Toon posts:

X800 XT/ViVo bij alternate voor 269 euro !?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ben ik bestwel cheap uitgekomen :)

De vivo was voor 219 euro te koop bij alternate (x800Pro / vivo) en die was softmodbaar naar XT, ook gedaan en 16pijpjes open + xt speeds.. Ik wacht nog steeds op m'n vf700CU voor op m'n kaart,

De temps zijn me iets te warm met de stockkoeler

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/coolingx800.jpg

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:49:
Ben ik bestwel cheap uitgekomen :)

De vivo was voor 219 euro te koop bij alternate (x800Pro / vivo) en die was softmodbaar naar XT, ook gedaan en 16pijpjes open + xt speeds.. Ik wacht nog steeds op m'n vf700CU voor op m'n kaart,

De temps zijn me iets te warm met de stockkoeler

[afbeelding]
Dan heb je nog 20 euro teveel betaald, want nu is ie nog maar 199 euro ;)

Verwijderd

Kneep schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:46:
[...]

Dan heb je nog 20 euro teveel betaald, want nu is ie nog maar 199 euro ;)
ja ik heb 'm nu al 2 maanden :P

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 23:14
dat is die Powercolor ja, die zijn niet te unlocken naar xt speeds :O

Verwijderd

Bedoel je mij ?

Ik heb een asus vivo.

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
Echt wel koopje zou ik zeggen, ik vind de X800 XT hier in België bijna niet goedkoper dan 400 euro (in standaard shops en de goedkoopste die ik ken).

Zit zelf met een X740 XL, daar ga ik nog ff mee doen hoewel dit een zeer aanlokkelijk aanbod is aangezien hij toch 2x zo goed presteert als mijn kaartje. Ik vraag me af wat de prijs gaat zijn als ATI met z'n nieuwe generatie kaarten op de markt komt (X1300, etc...). :)

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Toolzman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:44:
Dat vind ik niet echt een super score voor een OC x800xt, want ik haal op stock speeds bijna 6200 in 3dmark05 met Cat 5.9.
kan zijn maar je moet dan ook wel naar de rest van de specs kijken van jouw en zijn computer ;)
ik denk dat jij wel een snellere proc. zal hebben.
ik draai ook op standaard 6216 punten maar heb dan ook een amd 64 en hij een xp

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Weet nie precies of dit in dit topic thuis hoort maar ik ben dus van plan om zon x800xt te gaan kopen maar vraag mij af of mijn voeding dit wel trekt en dan ook eventueel op PE speeds als hij dit al niet is.
heb nu een chieftec 360Watt voeding of gebruikt de x800xt niet veel meer als een 9800pro?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als de specs die ik zie staan van jouw alles is dan moet een goede 360 watt voeding dat wel aankunnen.
en de voeding van chieftec zijn meestal wel goed.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
Weet nie precies of dit in dit topic thuis hoort maar ik ben dus van plan om zon x800xt te gaan kopen maar vraag mij af of mijn voeding dit wel trekt en dan ook eventueel op PE speeds als hij dit al niet is.
heb nu een chieftec 360Watt voeding of gebruikt de x800xt niet veel meer als een 9800pro?
Ik heb ook een chieftec 360 wat en een asus x800xt Pe draait bij mij al 4 weken zonder problemen.

Hangt een beetje af van wat je er allemaal nog verder in heb hangen. bij mij is dat een xp2800 en twee HD's, een tv-kaartje en een dvd-reader en brander. Dus als je niet veel meer dan dat heb zal wel gaan lukken.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:47
Hallo, hier mijn eerste post op dit forum.

Ik zit met een klein probleempje. Sinds een week heb ik een Asus X800XT AGP gekocht bij Informatique.

Perfect geleverd en alles, volgens mij had ik de allerlaatste, maar nu heb ik problemen met de kaart. Windows herkent hem als een ATi X800XT PE en de kloksnelheden zijn 520 / 560. Alle 16 pipes doen het naar behoren, en alle 3dmark scores zijn perfect. (ong 11600 3d03)

Maar na een uur spelen oid krijg ik artifacts op mn scherm. Met AtITool al gekeken wat het kan zijn. Core wordt 70C load. Ik ben erachter gekomen dat het geheugen de boosdoener is :(

Als ik de core terugklok naar bijv. 400, dan heb ik nog steeds artifacts. Klok ik echter het geheugen terug naar 540mhz dan zijn de artifacts verdwenen. Alles hoger dan 540 (1080) geeft problemen.
Mijn geheugenchips halen dus de snelheden die ze behoren (1120) te halen niet. Ze worden trouwens ook tering heet, (echt heel heet, langer dan 1seconde is blaar :/ ) dus dat verbaasd me niks :( .

Maar wat nu? Terugsturen? De AGp versies zijn allang uitverkocht en in het beste geval moet ik twee weken zonder kaart zitten.

