[MPOG] Travian

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.103 views sinds 30-01-2008

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Je moet ze zo dicht mogelijk kiezen. Anders kun je maar 1 keer per uur. 1 van mijn buren heb ik helemaal LEEG geroofd. Op naar de andere buren ;)

Verwijderd

orionpax schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:25:
Je moet ze zo dicht mogelijk kiezen. Anders kun je maar 1 keer per uur. 1 van mijn buren heb ik helemaal LEEG geroofd. Op naar de andere buren ;)
Ben ik ff blij dat jij helemaal aan de andere kant van de wereld zit ;)

Maar wanneer ben jij begonnen met het opbouwen van je leger, gelijk in het begin al of na een dagje of wat cropontwikkeling?

• orionpax
Ik heb eerst gezorgd dat mijn crop velden 3 keer level 3 en 3 keer level 2 waren. Sindsdiens heb ik stap voor stap tot 5 legionairres gebouwd. Nu ga ik mijn velden weer vergroten ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ok, ik doe ook mee.
Op zich wel een grappig spelletje.

Ik ben hier te vinden: outerspace`s village (146|-116)
vlakbij stuiterbal

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik heb zojuist startpost en lijst geupdate. Kloppen er dingen niet, meld het dan...

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

orionpax schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:41:
Ik heb eerst gezorgd dat mijn crop velden 3 keer level 3 en 3 keer level 2 waren. Sindsdiens heb ik stap voor stap tot 5 legionairres gebouwd. Nu ga ik mijn velden weer vergroten ;)
Had je toen nog ook velden over die level 0 waren? Het is namelijk kosteneffectiever om alles gemiddeld te houden: alle velden van 0 naar 1 naar 2 enz. Dat komt omdat je elk level omhoog meer moet investeren, maar er minder voor terug krijgt.
Rogier V schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:01:
Ik heb zojuist startpost en lijst geupdate. Kloppen er dingen niet, meld het dan...
Ik Ik!! :P Ik sta nog niet in het lijstje... Motrax, -145,-108. Ow dan moet je mailen of pm'en ingame...

Voorlopig nog geen embassy, alles gaat naar het upgraden van mijn velden. Overigens heb je als starten een 5 dagen newbie-protection, dus pas vanaf dag 3-4 ga ik denken aan verdeding :)

[ Voor 15% gewijzigd door Motrax op 17-09-2005 19:07 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:40

Coldcat

HODL

de beste speler is vergeten ;) ;)

Villages:
Name Population Coordinates
Traguardo`s village 14 (169|-69)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Rogier V
Jullie staan erbij!

• Coldcat

Coldcat

HODL

is er ook een max. van hoeveel spelers er in GoT kunnen komen?

• Rogier V
Ik heb een idee:

Het is erg lastig om 1 grote alliantie te vormen met pakweg 30, ik moet enorm investeren in mijn embassy. Is het niet mogelijk om een tweede alliantie neer te zetten (bijv. door orionpax), deze alliantie is dan speciaalgericht op recruiting bijvoorbeeld. Het is dan heel simpel om iemand over te plaatsen of terug te plaatsen. Zo komt toch iedereen in een alliantie en zal iedereen er voor vechten om tot de top te behoren.

Ik hoor wel wat jullier ervan vinden...Misschien hebben jullie andere ideeen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het vragen van een premie is misschien een optie? Zodat jij je embassy kunt bouwen ;)?

* IceStorm doet nog even rustig ontdekken, ik meld me wel als er een embassy staat... gaat traag :D

• Coldcat

Coldcat

HODL

zoiets dacht ik ook al maar ik wist de details niet.

Ik ga strijden voor GoT_1 :D

• Rogier V
Coldcat schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:18:
is er ook een max. van hoeveel spelers er in GoT kunnen komen?
eerlijk gezegd weet ik dat niet, ik denk het niet, maar het kost wel enorm veel om de embassy te vergroten, daarom mijn idee om een GoT Recruiting op te starten...

• Rogier V
IceStorm schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:24:
Het vragen van een premie is misschien een optie? Zodat jij je embassy kunt bouwen ;)?
tja, ik vind het ook belangrijk dat jullie je ontwikkelen qua resources.

• Coldcat

Coldcat

HODL

over een week zal ik ook wel een embassy hebben ( ga eerst resources winnen) en dan zal ik wel zien waar een plekje voor mij vrij is.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
SuBBaSS schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:06:
* SuBBaSS doet ook mee.

Ik zit met mijn dorpje Lieuwherne op 128, -132 en zag al dat sMoKeFiSh een veldje of 4 verderop zit.
Heb nog geen embassy, dat komt nog wel, maar wil tzt. de clan wel joinen.
Het is bij ons eigenlijk best wel druk. Veel actieve spelers bij SuBBaSS en ik in de buurt.

Verder... Als je unlimited members kunt hebben in een alliance dan zou ik gewoon om premies vragen.

