16 en het staat op b.v de site van alternate.nlVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:45:
eej mensen,
Hoeveel pipelines heeft de x800 xt nou? kan nie vinden op asus site (ati oowk nie) d8 zel 16 ....
16 pijpleidingen ja.
PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
En jawel hoor, hij is vandaag binnen gekomen. Kan hem helaas nog niet testen, aangezien mijn nieuwe mobo pas maandag binnen komt.Eisenhower schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:23:
de voeding is een gewone standaard 4 pins molex ( hetzelfde die je aansluit bij je cdrom en HD )
en ja hoor.. vanmiddag was het zover.. *ding dong* pakketje! =)
me ram aan de deur ^^ gelijk in de pc gezet! en gaan met die banaan!..
hij draait heerlijk nu me rig =)
Bij mij is het dus niet een standaard 4 pins molex. Ik heb een 6 pins voedingsaansluiting er op zitten. Gelukkig zit er een verloopkabeltje bij, er zitten trouwens nog best wel veel kabels bij.
offtopic:
Brammel is blij met zijn nieuwe kaart, maar wil hem gebruiken!!!
Brammel is blij met zijn nieuwe kaart, maar wil hem gebruiken!!!
Verwijderd
Krijg je bij de x800pro of xt (retail) in alternate de extra games,webcam,en andere extras en word het ook geleverd in die grote doos ? bij deze dus : http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGV61&
(ik zie dat eigenlijk nergens vermeld staan,maar bij andere sites wel)
Tis ook raar dat die 100 euro goedkoper is dan bij bvb tones.be (en daar staan de extras wel vermeld)
Tis ook raar dat die 100 euro goedkoper is dan bij bvb tones.be (en daar staan de extras wel vermeld)
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 16:20 ]
Geen idee, bij deze krijg je in ieder geval alleen de kaart, een cd, en een stuk of 6 kabels er bij.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:18:
Krijg je bij de x800pro of xt (retail) in alternate de extra games,webcam,en andere extras en word het ook geleverd in die grote doos ? bij deze dus : http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGV61&
Verwijderd
Das logisch, dat is een Bulk kaartBrammel schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:21:
[...]
Geen idee, bij deze krijg je in ieder geval alleen de kaart, een cd, en een stuk of 6 kabels er bij.
Bij een Retail is het meestal zo dat je er wel games bij krijgt
Ik kreeg er wel degelijk een game bij ja.
Deus Ex Invisible War samen met heel wat software een cd opbergdoosje en een zooi kabels.
Geen webcam of dergelijke.
Deus Ex Invisible War samen met heel wat software een cd opbergdoosje en een zooi kabels.
Geen webcam of dergelijke.
lol wat een topics ineens over deze kaart, sinds de aanbieding wel populair kaartje geworden
ik had hiero ook een MEGA grote verpakking om de kaart heen, (Informatique)

een set kabels, met o.a. een Component-kabel voor LCD/Plasma TV en een eigenaardig CD-doosje met DeusEX, drivers, en de standaard WinDVD-meuk.
Elke keer trouwens, als ik de PC aanzet, vind ie nieuwe hardware. dit heeft volgens mij met de ViVo te maken op de kaart, drivers installeren helpt niet.
wie heeft dit probleem nog meer, en hoe los ik het op??
een set kabels, met o.a. een Component-kabel voor LCD/Plasma TV en een eigenaardig CD-doosje met DeusEX, drivers, en de standaard WinDVD-meuk.
Elke keer trouwens, als ik de PC aanzet, vind ie nieuwe hardware. dit heeft volgens mij met de ViVo te maken op de kaart, drivers installeren helpt niet.
wie heeft dit probleem nog meer, en hoe los ik het op??
[ Voor 11% gewijzigd door BadMotha op 23-09-2005 00:03 ]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
had ik ook met de asus drivers, werd er helemaal gek van want zodra ik opstarte was de wizard er weer.
dit heeft inderdaad met de vivo te maken.
ik heb nu gewoon de laatste cat drivers geinstalleerd en nergens meer last van.
je zou kunnen proberen om die wdm drivers apart te installeren van de ati site ofzo
je zou kunnen proberen om die wdm drivers apart te installeren van de ati site ofzo
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ongelofelijk, ik heb die kaart 2 maanden geleden ofzo nog voor 350,- tweedehands verkocht... en nu is hij 250,- nieuwBadMotha schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:00:
ik had hiero ook een MEGA grote verpakking om de kaart heen, (Informatique)
[afbeelding]
Ben ik ff blij dat ik 'm al geloosd had, en vervangen door een X850XT PE PCI-e
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
hmm... ik had inderdaad eerst de ASUS drivers, maar uit goede gewoonte (ik had hiervoor een 9800SE die ik sofmodde naar PRO zonder probs)chucky666 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:05:
had ik ook met de asus drivers, werd er helemaal gek van want zodra ik opstarte was de wizard er weer.
gebruik ik de Omega drivers. zal 's de originele CATs proberen.
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
en wat heeft het je netto meer gekost dan ons??FirefoxAG schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:10:
[...]
Ongelofelijk, ik heb die kaart 2 maanden geleden ofzo nog voor 350,- tweedehands verkocht... en nu is hij 250,- nieuw![]()
Ben ik ff blij dat ik 'm al geloosd had, en vervangen door een X850XT PE PCI-e
(dus eerst de x800xt kopen, dan verkopen, en dan een x850xt kopen??)
gewoon ff nieuwsgierig....
Ik denk dat hij van agp naar pci-e is overgestapt?
Vandaar dat hij zijn kaart heeft verkocht en een pci-e kaart heeft terug gekocht
Vandaar dat hij zijn kaart heeft verkocht en een pci-e kaart heeft terug gekocht
RS_003 in "x800gt met VF700-alcu piept onder belast..."
Ook iemand?
Ik heb er nu al 2 gehad ... dit is nr 3 ... (Zon X800XT van Alternate)
Nr 1: Dode fan (ding heeft nooit gedraait, en ga bij install windows al aftifacts ... dus ik kijken waarom ... draait de fan niet)
Nr 2: Brak geheugen, artifacts na paar uur spelen + 2x artifacts bij windows booten.
Nr 3: Huidge kaart... piept (de andere deden het niet)
Ik heb wel zon Arctic silencer 5 rev 2 erop gezet omdat de standaard koeler teveel herrie maakte... met de normale koeler hoor je het denk bijna niet.
De performance valt btw best tegen ... 1920x1200 trekt ie in de meeste games niet eens soepel
Ook iemand?
Nr 1: Dode fan (ding heeft nooit gedraait, en ga bij install windows al aftifacts ... dus ik kijken waarom ... draait de fan niet)
Nr 2: Brak geheugen, artifacts na paar uur spelen + 2x artifacts bij windows booten.
Ik heb wel zon Arctic silencer 5 rev 2 erop gezet omdat de standaard koeler teveel herrie maakte... met de normale koeler hoor je het denk bijna niet.
De performance valt btw best tegen ... 1920x1200 trekt ie in de meeste games niet eens soepel
[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 23-09-2005 16:59 ]
Dat is wel erg pech hebben die van mij van Informatique was in 1x goedRS_003 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:56:
RS_003 in "x800gt met VF700-alcu piept onder belast..."
Ook iemand?
De performance valt btw best tegen ... 1920x1200 trekt ie in de meeste games niet eens soepel![]()
En van herrie heb ik geen last 50c onbelast en rond de 58 in 3d games.
En tja met die resolutie vraag ik me af welke agp kaart dat wel trekt?
Verwijderd
Sinds gister heb ik ook eindelijk mijn x800xt binnen van alternate
, kon de aanbieding gewoon niet laten liggen
. gelijk ff geprobeerd natuurlijk maar hij werkt echt perfect. ik had ook ff een test gedaan met 3dmark2005, daar komt de score 4073 uit is dat een beetje normaal voor amd64 3000+ met deze x800xt 1 gig dual channel geheugen en de A8N sli van asus? (voor de gene die alleen verstand hebben van de resultaten van 2003 dan is dit de score: 7083.
Maar voor de gene die nog een nieuwe pc of gewoon een nieuwe videokaart willen dan is deze zeer goed voor de prijs
Maar voor de gene die nog een nieuwe pc of gewoon een nieuwe videokaart willen dan is deze zeer goed voor de prijs
Verwijderd
Nee je hoort veel hoger te krijgen (zo rond de 5700 in 3dmark 05)Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:44:
Sinds gister heb ik ook eindelijk mijn x800xt binnen van alternate, kon de aanbieding gewoon niet laten liggen
. gelijk ff geprobeerd natuurlijk maar hij werkt echt perfect. ik had ook ff een test gedaan met 3dmark2005, daar komt de score 4073 uit is dat een beetje normaal voor amd64 3000+ met deze x800xt 1 gig dual channel geheugen en de A8N sli van asus? (voor de gene die alleen verstand hebben van de resultaten van 2003 dan is dit de score: 7083.
zorg dat AA/AF enz uitstaat bij testen met 3dmark... waarschijnlijk heb je die nu aan staan waardoor je scores veel te laag uitvallen
Verwijderd
5700 is mijn default met een semp 2ghz / 1024 mb dualchan , dat was trouwens een Vivo naar XT gemod (biosmod).
Verwijderd
Nou ik weet niet wat het was maar in 3dmark2005 stond alles gewoon standard en ik heb dus ff drivers opnieuw geinstalleerd en ik krijg nu een score van 5762Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:59:
[...]![]()
![]()
Nee je hoort veel hoger te krijgen (zo rond de 5700 in 3dmark 05)
Ik zag trouwens wel dat de pci variant 10 euro duurder geworden is
Verwijderd
Raar ik zie de ax800 xt niet meer staan op alternate ?
Ik denk toch dat ik voor de x800 pro zal gaan,nu twijfel ik wel nog tussen de asus versie of de Power Color X800Pro die zo te zien 50 mhz trager is in videogeheugen als ik vergelijk (bron : informatique en alternate)... gingen alle verschillende x800 pro's niet evensnel op stockspeed ?
Ik denk toch dat ik voor de x800 pro zal gaan,nu twijfel ik wel nog tussen de asus versie of de Power Color X800Pro die zo te zien 50 mhz trager is in videogeheugen als ik vergelijk (bron : informatique en alternate)... gingen alle verschillende x800 pro's niet evensnel op stockspeed ?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 03:04 ]
Jazeker... is 29.6c idle en 34.5c stress een beetje goed @ water? (Maze4 op GPU)Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:59:
ik ben dom dus bij deze:![]()
heeft deze kaart ook een temp sensor?
[ Voor 3% gewijzigd door Garrett op 27-09-2005 22:58 ]
I love watercooling
Heb 'm ook maar ff besteld bij MyCom.nl !! En dan hopen dat ze binnenkort gewoon niet meer te krijgen zijn en dit mijn superaankoop op het juiste moment wordt
is goed, ik draai ze stressed rond de 50~ Graden celsius..Garrett schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:58:
[...]
Jazeker... is 29.6c idle en 34.5c stress een beetje goed @ water? (Maze4 op GPU)
vind ik niet slecht voor lucht!
Verwijderd
Woei
Net een Asus AX800XT vivo gehaald bij Mycom Breda voor 249 euro.....wat een actie!
Het was trouwens de laatste; goed dat ik ff gebeld had om te reserveren
Loopt netjes op 520 / 560.
Stock 11857 3D marks met 3Dmark03.
3Dmark05 moet ik nog testen.
Net een Asus AX800XT vivo gehaald bij Mycom Breda voor 249 euro.....wat een actie!
Het was trouwens de laatste; goed dat ik ff gebeld had om te reserveren
Loopt netjes op 520 / 560.
Stock 11857 3D marks met 3Dmark03.
3Dmark05 moet ik nog testen.
Ding moet gewoon 560 core trekken @stock koeler....probeer eens
mem doet wel 600
Hier heb ik @ water, verder zonder mods, 594 core kunnen benchen, zie 03 score in sig
Hier heb ik @ water, verder zonder mods, 594 core kunnen benchen, zie 03 score in sig
I love watercooling
Verwijderd
Moet ik nog doen; eerst ff 3Dmark05 downloaden en dat met stock settings nog even draaien
Verwijderd
Kheb m'n x800xt vivo nu al een weekje en zie nu pas dit topic, maar ik heb hem ook bij alternate vandaan. Ik zag op de site bulk staan, dus ik d8 ow powerkabeltje moet je dus ook nog meebesetellen, en nu heb ik er 1 teveel 
Maar me graka'tje gaat wel lekker, net geen 15.000 bij 3dmark 03, en dan strax nog even waterkoeling erop bouwen. Ik ben alleen bang dat er dan weer chips overhitten ( zo is mijn 6600gt dood gegaan ).
Maar me graka'tje gaat wel lekker, net geen 15.000 bij 3dmark 03, en dan strax nog even waterkoeling erop bouwen. Ik ben alleen bang dat er dan weer chips overhitten ( zo is mijn 6600gt dood gegaan ).
Mhzz.. ik heb op 530 core met de arctic silencer 5 rev 2 al artifacts met mijn pci-e X800XT 
In farcry ...
In de ATI tool kom ik tot 543 geloof ..
In farcry ...
In de ATI tool kom ik tot 543 geloof ..
[ Voor 27% gewijzigd door Roberto op 29-09-2005 20:01 ]
Verwijderd
Ik heb deze kaart ook (ATI X800XT ViVo) en ben zeer tevreden! Net de SP demo van F.E.A.R. even gespeeld en ziet er supergelikt uit.
Het enige probleem waar ik tegenaan loop is tv-out die ik niet aan de praat krijg. Volgens mij heb ik de bekabeling wel goed liggen, en na het aavinken van "Force detection of my TV" lijkt hij hem ook wel te hekennen, alleen nog niks te zien.
Ik weet dat mijn TV niet hoger als 800x600 ondersteund en heb het vermoeden dat tv-out standaard op 1024x768 staat, waardoor ik geen beeld heb. Weet iemand waar ik de resolutie voor tv-out handmatig kan instellen, net als de refresh rate?
Ik gebruik Catalist 5.9 met Control Pannel (niet Catalyst Control Center, die gaf foutmeldingen na de installatie)
Het enige probleem waar ik tegenaan loop is tv-out die ik niet aan de praat krijg. Volgens mij heb ik de bekabeling wel goed liggen, en na het aavinken van "Force detection of my TV" lijkt hij hem ook wel te hekennen, alleen nog niks te zien.
Ik weet dat mijn TV niet hoger als 800x600 ondersteund en heb het vermoeden dat tv-out standaard op 1024x768 staat, waardoor ik geen beeld heb. Weet iemand waar ik de resolutie voor tv-out handmatig kan instellen, net als de refresh rate?
Ik gebruik Catalist 5.9 met Control Pannel (niet Catalyst Control Center, die gaf foutmeldingen na de installatie)
[afbeelding]
Die heb ik ook maandag binnengekregen..
Wat ik wel vreemd vond dat aan de binnenkant van de doos over 12 pipelines wordt gesproken ipv 16.
Had jij er ook 2 Tv-kabels bij..1 naar rood-groen -blauw en de andere naar 2x geel en 2x zwart??
Ik dacht dat de kaart alleen tv out had en geen tv , toch??
Wat ik wel vreemd vond dat aan de binnenkant van de doos over 12 pipelines wordt gesproken ipv 16.
Had jij er ook 2 Tv-kabels bij..1 naar rood-groen -blauw en de andere naar 2x geel en 2x zwart??
♦
Zorg ervoor dat je tv aangesloten is wanneer je de pc opstart, normaal gaat je beeld op je pc-scherm er dan al anders uitzien (kleiner). Als je daarna de resolutie van je tv wil aanpassen kan je bij eigenschappen v/h beeldscherm, tabblad 'instellingen', 'geavanceerd' bij 'weergave' je resolutie van je tv aanpassen (dit is voor clone). Je kan ook gewoon bij eigenschappen v/h beeldscherm, tabblad 'instellingen' het beeld uitbreiden naar de 2e monitor en daar de resolutie instellen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 04:52:
Ik heb deze kaart ook (ATI X800XT ViVo) en ben zeer tevreden! Net de SP demo van F.E.A.R. even gespeeld en ziet er supergelikt uit.
Als Control Center foutmeldingen geeft na installatie moet je het Microsoft .NET Framework 1.1 installeren, dan zijn die meldingen weg... het is namelijk een .Net toepassing
PS: In België staat dit kaartje (AGP versie) in promotie bij Forcom (goedkoopste winkel die ik hier ken) voor 299 Euro... wtf promo?? http://www.forcom.be/indexbig.htm
[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 30-09-2005 15:59 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
jep ,maar als je verder leest binnen in zie je dat ze het alleen over de x800 en de x800pro hebben.drdolittle schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:52:
[afbeelding]
ik denk dat ze niet de hele doos hebben aangepast toen ze de x800xt uitbrachten.
ik zat ook te kijken van w.t.f. buiten kant x800xt binnen kant alleen x800 en x800pro
maar na installatie zie je gelukkig dat het een x800xt pe is
want op de koeler van de kaart staat ook alleen maar ax800.
en de kabeltjes jep.
zelfde met voedingskabel erbij en cd case.
Welke kaart heb jij dan precies? Ik heb de PCI-E X800 XT van alternate, maar hier zitten geen blauwe leds in.Toolzman schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:15:
Zooo mijn 6600GT gedumpt en de nieuwe X800XT erin:
gelijk ff 3dmark05 getest.
XFX 6600GT: hoogste score 4090 (overgeclocked)
ASUS X800XT: stock speeds 6180
Verder lijkt de beeldkwaliteit wel iets beter dan de nVidia kaart. Voor het eerst dat ik een ATi kaartje heb. Ook grappige ledjes zitten er in deze kaart.
van asus ?Brammel schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:31:
[...]
Welke kaart heb jij dan precies? Ik heb de PCI-E X800 XT van alternate, maar hier zitten geen blauwe leds in.
ik heb de agp versie en die heeft gewoon een blauwe led fan.
ik weet alleen van asus dat ze standaard een blauwe led erin hebben.Brammel schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:39:
[...]
Nee, niet van asus. Daar zal dan dus wel het verschil zitten. Ik heb deze:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXA90&
en jij hebt er 1 van ati/sapphire zelf dus dat zal het wel zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door chucky666 op 30-09-2005 18:43 ]
Nee, niet van asus. Daar zal dan dus wel het verschil zitten. Ik heb deze:chucky666 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:36:
[...]
van asus ?
ik heb de agp versie en die heeft gewoon een blauwe led fan.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXA90&
Verwijderd
Net even 3Dmark05 gedraait; geeft zo'n 5500 3Dmarks met AX800XT stock (catalist 5.9) en P4 3.0 + 512 Ram.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:12:
Moet ik nog doen; eerst ff 3Dmark05 downloaden en dat met stock settings nog even draaien
Lijkt me maar een middelmatige score.
Der is wel ongeveer 240Mb ram in gebruik door system (firewall e.d.). Zou dat de bottlenek kunnen zijn?
weet je snel genoeg, je hoefd alleen maar ff uit te zetten.
vergeet je virusscanner ook niet enzo
vergeet je virusscanner ook niet enzo
Ik zie dat bij Azerty Hardware de Asus EAX800XT/2DT 256 MB, PCI Express voor € 286 te koop staat. Dit is dus ook wel vrij goedkoop lijkt me, aangezien alle andere Asus modellen die hier genoemd waren volgens mij nog AGP waren.
Verwijderd
mn x800xt pe ff met stock cooler op 540/580 oc'ed met de nieuwste omega drivers, maar dan geeft ie tijdens 3dmark2005 soms vage flikkeringen bij sommige schaduwen.. vooral bij firefly forest bij de takken aan de bomen, bij sommige stukken, is dit artifacts?
3dmark05 score ging trouwens van 5747 naar 5876. Dus ruim 100 punten winst...
volgende week zet ik een artic silencer erop en hoopte 560/590 te kunnen gaan draaien.. de airflow is verder degelijk in de kast imo, 120mm voor, 120mm achter, 2x 80mm in zijpaneel, 1x 80mm in "plafond" + kabels mooi weggewerkt..
verdere specs @ sig
3dmark05 score ging trouwens van 5747 naar 5876. Dus ruim 100 punten winst...
volgende week zet ik een artic silencer erop en hoopte 560/590 te kunnen gaan draaien.. de airflow is verder degelijk in de kast imo, 120mm voor, 120mm achter, 2x 80mm in zijpaneel, 1x 80mm in "plafond" + kabels mooi weggewerkt..
verdere specs @ sig
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 14:35 ]
Dat zijn artifacts ja 
Wel maf dat jullie zover komen, en dat ik amper 530 kan draaien, maargoed.
Zelf met die 20mhz meer zou de X800XT nog niet snel genoeg zijn voor mij (draai 1920x1200 .. en dat is blijkbaar enorm zwaar
)
Zelf met die 20mhz meer zou de X800XT nog niet snel genoeg zijn voor mij (draai 1920x1200 .. en dat is blijkbaar enorm zwaar
Vandaag bij mijn X800XT gekeken tot hoe ver die konRS_003 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:17:
Dat zijn artifacts ja
Zelf met die 20mhz meer zou de X800XT nog niet snel genoeg zijn voor mij (draai 1920x1200 .. en dat is blijkbaar enorm zwaar)
Max is toch wel ongeveer 560 core en mem 600 dan heb ik net geen 6000 3dmark05 punten
Dat vind ik niet echt een super score voor een OC x800xt, want ik haal op stock speeds bijna 6200 in 3dmark05 met Cat 5.9.
Verwijderd
Ben ik bestwel cheap uitgekomen 
De vivo was voor 219 euro te koop bij alternate (x800Pro / vivo) en die was softmodbaar naar XT, ook gedaan en 16pijpjes open + xt speeds.. Ik wacht nog steeds op m'n vf700CU voor op m'n kaart,
De temps zijn me iets te warm met de stockkoeler
De vivo was voor 219 euro te koop bij alternate (x800Pro / vivo) en die was softmodbaar naar XT, ook gedaan en 16pijpjes open + xt speeds.. Ik wacht nog steeds op m'n vf700CU voor op m'n kaart,
Dan heb je nog 20 euro teveel betaald, want nu is ie nog maar 199 euroVerwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:49:
Ben ik bestwel cheap uitgekomen
[afbeelding]
Verwijderd
ja ik heb 'm nu al 2 maandenKneep schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:46:
[...]
Dan heb je nog 20 euro teveel betaald, want nu is ie nog maar 199 euro
dat is die Powercolor ja, die zijn niet te unlocken naar xt speeds
Echt wel koopje zou ik zeggen, ik vind de X800 XT hier in België bijna niet goedkoper dan 400 euro (in standaard shops en de goedkoopste die ik ken).
Zit zelf met een X740 XL, daar ga ik nog ff mee doen hoewel dit een zeer aanlokkelijk aanbod is aangezien hij toch 2x zo goed presteert als mijn kaartje. Ik vraag me af wat de prijs gaat zijn als ATI met z'n nieuwe generatie kaarten op de markt komt (X1300, etc...).
Zit zelf met een X740 XL, daar ga ik nog ff mee doen hoewel dit een zeer aanlokkelijk aanbod is aangezien hij toch 2x zo goed presteert als mijn kaartje. Ik vraag me af wat de prijs gaat zijn als ATI met z'n nieuwe generatie kaarten op de markt komt (X1300, etc...).
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
kan zijn maar je moet dan ook wel naar de rest van de specs kijken van jouw en zijn computerToolzman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:44:
Dat vind ik niet echt een super score voor een OC x800xt, want ik haal op stock speeds bijna 6200 in 3dmark05 met Cat 5.9.
ik denk dat jij wel een snellere proc. zal hebben.
ik draai ook op standaard 6216 punten maar heb dan ook een amd 64 en hij een xp
Verwijderd
Weet nie precies of dit in dit topic thuis hoort maar ik ben dus van plan om zon x800xt te gaan kopen maar vraag mij af of mijn voeding dit wel trekt en dan ook eventueel op PE speeds als hij dit al niet is.
heb nu een chieftec 360Watt voeding of gebruikt de x800xt niet veel meer als een 9800pro?
heb nu een chieftec 360Watt voeding of gebruikt de x800xt niet veel meer als een 9800pro?
als de specs die ik zie staan van jouw alles is dan moet een goede 360 watt voeding dat wel aankunnen.
en de voeding van chieftec zijn meestal wel goed.
en de voeding van chieftec zijn meestal wel goed.
Ik heb ook een chieftec 360 wat en een asus x800xt Pe draait bij mij al 4 weken zonder problemen.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:13:
Weet nie precies of dit in dit topic thuis hoort maar ik ben dus van plan om zon x800xt te gaan kopen maar vraag mij af of mijn voeding dit wel trekt en dan ook eventueel op PE speeds als hij dit al niet is.
Hangt een beetje af van wat je er allemaal nog verder in heb hangen. bij mij is dat een xp2800 en twee HD's, een tv-kaartje en een dvd-reader en brander. Dus als je niet veel meer dan dat heb zal wel gaan lukken.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Hallo, hier mijn eerste post op dit forum.
Ik zit met een klein probleempje. Sinds een week heb ik een Asus X800XT AGP gekocht bij Informatique.
Perfect geleverd en alles, volgens mij had ik de allerlaatste, maar nu heb ik problemen met de kaart. Windows herkent hem als een ATi X800XT PE en de kloksnelheden zijn 520 / 560. Alle 16 pipes doen het naar behoren, en alle 3dmark scores zijn perfect. (ong 11600 3d03)
Maar na een uur spelen oid krijg ik artifacts op mn scherm. Met AtITool al gekeken wat het kan zijn. Core wordt 70C load. Ik ben erachter gekomen dat het geheugen de boosdoener is
Als ik de core terugklok naar bijv. 400, dan heb ik nog steeds artifacts. Klok ik echter het geheugen terug naar 540mhz dan zijn de artifacts verdwenen. Alles hoger dan 540 (1080) geeft problemen.
Mijn geheugenchips halen dus de snelheden die ze behoren (1120) te halen niet. Ze worden trouwens ook tering heet, (echt heel heet, langer dan 1seconde is blaar
) dus dat verbaasd me niks
.
Maar wat nu? Terugsturen? De AGp versies zijn allang uitverkocht en in het beste geval moet ik twee weken zonder kaart zitten.
Er genoegen mee nemen en hem laten draaien op 540?
Of een Zalman VF700 kopen met memsinks erbij, zal dat helpen voor die extra 20mhz (lijkt me best veel)
Trouwens, zijn er meer mensen die een Asus X800XT AGP hebben gekocht en die hier problemen mee hebben, of ben ik de enige. Tot waar kun je normalerwijs het geheugen overklokken, maw zit er veel marge in?
Alvast bedankt,
P4 2800 533 (ICM Zalman 7000CU 40C load)
Gigabyte I845PE
1024MB Pc2700
120GB 7200RPM
WinXP SP2 Pro
Catalyst 5.9
Aopen (FSP Fortron) 300Watt (lijkt weinig, maar is 100% oke, dit lijkt me het probleem niet, P4 terugklokken naar 2000 mhz helpt ook niet)
Open case, goede ventilatie
Ik zit met een klein probleempje. Sinds een week heb ik een Asus X800XT AGP gekocht bij Informatique.
Perfect geleverd en alles, volgens mij had ik de allerlaatste, maar nu heb ik problemen met de kaart. Windows herkent hem als een ATi X800XT PE en de kloksnelheden zijn 520 / 560. Alle 16 pipes doen het naar behoren, en alle 3dmark scores zijn perfect. (ong 11600 3d03)
Maar na een uur spelen oid krijg ik artifacts op mn scherm. Met AtITool al gekeken wat het kan zijn. Core wordt 70C load. Ik ben erachter gekomen dat het geheugen de boosdoener is
Als ik de core terugklok naar bijv. 400, dan heb ik nog steeds artifacts. Klok ik echter het geheugen terug naar 540mhz dan zijn de artifacts verdwenen. Alles hoger dan 540 (1080) geeft problemen.
Mijn geheugenchips halen dus de snelheden die ze behoren (1120) te halen niet. Ze worden trouwens ook tering heet, (echt heel heet, langer dan 1seconde is blaar
Maar wat nu? Terugsturen? De AGp versies zijn allang uitverkocht en in het beste geval moet ik twee weken zonder kaart zitten.
Er genoegen mee nemen en hem laten draaien op 540?
Of een Zalman VF700 kopen met memsinks erbij, zal dat helpen voor die extra 20mhz (lijkt me best veel)
Trouwens, zijn er meer mensen die een Asus X800XT AGP hebben gekocht en die hier problemen mee hebben, of ben ik de enige. Tot waar kun je normalerwijs het geheugen overklokken, maw zit er veel marge in?
Alvast bedankt,
P4 2800 533 (ICM Zalman 7000CU 40C load)
Gigabyte I845PE
1024MB Pc2700
120GB 7200RPM
WinXP SP2 Pro
Catalyst 5.9
Aopen (FSP Fortron) 300Watt (lijkt weinig, maar is 100% oke, dit lijkt me het probleem niet, P4 terugklokken naar 2000 mhz helpt ook niet)
Open case, goede ventilatie
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Open case, goede ventilatie <- toch niet helemaal dan anders wordt het niet zo warm 
bij mij blazen er verschillende fans me kast in dus wordt alles wel goed gekoeld.
bij jouw is de koeling minder ook al staat de kast open dan wil het nog niet zeggen dat je goede ventilatie hebt.
de makkelijkste manier om dit op te lossen is om er een zalman cu-700 op te gooien.
is niet moeilijk en het geheugen wordt dan beter gekoeld omdat de fan over je hele kaart blaast.
en memsinks zitten al bij de zalman.
bij mij blazen er verschillende fans me kast in dus wordt alles wel goed gekoeld.
bij jouw is de koeling minder ook al staat de kast open dan wil het nog niet zeggen dat je goede ventilatie hebt.
de makkelijkste manier om dit op te lossen is om er een zalman cu-700 op te gooien.
is niet moeilijk en het geheugen wordt dan beter gekoeld omdat de fan over je hele kaart blaast.
en memsinks zitten al bij de zalman.
[quote]chucky666 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:18:
Open case, goede ventilatie <- toch niet helemaal dan anders wordt het niet zo warm
quote]
Mijn Zalman 7000Cu blaast lucht over de geheugenmodules op de achterkant van de videokaart. Er hangt ook een casefan in die warmelucht uit de kast zuigt. Als je je hand boven de achterkant van de kaart houdt voel je de lucht stromen dus dat zit wel goed.
Hiervoor had ik een 9700Pro, die had nog DDR1 maar dat werd stukken minder warm. Ik dacht dat DDr3 minder heet werd? Of is dit alleen bij mij zo
quote]
Mijn Zalman 7000Cu blaast lucht over de geheugenmodules op de achterkant van de videokaart. Er hangt ook een casefan in die warmelucht uit de kast zuigt. Als je je hand boven de achterkant van de kaart houdt voel je de lucht stromen dus dat zit wel goed.
Hiervoor had ik een 9700Pro, die had nog DDR1 maar dat werd stukken minder warm. Ik dacht dat DDr3 minder heet werd? Of is dit alleen bij mij zo
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
ja de achterkant.
maar wat denk je van het geheugen wat aan de kant van de koeler zit ?
aan de onderkant dus.
deze wordt niet zo goed gekoeld als dat zou moeten.
als je van de zijkant kijkt zie je dat er ruimte zit tussen de koeler en het geheugen.
dus beste oplossing is de zalman met de bijbehorende memsinks aan zowel de bovenkant als de onderkant
maar wat denk je van het geheugen wat aan de kant van de koeler zit ?
aan de onderkant dus.
deze wordt niet zo goed gekoeld als dat zou moeten.
als je van de zijkant kijkt zie je dat er ruimte zit tussen de koeler en het geheugen.
dus beste oplossing is de zalman met de bijbehorende memsinks aan zowel de bovenkant als de onderkant
waar kan je zien hoeveel rmp je fan maakt en is er een duidenlijk programma'tje wat temp's afleest? (niet dat catalyst ding is klopt voor geen meter)
Atitool werkt voor mij uitstekend qua temps e.d. ( kheb mijn Stock fan altijd op 100% speed RPM staan )
[ Voor 6% gewijzigd door Eisenhower op 05-10-2005 14:41 ]
KlikVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:06:
weet iemand toevallig nog een shop waar ie nog te koop is?
Niet duur
Verwijderd
Als ik deze resultaten met BF 2 zou boeken zou ik er wel over te spreken zijn, momenteel moet ik vooral deze instellingen niet gebruiken...RS_003 schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:33:
Ik heb de kaart...
En ik ben er niet echt over te spreken.
(...)
Aan de andere kant, BF 2 kan ik alles @ highest zetten @ 1600x1200 (bf 2 kan niet hoger) en dan kan ik een lekkere drukke botgame starten en no sweat.Dat is echt wel toppie want mijn 9700pro
deed al moeilijk bij 800x600 op medium
Mijn probleem is dat ik met met de X800XT ViVo van Ati (Alternate) een tegenvallende 3DMARK03 score heb van 5990.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
1) mobo = Asus P51GD
2) CPU = intel 4, 3.0 Ghz, 800 mhz, 915P, 530
3) Voeding = Enhance 460 Watt, combined vermogen = 200, Ampere = 30 (heb ik onlangs aangeschafd, maar dat leverde geen winst in de score op
Processor is most likely, (hoe) zou ik diens prestaties kunnen meten?
Als er volgens iemand andere oorzaken ten grondslag aan kunnen liggen, hoor ik dat uiteraard graag voordat ik de kaart terugstuur naar Alternate, vriendelijke gasten daaro.
Later,
T
Verwijderd
misschien moet je eens je hele systeem eens opnieuw installen dat wil ook wel eens helpenVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:34:
[...]
Als ik deze resultaten met BF 2 zou boeken zou ik er wel over te spreken zijn, momenteel moet ik vooral deze instellingen niet gebruiken...
Mijn probleem is dat ik met met de X800XT ViVo van Ati (Alternate) een tegenvallende 3DMARK03 score heb van 5990.
1) mobo = Asus P51GD
3) Voeding = Enhance 460 Watt, combined vermogen = 200, Ampere = 30 (heb ik onlangs aangeschafd, maar dat leverde geen winst in de score op
Als er volgens iemand andere oorzaken ten grondslag aan kunnen liggen, hoor ik dat uiteraard graag voordat ik de kaart terugstuur naar Alternate, vriendelijke gasten daaro.
Later,
T
Verwijderd
ok de knoop is doorgehakt. Toch een x800xt PE AGp besteld voor 300 euro met verzendkosten. Helaas was hij bij mycom niet meer voor 250 te koop dus dan deze maar voor 292. Hoop dat ik hm heel snel heb. Binnenkort post ik ff mijn 3dm05 scores.
Verwijderd
ff tussendoor;
Die ATI silencer rev.4 past ook gewoon op een Asus AX800XT?
Als ik het goed lees koelt ie ook de geheugen chips aan de kant van de core. Worden de chips aan de andere kant ook gekoeld?
Als ik het goed lees koelt ie ook de geheugen chips aan de kant van de core. Worden de chips aan de andere kant ook gekoeld?
je geheugenVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:34:
[...]
Als ik deze resultaten met BF 2 zou boeken zou ik er wel over te spreken zijn, momenteel moet ik vooral deze instellingen niet gebruiken...
1) mobo = Asus P51GD
Later,
T
nee.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:36:
ff tussendoor;
ik heb vandaag omdat ik toch niets te doen had maar de zalman cu-700 koeler erop gegooid.
eerst van me 6800ultra afgehaald en toen op me x800xt gezet.
en hij is gelijk weer 15 graden koeler als ik game.
en de geheugen chipjes worden gelijk gekoeld, en aan de bovenkant ook want daar komt de lucht op van me zalman cu-7700
mmm ik heb toch ook iets raars 
ik heb ook zoiets AX800XT ... van Asus.. (AGP) maar die is 520/560 ...... komt dat doordat het AGP versie is ???
en...
idle 40-45 graden
onder gamen 70-75 graden..
ik heb ook zoiets AX800XT ... van Asus.. (AGP) maar die is 520/560 ...... komt dat doordat het AGP versie is ???
en...
idle 40-45 graden
onder gamen 70-75 graden..
Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor je kaart?Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:34:
[...]
1) mobo = Asus P51GD
Later,
T
en wat is daar raar aanBernardo schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:58:
mmm ik heb toch ook iets raars
..
dat is gewoon een x800xt pe
[ Voor 71% gewijzigd door chucky666 op 06-10-2005 00:00 ]
Verwijderd
Nee, die silencer past nietchucky666 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:57:
[...]
nee.
ik heb vandaag omdat ik toch niets te doen had maar de zalman cu-700 koeler erop gegooid.
eerst van me 6800ultra afgehaald en toen op me x800xt gezet.
en hij is gelijk weer 15 graden koeler als ik game.
en de geheugen chipjes worden gelijk gekoeld, en aan de bovenkant ook want daar komt de lucht op van me zalman cu-7700
of
Nee, de chips worden op de achterhant niet gekoeld?
o sorryVerwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:11:
[...]
Nee, die silencer past niet
of
Nee, de chips worden op de achterhant niet gekoeld?
hij past wel net als de 5 rev2.
maar de geheugen chips op de bovenkant worden niet gekoeld.
Verwijderd
Ok, thanks; die info had ik nodigchucky666 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:16:
[...]
o sorry
hij past wel net als de 5 rev2.
maar de geheugen chips op de bovenkant worden niet gekoeld.
Ik zal morgen es even zo'n Silencer halen, voor de achterkant heb ik nog wel ergens wat Zalman blokjes liggen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 00:28 ]
Verwijderd
Ik heb die X800XT van Alternate sinds gisteren binnen. ATI Silencer Rev 4 erop gezet en hij draait als een tierelier. Ben met het OC testen van de core met AtiTool maar gestopt bij 580 MHZ (steeds zonder fouten en artifacts - core temp 70 graden) en heb hem nu stabiel op 530/530 draaien (53 graden). Mooie kaart
Verwijderd
Sorry ik heb een Ati Silencer 5 Rev 2....Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:53:
Ik heb die X800XT van Alternate sinds gisteren binnen. ATI Silencer Rev 4 erop gezet en hij draait als een tierelier. Ben met het OC testen van de core met AtiTool maar gestopt bij 580 MHZ (steeds zonder fouten en artifacts - core temp 70 graden) en heb hem nu stabiel op 530/530 draaien (53 graden). Mooie kaart
ik weet niet of die van alternate ook de pe versie is 
want anders ben je je geheugen aan het onderclocken ?
ah de pci-e versie zeker met 500/1000 .
want anders ben je je geheugen aan het onderclocken ?
ah de pci-e versie zeker met 500/1000 .
[ Voor 16% gewijzigd door chucky666 op 06-10-2005 15:55 ]
Iemand die deze onlangs toevallig bij de MyCom heeft gehaald? Ben benieuwd of ze hem daar namelijk nog hebben. Heb gister een mailtje gestuurd, maar helaas nog niks terug op ontvangen...
bij mycom zullen ze wel totaal op zijn,
ik heb der laatst 1 in utreg gehaald voor 250€..
had de een na laatste
had de een na laatste
je mem dan? bij mij gaat hij namenlijk ook al zo hoog, ik vroeg me af af dat allemaal wel kanVerwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:53:
Verwijderd
Mem getest tot 547 of zo ( zonder problemen - bij core rond de 580). Toen gestopt. Superscores... idd vreemd...koekoek2003nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:09:
[...]
je mem dan? bij mij gaat hij namenlijk ook al zo hoog, ik vroeg me af af dat allemaal wel kan
Verwijderd
What do you know, windows detecteert de nieuwe kaart, maar dat is dus niet genoeg. Mijn vorige kaart was ook een ati en Catalyst stond er dus nog op, heb ik er vervolgens nogmaals overheen geknald. Niet afdoende dus. Met cat-uninstaller alles erafgehaald, wmb zou ati dat wel standaard mogen maken in de install.RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:59:
[...]
Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd voor je kaart?
Anyway! Ik ben een happy man met een dikke score van 11000 (op 3dmark03 that is)
Bedankt voor de input!
T
Verwijderd
Ik heb mijn VF700CU erop geplaatst.. met wat enkele problemen...
Ten eerste was ik gewoon echt 20 minuten bezig met het ontcijferen van de handleiding, Uiteindelijk kwam ik erachter hoe het geheel erop moest.
Mijn eerste probleem waar ik al over begon na te denken was de metalen rand eromheen (om de core) , deze zou naar mijn weten problemen geven bij het goed contact geven tussen de core en de zalman, ik heb 'm er gewoon opgeschroefd met een kwak pasta en kwam bij windows al in de problemen met artifacts. Dus kaart eruit gehaald, zalman eraf en met een stanley mes de metalen rand eraf gehaald. Nu Doettie het goed en haalt een maximale temp van 72 graden op een minimum van 31.
De core Oc'd nu ook wat hoger dankzij deze koeler, ik kom uit op bijna 600 (590) , Het geheugen is nog niet getest, hoewel deze voorzien zijn van de bijgeleverde sinkjes. Ik heb trouwens de zalman ook op 12 volt staan.
Ten eerste was ik gewoon echt 20 minuten bezig met het ontcijferen van de handleiding, Uiteindelijk kwam ik erachter hoe het geheel erop moest.
Mijn eerste probleem waar ik al over begon na te denken was de metalen rand eromheen (om de core) , deze zou naar mijn weten problemen geven bij het goed contact geven tussen de core en de zalman, ik heb 'm er gewoon opgeschroefd met een kwak pasta en kwam bij windows al in de problemen met artifacts. Dus kaart eruit gehaald, zalman eraf en met een stanley mes de metalen rand eraf gehaald. Nu Doettie het goed en haalt een maximale temp van 72 graden op een minimum van 31.
De core Oc'd nu ook wat hoger dankzij deze koeler, ik kom uit op bijna 600 (590) , Het geheugen is nog niet getest, hoewel deze voorzien zijn van de bijgeleverde sinkjes. Ik heb trouwens de zalman ook op 12 volt staan.
Klopt, ik heb een mailtje van iemand gelezen die naar MyCom gemaild had, en helaas nu zijn ze echt op.Eisenhower schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:40:
bij mycom zullen ze wel totaal op zijn,
had de een na laatste
Heb ik toch een keertje mazzel gehad
594/606 is hier de max zonder artifacts volgens AtiTool (Maze4 waterblok op de gpu, niks op het mem)
I love watercooling
Verwijderd
haal net 6149 3dmark2005 punten met mijn net nieuwe x800xt pe @ stock. is dit een beetje score zo als die zou moete zijn?
als het met dat systeem is met die 3200+ is het een normale score ja.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:42:
haal net 6149 3dmark2005 punten met mijn net nieuwe x800xt pe @ stock. is dit een beetje score zo als die zou moete zijn?
heb dit net in een ander topic geplaatst maar hier zijn meer x800xt gebruikers van asus dus dan maar ff hier :
ik heb ook een probleempje met de koeler denk ik
ik heb een asus ax800xt pe en omdat de geheugen chipjes niet goed worden gekoeld aan de kant met de koeler (andere kant omhoog wordt ook gekoeld door me zalman 7700-cu ),heb ik de standaard koeler vervangen door de 700-cu.
de idle en stresh temps zijn omlaag gegaan van 50/72 naar 35/62.
maar nu komt het sindsdien heb ik na ongeveer 1 uur spelen dat me beeld op blauw gaat.
dus blauw beeld zonder tekst een irritant lange piepgeluid en me geluid gaat wel door op de achtergrond.
ik dus wtf ? en hierna gebeurde het dus nog een paar x.
heb de oude koeler er weer op gezet en nergens meer last van.
zalman er weer op en weer het zelfde ?
ik ga maandag wel lekker kijken voor zon ati silincer van arctic ofzo, kijken wat ie dan doet
iemand er ook ervaring mee toevallig ?
Even een vraagje.
Ik ben van plan mijn 'AGP-systeem' nog een laatste grafische upgrade in te spuiten, doormiddel van een Radeon X800pro. Als cpu's heb ik 2 Xeon's op 3.2GHz. Is deze Radeon een passend vriendje of zal hij zich regelmatig vervelen vanwege de niet-al-te-snelle-maar-voor-mij-voldoende processors?
Momenteel draai ik trouwens met een Geforce 5900XT. Gaat die Radeon meer of minder stroom zuipen?
Ik ben van plan mijn 'AGP-systeem' nog een laatste grafische upgrade in te spuiten, doormiddel van een Radeon X800pro. Als cpu's heb ik 2 Xeon's op 3.2GHz. Is deze Radeon een passend vriendje of zal hij zich regelmatig vervelen vanwege de niet-al-te-snelle-maar-voor-mij-voldoende processors?
Momenteel draai ik trouwens met een Geforce 5900XT. Gaat die Radeon meer of minder stroom zuipen?
[ Voor 21% gewijzigd door Brent op 09-10-2005 08:40 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
vandaag mijn Asus X800XT PE eens onderhanden genomen,
en er een Zalman ZM80D-HP koeler op geplaatst.
temp. is van 47 graden idle naar 39 graden gegaan
was trouwens een eitje, om de stockkoeler te verwijderen, slechts 3 schroeven.
hier even een pic van de naakte kaart: (eigen foto)

en hoe de kaart er nu uitziet (pic van fabrikant)
en er een Zalman ZM80D-HP koeler op geplaatst.
temp. is van 47 graden idle naar 39 graden gegaan
was trouwens een eitje, om de stockkoeler te verwijderen, slechts 3 schroeven.
hier even een pic van de naakte kaart: (eigen foto)

en hoe de kaart er nu uitziet (pic van fabrikant)
ik heb helemaal gen koelblokken op de achterkant van mijn x800xt (aan de andere kant van de fan dus)
of heeft alleen de x800xt PE dat?
nee, ik heb er ook geen op m'n PE.koekoek2003nl schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:36:
ik heb helemaal gen koelblokken op de achterkant van mijn x800xt (aan de andere kant van de fan dus)
ja. die 4 rechts 
maar bij mij staat dus me cpu fan (zalman 7700-cu er op te blazen dus die blijven wel koel.
me probleem is trouwens opgelost met het blauwe scherm.
heb hem aan een andere aansluiting gehangen van me voeding en heb nergens meer last van
maar bij mij staat dus me cpu fan (zalman 7700-cu er op te blazen dus die blijven wel koel.
heb hem aan een andere aansluiting gehangen van me voeding en heb nergens meer last van
zoiets zegmaar?chucky666 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:54:
ja. die 4 rechts

nou moet ik zeggen dat ik nou niet veel wind voel van die koeler op die videokaart zo ook wel 10/15 cm tussen ongeveer
ja zoiets, alleen bij mij zit me cpu koeler er maar 4 cm vanaf ofzo.
is dat bij jouw trouwens geen 7000 bij mij is het de 7700 die is ook groter.
dus dan blaast ie wel lekker over het geheugen bovenop.
en de zalman 700-cu aan de andere kant blaast weer over het geheugen aan die kant.
me geheugen komt dan ook niet meer boven de 45 graden uit.
de standaard koeler koelt namelijk niet het geheugen die eronder de koeler zit.
als je aan de zijkant kijkt zie je namelijk dat er veel ruimte tussenzit
is dat bij jouw trouwens geen 7000 bij mij is het de 7700 die is ook groter.
dus dan blaast ie wel lekker over het geheugen bovenop.
en de zalman 700-cu aan de andere kant blaast weer over het geheugen aan die kant.
me geheugen komt dan ook niet meer boven de 45 graden uit.
de standaard koeler koelt namelijk niet het geheugen die eronder de koeler zit.
als je aan de zijkant kijkt zie je namelijk dat er veel ruimte tussenzit
[ Voor 9% gewijzigd door chucky666 op 10-10-2005 01:16 ]
Verwijderd
Zow, net een ATI silencer 4 (rev2) op mijn Asus AX800XT gezet. Hij is meteen 10 graden koeler in idle mode (van 45 naar 35 graden) + die silencer is een heel stuk stiller
Ik had trouwens verwacht dat de fan stekker niet zou passen. Daar werd voor gewaarschuwd op de site van die silencers (Asus zou een andere stekker gebruiken); echter; de stekker past perfect!.....mooi meegenomen iig.
Ow, het mem op de achterkant wordt gewoon gekoeld door dat aluminium plaatje wat je op de achterkant moet zetten
Ik had trouwens verwacht dat de fan stekker niet zou passen. Daar werd voor gewaarschuwd op de site van die silencers (Asus zou een andere stekker gebruiken); echter; de stekker past perfect!.....mooi meegenomen iig.
Ow, het mem op de achterkant wordt gewoon gekoeld door dat aluminium plaatje wat je op de achterkant moet zetten
Heeft deze kaart 1,6NS geheugen of de 2.0 ik dacht 1,6 en de PRO (non vivo, behalve de vroege versies) 2.0 als ik het goed heb.
Krijg je bij Alternate de PE of de gewone?
Krijg je bij Alternate de PE of de gewone?