Toon posts:

Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.035 views sinds 30-01-2008

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-03 17:55
@Epo
heb je dan een link naar tests over het energie verbruik van de nieuwe ATI kaarten?

ja er komt nog een 7800.
de zogenaamde non ultra, hij zou 16 pipes hebben en iets hogere clocks dan een 6800GT geloof ik.
denk zelf dat de 7600 pas komt als ATI de X1600 op de markt brengt en dat zou pas rond december zijn.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 00:40

edward2

Schieten op de beesten

epo schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 01:45:
Sowieso is een 7800 al redelijk zuinig gezien de nieuwe ATI kaarten, daar heb je een 2de voeding voor nodig :)
Dat komt door 512 mb high speed memory. Dat draait op1,8 V!

Niet op voorraad.

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-04-2019

deeltje

.Part of my particles are part

een klein beetje offtopic.

Ik heb net een nieuw (lees 2e hands) beeldscherm gekocht. Ben hem nog steeds aan het instellen... maar zie nu dat ik op bepaalde resoluties (ik denk vooral op bepaalde Hz) linksonder en rechts onder lichtgrijze streepjes (balkjes) naar boven zie zwemmen.

Ligt dit aan de kabel die ik erop aangesloten heb? (had eerst een goedkope vga kabel die gaf al belachelijk veel convergentie, nu met HQ kabel heb ik daar geen last meer van, maar kan natuurlijk zijn dat deze HQ kabel ook nog niet sterk genoeg is... ?)

Of ligt het aan mijn videokaart? (Ti4200 128MB, mijn vorige monitor had ook al rare trekjes <- lees: mijn vorige monitor had geen last van streepjes maar het beeld trok niet helemaal recht)

Of ligt het.... aan mijn beeldscherm?

Ik draai nu 2048 x 1280 bij 85Hz

Per resolutie verschilt het en het lijkt ook wel dat als het beeldscherm opgewarmt is hij er geen last meer van heeft.

Wie heeft hier verstand van? Het meest logische waar ik aan kan denken is dat OF mijn videokaart er moeite mee heeft OF dat die kabel een hoger aantal Hz aan moet kunnen .....

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
heb dit ook met mijn grijze balkjes lag aan de kwaliteitsinstellingen van mijn 7800GTX, nudie op hoog staan is het minder...

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• deeltje
  • Laatst online: 22-04-2019

deeltje

.Part of my particles are part

Het gaat hier om een 24 inch CRT Professioneel scherm, misschien dat mijn videokaart te slecht is voor dit ding? :)

Tijd voor een 7800 GTX Top? :P

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 16:56

Darth Malak

Sith Lord

Die 81.84 en 81.82 drivers zijn in ieder geval BAGGER. Kotor I geeft me een zwart scherm met een cursos, click iets... gebeurt niets, zie ik een steelstaand beeld... reageert verder niet... dan maar op de tast ESC e.d... tja...

De tijd zal me heugen dat nVIDIA eens een fatsoenlijke (dual core) driver uitbrengt... voor zover het iets met dual core te maken heeft.

• Deadsy
btw is er iets bekend over wanneer da kaart makers hun eigen PCB design gaan toepassen op de 7800GT en GTX?
dus dat ze hun eigen koeler etc eop zetten inplaats vna het reference design van Nvidia aan te houden.

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10-2022
kan dit kwaad dat de 7800gtx xfx extreme core 494/1300 deze temps bereikt?

GPU 77-80 graden en cpu 53?

de cpu moet dit aan kunnen maar zou ik nou een extra koelertje kopen voor me gtx?

[Voor 99% gewijzigd door darkphoenix op 09-10-2005 16:33]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Sjoerd
  • Niet online
darkphoenix schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:31:
kan dit kwaad dat de 7800gtx xfx extreme core 494/1300 deze temps bereikt?

GPU 77-80 graden en cpu 53?

de cpu moet dit aan kunnen maar zou ik nou een extra koelertje kopen voor me gtx?
dit is wel veel bij komt hij met core 528/186 op 48 graden max met de artic cooler asus xtreme 7800GTX n
vind ik een nette temp 8)

• peppie71
  • Laatst online: 03:51
Ik wil een hele pc bestellen met een asus 7800gtx top bij cool-prices, maar ik ben een beetje huiverig voor de levertijd van de TOP. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Niet dat ik de volle pond betaal en de hele pc thuis krijg, maar wel 4 weken op de grafische kaart moet wachten.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Volgens mij is dat zo'n beetje de normale gang van zaken van internet kopen. Je betaalt vooruit, zij wachten tot de order compleet is en sturen hem dan compleet op.

Of je moet met hun overeenkomen dat dat ze alvast wat opsturen maar gezien de verzendkosten is dat ook niet aan te raden.
peppie71 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:29:
Ik wil een hele pc bestellen met een asus 7800gtx top bij cool-prices, maar ik ben een beetje huiverig voor de levertijd van de TOP. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Niet dat ik de volle pond betaal en de hele pc thuis krijg, maar wel 4 weken op de grafische kaart moet wachten.

• Sjoerd
  • Niet online
Darth Malak schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:31:
Volgens mij is dat zo'n beetje de normale gang van zaken van internet kopen. Je betaalt vooruit, zij wachten tot de order compleet is en sturen hem dan compleet op.

Of je moet met hun overeenkomen dat dat ze alvast wat opsturen maar gezien de verzendkosten is dat ook niet aan te raden.

[...]
of je doet het als mij, regel dat je de dagprijs betaald wanneer hij geleverd word...

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat doen ze al... Asus in ieder geval wel.
Bigbot schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:27:
btw is er iets bekend over wanneer da kaart makers hun eigen PCB design gaan toepassen op de 7800GT en GTX?
dus dat ze hun eigen koeler etc eop zetten inplaats vna het reference design van Nvidia aan te houden.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:42
peppie71 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:29:
je kan er toch bij vermelden dat alles eerst compleet moet zijn voor het opgestuurd wordt ?!

dan doen ze er zelf tenminste ook wat meer moeite voor... :)

[Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-10-2005 17:33]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Idd... kan ook negatief uitpakken trouwens!!
langezwieper schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:32:
[...]

of je doet het als mij, regel dat je de dagprijs betaald wanneer hij geleverd word...

• peppie71
Maar wat zijn de levertijden van die kaart?

• peppie71
Als ik daar 5 weken op moet wachten, kan ik net zo goed in de rij gaan staan voor een 1800xt

Anoniem: 157039

Ik ben ook wel benieuwd wat de verwachte levertijden zijn. Ik heb de mijne op 19 september besteld, en tot op heden is de kaart nog niet leverbaar. Heeft iemand informatie wat betreft de verwachte levertijd van de kaart? De winkel waar ik hem besteld heb heeft mij alleen weten te vertellen dat ze er een behoorlijk aantal op backorder hebbe lopen bij hun leverancier maar dat ze geen concrete data weten (dit was op 3 oktober).

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:43
eeh... cool-prices mailen? zij weten het wel. Ik ben alleen bang dat het wel dik een maand kan duren.

[Voor 9% gewijzigd door Giel op 09-10-2005 17:58]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik begrijp echt al die vragen over verwachte levertijden niet? Dat is toch gewoon niet te zeggen? Het hangt helemaal van de fabrikant en de leveranciers af. Verder verschilt het nog per leverancier natuurlijk.

Verder is mijn ervaring dat internet shops nogal vaag doen over wanneer ze verwachten dat iets binnenkomt. Zij weten het vaak zelf ook niet.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 12:34

Pimmuz

Roar

Mijn systeem staat ook nog bij de mycom :/

wachtend op mijn gtx*top volgens mijn mannetje daar 10october nieuwe ladig binnen

wil graag voordat q4 er is systeem hebben lmd :)

dus voor de mycom ppl 10october h.w.s.l

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mycom is niet al te snugger en zeker niet snel!! Succes JuaNto! ;)

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Hehe nou ik hoop het gewoon dat alles snel goed komt :)

ik gaat de 15'de bellen als ik dan nog nix gehoord heb... mij part stoppen ze er anders een x2 3800 in en dan een 7800gt

Q4 staat ook in de pre-order heel belangrijk dat de pc eris voordat Q4 komt _/-\o_

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-03 21:20
Anoniem: 157039 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:56:
Ik ben ook wel benieuwd wat de verwachte levertijden zijn. Ik heb de mijne op 19 september besteld, en tot op heden is de kaart nog niet leverbaar. Heeft iemand informatie wat betreft de verwachte levertijd van de kaart? De winkel waar ik hem besteld heb heeft mij alleen weten te vertellen dat ze er een behoorlijk aantal op backorder hebbe lopen bij hun leverancier maar dat ze geen concrete data weten (dit was op 3 oktober).
Ik heb mijn GTX TOP al op 9 september besteld en heb ook nog niks ontvangen (PC Megastore). De levertijd stond toen nog op 5-10 dagen. Flink balen, maarja wat doe je er tegen.

Inmiddels ben ik al aan het nadenken over de GTX met 512Mb als die zou komen, gezien ik een 24 inch scherm heb en dus hoge resoluties draai zou dat wel eens van pas kunnen komen met toekomstige spellen. Toch? Of is dat "probleem" gelijk opgelost als je in SLi gaat werken? Dan kom je immers ook uit op 512Mb. SLi is (voorlopig) veel duurder, maar geeft uiteindelijk ook weer meer snelheid, maarja ook een 512Mb kan weer in SLi :+

Eigenlijk wil ik wachten op de 512Mb, maar heb nu helaas geen reserve pci-e kaart liggen en zit dus nog steeds op een oude laptop te werken. Wachten is kl*te, zeker als je niet weet voor hoelang.

• Kurayami
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-04-2022
Mja, toen ik mijn PC met GTX-TOP bestelde bij iComputers kreeg ik ook te horen dat ze sterk vertraagd zouden worden doordat Asus er niet genoeg geproduceerd had ofzoiets. (Ik kreeg trouwens wel de optie voor de iets duurdere GTX van XFX mee te krijgen zonder meerprijs, maar ik wou liever de TOP).

Ik heb er toen nog 2 voor dezelfde prijs kunnen halen bij CD-Rom-land in Breda en eentje bij Informatique tegen een iets hogere prijs (we kochten met 3 vrienden tegelijk een nieuwe PC).

[Voor 3% gewijzigd door Kurayami op 10-10-2005 14:15]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-03 15:50

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
LV-426 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:24:
[...]

Ik heb mijn GTX TOP al op 9 september besteld en heb ook nog niks ontvangen (PC Megastore). De levertijd stond toen nog op 5-10 dagen. Flink balen, maarja wat doe je er tegen.

Inmiddels ben ik al aan het nadenken over de GTX met 512Mb als die zou komen, gezien ik een 24 inch scherm heb en dus hoge resoluties draai zou dat wel eens van pas kunnen komen met toekomstige spellen. Toch? Of is dat "probleem" gelijk opgelost als je in SLi gaat werken? Dan kom je immers ook uit op 512Mb. SLi is (voorlopig) veel duurder, maar geeft uiteindelijk ook weer meer snelheid, maarja ook een 512Mb kan weer in SLi :+

Eigenlijk wil ik wachten op de 512Mb, maar heb nu helaas geen reserve pci-e kaart liggen en zit dus nog steeds op een oude laptop te werken. Wachten is kl*te, zeker als je niet weet voor hoelang.
in SLi tel je het geheugen van 2 kaarten niet bij elkaar op geloof ik.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Sjoerd
  • Niet online
DeluxZ schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:22:
[...]

in SLi tel je het geheugen van 2 kaarten niet bij elkaar op geloof ik.
idd werkt het zelfde als je hardeschijven in raid1 zetten blijft ook maar 250 gb (als je er 2 van 250 hebt)

hij heeft gelijk

[Voor 7% gewijzigd door Sjoerd op 10-10-2005 17:55]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Err... nee. Raid 1 bedoel je.

Raid 0 zou dan gewoon 250+250 zijn (striping).

Bij mirroring (het woord zegt het al) heb je rond de 250 vrij.

Dus Raid 0 = striping, Raid 1 = mirroring.

• Anoniem: 124681
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Darth Malak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:39:
Err... nee. Raid 1 bedoel je.

Raid 0 zou dan gewoon 250+250 zijn (striping).

Bij mirroring (het woord zegt het al) heb je rond de 250 vrij.

Dus Raid 0 = striping, Raid 1 = mirroring.
Je begrijpt m toch, post dat verhaal maar in Opslagmedia & I/O Controllers :Z

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24

charrel

Cortisol4life..

Vanmiddag even een zalman vf700 gehaald voor mijn gtx-je.
idle temp is van 54c naar 46c gegaan, stressed van 84c naar iets van 71c.
Dat is met een kamertemp van 23c, temps zijn dus best wel verlaagd.
Als je nu ook de optimale overklockwaardes laat bepalen zijn deze van 489 bij 1350 naar 515 bij 1370 gegaan.

