Ja, das heel leuk hoor wat je zegt, maar ik probeer hopeloos meerdere mega-cd titels te kopen 2dehands, maar na 4 maanden kloten heb ik het proberen echt opgegeven. Ik kan wel aan zo’n spel komen, maar dan moet ik gaan importeren vanuit de VS of Japan en dat is ook in strijd met de regels en dan moet ik gaan modden wat ook niet mag. Daarnaast zijn er talloze top titels nooit uitgekomen in de EU en mag ik die dus eigenlijk nooit ervaren.
Er is geen verbod op parallele import voor consumenten. Modificeren is niet relevant omdat het gewoon niet nodig is. Je kunt immers gewoon een Amerikaanse of Japanse console importeren. Dit is exact wat ik al eerder zei: alles is gewoon verkrijgbaar mits je er tijd/geld/moeite in steekt.
In dit soort situaties kan dat hele regelement met rug op en rest mij echt niks anders dan ze via emulators te gaan spelen (lunar 1 en 2 bv).
Geen excuus voor gebruik van emulator. Lunar 1 en 2 zijn nog steeds goed verkrijgbaar, de hardware om Japanse MegaCD en Amerikaanse SegaCD spellen te spelen is ook nog steeds goed verkrijgbaar.
Je kunt nog zoveel mega cd titels aanschaffen als je zou willen, maar daarmee gaat de oplage er echt niet van vooruit omdat ze gewoon niet meer geproduceerd worden.
Dat bedoel ik ook niet. Achteraf kun je de oplage natuurlijk niet meer vergroten. Maar het is wel zo dat MegaCD spellen nu te goedkoop zijn omdat ze nu gekopieerd worden. Hierdoor worden de originelen die nog in omloop zijn minder waard. Wat ik bedoelde met de productie-aantallen is dit: stel dat het kopieëren van PS2 niet mogelijk zou zijn. Dan zou de oplage van succesvolle titels vele malen groter zijn dan nu omdat de afzetmarkt vele malen groter is omdat er geen concurrentie van piraten meer is.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand