[MPOG] Travian

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Als het graphic pack onder mozilla browsers niet werkt, doe het volgende:

- type about:config in je URL balk

- scroll door de lijst tot je security.checkloaduri vindt

- rechtsklik erop, en selecteer toggle. De waarde achter checkloaduri moet nu naar "false" wijzigen.

- probeer het graphic pack opnieuw te installeren :)

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 02:07:
Als het graphic pack onder mozilla browsers niet werkt, doe het volgende:

- type about:config in je URL balk

- scroll door de lijst tot je security.checkloaduri vindt

- rechtsklik erop, en selecteer toggle. De waarde achter checkloaduri moet nu naar "false" wijzigen.

- probeer het graphic pack opnieuw te installeren :)
Ik gebruik Opera maar krijg het ook niet aan de praat....

BF1: Don-Panio

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

Let er wel op.. als je dat doet, ziet je travian er niet meer uit vanaf je werk of school :P
(de plaatjes kan hij dan niet vinden ;) )

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Ik gebruik Opera maar krijg het ook niet aan de praat....
Ook opera zal vast wel een vergelijkbare instelling hebben :)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Hmm, ik krijg het niet voor elkaar in Firefox. Die instelling heb ik veranderd, het zipje uitgepakt en opgeslagen, en vervolgens die directory ingesteld via de website. Maar op een of andere manier is dan de hele website kapot. :?

-

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55

QuasaR

One ring to rule them all

Ik ben ook maar eens begonnen.

k zit op (121 | -136). Zou je mij ook kunnen toevoegen aan de alliantie ?

Daddy of 3 :)

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Voor de mensen die de graffikpack snel en overal willen gebruiken (dus ook op het werk) heb ik hem effe op mijn chello accountje gepoept. Je hoeft alleen maar deze link erin te zetten en het werkt dus meteen. Dit heb ik gedaan omdat Opera dus niet met local adresses kan werken, maarja.., als het toch online staat kan iedereen het wel gebruiken :)

http://members.chello.nl/j.meijer19/Travian/

dit moet je dus in je link zetten. dus copy/paste

Wat ik dan wel vreemd vind, hij werkt wel, maar echt verschil zie ik niet, haha
Ik heb trouwens even mijn plus account geactiveerd.... opzich wel handig die extra opties. Ik had alleen gehoopt dat je kon plannen wanneer je wat kon bouwen, maar dat zit er dan niet in. Wel als je genoeg resources heb kan je in de wachtrij plaatsen, maar anders dus niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Paniohitus op 21-09-2005 10:49 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:00
De alliantie gaat niet echt werken naar mijn mening. Rogier moet alleen maar zijn embassie upgraden en er zal op een gegeven moment de kosten hoger liggen voor een user dan dat het uiteindelijk nut heeft.

Is het niet makkelijker als we een alliantie oprichten voor elke regio? Dan hebben we bijvoorbeeld "GoT NW", "GoT NE", "GoT SW" en "GoT SE". Als we namelijk elkaar hulp willen bieden is namelijk al iemand weggevaagd voordat er uberhaupt een leger in de buurt komt. Ik heb de namen maar zo genoemd en ben altijd in voor suggesties, maar op het moment lijkt me het handiger om te kijken hoe we die alliantie het beste kunnen aanpakken en niet de naamgeving.

Op het moment willen steeds meer en meer mensen de alliantie joinen, maar ik krijg het vermoeden dat het op een gegeven moment onbetaalbaar wordt, voor zowel de nieuwe users als voor Rogier.

Of zit ik er nou helemaal naast :?

[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 21-09-2005 11:11 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
Dat plan wat je hier boven beschrijft is in feite al opgestart zie ook het Alliances forum op Got Travian Forums

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:49

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Preddie schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:39:
Wat ik dan wel vreemd vind, hij werkt wel, maar echt verschil zie ik niet, haha
Ik heb trouwens even mijn plus account geactiveerd.... opzich wel handig die extra opties. Ik had alleen gehoopt dat je kon plannen wanneer je wat kon bouwen, maar dat zit er dan niet in. Wel als je genoeg resources heb kan je in de wachtrij plaatsen, maar anders dus niet.
Daarvoor heb je de gold plus editie, maar dat is dus alleen betaald. Zie http://s1.travian.com/plus.php?id=2

[ Voor 6% gewijzigd door Nick_S op 21-09-2005 11:18 ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
ik wil me bij deze ook graag aanmelden.
name: charles de gaul (kan je je account naam nog wijzigen eigenlijk?)
village: delft
coords: 115|150
Production:
Wood: 14 18 per hour
Clay: 17 per hour
Iron: 18 per hour
Crop: 9 per hour

[ Voor 3% gewijzigd door Damsplaat op 21-09-2005 11:52 ]

• 455451n
  • Niet online
Ik ben ook maar begonnen met dit spel ziet er leuker uit dan de andere textbased games moet ik zeggen.

Ben gevestigd in (90|173) en ik zou graag ook de alliantie willen joinen als dat zou uitkomen.
Moet alleen nog een embassy maken, maar dat gebeurt snel als me resources op een redelijk niveau zit.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 23:00
RonaldMade schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:13:
Dat plan wat je hier boven beschrijft is in feite al opgestart zie ook het Alliances forum op Got Travian Forums
|:( 8)7
* Cardinal voelt zich een beetje dom :P

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
Kunnen jullie mij ook toevoegen? Mijn coordinates zijn: -180: -6

Mijn village naam is Rasczak trouwens :)

[ Voor 26% gewijzigd door Spike-man op 21-09-2005 12:36 ]

Scorito: FC Bal op ons dak

• Nick_S

Nick_S

Spike-man schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:33:
Kunnen jullie mij ook toevoegen? Mijn coordinates zijn: -180: -6

Mijn village naam is Rasczak trouwens :)
Uit de openingspost:
Belangrijk! Sta je niet in de lijst, stuur dan eeen ingame bericht naar rogier of stuur een mailtje naar rogierv@gmail.com.

Verwijderd

Iedereen die de alliance wil joinen en/of mee wil helpen met het opzetten ervan en die nog niet geregistreerd is op het alliance forum:

Kom nu naar onze website om mee te denken, in de planning opgenomen te worden en elkaar beter te leren kennen!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 13:25 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik heb altijd gedacht dat leden werfing niet was toegestaan op got? ;) :+

Eve char: Warock <TEST>

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 07:05
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:24:
Iedereen die de alliance wil joinen en/of mee wil helpen met het opzetten ervan en die nog niet geregistreerd is op het alliance forum:

Kom nu naar onze website om mee te denken, in de planning opgenomen te worden en elkaar beter te leren kennen!
Aha, bedankt voor je reactie :)

Scorito: FC Bal op ons dak

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 00:46
Afbeeldingslocatie: http://chalhacker.nl/dump/got.jpg

GoT clan wordt nog is groot in Travian :p

Verwijderd

Probleem:

Ben nog maar een beginnende speler, maar er wordt veel graan van mij gestolen, vanmorgen had ik 3 velden die totaal maar 1 crop produceerde, daarnet uitgebreid naar 6 velden, en nu weer maar 8 crops.
Wat kan ik hier het beste tegen doen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Worden ze echt gestolen en niet gewoon opgegeten door je eigen bevolking?

Rechtsboven in Travian kun je zien wat je aan crop 'weg eet'. Kijk achter Afbeeldingslocatie: http://s1.travian.com/img/en/r/5.gif en je ziet bijv 34/50 staan. Dat houd in dat je 50 graan per uur verbouwt maar je eet er ook meteen 34 van op (en netto zie je dan ook dat je 16 graan per uur 'krijgt').

Zes level 1 velden geven je 30 crop per uur. Ik gok dat je ook nog andere velden hebt gebouwt en dat kost crop (level 1 velden kosten 1 crop op level 1 iron na, die kost 2, gebouwen zijn variabel).

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:19
Kan iemand mij uitleggen wat merchants kunnen doen? En hoe dat in zijn werk gaat?

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Verwijderd

IceStorm schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:51:
Worden ze echt gestolen en niet gewoon opgegeten door je eigen bevolking?

Rechtsboven in Travian kun je zien wat je aan crop 'weg eet'. Kijk achter [afbeelding] en je ziet bijv 34/50 staan. Dat houd in dat je 50 graan per uur verbouwt maar je eet er ook meteen 34 van op (en netto zie je dan ook dat je 16 graan per uur 'krijgt').

Zes level 1 velden geven je 30 crop per uur. Ik gok dat je ook nog andere velden hebt gebouwt en dat kost crop (level 1 velden kosten 1 crop op level 1 iron na, die kost 2, gebouwen zijn variabel).
Ahhh kijk, dat was dus het probleem.
Dankje :)

• Nick_S

Nick_S

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:18:
[...]

Ahhh kijk, dat was dus het probleem.
Dankje :)
Ik zou toch maar voor de zekerheid met een shotgun bij je velden gaan staan en kijken wie ze mee neemt! :P

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Nick_S schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:47:
[...]

