KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.628 views sinds 30-01-2008

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Copycat schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:32:
[...]

Was waarschijnlijk in een stad waar alleen al meer aansluitingen liggen dan in heel NL :?
Dus dan kun je de rest vast wel zelf verzinnen
Viel wel mee hoor, was in een kleine stad genaamt Greenwich, Conneticut, 40 minuten buiten New York. Redelijk dure plek, waar de huizen ook niet echt naast elkaar staan.
En toch kabelinternet, goede snelheid, goede prijs.
Mensen in NL denken vaak dat de prijs die ze betalen fair is, maar KPN maakt niet voor niks zoveel winst elk jaar, rond de 1 miljard afgelopen jaar?
Prima dat ze winst maken, dat is de doelstelling van elk bedrijf, maar Nederlanders moeten echt meer waar voor hun geld proberen te krijgen. KPN is jaren een soort sociale werkplaats geweest, net zoals elke overheids monopoly.
Voor concurrenten is het niet slim om superveel onder de marktleider te gaan zitten, maar net genoeg om klanten wel over te halen om over te stappen, niet zoveel dat KPN ze irritant gaat vinden en ze kapot maakt. Don't ruin the status quo!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Just asking: met die DSL centrales. Hoe zit het nou?

ALCB = Alcatel (pingtijden ok, meestal fast)
GSPN = Globespan (afhankelijk van config hoge ping, meestal interleaved)
..vul aan :)

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vraag me af of KPN (of de providers) klanten met een Extra abonnement tegemoet zal (zullen) komen met een aanbieding voor een ADSL2+ geschikt modem. Wat zouden ze er anders aan hebben om de snelheid te verhogen als veel mensen er toch niks aan hebben wanneer ze niet willen investeren in een nieuw modem? Slechts voor nieuwe abonnees en mensen die reeds over een geschikt modem beschikken is de verhoging dan nuttig.
Glottis of Xanadu schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:43:
Mensen in NL denken vaak dat de prijs die ze betalen fair is, maar KPN maakt niet voor niks zoveel winst elk jaar, rond de 1 miljard afgelopen jaar?
offtopic:
9,5 miljard verlies in 2002...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
jarnotjuh schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:24:
[...]

Thx voor je info, ik heb het even bekeken en dit krijgi k eruit:

Near end failures since reset
Errored seconds: 9998 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 252 seconds

Pff, da's wel erg veel :P. Dit is dus voor download. De rest van de errors staan allemaal op 0.

Far end failures since reset
Errored seconds: 32 seconds
En dit is voor de upload.

Duration 30d 00:59
Da's me uptime nu van me modem.

Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 10085
Received HEC : 2485
Gezien deze gegevens:
Errored seconds: 9998 seconds
en deze gegevens
Received CRC : 10085
Received HEC : 2485
(vooral CRC) denk ik dat je modem de grootste moeite zal hebben die plm. 4,5Mbit vast te houden.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
hmmz, ik wilde binnenkort overschakelen naar wanadoo family omdat deze voor een lagere prijs 25% meer snelheid aanbood (ik heb nu een basic abbo)

dit gaat nu dus lekker dubbelop :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:58:
[...]

Gezien deze gegevens:
[...]

en deze gegevens

[...]

(vooral CRC) denk ik dat je modem de grootste moeite zal hebben die plm. 4,5Mbit vast te houden.
Dat wil dus zeggen dat ik corrupte data krijg ofzo? Of heeft deze CRC niets met CRC van data te maken? Als dat het wel is, ik heb echt nog NOOIT gehad dat ik een corrupt iets downlaod, van een site ofzo. Dus dat zit wel snor. (8>
Maarja, we zullen wel zien, gaat het niet, dan maar downgraden.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Zoals te doen gebruikelijk belooft KPN niets ten aanzien van de werkelijk te behalen snelheden en maakt het bedrijf voorbehouden voor beperkingen door apparatuur en de afstand van de klant tot de centrale. Met name de Extra-klanten zullen, om de beloofde 12Mbps te kunnen gebruiken, moeten overstappen naar ADSL2+-apparatuur; toch meldt de KPN-site dat klanten 'niets hoeven te doen'

staat letterlijk op de frontpage...

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmuz op 10-09-2005 19:54 ]

Verwijderd

Dokken voor een adsl2+ modem is blijkbaar 'niets doen' ...

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:14:
Geachte Planet,

Even als reactie op uw voorgaande e-mail.

Ik wil A.U.B vooral veel meer Upstream want die is nog steeds belachelijk traag en ook meer downstream niet meer nutteloze services waar ik niks aan heb.

Dus als je echt iets voor je klanten wil doen doe dan meer Bandbreedte en verspil geen geld meer aan Extra services zoals Firewall (Die zit al in Windows en op mijn Router) Virus scanner (Hebben we al lokaal op de PC) Music Stream (Zolang die gebruiks vriendelijkheid nog niet echt geweldig is en die password beveiliging erop zit zodat je elke keer een passw op moet geven is dit ook niet echt interessant)

Ik moet zeggen erg tevreden te zijn over planet wat betreft betrouwbaarheid en kwaliteit maar Bandbreedte met name de Upstream dat is waar het om gaat bij ons klanten.

Ik waarschuw u met name voor Versatel die zijn nu al ADSL2+ ready ik hoop planet ook binnenkort anders gaat het Planet heel wat klanten kosten zeker met deze ludieke actie door kortingen af te schaffen.

Planet wordt wakker A.U.B.

Met vriendelijke Groet,

PJ Baas
Ok... denk je serieus dat zo'n mailtje wat bereikt? Denk je dat je terecht komt bij de Strategic Planner van KPN Internet die naar aanleiding van je mailtje denkt: OH MY GOD, hij heeft gelijk, we moeten wakker worden! Snel! We gaan ook ADSL2+ aabieden, want we zijn gewaarschuwd voor Versatel!

Even serieus, je mailtje belandt dus op de (externe) helpdesk van Planet Internet, waar een 20 jarige uitzend-student om je mailtje gniffelt en een of ander suf antwoordje terugstuurt. Niet omdat het hem niet kan schelen (ook wel een beetje eigenlijk), maar omdat hij ook geen plek heeft om door te dringen bij de echte grote jongens, die de beslissingen maken.

Verder is een 'ik wil dit en ook wat van dat'-constructie nooit handig en je interpunctie kan ook beter.

Even wat anders:
De (tegenwoordig) door KPN geleverde Speedtouch 546 (wired), Speedtouch 580 (wireless, heeft wel firmwareupgrade nodig denk ik) en straks de 716 (wireless) ondersteunen ADSL2+. De 716 ondersteunt ook VOIP trouwens.

Verder denk ik dat KPN je de keuze zal bieden of je wel of niet naar ADSL2+ wilt of iets dergelijks. Ze zullen vast wel een fatsoenlijke oplossing hebben bedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 10-09-2005 20:24 ]

• Joen
jarnotjuh schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:20:
[...]

Dat wil dus zeggen dat ik corrupte data krijg ofzo? Of heeft deze CRC niets met CRC van data te maken? Als dat het wel is, ik heb echt nog NOOIT gehad dat ik een corrupt iets downlaod, van een site ofzo. Dus dat zit wel snor. (8>
Maarja, we zullen wel zien, gaat het niet, dan maar downgraden.
Jij zelf ontvang niet of nauwlijks corrupte data op je PC (ook weer afhankelijk van je apparatuur in je eigen huis), maar je modem ontvangt wel corrupte data van de telefoonlijn af en moet daarom een verzoek opnieuw verzenden om goede data binnen te krijgen. Die getallen die je daar ziet staan vertellen je hoe vaak je modem dat heeft moeten doen.

Ik heb zelf het idee dat met die hoge aantallen bij CRC errors e.d. icm met die grote hoeveelheid "errored seconds" je verbinding behoorlijk moeilijk overeind blijft als je 4,5Mbit gaat krijgen.
Echter, alsik jou was zou ik het wel een tijdje proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

JeroenM_tbs schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:30:
[...]

Ik had een rekenprogramma geschreven en die stond toen op http://www.ikhebbreedband.nl wat nu http://www.dslportaal.nl geworden. Ze hebben echter last van een paar krakers gehad en waarschijnlijk is mijn rekenprogramma daar ook verdwenen. Gelukkig heb ik het zojuist nog weer kunnen vinden en ik probeer het op http://www.adslcentrale.nl/speedtouch oid te laten zetten. De eigenaar van http://www.adslcentrale.nl zit op het moment op zijn werk en tevens wordt de site verhuist naar een andere server waar door het bijwerken van de website eventjes kan duren.

[...]

Ik zal het even doorgeven. Let wel dat op dit moment de site nog geen nut heeft. Alle nu ingevoerde data wordt rond november weer gewist.

Edit:

[...]

Praktisch gezien volgens mij niet veel, maar de theoretische uploadsnelheid van de meeste Annex B ADSL-modems (ADSL over ISDN dus) is 640kbps ipv de 1024 dat ADSL maximaal kan halen. Ik zelf zit overigens met ASL over ISDN nu op 768kbps, dus de theoretische maximum uploadsnelheid van mijn modem (Speedtouch 510i) klopt niet echt.
De test is weer online op http://www.dslportaal.nl/snelheid/ ;)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Ik zit nu een beetje te kijken naar een vervangende modem. En dan het liefst ook gelijk eentje met VOIP,QOS, VPN, Firewall, Wireless en een Switch (wel alles over ISDN). Nu heeft Thomson (alcatel) nog geen modems die dit kunnen (de 716 is er alleen in analoge uitvoering)
Ik zit nu te kijken naar de Billion Bipac 7402VGP met de specsheet. Hij komt ook als aanbevolen uit een aantal reviews vanwege de uitstekende snelheden over langere afstanden.

Ik zit zelf op 812m van de centrale, maar haal vaak maar 600KBps terwijl de modem wel op 7200 in trained soms. Ik heb toch het idee dat mijn Zyxel daar ook deels voor verantwoordelijk is.

Andere mensen die op zoek zijn naar een nieuwe modem ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, net vorige week overgestapt van HCC!Net ADSL Lite (1600/512; 34,95) naat HCC!Net Adsl L (4096/1024; 29,95) via Tiscali. Ik ben bij HCC!Net gebleven omdat ik midden in m'n contracttermijn van 1 jaar zat.

Ik vind de up ook belangrijk dus ik heb geen spijt van de overstap, maar als ik van de snelheidsverhoging had geweten, dan was ik denk ik wel bij KPN gebleven. Hebben ze dus net te laat gereageerd op alle aanbiedingen (van met name Tiscali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:46:
Nou, net vorige week overgestapt van HCC!Net ADSL Lite (1600/512; 34,95) naat HCC!Net Adsl L (4096/1024; 29,95) via Tiscali. Ik ben bij HCC!Net gebleven omdat ik midden in m'n contracttermijn van 1 jaar zat.

Ik vind de up ook belangrijk dus ik heb geen spijt van de overstap, maar als ik van de snelheidsverhoging had geweten, dan was ik denk ik wel bij KPN gebleven. Hebben ze dus net te laat gereageerd op alle aanbiedingen (van met name Tiscali).
Je hebt nu toch een snellere verbinding dan de snelheid na de upgrade voor 5 euro minder per maand? Of zie ik dat nu verkeerd? Dan is je overstap toch gewoon in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kloppen de gegevens die die Speedtouch verzint wel? Ik heb waardes van 100% en 95% volgens dat ding, maar ik haal nu al maar 220 down en plusminus 40 kBYTE up, terwijl dat al 300+ en 76+ had moeten wezen. (Basic, xs4all). Dat er wat afwijking in zit snap ik wel maar ik vind dit nogal een behoorlijk stuk.

Of werkt dit testje niet met ADSL over ISDN? dat zou natuurlijk nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat je waardes van 100& en 95% hebt betekent dat je zowat aan de limiet van je lijn zit. Je telefoonlijn is òf te slecht òf te lang in afstand naar de telefooncentrale toe.
Die procenten zijn dus juist het bewijs van de langzame snelheden die je haalt.

Wat je nog zou kunnen doen is de telefoonsnoer tussen de ADSL-spltter en je ADSL-modem verkorten als die erg lang is. Dat sner mag voor optimaal resultaat zeker niet langer zijn dan 10 meter, moet twisted pairs bevatten, rond zijn en niet langs sterke elektromagnetische velden lopen.

Het rekenprogrammaatje werkt volgens wat testjes voor zowel ADSL over POTS als voor ADSL over ISDN. Na de aankomende snelheidsverhogingen kan ik pas met zekerheid zegen of de rekenmethode in de buurt komt met de praktijk aangezien ik straks ook aan de limiet van de telefoonlijn kom te zitten.

Mijn afstand is overigens ongeveer 2,8 tot 3,5KM van de telefooncentrale af en het telefoonsnoer tussen ADSL splitter en ADSL modem plm. 15 meter en plat. Ik heb ADSL over ISDN en haal atm netjes 3200/768 met ADSL Basic.

