Hallo, hier mijn eerste post op dit forum.
Ik zit met een klein probleempje. Sinds een week heb ik een Asus X800XT AGP gekocht bij Informatique.
Perfect geleverd en alles, volgens mij had ik de allerlaatste, maar nu heb ik problemen met de kaart. Windows herkent hem als een ATi X800XT PE en de kloksnelheden zijn 520 / 560. Alle 16 pipes doen het naar behoren, en alle 3dmark scores zijn perfect. (ong 11600 3d03)
Maar na een uur spelen oid krijg ik artifacts op mn scherm. Met AtITool al gekeken wat het kan zijn. Core wordt 70C load. Ik ben erachter gekomen dat het geheugen de boosdoener is
Als ik de core terugklok naar bijv. 400, dan heb ik nog steeds artifacts. Klok ik echter het geheugen terug naar 540mhz dan zijn de artifacts verdwenen. Alles hoger dan 540 (1080) geeft problemen.
Mijn geheugenchips halen dus de snelheden die ze behoren (1120) te halen niet. Ze worden trouwens ook tering heet, (echt heel heet, langer dan 1seconde is blaar

) dus dat verbaasd me niks

.
Maar wat nu? Terugsturen? De AGp versies zijn allang uitverkocht en in het beste geval moet ik twee weken zonder kaart zitten.
Er genoegen mee nemen en hem laten draaien op 540?
Of een Zalman VF700 kopen met memsinks erbij, zal dat helpen voor die extra 20mhz (lijkt me best veel)
Trouwens, zijn er meer mensen die een Asus X800XT AGP hebben gekocht en die hier problemen mee hebben, of ben ik de enige. Tot waar kun je normalerwijs het geheugen overklokken, maw zit er veel marge in?
Alvast bedankt,
P4 2800 533 (ICM Zalman 7000CU 40C load)
Gigabyte I845PE
1024MB Pc2700
120GB 7200RPM
WinXP SP2 Pro
Catalyst 5.9
Aopen (FSP Fortron) 300Watt (lijkt weinig, maar is 100% oke, dit lijkt me het probleem niet, P4 terugklokken naar 2000 mhz helpt ook niet)
Open case, goede ventilatie