4,50 plus verzendkosten eigenlijk aardig wat voor een stukje plakplastic. Bovendien heb ik geen zin om weken te wachten tot de inkoopactie eindelijk eens de afrondingsfase in gaat. In winkels heb je van die pakketten van 10 euro of meer maar daar zit meteen weer een hoop rommel in die ik niet nodig heb.

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 27-09-2005 16:55 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:45:
Verder brengt Sony absoluut wel security updates uit. 1.51 werd alleen in america via een netwerk update verspreidt. 1.52 werd zowel in US als JAP later geleverd op alle modellen. In europa staat dit standaard op de PSP's. Dit zijn security updates voor 1.50.
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat alle voorheen uitgebrachte security updates voor versies 1.x standaard al in 2.0 verwerkt zijn?
De in Europa uitgebrachte PSP's bevatten namelijk standaard al firmware versie 2.0 en niet versie 1.x.

Edit:

@ Addictive, verveel jij je soms? Die jongen geeft niet meer dan gewoon een tip. :/

[ Voor 9% gewijzigd door MaZo op 27-09-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
MaZo schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:59:
@ Addictive, verveel jij je soms? Die jongen geeft niet meer dan gewoon een tip. :/
even verder kijken dan je neus lang is... het is zijn inkoopactie, en het is een commerciële inkoopactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

[...]
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat alle voorheen uitgebrachte security updates voor versies 1.x standaard al in 2.0 verwerkt zijn?
De in Europa uitgebrachte PSP's bevatten namelijk standaard al firmware versie 2.0 en niet versie 1.x.

Edit:

PSP die ik hier in NL heb gekocht zat gewoon 1.52 op :P

Er zijn nu op de diverse sites van die tif te downloaden die een overflow veroorzaken, en dan kan je ping pong spelen ofzow...
Kan je daar ook andere software mee afspelen? ook iso's want ik ben bang dat me UMDs gaan beschadigen op den duur...

Geen idee of het wel legaal is die "hack"... mag het? of niet?!
addictive schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:04:
[...]
even verder kijken dan je neus lang is... het is zijn inkoopactie, en het is een commerciële inkoopactie!
Mag je niks verdienen dan?, als een tipje al niet mag, wil ik ook van die banners af hier :P

(sorry kan het niet laten :P :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Qorne op 27-09-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:45:
Er zijn dumps van 1.00 Jap en 1.50 US en JAP, zowel gecrypt als gede-crypt. Goed zoeken.

Ja het is mogelijk om je firmware versienummer aan te passen, en dat werkt wel een beetje, maar niet echt permanent, aangezien de beveiliging per firmware kan verschillen en dit niets anders doet dan het nummertje in de shell wijzigen.
Bevestig je hiermee nu dat het mogelijk is je PSP FW2.0 te updaten met een aangepaste FW1.0?

Reden dat ik het vraag. Ik heb er mogelijk binnenkort gratis een tot mijn beschikking (gewonnen). Aangezien ik vrijwel geen geld heb voor spelletjes, wil ik hem kunnen gebruiken voor zelf geschreven programma's zoals een televisie afstandsbediening, om mn webserver mee te beheren, etcetera.

Maar als het o simpel was wat het natuurlijk al wel gedaan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:55:
[...]

Eentje van een geirriteerde Tweaker die er schijnbaar ook moe van wordt dat met de komst van de PSP naar de EU opeens ook het aantal debiele berichten vertiendvoudigd is :X

Doet bij jou cnn.com het? :+
anders open je ff een topic voor de early-adaptors elite zodat het domme klootjesvolk hier gewoon vragen kan blijven stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:54:
Internetten op je PSP?

Ik heb al wat tutorials gelezen... Maar het wil nog niet echt vlotten... Ik wil bijvoorbeeld mijn internet verbinding delen... Zoals gemeld op: http://pspcrazy.com/wifihack.htm
Vergeet niet dat dit alleen met versies onder de 1.50 van de PSP-firware zou werken.
Ok sorry to say but since sony updated the JPN PSP to v1.5 this hack no more works, which also means the US PSP no more works with this hack

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Laatst online: 11-09 07:55
Weet niet of er al meer dit gemeld hebben, maar ik heb inmiddels mijn PIN-code binnen om Online te kunnen spelen >:)
Heb mezelf rond 6 september geregistreerd bij www.yourgamingname.com, dus eindelijk komen de PIN-codes binnen.
Nu alleen nog wachten op die UMD van Spiderman :O

... en nog wachten op de Network Acces Disc om toegang te krijgen tot Central Station |:(
edit:

Laatste regel

[ Voor 20% gewijzigd door Sepiroth op 27-09-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvdsanden
Ik heb net mijn Sony memorystick duo 1gb binnen. Wat n gezeur over de snelheden van Sony/Sandisk. De mijne; Sony schijft een video van 300 mb binnen 3 min. naar mijn PSP. Dat vind ik snel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik heb mijn pincode gewoon binnen een paar dagen ontvangen na het aanmelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Laatst online: 11-09 07:55
Qorne schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:32:
ik heb mijn pincode gewoon binnen een paar dagen ontvangen na het aanmelden :P
Heb ik dan iets gemist ? Dacht dat zo'n beetje iedereen nog op zijn PIN code aan het wachten was.
Sorry, my bad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Sepiroth schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:37:
[...]

Heb ik dan iets gemist ? Dacht dat zo'n beetje iedereen nog op zijn PIN code aan het wachten was.
Sorry, my bad 8)7
Ik snap zo ie zo niet waarom het bij jullie allemaal zo lang duurt, ik had de pin code binnen 1 week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:16:
anders open je ff een topic voor de early-adaptors elite zodat het domme klootjesvolk hier gewoon vragen kan blijven stellen?
Of je opent een topic voor het domme klootjesvolk :9

Gaat het trouwens niet om; maar keer op keer dezelfde debiele vragen zijn nogal vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:44:
[...]

Of je opent een topic voor het domme klootjesvolk :9

Gaat het trouwens niet om; maar keer op keer dezelfde debiele vragen zijn nogal vermoeiend.
vermoeiender is het om al die posts door te moeten spitten waarin mensen roepen dat er domme vragen worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

frickY schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:15:
[...]
Bevestig je hiermee nu dat het mogelijk is je PSP FW2.0 te updaten met een aangepaste FW1.0?

Reden dat ik het vraag. Ik heb er mogelijk binnenkort gratis een tot mijn beschikking (gewonnen). Aangezien ik vrijwel geen geld heb voor spelletjes, wil ik hem kunnen gebruiken voor zelf geschreven programma's zoals een televisie afstandsbediening, om mn webserver mee te beheren, etcetera.

Ik denk dat je je eens moet verdiepen in kernel- en userspace en welke rechten daarmee verbonden zijn. De firmware dumps die tot nu toe voorhanden zijn, zijn allemaal van userspace en dat komt neer op 'software' met gelimiteerde rechten (i.e. firmware).
Het updaten van een PSP FW2.0 met een aangepaste FW1.0 kan alleen als je kernel rechten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik mijn PSP met mn PC wil verbinden dmv een usb kabel zegt ie dat het USB-apparaat niet wordt herkend. (Een van deze USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat.)

Als ik dan de eigenschappen van het "onbekende app." aanklik dan zegt ie dat er geen stuurprogramma's voor dit app. zijn geinstalleerd.

Ik heb windows XP, maar heb dus totaal geen verstand van computers.

Wie kan mij helpen, alvast heel erg bedankt.

Gr. Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar verhaal:

Mijn PSP heb ik zaterdag bij de Music Store gekocht. Blij, blij!
Gister sprak ik een vriend van mij, en we hadden het natuurlijk ook over de PSP, leuk leuk!!!!

Vandaag word ik ineens gebeld door de jongen van Music Store bij wie ik de PSP had betaald.

Ik:hallo?
MS: dag, beetje vreemd dat we bellen, maar ik heb je nummer van een vriend van mij die net in de zaak was.
Ik:Jah, eeeh, doe je verhaal!
MS:Die vriend van mij, blijkt ook een vriend van jou te zijn, en die kwam ff langs, en vertelde dat een vriend van hem (ik dus) hier de laatste PSP van Ede had gekocht.
Ik: (trots) Jah!
MS: Nou ben ik heel blij dat ik je heb kunnen vinden, want de pinbetaling van de PSP was mislukt...
Ik: |:(
MS: Kan je nog komen om te betalen?
Ik: Eehhh, jah, je ziet me wel verschijnen....

Heb daarna die vriend gebeld en m ff helemaal uitgescholden!!!Ik wist zelf ook niet dat t was mislukt, dus heb tot nu toe altijd gedacht dat ik er 249 EUR voor had betaald....

Zou ik nog een spel ofso erbij moeten eisen, want dit is toch geen service????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvdsanden
Jah minstens een spel lijkt me wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Laatst online: 18:59
Beetje raar verhaal... ze zien toch direct als een pin betaling gelukt is of niet... of
was die verkoper net op zijn eerste dag bezig ?

haha maar als het zo is, zou ik die vriend ff lekker de helft laten betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:24:
[...]

Vergeet niet dat dit alleen met versies onder de 1.50 van de PSP-firware zou werken.

[...]
Inderdaad dit werkt alleen op een Jap 1.00 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is niet mogelijk. Het is mogelijk om een 1.00 of 1.50 een ander versienummer te geven in de shell. Je draait uiteraard nog steed de oorspronkelijke firmware. Hiermee wordt echter de controle op firmware omzeild, die in sommige games verwerkt zit. Je kunt hiermee bijvoorbeeld op een 1.00 PSP Coded Arms spelen (origineel) zonder eerst te updaten naar 1.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prototype schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:53:
[...]

Ik denk dat je je eens moet verdiepen in kernel- en userspace en welke rechten daarmee verbonden zijn. De firmware dumps die tot nu toe voorhanden zijn, zijn allemaal van userspace en dat komt neer op 'software' met gelimiteerde rechten (i.e. firmware).
Het updaten van een PSP FW2.0 met een aangepaste FW1.0 kan alleen als je kernel rechten hebt.
Even voor de duidelijkhied, de dumps van versie 2.00 zijn dumps van user mode. De dumps van 1.00, 1.50 US en 1.50 JAP zijn kernel dumps en zijn zowel gecrypt als decrypted te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Niet betalen.
Dat hij je weg laat gaan zonder te betalen is zijn probleem.

Ik zou het eens met iemand overleggen die er verstand van heeft, als ie die vriend niet kon hadden ze niet geweten dat jij het was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
prototype schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:53:
[...]

Ik ga ervan uit dat het update process, welke waarschijnlijk ook in de firmware zit, kernelrechten heeft. En wanneer je deze een "update" voert deze dus de huidige firmware kan vervangen. Hoe installeer je anders updates?

Maar ik vraag mij dus af of je de updater kunt foppen. Da tje het versienummer van FW1.0 kunt veranderen zodat je je FW2.0 kunt updaten. Want je kunt alleen updates met een hoger volgnummer installeren, is het niet?

@Utuk
Lol. Beetje morele kwestie.
In principe heb jij een PSP, dus moet jij daarvoor betalen.
Aan de andere kant, had je niet hoeven betalen als die 'vriend' van je er niet was, dus zou die 'vriend' moeten betalen.

Natuurlijk zijn ze je niet verplicht een spel te geven. Een koopovereenkomst komt van 2 kanten. Zij krijgen geld, jij krijgt een product. Betaal je niet is de overeenkomst niet geldig, en moet je de PSP terug geven, anders is het diefstal. Betaal je wel, dan is er niets gebeurd.
Het is een kwestie van fatsoen of ze je een bedankje geven voor het terug komen of niet.

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 27-09-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik zou wel terug gaan, is wel zo netjes, heb ook een keer iets gehad dat ik zag dat ik niet betaalt had, ben mooi terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Qorne schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:41:
[...]

Ik snap zo ie zo niet waarom het bij jullie allemaal zo lang duurt, ik had de pin code binnen 1 week :)
Heb je je Spiderman 2 UMD dan ook al ?
Volgens mij ben je toch echt één van de weinigen die zijn pincode al heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Edit:

De in europa uitgebrachte PSP's bevatten firmware versie 1.52.

Even een firmware lijstje:

1.00 origineel japanse firmware, runt unsigned code zonder problemen (niet meer nieuw te krijgen)
1.50 origineel us firmware, runt unsigned code via een exploit (KXExploit) (niet meer nieuw te krijgen)
1.50 origineel jap firmware, runt unsigned code via een exploit (KXExploit) (niet meer nieuw te krijgen sinds kort)
1.51 netwerk update voor US. Dicht het KXExploit lek uit 1.50.
1.52 origineel us, jap en eu firmware wordt nu uitgeleverd op nieuwe PSP's. Is de uitgewerkte stap van de US 1.51.
2.00a netwerk update voor JAP.
2.00b netwerk update en demo disc, ongeveer drie weken uitgebracht na 2.00a en enkele keren uitgesteld, vermoedelijk is hierin een lek gedicht dat boven kwam drijven in 2.00a, deze versie is nu beschikbaar voor jap, us en eu. Opmerkelijk is dat Sony de oorspronkelijk jap 2.00a dezelfde dag heeft vervangen dat de 2.00b uitkwam in de US. En dit zonder verdere melding.

2.00 runt alleen signed code en bevat naast MD5 hashing ook RSA en AES encryptie. De exploit die nu is ontdekt maakt gebruik van de libpng en libtiff bibliotheken (er zijn namelijk twee varianten van de hack). Maximaal 64k en in usermode. Dus voorlopig nog niet heel spannend.

Voor het updaten van 2.00 naar 1.00 of 1.50 dient de PSP unsigned code te draaien. Dat doet 'ie dus niet. Updaten en andere krachtigere homebrew, zoals een isoloader of een nieuwe shell draait in kernel mode. Een update werkt alleen naar een hoger versienummer. En om je versienummer lager te maken moet je weer unsigned code draaien. In 2.00 wordt trouwens niet meer alleen in de shell je firmware nummer bijgehouden maar ook op andere plaatsen. Hier moet het dus ook aangepast worden, maar omdat er nog geen decrypted elf files zijn, weet niemand nog waar dat aangepast moet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dingen die ze kunnen doen met die .tif exploit worden steeds bijzonderder. Nu is er al een buttonswapper voor japanse psp's, een geanimeerde hello world, en een halve umd-dumper!

http://www.3lzes.net/elz-dev/index.html

Btw fflierman je psp wordt niet als usb-apparaat herkend, tenzij je usb aanzet in het menu van de psp: settings -> usb connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Phuncz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:54:
[...]

Heb je je Spiderman 2 UMD dan ook al ?
Volgens mij ben je toch echt één van de weinigen die zijn pincode al heeft...
Spiderman UMD nog niet, en ik zit net lekker hard te roepen van ik heb me Pincode al :D, alleen vraagt Qorné zich nu af WAARDAN :P ik meende iets van hun gezien te hebben, via mail... alleen dat is verdwenen... :+ :P

IDD, in alle haast wel iets van hun gehad, maar nog niet de pincode :+ mijn excuses voor iedereen die ik nu een stille hoop heb gegeven :Y) :z 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Qorne op 27-09-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

iemand al ervaring met deze? : joytech tech pack xl

en dan ben ik zeker benieuwd naar de screen protector (of dat wat is of niet)
ik weet dat die brando enzo beter zijn, maar ik hoef die niet perse
bovendien kan ik de rest dat erin zit wel gebruiken dus vandaar dat ik het vraag

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:26:
Bizar verhaal:

Gister sprak ik een vriend van mij, en we hadden het natuurlijk ook over de PSP, leuk leuk!!!!

Vandaag word ik ineens gebeld door de jongen van Music Store bij wie ik de PSP had betaald.

MS: dag, beetje vreemd dat we bellen, maar ik heb je nummer van een vriend van mij die net in de zaak was.
MS:Die vriend van mij, blijkt ook een vriend van jou te zijn, en die kwam ff langs, en vertelde dat een vriend van hem (ik dus) hier de laatste PSP van Ede had gekocht.
MS: Nou ben ik heel blij dat ik je heb kunnen vinden, want de pinbetaling van de PSP was mislukt...

Heb daarna die vriend gebeld en m ff helemaal uitgescholden!!!Ik wist zelf ook niet dat t was mislukt, dus heb tot nu toe altijd gedacht dat ik er 249 EUR voor had betaald....

Ze kunnen je niks maken. Ik werk zelf ook part-time in een bekende telefoonwinkel. Die fout heb ik ook wel eens gemaakt en de klant teruggebeld. Nooit ene klant gezien, wordt niks mee gedaan. Wat kunnen ze bewijzen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:37:
[...]

Ze kunnen je niks maken. Ik werk zelf ook part-time in een bekende telefoonwinkel. Die fout heb ik ook wel eens gemaakt en de klant teruggebeld. Nooit ene klant gezien, wordt niks mee gedaan. Wat kunnen ze bewijzen??
Ze kunnen bewijzen dat de betaling is mislukt en deze post meenemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh beetje domme vraag maaruh, komt die pincode via de post of via email? Wnt dan weet ik niet meer welk email adres ik heb opgegeven.. hehe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:45:
[...]