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 11-09-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
hij werkt hier niet met mijn 510v4 multi-pc modem. Als ik TD invoer krijg ik een unknown command error. :'(

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Te nieuwe versie misschien?
Het is in ieder geval wel getest met een SpeedTouch 510i v4.0.2.0.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
JeroenM_tbs schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:12:
De 2e stap klopt bij mij ook niet helemaal, maarja ik heb ook een ander modem/router... De tutorial kan ik wel aanvullen zodat hij ook met een Speedtouch 608 / 610 perfect werkt. Neem maar contact met mij op (zie profiel) als je interesse hebt.

EDIT: Foutje van mij, maakte een typfout :X
Tutorial werkt dus ook perfect met de Speedtouch 608 / 610 (i)

[ Voor 13% gewijzigd door Westereen op 11-09-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kan je die boel ook uitreken met een E-tech modem met de nieuwste firmware?
Zo ja, hoe?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Laatst online: 24-08 08:46
Hopen dat BBned ook snel gaat volgen! Want ik zit bij speedxs en wil ook wel sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Nu online
Er wordt hier steeds gezegd dat de snelheidsverhoging in November van start gaat.
maar zou het niet zo wezen dat KPN zo snel mogelijk probeert een bepaald aantal centrale's om te zetten naar ADSL2+ en dan start met de snelheidsverhoging?
Otewel: Hoe voorspoedig de migratie naar ADSL2+ gaat?
En dat ze zeggen, voor het einde van het jaar, als het zeg maar helemaal in het honderd loopt ze het nog in december kunnen doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Euhm, het upgraden naar ADSL2+ is al tijden bezig hoor! XS4ALL heeft al op 17 juni een melding gemaakt: http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen

De meeste centrales zijn zo'n beetje al aangepast. Waarom KPN dan toch nog ruim een maand laat zitten tussen de daadwerkelijke upgrade en de aankondigingn weet ik ook niet. KPN kennende doen ze de upgrade vaak wel vlot en zonder veel problemen (tenminste minder dan dat ik gehoord heb ij de andere ADSL leveranciers..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat houd trouwens operational mode in? bij mij staat er :2 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Ik kwam er net achter dat als ik mijn huidige xs4all basic wil downgraden naar een lite abonnement, dat ik dan de nieuwe abonnementstarieven ga betalen. Nu krijg ik nog een korting van 8,80 per maand omdat ik abonnee ben van voor februari 2004.

Downgraden levert dus niet zoveel op als ik verwacht had, ten eerste een eenmalige extra boete van 25 euro, ten tweede bespaar je maandelijks niet 20 euro, maar 12 euro (excl. btw) omdat de korting wegvalt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
uashy schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:31:
Ik kwam er net achter dat als ik mijn huidige xs4all basic wil downgraden naar een lite abonnement, dat ik dan de nieuwe abonnementstarieven ga betalen. Nu krijg ik nog een korting van 8,80 per maand omdat ik abonnee ben van voor februari 2004.

Downgraden levert dus niet zoveel op als ik verwacht had, ten eerste een eenmalige extra boete van 25 euro, ten tweede bespaar je maandelijks niet 20 euro, maar 12 euro (excl. btw) omdat de korting wegvalt :(
Je kunt het ook zo zien: nu krijg je gewoon (t.o.v. de nieuwe abonnementsprijzen) voordelig Basic. ;)

[sub]Gezien het feit dat de datakosten ook bij de KPN ISP's worden doorberekend. Daarom zijn de abonnementstarieven in februari 2004 bij XS4ALL ook verhoogd voor nieuwe abonnees. Jij betaalt dus nog niet voor de hogere kosten voor het dataverkeer.

[ Voor 16% gewijzigd door rclahsen op 11-09-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:20:
Dokken voor een adsl2+ modem is blijkbaar 'niets doen' ...
Leuk, dus ik kan weer iets van 60 euro of meer uittrekken voor een ADSL2 modem |:(
Ik heb dus Fast via Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:03:
[...]

Leuk, dus ik kan weer iets van 60 euro of meer uittrekken voor een ADSL2 modem |:(
Ik heb dus Fast via Planet.
Je hoeft echt geen ADSL2 modem te kopen, je kunt het ook zo laten.
De upgrade is gratis, dus je gaat er niet van achteruit.
KPN kan er ook niks aan doen dat de huidige ADSL snelheden niet hoger kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:17:
[...]

wat houd trouwens operational mode in? bij mij staat er :2 achter.
Prolly ISDN / PSTN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
IK hoop wel dat ik van kpn die 3 mbit verbinding krijg.
Omdat ik al vrij ver van de sentrale af lig heb ik al met mijn 1,6 mbit pieken en dalen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een algemeen vraagje. Heb er nog nergens iets over gelezen, maar net vertelde iemand mij op msn het volgende toen ik tegen hem zei dat ik KPN Direct Adsl Lite wilde kopen, icm mijn huidige Isdn lijntjes:
"
Ik heb al lange tijd Adsl Comfort van Planet. Ik heb ook Isdn liggen en gebruik dat gewoon voor telefoon en fax e.d. Maar ik betaal alleen 27 euro aan planet voor de Adsl Comfort verbinding. En dus verder niets meer aan KPN."

Nu mijn vraag: is dit mogelijk? (staat ook bij de specs op Planetsite: "KPN-deel ...€ :? )
Zo ja; dan schaf ik natuurlijk dat abo van Planet aan, en heb ik voor 27 euri p/m, een 6mbit ipv Direct Adsl van 29.95 p/m 3mbit.

Ik hoor t graag _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
tuurlijk betaal je nog wel aan kpn
die gast moet z'n factuur eens beter bekijken

zowiezo belbudget of belbasis en hoogstwaarschijnlijk ook nog de andere helft van je adsl abbo

[ Voor 40% gewijzigd door Striker2k2 op 11-09-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet = kpn?

Volgens mij wel toch? KPN had een tijdje geleden HetNet opgekocht

Toch :D

/me moet beter zoeken

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:24:
Dat je waardes van 100& en 95% hebt betekent dat je zowat aan de limiet van je lijn zit. Je telefoonlijn is òf te slecht òf te lang in afstand naar de telefooncentrale toe.
Die procenten zijn dus juist het bewijs van de langzame snelheden die je haalt.

Wat je nog zou kunnen doen is de telefoonsnoer tussen de ADSL-spltter en je ADSL-modem verkorten als die erg lang is. Dat sner mag voor optimaal resultaat zeker niet langer zijn dan 10 meter, moet twisted pairs bevatten, rond zijn en niet langs sterke elektromagnetische velden lopen.
Volgens het rekenprogrammaatje betekent het dat ik juist 100% en 95% van de snelheid moet kunnen halen... dat lijkt me een imperfectie in het rekenmodel dan.

Ik kan de kabel tussen splitter en modem niet verkorten, maar kan wel de kabel tussen splitter en buitenmuur aanzienlijk inkorten, die blijkt zeg maar 50 meter opgeboste onzin in de spauwmuur te bevatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:20
Hmm, dat wordt voor mij nieuw kabeltje trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
zou Tiscali volgen bij deze meldingen van KPN?
hun basis abo is nu 6 mbit en die van tiscali 4mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af, kan mijn modem het wel aan.
Ik heb zelf hccnetplus 8000 / 1024 ga dus naar 12 Mb / 1024 maar of mijn modem daar geschikt voor is???????
Heb een Speed touch home nog een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marco, die vraag wordt meerdere keren al beantwoordt.
Je modem kan het aan tot een max van 8mbit.
Wil je het maximale uit je verbinding halen, koop dan een modem dat geschikt is voor adsl2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:34:
Ik vraag me af, kan mijn modem het wel aan.
Ik heb zelf hccnetplus 8000 / 1024 ga dus naar 12 Mb / 1024 maar of mijn modem daar geschikt voor is???????
Heb een Speed touch home nog een oudere versie.
Ik zit hier met het zelfde probleem.
Ik merk niets van de verhoging maar in maart is het toch gebeurd en zeg ik mijn huidige dure ADSL op.
Vervolgens ga ik mijn ISDN af laten breken en eens kijken wat voor mogenlijkheden er zijn voor abbo's.
KPN is mij te duur in vergelijking tot anderen en wanneer ik nu nog een andere modem moet kopen om de werkelijke snelheden te halen voor die paar maanden is voor mij helemaal de lol er af.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:43:
Marco, die vraag wordt meerdere keren al beantwoordt.
Je modem kan het aan tot een max van 8mbit.
Wil je het maximale uit je verbinding halen, koop dan een modem dat geschikt is voor adsl2+
Oke dan hoor niet boos worden hoor. :*) Heb niet alles gelezen maar wel bedankt voor je info. Eens kijken wat ik eraan ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

woei, volgens die test kan ik bijna 8Mbit halen op mijn huidige modem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:33
test werkt bij mij niet op mijn speedtouch 510i v4 met firmware versie 4.3.1.5.0
td geeft al gelijk unkown command.
iemand die weet hoe het met deze firmware versie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06

Ik heb dit abo ook aangevraagd. Wat haal je voor down/up snelheden? En klopt het dat de overhead gecompenseerd wordtt bij Tiscali? Dat je modem dus hoger intraint dan 4096.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:59:
[...]

Volgens het rekenprogrammaatje betekent het dat ik juist 100% en 95% van de snelheid moet kunnen halen... dat lijkt me een imperfectie in het rekenmodel dan.

Ik kan de kabel tussen splitter en modem niet verkorten, maar kan wel de kabel tussen splitter en buitenmuur aanzienlijk inkorten, die blijkt zeg maar 50 meter opgeboste onzin in de spauwmuur te bevatten...
Nee, die percentages geven aan hoeveel procent van je lijncapaciteit op dit moment in gebruik hebt, niet wat ermaximaal te halen valt. Dus volg gewoon dat stappenplan en dan zie je vanzelf wat je maxmaal kunt halen. Diverse tests hebben dat al bewezen en ze klopten tot nu altijd al. Ach ja, goed lezen is ook een vak apart hoor. B)

Dus blijf dan maar lekker eigenwijs het verkeerde denken rechtszaken tegen KPN aanspannen. :z
Nofi overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 12-09-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Nu online
Ben echt benieuwd of het gerucht van November klopt...
Liever eerder natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

.
grizzlybeer:
Moest je dan geen boete betalen voor het overstappen van KPN naar Tiscali? Hccnet heeft mijn Basis van KPN gedowngrade naar Start ivm afstand tot centrale terwijl Tiscali wel gewoon ADSL L aanbiedt op mijn nieuwe adres. HCCnet geeft nl aan dat ik de resterende periode van het contract moet betalen.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Nu online
Trouwens, zou de upgrade Hier mee te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
TriplePlay oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima initiatief van KPN. Van mij hoeft de prijs zozeer niet omlaag als er snelheidsverhoging tegenover staat. Nog nooit problemen gehad met mijn verbinding, draait nu al maanden zonder uitval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Il Ljama schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:10:
[...]

grizzlybeer:
Moest je dan geen boete betalen voor het overstappen van KPN naar Tiscali? Hccnet heeft mijn Basis van KPN gedowngrade naar Start ivm afstand tot centrale terwijl Tiscali wel gewoon ADSL L aanbiedt op mijn nieuwe adres. HCCnet geeft nl aan dat ik de resterende periode van het contract moet betalen.
Ik gok dat je in het 1e jaar zit. Dat jaar heb je zowel een netwerk als ISP contract. Na het 1e jaar is kpn per maand opzegbaar en wordt het ISP gedeelte per jaar verlengd en kan je bij dezelfde ISP dus op een ander netwerk overstappen (met inachtneming van de opzegtermijn van een maand bij kpn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

JvS schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:25:
[...]

Ik gok dat je in het 1e jaar zit. Dat jaar heb je zowel een netwerk als ISP contract. Na het 1e jaar is kpn per maand opzegbaar en wordt het ISP gedeelte per jaar verlengd en kan je bij dezelfde ISP dus op een ander netwerk overstappen (met inachtneming van de opzegtermijn van een maand bij kpn).
Nope, gok nu een jaar of drie. KPN heeft het abonnement wel omgezet na mijn verhuizing van Basis naar Start per 9 juni. Ga hier even achteraan. Als ik op de HCCnet-site aangeef dat ik wil wijzigen, geeft deze aan dat ik resterende periode (9 maanden) als boete moet betalen.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, denk het wel. 3.2Mbit is niet snel genoeg om comfortable IP-TV te kunnen kijken. Ik weet niet of 6Mbit dat al wel is, maar het scheelt in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:40:
[...]

Ja, denk het wel. 3.2Mbit is niet snel genoeg om comfortable IP-TV te kunnen kijken. Ik weet niet of 6Mbit dat al wel is, maar het scheelt in ieder geval wel :)
4Mbps zou voldoende moeten zijn (toch nog geen HDTV), kwalitatief al beter dan kabel die ik er dan gelijk uit kan gooien... daaag UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
JeroenM_tbs schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:12:
Handige aanvulling misschien, voor de mensen met een SpeedTouch 510 v4.3

Telnet naar 10.0.0.138
Log in
Typ: debug
Typ: exec
Typ: sachem get_data near_line
Typ: exec
Typ: sachem get_data far_line

Nieuwe software, nieuwe commando's.. Heb me er ook de pokke naar lopen zoeken :Z

[ Voor 2% gewijzigd door AlterMann op 12-09-2005 18:14 . Reden: Lowercase lettertjes :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
BobR13 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:06:
[...]

Handige aanvulling misschien, voor de mensen met een SpeedTouch 510 v4.3

Telnet naar 10.0.0.138
Log in
Typ: Debug
Typ: Exec

Nieuwe software, nieuwe commando's.. Heb me er ook de pokke naar lopen zoeken :Z
ah thanks ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Humor k ben net één abonementsvorm omlaag gegaan, maar met deze snelheidverhoging zit k weer op het oude niveau.. behalve qua upload, maar wie weet gooien ze die op een dag ook nog wel weer ophoog :P

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:40
BobR13 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:06:
Telnet naar 10.0.0.138
Log in
Typ: Debug
Let dan wel op dat je debug en exec zonder hoofdletter doet, anders werkt het niet (bij mij tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
Mijn excuses, zal het even aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Tja, leuke snelheidsverhoging.

Maar het is nog geen 10mbit voor slechts 19,95 wat speedxs gaat leveren.
http://www.speedxs.nl/index/main/index

Ik zit nu met @home (grrrr = slecht!) en kan alleen adsl op kpn net nemen. Zit meer dan 3 km van centrale oid af. Weet dus niet of het voor mij dan verstandig is om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:09

ChangeLife4Ever

owned by above

---rrr--- schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:44:
Tja, leuke snelheidsverhoging.

Maar het is nog geen 10mbit voor slechts 19,95 wat speedxs gaat leveren.
http://www.speedxs.nl/index/main/index

Ik zit nu met @home (grrrr = slecht!) en kan alleen adsl op kpn net nemen. Zit meer dan 3 km van centrale oid af. Weet dus niet of het voor mij dan verstandig is om over te stappen.
maar daar zit niet die €99,95 per jaar aan "lidmaatschapkosten" in. Dat abbonement is dus effectief +/- €28!!

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
e.vanbeijnum schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:48:
[...]

maar daar zit niet die €99,95 per jaar aan "lidmaatschapkosten" in. Dat abbonement is dus effectief +/- €28!!
Ja ok, maar dan nog!! Als je kijkt wat ik nu moet betalen voor baggerslecht internet en uitermate slechte service bij @home. Maar ja, Essent staat ook bekend om haar goede service he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
weet iemand of deze verhoging ook voor business DSL geld? (komen ze morgen installeren op mn werk :P)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de test van http://www.dslportaal.nl/snelheid/ op mijn speedtouch 580i kan gebruiken ?

Alles werkt tot op het moment dat ik "sachem get_data near_line" probeer.

Dan zegt hij: "Unable to execute command: sachem get_data near_line"

Zelfde verhaal met far_line.

iemand een idee ?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Uptime: 0 days, 9:18:24 

Modulation: G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode] 

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 6.880 

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0 
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 20,0 / 37,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 5,5 
Vendor ID (Local/Remote): ALCB / BDCM 

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 
Loss of Link (Remote): 0 

Error Seconds (Local/Remote): 419 / 35 

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 
CRC Errors (Up/Down): 34 / 495 
HEC Errors (Up/Down): 17 / 358

Zijn dit normale waarden? Sinds de hardware/software in de nummercentrale is opgewaardeerd haalt het modem nog 'maar' 6.8 mbit. De upload is nog steeds 1 Mbit. Zou het zin hebben om een ander modem te proberen? Op het moment hangt er een ruim 2 jaar oude Speedtouch 510 aan. Dit voorjaar toen ik de wide-open lijn kreeg trainde het modem nog op 7.8 mbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het schijnt voor te komen dat dit weer wordt rechtgetrokken als je je modem ff opnieuw opstart, dat al geprobeerd? Dan nog hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
IJsbeer79 schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:35:
Het schijnt voor te komen dat dit weer wordt rechtgetrokken als je je modem ff opnieuw opstart, dat al geprobeerd? Dan nog hetzelfde?
Kan maar hoeft niet. SNR zit al op 't randje met 6dB dus zal niet hoger worden.

Misschien in je bekabeling verlies van signaal (waar vele meeste verliezen immers).

Upstream zit in de lagere frequenties, net boven telefonie. Downstream zit boven de upstream en heeft alle hogere frequenties in gebruik die dus eerder 'minder' werken door lijnlengte of verstoring.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 12-09-2005 22:47 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik zit ook op 6,8 mbit down nu zelfs reboot helpt niet :'(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.DMT Annex B  [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  1

Vendor                              Local           Remote
  Country             :               0f               0f
  Vendor              :             ALCB             ALCB
  VendorSpecific      :             0000             0000
  StandardRevisionNr  :               01               01

Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              6.0              7.0
Attenuation  [dB]     :             25.0             10.0
OutputPower  [dBm]    :             16.5             10.5

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            16301             6912
  Upstream            :             2264              960

Transfer statistics
  Total since power On              Cells             Kbit
    Downstream        :         107532098         45593568
    Upstream          :         165874219         70330576
  Current Connection
    Downstream        :         107530116         45592720
    Upstream          :         165874219         70330576
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :              173
      Received HEC    :               48
      Transmitted FEC :                0
      Transmitted CRC :                3
      Transmitted HEC :                0

Far End Failure
      No Failure
    Near end failure
      No failure
    Far end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures
      Loss of signal:         0 failures
      Loss of power:          0 failures
      Loss of link:           0 failures
      Errored seconds:        3 seconds
    Far end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds
      Loss of signal:         0 seconds
      Loss of power:          0 seconds
      Loss of link:           0 seconds
      Errored seconds:        0 seconds
    Far end failures current day
      Errored seconds:        0 seconds
    Far end failures previous day
      Errored seconds:        3 seconds
      Loss of frame:          0 failures
      Loss of signal:         0 failures
      Loss of power:          0 failures
      Errored seconds:      173 seconds
     Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds
      Loss of signal:         0 seconds
      Loss of power:          0 seconds
      Errored seconds:        2 seconds
     Near end failures current day
      Errored seconds:       49 seconds
     Near end failures previous day
      Errored seconds:      124 seconds

[ Voor 96% gewijzigd door Venxir op 12-09-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:47:
[...]

Kan maar hoeft niet. SNR zit al op 't randje met 6dB dus zal niet hoger worden.

Misschien in je bekabeling verlies van signaal (waar vele meeste verliezen immers).

Upstream zit in de lagere frequenties, net boven telefonie. Downstream zit boven de upstream en heeft alle hogere frequenties in gebruik die dus eerder 'minder' werken door lijnlengte of verstoring.
Vorige week is de downstream met ruim 500 kbit gezakt nadat KPN in de nummercentrale bezig is geweest. De remote vendor ID is nu BDCM ipv ALCB en blijkbaar 'klikt' het niet echt tussen het nieuwe Broadcom spul en mijn Speedtouch 510. Daarom dacht ik dat een ander modem misschien uitkomst zou kunnen bieden. Aan de bekabeling is verder niks veranderd. Zal eens kijken of ik van een kennis er eentje kan lenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat heb ik ook opeens, normaal stond er bij vendor: Alcatel Network en nu is unused vendor, ofwel niks ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
--------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
 Running Mode            :    G.DMT       State                : SHOWTIME
 DS Actual Rate          :  8000000 bps   US Actual Rate       :   960000 bps
 DS maximum Rate         :  9984000 bps   US maximum Rate      :  1024000 bps
 DS Path Mode            :        Fast    US Path Mode         :        Fast
 NE Current Attenuation  :    13.0  dB    Cur SNR Margin       :     7.0  dB
 DS actual PSDM(C)       : 00000006       US actual PSDM(R)    : 00003e77
 ADSL Firmware Version   : 40e2be29
-------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
 Far Current Attenuation :     6.5  dB    Far SNR Margin       :     7.0  dB
 CO ITU Version[0]       : b5004244       CO ITU Version[1]    : 434d544d
 DSLAM CHIPSET VENDOR    : < Unknown >
-----------------------------------------------------------------------------
 INTL, DSTREAM bytes/depth=   1, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
     , USTREAM bytes/depth=   1, symbols/codewords  =   0, latency= 0*0.25ms.
 CODE, DSTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword= 251.
       DSTREAM intl parity bytes=   0, intl codeword=   0.
 CODE, USTREAM fast parity bytes=   0, fast codeword=  31.
       USTREAM intl parity bytes=   0, intl codeword=   0.
 Setting>>
     FDQ : Enable, TCM : Enable, EC : Disable, Framing Mode : 3.
 Running>>
     FDQ :    Off, TCM : In Use, EC :    Off.
     DS : Framing Mode 3, US : Framing Mode 3.
 ADI ADSL Firmware Version: 40e2be29

dat zijn ook leuke waardes ;) mijn net nieuwe router/adsl modem combinatie :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:51:
Ja dat heb ik ook opeens, normaal stond er bij vendor: Alcatel Network en nu is unused vendor, ofwel niks ingevuld.
ja, das hier ook zo sinds een week of 2.
Heb een E-tech modem.
Merk zelf geen verschil in snelheid, maar heb dan ook een Lite abbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:51:
heb ik niet het is nog steeds: Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Nu online
Wat bedoelen ze met local vendor-id?
De modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
bij mij is mn upload omhoog ivm Adsl planet comfort, ik haal opeens 80 kb/s up ipv 74 :/

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tiduz schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:10:
bij mij is mn upload omhoog ivm Adsl planet comfort, ik haal opeens 80 kb/s up ipv 74 :/
Dat heeft dus niks met een upgrade te maken, die snelheid kun je met comfort gewoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hiermee moet ik het toch halen?
Maar volgens mij kan ik nooit 8Mbit/ 2Mbit halen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                     ATU-R UP       ATU-C DOWN
--------------------------------------------------
InSerialNumber         0              0
InVendorId           None             None
InVersionNUmber        0              0
CurrSnrMrgn           38    dB       23    dB
CurrAtn                0    dB        4    dB
CurrOutputPwr         24    dBm       0    dBm 
CurrAttainableRate     1,58 Mbps      6,65 Mbps
CurrStatus           noDfect         noDfect
ChanInterleaveDelay    0    ms        0    ms
ChanCurrTxRate       512    Kbps      1,6  Mbps
XhanPrevTxRate         0    Kbps      0    Kbps
ChanCrcBlockLength     0              0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Als ik dit zo zie:
Casema verhoogt internetsnelheden
Wanadoo gaat 20Mbit ADSL2+ voor 24 euro bieden

Loopt KPN dan niet erg veel achter? Bij Wanadoo moet die 20Mbit ADSL+ altijd €24 blijven als ik het goed heb gelezen. Iemand enig idee of KPN nog met een reactie komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik denk dat KPN het min of meer stilzwijgend en sowieso duurder (duurder is ook vaak kwaliteit) brengt. Je ziet nu al dat het ADSL Extra abonnement 12Mbit downstream heeft en dat dat alleen met behulp van ADSL2+ technologie kan worden gehaald.
Net zoals met ADSL1 denk ik dat KPN ook met ADSL2+ het voorzichtig aanpakt, ze willen zo veel mogelijk beperken dat ze de mensen "blij maken met een dooie mus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik betaal nu 40 Euro p/mnd voor 1.6mbit maar krijg daar wel veel service en extra's voor die je bij andere providers niet krijgt. Maar nu ik zie dat Wanadoo 24 Euro kost en dat je daar 20mbit voor krijgt... heb ik iets van... laat al die extra's maar zitten, en ik neem dan wel een paid newsserver erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsal
  • Laatst online: 27-08-2024
n00bs schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:28:
Ik betaal nu 40 Euro p/mnd voor 1.6mbit maar krijg daar wel veel service en extra's voor die je bij andere providers niet krijgt. Maar nu ik zie dat Wanadoo 24 Euro kost en dat je daar 20mbit voor krijgt... heb ik iets van... laat al die extra's maar zitten, en ik neem dan wel een paid newsserver erbij.
Ik snap jouw niet helemaal, als je voor een lagere prijs dezelfde (of zelfs meer) snelheid kunt krijgen, waarom zou je dat niet doen? Heb je bovendien nog 16 euro over voor evt. newsserver kosten...

Het is dat ik een gebied woon, waar (nog) geen Wanadoo netwerk beschikbaar is, anders had ik het direct gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:45:
[...]
Ach ja, goed lezen is ook een vak apart hoor. B)

Dus blijf dan maar lekker eigenwijs het verkeerde denken rechtszaken tegen KPN aanspannen. :z
Nofi overigens.

In onderstaande tabel treft u de uitkomsten van de berekeningen aan.
Dit is de volgens het rekenprogramma geschatte maximaal haalbare snelheid op uw ADSL-lijn:
Geschatte maximaal haalbare snelheid
Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 3200 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 333 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 768 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 80 KB/sec (kbps)

De geschatte maximaal haalbare snelheid:
Download: 3200.00 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 333 KB/sec (kbps)
Upload: 808.42 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 84 KB/sec (kbps)

De verwarring ontstaat vermoedliejk omdat ik wél goed lees: het schaap dat dit ding geschreven heeft heeft effies vergeten dat kbit/sec en KB/sec iets anders is. De gangbare norm is dat kb kilobitjes zijn en kB kilobytejes.

Overigens klopt er dan og geen zak van de uitkomsten, want hij die goed gelezen zou hebben (ahem, kuch kuch, nofi) zou gezien hebben dat van de 3200 kbps en 768 kbps ik maar 2000 kbps rn 400 kbps in gebruik heb, in geen van beide gevallen komt dat dus zelfs maar een klein beetje overeen met de mogelijkheden die door het modem gerapporteert worden.

Ik klaag verder niemand aan en ik was ook nog niet eigenwijs, ik vroeg gewoon of dat het wel klopte, wat daar uit kwam, omdat die waardne in geen enkele relatie tot de werkelijkheid staan. Dat had jij kunnen lezen. Maar weet je wat, laat maar ik zoek het zelf wel uit want aan zulke opmerkingen als jij daar maakt heb ik geen zak.

NOFI overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Upsal schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:33:
[...]

Ik snap jouw niet helemaal, als je voor een lagere prijs dezelfde (of zelfs meer) snelheid kunt krijgen, waarom zou je dat niet doen? Heb je bovendien nog 16 euro over voor evt. newsserver kosten...

Het is dat ik een gebied woon, waar (nog) geen Wanadoo netwerk beschikbaar is, anders had ik het direct gedaan.
Hij bedoelt volgens mij dat ie de extra's niet vind opwegen tegen de enorme snelheidswinst en lagere prijs, net als jij dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen is blij met de snelheid verhoging van KPN. :)
Alleen zou ik het niet erg vinden dat de abbo prijzen ook iets naar beneden gaan.
Vind een vaste lijn abbo á €9 pm ook een beetje overbodig... maarja, wie ben ik. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

meendering schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:46:
* woekele is blij met de snelheid verhoging van KPN. :)
Alleen zou ik het niet erg vinden dat de abbo prijzen ook iets naar beneden gaan.
Vind een vaste lijn abbo á €9 pm ook een beetje overbodig... maarja, wie ben ik. ;)
Daarvoor is toch http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm

:D

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:24:
[...]

Dit is de volgens het rekenprogramma geschatte maximaal haalbare snelheid op uw ADSL-lijn:
Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 3200 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 333 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 768 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 80 KB/sec (kbps)

De verwarring ontstaat vermoedliejk omdat ik wél goed lees: het schaap dat dit ding geschreven heeft heeft effies vergeten dat kbit/sec en KB/sec iets anders is. De gangbare norm is dat kb kilobitjes zijn en kB kilobytejes.

Overigens klopt er dan og geen zak van de uitkomsten, want hij die goed gelezen zou hebben (ahem, kuch kuch, nofi) zou gezien hebben dat van de 3200 kbps en 768 kbps ik maar 2000 kbps rn 400 kbps in gebruik heb, in geen van beide gevallen komt dat dus zelfs maar een klein beetje overeen met de mogelijkheden die door het modem gerapporteert worden.

Ik klaag verder niemand aan en ik was ook nog niet eigenwijs, ik vroeg gewoon of dat het wel klopte, wat daar uit kwam, omdat die waardne in geen enkele relatie tot de werkelijkheid staan. Dat had jij kunnen lezen. Maar weet je wat, laat maar ik zoek het zelf wel uit want aan zulke opmerkingen als jij daar maakt heb ik geen zak.

NOFI overigens.
Je hebt de verkeerde huidige down- en uploadsnelheden ingevuld.
Jij hebt gekozen voor de huidige basic snelheden, maar jij moet daar in kbits los invullen wat je ECHT haalt.

En dan klopt ie echt hoor.

die 100% wil zeggen dat je al aan je maximum zit.
100% van 200 is toevallig 200, dus ik kan je geruststellen, je zal nooit meer halen...

ikzelf zit op 2-3 km en kan 7,8mbit down en 1mbit up halen, dus ik ben dik tevreden :P

[ Voor 3% gewijzigd door elvis84 op 14-09-2005 00:14 ]

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Joen
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:24:
[...]

Uw huidige snelheid:

Bij je huidige snelheid moet je niet uit dat lijstje kiezen, dat is slechts voor de absolute A-technische mensen die er geen verstand van hebben. Wat je moet invullen bij de huidige snelheden is zoals inderdaad de poster hier boven omschrijft de snelheid die je op dit moment praktisch haalt. Dus die 2000 en 400 kbps. Alleen dan klopt de rekenmethode.
Bèèèh, ik ben dat schaap. 8)7
Dat is dan een foutje van mij. Ik ben ook niet helemaal thuis in het hoofletetrgebruik daar van en we hadden er nog geen commentaar op gekregen tijdens vorige verhogingen. Misschien dat slaay (de eigenaar van site) het even kan weghalen of verbeteren.
Ik snap niet helemaal wat je hier bedoeld. Maar het moge wel duidelijk zijn voor iedereen dat jij aan het maximum van je lijncapaciteit zit.
NOFI overigens.
Hetklopt wel wat je daar zag, maar je vulde de verkeerde gegevens in. Vul dus bij "Huidige downloadsnelheid:" 2000 in en bij "Huidige uploadsnelheid:" 400 in.
Maar gezien je percentages die je eerder noemt zal hooguit 1 van de 2 een piep klein beetje hoger worden als delijn echt 100% gebruikt zal worden.

Verwijderd

Ik pik het niet van planet/kpn:
Of ik moet downgraden
Of met de speedtouch 510 blijft de snelheid dus ongewijzigt(maar ik betaal dan wel voor een 12megabit lijn)
Of ik moet een ander modem aanschaffen.

Ik pik het dus niet en ik ga de opta een brief schrijven over deze vorm van diefstal!!!

Tenzij kpn gratis het modem omruild, maar dat zie ik op aarde dus niet gebeuren, dat kan alleen op een andere "planet" :(

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:17:
Of ik moet downgraden
Of met de speedtouch 510 blijft de snelheid dus ongewijzigt(maar ik betaal dan wel voor een 12megabit lijn)

Ik pik het dus niet en ik ga de opta een brief schrijven over deze vorm van diefstal!!!

Tenzij kpn gratis het modem omruild, maar dat zie ik op aarde dus niet gebeuren, dat kan alleen op een andere "planet" :(
Euh, als je niks doet, dan verandert er ook niks voor je, maar je hebt wél meer mogelijkheden.
Dus ik weet niet wat jij nou diefstal noemt?
Je betaalt er geen cent meer voor, en je gaat er niks op achteruit.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:17:
Of ik moet downgraden

Ik neem aan dat je een grapje maakt? De opta gaat je i.g.g. nooit serieus nemen zo. Je krijgt een gratis upgrade maar je apperatuur kan het ondertussen niet meer aan. Kortom, vervangen of hetzelfde blijven gebruiken en dan niet volledige snelheid kunnen benutten. Maar je reactie gaat echt nergens over....

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 14-09-2005 23:23 ]

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:18:
[...]

Euh, als je niks doet, dan verandert er ook niks voor je, maar je hebt wél meer mogelijkheden.
Dus ik weet niet wat jij nou diefstal noemt?
Je betaalt er geen cent meer voor, en je gaat er niks op achteruit.
Ook niet op vooruit dus terwijl diegene met een wel adsl2 geschikt modem er wel op vooruit gaan voor dezelfde prijs dus.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:22:
[...]

Ook niet op vooruit dus terwijl diegene met een wel adsl2 geschikt modem er wel op vooruit gaan voor dezelfde prijs dus.
Dat is het nadeel van er gelijk bij zijn. Maar je hebt niks te klagen aangezien je hetzelfde betaalt, maar er meer voor KUNT krijgen als de apperatuur het trekt. Helaas bij jou niet, jammer.

Verwijderd

Dan ben jij ook stoer... is iedereen nu klaar ?? v.w.b. je 2007 idee... ik ga met je mee, internet wordt een nuts product, is het niet 2007, dan wel 2008. Alles wordt vast bedrag per maand, tv, telefoon, internet.. godsamme, dat is het volgens mij tegenwoordig al :)

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

dan is het wel handig als je van je provider al een modem krijgt wat adsl2+ ready is....ja ik zit bij wanadoo adsl family. 8)

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:27:
Dan ben jij ook stoer... is iedereen nu klaar ?? v.w.b. je 2007 idee... ik ga met je mee, internet wordt een nuts product, is het niet 2007, dan wel 2008. Alles wordt vast bedrag per maand, tv, telefoon, internet.. godsamme, dat is het volgens mij tegenwoordig al :)
ok, dit was een reactie op het laatste bericht op de eerste pagina... volgende keer toch eerst eens even doorbladeren :)

Verwijderd

We Are Borg schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:21:
[...]
Ik neem aan dat je een grapje maakt? De opta gaat je i.g.g. nooit serieus nemen zo. Je krijgt een gratis upgrade maar je apperatuur kan het ondertussen niet meer aan. Kortom, vervangen of hetzelfde blijven gebruiken en dan niet volledige snelheid kunnen benutten. Maar je reactie gaat echt nergens over....
Een kwaad grapje dan.
Ik ben woedend omdat het mij dus geld gaat kosten om van de verbeteringen te kunnen profiteren.
Ik heb pas 1,5 jaar dit pakket en moest toen ook al het modem zelf aanschaffen en nu weer een nieuwe.
Over een jaar komen ze met weer wat nieuws en dan moet ik weer nieuwe apparatuur aanschaffen.

Ze vergeten een ding: We leven hier wel in het rijk van Balkenende en dus is er nauwelijks nog geld over voor leuke dingen. Ik mag blij zijn dat ik nog eten op mijn boord heb als ik doodmoe thuis van het werkt kom.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:34:
[...]

Een kwaad grapje dan.
Ik ben woedend omdat het mij dus geld gaat kosten om van de verbeteringen te kunnen profiteren.
Ik heb pas 1,5 jaar dit pakket en moest toen ook al het modem zelf aanschaffen en nu weer een nieuwe.
Over een jaar komen ze met weer wat nieuws en dan moet ik weer nieuwe apparatuur aanschaffen.

Ze vergeten een ding: We leven hier wel in het rijk van Balkenende en dus is er nauwelijks nog geld over voor leuke dingen. Ik mag blij zijn dat ik nog eten op mijn boord heb als ik doodmoe thuis van het werkt kom.
Ja, maar ADSL gaat nou eenmaal niet sneller, dan moet je ADSL2/2+ hebben.
Zij kunnen er ook niks aan doen.
En dat er door Balkenende geen geld meer over is voor leuke dingen slaat nergens op, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.
Waarom heb je dan trouwens het allerduurste abo?

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:36:
[...]

Ja, maar ADSL gaat nou eenmaal niet sneller, dan moet je ADSL2/2+ hebben.
Zij kunnen er ook niks aan doen.
En dat er door Balkenende geen geld meer over is voor leuke dingen slaat nergens op, zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.
Waarom heb je dan trouwens het allerduurste abo?
Sorry dat ik me ff liet gaan.

Ik heb dit pakket voor een beetje upload snelheid(eigen server), hiervoor zat ik bij chello classic(com21 oude snelheid 1500/128) en toen was ik zo ontevreden over mijn upload dat ik naar planet adsl ben overgestapt. Voor chello had ik een inbel abbo bij planet en was over die provider dik tevreden, vandaar dat ik planet heb gekozen.
Een pakket lager is ook een tragere upload.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:43:
[...]

Sorry dat ik me ff liet gaan.

Ik heb dit pakket voor een beetje upload snelheid(eigen server), hiervoor zat ik bij chello classic(com21 oude snelheid 1500/128) en toen was ik zo ontevreden over mijn upload dat ik naar planet adsl ben overgestapt. Voor chello had ik een inbel abbo bij planet en was over die provider dik tevreden, vandaar dat ik planet heb gekozen.
Een pakket lager is ook een tragere upload.
Mjah, maar een beetje uploadsnelheid inleveren scheelt een boel geld per jaar, ik kan me niet voorstellen dat je dan verder geen geld hebt voor leuke dingen?
En komop, 1x zon router aanschaffen, en je kunt weer vooruit tot 24Mb.

Verwijderd

Westereen schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:54:
Als ik dit zo zie:
Casema verhoogt internetsnelheden
Wanadoo gaat 20Mbit ADSL2+ voor 24 euro bieden

Loopt KPN dan niet erg veel achter? Bij Wanadoo moet die 20Mbit ADSL+ altijd €24 blijven als ik het goed heb gelezen. Iemand enig idee of KPN nog met een reactie komt :?
Tja KPN loopt wel achter, maar ik doe er weinig aan simpel weg omdat ik niet overstap (zie hieronder).
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.