Goeie oude (retro) consoles deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 16.905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ari3 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:35:
Zelfbouw van een flashcart is nogal een klus... Ik heb nog wel een Super Magic Drive voor je te koop... Is geen flash, maar gewoon DRAM en wordt aangesloten op de parallele poort van de PC voor het overzenden. Ook heeft hij SRAM voor de savegames.
[afbeelding]
nogal een klus? als ik de link mag geloven die ik heb gevonden bouw je al een flashbare cart voor minder dan 20 euro, en de hoeveelheid componenten is echt vreselijk laag.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

En wil je die link misschien met ons delen :P

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Copycat schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:08:
En wil je die link misschien met ons delen :P
kijk heel even terug, daar staat een link in een post van mij naar een ander topic van mij waarin die link staat bovenaan een lijst met Megadrive mods ;)

edit:
en ik heb een stapel Sonic 2 en Sonic 3 Midi's :P whee! retro!
nu nog een mobieltje met polyfone ringtones ritselen en infrarood ;) dan kan ik het er in proppen als ringtone :P

edit2:
toch maar ff lief zijn en de link ook hier dumpen:
http://www.raphnet.net/el..._cart/genesis_cart_en.php

[ Voor 37% gewijzigd door McKaamos op 07-11-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hoe kom ik achter de waarde van m'n oude GameBoy spellen? En van m'n Super GameBoy?

Zijn bijv. Super Mario Land 2, Double Dragon 3 en Kirby nog wat waard, en de normale minder bekende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Het is maar wat een gek er voor over heeft. Dus zoek even op Marktplaats en Ebay en je hebt je antwoord.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, dat heb ik gedaan, maar er staat niet zo gek veel. Maar wat is een leuk gemiddelde zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Nou, helaas niet echt veel ben ik bang... Gemiddeld iets van vijf tot tien euri? Voor de Super Gameboy wel wat meer...

@Firewurx:
Dat is een _vette_ site! Die kerel heeft aardig wat gave dingen in elkaar gedraaid!

[ Voor 30% gewijzigd door Liegebeest op 15-11-2005 22:01 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 15:20

AntiPasta

d1 m0z4rella

haha, gaaf dat dit topic nog leeft. Zelf heb ik, als arme student, niet bijster veel gekocht de laatste tijd, maar ik heb wel dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~antipasta/decadence.jpg

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Jeej! Eindelijk is het dan zover! Ik heb A Link to the Past uitgespeeld op de SNES :) Was er meerdere malen aan begonnen, maar er kwam altijd iets tussen. En na een maand of nog langer zo'n spel weer oppikken gaat nooit zo geweldig. Dit keer maar even een weekend er flink voor gaan zitten, en met succes! :)

Nu verder met Link's Awakening :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 16:00

Robin F.

5 micron is huge

Dat heb ik nou ook altijd, dan ben ik een week hard bezig met een spel, daarna heb ik een keer geen tijd en vervolgens blijft het maanden liggen. Als je het dan weer oppakt ben je de helft alweer vergeten en kun je net zo goed weer opnieuw beginnen :X

Vandaag weer een pakketje uit Japan :*)

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/populousetc.jpg

Linksboven Populous voor de SNES, ook al zo'n spel dat ik (groot fan van Civ en TT) al tijden wil gaan spelen, maar waar ik telkens niet aan toe kom...

Daarnaast Kamaitachi no Yoru ("Nacht van de vampieren") voor de SNES. Ik had echt niet verwacht dat er ooit een text-adventure op de SNES was verschenen, maar hier heb ik er dan toch één.... Hoezo een 16-bits machine met uitgebreide grafische mogelijkheden 8)7

Linksonder Tetsudou Ou (vrij vertaald "Railroad Tycoon") voor de NES. Een bizar bordspel waarbij je een spoorwegnet moet aanleggen in Europa B)

Rechtsonder Momotarou Matsuri ("Momotaro's festival"), een RPG voor de GBA. Eigenlijk offtopic, maar ik heb laatst namelijk een GBA SP gewonnen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Robin F. op 22-11-2005 19:42 ]

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Populous heb ik veel gespeeld op de Amiga. Leuk spel, vooral als je aardbevingen en ander natuur geweld loslaat op je tegenstander. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Blaatschaap11 schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:55:
Ik heb een Nes waarbij Mario 2 included was. Maar Mario 2 is inderdaad geen echte mario game. Als je alle mario spellen op een rijtje zet dan past 2 er duidelijk niet tussen. Wel een spel dat de moeite waard is overigens. Zelf vind ik the lost levels echt pittig.
Dat klopt. Mario 2 is ook oorspronkelijk niet bedoeld als mario spel. De lost levels is de eigenlijke mario 2 die in japan ook als zodanig is uitgekomen. De mario 2 die we hier hadden is oorspronkelijk een ander spel, maar met mario graphics erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Robin F. schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:31:

Daarnaast Kamaitachi no Yoru ("Nacht van de vampieren") voor de SNES. Ik had echt niet verwacht dat er ooit een text-adventure op de SNES was verschenen, maar hier heb ik er dan toch één.... Hoezo een 16-bits machine met uitgebreide grafische mogelijkheden 8)7
Als je nog meer Japanse tekst adventures zoekt, is denk ik Radical Dreamers ook een aanrader. Dat is er eentje van Squaresoft en het onofficiele vervolg van Chrono Trigger. (Dat laatste heb ik alleen gelezen.)
jvo schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:15:
[...]

Dat klopt. Mario 2 is ook oorspronkelijk niet bedoeld als mario spel. De lost levels is de eigenlijke mario 2 die in japan ook als zodanig is uitgekomen. De mario 2 die we hier hadden is oorspronkelijk een ander spel, maar met mario graphics erin.
Doki Doki Panic als ik me niet vergis. Dat is de oorspronkelijke Mario 2. Daarom werd het in Japan weer uitgebracht als Mario USA.

[ Voor 31% gewijzigd door GZ op 23-11-2005 09:45 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik zag dat iemand een aantal posts geleden een gameboy camera had gekocht ik heb zelf ook ooit een gameboy camera + printer gekocht maar eigenlijk nooit echt gebruik. Ik wil hem eventueel wel verkopen als iemand geinterreerd is alles is nog compleet met doos en boekjes. en natuurlijk papier :P

Doe maar een bod als je geinterresseerd bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

GZ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:42:
Als je nog meer Japanse tekst adventures zoekt, is denk ik Radical Dreamers ook een aanrader. Dat is er eentje van Squaresoft en het onofficiele vervolg van Chrono Trigger. (Dat laatste heb ik alleen gelezen.)
Ik wens je succes hem te vinden. Radical Dreamers is alleen uitgekomen voor de Satellaview, en is ook in Japan behoorlijk zeldzaam. Ik heb hem een keer op Ebay voor 1500 euro weg zien gaan en ik heb hem 1x in Japan zien liggen voor een euro of 800.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148968

Hey mensen,
ik heb vandaag een snes gekocht met een aantal games omdat ik gewoon weer eens zin had in het old school gamen ik heb ook de nes en alle sega's tot de dreamcast dus.

Nou ik zoek ik aantal (Nederlandse) Webshops omdat ik laatst ben opgelicht via Marktplaats voor 200 euro.

Ik heb er zelf een aantal gevonden en er staat wel wat leuks tussen maar ik denk dat er wel veel meer zijn dus als iemand me kan helpen... graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:15

Vrijdag

De Zwarte

ricost schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:36:
Iemand enig idee in welke winkel je nog Lynx spellen kunt kopen ?
In Amsterdam zit een winkeltje vlakbij Boudisque (Haringpakkerssteeg) naast een chinees/japans import zaakje. Daar verkopen ze heel veel retro spellen, consoles en noem maar op. Daar hebben ze dacht ik ook Lynx spellen.
Je kan het vlakbij het CS vinden. Stoplichten over, rechts van het hotel het steegje naast een souvenirshop in en je bent er.

Helaas waren ze de laatste keer dat ik er was dicht, geen idee waarom. De naam weet ik ook niet meer en ik kom niet zo heel vaak meer in A'dam. Re-play ofzo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157807

AntiPasta schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:40:
haha, gaaf dat dit topic nog leeft. Zelf heb ik, als arme student, niet bijster veel gekocht de laatste tijd, maar ik heb wel dit:

[afbeelding]
haha Dreamcast.. het enige wat ik dan denk is Shenmue..!!

Perfect spel was dat...goede verhaal lijn ook.. echt alles was super in die game vond ik..

alleen toen zeiden ze dat het 3de deel op de XboX zou komen..

Xbox wou ik toch al niet gaan kopen dus dat ging niet door..

maarja wat blijkt het hele 3de deel is nooit gekomen en heb er ook nooit meer iets over gehoord..

en verhaal is nog niet eens afgelopen en ze stoppen er al mee.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
Hallo,

ik heb laatst een snes gekocht, nu wil het wleeens
voorkomen dat sommige spellen ineens gewist zijn.
Ligt dit aan de console of de spellen? Iemand ervaring
met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Denk dat de batterijen in de games aan het eind van hun latijn zijn.

//edit: post hem hier ook nog een keer: 19 minuten lange Zelda 3 Remix. Hij is lekker :Y)

[ Voor 79% gewijzigd door Dyxtra op 07-12-2005 18:51 ]

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik vermoed dat het het batterijtje in de cartridge is. Heb zlef een keer een lekkende batterij gehad. Binnen een paar weken mijn hele leesplaat van mijn gameboy pocket weggevroten( kidicarus om prezierer te zijn wel een heel gaaf retro spel)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maar ik ontdek dit topic sinds een paar dagen. en ik vind dit echt waar een van de gaafste topics. Ik heb als klein kindje van 6a7 altijd al een snes gewild. Al mijn vriendjes hadden er een en later ook de 64. ik heb nu eindelijk een snes en ik ben alle verloren tijd aan het inhalen. Ik moet nog goedkoop aan final fantasy komen heeft iemand een suggestie. ( ik weet dat het een collectors item is geworden en dat je hem bij bijv nedgame voor ongeveer 100 euro kan kopen maar dat wil ikke niet)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89618

Topicstarter
superpolm schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:41:
Hallo,

ik heb laatst een snes gekocht, nu wil het wleeens
voorkomen dat sommige spellen ineens gewist zijn.
Ligt dit aan de console of de spellen? Iemand ervaring
met dit probleem?
Het ligt inderdaad aan de batterij, als je het wil repareren zul je een speciale schroevendraaier moeten bestellen en de batterijen zijn ook niet standaard. link: http://store.gameasylum.us/niensynessus.html
touchdomex schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:49:
Ik moet nog goedkoop aan final fantasy komen heeft iemand een suggestie. ( ik weet dat het een collectors item is geworden en dat je hem bij bijv nedgame voor ongeveer 100 euro kan kopen maar dat wil ikke niet)
E-bay en Marktplaats goed in de gaten houden, en eens wat rommelmarkten afgaan. Als je geluk hebt kom je iemand tegen die gewoon snel "van die stapel oude games af wil" en niets weet over de waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
D³ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:46:
Denk dat de batterijen in de games aan het eind van hun latijn zijn.

//edit: post hem hier ook nog een keer: 19 minuten lange Zelda 3 Remix. Hij is lekker :Y)
Dat zou best eens kunnen, nog niet eens aan ged8.
Jammer dat snes spellen bijna niet meer nieuw te
krijgen zijn.
Anoniem: 89618 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:00:
[...]
Het ligt inderdaad aan de batterij, als je het wil repareren zul je een speciale schroevendraaier moeten bestellen en de batterijen zijn ook niet standaard. link: http://store.gameasylum.us/niensynessus.html
Heb je dit zelf weleens geprobeerd met die batt.?
Denk dat ik er een paar ga bestellen.

Edit: 25 dollar verzendkosten, beetje veel voor mij

[ Voor 37% gewijzigd door superpolm op 07-12-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119030

Zo eej , ff weer bijgelezen op het topic , mooie aanwinsten allemaal.

Helass zit ik even in een grote financiele dip, dus voor mij niks nieuws, laatste was Yoshi's Safari voor me SNES / Scope. Helaas zonder doos maar wel met boekje.

Dat was spelletje 84 voor me SNES :D

Daarnaast heb ik nog een Scope , Mario Paint 2x (classic en normaal kompleet) en een Super Gameboy.

Tja je verzamelt iets of niet heh.

PS : Zo'n schroevedraaien kan je zelf maken , gewoon kleine platte schroevendraaier vinden en het midden stukje eruit vijlen zodat je een soort van U krijgt. (gaat best wat tijd in zitten om et goed te krijgen) maar het moet lukken. De afstand voor cartridges is geloof ik 2,3 mm maar pin me er niet op vast.

Oplichting is helaas een steeds groter wordend euvel op marktplaats , maar als je al een bedrag van 200 euro , vind ik veel , erg veel , op iemands rekening stort , wil ik die persoon echt wel gezien / gesproken / weten te wonen hebben.... Tenzij het om een bedrijf gaat met goede recenties...
^^^ MIJN MENING ^^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Michael Knight gaat straks ff een willekeurige oude Nintendo aansluiten en gamen....ahhhh heerlijk!

Mbt het vervangen van batterijen: Dat zijn standaard (horloge)batterijtjes, die je bij elke fatsoenlijke zaak kunt kopen. Wil je long-lasting hebben; kijk dan ff bij de opticien, die hebben ze gewoon liggen.
Prijs is zo`n 2 tot 5 euro, afhankelijk van waar je `m koopt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Michael Knight schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:51:
Michael Knight gaat straks ff een willekeurige oude Nintendo aansluiten en gamen....ahhhh heerlijk!

Mbt het vervangen van batterijen: Dat zijn standaard (horloge)batterijtjes, die je bij elke fatsoenlijke zaak kunt kopen. Wil je long-lasting hebben; kijk dan ff bij de opticien, die hebben ze gewoon liggen.
Prijs is zo`n 2 tot 5 euro, afhankelijk van waar je `m koopt.
Is dat zo? Dat is gewoon een vaste maat dus?
Ga eens bij de opticien langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Yup, CR2032
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/store1.yimg.com/I/videogamesdepo_1875_5023409.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Michael Knight op 12-12-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Anoniem: 89618 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:10:
[...]

_/-\o_ Wow die is in goede staat, en zelfs nog het boekje en de doos erbij. Ga je nu ook nog op zoek naar een gameboyprinter? Die zijn geloof ik écht moeilijk te vinden.
Lol, die heb ik een half jaar geleden verkocht.. leuk ding alleen ik dee er nix meer mee... DC was best cool en heb er een paar keer op gespeeld alleen had weinig potentie om uit te groeien tot een succes en dat is wel gebleken, hoewel de graphics mooier waren dan de PS1 etc. Jammer hoor!

[ Voor 4% gewijzigd door iro op 12-12-2005 00:53 ]

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89618

Topicstarter
Ok. En heb jij zo'n batterij ook in een cassette gestopt, en zo ja hoe lang ging die dan mee?
superpolm schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:23:
Heb je dit zelf weleens geprobeerd met die batt.?
Nee, ik heb een cassette die een nieuwe batterij nodig heeft maar ik heb nog niks ermee gedaan.

Nogmaals, vergeet niet dat je een speciale schroevendraaier nodig. En er zijn 2 schroevendraaiers :+ Een voor een aantal nintendo consoles, de ander voor cartridges. Op Lik-sang.com heet die:
GameBit 3.8mm - N64â„¢, SNES or NES Cartridge opening tool Hij kost daar 15 dollar, best duur voor een schroevendraaier, waarschijnlijk kun je hem ergens goedkoper kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 89618 schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:50:
[...]
Ok. En heb jij zo'n batterij ook in een cassette gestopt, en zo ja hoe lang ging die dan mee?
Jah, enkele jaren terug bij mijn Zelda 1 en 2... werken tot op heden perfect.. Reken gerust op een levensduur van 8-10 jaar :)

Edit: ff gecheckt... in `99 heb ik ze vervangen en ze werken nog steeds..

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 12-12-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro

iro

Hoe duur is tegenwoordig een NES of SNES?

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Wat de gek er voor geeft zou ik zeggen, struin eens ebay en marktplaats af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retaliator
  • Laatst online: 01-06 21:05
Atari Lynx _/-\o_

Ik heb der vroeger één gehad. Helaas ben ik zo dom geweest om hem te verkopen.

Als ik er weer ééntje tegenkom zit het er dik in dat ik er toch weer één aanschaf.

Maar dan wil ik natuurlijk wel het spel Rampage erbij. Die had ik er eerder ook bij en ik vind het nog steeds één van de leukere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

IronGiant schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:32:
Hoe duur is tegenwoordig een NES of SNES?
In goede staat met twee controllers (dus geen geel klepje bij de NES of half gele SNES) :
* Nes €10-15
* Snes €20-25

Dat zijn goede prijzen..soms heb je mensen die er een voor 5 euro verkopen of "koop de games, nes krijg je erbij-actie" er iets leuks van maken. Hierbij zie je vaak dat controllers half lam zijn of een geel klepje op je console...verzin de rest maar :)

Als je op school zit is een goede ook welles: "wie van jullie (of broer of zus) had vroeger zo`n NES", vervolgens krijg je te horen dat zo`n ding op zolder staat en kun je een leuk prijsje maken...

[ Voor 23% gewijzigd door Michael Knight op 13-12-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro

iro

Michael Knight schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:42:
[...]

In goede staat met twee controllers (dus geen geel klepje bij de NES of half gele SNES) :
* Nes €10-15
* Snes €20-25

Dat zijn goede prijzen..soms heb je mensen die er een voor 5 euro verkopen of "koop de games, nes krijg je erbij-actie" er iets leuks van maken. Hierbij zie je vaak dat controllers half lam zijn of een geel klepje op je console...verzin de rest maar :)
Eigenlijk heb ik er een klein beetje spijt van dat ik ze allebij vroeger heb verkocht.. 8)7 zal even kijken waar ik 1 van de consoles nog kan bemachtigen.

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

IronGiant schreef op maandag 12 december 2005 @ 00:48:
[...]

DC was best cool en heb er een paar keer op gespeeld alleen had weinig potentie om uit te groeien tot een succes en dat is wel gebleken
Met de DC als apparaat was niet mis hoor. Je noemt de PS1, maar de DC is natuurlijk van een generatie verder en dien je te vergelijken met de PS2 en Xbox. En die strijd kon dit ding zeker aan. Potentieel zat er zeker wel is. Alleen de fabrikant had een niet te beste reputatie. De nasleep van het Saturn-debakel heeft de DC het succes gekost. Dit terwijl men van alle Saturn-nadelen, wel degelijk geleerd hadden. In de VS verkocht ie iig prima, maar over derest van de wereld, was men al bij voorbaat voor de PS2 gegaan. Ook al versloeg de DC de PS2 op de spellen die op beide systemen uitkwamen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Afbeeldingslocatie: http://www.amiga-hardware.com/download_photos/cd32_3_big.jpg

Helaas een vroege dood gestorven, net als de amiga in zijn geheel :(

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Ik heb even een vraagje over Super Mario Kart.
Ik kwam laatst dit filmpje tegen:

http://perso.wanadoo.fr/z...vids/TT/zoddmc1_10057.mpg
(VET!)

Hier racet iemand met Bowser door het zand heen, maar
t lijkt net alsof hij geen vaart minderd. Ben ik nou een noob
die na 14 jaar dit spel gespeeld te hebben er nog niet 8er
ben gekomen hoe dit moet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

superpolm schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:11:
Hier racet iemand met Bowser door het zand heen, maar
t lijkt net alsof hij geen vaart minderd. Ben ik nou een noob
die na 14 jaar dit spel gespeeld te hebben er nog niet 8er
ben gekomen hoe dit moet :S
Hm, dat is inderdaad vreemd. Als je goed kijkt zie je dat hij wel door het zand heen slipt en niet gewoon recht vooruit rijdt. Maar dan nog... zo strak en zonder snelheidverlies krijg ik niet voor elkaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

Slasher schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:58:
[afbeelding]

Helaas een vroege dood gestorven, net als de amiga in zijn geheel :(
Vond het niet een heel spectaculaire bak, heb 2x CDTV gehad, en ik denk één van de meest complete sets van Nederland als het om de CD32 gaat. De mijne had ook nog een SX-1. Geheel draaide OS3.5. Laserjet 1100 eraan en blazen maar ;) (drivers zaten standaard ingebakken):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rkeijz/cd32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rkeijz/cd32doos.jpg

Floppydrive die eraan zat was een getweakte Dell-laptop-drive. Die werden standaard omgebouwd door een bedrijfje in USA, kon dan gewoon HD-diskettes volledig benutten.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:30

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 115248 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:43:
[...]

Hm, dat is inderdaad vreemd. Als je goed kijkt zie je dat hij wel door het zand heen slipt en niet gewoon recht vooruit rijdt. Maar dan nog... zo strak en zonder snelheidverlies krijg ik niet voor elkaar. :p
Ik herinner me vaag dat ik daar in zowel SMK en MKSC op dat punt door het zand reed, zonder te veel snelheid te verliezen. In MKDS is het snelheidsverlies als je dat stuk neemt veel groter.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Hij mindert wel degelijk vaart, luister maar eens naar de motor. Door dat voortdurende springen en slippen lijkt het alleen maar of hij geen vaart mindert.

Wel knap gedaan overigens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 21:54
Die echte mariokart records zijn niet leuk meer. Ze gebruiken glitches in het spel, waardoor ze op een of andere manier geen snelheid verliezen in het zand en het gras.

Ik kom zonder gebruik te maken van foutjes in het spel niet verder dan 1.02.90 ofzo (Europese Nes). Op de Emulator met NTSC Rom heb ik onder de 1.01.00 kunnen rijden (1.00.90 dacht ik)

Mijn Nesverzameling is over de 50 spellen dacht ik :) Ga in de kerstvakantie alles eens fotograferen enzo.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik vraag me eigenlijk af of er hedendaags nog iets is voor de NES 8BIT, een cartridge ofzo die je op je USB kan aansluiten en zooitje roms erop knallen en met de originele nes 8bit kan playen. geloof dat er iets heel gaars vroeger was uit japan, maar vroeg me af of iemand er nu iets van weet ?

bijv: http://tripoint.org/kevtris/Projects/copynes/index.html

er staat dat je er geen games mee kan terugspelen.. maar is dat echt zo of heeft dat te maken met wetgeving etc.?

[ Voor 24% gewijzigd door meelmark op 14-12-2005 00:34 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

@ Meelmark:
Zo`n Cart bestaat idd:

Afbeeldingslocatie: http://www.nesworld.com/news/funky.jpg
Voor meer info, zie: http://ameba.lpt.fi/~hataarto/nes/

Jammer dat in `95 de stekker eruit werd getrokken voor de NES.. Natuurlijk kwam de N64 eraan, maar uit de NES waren nog aardige graphics te halen.

Hieronder een vergelijking van originele games van nintendo met homebrew:

Afbeeldingslocatie: http://www.nesworld.com/pics/ala-5.jpg
Aladdin (Original Nintendo Game)

Afbeeldingslocatie: http://www.nesworld.com/pirate/ala2-2.jpg
Aladdin (Homebrew)

Afbeeldingslocatie: http://www.pridelands.ru/games/p/nes-lk2.gif
The Lion King (Original Nintendo Game)

Afbeeldingslocatie: http://www.nesworld.com/pics/lkp-5.jpg
The Lion King (Homebrew)

Afbeeldingslocatie: http://www.sykografix.com/articles/article26/sf3-4.gif
StreetFighter III (Homebrew)

Afbeeldingslocatie: http://www.nesworld.com/pirate/dk-5.jpg
Super Donkey Kong (Homebrew Donkey Kong Country)

[ Voor 58% gewijzigd door Michael Knight op 14-12-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Retaliator schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:49:
Atari Lynx _/-\o_

Ik heb der vroeger één gehad. Helaas ben ik zo dom geweest om hem te verkopen.

Als ik er weer ééntje tegenkom zit het er dik in dat ik er toch weer één aanschaf.

Maar dan wil ik natuurlijk wel het spel Rampage erbij. Die had ik er eerder ook bij en ik vind het nog steeds één van de leukere spellen.
Als het goed is kan ik binnenkort van de burjongen zo'n ding overnemen. Tis wel de Lynx 1, maar California games en nog wat spellen zitten er iig bij 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Ik heb nog mijn sega 16bit :D wou ik ff melden! ben ik heel trots op ;)
Die heb ik toen de tijd dacht ik voor 400 gulden gekocht :P
Spellen die ik veel speelde waren (offcourse) sonic1, jurrasic park, Mercs en mickey&donald haha :P
mijn kabel naar me tv is alleen een beetje gaar :( weet niemand waar ik er nog misschien 1 kan kopen?? en de oude sonic spellen..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

mmmmm ik ben mn adapter van mn snes even kwijt, kan dat damn ding nergens meer vinden. Is er een mogelijkheid om een andere adapter aan te sluiten? weet iemand wat de snes nodig heeft? Misschien dat ik dan met zo'n multiadapter toch kan spelen.

oeh bijdeweg: yoshi´s story is echt vet op de snes

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:00:
Spellen die ik veel speelde waren (offcourse) sonic1, jurrasic park, Mercs en mickey&donald haha :P
mijn kabel naar me tv is alleen een beetje gaar :( weet niemand waar ik er nog misschien 1 kan kopen?? en de oude sonic spellen..
Op www.gameover.nl misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Voor de Megadrive 1 voldoet een gewone coax kabel van MegaDrive naar TV.
De Megadrive 2 had een speciaal kabelje...
dano_nl schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:25:
mmmmm ik ben mn adapter van mn snes even kwijt, kan dat damn ding nergens meer vinden. Is er een mogelijkheid om een andere adapter aan te sluiten? weet iemand wat de snes nodig heeft? Misschien dat ik dan met zo'n multiadapter toch kan spelen.

oeh bijdeweg: yoshi´s story is echt vet op de snes
Op de SNES kan gewoon een NES/Megadrive/GameGear-adapter.... allemaal 9 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 00:06
ari3 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:35:
Zelfbouw van een flashcart is nogal een klus... Ik heb nog wel een Super Magic Drive voor je te koop... Is geen flash, maar gewoon DRAM en wordt aangesloten op de parallele poort van de PC voor het overzenden. Ook heeft hij SRAM voor de savegames.
[afbeelding]
Aangezien je geen e-mail in je profiel hebt staan. kan je me effe mailtje sturen met de prijs

• Schweino
Michael Knight schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:22:
Voor de Megadrive 1 voldoet een gewone coax kabel van MegaDrive naar TV.
De Megadrive 2 had een speciaal kabelje...
Wil je zeggen dat een coax signaal voldoet? Ik zou een scart-RGB kabel aanraden.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Scart-RGB is natuurlijk altijd beter, echter zijn deze moeilijker te krijgen voor de megadrive...

Om iemand niet meteen op veel kosten te jagen, wees ik op een gewone coax kabel :)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Schweino schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:05:
[...]

Wil je zeggen dat een coax signaal voldoet? Ik zou een scart-RGB kabel aanraden.
ik heb denk ik de megadrive2.. Gewoon die populaire 16bit.. Het is iedergeval geen standaard coax kabel..

>PC specs<

• dano_nl

dano_nl

Meh

Michael Knight schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:22:
[...]
Op de SNES kan gewoon een NES/Megadrive/GameGear-adapter.... allemaal 9 volt.
hm kan dat ook met een huistuin en keuken adapter? nog bep. ampere vereist? of +/-?

Meh

• Wetzel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Mooi Topic dit ! Was zelf ooit in bezit van een Super Nes met een copybox (Game Doctor SF :9 ) maar toen alles verkocht voor 600 gulden.....toen een hoop geld..nu langzaam weer begonnen met het terugkopen (via Marktplaats) van een:

SuperNes (incl. 12 spellen) voor 60 euro (o.a. Mariokart, Streetfighter, Super Mario World, Mario Paint, Mortal Kombat, NCAA Basketbal)

en een SegaMegadrive met Sonic 1 & 2 en Outrun voor 35 euro, want vroeger kwam ik er met vriendjes niet uit welke console nu beter was (is)....ik weet inmiddels beter :)

Nu altijd nog op zoek naar wat leuke games (misschien zelfs wel een Famicom erbij ) en heb er in ieder geval weer een leuke hobby bij.....al vervelen m'n XBOX en PS2 ook nog lang niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Wetzel op 15-12-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nou zie ik bij nedgame Donkey Kong Country 1 en 2 staan voor resp. 45 en 48 euro...is dat niet iets teveel vant goede voor een tweedehands game? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 11:27
Michael Knight schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:28:
Nou zie ik bij nedgame Donkey Kong Country 1 en 2 staan voor resp. 45 en 48 euro...is dat niet iets teveel vant goede voor een tweedehands game? :/
Ik heb DKC2 nog tweedehands gekocht voor 140 gulden :X Maar was wel met doos en handleiding maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 04-06 21:46

TdV

Op ebay kan je nog wel eens betaalbaar een rgb kabel voor de megadrive uit engeland halen, daar heb ik hem ook vandaan. Wat een verschil zeg, jammer alleen dat je door het scherpe beeld wel blokjes kan tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb je een LCD TV misschien? OP een CRT zie je als het goed is geen blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik stuitte toevallig net surfenderwijs op dit plaatje. Iemand enig idee wat het is/doet?

Afbeeldingslocatie: http://ascii24.com/news/i/topi/article/1999/08/30/images/images604484.jpg

edit: Ik bedoel dus die kabel van de N64 naar de Gameboy Color. Een 64DD ken/heb ik wel :)

edit: Hm... het was makkelijker vindbaar dan ik dacht. :P DT was een spel dat in ontwikkeling was voor de 64DD. Zo te zien zorgt die kabel voor de video output op een GBC. Cool :D

[ Voor 49% gewijzigd door Captain N op 17-12-2005 14:26 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

voor de MD1 en MD2 kan je gewoon een scart of composite video kabel maken ;)
[rml][ Plan] Sega MD koffer[/rml]
hier staan de pinouts. kan je heel makkelijk ff een kabel in elkaar draaien, en heb je je RF switch niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 04-06 21:46

TdV

Schweino schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:52:
Heb je een LCD TV misschien? OP een CRT zie je als het goed is geen blokjes.
Yep inderdaad lcd, mijn (redelijk moderne) crt tv heeft om een of andere wazige reden een hekel aan alle retro consoles, dan gaat het beeld stuiteren. Alleen de snes (us ntsc notabene) pakt hij wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Captain N schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:24:
die kabel van de N64 naar de Gameboy Color
Heu, maar die kabel lijkt toch echt aangesloten te zijn op de controllerpoort van de N64... Het lijkt me niet dat daar een videosignaal overheen kan? :?

Vandaag dit binnengekregen:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/marioclashjp.jpg

De Japanse versie van Mario Clash voor de Virtual Boy. Mijn 19e spel voor de VB, nog maar liefst 14 te gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Welke moet je nog? Zeker de iets prijzigere dan Mario Clash? :+

edit: En nee, nu je het zegt. Dat zou idd nogal vreemd zijn. Misschien dat je je GBC als controller kon gebruiken oid? Misschien wel extra info op je scherm zoals nu kan met je GBA in sommige Cube games?

[ Voor 63% gewijzigd door Captain N op 17-12-2005 20:40 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Ik heb gisteren Panic Bomber en Vertical Force US versies besteld, en dan moet ik nog een paar middelmatig dure hebben: 3D Tetris, Nester's Funky Bowling, Jack Bros etc. Ik ben bang dat het voorlopig zal eindigen bij de klasse Space Squash/Insmouse no Yakata.... De duurste vier zullen toch nog moeten wachten tot ik een wat ruimer inkomen heb en ik het me kan veroorloven om 600 euro uit te geven aan een computerspelletje 8)7

Wat een heerlijk idiote hobby is dit toch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn virtual boy is kapot gegaan. Ik weet niet precies wanneer en hoe, maar toen ik er een paar weken geleden op wilde spelen deed hij het niet meer.

En ik moet zeggen, nu ik er al één (gehad) heb en de bekendste (en leukste?) spelletjes heb gespeeld... is de aandrang om weer een exemplaar te kopen toch wel een stuk minder geworden. Ik bedoel het is echt een heel tof apparaat. En op sommige momenten is het 3-effect echt wonderbaarlijk goed gelukt (dat openingsfilmpje van Wario Land! Als je dat doorkijkje in de jungle hebt waar Wario ligt te snurken, en met die lichtstraal door de bladeren heen... ik had echt het gevoel dat ik het kon aanraken), maar er zijn zo verrekte weinig leuke spellen voor te krijgen. :p
In het jaar dat ik hem hier al ongeveer in huis heb heeft hij schat ik 95% van de tijd ongebruikt op de kast gestaan (voordat ik wist dat hij kapot was.) En dat doet hij nu nog steeds trouwens. ;) Ik bedoel maar te zeggen dat het verlangen ernaar eigenlijk leuker was dan het eigenlijke hebben.

De controller vind ik trouwens ook heel goed, vooral die twee grijze knoppen op de achterkant. Ik ervaar dat als heel comfortabel. Veel comfortabeler als schouderknoppen! Jammer dat dat idee later nooit meer is teruggekomen bij nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:15:
De controller vind ik trouwens ook heel goed, vooral die twee grijze knoppen op de achterkant. Ik ervaar dat als heel comfortabel. Veel comfortabeler als schouderknoppen! Jammer dat dat idee later nooit meer is teruggekomen bij nintendo.
Wel eens op je Nintendo 64 gespeeld? :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hmm en ik heb ondertussen nogsteeds een Megadrive2 :'(
had er eerst een besteld, bleek een MD1 te zijn, en ik moet en zal een MD2 hebben....

Iemand nog goede adresjes in de omgeving Zwolle, Overijssel, waar ik een MD2 kan vinden?

edit: trouwens, ik weet dat Used Products nog wel eens wat heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 17-12-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

probleem is dat je daar geen garantie hebt... vaak zijn de controllers brak, en ik moet en zal goede controllers hebben.
dan betaal ik liever een tientje meer, en dat ik er dan een bij een of andere retroconsole winkel koop, waar ik er van op aan kan dat de controllers goed zijn en dat ik het ding anders weer terug kan brengen.

(dit was dus ook het geval @ usedproducts waar ik een MD1 vandaan had... twas dus een MD1 ipv de afgebeelde MD2, en de controllers waren bout. kon em gewoon opsturen en kreeg mijn geld terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Richard schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:32:
[...]

Vond het niet een heel spectaculaire bak, heb 2x CDTV gehad, en ik denk één van de meest complete sets van Nederland als het om de CD32 gaat. De mijne had ook nog een SX-1. Geheel draaide OS3.5. Laserjet 1100 eraan en blazen maar ;) (drivers zaten standaard ingebakken):
Ik heb zelf een CD32 + SX1 + 8 mb Ram + 52 mb HDD gehad. Met tuurlijk CD-rom en 1x PC HD flop en 1x Amiga HD flop.

De CD32 zat modded in een Mini AT kastje. Vooraan de kast de aansluitingen voor Muis en Joypad.

Achteraan alle aansluitingen netjes op eigen plaatsjes (zoals die vroeger ook in een AT PC zaten). Dus voor printer en voor toestenboard , zowel amiga als PC konden eraan.

Verder had ik de CD speler nog modded tot extern bakkie. Eraf als ik geen CD 32 spellen speelde , eraan indien wel.

Ik ben toen nog aan het kloten geweest om er een netwerk via parallel poort aan het werken te krijgen , is me ook gelukt en kon zo op de schijven van de pc en amiga :D.

Jammer dat die zooi toen samen met nog andere spullen afgefikt is bij een brand :(

Toen was het amiga geintje voor mij ook over en ben overgestapt van Amiga naar Super NES en daarna PC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Kerst voorbij , geen retro of andere Computer spul gekregen.

Maar wat schetst mijn verbazing vanmorgen bij de Super op de Advertentie tafel :

Te Koop aangeboden :

Super Nintendo met 5 spellen en nog een Game Saver.

Dus ik denk ik bel ff , ja die heb ik vanmorgen opgehangen , owja je kan langskomen , ja ik woon daarendaar , ja kom maar nu.

Dus ik erheen. Kerel van jaar of 20.

Super Nintendo met Kabels en 1 joypad
5 Spellen (SM Allstars , Super Metroid , Goof Troop , Street Fighter 2 , Killer Instinct)
en wat nog meer :
een Super Wild Card SMS3201 , 16 Mb :D

Spelend en wel op zijn 70 Cm Tv :)

Dit alles voor een schappelijk prijsje meteen meegenomen natuurlijk. Owja SWC zag er gehavend uit maar deed et met de 3 spellen die hij inlaadde.

Thuis bleek dat de SWC idd erg lang op zolder had gelegen en nog wat vocht afgekregen had in de vorm van corrosie / aanslag.

Dus bij deze de vraag aan mede techneuten : Hoe krijg ik die groene aanslag weg ? wil me SWC niet kapot maken door em straks te gebruiken astie zo is !!!

Foto heb ik ook als je niet snapt wat ik met groene aanslag bedoel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 15:02

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Doe eens een foto ja :)

Ik heb zelf als verzamelaar mijn persoonlijke reperateur :P ik kan het dan eens aan hem voorleggen. Ik weet iig wel dat het lekken van condensatoren bij oude hardware echt veel voorkomt. Die zooi die eruit komt kan je print aantasten en je apparaat useless maken. Komt erg veel voor bij gamegears. Geluid defect is bijna altijd effetjes condensators vervangen (en eronder goed schoonmaken)..

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Even een glas fibre pen halen bij le electroshop, daar kan je alles netjes mee schoonpoetsen.

Afbeeldingslocatie: http://ploos.co.uk/SWP/HT12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier dan het plaatje :

Het Plaatje Groot
Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/4011/12aanslagopprintplaat9na.th.jpg

Je ziet vooral rond de gaatjes de aanslag zitten , en verder zit er nog veel stof op (heb et maar zo gelaten)

Ik zal straks es ff gaan kijken bij de electro boer voor zo'n glas fiber pen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb er niet veel verstand van, maar hoort die condensator daar boven zo plat te liggen?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

die prijzen op marktplaats beginnen trouwens al hoger te worden! Zijn er nog goede adresjes waar retroconsole's voor een normale prijs te krijgen zijn?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Condensatoren liggen best vaak plat bij zulk soort supergoedkoop geproduceerde prullen.... Maar die aanslag lijkt me toch echt het resultaat van een lekkende batterij die er inmiddels afgesoldeerd is (daar rechts op de foto), en niet van vocht op zolder ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 21:54
Ik heb zojuist een n64 binnengekregen met een aantal (complete) spellen en vier controllers. Twee van de controllers zijn van een 'piranha merk'. Deze pookjes van deze controllers lijken er beter uit te zien dan die van de twee standaard nintendo controllers, maar beide controllers hebben een afwijking naar rechts. Dus spelen is zogezegd onmogelijk. Is hier iets aan te doen of niet?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blaatschaap11 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:29:
Ik heb zojuist een n64 binnengekregen met een aantal (complete) spellen en vier controllers. Twee van de controllers zijn van een 'piranha merk'. Deze pookjes van deze controllers lijken er beter uit te zien dan die van de twee standaard nintendo controllers, maar beide controllers hebben een afwijking naar rechts. Dus spelen is zogezegd onmogelijk. Is hier iets aan te doen of niet?
Een afwijking naar rechts omdat ze zo lam zijn? Als je het pookje tijdens het aanzetten van de N64 zo recht mogelijk overeind houdt moet het in dat geval nog wel speelbaar zijn. Maar ik zou toch ff op zoek gaan naar een andere controller, speelt veel fijner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robin F. schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:46:
Condensatoren liggen best vaak plat bij zulk soort supergoedkoop geproduceerde prullen.... Maar die aanslag lijkt me toch echt het resultaat van een lekkende batterij die er inmiddels afgesoldeerd is (daar rechts op de foto), en niet van vocht op zolder ofzo :o
Die condensator hoort zo anders past het niet in het kastje dat eromheen zit.

De batterij zit aan de onderkant van die twee punten rechts (zeg maar die ene bruine en die eronder).

Helaas was Elektronica boer hier gesloten vandaag , heb dus maar meteen vuurwerk besteld bij zijn buurman :D maar morgen issie weer open. Leuk ga ik net op de dag dattie dicht is , kwartiertje fietsen in die kou , niks voor mij dus !

Morgen resultaat hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 15:58
Nintendo 64 _/-\o_

Sorry moest het even kwijt. ;)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Schweino
Anoniem: 119030 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:51:
[...]

Die condensator hoort zo anders past het niet in het kastje dat eromheen zit.

De batterij zit aan de onderkant van die twee punten rechts (zeg maar die ene bruine en die eronder).

Helaas was Elektronica boer hier gesloten vandaag , heb dus maar meteen vuurwerk besteld bij zijn buurman :D maar morgen issie weer open. Leuk ga ik net op de dag dattie dicht is , kwartiertje fietsen in die kou , niks voor mij dus !

Morgen resultaat hopelijk :)
Niet te hard poetsen overigens, voorzichtig de corrosie wegvegen en niet de traces blootleggen.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Beetje contactspray zal wel helpen...ff insprayen, minuutje laten inwerken en afnemen met een (niet-statisch) doekje..

Gamegear`s hebben idd vaak last van een kapotte condensator op het geluidsprintje...dus kom je een "kapotte" gamegear tegen voor een dumpprijs en heb je een soldeerbout liggen, dan kun je `m voor 10 cent fixen..

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Die groene aanslag lijkt me corrosie van het koper... Tenzij d'r batterijen in dat ding moeten -> dan kan het ook zijn dat ze ooit hebben gelekt...

* Liegebeest heeft nog nooit een copy box in handen gehad, dus ik gok maar even.

Google zal je wel tips kunnen geven voor het verwijderen van koper corrosie.

EDIT:
Ik kwam er wat te laat achter dat er _nog_ een pagina was :D In elk geval: wat je daar ziet lijkt mij ook residu van een lekkende batterij... Vreemd alleen, als je zegt dat aan de andere kant gewoon een goede batterij zit...

[ Voor 29% gewijzigd door Liegebeest op 29-12-2005 08:24 ]

Liege, liege, liegebeest!

Zo , zat ik me toch weer in een sneeuwbui , moet niet gekker worden.

Het was idd de batterij die was gaan lekken !!

Maar gelukkig was die Electronicaboer een echte hobbyist (ja wie van hun niet) en die hebt meteen de hele SWC nagekeken :D Wat contact spray erop en poetsen. Hij hebt er ook meteen een nieuwe batterij in gezet.

De Contact spray heb ik mee naar huis , hij zei paar keer nog doen totdat je geen groene aanslag meer ziet en dan komt het goed.

Thuis nog 2x gedaan (uurtje ertussen gewachten zoals het advies luidde) en ja hoor , weer helemaal schoon.

Het is een SWC 16Mbit v2.00cc staat in het bios, Super Magicom Plus op het printplaatje. Iemand die meer info over dat ding heeft (heb gezien dat er een paar componenten niet op zitten zoals volgens mij een 2e LPT poort).
Tevens zie ik nog ruimte voor geheugen chippies op het "geheugenkaartje".

Bedankt voor de tips lui.

Nu kan ik eindelijk eens Bomberman 2 of Rock 'n Roll Racing doen met z'n vieren :D (die spellen zijn moeilijk te krijgen / duur !!)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Kwam deze oude foto van mezelf tegen bij het opruimen :)
Afbeeldingslocatie: http://yamauchi.selwerd.nl/~d3/nesplaying.jpg
Sorry voor de kwaliteit, foto van een foto had geen zin de scanner te pakken.
Zal een jaar of 15 geleden zijn denk ik. Nintendo 4 lyfe 8) ;)

En een oud Mario boekje gevonden waar ik blijkbaar records in opschreef, ook toen hiel ik mn Metroid runs al bij :Y)
Afbeeldingslocatie: http://yamauchi.selwerd.nl/~d3/supermetroidresults.jpg

f.k.a D³

• dano_nl

dano_nl

Meh

hahaha vet, ziet er helemaal retro uit:) echt mooi

Meh

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05

SD5k

>4&X

Wat voor spel speel je daar?

En die GB ziet eruit als een zwarte 2nd gen.. tsssssk ;)

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
D³ schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:41:
[afbeelding]
Sorry voor de kwaliteit, foto van een foto had geen zin de scanner te pakken.
Zal een jaar of 15 geleden zijn denk ik. Nintendo 4 lyfe 8) ;)
Dat ziet er net uit al een of andere nintendo reclame :P
En een oud Mario boekje gevonden waar ik blijkbaar records in opschreef, ook toen hiel ik mn Metroid runs al bij :Y)
[afbeelding]
En wat is je huidige record?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

dano_nl schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:15:
hahaha vet, ziet er helemaal retro uit:) echt mooi
Dank je :)
Mission: Impossible van Ultra oftewel Konami. Die had ik toen denk ik net want je ziet het doosje rechtsbovenin staan. Rest van de games zit als het goed is in de officiële Nintendo® opbergkoffer :P
En die GB ziet eruit als een zwarte 2nd gen.. tsssssk ;)
Pfft, dat is de originele verpakking van de eerste (witte) GB. Ken je klassiekers! ;)
Vanitas schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:07:
Dat ziet er net uit al een of andere nintendo reclame :P
Hehe ja best wel :P
En wat is je huidige record?
3 uur 5x minuten. Wat helemaal niet snel is maar ik heb dan ook nog nooit een echte SM speed run gedaan (mee begonnen met Prime). Zit op mn lijstje van runs te kijken en zie dat ik geen enkele complete Metroid run heb gedaan dit jaar! Tsk, tsk, en dan noem ik mijzelf Metroid fan *schaamt zich diep*

f.k.a D³

• Schweino
Anoniem: 119030 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:24:
Het is een SWC 16Mbit v2.00cc staat in het bios, Super Magicom Plus op het printplaatje. Iemand die meer info over dat ding heeft (heb gezien dat er een paar componenten niet op zitten zoals volgens mij een 2e LPT poort).
Kijk eens op het forum van cherryroms.com, daar zitten een hoop verzamelaars van copyboxen (waar ik er ook een van ben). De LPT poort op de achterkant is er overigens voor bedoeld om roms direct via je pc naar de SWC te sturen, heb je dus geen diskettes nodig.

Schweino schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:09:
[...]

Kijk eens op het forum van cherryroms.com, daar zitten een hoop verzamelaars van copyboxen (waar ik er ook een van ben). De LPT poort op de achterkant is er overigens voor bedoeld om roms direct via je pc naar de SWC te sturen, heb je dus geen diskettes nodig.
Ja er zit al een LPT poort op en die heb ik ook dmv een 1op1 kabel op me pc zitten , nu alleen nog ff die snestool , ucon ofzo vinden. Maar er is nog plaats op de print voor een 2e lpt poort lijkt het wel.

PS : ik heb een Super Pro Fighter Q of X gehad , die had ook al die LPT poort , zo van me Amiga 4000 naar de Snes sturen en spellen maar :D jammer dat ik die toen verkocht heb (allebei jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

D³ schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:41:
Kun je deze foto reproduceren in je huidige situatie, met een cube ernaast ofzow? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

verdorie wat is het toch heerlijk om ff mario te spelen zeg:) Super mario allstars op de snes, die oude games, echt tegek. Ik meot even proberen een NES op de kop te tikken;)
offtopic:
anyone?:P

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sorry, alle NES`en zijn hier nog steeds (dagelijks) in gebruik...

De mario games komen (naar mijn mening) zelfs beter tot hun recht op de NES..
Damn wat ben ik lang bezig geweest met Mario 3 :D

Ik vraag me af of er nog ergens een vroege beta bestaat van Mario World voor de NES, of was deze al specifiek voor de SNES gemaakt als launchtitel (beginscherm meldt 1990)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Die kans lijkt me redelijk klein. Zou wel een mooi vintage item zijn om te hebben tho ;p

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.