Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
Ziet er best indrukwekkend uit. Dan vraag je je af: waarom zagen alle NES games er niet zo uit? Deadlines? Of dachten de developers misschien dat het de moeite niet waard was? De concurrentie had immers ook niet van zulke mooie graphics...Robin F. schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:43:
Je kunt Super Mario World wel op de NES krijgen, ergens in het Verre Oosten heeft een clubje hackers het (grotendeels) naar de NES weten te porten..... Zie hier
[ Voor 55% gewijzigd door Captain N op 02-01-2006 12:03 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Misschien vonden ze het bij de grote N geen bedreiging, omdat de MS al dood was in de US en de Genesis al klaarstond... meteen een goede reden voor de Super NES
[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 02-01-2006 17:01 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 115248
Het ziet er goed uit, maar toch niet bijzonder veel beter dan sommige andere NES-titels? Of ben ik nu vergeten hoe lelijk de NES-spellen waren? (ik speel er niet meer zo vaak opCaptain N schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:58:
Ziet er best indrukwekkend uit. Dan vraag je je af: waarom zagen alle NES games er niet zo uit? Deadlines? Of dachten de developers misschien dat het de moeite niet waard was? De concurrentie had immers ook niet van zulke mooie graphics...
Waarom eigenlijk niet? Ik heb het gevoel dat hier een verhaal achter zit waarin jij een hoop geld kwijtraakt...Verkoop NOOIT wat met PayPal!
Ik heb alleen nog maar gekocht met PayPal, en zit het altijd bij iedereen aan te bevelen omdat het zo fantastisch goed werkt.

Concurrentie met graphics tussen nes-titels was er idd niet echt, daar heb je gelijk in.
Wel af en toe een game met "mooie" cut-scenes (Ninja Gaiden) om een leuk voorbeeld te noemen
[ Voor 50% gewijzigd door Michael Knight op 03-01-2006 00:50 ]
Dat is dus gebeurd in mijn situatie (en achteraf heb ik daar nog een heleboel berichten op verscheidene fora over gevonden). Ik had netjes het tracking nummer ingevuld, en een paar dagen later krijg ik doodleuk het bericht dat Paypal heeft besloten dat de koper zijn geld moet terug krijgen. Terwijl het tracking nummer op de tracking website van USPS keurig aangeeft dat het pakketje is aangekomen op het adres van bestemming.
Oftewel: Gebruik je Paypal? Dan kun je gratis winkelen in Europa. Of je producten gratis weggeven en nog Ebay kosten betalen ook. Niet echt aan te raden dus... Jammer dat ik er 'the hard way' achter ben gekomen
Het bedrag waar het om gaat is trouwens 300 euro. 175 daarvan is al teruggestort naar de koper. Aangezien ik geen 175 op mijn Paypal rekening had staan en er ook geen credit card aan had gekoppeld, sta ik nu op -90 of iets dergelijks. Paypal heeft mij vriendelijk doch dringend verzocht mijn saldo terug naar 0 te brengen en de overige 125 euro ook nog eens terug te storten aan die koper. Ik ben nu nog aan het kijken of ze enig recht van spreken hebben om er wat aan te doen als ik het zo laat, en die 90 + 125 euro nooit naar ze overmaak. Maar ook dan is het niet echt een ideale situatie...
Het komt er iig op neer dat je als Europese verkoper totaal afhankelijk bent van de goede wil van de koper. Dient deze een chargeback in bij zijn credit card maatschappij of een complaint bij Paypal, dan ben je sowieso je geld kwijt. Ik ben zelfs tegengekomen dat iemand een dag nadat hij betaling had ontvangen een complaint kreeg ingediend bij Paypal en zijn geld kwijt was! Omdat het object nooit geleverd zou zijn. Gek he... na 1 dag?! En het andere uiterste... na een jaar kan iemand ook gewoon nog een chargeback uitvoeren. Ook weg geld! Om een lang verhaal kort te maken: Paypal mag dan misschien wel handig zijn om dingen te kopen (hoewel Paypal er ook vreemde gewoontes op na houdt bij het bevriezen van Paypal rekeningen. Bijvoorbeeld rekeningen die bevroren worden omdat een rekening die er ook maar IETS mee te maken heeft een complaint heeft ontvangen oid. Bijvoorbeeld een huisgenoot van je. Of iemand met dezelfde achternaam en initialen. Dat soort dingen. Ben je ook al je geld kwijt dat je op je rekening hebt gestort.), maar voor verkopen is het absoluut een afrader. Zelfs als ik mijn geld nog zou terugkrijgen via veel gedoe, tijd en omwegen (wat ik zeer betwijfel).
Mijn foto's op Flickr.
Als ik me niet vergis is het hoofdkwartier van PayPal gevestigd in Nederland hoor...Captain N schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 02:05:
-verschrikkelijk verhaal-
Tenzij San Jose tegenwoordig in Nederland ligt niet.Martinator schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 02:19:
[...]
Als ik me niet vergis is het hoofdkwartier van PayPal gevestigd in Nederland hoor...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 03-01-2006 03:10 ]
Mijn foto's op Flickr.
En dat zoiets je dan ook juist moet gebeuren als je een satellaview verkoopt voor 300 euro, niet een één of ander spelletje voor een tientje.
Frustrerend!
En heb je nog contact met die koper? Kan hij zijn klacht niet meer intrekken nu hij het pakketje alsnog heeft ontvangen? Of is het gewoon zo'n schurk dat hij het wel leuk vindt om een satellaview te krijgen én zijn geld terug?Captain N schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 02:05:
Terwijl het tracking nummer op de tracking website van USPS keurig aangeeft dat het pakketje is aangekomen op het adres van bestemming.
Nee idd. Moest je eigenlijk ook je echte adres opgeven als je je aanmeldt bij paypal? Of je telefoonnummer of iets? Het is alweer zolang geleden, ik weet het niet meer.Ik ben nu nog aan het kijken of ze enig recht van spreken hebben om er wat aan te doen als ik het zo laat, en die 90 + 125 euro nooit naar ze overmaak. Maar ook dan is het niet echt een ideale situatie...

Belachelijk zeg, ik zal voortaan in ieder geval maar wat bewuster omgaan met paypal. Ik deed weleens twee of driehonderd euro erop storten zodat ik voorlopig even vooruit kon met ebay-aankopen, maar dat is nu sowieso afgelopen. Dan maar wat omslachtiger telkens precies het bedrag erop zetten dat ik nodig heb voor een transactie.
En ja... succes, ik hoop dat je op de één of andere manier toch nog je gelijk kan halen, maar ik ben bang dat het er somber uitziet eigenlijk.
Ik heb op fora email adressen gevonden van PayPal (niet op de website van PayPal zelf
Oh, surrounded, dit weet jij vast wel trouwens...
Mijn foto's op Flickr.
Bel onze klantenservice op (058) 233 33 33, van maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18 .00 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur; voor navraag naar pakketten kunt u bellen van maandag t/m vrijdag van 8.30 - 17.30 uur.
Ik zou je verhaal eens op http://forums.ebay.nl/forum.jspa?forumID=1003 neergooien, daar zitten veel mensen met veel paypal ervaring. Misschien hebben zij nog een tip voor je. Ik zou het bedrag dat je nu negatief staat overigens nooit meer betalen aan Paypal. Ook is het aan te raden om nooit geld op je paypal rakening te laten staan, maar het meteen naar je bankrekening door te sluizen.
Ik betwijfel eerlijk gezegd of de TPG hem aan die handtekening kan helpen. Met een handtekening retour zou het inderdaad simpel zijn geweest, maar zonder dat heeft de TPG er feitelijk niks meer mee te maken zodra het pakket de grens over gaat. USPS heeft ervoor laten tekenen, dus zij zullen die lijst met zijn handtekening ergens hebben. Als de TPG een aangetekend pakket bezorgd uit het buitenland (waar geen retour-formulier op zit), dan wordt er verder ook geen contact meer opgenomen met het buitelandse postbedrijf om te laten weten dat alles goed gegaan is.Vectrex Dude schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:26:
Bel even met klantenservice van TPG. Je hebt een extra dienst die heet handtekening retour (dan krijg je zeg maar een afschrift). Die optie heb je niet gekozen, maar er is wel getekend. Dat zal bij de USPS bekend zijn, maar je hebt verzonden met TPG dus begin daar je verhaal.
Ik heb verder geen flauw idee hoe die USPS precies te werk gaat. Maar hier in Nederland worden die lijsten behoorlijk lang bewaard. 2 of 3 jaar, weet niet precies uit m'n hoofd. Maar als hier een verzoek zou binnenkomen om zo'n handtekening door te faxen zou dat binnen een kwartier lukken als het van de afgelopen weken was. Binnen een dag als het van langer dan een maand geleden was.
Dat is best wel goed nieuws eigenlijk.Nu kreeg ik vandaag zowaar een e-mail terug die iemand echt met de hand heeft ingetypt, geen automatisch geval.
Wat een onzinDeze mevrouw vertelde mij dat ze nu inderdaad via de USPS tracking kon zien dat het pakketje was aangekomen. MAAR ze moeten toch nog de handtekening op het ontvangstbonnetje hebben van de koper!
Ze gaan er dus standaard vanuit dat de verkoper fout zit, en die moet zijn onschuld maar bewijzen? Vind het allemaal erg krom klinken. Ik had echt geen idee dat paypal zo'n smerig bedrijf was.Bovendien hebben ze die gast gemaild met de vraag of hij het echt wel ontvangen heeft. Hoeveel bewijs heb je nodig?! Ik zie het ook al aankomen. Die gast zegt doodleuk "Nee, ik heb niks gekregen" en PayPal zegt "Ok, als jij het zegt dan zal het wel".
Ik zou in ieder geval contact met de USPS opnemen. Ik ga er vanuit dat die tamelijk eenvoudig die handtekening voor je zouden moeten kunnen vinden.

Verder heb ik USPS een mailtje gestuurd via zo'n online formulier, waar alleen staten in Amerika gekozen konden worden als adres, maar wie weet...
En ook op het prikbord van Ebay.nl heb ik er een bericht over staan sinds kerst ongeveer, maar bedankt voor de tip
Mijn foto's op Flickr.
Volgens mij start een onderzoek naar bezorging vanuit het land van verzending, en hoef je zelf niet naar USPS te gaan. Laat even weten wat het oplevert!
22. Hoe kom ik aan een navraagformulier Binnenland/Buitenland?
Dit kan via e-mail naar: reactie@tpgpost.nl of telefonisch via TPG Post Klantenservice: 058 233 33 33
[ Voor 30% gewijzigd door vectrex op 04-01-2006 11:19 ]
enDear Karel,
Our review is complete and we have restored your account.
We appreciate your patience and thank you for your help in making PayPal
the safest and most trusted online payment solution.
Sincerely,
PayPal
Ik had naar een aantal e-mail adressen die ik op een forum had gevonden een klachtenbrief verstuurd. Een appeal tegen de buyer complaint die de koper had ingediend. Ik had er een scan van m'n bon bijgedaan, dus ik kreeg hem weer terug met de melding dat ik het maar via zo'n form (waar je beperkt aan keuzes van onderwerp en zeer beperkt aan letters in kwijt kan) moest opsturen omdat ze geen attachments mochten openen. Gewoon opnieuw verstuurt, de scan ergens geupload en naar gelinkt in mijn mail. Toen kreeg ik van 2 van de 3 email-addressen alsnog dat ik het via dat form moest sturen, maar een ervan had dus gereageerd. Zoals ik hier eerder zei moest ik een handtekening regelen en zij zouden naar die koper mailen. Blijkbaar heeft dat de koper wat meer onder druk gezet. Het lukt me hier niet om op m'n Paypal account in te loggen, dus ik weet nog niet zeker of ze nu ook echt al het geld weer terug hebben gezet, maar iig is m'n account niet limited meer. Onverwacht (hopelijk) goed nieuws dus...
Because the buyer has reported that the dispute has been amicably resolved,
this case has been closed.
Thank you for your cooperation with our investigation.
Sincerely,
Protection Services Department
Als ik thuis ben zal ik er gelijk naar kijken, en ook even de e-mail addressen sturen waar ik heen heb gemaild, voor het geval iemand anders ze nodig mocht hebben.
edit: Ik was er al bang voor. Ik heb ingelogd op m'n PayPal account, en ik krijg de melding dat m'n account gerestored is. MAAR, het geschil staat nog steeds open (ondanks dat beide emails zeggen dat 'ie gesloten is) en het belangrijkste... m'n centjes zijn nog steeds niet terug.
[ Voor 15% gewijzigd door Captain N op 04-01-2006 17:53 ]
Mijn foto's op Flickr.
Hmz. Ik las deze post paar uur gelezen op m'n werk, en was toen blij voor je dat het schijnbaar was opgelost. Maar dit valt dan toch weer tegen.Captain N schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:28:
edit: Ik was er al bang voor. Ik heb ingelogd op m'n PayPal account, en ik krijg de melding dat m'n account gerestored is. MAAR, het geschil staat nog steeds open (ondanks dat beide emails zeggen dat 'ie gesloten is) en het belangrijkste... m'n centjes zijn nog steeds niet terug.
Misschien kost het even wat tijd voordat alles hersteld is? (Hoewel, toen ze jouw geld eraf haalden en aan die koper stuurden waren ze er ook als de kippen bij).
Ik zou morgen nog eens inloggen, en anders maar weer een paar mailtjes er tegenaan gooien.
Lol, vriendschappelijk opgelost... zal vast de standaardterm zijn binnen paypal, maar het klinkt wel een beetje wrang.Because the buyer has reported that the dispute has been amicably resolved,
Mijn foto's op Flickr.
of voor nes emulatie op de gba.. flashcardje... videoout naar televisie, en dan ook een speciale converter zodat je je controller van de NES aan je gameboy kan hangen... dreams...

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Binnenkort ook oude nes, snes en n64 games op de Revo....ben benieuwd!
ja ik heb de GBA SP nes versie ja :-)... maar die nescontroller aan een gba.... dat kan interessant worden als iemand dat ff gaat fixen hehe.Michael Knight schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:24:
Dat is eigenlijk allemaal al mogelijk, behalve die nescontroller aan je gba hangen... wil je hetzelfde gevoel dan moet je ff een GBA SP met NES-look halen
Binnenkort ook oude nes, snes en n64 games op de Revo....ben benieuwd!
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Anoniem: 119030
Ranma 1/2 C+B+D
F-Zero C+B+D
Mortal Kombat C+B+D
Player Manager C+B+D
Nintendo Scope Receiver
Fire Converter +D
Koffer met Super Mario Bros 2 plaatjes
Super Nintendo + 2 Controllers
C= Cart
B= Boekje
D= Doosje
Nog even de Scope Receiver testen als ik me scope weer terug heb straks.
Weet iemand hoe ik die Fire Converter kan testen zonder US of JAP cart ( oftewel moet ie het ook doen met een PAL spel ??).
Ranma 1/2 is toch een JAP cart?Anoniem: 119030 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:48:
Net binnen voor een goede prijs :
Weet iemand hoe ik die Fire Converter kan testen zonder US of JAP cart ( oftewel moet ie het ook doen met een PAL spel ??).
Legend Of The Mystical Ninja!!!!!!!!! (onmisbaar, verplichte kost. Even krankzinnig als geniaal)Iemand nog tips voor relatief wat onbekendere maar leuke SNES spellen ?
Plok (Briljante platformer. Helaas zonder save-functie, en is vreselijk groot spel.
Pocky & Rocky 2 (Ziet eruit als een japanse rpg, is een simpel schietspelletje. Erg leuk!)
Cybernator (Serieuze platform-shooter van Konami. Speelt traag, veel aandacht voor verdediging ipv aanval)
En als je van action-rpg's houdt:
Illusion of Time (Misschien niet echt onbekend, maar krijgt ook niet de aandacht die het verdient. Echt één van de beste)
Terranigma (Van Enix. De enige rpg die ooit wél in Europa is uitgebracht en niet in de US.
ik heb er 1 liggen. alleen de voeding van de diskette drive is gaar....Wetzel schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:04:
Iemand nog tips voor relatief wat onbekendere maar leuke SNES spellen ? En wie weet er nog tips om aan een Copybox te komen ?
heb m wel eens werkende gekregen met een atx voeding
(Diddy Kong Racing)
[ Voor 27% gewijzigd door Captain N op 07-01-2006 22:39 ]
Mijn foto's op Flickr.
klopt dat?
Ranma 1/2 is de UK versie en die is ook PAL / Europees. Dus daar heb ik geen converter voor nodig.Anoniem: 115248 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:36:
[...]
Ranma 1/2 is toch een JAP cart?Of is die ook hier uitgebracht?
[...]
Lol ik weet sowieso niet waarom die jongen een converter had , had geen enkele amerikaanse of jap spellen. En zijn defecte SNES was na het 1x schoonmaken van de contacten weer helemaal goed
wie weet ga ik mijn Super Wild Card 16 mbit met lpt poort wel verkopen.Anoniem: 115248 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:04:
....
En wie weet er nog tips om aan een Copybox te komen ?
....
Nee.Michael Knight schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:49:
btw, Mortal Kombat 1 voor de SNES; ik begreep ooit dat dat een "rare" cartridge was voor de SNES...
klopt dat?
Mijn foto's op Flickr.
Kj,
De hardware mag wel verkocht worden, zolang er maar geen commercieel verkrijgbare shizzle op staatAnoniem: 119030 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:51:
wie weet ga ik mijn Super Wild Card 16 mbit met lpt poort wel verkopen.maar op marktplaats heb ik er vandaag al een heel aantal gezien , lijkt wel of ze niet meer opletten wat er allemaal geplaatst word , of zijn die dingen opeens toegestaan ??
[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 08-01-2006 00:24 ]
Mijn foto's op Flickr.
Op zowel ebay als marktplaats is het aanbieden van copyboxen niet toegestaan (marktplaats is sinds een bepaalde tijd ook nog eens overgenomen door ebay). Ik vermoed alleen dat het niet altijd even goed wordt opgemerkt.Captain N schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:06:
Op Ebay zijn ze niet toegestaan, op Marktplaats geloof ik wel. Zoniet, dan letten ze er niet zo op, want ik zie er geregeld copy-boxen op staan. Wat wel grappig is, is dat je in een advertentie op Marktplaats het woord "pistool" niet kunt gebruiken. Dat leverde een leuke "HUH?!"-situatie op toen ik een Zapper wilde verkopen
Zelfs op ebay heb ik veilingen af zien lopen van copyboxen btw.
Alleen de Japanse uitgave is in beperkte oplage geproduceerd. Japanners zijn niet warm te krijgen voor MK (en terecht imo). Een kleine oplage dus, maar nog steeds niet echt "rare" omdat het gewoon geen gewild spel is. Amerikaanse/Europese versies zijn ruim voorhanden omdat het in die regio's een populair spel was.Michael Knight schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:49:
btw, Mortal Kombat 1 voor de SNES; ik begreep ooit dat dat een "rare" cartridge was voor de SNES...
klopt dat?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Gewoon in het weekeinde aanbieden met een buy-it-now prijs. In het weekeinde is er minder controleScorpion schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:32:
[...]Op zowel ebay als marktplaats is het aanbieden van copyboxen niet toegestaan (marktplaats is sinds een bepaalde tijd ook nog eens overgenomen door ebay). Ik vermoed alleen dat het niet altijd even goed wordt opgemerkt.
Zelfs op ebay heb ik veilingen af zien lopen van copyboxen btw.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Legend Of The Mystical Ninja!!!!!!!!! (onmisbaar, verplichte kost. Even krankzinnig als geniaal)
[
dat it is idd een erg mooi spel, ben al aan het kijken of ik deze ergens goedkoop op de kop kan tikken
en ik zag idd ook die copyboxen staan maar prijzen vielen een beetje tegen misschien dan toch maar via emulator

meeeeeeeeeeeeeesterlijk spel, ziet er wel een beetje smoezelig uit maar alla hij doet het:) bij usedproducts gevonden:)
oh nog een tip voor als je spelletjes zoekt; op de rommelmarkt in de ijhallen (http://www.ij-hallen.nl/) staat een stand van dat retorgamewinkeltje in amsterdam (ben de naam even kwijt) en ze hebben echt een vette lading games daar liggen voor schappelijke prijzen (5euro meestal geloof ik)!
Meh
Dat is nog lastiger dan het lijkt. Toen ik hem zocht kwam ik heel veel amerikaanse cartridges tegen, maar ik wilde hem gewoon PAL hebben.dat it is idd een erg mooi spel, ben al aan het kijken of ik deze ergens goedkoop op de kop kan tikken
Uiteindelijk van iemand in engeland gekocht, netjes met doosje en boekje. Niet echt goedkoop maar ja, spel is het meer dan waard.
Ik hou van dat spel.dano_nl schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:21:
oeh hier was ik al een tijdje naar op zoek:
[afbeelding]
meeeeeeeeeeeeeesterlijk spel, ziet er wel een beetje smoezelig uit maar alla hij doet het:) bij usedproducts gevonden:)
Maar de 8 normale cups zijn echt dikke pret.
Ik heb alleen de cartridge maar, maar wil hem ook nog eens compleet hebben.
Ik herinner me van vroeger dat de handleiding ook heel grappig was.
*Grappig feitje: DMA, de makers van unirally, heten tegenwoordig Rockstar en zijn wereldberoemd geworden met de GTA-serie.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 09-01-2006 18:08 ]
[...]
Dat is nog lastiger dan het lijkt. Toen ik hem zocht kwam ik heel veel amerikaanse cartridges tegen, maar ik wilde hem gewoon PAL hebben.
Uiteindelijk van iemand in engeland gekocht, netjes met doosje en boekje. Niet echt goedkoop maar ja, spel is het meer dan waard.
[...]
elke portemonnee is natuurlijk anders maar wat vind jij een aanvaardbare prijs voor dit spel ?
Voor de PAL-versie...Wetzel schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:07:
elke portemonnee is natuurlijk anders maar wat vind jij een aanvaardbare prijs voor dit spel ?
5 - 10 euro voor alleen de cartridge
25 - 30 euro voor het spel compleet met doosje/boekje
Volgens mij had ik er zelf iets meer dan 30 euro voor betaald, maar ik was erg ongeduldig.
Ik vermoed dat ze in duitsland de schermteksten wel verduitst zullen hebben, dus pas daar voor op.
[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 11-01-2006 10:01 ]
Mijn foto's op Flickr.
Duitsland is een raar land... kan me RTL+ nog herinneren.Captain N schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:00:
Dat is idd flink irritant. En ik snap er ook het nut niet van. Yoshi's Island bijvoorbeeld is er in een PAL versie met 5 talen oid, waaronder Duits. Maar dan nog wordt er ook een versie gemaakt waarin er alleen maar Duits zit... WAAROM?!
Mijn hemel... Knight Rider, The A-Team, echt alles van A tot Z nagesynchroniseerd

Zijn ze te beroerd om Engels te leren ofzo?
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Haha, dat is inderdaad vreemd! Ik wist dat ze graag alles in hun eigen taal wilden lezen, maar dat ze zelfs geen andere talen op hun cartridge dulden is wel heel vaag...Captain N schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:00:
Dat is idd flink irritant. En ik snap er ook het nut niet van. Yoshi's Island bijvoorbeeld is er in een PAL versie met 5 talen oid, waaronder Duits. Maar dan nog wordt er ook een versie gemaakt waarin er alleen maar Duits zit... WAAROM?!
Maar goed, ik zei het vooral omdat ik tijdens mijn zoektocht naar het spel vooral heel veel duitse exemplaren tegenkwam op ebay. (Misschien is de serie daar iets populairder dan in de rest van Europa?) Die moet je dus echt vermijden.
www.gameover.nl bedoel je zekerdano_nl schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:21:
oh nog een tip voor als je spelletjes zoekt; op de rommelmarkt in de ijhallen (http://www.ij-hallen.nl/) staat een stand van dat retorgamewinkeltje in amsterdam (ben de naam even kwijt) en ze hebben echt een vette lading games daar liggen voor schappelijke prijzen (5euro meestal geloof ik)!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JÃj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb nu: N64+expansion+2controllers packs
4 controllers (1 namaak helaas), wel met goede pookjes
13 games (van leuke multiplayer naar minder):
Mario Kart
Goldeneye 007
Mario Party 2
Super Smash Bros
Mario Tennis
F-Zero X
007 the World is not Enough
Excitebike 64
Top Gear Rally 2
Wave Race
Hybrid Heaven
Body Harvest
Super Mario (duh)
De laatste drie games hebben helaas geen multiplayer, maar de rest is nog echt lachen met vier man. Terwijl sommige games al 10 jaar oud zijn. Had ik nooit verwacht. Singeplay kan mij overigens niet meer boeien. Kortom, retro is fun!
Hij heeft al eens laten zien hoe dat moet. Op een verjaardag (met het nodige bier) is hij toen de eerste vier/vijf levels niet geraakt. Met zijn twee-en gaan we proberen het spel zonder geraakt te worden uit te spelen.
Mijn foto's op Flickr.
Jammer, hoewel niet zo bekend imo toch een van de beste 16 bits spellen.DoDo schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:37:
Heel leuk, ik heb het spel "Rock n Roll Racing" voor de sega megadrive gekocht, krijg ik de error "Only for use with pal and frech secam megadrive systems", ook al speel ik hem op een PAL-G systeem. Dus die ga ik weer leuk verkopen
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Fighter Stick SN in doos , is gesealed maar ik denk niet origineel dus ga hem open maken.
Asterix , helaas alleen Cart
Super Soccer , helaas alleen Cart.
Maar de laatste 2 kostten maar 5,- bij mekaar dus koopje.
Verder heb ik eens mijn collectie grondig nagekeken , en 5 dubbele ontdekt. Ook een aantal handleidingen heb ik dubbel. Dus de verkoop in.
Meh
http://darkwatcher.psxfanatics.com/console/
Ik vond het vermelden ervan wel waard aangezien op de site een erg mooie lijst van vrijwel alle consoles te vinden die vanaf de de jaren 70 to nu zijn uitgekomen.
Misschien handig om die link in de startpost te adden
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
hahah leuke site! vet veel informatie:Rakkerzero schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:10:
Ik kwam net de volgende site tegen:
http://darkwatcher.psxfanatics.com/console/
Ik vond het vermelden ervan wel waard aangezien op de site een erg mooie lijst van vrijwel alle consoles te vinden die vanaf de de jaren 70 to nu zijn uitgekomen.
Misschien handig om die link in de startpost te adden
FACT: Nintendo seemed to get a lot of trouble calls with their NES because gamers had a bad habit of setting drinks on top of it. When they designed the SuperNES, they added rounded edges and raised areas so that you could not set a drink on it. This apparently reduced the amount of troubles called in the United States.
Meh

Op dit Amerkaans model zie ik anders op zijn minst nog 2 plaatsen om wat bier op te zetten.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Anoniem: 146368
De gamecube heeft trouwens ook een prettige bierplaatsingslocatie....
Mijn foto's op Flickr.

Franse post heeft een leuk velletje zegels uitgebracht ...
whoeeeeeeeeeeeeei dit issem:P

voor een tientje, niet slecht al zeg ik het zelf.
Ik heb nu ook mario/duckhunt en mario 3 bijna gekocht (marktplaats ruled
[ Voor 39% gewijzigd door dano_nl op 26-01-2006 22:01 ]
Meh
k kreeg verzendkosten door van 12 euro voor een pakketje.
En voor een andere 14 euro per kilo (aardig wat spul dat weleens 2 kilo kon worden).
Is er geen goedkoper alternatief want dit is wel erg duur.
Anoniem: 59707
prijzen kloppen wel... (ongeveer) http://www.tpgpost.nl/voo...nationaal_pakket_plus.jspAnoniem: 119030 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 09:51:
Iemand ervaring met het kopen in België ??
k kreeg verzendkosten door van 12 euro voor een pakketje.
En voor een andere 14 euro per kilo (aardig wat spul dat weleens 2 kilo kon worden).
Is er geen goedkoper alternatief want dit is wel erg duur.
Het lijkt mij dan slimmer, als je iets koopt, schaf het dan aan met "veel" tegelijk
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ik zei dus : KOPEN in België = verzenden vanuit België naar Nederland.
Trouwens heb een Alternatief gevonden , eens kijken of ze ermee akkoord gaan.
Die eerste zou dan ipv 12 Euro , 4 Euro gaan kosten (wat losse onderdelen zoals pads en kabels)
Die tweede zou dan ipv 28 Euro (2 Kg pakket) , 10 Euro gaan kosten (hele collectie aan games , pads , consoles).
Hier de link :
http://members.lycos.nl/schubert50/nl.html
Met zo'n reactie had je inderdaad beter niks kunnen neerzetten. Ik denk niet dat er veel mensen staan te trappelen om je nog te helpen als je mensen die per ongeluk je verkeerde maar goed bedoelde hulp aanbieden afkakkert op zo'n manier.Anoniem: 119030 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:01:
Kan net zo goed niks neerzetten.
Ik zei dus : KOPEN in België = verzenden vanuit België naar Nederland.

Anyways, de postbode kwam vandaag aan de deur vanuit het land van de reizende zon en bracht wat mooie N64 goodies mee. (clickable:)

[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 28-01-2006 15:56 ]
Mijn foto's op Flickr.
* Schweino is stikjaloers
Maar ach , heb de objekten toch maar niet gekocht , uiteindelijk werd 1) 12 Euro en 2) zelfs 75 Euro !! (SNES + SCOPE + ZOOI All boxed)
Dan maar weer ff me Nintendo's schoonmaken en me Fighterstick gebruiken
Ja, ik ben er ook erg blij mee. Heb er nu 4 in totaalSchweino schreef op zondag 29 januari 2006 @ 02:05:
Ohhhhhhhhhh man..... 3 Mini Hori's....... Waar heb je die nu weer vandaan?
* Schweino is stikjaloers
Mijn foto's op Flickr.
- StreetFighter II
- StarWing
- PilotWings
- Super Mario World
- Mario AllStars
- Super Metroid
- Zelda (incl boekje, map en doosje!)
En dat allemaal voor 60E

Ding op marktplaats gekocht als bundel voor E 50,- en ding werkt nog als een trein.
Nu nog even wat spellen voor de mega cd gaan verzamelen
Vroegah stond ik ook altijd verlekkerd naar de mega cd te kijken, maar wat voegt dit nu eigenlijk toe? Muziek afspelen? Grotere games? een mega cd heb ik helaas nooit in mijn bezit gehad.sjek schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:40:
Sinds 2 weekjes weer een sega megadrive 1 in huis me mega cd II uitbreiding. Altijd al die mega cd willen hebben, maar vroeger was ie me echt ff te duur.
[afbeelding]
Ding op marktplaats gekocht als bundel voor E 50,- en ding werkt nog als een trein.
Nu nog even wat spellen voor de mega cd gaan verzamelen
Ben er achter gekomen dat mn originele Sonic2 cartridge stuk is
Balen van je Sonic 2 cart, misschien es open maken?
Grotere games, iets betere graphics en beter geluid. Er zijn idd ook wat titels op uitgekomen met full motion video waardoor je games interactief werden. Je kan nu opeens ook games gaan saven en zo zijn er ook wat hippe pc titels op uitgekomen zoals: Secret of monkey island, Syndicate, Star wars rebel Assault etc.M-ThijZ schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:47:
[...]
Vroegah stond ik ook altijd verlekkerd naar de mega cd te kijken, maar wat voegt dit nu eigenlijk toe? Muziek afspelen? Grotere games? een mega cd heb ik helaas nooit in mijn bezit gehad.
Ben er achter gekomen dat mn originele Sonic2 cartridge stuk is, daar baal ik echt van.
Wel behoorlijk balen van je Sonic 2 catridge, dat spel is echt één van de beste platform games ooit imo
Stel dat SEGA eerder uit de consoles was gestapt ten tijde van de MegaDrive (`90) en sonic games was gaan maken voor de SNES...graphics hadden wat beter gekund, maar de snelheid van de Sonic games, zou die haalbaar zijn op de SNES?

Dat was het punt waar ik op doelde!TdV schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:08:
Volgens mij waren spellen zoals sonic niet echt mogelijk op de snes vanwege de hogere kloksnelheid van megadrive. De snes had weer een veel groter geheugen en groter kleurepalet waardoor spellen op de snes er beter uitzagen. Ik heb daar pas nog een technisch stuk over gelezen maar ik ben het ff kwijt.
Sega adverteerde destijds ook met de hoge snelheid van Sonic..
Games als Donkey Kong Country waren echt supermooie platformers, maar de snelheid lag heeel laag. Misschien was sonic-snelheid mogelijk geweest met een uitbreidingsschip op de cart als super FX#..
[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 30-01-2006 18:32 ]
Dat denk ik niet, de megadrive was op een paar punten superieur aan de snes zoals bij de hoeveelheid sprites die het kon weergeven en de kloksnelheid van de console. De snes had echter meer kleuren en kon iets meer detail weergeven. Sonic was juist gemaakt om te laten zien wat de megadrive kon doen en de functies werden compleet gebruikt.Michael Knight schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:31:
[...]
Dat was het punt waar ik op doelde!
Sega adverteerde destijds ook met de hoge snelheid van Sonic..
Games als Donkey Kong Country waren echt supermooie platformers, maar de snelheid lag heeel laag. Misschien was sonic-snelheid mogelijk geweest met een uitbreidingsschip op de cart als super FX#..
Achteraf blijkt het verschil erg mee te vallen tussen de twee en is er nooit echt een game geweest wat op de andere console niet te draaien was buiten sonic en donkey kong om. Megadrive was soepeler en de snes had meer kleuren. Dat de snes technisch beter was is ook vrij logisch gezien die bijna een jaar later op de martk kwam.
Weet niet hoe het met de sprites van dit spel staat maar hij was wel retesnel
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
* California Games
* Mrs. Pac-Man
* Road Blasters
* Paperboy
Nog een leuk bedragje bedenken, hij had er niet zoveel haast bij, ding lag maar stof te verzamelen onder het bed. Het is wel de eerste uitgave, dus de brede versie. Nu nog ergens wat leuke spelletjes zien te vinden
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JÃj bent die kwaliteitsposter!
Over de snes vs megadrive:
http://en.wikipedia.org/w...#Technical_specifications
http://en.wikipedia.org/wiki/Mega_Drive#CPUThe CPU, as a whole, employs a variable-speed system bus, with bus access times determined by the memory location accessed. The possible clock speeds were 1.79, 2.68 and 3.58 MHz. But for most purposes the bus runs at 2.68 MHz and drops to 1.79 MHz when accessing certain PPU registers. It works at approximately 1.5 MIPS (using strictly 16-bit instructions) and has a theoretical peak of 1.79 million 16-bit adds per second.
De Megadrive had inderdaad een hogere kloksnelheid, maar zijn de processoren wel te vergelijken met elkaar?Main processor: 16-bit Motorola 68000 (or equivalent)
* Runs at 7.61 MHz in PAL consoles, 7.67 MHz in NTSC consoles.
Secondary processor: 8-bit Zilog Z80 (or equivalent)
* Runs at 3.55 MHz in PAL consoles, 3.58 MHz in NTSC consoles
* Used as main CPU in Master System compatibility mode.
[ Voor 88% gewijzigd door Schweino op 30-01-2006 23:56 ]
Ha, dat spel heb ik ook.Schweino schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:29:
ja, waarom niet? De snes was krachtiger dan de megadrive. Er is ook een sonic clone op de snes overigens, Twinbee Rainbow Bell Adventures.
(overigens vind ik de reguliere Twinbee spellen VEEL leuker om te spelen. Pop 'n Twinbee op de SNES...
Even een tip, voorzichtig met je adapter ingang. Die willen met het gewicht van het snoer nog wel eens los komen van het moederbordTroonStaal schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:27:
Jeej! Heb de Atari Lynx van de buurjongen gekregen ("kijk maar wat je ervoor wil geven") met adapter en 4 spelletjes:
* California Games
* Mrs. Pac-Man
* Road Blasters
* Paperboy
Nog een leuk bedragje bedenken, hij had er niet zoveel haast bij, ding lag maar stof te verzamelen onder het bed. Het is wel de eerste uitgave, dus de brede versie. Nu nog ergens wat leuke spelletjes zien te vinden
Ik heb uiteindelijk draadjes aan de batterij contactpunten gehangen om nog stroom te krijgen maar ik baal er nogal van dat de plug niet goed meer werkt.
Edit: Wat betreft snes vs mega drive, sonic 3d is een van de laatste spellen voor de mega drive geweest en eentje die bewees dat de mega drive veel meer kon dan in eerste instantie gedacht werd...
Heeft iemand hier trouwens een Nomad? *trots*
[ Voor 15% gewijzigd door walterg op 31-01-2006 00:05 ]
Neo Geo heeft daar ook nog mee geadverteerd, op elk spel stond het aantal meg wat het spel gebruikte. Zo Jammer dat de Ng aan een vroege dood is gestorven[b]Schweino schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:48
De Megadrive had inderdaad een hogere kloksnelheid, maar zijn de processoren wel te vergelijken met elkaar?
Je bedoelt de AC-in op de Lynx neem ik aan? Die is idd een beetje gammel. De adapter is ook niet helemaal je van het, maar het werkt gelukkig nog wel.walterg schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:02:
[...]
Even een tip, voorzichtig met je adapter ingang. Die willen met het gewicht van het snoer nog wel eens los komen van het moederbord
Ik heb uiteindelijk draadjes aan de batterij contactpunten gehangen om nog stroom te krijgen maar ik baal er nogal van dat de plug niet goed meer werkt.
Dat was de super FX chip. Die was bedoeld voor 3D simulaties zoals in Starfox bijvoorbeeld. Deze chip zat apart op de carts gebakken.Glorix Jim schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:17:
Was het ook niet zo dat de SNES die mode7(??) capaciteit had zodat je een 3d wereld kon nabootsen zoals in PilotWings en MarioKart?
Pilotwings en Mario Kart maken gebruik van de DSP1 chip, deze was bedoeld om de mode 7 rotatie en scaling effecten nog wat mooier te maken. De DSP chip zat overigens ook apart op de carts gebakken.
Mode 7 ondersteuning zelf zat al ingebakken in de Super Nintendo, een goed voorbeeld van een spel dat Mode 7 (zonder extra DSP ondersteuning) benut is F-Zero
Met het aantal MEGs wordt de grootte van het spel in Megabits bedoeld, niet de kloksnelheid van de processor.Hom3r schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:22:
Neo Geo heeft daar ook nog mee geadverteerd, op elk spel stond het aantal meg wat het spel gebruikte.
Super dat je het spel hebt, is namelijk erg zeldzaam (vooral de Pal versie) en gaat op Ebay nogal eens weg voor hoge prijzen. Ik heb de SFC versie overigens.Anoniem: 115248 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:52:
Ha, dat spel heb ik ook.Ik heb er nooit echt over nagedacht als een Sonic kloon. Het gaat bij vlagen wel erg snel, maar zal Konami echt geprobeerd hebben Sonic na te maken? Ik zie toch meer verschillen dan overeenkomsten.
Toen ik het voor het eerst speelde deed het me meteen aan sonic denken. Het "rennen" over een baan, onderweg bellen (ipv munten) verzamelen. Als je een vijand raakte dan verloor je (net als in Sonic) eerst al je items die je had verzameld voordat je zelf kwetsbaar werd. Zo waren er nog wat meer overeenkomsten kan ik me herinneren. Ik vond het iig een mooi Sonic alternatief op de Snes, maar misschien heb je gelijk en zijn er meer verschillen dan overeenkomsten
[ Voor 57% gewijzigd door Schweino op 31-01-2006 11:25 ]
Klopt, maar als je sonic 3d ziet komt de md ook een heel eind, het is alleen zelden tot nooit gebruikt.Glorix Jim schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:17:
Was het ook niet zo dat de SNES die mode7(??) capaciteit had zodat je een 3d wereld kon nabootsen zoals in PilotWings en MarioKart?
edit: oops, inderdaad, mode 7 was het prominents bij f-zero
[ Voor 9% gewijzigd door walterg op 31-01-2006 13:40 ]
De Neo Geo is vijftien jaar later nog steeds alive and (sort of) kicking. Er komen volgens mij nog steeds spellen voor uit (wat voornamelijk komt door het feit dat er nog speelhallen vol neo geo's bestaan)Hom3r schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:22:
[...]
Neo Geo heeft daar ook nog mee geadverteerd, op elk spel stond het aantal meg wat het spel gebruikte. Zo Jammer dat de Ng aan een vroege dood is gestorven
Die bedoel ik inderdaad. Ik heb mijn lynx een jaar of tien geleden tweedehands gekocht en de ac ingang was toen al rotTroonStaal schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:54:
[...]
Je bedoelt de AC-in op de Lynx neem ik aan? Die is idd een beetje gammel. De adapter is ook niet helemaal je van het, maar het werkt gelukkig nog wel.
Sonic 3D was toch een isometrisch "3D"-spel? Het spel is dus volledig 2D, alleen zie je alles schuin van bovenaf. Er zijn op de SNES en zelfs de NES spellen uitgebracht die deze techniek gebruiken, zoals bijvoorbeeld Shadowrun(SNES) en Solstice(NES). Dit is compleet iets anders en veel minder ingewikkeld dan Mode 7. Bij Mode 7 wordt er een pseudo-3D effect gecreëerd door middel van scaling en rotation toe te passen op 2D sprites en een 2D-bitmap die als wereld dient.walterg schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:35:
[...]
Klopt, maar als je sonic 3d ziet komt de md ook een heel eind, het is alleen zelden tot nooit gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 31-01-2006 14:00 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik doelde vooral op het splash screen geval met een 3d achtige sonic en het bonus game op de brug. Ik geef toe, zeker als je het nu ziet is het niet erg indrukwekkend maar ik was toch wel trots op mijn nomadje dat ie dat nog aankonMetroidPrime schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:47:
[...]
Sonic 3D was toch een isometrisch "3D"-spel? Het spel is dus volledig 2D, alleen zie je alles schuin van bovenaf. Er zijn op de SNES en zelfs de NES spellen uitgebracht die deze techniek gebruiken, zoals bijvoorbeeld Shadowrun(SNES) en Solstice(NES). Dit is compleet iets anders en veel minder ingewikkeld dan Mode 7. Bij Mode 7 wordt er een pseudo-3D effect gecreëerd door middel van scaling en rotation toe te passen op 2D sprites en een 2D-bitmap die als wereld dient.
Dit topic is gesloten.