Kan dit niet dan een 2e alliance aanmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door sMoKeFiSh op 17-09-2005 19:37 . Reden: typo ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• Coldcat

Coldcat

HODL

Met z'n allen in 1 is idd wel leuker. Kunnen we laten zien dat NL beter zijn dan Duitsers :P

• Rogier V
met zn allen in 1 is misschien wel leuker maar:
  • door de stijgende prijzen van producten voor upleveling van mijn embassy kost het veel tijd om de alliantie groot te maken. Dit kan zelfs weken duren!
  • premies lijkt wel zin te hebben, maar we maken onze 'development' alleen maar zwakker
  • met een recruiting alliante hou je veel meer overzicht. Stel dat [GoT] en [GoTr] beide 15 plekken hebben, maakt alles veel overzichtelijker.
  • een tweede alliantie hebben we zo gemaakt
  • newbies kunnen in GoTr makkelijker met vragen terecht
En kijk maar naar grote allianties binnen Travian, ze hebben allemaal recruiting all's

Verwijderd

ik ga ook een poging wagen:
Thomvis' Village op 69 | -170

Verwijderd

Rogier V schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:20:
Ik heb een idee:

Het is erg lastig om 1 grote alliantie te vormen met pakweg 30, ik moet enorm investeren in mijn embassy. Is het niet mogelijk om een tweede alliantie neer te zetten (bijv. door orionpax), deze alliantie is dan speciaalgericht op recruiting bijvoorbeeld. Het is dan heel simpel om iemand over te plaatsen of terug te plaatsen. Zo komt toch iedereen in een alliantie en zal iedereen er voor vechten om tot de top te behoren.

Ik hoor wel wat jullier ervan vinden...Misschien hebben jullie andere ideeen?
Klinkt goed maar ik denk dat recruiting nog niet nodig is, iedereen is tenslotte beginner (ok op jou en nog een paar na). Wat misschien wel slim is is een min. periode van 10 dagen in het spel te eisen, weet je zeker of degene ook serieus is. Daarnaast moet denk ik gewoon iemand anders een nieuwe aliance gaan opstarten zodat Rogier niet als een gek hoeft te betalen.

Als we dit ook serieus gaan doen dan moeten we ook wel wat regeltjes hebben. Er moet bijvoorbeeld een fee komen voor de verschillende alliances (kijken wat kosteneffectief het slimst is, veel kleine of 2 grote) plus er zal een manier moeten komen om hulp in te roepen als men wordt aangevallen. Het heeft bijvoorbeeld voor mij weinig zin om hulp te vragen aan Rogier want dat duurt een halve dag voor die bij me is.

Het heeft gelukkig geen haast, het overgrote deel van de tweakers zit tot hun knieen in de modder een beetje hun grondstoffen op te waarderen. Maar wel goed dat we er alvast over na gaan denken.

Edit:
Misschien een goed plan om over een dag of 10 (als er dan nog steeds zoveel spelers zijn) 4 aliances te starten (noord, oost, etc. ). De zijn dan makkelijker in staat om elkaar te helpen. Fee's zijn niet enorm hoog (lvl5 embasy is te doen volgens mij) en we kunnen gewoon contact houden via het forum en ingame. Ideaal zou natuurlijk 1 grote zijn maar een lvl 20 embassy zal wel behoorlijk prijzig zijn en zelfs dan passen er denk ik maar 60 mensen in.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 20:02 ]

• sMoKeFiSh
Oke, dan kunnen we idd beter een recruiting alliance maken om de kosten wat te verminderen.

Anyways... M'n broertje is ook net begonnen met spelen. Dus als je hem zou kunnen inviten zou leuk zijn.

Name: Centaur
Pos: X 132 Y -129

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• Rogier V
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:50:
[...]

Klinkt goed maar ik denk dat recruiting nog niet nodig is, iedereen is tenslotte beginner (ok op jou en nog een paar na).
Ik ben eigenlijk ook nog een beginner ;)
Wat misschien wel slim is is een min. periode van 10 dagen in het spel te eisen, weet je zeker of degene ook serieus is.
Goed idee om een minimale periode te eisen. Moeten we onthouden.
Daarnaast moet denk ik gewoon iemand anders een nieuwe aliance gaan opstarten zodat Rogier niet als een gek hoeft te betalen.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk met een soort recruiting alliance (bijv GoTr)
Als we dit ook serieus gaan doen dan moeten we ook wel wat regeltjes hebben. Er moet bijvoorbeeld een fee komen voor de verschillende alliances (kijken wat kosteneffectief het slimst is, veel kleine of 2 grote) plus er zal een manier moeten komen om hulp in te roepen als men wordt aangevallen.
Wil je het fee systeem iets nader uitleggen? Aan wie moet er betaald worden en wat zijn de voordelen?
Het heeft bijvoorbeeld voor mij weinig zin om hulp te vragen aan Rogier want dat duurt een halve dag voor die bij me is.

Het heeft gelukkig geen haast, het overgrote deel van de tweakers zit tot hun knieen in de modder een beetje hun grondstoffen op te waarderen. Maar wel goed dat we er alvast over na gaan denken.
}:O

Verwijderd

Rogier V schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:48:
door de stijgende prijzen van producten voor upleveling van mijn embassy kost het veel tijd om de alliantie groot te maken. Dit kan zelfs weken duren!
Stijgen die 'prijzen' echt drastisch bij ieder level dat de embassy omhoog levelt of val dit nog enigszins mee?

• Rogier V
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:01:
[...]

Stijgen die 'prijzen' echt drastisch bij ieder level dat de embassy omhoog levelt of val dit nog enigszins mee?
als ik alleen over wood heb:
level 4: 375
level 5: 485
level 6: 620
level 7: 775
level 8: 945
level 9: 1130
level 10: 1330

Ik zit nu op level 5. Het kost dus een aardige bak wood om tot level 10 te komen bijv. Dan heb ik nog geen iron, clay en crop meegeteld...

Verwijderd

bij mijn vorige post heb ik ff een ideetje geëdit, misschien is het wat.

Fee is gewoon het bedrag (kosten van lvl2 t/m 5 embasy gedeeld door 15) wat ieder lid moet betalen aan de aliance founder. Lijkt me redelijk tenzij je res. teveel hebt :P

• Rogier V
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:04:
bij mijn vorige post heb ik ff een ideetje geëdit, misschien is het wat.

Fee is gewoon het bedrag (kosten van lvl2 t/m 5 embasy gedeeld door 15) wat ieder lid moet betalen aan de aliance founder. Lijkt me redelijk tenzij je res. teveel hebt :P
Je idee in je edit is goed bedacht! Het is wel verstandig dat iedereen er ff over nadenkt, maar ik denk dat dat het meest effectief is om elkaar te kunnen vinden voor verdediging...

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Leuk spelletje dit.
Alleen dat wachten is vervelend :P
Kan pas 0:20 weer wat doen :+

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Rogier V schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:09:
[...]

Je idee in je edit is goed bedacht! Het is wel verstandig dat iedereen er ff over nadenkt, maar ik denk dat dat het meest effectief is om elkaar te kunnen vinden voor verdediging...
Precies, we zouden dus in districten kunnen gaan werken. Noord-oost, noord-west, zuid-west en zuid-oost...., dan is het al een stuk effectiever en kunnen we al snel 60 gotters kwijt (als ze niet allemaal in dezelfde hoek zitten :P)

BF1: Don-Panio

• sMoKeFiSh
Ik ben het verder wel eens met die fee.

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 10:29

themodfather

J.C.B.

Ik wil wel de GoT NW oprichten

Mensen die daar in zitten zijn
orionpax(-20|145)
Preddie(-154|98)
Heephstan(-170|67)
Polygon(-149|107)
Sajuuk(-147|106)
Nurks(-152|102)
Brother(-142|31)

Tot nu toe dus 7 members
Waarvan 3 echt dicht bij mij in de buurt liggen (Preddie, Polygon en Sajuuk)

het voordeel hiervan is natuurlijk dat iedereen elkaar makkelijk kan helpen

het fee systeem heeft ook wel wat
maar"just wanted to mention that the max level for the embassy is 20 so 60 players is the max"
voor het huidige aantal spelers hebben we al lvl 12 nodig

The ModFather

Verwijderd

Klopt dus 1 clan is sowiezo niet te doen. Goed om te zien dat er al mensen zijn te vinden voor het oprichten. Lijkt mij wel het slimst als we daar nog even mee wachten. We moeten tenslotte ook nog gaan nadenken wat voor alliance het wordt, ik ben zelf wat meer voor een los geheel met members die je helpen als je wordt aangevallen en een korting(kan dat?) geven als je er producten koopt maar misschien willen andere wel een erg strakke alliance die wars organiseert.

Ik vraag me sowiezo af of je de naam van een alliance ook kan wijzigen, als dat kan dan kunnen we altijd nog beginnen met GoT noord en zuid, al heb ik het gevoel dat we straks de 60 tweakers wel halen.

Als je trouwens nu begint, regio noord oost is nog redelijk tweaker arm, iedereen is van harte welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 20:56 ]

Verwijderd

Ik ben ook maar gestart, eerst had ik een foutje gemaakt door beginnen met bouwen van gebouwen, uds ben ik maar overnieuw begonnen.
PjotrS`s village (-61|75) Tride: galliers population: 12
Ik heb nog geen embessy eerst even recources opslaan :)
En volgens mij heb ik inactive spelers in de buurt, tenminste ze groeien minder snel dan ik :D

• TeDiZ
  • Laatst online: 15-04 10:57
Ik ben verkeerd begonnen met Tediz, dus heb een nieuwe account gemaakt: acc name: Conker, me dorpje heet Conker's village, (186|0). Eigenlijk hetzelfde als Pjotrsv.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:55:
Ik ben ook maar gestart, eerst had ik een foutje gemaakt door beginnen met bouwen van gebouwen, uds ben ik maar overnieuw begonnen.
PjotrS`s village (-61|75) Tride: galliers population: 12
Ik heb nog geen embessy eerst even recources opslaan :)
En volgens mij heb ik inactive spelers in de buurt, tenminste ze groeien minder snel dan ik :D
Als ze inactive zijn dan groeien ze als het goed is helemaal niet... als ze wel groeien dan wordt er dus wel gebouwd..

• Rogier V
Jongens, ik vind het goed dat er wordt nagedacht en ideeen worden verspreid. Maar ga aub nog geen lijstjes vormen van noordwest of zuidoost alliances etc en hoe het geleid wordt. We raken dan snel het overzicht kwijt.
Het probleem is nu dat we enorm snel groeien en dat iedereen in een alliance wil zitten. Ik wil eerst iedereen zn mening voordat we iets gaan besluiten.

btw, vanavond ben ik niet online, morgen weer...

Verwijderd

Miss is het handig als we een apart forum/website krijgen....

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:52

krvabo

MATERIALISE!

Ik stem voor een aliance genaamd Stinger :+

Oude KingsOfChaos spelers (cardinal808, RonaldMade, e.a.) moeten deze hint wel begrijpen :+

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:03:
Miss is het handig als we een apart forum/website krijgen....
Vind ik niet, dit forum is prima voor dit soort dingen, en andere zaken (zoals elkaar hulp vragen etc op kleine schaal) kan via je alliance...

Verwijderd

Heb ff wat in elkaar geflatst. :Y)
Heb alleen de gebruikers uit de startpost gebruikt.
Als de reacties positief zijn wil ik deze grafiek desnoods wel om de zoveel tijd upgraden.

Klik voor de grotere versie:

Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/7906/traviangot2klein6an.png

• sMoKeFiSh
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:47:
Als de reacties positief zijn wil ik deze grafiek desnoods wel om de zoveel tijd upgraden.

[afbeelding]
Het is gezellig in mijn hoekje :P

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

zit ik daar in mijn eentje :(

http://specs.tweak.to/16495

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 10:29

themodfather

J.C.B.

wow ziet er vet uit

0 | -0 is best druk
-0 | 0 zijn ook nog wel wat gotters
maar de rest is niet goed vertegenwoordigd

een appart forum is misschien niet zo'n slecht idee
zeker als we willen goeien

volgens mij zijn er 3 opties
1 een alliancie.
-voordeel: alles bij elkaar
-nadeel: het kan onoverzichtelijk worden
2 een GoTr en een GoT alliancie.
-voordeel: 1 alliancie met minder goede spelers en 1 met echt goede spelers.
-nadeel: als je aangevallen wordt kan het zijn dat er gen hulp in de buurt is
3 ieder district een eigen alliantie
-voordeel: bij een aanval is het makkelijk reageren, overzichtelijk
-nadeel: het mist waarschijnlijk wat gezelligheid

The ModFather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste: Een apart forum is noodzakelijk. Het is op tweakers niet de bedoeling om een draad te kapen voor aliance besprekingen, ook niet als het een GoT-alliance is. We moeten met onze discussies e.d. hier dus weg.

Ten tweede is het ook handig: Een apart forum geeft je de mogelijkheid tot subdraadjes, voorkomt dat deze draad idioot lang wordt, en geeft dus meer organisatie.

Verder denk ik dat alliances op basis van districten leuk zijn, maar misschien is het nog beter om alle mensen die enigzins bij elkaar in de buurt liggen in 1 alliance te gooien. Dan zijn misschien niet alle alliances even sterk, maar je hebt toch niet zoveel aan mensen die heel ver weg liggen. En daar komt nog bij dat je via het forum en de site ook altijd aan andere alliances van de GoT-groep hulp kan vragen.

Overigens kunnen we altijd de alliances nog fuseren in een later stadium. Er zullen vast wel spelers afvallen, en een hoger lvl embassy wordt ook steeds beter betaalbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Laatst online: 15-09 16:05
Ik zal vandaag wel eens kijken naar een forum als niemand anders het doet/wilt, aangezien ik toch nog een flinke hoeveelheid ruimte en dataverkeer vrij heb bij een webhost van mij :)

Daarnaast wil ik zelf ook nog een alliance gaan oprichten, maar daar vertel ik pas meer over wanneer ik het ook eenmaal kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
Een apart forum kan handig zijn. Ik zal eens kijken of ik een forum kan installeren op mijn site. Het inrichten hiervan kan iemand anders doen. Qua suballianties heb ik gezien dat het merendeel zuidoost zit. Daar hebben we er al bijna 2 nodig. De andere 3 districten kunnen met ieder 1 af.

Ikzelf ben een beetje moeilijk te plaatsen want zit dichterbij de noordoosters dan bij de noordwesters. Morgen kijken we wel hoe we het inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik zelf zit ook in het zuid oost deel. maar ik denk dat 1 allience beter ervoor staat dan meerdere, na een tijdje beginnen mensen wel door te hebben wie er allemaal dichterbij zit en het forum kan ingedeeld worden in die 4 gebieden en er is al best veel duidelijkheid.
een allience kan toch zo groot worden als je maar wilt zoalng je embassy upgrade?
ik sta nog niet in d elijst van startpost maar ik ben dan ooknog bezig met resources op gang te krijgen dus echt een allience nog niet nodig gezien ik de 1e dagen niet kan worden aangevallen? (5 dagen ofzo?)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal een alliance voorlopig inderdaad niet nodig hebben. Heb ergens opgevangen dat je zelfs de eerste 9 dagen niet aangevallen kan worden. Daarnaast, wie zou je aan moeten vallen? Ik ben nu al de grootste in mijn omgeving, en de dichtstbijzijnde die groter is zit op een afstand van 6, met minstens 10 anderen die kleiner zijn dichter in de buurt. En de eerste die groot genoeg is om uberhaupt een leger te hebben zit op een afstand van 20 ofzo, en heeft dus de keuze uit honderden targets die kleiner of groter zijn dan ik. Legers ga ik wel aan denken als ik alle resources op 2 en 3 heb (maandagavond hoop ik ze allemaal op 1 te hebben en een paar op 2). En dan alleen nog voor offensieve doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
daves2hd schreef op zondag 18 september 2005 @ 02:26:
ik zelf zit ook in het zuid oost deel. maar ik denk dat 1 allience beter ervoor staat dan meerdere, na een tijdje beginnen mensen wel door te hebben wie er allemaal dichterbij zit en het forum kan ingedeeld worden in die 4 gebieden en er is al best veel duidelijkheid.
een allience kan toch zo groot worden als je maar wilt zoalng je embassy upgrade?
ik sta nog niet in d elijst van startpost maar ik ben dan ooknog bezig met resources op gang te krijgen dus echt een allience nog niet nodig gezien ik de 1e dagen niet kan worden aangevallen? (5 dagen ofzo?)
een embassy kan je maar tm lvl 20 upgraden, dus keer 3 is 60 personen max voor één alliantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 17-09 12:49

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Over een kwartier is m'n embassy klaar. Rogier, kun je me even uitnodiginen voor de alliance?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eb ff wat in elkaar geflatst. :Y)
Ik vind hem erg nuttig en goed :)

(het is overigens iulus, maar dan met hoofletter i aan het begin, niet Lulus :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

ik vind de grafiek ook zeer handig en nu weet ik ook dat er veel GoT'ers relatief dicht bij mij in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Worden er ook gebouwen en gesloopt als iemand je aanvalt, of worden alleen je resources gejat?
Mijn nickname in Travian is trouwens:
Herr Stuhl(-185 -21)
edit: ja dus als iemand met catapults aanvalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Icingdeath op 18-09-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

ik verwacht van niet, maar ik weet het niet zeker.

Best lastig dat je steeds je bevoling moet voeden met graan. Dan houd bij mij erg op maar is ook wel weer leuk. Kost het ook graan als je een leger wilt onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Coldcat schreef op zondag 18 september 2005 @ 09:17:
ik verwacht van niet, maar ik weet het niet zeker.

Best lastig dat je steeds je bevoling moet voeden met graan. Dan houd bij mij erg op maar is ook wel weer leuk. Kost het ook graan als je een leger wilt onderhouden?
Ik denk dat het gewoon 1 graan per eenheid kost..., opzich wel lekker makkelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

dat kost dan behoorlijk wat voor een groot leger :). Zal eerst maar eens alles op 1 proberen te krijgen anders ben ik zeker na een week niet veel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk nu dat alles op 1 krijgen toch niet helemaal werkt... Ik heb nu 4x L1 clay pit, 6x L1 farm, 3x L1 woodchopper, en 2x L1 mine. Qua resource-inkomsten is dat voorlopig ongeveer de juiste verhouding, maar ik krijg echt te weinig wheat. Morgen 3 L2 farms en een L1 iron mine bouwen, dan heb ik overmorgen weer de juiste verhouding aan grondstoffen om mijn laatste L1 velden te upgraden, en een paar L2s neer te zetten. Maar nu eerst sparen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Laatst online: 17-09 17:27

[afbeelding]
dan zal ik ookmaar mijn coordinaten geven (-171|71) vlakbij Heephstan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Preddie schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:27:
[...]

Vind ik niet, dit forum is prima voor dit soort dingen, en andere zaken (zoals elkaar hulp vragen etc op kleine schaal) kan via je alliance...
Ik zei dit trouwens, omdat ik ook vind dat we deze thread levent moeten houden voor nieuwe intreders tot het spel :-) Een apart forum is wel handig idd. voor het overzicht en zaken die anders een opsomming worden....

[ Voor 5% gewijzigd door Paniohitus op 18-09-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 08:22

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Iedereen is me vergeten. ;) Mijn coordinaten zijn (-127|-130) dus in een deel waar relatief weinig GoTters zijn. Ik zit nu maar te concentreren op de resources. Ik begin het spel nu meer te snappen en heb teveel gebouwen gemaakt in het begin. Maar goed... Probeer alsnog alle resource productie op tenminste 20 te zetten.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

die fout had ik ook gemaakt alleen heb ik de gebouwen toch nodig later :)

En misschien is het wel handig mocht mijn productie scheef gaan trekken dan gooi ik het tenminste niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cool ik ook mee doen!

[ Voor 74% gewijzigd door maratropa op 22-09-2005 19:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Heb ook maar effe een accountje gemaakt. Ik zie al gelijk een Got'er zitten op mijn map. (Outerspace) Begint in mijn map best druk te worden.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Ik heb even een forum standaard ingericht, als je nog iets mist kan je het daar posten. Ik zal vanmiddag ook even een standaard website bouwen met noodzakelijke informatie ed :P

Forum is al te bezoeken op: deltagoodremfan.com of avilontech.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

ik heb me geregistreerd, het werkt goed :D

[ Voor 26% gewijzigd door Coldcat op 18-09-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Perfecte map, als het niet teveel moeite is voor je om hem regelmatig te updaten zou ik hem graag vaker langs zien komen.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:57:

Verder denk ik dat alliances op basis van districten leuk zijn, maar misschien is het nog beter om alle mensen die enigzins bij elkaar in de buurt liggen in 1 alliance te gooien. Dan zijn misschien niet alle alliances even sterk, maar je hebt toch niet zoveel aan mensen die heel ver weg liggen. En daar komt nog bij dat je via het forum en de site ook altijd aan andere alliances van de GoT-groep hulp kan vragen.

Overigens kunnen we altijd de alliances nog fuseren in een later stadium. Er zullen vast wel spelers afvallen, en een hoger lvl embassy wordt ook steeds beter betaalbaar.
Vind ik een iets minder idee, lijkt me toch leuker om een maximaal van 4 alliances te hebben. Dit lijkt me een stuk gezelliger, orderlijker (anders gezegd de acties zijn beter te coordineren en foute acties die de GoT reputatie kunnen aantasten kunnen dan sneller voorkomen worden) en de buitenwereld ziet ons als 1 groot collectief ipv allemaal losse cellen.
RonaldMade schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:25:
Ik heb even een forum standaard ingericht, als je nog iets mist kan je het daar posten. Ik zal vanmiddag ook even een standaard website bouwen met noodzakelijke informatie ed :P

Forum is al te bezoeken op: deltagoodremfan.com of avilontech.net
Okee ik ben overtuigd, een apart forum is zeker een uitkomst. Ik denk dat wij hem echter nog niet moeten gebruiken. Laten we eerst alles maar op GoT houden, beetje de mensen warm maken voor het spel zodat wij meer spelers krijgen. Zodra je op een ander forum zit dan zakt de thread gemakkelijk naar beneden.

Als laatste nog een verzoek aan Rogier, er komen steeds meer nieuwe spelers, het zou ideaal zijn als die nieuwe de gaten in de map een beetje zouden opvullen. Zou je in de startpost ongeveer bij de link kunnen aangeven dat mensen voor de regio noord-oost of zuid-west moeten kiezen. Zorgt voor een wat meer verspreid geheel.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 11:12 . Reden: zondagochtend spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
Ik denk dat een apart forum + topic op GoT zeker ook handig kan zijn. Hier veelal voor kennismaking met het spel bij de Gotters en wat discussie, en het aparte forum kan waarschijnlijk handiger zijn voor de diepgaandere discussies zoals over de alliances :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik een iets minder idee, lijkt me toch leuker om een maximaal van 4 alliances te hebben. Dit lijkt me een stuk gezelliger, orderlijker (anders gezegd de acties zijn beter te coordineren en foute acties die de GoT reputatie "aantast" kunnen minder snel voorkomen) en de buitenwereld ziet je als 1 groot collectief ipv allemaal losse cellen.
Het hoeven er dan ook niet perse meer dan 4 te zijn. Het lijkt me alleen logischer groepen mensen een beetje te bundelen, dan precies grenzen te trekken op de kwadranten en daardoor hier en daar misschien wat onlogische verdelingen te maken.

Verder, gladiool, goed om te zien dat er nog iemand op loopafstand bij gekomen is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 14-09 17:54
Een nieuwe Romeinen stam opgericht op 181|-53 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik doe ook mee, gewoon om even te kijken of het wel wat is. Tot nu toe wel eigenlijk, alhoewel ik de website nu nog beetje onduidelijk vind, maar went wel denk ik... :)

Mijn in-game nick is GJ-tje en ik zit op locatie (-140 | 126) :)

Ik ben nu trouwens een Cranny aan het bouwen, maar is dat wel zo verstandig? Want kan je er wel alle grondstoffen in opslaan? :?

De reden dat ik Cranny's bouw is omdat je spullen dan niet of slecht gejat kunnen worden, ook al kan je dan volgens mij wel minder er in opslaan, in vergelijking met een warehouse...

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:03:
[...]

Het hoeven er dan ook niet perse meer dan 4 te zijn. Het lijkt me alleen logischer groepen mensen een beetje te bundelen, dan precies grenzen te trekken op de kwadranten en daardoor hier en daar misschien wat onlogische verdelingen te maken.

Verder, gladiool, goed om te zien dat er nog iemand op loopafstand bij gekomen is! :)
ohw zo, ik dacht dat je een stuk of 10 alliances bedoelde. Hier heb ik niks op tegen, kwadranten maken de indeling van alliances toch wat inflexibel.

Ook even snel gekeken wat de Fee's ongeveer worden, de gegevens heb ik van http://www.paulis-fahrschule.de/tmc.html en ik ga uit van 2 lvl2 crop om de gebouwen te ondersteunen:

lvl5 15 man 110 90 90 45
lvl7 21 man 150 110 120 60

Hoe lijkt dat, volgens mij zijn dit wel redelijke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Waar haal je dat Grafikpack?
Schijnt het sneller te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ben al een tijdje lezer van tweakers maar vanwege dit spel me toch maar even aangemeld.

Wou iig alvast even melden dat mijn naam in de starttopic verkeers staat geschreven. Er staat nu "Brother" maar dat moet Brother dt zijn.
Als iemand dat zou kunnen en willen veranderen zou dat fijn zijn. Lijkt me voor iedereen wel wat duidelijker wie ik dan echt ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
SH4D3H schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:37:
Waar haal je dat Grafikpack?
Schijnt het sneller te maken :P
Is op het forum van travian te vinden, moet je daar even op zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag al een paar keer een voor/nadelen stukje langskomen. Ik heb hem even wat uitgebreid want ik miste een paar punten.

1: er komt 1 grote alliancie.

voordelen
-iedereen bij elkaar, wat natuurlijk gezellig is
-1 groot blok voor de buitenwereld

nadelen
-lastig te organiseren
-lastiger om hulp te krijgen
-extreem hoge fee's (entreekosten)
-een maximum van 60 leden

2: een GoTr en een Got
mensen die pas er bij zitten komen in GoTr na een tijd mogen ze naar GoT

voordelen
-1 alliancie met minder goede spelers en 1 met echt goede spelers
-de gevorderde spelers hoeven zich niet druk te maken om de kleinere
-beter te organiseren

nadelen
-hoge fee's (tenzij er meerdere GoTr's komen)
-de newb's missen wat wijze raad en ondersteuning
-lastiger om hulp te krijgen

3: ieder district krijgt een eigen alliancie
voordelen
-Goed te organiseren
-Gemakkelijk hulp krijgen
-lage fee's

nadelen
-het mist waarschijnlijk wat gezelligheid

Als jullie nog voor of nadelen hebben laat maar weten, dan zet ik ze erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij punt 1 niet de alliantie met meer man runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:13:
Kan je bij punt 1 niet de alliantie met meer man runnen?

is dat een voor of nadeel? :)

Verduidelijk het nog ff en ik knal hem erbij.

Volgens mij was ik wat te snel met reageren. Ja tuurlijk kan je bij een grote Alliance een goede hierarchie gebruiken (je zla zelfs wel moeten). Maar dan nog is het moeilijk om gehoord te worden als je nummer 54 bent. Daarnaast zijn topzware organisaties ook altijd een beetje star en vol tweestrijd. Maar het is een manier.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik vind de verdeling tussen Gotr en GoT niet goed, want je krijgt dan echt een verdeling tussen de beginners en degene die er al langer inzitten. Uiteindelijk zit GoT toch wel vol... waar moet GoTr dan heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beslissingen zullen wel trager genomen worden denk omdat je eerst iedereen ingelicht moet hebben.

voordeel is dan wel weer dat je niet (maar da's logisch) ontzettend veel in je eentje moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stemming op het andere forum geeft ondertussen wel een duidelijke meerderheid voor een districtenstelsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
@ sparkx

dit lijstje had ik ook mijn hoofd zitten. Alleen denk ik dat het nog niet veel zin heeft om een besluit te nemen. Ik zal mijn embassy nog niet vergroten (zit nu op 15) totdat we weten hoe we het gaan verdelen. Het probleem is nu dat we op dit moment 47 spelers hebben waarvan 13 in een alliance. Iedereen heeft een mening (en een verschillende mening). Het lijkt mijn verstandiger dat bijvoorbeeld 5 mensen onderling gaan discussieren over de opties. En dat daaruit een besluit wordt gevormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:56:
De stemming op het andere forum geeft ondertussen wel een duidelijke meerderheid voor een districtenstelsel...
ik zal me ook ff registreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier V schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:59:
@ sparkx

dit lijstje had ik ook mijn hoofd zitten. Alleen denk ik dat het nog niet veel zin heeft om een besluit te nemen. Ik zal mijn embassy nog niet vergroten (zit nu op 15) totdat we weten hoe we het gaan verdelen. Het probleem is nu dat we op dit moment 47 spelers hebben waarvan 13 in een alliance. Iedereen heeft een mening (en een verschillende mening). Het lijkt mijn verstandiger dat bijvoorbeeld 5 mensen onderling gaan discussieren over de opties. En dat daaruit een besluit wordt gevormd.
Op het andere forum loopt nu een poll en ik denk dat we ook maar zo moeten beslissen, de alliance moet tenslotte de vorm hebben zoals de meerderheid het wil. Qua uiteindelijke invulling, regels enzo vind ik je plan wel goed, dat kan je niet pollen, daar moeten gewoon 5 wijze mensen over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Heb me ook maar even op het alliance forum geregistreerd.
Embassy is over 20 minuten klaar....

Coords zijn 88 | - 158

[edit]

Zo, embassy af.. mag ik een invitation? O+

[ Voor 20% gewijzigd door NG op 18-09-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de nieuwkomers bouw geen gebouwen in het begin. Geen embassy, geen schuren, geen opgewaardeerde mainbuildings. Elk gebouw wat je eerst bouwt geeft alleen maar vertraging over een dag.

offtopic:
volgens mij moeten we noordwest en zuidoost maar zo een mooie bold stijl gaan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste update! :Y)
Opnieuw alleen met de gebruikers die in de startpost staan.

Afbeeldingslocatie: http://map.travia.nl/TravianGoTklein.png
(het is overigens iulus, maar dan met hoofletter i aan het begin, niet Lulus )
Aangepast :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Laat ik m'n gegevens dan ook maar even geven, voordat iemand van hier denkt 'goh, laat ik die coords maar even aanvallen' :+

Bleet's Village
-147 | -112

Ik heb nog geen embassy, ben nu nog steeds bezig met resources en daar hou ik het ook eerst even bij.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
Velden
* Wood:4 * level 2
* Clay: 4 * level 2
* Iron: 4 * level 2
* Crop: 6 * level 3

Dorp
* Wall = Level 1
* Barracks = level 2
* Marketplace = level 3
* Warehouse = level 3
* Rallypoint = level 2
* Cranny = level 3
* Granary = level 3
* Embassy = level 2
* Main Building = level 5

Leger
5 Legionairs

Nu ben ik voornamelijk bezig met raiden en upgrading

[ Voor 3% gewijzigd door orionpax op 18-09-2005 22:41 . Reden: Update van Velden ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ kwijl. Hoelang duurt dat nou, voordat je zo iets hebt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
17 dagen was het bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

embassy is eindelijk gebouwt.
(101|-152)
Jacman en m'n dorp heet Seharrim

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik ga soon ook maar een aan embassy beginnen voor het alweer vol zit :+

netjes orionpax, 17 dagen... hmz meot te doen zijn ja :p
zo snel i keen redelijk leger heb is eht eerste wat ik doe me buren weg pesten.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook maar eens begonnen, ik zit op (31|185)

Lijkt me wel een grappig spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:39:
De eerste update! :Y)
Opnieuw alleen met de gebruikers die in de startpost staan.

[afbeelding]

[...]

Aangepast :+
mijn naam staat er niet bij :o :o :o

dat roze omgekeerde vierkantje boven Gizz is van mij, alleen staat er geen naam bij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28

Pyrus

Hardknock life

Euj, ben ook bezig :D
Zit zelfs bij een GoT'er in de buurt :P
Nog geen embassy, wel wat andere dingetjes (d'oh, bad move). Nu eerst bezig met resources.
Naam: Pyrus
* Pyrus zwaait naar Nick_S

[ Voor 8% gewijzigd door Pyrus op 18-09-2005 18:47 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:01:
ik ben ook maar eens begonnen, ik zit op (31|185)

Lijkt me wel een grappig spel :D
He das leuk, bijna buren :)

Ik ben ook gister begonnen, zit op (33|182).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn naam staat er niet bij :o :o :o
dat roze omgekeerde vierkantje boven Gizz is van mij, alleen staat er geen naam bij :X
Nu wel tevreden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

ja :9~

heb zelfs een mooiere kleur gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

offtopic:
Zet mij er ook eens bij! :P

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik speel het ook, heb nog geen Embassy. Mijn coordinaten zijn 141|123.

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:12
Ook al een dagje begonnen! Embassy duurt nog even, maar komt er zeker aan.. Tis SnoF's Village en ik zit op (184 | -24). Ik weet niet waarom maar de simpelheid werkt toch een soort van verslavend! :9~
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.