Er genoegen mee nemen en hem laten draaien op 540?
Of een Zalman VF700 kopen met memsinks erbij, zal dat helpen voor die extra 20mhz (lijkt me best veel)

Trouwens, zijn er meer mensen die een Asus X800XT AGP hebben gekocht en die hier problemen mee hebben, of ben ik de enige. Tot waar kun je normalerwijs het geheugen overklokken, maw zit er veel marge in?

Alvast bedankt,

P4 2800 533 (ICM Zalman 7000CU 40C load)
Gigabyte I845PE
1024MB Pc2700
120GB 7200RPM
WinXP SP2 Pro
Catalyst 5.9
Aopen (FSP Fortron) 300Watt (lijkt weinig, maar is 100% oke, dit lijkt me het probleem niet, P4 terugklokken naar 2000 mhz helpt ook niet)
Open case, goede ventilatie

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Open case, goede ventilatie <- toch niet helemaal dan anders wordt het niet zo warm ;)
bij mij blazen er verschillende fans me kast in dus wordt alles wel goed gekoeld.
bij jouw is de koeling minder ook al staat de kast open dan wil het nog niet zeggen dat je goede ventilatie hebt.
de makkelijkste manier om dit op te lossen is om er een zalman cu-700 op te gooien.
is niet moeilijk en het geheugen wordt dan beter gekoeld omdat de fan over je hele kaart blaast.
en memsinks zitten al bij de zalman.

• InfinityG35
[quote]chucky666 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:18:
Open case, goede ventilatie <- toch niet helemaal dan anders wordt het niet zo warm ;)
quote]

Mijn Zalman 7000Cu blaast lucht over de geheugenmodules op de achterkant van de videokaart. Er hangt ook een casefan in die warmelucht uit de kast zuigt. Als je je hand boven de achterkant van de kaart houdt voel je de lucht stromen dus dat zit wel goed.

Hiervoor had ik een 9700Pro, die had nog DDR1 maar dat werd stukken minder warm. Ik dacht dat DDr3 minder heet werd? Of is dit alleen bij mij zo :?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja de achterkant.
maar wat denk je van het geheugen wat aan de kant van de koeler zit ?
aan de onderkant dus.
deze wordt niet zo goed gekoeld als dat zou moeten.
als je van de zijkant kijkt zie je dat er ruimte zit tussen de koeler en het geheugen.
dus beste oplossing is de zalman met de bijbehorende memsinks aan zowel de bovenkant als de onderkant ;)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

waar kan je zien hoeveel rmp je fan maakt en is er een duidenlijk programma'tje wat temp's afleest? (niet dat catalyst ding is klopt voor geen meter)

• Eisenhower
  • Laatst online: 10-06 06:21
Atitool werkt voor mij uitstekend qua temps e.d. ( kheb mijn Stock fan altijd op 100% speed RPM staan )

[ Voor 6% gewijzigd door Eisenhower op 05-10-2005 14:41 ]

Verwijderd

weet iemand toevallig nog een shop waar ie nog te koop is?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:06:
weet iemand toevallig nog een shop waar ie nog te koop is?
Klik

Niet duur :)

Verwijderd

RS_003 schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:33:
Ik heb de kaart...

En ik ben er niet echt over te spreken.
(...)
Aan de andere kant, BF 2 kan ik alles @ highest zetten @ 1600x1200 (bf 2 kan niet hoger) en dan kan ik een lekkere drukke botgame starten en no sweat. :) Dat is echt wel toppie want mijn 9700pro
deed al moeilijk bij 800x600 op medium
Als ik deze resultaten met BF 2 zou boeken zou ik er wel over te spreken zijn, momenteel moet ik vooral deze instellingen niet gebruiken...

Mijn probleem is dat ik met met de X800XT ViVo van Ati (Alternate) een tegenvallende 3DMARK03 score heb van 5990.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
1) mobo = Asus P51GD
2) CPU = intel 4, 3.0 Ghz, 800 mhz, 915P, 530
3) Voeding = Enhance 460 Watt, combined vermogen = 200, Ampere = 30 (heb ik onlangs aangeschafd, maar dat leverde geen winst in de score op :(

Processor is most likely, (hoe) zou ik diens prestaties kunnen meten?

Als er volgens iemand andere oorzaken ten grondslag aan kunnen liggen, hoor ik dat uiteraard graag voordat ik de kaart terugstuur naar Alternate, vriendelijke gasten daaro.

Later,
T

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:34:
[...]

Als ik deze resultaten met BF 2 zou boeken zou ik er wel over te spreken zijn, momenteel moet ik vooral deze instellingen niet gebruiken...

Mijn probleem is dat ik met met de X800XT ViVo van Ati (Alternate) een tegenvallende 3DMARK03 score heb van 5990.

1) mobo = Asus P51GD
3) Voeding = Enhance 460 Watt, combined vermogen = 200, Ampere = 30 (heb ik onlangs aangeschafd, maar dat leverde geen winst in de score op :(

Als er volgens iemand andere oorzaken ten grondslag aan kunnen liggen, hoor ik dat uiteraard graag voordat ik de kaart terugstuur naar Alternate, vriendelijke gasten daaro.

Later,
T
misschien moet je eens je hele systeem eens opnieuw installen dat wil ook wel eens helpen :)

Verwijderd

ok de knoop is doorgehakt. Toch een x800xt PE AGp besteld voor 300 euro met verzendkosten. Helaas was hij bij mycom niet meer voor 250 te koop dus dan deze maar voor 292. Hoop dat ik hm heel snel heb. Binnenkort post ik ff mijn 3dm05 scores. :P

Verwijderd

ff tussendoor;

Die ATI silencer rev.4 past ook gewoon op een Asus AX800XT?

Als ik het goed lees koelt ie ook de geheugen chips aan de kant van de core. Worden de chips aan de andere kant ook gekoeld?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

[...]

1) mobo = Asus P51GD

Later,
T
je geheugen :+

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:36:
ff tussendoor;

Die ATI silencer rev.4 past ook gewoon op een Asus AX800XT?

Als ik het goed lees koelt ie ook de geheugen chips aan de kant van de core. Worden de chips aan de andere kant ook gekoeld?
nee.

ik heb vandaag omdat ik toch niets te doen had maar de zalman cu-700 koeler erop gegooid.
eerst van me 6800ultra afgehaald en toen op me x800xt gezet.
en hij is gelijk weer 15 graden koeler als ik game.
en de geheugen chipjes worden gelijk gekoeld, en aan de bovenkant ook want daar komt de lucht op van me zalman cu-7700 ;)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:25

TheNephilim

Wtfuzzle

mmm ik heb toch ook iets raars :S

ik heb ook zoiets AX800XT ... van Asus.. (AGP) maar die is 520/560 ...... komt dat doordat het AGP versie is ???

en...

idle 40-45 graden
onder gamen 70-75 graden..

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

1) mobo = Asus P51GD

Later,
T
Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor je kaart?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Bernardo schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:58:
mmm ik heb toch ook iets raars :S

ik heb ook zoiets AX800XT ... van Asus.. (AGP) maar die is 520/560 ...... komt dat doordat het AGP versie is ???

..
en wat is daar raar aan :?
dat is gewoon een x800xt pe ;)

[ Voor 71% gewijzigd door chucky666 op 06-10-2005 00:00 ]

Verwijderd

chucky666 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:57:
[...]

nee.

ik heb vandaag omdat ik toch niets te doen had maar de zalman cu-700 koeler erop gegooid.
eerst van me 6800ultra afgehaald en toen op me x800xt gezet.
en hij is gelijk weer 15 graden koeler als ik game.
en de geheugen chipjes worden gelijk gekoeld, en aan de bovenkant ook want daar komt de lucht op van me zalman cu-7700 ;)
Nee, die silencer past niet
of
Nee, de chips worden op de achterhant niet gekoeld? :?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:11:
[...]

Nee, die silencer past niet
of
Nee, de chips worden op de achterhant niet gekoeld? :?
o sorry :)

hij past wel net als de 5 rev2.
maar de geheugen chips op de bovenkant worden niet gekoeld.

Verwijderd

chucky666 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:16:
[...]

o sorry :)

hij past wel net als de 5 rev2.
maar de geheugen chips op de bovenkant worden niet gekoeld.
Ok, thanks; die info had ik nodig :)

Ik zal morgen es even zo'n Silencer halen, voor de achterkant heb ik nog wel ergens wat Zalman blokjes liggen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 00:28 ]

Verwijderd

Ik heb die X800XT van Alternate sinds gisteren binnen. ATI Silencer Rev 4 erop gezet en hij draait als een tierelier. Ben met het OC testen van de core met AtiTool maar gestopt bij 580 MHZ (steeds zonder fouten en artifacts - core temp 70 graden) en heb hem nu stabiel op 530/530 draaien (53 graden). Mooie kaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:53:
Ik heb die X800XT van Alternate sinds gisteren binnen. ATI Silencer Rev 4 erop gezet en hij draait als een tierelier. Ben met het OC testen van de core met AtiTool maar gestopt bij 580 MHZ (steeds zonder fouten en artifacts - core temp 70 graden) en heb hem nu stabiel op 530/530 draaien (53 graden). Mooie kaart
Sorry ik heb een Ati Silencer 5 Rev 2....

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik weet niet of die van alternate ook de pe versie is :?
want anders ben je je geheugen aan het onderclocken ?
ah de pci-e versie zeker met 500/1000 .

[ Voor 16% gewijzigd door chucky666 op 06-10-2005 15:55 ]

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Iemand die deze onlangs toevallig bij de MyCom heeft gehaald? Ben benieuwd of ze hem daar namelijk nog hebben. Heb gister een mailtje gestuurd, maar helaas nog niks terug op ontvangen...

• Eisenhower
  • Laatst online: 10-06 06:21
bij mycom zullen ze wel totaal op zijn,

ik heb der laatst 1 in utreg gehaald voor 250€..

had de een na laatste :P

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:53:
je mem dan? bij mij gaat hij namenlijk ook al zo hoog, ik vroeg me af af dat allemaal wel kan :o

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:09:
[...]

je mem dan? bij mij gaat hij namenlijk ook al zo hoog, ik vroeg me af af dat allemaal wel kan :o
Mem getest tot 547 of zo ( zonder problemen - bij core rond de 580). Toen gestopt. Superscores... idd vreemd...

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:59:
[...]

Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor je kaart?
What do you know, windows detecteert de nieuwe kaart, maar dat is dus niet genoeg. Mijn vorige kaart was ook een ati en Catalyst stond er dus nog op, heb ik er vervolgens nogmaals overheen geknald. Niet afdoende dus. Met cat-uninstaller alles erafgehaald, wmb zou ati dat wel standaard mogen maken in de install.
Anyway! Ik ben een happy man met een dikke score van 11000 (op 3dmark03 that is) :*)

Bedankt voor de input!
T

Verwijderd

Ik heb mijn VF700CU erop geplaatst.. met wat enkele problemen...

Ten eerste was ik gewoon echt 20 minuten bezig met het ontcijferen van de handleiding, Uiteindelijk kwam ik erachter hoe het geheel erop moest.

Mijn eerste probleem waar ik al over begon na te denken was de metalen rand eromheen (om de core) , deze zou naar mijn weten problemen geven bij het goed contact geven tussen de core en de zalman, ik heb 'm er gewoon opgeschroefd met een kwak pasta en kwam bij windows al in de problemen met artifacts. Dus kaart eruit gehaald, zalman eraf en met een stanley mes de metalen rand eraf gehaald. Nu Doettie het goed en haalt een maximale temp van 72 graden op een minimum van 31.

De core Oc'd nu ook wat hoger dankzij deze koeler, ik kom uit op bijna 600 (590) , Het geheugen is nog niet getest, hoewel deze voorzien zijn van de bijgeleverde sinkjes. Ik heb trouwens de zalman ook op 12 volt staan.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 20:23

Garrett

Watercooler

Eisenhower schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:40:
bij mycom zullen ze wel totaal op zijn,

ik heb der laatst 1 in utreg gehaald voor 250€..

had de een na laatste :P
Klopt, ik heb een mailtje van iemand gelezen die naar MyCom gemaild had, en helaas nu zijn ze echt op.
Heb ik toch een keertje mazzel gehad :Y)
594/606 is hier de max zonder artifacts volgens AtiTool (Maze4 waterblok op de gpu, niks op het mem)

I love watercooling

Verwijderd

haal net 6149 3dmark2005 punten met mijn net nieuwe x800xt pe @ stock. is dit een beetje score zo als die zou moete zijn?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:42:
haal net 6149 3dmark2005 punten met mijn net nieuwe x800xt pe @ stock. is dit een beetje score zo als die zou moete zijn?
als het met dat systeem is met die 3200+ is het een normale score ja.

heb dit net in een ander topic geplaatst maar hier zijn meer x800xt gebruikers van asus dus dan maar ff hier :

ik heb ook een probleempje met de koeler denk ik :?
ik heb een asus ax800xt pe en omdat de geheugen chipjes niet goed worden gekoeld aan de kant met de koeler (andere kant omhoog wordt ook gekoeld door me zalman 7700-cu ),heb ik de standaard koeler vervangen door de 700-cu.
de idle en stresh temps zijn omlaag gegaan van 50/72 naar 35/62.
maar nu komt het sindsdien heb ik na ongeveer 1 uur spelen dat me beeld op blauw gaat.
dus blauw beeld zonder tekst een irritant lange piepgeluid en me geluid gaat wel door op de achtergrond.
ik dus wtf ? en hierna gebeurde het dus nog een paar x.
heb de oude koeler er weer op gezet en nergens meer last van.
zalman er weer op en weer het zelfde ?
ik ga maandag wel lekker kijken voor zon ati silincer van arctic ofzo, kijken wat ie dan doet :'(

iemand er ook ervaring mee toevallig ?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:33
Even een vraagje.

Ik ben van plan mijn 'AGP-systeem' nog een laatste grafische upgrade in te spuiten, doormiddel van een Radeon X800pro. Als cpu's heb ik 2 Xeon's op 3.2GHz. Is deze Radeon een passend vriendje of zal hij zich regelmatig vervelen vanwege de niet-al-te-snelle-maar-voor-mij-voldoende processors?

Momenteel draai ik trouwens met een Geforce 5900XT. Gaat die Radeon meer of minder stroom zuipen?

[ Voor 21% gewijzigd door Brent op 09-10-2005 08:40 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

vandaag mijn Asus X800XT PE eens onderhanden genomen,
en er een Zalman ZM80D-HP koeler op geplaatst.

temp. is van 47 graden idle naar 39 graden gegaan :*)
was trouwens een eitje, om de stockkoeler te verwijderen, slechts 3 schroeven.

hier even een pic van de naakte kaart: (eigen foto)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pjvanhout/nakedradeon.jpg

en hoe de kaart er nu uitziet (pic van fabrikant)
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80d_hp_c_p.jpg

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik heb helemaal gen koelblokken op de achterkant van mijn x800xt (aan de andere kant van de fan dus)
of heeft alleen de x800xt PE dat?

• BadMotha

BadMotha

be creative!

koekoek2003nl schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:36:
ik heb helemaal gen koelblokken op de achterkant van mijn x800xt (aan de andere kant van de fan dus)
of heeft alleen de x800xt PE dat?
nee, ik heb er ook geen op m'n PE.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

wat bedoelen ze/jullie dan met memory wat gekoelt moet worden?
deze?
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/1479/videokaart2co.th.jpg

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja. die 4 rechts :)
maar bij mij staat dus me cpu fan (zalman 7700-cu er op te blazen dus die blijven wel koel.
me probleem is trouwens opgelost met het blauwe scherm.
heb hem aan een andere aansluiting gehangen van me voeding en heb nergens meer last van :?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

chucky666 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:54:
ja. die 4 rechts :)
maar bij mij staat dus me cpu fan (zalman 7700-cu er op te blazen dus die blijven wel koel.
me probleem is trouwens opgelost met het blauwe scherm.
heb hem aan een andere aansluiting gehangen van me voeding en heb nergens meer last van :?
zoiets zegmaar?
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/5058/x800xtenzalman7af.th.jpg
:+

nou moet ik zeggen dat ik nou niet veel wind voel van die koeler op die videokaart zo ook wel 10/15 cm tussen ongeveer

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja zoiets, alleen bij mij zit me cpu koeler er maar 4 cm vanaf ofzo.
is dat bij jouw trouwens geen 7000 bij mij is het de 7700 die is ook groter.
dus dan blaast ie wel lekker over het geheugen bovenop.
en de zalman 700-cu aan de andere kant blaast weer over het geheugen aan die kant.
me geheugen komt dan ook niet meer boven de 45 graden uit.
de standaard koeler koelt namelijk niet het geheugen die eronder de koeler zit.
als je aan de zijkant kijkt zie je namelijk dat er veel ruimte tussenzit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door chucky666 op 10-10-2005 01:16 ]

Verwijderd

Zow, net een ATI silencer 4 (rev2) op mijn Asus AX800XT gezet. Hij is meteen 10 graden koeler in idle mode (van 45 naar 35 graden) + die silencer is een heel stuk stiller :P

Ik had trouwens verwacht dat de fan stekker niet zou passen. Daar werd voor gewaarschuwd op de site van die silencers (Asus zou een andere stekker gebruiken); echter; de stekker past perfect!.....mooi meegenomen iig.

Ow, het mem op de achterkant wordt gewoon gekoeld door dat aluminium plaatje wat je op de achterkant moet zetten :)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Heeft deze kaart 1,6NS geheugen of de 2.0 ik dacht 1,6 en de PRO (non vivo, behalve de vroege versies) 2.0 als ik het goed heb.

Krijg je bij Alternate de PE of de gewone?

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:02:
Heeft deze kaart 1,6NS geheugen of de 2.0 ik dacht 1,6 en de PRO (non vivo, behalve de vroege versies) 2.0 als ik het goed heb.

Krijg je bij Alternate de PE of de gewone?
De PCI-e versie heeft 2.0ns geheugen (en dat is de XT, zonder PE).. AGP zou ik niet weten

• Brent
Weet iemand of deze kaarten pricewatch: Powercolor Radeon X800 Pro 256MB, (ViVo) echte VIVO's zijn (1,6ns geheugen en dus gratis upgradebaar naar XT's)?

• Brent
Niemand?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:36
Als je een goedkope snelle modabel kaart wilt kijk eens hier:

[rml][ Sapphire X800 GTO²] Waar te krijgen?[/rml]

• Brent
Zoals je kon zien in de link zoek ik naar een AGP-kaart...

Verwijderd

Ik las ergens dat de powercolor's niet te flashen waren...

Kijk anders op de website van powercolor / specs. En zoveel ga je er ook niet op vooruit met 4 extra pipes :D

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:40:
Zow, net een ATI silencer 4 (rev2) op mijn Asus AX800XT gezet. Hij is meteen 10 graden koeler in idle mode (van 45 naar 35 graden) + die silencer is een heel stuk stiller :P

Ik had trouwens verwacht dat de fan stekker niet zou passen. Daar werd voor gewaarschuwd op de site van die silencers (Asus zou een andere stekker gebruiken); echter; de stekker past perfect!.....mooi meegenomen iig.

Ow, het mem op de achterkant wordt gewoon gekoeld door dat aluminium plaatje wat je op de achterkant moet zetten :)
ik heb net me zalman 700-cu verwisselt met een ati silencer 5 rev.2.
idle is ie nu ook even koel als met de zalman :35 en geheugen 33 graden.
ik zal vanmiddag kijken wat ie doet als ik aan het gamen ben ;)
en inderdaad heb nu ook dat aluminium plaatje erop zitten.
zitten alleen van die vreemde plak stickertjes op, ff kijken of die wel goed koelt met die dingen ertussen, want vind ze nu niet echt denderend zitten.

en ook bij de 5 rev. 2 staat er dat asus andere aansluitingen heeft maar ik kon hem er ook gewoon inprikken.
weet jij je temps al in games ?

• Vandread
Breepee schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:38:
Zoals je kon zien in de link zoek ik naar een AGP-kaart...
Achja .... das balen :P

[rml][ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6[/rml]
Ik zou het eens daar vragen ^^

Verwijderd

chucky666 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:08:
[...]

ik heb net me zalman 700-cu verwisselt met een ati silencer 5 rev.2.
idle is ie nu ook even koel als met de zalman :35 en geheugen 33 graden.
ik zal vanmiddag kijken wat ie doet als ik aan het gamen ben ;)
en inderdaad heb nu ook dat aluminium plaatje erop zitten.
zitten alleen van die vreemde plak stickertjes op, ff kijken of die wel goed koelt met die dingen ertussen, want vind ze nu niet echt denderend zitten.

en ook bij de 5 rev. 2 staat er dat asus andere aansluitingen heeft maar ik kon hem er ook gewoon inprikken.
weet jij je temps al in games ?
Yup; ingame van 65 naar 51 graden. De fan komt niet eens hoger dan de standaard 43% met die temps :)

Hoe zie jij trouwens de temperatuur van je geheugen? Interessant, want ik wel ook wel even controleren of bij mij die geheugen hittespreider goed zit.

Tja, die witte plakkertjes zijn volgens mij een soort termal pads. Ze lijken te werken maar het is een beetje raar spul.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:13:
[...]

Yup; ingame van 65 naar 51 graden. De fan komt niet eens hoger dan de standaard 43% met die temps :)

Hoe zie jij trouwens de temperatuur van je geheugen? Interessant, want ik wel ook wel even controleren of bij mij die geheugen hittespreider goed zit.

Tja, die witte plakkertjes zijn volgens mij een soort termal pads. Ze lijken te werken maar het is een beetje raar spul.
ik gebruik daar al een tijd everest voor.
als je die installeerd en dan kijkt onder computer en dan sensors zie je daar alle temps van je compu.
dus je cpu en je hd als ie dat ondersteund.
maar ook je gpu omgeving ;)

oja me temps zijn nu :
orginele koeler werd 68 graden
zalman werd 56 graden
arctic 5 rev2 word 58 graden.
alleen bij me zalman bleef me geheugen temps ook wat koeler dan nu, terwijl ze nu eigenlijk wat beter gekoeld moeten worden ?

[ Voor 15% gewijzigd door chucky666 op 14-10-2005 10:10 ]

Verwijderd

chucky666 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:07:
[...]

ik gebruik daar al een tijd everest voor.
als je die installeerd en dan kijkt onder computer en dan sensors zie je daar alle temps van je compu.
maar ook je gpu omgeving ;)

oja me temps zijn nu :
orginele koeler werd 68 graden
zalman werd 56 graden
arctic 5 rev2 word 58 graden.
alleen bij me zalman bleef me geheugen temps ook wat koeler dan nu, terwijl ze nu eigenlijk wat beter gekoeld moeten worden ?
Ik zal everest eens downloaden :)

Hmm, idd, je zou denken dat de geheugen temps lager zouden zijn. Bij mij zit er net boven dat aluminium blok een 120mm outtake fan; wss scheelt dat wel.
Ik heb bij het monteren ook AS 5 gebruikt op de core. Misschien dat daardoor mijn core temperatuur onder load net iets lager uitvalt.

• Largamelion
chucky666 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:07:
[...]als je die installeerd en dan kijkt onder computer en dan sensors zie je daar alle temps van je compu.
Ik wil nu niet zagen maar op deze forum zie je toch wel de ene 'dt' fout na de andere... gaat het echt zo achteruit met de spelling tegenwoordig?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Largamelion schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:21:
[...]
Ik wil nu niet zagen maar op deze forum zie je toch wel de ene 'dt' fout na de andere... gaat het echt zo achteruit met de spelling tegenwoordig?
zaag dan niet....zijn al genoeg topics over.

mmm de temp van me geheugen is ingame 45 graden en met de zalman waar er verder niets op de geheugen chipjes zat gingen ze tot 41.

• Largamelion
Sorry maar als je het om de 2 posts tegenkomt stoort het toch wel, zal ff zo 'n topic zoeken dan om m'n zegje te doen :) .

Verwijderd

effe een vraagje

heb juist via atitool men max core gechecked

deze was zonder arties 585 en ging door tot 597.5 voor ie blokeerde

is dit een hoge clock voor deze kaart (die van alternate dus) met een zalman vf700-cu erop??

Verwijderd

Mwah ik zit op 600 en hoger dan 614 wil die niet :)

Dat zijn dus normale oc's ja :)

Verwijderd

Ik heb nu deze kaart naar volle tevredenheid in mijn PC hangen. Snelle kaart met AGP. Waarschijnlijk mijn laatste op dit platform. De kaart is een aanrader voor mensen welke nog niet willen overgaan op PCI-e en toch wat snellers willen. (ps niet overgeclocked) :)

Ps. besteld bij Mycom .... snel en goede service

Gonz :)

• drdolittle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
In de pricewatch is deze kaart in AGP uitvoeiring amper meer te vinden en dan pas vanaf 407 euro.
Die gene die hem hebben kunnen bemachten (incl. me) voor 250 euro hebben mazzel gehad :)

• InfinityG35
drdolittle schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:49:
In de pricewatch is deze kaart in AGP uitvoeiring amper meer te vinden en dan pas vanaf 407 euro.
Die gene die hem hebben kunnen bemachten (incl. me) voor 250 euro hebben mazzel gehad :)
Ja ik had hem ook voor 250, helaas een defecte, dus de vraag wordt of ik er nog wel een terug kan krijgen....

• drdolittle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
Als je een defecte kaart heb en die is niet meer leverbaar zul je wel een beter model een 850 ofzo ervoor terug krijgen...

Verwijderd

drdolittle schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:49:
Bij Alternate in Ridderkerk heb ik afgelopen vrijdag voor 250 euries een Connect3D X800XT gehaald. Ze hadden ook een X800XT PE voor 290 euro, maar die komt pas einde deze week binnen.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

op de alternate site staat de 800xt voor 269 en de PE versie voor 319, is dus iets meer dan wat jij noemt
weet iemand of er nog ergens zulke scherpe aanbiedingen te vinden zijn als die van een maand geleden? ik greep namelijk jammer genoeg achter het net.

De Geforce 6800 GT lijkt sindsdien ook wel volledig van de aardbodem verdwenen (tenminste voor minder dan 300 euro), hoewel hij destijds even voor 209 euro te krijgen was

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
FUBAR schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:59:
op de alternate site staat de 800xt voor 269 en de PE versie voor 319, is dus iets meer dan wat jij noemt
weet iemand of er nog ergens zulke scherpe aanbiedingen te vinden zijn als die van een maand geleden? ik greep namelijk jammer genoeg achter het net.

De Geforce 6800 GT lijkt sindsdien ook wel volledig van de aardbodem verdwenen (tenminste voor minder dan 300 euro), hoewel hij destijds even voor 209 euro te krijgen was
Dit is echt een aanrader --> [rml][ Sapphire X800 GTO²][/rml]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

en dat is een aanrader omdat?

PCI-E VGA Card Sapphire ATi X800 GTO2 256Mb DDR3 with TV-out and DVI Lite Retail
Chipset: ATI RADEON X800 GTO2
Memory: 256MB
Core frequency: 400MHz
Memory frequency: 980MHz
Pipelines: 12

prijs onbekent: nergens meer leverbaar punt

de x800xt is imho toch beter...(@stock)

ik zie dat de gto2 een R480 chip heeft en lijkt een goede overclocker... maar wat koste hij dan?
ik kwam met mijn xt ook in de buurt van 580core 560 mem en kon nog wel hoger... maarja

[ Voor 17% gewijzigd door kaasaanfiets op 09-11-2005 00:07 ]

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 19:58
Oeps, verkeerde topic...

[ Voor 95% gewijzigd door Brammel op 09-11-2005 00:06 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ehh, dit gaat over videokaarten 8)7

Aha, al geëdit.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 09-11-2005 00:08 ]

• Vandread
*dikke blaat*

[ Voor 97% gewijzigd door Vandread op 09-11-2005 11:17 . Reden: FOUT ]

• FUBAR

FUBAR

ik heb het ook over de AGP versie, of bedoelde je Willow?

• Vandread
FUBAR schreef op woensdag 09 november 2005 @ 02:07:
ik heb het ook over de AGP versie, of bedoelde je Willow?
Nevermind.. klopt niet wat ik zei :+

• InfinityG35
drdolittle schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:23:
Als je een defecte kaart heb en die is niet meer leverbaar zul je wel een beter model een 850 ofzo ervoor terug krijgen...
Ik hoop het maar ik betwijfel het zeer. Ik zit al 2 week te wachten op mijn Asus X800XT met defecte geheugen chippies. En het zal nog wel even duren waarschijnlijk.

Tering..... life's hard on a Geforce2MX Pci. :X

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
koekoek2003nl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:59:
[...]

en dat is een aanrader omdat?

PCI-E VGA Card Sapphire ATi X800 GTO2 256Mb DDR3 with TV-out and DVI Lite Retail
Chipset: ATI RADEON X800 GTO2
Memory: 256MB
Core frequency: 400MHz
Memory frequency: 980MHz
Pipelines: 12

prijs onbekent: nergens meer leverbaar punt

de x800xt is imho toch beter...(@stock)

ik zie dat de gto2 een R480 chip heeft en lijkt een goede overclocker... maar wat koste hij dan?
ik kwam met mijn xt ook in de buurt van 580core 560 mem en kon nog wel hoger... maarja
Het is een TOP kaart incognito draait minimaal @ X850XT(PE)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:21:
[...]

Daarvoor moet je flashen. Dan ben je wel gelijk je garantie kwijt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Hey,

Ik wil deze kaart ook gaan halen bij de Alternate, nu heb ik een paar vragen:
Zijn jullie positief over de kaart?
Vinden jullie dat hij z'n geld waard is?
En hoe zit het met de levering en garantie etc?

Bij voorbaat dank. :)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:21:
[...]

je hebt geen garantie dat hij die snelheden haalt.... mazzel voor jou...

• Vandread
De X800XT bij alternate is zijn geld waar, geen gezeur, gewoon een Build By Ati kaart die altijd goed zijn. Stock prima resultaten.

De X800GTO2 alleen nemen als je van een beetje risico houd en je voor een stuk minder geld een zeer snelle kaart wilt.

Modden naar X850XT en zelfs PE is zeer goed te doen, 99% haalt zeker die snelheden voor zover ik kan zien :)

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Bedankt, dan haal ik de X800 XT dus >:)
Nu heb ik een Geforce 4 MX, dus dat wordt een grote verbetering ;)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

zie net in mijn postvak dat de X800 XT PE bij Alternate weer (beperkt) verkrijgbaar is voor 275,-.
de AGP versie.

• Bor

Bor

Voor 280 euro zijn nu ook al X850XT's te vinden dus word de X800XT wel een stuk minder interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 30-11-2005 20:20 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Bij informatique hebben ze de x800 xt pe nu voor 275. Slechts 20 stuks beschikbaar staat er bij :)

• Bor

Bor

Maar is de x800xt pe nu weter dan de x850 xt? Dacht dat dit niet zo was namelijk. Misschien ook handig om te melden of het om AGP of PCI-E versies gaat. Bij informatique is het een AGP versie namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 30-11-2005 20:27 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Bor de Wollef schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:26:
Maar is de x800xt pe nu weter dan de x850 xt? Dacht dat dit niet zo was namelijk. Misschien ook handig om te melden of het om AGP of PCI-E versies gaat. Bij informatique is het een AGP versie namelijk.
bij agp is het zo dat de x800xt pe iets sneller is dan een gewone x850xt,

• Bor

Bor

chucky666 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:34:
[...]

bij agp is het zo dat de x800xt pe iets sneller is dan een gewone x850xt,
Yep, maar de PE is toch eigenlijk gewoon een geoverclockte X800XT? Je zou met de X850XT een nog beter resultaat moeten halen dan lijkt me of minimaal gelijkwaardig.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 30-11-2005 22:07 ]

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een x800 xt pe besteld bij informatique, ze komen alleen morgen pas binnen dus ik moet nog even wachten.

@ Bor: De Pe heeft 1.6 ms geheugen en de gewone xt 2.0, dus het geheugen is iets sneller.

• Bor

Bor

lester schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:55:

@ Bor: De Pe heeft 1.6 ms geheugen en de gewone xt 2.0, dus het geheugen is iets sneller.
Thanks, dat is inderdaad interessant. Ik ga dan wel voor de X850XT PE denk ik :)

• FUBAR

FUBAR

heb hem ook besteld
toch nog een AGP x800XT pe voor minder dan € 300,- gevonden :)

• Bor

Bor

Wat is er goedkoop aan 300 euro voor een agp x800xt eigenlijk? Er zijn snellere (wel vaak pci-e) kaarten te vinden voor minder zoals ik al aangaf.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

_Arthur

blub

Bor de Wollef schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:10:
Wat is er goedkoop aan 300 euro voor een agp x800xt eigenlijk? Er zijn snellere (wel vaak pci-e) kaarten te vinden voor minder zoals ik al aangaf.
Als je geen pci-e hebt, is die 10-20e meer voor een agp kaart nog best intressant ipv je gehele moederboard/systeem overhoop te moeten halen.

• FUBAR

FUBAR

ehh, om precies te zijn was hij € 275,-

Ik heb een AMD 64 3200+ die het erg leuk doet op 2400 Mhz maar niet op een socket 939 past.
Op dit moment heb ik nog een gf 4 dus ik heb een AGP vervanger nodig omdat ik anders zowel mobo als proc. ook moet vervangen. Mijn systeem is nog snel genoeg voor alle nieuwere games etc. icm die X800XT PE.

Helaas ging de overgang naar PCI-E bij de kaartenplakkers wat sneller dan voorzien, waardoor AGP kaarten inmiddels aardig duurder beginnen te worden dan de PCI-varianten. In mijn geval is € 275,- voor een X800XT PE op dit moment de beste deal voor een kaart die nog een tijdje mee kan komen.

Bij al mijn posts in dit topic staat netjes dat het om een AGP kaart gaat en toch blijven de opmerkingen over goedkopere pci-e kaarten maar komen 8)7

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste