Ik speel het ook.. mijn coords zijn (-118|-144) .. zet mij ook maar op de lijst
Verwijderd
Ik zit op (-175 | -50) voeg mij ook toe plz
speel nu 4 dagen denk, alleen maar me production upgraden, zit nu op:
Production:
Wood: 18 per hour
Clay: 22 per hour
Iron: 15 per hour
Crop: 10 per hour
Production:
Wood: 18 per hour
Clay: 22 per hour
Iron: 15 per hour
mjah ik wil er ook eens bij 
*178|-5
*Daves2hd
*wood: 20
*clay: 20
*iron: 17
*crop: 1 ( ben clay aan het sparen om er snel eentje naar lv 2 te krijgen)
*pop: 29 troste inwoners
*buren: te veel
*allience in de buurt: nog geen gezien.
en ik speel sinds een paar uur na dat dit topic was gemaakt
ik denk btw dat we een standaart moeten zetten die nodig is om bij de allience te kunnen, bv barracks, market. als je die emaal hebt betekend dat je al een weekje of wat bezig bent en de productie op gang komt. eerder kun je ook niet wordne aangevallen dus heb je niets nodig
*178|-5
*Daves2hd
*wood: 20
*clay: 20
*iron: 17
*crop: 1 ( ben clay aan het sparen om er snel eentje naar lv 2 te krijgen)
*pop: 29 troste inwoners
*buren: te veel
*allience in de buurt: nog geen gezien.
en ik speel sinds een paar uur na dat dit topic was gemaakt
ik denk btw dat we een standaart moeten zetten die nodig is om bij de allience te kunnen, bv barracks, market. als je die emaal hebt betekend dat je al een weekje of wat bezig bent en de productie op gang komt. eerder kun je ook niet wordne aangevallen dus heb je niets nodig
[ Voor 32% gewijzigd door daves2hd op 19-09-2005 02:57 ]
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Verwijderd
Niks nodig: ook geen advies? 
Het lijkt me juist het handigst om mensen zo snel mogelijk binnen de alliance (dat wil zeggen, op ons alliance forum en in een van de suballiances) te krijgen zodat ze alvast kennis kunnen maken, en misschien eens niet proberen vanaf de start alleen maar gebouwen neer te zetten
Het lijkt me juist het handigst om mensen zo snel mogelijk binnen de alliance (dat wil zeggen, op ons alliance forum en in een van de suballiances) te krijgen zodat ze alvast kennis kunnen maken, en misschien eens niet proberen vanaf de start alleen maar gebouwen neer te zetten
Veel zeggen dat ze voor alleen field upgrades gaan. Ikzelf ben het daar niet mee eens. Gebouwen zijn net zo belangrijk. Met een leger kun je als je inactieve buren hebt vaak tot 4 keer het aantal resources binnen halen dan je lukt met 4 velden op level 4. (uitgaande van 2 aanvallen per uur). Nu zijn die bij mij leeg geroofd maar haal ik met 5 legers met 1 aanval net zoveel op als mijn resources leveren in 2 uur. Kortom ik haal voor het dubbele aan resources dankzij de 5 legers die ik heb.
4 velden 1 building
is de juiste verhouding
4 velden 1 building
ik ben het met je eens, maar je moet uiteindelijk toch overschakelen..., en de vraag is wanneer dat goede moment is. Het kost natuurlijk toch enorm veel resources om te bereiken wat jij heb.., ok. je verdient er veel mee terug, maar het is niet leuk om 2 dagen resources te sparen en niks te doen, hehe... Maar ik ga binnenkort ook overstag nu, de resources lopen opzich al lekker en anders komen anderen in mijn buurt op dat idee :-)orionpax schreef op maandag 19 september 2005 @ 08:30:
Veel zeggen dat ze voor alleen field upgrades gaan. Ikzelf ben het daar niet mee eens. Gebouwen zijn net zo belangrijk. Met een leger kun je als je inactieve buren hebt vaak tot 4 keer het aantal resources binnen halen dan je lukt met 4 velden op level 4. (uitgaande van 2 aanvallen per uur). Nu zijn die bij mij leeg geroofd maar haal ik met 5 legers met 1 aanval net zoveel op als mijn resources leveren in 2 uur. Kortom ik haal voor het dubbele aan resources dankzij de 5 legers die ik heb.
4 velden 1 buildingis de juiste verhouding
BF1: Don-Panio
Ik wil ook wel bij het lijstje 
loc: -75, -163
Wood: 20 per hour
Clay: 17 per hour
Iron: 20 per hour
Crop: 1 per hour
Ben nu clay aan het sparen om een crop te upgraden....
loc: -75, -163
Ben nu clay aan het sparen om een crop te upgraden....
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Klopt het dat als je een cranny hebt gebouwd dat je hem niet in je dorp overzicht ziet?
Ik heb hem gisteravond gebouwd, en zie niks in mijn dorp? en heb ook geen mogelijkheid meer om er 1 te bouwen (staat niet in het lijstje). Wel zijn er resources weggegaan.
Ik heb hem gisteravond gebouwd, en zie niks in mijn dorp? en heb ook geen mogelijkheid meer om er 1 te bouwen (staat niet in het lijstje). Wel zijn er resources weggegaan.
