Ik denk dat maar weinig mensen ook echt een leger hebben van omvang om iets te doen.
Je kan zelf een aantal dingen doen, volgens deze link:
http://forum.travian.com/viewtopic.php?t=75
An sich wordt je niet aangevallen, maar geraid, dat is een heel verschil. Het is gewoon zakelijk: er is een speler in de buurt die resources nodig hebt en jij geeft ze weg
- Cranny bouwen: alles in een Cranny kan niet worden gejat, zo houd je nog wat resources over. Je moet dat ding wel een eind levelen. Houdt er rekening mee dat hij van de Teutonen is, dus je Cranny is maar voor 2/3 effectief.
- Zorg dat je je resources zo snel mogelijk spendeert, zodat er weinig gejat kan worden.
- Als je echt teveel resources over hebt kan je ze wegsturen naar vrienden via merchants in de marketplace.
- Bouw een paar defensive units zodat hij units gaat verliezen bij een raid. Dat is een kostbaar zaakje, maar voor de raider ook: een unit moet ongeveer 10 raids overleven voordat het winstgevend wordt.
- En als laatste, maar zeker het belangrijkste: stuur een In Game Message (IGM) naar de raider met daarin
beleefd het verzoek om op te houden met raiden. Maak daarin duidelijk dat je tot een Allicance behoort.
En onthoud: raiden is puur zakelijk. Aanvallen betekend met rammen en catapulten je dorp in puin leggen. Reageer er dus ook zakelijk op.
Edit:
Preddie, je mag wel eerder zijn, mijn post was informatiever
Ik ben zelf ook begonnen met mijn Cranny te upgraden, voor het geval dát, plus dat ik een start heb gemaakt om units te gaan bouwen. Nu een Rallypoint en vanmiddag Barracks. Vanvond waarschijnlijk de eerste units en morgen de eerste raid naar een inactieve buurman

Een andere reden om nu units te gaan bouwen is om effectiever te kunnen reageren tegen raids gericht tegen mezelf.
Edit2:
En nog iets trouwens: als je units bouwt: stel dat je er drie kan bouwen,
bij een volgende raid zal de raider drie units verliezen. Dus dat is dan 11-3 is nog maar 9 te gaan*

Dat zijn een hoop resources, maar voor de raider meer een verlies dan voor jou: jij bent aan het verdedigen om je resources te behouden.
Edit3
* Omdat het in dit geval om Teutonen gaat is het anders. 3 units betekend 3 verliezen en de raider slechts 1
[
Voor 26% gewijzigd door
Motrax op 26-09-2005 09:44
]