KPN Snelheidsverhogingen

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.626 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
ReCreator schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:14:
[...]

Welke berekeningen doe je dan?

Ben ook wel benieuwd.
Ik had een rekenprogramma geschreven en die stond toen op http://www.ikhebbreedband.nl wat nu http://www.dslportaal.nl geworden. Ze hebben echter last van een paar krakers gehad en waarschijnlijk is mijn rekenprogramma daar ook verdwenen. Gelukkig heb ik het zojuist nog weer kunnen vinden en ik probeer het op http://www.adslcentrale.nl/speedtouch oid te laten zetten. De eigenaar van http://www.adslcentrale.nl zit op het moment op zijn werk en tevens wordt de site verhuist naar een andere server waar door het bijwerken van de website eventjes kan duren.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:31:
[...]

Mijn Centrale mist!
Centrale is : Amsterdam IJburg
Ik zal het even doorgeven. Let wel dat op dit moment de site nog geen nut heeft. Alle nu ingevoerde data wordt rond november weer gewist.

Edit:
timmersr schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:24:
[...]

Zover ik weet geen, feit is wel dat Versatel deze mogelijkheid niet biedt (men zou dan ook meerdere type modems moeten gaan uitleveren)
Praktisch gezien volgens mij niet veel, maar de theoretische uploadsnelheid van de meeste Annex B ADSL-modems (ADSL over ISDN dus) is 640kbps ipv de 1024 dat ADSL maximaal kan halen. Ik zelf zit overigens met ASL over ISDN nu op 768kbps, dus de theoretische maximum uploadsnelheid van mijn modem (Speedtouch 510i) klopt niet echt.

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 09-09-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34
timmersr schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:24:
[...]

Zover ik weet geen, feit is wel dat Versatel deze mogelijkheid niet biedt (men zou dan ook meerdere type modems moeten gaan uitleveren)
Volgens mij zijn de DSLAM's van Versatel niet geschikt voor ISDN, waardoor ze dus geen ADSL2+ over ISDN kunnen leveren. Mede omdat mensen 'normaal' gesproken ISDN namen omdat ze dan altijd bereikbaar waren. Ik heb dacht ik ergens gelezen dat ze dit niet snel gingen aanpassen, omdat het een flinke investering was. Maar goed, geen idee wat de bron van dat verhaaltje was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

JeroenM_tbs schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:30:
[..]
Praktisch gezien volgens mij niet veel, maar de theoretische uploadsnelheid van de meeste Annex B ADSL-modems (ADSL over ISDN dus) is 640kbps ipv de 1024 dat ADSL maximaal kan halen. Ik zelf zit overigens met ASL over ISDN nu op 768kbps, dus de theoretische maximum uploadsnelheid van mijn modem (Speedtouch 510i) klopt niet echt.
Ah, thnx....

Dan wordt 't voor mij tijd voor een nieuw modem; heb nog een getweakt SpeedTouch Home modem aan ISDN hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
ik vind het echt geweldig al die snelheidsverhogingen.
Ben begonnen met een 256/64 verbinding en zit straks op 3000/512!
Zou dit ook de reden zijn geweeest dat ze nog mensen hebben gevraagd nog 1 jaar bij KPN te blijven om zo te kijken of het uit kon?

Ik heb trouwens Versatel Lite (via KPN netwerk dus) deze gaat toch ook mee omhoog?

[ Voor 15% gewijzigd door Henkie-Jan op 09-09-2005 13:47 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik ga maar eens downgraden. Gebruik 6mbit verbinding toch niet en kan door op dezelfde snelheid te blijven (dus goedkoper abo) 250 euro's op jaarbasis besparen. Lijkt me wel wat :)

Kan alleen nergens de KPN kosten vinden die verbonden zijn aan zo'n downgrade

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 09-09-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:54

Nakebod

Nope.

Ik weet niet of je downgrade aan ISP of aan KPN betaald.
Maar bij xs4all is een downgrade geloof ik eenmalig 25 euro. En ik denk dat dat bedrag wel naar KPN gaat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-08 10:24
Het staat nu ook op Webwereld,

Ik vind het wel leuk als het door gaat, dan krijg ik lekker 3mbit >:)

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Nakebod schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:01:
Ik weet niet of je downgrade aan ISP of aan KPN betaald.
Maar bij xs4all is een downgrade geloof ik eenmalig 25 euro. En ik denk dat dat bedrag wel naar KPN gaat.
Dat is geloof ik het standaard bedrag dat naar KPN gaat voor administratie kosten. Maar dat geldt alleen als je NA je jaarcontract gaat downgraden!!! Doe je het voordat je jaarcontract doorlopen is dan kost het 100 euro!!

Let er ook op dat je zonder opgaaf van reden per direct je contract voor de ADSL mag verbreken omdat de voorwaarden zijn aangepast (snelheden). Dat zou een overweging kunnen zijn wanneer je binnen je jaarcontract wilt downgraden, geen 100 euro wilt betalen en een nieuwe gratis modem wilt hebben. Je komt dat wel een periode zonder internet te zitten natuurlijk.....

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

BvH

In m'n draytek 2600 modem zie ik wel dat de max haalbare snelheid op m'n lijn 12Mbit zou moeten wezen met adsl1. Geen idee of dat ook werkt aangezien KPN de snelheid op 8000Kbps vastgezet heeft maar wellicht dat ze dat nu gewoon echt open gaan zetten?

Sinds een paar dagen zit ik overigens aan een andere DSLAM dan voorheen (haarlem), waar eerst een alcatel werd gemeld staat nu <unknown> en m'n upstream is van 925 naar 960 met daarbij betere lijnwaarden. Schijnbaar zijn die nieuwe adsl2+ dslams ook beter met adsl1 techniek.

Hopelijk komt xs4all met een leuke aanbieding voor een goed adsl2+ modem, ik zou niet weten welke ik zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

thanks, 25 euro is een leuk bedrag. Ik heb een downgrade aangevraagd en gegeven mijn contract gebeurd dat op 1 december. Kortom, dan zit de snelheidsverhoging er waarschijnlijk al door heen dus met een beetje geluk merk ik er helemaal niks van :) (behalve dan een 250 besparing :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Nog even over upstream:

ADSL2+ is er in 4 varianten:
24/1 Annex A
24/3,5 Annex A
24/1 Annex B
24/3.5 Annex B

KPN biedt dus zowel de A als B (ISDN) aan, maar niemand mag in NL de 3.5 Mbps upstream variant aanbieden. In het spectraaloverlegorgaan is afgesproken dat dat niet mag ivm teveel overspraak problemen.

Overigens is ADSL2+ niet de laatste stap van de koperdraad. Er is al VDSL
( tot 52 Mbps / 13 Mbps of 26 / 26, alleen maximaal 1200 meter)
en zelfs al VDSL2
( tot 100 Mbps up & down en 3500 meter )

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

DDX

tja ik zal wel bij de 8000/1024 blijven (naja 800/992 wat modem max haalt)
of ik moet geluk hebben dat adsl2 mogelijk is via onze centrale

niet dat ik die 12mbit echt nodig heb
6mbit down en 1mbit up zou ook prima zijn

maar om nu te gaan downgraden van 1mbit up naar 768kbps, daar heb ik geen zin in...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 07:46
Moet je in het geval van ADSL2+ altijd een nieuw modem gebruiken?
Of kun je ook je huidige modem blijven gebruiken met een beperkte snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

DDX schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:39:
tja ik zal wel bij de 8000/1024 blijven (naja 800/992 wat modem max haalt)
of ik moet geluk hebben dat adsl2 mogelijk is via onze centrale

niet dat ik die 12mbit echt nodig heb
6mbit down en 1mbit up zou ook prima zijn

maar om nu te gaan downgraden van 1mbit up naar 768kbps, daar heb ik geen zin in...
Heel toevallig, maar vandaag mijn nieuwe modem/router combinatie binnen gehad (draytek 2600plus annex A) alles uiteraard meteen aangesloten, en wat ziet mijn oog :

Maximale ondesteuning --> een verbinding TOT 25mbit up en down...

Momenteel zit ik dus bij planet, met het abo 12000/1024kbit, en ik kan je zeggen, de snelheid klopt aardig, downloaden van planet's servers loopt nu tegen de 900kb/s, de upload zit op 96kb/s

mij hoor je niet klagen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
die prijsverlaging bij planet, is neem ik aan alleen voor nieuwe abbonees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@qless:
En iedereen maar zeuren dat de telfoonlijn met VDSL wel aan zijn top zit en dat Kabel vele malen sneller aan kan...
Als VDSL2 stabiel blijkt te werken zitten we met 100Mbit op de telefoonlijn al behoorlijk hoog wel. O-)

@KatirZan :
Jij hebt de nieuwe snelheden al? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 09-09-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

JeroenM_tbs schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:49:
@qless:
En iedereen maar zeuren dat de telfoonlijn met VDSL wel aan zijn top zit en dat Kabel vele malen sneller aan kan...
Als VDSL2 stabiel blijkt te werken zitten we met 100Mbit op de telefoonlijn al behoorlijk hoog wel. O-)

@KatirZan :
Jij hebt de nieuwe snelheden al? :?
okay, even voor de duidelijkheid een screenie :

(let wel, download snelheid was eerst 600kb/s, upload 78kb/s)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4502/snelheid.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door KatirZan op 09-09-2005 14:54 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

octootje schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:16:
XS4ALL aankondiging: www.xs4all.nl/nieuws/beri...nl&msect=Nieuws&year=2005

Downgraden betekent ook een lagere upstream, het hangt er helemaal vanaf wat je met je verbinding doet of je dat handig vindt.
Hèhè, werd eens tijd imo. Ik download regelmatig vanaf nieuwsservers en heb geen zin om mijn pc de hele dag aan te laten staan. Als ik twee keer zo snel een dvd kan downloaden, vind ik dat prima en levert alleen voordelen op :)
Ik heb momenteel een basic abbo en dat vind ik net als vele anderen duur zat. Ik zie regelmatig dat gebruikers in andere landen een hogere download hebben en een lagere upload. Omdat de meeste mensen downloaden en de upload voldoende is, is deze upgrade ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:59:
[...]

Hèhè, werd eens tijd imo. Ik download regelmatig vanaf nieuwsservers en heb geen zin om mijn pc de hele dag aan te laten staan. Als ik twee keer zo snel een dvd kan downloaden, vind ik dat prima en levert alleen voordelen op :)
Ik heb momenteel een basic abbo en dat vind ik net als vele anderen duur zat. Ik zie regelmatig dat gebruikers in andere landen een hogere download hebben en een lagere upload. Omdat de meeste mensen downloaden en de upload voldoende is, is deze upgrade ook logisch.
het maakt mij niet uit hoe lang mijn pc aan moet staan, aangezien downloaden niet het enige is wat ik doe met mijn pc's.......misschien zou je eens moeten kijken naar het (reclame, sorry :P ) DPC gedeelte ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:01:
[...]

Waar wordt Adsl2+ aangeboden voor 40E? Versatel gaat 80 euro vragen voor adsl2+ zodra het echt werkt. Lees de voorwaarden maar eens goed op de site.
Versatel is juist een rommeltje met 40.000 klanten met adsl2+ en telefonie en tv waarvan 20.000 klanten geen tv hebben en 35.000 geen adsl2+ verbinding.
De 5.000 die adsl2+ hebben en tv en telefonie betalen dus geen 40 euro meer vanaf 1 januari 2006
Zou je dit ook kunnen onderbouwen? Ik kan het namelijk nergens terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zandpaddo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:13:
[...]

Zou je dit ook kunnen onderbouwen? Ik kan het namelijk nergens terugvinden
Eerlijk gezegd denk ik dat dit common sense is, aangezien versatel kwam met een aanbieding die eind dit jaar afloopt.

Mijn schoonvader zat er over na te denken om dit pakket te nemen, maar ik heb het hem ten strengste afgeraden, aangezien het een aanbieding was en ik al wist dat je dat nooit voor die prijs kan krijgen ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Ik zou liever prijsverlagingen zien en een upload die zou verdubbelen. Het is verdomd irritant als je een grote email stuurt (wat steeds vaker voorkomt bij mij, denk aan foto's) dat je een kwartier moet wachten op het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Nevie schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:42:
Ik zou liever prijsverlagingen zien en een upload die zou verdubbelen. Het is verdomd irritant als je een grote email stuurt (wat steeds vaker voorkomt bij mij, denk aan foto's) dat je een kwartier moet wachten op het uploaden.
Voor wat ik er ooit over gehoord heb is een upstream duurder voor een provider dan een downstream, vandaar dat de snelheden ook altijd zo "vreemd" zitten.
Iets wat je dus nooit zal zien is een upstream verhoging en tegelijkertijd een prijsverlaging....dit zou teveel geld kosten (lijkt mij dan ;) )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
KatirZan schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:18:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat dit common sense is, aangezien versatel kwam met een aanbieding die eind dit jaar afloopt.
Dat is geen eerlijke redenering, common sense :)
Als je kijkt naar de prijzen in sommige andere landen dan zie je dat het wel degelijk kan voor een betere prijs. Dat KPN jarenlang 60 euro heeft gevraagt voor ADSL Basic betekent gewoon dat UPC/Casema/@Home er net wat onder gaan zitten. Zolang hun marktaandeel niet te groot wordt laat KPN ze gewoon met rust en vangt lekker veel geld.
Maar in Amerika had ik 5 jaar geleden al 10mbit downstream en 1mbit upstream via de kabel, voor 40 dollar per maand. Dus waarom kan het daar wel maar in NL niet?!
Ja het is een aanbieding, maar je kan die vastleggen voor 1 tot 3 jaar. Dus de consument mag beslissen. Nu is het wel zo dat je voor de kwaliteit van KPN betaalt, maar of je dat het dubbele waard is, dat moet je zelf beslissen. Ik heb 3 jaar lang met plezier XS4All gebruikt, alleen wil ik geen 90 euro gaan betalen voor ADSL2+, wat wel de bedoeling is bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja las het ook vandaag, alle KPN ADSL abo's krijgen dubbele downstream, upstream blijft gelijk.
Wel grappig om te zien dat een aantal abo's naar 12Mbit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:06:
ja las het ook vandaag, alle KPN ADSL abo's krijgen dubbele downstream, upstream blijft gelijk.
Wel grappig om te zien dat een aantal abo's naar 12Mbit gaan!
Aantal? Het gaat maar om 1 abbo hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:59:
[...]
Het effect is niet dat je het alleen sneller binnen hebt.

Het effect is dat het sneller gaat, daardoor meer bestanden erinzet en uiteindelijk vind je het nog niet opschieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Glottis of Xanadu schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:56:
[...]
knip

Maar in Amerika had ik 5 jaar geleden al 10mbit downstream en 1mbit upstream via de kabel, voor 40 dollar per maand. Dus waarom kan het daar wel maar in NL niet?!

knip
Was waarschijnlijk in een stad waar alleen al meer aansluitingen liggen dan in heel NL :?
Dus dan kun je de rest vast wel zelf verzinnen

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen hiero met zijn DVD downloaden dat dat sneller gaat en dat dat niet boeit (sommige mensen boeit het weer wel)!
Maar denk nou eens aan STREAMING MEDIA! Als je internet snelheid sneller wordt kan je dus ook betere kwaliteit streaming media aan! Of meerdere streams tegelijk! Dat lijkt mij wel een voordeel!

Alleen weer erg jammer dat die uploadsnelheid weer niet omhoog gaat :r :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:17:
[...]

Aantal? Het gaat maar om 1 abbo hoor :X
jij móet gewoon een ICT-er zijn 8)7

/edit checkt profile.... jahoor!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nee, kwestie van goed lezen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:34:
Iedereen hiero met zijn DVD downloaden dat dat sneller gaat en dat dat niet boeit (sommige mensen boeit het weer wel)!
Maar denk nou eens aan STREAMING MEDIA! Als je internet snelheid sneller wordt kan je dus ook betere kwaliteit streaming media aan! Of meerdere streams tegelijk! Dat lijkt mij wel een voordeel!

Alleen weer erg jammer dat die uploadsnelheid weer niet omhoog gaat :r :'(
Neem het duurste abo van KPN en multi-streaming gaat perfect hoor ;) (Heb hier af en toe de 4 streams van BB aan staan, en ik hou zelfs meer dan voldoende bandbreedte over ;) )

Okay, het gaat natuurlijk beter naarmate de snelheid omhoog gaat....maar laat de snelheden hetzelfde en gooi je abo's 15 a 20 euro omlaag, dat trekt natuurlijk ook weer klanten ;) Zoals al aangetoont is, is dat bijv. HCC kpn gevolgt heeft kwa snelheden.... Kpn had er in deze tijd beter aan gedaan de prijzen te verlagen dan de snelheid te verhogen ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb je wel gelijk in, maar die 4 streams van big brother zijn bij elkaar maar 2Mbit, en dus niet supergoede kwaliteit. Maar er komen vast nog wel binnenkort streams van 640 x 480 (of misschien nog wel groter) van 2Mbit of meer! Dus dan is het wel handig als je veel downloadsnelheid hebt. Voor dvd downloaden maakt dat niet zoveel uit, alleen moet je dan wat langer wachten. Maar als je voor de stream niet genoeg snelheid hebt is het echt niet te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat casema's antwoord is, die kunnen wel alle klanten hoger dan 8 mbit aanbieden (gebeurd al). Casema kennende gaan ze er altijd net boven zitten met de snelheid. Is kijken hoe ze dat met de upload doen. Dat kan wel veel hoger nog. En je hebt niet dat gezeik dat als je ver van de centrale af zit, je downloadsnelheid grauwelijk inzakt.
Ik vind sowieso die verbinding van kpn kwalitatief veel slechter. Mijn vader heeft 1600 kbit down. Theoretisch 200 kB/s down. Ik zit altijd rond de 160 en de upload is rond de 40 (theoretisch 64). Bij casema zit je gewoon altijd op de maximale snelheid, zowel up als down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
altijd lekker zo'n snelheidverhoging maar ik heb nog die alcatel usb modem betekent dit dan dat ik een nieuwe modem moet kopen om het maximale te halen?

want ik had ergens gelezen dat usb modems tot 4mb max kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:37:
[...]