Ik zou toch maar voor de zekerheid met een shotgun bij je velden gaan staan en kijken wie ze mee neemt! :P
Inderdaad, ik vertrouw dat zaakje daar ook niet. Misschien zijn het wel muizen ofzo

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Twixxx schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:58:
Kan iemand mij uitleggen wat merchants kunnen doen? En hoe dat in zijn werk gaat?
Ik neem aan dat je het over de marktplaats hebt? Die verplaatsen de goederen die je wegstuurt of verhandelt met andere spelers. Er zitten ook bepaalde maxima aan de afstand per dag die ze kunnen afleggen en hoeveel ze mee kunnen nemen, maar ik weet niet hoeveel.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Uit de regels:

Roman Merchant:
Merchants can carry 500 units of resources (speed: 16 fields/hour)

Gaul Merchant:
Merchants can carry 750 units of resources (speed: 24 fields/hour)

Teuton Merchant:
Merchants can carry 1000 units of resources (speed: 12 fields/hour)

Verwijderd

Kortom de romans zijn weer het slechts af. Begin me af te vragen of ik geen enorme fout heb gemaakt bij het kiezen van men ras. Leuk in het begin maar dat snelle bouwen kan me gestolen worden en die goede voetsoldaatjes zijn ook niet zoveel meer waard als ik cavalery tegen kom.

Verwijderd

Preddie schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:35:
[...]

Inderdaad, ik vertrouw dat zaakje daar ook niet. Misschien zijn het wel muizen ofzo
Mooi, het schijnt ook dat het Gelders Landschap nog een poema te huur heeft...
mooi makkelijk :+

Verwijderd

Ik heb altijd gedacht dat leden werfing niet was toegestaan op got?
Sssst... Serieus, ik zie mijn post niet zozeer als ledenwerving, het is meer ontlasten van een topic dat vol met vragen staat die hier eigenlijk niet thuishoren :)

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Spelerslijst is weer geupdate!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 07:32:
Sssst... Serieus, ik zie mijn post niet zozeer als ledenwerving, het is meer ontlasten van een topic dat vol met vragen staat die hier eigenlijk niet thuishoren :)
Was een grapje ;)

Ik ben nu ongeveer 2,5 dag aan het spelen en ik mis toch wel het 1 en ander.
  • Het feit dat je klein begint terwijl anderen al groot zijn zuigt, het eerste lid heeft al aardige schade te pakken met een raid
  • Het duurt te lang voordat je wat kan gaan doen. Bij planetarion/Ferion kon je de eerste dagen al op pad gaan, hier ben je eigenlijk alleen maar bezig met resources wat het naar mijn idee behoorlijk saai maakt.
Ik moet wel zeggen dat de interface keurig is gemaakt, het ziet er best netjes uit voor een webbased spel. Ondertussen wacht ik geduldig tot ik weer genoeg in huis heb om mijn volgende resource veld te upgraden :+

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Ik ben nu ongeveer 2,5 dag aan het spelen en ik mis toch wel het 1 en ander.
* Het feit dat je klein begint terwijl anderen al groot zijn zuigt, het eerste lid heeft al aardige schade te pakken met een raid
Mja, de groten zitten wel op grote afstand. En hebben bovendien geen enkele reden om ons aan de rand op te zoeken... Heronitas is verder ook al een stukje langer bezig dan wij, het is dus niet zo dat je als 2,5 dagen oud dorpje hoeft te vrezen :)
* Het duurt te lang voordat je wat kan gaan doen. Bij planetarion/Ferion kon je de eerste dagen al op pad gaan, hier ben je eigenlijk alleen maar bezig met resources wat het naar mijn idee behoorlijk saai maakt.
De eerste week is dat inderdaad wel. Maar ik begin nu te merken dat het tempo omhoog gaat, en dat er meer opties komen. Heb nu ongeveer 30 production per resource, en het begint een beetje te lopen. Maar ik ben het wel met je eens dat die 30 production ook wel de beginsituatie had mogen zijn :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

* Outerspace is ook weer een beetje bezig.
Het is wel een leuk spelletje, alleen jammer dat die resources niet zo snel gaan.
Misschien was het beter geweest als die ratings word hoger liggen, zodat het niet snel begint te vervelen.

Daarnaast heeft Rogier een mailtje in zijn inbox (@ travian) en meld ik mij hier ook maar even aan voor de alliance.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• SysRq
Kan iemand mij (-180/38) toevoegen? Ik heb inmiddels ook een embassy. :)

NW trouwens. :)

[ Voor 12% gewijzigd door SysRq op 22-09-2005 10:07 ]

-

• Rogier V
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik ga eerst een lijst maken van iedereen die tot ZO behoren inclusief het population-aantal. Hierop baseer ik de GoT-ZO alliantieleden.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Even een domme vraag: het lijkt mij verstandig een weekje te wachten met het bouwen van een embassy? Op dit moment kan ik nog niet aangevallen worden en kan ik dus ook geen voordeel uit de alliantie halen, en kan ik zelf ook niets betekenen voor de alliantie.

Ik ben dus druk bezig m'n resources aan het upgraden. Daarna pas bouw ik een embassy en zo. Of zie ik iets over het hoofd?

Wood: 17 per hour
Clay: 14 per hour
Iron: 14 per hour
Crop: 5 per hour

Voorraden:
Wood: 138/500
Clay: 38/500
Iron: 207/500
Crop: 334/500
Cropverbruik: 19/24

Velden:
Wood: 3x1 & 1x0
Clay: 3x1 & 1x0
Iron: 2x1 & 2x0
Crop: 4x1 & 2x0

Population: 19

Enige gebouw is een level 2 main building. Pointless om een embassy neer te zetten dus

[ Voor 7% gewijzigd door Yoeri op 22-09-2005 10:02 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

Op de Travian Got site sta ik al mooi in het lijstje maar m'n GoT nick is ook Jacman :D

psn-id: Jacman

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Yoeri schreef op donderdag 22 september 2005 @ 10:01:
Even een domme vraag: het lijkt mij verstandig een weekje te wachten met het bouwen van een embassy? Op dit moment kan ik nog niet aangevallen worden en kan ik dus ook geen voordeel uit de alliantie halen, en kan ik zelf ook niets betekenen voor de alliantie.
Enig voordeel is dat je wel alvast een soort 'bescherming' opbouwt ;)
Zo je namelijk wel aangevallen kunnen worden, dan sta je meteen onder de GoT alliance :)

Ik ben minder ver als jou, maar heb het gewoon aangevraagd. Stel je voor er gebeurt wat, heb je meteen een alliance die je kan helpen;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Lort Gob
  • Laatst online: 25-05-2024
Heb net ook een accountje aangemakt.....(196|22) zit ik, nick is LortGob en ben een Gaul tribe begonnen.

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik doe ook mee vanaf nu net. Ik moet nog even doorkrijgen hoe je dingen doet, maar mijn dorpje zit op (211|67). Wanneer kan ik de alliance joinen?
oh ja, ik ben ook Gaul :)

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 22-09-2005 10:20 ]

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:37
Ik wil ook bij de alliance zit op 148, -116 twee vakjes verwijderd van outerspace.

Ik speel het sinds zondag.

Huidige status:

pop30

Production:
Wood: 20 per hour
Clay: 24 per hour
Iron: 21 per hour
Crop: 16 per hour

Verder nog geen gebouwen.

Velden:

Crops : 4 x L2 2x L1
Wood: 4 x L1
Iron: 1x L2 / 2x L1
Clay 1 x L2 / 3x L1

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The-Dragon schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:28:
[afbeelding]

GoT clan wordt nog is groot in Travian :p
Ben jij nou zowel Dragon als dragon9112?

• Lort Gob
Wat is nog niet helemaal snap is wat je populatie voor een invloed heeft.....Kan je dan grote legers maken? Heb je een hogere influentie? Op wat dan? :)

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Lort Gob schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:22:
Wat is nog niet helemaal snap is wat je populatie voor een invloed heeft.....Kan je dan grote legers maken? Heb je een hogere influentie? Op wat dan? :)
Nee, het enige wat dit aangeeft is hoe groot je stad is. Het is wel belangrijk, aangezien elk inwoner graan eet en hoe groter je stad is, hoe meer graan je dus nodig hebt. Je moet het dus vooral zien als een rem op de groei va dorpjes. Verder is het niet belangrijk.

• RonaldMade
mr_obb schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:28:
[...]

Nee, het enige wat dit aangeeft is hoe groot je stad is. Het is wel belangrijk, aangezien elk inwoner graan eet en hoe groter je stad is, hoe meer graan je dus nodig hebt. Je moet het dus vooral zien als een rem op de groei va dorpjes. Verder is het niet belangrijk.
Het is niet alleen een rem op de groei van je dorpjes, maar ook voor uitbreiding aangezien villagers oa ook hout, clay en ijzer verzorgen.

Verder heb ik ZAFT (alliance) opgezet in Travian, momenteel is er nog ruimte voor mensen die ZAFT willen joinen :) Ik ben bezig met de website ervoor hopelijk komt die vandaag of morgen.

• Lort Gob
mr_obb schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:28:
[...]

Ok, thx. Dan hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken. Het wordt inderdaad wel een bottleneck. Ik ben gisteren begonnen en nu al een grootte van 12/15. Ik ben net maar begonnen met het uitbreiden van een farm, ik had gehoopt hier nog even mee te kunnen wachten ;)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Over een uurtje kan ik me eerste soldaat maken.
Is het verstandig hier mee mijn buren aan te vallen?
De meeste zitten zo rond population 20 a 30.

Verwijderd

DarkJedi schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:32:
Over een uurtje kan ik me eerste soldaat maken.
Is het verstandig hier mee mijn buren aan te vallen?
De meeste zitten zo rond population 20 a 30.
Als je al 10 dagen in het spel zit dan zou het opzich kunnen. Ik zou echter geen actieve buren aanvallen, als die later wat groter zijn dan heb je een vijand naast je zitten. Ik ga vooral in het begin voor de inactives in de buurt (heb al een lijstje :Y), die hebben misschien niet zo een grote productie maar een simpel soldaatje kan toch maar 10 res. per type meesjouwen.

• Loev
Hoe kan je zien of ze inactive zijn?
Als ze niet groeien?

Verwijderd

Ja, gewoon ff in de gaten houden. Meestal kan je het ook wel zien aan de grootte en eerst altijd een berichtje sturen om er zeker van te zijn natuurlijk :)

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik zal het ook even hier posten. Nooit gaan aanvallen/ raiden met maar 1 soldaat. Je bent hem geheid kwijt namelijk, doordat deze gekilled wordt door de plaatselijke bevolking. Vanaf 2 soldaten kan je gaan raiden en aanvallen. Deze info staat ook op de WIKI site:

http://dhost.info/travian2005/Wiki/index.php/Main_Page

• Twixxx
  • Laatst online: 11:19
Waar kan je trouwens zien hoeveel tijd je nog resterend hebt voordat je aangevallen kan worden?

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

• Nick_S

Nick_S

Twixxx schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:07:
Waar kan je trouwens zien hoeveel tijd je nog resterend hebt voordat je aangevallen kan worden?
Als je heel enthousiast hier op GoT een post geplaatst hebt, dat je ook bent begonnen, kan je daar 10 dagen bij optellen. >:)

Verwijderd

Preddie schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:33:
Ik zal het ook even hier posten. Nooit gaan aanvallen/ raiden met maar 1 soldaat. Je bent hem geheid kwijt namelijk, doordat deze gekilled wordt door de plaatselijke bevolking. Vanaf 2 soldaten kan je gaan raiden en aanvallen. Deze info staat ook op de WIKI site:

http://dhost.info/travian2005/Wiki/index.php/Main_Page
En nog een tip : gebruik de combat simulator :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20

Coldcat

HODL

waar kan je die weg halen?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

startpost staat als het goed is een link naar een externe (als die daar niet staat in 1 van mijn posts) en volgens mij zit er ook 1 in travian zelf.. toch?

http://www.immie-taelon-network.de/sa/kampf/kampfsim.php hier dus

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een update! :Y)
Totaal: 91

Klik voor de grotere versie:

Afbeeldingslocatie: http://map.travia.nl/TravianGoTklein.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik ga nu eerst even wat cropvelden opwaarderen en daarna een embassy bouwen om dat NW-alliance te joinen. Ik zit daar wel heel eenzaam eigenlijk, wat betreft got-collega's. Wel een aantal concurrenten rondom mij die relatief hard groeien, waarvan eentje in een alliance.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Pff, ik heb gisteren een handige actie gedaan. Crop van 38/40, en in plaats dat ik eerst de cropvelden ga opwaarderen ga ik een wood-veld opwaarderen. Nu heb ik dus een crop opbrengst van 1. :P Ik moet dus nog even wachten voordat ik weer een crop-veldje kan opwaarderen. Inmiddels zit m'n warenhuisje wel helemaal vol met de andere grondstoffen.

Oftewel: hoe die crop goed in de gaten. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Is er een NW alliance? Zo invite me even dan. Me gegevens staan wel op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
De alliances die er binnen GoT op het moment zijn:

• GoT-ZO onder leiding van rogier
• GoT-ZW onder leiding van CyLat
• GoT-NW onder leiding van orionpax
• ZAFT onder leiding van RonaldMadeLuna

Helaas kunnen sommige alliances nog niet iedereen kwijt door een capaciteitlimiet dus het kan nog even duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, kan iemand mij een GoT-NW invite sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:58:
Hmm, kan iemand mij een GoT-NW invite sturen?
Heb je een Embassy? Anders kan je niet accepteren ;)

Je kan natuurlijk zelf ook even een in-game-message sturen naar orionpax. Of even op http://deltagoodremfan.com/travian/forum/index.php posten :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Laatst online: 24-07 15:58
1tje voor GoT-NW ook deze kant op :) , heb nu ook een embassy.

DJrDJ666
Map (-15 | 183)

Crop: 5x lvl2 ,1x lvl1
Clay: 4x lvl1
Iron: 4x lvl1
Wood: 2x lvl2 ,2x lvl1

Main building lvl4
Warehouse lvl1
Embassy lvl1
Cranny lvl2
Granary lvl1
RallyPoint lvl1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen niet al te lange tijd komt er nog een Engelse Travian wereld bij.
Zie http://forum.travian.com/viewtopic.php?t=1780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:01:
[...]

Heb je een Embassy? Anders kan je niet accepteren ;)

Je kan natuurlijk zelf ook even een in-game-message sturen naar orionpax. Of even op http://deltagoodremfan.com/travian/forum/index.php posten :)
Natuurlijk heb ik een Embassy, anders zat ik niet in de GoT alliance twee dagen geleden :+

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Is er al een alliantie op NO?
Overigens gaam mijn resources nu zo hard dat ik ze amper op tijd kan kwijtraken na een nachtje slapen :) Dat word warehouse updaten voor het weekend , anders zou het wel heel jammer zijn van de verloren resources ;(

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Tommilio
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik zit er nog niet heel lang in het spel maar ik vroeg me af als je dus een raid doet ga je stelen maar als je normal doet....vernietig je dan de tegenstander zijn dorp? Dat hij dus opnieuw moet beginnen?

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Tommilio schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:30:
Ik zit er nog niet heel lang in het spel maar ik vroeg me af als je dus een raid doet ga je stelen maar als je normal doet....vernietig je dan de tegenstander zijn dorp? Dat hij dus opnieuw moet beginnen?
Je zal hem natuurlijk niet gelijk vertiegen, maar je sloopt dan zijn dorp inderdaad, en als hij soldaatjes heeft..., dan die (of hij jou als die een goede verdediging heeft)

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kunnen er mensen op dit moment de site bereiken? Ik krijg connection foutmeldingen. Net nu ik een leuke upgrade wilde doen ;)

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
purge schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:37:
Kunnen er mensen op dit moment de site bereiken? Ik krijg connection foutmeldingen. Net nu ik een leuke upgrade wilde doen ;)
Het ligt idd plat op het moment.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Tommilio
Maar het is dus niet mogelijk om een speler helemaal op te heffen dat hij/zij helemaal opnieuw een account moet aanmaken, want op deze manier blijven dus alle dorpjes om je heen staan en kan je ze nooit innemen of vernietigen...

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Tommilio schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:43:
Maar het is dus niet mogelijk om een speler helemaal op te heffen dat hij/zij helemaal opnieuw een account moet aanmaken, want op deze manier blijven dus alle dorpjes om je heen staan en kan je ze nooit innemen of vernietigen...
Nee, je kan als je steeds groter en beter wordt meerdere dorpjes stichten. Die kunnen totaal vernietigd worden, maar als je er maar 1 heb (of nog maar 1) dan kan deze niet vernietigd of ingenomen worden. Alle gebouwen kunnen dacht ik wel gesloopt worden dan, maar je resource-fields niet...

Je kan dus wel enorme schade toebrengen aan tegenstanders met een leger. Ik denk dat de makers het zinloos vonden dat spelers helemnaal vernietigd konden worden, omdat ze dan toch wel weer opnieuw beginnen...

[ Voor 15% gewijzigd door Paniohitus op 24-09-2005 12:10 ]

• Tommilio
Oftewel je kan dan als je dus begint met een account net zo goed eerst je resourcefield helemaal naar de top brengen en daarna de gebouwen er tegen aan knallen of zie ik het dan verkeerd :P

Aangezien ze de resource fields toch niet kunnen kapot maken is het dan een makkie.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Tommilio schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:17:
Oftewel je kan dan als je dus begint met een account net zo goed eerst je resourcefield helemaal naar de top brengen en daarna de gebouwen er tegen aan knallen of zie ik het dan verkeerd :P

Aangezien ze de resource fields toch niet kunnen kapot maken is het dan een makkie.
Nee, je moet het tactisch zien, uiteindelijk zal je zoveel produceren dat je sowieso een nieuwe warehouse nodig heb + Granary. Uiteindelijk zal je zelf geraid worden en moet je toch defences hebben..., dus barracks + main building lvl 3 + lookout point (je wilt wel weten door wie je aangevallen wordt). Je wilt ook wel kunnen handelen (marketplace).., een muur is ook wel prettig tegen aanvallen. Ook wil je wel graag in een alliance (embassy). Je wilt je vrienden ook kunnen helpen als ze in de problemen komen etc etc.

Daarnaast is het verstandiger om zelf ook te raiden. Je ontwikkeling zal vele malen sneller gaan dan als je je helemaal stort op het upgraden van je veldjes. Het spel is dan ook een stuk minder leuk natuurlijk als je dat alleen maar doet...

[ Voor 4% gewijzigd door Paniohitus op 24-09-2005 12:28 ]

• Tommilio
Nou maximum is 400 aan capaciteit dus in principe kan je redelijk lang doorgaan met velden upgrade :P
In principe heb je nooit een warehouse nodig alleen kom je op een moment idd in aanraking met raids maar misschien ook lange tijd niet en dan kan je het zo oplossen en mocht je er in aanraking mee komen dan kan je natuurlijk beginnen met het bouwen van gebouwen om dan vervolgens keihard terug te slaan :P

Verwijderd

Tommilio schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:03:
Nou maximum is 400 aan capaciteit dus in principe kan je redelijk lang doorgaan met velden upgrade :P
In principe heb je nooit een warehouse nodig alleen kom je op een moment idd in aanraking met raids maar misschien ook lange tijd niet en dan kan je het zo oplossen en mocht je er in aanraking mee komen dan kan je natuurlijk beginnen met het bouwen van gebouwen om dan vervolgens keihard terug te slaan :P
Maar ik slaap 's nachts..., en ik ga niet elke paar uur de wekker zetten om eruit te moeten om te upgraden. In het begin is de max trouwens 500 en nu moest ik al naar 800, omdat ik anders op bepaalde resources op de max zat (met ijzer en hout even) na een nacht. En dat is zonde, want dat is natuurlijk verspilling van resources.

Maar je mag van mij 6/7 weken achter elkaar veldjes upgraden, lijkt mij alleen niet zo leuk :-)
(sorry, metalmeijer ben ik (Preddie). Ik ben bij me broer nu, hehe. Had even niet door dat ik onder zijn naam zat)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 13:09 ]

• Tommilio
Haha nou het is zo dat ik het zelf niet gedaan heb en ben nu denk ik klein weekje bezig maar ik zat meer met mijn gedachte van is het mogelijk en als je dus in principe boordevol tijd hebt en niet aan het afstuderen bent :P dan moet het dus kunnen :D

• IceStorm

IceStorm

Ben ik nou de enige bij wie Travian zo dood als maar zijn kan is?

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

IceStorm schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:57:
Ben ik nou de enige bij wie Travian zo dood als maar zijn kan is?
Nee hoor, er zijn meer mensen met hetzelfde probleem. Ik wil al de hele tijd iemand invoeren als mijn "sitter", om mijn dorp een paar computerloze dagen door te loodsen, maar het Travian.com is al sinds een uur of 11 dood.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Nee hoor, ik baal er ook behoorlijk van :(

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Bij mij werkt die nog maar voor 1/10 deel, pagina's worden geladen met een snelheid van 1 in de 5 minuten. Dus gewoon internetten, en ondertussen een pagina laden. Heb net weer een iron mine neergplant, hierna ga ik denk ik mijn granaray en warehouse updaten zodat er zondag geen resources verloren gaan. Als travian tenminste meer meewerkt, want vijf minuten per pagina is toch wel heel lang :(

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hier trouwens het Travian.com forum-topic over de serverstoring. De serverbeheerders zijn niet beschikbaar, dus het duurt nog even.

http://forum.travian.com/viewtopic.php?t=1798

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Posted: Sat Sep 24, 2005 11:43 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

I've managed to log in. . But it's loading super slow. . and i do mean super slow. .
Het laden van de pagina's gaat langzaam, maar je kunt nog steeds bouwen. Wel leuk is dat ik nu net zo groot ben als de grootste speler op ons veldje, met 48 inwoners.

[ Voor 16% gewijzigd door Karel V op 24-09-2005 16:13 ]

• IceStorm

IceStorm

Buh, zo heel af en toe krijg ik een pagina voorgeschoteld, ik ben net zelfs zo ver gekomen dat ik mijn enorme stapel resources kon zien maar helaas, iets bijbouwen zit er niet in. Jammer, tot nu toe ging het spel in mijn ogen erg soepel.

Verwijderd

Eindelijk......mn eerste veldje van vandaag geupgrade :D

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Volgens mij kan ik volgende week maandag een legertje opzetten.
En dan als eerste de grootste spelers in de buurt aanvallen, resources afpakken zodat ze niet kunnen groeien en ze dan tot zero plunderen >:)
Die mannekes kunnen nu allemaal niet online komen, en als dat nou ff nog drie dagen door gaat, kan ik een barrack plaatsen en de eerste troepen er op uit sturen ;)
In ieder geval zijn er wel een paar inactives in mijn buurt, daar kan ik me zowiezo mee vermaken :7
Wood: 32 per hour
Clay: 32 per hour
Iron: 28 per hour
Crop: 11 per hour
Warehouse lvl 2
Cranny lvl 2
Granary lvl 1
Embassy lvl 1
Rally Point lvl 1
Main building lvl 3

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klinkt goed... zolang je mij nog maar even met rust laat :). Ik ben nog druk met de velden bezig. Ik heb mijn Main Building net met veel moeite naar level 3 kunnen upgraden. Ik probeer nu een market place te maken en mijn velden verder te upgraden, maar er is haast geen doorkomen aan :'(

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Wood: 24
Clay: 24
Iron: 24
Crop: 17

Main Building lvl 3
Warehouse lvl1
Rally Point lvl1
Barracks lvl1

En 1 zo'n legermannetje :)
Gaat best lekker zo.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mensen die inmiddels echt wanhopig worden omdat hun hoeveelheid resources te hoog word kunnen het volgende proberen:
- Gebruik FireFox
- Open about:config (door dit in de adresbalk te tikken)
- Zoek 'network.http.request.timeout' op (vul even wat in de filter in)
- Geef een hoge waarde aan ipv de default. Bij mij was dat 120, deze heb ik naar 400 gezet. Helaas heb ik dan nog steeds time-outs, maar ik kom wel in Travian en kan van tijd tot wat aanpassen.

Met dank aan krvabo, hij verzon dit.

Ik heb nu een warehouse gebouwd en geleveld tot 2 en een Granary. Zo heb ik wanneer alles goed draait gelukkig wat resources :)

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 24-09-2005 20:56 ]

☻/
/▌

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
weet iemand wat er mis is met de server ?? echt klote :(

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20

Coldcat

HODL

was er niet een nieuw virus of zo uitgekomen door een lek in windows. Ik weet het niet maar daar lijkt het op.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
zou het nog lang duren voordat de server weer online is want ik kan nu niets die bij travian :(

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Hij doet het weer :)

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

/me De server is weer draaiende!

Zo te zien doet alles het weer en de reactiesnelheid is goed te doen, zeker in vergelijking met eerder deze dag :P

Edit:
Vunzz... :'(

Overigens is er geen mededeling gedaan over wat nu de oorzaak van het probleem was, maar goed, het is in ieder geval verholpen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Motrax op 24-09-2005 22:04 ]

☻/
/▌

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50

odan

The dark side is within all!

heeft een aardig tijdje geduurd.

ik speel ook btw :)

odan
x: 98 y: 166

Pulse mee voor GoT!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Mij kwam de storing anders wel goed uit. Ik ben nu de grootste in mijn omgeving en dat was voorheen zeker niet _/-\o_ Telkens wel vijf minuten pagina's geladen, maar toch geen belemmering voor de stadsopbouw.
En mijn warehouse is zo geupdate dat ik net tot maandag ochtend uit kan zingen met volle productie zonder resource verlies. Dan staan mijn voorraden iron, hout en clay waarschijnlijk op 1100.
Want 32 maal (24+10 uur)= 1088
Dan hoef ik enkel maar de hele dag gebouwen uit de grond te stampen. Zullen de buren ook ineens gek kijken bij zo'n groei :P

Verwijderd

kspeel dit spelletje al iets langer..
Production:
Wood: 292 per hour
Clay: 287 per hour
Iron: 230 per hour
Crop: 128 per hour

ben alleen niet zo actief in alliances

nick= Inigo

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 23:44: