Goeie oude (retro) consoles deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 16.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 23:49
walterg schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:58:
Is probotector met twee spelers?

kan natuurlijk ook mijn nes even aansluiten om erachter te komen ;)
Probotector, dat ga ik nog trainen om samen met een vriend zonder dood te gaan uit te spelen. Hij kan het, maar ik wordt vaak in lvl 4 ofzo wel een keer geraakt. En dan moeten er nog een paar lastige levels komen. (Probotector 2, deel één heb ik wel, maar nog niet veel gespeeld)

[ Voor 8% gewijzigd door HCMarX op 21-03-2006 10:31 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:21

Richard

Kuru Kuru Kururin

Lufia II (In nederland gewoon uitgekomen als Lufia) blijkt een geweldig mooie game te zijn. Ik heb 'm al een jaartje in huis (met nederlandse schermteksten) alleen is het toch een beetje moeilijk te begrijpen voor mij, en dan bedoel ik vooral dat batlle-ing systeem.

Ik heb al veel op internet gezocht, onder andere op lufia.nl en lufia.net.

Lufia.net geeft wel een mooi stukje "basics" maar deze zijn vooral voor Lufia I. Wie kan me wat hints of tips geven m.b.t. Lufia of me aan een goede site helpen?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
@Richard: http://www.gamefaqs.com/console/snes/game/588451.html

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 21-03-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 16:55
Juist ^O^ Probotector :) Gelijk ff op marktplaats bestellen.. Wat een game was dat.. Uren mee gespeeld... Heb ook ff World Cup geleend van een vriend... Met die prachtige omhaals _O_

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Thanks, maar dat zijn meer faqs/walkthroughs, ik ben een beetje bang dat ik de verkeerde download, en daardoor mezelf plezier in het spel ontneem. Ik wil eigenlijk alleen meer van het battle-ing systeem weten, je weet wel over Ep & Mp enzo.

Gisteren kon kon ik een eindbaas nog wel "inpakken" en nu ik een nieuw spel ben gestart niet meer. Ik weet vrijwel zeker dat het komt omdat ik geen gevechten aan ben gegaan met andere monsters waardoor ik minder Ep of Mp gespaard heb, maar daar snap ik nu juist niets van. Iemand die me met het battle-systeem een beetje op gang kan helpen?

Edit:
Voorbeeld: "Krijgt 10 ERV." tja, daar kan ik dus niets mee, "Krijgt 10 GOUD" snap ik wel ;)
Ik heb dus de nederlandse versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Richard op 22-03-2006 18:32 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

erv = ervaring lijkt mij (EXP = experience). Je level gaat omhoog bij genoeg ervaring/experience, waarbij je weer sterker wordt etc...

Ik weet niet of het de juiste vertaling is, gezien ik het spel zelf niet heb, maar dit lijkt me de beste gok :)

oh en MP = Magic Points dus. Waarschijnlijk hoeveel Mana je hebt, wat je nodig hebt om magische aanvallen uit te voeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Scorpion op 22-03-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Scorpion schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:49:
erv = ervaring lijkt mij (EXP = experience). Je level gaat omhoog bij genoeg ervaring/experience, waarbij je weer sterker wordt etc...

Ik weet niet of het de juiste vertaling is, gezien ik het spel zelf niet heb, maar dit lijkt me de beste gok :)

oh en MP = Magic Points dus. Waarschijnlijk hoeveel Mana je hebt, wat je nodig hebt om magische aanvallen uit te voeren.
Is het echt heel triest als ik zeg dat ik helemaal niets van je post kan bakken? En dan bedoel ik dus het stukje vanaf "oh"

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Ok :) de basis van elke RPG is zo'n beetje het levellen. Hoe hoger je level is, hoe krachtiger je bent en hoe meer schade je aanbrengt bij de vijanden waar je tegen vecht. Ook zul je betere wapens, armor etc... kunnen gebruiken bij de meeste RPG's. Voor elk gevecht wat je wint krijg je meestal Experience (EXP) wat engels is voor Ervaring. Als je uiteindelijk een bepaald aantal EXP hebt verzamelt, ga je een level omhoog.

Andere standaard afkortingen die vaak gebruikt worden zijn HP voor Health Points (oftewel je levensbalk). Je bent dus dood als die op 0 staat.

MP staat gelijk aan Magic Points. Als je een magisch iets wil doen (Vuur aanval, Healen, Shield casten) dan kost dat MP. Hoe krachtiger de spreuk, hoe meer MP je er voor nodig zal hebben. Deze MP krijg je weer terug over de loop van de tijd, na een overnachting in een herberg of met behulp van drankjes die bijvoorbeeld 100 MP geven.

Zo duidelijker?

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpion op 22-03-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
ff vraagie.. Heb een Snes gekocht, maar er zit geen Multi out aansluiting bij.. Is dit dezelfde als GC? Hij past er nl wel in maar geeft geen beeld. Anders moet ik de Snes ff open schroeven en kijken of er wat mee is?
Via antenne aansluiting doet btw me Snes en NEs het niet :{ Iemand enig idee welk kanaal??

[ Voor 18% gewijzigd door neggix op 23-03-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Wat bedoel je met een multiout aansluiting?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
UltimateB schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:22:
Wat bedoel je met een multiout aansluiting?
Zo heet die aansluiting.. Dus niet de coax maar dezelfde aansluiting als op de GC... Dus voor je beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

neggix schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:17:
ff vraagie.. Heb een Snes gekocht, maar er zit geen Multi out aansluiting bij.. Is dit dezelfde als GC? Hij past er nl wel in maar geeft geen beeld. Anders moet ik de Snes ff open schroeven en kijken of er wat mee is?
De RGB-kabel voor de GC zal niet op de SNES werken, maar de composiet kabel die standaard bij de GC zit zou geloof ik wel moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 23-03-2006 17:33 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Hehe, tja, doe zo weinig met gamecube, vandaar mijn vraag. :)

De kabel van de n64 gaat wel werken, dus als je die nog hebt liggen zou je die kunnen gebruiken.

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Die standaard "tulpjes" (lees: composite) kabel van je N64 & NGC moeten werken. Wanneer die niet werken dat zit het probleem echt ergens anders. Ik weet wel dat je met die RF-module gewoon je TV even moet laten zoeken. (Bij mij werkt die iig niet, maar dat maakt niet uit omdat een composite vele malen beter is dan RF (En in het NGC topic vertel ik hetzelfde verhaal, maar dan dat RGB veel beter is dan composite :+ )

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163539

ik heb na lang werken mijn lightgun aan de praat gekregen :D:D mis nu aleen dat orginele glaasje kan iemand mij hieraan helpen??:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Anoniem: 163539 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:44:
ik heb na lang werken mijn lightgun aan de praat gekregen :D:D mis nu aleen dat orginele glaasje kan iemand mij hieraan helpen??:(
Zal goedkoper en sneller zijn om een 2e hands lightgun aan te schaffen vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Anoniem: 163539 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:44:
Wat voor een lightgun?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 09:07
Richard schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:41:
Die standaard "tulpjes" (lees: composite) kabel van je N64 & NGC moeten werken. Wanneer die niet werken dat zit het probleem echt ergens anders. Ik weet wel dat je met die RF-module gewoon je TV even moet laten zoeken. (Bij mij werkt die iig niet, maar dat maakt niet uit omdat een composite vele malen beter is dan RF (En in het NGC topic vertel ik hetzelfde verhaal, maar dan dat RGB veel beter is dan composite :+ )
Hoe zit het met svideo? Is dat beter/slechter dan rgb? Of IS het rgb? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
walterg schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:56:
[...]

Hoe zit het met svideo? Is dat beter/slechter dan rgb? Of IS het rgb? :*)
RGB < S-video < component < RF

check http://atarilabs.com/meat/2000/1201_videoprimer.shtml

Je kan een Gamecube RGB kabel aanpassen om te laten werken op een PAL snes (in een NTSC snes zal die meteen werken). Als je het plastic omhulsel van de RGB connector verwijderd zal je 3 kleine "tonnetjes" (capacitor) gesoldeerd zien zitten aan de kabels die naar de connector gaan. Als je deze 3 tonnetjes verwijdert of kortsluit, dan zal het wel naar behoren werken op een PAL snes.

plaatje: Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/camera-flash-5.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Schweino op 23-03-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Weet je toevallig of een svideo kabel wel zonder aanpassingen werkt op een snes?

Mocht niemand het weten dan probeer ik het binnenkort gewoon en laat ik het jullie weten ;)

[ Voor 36% gewijzigd door walterg op 23-03-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
walterg schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:24:
Weet je toevallig of een svideo kabel wel zonder aanpassingen werkt op een snes?
Ja, dat werkt behalve op het nieuwere Jr. model.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Zijn er verschillende snes modellen?

Ik heb mijn eerste Nintendo console pas een jaartje geleden gekocht *bloos*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 16-06 23:49
Je bent altijd nog meer waard dan die mafkees die het ding verkocht heeft :) Dat is pas een eeuwige zonde :)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Ohh, hij doet het al...
Ik heb een scart blok van me tv waar ik alles in heb zitten. Moest em gewoon ff rechtstreeks in me tv doen.....

Wat een spel dan mario kart _O_ Heerlijk.... Over retro gesproken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Blaatschaap11 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:26:
Je bent altijd nog meer waard dan die mafkees die het ding verkocht heeft :) Dat is pas een eeuwige zonde :)
Idd, 50 euro max voor een apparaat wat je leven nog door in geen geld uit te drukken is... Moet alleen nog een N64 dan heb ik alles van Nintendo... Dan gaan we verder met de commodore en atari stuff :P Ohh ja en Sega neatuurlijk 8-) Eind dit jaar wil ik minimaal 10 consoles (nu 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Alles? Weet je het zeker? ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

damnit. wil nogsteeds een keer een Megadrive 2... tijdje geleden een dikke zoektocht gehad, maar niks opgeleverd :(

binnenkort nog maar een poging...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Nee, al die handheld troep hoef ik niet.. Kwa consoles heb ik alles volgens mij dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Famicom, Famicom Disk System, Super Famicom, Satellaview, Virtual Boy, 64DD, Panasonic Q? :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Captain N schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 02:14:
Famicom, Famicom Disk System, Super Famicom, Satellaview, Virtual Boy, 64DD, Panasonic Q? :)
Volgens mij was ik er idd een paar vergeten O-)
Ach, ook die zijn allemaal te koo...

Is btw die panasonic niet een GC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja klopt, dat wel. Maar ik beschouw hem toch wel als iets om te verzamelen naast een standaard Gamecube, vanwege de looks en de DVD functionaliteit :) En natuurlijk omdat je hem niet in iedere Bart Smit ziet liggen :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

@Scorpion

Lufia heb ik inmiddels al een beetje onder de knie, het is even doorzetten, en even goed de tip doornemen van
spoiler:
die oude man in Sundletan, die je verteld hoe je "Woede" (RK) kunt gebruiken om bijvoorbeeld met een japon of gevechtsmes om te zetten in EP (japon) of meer slagkracht (gevechtsmes)

Tijdens het vechten heb ik dus 3 balkjes:

EP
MP
cm (daar staat weer RK achter met dat balkje)

Nu heb je mij al eerder uitgelegt dat die MP voor Magic Points staat. Wanneer ga je die gebruiken? Is dat voor toverdrank enzo? Hoe sterk dat uit gaat werken a.d.h.v. je balkje van MP?

Oeps, dat had je dus al uitgelgd, alleen toen snapte ik het nog niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Richard op 24-03-2006 07:08 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:15

Vrijdag

De Zwarte

McKaamos schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 02:07:
damnit. wil nogsteeds een keer een Megadrive 2... tijdje geleden een dikke zoektocht gehad, maar niks opgeleverd :(

binnenkort nog maar een poging...
www.gameover.nl hebben ze ook packages. Console, kabels, controller en evt. een spel :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
neggix schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:57:
[...]

Idd, 50 euro max voor een apparaat wat je leven nog door in geen geld uit te drukken is...
Ik heb sinds koninginnedag vorig jaar drie snessen, een nes en een gamecube. De gamecube was een kado, twee van de snessen heb ik met koninginnedag gekocht voor 7,50 ieder (met een paar games en in totaal twee pads), de nes ook op koninginnedag voor 5 euro en de laatste snes heb ik met iemand van tweakers geruild voor wat pc hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TroonStaal schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:13:
[...]

www.gameover.nl hebben ze ook packages. Console, kabels, controller en evt. een spel :)
Helaas sturen ze niet op en ik woon totaal niet in de buurt van amsterdam :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Er staan een hoop mega drive 2's op marktplaats.nl.

Mocht je er dan toch niet uitkomen kan wellicht iemand die in amsterdam woont het een en ander op de post doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tijd voor een leuke tip?

Spray je MegaDrive 1 in met cockpitspray.... ff oppoetsen; 16-Bit *Bling* *Bling* :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kwam dit tegen op Kotaku.com

Volledige interview

Zou ie ze ook allemaal (uit)gespeeld hebben? :o

Interview: (Possible) World’s Largest Video Game Collection Owner
Afbeeldingslocatie: http://www.vintagecomputing.com/wp-content/images/vgc_interview/vgc_original_main_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vintagecomputing.com/wp-content/images/vgc_interview/vgc_original_3_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vintagecomputing.com/wp-content/images/vgc_interview/vgc_original_1_large.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Icelus op 28-03-2006 13:54 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Icelus schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:53:

Volledige interview

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat doet mijn kamer op inet? :D (zou toch ff mooi zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Wow... Bizar! Maar ook ziek tegelijkertijd. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Mwah, het is wel veel. Toch wil ik kanttekeningen zetten bij de kwaliteit van deze collectie. Deze kerel is ook verkoper dus het kan ook gewoon voorraad zijn. Vooral als je nagaat dat de meeste verpakkingen niet gesealed of anderzijds beschermd tegen slijtage zijn. Ook zijn de kasten niet stof- en lichtvrij af te sluiten. Dit lijkt dus meer op een voorraad kast voor verkoop dan een verzamelaar die serieus de staat van zijn investering bewaakt. Ook het feit dat hij een peuter in de buurt van zijn collectie laat treft mij als vreemd. Als die peuter in die zorgvuldig op de vloer uitgestalde dozen crasht devalueert de verzameling meteen aanzienlijk...

Bovendien lees ik in het interview dat het hij niet eens weet hoeveel spellen hij heeft. Dat vind ik vreemd. Zelf heb ik ongeveer 1/3 van van wat hij heeft en ik heb alles in een database zitten anders kan ik echt niet meer tracken wat ik al heb, in welke staat mijn exemplaar is, wat ik nog *moet* hebben, wat de verzekerde waarde moet zijn, mate van zeldzaamheid, etc.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

ari3 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:54:
Mwah, het is wel veel. Toch wil ik kanttekeningen zetten bij de kwaliteit van deze collectie. Deze kerel is ook verkoper dus het kan ook gewoon voorraad zijn. Vooral als je nagaat dat de meeste verpakkingen niet gesealed of anderzijds beschermd tegen slijtage zijn. Ook zijn de kasten niet stof- en lichtvrij af te sluiten. Dit lijkt dus meer op een voorraad kast voor verkoop dan een verzamelaar die serieus de staat van zijn investering bewaakt. Ook het feit dat hij een peuter in de buurt van zijn collectie laat treft mij als vreemd. Als die peuter in die zorgvuldig op de vloer uitgestalde dozen crasht devalueert de verzameling meteen aanzienlijk...

Bovendien lees ik in het interview dat het hij niet eens weet hoeveel spellen hij heeft. Dat vind ik vreemd. Zelf heb ik ongeveer 1/3 van van wat hij heeft en ik heb alles in een database zitten anders kan ik echt niet meer tracken wat ik al heb, in welke staat mijn exemplaar is, wat ik nog *moet* hebben, wat de verzekerde waarde moet zijn, mate van zeldzaamheid, etc.
Ik vond zijn antwoorden ook zo ongeinteresseerd, niet echt van een liefhebber in mijn ogen. Wanneer het wel een liefhebber is, dan vraag ik me af of hij zo'n grote verzameling "voor de heb" heeft, of er ook daadwerkelijk iets mee doet en weet waar welk spel exact staat. Aan zijn opmerkingen lijkt het een ongeorganiseerd zooitje terwijl de foto's het tegendeel bewijzen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Welke gameconsole ik eigenlijk mis in dit topic is de Amiga CDTV:
Afbeeldingslocatie: http://www.silicium.org/images/catalog/cbm/amiga/cdtv.jpg

Dat was de 1e PC/Gameconsole die een CDROM speler had. Philips heeft deze nog gekopieerd en CDi genoemd. Beide zijn geflopt ;)

Amiga CDTV is in 1991 gemaakt en had als basis een Amiga 500 mainboard. Er kon dus ook gewoon een keyboard, muis en fdd op aangesloten worden. Erg leuk apparaat, heb ik nog een in bezit gehad :). Twee jaar na de introductie van de CDTV deed de CD32 zijn intrede (1993 dus). Een laatste poging van Commodore om nog leven in de Amiga te houden. Jammerlijk gefaald (Marketingtechnisch was Commodore niet goed). Amiga is later overgenomen door Tulip, Gateway en nu is het weer een eigen bedrijf (Amiga Inc) en maakt weer nieuwe Amiga's :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

WHiZZi schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:26:
Welke gameconsole ik eigenlijk mis in dit topic is de Amiga CDTV:
[afbeelding]

Dat was de 1e PC/Gameconsole die een CDROM speler had. Philips heeft deze nog gekopieerd en CDi genoemd. Beide zijn geflopt ;)

Amiga CDTV is in 1991 gemaakt en had als basis een Amiga 500 mainboard. Er kon dus ook gewoon een keyboard, muis en fdd op aangesloten worden. Erg leuk apparaat, heb ik nog een in bezit gehad :). Twee jaar na de introductie van de CDTV deed de CD32 zijn intrede (1993 dus). Een laatste poging van Commodore om nog leven in de Amiga te houden. Jammerlijk gefaald (Marketingtechnisch was Commodore niet goed). Amiga is later overgenomen door Tulip, Gateway en nu is het weer een eigen bedrijf (Amiga Inc) en maakt weer nieuwe Amiga's :)
Hey, jij ook hier...

Zoals je weet had ik er ook 2, ik heb ze beiden weggedaan, ik deed er gewoon de weinig mee, denk dat het toch wel de meest complete CDTV's in NL waren. met RAM-kaarten en HD diskdrives e.d.

Meer info: www.cdtv.org.uk

Ik vind het trouwens geen leuke machines (meer).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 09:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ja, ik ook hier :P
Tuurlijk ;)

Ik heb de mijne ook weggedaan met ongeveer dezelfde reden. Ik heb alleen nog een PS2 en een N64 staan ;).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:19
Ik heb thuis nog een SNES liggen. 2 controllers en diverse spellen. Hij werkt nog perfect. Ik speel er nooit op, maar wel leuk om nog te hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 23:01

SD5k

>4&X

Lijkt wel of Sony die hun D-pas hebben afgekeken van die CDTV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kleine correctie, het was een Commodore CDTV, hij is niet in de markt gezet als een Amiga (hoewel het van binnen gewoon een Amiga is natuurlijk). Verder vraag ik me af in hoeverre Philips het concept heeft gekopieerd met de CD-i. De CD-i kwam ook in 1991 op de markt, dus als ze het al afgekeken zouden hebben dan zou Philips binnen een jaar tijd het ding ontwikkeld hebben en in de markt gezet moeten hebben.

Edit: Volgens mij zijn de meningen erover verdeeld, want hij wordt wel erg vaak Amiga CDTV genoemd op internet, maar als je een plaatje van de CDTV bekijkt dan staat er nergens Amiga op het product. Terwijl er wel wer reclames zijn te vinden waar hij Amiga CDTV genoemd wordt :?
Of zou dat alleen in Duitsland zo geweest zijn?

[ Voor 64% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-03-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Hmm, krijg net een doos binnen van een mario set. Ik heb die set echt nog nooit gezien... Kan hem niet eens vinden op google... :?

Afbeeldingslocatie: http://www.bjornbrala.com/sm5sp.jpg

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Haha, dat jongetje. Wat een geweldige omgeving om in op te groeien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltimateB schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:03:
Hmm, krijg net een doos binnen van een mario set. Ik heb die set echt nog nooit gezien... Kan hem niet eens vinden op google... :?

[afbeelding]
Volgens mij is deze juist erg bekend? Naar mijn weten de laatste versie van de SNES set. met Super Mario World én Allstars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Klopt idd, dezelfde set heb ik enkele jaren terug nog gekocht bij NEDGame.

Splinternieuw en alles nog in sealing. De laatste batch nieuwe SNES`en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:15

Vrijdag

De Zwarte

Volledige interview

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de Gamer van deze maand staat een interview met Joris Voskuil, die heeft ook een behoorlijke collectie (retro)games :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 115248 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:24:
[...]

Haha, dat jongetje. Wat een geweldige omgeving om in op te groeien. :D
Ik zou er niet blij van worden. Weet je nog, vroeger, toen je een jaar moest sparen met je zakgeld en verjaardagsgeld om een spel te kunnen kopen? En dat als je hem dan eindelijk had daar maaanden mee zoet was? En jezelf helemaal had opgefokt voordat je 'm kreeg? En die vreugde als je dan eindelijk naar de Intertoys kon fietsen met je dikke spaarpot? Lijkt me toch een behoorlijk gemis als je als klein kindje nergens meer naar uit kan kijken. Gewoon ff een game pakken... bleuh, niet zoveel aan, dan nog maar eens een andere pakken. Neh, geef mij dan maar een eigen bescheiden collectie die van jongs af aan met veel bloed, zweet, tranen en geld is opgebouwd :Y)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Iemand hier bekend met dit apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.retrones.com/Pirateria/NES%20piratas/Konami/Konami%20Caja.jpg

Nooit gezien of iets over gehoord, maar kwam het toevallig tegen op een of andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Riekt naar NES clone.

Zou ook SMS kunnen zijn.

Oooh... valt me net op dat het konami logo erop staat...

[ Voor 68% gewijzigd door walterg op 29-03-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ja, het leek me inderdaad in de eerste instantie een Famicom clone, maar dat Konami logo he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb net dit artikel (of nou ja, opsomming) gelezen over Konami. Erg interessant. Er komt ook uit dat de band tussen Konami en Nintendo vrij sterk was. Zou dus gewoon kunnen dat het een famicom is.

Leuk stukje eruit was hoe Konami de naam "ultra" had geregistreerd en dat Nintendo die wilde hebben in verband met de Ultra 64. Konami zwichtte niet omdat ze dan games zouden kunnen uitbrengen als Ultra Soccer of Ultra <insert title here> en uiteindelijk heeft Nintendo de naam veranderd naar Nintendo 64.

Altijd een zwak gehad voor Konami. Kings Valley, Knightmare, Yi Ar Kung Fu <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik ben op zoek naar een SCART splitter.
Ik heb maar 1 scart ingang RGB op me tc en wil 2 consoles
aansluiten.
Waar kan in rond Amsterdam of via het www een splitter kopen?
een schakelkastje waar 2 scarts in kunnen?

let op, moet wel RGB zijn, geen video scart.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 29-03-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Captain N schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:00:
[...]
Neh, geef mij dan maar een eigen bescheiden collectie die van jongs af aan met veel bloed, zweet, tranen en geld is opgebouwd :Y)
Dat is natuurlijk ook wel zo.

Maar mijn eerste reactie toen ik die foto zag was toch: "dat wil ik ook!" ;)

Waarschijnlijk valt het in de praktijk inderdaad tegen, zoals je zegt je waardeert die spellen ook meteen veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ari3 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:54:
Wil je eens een paar pics maken :D gewoon om te laten zien hoe je veel hebt. of het 1/3 is, meer of minder maakt me niet uit. Maar veel moet je dus hebben :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

was vandaag Streets of Rage 3 aan het spelen... ik ga dood, kies nieuwe char om verder te spelen...
OMGWTFKANGAROO!!!11!1!!!oneoneeleven!

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/4718/omfgwtfkangaroo3oj.jpg

Ja ik kon Roo, de kangaroe kiezen en heb daarmee verder gespeeld... supersterk issie niet, maar wel retesnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:48:
aansluiten.

Ga es bij RAF kijken, dikke kans dat die je wel kunnen helpen. Of iedere andere gespecialiseerde electroboer. www: zie www.conrad.nl :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ja ik kon Roo, de kangaroe kiezen en heb daarmee verder gespeeld... supersterk issie niet, maar wel retesnel :)
Die is selectable als je de boss verslaat die bij Roo hoort zonder Roo zelf af te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door walterg op 30-03-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

walterg schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:23:
[...]

Die is selectable als je de boss verslaat die bij Roo hoort zonder Roo zelf af te maken :)
ahh dat wist ik niet... stoer :) zijn er nog meer waarbij dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:48:
aansluiten.

Radio Rotor op de kinkerstraat (ongeveer ten hoogte van de bilderdijkstraat)
Hecke op de Ceintuurbaan (bij de ruysdaalkade)
Muco op de Bilderdijkstraat (zo'n beetje om de hoek van Radio Rotor)

Mediamarkt heeft ook het een en ander aan scart splitters en vast veel andere zaken ook, maar die drie zijn gespecialiseerd in electronicaspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
McKaamos schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:24:
[...]

Volgens mij wel... maar het is alweer een jaartje of tien geleden dat ik dat spel regelmatig speelde.

(De streets of rage games werken niet op mijn nomad :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

McKaamos schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:24:
[...]
Ja shiva.

Zie ook gewoon een algemene cheat site :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
There are also secret characters, including a kangaroo, Shiva (the last mini-boss before Mr. X in SOR2), and a transvestite. Of course, the transvestite has been removed from the US version of the game for obvious reasons (thus removing the most powerful character in the game), so if you wanna know what the transvestite is all about, get a Japanese import or download a Japanese version for the emulator.
What the hell? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

walterg schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:29:
[...]

(De streets of rage games werken niet op mijn nomad :'( )
Oeh das jammer. Kheb em momenteel ook als rom staan op m`n psp.
Op de game gear vind ik em ook best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ach... Ik moet maar eens op zoek naar de US versie, die draait vast gewoon.

Is het bespreken van roms en emu's dus toegestaan op GoT?

Mooi :)

Overigens heb ik even Bare Knuckles 3 opgezocht en een stukje gespeeld en de travestiet is zo'n beetje de eerste boss!

Afbeeldingslocatie: http://walter.sb-1.net/bb/got/Bare%20Knuckle%20III%2001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://walter.sb-1.net/bb/got/Bare%20Knuckle%20III%2002.jpg

Erg grappig :*)

[ Voor 18% gewijzigd door walterg op 30-03-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 20:11
walterg schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:27:
[...]

Radio Rotor op de kinkerstraat (ongeveer ten hoogte van de bilderdijkstraat)
Hecke op de Ceintuurbaan (bij de ruysdaalkade)
Muco op de Bilderdijkstraat (zo'n beetje om de hoek van Radio Rotor)

Mediamarkt heeft ook het een en ander aan scart splitters en vast veel andere zaken ook, maar die drie zijn gespecialiseerd in electronicaspul.
effe offtopic:

damn nou noem je al die straten maar die komen dus allemaal ook in rotterdam voor hhaha .lolz
ik heb vroeger zelf in de bilderdijkstraat gewoon maar dan de ene in rotterdam :) ik zat al te denken sinds wanneer zitten er daar elektronika winkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Hehe, sja... ik ben niet bekend in Rotterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

thnx, ik ga ff shoppen van t weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

walterg schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 02:16:
Ach... Ik moet maar eens op zoek naar de US versie, die draait vast gewoon.

Is het bespreken van roms en emu's dus toegestaan op GoT?

Mooi :)

Overigens heb ik even Bare Knuckles 3 opgezocht en een stukje gespeeld en de travestiet is zo'n beetje de eerste boss!

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg grappig :*)
jah roms en emu's zijn opzich legaal, mits je zelf de cartridge hebt.
emuleren is legaal wanneer je de console zelf hebt.

anyway, heb vandaag ook ff bare knuckle 3 gespeeld :P na het gebruiken van een continue dus ff die travo gekozen :P is wel sterk en snel, maar jump+mep of jump+kick is zo af en toe een serieus gemis bij dat figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

McKaamos schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:48:
jah roms en emu's zijn opzich legaal, mits je zelf de cartridge hebt.
Nope, is niet het geval.
Emuleren mag best (mits het programma geen inbreuk maakt op auteursrechten natuurlijk), alleen kun je alleen roms gebruiken waarop geen auteursrechten meer zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-03-2006 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Dat hangt er maar net vanaf. Een PS2 mag je bijvoorbeeld niet legaal emuleren omdat je geen software implementatie mag maken van de hardwarematige MPEG2 decoder of MagicGate encryptie. Deze zijn beschermd door patenten en daarvoor moet je dus een licentie afsluiten.

Over het algemeen ben ik tegen emulators. In praktijk worden emulators worden voornamelijk gebruikt voor grootschalige piraterij waardoor orginele software en hardware devalueren. Ook wordt er allerlei trieste meuk ingebouwd zoals online gameplay in MegaDrive spellen, cheat codes, slow-motion, video upscaling, e.d. Allemaal dingen die een verkeerd beeld geven van hoe de geëmuleerde machine werkelijk was. Ik :r op emulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Dat vind ik persoonlijk een beetje een rare kijk op emulatoren. Waarom zou je bijvoorbeeld een online functie in een mega drive game een slechte zaak vinden?

Niet iedereen heeft de kans om de originele machines te bezitten, zeker als het gaat om arcade games.

Wat bedrijven als Nintendo en Sega ervan weerhoudt om oude games vrij te geven is omdat ze er nog grof geld aan willen verdienen door ze als Gameboy Advance spellen, compilaties of online content (revolution) aan willen bieden. Hun goed recht overigens, hoewel het in veel gevallen tegen het uitmelken aan ligt. Als het gaat om mensen die de oude games en machines willen hebben is het niet zo dat de emulatoren de consoles en games devalueren, mensen die het origineel willen kopen het net zo goed en ALS ze het zouden laten devalueren is het alleen maar een goede zaak omdat je dan goedkoper aan je originele klassiekers kan komen.

Dit is een voordeel TENZIJ je er grof geld mee wil verdienen, maar dan ben je in mijn ogen geen verzamelaar maar een handelaar.

[ Voor 1% gewijzigd door walterg op 31-03-2006 02:02 . Reden: fiktouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Hoewel ik de voorkeur heb om spellen op de originele machine te spelen, kan ik het feit dat ik met de xbox een hele hoop van deze machines met 1 apparaat kan vervangen niet negeren. Ik heb nu dus al mijn oude consoles netjes in dozen opgeborgen en speel retro (16 bit) spellen voornamelijk via emulatoren op de xbox. Bespaart me ruimte en ook de tijd om alles aan te sluiten iedere keer als ik wil spelen. Ik vind de optie om via internet te kunnen spelen tegen elkaar juist ook een pre, zo kan ik met vrienden die niet in de buurt wonen nog steeds een potje bombliss spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:28
alleen kun je alleen roms gebruiken waarop geen auteursrechten meer zitten.[/quote]
Klopt niet en gebeurt vrijwel nooit. Zover ik weet zit er geen jaartal op games vast en vervallen die rechten dus eigenlijk nooit, kijk maar naar mario games van meer 20 jaar oud, alle rechten lopen nog steeds. En je mag wel roms gebruiken als je het spel zelf bezit, dit is de enige manier om het legaal te houden. Wat weer niet mag is de rom herschrijven of veranderingen maken in het spel.
Over het algemeen ben ik tegen emulators. In praktijk worden emulators worden voornamelijk gebruikt voor grootschalige piraterij waardoor orginele software en hardware devalueren. Ook wordt er allerlei trieste meuk ingebouwd zoals online gameplay in MegaDrive spellen, cheat codes, slow-motion, video upscaling, e.d. Allemaal dingen die een verkeerd beeld geven van hoe de geëmuleerde machine werkelijk was. Ik op emulators.
Waar ik op tegen ben is dat oude spellen die compleet uitgemolken zijn nooit vrijgegeven worden door de makers. De extra opties die door fanatieke retro spelers worden ingebouwd vind ik zelf een goede zaak en geeft extra waarde aan echte classics. Ook kun je vaak niet oude spellen meer aanschaffen en lijkt het me redelijk verantwoord om deze spellen dan maar illegaal te spelen. Wat is er trouwens mis met upscaling?

[ Voor 42% gewijzigd door sjekneck op 31-03-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
sjek schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:59:
[...]
En je mag wel roms gebruiken als je het spel zelf bezit, dit is de enige manier om het legaal te houden. Wat weer niet mag is de rom herschrijven of veranderingen maken in het spel.
Dat is dus (althans volgens Nintendo) een misvatting.
Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game?

There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. Therefore, whether you have an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet.
http://www.nintendo.com/corp/legal.jsp#download_rom

Er staan nog een aantal kopjes over emulatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

sjek schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:59:
Klopt niet en gebeurt vrijwel nooit. Zover ik weet zit er geen jaartal op games vast en vervallen die rechten dus eigenlijk nooit, kijk maar naar mario games van meer 20 jaar oud, alle rechten lopen nog steeds.
Klopt wel en je zult ook weinig roms vinden waar geen auteursrecht op zit. Het auteursrecht vervalt dacht ik 70 jaar na de dood van de maker (in ieder geval duurt het heel lang voordat een auteursrecht ervan af is, je moet maar in de Auteurswet kijken wanneer het precies vervalt), dus het duurt inderdaad nog wel even voordat Mario auteursrechtenvrij is. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat mensen zelf spellen hebben gemaakt (homebrew) die werken op de emulatoren en waarbij de maker heeft gezegd dat je hem mag kopieren.
De wet verbiedt het gewoon om software te kopieren, ook als je het origineel bezit. Je mag alleen een backup maken als dat noodzakelijk is voor het gebruik van het spel. Dat is bij het downloaden van roms niet aan de orde.
En je mag wel roms gebruiken als je het spel zelf bezit, dit is de enige manier om het legaal te houden. Wat weer niet mag is de rom herschrijven of veranderingen maken in het spel.
Dat is wat veel mensen denken, maar zo is het niet in de wet geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:08:
[...]

Klopt wel en je zult ook weinig roms vinden waar geen auteursrecht op zit. Het auteursrecht vervalt dacht ik 70 jaar na de dood van de maker (in ieder geval duurt het heel lang voordat een auteursrecht ervan af is, je moet maar in de Auteurswet kijken wanneer het precies vervalt), dus het duurt inderdaad nog wel even voordat Mario auteursrechtenvrij is. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat mensen zelf spellen hebben gemaakt (homebrew) die werken op de emulatoren en waarbij de maker heeft gezegd dat je hem mag kopieren.
De wet verbiedt het gewoon om software te kopieren, ook als je het origineel bezit. Je mag alleen een backup maken als dat noodzakelijk is voor het gebruik van het spel. Dat is bij het downloaden van roms niet aan de orde.

[...]

Dat is wat veel mensen denken, maar zo is het niet in de wet geregeld.
`
volgens mij zit de twist juist in de wetten in landen zelf waardoor dit wel of niet legaal is. Aangezien het spel in je bezit is kun je een gedownload spel dat je bezit ook als backup beschouwen, maar dit is enkel vanuit een logisch opzicht. Als het echt illegaal zou zijn dan zouden de honderden websites vol met roms toch echt niet kunnen bestaan. Een aantal sites verdienen er nog mee ook, dus blijkbaar zit er toch enige rek in de regels die er opgesteld zijn. Toch bliojft het maar een vreemde zaak dat er niet meer dwangmatig vrijgegeven word op de markt door andere instanties. Het hergebruiken en verdienen aan andermans materiaal is not done, maar kom op zeg veel spellen kun je gewoon niet meer aankomen, kopen, lenen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
sjek schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:51:
[...]
volgens mij zit de twist juist in de wetten in landen zelf waardoor dit wel of niet legaal is. Aangezien het spel in je bezit is kun je een gedownload spel dat je bezit ook als backup beschouwen, maar dit is enkel vanuit een logisch opzicht.
Het is pas een backup als je de backup van je eigen origineel gemaakt hebt. Van een gedownloade ROM image weet je namelijk helemaal niet dat het een één-op-één kopie is. Een groot deel van de ROMs op het internet zijn zowiezo geen één-op-één kopie van het origineel maar gepatcht omdat ze anders niet werken in de emulator of copy-box.
... , maar kom op zeg veel spellen kun je gewoon niet meer aankomen, kopen, lenen of wat dan ook.
Onzin. Spellen worden over het algemeen in ruime aantallen geproduceerd waarbij 5000 zo'n beetje de ondergrens is. Met een investering van geld en tijd is alles dus nog steeds te vinden. En als iedereen netjes zou betalen voor zijn spellen zal er in toenemende mate meer beschikbaar zijn. Ook tweede hands. Kijk maar naar Japan waar mensen over het algemeen wel betalen voor hun software. Hierdoor devalueren spellen veel minder snel want gebruikte software is nog steeds geld waard. Dit heeft allerlei positieve effecten: mensen zullen hun spellen in goede staat houden omdat ze een goede prijs willen krijgen bij (door)verkoop. Het kopen van spellen is uiteindelijk dus minder duur als het lijkt want je krijgt een goede prijs terug als je hem inruilt of doorverkoopt. Dit werkt in Nederland niet omdat de verkoopprijs slecht afsteekt tegen de kosten van een illegale kopie. Als mensen niet zouden kopiëren dan zouden de prijzen voor gebruikte software aanzienlijk hoger zijn dan nu.

Ik sta in principe sympathiek tegenover het recht op het kunnen maken van een kopie voor eigen gebruik zodat je originelen niet beschadigd zullen raken. Bij het kunnen uitoefenen van je rechten hoort ook de verantwoordelijkheid om geen misbruik te maken van gegunde rechten. Helaas is het misbruik in Nederland zeer wijd geaccepteerd. Er moet echt een omslag komen in mentaliteit: kopen is de norm, kopieëren is gewoon not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
[quote]ari3 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:39:
[...]
Onzin. Spellen worden over het algemeen in ruime aantallen geproduceerd waarbij 5000 zo'n beetje de ondergrens is. Met een investering van geld en tijd is alles dus nog steeds te vinden. En als iedereen netjes zou betalen voor zijn spellen zal er in toenemende mate meer beschikbaar zijn. Ook tweede hands. Kijk maar naar Japan waar mensen over het algemeen wel betalen voor hun software. Hierdoor devalueren spellen veel minder snel want gebruikte software is nog steeds geld waard. Dit heeft allerlei positieve effecten: mensen zullen hun spellen in goede staat houden omdat ze een goede prijs willen krijgen bij (door)verkoop. Het kopen van spellen is uiteindelijk dus minder duur als het lijkt want je krijgt een goede prijs terug als je hem inruilt of doorverkoopt. Dit werkt in Nederland niet omdat de verkoopprijs slecht afsteekt tegen de kosten van een illegale kopie. Als mensen niet zouden kopiëren dan zouden de prijzen voor gebruikte software aanzienlijk hoger zijn dan nu.
Ja, das heel leuk hoor wat je zegt, maar ik probeer hopeloos meerdere mega-cd titels te kopen 2dehands, maar na 4 maanden kloten heb ik het proberen echt opgegeven. Ik kan wel aan zo’n spel komen, maar dan moet ik gaan importeren vanuit de VS of Japan en dat is ook in strijd met de regels en dan moet ik gaan modden wat ook niet mag. Daarnaast zijn er talloze top titels nooit uitgekomen in de EU en mag ik die dus eigenlijk nooit ervaren. In dit soort situaties kan dat hele regelement met rug op en rest mij echt niks anders dan ze via emulators te gaan spelen (lunar 1 en 2 bv). Je kunt nog zoveel mega cd titels aanschaffen als je zou willen, maar daarmee gaat de oplage er echt niet van vooruit omdat ze gewoon niet meer geproduceerd worden.
Ik sta in principe sympathiek tegenover het recht op het kunnen maken van een kopie voor eigen gebruik zodat je originelen niet beschadigd zullen raken. Bij het kunnen uitoefenen van je rechten hoort ook de verantwoordelijkheid om geen misbruik te maken van gegunde rechten. Helaas is het misbruik in Nederland zeer wijd geaccepteerd. Er moet echt een omslag komen in mentaliteit: kopen is de norm, kopieëren is gewoon not done.
Je hebt geheel gelijk hoor en ik zou ook verwachten dat mensen mijn werk kopen en niet kopiëren, maar we hebben het hier niet over moderne nieuwe spellen, maar over oude meuk die geen donder meer oplevert. Ook hebben de makers destijds niks misgelopen aangezien cartridges niet te kopiëren waren door gebruikers. Ik zie echt geen schande en kan me echt niet schuldig voelen om roms van 15 tot 20 jaar oud te spelen zeker als ik het origineel gewoon heb liggen en dus een eerlijke klant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

ben simcity 1 op de snes aan het spelen, hehehe langgggggggggg wachten maar de stad is winstgevend en ik ben al een metropool:P lache spel zeg

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ja, das heel leuk hoor wat je zegt, maar ik probeer hopeloos meerdere mega-cd titels te kopen 2dehands, maar na 4 maanden kloten heb ik het proberen echt opgegeven. Ik kan wel aan zo’n spel komen, maar dan moet ik gaan importeren vanuit de VS of Japan en dat is ook in strijd met de regels en dan moet ik gaan modden wat ook niet mag. Daarnaast zijn er talloze top titels nooit uitgekomen in de EU en mag ik die dus eigenlijk nooit ervaren.
Er is geen verbod op parallele import voor consumenten. Modificeren is niet relevant omdat het gewoon niet nodig is. Je kunt immers gewoon een Amerikaanse of Japanse console importeren. Dit is exact wat ik al eerder zei: alles is gewoon verkrijgbaar mits je er tijd/geld/moeite in steekt.
In dit soort situaties kan dat hele regelement met rug op en rest mij echt niks anders dan ze via emulators te gaan spelen (lunar 1 en 2 bv).
Geen excuus voor gebruik van emulator. Lunar 1 en 2 zijn nog steeds goed verkrijgbaar, de hardware om Japanse MegaCD en Amerikaanse SegaCD spellen te spelen is ook nog steeds goed verkrijgbaar.
Je kunt nog zoveel mega cd titels aanschaffen als je zou willen, maar daarmee gaat de oplage er echt niet van vooruit omdat ze gewoon niet meer geproduceerd worden.
Dat bedoel ik ook niet. Achteraf kun je de oplage natuurlijk niet meer vergroten. Maar het is wel zo dat MegaCD spellen nu te goedkoop zijn omdat ze nu gekopieerd worden. Hierdoor worden de originelen die nog in omloop zijn minder waard. Wat ik bedoelde met de productie-aantallen is dit: stel dat het kopieëren van PS2 niet mogelijk zou zijn. Dan zou de oplage van succesvolle titels vele malen groter zijn dan nu omdat de afzetmarkt vele malen groter is omdat er geen concurrentie van piraten meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
ari3 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:44:
[...]
Er is geen verbod op paralelle import voor consumenten. Modificeren is niet relevant omdat het gewoon niet nodig is. Je kunt immers gewoon een Amerikaanse of Japanse console importeren. Dit is exact wat ik al eerder zei: alles is gewoon verkrijgbaar mits je er geen tijd/geld/moeite in steekt.
Sorry dit neem ik niet meer serieus en lach er enkel hard om. Je denkt toch niet dat ik 2 keer een console aan ga schaffen + uitbreiding, omdat de spelregels dat eisen? Ook dit is not-done en wel heel gemakkelijk om een punt te gaan maken.
Geen excuus voor gebruik van emulator. Lunar 1 en 2 zijn nog steeds goed verkrijgbaar, de hardware om Japanse MegaCD en Amerikaanse SegaCD spellen te spelen is ook nog steeds goed verkrijgbaar.
Kwestie van een meningsverschil, de verkrijgbaarheid ga ik geen discussie over voeren aangezien die mede door de slechte verkoop destijds echt tegenvalt.
Dat bedoel ik ook niet. Achteraf kun je de oplage natuurlijk niet meer vergroten. Maar het is wel zo dat MegaCD spellen nu te goedkoop zijn omdat ze nu gekopieerd worden. Hierdoor worden de originelen die nog in omloop zijn minder waard. Wat ik bedoelde met de productie-aantallen is dit: stel dat het kopieëren van PS2 niet mogelijk zou zijn. Dan zou de oplage van succesvolle titels vele malen groter zijn dan nu omdat de afzetmarkt vele malen groter is omdat er geen concurrentie van piraten meer is.
Sorry goedkoop? De echt goeie games voor de mega cd leveren vaak zo'n 50 a 60 euro op, dat is echt niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Vroeger, toen kinderen nog echt blij waren met een Nintendo als kadootje... :+

http://youtube.com/watch?v=pFlcqWQVVuU

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik wist dattie zou komen :+

Nintendo sixty-fouuuuuuuuuuuur _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
As zondag weer snuffelen op de retro computer dag. Dit keer in Schiedam.
http://www.retrocomputerdag.nl/
Afbeeldingslocatie: http://smartcms.nl/cms2/sites/1023/images/rcd2006nl.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Aantrekkelijke foto op de main page... diegene heeft het warm volgens mij ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Captain N op 06-04-2006 20:43 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Hmz, jammer dat het ook deze keer weer zo ver weg is... :| Maar ja, wanneer je in Limburg woont heb je dat meestal met leuke evenementen. Het meeste word toch altijd georganiseerd in de omgeving van het noorden.

Volgende keer een retro dag in Geleen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119030

Zal niet komen naar de Retro dag , omdat het toevallig samenvalt met een ander heel groot evenement ;)

Maar mijn nieuwste aanwinsten :

Chester Cheetah
Rival Tturf

Beide Cart only voor de PAL SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net binnengekregen :

International Superstar Soccer Deluxe

In 1995 heb ik deze nog gekocht voor 169,95, nu €15 inc. verzenden :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/paula-rob/P4120001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Exorcist schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:19:
Net binnengekregen :

International Superstar Soccer Deluxe

In 1995 heb ik deze nog gekocht voor 169,95, nu €15 inc. verzenden :)

[afbeelding]
Het enigste voetbalspel wat ik leuk vond. 170 gulden.. snel uitgerekend uit het hoofd kom je dan uit op zo'n 75-80 euro, dat betaal je tegenwoordig toch ook wel voor een console game? Nou was ISS volgens mij ook een van de duurste.. 129,95 waren goeie games en dan had je ook nog 89,95 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Captain N schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:04:
Vroeger, toen kinderen nog echt blij waren met een Nintendo als kadootje... :+

http://youtube.com/watch?v=pFlcqWQVVuU
Zooooooooooo, dat mannetje gaat echt helemaal uit zn naad. :D

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Wheee, weer een mooi spel binnen gekregen :D

Afbeeldingslocatie: http://amiga.emucamp.com/covers/Rodland-1_th.jpg
Alleen dan voor de NES, kan geen plaatje vinden ervan.

Ik ga hem wel ruilen tho, verkopen is zo in efficient ;)

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltimateB schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:08:
Wheee, weer een mooi spel binnen gekregen :D

[afbeelding]
Alleen dan voor de NES, kan geen plaatje vinden ervan.

Ik ga hem wel ruilen tho, verkopen is zo in efficient ;)
Als je hem hebt binnengekregen, waarom ga je hem dan weer ruilen?

/Edit

Oh wacht, je hebt die site..daar heeft mn vriendin verleden jaar wat games voor de NES voor me besteld :) :) (Ducktales, Turtles II, Home Alone, Kung Fu, SMB2) en nog wat games voor de Saturn :) :)

[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 13-04-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

killingdjef schreef op donderdag 13 april 2006 @ 03:31:
[...]

Het enigste voetbalspel wat ik leuk vond. 170 gulden.. snel uitgerekend uit het hoofd kom je dan uit op zo'n 75-80 euro, dat betaal je tegenwoordig toch ook wel voor een console game? Nou was ISS volgens mij ook een van de duurste.. 129,95 waren goeie games en dan had je ook nog 89,95 meen ik.
169 gulden voor den SNES spel was echt geen uitzondering hoor, zo kostte Streef Fighter 2 bij uitkomen hier 200gulden als ik het goed heb.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.