Goeie oude (retro) consoles deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 17.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:26:
Ik kan het ERG afraden om scart blokken te gebruiken zonder schakelaars. De verschillende scart kanalen "lekken", ook als devices uit staan.

Het meest bizarre wat me is overkomen is dat ik mijn saturn en dreamcast op hetzelfde scart blok had hangen, ik mijn saturn aan deed en ik een fan hoorde. Ik dacht bij mezelf... "er zit toch geen fan in mijn saturn...??". Bleek de fan van mijn dreamcast aan te slaan als ik mijn saturn aan deed!
Ik heb SCART blokken zonder knopjes, en heb zelf gelukkig geen interferentie. Dit heb ik met zo'n blok wel gehad, toen ik een decoder en een DVD speler erop had zitten. Maar het is inderdaad aan te raden een schakelblok te kopen, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
walterg schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:55:
[afbeelding]

Is het deze?

Ik heb hem lang met veel plezier gebruikt. Ligt nu los op mijn bureau omdat ik dat kastje met afstandsbediening enzo heb liggen :)

Vind er nog wel een keer een nuttig doel voor.
Ja, die is het, heb ik ook. 35 euro bij Dixons is wel wat veel van het goede.... In Duitsland (bij de Saturn) heb ik 'em voor 20 euro gehaald.

Als je echt helemaal los wil gaan zou ik deze aanraden: http://play.com/play247.a...title&r=ELEC&title=171036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ja, dat is em inderdaad!

Die prijs van 35 euro is idd iets veel van het goede, maar omdat hij RGB ondersteunt was ik allang tevree :)

Mocht je toevallig in frankrijk zijn binnenkort...kijk dan bij "Carrefour" kabels en prullaria voor je tv kosten daar geen drol... vaak helft van de prijs van hier, als het niet minder is!

Btw; sinds gister een nieuwe 3-zits bank op m`n kamer.... bevorderlijk voor het multiplayergamen op de late film-/game avonden :9 8)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 09:07
Afbeeldingslocatie: http://walter.sb-1.net/bb/got/setup.jpg

Zo staat het bij mij op het moment. Het veranderd erg vaak. Ben erg wispelturig.

Ik wil eigenlijk op z'n MINST ook plek hebben voor mijn saturn en mega drive/sega cd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Lijkt me niet handig om zo spellen in je SNES, DC en Cube te stoppen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Captain N op 20-02-2006 11:24 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Captain N schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:23:
Lijkt me niet handig om zo spellen in je SNES, DC en Cube te stoppen :P
Eventjes de boel naar voren schuiven lijkt mij geen probleem. :Y)

* Zeror vraag zich overigens wel af waarom er in al die jaren nog geeneen universele console is ontwikkeld.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Concurrentie? Er is toch ook geen universele auto, operating system, kleding, vliegtuigmaatschappij, voeding, TV, etc etc...

En het idee van zo'n kastje lijkt me juist dat je ze er in kan laten staan :) Die SNES moet nu uit het kastje gezet worden om te kunnen spelen, want de cartridge past zo te zien niet tussen de SNES en die plank erboven. Dan kan je hem net zo goed niet in een kastje zetten :+

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168820

Hallo retrogamers!

Dit topic viel ineens binnen mijn zicht. Ik ben zelf ook een retro fanaat en hoop me ook een beetje in de discussies te kunnen mengen.

Ik ben zlef in het bezit van:
Nintendo 8bit 2x (ix compleet met doos ect)
Nintendo 16 (compleet met doos ect)
Nintendo 64bit (compleet met doos ect)
Gamecube (compleet met doos ect)
Nintendo DS (compleet met doos ect)
Gameboy 8bit (compleet met doos ect)
Gameboy advanced (compleet met doos ect)

Sega 8bit (compleet met doos ect)
Sega 16bit (compleet met doos ect)
Sega Saturn
Sega Dreamcast (compleet met doos ect)

Sony Playstation (compleet met doos ect)
Sony Playstatoin2 (compleet met doos ect)
Sony PSP (compleet met doos ect)

Atari Lynx

Groet,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Welkom in dit topic he ;)

Cool, je hebt consoles van meerdere generaties! :)

Heb je wat (klassieke) games om te spelen derop?
Heb je ze allemaal tegelijk op je tv aangesloten? (had ik eerst met zo`n aantal consoles...je wil niet weten hoeveel rfu-adapters er op m`n tv zaten _/-\o_ )
Van welke revisie is je Saturn? :+
Piept jouw nes-klepje ook zo?

Zo, ff wat dolle vragen om het gesprek op gang te helpen.
Pics zien we ook graag! :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Michael Knight schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:49:Heb je ze allemaal tegelijk op je tv aangesloten? (had ik eerst met zo`n aantal consoles...je wil niet weten hoeveel rfu-adapters er op m`n tv zaten _/-\o_ )
Over RFU adapters gesproken... weet iemand waar je een scart kabel kan vinden voor de mega drive en mega drive 2? (liefst rgb aangezien de mega drive omgebouwd is en de nomad sowieso ntsc output heeft) Er zijn een heel aantal games die ik nooit goed heb kunnen spelen omdat ik alleen een rfu geval had voor de mega drive.

Mijn lijstje trouwens (uit m'n hoofd)

atari 2600 + 7800 + lynx
nintendo gameboy pocket, gameboy advance, nes, snes x3, gamecube
sony playstation, net yaroze, playstation 2
sega mega drive, sega cd, mega drive 2, nomad, saturn, dreamcast x2
xbox

Verder 2x msx, 2x ti99, atari st etc

Vriend van me wil me z'n 2600 + n64 geven omdat ie er niets meer mee doet. Ik stribbel niet zo heel erg meer tegen! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door walterg op 20-02-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:11

TdV

Ik heb mijn megadrive rgb kabel van ebay gehaald omdat die krengen in NL slecht te verkrijgen zijn. Iets van 15€ voor betaald inclusief verzenden vanuit de UK. Ik heb waar mogelijk mijn consoles aangesloten via rgb en enkel in uiterste noodzaak grijp ik terug naar composite; RF modulators zijn uit den boze.

Qua verzamelen ben ik wel gestopt tot de consoles die ik als kind had of graag gehad had willen hebben; anders kan ik blijven kopen. Toch maar een klein lijstje dan. (alles incl een ruime hvh originele games overigens, hoewel ik niet vies ben van kopietjes op retro consoles)

sega: game gear (3x) megadrive (2x) incl copybox en 8bit converter.
nintendo: nes, snes, usa snes incl copybox, n64, gamecube, gbasp (2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Wil je er echt niet meer van af? :)

Waar heb je hem gekocht?

edit: heb hem nodig omdat ik een omgebouwde eu mega drive (met switch) heb met een us mega cd (sega cd). Sommige spellen werken prima maar sommige andere spellen lopen niet goed omdat ze blijkbaar op verschillende snelheden draaien. Als ik de mega drive op US stand zet is het beeld zwart wit ;(

[ Voor 72% gewijzigd door walterg op 20-02-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Rgb-kabel kun je voor de megadrive ook zelf maken, heb ergens een schema ervoor gezien.

Megadrive 1 en Master System pinout:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesx.com/grafx/gen1.jpg

MegaDrive 2, Nomad en 32X pinout:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesx.com/grafx/32xpin.jpg

Naar een gewone monitor:
Afbeeldingslocatie: http://www.billnkaz.demon.co.uk/karen.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

voor de mensen die op zoek zijn naar een (goedkope) oplossing voor het aansluiten van meerdere consoles, ik liep hier tegen aan vanmiddag bij de mediamarkt (alkmaar):

Afbeeldingslocatie: http://dano.nl.nu/sshots/scart1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dano.nl.nu/sshots/scart2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dano.nl.nu/sshots/scart3.jpg

leuk ding! twee uitgangen: scart en v/l/r
en 2 v/l/r uitgangen
en 3 scart uitgangen.
met knopjes!

scart uitgangen zijn neit van hoogwaardige kwaliteit, je moet ze stevig aandrukken en het lijkt of jhe er doorheen drukt, maar alla het werkt!
Grappig is dat de "bordjes" voorop veranderd kunnen worden, er worden een zootje bordjes meegeleverd te weten:

psx-psone-ps2-dreamcast-gamecube-n64-xbox-aux-vcr-dvd-sat-laserdisc.

jammer dat de oude consoles ontbreken maar bet een beetje creativiteit is dat goed op te lossen.

ding kostte me €14.99

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 15:40
Kan iemand mij vertellen hoe dat oude spel heet
met een Doctor als eindbaas? Dr. nog wat...?

Leuke topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

superpolm schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:03:
Kan iemand mij vertellen hoe dat oude spel heet
met een Doctor als eindbaas? Dr. nog wat...?

Leuke topic!
Misschien kun je beter hier terecht? Er zijn bovendien tientallen spellen te bedenken met een Doctor als eindbaas, je zult iets meer info moeten geven.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

Zeror

Ik Henk 'm!

@ superpolm

Reply op jouw post is hier :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 17-06 17:11

TdV

walterg schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:40:
Wil je er echt niet meer van af? :)

Waar heb je hem gekocht?
Zeker niet :P Ik weet niet meer precies welke winkel maar type eens genesis rgb in in ebay? Genoeg hits. Heb je je console trouwens zelf omgebouwd? Is dat eenvoudig? Ik moet ook nog eens een dergelijke switch aanbrengen maar het zelf solderen van een rgb kabel ging al dermate slecht dat ik een switch toevoegen maar niet aandurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 21:24
@ Superpolm:
Wat MetriodPrime zei :) Maar de meest bekenden zijn toch Megaman (Dr Wily) en Sonic (Dr Robotnik of Dr Eggman)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
TdV schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:32:
[...]

Zeker niet :P Ik weet niet meer precies welke winkel maar type eens genesis rgb in in ebay? Genoeg hits. Heb je je console trouwens zelf omgebouwd? Is dat eenvoudig? Ik moet ook nog eens een dergelijke switch aanbrengen maar het zelf solderen van een rgb kabel ging al dermate slecht dat ik een switch toevoegen maar niet aandurf.
Ik zal eens kijken op ebay, bedankt voor de tip :)

Het ombouwen is voor me gedaan. Het is alweer wat jaartjes geleden maar als ik me niet vergis was het simpelweg 1 baantje verbinden met een switch (mischien ook het verbreken van een baan, maar dat weet ik niet meer zeker). Het is in ieder geval niet zo dat er een chip oid voor nodig is. Er is ongetwijfeld het een en ander op google te vinden.

Ik heb een van de plaatjes op de acterkant van de mega drive eruit gehaald, een klein beetje bijgevijlt en heb nu dus een nette pal/ntsc switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Iets verder naar onderen staat dat het op een misverstand berust ;)

Trouwens, die scartbox ziet er best praktisch uit!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zie dat nieuws overal. Men trekt het verhaal nogal uit zijn verband. Ik vermoed ook dat het foutief vertaald is uit het Japans. Er moet niet staan "security", maar "safety". En met safety wordt de netvoeding bedoeld. Een Super Famicom kan nog steeds aan de regels voldoen als de netadapter maar aan de meest recente veiligheidsvoorschriften voldoet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
okay, ben ik weer gerustgesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Vandaag een aantal leuke SEGA Saturn games binnen gekregen die ik via een eBay veiling had gewonnen deze week:
  • Actua Golf
  • Krazy Ivan
  • Nascar '98
  • NBA Jam T.E.
  • Road Rash
  • Robotica Cybernation Revolt
  • SEGA Rally
  • Soviet Strike
  • Theme Park
  • Tomb Raider
  • Tunnel B1
  • WipEout
Alles bij elkaar koste het maar zo'n kleine €52,91, inclusief verzendkosten. Helaas heb ik wel nog geen SEGA Saturn, maar daar komt komende week als alles goed is ook verandering in :Y) Heb namelijk via Marktplaats.nl iemand gevonden die zijn Saturn van de hand doet. Inclusief een converter, 3 joypads, 3 demo's en 13 games. Dat word nog een hele leuke vakantie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54100

Vandaag binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/41LW8647S86K

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/WQ50LR90GG36

Een oude release van het PC spel Discworld. In boekvorm, en slechte nederlandse vertalingen maar ja je kan niet alles hebben...

Hmm bedenk me net dat dit geen console spel is....maar misschien toch leuk :) Het kan de pret in ieder geval niet drukken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat vinden jullie eigenlijk de beste "games verzamelings lijstje" website als ik vragen mag? Persoonlijk verkies ik die van IGN boven die van Digit Press. Vooral vanwege het feit dat er allerlei extra informatie beschikbaar word gesteld die gewoon direct achter de game zelf weergegeven staat. Digit Press vind ik niet echt zo overzichtelijk als IGN. Heb wel het idee dat Digit Press meer games in de database heeft opgenomen dan IGN trouwens. Van de heel oude consoles/home computers heeft IGN eigenlijk niet echt zo veel in de database staan heb ik in de gaten.

Ik vraag me eigenlijk af of er nog andere websites zijn met dit soort systemen, en of deze sites misschien beter zijn en/of meer te bieden hebben dan de twee eerder genoemde. Weten jullie hier misschien iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64525

Is er ergens in de buurt van Den Haag/Rotterdam/Leiden/Delft een winkel waar ze nog (2e hands) NES en/of Atari Lynx spellen verkopen. Ik kan nog wel wat spellen gebruiken die ik vroeger heb moeten missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Wat is het grote verschil tussen de megadrive 1 en 2? Welke is beter om aan te schaffen. Had vroeger de 1 maarja verkocht enkele jaren terug. Wil er nu weer eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Anoniem: 105758 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 09:32:
Wat is het grote verschil tussen de megadrive 1 en 2? Welke is beter om aan te schaffen. Had vroeger de 1 maarja verkocht enkele jaren terug. Wil er nu weer eentje.
Volgens mij is het verschil alleen in de behuizing en de aansluitingen. De mega drive 2 gebruikt een andere voeding en av kabel dan de 1.

Oh, op de mega drive 1 zit een koptelefoon uitgang en een volume regelaar daarvoor.

Verder kan ik niets bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 64525 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 01:15:
Is er ergens in de buurt van Den Haag/Rotterdam/Leiden/Delft een winkel waar ze nog (2e hands) NES en/of Atari Lynx spellen verkopen. Ik kan nog wel wat spellen gebruiken die ik vroeger heb moeten missen...
Je zou de gameshop kunnen proberen:

http://www.gameshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wat betreft de verschillen tussen verscheidene modellen van retro consoles kan je terecht op de Wikipedia... Die leggen het allemaal erg uitgebreid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cailin_coilleach schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:40:
Wat betreft de verschillen tussen verscheidene modellen van retro consoles kan je terecht op de Wikipedia... Die leggen het allemaal erg uitgebreid uit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sega_Genesis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 54100 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:57:
Vandaag binnen gekregen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Een oude release van het PC spel Discworld. In boekvorm, en slechte nederlandse vertalingen maar ja je kan niet alles hebben...

Hmm bedenk me net dat dit geen console spel is....maar misschien toch leuk :) Het kan de pret in ieder geval niet drukken. :*)
Ik kan je plaatjes niet zien, maar als het over Discworld gaat...

Zelf heb ik de Saturn versie van het spel, en deel II en Noir voor PC en PS1. Bijna alle boeken staan hier ook in huis..uren, dagen, weken en maanden mee vermaakt. Top adventure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok die is duidelijk geworden, t boeit niet in principe. Ga wel voor de goedkoopste oplossing :+

Maar deze is wat moeilijkerm heb laatst bubble bobble voor een koopje op de kop kunnen tikken voor de SMS.

Origineel gelaunched in 86 en in 90 een remake genaamd sms 2 uitgebracht. Maar daarover zegt wikipedia alleen dit
In 1990, Sega was having success with its Sega Mega Drive/Sega Genesis and as a result took back the rights from Tonka for the SMS. They designed the Sega Master System II, a newer console which was smaller and sleeker but which, to keep production costs low, lacked the reset button and card slot of the original.
Is dat alles? Of is er ook verlies in beeldkwaliteit, en heeft de SMS een video-out zoals de Nintendo heeft op de zijkant, wantdaar gaat mijn voorkeur naar uit. Of heeft die machine dat nooit gehad?

SMS= sega master system en niet sms van mobiel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:21
Anoniem: 105758 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 09:32:
Je kunt beter op zoek gaan naar een megadrive 1. Deze zijn welliswaar ouder, maar hebben veel minder bugs en kapotte onderdelen. Probleem bij de megadrive 2 is de missende co-cpu die hem in een paar spellen iets trager maakt en de headsetaansluiting (niet dat dat super boeiend is voor de meeste).
De meeste externe mod hardware werkt ook beter op de megadrive1, maar dit is weer bijzaak. Voordeel van de megadrive 2 is dat ie vooral kleiner is.

[ Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 26-02-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 105758 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:11:
[...]
Is dat alles? Of is er ook verlies in beeldkwaliteit, en heeft de SMS een video-out zoals de Nintendo heeft op de zijkant, wantdaar gaat mijn voorkeur naar uit. Of heeft die machine dat nooit gehad?
De SMS2 heeft alleen een RF-antenne uitgang is qua video dus het slechtse. Een SMS1 heeft composiet video uit en zelfs RGB!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ari3 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:10:
[...]
De SMS2 heeft alleen een RF-antenne uitgang is qua video dus het slechtse. Een SMS1 heeft composiet video uit en zelfs RGB!
RGB-uitvoer is op zo`n beetje iedere console te modden... kwestie van handig zijn met solderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Op wikipedia wordt overigens niet vermeld dat de megadrive 1 alleen maar mono geluid uitstuurt via de AV-out (stereo via de koptelefoonaansluiting). De megadrive 2 heeft wel stereo geluid via de AV-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:27:
Op wikipedia wordt overigens niet vermeld dat de megadrive 1 alleen maar mono geluid uitstuurt via de AV-out (stereo via de koptelefoonaansluiting). De megadrive 2 heeft wel stereo geluid via de AV-out.
Dat is inderdaad waar.

Trouwens, als je een Mega Drive 2 koopt, kun je die alleen combineren met het tweede model van de SEGA CD (het model dat naast de console word geplaatst), in plaats van het eerste model (het model dat onder de console word geplaatst). Hoewel ik me vaag iets kan herinneren van twee verschillende uitgaves van het eerste model. Maar dit weet ik helaas niet zeker. Daarnaast kom je het tweede model echt veel vaker tegen dan het eerste model.

Het eerste model van de Mega Drive kan in ieder geval op allebei de CD consoles worden aangesloten! Dat weet ik 100% zeker.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/SegaMegadrive.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/SegaMegadrive2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://museoretro.com.ar/jpg/segacd1.jpg

Eerste model SEGA CD.

Afbeeldingslocatie: http://museoretro.com.ar/jpg/segacd2.jpg

Tweede model SEGA CD.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91628 op 27-02-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Van de mono-outup staat er wel bij, maar pas bij het SMDII-verhaal.

Enneh; der zijn dus megadrive controllers met een wit/blauw/rood start-knopje :P

[ Voor 58% gewijzigd door Michael Knight op 27-02-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Heb momenteel een megadrive 1 met mega cd. Probeer alleen nog een goede rom te vinden van sonic cd daar dat de originele best gaar is. Het is alleen echt onmogelijk om daar een goed werkende rom van te vinden.

@akira
De mega cd 1 is nooit uitgekomen in Europa, enkel de mega cd 2.

[ Voor 16% gewijzigd door sjekneck op 27-02-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Michael Knight zoekt nog een mega-cd uitbreiding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:51
Anoniem: 54100 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:57:
Vandaag binnen gekregen:

[afbeelding]

[afbeelding]

die wil ik ook nog een keer hebben "that doesn't work" :) doet ie het eigenlijk op xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
sjek schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:33:
Heb momenteel een megadrive 1 met mega cd. Probeer alleen nog een goede rom te vinden van sonic cd daar dat de originele best gaar is. Het is alleen echt onmogelijk om daar een goed werkende rom van te vinden.
Wat bedoel je met een sonic cd "rom"? Een iso?
@akira
Weet je dat zeker? Ik heb een Sega CD maar voor zover ik weet zijn er wel degelijk mega cd's uitgebracht. Mischien ben ik door de war met de japanse ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
sjek schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:33:
@akira
Ik heb ze allebei (beiden zijn de Nederlandse PAL uitgave), dus de mega cd1 is wel hier uitgekomen. Kan me nog goed herinneren dat ik de demo-opstelling ben gaan bekijken bij Replay in Eindhoven destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Schweino schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:32:
[...]

Ik heb ze allebei (beiden zijn de Nederlandse PAL uitgave), dus de mega cd1 is wel hier uitgekomen. Kan me nog goed herinneren dat ik de demo-opstelling ben gaan bekijken bij Replay in Eindhoven destijds.
Das knap, heb de eu versie nooit eerder gezien. Dan heb je volgens mij wel een zeldzaam apparaat. Nooit wegdoen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
walterg schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:17:
[...]
Wat bedoel je met een sonic cd "rom"? Een iso?
Yep, dat bedoel ik. Kan er wel een paar vinden, alleen werkt het geluid daar bij allen niet bij. Enkel met een emulator lijkt dat te willen werken tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Heb je het nou over cdr's in je mega cd?

Mijn sega cd heeft al genoeg moeite met originele cd's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Same here. Vroeger stond ie gewoon bij de Bart Smit te draaien met Sewer-nog-iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Haha, gisteren was een vriend bij me op bezoek. Had ik de oude NES aangesloten om Zelda te gaan spelen. Heeft 'ie 3 uur zitten spelen :+.

Kijk, daar verzamel ik nou oude consoles voor. Om de goeie ouwe games nog eens een keer te kunnen spelen.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
cailin_coilleach schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:15:
Same here. Vroeger stond ie gewoon bij de Bart Smit te draaien met Sewer-nog-iets...
Sewer shark.

Heb de sega cd versie ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
walterg schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:11:

Die van mij werkt nog prima tot op heden. Is volgens mij ook redelijk ongebruikt nog gezien de staat van de speler. Maareh cd'rs heeft ie geen probleem mee hoor, ook rw's eet ie graag zolang je niet boven de 10 speed brandt dan leest ie alles zonder stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167788

hey miss een raare of domme vraag maar ik heb nog een nes een spr nes n64 en miss nog paar van die oude consoles en spellen weet iemand nog wat ik nou hiervoor kan krijgen of waar ik dat kan vinden wat die dingen nou zo ongeveer waard zijn.

ze liggen daar maar op zolder :P
en een beetje extra geld kan geen kwaad:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167788 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:14:
hey miss een raare of domme vraag maar ik heb nog een nes een spr nes n64 en miss nog paar van die oude consoles en spellen weet iemand nog wat ik nou hiervoor kan krijgen of waar ik dat kan vinden wat die dingen nou zo ongeveer waard zijn.

Extra geld kan nooit kwaad nee. Via eBay en Marktplaats kom je die oude consoles best goed kwijt.

Een beetje extra Nederlandsch op school kan voor jou ook geen kwaad denk ik, maar dat even ter zijde. Ik hoop voor je dat je dat een beetje gaat aanpassen anders zul je het helaas niet lang volhouden hier bij GoT. ;) Moderators zijn namelijk helemaal verzot op messenger taaltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Vriend van me heeft ook een pal MegaCD v1... alleen was het (enkele aren na de release) een hel om aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
sjek schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:06:
[...]

Die van mij werkt nog prima tot op heden. Is volgens mij ook redelijk ongebruikt nog gezien de staat van de speler. Maareh cd'rs heeft ie geen probleem mee hoor, ook rw's eet ie graag zolang je niet boven de 10 speed brandt dan leest ie alles zonder stotteren.
Moet hij daarvoor omgebouwd zijn of leest ie cdr's "out of the box"?

Ik heb trouwens een sega cd, geen mega cd, mocht dat nog wat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Anoniem: 167788 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:14:

Ik ben mischien wel geinteresseerd in het een of ander maar als je het onderste uit de kan wil halen zal je op ebay beter uit zijn denk ik. (hoewel je riskeert dat je een laag bedrag krijgt voor je spullen als je dingen als startbod en reserve niet slim instelt, maar ik ben geen expert op het gebied van ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
walterg schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:59:
[...]

Moet hij daarvoor omgebouwd zijn of leest ie cdr's "out of the box"?

Ik heb trouwens een sega cd, geen mega cd, mocht dat nog wat uitmaken.
Doet dat gewoon zonder ombouwen. Je moet alleen de cd's op de juiste manier branden en de regio code van het spel juist zetten.
Je hebt nodig:
* Sega cd converter
* cue maker
* een brand programma die images kan branden op lage snelheid (nero, alcohol)
Het verschil tussen Sega cd en mega cd is simpel, Sega cd is voor de US en mega cd voor EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

aiiiiight, mijn nintendo is weer compleet, adapter via speurders geregeld! Echt mooi dat ik er een gevonden heb er zijn veel mensen naar op zoek (hint staan er nog een paar op speurders) Nu zijn mijn nintendo's compleet:)

Nu op zoek naar een megadrive en ik wil eigenlijk wel een gamecube erbij :)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
sjek schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:36:
[...]

Doet dat gewoon zonder ombouwen. Je moet alleen de cd's op de juiste manier branden en de regio code van het spel juist zetten.
Je hebt nodig:
* Sega cd converter
* cue maker
* een brand programma die images kan branden op lage snelheid (nero, alcohol)
Het verschil tussen Sega cd en mega cd is simpel, Sega cd is voor de US en mega cd voor EU.
Ik zal even google en dergelijken raadplegen voor de software. In ieder geval bedankt voor de info.

Oh en ik wist dat Sega CD gewoon de US versie was van de Mega CD, ik zei het er alleen bij voor het geval het iets uitmaakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
sjek schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:06:
[...]

Das knap, heb de eu versie nooit eerder gezien. Dan heb je volgens mij wel een zeldzaam apparaat. Nooit wegdoen dus. ;)
Dat valt volgens mij best mee, op Ebay.co.uk zie je ze nog wel eens opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:55
ff een vraag... Heb een nintendo gehaald, omdat mijne verrot is... Maar deze werkt ook niet helemaal... Wat is de beste manier om em ff te cleanen? Heb em ff opengemaakt maar geen stof o.i.d. Probleem is dat er alleen maar een grijs beeld te zien is.. meer niet.

Heb al een apart nieuw 72pins connector besteld, maar dat duurt nog ff..

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Eerst ff goed uitblazen.

Contactspray voor de 72-pins connecter, gul zijn met doseren. Ff in laten trekken en dan afnemen.
Laten drogen; in elkaar zetten (evt. eerst nog ff de pinnetjes 1mm bijbuigen.)

Hiermee krijg je 75% alweer aan de praat aan gare NES`en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Michael Knight schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:30:
Eerst ff goed uitblazen.

Contactspray voor de 72-pins connecter, gul zijn met doseren. Ff in laten trekken en dan afnemen.
Laten drogen; in elkaar zetten (evt. eerst nog ff de pinnetjes 1mm bijbuigen.)

Hiermee krijg je 75% alweer aan de praat aan gare NES`en.
Ik beaam deze methode, beetje (lees veel) Wd-40 op de pins en ze zien er weer als nieuw uit. Weg corrosie en gamen maar. Ding deed het beter als ooit tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33
Ga ik mijn (3) nessen ook maar eens mee bewerken dan, want die lusten ook niet alles meer in een keer.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Fijn om te lezen dat meer mensen goede ervaringen hebben hiermee. Kheb er zelf ook al zo`n 5 NES`jes mee gemaakt.

Mocht ie het dan nog niet doen, NIET METEEN WEGGOOIEN :P!

Haal je 72-pins connector los. Bekijk het mobo....
Wat zie je daar (niet): hele dunne printbanen waar de cart-signalen overheen gaan.
Ik heb al meerdere NES`en gehad die daar bijna "vergaan" waren.

Als je met wat soldeertin opnieuw een DUN lijntje trekt vanaf het nes mobo en vervolgens je 72 pins-connector derop zet, heb je in principe een splinternieuwe NES.

Krijg je nu juist last van flikkerende pixels (zoals bij vuile carts), dan is je soldeer te dik, ff wat dunner maken dan!

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 04-03-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de week binnengekregen :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/paula-rob/P3040012.JPG

(KAn niet resizen ivm gebrek aan bewerkingssoftware ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 15-06 23:00
[ img=500 ] plaatje.jpg [ /img ]

;)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Of ze uploaden naar imageshack.us oid en aanvinken dat je ze wil resizen :) Maar wel toffe games iig! :D Must haves voor iedereen :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mooie aanwinsten!

Kben zelf ook nog op zoek naar een mooie Mario World 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Hey Captain N, ze hebben je op ebay gezet

http://cgi.ebay.nl/Ninten...Z2541QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Lol, die heb ik ook, maar dan de `90s versie :P

Zit zelfs het underground-melodietje in, wat je door een piezo-speakertje hoort bliepen :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 07:21

Richard

Kuru Kuru Kururin

offtopic:
Wat is er eigenlijk met Game-o-theek Vlissingen gebeurd? Geweldige zaak, nog beter concept. Klein winkeltje op de hogeweg begonnen (was eerst sigarettenzaak, toen Game-o-theek, nu kantoor van wijkagent) Ontzettend veel spellen, denkend aan NES, SNES, SMS, SMD, Atari2600, GB. De consoles die erna kwamen waren nog niet uit. Prijs was werkelijk om een ommetje voor te maken. Game huren was aldaar Fl. 1,00 per dag wat dus betekende dat aan het einde van de dag de zaak leeg was, en de man met een gerust hart de winkel achter kon laten zonder deze op slot te doen ;) Het was daar net zo'n hangplek voor ons. Fl 1,- kun je nagaan, dat zou nu € 0,45 zijn, dat verdient toch wel een plaatsje in het retro-topic al was het alleen maar vanwege de "retro-prijs" ;)

Later zijn ze verhuist naar de Paul Krugerstraat, waar nu het Leger des Heils 2e hands kledingwinkeltje zit. Veel groter pand, nog meer games. Helaas was het opeens einde oefening (en ik kan me niet meer herinneren wat.) Ik geloof dat de eigenaar "René" heette (die man met dat lange haar) en ik geloof dat één van de oud medewerkers (broer van Jeroen) nu die andere Gamezaak in Vlissingen runt bij het vissershaventje.

Ik kan me geloof ik ook nog iets herinneren dat de Game-o-theek een samenwerkingsverband had met een zaak in Breda (zelfde logo van een soort marsmannetje). Als ik nu nog daar door de straat loop denk ik dat het dezelfde zaak is, welke nu "Replay" is geworden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Klopt, dat is YM-901, een Game & Watch die in Japan te winnen was met een of ander kampioenschap. Zijn er niet zo veel van, en gaan daarom altijd voor veel geld weg. Het Mr. Famicom doosje (dat gele poppetje dus, het logo van de Famicom) is wel tof. Er is ook een gouden versie van Mario Golf voor de Famicom Disk System die in zo'n soort doosje is geleverd. Maar daar geldt hetzelfde voor wat betreft de zeldzaamheid en prijs ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33
Aangezien ik mijn Megadrive 2 heb gefixt, ga ik mijn megadrive 1 maar weer verkopen. Zelfde als superstreet fighter waar ik niks van kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb Bubble Bobble voor de SMS gevonden, de enige versie die een beetje in de buurt komt van de echte arcade versie.

En verder 2 van deze controllers, heb usb converters gemaakt en kan ik eindelijk arcade spellen doen op mn pc.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/djslacker1/images/super_nintendo_joysticks_score_master.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 105758 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:12:
Heb Bubble Bobble voor de SMS gevonden, de enige versie die een beetje in de buurt komt van de echte arcade versie.
Denk dat de NeoGeoCD versie het meest lijkt op de arcade versie. Zelfde hardware enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Richard schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:09:
offtopic:
Wat is er eigenlijk met Game-o-theek Vlissingen gebeurd? Geweldige zaak, nog beter concept. Klein winkeltje op de hogeweg begonnen (was eerst sigarettenzaak, toen Game-o-theek, nu kantoor van wijkagent) Ontzettend veel spellen, denkend aan NES, SNES, SMS, SMD, Atari2600, GB. De consoles die erna kwamen waren nog niet uit. Prijs was werkelijk om een ommetje voor te maken. Game huren was aldaar Fl. 1,00 per dag wat dus betekende dat aan het einde van de dag de zaak leeg was, en de man met een gerust hart de winkel achter kon laten zonder deze op slot te doen ;) Het was daar net zo'n hangplek voor ons. Fl 1,- kun je nagaan, dat zou nu € 0,45 zijn, dat verdient toch wel een plaatsje in het retro-topic al was het alleen maar vanwege de "retro-prijs" ;)

Later zijn ze verhuist naar de Paul Krugerstraat, waar nu het Leger des Heils 2e hands kledingwinkeltje zit. Veel groter pand, nog meer games. Helaas was het opeens einde oefening (en ik kan me niet meer herinneren wat.) Ik geloof dat de eigenaar "René" heette (die man met dat lange haar) en ik geloof dat één van de oud medewerkers (broer van Jeroen) nu die andere Gamezaak in Vlissingen runt bij het vissershaventje.

Ik kan me geloof ik ook nog iets herinneren dat de Game-o-theek een samenwerkingsverband had met een zaak in Breda (zelfde logo van een soort marsmannetje). Als ik nu nog daar door de straat loop denk ik dat het dezelfde zaak is, welke nu "Replay" is geworden.
Verkopen ze veel bij Replay :p ? anders ga ik daar eens een keer kijken. Woon niet zover van Vlissingen vandaan. Wat er daarvoor gebeurt is, weet ik niet :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 04-06 20:46
walterg schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:11:

Woei.... vergane glorietijden.... als een mannetje van 11 jaar oud had ik destijds een collectie met meer dan 50 games voor de SMD, en had de Sega Mega CD 2 daarop aangesloten. Met als eerste game een soort van vaag auto race spel, dat je op bepaalde momenten op je pijltjes toetsen moest drukken :? Iemand een naam :?

Toen was ik de SMD (1) zat en ruilde ik alles in bij de plaatselijke toko voor een Sega Saturn... woei.... dat was OOK vet. Daytona USA spelen, heerlijk... maar wat een flop was dat, gigantisch! Toen een Playstation omgebouwd en wel uit DE gehaald. Dat was geweldig. Tekken 1, Ridge Racer e.d.

Wat had ik veel vrienden in die tijd :9

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Tekn0z schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:43:
[...] Met als eerste game een soort van vaag auto race spel, dat je op bepaalde momenten op je pijltjes toetsen moest drukken :? Iemand een naam :?
Roadblasters FX. Een conversie van het gelijknamige arcade laser disc spel. Later ook nog eens uitgebracht op de PS1 met betere filmkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Aap schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:26:
[...]

Verkopen ze veel bij Replay :p ? anders ga ik daar eens een keer kijken. Woon niet zover van Vlissingen vandaan. Wat er daarvoor gebeurt is, weet ik niet :p
Replay zit dus in Breda, De oude game-o-theek Vlissingen is weg.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Tekn0z schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:43:
[...]

Woei.... vergane glorietijden.... als een mannetje van 11 jaar oud had ik destijds een collectie met meer dan 50 games voor de SMD, en had de Sega Mega CD 2 daarop aangesloten. Met als eerste game een soort van vaag auto race spel, dat je op bepaalde momenten op je pijltjes toetsen moest drukken :? Iemand een naam :?
Road Avenger :)

Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/wp/en/d/d1/Roadavenger_megacd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom laatste bij een klant thuis, om een thuiswerkplek te installeren..is ze er zelf niet, alleen haar zoon. Hij speelt op een Xbox 360, en we raakten aan de praat over consoles.

Heeft hij een SNES met 8 spellen waarmee hij niks doet, en kon de spellen zo meenemen (en Super Gameboy) :) :) :), zal zo is een foto maken van de games ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/paula-rob/P3180030.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 18-03-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dat zijn de betere klanten :D

Maar serieus, op deze manier ben ik zelf ook wel eens aan games gekomen. Toevallig bij iemand over die dingen beginnen en erachter komen dat er nog "een doos met rotzooi" op zolder staat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

wat vinden we van de PC ENGINE GT ?
de beste handheld uit de jaren 90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 22:04

SD5k

>4&X

Richard schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:09:
offtopic:
Klopt, Remco runt The Nettemple nu, heeft de laatste tijd ook veel retro games/consoles staan (vooral SNES, N64 en DC). Leuk zaakje, kom er regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Exorcist schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:11:
Ik kom laatste bij een klant thuis, om een thuiswerkplek te installeren..is ze er zelf niet, alleen haar zoon. Hij speelt op een Xbox 360, en we raakten aan de praat over consoles.

Heeft hij een SNES met 8 spellen waarmee hij niks doet, en kon de spellen zo meenemen (en Super Gameboy) :) :) :), zal zo is een foto maken van de games ;)

[afbeelding]
Je hebt niet toevallig die starwing over...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:46:
[...]

Je hebt niet toevallig die starwing over...? ;)
Juist dié niet, die ontbrak nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Crap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Exorcist schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:11:
[afbeelding]
Hé, dat race-spel (tweede van rechts, bovenste rij) heb ik vroeger weleens gehuurd. Ik herken het plaatje meteen. :) Het was veel te makkelijk, maar ik weet nog dat ik er toen echt 3 fantastische dagen mee heb beleefd. De sensatie van snelheid was heel goed. Misschien voelde het allemaal juist wel zo lekker omdat het zo makkelijk was (je scheurde de competitie echt voorbij). Toen ik het eenmaal had uitgespeeld was viel er ook weinig meer te beleven. Maar toch een mooi spel. Thnx for reminding me. :p

Moet ik ook weereens op de kop zien te tikken voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:24:
[...]

Hé, dat race-spel (tweede van rechts, bovenste rij) heb ik vroeger weleens gehuurd. Ik herken het plaatje meteen. :) Het was veel te makkelijk, maar ik weet nog dat ik er toen echt 3 fantastische dagen mee heb beleefd. De sensatie van snelheid was heel goed. Misschien voelde het allemaal juist wel zo lekker omdat het zo makkelijk was (je scheurde de competitie echt voorbij). Toen ik het eenmaal had uitgespeeld was viel er ook weinig meer te beleven. Maar toch een mooi spel. Thnx for reminding me. :p

Moet ik ook weereens op de kop zien te tikken voor een paar euro.
Hmm, ik heb er zelf geen jeugd-herrineringen aan..misschien dat jij iets voor mij hebt (NES/SNES of whatever) waarmee ik wat meer heb...mail me anders maar even op paula-rob via wanadoo dot nl, anders krijgen we teveel off-topic gepraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mijn geliefde Doctor SF1 is de floppydrive van overleden :(

Kijk als het nu een normale floppydrive zou zijn dan maak ik me er niet zo druk om:

MF355S-215MG

Dat is dus een slimline 26 pin (geen 34 dus). Floppy heeft geen voeding, dat gaat gewoon over die 26 aders.

Probleem is niet alleen die 26 pin, maar ook dat je er wel tegenkomt, maar die zijn dan bijvoorbeeld niet slimline, of het zijn géén 26 pinnen maar een ribbon met 26 aders :(

Wie kan me nog een beetje helpen? de MF355S-212MG is geloof ik wèl volledig compatible.

Hier een topic van iemand met hetzelfde probleem

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/bung/pics/gdsf_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/bung/pics/gdsf_top.jpg

Iedere beurs heb ik allle laptop-floppy's wel in mijn handen gehad, nooit een 26 pinn kunnen vinden laatstaan eeen slimline.

bekend onder de namen "GameDoctorSF" en "Doctor SF1"

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:55
Weet iemand welk spel ik zoek voor de NES

Je speelt met robots en tis gewoon zo'n 2d platform spel... Je kan dan wapens pakken, allerlei verschillende en je kan het ook met z'n 2en te gelijk doen....

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:28

-ET-

Phone Home

probotector toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Is probotector met twee spelers?

kan natuurlijk ook mijn nes even aansluiten om erachter te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Jah, laatst nog met iemand samen gedaan.... en uitgespeeld uiteraard :D duurde ff, maar het reto-niveau was top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ooooh... moet maar eens iemand zo gek krijgen om dat samen te doen dan! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door walterg op 20-03-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Of Contra voor de Amerikanen onder ons.

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.