[PC] DTM Race Driver 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 60.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Zullen we vanavond eens een race organiseren voor gotters?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Welke mode spelen de meeste van jullie eigenlijk Simulation of Pro Simulation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

jeroen__online schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:28:
[...]

het geluid viel me in het begin tegen, als je met de '3rd person' camera speelt klinken de meeste auto's als opgevoerde naaimachines, maar ik speel nu alles met de cockpit camera, dan is het geluid heel goed! Je hoort ook nog de tegenstanders als ze dichtbij komen (nu gebeurt dat niet vaak hoor ;) ) en de motor klinkt zoals ie hoort, lekker brommetje meestal :P
ik speel 'm met headphones op 44kHz met mn Soundblaster Live 24-bit external trouwens.

ik vind wel dat je (vooral in qualifying) erg snel cautions/warnings krijgt voor afsnijden van de baan en er ook baat bij zou hebben, ik heb meerdere keren net ff een stukje gras meegepakt (verlies je toch al gauw een halve seconde door) en vervolgens werd m'n tijd door mn neus geboord omdat ik zou hebben afgesneden..
Is trouwens ook wel kinderachtig dat bij sommige klasses je zomaar een tijd neer hoeft te zetten (of ie nou een paar seconden sneller kan of niet), je staat altijd op pole 8)7 (en dan staan ze een paar races achter elkaar precies +0.39 achter je :+ )
die warnings worden ook in openweel veel sneller gegeven bij bijv. de Clio V6 mag je veel meer doen, ook botsen, in de clio cup is wat duw en trekwerk gewoon toegestaan in de openwheel helemaal niet ;) met cornercutting idem overgens
Mastasidaz schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:26:
Welke mode spelen de meeste van jullie eigenlijk Simulation of Pro Simulation?
de makkelijkste :x heb keyboard... (en niet zulke heel bijzondere skilss ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 21-02-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 15:52
Mhhh ik speel altijd in 3rd view/swing cam... Die DTM wagens klonken idd als naaimachines, maar dat doen ze altijd, vooral die GT wagens uit het Brits kampioenschap (Morgan, Noble, Ultima), daar is 't mij om te doen.

Met GTR2 voor deze zomer 'gepland' leek DTM Race Driver 3 me wel een leuk tussentijds spel.

Iemand 'm al in een Nederlandse winkel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik vind het spel maar playmobiel-achtige graphics hebben. DTM2 zag er nog realistischer uit, ookal zag je dat het spel-graphics waren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

om de honda tour te unlocken moet je of world tour uitspelen of naar www.honda.co.uk/racedriver dan krijg je de bonus code
die is:
spoiler:
everything
:)
-edit- alleen waarom doet die code het niet :?

voor in de TS kunnen we mischien tzt ook nog een FAQ tje maken :)
met bijvoorbeeld vragen zoals die turboboost ;)

[ Voor 37% gewijzigd door GoldenSample op 21-02-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ToFast schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:30:
Ik vind het spel maar playmobiel-achtige graphics hebben. DTM2 zag er nog realistischer uit, ookal zag je dat het spel-graphics waren:)
dat vind ik heel knap, aangezien de grafische engine niet veel veranderingen heeft ondergaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Zo lelijk vind ik het nou ook weer niet hoor :?

Zal straks ff wat screens posten, maar ik vind het toch wel goed uit zien eik.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

jeroen__online schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:58:
[...]

dat vind ik heel knap, aangezien de grafische engine niet veel veranderingen heeft ondergaan ;)
hij loopt wel wat soepeler, als ik die met meer dan 4x AA aanzette dan ging hij afentoe schokken (maar had het idee dat dat door de proc kwam waaren geen frame drops maar dat het wat minder snel ging) op 1280X1024 nu heb ik alles vol open staan (niet in drivers maar in config van DTM 3 zelf) en het beeld ziet er met max AA en AF (weet niet hoeveel dat is in DTM 3 config) beter uit dan bij 2 waar ik hem dus niet max kon zetten.

mijn specs zijn overgens

P4 550 (3.4 GHz dus zonder Speedstep dus)
2x 512 MB ddr2
een 925X intelchipset mobo (oem zut :P )
met een 6800GT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multi Player Demo van Toca Race Driver 3: :9~

Wat sites om te downloaden:

http://gamershell.com/download_12661.shtml
http://www.3dgamers.com/d...-multiplayerdemo.exe.html
http://www.worthdownloadi...load.php?gid=1613&id=6737
http://www.fileplanet.com...ToCA-Race-Driver-3-Demo-3

wie zie ik vanavond nog online??

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

M :)

die .nl is snel iig, 960kb/s >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal op gamershell 130/140 kb/s (beste download site die ik ken gratis en snel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamershell NL is idd snel . Volle snelheid hier 650kb/sec. Ik kom vanavond ook ff een kijke nemen, maar eerst PSV-Lyon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke poort heb je eigenlijk nodig om te kunnen hosten ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

geen idee, vroeg ik me zelf ook al af namelijk :+

Vind hem wel gaaf trouwens, de pro simo mode rijd gewoon leuk en niet te overdreven moeilijk zoals bij gtr/live for speed (2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
WhatPulse iets voor jou?

Maar ik ga DTM3 24 Februari ook even downloadenkopen O-) Het lijkt me een geweldig spel, vooral nu Most Wanted een beetje saai begint te worden, het volgt elkaar allemaal weer mooi op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:20:
Welke poort heb je eigenlijk nodig om te kunnen hosten ? :)
28910 In het volledige spel. Demo zal wel het zelfde zijn.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:23
M@rijn schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 07:54:
Leuk spel dat DTM3 echter heb ik overal het probleem dat ie na verloop van tijd (en soms direct) een eigen leventje wilt gaan leiden, ik kan dan doen wat ik wil maar hij gaat maar rechtdoor, het beeld hapert een beetje maar schakelen gaat bijv. prima.

Config: AMD X2 4200+
1GB Mem
Nvidia 7800GT

Wat zou het kunnen zijn? Meer mensen met het probleem?
Probleem fixed, blijkbaar heeft hij moeite met dualcore, het laten draaien van DTM3 op 1 CPU werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb zelf ook een 4200x2 maar totaal geen problemen met dualcore....., met dtm 2 ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Enigste probleem wat ik tot nu toe met de final heb is dat het spel nogal traag reageert op m'n stuurtje (Thrustmaster Formula 1 :Y)) en dat geeft mijn kart kunsten nogal wat rare draaien :X.

Iemand een suggestie ? heball flink zitten tweaken aan de deadzones en aan de ranges.. maar dat helpt niet echt bij de reactiesnelheid van het spel op het stuurtje :?.

[ Voor 4% gewijzigd door C.44 op 21-02-2006 23:41 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Ik heb hetzelfde met mijn driving force pro, het stuurt niet echt lekker een beetje sponzig voelt het aan. Ik heb DTM2 op de ps2 gehad en die heeft altijd toppie gewerkt met mijn stuur. Dus ik hoop dat ook de goede settings bij DTM3 te vinden zijn.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59
wazig, ik probeer mijn account aan te maken maar steeds als ik iets typ krijg ik een veelvoud van de laatst aangeslagen letter. het is net of het veel te snel gaat. als ik simpel mijn naam typ krijg ik:

jjeeeeeeehhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

en dat is niet overdreven... iets mis met mijn direct X? (9.0c)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

grmbl had net met de Williams F1 uit 1980 zandvoort met een 1e plek afgesloten ging de kwalificatie van Spa niet lekker (heerlijk circuit btw vol door au rouge en hij is er ook mooi stijl in ;) ) wilde wat meer rijhoogte, zachtere banden en minder anti rol (echt niet op de weg te houden dat ding soms met die hobbels in het hoge gedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hetzelfde probleem als de mensen die amd cpu en nvidia gpu hebben, alleen in mijn geval het ik een ati gpu, een 9600 xt 256mb
erg vervelend, je start op voor een race en nét als je wil gaan beginnen wordt het scherm zwart en klapt die eruit naar he bureaublad en kan je de fout verzenden of niet verzenden.
hopelijk dat er een patch o.i.d. uikomt of dat iemand een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:44:
heb hetzelfde probleem als de mensen die amd cpu en nvidia gpu hebben, alleen in mijn geval het ik een ati gpu, een 9600 xt 256mb
erg vervelend, je start op voor een race en nét als je wil gaan beginnen wordt het scherm zwart en klapt die eruit naar he bureaublad en kan je de fout verzenden of niet verzenden.
hopelijk dat er een patch o.i.d. uikomt of dat iemand een oplossing heeft.
hebben jij en de anderen die er last van hebben allemaal DirectX laten updaten bij de setup? misschien meer succes met een andere driver?
het lijkt me iig geen AMD-driver probleem, want bij genoeg mensen met AMD cpu doet ie t wel. Ook geen Windows-updates probleem, want ik heb nergens last van onder SP1... Specifiek ATI/nVidia probleem lijkt het me ook niet, want het komt bij allebei voor.. Raar hoor :)

ik wil nog even een opmerking maken, de regen-animatie valt me wel een beetje tegen.. er zijn geen plassen te zien op het wegdek, niet eens druppels op de voorruit. de wegligging verandert wel, maar niet dramatisch. ik had meer verwacht gezien de rest van de graphics!
daarnaast had ik een vage issue met de 1970's GT cup; de Lancia waar ik in reed maakte vrijwel geen geluid, alleen een heel hoge zoem, bij lage toeren (terugschakelen bijvoorbeeld) kwam er wel een iets zwaarder motorgeluid uit, maar op hoge toeren hoor je 'm nauwelijks :?
wel een beestachtige klasse trouwens, die auto's zijn echt zoooo verschrikkelijk snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spel, alleen er zit een onmeunige bug in :( bij de time trail als je iets buiten de baan komt krijg je gelijk een waarschuwing en is je tijd naar de kloten, nouja goed moet je voorzichtiger rijden, maar zelfs als je totaal het grind door vliegt en spint krijg je nog een waarschuwing omdat je er voordeel mee gehaald zou hebben hoop dat er snel een update voor die bug komt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:59:
Leuk spel, alleen er zit een onmeunige bug in :( bij de time trail als je iets buiten de baan komt krijg je gelijk een waarschuwing en is je tijd naar de kloten, nouja goed moet je voorzichtiger rijden, maar zelfs als je totaal het grind door vliegt en spint krijg je nog een waarschuwing omdat je er voordeel mee gehaald zou hebben hoop dat er snel een update voor die bug komt :X
Dat is geen bug, een bug is heel wat anders.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 23:14

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

If it's not a bug, it's a feature ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een instelling die door de host wordt aangebracht voordat de race begint. Wat wel irritant is dat elk wiel buiten de baan meteen bestraft wordt. Dat kan wel wat aanpassing gebruiken.
Btw ze hadden in de MPdemo wel per categorie een baan meer of een verschillende auto in mogen brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 21:39 ]

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Leuk spel, weer ouderwets arcade racen. Ik mis alleen de stratenciruits uit DTM2 en heb alleen adelaide tot nu toe gezien.

Van de website van codemasters:

Voor slechts €4.49 bieden we je de toegangscodes en cheat codes aan voor al het volgende
DTM Race Driver 3 Toegangscodes & Cheats
Let op: Cheat codes werken niet in de career mode

Speel kampioenschappen vrij
Speel bonuskampioenschappen vrij
Turbo voor alle auto's
Speel speelgoedautootjes vrij
Speel slot racer vrij
Onschadelijke auto's

Hopen dat het niet lang meer duurt voordat de cheatgenerator uitkomt (net zoals bij de vorige DTM's)

Over 1 cheat ben ik echter nieuwsgierig nl: speel de slot racer vrij.

Geen idee wat het is maar ik hoop dan het een vrije racemode is, waarbij mbt slots kunt kiezen uit alle tegestanders en alle circuits. Als dat het geval is, is het mij wel een paar euro waard.

Zo ben ik ook benieuwd wat de world tour van de V8 supercars inhoud (misschien met de V8 supercars op alle circuits ???)

Hier een review van DTM 3 met een maar matige score van 6.5

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3148191

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Errug stil rond dit topic voor een gloednieuw spel.

Ik heb goed nieuws voor de DTM3 liefhebbers: Het is, net zoals bij DTM2, weer mogelijk om zelf tracks bij de championship toe te voegen. _/-\o_ _/-\o_

Het maximale aantal circuits per kampionschap is maar 15, maar dat is toch 4 meer dan de standaard 11 bijvoorbeeld bij DTM

Ik ben er nu nog even mee aan het stoeien, maar DTM touringcars werkt al (incl. AI) op

Surfersparadise
Shanghai
Oranpark
Adelaide
Baragallo

Ook is het mogelijk de moeilijkheid en de lengte van de races in world tour in te stellen dmv

\Race Driver 3\gamedata\frontend\mod.ini te wijzigen

Later meer, incl. screenshots van bijv DTM in Adelaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel is toch ook pas sinds vandaag uit? :?
Vandaag maar even dit ophalen dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een AMD Athlon 1800+, 512 MB met een Geforce 4, is het dan de moeite waard om dit spel te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Henkus schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:12:
Errug stil rond dit topic voor een gloednieuw spel.

Ik heb goed nieuws voor de DTM3 liefhebbers: Het is, net zoals bij DTM2, weer mogelijk om zelf tracks bij de championship toe te voegen. _/-\o_ _/-\o_

Het maximale aantal circuits per kampionschap is maar 15, maar dat is toch 4 meer dan de standaard 11 bijvoorbeeld bij DTM

Ik ben er nu nog even mee aan het stoeien, maar DTM touringcars werkt al (incl. AI) op

Surfersparadise
Shanghai
Oranpark
Adelaide
Baragallo

Ook is het mogelijk de moeilijkheid en de lengte van de races in world tour in te stellen dmv

\Race Driver 3\gamedata\frontend\mod.ini te wijzigen

Later meer, incl. screenshots van bijv DTM in Adelaide
Dat is wel heel erg vet, aangezien ik het bij dtm2 altijd jammer vond dat ik met de snelle auto's niet op brandhatch short kon rijden (die 2e bocht kun kon je in dtm1 altijd zo heerlijk doordriften met die le mans auto's _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Aristos schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:30:
Ik heb een AMD Athlon 1800+, 512 MB met een Geforce 4, is het dan de moeite waard om dit spel te proberen?
MX zeker?

maar volgens de eisen zal hij op het laagste van het laagste wel draaien, maar dit spel is het zonder eyecandy ook wel waard naar mijn mening hoor ;) de indruk dat het zwaarder is dan DTM 2 heb ik niet, die kon ik op m'n configuratie niet met zoveel AA draaien als ik nu doe :)

DTM 2 kreeg ik trouwens nog redelijk draaiend onder een AMD Athlon 1800+ 256MB ram en een Geforce 2MX en dat was vond ik niet eens zo beroerd :)

verder net heeeerlijk met een DTM opel over SPA gescheurd, nu Formule 3 aan het doen daarna kan ik weer V8 supercars (nog niet veel me gereden 1x ofzo en vond ik eigelijk bestwel 'vervelend' rijden vergeleken met DTM 2... Oval racing is trouwens veel makkelijker geworden :*) was met keyboard in 2 bijna niet te doen. regen race's met keyboard wil trouwens nog steeds niet bij mij :'( ) maar kan dan ook met Williams F1 challenge 1990 :9
Henkus schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:13:
Leuk spel, weer ouderwets arcade racen. Ik mis alleen de stratenciruits uit DTM2 en heb alleen adelaide tot nu toe gezien.