Trouwens nog wel een grappige test tussen de g70 en r520 core :
http://www.driverheaven.net/articles/efficiency/

[Voor 17% gewijzigd door charrel op 10-10-2005 20:44]

• krouwen
  • Laatst online: 22-03 15:50

krouwen

Hardware Enthusiast

charrel schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:39:
Vanmiddag even een zalman vf700 gehaald voor mijn gtx-je.
idle temp is van 54c naar 46c gegaan, stressed van 84c naar iets van 71c.
Dat is met een kamertemp van 23c, temps zijn dus best wel verlaagd.
Als je nu ook de optimale overklockwaardes laat bepalen zijn deze van 489 bij 1350 naar 515 bij 1370 gegaan.

Trouwens nog wel een grappige test tussen de g70 en r520 core :
http://www.driverheaven.net/articles/efficiency/
Met de NVidia autooverclock optie?

(ps, het is vandaag 10 Oktober mensen, en zo te zien zijn ze bij mij bij Salland nog niet binnen :'( )

[Voor 9% gewijzigd door krouwen op 10-10-2005 20:57]

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 17:31
krouwen schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:46:
[...]
(ps, het is vandaag 10 Oktober mensen, en zo te zien zijn ze bij mij bij Salland nog niet binnen :'( )
... ik wacht er nu al 25 dagen op ... En ergens anders in de rij gaan staan vind ik ook geen goed idee, wachten maar, en da's niet leuk...

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-03 19:34
krouwen schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:46:
[...]

Dan moet ik je denk ik teleurstellen want ik heb vandaag nog met ze gemaild en ik kreeg als antwoord dat ze nog steeds niet weten wanneer ze de kaarten binnen krijgen :(

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik vind in het overzicht niet de specs en de verschillen van de meest gangbare merken. Dat hebben ze in het Grote ATI discusietopic wel. [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 24[/rml]

Onderaan de openingspost dan wel te verstaan, met aanraders e.d.

[Voor 14% gewijzigd door punica op 10-10-2005 23:44]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wacht gewoon op de nieuwe ATI's... Ben je gelijk gevrijwaard van de achterlijke nVIDIA drivers (of het ontbreken van een goede driver dan)... Maanden na de release is er nog steeds geen fatsoenlijke driver die ook backwards compatible is met alle games.

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ATI support is ook niet alles...
Heb ook een 7800 GTX, nu bijna een maand, en ik gebruik de laatste officiele driver van NVidea. 78.01 is dat als ik me niet vergis.
Geen problemen bij spellen of wat dan ook. alles op hoog etc. etc. Nieuwe driver komt denk ik snel zat. Zijn al erg ver met die beta dingen volgens mij..

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

ThaBuz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:18:
[...]

Dan moet ik je denk ik teleurstellen want ik heb vandaag nog met ze gemaild en ik kreeg als antwoord dat ze nog steeds niet weten wanneer ze de kaarten binnen krijgen :(
*AARGHGH*

Die dingen moeten er voor de herfstvakantie zijn, anders zit ik de hele vakantie zonder PC :'(

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Darth Malak schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:37:
Wacht gewoon op de nieuwe ATI's... Ben je gelijk gevrijwaard van de achterlijke nVIDIA drivers (of het ontbreken van een goede driver dan)... Maanden na de release is er nog steeds geen fatsoenlijke driver die ook backwards compatible is met alle games.
Misschien moet je dan maar je favo ati-topic openen ipv hier je gal te spuwen? Ik wor er nl. niet zoveel wijzer van. :/ :/

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Kijk ff in mijn signature dan zie je dat ik een GTX heb! ;) Ik ga zeker 500 euro neertellen omdat ik een ati fanboy ben?

Volgens mij mag ik dit best zeggen hier.. Het is toch het 7800 topic hier? Als ik iets te zeggen heb over nVIDIA drivers, weet ik geen andere plaats daarvoor!

En ik ben nog nooit een ATI/nVIDIA, Intel/AMD fanboy geweest. Ik koop gewoon waarvan ik op een bepaald moment denk dat het beste is of waar de beste ervaringen mee zijn! :)

[Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 11-10-2005 12:44]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Kleine conradixio in terminis hier... je gaat een nieuwe kaart kopen in de verwachting dat daar minder driverbugs mee zijn dan met een kaart die al enige maanden op de markt is? ;)

Met welke games heb je eigenlijk uberhaupt problemen? 78.03 en 78.05 zijn heel erg stabiel voor zover ik heb begrepen...
Verder zijn ATi drivers - zeker in OpenGL - ook niet alles hoor ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Anoniem: 155912

ik heb een asus 7800gtx
en als ik fear ga spelen met alles op max dus met AA en AF aan dan haal ik op sommige punten gewoon te lage fps om lekker te kunnen spelen.
is er dan iets mis met me kaart of drivers of iets anders want ik dacht dat je fear wel alles op zijn hoogst kon spelen.
ik heb nu de beta drivers 81.26
a8n sli premium mobo en een 64 3700+ cpu
wat is der mis of klopt et gewoon dat die niet op max met alles op zijnhoogst gedraait kan worden

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 155912 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:04:
ik heb een asus 7800gtx
en als ik fear ga spelen met alles op max dus met AA en AF aan dan haal ik op sommige punten gewoon te lage fps om lekker te kunnen spelen.
is er dan iets mis met me kaart of drivers of iets anders want ik dacht dat je fear wel alles op zijn hoogst kon spelen.
ik heb nu de beta drivers 81.26
a8n sli premium mobo en een 64 3700+ cpu
wat is der mis of klopt et gewoon dat die niet op max met alles op zijnhoogst gedraait kan worden
Doe is softshadows uit, zal gelijk veel soepeler lopen.

Anoniem: 155912

bedankt Tyranium
et draait idd weer een stukkie beter:)
hoewel ik bij veel rook enz nog steeds fps drops heb naar onder de 25 na mijn gevoel

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-03 18:20
Op wat voor een resolutie speel je en hoeveel x AA en AF?
Fear op 1600x1200 spelen met 8xAA en 16xAF wordt wel heel erg zwaar..

• peppie71
Hallo,

Ik weet dat normaal gesproken een athlon 65 3800 sneller is in single core toepassingen dan een x2 3800. Maar hoe zit het nu nvidia bezig is met die drivers die dual core ondersteunen?

Het zwaarste geweld waar ik mijn pc aan bloot stel zijn games. Dus ik vroeg me zo af welke cpu dan sneller zou zijn. De grafische kaart die ik ga bestellen is een 7800gtx TOP.

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
http://megagames.com/news...atssliwith27800gtxs.shtml
hoe triest kan je zijn, een overgeclockte tegen een stock laten runnen :P
en dan lopen ze te miepen dat spelen met 2 kaarten cheaten is, het is gewoon goedkoper en sneller, dus ati staat nogsteeds achter :P
enne die x1800xt is ook nog lang niet uit..

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Hoeveel intern geheigen heb je?

Het schijnt nogal uit te maken of je Fear speelt met 1 GB of 2 GB intern geheugen.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Heb net even contact gehad met de mycom...

Gister is niks binnegekomen van die stapel TOP kaarten...

Sterker nog noch inkoop/leverancier weet wanneer asus met de kaarten komt, vrijwel iedere leverancier zit met zijn handen in het haar

en nu blijkt ineens dat m'n zalman coolers ook nog niet op voorraad zijn

hij bood me een gewone GTX aan...

of zal ik GT + x2 3800 nemen ipv van GTX*TOP + 4000+

kreun steun heb 21ste een LAN en wou dan eindelijk eens hl2+d3 gaan spelen :(

achja zolang q4 er nog niet is maak ik me geen zorgen :)

Btw die Go7800 doet het niet veel slechter als zijn grotere broer en hij kan zichzelf terug klokken zodra je hem niet intensief gebruikt handig :)

Anoniem: 79835

Ik ken geen enkele nvidia driver die niet backwards compatible is.
En hoe achterlijk zijn de ATI drivers? Crossfire werkt nog niet naar behoren, de HD video features van de X1000 serie werkt nog niet, HDR+AA werkt nog niet in elke game, opengl performance is gewoon bedroevend, dual core support is er ook nog niet, ...
Ja ATi drivers zien er veel beter uit. Veel plezier met je X1800XT. Oh maar die is nog niet op de markt zeker?

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Laten we het wel gezellig houden he!

groen vs rood heeft geen zin...

wees blij dat wij dit allemaal hebben en kunnen betalen...

• Cheetah

Cheetah

Alsem1 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:48:
http://megagames.com/news...atssliwith27800gtxs.shtml
hoe triest kan je zijn, een overgeclockte tegen een stock laten runnen :P
en dan lopen ze te miepen dat spelen met 2 kaarten cheaten is, het is gewoon goedkoper en sneller, dus ati staat nogsteeds achter :P
enne die x1800xt is ook nog lang niet uit..
Is sowieso bullshit deze vergelijking, want bij die score met een overklokte X1800XT kaart vergeten ze even de score van een overklokte single 7800GTX te vermelden:
Single ** ASUS EN7800GTX ** > 11.915 punten :O

En dat met het geheugen op 1520mhz, dus 450mhz minder dan de X1800XT... die X1800XT is welliswaar 3% sneller (met 30% sneller geheugen), maar om daar nou zoveel ophef over te maken :Z

Ik kan me niet zoveel gebler herinneren toen dat record met die single GTX werd gevestigd, dat nu met 300 puntjes overtroffen is ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hallo... ik ben niet van gisteren hoor... ik ken het klappen van de zweep inmiddels wel.

En nee dus, ik ga geen nieuwe kaart kopen in de verwachting dat alles perfect werkt.

En ja, ik ga wel een nieuwe kaart kopen met de verwachting dat ik in ieder geval van de snelheid kan profiteren waarvoor ik de kaart heb gekocht en in de games die ik speel.

En dus, zijn de beta 8x.xx drivers m.b.t. KOTOR I (had ik trouwens al een paar keer gemeld hierboven ;) ) in ieder geval BAGGER.

Het heeft n.l. weinig zin een beta driver te installeren als de helft van je games niet werkt. En de 78.05 draai ik nu weer maar daar haal ik in FEAR een bagger performance mee, laat staan Doom 3 e.d. (~ 30 FPS, 1280x1024, high detail).
FirefoxAG schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:06:
[...]
Kleine conradixio in terminis hier... je gaat een nieuwe kaart kopen in de verwachting dat daar minder driverbugs mee zijn dan met een kaart die al enige maanden op de markt is? ;)

Met welke games heb je eigenlijk uberhaupt problemen? 78.03 en 78.05 zijn heel erg stabiel voor zover ik heb begrepen...
Verder zijn ATi drivers - zeker in OpenGL - ook niet alles hoor ;)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Maar je denkt toch niet dat die bijna 12000 punten van een single GTX doornsee is voor wat de gemiddelde gebruiker hier met een OC'de GTX haalt....?

Ik haal met een OC'de GTX 8500 punten....
FirefoxAG schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:23:
[...]
Is sowieso bullshit deze vergelijking, want bij die score met een overklokte X1800XT kaart vergeten ze even de score van een overklokte single 7800GTX te vermelden:
Single ** ASUS EN7800GTX ** > 11.915 punten :O

En dat met het geheugen op 1520mhz, dus 450mhz minder dan de X1800XT... die X1800XT is welliswaar 3% sneller (met 30% sneller geheugen), maar om daar nou zoveel ophef over te maken :Z

Ik kan me niet zoveel gebler herinneren toen dat record met die single GTX werd gevestigd, dat nu met 300 puntjes overtroffen is ;)

Eerste test van de Asus Dual 7800 GT

http://www.hexus.net/content/item.php?item=3638

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Darth Malak schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:43:
Maar je denkt toch niet dat die bijna 12000 punten van een single GTX doornsee is voor wat de gemiddelde gebruiker hier met een OC'de GTX haalt....?

[...]
Maar je denkt toch niet dat die ruim 12000 punten van een single X1800XT doorsnee is voor wat de gemiddelde gebruiker hier met een OC'de X1800XT zal halen....?

specs desktop | specs laptop

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Bij Salland is die vandaag ook niet binnen gekomen. Waarom, waarom kunnen ze nu eens niet een keer de waarheid vertellen. Het gaat echt altijd zo. Het maakt me niet uit als het lang duurt (eigenlijk ook wel) als ze dan maar eerlijk zeggen wanneer die kaart binnenkomt.

De rest al nieuws van Salland?

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
juaNto schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:23:
Laten we het wel gezellig houden he!

groen vs rood heeft geen zin...

wees blij dat wij dit allemaal hebben en kunnen betalen...
Daar gaat het ook niet om. Gaat er om dat iemand ongefundeerde meningen loopt te strooien. En daarbij: beetje pit in een discussie kan geen kwaad hoor.

• Cheetah

Cheetah

Darth Malak schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:40:
En dus, zijn de beta 8x.xx drivers m.b.t. KOTOR I (had ik trouwens al een paar keer gemeld hierboven ;) ) in ieder geval BAGGER.
Dan gebruik je reference - of stabielere beta - drivers... zoals die 78.0x serie...
Het heeft n.l. weinig zin een beta driver te installeren als de helft van je games niet werkt. En de 78.05 draai ik nu weer maar daar haal ik in FEAR een bagger performance mee, laat staan Doom 3 e.d. (~ 30 FPS, 1280x1024, high detail).
Als dat je performance is in Doom3 - met een 7800GTX - dan zit er iets ZWAAR fout in je configuratie... en gezien de 7800GTX in Doom3 veel beter presteert dan de X1800XT...
Verder: wat boeit een "bagger" performance in de Fear demo? Dat is toch geen final game, 't is een beta... en er is al meerdere malen aangegeven dat de performance van de final drastisch beter zal zijn op nV hardware in vergelijk met de performance van de beta...
Maar als jij je verplicht voelt een X1800XT te kopen moet je dat toch vooral doen hoor... alleen wel met de juiste argumenten en niet dit soort - sorry - BS... ;)
Darth Malak schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:43:

Even een find/replace:
Maar je denkt toch niet dat die 12000 12300 punten van een single GTX X1800XT doorsnee is voor wat de gemiddelde gebruiker met een OC'de GTX XT haalt....?

Die X1800XT score is bereikt op de best overklokkende kaart uit een selectie hand picked kaarten, door een van 's werelds bekendste top-overklokkers, met een combinatie van vloeibare stikstof en droog ijs op zowel core als geheugen, en speciale custom ingestelde timings in de videobios etc, in tandem met een stikstof gekoelde San Diego Athlon 64/FX op 3600 mhz... zie jij de "gemiddelde gebruiker" daar al mee in de weer, op zijn videokaartje van 600+ Euros, en al even dure processor?
Hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat hardware, windows install, in-depth driversettings etc. bij dit soort benches speciaal worden getweaked om het maximale uit die specifieke 3DMark versie (in dit geval 05) te halen.

En dat wil je dus even vergelijken met wat jij op 'n standaardsysteempje haalt met je GTX?
Waarom sommige mensen de onstilbare behoefte hebben om perse appels met peren te willen vergelijken blijft mij een raadsel :Z

<edit>
Shuogg was me voor ;)

[Voor 22% gewijzigd door Cheetah op 11-10-2005 19:13]

Full Specz

• Lakechurch
  • Laatst online: 12-03 14:04
krouwen schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:26:
Bij Salland is die vandaag ook niet binnen gekomen. Waarom, waarom kunnen ze nu eens niet een keer de waarheid vertellen. Het gaat echt altijd zo. Het maakt me niet uit als het lang duurt (eigenlijk ook wel) als ze dan maar eerlijk zeggen wanneer die kaart binnenkomt.

De rest al nieuws van Salland?
Vandaag is mijn bestelling ( 06-Sep-2005) verstuurd (inclusief asus top), morgen binnen.

• peppie71
peppie71 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:48:
Hallo,

Ik weet dat normaal gesproken een athlon 65 3800 sneller is in single core toepassingen dan een x2 3800. Maar hoe zit het nu nvidia bezig is met die drivers die dual core ondersteunen?

Het zwaarste geweld waar ik mijn pc aan bloot stel zijn games. Dus ik vroeg me zo af welke cpu dan sneller zou zijn. De grafische kaart die ik ga bestellen is een 7800gtx TOP.
Iemand enig idee hoe het hiermee zit? Ik wil vanavond of morgen gaan bestellen en zit een beetje in dubio.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34
Eindelijk mijn Asus EN7800GT binnen. HDTV wordt als feature aangegeven. Alleen wordt er verder niet op ingegaan. Wat mag je daar nu precies van verwachten? Neemt het bijv. 50/75% CPU power in of moet ik het in een andere hoek zoeken?

Als ik een 2e PCI-e kaart had zonder HDTV ondersteuning had ik dit zelf kunnen testen. Heeft iemand hier benchmarks van? En waar kan ik HDTV trailers vinden?

http://www.apple.com/trailers/ daar staan er een tweetal. Die heb ik onderhand wel gezien ;)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 13:26
Ik vroeg me af of iemand de wattages weet van deze kaarten? is een 650watt sweex(cheapo merk) voldoende icm een zwaar 64bit amd systeem(x2 of fx)?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:14:
Ik vroeg me af of iemand de wattages weet van deze kaarten? is een 650watt sweex(cheapo merk) voldoende icm een zwaar 64bit amd systeem(x2 of fx)?
Moet je anders even vragen in het voedingen topic, persoonlijk zou ik altijd een kwaliteitsvoeding kopen en nooit goedkope "bagger" van bv. sweex, je koopt wel allerlei dure hardware waar je vervolgens een cheapass voeding opzet met fluctuerende voltlijnen met alle gevolgen van dien.

Even snel opgezocht(google blijft je beste vriend 8) ):

7800 GTX Idle 128W Load 244W

[Voor 14% gewijzigd door charrel op 11-10-2005 22:30]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Volgens mij moet je eens goed lezen... Ik heb onlangs mijn huidige systeempje gebouwd. Waar zeg ik dat ik een ATI kaart ga kopen? En of mijn systeem doorsnee is?... Volgens mij zijn jouw en mijn systeem geen doorsnee. Dacht het niet maar misschien moet je dan de prijzen en reviews even langslopen. :)

En ja, er zit waarschijnlijk nog wel iets fout want Doom 3 moet inderdaad veel beter presteren, geldt ook voor de overige games.

En appels met peren vergelijken doe IK juist niet. Daarom had ik het over het doorsnee systeem. Benchmarks zijn uiteindelijk in mijn ogen onbelangrijk. Het is een leuke stresstest tool maar wat belangrijker is, is werkelijke game performance en kwaliteit.

En nogmaals, het is het 7800 topic waarin ook ervaringen met drivers besproken worden. Als ik aangeef dan de helft van de 8x.xx drivers niet goed zijn, nee.. verre van goed, waarom zou ik dat niet kunnen zeggen? Het is ook de hoop dat meer mensen verder kijken dan hun neus lang is en ook de overige games eens testen i.p.v. alleen de laatste. Ik vind n.l. dat een driver ALLE games moet kunnen draaien en niet allen de laatste die nog niet uit zijn. En ja, ik weet dat het een beta is en ja, ik weet dat ik de 78.05 kan draaien, dat doe ik nu ook.

Wijsneus! :Z
FirefoxAG schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:54:
[...]
Dan gebruik je reference - of stabielere beta - drivers... zoals die 78.0x serie...

[...]
Als dat je performance is in Doom3 - met een 7800GTX - dan zit er iets ZWAAR fout in je configuratie... en gezien de 7800GTX in Doom3 veel beter presteert dan de X1800XT...
Verder: wat boeit een "bagger" performance in de Fear demo? Dat is toch geen final game, 't is een beta... en er is al meerdere malen aangegeven dat de performance van de final drastisch beter zal zijn op nV hardware in vergelijk met de performance van de beta...
Maar als jij je verplicht voelt een X1800XT te kopen moet je dat toch vooral doen hoor... alleen wel met de juiste argumenten en niet dit soort - sorry - BS... ;)

[...]
Even een find/replace:
Maar je denkt toch niet dat die 12000 12300 punten van een single GTX X1800XT doorsnee is voor wat de gemiddelde gebruiker met een OC'de GTX XT haalt....?

Die X1800XT score is bereikt op de best overklokkende kaart uit een selectie hand picked kaarten, door een van 's werelds bekendste top-overklokkers, met een combinatie van vloeibare stikstof en droog ijs op zowel core als geheugen, en speciale custom ingestelde timings in de videobios etc, in tandem met een stikstof gekoelde San Diego Athlon 64/FX op 3600 mhz... zie jij de "gemiddelde gebruiker" daar al mee in de weer, op zijn videokaartje van 600+ Euros, en al even dure processor?
Hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat hardware, windows install, in-depth driversettings etc. bij dit soort benches speciaal worden getweaked om het maximale uit die specifieke 3DMark versie (in dit geval 05) te halen.

En dat wil je dus even vergelijken met wat jij op 'n standaardsysteempje haalt met je GTX?
Waarom sommige mensen de onstilbare behoefte hebben om perse appels met peren te willen vergelijken blijft mij een raadsel :Z

<edit>
Shuogg was me voor ;)

[Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 11-10-2005 22:43]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34
Op een standaard pc is 350W 't minimum. Voor een SLI opstelling heb je minimaal een 450W voeding nodig. Volgens de webpagina van Asus zelfs eens 500W met (totaal) 34A op de 12V lijn. Die Sweex zal het wel redden maar waarom ga je niet voor een voeding van een beter merk als je toch een zeer krachtig/prijzig systeem aanschaft. De voeding is een van de belangrijkste componenten in het systeem voor een goed stabiel werkend systeem. Het kan een hoop problemen voorkomen. Bij mij zijn er al een tweetal el-cheapo voedingen overleden. Dus voor zo'n systeem zou ik die gok niet wagen. Daarbij zal die sweex 600W vast niet stil zijn. (aanname)

Anoniem: 111610

Kom op mensen, ga je gelijk maar bij de supermarkt kopen.

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:14:
De voeding is het laatste waar je op moet besparen bij een nieuw systeem, haal nou gewoon een krachtige voeding van een kwaliteitsmerk als Enermax of OCZ (OCZ Powerstream serie is een echte aanrader voor powerrigs). De voeding is tenslotte de echte basis van je systeem.

specs desktop | specs laptop

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Waar vinden jullie op de asus site het verbruik van die krengen? :P

zie niks bij specificaties...

edit:

en maybe dat de slimme heren hier even willen kijken naar dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077479

edit:

hoe maak je van een link een woord? zoals Mr hier onder me doet... d8 ]hier[/url] aan het eind :S

[Voor 64% gewijzigd door Pimmuz op 12-10-2005 14:15]

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 00:15
Kijk hier eens dit lijkt me het meest geschikte om je juiste voeding te kiezen ;)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hee... Extreem vette link! 8)
Lennieboy83 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:12:
Kijk hier eens dit lijkt me het meest geschikte om je juiste voeding te kiezen ;)

Ik vind van niet. Bij het kiezen van een PSU wordt teveel naar het aantal Watt gekeken (zoals die link) terwijl dat helemaal niets zegt over de kwaliteit van een voeding.
Bij sommige fabrikanten is het aantal Watts het piekvermogen, bij andere het nominaal vermogen.
Het belangrijkste aan een voeding zijn het aantal Amperes die het aankan op de 12V lijn. Zeker bij de GT/GTX kaarten. Waarden van 10-15A voor een enkele overklokte kaart zijn niet abnormaal. Doe er daar 2 van in SLI en overklok je CPU en je hebt al snel 30-40A op je 12V nodig.

Kijk dus naar het aantal amperes op de 12V lijn als je een voeding kiest.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Het geeft je een indicatie en ik vind hem best aardig.. Natuurlijk spelen er meer dingen mee.

Darth Malak schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:39:
Het geeft je een indicatie en ik vind hem best aardig.. Natuurlijk spelen er meer dingen mee.
Helaas zelfs geen indicatie, ik zal een voorbeeld geven

Ik vergelijk de Q-Tec 500W met de OCZ powerstream 420W
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13981
http://www.ocztechnology...._powerstream_power_supply

Op het eerste zicht zou je zeggen, ik neem de Q-Tec want die kan meer Watt aan en is veel goedkoper.
Als je naar de +12V specificaties kijkt:
Q-Tec 500W: 16 Ampere
OCZ 420W: 30 Ampere

Je koopt dus een gigantische kat in de zak als je voor meer Watts kiest. De PSU met meer Watts is heeft een 2 keer zo zwakke 12V lijn, zelfs mijn oude Enermax 350W heeft nog meer (17A) op de 12V lijn. Maar goed, daar draait dit topic niet om.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 12-10-2005 16:01]

• bastv
  • Laatst online: 23-03 20:15
kijk ook hier eens naar
http://www.tagan.com/pages/products/2forceS/e_tg480_u22.html
ikzelf heb de 530 versie en bevalt zeer goed.
Ook uit reviews komt hij vaak het besten.
en hij staat in t.net BBG

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ah... I see... ;)

Ja, ik begrijp waar je heenwilt. Is logisch inderdaad. Overigens iets wat inderdaad helaas ZEER weinig gebruikers zich realiseren... Vandaar dus het belang een kwalitatief goede PSU te kopen en de reviews in de gaten te houden want daar wordt vaak wel gesproken over de kwaliteit van de rails e.d.
Anoniem: 79835 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:00:
[...]

Helaas zelfs geen indicatie, ik zal een voorbeeld geven

Ik vergelijk de Q-Tec 500W met de OCZ powerstream 420W
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13981
http://www.ocztechnology...._powerstream_power_supply

Op het eerste zicht zou je zeggen, ik neem de Q-Tec want die kan meer Watt aan en is veel goedkoper.
Als je naar de +12V specificaties kijkt:
Q-Tec 500W: 16 Ampere
OCZ 420W: 30 Ampere

Je koopt dus een gigantische kat in de zak als je voor meer Watts kiest. De PSU met meer Watts is heeft een 2 keer zo zwakke 12V lijn, zelfs mijn oude Enermax 350W heeft nog meer (17A) op de 12V lijn. Maar goed, daar draait dit topic niet om.

Anoniem: 114616

Komt nvidia nog met een optie om hdr en aa samen te laten werken of moet dat echt ingebakken zijn?

Staat nu op automatisch klokkken en gaat onder het spelen naar 513mhz voor de core:D

• Y3LLoW
  • Laatst online: 23-03 16:48
Als ik bij mijn nieuwe systeem een Zalman cooler van 400 wat koop, is dit dan goed? En is Zalman een goed merk?

Greetz Y3LLoW O-)

Geen flauwekulletjes

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 00:15
Maar natuurlijk heb je gelijk als het om amperage gaat en merk ;)

Kijk maar naar mijn voeding, ik draai Dual-Xeon met een hele hoop andere meuk (op het moment 4 schijven een goede videokaart + een zware SCSI RAID controller) op een Antec True power/blue 480 Watt als je het gaat berekenen met mijn aangegeven link zou ik het nieteens kunnen draaien, maar ik draai het al tijden zo en nooit wat mee gehad, terwijl ik het hoogstwaarschijnlijk niet aan zou kunnen met een 500 Watt Q-tec, maar ik vind het voor zich spreken dat als je een B-merk voeding koopt (kost weinig) dat het niet veel voor kan stellen, de meesten onder ons Tweakers weten wel dat je met zo'n voeding weinig kan en kopen al een kwaliteitsvoeding ;)

• Tpn
  • Laatst online: 18-02 12:34
Goedemorgen,

Ook mijn pc is wel weer aan enige vernieuwing toe momenteel:
Ati Radeon 9600XT
AMD 3200
MSI K8t neo fisr
en 1gig corsair.

Ik heb in de verschillende topics gezocht naar allenig een videokaartje.
Wat dan op een AGP kaart komt aangezien mijn Mobo geen PCI slot heeft.
De X800XT vergeleken met de 6800GT maar ik kon door slechte voorraad bij de bedrijven (niet meer leverbaar van de X800XT) hiertussen ook geen keuze maken.

Nu dus ook aangekomen bij de 7800GT.
Hier heb ik dan wel een nieuw moederbord bij nodig
Gezocht in de pricewatch naar webshops waar we uit kwamen bij PC Megastore.
Deze heeft momenteel de:

Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV voor 391.50 euro te koop word aangeboden.
Waar ik echter niet uit kan komen is welk moederbord nu te nemen.

De
Asus A8N-SLI Deluxe met 2 PCI-E en 3 PCI sloten

De
DFI Lanparty UT NF4 UltraD met 2 PCI-E en 2 PCI sloten

Voor mij is het merk DFI onbekend.

Zou iemand hier voor mij een helder licht op kunnen schijnen.
Want ik kom er niet echt uit welk Mobo ik erbij moet halen. Andere suggesties voor verbetering van mijn pc en eventueel andere moederborden zijn erg welkom.

[Voor 10% gewijzigd door Tpn op 13-10-2005 10:08]

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Gaat de SP-500PEC Antec 500 Watt voeding wel een SLI configuratie met 2 7800GTX TOP editie's trekken? Die voeding zit namelijk standaard bij de kast.

• Cheetah

Cheetah

Tpn schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:06:
Wat dan op een AGP kaart komt aangezien mijn Mobo geen PCI slot heeft.
De X800XT vergeleken met de 6800GT maar ik kon door slechte voorraad bij de bedrijven (niet meer leverbaar van de X800XT) hiertussen ook geen keuze maken.
Niemand kan meer AGP X800XT's of X850XT's leveren :? Heb je al in de pricewatch gekeken?
De
Asus A8N-SLI Deluxe met 2 PCI-E en 3 PCI sloten

De
DFI Lanparty UT NF4 UltraD met 2 PCI-E en 2 PCI sloten

Voor mij is het merk DFI onbekend.
DFI = ultiem overclockbord. Heeft zeer veel bios-opties om het systeem tot in de puntjes te tweaken/finetunen. Ben je van plan je CPU (flink) te gaan overklokken ga dan voor deze.
Ga je niet - of slechts "een beetje" - overklokken neem dan de Asus A8N-SLI... hier kun je ook nog een 2e 7800GT naast prikken in SLI als je over een tijd meer power nodig hebt.

Full Specz

Neem gewoon het SLi bord van DFI maar wacht nog een weekje of 2, dan komt namelijk het nieuwe SLI bord van DFI uit. Beter dan DFI heb je niet.

• Cheetah

Cheetah

krouwen schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:12:
Gaat de SP-500PEC Antec 500 Watt voeding wel een SLI configuratie met 2 7800GTX TOP editie's trekken? Die voeding zit namelijk standaard bij de kast.
Is afhankelijk van je andere hardware, zou wel eens krap kunnen worden... nV raad voor SLI aan minimaal 550W aan power tot je beschikking te hebben.
Je kunt het proberen...

Full Specz

• Tpn
  • Laatst online: 18-02 12:34
Dank voor jullie reactie´s

Heb nu dit in bestelling staan.

Asus A8N-SLI Premium
XFX GeForce 7800 GT 256MB PCI-E
Totaal prijs €569,75 Bij MNM Computers, bedrijf komt echt keurig uit de shopsurvey.
Iemand nog op of aanmerkingen hier op?

• Cheetah

Cheetah

Tpn schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:41:
Heb nu dit in bestelling staan.

Asus A8N-SLI Premium
XFX GeForce 7800 GT 256MB PCI-E
Totaal prijs €569,75 Bij MNM Computers, bedrijf komt echt keurig uit de shopsurvey.
Iemand nog op of aanmerkingen hier op?
Ja, dat ik het idee heb dat je teveel betaald ;)
Zeker als je niet van plan bent binnen afzienbare tijd voor SLI te gaan kun je voor dat bedrag dan nog beter een (XFX) 7800GTX en een gewone (non-SLI) A8N nemen.

Full Specz

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Klopt precies...

Memory dividers werken trouwens helemaal NIET :( op de A8N-SLI premium!! :(
FirefoxAG schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:20:
[...]
Niemand kan meer AGP X800XT's of X850XT's leveren :? Heb je al in de pricewatch gekeken?

[...]
DFI = ultiem overclockbord. Heeft zeer veel bios-opties om het systeem tot in de puntjes te tweaken/finetunen. Ben je van plan je CPU (flink) te gaan overklokken ga dan voor deze.
Ga je niet - of slechts "een beetje" - overklokken neem dan de Asus A8N-SLI... hier kun je ook nog een 2e 7800GT naast prikken in SLI als je over een tijd meer power nodig hebt.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Darth Malak schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:51:
Klopt precies...

Memory dividers werken trouwens helemaal NIET :( op de A8N-SLI premium!! :(

[...]
En hier op een a8n sli deluxe wel.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ah... bij de premium worden je OC instellingen weer allemaal op AUTO gezet als je je memory divider veranderd.... Als je deze dan weer veranderd wordt je divider weer op 1:1 gezet! :(

En dat met 1008.003... wordt tijd dat ze het eens fixen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Darth Malak schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:56:
Ah... bij de premium worden je OC instellingen weer allemaal op AUTO gezet als je je memory divider veranderd.... Als je deze dan weer veranderd wordt je divider weer op 1:1 gezet! :(

En dat met 1008.003... wordt tijd dat ze het eens fixen.
Volgens mij heb ik daar geen problemen mee gehad. En ik draai bios 1008 final.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Draai jij een niet 1:1 divider dan? Zo niet, dan merk je het inderdaad niet. Juist als je die divider gaat veranderen worden je overige OC'ing settings weer op auto gezet.

Heb hier trouwens maar een aparte topic voor geopend.

Darth Malak in "A8N-SLI premium, memory dividers werken ..."
biobak schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 13:18:
[...]

Volgens mij heb ik daar geen problemen mee gehad. En ik draai bios 1008 final.

[Voor 39% gewijzigd door Darth Malak op 13-10-2005 13:48]

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

FirefoxAG schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:26:
[...]
Is afhankelijk van je andere hardware, zou wel eens krap kunnen worden... nV raad voor SLI aan minimaal 550W aan power tot je beschikking te hebben.
Je kunt het proberen...
Op http://www.slizone.com/object/slizone_howtobuild_2.html staat dat je minimaal 500 Watt nodig hebt. Ik vraag me ook echt af of dit wel gaat lukken. Als het systeem onstabiel is moet ik iig in me achterhoofd houden dat die voeding dus wel eens het probleem kan zijn denk ik. Hebben andere mensen al SLI configuraties met de 7800gtx?

• Cheetah

Cheetah

Uhm jongens, ik heb me ook schuldig gemaakt aan licht off-topic, maar dit blijft natuurlijk wel Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 4 he ;)

Mobo probs dus eventjes elders doen... nog 1 tip: je bios flashen wil vaak een boel schelen.

[Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 13-10-2005 14:34]

Full Specz

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 01:28

DesertShooter

Afgekickt

Vraagje, kun je een Asus en een XFX 7800GTX bij elkaar in sli doen mbv een bios flash? en gaat dit goed met de sli-bridge?

• Deadsy
@Desertshooter
Vanaf de 80.xx drivers kun je ook verschillende merken bij elkaar in SLI zetten ze moeten alleen dezelfde core hebben.
aangezien ze beiden 7800GTX zijn maakt het merk vna de kaart niets meer uit.
ook zou ja vanaf driver versie 80.xx geen SLI bridge meer nodig hebben dacht ik.

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik denk dat ik mijn bestelling (2X 7800GTX) afzeg, door de enorm lange wachtlijst, en wacht op de Ultra of een crossfire opstelling.

Weet iemand trouwens wanneer de Ultra verwacht wordt?

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:42
krouwen schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:03:

Weet iemand trouwens wanneer de Ultra verwacht wordt?
die gaat waarschijnlijk geen ultra heten.....blijft gewoon een 7800gtx (7850gtx misschien?)..

en die staat voor 5 november op de planning...

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik ben echt aan het twijfelen wat te doen. Heb nu zeg maar een volledige pc besteld bij Salland. Alles is al binnen, behalve de 2X 7800 GTX Toppen. Daar wacht ik nu al 3 weken op. Afgelopen maandag zouden ze binnenkomen maar dat is ook niet het geval. Nu zijn we weer 3 dagen verder.

Even een serieuze vraag, wat zouden jullie in mijn situatie doen, eigenlijk zijn er 3 opties?

1. PC zoals die nu is laten opsturen en later zelf 3D-kaarten erin zetten.
2. PC daar laten staan en 3D-kaarten annuleren en eventueel wachten op een Crossfire opstelling (dus ook ander moederbord :'( )
3. Alles gewoon laten zoals het nu is en wachten op de 2X 7800.

Graag een serieus antwoord, het is namelijk nogal frustrerend om te zien dat je 1000 euro aan 3D-kaarten uitgeeft en deze niet binnenkomen terwijl je voor ongeveer hetzelfde geld over een paar weken een "veel" betere opstelling hebt.

[Voor 3% gewijzigd door krouwen op 13-10-2005 17:22]

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-03 20:45
krouwen schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:20:
Ik ben echt aan het twijfelen wat te doen. Heb nu zeg maar een volledige pc besteld bij Salland. Alles is al binnen, behalve de 2X 7800 GTX Toppen. Daar wacht ik nu al 3 weken op. Afgelopen maandag zouden ze binnenkomen maar dat is ook niet het geval. Nu zijn we weer 3 dagen verder.

Even een serieuze vraag, wat zouden jullie in mijn situatie doen, eigenlijk zijn er 3 opties?

1. PC zoals die nu is laten opsturen en later zelf 3D-kaarten erin zetten.
2. PC daar laten staan en 3D-kaarten annuleren en eventueel wachten op een Crossfire opstelling (dus ook ander moederbord :'( )
3. Alles gewoon laten zoals het nu is en wachten op de 2X 7800.

Graag een serieus antwoord, het is namelijk nogal frustrerend om te zien dat je 1000 euro aan 3D-kaarten uitgeeft en deze niet binnenkomen terwijl je voor ongeveer hetzelfde geld over een paar weken een "veel" betere opstelling hebt.
Wat ik zou doen is maar één kaart kopen, en de boel effe afwachten.
Want met één top kun je ook behoorlijk leuke dingen doen. En later kun jke er altijd nog een bij prikken.

[Voor 4% gewijzigd door gyjo op 13-10-2005 17:31]

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Het zit eigenlijk zo dat ik het geld al overgemaakt heb (vooruitbetaling) en ik via belastingtechnische voordelen kon bestellen waardoor ik in één keer veel geld uitgeef. Vandaar dat ik toch voor een bedrag van 1000 euro aan 3D-kaarten zit en blijf zitten. Die optie valt dus helaas af.

• Benotti
  • Laatst online: 15-03 08:10
Ik zou ff wachten en kijken of de 512mb kaart ook nog hogere clocks heeft of andere verbeteringen.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee