Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 10.084 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
90 Min?? wat is de MAX tijd? ik hang nu 139 minuten in de wacht meer dan 170 minuten in de wachtmeer dan 220 minuten in de wacht :( OMG dit heb ik nog NOOIT meegemaakt......

Ehh..volgens Demon staat er dus een Versatel signaal op de lijn, maar dat zou gaan om een ADSL 1 signaal (volgens de monteur) en Versatel heb Adsl2+ daarvoor schijn fysiek iets te moeten worden verandert in de centrale....

Demon heeft aangegeven dat de lijn niet gesloopt is en dat men kan zien dat het ging om een ISP migratie...

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2005 14:55 . Reden: Wachttijd aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is mij ook opgevallen dat de wachttijden gigantisch zijn opgelopen de laatste paar weken.

verder vind ik het schandalig dat ik een rekening van versatel krijg. heb in de periode waarover ik moet betalen wel geteld VIJF dagen een werkende lijn gehad!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GLOEIENDE GLOEIENDE wordt de verbinding verbroken na 222 minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden het 20 mbit abonnement van Versatel en heb sinds 1 november ook Voip werkend. Nu krijg ik vandaag de factuur over de periode 29-09-2005 / 28-10-2005 inclusief de kosten voor VoIP a 10 euro.

Dat klopt toch zeker niet?

Verder heb ik sinds kort het probleem dat het uploaden van honderden kleine bestandjes steeds connectieproblemen en zie ik packet losses bij het pingen naar diverse ftp.domein.nl. Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

vanaf vanmiddag is mijn decoder rood/groen aan het knipperen. Is tie nou een update aan het binnehalen of heeft tie een storing ofzo?
Had ff de stroom eraf gehaald en toen kwam die weer ff normaal terug, maar nog geen 5 seconden later begon hij weer te knipperen. Ach, tis nog geen weekend. Dus voor het voetbal hoef ik (voorlopig) niet te vrezen :+

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 06:34
Gisteren is een vriendin van mij aangesloten, het 4 MB pakket met telefonie en daar werkt alles prima. TV ziet er strak uit en haar snelheid is ruim boven de 4 MB, namelijk 10 MB, ook met de decoder aan.

Zelf word ik maandag aangesloten, heb aanvankelijk wel veel problemen gehad met de aanvraag, zo is tot twee keer toe mijn aanvraag verdwenen. Heb echt op het punt gestaan om er mee te stoppen, maar toen ging het ineens snel. Nu hoop ik alleen dat mijn huidige BBned-verbinding goed wordt gemigreerd, morgen mijn huidige provider nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier is eindelijk een factuur binnen van 2 maanden t/m deze maand, als het daar bij blijft hoor je mij niet klagen :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk bedrijf, ik had van de week via e-mail geklaagd dat mijn telefoonverbinding niet goed was. Kreeg binnen 2 dagen reactie (dat is snel) dat ik even moet bellen als er iets niet goed is. Net gebeld en krijg bandje: "het is erg druk, bel later maar terug, de verbinding wordt nu verbroken".

Daarnaast kreeg ik spontaan een e-mailtje met:

Opzegging Versatel ADSL abonnementt (ja echt met dubbel t :) )
Beste Versatel-klant,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw schrijven betreffende de opzegging voor uw Versatel ADSL abonnement.

Wij kunnen helaas niet met uw verzoek akkoord gaan. Hiervoor verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden. Deze zijn te vinden op www.versatel.nl/av

Wij beëindigen uw abonnement per einde contractdatum. Binnen circa 1 week ontvangt u hierover tevens een bevestiging per brief. Hierin staat de exacte datum vermeld waarop wij uw abonnement beëindigen.

8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
®Otto schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:02:
Gisteren is een vriendin van mij aangesloten, het 4 MB pakket met telefonie en daar werkt alles prima. TV ziet er strak uit en haar snelheid is ruim boven de 4 MB, namelijk 10 MB, ook met de decoder aan.
Je vriendin boft maar ;)
Ik was ook verrast met de goede beeldkwaliteit, Samsung helpt Versatel geloof ik met meerdere dingen, maar de codecs?/compressie? die ze gebruiken doen niet onder voor de digitale kabel tv wat ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet niet veel gekker worden:

Als ik in gesprek ben met iemand en een 3e persoon belt op mijn nummer, dan krijgt hij niet gewoon een ingesprektoon, maar kan hij gewoon meeluisteren!! Hij hoort enkel de versatelklant, maar dit is echt te gek voor woorden! 8)7

Denk dat ik het maar niet tegen mijn vriendin zeg en morgen heel de dag mezelf thuis ga bellen vanaf mijn mobiel :)

Edit: modemreset gedaan, lijkt het probleem te verhelpen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

psychonikeo schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:48:
vanaf vanmiddag is mijn decoder rood/groen aan het knipperen. Is tie nou een update aan het binnehalen of heeft tie een storing ofzo?
Had ff de stroom eraf gehaald en toen kwam die weer ff normaal terug, maar nog geen 5 seconden later begon hij weer te knipperen. Ach, tis nog geen weekend. Dus voor het voetbal hoef ik (voorlopig) niet te vrezen :+
Hier hetzelfde regio 5683 (Best), iemand meer info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
dolby schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:29:
[...]

Hoe heb je je migratie aangevraagd?
Ik lees dat je niet meer kunt inloggen op je dslexpress pagina?
Heb je soms Demon te vroeg opgezegd?
Bij mij ging BBned/Demon in de middag eraf en dus geen verbinding meer, volgende ochtend kwam monteur, een prima migratie dus.
Toen pas Demon opgezegd.
Als ik het mis heb hoor ik het wel, maar ik heb ook nog mijn verbinding met XS4ALL.
Ik heb XS4ALL per 1 november opgezegd, maar werkt nog steeds.... dus het DSL signaal zit er nog op... dus kan versatel die toch overzetten per 7 november (Zoals nu in de planning ligt)?

Mij werd trouwens ook geadviseerd om eerst je huidige provider op te zeggen.
Ik had er toen al mijn twijfels over, maar oké, had ik mijn eigen gevoel/kennis maar moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44

RvV

Hebben jullie 's avonds geen problemen met de snelheid? Net na de installatie kwam ik ruim over de 1MB/s heen. Nu zit ik met snelheden tussen de 200-500KB/s. Het lijkt er op dat het versatel netwerk het niet aan kan?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
mijn decoder knippert al een ruime tijd van rood naar groen hij gaat ook niet meer aan.

Weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dyna20 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:50:
mijn decoder knippert al een ruime tijd van rood naar groen hij gaat ook niet meer aan.

Weet iemand wat dit is?
Normaal gesproken moet ie binnen een minuut wel op rood blijven (standby).
Het lijkt wel of ie niet door de initialisatie heen komt :/
Wellicht een onderbroken firmware upgrade?
Netvoeding wat langer eraf halen en weer aansluiten, helpt dat?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48
Had ik ook sinds het begin van de avond. Even stekker eruit en de download lukt blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan om in ons nieuwe huis Versatel Compleet Voetbal aan te vragen. Op dit moment ligt daar een ISDN aansluiting (iemand enig idee hoe lang doet KPN over ISDN aansluiting omzetten naar analoog). We hebben op dit moment in ons huidige huis al Versatel ISDN en Internet. Ben ik nu nog steeds genoodzaakt om een balbasis abbonement te nemen van KPN (nummers etc zijn dus al in het "bezit" van versatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Bedankt jongens, het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44

RvV

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:29:
Ben ook van plan om in ons nieuwe huis Versatel Compleet Voetbal aan te vragen. Op dit moment ligt daar een ISDN aansluiting (iemand enig idee hoe lang doet KPN over ISDN aansluiting omzetten naar analoog). We hebben op dit moment in ons huidige huis al Versatel ISDN en Internet. Ben ik nu nog steeds genoodzaakt om een balbasis abbonement te nemen van KPN (nummers etc zijn dus al in het "bezit" van versatel?
Ik ben van ISDN naar analoog overgezet en heb daarna versatel aangevraagd. In totaal heb ik denk ik ruim een maand zonder eigen internet gezeten, 3 weken KPN werkzaamheden, 2 weken versatel aanvraag. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg mensen met wifi. })
En volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat ze je KPN abonnement opzeggen. Als ik iemand met mijn vaste toestel bel, zien ze overigens nog wel het nieuwe nummer.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:43:
Dit bedrijf wil haar naam niet zeggen, heeft geen postadres waar klachten naar gestuurd kunnen worden, zelfs geen mail adres.
Imtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superdajel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-03 22:33
Voor de mensen die ook last hebben van de extreem lange wachttijden bij het 0900 nummer van Versatel: ik heb inmiddels een lijst van directe nummers van Versatel en Imtech verzameld door het continue heen-en-weer-gebel van de afgelopen 6 weken...

Interesse? mail even naar superdajel apenstaartje xs4all.nl

Grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 12-09 22:33
Ik heb vandaag ook eens vanaf vanochtend 10:00 uur tot vanmiddag 16:00 uur ongeveer de decoder continu aan laten staan, en hij is niet gaan hangen ofzo. De gehele tijd probleemloos en haarscherp beeld. Vanavond bij het voetbal op Nederland 2 af en toe wel een klein haperingetje maar het stoorde me niet eigenlijk ... nauwelijks noemenswaardige haperingen. De beeldkwaliteit is ook erg goed te noemen!

Ik heb ook eens even bekeken hoe goed dat Video On Demand werkt en ik moet zeggen dat dat erg goed werkt! Ik heb een stukje van een oude Big Brother-aflevering gekeken (de openingsaflevering) en heb een film gestart. Heen en weer spoelen, pauzeren ... gaat allemaal goed :).

Verder ook nog geen (merkbare) downtime van de ADSL-verbinding gehad en ook de telefonie werkt zonder problemen. Gewoon een goede heldere lijn zonder interferentie.

Nog steeds niks te klagen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een leuke.
Mijn eerste rekening:
Verzenddatum : 3-11-2005

Uw gesprekskosten Gratis nationaal bellen
Gratis nationaal bellen 10-10-2005 / 09-11-2005 0.00

Ik weet zelf nog niet eens met wie ik vandaag ga bellen, maar zo te zien is het zo ie zo gratis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Whee !
Ben net aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.com/img/Versatel-2005-11-04-Speedte.jpg

Works for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:05:
Hier nog een leuke.
Mijn eerste rekening:
Verzenddatum : 3-11-2005

Uw gesprekskosten Gratis nationaal bellen
Gratis nationaal bellen 10-10-2005 / 09-11-2005 0.00

Ik weet zelf nog niet eens met wie ik vandaag ga bellen, maar zo te zien is het zo ie zo gratis ;-)
huh? hoe bedoel je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Laatst online: 08:15
hij bedoelt dat je van 10-10-2005 / 09-11-2005 0.00 gratis naar vaste nummer mag bellen ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weerz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:14:
hij bedoelt dat je van 10-10-2005 / 09-11-2005 0.00 gratis naar vaste nummer mag bellen ;)
Nee, dat stond er niet. Er stond "Gratis naar Nationaal". En nationaal hoeft niet altijd gratis te zijn. Toch is de rekening voor de komende 5 dagen al opgemaakt.
RaRa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb een probleempje. Zoals ik gistern al aangaf is mijn lijn opgeleverd, maar brandt er nog een rood lampje. Dit zou komen omdat er nog een ADSL1 signaal op de lijn staat ipv een ADSL2+ signaal.

Weet iemand hoelang dat gemiddeld duurt? Bij de KlantenService gaven ze namelijk aan dat het tot maximaal een week kon duren.... Heeft het zin om elke dag te bellen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:51:
[...]

Nee, dat stond er niet. Er stond "Gratis naar Nationaal". En nationaal hoeft niet altijd gratis te zijn. Toch is de rekening voor de komende 5 dagen al opgemaakt.
RaRa
Oh ja inderdaad.. En ik er stond ook niet bij dat het naar vaste telefoon moest zijn.

maar nu snap ik m inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:46:
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:03:
[...]

Joost, je moet even in de het lokale dorpskrantje kijken onder lezers schrijven. Er zijn nog meer mensen die ook al meer dan twee weken storing hebben. Wellicht iets voor een gezamenlijke klacht?
ik heb een brief naar ze gestuurd met mn tel nr en email adress. goed initiatief iig! dat er nog zo veel meer mensen last van hebben vind ik et des te erger dat versatel hier niet wat aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

.KeN. schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:32:
Whee !
Ben net aangesloten:

[afbeelding]

Works for me :)
Het kan sneller hoor.... Je betaald tenslotte voor een max van 20Mb...
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/emaurer/emaurerspeed31102005.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door emaurer op 04-11-2005 17:58 . Reden: Sorry dit bericht moet geplaats worden... noob ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

[quote]emaurer schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:48:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/emaurer/emaurerspeed31102005.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door emaurer op 04-11-2005 17:57 . Reden: Weet nog niet goed hoe het gaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, trap er niet in. Ze lokken ons met mooie praatjes om dan wanprestatie te leveren. Een bloemlezing van mijn bevindingen:

Tijdens het telfonisch verkoopgesprek:
- ontkent Versatel dat afstand tot wijkcentrale invloed op snelheid heeft. Dat zou bij ADSL2+ niet van toepassing zijn.
- wordt een minimale snelheid van 16Mb (=1.600KB) gegarandeerd.
- wordt aangegeven dat de nieuwsgroepen vroeger weliswaar niet goed ondersteund werden, maar dat dit nu gewijzigd is.

En dan nu de praktijk:
- snelheid internet is rond 200KB (ca 10% van beloofde snelheid)
- snelheid nieuwsgroepen slechts 20KB (ca 1%)
- verbinding valt meermalen per dag gehaal weg
Snelheid blijkt oa uit de meting via deze link:
http://speedtest.cistron....KB=1583.578125&recorded=1

Hierover contact opgenomen met klantenservice:
- Telefonisch nauwelijks bereikbaar: je hangt erg lang in de wacht, waarbij constant een bandje met standaardtekst herhaald wordt, maar waarbij met 'vergeet' aan te geven hoeveel wachtenden er voor je zijn.
- Als je dan iemand aan de lijn krijgt, dan wordt alleen je probleem genoteerd. Oplossen kan men het niet. Men kan het alleen doorspelen aan de 'techneuten' die alleen overdag werken.
- Daarom heb ik verzocht om teruggebeld te worden of een e-mail te krijgen over de voortgang/oplossing van het probleem. Dit was absoluut onmogelijk. Daar kon men niet aan beginnen. Ik moest het de komende weken elke dag maar proberen en dan zou ik vanzelf wel uitvinden of eea verbeterd was.
- Daarom klacht per e-mail ingestuurd. Daarbij heb ik screenshots gevoegd van meerdere dagen met bovenstaande trage snelheden.
- Je krijgt keurig een 'automatische' ontvangstbevestiging, waarin men aangeeft binnen 24 uur te reageren. Veelal wordt deze reactietijd niet gehaald.
- Als men een e-mail terug stuurt, dan is dit een erg algemene die niet op de problematiek ingaat. Op de screenshots heeft men niet gereageerd. Wel gaf men aan zelf de lijn gemeten te hebben en de snelheid als akkoord bevonden te hebben. Hiervan werd geen bewijs meegestuurd. Verder wat algemeenheden als: gebruik een virusscanner en gebruik ad-aware.
- Op mijn tegenreactie met het verzoek nu wel serieus op de klacht in te gaan, krijg ik weer een e-mail met algemeenheden.
- Inmiddels is het probleem nog steeds niet verholpen.

