Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 9.901 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152463

Run anders deze test eens als je al adsl hebt. http://www.dslportaal.nl/snelheid/ . Let echter niet op de snelheden die hieruit komen maar op de "Attenuation downsteam = x dB" bij de 1e test (stap 7 bij een 510(i)). Dan kun je ongeveer zien op welke afstand je zit (elke 10 db is te vergelijken met een kilometer). Echter bij een slechte aansluiting binnenshuis kan deze waarde ook flink oplopen.

Ik heb hier het adsl-modem , de dc-214 van sitecom.

Als ik deze wil telnetten, kom ik er niet in.

Ik kan er in de webinterface wel in komen met het admin account, maar kan er niks vinden over telnetten of beveiliging omtrent deze zaken.

Is er iemand die me op weg kan helpen, zodat ik m,n max. down en up kan meten.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151484

Hallo,

Bij mij is de oplevering van de wijkcentrale al tot vijf keer uitgesteld...? Heeft iemand een goed idee wie ik kan bellen, want versatel wil me niet doorschakelen met een tweede lijn medewerker en de kpn weet ook van niks... Wordt er nu langzaam goed gefrusteerd van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Anoniem: 152463 schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:15:
Ik heb hier het adsl-modem , de dc-214 van sitecom.

Als ik deze wil telnetten, kom ik er niet in.

Ik kan er in de webinterface wel in komen met het admin account, maar kan er niks vinden over telnetten of beveiliging omtrent deze zaken.

Is er iemand die me op weg kan helpen, zodat ik m,n max. down en up kan meten.

Bij voorbaat dank.
Heb even de manual opgezocht op internet, en als het goed is staat je attenuation in het status-menu en dan onder adsl. Nogmaals iedere 10 db staat voor een km, er zijn grafiekjes te vinden waarin je kunt opzoeken wat voor snelheid je dan kan verwachten.
Anoniem: 151484 schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:29:
Hallo,

Bij mij is de oplevering van de wijkcentrale al tot vijf keer uitgesteld...? Heeft iemand een goed idee wie ik kan bellen, want versatel wil me niet doorschakelen met een tweede lijn medewerker en de kpn weet ook van niks... Wordt er nu langzaam goed gefrusteerd van...
Bedoel je ook echt de oplevering van versatel hardware in de centrale (dus voor je hele wijk), of alleen jouw aansluiting?

Ik heb het gehad dat mijn datum tot aansluiting 5 keer werd uitgesteld. Dit kwam door een fout van versatel omdat ze vergeten waren dat het een telcotelco migratie was. Lijn moest toen eerst dsl vrij zijn, en toen duurde het een week voordat alles in behandeling werd genomen. Nu krijg ik volgende week donderdag signaal en een week later komt de monteur.

[ Voor 30% gewijzigd door zandpaddo op 25-09-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151484

zandpaddo schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:34:
[...]

Bedoel je ook echt de oplevering van versatel hardware in de centrale (dus voor je hele wijk), of alleen jouw aansluiting?

Ik heb het gehad dat mijn datum tot aansluiting 5 keer werd uitgesteld. Dit kwam door een fout van versatel omdat ze vergeten waren dat het een telcotelco migratie was. Lijn moest toen eerst dsl vrij zijn, en toen duurde het een week voordat alles in behandeling werd genomen. Nu krijg ik volgende week donderdag signaal en een week later komt de monteur.
Nee het gaat dus echt om de wijkcentrale van de hele wijk, kpn wil schijnbaar geen toegang verlenen aan versatel of niet meewerken, dat zegt versatel dan tenminste... Belde net om te kijken of de datum nog steeds vast staat maar is alweer verschoven.. Nu naar 1 oktober. Het gekke is dat alle wijkcentrale in de buurt wel zijn aangepast... Het wordt nu al vijf keer met een week doorgeschoven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-05 14:23
Klein vraagje, kon het niet vinden via de search, maar heeft iemand hier wel eens last gehad van een niet-werkende decoder wanneer het Wireless accesspoint van het modem aan wordt gezet en er iemand connect?

Ik heb hier via UTP 2 PC's en de decoder op de modem staan, en wou een 3de pc (laptop) draadloos verbinden. Ik dus het access point aangezet en via een MAC-filter alleen die laptop toegang gegeven. Gevolg is dat het beeld op tv stopt. Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb 2 pc's bedraad aangesloten en 2 laptops draadloos met mac filtering, zonder dat de decoder er mee stopt.
In principe reserveert Versatel een vaste bandbreedte voor de decoder, dus meer pc's zou alleen invloed moeten hebben op de bandbreedte van internet :/
Versatel is wel eens bezig geweest om het tvsignaal draadloos naar de decoder te brengen, dus wellicht gaat er iets met je modem fout :?
Modem resetten en nog eens proberen?
Je moet dan wel weer het mac adres opnieuw invoeren, want de meeste instellingen ben je kwijt na een reset.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Even mijn ervaringen.
Alles netjes opgeleverd, lekker snel allemaal.
Maar nu heb ik maar 1mbit connectie, ipv 15-20 die er meestal staat bij die bbnet speedtest.
Rara hoe kan dit :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 665 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:43:
Even mijn ervaringen.
Alles netjes opgeleverd, lekker snel allemaal.
Maar nu heb ik maar 1mbit connectie, ipv 15-20 die er meestal staat bij die bbnet speedtest.
Rara hoe kan dit :(?
Hmmm ik had ook zo iets, perhaps dat je het gelezen heb, maar of je decoder staat te streamen. Of je heb spyware/virus op je pc de laatste was het bij mij toen ik dat allemaal verwijderd had ging het weer met normale snelheid. Maar goed wil niet zeggen dat dat bij jou het probleem is :) gewoon een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:16
Ik heb ene vraagje:

Wij hebben nu, tv, telefoon en internet via @home/essent.
Als ik nou "Compleet voetbal" neem wil ik, het internet en telefoon afzeggen, maar tv moet wel blijven(omdat ik anders geen rtl4/5/7 etc. heb). Kan dit? Of moet je dan alles afzeggen en dat je dan alleen de zenders van versatel hebt?

En welke zenders heeft versatel allemaal?

En is het kwaliteit van het voetbal goed?

En krijg je ALLE wedstrijden te zien?(eredivisie)

En zijn ze allemaal live, of kan je ze live bekijken maar als je er toch 1 mist, nog later bekijken, of kan je dan laten alleen nog een samenvatting krijgen en niet de hele wedstrijd?

barzi
ps. sorry voor veel vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24705

matsume schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:29:
Ik heb ene vraagje:

Als ik nou "Compleet voetbal" neem wil ik, het internet en telefoon afzeggen, maar tv moet wel blijven(omdat ik anders geen rtl4/5/7 etc. heb). Kan dit? Of moet je dan alles afzeggen en dat je dan alleen de zenders van versatel hebt?

En zijn ze allemaal live, of kan je ze live bekijken maar als je er toch 1 mist, nog later bekijken, of kan je dan laten alleen nog een samenvatting krijgen en niet de hele wedstrijd?

barzi
Natuurlijk kun je alleen TV afnemen van Essent, ik heb van UPC ook alleen maar TV terwijl ze ook telefonie en internet hebben. Versatel heeft sowieso nog geen volwaardig pakket, ze zitten nog een testfase. Ze zeggen echter wel dat ze binnenkort met een echt aanbod komen.

En inderdaad kun je alle wedstrijden live zien van de eredivisie. En daarna kun je ze voor 0.99 Euro nog een keer in z'n geheel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29719

matsume schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:29:
Ik heb ene vraagje:

barzi
Je hebt dus telefonie van @home, dat betekend dat je dit nog niet lang hebt aangezien @home telefonie nog niet zo lang aanbiedt. Dit wil dus zeggen dat je nog een contract hebt bij @home waar je aan vast zit. Bij het nemen van telefonie verleng je automatisch je abonnement voor een jaar namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:38
Hoe kan ik aan het nummer van Imtech komen? mijn oplevering staat op 27 september maar omdat ik bijna nooit thuis ben heb ik nog geen telefoontje ontvangen voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dyna20 schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:59:
Hoe kan ik aan het nummer van Imtech komen? mijn oplevering staat op 27 september maar omdat ik bijna nooit thuis ben heb ik nog geen telefoontje ontvangen voor een afspraak.
Dan bel je het installatieburo ff dat in de startpost staat (020 nummer).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Bij mij komen ze nu 13 oktober voor de zoveelste keer (3e). Dit keer om telefonie aan te leggen schijnbaar.

Zo moeilijk moet het niet zijn, ff een stekkertje inpluggen.. Oude nummer doorschakelen met *21 aangezien het nog 5 werkdagen duurt vanaf dan voordat het KPN nummer om is ofzo.

Wat een gekut elke keer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

Mijn KPN lijn deed het (toch) niet toen de versatel monteur kwam.
Vandaag mannetje van kpn in de wijkkast "mijn" probleem verholpen.
En toen zelf maar even alles geinstalleerd.
En het loopt nu als een trein downloaden met 1,5MB downstream.
Alle 100bin files uit de start de real life moet ik nog ondervinden.
Maar tot op heden MOOOOOI :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 18:23
Beste allemaal,

Sinds vanmorgen werkt bij mij Versatel 20mb :D

Ik heb alleen 1 probleem....MSN wil maar niet werken. Ik krijg de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.dr-clan.nl/error.jpg

Ik heb volgens mij alles geprobeerd. Router helemaal opnieuw ingesteld. MSN poorten 1366, 1367 & 1863 opengezet. MSN opnieuw geinstalleerd. Niks werkt!

Ik heb ook die foutcode opgezocht die in het plaatje staat. Dan krijg ik adviezen om m'n Windows tijdinstellingen te controleren, nou die staan gewoon altijd goed.

Met Chello heb ik nooit problemen met MSN gehad.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:21:
Beste allemaal,

Sinds vanmorgen werkt bij mij Versatel 20mb :D

Ik heb alleen 1 probleem....MSN wil maar niet werken. Ik krijg de volgende foutmelding:

[afbeelding]

Ik heb volgens mij alles geprobeerd. Router helemaal opnieuw ingesteld. MSN poorten 1366, 1367 & 1863 opengezet. MSN opnieuw geinstalleerd. Niks werkt!

Ik heb ook die foutcode opgezocht die in het plaatje staat. Dan krijg ik adviezen om m'n Windows tijdinstellingen te controleren, nou die staan gewoon altijd goed.

Met Chello heb ik nooit problemen met MSN gehad.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!
Ik heb dergelijke problemen wel eens vaker voorbij zien komen en meestal was het aanpassen van de MTU de oplossing.. Hoe dit prececies in z'n werk ging, weet ik zo snel niet meer, maar daar kunnen de echte tweakers je vast veel beter mee helpen..

Heb je trouwens wel geprobeerd om een nieuwere versie van msn uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Ok thnx.

Ik kan trouwens ook niks uploaden...bij ImageShack niet, bij PutFile niet, bij m'n eigen site niet :{ Vreeeemd.

-edit- Hotmail.com werkt ook niet....

[ Voor 17% gewijzigd door Morpheus2003 op 26-09-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Zojuist even m'n Router ertussen uitgehaald en Versatel direct op me PC aangesloten. Alles werkt perfect! Het dus in m'n Router...helaas kan ik in de config van me Router nergens iets vinden..

Ik heb een Netgear RP614 v3 Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Morpheus2003 schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:39:
Zojuist even m'n Router ertussen uitgehaald en Versatel direct op me PC aangesloten. Alles werkt perfect! Het dus in m'n Router...helaas kan ik in de config van me Router nergens iets vinden..

Bij mij zat m'n software firewall gigantisch te bokken, als ik die down gooi loopt alles prima.

[ Voor 4% gewijzigd door gromit77 op 26-09-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 17:09

Speedmaster

Make my day...

Morpheus2003 schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:39:

In je Versatel modem zit al een router dus waarom wil je er nog een router achter zetten??
In mijn ogen is dit vragen om moeilijkheden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Omdat ik er 3 PC's op moet aansluiten :)

Maar heb het gelukkig al opgelost :D!

Ik heb de MTU naar 1468 (DHCP) veranderd en nu werkt alles. Kan ik weer MSN'en vooral uploaden! Mag Versatel in het vervolg wel ff op de site zetten ofzow :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
Morpheus2003 schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:42:
Omdat ik er 3 PC's op moet aansluiten :)

Maar heb het gelukkig al opgelost :D!

Ik heb de MTU naar 1468 (DHCP) veranderd en nu werkt alles. Kan ik weer MSN'en vooral uploaden! Mag Versatel in het vervolg wel ff op de site zetten ofzow :{
Ehhrrrr, je kan 3 pc's aansluiten op de versatel router hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
cls schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:45:
[...]

Ehhrrrr, je kan 3 pc's aansluiten op de versatel router hoor :P
Oh ik dacht 2 i.v.m. voetbal. Naja ik vertrouw me eigen Router meer als spullen van Versatel :P En de kabels lagen er allemaal nog van Chello dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Mneej, je hebt 4 utp poorten en 1 daarvan gaat naar je decoder. Daarnaast heb je ook nog wireless die jou van internet kan voorzien hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

jeej :) vandaag is versatel hier aangesloten en ik haal een download snelheid van ongeveer 1.94 MB/sec.. ik klaag dus niet :)

Op de laptop haalde ik eerst een snelheid van Max 750 KB/sec ik dus ff de TCP Optimezer gedaan maar nu kom ik niet hoger dan 500 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
cls schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:00:
Mneej, je hebt 4 utp poorten en 1 daarvan gaat naar je decoder. Daarnaast heb je ook nog wireless die jou van internet kan voorzien hehe :P
Hmmm weird tegen mij is verteld dat ik op die andere poort niks anders mag aansluiten dan een decoder. Vond het al zo vreemd want volgens mij maakt dat echt geen zak uit :).

@AFCA: Lekkere snelheid zeg, hoeveel meter van wijkcentrale zit je?

Had verder nog klein vraagje maakt het uit hoe de bedrading in je huis is? telefoon komt bij ons in de gang binnen (woon 2 hoog), en gaat dan via plafon naar kast in de woonkamer en daar zit aansluiting daar zit hij er in. Nou was het mijn idee om me modem in de gant te zetten op een plankje, en dan utp kabel naar de decoder to te trekken. Zodat het stuk telefoon snoer korter is of maakt dit niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Ze komen bij mij op 6 oktober telefonie installeren. Dit staat in de bevestiging:
Het omzetten van uw telefoonnummer van KPN naar Versatel zal binnen ongeveer 5 dagen plaatsvinden. Om ervoor te zorgen dat u gedurende die dagen gewoon kunt bellen en bereikbaar bent op uw eigen (KPN)nummer, zal de monteur uw KPN-nummer tijdelijk doorschakelen naar uw nieuwe Versatelnummer. De monteur gebruikt hiervoor de *21 dienst van KPN. De eventuele, hierdoor ontstane kosten zijn voor uw eigen rekening, maar zullen gemiddeld niet meer dan een paar Euro bedragen. Na omzetting van uw telefoonnummer zal *21 automatisch komen te vervallen maar blijft u bereikbaar op uw KPN-nummer.
Apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Anoniem: 82206 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:28:
Ze komen bij mij op 6 oktober telefonie installeren. Dit staat in de bevestiging:

[...]

Apart...
Nou inderdaad. Hoe kunnen zij nou bepalen dat het maar een paar euro kost, hebben ze soms onderzocht per klant hoeveel je gebeld wordt...

Overigens verwacht ik helemaal geen monteur, daar ik al adsl/voetbal heb en er alleen telefoon bij krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151042

Morpheus2003 schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:45:
Ok thnx.

Ik kan trouwens ook niks uploaden...bij ImageShack niet, bij PutFile niet, bij m'n eigen site niet :{ Vreeeemd.

-edit- Hotmail.com werkt ook niet....
laat maar.....was je al gelukt zie ik....

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 151042 op 27-09-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds ik versatel heb kan ik niet meer mailen naar worldonline en tiscali e-mailadressen. Ik krijg de melding:

Remote SMTP Server Returned: 451 Could not complete sender verify callout

Via webmail van een andere provider (chello) kan ik er nog wel naar e-mailen, dus het ligt aan mijn versatel IP.

Iemand anders ook dit probleem en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

WeAreLegion schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:24:
[...]

@AFCA: Lekkere snelheid zeg, hoeveel meter van wijkcentrale zit je?

Had verder nog klein vraagje maakt het uit hoe de bedrading in je huis is? telefoon komt bij ons in de gang binnen (woon 2 hoog), en gaat dan via plafon naar kast in de woonkamer en daar zit aansluiting daar zit hij er in. Nou was het mijn idee om me modem in de gant te zetten op een plankje, en dan utp kabel naar de decoder to te trekken. Zodat het stuk telefoon snoer korter is of maakt dit niks uit?
Ik zit zo'n 350 meter van de centrale :)
De monteur vertelde mij gister dat de lengte van de telefoonlijn uitmaakt, des te langer de afstand des te langzamer is internet en kwaliteit van tv wordt ook minder. Bij mij heeft hij een klein stukje kabel gebruikt, maar aangezien ik de modem wilde verplaatsen heb ik er een kabel van 10meter tussen geprikt en bij mij had dit helemaal geen invloed.

Iemand een idee hoe het komt dat na het gebruik van TCP Optimizer op mijn laptop de verbinding een stuk langzamer is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 31660 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:25:
[...]

Iemand een idee hoe het komt dat na het gebruik van TCP Optimizer op mijn laptop de verbinding een stuk langzamer is? :)
Kun je in windows de tcp/ip stack enzo niet opnieuw verwijderen/installeren? misschien helpt dat.

Als ik zo GoT lees en nu ook een aanvraag die ik voor iemand heb gedaan:
1. 27 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
2. 27 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3. 27 september 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4. 26 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 26 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 26 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 24 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Lijkt het erop dat Versatel het adsl2+ systeem stukken beter heeft gestroomlijnd, volgens mij doen die jongens en meisjes daar echt hun best om een goed product neer te zetten.

[ Voor 54% gewijzigd door dolby op 27-09-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:45:
Nou inderdaad. Hoe kunnen zij nou bepalen dat het maar een paar euro kost, hebben ze soms onderzocht per klant hoeveel je gebeld wordt...

Overigens verwacht ik helemaal geen monteur, daar ik al adsl/voetbal heb en er alleen telefoon bij krijg.
Ik heb ook al ADSL en voetbal maar toch komt er een monteur "om het modem geschikt te maken voor telefonie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
dolby schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:11:
[...]
Lijkt het erop dat Versatel het adsl2+ systeem stukken beter heeft gestroomlijnd, volgens mij doen die jongens en meisjes daar echt hun best om een goed product neer te zetten.
Het lijkt er ook op dat de grote hoeveelheid klachten uit de eerste twee/drie maanden aanzienlijk aan het stabiliseren en zelfs (flink?) aan het afnemen zijn...

- dit topic krijgt steeds minden dagelijkse posts en ook het aantal klachten neemt zienderogen af, terwijl er nog dagelijks een lading nieuwe abonee's bij komt en het aantal potentiele klagers dus ook toe zou kunnen nemen..
- in mijn eigen omgeving heb ik al een complete maand geen downtime meer gehad en de storingen daarvoor waren veel minder ernstig dan in de tijd daarvoor..
- de storingenpagina van Versatel bevat steeds minden problemen..
- versatel begint zelfs (proactief!) storingen/onderhoud van te voren aan te kondigen... iets wat ik echt nog nooit heb meegemaakt!

Aankondiging Netwerkonderhoud Versatel 4/20 Mb Diverse Regio's (26-09-2005)
Dinsdag 27-09-2005 en Woensdag 28-09-2005 zal tussen 5:00 en 7:00 uur (woensdag uitloop tot 9:00 mogelijk) onderhoud plaatsvinden op het netwerk. Tijdens het netwerkonderhoud zal de 4/20 Mb dienst tussen de 15 en 45 minuten in zijn geheel niet beschikbaar zijn.
Begintijd: 27-09-2005 05:00 uur
Eindtijd: 27-09-2005 07:00 uur

Begintijd: 28-09-2005 05:00 uur
Eindtijd: 28-09-2005 07:00 uur evt. uitloop tot 09:00 uur

Onze excuses voor eventueel ongemak.

bron = http://www2.versatel.nl/helpdesk/pages/help_detail_v2.php

Nu de volledige controle over de router weer terug, de cap eraf en de ping-tijden omlaag en er valt -echt- helemaal nergens meer over te klagen.. wat saai... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Zit ook aan versatel te denken in combinatie met bellen, echter vind ik de prijzen voor bellen met buitenland bij versatel veel te duur in vergelijking met sommige voipproviders. Weet iemand toevallig of je gewoon een router met VOIP mogelijkheden aan kan sluiten en gebruiken? Of zouden ze poorten blocken om te voorkomen dat je niet via hun belt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 11:22:
[...]

Ik heb ook al ADSL en voetbal maar toch komt er een monteur "om het modem geschikt te maken voor telefonie".
Ah, om even als admin in te loggen en wat aan te zetten, even een keylogger installeren dan maar! Want meer doen dan een stekkertje erin zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 31660 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:25:
[...]

Ik zit zo'n 350 meter van de centrale :)
De monteur vertelde mij gister dat de lengte van de telefoonlijn uitmaakt, des te langer de afstand des te langzamer is internet en kwaliteit van tv wordt ook minder. Bij mij heeft hij een klein stukje kabel gebruikt, maar aangezien ik de modem wilde verplaatsen heb ik er een kabel van 10meter tussen geprikt en bij mij had dit helemaal geen invloed.

lol 350 meter, ja dat verklaart je snelheid onderanderne wel. Ik zit 1230 meter er vanaf en zoals ik du sal zei binnen is het niet goed aangelegd dus met 1,6mb/s kan ik eigenlijk best tevreden zijn dan. :D ik kijk nog wel keer of ik alles ga veranderen tot nu toe werkt alles verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 17:09

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 92587 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:14:
Sinds ik versatel heb kan ik niet meer mailen naar worldonline en tiscali e-mailadressen. Ik krijg de melding:

Remote SMTP Server Returned: 451 Could not complete sender verify callout

Via webmail van een andere provider (chello) kan ik er nog wel naar e-mailen, dus het ligt aan mijn versatel IP.

Iemand anders ook dit probleem en eventueel een oplossing?
Email instellingen zijn:

Voor je NIET versatel account

pop.jouwprovider.nl
smtp.versatel.nl

Voor je versatel account

pop.versatel.nl
smtp.versatel.nl

Als je een ander mailprogramma als outlook express gebruikt is het
pop3. ipv pop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Anoniem: 92587 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:07:
[...]

Ah, om even als admin in te loggen en wat aan te zetten, even een keylogger installeren dan maar! Want meer doen dan een stekkertje erin zie ik niet gebeuren.
Die keylogger lijkt mij een zeer goed idee! of desnoods een tcp-sniffertje, mocht de beste man met z'n eigen klapjap aan de slag gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuut-Tuut schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:16:
[...]

Email instellingen zijn:

Voor je NIET versatel account

pop.jouwprovider.nl
smtp.versatel.nl

Voor je versatel account

pop.versatel.nl
smtp.versatel.nl

Als je een ander mailprogramma als outlook express gebruikt is het
pop3. ipv pop.
Bedankt voor je reactie.

Dat begrijp ik, ik kan ook gewoon naar iedereen e-mailen, maar NIET naar tiscali adressen, die geven de foutmelding Remote SMTP Server Returned: 451 Could not complete sender verify callout

Oftewel, ze blokken bij tiscali mijn versatel ip-adres, het heeft verder niets met lokale e-mailinstellingen te maken.

Ik denk dat ik ook maar gewoon van een andere smtp server gebruik ga maken, buiten het versatel netwerk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
scorpion303 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:06:

Nu de volledige controle over de router weer terug, de cap eraf en de ping-tijden omlaag en er valt -echt- helemaal nergens meer over te klagen.. wat saai... :)
Bedoel je nou dat je je modem weer onder controle hebt incl de-cap ? Of was het een toekomst wens :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
redfoxert schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 14:35:
[...]
Bedoel je nou dat je je modem weer onder controle hebt incl de-cap ? Of was het een toekomst wens :)
Maak daar maar een mooie toekomstwens van... Als ik dat gekke ding weer onder controle krijg, dan zijn jullie de eerste die het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151281

met steeds meer jaloezie en irritaties lees ik dat alles goed bij iedereen werkt terwijl ik zelf al meer dan 4 weken met een modem en decoder zit maar zonder een werkende verbinding. HEb gister ook een brief naar versatel gestuurd, dat ik van mn contract af zie als ze voor volgende week vrijdag mijn lijn niet werkend opgeleverd kunnen krijgen. Het is jammer maar voor mij is dan echt de maat vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 14:14
Versatel heeft het nu misschien een beetje onder controle, verhuizen van een bestaande abonnee is wel moeilijk voor ze.
Al in mei heb ik een eerste aanvraag gedaan, ik wilde graag mee op de eerste golf van aansluitingen in Hilversum. Na een brief te hebben ontvangen veranderde ineens mijn gebruikersnaam, dat werkt natuurlijk ook niet. Geannuleerd bleek toen ik zelf eens ging bellen. Daarna via de bestellijn nog eens besteld en na lang niks horen weer gebeld. Was niks doorgekomen. Dit herhaalde zich nog een keer maar na mijn vakantie heb ik het anders geprobeerd.
Ik vulde een overstap in op de website. Alles ging goed totdat er een foutmelding kwam: Er is geen versatel verbinding actief op dit account. Raar, ik internet al bijna een jaar met Versatel (prima verbinding, nagenoeg nooit down)
Met deze foutmelding meldde ik me bij de klantenservice. Zij kunnen dus ook een aanvraag aannemen en die worden sneller verwerkt als via de bestellijn + zij hebben controle over of alles goed gaat. Bleek dat ook daar een fout opdook. Alles wordt doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Daar ligt het nu anderhalve week. Vanochtend even gebeld en het staat nu als hoogste prioriteit. Ik ben zeer benieuwd! Eind van de week nog eens bellen of alles ook geaccepteerd wordt en ik eindelijk kan genieten van een lekker snelle verbinding.
Zo ff mijn verhaaltje kwijt. De verbindingen zijn prima, de helpdesk meldt alleen nog al eens wat anders. Eerder ook problemen gehad maar door goede verbinding blijf ik steeds terugkomen. Vol verwachting klopt mijn hart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Laatst online: 18:06
Hmmm,

vandaag de boel opgeleverd, geen klachten, monteur hielp nog even alles te beveiligen en binnen het uur was hij weg :)

Alleen dacht ik (stom, stond overal maargoed) dat de decoder draadloos zou zijn... niet dus :) Zou dit in de toekomst nog tot de mogelijkheden kunnen behoren en dan doel ik speciaal op een tweede decoder voor een tweede tv ergens anders in huis (zonder dat je dus een kabel door 2 verdiepingen hoeft te leiden).

Trouwens, digitale televisie is behoorlijke openbaring, echt totaal geen ruis _/-\o_ stelde me er nooit echt veel van voor

• gromit77
  • Laatst online: 03-05-2024
The_Cure schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:40:

Trouwens, digitale televisie is behoorlijke openbaring, echt totaal geen ruis _/-\o_ stelde me er nooit echt veel van voor
Dan schaf maar eens een satellietsysteempje aan, dat is ten opzichte van die Versatel digitale tv een openbaring !

Trouwens die versatel digitale tv geeft bij mij nog steeds veel "blokjesvorming", zijn er hier nog meer mensen die daar last van hebben?

• WeAreLegion
  • Niet online
Moet zeggen dat het beeld vergeleken met gewoon Casema wat ik heb al een openbaring is hoor :) casema hier in amersfoort is gewoon ronduit klote. En blokjes vorming heb ik helemaal niet verder gaat als een trein allemaal.

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Zijn er meer mensen die sinds gisteren last hebben van haperende TV beelden? Maandag was de beeldkwaliteit nog goed, maar nu kan ik nauwelijks nog iets zien.. ik zie meer blokjes en door elkaar gehusselde beelden dan normaal beeld.. :(

5183

scorpion303 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:21:
[...]

Die keylogger lijkt mij een zeer goed idee! of desnoods een tcp-sniffertje, mocht de beste man met z'n eigen klapjap aan de slag gaan... :)
Dan help ik bij deze iedereen vast uit de droom:
De beste man of vrouw gaat NIET op je spulletjes inloggen.

Bij mij komt de monteur de 13e maar technisch is telefonie opgeleverd bij mijn 20 Mbit. Ik heb dan ook zelf maar stekkers gepropt en de Tel1 poort doet het bij mij al prima. Goede telefoonverbinding op een nieuw, extra, nummer van Versatel (wel eigen regio 0347-xxxxxx). Bellen en gebeld worden op die lijn zonder problemen. De 2e poort waar mijn huidige nummer op moet komen doet het nog niet, maar dat zal wel komen op het moment dat de overgang van KPN -> Versatel in gang wordt gezet.

Kortweg: ik heb me modem gereset en daarna telefoons eraan. Vanuit de centrale wordt geregeld dat de telefoonlijnen werken. Eigenlijk net als bij zoveel dingen bij dat modem, alles komt vanaf de centrale :)

5183

Ik heb trouwens het gevoel dat ik met een hoop dingen pionier ben? 8)7

Ik was de eerste die zijn rommel mocht ophalen, de eerste met 2 decoders en nu zover ik kan lezen de eerste die kan bellen? :D

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 11:03
5183 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:22:
[...]

Dan help ik bij deze iedereen vast uit de droom:
De beste man of vrouw gaat NIET op je spulletjes inloggen.

Bij mij komt de monteur de 13e maar technisch is telefonie opgeleverd bij mijn 20 Mbit. Ik heb dan ook zelf maar stekkers gepropt en de Tel1 poort doet het bij mij al prima. Goede telefoonverbinding op een nieuw, extra, nummer van Versatel (wel eigen regio 0347-xxxxxx). Bellen en gebeld worden op die lijn zonder problemen. De 2e poort waar mijn huidige nummer op moet komen doet het nog niet, maar dat zal wel komen op het moment dat de overgang van KPN -> Versatel in gang wordt gezet.

Kortweg: ik heb me modem gereset en daarna telefoons eraan. Vanuit de centrale wordt geregeld dat de telefoonlijnen werken. Eigenlijk net als bij zoveel dingen bij dat modem, alles komt vanaf de centrale :)
Komt er echt een monteur voor? Zo ja, dan vraag ik me af of je dan weer moet betalen..

HODL

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 10:18
Na tig telefoontjes doet mijn decoder het NOG niet. (6 Augustus aangesloten)
Het installatiebedrijf zegt nog geen aanvraag te hebben ontvangen van Versatel en Versatel zegt me dit al twee keer te hebben gedaan, ja dan ben je snel klaar met zo'n kat en muis spel.

Ik word er iig kotsberoerd van, aanstaand weekend is DE wedstrijd van het seizoen voor deze regio en ik kan het dus niet via mijn decoder bekijken. ;(

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 19:40
Heeft iemand al DC++ actief aan de praat gekregen?!?

Heb netjes de volgende stappen gevolgd:

- Poort (zowel utp als dcp) laten forwarden naar mijn interne IP
- Firewall (Kaspersky) totaal uitgezet
- In DC++ mijn externe IP ingevoerd en de poort zoals aangegeven in de eerste stap

Vervolgens krijg ik als ik bv search naar 'Madonna' maar een stuk of 20 hits...

Overigens ziet de Shields-up site die poort niet open staan :? 8)7 |:(
Heb het ook al op andere poorten geprobeerd, maar steeds hetzelfde effect...
Iemand een idee?!?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• WeAreLegion
  • Niet online
Even klein beetje offtopic vraagje, maar weet iemand hier of het mogelijk is om met ADSL2 een upload van 10mbit te krijgen. Ik vraag me namelijk af of versatel mocht het kunnen ooit gaan doen. Bedoel die 20mbit is erg stoer hoor maar 10mbit upload das helemaal goud natuurlijk :D

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14

ShadowBumble

Professioneel Prutser

WeAreLegion schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:18:
Even klein beetje offtopic vraagje, maar weet iemand hier of het mogelijk is om met ADSL2 een upload van 10mbit te krijgen. Ik vraag me namelijk af of versatel mocht het kunnen ooit gaan doen. Bedoel die 20mbit is erg stoer hoor maar 10mbit upload das helemaal goud natuurlijk :D
Antwoord si simpel : Nee

De ADSL2+ Specificatie voor het protocol staat dit niet toen op ze hoogste 2MBiT maar dan veroorzaak je een te erge ruis op de kabels dat waarschijnlijk je halve buurt er last van zou hebben

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Anoniem: 156067

Versatel heeft niets onder controle, blijf ver weg van deze club!!!!! :( :( :( :(

Heb me op 1 september aangemeld en mijn order staat sinds 6 september bij stap 3 (Versatel heeft de order verder verwerkt). In een mail schrijven ze dat ik hoogstwaarschijnlijk in de eerste twee weken van oktober gebeld zal worden voor een afspraak.

Bijna dagelijks emailen met de helpdesk levert dit soort antwoorden op:

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Wij hebben uw gegevens in de systemen nagekeken. Aangezien u bij uw pakket ook telefonie heeft aangevraagd, gaat uw abonnement pas in oktober van start. Telefonie is een dienst die pas vanaf oktober door Versatel geleverd wordt. In oktober kunt u een bericht verwachten van het Versatel Installatiebedrijf voor het maken van een afspraak voor installatie.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Telefonie zit er standaard bij dus ik vraag niets bijzonders of afwijkends aan 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Dit is helemaal het toppunt:

Onze welgemeende excuses voor het ongemak maar het is helaas niet mogelijk om een manager van Versatel te spreken en wij zijn niet in de gelegenheid om u terug te bellen. Voor klachten kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@versatel.nl

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Het heeft geen enkele zin om deze club te mailen.

Advies denk er goed over na voordat je met deze club aan de gang gaat !!!!

5183

WeAreLegion schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:18:
Zoals degene boven me al zei: nee. ADSL2+ heeft een max upload van 2 Mbit als ik me niet vergis.

Daarom heb ik dus in Redbus een server staan met zowel 100 Mbit up en down :P

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok bedankt voor antwoord dacht al zo iets :) nou ja hopen dat ze hem op 2mbit zetten dan das al het dubbele :D

Anoniem: 2479

Een overzicht van de verschillende ADSL types:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adsl

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

WeAreLegion schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:56:
Ok bedankt voor antwoord dacht al zo iets :) nou ja hopen dat ze hem op 2mbit zetten dan das al het dubbele :D
Nee gaat ook niet gebeuren althans niet tot het protocol zo getuned is dat het frequentie bereik geen storing meer opleverd op de andere aders in de 300-Dubbel kabel ;)

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 156067 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:44:
Versatel heeft niets onder controle, blijf ver weg van deze club!!!!! :( :( :( :(

Heb me op 1 september aangemeld en mijn order staat sinds 6 september bij stap 3 (Versatel heeft de order verder verwerkt). In een mail schrijven ze dat ik hoogstwaarschijnlijk in de eerste twee weken van oktober gebeld zal worden voor een afspraak.

Bijna dagelijks emailen met de helpdesk levert dit soort antwoorden op:

Wij hebben uw gegevens in de systemen nagekeken. Aangezien u bij uw pakket ook telefonie heeft aangevraagd, gaat uw abonnement pas in oktober van start. Telefonie is een dienst die pas vanaf oktober door Versatel geleverd wordt. In oktober kunt u een bericht verwachten van het Versatel Installatiebedrijf voor het maken van een afspraak voor installatie.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Telefonie zit er standaard bij dus ik vraag niets bijzonders of afwijkends aan 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Dit is helemaal het toppunt:

Onze welgemeende excuses voor het ongemak maar het is helaas niet mogelijk om een manager van Versatel te spreken en wij zijn niet in de gelegenheid om u terug te bellen. Voor klachten kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@versatel.nl

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Het heeft geen enkele zin om deze club te mailen.

Advies denk er goed over na voordat je met deze club aan de gang gaat !!!!
Sorry... maar officieel levert versatel ook pas telefonie voor nieuwe abonnee's vanaf oktober inderdaad.. ik heb ook zo'n 3 weken terug aangevraagd en heb een afspraak voor 21 oktober. Verwacht je binnen 2 weken te worden aangesloten ofzo?
En ik denk dat als je dagelijks gaat zitten mailen met dit soort onzin dan denk ik ook niet dat ze je serieus genoeg nemen om je terug te bellen of met een manager te laten spreken :/

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Anoniem: 66714

is er al iemand die VOIP via een andere provider werkend heeft gekregen icm de 2 telefoonpoorten op het modem? heb niks kunnen vinden

psychonikeo schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:20:
[...]

Sorry... maar officieel levert versatel ook pas telefonie voor nieuwe abonnee's vanaf oktober inderdaad.. ik heb ook zo'n 3 weken terug aangevraagd en heb een afspraak voor 21 oktober. Verwacht je binnen 2 weken te worden aangesloten ofzo?
En ik denk dat als je dagelijks gaat zitten mailen met dit soort onzin dan denk ik ook niet dat ze je serieus genoeg nemen om je terug te bellen of met een manager te laten spreken :/
Kijk dat bedoel ik nou, jij hebt een afspraak.

Ik ben best bereid te wachten, geen probleem maar als ik op dit forum lees dat sommigen binnen drie weken worden aangesloten en ik ze vraag waarom het bij mij zo lang moet duren en ik daar maar geen antwoord op krijg dan vind ik dat erg vervelend.

Als het enige antwoord wat ik krijg is dat ik telefonie heb aangevraagd wat standaard in het pakket zit en de rest ook krijgt dan wordt ik niet goed!

Het gaat me om de manier waarop ze klanten behandelen, die staat me niet aan.

Ze zetten geen namen onder de mails en je krijgt alleen maar copy paste antwoorden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 156067 op 28-09-2005 12:30 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 156067 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:26:
[...]

Ik ben best bereid te wachten, geen probleem maar als ik op dit forum lees dat sommigen binnen twee weken worden aangesloten en ik ze vraag waarom het bij mij zo lang moet duren en ik daar maar geen antwoord op krijg dan vind ik dat erg vervelend.
Je hebt antwoord gekregen telefonie is gewoon pas vanaf oktober leverbaar dus krijg je het ook in oktober geleverd de exacte datum is klaarblijke nog onbekend, dat telefonie nou toevallig in het pakket zit wat jij hebt bestelt heb is in dit geval dan wat minder doordat je er langer op moet wachten.

Mensen die binnen 2 weken aangesloten zijn hebben over het algemeen ook alleen internet en tv, wat dus wle mogelijk zou zijn.

ShadowBumble schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:31:
[...]

Je hebt antwoord gekregen telefonie is gewoon pas vanaf oktober leverbaar dus krijg je het ook in oktober geleverd de exacte datum is klaarblijke nog onbekend, dat telefonie nou toevallig in het pakket zit wat jij hebt bestelt heb is in dit geval dan wat minder doordat je er langer op moet wachten.

Mensen die binnen 2 weken aangesloten zijn hebben over het algemeen ook alleen internet en tv, wat dus wle mogelijk zou zijn.
check deze eens dan (bericht van CLS)

Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4

ook op 1 september besteld, niet helemaal duidelijk of ie ook telefonie had

Toen ik me opgegeven heb stond er idd dat telefonie vanaf oktober leverbaar was maar nergens werd vermeld dat je dan ook pas aangesloten werd.

Je kreeg zelfs een datum voor 21 september als vermoedelijke opleverdatum!!!

dit is ook een leuk antwoord van ze op een van mijn mails:

Hartelijk dank voor uw e-mail.
>
> Het antwoord van Versatel op uw vraag is:
>
> Het is goed om te horen dat u tevreden bent met het Versatel 20 Mb
> pakket.
> Voor meer informatie over de telefonie pakketten kan ik u adviseren om
> onze verkoop afdeling te bellen.
> 0900-0707.
>
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Klantenservice
> Versatel Nederland B.V.

Hoezo email lezen gewoon een standaard copy paste antwoordje terug naar die klant er staat toch ergens telefonie in zijn email 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 156067 op 28-09-2005 12:53 ]

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Anoniem: 66714 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:20:
is er al iemand die VOIP via een andere provider werkend heeft gekregen icm de 2 telefoonpoorten op het modem? heb niks kunnen vinden
Als ik me niet vergis gebruikt tiscali de zyxel 2602 hw modems. Tweakdsl levert ook deze modems en ik gebruik Talkin2ya / Budegetphone daar op en dat werkt goed.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

nou anix (mede sneeker) het is dan eindelijk opgeleverd, ze zouden tussen 12 en 18 komen, de monteur kwam om 18.45 en was om 19.45 weer weg, een werkende dsl achterlatend _/-\o_

snelheid is met decoder uit 1440 KB/sec bij usenet 8)
afstand tot de centrale 1897 meter

Jsunnyreports

• Upper
  • Laatst online: 01-03 16:48
Anoniem: 156067 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:40:
[...]

check deze eens dan (bericht van CLS)

Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4

ook op 1 september besteld, niet helemaal duidelijk of ie ook telefonie had

Toen ik me opgegeven heb stond er idd dat telefonie vanaf oktober leverbaar was maar nergens werd vermeld dat je dan ook pas aangesloten werd.

Je kreeg zelfs een datum voor 21 september als vermoedelijke opleverdatum!!!

dit is ook een leuk antwoord van ze op een van mijn mails:

Hartelijk dank voor uw e-mail.
>
> Het antwoord van Versatel op uw vraag is:
>
> Het is goed om te horen dat u tevreden bent met het Versatel 20 Mb
> pakket.
> Voor meer informatie over de telefonie pakketten kan ik u adviseren om
> onze verkoop afdeling te bellen.
> 0900-0707.
>
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Klantenservice
> Versatel Nederland B.V.

Hoezo email lezen gewoon een standaard copy paste antwoordje terug naar die klant er staat toch ergens telefonie in zijn email 8)7 8)7 8)7 8)7
Versatel heeft alles nu goed onder controle. Nieuwe aanvragen welke gedaan worden ZONDER telefonie, worden binnen een week of 2 aangesloten, zoals al eerder naar voren kwam. Aanvragen welke gedaan worden MET telefonie, worden helaas pas in oktober aangesloten, aangezien ze anders 2x een monteur langs zouden moeten sturen.

Ik begrijp best je frustratie, maar ik ben bang dat dit komt omdat je het complete pakket hebt genomen.
Had je eerst internet en voetbal genomen, en daarna nog telefonie erbij aangevraagd nadat je aangesloten was, dan had je waarschijnlijk ook binnen 2 weken je aansluiting gehad. Enige rare is is dat de order nog niet verder is gegaan na status verder verwerkt. Normaal gesproken zou men bezig moeten zijn met het klaarmaken van de provisioning systemen en het klaarzetten van de verbinding.
Het kan echter zo zijn dat je een telco-telco migratie aangevraagd hebt, waardoor ze niet riskeren om je verbinding eerder aan te sluiten zonder dat zij daadwerkelijk een monteur langs kunnen sturen. Denk als ze dat zouden doen de rapen helemaal gaar zouden zijn voor je.

• The_Cure
  • Laatst online: 18:06
loenen schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:19:
[...]

Na lang wachten op en wat navraag van de helpdeskmedewerker:
'Er is geconstateerd dat de site niet bereikbaar is, er wordt aan gewerkt meneer...'
duss.. DNS niet helemaal up-to-date
doet het hier nog steeds niet, wil net een cd bestellen :'(

slecht hoor...

Anoniem: 105098

threedrules schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:28:
nou anix (mede sneeker) het is dan eindelijk opgeleverd, ze zouden tussen 12 en 18 komen, de monteur kwam om 18.45 en was om 19.45 weer weg, een werkende dsl achterlatend _/-\o_

snelheid is met decoder uit 1440 KB/sec bij usenet 8)
afstand tot de centrale 1897 meter
klinkt goed ;) bij mij als ik check bij ''mijn versatel'' dan staat nog steeds het 3e hokje in behandeling. Maar ja het word bij mij ook pas 20 oktober opgeleverd dus ik weet niet wanneer ze verder gaan met het proces , maar ik weet in ieder geval wel dat het nu echt mogelijk is in Sneek dus _/-\o_ maar ik woon dus 331meter van de centrale en ben dus heeeeel erg benieuwd wat mijn snelheid is! hoeveel meter kabel voor de decoder word erbij geleverd? want ik wil graag die decoder op mijn slaapkamer aansluiten omdat ik nog bij mijn ouders woon en die willen alleen de telefonie en ik dus het voetbal, maar is dat wel mogelijk? ( de afstand is ongeveer 15 meter) 8)

Anoniem: 105098 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:27:
hoeveel meter kabel voor de decoder word erbij geleverd?
Je kan 20 meter krijgen maar meer is tegen bijbetaling mogelijk.

• thalantis

thalantis

12200 Wp

de monteur die bij mij de dsl gister installeerde vertelde ook dat hij de eerste telefonie had aangesloten bij een klant, maar dit nog niet werkte zonder problemen, dus nog maar even wachten tot oktober

Jsunnyreports

• smoken
  • Laatst online: 26-05 23:25
Euhm,

Dit topic, gaat da nu om het duurdere voetbal compleet abonnement van 49 euro?
Of ook over het goedkopere abbo van 39 euro?

Wat ik me namelijk afvraag, is hoe de snelheid van het goedkope abbo is. (que ervaringen, niet wat op de site staat)

Ik heb de breedband versie van @home, heb ondertussen versatel aangevraagd, maar vraag me af of de snelheid (ongeveer) gelijk zal zijn.

En hoe zit het dan met het TV kijken en telefoneren, maakt die ook gebruik van die 4 MB max, of gebruikt die het overige deel van de lijn?

Anoniem: 150362

Nasty Nate schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:47:
Na tig telefoontjes doet mijn decoder het NOG niet. (6 Augustus aangesloten)
Het installatiebedrijf zegt nog geen aanvraag te hebben ontvangen van Versatel en Versatel zegt me dit al twee keer te hebben gedaan, ja dan ben je snel klaar met zo'n kat en muis spel.

Ik word er iig kotsberoerd van, aanstaand weekend is DE wedstrijd van het seizoen voor deze regio en ik kan het dus niet via mijn decoder bekijken. ;(
Ik kreeg gisteren (28/9)een telefoontje van Versatel. de dame had vernomen dat ik problemen had.
Ik zei ja, maar dat was 3 augustus, en verholpen op 11 augustus. Was blijkbaar niet doorgekomen,
doch ik weet dat het bekend was bij de klantenservice.
U bent bijna 2 maanden te laat zei ik, stel dat ik al die tijd zonder had gezeten!
Bij mij was het slechts een kleinigheid (splitter verkeerd om aangesloten).

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14

lange

Boom Boom?

ik kreeg dat telefoontje net ook, terwijl het altijd prima heeft gewerkt en ik dus ook nooit de klantenservice gebeld heb.. :?

kreeg gister trouwens ook een brief in de bus met de mededeling dat de 1e maand abbo kosten niet doorberekend zouden worden vanwege dezelfde (niet bestaande) technische problemen..
goed bezig versatel :Y)

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Ik ben sinds vanochtend ook eindelijk aangesloten. Tijdens het aanvraagtraject zijn er hier verschillende fouten gemaakt. Zo is het bij mij gegaan:

- half juli kreeg ik telefoon met een aanbieding voor het 20Mb abbo. De verkoper verzekerde mij dat mijn ip adres niet zou wijzigen (wat dus toen niet klopte, aangezien toen nog een dynamisch adres uitgegeven werd).

- Na enkele weken begon ik toch te twijfelen aan de aan mij verstrekte informatie (aangezien overal op internet dat verhaal werd tegengesproken) en belde ik de helpdesk. Ik had niet eerder naar info gezocht, aangezien de centrale toen toch nog niet gereed was. Na een dik half uur in de wacht gestaan te hebben, kreeg ik iemand van de helpdesk aan de lijn die inderdaad aangaf dat de verstrekte info van de verkoper onjuist was en hij stelde voor om de aanvraag te ontbinden (aangezien ik een vast ip adres als eis had gesteld bij de aanvraag). Hij zou dit doorgeven aan customer care en ik zou dan altijd iets van hun horen (kon een dag of 5 duren).

- 2 weken later had ik dus nog niets gehoord en heb ik weer de helpdesk gebeld. Ik kreeg meteen iemand aan de lijn en hij vertelde weer hetzelfde. Dus weer een mail van hun naar customer care en weer wachten op antwoord.

- 1,5 week later kreeg ik een telefoontje van imtech om een afspraak te maken (ik had nog altijd niets van customer care gehoord). Ik heb hun toen mijn probleem uitgelegd en gezegd dat ik dus geen afspraak kon maken op dat moment.

- Daarna weer de klantenservice gebeld. Ik kreeg weer meteen iemand aan de lijn, die mij vertelde dat er ondertussen wel een vast ip adres gegeven werd. De aanvraag ging dus gewoon door (waarom laten ze dat dan niet even weten????).

- Meteen weer teruggebeld naar imtech om een afspraak te maken. Dat kon niet zeiden zij. Ik stond in het systeem als "ziet er van af". Ik moest uit het systeem gehaald worden en zij zouden mijn gegevens opnieuw opvragen bij versatel. Ik zou dan opnieuw gebeld worden voor een afspraak te maken.

- Weer een week of zo niets gehoord en de verwachtte opleverdatum (23 september) kwam dichterbij. Ik dus weer eens gebeld naar Imtech. Ik was bij hun onbekend en zij konden dus geen afspraak maken.

- Weer de helpdesk gebeld. Zij zouden mijn gegevens doorsturen naar Imtech.

- 23 september was aangebroken. Imtech gebeld (eigenlijk had ik dat al 22 september gedaan), maar mijn gegevens waren nog niet binnen. 23 sptember de helpdesk nogmaals gebeld (de lijn was toen opeens omgezet) en gezegd dat ik nog geen afspraak kon maken met Imtech en dat wel al de lijn was opgeleverd. Dat vonden zij vreemd en zij zouden mijn gegevens doorsturen naar Imtech.

- 24 september stond bij de status opeens dat er al een incasso naar de bank gestuurd was (ik had nog geen internet!!)

- 26 september (viel een weekend tussen) weer gebeld en nog altijd geen gegevens binnen. Dus weer de helpdesk bellen en gegevens laten doorsturen. Tevens zeiden ze dat ik een mailtje moest sturen naar rekening@versatel.nl ivm. die incasso-opdracht.

- 27 september weer gebeld naar Imtech en degene aan de andere kant van de lijn wist meteen wie ik was. Mijn gegevens waren gelukkig binnen en er kon een afspraak gemaakt worden voor donderdagochtend 29 september (tussen 8.00 en 13.00u).

- 29 september kwam de monteur rond 9.45u (netjes op tijd dus). Modem en decoder aangesloten (kabels lagen er al) en alles werkte meteen goed.

- Het teveel betaalde (voor de dagen zonder internet) kon ik terugvragen zodra ik verbinding had (net een email gestuurd).

Mijn downloadsnelheid (statsadsl in het modem werkt niet) is met speedtest rond de 1080 kB/s en met de 100mb.bin file van versatel net oplopend naar 1500kB/s. De afstand naar de centrale is volgens de spike.tudelft site 2800m en volgens de bbnet test 3350m.

• dolby
  • Niet online
Bij een telco migratie als je geen specifieke datum opgeeft, gaat dan de opleverdatum nog schuiven?
Want ik zie dat de opdracht al naar imtech is gestuurd, maar als opleverdatum staat er 31-10 of gaat dat veranderen?

zojuist ben ik gebeld voor installatie mbt telefonie (heb al internet en voetbal), 18 oktober ben ik aan de beurt (kon al vanaf 12 oktober). Er moest perse een monteur langskomen, ook al wist de charmante dame te vertellen dat het geen hele ingrijpende wijzigingen zullen zijn.

• Doopy-X-
  • Laatst online: 19-04 14:33
Probleempje:

Ik heb een FTP server draaien en daar kunnen mensen van buitenaf netjes op inloggen (netjes TCP/UDP port 444 (port waar ftp op draait) geforward bij virtual op de router/modem. Als ik echter ZELF op deze ftp in wil loggen met mijn ftp client dan krijg ik direct een connection error.

Ik heb van een kennis gehoord die dit zelfde probleem ook heeft.

*burp*

• danslo
Doopy-X- schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:57:
Probleempje:

Ik heb een FTP server draaien en daar kunnen mensen van buitenaf netjes op inloggen (netjes TCP/UDP port 444 (port waar ftp op draait) geforward bij virtual op de router/modem. Als ik echter ZELF op deze ftp in wil loggen met mijn ftp client dan krijg ik direct een connection error.

Probeer je ipv je interne ip, je externe ip te pakken of andersom ;)

Doopy-X- schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:57:
Probleempje:

Hier ook, neem dan 127.0.0.1 (of je interne ip als je vanaf een andere pc werkt), dan werkt het wel.

• Doopy-X-
cls schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:10:
[...]

Probeer je ipv je interne ip, je externe ip te pakken of andersom ;)
Check, dat heb ik inderdaad geprobeerd (interne ip), dan logt ie netjes in maar dan wil ie op de 1 of andere manier niet FXP'en :(

*burp*

• danslo
Doopy-X- schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:19:
[...]

Check, dat heb ik inderdaad geprobeerd (interne ip), dan logt ie netjes in maar dan wil ie op de 1 of andere manier niet FXP'en :(
Settings van je ftp server instellen zodat ie FXP allowed? :P
Passive/Active proberen.

• Upper
  • Laatst online: 01-03 16:48
Anoniem: 92587 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:52:
zojuist ben ik gebeld voor installatie mbt telefonie (heb al internet en voetbal), 18 oktober ben ik aan de beurt (kon al vanaf 12 oktober). Er moest perse een monteur langskomen, ook al wist de charmante dame te vertellen dat het geen hele ingrijpende wijzigingen zullen zijn.
Vreemd dat je zegt dat het pas vanaf 12 oktober kan. Heb gister zelf contact met ze opgenomen nadat ik een mail had gekregen dat alles gereed was. Afspraak gemaakt voor aankomende maandag tussen 12 en 6. Dan komt men bij mijn voetbal nu ook telefonie aansluiten. Ben heel benieuwd naar de kwaliteit, en zal dat hier dan ook laten weten.

• Doopy-X-
cls schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:36:
[...]

Settings van je ftp server instellen zodat ie FXP allowed? :P
Passive/Active proberen.
[1] 425 Can't build data connection: Connection refused.

:(

*burp*

Anoniem: 56611

Je kan met Versatel telefonie geen carrier pre-select diensten gebruiken. Kan je wel telediscount.nl gebruiken? Hier moet je eerst een 0900 nummer bellen en dan het internationale nummer intoetsen. Zou iemand dit ff kunnen testen?

Anoniem: 56611 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:58:
Je kan met Versatel telefonie geen carrier pre-select diensten gebruiken. Kan je wel telediscount.nl gebruiken? Hier moet je eerst een 0900 nummer bellen en dan het internationale nummer intoetsen. Zou iemand dit ff kunnen testen?
Je kan dan beter voipbuster gebruiken denk ik als je goedkoop wil bellen.

• Doopy-X-
was inderdaad instelling van mijn ftp programma, had passive niet aanstaan!

tnx

*burp*

Anoniem: 56611

Moet naar opa&oma in Spanje bellen. Die snappen niks van computers. Telediscount is 2c p/m, dus waarom moeilijk doen met je computer. Liever een handset in mijn hand. Probeer het tzt zelf wel en laat hier wel weten of het werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 56611 op 29-09-2005 20:37 ]

• Dyna20
  • Laatst online: 12:38
Vandaag is mijn neef aangesloten, alles werkt perfect. echter is er 1 probleem downloaden gaat niet hoger dan 460KB/s :( .

Weet iemand wat dit kan zijn? volgens de postcode check zit hij 1500 meter van de centrale. Maar deze snelheid is niet te accepteren als je er vanuit gaat dat je 1500 KB/s kan halen.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft wat ik hieraan kan doen, ik word zelf over 2 weken aangesloten en ik woon om de hoek dus ik baar mezelf op dit moment zorgen want deze snelheid kan ik niet accepteren.

• WeAreLegion
  • Niet online
Als het via wireless gaat dan moet ie optimized draaien (word in start post aangegeven), en als het via utp gaat, dan kan het zijn dat die spyware of virussen heeft, dat was bij mij namelijk het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56611 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:37:
Moet naar opa&oma in Spanje bellen. Die snappen niks van computers. Telediscount is 2c p/m, dus waarom moeilijk doen met je computer. Liever een handset in mijn hand. Probeer het tzt zelf wel en laat hier wel weten of het werkt.
Heb je helemaal gelijk in, maar je kan ook met voipbuster van jouw pc naar een vast nummer in spanje bellen. Dit is nu nog gratis. Maar inderdaad, ik kan me het gemak van een handset voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17644

Dyna20 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:44:
Vandaag is mijn neef aangesloten, alles werkt perfect. echter is er 1 probleem downloaden gaat niet hoger dan 460KB/s :( .

Weet iemand wat dit kan zijn? volgens de postcode check zit hij 1500 meter van de centrale. Maar deze snelheid is niet te accepteren als je er vanuit gaat dat je 1500 KB/s kan halen.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft wat ik hieraan kan doen, ik word zelf over 2 weken aangesloten en ik woon om de hoek dus ik baar mezelf op dit moment zorgen want deze snelheid kan ik niet accepteren.
He dat probleem had ik in eerste instantie ook. De monteur die bij mij is geweest die teste zelf de snelheid. Deze bleef ook rond de 460 hangen. Hij wist te vertellen dat de splitter defect was. Hij heeft de splitter vervangen en voilla 1500 KB/s. Je kan dit controleren door de modem rechtstreeks op het ISRA punt aan te sluiten. Als je dan wel een downloadsnelheid haalt van 1500 KB/s dan weet je dat het de splitter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105098

Er is dan ook eindelijk weer wat verandert in mijn proces. Alleen nu had ik gevraagt dat het opgeleverd kon worden op 20 oktober, maar nu staat er 30 september :? maar goed ik ben allang blij dat ik straks kan gaan genieten van dit geweldige aanbod

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. v
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. -
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 30 september 2005

1. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
2. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
3. 06 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
4. 01 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
5. 01 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Laatst online: 18:43
The_Cure schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:26:
[...]

doet het hier nog steeds niet, wil net een cd bestellen :'(

slecht hoor...
Ja klopt, hier werkt het ook nog niet.
2 dagen na het aanmelden van het incident werd er gemeld dat het weer zou moeten werken. Omdat ik het toen niet direct kon controleren, ben ik akkoord gegaan.
Later bleek dat de site http://www.plato.nl nog steeds niet werkt, heb het afgelopen maandag opnieuw aangemeld.
Duurt allemaal wel erg lang zo... heb nog niks weer gehoord van KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Anoniem: 105098 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:58:
Er is dan ook eindelijk weer wat verandert in mijn proces. Alleen nu had ik gevraagt dat het opgeleverd kon worden op 20 oktober, maar nu staat er 30 september :? maar goed ik ben allang blij dat ik straks kan gaan genieten van dit geweldige aanbod

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. v
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. -
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 30 september 2005

1. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
2. 30 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
3. 06 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
4. 01 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
5. 01 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
die verwachte technische oplevering is de datum dat de adsl lijn technisch gereed is, dus de afspraak met imtech kan je volgende week plannen of op 20 oktober, wat jij wilt

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150362

lange schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:18:
ik kreeg dat telefoontje net ook, terwijl het altijd prima heeft gewerkt en ik dus ook nooit de klantenservice gebeld heb.. :?

kreeg gister trouwens ook een brief in de bus met de mededeling dat de 1e maand abbo kosten niet doorberekend zouden worden vanwege dezelfde (niet bestaande) technische problemen..
goed bezig versatel :Y)
Die brief heb ik trouwens 2x gehad, de eerste 3 weken vóór de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Ik heb vandaag de knoop ook maar doorgehakt en besteld (Compleet voetbal, met telefoonlijn dus). Verwachte opleverdatum is 28 oktober. We hebben nu @Home Breedband en KPN BelBasis dus we gaan wel wat besparen per maand met als welkom extraatje het Live Eredivisie-voetbal :).

Ik ben benieuwd!

Al begin ik nu al te twijfelen of bijv. Wanadoo of SpeedXS met ADSL2+ prijs-technisch geen betere keuze was geweest ... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 30-09-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Damn ?! Da’s lekker zeg.. :(
Dezelfde verbinding voor de helft van de prijs....
(Ik doel op Wanadoo Family)
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.