Neem het duurste abo van KPN en multi-streaming gaat perfect hoor ;) (Heb hier af en toe de 4 streams van BB aan staan, en ik hou zelfs meer dan voldoende bandbreedte over ;) )

Okay, het gaat natuurlijk beter naarmate de snelheid omhoog gaat....maar laat de snelheden hetzelfde en gooi je abo's 15 a 20 euro omlaag, dat trekt natuurlijk ook weer klanten ;) Zoals al aangetoont is, is dat bijv. HCC kpn gevolgt heeft kwa snelheden.... Kpn had er in deze tijd beter aan gedaan de prijzen te verlagen dan de snelheid te verhogen ;)
Het levert KPN veel minder op als ze de prijzen verlagen. Denk je nou echt dat het ze meer gaat kosten als ze de snelheid verhogen? Mensen gaan echt niet ineens meer downloaden, hooguit een aantal die een downgrade doen. En bandbreedte kost hun echt geen ene drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

jammer trouwens dat het 8mbit abonnement niet gewoon naar 16mbit gaat
straks haalt de Basic de Fast nog gewoon in... (verschil wordt steeds minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:08:
Logisch dat ze dat niet doen, zo blijft er meer ruimte voor volgende upgrades. Het verschil is al best wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
DDX schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:08:
Dat komt omdat kpn ook met een nieuwe 20Mbit adsl2+ adsl-vorm komt... die dus boven de huidige snelste abbo-vorm komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:11:
[...]

Logisch dat ze dat niet doen, zo blijft er meer ruimte voor volgende upgrades. Het verschil is al best wel groot.
Ik denk ook dat ze om die reden de upload nu niet verhogen. Zo kunnen ze ons twee keer blij maken als ze over enkele maanden alsnog (en waarschijnlijk dan alleen) de upload omhoog schroeven.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 23:03

ictprutser

Schotse_Hooglanders

Dubio van mij: Mijn ouders staan op het punt om adsl via solcon (kliksafe / filternet) te nemen.
Moeten ze dit juist nu doen en hopen dat solcon ook de verhoging door gaat voeren of wachten tot solcon zn 800kb voor minder aanbied (nu 27.50 per maand)
Denk zelf het 2e maar ben er niet zeker van... (Dit omdat solcon gebruik maakt van linesharing, en dus los staat van kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Cheese_man schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:14:
[...]
Let er ook op dat je zonder opgaaf van reden per direct je contract voor de ADSL mag verbreken omdat de voorwaarden zijn aangepast (snelheden). Dat zou een overweging kunnen zijn wanneer je binnen je jaarcontract wilt downgraden, geen 100 euro wilt betalen en een nieuwe gratis modem wilt hebben. Je komt dat wel een periode zonder internet te zitten natuurlijk.....
Absoluut niet, voorwaarden zijn niet aangepast.
Check de voorwaarden van bv planet (waar ik bij zit): staan helemaal geen snelheden in!
Dus ook geen verandering contract, dus kun je niet zomaar per direct beeindigen of downgraden of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:11:
[...]

verschil op papier ja
download 6mbit of 12mbit
maar ik (en de meeste mensen) ga daar 99% van de tijd geen enkel verschil in merken

enige reden dat ik de Fast aanhou is dat ik liever 1mbit up heb dan 750kbit

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 09-09-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ben benieuwd wanneer de andere providers hierin meegaan. Vooral Demon loopt al behoorlijk achter met haar tarieven. Hopelijk is dit een duwtje in de rug.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Upload :'(

Waarom denken ze daar nooit ns aan :/

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Okee, nu heb ik meteen besloten: downgraden zodra alles gereed is :P
3,2mbit of 6 boeit me niet, en die paar kbtjes up lig ik ook niet meer wakker van...als je net als ik vrij gericht download, hoef je echt niet perse de dikste lijn te hebben. Prijs/kwali lijntje spreekt me dan meer aan ;) Wel lekker dat ze tenminste een beetje gaan aanpassen ivm de komst van ADSL2+, want mensen geven niet graag meer geld uit voor meer, maar wel minder voor genoeg ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
En per wanneer gaat deze snelheidsverhoging in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf nu tot aan het einde van het jaar gaan ze het omzetten. Ben benieuwd..gaat het bij Versatel ook in trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Vanaf November als je dit topic goed gelezen hebt. ;)

@Case-Modderaar:
In ieder geval voor het gedeelte dat Versatel over het KPN ADSL netwerk heeft.

[ Voor 49% gewijzigd door Joen op 09-09-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:05:
Ben benieuwd..gaat het bij Versatel ook in trouwens?
Tja als je een oude Zonnet lijn hebt die nog over het KPN netwerk loopt... wat denk je dan zelf? Zelf ben ik meer benieuwd hoelang ik nog dat oude zonnet abbo bij Versatel kan houden - al een tijdje worden er op de Versatel site geen ADSL producten van KPN aangeboden, en een tijdje geleden hadden ze ook al een 'hele mooie aanbieding' voor me waar ik dan wel twee jaar aan vast zou zitten 8)7 Weer ontopic: ga er maar van uit dat je KPN lijn via Versatel ook gewoon een upgrade krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

dit is heel goed nieuws, weer meer voor hetzelfde bedrag, ik mag dat wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Altijd leuk, meer snelheid voor minder geld! mij hoor je niet klagen, en die upload.... zo vaak heb ik daaar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

X-G schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:08:
Upload :'(

Waarom denken ze daar nooit ns aan :/
* We Are Borg mompelt iets over paard en niet in de bek kijken enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 12:51
Leuk dat KPN weer de snelheid verhoogd, niet dat ik het echt nodig heb ofzo, maar het is altijd mooi meegenomen :)

Maar ik heb nog ff een vraagje, namelijk: Weet iemand hoe je je lijn capaciteit kan bekijken in de nieuwe firmware voor de speedtouch 510.
Eerder ging dit altijd met dat td sachem blabla, maar hoe het nu werkt is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Hoe zit het met de prijzen dan?

al verhogen ze het laatste abbo naar 12mbit maakt het mij niet uit ik wil gewoon minder betalen aan dat abbonement voor die snelheid anders stap ik gewoon over!
speedxs bied al 10mbit aan voor 19,95!
als de prijs hetzelfde blijft lijkt me 80 euro p/maand als je een alternatief kan krijgen wat 2mbit lager is een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En dan wil mijn pa weer teruggaan naar Chello. :/

Hopelijk kan ik het hem nog uit zijn hoofd praten maar ik ben er bang voor.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:33:
Hoe zit het met de prijzen dan?

al verhogen ze het laatste abbo naar 12mbit maakt het mij niet uit ik wil gewoon minder betalen aan dat abbonement voor die snelheid anders stap ik gewoon over!
speedxs bied al 10mbit aan voor 19,95!
als de prijs hetzelfde blijft lijkt me 80 euro p/maand als je een alternatief kan krijgen wat 2mbit lager is een beetje overdreven.
Precies, ik wil het ook wel eens wat goedkoper, als je ziet dat kabelaars dit al een stuk goedkoper doen, Casema Mega (10 Mbit) 49,95 , Chello Extreme (20 Mbit) 79,95.
En die 80 euro, zeker ex btw, want inclusief betaal ik aan KPN en Planet nog steeds 110 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

Jammer van die upload. Die download haal ik toch alleen maar als ik van sites download. Maarja, zoals al werd gezegd mag je een gegeven paard niet in z'n muil kijke :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn hele leuke berichten :) Ik ga dan van 3,2 naar 6 mbit :) alleen jammer dat de upstream niet omhoog gaat maar je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

welke modems kunnen die 12 mbit aan? Speedtouch iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
ADSL2+ modems, die 12Mbit is namelijk gebaseerd op ADSL2+ (zie XS4All website).
Heb je geen ADSL2+ geschikte modem en/of is de telefooncentrale waarop je bent aangesloten nog niet geschikt gemaakt voor ADSL2+ dan kun je dus maximaal plm. 8Mbit halen.

Er zijn overigens al wel nieuwe typen Speedtouch modems op de markt die ADSL2+ (hetzij met een firmware update) wel ondersteunen.

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 09-09-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rfolkers schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:46:
Leuk dat KPN weer de snelheid verhoogd, niet dat ik het echt nodig heb ofzo, maar het is altijd mooi meegenomen :)

Maar ik heb nog ff een vraagje, namelijk: Weet iemand hoe je je lijn capaciteit kan bekijken in de nieuwe firmware voor de speedtouch 510.
Eerder ging dit altijd met dat td sachem blabla, maar hoe het nu werkt is me niet helemaal duidelijk.
Basic > system information.

Overigens denk ik dat die nieuwe speedtouch 546 modems wel ADSL2+ aankunnen. Ik denk ook dat die snelheidsverhogingen wel iets te maken hebben met IP TV dat er bij KPN toch ook echt aan zit te komen (anders blijven ze wel een beetje achter). Planet laat iig op de site zien, bij abonnementen onder de **, dat zij voor het eind van dit jaar de snelheden op de nieuwe hebben gezet. 2x de snelheid, zelfde prijs, denk er nu toch wel sterk over om over te gaan naar ADSL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ictprutser schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:49:
Dubio van mij: Mijn ouders staan op het punt om adsl via solcon (kliksafe / filternet) te nemen.
Moeten ze dit juist nu doen en hopen dat solcon ook de verhoging door gaat voeren of wachten tot solcon zn 800kb voor minder aanbied (nu 27.50 per maand)
Denk zelf het 2e maar ben er niet zeker van... (Dit omdat solcon gebruik maakt van linesharing, en dus los staat van kpn)
Als je nu dat 800 abbo neemt zal die gewoon naar de 1500 gaan. Als je echt 800 wil moet je ff afwachten en dan een goedkoper abbo aanschaffen dan die 27,50 van nu.

Overigens vind ik solcon een beetje zuigen. Helpdesk is goed bereikbaar en heeft kennis van zaken, maar damn... Mijn migratie naar Solcon resulteerde in 10dagen gewoon ZONDER internet zitten. Komt bij dat je 75 eur aansluitkosten moet betalen en een modem kan KOPEN (itt krijgen bij elke andere isp) voor 129 eur. En daarnaast is t kwa maandbedrag ook nog een van de duurdere/duurste.

Maar goed, ouders waren bereid te betalen, puur om dat filter. (wat op zich nieteens veel beter werkt dan Winroute wat ik al op server had)

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
filter, toch geen zogenaamd geweldig spamfilter? omfg
en als je 800kbits voor 27,50 neemt ben je echt gek
ga dan naar speedxs dan heb je 10mbit voor dat bedrag met gratis aansluitkosten en modem

• qless

qless

...vraag maar...

We Are Borg schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:17:
[...]

* We Are Borg mompelt iets over paard en niet in de bek kijken enzo ;)
Niks over paard enzo , maar KPN kan bij het extra abbo de upload niet hoger zetten (max van zowel ADSL1 als ADSL2+ is 1 Mbps (ADSL2+ LE mag in NL niet)

Dus gaan de onderliggende abbo's ook niet omhoog...want dan beconcurreren ze hun "extra" product te veel!

Dus nog eens: Standaard ADSL1 en ADSL2+ kunnnen niet noger dan 1 Mbps!

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:27:
De uploadsnelheid gaat niet omhoog. Niet omdat het technisch niet kan, maar omdat er enorme druk is bij KPN door middel van lobbies vanuit de politiek en andere grote partijen.

Upload omhoog betekent meer delen met je mede-internetter. Meer delen betekent ook meer films, muziek en software delen. Sharen is illegaal in Nederland.
Bah :{
Het enige waar ik upload voor nodig heb is omdat ik tegelijk wil kunnen streamen (legale internet radio), skypen en mijn streaming webcam aanhebben..

* Glacier hoopt op een snelle verhoging van de upload

Zou KPN daar over te mailen zijn? Als we massaal mailen met goede redenen, zou KPN dan overstag gaan?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Glacier schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:33:
[...]

Bah :{
Het enige waar ik upload voor nodig heb is omdat ik tegelijk wil kunnen streamen (legale internet radio), skypen en mijn streaming webcam aanhebben..

* Glacier hoopt op een snelle verhoging van de upload

Zou KPN daar over te mailen zijn? Als we massaal mailen met goede redenen, zou KPN dan overstag gaan?
Die kans lijkt me nihil.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand wanneer de uitrol gaat beginnen en welke steden als eerste geupgrade gaan worden?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
n00bs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:44:
Weet iemand wanneer de uitrol gaat beginnen en welke steden als eerste geupgrade gaan worden?
Ik las ergens dat ze volgende week zouden beginnen, welke steden eerst geupgrade gaan worden weet ik niet.

Verwijderd

qless schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:29:
[...]

Niks over paard enzo , maar KPN kan bij het extra abbo de upload niet hoger zetten (max van zowel ADSL1 als ADSL2+ is 1 Mbps (ADSL2+ LE mag in NL niet)

Dus gaan de onderliggende abbo's ook niet omhoog...want dan beconcurreren ze hun "extra" product te veel!

Dus nog eens: Standaard ADSL1 en ADSL2+ kunnnen niet noger dan 1 Mbps!
Das idd nou juist ook het matige van die telefoonlijn. De kabel kan een veel beter product leveren, alleen wachten wanneer ze dat gaan doen... De gemiddelde consument (daar zijn er het meeste van) is ook nog niet aan die hogere snelheden toe.
Ben ook zeker benieuwd wat casema met de upload gaat doen. Dit zou voor veel mensen juist een reden zijn om kabel te nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:27:
De uploadsnelheid gaat niet omhoog. Niet omdat het technisch niet kan, maar omdat er enorme druk is bij KPN door middel van lobbies vanuit de politiek en andere grote partijen.

Upload omhoog betekent meer delen met je mede-internetter. Meer delen betekent ook meer films, muziek en software delen. Sharen is illegaal in Nederland. En daarnaast heeft KPN grote contracten met de televisie-, muziek- en softwarewereld. Hogere upload is meer gezeik en eventueel moeilijkere contracthernieuwingen en contractonderhandelingen. De makkelijkste oplossing is de upload (belachelijk) laag laten.
Nog nooit van gehoord..., waarop gebaseerd? Heb je een bron ofzo? Of houdt KPN iedereen voor de gek door te zeggen dat het technisch niet mogelijk is, lijkt me erg sterk namelijk. Hiernaast, heeft BBned dan ook van die contracten? BBned zou dan waarschijnlijk amahoela tegen de platenwereld zeggen en een sneller product aanbieden dan KPN.
Mijn inziens heeft KPN niks met die platenwereld te maken, zij zijn immers niet verantwoordelijk voor wat de gebruiker uitvoert op hun netwerk.

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

blaat :9

[ Voor 96% gewijzigd door tweakraiser op 10-09-2005 01:20 ]

Strava | Webdesign

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:15:
[...]

Nog nooit van gehoord..., waarop gebaseerd? Heb je een bron ofzo? Of houdt KPN iedereen voor de gek door te zeggen dat het technisch niet mogelijk is, lijkt me erg sterk namelijk. Hiernaast, heeft BBned dan ook van die contracten? BBned zou dan waarschijnlijk amahoela tegen de platenwereld zeggen en een sneller product aanbieden dan KPN.
Mijn inziens heeft KPN niks met die platenwereld te maken, zij zijn immers niet verantwoordelijk voor wat de gebruiker uitvoert op hun netwerk.
Is ook vrij onzinnig lijkt me.

Upload van ADSL2+ techniek kan standaard naar 1280Kbps maximaal. Zelfde als met de 1024Kbps van ADSL1 dat je 't zonder garanties niet kan halen op je lijn met je modem. Zou mij niets verbazen dat ze nu 1024Kbps communiceren en mensen straks hoger halen op hun lijn.

Zelfde als Versatel nu doet met 20Mb aanbieden. Zijn mensen die daarboven komen op hun lijn immers.

Er is nog een variatie standaard op ADSL2+ en dat zou tot 3Mbps upstream kunnen maximaal. Geen indicatie dat iemand 't gaat of mag gaan gebruiken in NL op de koperlijnen.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 01:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• DDX

DDX

trouwens weet iemand hoe het zit met het verplicht hebben van een telefonie abonnement ?
ik meen gehoord te hebben dat er rond deze tijd ook mogelijkheden waren om via providers zoals xs4all/planet alleen adsl te nemen ?
zou leuk zijn als ik die telefoonlijn kan opzeggen (heeft nog nooit een telefoon in gezeten...)

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:50:
[...]

Precies, ik wil het ook wel eens wat goedkoper, als je ziet dat kabelaars dit al een stuk goedkoper doen, Casema Mega (10 Mbit) 49,95 , Chello Extreme (20 Mbit) 79,95.
En die 80 euro, zeker ex btw, want inclusief betaal ik aan KPN en Planet nog steeds 110 euro per maand.
Helemaal niet ex BTW. Jij hebt ook nog een telefoon lijn liggen waar je voor betaald. Kijk eens goed naar je rekening en besluit dan om wellicht over te stappen naar een goedkoper telefonie abbonement.

Als je ontevreden bent over een prijs / kwaliteit verhouding stap je toch gewoon over naar kabel internet. Er is niemand die je tegen houdt om naar kabel internet over te stappen. Dat lijkt mij wat effectiever dan hier op internet er over te gaan zeuren.
DDX schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 02:02:
trouwens weet iemand hoe het zit met het verplicht hebben van een telefonie abonnement ?
ik meen gehoord te hebben dat er rond deze tijd ook mogelijkheden waren om via providers zoals xs4all/planet alleen adsl te nemen ?
zou leuk zijn als ik die telefoonlijn kan opzeggen (heeft nog nooit een telefoon in gezeten...)
Als je Direct ADSL via BelCompany besteld kan je inderdaad ADSL nemen zonder telefonie abbonement en zonder kaal koper toeslag:
http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm
Aanbieding loopt alleen via BelCompany, schijnt iets te maken hebben met OPTA regelgeving.

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:52:
Ben benieuwd wat casema's antwoord is, die kunnen wel alle klanten hoger dan 8 mbit aanbieden (gebeurd al). Casema kennende gaan ze er altijd net boven zitten met de snelheid. Is kijken hoe ze dat met de upload doen. Dat kan wel veel hoger nog. En je hebt niet dat gezeik dat als je ver van de centrale af zit, je downloadsnelheid grauwelijk inzakt.
Ik vind sowieso die verbinding van kpn kwalitatief veel slechter. Mijn vader heeft 1600 kbit down. Theoretisch 200 kB/s down. Ik zit altijd rond de 160 en de upload is rond de 40 (theoretisch 64). Bij casema zit je gewoon altijd op de maximale snelheid, zowel up als down.
Heb je een router thuis?
Zorg dan dat de DMZ niet op de pc van je vader staat. Scheelt aanzienlijk in downloadsnelheid (iig bij mij)

Verwijderd

Mijn vader heeft die speedtouch 510, daar zit een routerfunctie in idd. Maar oftie ook dmz heeft? Was toch iets van de-militarized zone?
Ik zal eens kijken iig.

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:55:
[...]

Is ook vrij onzinnig lijkt me.

Upload van ADSL2+ techniek kan standaard naar 1280Kbps maximaal. Zelfde als met de 1024Kbps van ADSL1 dat je 't zonder garanties niet kan halen op je lijn met je modem. Zou mij niets verbazen dat ze nu 1024Kbps communiceren en mensen straks hoger halen op hun lijn.

Zelfde als Versatel nu doet met 20Mb aanbieden. Zijn mensen die daarboven komen op hun lijn immers.

Er is nog een variatie standaard op ADSL2+ en dat zou tot 3Mbps upstream kunnen maximaal. Geen indicatie dat iemand 't gaat of mag gaan gebruiken in NL op de koperlijnen.
De techniek zal best wel hoger kunnen. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Lijkt me alleen sterk dat het komt door afspraken met de industrie. Ik denk dat hogere uploadsnelheden wel komen, maar dan in de vorm van duurdere abonnenenst vormen. Maar dus niet op de huidige ADSL2+ techniek, maar bij de kabelaars. Chello had testen onlangs gehad met 8 mbit symmetrisch. Ben alleen benieuwd wanneer ze het inzetten, want het is toch wel een pluspunt van de kabel waarmee je je concurrentiepositie aardig versterkt.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 08:50:
Mijn vader heeft die speedtouch 510, daar zit een routerfunctie in idd. Maar oftie ook dmz heeft? Was toch iets van de-militarized zone?
Ik zal eens kijken iig.
Dat heet default server in de 510 iinm

Verwijderd

KPN is vanacht bezig geweest in de nummercentrale, op de stats pagina is de Vendor ID veranderd van ALCB naar BDCM .. me lijn snelheid is gezakt van 7432 naar 6912 8)7 Bah

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:26:
KPN is vanacht bezig geweest in de nummercentrale, op de stats pagina is de Vendor ID veranderd van ALCB naar BDCM .. me lijn snelheid is gezakt van 7432 naar 6912 8)7 Bah
Vreemd. Ik dacht dal alle nieuwe lijnkaarten Alcatels waren

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 08:56:
[...]

De techniek zal best wel hoger kunnen. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Lijkt me alleen sterk dat het komt door afspraken met de industrie. Ik denk dat hogere uploadsnelheden wel komen, maar dan in de vorm van duurdere abonnenenst vormen. Maar dus niet op de huidige ADSL2+ techniek, maar bij de kabelaars. Chello had testen onlangs gehad met 8 mbit symmetrisch. Ben alleen benieuwd wanneer ze het inzetten, want het is toch wel een pluspunt van de kabel waarmee je je concurrentiepositie aardig versterkt.
de 3.5 Mbps upstream variant van ADSL2+ mag in NL niet worden gebruikt. Dus ligt nu de limiet op 1 Mpbs.

Voor meer upstream moet er dus gewacht worden op VDSL1 / 2 of fiber

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
JeroenM_tbs schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:34:
ADSL2+ modems, die 12Mbit is namelijk gebaseerd op ADSL2+ (zie XS4All website).
Heb je geen ADSL2+ geschikte modem en/of is de telefooncentrale waarop je bent aangesloten nog niet geschikt gemaakt voor ADSL2+ dan kun je dus maximaal plm. 8Mbit halen.

Er zijn overigens al wel nieuwe typen Speedtouch modems op de markt die ADSL2+ (hetzij met een firmware update) wel ondersteunen.
klopt een speedtouch 546i bijv, net aangeschaft :*)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

moeten we nu ook weer meer gaan betalen net als de vorige keer? :/

toen dedezn ze ook net alsof ze the shizzle waren emt hun verhoging maar de klant mag er lekker extra voor dokken... ik wil niet meer betalen! wil ik terugstappen moet ik daar ook nog eens zelf actie voor ondernemen.

snelheidsverhoging zonder abbo verhoging dat zo pas een goeie actie zijn... :z

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Waar vind ik dat schemaatje ook al weer waar je kunt zien hoe de afstand/snelheids verhouding is bij adsl2+.

Ik zit 1842m van de centrale.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 09:47 ]

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
in de startpost van het Versatel 20Mbit topic..

Verwijderd

qless schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:36:
[...]

Vreemd. Ik dacht dal alle nieuwe lijnkaarten Alcatels waren
In de door ADSL2+ gebruikers geposte lijnstatistieken ben ik al vaker BDCM tegengekomen als remote vendor ID. Toch jammer dat het niet klikt tussen mijn Speedtouch 510 V4 en de nieuwe hardware :(

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Chaoss schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:45:
moeten we nu ook weer meer gaan betalen net als de vorige keer? :/

toen dedezn ze ook net alsof ze the shizzle waren emt hun verhoging maar de klant mag er lekker extra voor dokken... ik wil niet meer betalen! wil ik terugstappen moet ik daar ook nog eens zelf actie voor ondernemen.

snelheidsverhoging zonder abbo verhoging dat zo pas een goeie actie zijn... :z
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit meer heb moeten betalen voor een snelheidsverhoging bij planet. Tot nu toe allemaal gratis, en deze keer ook aldus kpn.com. En uiteraard moet je zelf actie ondernemen voor terugstappen. Ik weet niet wie je ISP is, maar bij mij was het inloggen -> menu optie kiezen -> abo kiezen -> bevestigen. Wow, dat was echt veel werk ;)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
ik heb hier nu 8mbit(wat dus 12 wordt) alleen op dit moment is mijn download verlaagd na 6.998, ik vraag me af waarom :S.

If it aint broke, fix it till it is!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
Venxir schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:17:
ik heb hier nu 8mbit(wat dus 12 wordt) alleen op dit moment is mijn download verlaagd na 6.998, ik vraag me af waarom :S.
Modem even rebooten, mijn Zyxel prestige trained ook in op een baggersnelheid van 5972Kbps (896Kbps up), dus ik vraag me af of deze hele upgrade voor mij wel nut heeft. Als ik verlaag naar 6MBit dan verlies ik ook wat upstream. Ik zal zowiezo een nieuwe modem moeten kopen wil ik over de 8Mbit heen dus ik denk dat ik maar ga downgraden naar 6Mbit, scheelt toch weer in de kosten.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

We Are Borg schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:09:
[...]

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit meer heb moeten betalen voor een snelheidsverhoging bij planet. Tot nu toe allemaal gratis, en deze keer ook aldus kpn.com. En uiteraard moet je zelf actie ondernemen voor terugstappen. Ik weet niet wie je ISP is, maar bij mij was het inloggen -> menu optie kiezen -> abo kiezen -> bevestigen. Wow, dat was echt veel werk ;)
bij de vorige upgrade ben ik een 10' tje meer gaan betalen, denk dat het te maken heeft met het feit hoe alng je al abbonee bent, ik had toen nog maar 2 maand oid adsl via kpn. Dan hoop ik ook dat ik dit keer geen abbo-verhogingen door de strot geduwd krijg.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Tropos schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 05:12:
[...]
Als je ontevreden bent over een prijs / kwaliteit verhouding stap je toch gewoon over naar kabel internet. Er is niemand die je tegen houdt om naar kabel internet over te stappen. Dat lijkt mij wat effectiever dan hier op internet er over te gaan zeuren.
Nou bij mij komt er NOOIT kabel (internet) meer in, zeker niet na gisteren! Wat er precies gebeurt is zou ik niet op het forum gooien, maar die kabel provider kan het vergeten :(
Zelfs het RTV abbo gaat eruit zodra er een 2de schotel is gericht op de Astra waar BBC opzit en zodra de VRT erop zit, zelfs die aansluiting is dan :w en dan een mooie sat aansluiting plaatsen })

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
Veel plezier met de toffe latencies op je sat internet dan :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:55:
Veel plezier met de toffe latencies op je sat internet dan :)
Ik heb het over RTV, ik ben zeer tevreden met mijn ADSL Fast lijntje van Planet _/-\o_
Dus ik wacht wel af tot ik 12Mbit zie in mijn Etech routertje ;)

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ah leuk, snelheidsverhoging van 8 naar 12 Mbit

maar ik heb er geen reet aan want die Alcatel Speedtouch Home die ik bij me abbo kreeg paar jaar geleden gaat maar tot:

Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream. bron

Volgens mij is dat bij alle normale adsl modems zo maargoed het zal wel nuttig zijn :?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• enira
  • Laatst online: 16:04
Ik wil even duidelijkhied hebben of ik mijn nieuwe snelheid wel ga halen. Ik ga van 1600/512 naar 3000/512. Met 4.6 km van de centrale vrees ik het ergste, maargoed. Ik haal nu nog volle snelheden.

Iemand die ik ken werkt bij de kpn en heeft zo'n meting gedaan, en die zei dat mijn lijn niet meer dan 1800/800 aankon, maximaal.
Met de upload zit het dus wel goed, maar die download, maar 200kbit omhoog, dat wil dus zeggen dat mijn download maar rond de 20 a 21 kb/sec omhooggaat.
Nu kan ik wel downgraden, maar heb ik weinig zin in(voornamelijk door de upload)

Nu had je met de vorige adsl verhogingen van die tests die je kan doen: Telnetten naar je modem, dan testen. Voor mij geldt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
cmd = sachem get_data far_line
:td call cmd="sachem get_data far_line"
Far end line operational data
relCapacity   upstream     =    60 pct
noiseMargin   upstream     =  19.0 dB
outputPower   downstream   =  19.5 dBm
Attenuation   upstream     =  30.0 dB

Dit is de upload, en gebruik nu 60% van wat mogelijk is, upload wordt niet verhoogd, dus kan gewoon.

code:
1
2
3
4
5
6
7
cmd = sachem get_data near_line
:td call cmd="sachem get_data near_line"
Near End line operational data :
RelCapacity   downstream   =    36 pct
NoiseMargin   downstream   =  18.0 dB
OutputPower   upstream     =  12.0 dBm
Attenuation   downsteam    =  50.0 dB

Download, gebruik nu 36%
1600:36 - 44,4
44,4 x 100 is dus 4444,44 kbit/sec

Wil dus zeggen dat ik het gewoon haal, voor kortere periodes. Maar geldt dit ook voor constante snelheid???

En zijn deze gegevens betrouwbaar?
Wie kan me uit de brand helpen? :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Joen
Wat jij post blijft natuurlijk maar een steekproef. Die percentages van je lijncapaciteit zijn van het moment dat je die waarden opvroeg.

Ik denk zelf dat je een reële kans maakt die pm. 4,5Mbit te halen, maar als je het probeert weet je het natuurlijk pas echt zeker.

Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden hoe vaak je verbinding verbroken is geweest door signal loss, loss of pwer, etc. Die statistieken kun je ook via telnet achterhalen:
Wanneer je ingelogd bent typ je "menu" gevolgd door enter.
Je gata met de pijltjestoetsen naar "adsl", drukt op enter, gaat naar "info" en daar vind je die statistieken.

Let op!: ook deze laatste statistieken zijn niet 100% betrouwbaar, maar geven je wel een reëler idee of je de nieuwe snelheden zult halen.

[ Voor 48% gewijzigd door Joen op 10-09-2005 17:03 ]

• enira
  • Laatst online: 16:04
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:00:
Wat jij post blijft natuurlijk maar een steekproef. Die percentages van je lijncapaciteit zijn van het moment dat je die waarden opvroeg.

Ik denk zelf dat je een reële kans maakt die pm. 4,5Mbit te halen, maar als je het probeert weet je het natuurlijk pas echt zeker.

Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden hoe vaak je verbinding verbroken is geweest door signal loss, loss of pwer, etc. Die statistieken kun je ook via telnet achterhalen:
Wanneer je ingelogd bent typ je "menu" gevolgd door enter.
Je gata met de pijltjestoetsen naar "adsl", drukt op enter, gaat naar "info" en daar vind je die statistieken.

Let op!: ook deze laatste statistieken zijn niet 100% betrouwbaar, maar geven je wel een reëler idee of je de nieuwe snelheden zult halen.
Thx voor je info, ik heb het even bekeken en dit krijgi k eruit:

Near end failures since reset
Errored seconds: 9998 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 252 seconds

Pff, da's wel erg veel :P. Dit is dus voor download. De rest van de errors staan allemaal op 0.

Far end failures since reset
Errored seconds: 32 seconds
En dit is voor de upload.

Duration 30d 00:59
Da's me uptime nu van me modem.

Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 10085
Received HEC : 2485

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• qless

qless

...vraag maar...

KnEuTeR schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:01:
ah leuk, snelheidsverhoging van 8 naar 12 Mbit

maar ik heb er geen reet aan want die Alcatel Speedtouch Home die ik bij me abbo kreeg paar jaar geleden gaat maar tot:

Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream. bron

Volgens mij is dat bij alle normale adsl modems zo maargoed het zal wel nuttig zijn :?
Klopt. Dat abo vraagt dan ook eigenlijk dat je een ADSL2+ modem hebt....

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.