Kortom:
Ze lokken je met mooie praatjes, plegen wanprestatie tov het beloofde en minachten de klant met een afpoeier taktiek. })

ps. pc is virus en spyware vrij. verbinding met router obv vaste utp lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Volgens mij ligt het KPN-netwerk hier plat, want de telefoon werkt niet meer. Als ik namelijk de lijn omplug van het Versatel-modem in de ADSL-splitter zodat ik weer gewoon op de KPN-lijn zit ('t wordt pas 8 november omgeschakeld) dan heb ik nog steeds geen kiestoon.

Da's dan ook weer een voordeel van Versatel, want als ik ADSL via KPN had gehad dan was de internetverbinding waarschijnlijk ook down geweest nu :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

emaurer schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:48:
[...]

[afbeelding]
Dang.. da’s nog eens lekker.
Hoe ver zit je van de centrale ?

Ik zit nu net op 1590kB/s.
Suggesties om dit beter te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hehe ben ook wel benieuwd hoe dicht hij bij centrale zit, Ik zit er 1200 meter van af en haal max 1,66mb/s (via DU meter) dat is ongeveer 1600kb/s via newserver van eweka. Maar heb het al vaker gezegd ik blijf het gevoel hebben dat me verbindign mer kan dan dat hij nu laat zien. Maar desalniettemin ben ik erzekers ontzettend tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

.KeN. schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:05:
[...]

Dang.. da’s nog eens lekker.
Hoe ver zit je van de centrale ?

Ik zit nu net op 1590kB/s.
Suggesties om dit beter te krijgen ?
Ik zit ongeveer 600 meter van de centrale.... In het begin kwam ik niet hoger dan 10Mb... Heel veel mailtjes naar de helpdesk (klantenservice ??) hielp allemaal niets....

Kreeg de suggestie vanuit het forum om het systeem met Linux op te starten... Er zijn van die CD's in omloop om je PC hiermee op te starten om te zien hoe Linux werkt... Ook van internet is dit te downloaden en dan te branden.... (Zoek de link wel op en zet het later wel hierbij).
Mijn snelheid was met het Linux gebeuren opeens tussen de 17 en 18.5 Mb..... Op hele rustige momenten 19 to 20 Mb....
Heb toen een image van mijn systeem die ik nog had geladen en had toen praktisch een basic win xp systeem... (koste wel wat tijd om al mijn additionele programma-tjes en goodies weer te laden)
Mijn snelheid was toen ook rond de 17Mb... Na gebuik van de optimizer gaat de snelheid iets omhoog... (bekabeld....) Als ik wireless 2 meter van het modem ga zitten kom ik rond de 14Mb uit...

Picture is rond 3 uur 's nacht van zondag op maandag gemaakt dus super rustig....

Misschien een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
de cd die bedoelt word is knoppix kan je gewoon downloaden even zoeken op knoppix is voldoende
staat ook veel op nieuws groepen bij maakte het niks uit ik kom niet hoger dan 1,6 mb p/s maar ben wel tevreden op 1300 meter van centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
rjn27 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:46:
de cd die bedoelt word is knoppix kan je gewoon downloaden even zoeken op knoppix is voldoende
staat ook veel op nieuws groepen bij maakte het niks uit ik kom niet hoger dan 1,6 mb p/s maar ben wel tevreden op 1300 meter van centrale
De wel bekende Speedcap... dus heel normaal ;)

Je zal hoger gaan komen als ze de eraf halen... dus geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:09:
Mensen, trap er niet in. Ze lokken ons met mooie praatjes om dan wanprestatie te leveren. Een bloemlezing van mijn bevindingen:

- ontkent Versatel dat afstand tot wijkcentrale invloed op snelheid heeft. Dat zou bij ADSL2+ niet van toepassing zijn.
- wordt aangegeven dat de nieuwsgroepen vroeger weliswaar niet goed ondersteund werden, maar dat dit nu gewijzigd is.

En dan nu de praktijk:
- snelheid internet is rond 200KB (ca 10% van beloofde snelheid)
- snelheid nieuwsgroepen slechts 20KB (ca 1%)
- verbinding valt meermalen per dag gehaal weg
Snelheid blijkt oa uit de meting via deze link:
http://speedtest.cistron....KB=1583.578125&recorded=1

Hierover contact opgenomen met klantenservice:
- Telefonisch nauwelijks bereikbaar: je hangt erg lang in de wacht, waarbij constant een bandje met standaardtekst herhaald wordt, maar waarbij met 'vergeet' aan te geven hoeveel wachtenden er voor je zijn.
- Als je dan iemand aan de lijn krijgt, dan wordt alleen je probleem genoteerd. Oplossen kan men het niet. Men kan het alleen doorspelen aan de 'techneuten' die alleen overdag werken.
- Daarom heb ik verzocht om teruggebeld te worden of een e-mail te krijgen over de voortgang/oplossing van het probleem. Dit was absoluut onmogelijk. Daar kon men niet aan beginnen. Ik moest het de komende weken elke dag maar proberen en dan zou ik vanzelf wel uitvinden of eea verbeterd was.
- Daarom klacht per e-mail ingestuurd. Daarbij heb ik screenshots gevoegd van meerdere dagen met bovenstaande trage snelheden.
- Je krijgt keurig een 'automatische' ontvangstbevestiging, waarin men aangeeft binnen 24 uur te reageren. Veelal wordt deze reactietijd niet gehaald.
- Als men een e-mail terug stuurt, dan is dit een erg algemene die niet op de problematiek ingaat. Op de screenshots heeft men niet gereageerd. Wel gaf men aan zelf de lijn gemeten te hebben en de snelheid als akkoord bevonden te hebben. Hiervan werd geen bewijs meegestuurd. Verder wat algemeenheden als: gebruik een virusscanner en gebruik ad-aware.
- Op mijn tegenreactie met het verzoek nu wel serieus op de klacht in te gaan, krijg ik weer een e-mail met algemeenheden.
- Inmiddels is het probleem nog steeds niet verholpen.

Kortom:
Ze lokken je met mooie praatjes, plegen wanprestatie tov het beloofde en minachten de klant met een afpoeier taktiek. })

ps. pc is virus en spyware vrij. verbinding met router obv vaste utp lijn.
Het klinkt allemaal heel vervelend hoor, maar ik zie genoeg mensen hier die uiterst tevrden zijn over versatel. Waarvan ik er ook 1 ben.
Gaat allemaal erg goed hier, dus ondanks dat het bij jou niet goed gaat lijkt me jouw post een beetje onzin. Je praat daar namelijk alsof dit zo bij iedereen is en dat is echt niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychonikeo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:57:
[...]

hehehe wat je schrijft is een lachertje, alsof iedereen dit heeft!! Mijn verbinding loopt super, de max van 20 mb wordt niet gehaald, maar haal constant 1,55 down (toch netjes voor 39,95 + voetbal)
Alleen in begin enkele storing, nu al 2 maanden nergens last van! Verbinding is stabiel, beeld via decoder is scherp en binnenkort neem ik telefoon via Versatel. Ik ben een uiterst tevreden klant!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
wordt een minimale snelheid van 16Mb (=1.600KB) gegarandeerd.
Niet toch?
16 megabit is 16.000.000 bit, dus 2.000.000 byte, dus 2000 KB.
Of zit ik nu ff heel fout te denken? O-)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

@ emaurer: Hmm ga ik ’s proberen dan.
In ieder geval even die optimizer proberen, dat zal allicht wat schelen.

En ik kan trouwens niet wachten tot de upload omhoog gaat..
Met torrenten is het vrij frustrerend zo. Paar minuutjes downloaden op volle snelheid en dan een halve dag wachten tot je genoeg hebt geupload :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:53
Cold_Phoenix schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:18:
[...]

Niet toch?
16 megabit is 16.000.000 bit, dus 2.000.000 byte, dus 2000 KB.
Of zit ik nu ff heel fout te denken? O-)
Klopt..
Oftewel 16mbit / 8 = 2mbyte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Versatel 20 mb is bij mij donderdag opgeleverd. Ik heb uiteindelijk zelf 2 trekveren door het huis getrokken en in de buizen gelaten zodat de monteur zelf zeer weinig te doen had.
Nadat alles in een uurtje geplaatst was, hebben we zowel decoder als internet getest. Volgens meting zit ik op 663 meter van de centrale en ik haal tegen de 1600 kb/s. Decoder werkt verder ook goed, alleen moet nog even uitdokteren hoe ik die trailers kan bekijken. Had het in één van de eerdere berichten gelezen.

Ik had Versatel begin oktober aangevraagd en het is dus 4 november aangesloten, met minder dan 24 uur downtime. Migratie is dus vlekkeloos verlopen. Ik had aan Demon niks doorgegeven. Nu nog even de installatiebewijs naar Demon versturen en mn abbo is opgezegd met terugwerkende kracht.
Dus voor de Demon'ers, alleen bij versatel je abbo aanvragen en verder niks doen, wordt verder allemaal geregeld. Zelf niet met Demon dingen gaan afspreken over slopen of behouden van lijnen dergelijke.

Ik ben dus sinds donderdag een tevreden Versatel klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

.KeN. schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:17:
@ emaurer: Hmm ga ik ’s proberen dan.
In ieder geval even die optimizer proberen, dat zal allicht wat schelen.

En ik kan trouwens niet wachten tot de upload omhoog gaat..
Met torrenten is het vrij frustrerend zo. Paar minuutjes downloaden op volle snelheid en dan een halve dag wachten tot je genoeg hebt geupload :X
Hoop ook dat de upload omhoog kan. Iemand zat tegen me te vertellen dan 1024 de max is voor adsl2+, maar ik hoop van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Enver schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:20:
Nu nog even de installatiebewijs naar Demon versturen en mn abbo is opgezegd met terugwerkende kracht.
Dus voor de Demon'ers, alleen bij versatel je abbo aanvragen en verder niks doen, wordt verder allemaal geregeld. Zelf niet met Demon dingen gaan afspreken over slopen of behouden van lijnen dergelijke.

Ik ben dus sinds donderdag een tevreden Versatel klant.
Wat stuur je naar Demon? dat opleverings emailtje? naar cust. service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat voorheen goed werkte was voetbal. Maar ook dat heeft de geest gegeven. Ik krijg alleen nog een beeld wat om de 1/2 seconde digitaliseert tot blokjes. En mijn zusje die 2 km verder woont krijgt alleen een zwart scherm met voetbal.
Het lijkt wel alsof het Versatel netwerk het totaal niet aankan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Ik hoop niet dat die cap er echt is. of dat die niet op mijn centrale zit

er zit niemand hier op versatel, en ik zit minder dan 400 meter van de centrale

^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
dolby schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:51:
[...]

Wat stuur je naar Demon? dat opleverings emailtje? naar cust. service?
Je stuurt de Versatel- formulier naar Demon waarop je een krabbeltje hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

psychonikeo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:38:
[...]

Hoop ook dat de upload omhoog kan. Iemand zat tegen me te vertellen dan 1024 de max is voor adsl2+, maar ik hoop van niet.
Ik zie net op ispwijzer.nl dat het maximum ligt op 3.5Mb.
In theorie zou het dus wel kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drgnsoul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik raad iedereen af om Versatel nog aan te schaffen.

Sinds de landelijke storing op 29 september heb ik een onstabiele internet verbinding, waarbij mijn inet lampje op mijn modem minstens elke 5 minuten een keer rood oplicht en ik mijn internet verbind kwijt raak. Mijn ADSL lampje brand wel groen en ik krijg ook gewoon een IP adres, maar internet doet het niet. Er zijn al 4 cases van mij doorgestuurd naar de technische afdeling, waarvan de eerste 2 cases direct afgemeld waren dat het probleem was opgelost. Ook de 3e case werd als opgelost bestempeld en ik zou gebeld worden over de status van mij probleem. Ik had mijn mobiele nummer achtergelaten, maar werd maar niet gebeld. Ik kreeg wel een brief van ze dat ze me niet te pakken konden krijgen, maar dat het probleem wel was opgelost.

Boos en teleurgesteld belde ik weer met de klantenservice en mijn probleem zou weer worden gemeld bij de technische afdeling maar met een hogere prioriteit en uiteraard zou ik weer telefonisch worden geinformeerd over de status van mijn probleem. Er zou ditmaal een monteur worden opgetrommeld die na uiterlijk 3 werkdagen de verouderde centrale bezoeken (die zij niet van afstand kunnen benaderen) maar dat was zogenaamd moeilijk omdat het monteurs van kpn zijn en het is lastig om afspraken met hen te leggen. Vandaag belde ik weer de klantenservice nadat zij tot 3 keer aan toe hun afspraken niet hebben nagekomen om mij te informeren, maar ik kreeg daar doodleuk te horen dat het probleem al was opgelost. Dat terwijl ik naar een rood inet lampje aan het kijken was.

Ik heb een brief gestuurd naar de afdeling opzegging en kreeg een brief terug dat ik maar naar de algemene voorwaarden moest kijken, want mijn abonnement wilden ze niet opzeggen. Internet aanbieden doen ze echter ook niet, maar geld innen lukt prima. Alle klantenservice hebben altijd alle volle begrip dat het heel vervelend is dat ik al bijna 5 weken zonder internet zit, maar dat ik geduld moet hebben tot ze mijn probleem hebben opgelost. Ik heb zelf al meerdere opties voorgesteld zoals het vervangen van mijn modem tot het langssturen van een monteur, maar op geen van alle krijg ik een reactie. Misschien dat jullie een oplossing hebben of suggesties. Dat mag zowel gaan over mijn internet probleem en liever zelfs over het opzeggen van versatel, want een bedrijf dat een klant zo erg in de kou laat staan wens ik niemand toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Ach jongen, je zit een weekje zonder internet.. Is dat nou zo erg?
Suggestie; ga eens wat anders doen. Maak je niet zo'n zorgen, dat is nergens goed voor.

Gewoon even geduld hebben, dat werk een stuk beter dan na een weekje zonder internet direct zo te gaan zitten schreeuwen. Echt behoorlijk overdreven.
Ik heb een maand zonder internet gezeten, dat is ook vervelend. Maar nadat ik gewoon een brief had gestuurd waarin ik ze heb verteld dat ik graag naar een oplossing toe zou willen werken, werd ik opgebeld in is de situatie snel opgelost. Wat jij nu probeerd is contractbreuk, dat zou ik ook niet pikken als ik versatel was.
Mijn tip; wacht gewoon even geduldig af en ga niet direct grof geschut inzetten, dat is helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drgnsoul
j-a-s-p-e-r schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:18:
Suggestie; ga eens wat anders doen. Maak je niet zo'n zorgen, dat is nergens goed voor.

Gewoon even geduld hebben, dat werk een stuk beter dan na een weekje zonder internet direct zo te gaan zitten schreeuwen. Echt behoorlijk overdreven.
Ik heb een maand zonder internet gezeten, dat is ook vervelend. Maar nadat ik gewoon een brief had gestuurd waarin ik ze heb verteld dat ik graag naar een oplossing toe zou willen werken, werd ik opgebeld in is de situatie snel opgelost. Wat jij nu probeerd is contractbreuk, dat zou ik ook niet pikken als ik versatel was.
Mijn tip; wacht gewoon even geduldig af en ga niet direct grof geschut inzetten, dat is helemaal niet nodig.
Een weekje? Dit probleem speelt al sinds 29 september en geduld is geen probleem als ik normaal geholpen wordt. Een brief sturen heb ik ook al geprobeerd, maar het is fijn als ze je probleem al 4 keer hebben bestempeld als opgelost en niet meer naar je probleem omkijken terwijl deze nog steeds gaande is en dat ze je al 3 keer hebben beloofd om te bellen en dat zij dat niet doen. Dus grof geschut lijkt mij hier op zijn plaatst en overdreven is dit absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

wegvallende verbindingen op een ADSL lijn is zo'n beetje het allermoeilijkst op te lossen probleem wat je maar op een adsl lijn kunt hebben.

En het balletje ligt niet alleen bij versatel om dat op te lossen. de kans is groot dat je bij een andere adsl provider hetzelfde probleem behoud.

dit soort klachten hoor je bij elke provider, en zeker zo een als versatel die wil groeien maar niet in staat is zijn eigen groei bij te benen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drgnsoul
Tetsuo55 schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:01:
wegvallende verbindingen op een ADSL lijn is zo'n beetje het allermoeilijkst op te lossen probleem wat je maar op een adsl lijn kunt hebben.

En het balletje ligt niet alleen bij versatel om dat op te lossen. de kans is groot dat je bij een andere adsl provider hetzelfde probleem behoud.

dit soort klachten hoor je bij elke provider, en zeker zo een als versatel die wil groeien maar niet in staat is zijn eigen groei bij te benen
Ik heb alle begrip dat het een tijdje kan duren voor een probleem is opgelost, maar dat ik ondanks alle afspraken die ik met Versatel heb gemaakt om op de hoogte gehouden te worden over de status van mijn probleem en die zij keer op keer weigeren na te komen is gewoon het belachelijk dat ik na de vierde keer weer zelf contact moet opnemen en een uur in de wacht moet staan en te horen dat mijn probleem is opgelost, terwijl deze nog steeds speelt. Of het is onkunde van de technische klantenservice of het is oninteresse van Versatel om hun klanten van een normale internet verbinding te voorzien. Waarschijnlijk is het beide. Dit overschreidt zelfs nog de oude Chello praktijken. Zelfs zij hadden nog een optie om een monteur langs te sturen om de aansluiting thuis na te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door drgnsoul op 06-11-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

drgnsoul schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:29:
[...]

Ik heb alle begrip dat het een tijdje kan duren voor een probleem is opgelost, maar dat ik ondanks alle afspraken die ik met Versatel heb gemaakt om op de hoogte gehouden te worden over de status van mijn probleem en die zij keer op keer weigeren na te komen is gewoon het belachelijk dat ik na de vierde keer weer zelf contact moet opnemen en een uur in de wacht moet staan en te horen dat mijn probleem is opgelost, terwijl deze nog steeds speelt. Of het is onkunde van de technische klantenservice of het is oninteresse van Versatel om hun klanten van een normale internet verbinding te voorzien. Waarschijnlijk is het beide. Dit overschreidt zelfs nog de oude Chello praktijken. Zelfs zij hadden nog een optie om een monteur langs te sturen om de aansluiting thuis na te kijken.
Zoals ik zei in mijn post, en zoals algemeen bekend is, kan de klantenservice van versatel de stortvloed aan problemen niet aan. Dit had je kunnen weten voordat je lid werd.

Ik vind dat elke provider ongeveer hetzelfde is, je krijgt waar je voor betaald, als je betere klantenservice wilde had je bijvoorbeeld een provider als xs4all kunnen kiezen, maar dan betaal je een stuk meer voor een tragere verbinding.

niet dat dat goedpraat dat de klantenservice van versatel slecht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Morgen krijg ik ook alles geinstalleerd en heb sinds vrijdag geen DSL meer van mijn oude provider, dus het migreren zit wel snor neem ik aan. Maar nu keek ik net voor de gein met mijn oude USB Modem en zag dat er een nieuw signaal opzat (zag 8192 en 896 Kbps staan, maar dat zou wel kunnen, is de max van het modem), maar ik krijg het niet voor elkaar om online te komen, heb 't met een SMC en een E-tech USB modem geprobeert.

Is het mogelijk om met genoemde modems online te komen? Moet ik de LAN of WAN driver hebben? En is het PPP of Bridged?

Zou fijn zijn als ik tot morgen nog een dagje kan internetten, alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
®Otto schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:37:

Is het mogelijk om met genoemde modems online te komen?
Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-a-s-p-e-r schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:18:

Jasper, dit is geen contractbreuk. Dit heet ontbinding van een overeenkomst wegens wanprestatie. Als een partij zich niet aan de afspraken houdt (in dit geval Versatel), dan heeft de andere partij het volste recht de overeenkomst te ontbinden.
Je bent een mooie loser als je het accepteert dat je een maand zonder internet zit. En je bent nog erger als de problemen van anderen gaat bagataliseren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

®Otto schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:37:
Morgen krijg ik ook alles geinstalleerd en heb sinds vrijdag geen DSL meer van mijn oude provider, dus het migreren zit wel snor neem ik aan. Maar nu keek ik net voor de gein met mijn oude USB Modem en zag dat er een nieuw signaal opzat (zag 8192 en 896 Kbps staan, maar dat zou wel kunnen, is de max van het modem), maar ik krijg het niet voor elkaar om online te komen, heb 't met een SMC en een E-tech USB modem geprobeert.

Is het mogelijk om met genoemde modems online te komen? Moet ik de LAN of WAN driver hebben? En is het PPP of Bridged?

Zou fijn zijn als ik tot morgen nog een dagje kan internetten, alvast bedankt voor de hulp.
hoi, otto
Waar moet die modem komen? <woonplaats>
de modem moet namelijk bij het begin van de isra punt geplaatst worden.

en nu is er zeker meer kans op storingen ivm het proberen van een verbinding te krijgen met een oudere modem.

Ik hoop voor je dat alles goed gaat morgen.

mvg duodama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:53:
[...]

hoi, otto
Waar moet die modem komen? <woonplaats>
de modem moet namelijk bij het begin van de isra punt geplaatst worden.

en nu is er zeker meer kans op storingen ivm het proberen van een verbinding te krijgen met een oudere modem.

Ik hoop voor je dat alles goed gaat morgen.

mvg duodama
Snap je vraag eigenlijk niet zo, wat heeft mijn woonplaats te maken met de plaats waar het modem komt? Wilde vandaag alleen even kijken of ik nog met mijn oude modem even op internet kon komen, lijkt me ook sterk dat daar storingen van komen, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drgnsoul schreef op zondag 06 november 2005 @ 01:56:
Misschien dat jullie een oplossing hebben of suggesties. Dat mag zowel gaan over mijn internet probleem en liever zelfs over het opzeggen van versatel, want een bedrijf dat een klant zo erg in de kou laat staan wens ik niemand toe.
Heb je je splitter al uitgesloten? Sluit het direct aan op je ISRA-punt...it's worth trying... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drgnsoul
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:47:
[...]
Heb je je splitter al uitgesloten? Sluit het direct aan op je ISRA-punt...it's worth trying... ;)
Ja heb ik al eens samen met een medewerker van de klantenservice doorgelopen. Er was zo nu en dan wel een die zijn vak goed deed en zijn best probeerde te doen om mij zo goed mogelijk te helpen, maar helaas was dat ook niet het probleem. Volgens mij ligt het ook aan de wijkcentrale. Ik heb 's nacht namelijk minder last van wegvallen de verbindingen. Helaas moet ik overdag werken dus heb ik de nachten nodig om te slapen :z Net als wat de technische dienst van versatel overdag doet :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

®Otto schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:25:
[...]

Snap je vraag eigenlijk niet zo, wat heeft mijn woonplaats te maken met de plaats waar het modem komt? Wilde vandaag alleen even kijken of ik nog met mijn oude modem even op internet kon komen, lijkt me ook sterk dat daar storingen van komen, of ligt dat aan mij?
oto

ik ben zelf monteur van versatel misschien zie ik je morgen wel of een colega van mij
ik heb namelijk al gezien dan klanten veel te veel rommelen met de installatie's van versatel.

daarom waarschuw ik de mensen als je niet weet wat je precies doet moet je er af blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:16:
[...]

oto

ik ben zelf monteur van versatel misschien zie ik je morgen wel of een colega van mij
ik heb namelijk al gezien dan klanten veel te veel rommelen met de installatie's van versatel.

daarom waarschuw ik de mensen als je niet weet wat je precies doet moet je er af blijven.
Jij bent monteur van Versatel ;) Oke dan..dan heb ik ff een vraagje aan je :

Ik heb hier een monteur gehad (die ook wel weet waar hij over praatte). Alleen heb ik (volgens Demon) wel een Versatel signaal, maar volgens de monteur niet.
Hij had het ook over dat er bij het omzetten fysiek iets in de centrale gedaan moest worden (van adsl1 overprikken naar adsl2+). Wat ik niet snap is dat dit nu een wee kzou gaan duren. Hoe moeilijk is het om ff een monteur naar de centrale te sturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:24:
[...]

Jij bent monteur van Versatel ;) Oke dan..dan heb ik ff een vraagje aan je :

Ik heb hier een monteur gehad (die ook wel weet waar hij over praatte). Alleen heb ik (volgens Demon) wel een Versatel signaal, maar volgens de monteur niet.
Hij had het ook over dat er bij het omzetten fysiek iets in de centrale gedaan moest worden (van adsl1 overprikken naar adsl2+). Wat ik niet snap is dat dit nu een wee kzou gaan duren. Hoe moeilijk is het om ff een monteur naar de centrale te sturen??
het omprikken van adsl1 naar adsl2 gebeurt door kpn jaja je lees het goed kpn
en daarvan is bekent .............

het is niet mogelijk voor monteurs om te kijken of het adsl2 signaal goed op de lijn staat.
Alleen met installeren van de nieuwe modem kunnen wij zien of het er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wel grappig dat je dat zegt. Ik heb net een hele tijd met klantenservice aan de lijn gehangen. Ik haal 200KB snelheid, terwijl klantenservice zegt dat signaal goed is. Daarom stelde klantenservice mij voor om de kabel van het modem uit de splitter te halen en rechtstreeks op het isra te zetten. Mijn eerste vraag was wat een isra is. Maar met hulp van klantenservice heb ik het gevonden. Echter er komen twee draadjes uit een soort kroonsteentje. Ik kan dus niet zomaar een stekkertje erin steken. Klantenservice wil mijn probleem wel doorzetten naar de techneuten, maar die mogen kennelijk niets doen als niet getest is op het isra. Men wil me dus alleen helpen als ik zelf draadjes ga loshalen uit de modemkabel en die rechtstreeks in dat kroonsteentje van isra steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat prutsen met kabeltjes lijkt me niet handig als je dat nooit gedaan hebt, bovendien doet het de verbinding geen goed :/
Als je toevallig een telefoonstekker hebt waar je zo'n klein stekkertje in kan klikken, dan zou je via de pennen van de stekker op het isra contact kunnen maken.
Je moet dan wel weten welke draden het zijn op het isra.
Bij de rode en groene draad schroef je 2 losse draadjes en de andere kant daarvan op het isra.
Op dit plaatje zie je zo'n stekker (sorry, T630 foto O-) ).

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/telstekker.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drgnsoul
[...]

Heb jij misschien een idee waarom ik een onstabiele verbinding heb, waarbij mij inet lampje minimaal 1x per 5 minuten eruit ligt en dan kan het 1 tot 30 minuten geen verbinding hebben. Ik heb wel een groen ADSL lampje en een geldig IP adres. s' Nachts heb ik dit probleem minder. Kan het een geval van capaciteits problemen zijn in de wijkcentrale? Dit alles gebeurde na de landelijke storing op 29 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

volgens mij had je beter niet kunnen zeggen dat je monteur bent bij versatel.. Nu wordt jij als persoonlijke klantenservice gezien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb een raar probleem met mijn decoder, mijn internet werkt prima maar het docoder power on/off lampje blijft steeds knipperen als i khem reset dan doet ie het weer maar dag later knippert hij weer. Iemand enig idee wat dat ka zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is nu precies 3 weken geleden dat mijn verbinding wegviel, en nog steeds niks. Tis eigenlijk best wel triest van versatel dat ze het zover laten komen, vooral omdat meer mensen in mijn dorp hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:34

SambalBij

We're all MAD here

WeAreLegion schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:51:
Ik heb een raar probleem met mijn decoder, mijn internet werkt prima maar het docoder power on/off lampje blijft steeds knipperen als i khem reset dan doet ie het weer maar dag later knippert hij weer. Iemand enig idee wat dat ka zijn?
Knipperen als in aan/uit of rood/groen?
Rood/groen knipperen betekend dat is bezig is met zoeken naar of uitvoeren van een software update, of met opstarten. Normaal gaat ie +/- 15 minuten na het uitzetten knipperen omdat ie dan naar een update zoekt, maar als die er niet is of hij is klaar met de update dan zou het lampje gewoon rood moeten blijven branden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 12-09 14:33
drgnsoul schreef op maandag 07 november 2005 @ 01:54:
[...]

Heb jij misschien een idee waarom ik een onstabiele verbinding heb, waarbij mij inet lampje minimaal 1x per 5 minuten eruit ligt en dan kan het 1 tot 30 minuten geen verbinding hebben. Ik heb wel een groen ADSL lampje en een geldig IP adres. s' Nachts heb ik dit probleem minder. Kan het een geval van capaciteits problemen zijn in de wijkcentrale? Dit alles gebeurde na de landelijke storing op 29 september.
Ik heb last van *exact* hetzelfde probleem sinds eind september. Ik weet helaas niet een preciese datum maar na dagen van ellende ben ik sinds 7 oktober aan het bellen geslagen met Versatel maar zonder succes.

Ik heb ze vorige week per aangetekende post een ingebrekestelling gestuurd waarin ze 14 dagen krijgen om het probleem op te lossen. Deze deadline verloopt volgende week maanden en dan laat ik het contract ontbinden wegens het niet nakomen van de contractuele verplichtingen van Versatel.

Na 6 weken een praktisch onbruikbare verbinding ben ik de wanhoop inmiddels aardig nabij. Ik had slechte ervaringen met @Home maar dit slaat werkelijk alles. Ik ga naar een kwaliteitsprovider als XS4ALL of Demon Internet. Dan maar iets meer betalen en iets minder snelheid.

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
psychonikeo schreef op maandag 07 november 2005 @ 02:32:
volgens mij had je beter niet kunnen zeggen dat je monteur bent bij versatel.. Nu wordt jij als persoonlijke klantenservice gezien >:)
Vandaar dat hij misschien ook niet meer reageert.. :)

ik ga maar weer eens ff met Versatel bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drgnsoul schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:03:
[...]

Ja heb ik al eens samen met een medewerker van de klantenservice doorgelopen. Er was zo nu en dan wel een die zijn vak goed deed en zijn best probeerde te doen om mij zo goed mogelijk te helpen, maar helaas was dat ook niet het probleem. Volgens mij ligt het ook aan de wijkcentrale. Ik heb 's nacht namelijk minder last van wegvallen de verbindingen. Helaas moet ik overdag werken dus heb ik de nachten nodig om te slapen :z Net als wat de technische dienst van versatel overdag doet :Z
Shit, het zit je echt niet mee! 's nachts slapen? hmmm, vreemd zeg! ;)
Maar idd...de wijkcentrale is 1 van de weinige mogelijke oorzaken die dan overblijft. ;-(
Volhouden met klagen, zou ik willen zeggen! Succes man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Net met hoofdkantoor van KPN gebeld. Daar vertelden ze me dat er niet een monteur van KPN, maar een van Versatel naar de centrale moet om e.e.a. om te pluggen.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Hoelang moet je onafgebroken geen signaal hebben om wettenlijk gezien contractbreuk te claimen??

iemand hier die dat mischien weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Operations schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:40:
[...]

Knipperen als in aan/uit of rood/groen?
Rood/groen knipperen betekend dat is bezig is met zoeken naar of uitvoeren van een software update, of met opstarten. Normaal gaat ie +/- 15 minuten na het uitzetten knipperen omdat ie dan naar een update zoekt, maar als die er niet is of hij is klaar met de update dan zou het lampje gewoon rood moeten blijven branden.
Hij knipper van rood naar groen, of groen naar rood dat is maar hoe je het bekijkt. Maar dat doet ie nu dus al 38 uur ofzo nadat ik hem gerest heb heb. Dus hij zoekt een update die er niet is volgens mij me internet werkt gewoon als een trein verder dus dat kan het niet zijn. Denk dat ik versatel maar eens bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tetsuo55 schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:35:
Hoelang moet je onafgebroken geen signaal hebben om wettenlijk gezien contractbreuk te claimen??

iemand hier die dat mischien weet?
Ik denk dat je zowieso geklaagd moet hebben per brief en ze een redelijke tijd geven om het op te lossen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

TheVisionMaster schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat je zowieso geklaagd moet hebben per brief en ze een redelijke tijd geven om het op te lossen... :)
Dat is voor de hand liggend

maar we gaan er in dit geval vanuit dat je geklaagd hebt, hoe lang moet je hun wanprestatie accepteren?

sommige mensen vinden 2 dagen teveel andere 2 maanden

wat is de norm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tetsuo55 schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:59:
[...]

Dat is voor de hand liggend

maar we gaan er in dit geval vanuit dat je geklaagd hebt, hoe lang moet je hun wanprestatie accepteren?

sommige mensen vinden 2 dagen teveel andere 2 maanden

wat is de norm?
Ik vind 2 x 5 werkdagen een redelijk termijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 12-09 14:33
Ik heb zojuist meer dan 105 minuten (!!!!!) aan de telefoon gehangen om iemand van de helpdesk te spreken te krijgen maar heb van pure ellende de verbinding uiteindelijk zelf maar verbroken zonder ook maar iemand gesproken te hebben.

God wat een ellendige club is dit Versatel. En ik maar denken dat het niet erger kon dan @Home. :-(

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Slash schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:18:
Ik heb zojuist meer dan 105 minuten (!!!!!) aan de telefoon gehangen om iemand van de helpdesk te spreken te krijgen maar heb van pure ellende de verbinding uiteindelijk zelf maar verbroken zonder ook maar iemand gesproken te hebben.

God wat een ellendige club is dit Versatel. En ik maar denken dat het niet erger kon dan @Home. :-(

Grtz, jeroen
Ik heb het opgegeven, de helpdesk bellen heeft in mijn ogen ook geen enkele zin, ze kunnen je toch niet helpen.

Op e-mail wordt overigens ook GEEN antwoord gegeven... althans niet binnen de door hen zelf gestelde termijn van 24 uur... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Om er maar weer even een positief berichtje tussendoor te gooien, hier nog steeds geen enkel probleem. Superstabiele verbinding en alles werkt (telefonie, decoder, internet) zonder haperingen (ja, op TV af en toe een schokje ... niet noemenswaardig).

En zojuist werd ik gebeld door iemand die de installatie van afgelopen dinsdag wil controleren. Ze controleren schijnbaar hun eigen monteurs :). Hij wilde vanmiddag al langskomen maar dan is er niemand thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wouter! schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:32:
Om er maar weer even een positief berichtje tussendoor te gooien, hier nog steeds geen enkel probleem. Superstabiele verbinding en alles werkt (telefonie, decoder, internet) zonder haperingen (ja, op TV af en toe een schokje ... niet noemenswaardig).

En zojuist werd ik gebeld door iemand die de installatie van afgelopen dinsdag wil controleren. Ze controleren schijnbaar hun eigen monteurs :). Hij wilde vanmiddag al langskomen maar dan is er niemand thuis.
Dat zijn goede berichten. Ik heb op zich ook niets aan te merken op de monteur. Het enige punt was dat hij nadat hij zag dat er nog een adsl1/demon signaal op de lijn stond wel snel weg...ff een telefoontje richting Versatel en foetsie...

Ik heb daarna zelf nog met Versatel gebeld (verhaaltjes staan verder terug in het topic ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Wouter! schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:32:

Waarom niet controleren bij mensen die een probleem hebben lijkt me een stuk logischer… (toch ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
emaurer schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:11:
[...]

Waarom niet controleren bij mensen die een probleem hebben lijkt me een stuk logischer… (toch ???)
Ja, mij ook inderdaad ... toen hij belde dacht ik ook meteen "maar ik heb helemaal geen probleem hoor :? " en wilde dat ook bijna tegen 'm zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 07-11-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Van mijn kant ook een positief bericht, ben vanmorgen aangesloten en alles ging eigenlijk erg soepel. De monteur zei wel dat hij 't voor de eerste keer deed (dat heb ik wel weer dacht ik bij mezelf), maar moet ook wel zeggen dat 't nou ook niet echt moeilijk was om alles aan te sluiten, maar goed.

Tv werkte niet gelijk, Big Brother wel overigens, maar na de nodige updates werkt 't allemaal en het ziet er superstrak uit. Mijn snelheid lag zo rond de 1,4 MB/s maar na TCPOptimizer ligt dat rond de 1,55 MB/s (913 meter van de centrale (7512)) en dat is erg lekker! Alleen mijn upload ligt op 70 KB/s, volgens mij moet dat wel hoger kunnen.

Al met al ben ik tevreden tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zojuist wederom met Versatel gebeld (maar 15 min de wacht gestaan :p) enneh...ze hebben een opdracht naar KPN verstuurd om de kruisdraden te controleren ofzo....binnen 3 a 4 dagen zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Even een klein vraagje om te zien of ik de enige ben of dat er meer mensen met hetzelfde probleem zitten...

Ik heb sinds twee of drie weken wat last bij het bekijken van voetbaluitzendingen. Ongeveer om de vijf minuten loopt het beeld even vast (2-6 seconden) om daarna weer twee seconden verder te gaan en daarna wordt er in een snel tempo (1 seconde) de opgelopen achterstand ingehaald en loopt alles weer naar behoren.. Ook is de decoder op zaterdagavond zelfs twee keer vastgelopen.. aan- en uitzetten was de enige optie..

Heel raar, want ik ben inmiddels versatel-klant van het eerste uur en heb (ondanks wat downtime in de eerste periode) inmiddels 100% verbinding in de afgelopen drie/vier maanden en heb eigenlijk iedere voetbalwedstrijd (50 stuks ofzo.. varierend van 3 tot 5 wedstrijden per week) zonder problemen kunnen kijken. Er kwamen wel altijd (ongeveer 2 keer per wedstijd) wat kleine hickups voor, maar deze duurde dusdanig kort dat we ons er nooit aan stoorde.. Inmiddels wordt een pauze van 5 seconden vrij irritant.. zeker bij acties in het 16-metergebied....

Ik heb inmiddels al een nieuwe decoder-update voorbij zien komen.. Ik heb de router gereset... Ik ben niet extreem aan het up-/downloaden tijdens de wedstrijden en de snelheid is (capped) 1,5 MB/s.. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik zit op centrale LEIDEN-CENTRUM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decoder hick-ups heb ik ook ervaren. Niet ff een stilstaand beeld, maar een beeld wat langer vastzit...
Modem/router en decoder ge-update, maaktte geen verschil helaas.
Ik heb een e-mail naar de KS gestuurd, nog geen antwoord ontvangen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe verbinding is ok...tenminste GEEN afstandbediening die het doet!

Ik kijk TV, maar wanneer ik op MENU druk gebeurt er niets...als ik dan wat extra invoer krijg ik 'JAVA-error' in beeld..een Pop-up!

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:52:
Mijn nieuwe verbinding is ok...tenminste GEEN afstandbediening die het doet!

Ik kijk TV, maar wanneer ik op MENU druk gebeurt er niets...als ik dan wat extra invoer krijg ik 'JAVA-error' in beeld..een Pop-up!

Iemand idee?
Even resetten, dat doe je door hem uit te zetten en vervolgens de powerknop en het pijltje naar boven (op de decoder zelf) een paar seconden in te drukken, dan gaan de lampjes vanzelf knipperen en gaat ie software downloaden.

Bij mij had ik dit ook, pas 2 dagen later weer weg (nadat ik ook plastic van het ding had afgehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...Ik werd zojuist gebeld door Versatel met de vraag hoe het stond met me storing. Die is dus nog niet opgelost, maar de meneer vertelde mij dat hij voor het eind van de week opgelost moest zijn.

Hij belt me over 3 dagen weer om te vragen hoe het ermee staat.

Wel netjes overigens, dat ze hun klanten afbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:13:
[...]

Even resetten, dat doe je door hem uit te zetten en vervolgens de powerknop en het pijltje naar boven (op de decoder zelf) een paar seconden in te drukken, dan gaan de lampjes vanzelf knipperen en gaat ie software downloaden.

Bij mij had ik dit ook, pas 2 dagen later weer weg (nadat ik ook plastic van het ding had afgehaald)
De KS beweert dat je een update op de volgende manier moet uitvoeren:
Het antwoord van Tele2-Versatel op uw vraag is:

Een harde reset is inderdaad mogelijk, echter de reset van de decoder gaat iets anders. Hieronder vindt u de juiste procedure voor de reset van uw decoder.

Trek de stekker van de decoder uit het stopcontact.
Na 10 sec. de stekker weer in het stopcontact steken.
Decoder voor min. 20 minuten NIET aanzetten.
Na ongeveer 20 min. zal de decoder de laatste versie van de software downloaden,
dit is ook te herkennen aan de groen/rood knipperende STBY/ON led.
Hierna zou de decoder het weer normaal moeten doen.

Ik zal dat ook maar eens proberen, ik deed het ook altijd met powerknop + pijltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drgnsoul
Slash schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:44:
[...]

Ik heb last van *exact* hetzelfde probleem sinds eind september. Ik weet helaas niet een preciese datum maar na dagen van ellende ben ik sinds 7 oktober aan het bellen geslagen met Versatel maar zonder succes.
Grtz, jeroen
Well Jeroen, join the club |:( Ik ben zelf van postcode 1325 en heb in totaal ruim 6 uur aan de lijn gehangen met de KS, zonder resultaat. Ik heb ook last van een decoder met knipperend lampje op dit moment, maar dat is echt mijn laatste zorg. Als dat klote internet het maar doet dan kan me dat voetbal ook geen ruk meer schelen, maar weg ga ik zeker. Er zijn zat providers die niet duur zijn, maar toch een fantastisch product aanbieden.

[ Voor 61% gewijzigd door drgnsoul op 07-11-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum lezers,

Om alle problemen te bundelen is er een mailadres opgericht, versatelklacht@gmail.com

Als jullie je problemen met loginnaam en pakketgegevens op een Word bestand naar dit adres mailen dan wordt het als klachtenbundel aangeboden bij de organisaties die ons kunnen helpen.

Denk aan:

Tros Radar
Ombudsman

Citaat van de oprichter van dit mailadres:

Alle mail is welkom
Ik doe dit niet alleen uit eigen belang maar als je me zou willen helpen zou dit natuurlijk geweldig zijn.
Anyway ik verzoek je wel gebruik te maken van het versatelklacht@gmail.com adres.
Kreeg net een telefoontje van Tros Radar,
Ze willen graag een compleet Archief nou daar kan neem ik aan voor gezorgd worden!
Heb tevens heden middag contact gehad met de ombudsman en NLIP.nl

Groeten
Jan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

TheVisionMaster schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:26:
Hmm...Ik werd zojuist gebeld door Versatel met de vraag hoe het stond met me storing. Die is dus nog niet opgelost, maar de meneer vertelde mij dat hij voor het eind van de week opgelost moest zijn.

Hij belt me over 3 dagen weer om te vragen hoe het ermee staat.

Wel netjes overigens, dat ze hun klanten afbellen...
Heb jij kwantum korting of 50 gelijke abbonnementen bij Versatel lopen.....Gebeld worden door Versatel???? 8)7
Vraag al 3 weken lang of ze mij willen bellen... Iedergeval iemand van 2de of 3de lines support ivm met wat Versatel telefoon problemen.... (die ze in het begin categorisch van de hand wezen en ontkende dat ze bestonden) . Als men uitlegd wat er nu precies aan de hand is (telefonisch) kan men zelfs nog een beetje begrip kweken voor hun probleem...

Je bent wel een bofkont...... 8)7
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.