Goeie oude (retro) consoles deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 17.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:50
Volgens mij is dat een FMV, geen in-game beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 22:22
Volgens mij was er niet zoiets als FMV op de mega drive (mega cd spellen niet meegerekend uiteraard).

Ik bedoel dat korte stukje na het sega logo waarin je sonic in beeld ziet komen plus het bonus veld op de brug. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
http://www.gamefaqs.com/console/genesis/review/R57811.html
Initially, Sonic 3D provoked two emotions within me- horror, that Sega had mutilated my beloved Sonic and placed him in a game nothing like the others, and astonishment at Sonic 3D's introduction sequence. The introduction video is so great, I thought my Mega Drive was going to explode with the sheer enormity of it all. One of the only cartridge games with FMV (Red Zone being the other that springs to mind), Sonic 3D is clearly a landmark title that saps every ounce of processing power the Mega Drive can muster.
FMV dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Het hangt eigenlijk een beetje van je definitie van FMV af :)

FMV is voor mij iets dat pre-rendered is en afgespeeld word. Ik vraag me af of dat het geval was.

edit: in dit geval natuurlijk, normaal gesproken kan het ook live action zijn maar niet in het geval van de mega drive :P

Ik zal hoe dan ook proberen om de bonus levels ergens te vinden want nu ben ik erg benieuwd :D

edit2: dit is een screenshot van een van de bonus levels

Afbeeldingslocatie: http://walter.sb-1.net/bb/got/sonic3d-bonus.gif

In beweging ziet het er erg indrukwekkend uit gezien de hardware.

[ Voor 48% gewijzigd door walterg op 01-02-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat schuine perspectief in Sonic 3D (Blast) zie je op de SNES ook in een Kirby game..

@ Kirby:
Afbeeldingslocatie: http://www.maniac.de/oldhome/reviews/supern/kirby/kirby3b.jpg

@ Sonic 3D (Blast)
Afbeeldingslocatie: http://www.planetduke.com/amc/sonictc/screens/info0.gif

Maar ook Mario RPG:
Afbeeldingslocatie: http://speeddemosarchive.com/gfx/MarioRPG_2.jpg

Kwa graphics liggen Mario RPG en Sonic 3D het dichtst bij elkaar..

Het bonuslevel in Sonic 3D heeft volgens mij dezelfde opbouw als die uit Sonic 2, alleen zie je bij 3D een ondergrond die constant gelooped wordt.

Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/nixarea/recensioni/sonic3d/sonic3d04.jpg

En de FMV die ik nog steeds erg graag zie op de megadrive (kga em zo maar weer es aansluiten :P)
[IMG URL=]]http://digilander.libero.it/nixarea/recensioni/sonic3d/sonic3d20.jpg[/IMG]

Zo..ff de intro opgenomen met capture kaart (de FMV, en een stukkie demo-gameplay).

Filmpje hier binnenslurpen!

[ Voor 49% gewijzigd door Michael Knight op 01-02-2006 01:45 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Cool! Dat stukje was ik vergeten *blush*

Dat is inderdaad FMV!

Ik dacht aan het filmpje dat je krijgt als je de game start. Da's vrij statisch en volgens mij real time... hoewel ik ook DAAR nu aan twijfel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

walterg schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:54:

Ik dacht aan het filmpje dat je krijgt als je de game start. Da's vrij statisch en volgens mij real time... hoewel ik ook DAAR nu aan twijfel ;)
Dat is idd realtime; plaatjes (statische achtergronden) gecombineerd met geanimeerde characters :)

[ Voor 59% gewijzigd door Michael Knight op 01-02-2006 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Schweino schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:16:
Super dat je het spel hebt, is namelijk erg zeldzaam (vooral de Pal versie) en gaat op Ebay nogal eens weg voor hoge prijzen. Ik heb de SFC versie overigens.
Daar kwam ik ook achter inderdaad, bijna onvindbaar dat spel. Uiteindelijk heb ik de duitse versie gekocht (met duitse schermteksten dus), zonder doosje voor iets van 5 euro. Niet ideaal, maar ik kon hem tenminste wel spelen. :)
Toen ik het voor het eerst speelde deed het me meteen aan sonic denken. Het "rennen" over een baan, onderweg bellen (ipv munten) verzamelen. Als je een vijand raakte dan verloor je (net als in Sonic) eerst al je items die je had verzameld voordat je zelf kwetsbaar werd. Zo waren er nog wat meer overeenkomsten kan ik me herinneren. Ik vond het iig een mooi Sonic alternatief op de Snes, maar misschien heb je gelijk en zijn er meer verschillen dan overeenkomsten :)
Ik heb hem er gisteren weer eens in gedaan, en het lijkt inderdaad toch wel op Sonic. Maar toch was Sega daar beter in. Die Twinbee's kunnen wel heel snel lopen, maar de levels zelf lijken niet echt geschikt om op volle snelheid te spelen. Ik knalde in ieder geval constant tegen muren aan op doodlopende paden. :P Misschien baart oefening ook in dit geval wel kunst. Alle loopings en dergelijke ontbreken ook volledig. Het is wel een tof spel verder. Ik vind het ook altijd leuk dat je met die rocket-jump helemaal tot in het heelal kunt blijven springen. :p Nutteloos, maar toch mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik blijf er bij, het 16-bit tijdperk was het beste. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 16:30
En ik blijf erbij dat degene met de "Agnes" chip de beste was ;). Alhoewel, de PS1 had ook wel hele gave games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:36

Vrijdag

De Zwarte

walterg schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:41:
[...]

Die bedoel ik inderdaad. Ik heb mijn lynx een jaar of tien geleden tweedehands gekocht en de ac ingang was toen al rot ;(
Gisteren even naar Gameover geweest voor een nieuw spelletje, heb Viking Child gekocht. Die Lynxen zijn best prijzig trouwens :X
Zag er ook een Neo-Geo pocket liggen, had 'm bijna gekocht. Eerst doorsparen maar.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Wat vragen ze voor een neo geo pocket color vandaag de dag? En hoe duur zijn de lynx games?

[ Voor 22% gewijzigd door walterg op 02-02-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Lynx games kosten de wereld niet. Sommige titels zijn alleen wel wat duurder. Heb laats 4 euro per game betaald (in totaal 12 games).

Die VideoPac+ games is weer een ander verhaal. Allemaal spot goedkoop op de 4 laatste na. 3x raden welke ik nog moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Lynx spellen zaten tussen de 8 en 30 euro, afhankelijk van titel en boekje etc. Neo-Geo was voor, ik meen €89 incl adapter en één spel. Losse spellen zaten rond de €25-€30.

Ik kan het fout hebben, je kan ze ook bellen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Dank :)

Ik loop wel een keer naar binnen. Is wel gevaarlijk hoor, elke keer ben ik weer zeeen van tijd armer en dilemma's rijker. Vaak ook nog geld armer... hoewel ik me meestal redelijk in weet te houden :D

Mijn laatste echte wannahave is een neo geo, hoewel ik nog wel meer dingen op m'n lijstje heb staan :)

(niet de pocket overigens, daar heb ik er twee van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dacht dat die NGPCs toch goedkoper waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
NGPC met 6 spellen kom je tegen voor 59 $ speciale blister verpakking
Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/170/PA.05067.002.jpg

Bij play asia special deals 79$ met 7 spellen:
Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/170/PA.45172.001.jpg

Sonic is een van de beste spellen, maar turf master vond ik ook leuk.

[ Voor 14% gewijzigd door vectrex op 02-02-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:39
Haha, Michael Knight! Dat is echt een heel erg leuk filmpje :D! Eigenlijk best nog wel mooie graphics voor zo'n oude console. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik mis toch nog steeds hier een Retro console :), kheb alleen niet alle pagina's door gelezen maar ik vondt de Atari Jaguar ook erg leuk, heb ik trouwens nog ergens op zolder liggen onder de stof :p

Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/gamingmuseum/jaguar.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Op zolder?? Zonde man! Laat maar weten als je er een keer van af wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

walterg schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:30:
Op zolder?? Zonde man! Laat maar weten als je er een keer van af wil :D
Hij gaat helaas nooit weg ;) Of der moet wel een geweldig bod voor komen
Pas ook even me ps1 aangesloten, was wel lache om een oud race spel te doen ipv nfsmw :+

[ Voor 7% gewijzigd door -Thunder- op 02-02-2006 21:46 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 14:40

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Hmm ja ben ook een beetje die oude consoles aan het verzamelen maar die atari jaguar wat is daar de killer game van ? Het lijken in mijn ogen allemaal opgesoepte SNES spelletjes :P

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het enige wat een beetje om aan te zien was waren Alien vs Predator en Tempest 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gex? Vond ik ook altijd een leuke platformer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wat is nou eigenlijk leuker, een Snes of N64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TroonStaal schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:55:
Wat mij betreft de SNES. Een jaar geleden heb ik voor m'n SNES een programmeerbare cartridge gekocht. Het doet alles wat een copybox ook doet, alleen dan sneller en beter. Je kan bijv. ook de grootste games erop kwijt en het laden gaat net zo snel als een gewone cart. Daarnaast kun je hem telkens opnieuw flashen met andere games en je savegames opslaan. Images heb ik genoeg en een SNES speelt toch altijd wat lekkerder dan een emu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb 2 Jaguars en een 9 tal originele games. Hoeveel games er in totaal zijn gemaakt weet ik niet precies, maar niet veel. Ik moet eerlijk zeggen dat Atari, in die tijd, continue dezelfde fouten maakte. Een hardwarematig redelijk goede console neerzetten (op de controllers na dan) en dat ding zo moeilijk te programmeren maken, dat weinig ontwikkelaars die hardware ook fatsoenlijk konden gebruiken. Dit zelfde hebben ze destijds ook met de 7800 gedaan en die flopte eigenlijk ook.

Met de 2600 hadden zo zoveel cartridges gemaakt, dat er een gigantische lading nu als ondergrond dient van een snelweg. In Europa was de Videopac van Philips trouwens veel populairder.

Atari heeft eigenlijk na 84 niks meer gepresteerd op console gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27
Toink schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:06:
[...]

Wat mij betreft de SNES. Een jaar geleden heb ik voor m'n SNES een programmeerbare cartridge gekocht. Het doet alles wat een copybox ook doet, alleen dan sneller en beter. Je kan bijv. ook de grootste games erop kwijt en het laden gaat net zo snel als een gewone cart. Daarnaast kun je hem telkens opnieuw flashen met andere games en je savegames opslaan. Images heb ik genoeg en een SNES speelt toch altijd wat lekkerder dan een emu.
Hier ben ik echt al een tijd naar op zoek, maar heb nog steeds niets gevonden. Er is wel overal op het internet te vinden hoe je zelf een programmeerbare cartridge kan maken, hoewel dat voor mij geen uitkomst bied (totaal geen kennis op dat gebied). Ik koop er liever een. Ik had een copybox maar een cartridge lijkt me stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Toink schreef op zondag 05 februari 2006 @ 14:06:
Een jaar geleden heb ik voor m'n SNES een programmeerbare cartridge gekocht. Het doet alles wat een copybox ook doet, alleen dan sneller en beter.
Hoe speelt een flashcart beter? Ik vind die flashcarts overigens nogal omslachtig werken. (maar 1 sram save bank, geklooi met twee kabels)

En het is ook een beetje jammer dat de programmer een losse PCB is zonder enig omhulsel.

meer info overigens: http://www.tototek.com/pi...S/LINKS/OS/superflash.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 05-02-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Ikzelf heb ook liever een CopyBox dan de flashcards, maar de flashcards van tototek zijn iig goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27
Schweino schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:17:
[...]

Hoe speelt een flashcart beter? Ik vind die flashcarts overigens nogal omslachtig werken. (maar 1 sram save bank, geklooi met twee kabels)

En het is ook een beetje jammer dat de programmer een losse PCB is zonder enig omhulsel.

meer info overigens: http://www.tototek.com/pi...S/LINKS/OS/superflash.htm
Voornamelijk omdat ik een gloeiende hekel heb aan floppies. Op de een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om ze stuk te krijgen, en dat in een behoorlijk korte tijd. Geen gezeik met defecte floppies en het omwisselen van floppies 1, 2 en 3 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat heb ik dus ook, en ondanks dat het niet de degelijkheid heeft van toyota vind ik het een prima oplossing waarmee ik al m'n games kan spelen zonder altijd dat gezeik met floppies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Veel copyboxen hebben ook een paralelle poort om aan te sluiten op de pc via een printerkabel. Dan kan je ze uploaden via je PC, zonder floppy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Of een CD extension. Jammergenoeg zie je die niet zo vaak...

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TroonStaal schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:55:
De Snes, met gemak. :p
Veel meer leuke spellen voor verschenen. Op de N64 is ook wel een handvol onmisbare titels, maar die zijn bijna allemaal van Nintendo zelf.

Voor de snes kun je wel blijven kopen, daar zijn zo ontieglijk veel spellen voor verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119030

SNES by far beter en veel leukere games , vond de N64 altijd een opvolger van snes met mooiere graphics n sound maar gameplay die totaal niet kan tippen aan de snes.

Copybox vs flashcart. Het is maar net wat je handiger vind. Of je copybox aan je pc hangen met een parrallel kabel en zo spellen overzenden of je flashcart uit je snes halen in de programmer stoppen en programmeren en weer terug in je snes stoppen. Of je snes met copybox en doosje diskettes vervoeren of je snes met flashcart , en pc of laptop vervoeren :)....

Splitten van roms is ook alleen maar voor de 2 mbit of meer roms , de rest past op 1 floppy , en is de floppy kapot , pak je toch een nieuwe , wie heeft er geen 100den floppy's rondliggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Captain N schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:44:
Of een CD extension. Jammergenoeg zie je die niet zo vaak...
Of een zip aansluiting :-)

Op een Super Wild Card kan je eveneens een harddisk aanluiten (de disk-dual).

Er zijn zelfs mogelijkheden om een compact flashkaart er op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik vind het altijd een moeilijke keuze... SNES of N64. Over het algemeen genomen vind ik de SNES ook beter. Bergen games, waarvan een heel groot aantal hele goede. Maar op de N64 zijn er wel minder, maar toch ook een aantal klassiekers die je ECHT niet mag missen en door velen als beste game ooit in hun genre beschouwd worden (Goldeneye, Ocarina of Time, Mario 64). Multiplayer-technisch gezien is de N64 denk ik ook beter dan de SNES. Op de SNES houdt het na Bomberman een beetje op. Op de N64 begonnen de 4-player games pas echt. Ik heb vroeger echt daaaaaaagen ISS64, Goldeney, Perfect Dark, Mario Kart 64, etc gespeeld. Mijn tip: koop ze gewoon allebei. Kost tegenwoordig niks meer :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, ik zag nl. op Ebay een Snes voor €19,95, en er is ook een Used Products die ook veel Snes spellen heeft. Moet ik toch maar eens gaan kijken dan :)
Multiplay maakt me niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:02
Troonstaal schreef:
Wat is er lekkerder: appeltaart of kersenvlaai?

Een beetje een onzin vraag waar de antwoorden absoluut verschillen per persoon, niet?

EDIT:
De publieke opinie lijkt echter homogeen :) Voor mij geld ook de SNES als favoriet trouwens...

[ Voor 44% gewijzigd door Liegebeest op 06-02-2006 08:55 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Voor mij is de Snes ook nummer 1, voornamelijk vanwege de vele goede RPGs die op de snes zijn uitgekomen. De oude klassieke 2D RPGs zijn voor mij nog steeds het summum van gamen.

@captain N: vergeet niet dat Secret of Mana ook multiplayer is.

Hier een lijst met multiplayer spellen:

* Barkley: Shut Up and Jam! (4 players)
* Bill Walsh College Football (4 players)
* College Slam (4 players)
* Elite Soccer (4 players)
* ESPN National Hockey Night (? players)
* FIFA International Soccer (4 players)
* FIFA '96 (4 players)
* Firestriker (4 players)
* Hammerlock Wrestling (4 players)
* Head On Soccer (4 players)
* J-League Soccer (? players)
* Looney Toons B-Ball (4 players)
* Lord of the Rings (4 players)
* Madden '94 (4 players)
* Madden '95 (4 players)
* Madden '96 (4 players)
* Madden '97 (4 players)
* Micro Machines (4 players)
* Natsume Championship Wrestling (4 players)
* NBA Give 'n Go (4 players)
* NBA Jam (4 players)
* NBA Jam TE (4 players)
* NBA Live 95 (5 players)
* NBA Live 96 (5 players)
* NBA Live 97 (5 players)
* NCAA Final Four (4 players)
* NCAA Football (4? players)
* NHL '94 (4 players)
* NHL '95 (4 players)
* NHL '96 (4 players)
* NHL '97 (4 players)
* Olympic Summer Games (5 players)
* Peace Keepers (4 players)
* Pieces (5 players)
* Rap Jam Vol. 1 (4 players)
* Saturday Night Slam Masters (4 players)
* Secret of Mana (3 players)
* Slam Dunk TV Animation (Japanese) (5 players)
* Soccer Shootout (4 players)
* Sporting News: Power Baseball (4 players)
* Sterling Silver: End 2 End (4 players)
* Street Hockey '95 (4 players)
* Street Racer (4 players)
* Super Bomberman 1 (4 players)
* Super Bomberman 2 (4 players)
* Super Bomberman 3 (5 players)
* Super Bomberman 4 (Japanese) (5 players)
* Super Bomberman 5 (Japanese) (5 players)
* Super Tetris 3 (Japanese) (4 players)
* Tiny Toons Wacky Sports (4 players)
* Virtual Soccer (Japanese) (5 players)
* Top Gear 3000 (4 players)
* WWF Raw (4 players)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Voor mij dan weer ongetwijfeld de N64, heb vrij weinig met RPG's (gaat me te langzaam) maar het zal er ook mee te maken hebben dat ik rond die tijd pas echt bewust aan het gamen was (rond de nes / snes was het meer 'spelletjes' spelen)

Ik herinner me nog de dag dat Perfect Dark uitkwam, god ik had nog nooit zo uitgekeken naar een dag :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Collaborator op 06-02-2006 10:10 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Schweino schreef op maandag 06 februari 2006 @ 09:31:
Voor mij is de Snes ook nummer 1, voornamelijk vanwege de vele goede RPGs die op de snes zijn uitgekomen. De oude klassieke 2D RPGs zijn voor mij nog steeds het summum van gamen.

@captain N: vergeet niet dat Secret of Mana ook multiplayer is.

Hier een lijst met multiplayer spellen:

...
Er zijn wel multiplayer spellen op de SNES, maar echt toffe zijn er niet, op enkele na. Vind ik tenminste. De SNES moet het wat mij betreft met name hebben van RPG's en platformers. En die zijn er genoeg :) En natuurlijk wat toffe games als Bomerman, Tetris Attack, Mario Kart, Unirally, etc... :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

cailin_coilleach schreef op maandag 06 februari 2006 @ 08:53:
Troonstaal schreef:

[...]

Wat is er lekkerder: appeltaart of kersenvlaai?

Een beetje een onzin vraag waar de antwoorden absoluut verschillen per persoon, niet?

EDIT:
De publieke opinie lijkt echter homogeen :) Voor mij geld ook de SNES als favoriet trouwens...
Vraagstelling was ook een beetje verkeerd, excuses. Waar het mij om ging was welke console zo'n beetje het prettigst speelt qua spellenaanbod. Graphics maken mij niet zo heel veel uit, lekker een simpele maar leuke platformer vind ik veel leuker. Voor grafisch geweld heb ik een pc, PS2 en Xbox.
Wat ik ook belangrijk vind is het aantal en soort spellen wat te krijgen is, en de prijs natuurlijk :)

Van de week eens kijken of ik een Snes kan vinden. N64 zie ik trouwens wél overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nintendo World Cup Soccer met z`n 4`en op de NES >:) das voor bikkels :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
@ troonstaal: Als je al een xbox hebt dan zou ik daar een snes emu op draaien, die zijn zo ongeveer 100% perfect. Dan blijft de N64 over om te kopen ;). Ik zou je dan wel een NTSC n64 aanraden, want de PAL conversies zijn om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Schweino schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:45:
@ troonstaal: Als je al een xbox hebt dan zou ik daar een snes emu op draaien, die zijn zo ongeveer 100% perfect. Dan blijft de N64 over om te kopen ;). Ik zou je dan wel een NTSC n64 aanraden, want de PAL conversies zijn om te janken.
Hoezo zijn de PAL conversies om te janken? Ik heb alleen maar een NTSC N64 en heb nog nooit met een PAL N64 gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Een emu, dat kan ook, ben nog niet zo thuis in die wereld, eerst maar eens het Xbox mediacentre topic er op nalezen :)

NTSC N64, zijn daar dan een beetje spellen voor te krijgen of moet ik dan ook vooral zoeken op ebay en tweedehands sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

De PAL games hebben vaak borders, 50hz nog bij sommige games etc etc...

Ik heb een aantal jaar geleden nog bij Nedgame een splinternieuwe SNES+Allstars+Marioworld gekocht voor 129 piekkies...nog net voor de Euro... waar ze die lading vandaan hebben gehaald weet ik niet, der zat wel ergens een vage spaanse sticker. Maar Snes`en kun je iig via via erg makkelijk krijgen..

De n64 is nog aardig goed te krijgen in gameswinkels, zowel 2ehandsjes als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Valt me wel op dat er veel fans zijn van de NES en de SNES. In mijn omgeving was het eigenlijk alleen maar Sega / Amiga wat de klok sloeg. Nintendo was bijna nergens te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
BLC_Twan schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:20:
[...]

Hoezo zijn de PAL conversies om te janken? Ik heb alleen maar een NTSC N64 en heb nog nooit met een PAL N64 gespeeld.
ALLE spellen zijn in 50Hz met als gevolg: slowdowns, tragere framerates, bij de meeste spellen zwarte balken boven en onder.

Een pal snes heeft dit probleem ook, maar die zijn makkelijk om te bouwen met een 50/60Hz switch. Een N64 helaas niet.

Eveneens is een NTSC N64 te modden zodat deze RGB uitstuurt en je kan op een USA N64 Japanse spellen spelen en vice versa (ne aan kleine mod).
TroonStaal schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:21:
NTSC N64, zijn daar dan een beetje spellen voor te krijgen of moet ik dan ook vooral zoeken op ebay en tweedehands sites?
Jup, ebay.com en ebay.co.uk (veel engelsen hebben een USA N64) zijn aan te raden.

[ Voor 46% gewijzigd door Schweino op 06-02-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Schaamteloze zelfquote:
The_Eagle schreef op zondag 05 februari 2006 @ 16:21:
Gisteren op ebay gewonnen:

Afbeeldingslocatie: http://i22.ebayimg.com/05/i/06/1b/f1/b3_1_b.JPG

helemaal compleet, inclusief al die spellen, 30 euro's
Enige bieder geweest, snappen jullie dat nou :?

* The Eagle gaat weer retro-gamen :Y)
Woei \o/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

ZFLaSH schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:34:
Valt me wel op dat er veel fans zijn van de NES en de SNES. In mijn omgeving was het eigenlijk alleen maar Sega / Amiga wat de klok sloeg. Nintendo was bijna nergens te bekennen.
Ik had ook wel wat mensen met een sega bij mijn maten zitten, maar bleven toch meer mensen met een nintendo tho. Heb maar 1 iemand gekend met een amiga...

Om een of andere reden heb ik de nintendo's ook altijd leuker gevonden, ondanks dat ik wel zelf een mastersystem 2 had :)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:17
Michael Knight schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:38:
Nintendo World Cup Soccer met z`n 4`en op de NES >:) das voor bikkels :D _/-\o_
Wat een spel was en is dat zeg. UREN,UREN,UREN gespeeld.
Argentinie had toch een omhaal die altijd zat? Record is 72-0 ofzo _/-\o_ _/-\o_

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Argentinië - Kameroen 120-2, dat soort dingen....heerlijk :D

Denk ik opeens aan: begin jaren `90 kon je achterop pepsi flessen korte reviews en gametips verzamelen van voornamelijk nintendo games....heeft iemand die nog?

Hmmm:
Ik kwam zojuist (tijdens het opruimen) tot de conslusie dat er 3 verschillende RFU-adapters zijn geweest in het NES-SNES tijdperk..

De eerste is dat rechthoekige grijs/paarse kastje met daarop --> NES RFU Adapter
De tweede is hetzelfde kastje maar dan voor nes en snes --> (S)NES RFU Adapter
En de laatste voor de laatste snes`en (en eerste n64) met een nieuw design...

[ Voor 48% gewijzigd door Michael Knight op 06-02-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89618

Topicstarter
Bbfreak schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:06:
[...]

Wat een spel was en is dat zeg. UREN,UREN,UREN gespeeld.
Argentinie had toch een omhaal die altijd zat? Record is 72-0 ofzo _/-\o_ _/-\o_
Beste voetbalspel ooit :P
Afbeeldingslocatie: http://phantom.consoleclassix.com/info_img/Nintendo_World_Cup_NES_ScreenShot2.jpg

Geweldige multiplayer hoewel ik hem maar met maximaal 2 spelers tegelijkertijd heb gespeeld (had geen four score). Als je de bots te vaak blesseerde vielen ze op de grond en stonden ze niet meer op, en die special kicks waren ook cóól :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb hem alleen op de gameboy gespeeld :)

Erg leuk!

De leukste voetbalspellen vond ik vroeger eerst microprose soccer, toen sensible soccer en in de arcade heb ik destijds veel super sidekicks 3 gespeeld.

Toen ontdekte ik de Konami voetbal games... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Hoi,

Ik zag laatst op marktplaats het spel paperboy 2, waar ik al zó lang naar op zoek ben hè. (jeugdsentiment :P ) Nu heb ik mijn SNES er weer bijgepakt, maar hij doet niets meer :X . Het lampje gaat wel branden, maar ik heb geen beeld. Waar kan dit aan liggen? Ik zit er aan te denken om een nieuwe te kopen, maar ik wil eigenlijk eerst weten waar het aan ligt. Zou schoonmaken helpen? (Hoe hebben jullie hem überhaupt open gekregen :? ) Of aansluiten via een scart kabel? (ik bevestig hem nu met zo'n mal stekkertje, dat in m'n tv moet, en in dat stekkertje de kabel...)
Alvast bedankt _/-\o_

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119030

Huig.

Openen kan je hem met een zogenaamde GameBit schroevedraaier , deze is in een goede Game shop te koop of je kan hem zelf maken (zoeken op gamebit tutorial).

Je kan alvast de cartridge slot schoonmaken , je neemt een mes , daar doe je een tissue of een zakdoek omheen , deze drenk je in wat alcohol (niet die uit bier maar die van de drogisterij) , dan duw je het mes in de cartridge slot en zo wordt die schoon gemaakt , niet forceren maar goed opletten met het uitvoeren.

Daarna nog eventjes de contacten van de cartridges schoonmaken met een in alcohol gedrenkte wattenstaafje.

Als hij het daarna nog niet doet heb je een ander euvel.

Succes met je schoonmaak beurt !

Mijn laatste aanwinst : Scope in doos met spel en handleiding , doos is helemaal goed afgezien van een stikkertje van Bart Smit die hardnekkig is.
Asterix spelletje helemaal compleet in doos , staat is ook best goed , wat hoekjes beschadigd.

Foto's volgen nog.

Ondertussen :
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/301/34fightersticksnsnes2ld.jpg
De pas aangekochte Fighter Stick uit de doos. Heb hem helemaal nieuw gekocht geen schrammetje aan de doos daar die nog in de plastic seal zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Bedankt voor de tip, maar het euvel is al opgelost.
M'n pa stelde voor om even het kanaal goed af te stellen, nu doet ie het (signaal gaat nog via rf, en dus zit het beeld op een regulier tv kanaal).
Soms ligt de oplossing zo voor de hand he 8)7 |:( ;)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Aangezien ik kabels heb opgeruimd en eigenlijk alles op (rgb-)scart wil hebben, een vraag:

De gamecube av-kabel; werkt die probleemloos met de n64 en de snes?

Ik las namelijk ooit iets over dezelfde stekker, maar een andere pinout.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:37
Huig schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 22:37:
Bedankt voor de tip, maar het euvel is al opgelost.
M'n pa stelde voor om even het kanaal goed af te stellen, nu doet ie het (signaal gaat nog via rf, en dus zit het beeld op een regulier tv kanaal).
Soms ligt de oplossing zo voor de hand he 8)7 |:( ;)
Omg, dat had je toch wel zelf kunnen bedenken mag ik hopen.....(nfi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Michael Knight schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:11:
Aangezien ik kabels heb opgeruimd en eigenlijk alles op (rgb-)scart wil hebben, een vraag:

Ik las namelijk ooit iets over dezelfde stekker, maar een andere pinout.. iemand?
Ik neem aan dat je de Gamecube RGB kabel bedoelt? De AV kabel is namelijk de kabel die je er standaard bij krijgt, met die tulpen.

iig, de standaard AV kabel werkt zowel op snes als op N64 en de Gamecube.

De RGB kabel voor de Gamecube werkt niet op een N64 (ondersteunt geen RGB) en niet op een PAL snes. Deze RGB kabel werkt wel weer op een NTSC snes/sfc.

Je kan de Gamecube RGB kabel wel aanpassen zodat deze werkt op een PAL snes, je zal deze dan moeten openmaken en de 3 capacitators die er in zitten moeten verwijderen. De kabel zal dan echter niet meer bruikbaar zijn voor de Gamecube.

Een NTSC N64 kan je weer modden om een RGB signaal er uit te verkrijgen. Deze zal dan werken met dezelfde RGB kabel als een PAL snes.

Lekker duidelijk allemaal he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Michael Knight schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 00:11:

voor zover ik het weet waren die stekkers hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Scorpion schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:28:
[...]

voor zover ik het weet waren die stekkers hetzelfde.
Niet dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik heb de kapotte "Megadrive 2" die ik had gekocht nu ook gefixt met een zelfgemaakte AV kabel. Moet nu alleen nog even leuke multiplayer games kopen, en een 6buttons controller. Zit zowiezo te denken over Bomberman. Al die spellen zoals Street Fighter, Mortal kombat etc, kan ik helemaal niks van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

TdV

Anoniem: 119030 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:40:
De pas aangekochte Fighter Stick uit de doos. Heb hem helemaal nieuw gekocht geen schrammetje aan de doos daar die nog in de plastic seal zat :)
Die heb ik vorig jaar ook gekocht; 2,50 voor betaald, 1 voor de megadrive en 1 voor de snes. Ook nog een nes advantage stick voor 5,00 meegenomen. Das leuk retro shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

De rgb kabel werkt wel op de snes en n64, maar! alleen in een non-RGB input van je tv
(getest op mijn tv)

Dus geen RBG beeld, maar je kan de kabel wel gebruiken :P

[ Voor 23% gewijzigd door Collaborator op 10-02-2006 11:33 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je krijgt dan composiet signaal, wat je dus ook via de tulpen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Woot! Een nieuw spel voor de Dreamcast! Word ook verkocht als pakket: Dreamcast + Under Defeat (spel) + poster + soundtrack.

Zie alhier.

EDIT:
fux0r.. ik haal altijd die tags door elkaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 10-02-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

cailin_coilleach schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:09:
Woot! Een nieuw spel voor de Dreamcast! Word ook verkocht als pakket: Dreamcast + Under Defeat (spel) + poster + soundtrack.

Zie [url=http://www.play-asia.com/paOS-13-71-u-77-3-49-en-15-Under%2BDefeat-70-17a4.html]alhier[/uote].
Deze url dus: http://www.play-asia.com/...der%2BDefeat-70-15x0.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik wil namelijk zo min mogelijk kabels bij mijn tv hebben nu...als ik die av-kabel van de gamecube voor de snes en n64 kan gebruiken, scheelt dat weer (kwestie van console neerzetten en stekkers inpluggen)

Tnx voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Nu we het toch over kabels hebben, hoe ziet de opstelling van de consoles van iedereen hier eruit? Ik ben opzoek naar een nieuw tv meubel en wou daar ook wat ruimte in hebben voor mijn consoles, gezien die ik nu heb totaal niet geschikt daar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik heb vandaag 4 boekenplanken vastgezet en daar flink wat consoles op geplaatst.. de consoles konden niet meer bij de tv staan... nu staan alleen de ps2, cube en box bij de tv..

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 11-02-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Scorpion schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:18:
Nu we het toch over kabels hebben, hoe ziet de opstelling van de consoles van iedereen hier eruit?
:+

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~brendan/my_setup1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~brendan/my_setup3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~brendan/my_setup4.jpg

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Lol, die foto! :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Michael Knight schreef op maandag 06 februari 2006 @19:56:Denk ik opeens aan: begin jaren `90 kon je achterop pepsi flessen korte reviews en gametips verzamelen van voornamelijk nintendo games....heeft iemand die nog?
Ja, blijkbaar wel

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Damn, die gast heeft een hoop coole retro spullen te koop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-06 16:15

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik kan me die Pepsi kaarten nog goed herinneren. Ik heb nog nooit zoveel cola gedronken als toen, alleen maar om de hele set compleet te krijgen. Je kon ook nog een boekje bestellen om alles in te plakken. Ik heb dat boekje en al die kaarten nog ergens in de buurt van mijn PC liggen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schweino schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:27:
Damn, die gast heeft een hoop coole retro spullen te koop.....
Idd, kzou best wel die Master System converter voor de MegaDrive willen hebben, helaas heb ik momenteel ff geen cash... Zijn er hier mensen met een Master System converter voor de MegaDrive of GameGear? (ik heb er 1 voor de game gear)
MetroidPrime schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:42:
Ik kan me die Pepsi kaarten nog goed herinneren. Ik heb nog nooit zoveel cola gedronken als toen, alleen maar om de hele set compleet te krijgen. Je kon ook nog een boekje bestellen om alles in te plakken. Ik heb dat boekje en al die kaarten nog ergens in de buurt van mijn PC liggen.
Hmmm, zou je der es een paar kunnen scannen (kijkt lief aan :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Michael Knight schreef op maandag 13 februari 2006 @ 02:40:
[...]

Idd, kzou best wel die Master System converter voor de MegaDrive willen hebben, helaas heb ik momenteel ff geen cash... Zijn er hier mensen met een Master System converter voor de MegaDrive of GameGear? (ik heb er 1 voor de game gear)
Check anders ff hier op liksang, die hebben volgens mij ook van die converters te koop voor de mega drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:43

Smoke

Maverick Reploid

Scorpion schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:18:
Nu we het toch over kabels hebben, hoe ziet de opstelling van de consoles van iedereen hier eruit? Ik ben opzoek naar een nieuw tv meubel en wou daar ook wat ruimte in hebben voor mijn consoles, gezien die ik nu heb totaal niet geschikt daar voor is.
Afbeeldingslocatie: http://random-m.com/images/402242801_IMG_3948.JPG

En omdat je die spellen toch ergens moet laten:

Afbeeldingslocatie: http://random-m.com/images/1169566292_IMG_3942.JPG

Onder die SNES games is nog een plank met Megadrive games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

TdV

Michael Knight schreef op maandag 13 februari 2006 @ 02:40:
[...]

kijk eens hier linkje voor maar 14,99; deze heb ik hier ook gehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door TdV op 13-02-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wat betreft onze opstelling: alles zit nog in dozen... Net een verhuizing achter de rug ;_: Alleen de DS is uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/paula-rob/P2120001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/paula-rob/P2120002.JPG

Kan het meeste er netjes in kwijt, mn PSP, DS, andere NGC en N64 staan ergens anders.
Nu voor de volgende consoles wordt het wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Exorcist schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:40:
[afbeelding]

[afbeelding]

Kan het meeste er netjes in kwijt, mn PSP, DS, andere NGC en N64 staan ergens anders.
Respect man, daar kan ik bij verre niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

[afbeelding]

[afbeelding]

nice :) Maak je ook gebruik van een scartbox, of switch je alles steeds om, afhankelijk van welke console je gaat spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 19:44

krouwen

Hardware Enthusiast

sjek schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:22:
[...]

Respect man, daar kan ik bij verre niet tegenop.
Ik noem dit gewoon ziekelijk :9 , keep it up 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel netjes! :)
Bij mij staat het veel rommeliger, maar ook ik zit me zorgen te maken over de volgende generatie consoles... ik heb er gewoon geen plek meer voor. ;) Ik vrees dat ik er... misschien één of twee zal moeten opbergen. :o Dat als ik zin heb in een NES spel ik hem eerst uit de kast moet halen en met alle kabeltjes moet zitten rommelen... the horror... the horror...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Yessss, gisteren aan de gang gekregen.. Een Sega DreamCast emulator... Echt geweldig hoor.. Beeld is goed, geluid is ook goed.. Het wordt nog eens wat.... Op naar de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Scorpion schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:28:
[...]

nice :) Maak je ook gebruik van een scartbox, of switch je alles steeds om, afhankelijk van welke console je gaat spelen ?
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, heh.

Ik gebruik dit apparaat:

http://www.kristal.com.au/images/small/2084ee.jpg

Zit zelfs een afstandsbediening bij :*)

ps net op het plaatje geklikt en de uitvergroting gezien, er liggen wat losse tulpen naast de tv dus een deel word in ieder geval handmatig geswitched. Audio kanalen vermoedelijk via een versterker.

[ Voor 20% gewijzigd door walterg op 14-02-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scorpion schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:28:
[...]

Ik heb achterop mijn TV twee SCART poorten. Op één poort zit één console direct met een SCART blok, en op mn AV2 zitten twee x drie SCART-verdeelblokken. Hier zit er ook een aantal op.

Verder heb ik nog aan de zijkant van mijn TV een gedeelde AV2, maar dan puur composiet. Hier heb ik drie composiet aangesloten apparaten op (en prik dan zelf het app. dat ik wil gaan gebruiken erin). Ook mn MCE machine verbind ik op die manier.

Mocht ik nog tekort komen heeft mn VCR nog SCART ingangen.

Mn vriendin wordt echter wel helemaal gek: als ze een spel wil spelen, moet ze eerst uitvogelen waar dat app. op zit aangesloten...het is nog lastiger als je weet dat mijn Dolby/DTS set ook nog voor apart zit aangesloten voor de meeste consoles, met een audio-keuze-boxje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

heb je dan zzo'n scartbox met knopjes of kan je ook gewoon zo'n goedkope gebruiken?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik kan het ERG afraden om scart blokken te gebruiken zonder schakelaars. De verschillende scart kanalen "lekken", ook als devices uit staan.

Het meest bizarre wat me is overkomen is dat ik mijn saturn en dreamcast op hetzelfde scart blok had hangen, ik mijn saturn aan deed en ik een fan hoorde. Ik dacht bij mezelf... "er zit toch geen fan in mijn saturn...??". Bleek de fan van mijn dreamcast aan te slaan als ik mijn saturn aan deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

right met knopjes wordt het dan:) zijn die dingen heel toevallig online te verkrijgen? wat is aan te raden?

mijn bescheiden (ben net begonnen met verzamelen:P) setupje: (naast mn bed, joysticks etc+spellen zijn allemaal netje sopgeborgen in een koffertje, ben dus nog op zoek naar een fijn scartsysteem)

N64 - SNES -NES
Afbeeldingslocatie: http://dano.nl.nu/sshots/retrosetup.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door dano_nl op 14-02-2006 23:05 ]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dixons heeft een Scart-boxje liggen van Big Ben voor zo`n 35 euro..
Stekker voor in de tv is verguld en zit aan het kastje vast.

5 aansluitingen scart en 1 s-video+composite, dan ook nog eens een audio-uitgang voor naar je stereo/home cinema.

ÉN hij stuurt RGB signaal door..dit staat niet op de doos (nog gevraagd, maar op de gok gekocht..) aanrader dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 02:22
Michael Knight schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:22:
Dixons heeft een Scart-boxje liggen van Big Ben voor zo`n 35 euro..
Stekker voor in de tv is verguld en zit aan het kastje vast.

5 aansluitingen scart en 1 s-video+composite, dan ook nog eens een audio-uitgang voor naar je stereo/home cinema.

ÉN hij stuurt RGB signaal door..dit staat niet op de doos (nog gevraagd, maar op de gok gekocht..) aanrader dus :)
w00t, daar was ik net naar op zoek, dat geswitch met kabels de hele tijd. Dank! :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Afbeeldingslocatie: http://www.cobero.de/produktbilder/BB222531.jpg

Is het deze?

Ik heb hem lang met veel plezier gebruikt. Ligt nu los op mijn bureau omdat ik dat kastje met afstandsbediening enzo heb liggen :)

Vind er nog wel een keer een nuttig doel voor.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.