Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:24:
[...]
In onderstaande tabel treft u de uitkomsten van de berekeningen aan.
Dit is de volgens het rekenprogramma geschatte maximaal haalbare snelheid op uw ADSL-lijn:
Geschatte maximaal haalbare snelheid
Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 3200 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 333 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 768 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 80 KB/sec (kbps)
De geschatte maximaal haalbare snelheid:
Download: 3200.00 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 333 KB/sec (kbps)
Upload: 808.42 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 84 KB/sec (kbps)
Bij je huidige snelheid moet je niet uit dat lijstje kiezen, dat is slechts voor de absolute A-technische mensen die er geen verstand van hebben. Wat je moet invullen bij de huidige snelheden is zoals inderdaad de poster hier boven omschrijft de snelheid die je op dit moment praktisch haalt. Dus die 2000 en 400 kbps. Alleen dan klopt de rekenmethode.
De verwarring ontstaat vermoedliejk omdat ik wél goed lees: het schaap dat dit ding geschreven heeft heeft effies vergeten dat kbit/sec en KB/sec iets anders is. De gangbare norm is dat kb kilobitjes zijn en kB kilobytejes.
Bèèèh, ik ben dat schaap.

Dat is dan een foutje van mij. Ik ben ook niet helemaal thuis in het hoofletetrgebruik daar van en we hadden er nog geen commentaar op gekregen tijdens vorige verhogingen. Misschien dat slaay (de eigenaar van site) het even kan weghalen of verbeteren.
Overigens klopt er dan og geen zak van de uitkomsten, want hij die goed gelezen zou hebben (ahem, kuch kuch, nofi) zou gezien hebben dat van de 3200 kbps en 768 kbps ik maar 2000 kbps rn 400 kbps in gebruik heb, in geen van beide gevallen komt dat dus zelfs maar een klein beetje overeen met de mogelijkheden die door het modem gerapporteert worden.
Ik snap niet helemaal wat je hier bedoeld. Maar het moge wel duidelijk zijn voor iedereen dat jij aan het maximum van je lijncapaciteit zit.
Ik klaag verder niemand aan en ik was ook nog niet eigenwijs, ik vroeg gewoon of dat het wel klopte, wat daar uit kwam, omdat die waardne in geen enkele relatie tot de werkelijkheid staan. Dat had jij kunnen lezen. Maar weet je wat, laat maar ik zoek het zelf wel uit want aan zulke opmerkingen als jij daar maakt heb ik geen zak.
NOFI overigens.
Hetklopt wel wat je daar zag, maar je vulde de verkeerde gegevens in. Vul dus bij "Huidige downloadsnelheid:" 2000 in en bij "Huidige uploadsnelheid:" 400 in.
Maar gezien je percentages die je eerder noemt zal hooguit 1 van de 2 een piep klein beetje hoger worden als delijn echt 100% gebruikt zal worden.