Je ziet toch wel een boom met wat stenen? Dat is de cranny, het is de bedoeling dat je eventuele aanvallers niet ziet waar je je resources verstopt hebt. Daarom is het geen opzichtig gebouw.
Wie het laatst lacht is traag van begrip
Hij werk dus wel goed, als ik hem zelf al niet kan vinden 
Ik dacht dat die boom er altijd al stond
Voor in het lijstje : -190,-2
In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy
Ik kan alleen niet terugvinden wat er wordt bedoeld met de hoeveelheid units die verborgen worden. Zijn dat 100 units totaal, of 100 units van elke resource? Een belangrijk verschil lijkt mij. Maar ja, het zal wel 100 units totaal zijn.Gotiniens schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:36:
Hij werk dus wel goed, als ik hem zelf al niet kan vinden
[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 19-09-2005 11:00 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
eigenlijk zou je een cranny pas na een week moeten bouwen, dan kan je pas aangevallen worden namelijk. Heb ik zelf ook niet gedaan hoorMotrax schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:00:
[...]
Ik kan alleen niet terugvinden wat er wordt bedoeld met de hoeveelheid units die verborgen worden. Zijn dat 100 units totaal, of 100 units van elke resource? Een belangrijk verschil lijkt mij. Maar ja, het zal wel 100 units totaal zijn.
Verwijderd
Ik wil graag ook behoren tot de grote GoT-alliantie.
x: 134
y: -125
Bassius' village met populatie van 17
Wood: 14 per hour
Clay: 14 per hour
Iron: 11 per hour
Ik heb al een embassy, cranny en warehouse.
x: 134
y: -125
Bassius' village met populatie van 17
Ik heb al een embassy, cranny en warehouse.
Dat was ook mijn beginnersfout hoorPreddie schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:03:
[...]
eigenlijk zou je een cranny pas na een week moeten bouwen, dan kan je pas aangevallen worden namelijk. Heb ik zelf ook niet gedaan hoor
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik ga nu langzaam telkens een kleine upgrade doen om uiteindelijk te kunnen raiden. Ik heb uitgerekend dat dit de snelste manier is... dus dan weer een fieldje en dan weer een gebouwtje. Mijn productie is nu: 17/20/17/5 (crop wordt straks weer naar 9 upgegrade)
Zwaait terug...Pyrus schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:47:
Euj, ben ook bezig
Zit zelfs bij een GoT'er in de buurt
Nog geen embassy, wel wat andere dingetjes (d'oh, bad move). Nu eerst bezig met resources.
Naam: Pyrus
* Pyrus zwaait naar Nick_S
Alles goed bij jou?
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Ben momenteel aan het werken met de beta website van GoT Travian, momenteel is deze te bezoeken op http://deltagoodremfan.com/travian/ Hierop staat een ledenlijst (die ik nog even moet updaten) en verschillende tools die leden hebben gemaakt
its_me doet ook mee, zit @ 104, 146
Gauls overigens
Gauls overigens
[ Voor 20% gewijzigd door itsme op 19-09-2005 12:28 ]
Nothing to see here
* Jovaro doet ook mee!
Jovonodo @ -52 | -174
Vlakbij RonaldMade die woont aan de andere kant van het bos.
Jovonodo @ -52 | -174
Vlakbij RonaldMade die woont aan de andere kant van het bos.
Ik heb gisteren een account gemaakt maar het starten is best wel moeilijk. Ik heb 2x achterelkaar mijn hometown geupgrade. Ik dacht dan gaat alles iets sneller. Maar nu zijn dus men rescourses op en moet ik paar uur wachten tot ik weer mijn fields kan upgarden
Verwijderd
Rogier en orionpax: Hoeveel levert raiden jullie nu op? En hoe hoog zijn de attack times voor dorpjes op je lokale map?
Verwijderd
Hmm, om de een of andere reden zijn mijn coods veranderd
waren mijn coordinaten eerst (-142|31) zijn ze nu (174|58).
Ben ik nu raar of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

waren mijn coordinaten eerst (-142|31) zijn ze nu (174|58).
Ben ik nu raar of zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Per raid levert het je per unit 10-10-10-10 van elke resource op. Het kan verschillen. Bovendien kunnen ze leeg raken.
Velden die aansluitend liggen aan de rechte einde kosten 20 minuten (heen en terug) Schuinaanliggende velden kosten 30 (minuten heen en weer). Nu val ik er eentje aan die op 2 uur ligt. Op een gegeven moment zijn ze leeg
Velden die aansluitend liggen aan de rechte einde kosten 20 minuten (heen en terug) Schuinaanliggende velden kosten 30 (minuten heen en weer). Nu val ik er eentje aan die op 2 uur ligt. Op een gegeven moment zijn ze leeg
Zelfde probleem. mijn food raakt vooral op. Daarvan ben ik op het moment het meeste aan het upgraden want het schiet niet op met etenEVILSalami schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:49:
Ik heb gisteren een account gemaakt maar het starten is best wel moeilijk. Ik heb 2x achterelkaar mijn hometown geupgrade. Ik dacht dan gaat alles iets sneller. Maar nu zijn dus men rescourses op en moet ik paar uur wachten tot ik weer mijn fields kan upgarden
Je moet ook altijd beginnen met het upgraden van je resources..., best zonde, omdat je begin nu een stuk trager is dan normaal. Als je dit verder niet zo'n probleem vind en genoeg geduld heb kan je doorgaan, anders zou ik even een nieuw account aanmaken.EVILSalami schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:49:
Ja heb nu een nieuwe account gemaakt idd
Travian.com niet bereikbaar?
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
je kan www1.travian.com gebruiken, die doet het om een of andere reden wel
Hier helaas ook niet bereikbaar. Hij haalde nog wel even mijn resources op en nu krijg ik steeds en time-out. 
edit:
Goeie tip hierboven, die werkt idd wel. Doet het nu weer trouwens.
Goeie tip hierboven, die werkt idd wel. Doet het nu weer trouwens.
[ Voor 55% gewijzigd door SuBBaSS op 19-09-2005 16:48 ]
Zow ik heb me ook maar even aangemeld. Eens kijken hoe dit is
Eve char: Warock <TEST>
@ Captain Proton
Raiden levert verschillend aantal resources. Het verschilt ten eerste wie je raid en ten tweede met hoeveel man je raid. Je kunt met één legionairre 40 resources meenemen. Ik stuur vaak 12 man op iemand, ik krijg dan ongeveer 12*40=480/4=120 resources per product. Je moet niet direct daarna weer 12 man sturen, dan is diegene vaak al leeg geroofd.
Raiden levert verschillend aantal resources. Het verschilt ten eerste wie je raid en ten tweede met hoeveel man je raid. Je kunt met één legionairre 40 resources meenemen. Ik stuur vaak 12 man op iemand, ik krijg dan ongeveer 12*40=480/4=120 resources per product. Je moet niet direct daarna weer 12 man sturen, dan is diegene vaak al leeg geroofd.
Vraagje tussendoor als je een wall bouwt heeft dat ook nut als je geen legers hebt. Ik bedoel dus als de tegenstander een raid houdt.....worden ze dan tegengehouden door de muur of moeten ze daar speciale units voor hebben?
Misschien wel handig om een faq op te nemen in startpost.....dan kunnen al mijn andere vragen er ook in
Misschien wel handig om een faq op te nemen in startpost.....dan kunnen al mijn andere vragen er ook in

Volgens mij geeft die wall een defense bonus, dus als je geen defense hebt zal je ook niets aan de bonus hebbenTommilio schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:40:
Vraagje tussendoor als je een wall bouwt heeft dat ook nut als je geen legers hebt. Ik bedoel dus als de tegenstander een raid houdt.....worden ze dan tegengehouden door de muur of moeten ze daar speciale units voor hebben?
@Rogier V
Zou je me bij de niet alliantie leden willen zetten?
Mijn main account is Karel_V =>114,146 21 inwoners
Wood: 17 per hour
Iron: 14 per hour
Crop: 9 per hour
Mijn 2nd account is Karel V =>185,49 11 inwoners
Clay: 11 per hour
Crop: 4 per hour
Zou je me bij de niet alliantie leden willen zetten?
Mijn main account is Karel_V =>114,146 21 inwoners
Crop: 9 per hour
Mijn 2nd account is Karel V =>185,49 11 inwoners
Crop: 4 per hour
Uhm ze houden niet van multi's
dus pas op voor je gebanned word
Ok, na een paar dagen spelen wil ik wel even een kleine 'conclusie' geven
Ik vind het een erg geslaagd spel om het maar zo te zeggen. Ik kan niet echt aangeven waar het aan ligt maar ik denk dat eht vooral zit in de heldere 'gameplay'. Daarnaast vind ik het goed om te zien dat het 'real-time' is (en niet met ticks oid werkt zoals veel games).
Met 20.000 spelers blijft het lekker snel en soepel spelen.
Grootste minpunt vind ik duidelijk dat het wat 'traag' gaat, ik ben nu alleen maar bezig om te wachten tot ik genoeg resources heb, resource velden uitbreiden en dan weer wachten. Daar zou wat mij betreft wat meer tempo in mogen liggen (aan de andere kant, het houd je bezig en gemotiveerd om te wachten
).
Met 20.000 spelers blijft het lekker snel en soepel spelen.
Grootste minpunt vind ik duidelijk dat het wat 'traag' gaat, ik ben nu alleen maar bezig om te wachten tot ik genoeg resources heb, resource velden uitbreiden en dan weer wachten. Daar zou wat mij betreft wat meer tempo in mogen liggen (aan de andere kant, het houd je bezig en gemotiveerd om te wachten
Niet na dit mailtjeorionpax schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:17:
Uhm ze houden niet van multi'sdus pas op voor je gebanned word
De ultieme legitimatie, mijn 2nd account is nog niet gebannedHowever i didn't see an answer from you, i tried to make a new account and looked if the problem was resolved. But it wasn't, after that i deleted my internet history and cookies and maps and after that the game worked smoothly like before.
So you can delete my 2nd testing account Karel V - xxxxxx (ja niet stiekem lezen)
----- Original Message -----
From: Karel_V
To: admin@travian.com
Sent: Saturday, September 17, 2005 10:15 PM
Subject: After place something in profile
Hello Admins of Travian,
i have a problem after setting some information in my profile.
I was looking in my profile, placing some text in the descriptions, and after that i was looking how to upload an image before my profile(??icon??). But after that i see only red error screens filled with only white.
You can see it on the JPG picture in this mail.
Can you tell me what's on, and how to make my account normal like before?
Thank you very much before your helps,
Karel_V
Tjsa. het is maar net wat je legitimatie noemt.
Ik vind het wel leuk omdat je het tussendoor kan doen, gewoon tijdens school/werk ff een paar clickjes en je kan weer verder.
Ik vind het wel leuk omdat je het tussendoor kan doen, gewoon tijdens school/werk ff een paar clickjes en je kan weer verder.
Verwijderd
Dan delete je die account zelf toch gewoon?...Karel V schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:45:
[...]
Niet na dit mailtje![]()
[...]
De ultieme legitimatie, mijn 2nd account is nog niet gebanned
Ik wist niet eens dat dat kon, lol dan doe ik het gelijk ff.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:55:
[...]
Dan delete je die account zelf toch gewoon?...
Mijn stand is trouwens al weer fors gewijzigd.
Karel_V inwoners 25
Wood: 20 per hour Clay: 20 per hour Iron: 14 per hour Crop: 5 per hour
+ Cranny en een geupdate Mainhall.
Over een half uurtje nog een iron mine plaatsen, en waarschijnlijk 27 inwoners halen, en dan is het wel weer genoeg voor vandaag.
Alvast met mijn buurman aangepapt, want voordat die Gotters mij kunnen helpen
Engels is niet mijn strekste kant, maar de zijne ook niet. In ieder geval heb ik van hem voorlopig geen last, misschien een idee om elke actieve buur zo'n mailtje te sturenYes, that is good idea!
I am new in this game too. and I think that we can have good alliance and same break the power of the neightbouring villages.
Greatings Astrix
And if we have the chance, make an alliance and same we break the power of the neighbouring villages.
How do you think about this idea?
Greatings Karel_V
Heeft iemand misschien ook een beginner guide ofzo?
Ik lees wel dat ik moet beginnen met het upgraden van mijn resources maar heb echt geen idee hoe je dat nou doet.
Heb alle FAQs al gelezen op het officiele forum.
Ik lees wel dat ik moet beginnen met het upgraden van mijn resources maar heb echt geen idee hoe je dat nou doet.
[ Voor 14% gewijzigd door M@NIC op 19-09-2005 21:35 ]
Zie http://deltagoodremfan.co...orum/index.php?topic=10.0M@NIC schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:34:
Alle info die je nodig hebt.
(Wel even registreren natuurlijk)
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Verbeterpuntjes voor de OP?
<Jovaro> misschien is het een idee om de link naar het got-travian forum wat duidelijker in de OP te zetten, onder het kopje Alliance ofzo
<RonaldMade|Delta> en de ledenlijst van de website via een iframe in de TS
<RonaldMade|Delta> is ook wel zo handig wellicht
<RonaldMade|Delta> dan maak ik even een aparte pagina aan, voor de ledenlijst zodat de rest van de site niet hoeft meegeladen te worden
<Jovaro> misschien is het een idee om de link naar het got-travian forum wat duidelijker in de OP te zetten, onder het kopje Alliance ofzo
<RonaldMade|Delta> dan maak ik even een aparte pagina aan, voor de ledenlijst zodat de rest van de site niet hoeft meegeladen te worden
http://deltagoodremfan.com/travian/TS.php Als rogier even een mod vraagt of hij deze in de TS kan zetten via een iFrame, zal ik Rogier V alvast even inlog gegevens voor het admin gedeelte sturen, zodat hij die lijst kan updaten met nieuwe accounts.Jovaro schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:46:
Verbeterpuntjes voor de OP?
Ik moet er nog wel een edit gedeelte voor maken, maar die komt morgen wel
Zou ik ook in de lijst kunnen komen? Mijn coords zijn (191|-21).
Vanmiddag kwam ik dit topic tegen. Na het lezen van de eerste alinea, van de OP, had ik een hoge drang om maar direct te registreren. Tijdje terug heb ik diverse andere MMO gespeeld (KoC; Omerta; Galaxis?; en vele andere). Bij een enkele moest je gewoon veel inloggen (bij sommige zelfs de wekker 's-nachts zetten
) om de verkregen resources op te maken met bouwen en kopen. Dit om niet al teveel te verliezen aan andere *kuch* hardcore *kuch* spelers. (is dit bij dit spel later ook zo?).
Op een bepaald moment kreeg ik het te druk en ben ik met alles gestopt. (tot WoW dan
)
Iig blinkt deze uit met graphics en wat ik tot nu toe heb gezien, klasse
Verder het verzoek voor in het lijstje van GOT:
Player: Hasjies
Coordinates: -130 , -140
Op een bepaald moment kreeg ik het te druk en ben ik met alles gestopt. (tot WoW dan
Verwijderd
Tot nu toe heb ik daar nog weinig last van. Dit spel is aanzienlijk trager dan de spellen die je noemt, en daardoor maakt het minder uit als je er eens een uurtje niet bent
Haha, je bed 's nachts uit om je resources goed te besteden..., nee.., dat is bij dit spel echt niet nodig. Het is wel zo dat het erg verslavend werkt :-) Het spel gaat ook niet zo snel en de eerste week kan je sowieso niet aangevallen worden. Daarnaast worden de nieuwe spelers bij elkaar gezet, waardoor je sowieso geen last heb van dorpjes die je met grote legers kunnen aanvallen.purge schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:14:
Vanmiddag kwam ik dit topic tegen. Na het lezen van de eerste alinea, van de OP, had ik een hoge drang om maar direct te registreren. Tijdje terug heb ik diverse andere MMO gespeeld (KoC; Omerta; Galaxis?; en vele andere). Bij een enkele moest je gewoon veel inloggen (bij sommige zelfs de wekker 's-nachts zetten) om de verkregen resources op te maken met bouwen en kopen. Dit om niet al teveel te verliezen aan andere *kuch* hardcore *kuch* spelers. (is dit bij dit spel later ook zo?).
Op een bepaald moment kreeg ik het te druk en ben ik met alles gestopt. (tot WoW dan)
Verwijderd
Gewoon zorgen dat je bij de GoT alliantie zit, als ze slim zijn laten ze je dan wel met lust, zoniet krijgen ze een boel boze GoT-ers achter zich aan.purge schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:14:
Bij een enkele moest je gewoon veel inloggen (bij sommige zelfs de wekker 's-nachts zetten) om de verkregen resources op te maken met bouwen en kopen. Dit om niet al teveel te verliezen aan andere *kuch* hardcore *kuch* spelers. (is dit bij dit spel later ook zo?).
Wel lief blijven doen tegen mij heKarel V schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:15:
Alvast met mijn buurman aangepapt, want voordat die Gotters mij kunnen helpen:
Tja ik weet dat het officieel niet mag maar ik heb er nog steeds 2. Oorspronkelijk gedaan voor een beetje testen maar nu vind ik het gewoon fijn om lekker bezig te zijn. Ik ga ze in iedergeval niet gebruiken om sneller te lvl-en ofzo,vind ik een beetje jammer.orionpax schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:17:
Uhm ze houden niet van multi'sdus pas op voor je gebanned word
Nog een request voor de alliantie:
Adonai (-137,-122)
Voorlopig lijkt het wel een lollig spelletje, eens kijken hoe t gaat.
Adonai (-137,-122)
Voorlopig lijkt het wel een lollig spelletje, eens kijken hoe t gaat.
hier nog 1 voor in de lijst
(-15 | 183) - IGN DJrDJ666
nog geen "embassy" en "granary" - maar die komen over een tijdje wel.
ben eerst bezig met mn resources
Wood: 15 per hour
Clay: 20 per hour
Population 18
(-15 | 183) - IGN DJrDJ666
nog geen "embassy" en "granary" - maar die komen over een tijdje wel.
ben eerst bezig met mn resources
Wood: 15 per hour
Population 18
Als je echt geen idee hebt hoe het moet, hmm. Misschien een flauwe: klik eens op je resourcevelden. Je kan er zomaar overheen kijken natuurlijk. Hetzelfde geld ook voor gebouwen.M@NIC schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:34:
☻/
/▌
Grappig, er is ook al een wikki pagina gemaakt:
http://dhost.info/travian2005/Wiki/index.php/Main_Page
http://dhost.info/travian2005/Wiki/index.php/Main_Page
Scorito: FC Bal op ons dak
Verwijderd
Wat betreft newbie protection: Ik heb net Rogier mij even aan laten vallen om te checken hoe lang die nog duurt. Ik ben vorige week donderdag, dus de, 15e geregistreerd en mijn protection eindigt de 25e. Iedereen die deze week begonnen is heeft dus ongeveer 10 dagen protection.
dat is wel fijn om te weten..., mijn buren gaan namelijk sneller dan ik heb ik het idee...Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:57:
Wat betreft newbie protection: Ik heb net Rogier mij even aan laten vallen om te checken hoe lang die nog duurt. Ik ben vorige week donderdag, dus de, 15e geregistreerd en mijn protection eindigt de 25e. Iedereen die deze week begonnen is heeft dus ongeveer 10 dagen protection.
Van mijn directe buren ben ik de een na grootste en ook de enigste in een alliantie. Mij laten ze wel met rust, hoop ik!
* SysRq : -180/38.
Ik sta er ook nog niet bij dacht ik. Romans overigens. Embassy heb ik nog niet, eerst die resourcev velden upgraden.
Ik sta er ook nog niet bij dacht ik. Romans overigens. Embassy heb ik nog niet, eerst die resourcev velden upgraden.
[ Voor 7% gewijzigd door SysRq op 20-09-2005 10:24 ]
-
* Yoeri : -79 | 177
Robbedoeske regeert Tweaktown, een dorpje met Galliërs.
Robbedoeske regeert Tweaktown, een dorpje met Galliërs.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Jeej, nog iemand lekker dichtbij. Ik zit op -154|95Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:05:
En nog een request voor de alliance. Zit op -156|92.
Meldt je hier trouwens ook even aan voor iedereen die nieuw is. Dat gaat over de GoT alliance en hoe dat geregeld wordt namelijk.
http://deltagoodremfan.com/travian/forum/index.php
[ Voor 31% gewijzigd door Paniohitus op 20-09-2005 10:56 ]
Zal ik dan ook maar even mijn gegevens hier plaatsen:
IGN: Lector
Naam Village: Nadarix
Galliers
Volgens mij zijn er geen GoTters in de buurt en de newbie van de week (FHM) ligt op slechts een steenworp afstand :-S.
IGN: Lector
Naam Village: Nadarix
Galliers
Volgens mij zijn er geen GoTters in de buurt en de newbie van de week (FHM) ligt op slechts een steenworp afstand :-S.
Voeg mij ook maar toe aan de lijst.
-34 | -183
Atari Paul
Ik ben me nu nog vooral aan het concentreren op m'n resources.
Crop: 5 per hour
Population 22
-34 | -183
Atari Paul
Ik ben me nu nog vooral aan het concentreren op m'n resources.
Crop: 5 per hour
Population 22
Stability ?? My Atari still has it :)
Wood: 8 per hour
Iron: 8 per hour
Crop: 16 per hour
Ik zit nu even zonder resources, maar ga van zodra die aangevuld zijn nog wat resourcevelden upgraden. Op dit moment heb ik:
Crops
Level 1: 3
Level 0: 0
Clay
Level 1: 1
Level 0: 3
Wood
Level 0: 4
Iron
Tot slot heb ik ook nog een Main building level 2
Iron: 8 per hour
Crop: 16 per hour
Ik zit nu even zonder resources, maar ga van zodra die aangevuld zijn nog wat resourcevelden upgraden. Op dit moment heb ik:
Crops
Level 1: 3
Level 0: 0
Clay
Level 1: 1
Level 0: 3
Wood
Iron
Tot slot heb ik ook nog een Main building level 2
\o/Tot slot heb ik ook nog een Main building level 2
Wat heb je daar op dit moment aan?
Volgens mij is het handiger om eerst die resource velden te updaten voordat je aan je main building begint.
[ Voor 35% gewijzigd door SysRq op 20-09-2005 11:49 ]
-
Eigenlijk niksSysRq schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:48:Wat heb je daar op dit moment aan?
Serieus nu: ik vond het wel aardig om uit te proberen of ik hier niet een klein beetje voordeel uit kon halen door iets sneller te kunnen bouwen / upgraden
[ Voor 24% gewijzigd door Yoeri op 20-09-2005 11:50 ]
Huidige productie is lekker aan het gaan:
Production:
Wood: 24 per hour
Clay: 24 per hour
Iron: 17 per hour
Crop: 12 per hour
Nog even een Iron en een Crop opwaarderen en daarna gaan we maar eens aan een leger denken.
Production:
Nog even een Iron en een Crop opwaarderen en daarna gaan we maar eens aan een leger denken.
UPDATE:
Alle velden op level 1 en 3 graan velden op level 2 en de vierde komt eraan.
Hierna gebouwen bouwen en wat verdediging opbouwen. Natuurlijk ondertussen wel me velden blijven upgraden.
BTW: Ik stond op al pagina 1 dat ik bij de GOT Alliance wilde. Maar mijn naam staat er niet in. Kom ik bovenaan te staan
Alle velden op level 1 en 3 graan velden op level 2 en de vierde komt eraan.
Hierna gebouwen bouwen en wat verdediging opbouwen. Natuurlijk ondertussen wel me velden blijven upgraden.
BTW: Ik stond op al pagina 1 dat ik bij de GOT Alliance wilde. Maar mijn naam staat er niet in. Kom ik bovenaan te staan
[ Voor 25% gewijzigd door Loev op 20-09-2005 17:32 ]
Ik heb een rally point & barracks, vanavond train ik mijn eerste ventje en zal ik eens laten horen of je kan aanvallen of dat je moet wachten tot er 9 dagen voorbij zijn.Nick_S schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:51:
Huidige productie is lekker aan het gaan:
Production:
Leuk dit spelletje. Af en toe even kijken hoe het gaat en weer wat bouwen.
Trouwens. Wat heb je nodig voor een upgrade van je embassy? Misschien kunnen we wat doneren?
Trouwens. Wat heb je nodig voor een upgrade van je embassy? Misschien kunnen we wat doneren?
Daar hebben we al een discussie over gehad op het travian-got forum. Het adres heb ik hier ergens boven gepost en staat ook in het topic... er worden daar ook andere zaken besproken.Paul.Muad.Dib schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:53:
Leuk dit spelletje. Af en toe even kijken hoe het gaat en weer wat bouwen.
inderdaad een interessant spelletje, ik doe graag mee met de alliance!
Name Population Coordinates
thinkingvillage 15 (178|-57)
Name Population Coordinates
thinkingvillage 15 (178|-57)
Whops... FoutjePreddie schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:59:
[...]
Daar hebben we al een discussie over gehad op het travian-got forum. Het adres heb ik hier ergens boven gepost en staat ook in het topic... er worden daar ook andere zaken besproken.
Is er een wacht-lijst voor de alliance??
(of is het nu vrijwel onmogelijk om die nog te joinen?? Misschien een idee om een 2de alliance op te richten?? Go2 / 2GoT of zoiets?)
Ik zou iig graag meedoen:
nickname travian: 1nq
dorp: khalilia
(7,-187)
momenteel een populatie van 24
(20 wood / 17 clay /14 iron /6 crop per uur)
(of is het nu vrijwel onmogelijk om die nog te joinen?? Misschien een idee om een 2de alliance op te richten?? Go2 / 2GoT of zoiets?)
Ik zou iig graag meedoen:
nickname travian: 1nq
dorp: khalilia
(7,-187)
momenteel een populatie van 24
(20 wood / 17 clay /14 iron /6 crop per uur)
[ Voor 27% gewijzigd door inquestos op 20-09-2005 16:30 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Even weer een update voor onze nieuwsgierige mede [GOT] Travian spelers:
Ik heb mijn velden bijna op een niveau dat ik meer aan mijn gebouwen ga denken. Binnenkort bouw ik een palace en een academie. Daarna ga ik weer fieldupgrades en units maken.
Velden | |
* Wood: 2 * level 3 + 2 * level 2 | 48 per uur |
* Clay: 2 * level 3 + 2* level 2 | 48 per uur |
* Iron: 1 * level 3 + 3* level 2 | 42 per uur |
* Crop: 4 * level 3 + 3 * level 3 | 21 per uur |
Dorp |
* Wall = Level 1 |
* Barracks = level 3 |
* Marketplace = level 3 |
* Warehouse = level 3 |
* Rallypoint = level 2 |
* Cranny = level 3 |
* Granary = level 3 |
* Embassy = level 2 |
* Main Building = level 5 |
Leger |
5 Legionairs |
Ik heb mijn velden bijna op een niveau dat ik meer aan mijn gebouwen ga denken. Binnenkort bouw ik een palace en een academie. Daarna ga ik weer fieldupgrades en units maken.
Ook maar weer eens (na jaren gelden Utopia voor decenia gespeeld te hebben) gestart. Deze game is een stuk relaxter dan Utopia, de tijdsinvestering met Utopia werd mij teveel op den duur.
Accoutgegevens:
Preatorium`s village (67|-182)
net vanmiddag begonnen population van 6.
Meld mij hierbij eveneens aan voor de GoT alliance
Accoutgegevens:
net vanmiddag begonnen population van 6.
Meld mij hierbij eveneens aan voor de GoT alliance
Helemaal geen slecht idee, doen om mij. Wie gaat deze beheren? Iemand die Travian al langer speelt en wat "body" heeft om mij.Misschien een idee om een 2de alliance op te richten?? Go2 / 2GoT of zoiets?)
[ Voor 7% gewijzigd door Preatorium op 20-09-2005 16:46 . Reden: groeiende populatie ]
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
kan de startpost niet even veranderd worden dat we al lang een oplossing hebben gevonden voor het alliance probleem. Ik zal nog even kort uitleggen wat het geworden is:Preatorium schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:41:
Ook maar weer eens (na jaren gelden Utopia voor decenia gespeeld te hebben) gestart. Deze game is een stuk relaxter dan Utopia, de tijdsinvestering met Utopia werd mij teveel op den duur.
Accoutgegevens:
net vanmiddag begonnen population van 5.
[...]
Helemaal geen slecht idee, doen om mij. Wie gaat deze beheren? Iemand die Travian al langer speelt en wat "body" heeft om mij.
Per district (NW - NO - ZW - ZO) komt er 1 of meerdere alliances die binnen het netwerk van GoT gaan behoren. We zijn op dit moment bezig dit goed in te richten en daarna kan iedereen in zijn alliance plaatsnemen. De founder moet je zeer waarschijnlijk wel een fee betalen om de onkosten om de embassy op een bepaald level te krijgen te drukken. Dit alles en nog meer kan je nalezen op het GoT-Travian forum:
http://deltagoodremfan.com/travian/forum/index.php
Ik vind het niet erg dat dit gevraagd word hoor.., juist leuk dat er zoveel nieuwe mensen ook travian gaan spelen...
[ Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 20-09-2005 16:49 ]
Misschien is het makkelijker werken in allianties. Zie o.a.
http://deltagoodremfan.com/travian/forum/index.php?board=4.0
/edit hé Preddie, niet zo snel
http://deltagoodremfan.com/travian/forum/index.php?board=4.0
/edit hé Preddie, niet zo snel
[ Voor 15% gewijzigd door SysRq op 20-09-2005 16:49 ]
-
Woei, ik zit wel eenzaam daar zo linksboven (Robbedoeske)
ik sta erbij \o/ !! nog net in het zuid oosten 
ik denk dat er meer dan 60 zijn idd
rechts onder al 30+ 
netjes gedaan
startpost veel plaatjes down, ff opneiuw opzoeken. er is nml iets aan de klink verandert.
m'n productie begint langzaam op gang te komen, wilde naar legers gaan techen. maar toen zag ik dat units ook best duur waren om te maken
ik denk dat er meer dan 60 zijn idd
netjes gedaan
startpost veel plaatjes down, ff opneiuw opzoeken. er is nml iets aan de klink verandert.
m'n productie begint langzaam op gang te komen, wilde naar legers gaan techen. maar toen zag ik dat units ook best duur waren om te maken
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Verwijderd
In de hoeken zie je het huidige aantal GoTters in die regio. SE heeft er dus 32.
Nieuwe leden: Kies voor één van de andere drie regio's. Anders kan er een probleem ontstaan als jullie in de GoT-Alliance willen komen.
Nieuwe leden: Kies voor één van de andere drie regio's. Anders kan er een probleem ontstaan als jullie in de GoT-Alliance willen komen.
De startpost alliantielijst is NIET meer up to date. Ik voeg nu de nieuwe leden toe aan GoT Travian website.
Ik heb ook een account gemaakt! 
Ik zit woon in -176|82
Tot nu toe vind ik t wel leuk voor alle tussenuurtjes enzo, pas net een account gemaakt, embassy komt eraan.
Ik zit woon in -176|82
Tot nu toe vind ik t wel leuk voor alle tussenuurtjes enzo, pas net een account gemaakt, embassy komt eraan.
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
Misschien wel leuk om de website admin van travian te vragen of die een subdomeintje kan doorlinken naar de andere pagina.
http://got.travian.com staat toch wel 1337
http://got.travian.com staat toch wel 1337
Eve char: Warock <TEST>
Verwijderd
Wordt als het goed is www.got-travian.nl. Je raad het al, is een topicje over op het andere forum.
Ik heb ook een accountje:
Nick: EVILSalami
Dorp: Mijn Dorpie©
Loc: (70 | 178)
Wel appart opzich dat (bijna) iedereen óf op de X-as óf op de Y-as op 150+ zit (of 150- natuurlijk)
Nick: EVILSalami
Dorp: Mijn Dorpie©
Loc: (70 | 178)
Wel appart opzich dat (bijna) iedereen óf op de X-as óf op de Y-as op 150+ zit (of 150- natuurlijk)
[ Voor 41% gewijzigd door EVILSalami op 20-09-2005 20:58 ]
Verwijderd
Hoe later je je registreerd hoe verder je van het midden komt, ook wel logisch anders zou het wel heel druk worden in het midden.
De wereld van Travian groeit dus steeds, als je nu nog op een lekker stukje zit kan het zomaar zijn dat je over een week of wat overal buren in de buurt hebt.
De wereld van Travian groeit dus steeds, als je nu nog op een lekker stukje zit kan het zomaar zijn dat je over een week of wat overal buren in de buurt hebt.
Verwijderd
klopt, had ik ook. toen ik net begon was ik de enigste in mijn buurt. 2 dagen erna begon het al aardig druk te raken.
Verwijderd
Ik ben vandaag ook begonnen maar weet nog echt niet wat ik moet doen. Gewoon zo snel mogelijk zorgen dat ik meer resources krijg? Vrienden maken? Ik hoop dat dit een leuk spelletje is...we zullen zien.
Echt alle voorraden die hebt investeren in je resources, omdat je daarmee een hogere productie haalt op de langere termijn. Gebouwen zijn in het begin niet nuttig. Daarnaast heb je een ongeveer 10 dagen newbie protectie, waardoor je niet kan worden aangevallen.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:01:
Ik ben vandaag ook begonnen maar weet nog echt niet wat ik moet doen. Gewoon zo snel mogelijk zorgen dat ik meer resources krijg? Vrienden maken? Ik hoop dat dit een leuk spelletje is...we zullen zien.
Upgrade al je velden naar level 1, maar houdt vooral je crop in de gaten: daar heb je meestal maar de helft van nodig bij het upgraden, maar voor het onderhoud van de huidige velden wordt er van je crop aanwas afgetrokken, meer bevolking betekend dat ze meer eten. En er zijn mensen geweest met een cropvoorraad van nul en een groei van nul. Daar zit je dan
☻/
/▌
Verwijderd
Ik zag ergens Grafic Pack staan dus heb even zitten kijken op forums enzow, hier is de orginele grafic pack: http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/Travian.zip
Hoe instaleer je die?
Download en pak je zip uit in bijvoorbeeld: D:/Games/Travian/
Ga naar: http://s1.travian.com/spieler.php?s=4
Vul nu in bij path: file://D:/Games/Travian/
Vergeet niet file:// en de / aan het einde!
Wat kan je er mee?
De website download alle plaatjes nu niet maar haalt ze van je hardeschrijf en de website is een stuk sneller!! Je kan nu ook ALLE plaatjes wijzigen zoals jij wil
Ikzelf heb een klein ding veranderd en ziet en nu zo uit

Ik dacht nu, omdat dit tweakers is
is er vast wel iemand die gebouwen kan animeren
Hoe instaleer je die?
Download en pak je zip uit in bijvoorbeeld: D:/Games/Travian/
Ga naar: http://s1.travian.com/spieler.php?s=4
Vul nu in bij path: file://D:/Games/Travian/
Vergeet niet file:// en de / aan het einde!
Wat kan je er mee?
De website download alle plaatjes nu niet maar haalt ze van je hardeschrijf en de website is een stuk sneller!! Je kan nu ook ALLE plaatjes wijzigen zoals jij wil
Ikzelf heb een klein ding veranderd en ziet en nu zo uit

Ik dacht nu, omdat dit tweakers is
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 01:42 ]
Dit topic is gesloten.