Ze kunnen bewijzen dat de betaling is mislukt en deze post meenemen ?
Uhuh...bewijzen dat de betaling is mislukt? En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:50:
eh beetje domme vraag maaruh, komt die pincode via de post of via email? Wnt dan weet ik niet meer welk email adres ik heb opgegeven.. hehe 8)7
Ik vermoed via post, er werd uitdrukkelijk voor je adres gevraagd bij registratie voor het opsturen van je pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessepost
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 10:05
mensen... is het bij jullie al gelukt om foto naar andere psp te verzenden.. lukt bij mij niet is heel lang aan 't zoeken terwijl bij alle 2 de psps het ad-hoc modus op channel 6 staat dus ervaring? help me alsjeblieft.. alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 12:20
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:26:
Bizar verhaal:

en je hebt er ook geen bon van oid?

wat staat er op je bon? en kijk ook even online of er geld is afgeschreven

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je niet betaalt kun je volgens mij ook geen bon krijgen.. En zonder bon zou ik de winkel niet uit gaan.

Niet betalen is diefstal, ook achteraf, maar die keus is uiteraard aan jou. Je hebt in ieder geval geen garantie nu (zonder bon).

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 27-09-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Bosmonster schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:30:
Als je niet betaalt kun je volgens mij ook geen bon krijgen.. En zonder bon zou ik de winkel niet uit gaan.

Niet betalen is diefstal, ook achteraf, maar die keus is uiteraard aan jou. Je hebt in ieder geval geen garantie nu (zonder bon).
maar wel 250 euro uitgespaart, waarvoor je dus een nieuwe psp kunt kopen mocht er iets kapot gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvdsanden
Ik had 'm gehouden. Hun fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik zou eigenlijk ook niet betalen. Trouwens die mannen zijn verzekerd op diefstal enzo.

Maarja ondertussen kan je ook nooit meer naar die winkel gaan.
Aan jou de keuze, maar ik zou niet terug gaan:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In mijn ogen (als verkoper) is het je eigen zaak. Ben je eerlijk, dan ga je betalen. Ben je niet eerlijk, dan geniet je van het geld. Dat de winkel verzekerd is, telt niet. Het was een fout van de verkoper (HEEL waarschijnlijk) en dus komt die kerel ervoor te betalen. Dit zuig ik niet uit mijn duim ofzo.

Echter toch even vermelden zoals hierboven al gedaan is: wees zeker dat het niet al van je rekening afgehouden is. Als het wel al ervan afgehouden is ga je met een uittreksel naar daar. Doet ie moeilijk, praat met zijn hogere dat hij je wou afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:04
Phuncz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:12:
In mijn ogen (als verkoper) is het je eigen zaak. Ben je eerlijk, dan ga je betalen. Ben je niet eerlijk, dan geniet je van het geld. Dat de winkel verzekerd is, telt niet. Het was een fout van de verkoper (HEEL waarschijnlijk) en dus komt die kerel ervoor te betalen. Dit zuig ik niet uit mijn duim ofzo.

Echter toch even vermelden zoals hierboven al gedaan is: wees zeker dat het niet al van je rekening afgehouden is. Als het wel al ervan afgehouden is ga je met een uittreksel naar daar. Doet ie moeilijk, praat met zijn hogere dat hij je wou afzetten.
ik denk echt niet dat die verkoper ervoor moet gaan betalen hoor! het is gewoon een fout geweest en neem niet aan dat iemand hier verder mee in de problemen zou komen als hij niet meer zou betalen.

@utuk
had je nou wel een bon gekregen dan? is nogal raar dat je zonder betaling wel een bon zou krijgen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je kunt het ook op een akkoordje gooien.
Jij moet weer naar de winkel om te betalen. Ze hebben geluk dat ze je via via nog hebben weten te achterhalen. Begin met dat je de helft wilt betalen en zie waar je uitkomt :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Bij de Dirk vd Broek in Amsterdam Noord gebeurde het anders regelmatig dat mensen na het betalen met pinpas op "nee" drukken bij de bevestigingen. Het gros van de kassa-miepen zag niet op de bon staan "Transactie afgebroken", en de boefjes konden zo weglopen met bon en boodschappen.
Later is toen de printer aangepast dat het "afgebroken" breeduit geprint wordt, zodat ze t wel zien :+
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoek eerst zelf naar een antwoord voordat je iets vraagt!
Hou het nuttig en ontopic voor elkaar!

Plaats game gerelateerde vragen en opmerkingen vanaf heden in
Het Playstation Portable Game Topic deel 1

Warez-talk hoort hier niet thuis. Handelspraktijken (ruilen valt daar ook onder) ook niet. Voor dat laatste kun je terecht bij Vraag & Aanbod op de frontpage