Van de website van codemasters:

Voor slechts €4.49 bieden we je de toegangscodes en cheat codes aan voor al het volgende
DTM Race Driver 3 Toegangscodes & Cheats
Let op: Cheat codes werken niet in de career mode

Speel kampioenschappen vrij
Speel bonuskampioenschappen vrij
Turbo voor alle auto's
Speel speelgoedautootjes vrij
Speel slot racer vrij
Onschadelijke auto's

Hopen dat het niet lang meer duurt voordat de cheatgenerator uitkomt (net zoals bij de vorige DTM's)

Over 1 cheat ben ik echter nieuwsgierig nl: speel de slot racer vrij.

Geen idee wat het is maar ik hoop dan het een vrije racemode is, waarbij mbt slots kunt kiezen uit alle tegestanders en alle circuits. Als dat het geval is, is het mij wel een paar euro waard.

Zo ben ik ook benieuwd wat de world tour van de V8 supercars inhoud (misschien met de V8 supercars op alle circuits ???)

Hier een review van DTM 3 met een maar matige score van 6.5

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3148191
die straten circuits vond ik juist ruk behalve Adeline en surfersparadise was nog wel te doen veder had ik een poep hekel aan badhurst :P

bij die revieuw, klagen ze dat je van alles maar 3 races rijd ongeveer en dan naar een heel andere klasse gaat, bij niet de world tour maar die daarnaast is het ook zo alleen blijf je wel in openwheels of tourwagens dus valt dat wel mee, verder kan je natuurlijk zelf een kampioenschap maken (denk dat de meeste dat na de worldtour etc. wel doen bij dtm 2 heb ik ook dat zo vaak gedaan, 30 rondes lang op hockenheim scheuren :9 en nu zit spa d'r ook nog in bij de dtm :*) )

over hoe het rijd... tja rally vind ik nu wel gaan terwijl dat in @ echt ruk was
verder is dat 4x4 met de toureg's echt niet te doen met keyboard dus verder kan ik daar niet overoordelen

ik vind overgens wel dat ze bij een eventueel deel 4 wel weer echt naar de basis moeten, tourwagens tourwagens en nog eens tourwagens ;)

gaaf zie net dat op de codemasters site dat er ook een Ariel Atom in zit :*) die lijkt me vet te rijden!
ook kan ik niet wachten totddat ik in een Koeing getunde 360 Modena mag rijden of in een Diablo...
of een Gembla 911 :9

[ Voor 82% gewijzigd door GoldenSample op 24-02-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Vanmiddag gehaald, even uurtje gereden, echt heerlijk! Na een jaar GTR remde ik veel en veel te vroeg, maar dat ging snel over. Die open wheel auto's; super!

Nu in het Britse GT kampioenscap aangekomen, een Marcos GT als auto... Pfff... Zondag weer verder, kan haast niet wachten.

Ben erg blij met de aanschaf, ook al ben ik meer een GTR liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je hem gekocht dan?
bij Media Markt Zoetermeer hebben ze hem nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Op dit moment "druk" aan het werk op mijn stage (lees beetje internetten en die griet vd info balie lastig vallen :P. Ben benieuwd of ik hem al binnengekregen heb, gister besteld.... (zal wel niet).
GoldenSample schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:22:
[...]

MX zeker?

*knip

gaaf zie net dat op de codemasters site dat er ook een Ariel Atom in zit :*) die lijkt me vet te rijden!
ook kan ik niet wachten totddat ik in een Koeing getunde 360 Modena mag rijden of in een Diablo...
of een Gembla 911 :9
Hij draait zo goed als hetzelfde als dtm2, en dat is best een pluspunt voor een goed uitziende game. Ik draai hem zelf @ 7800gtx, 4200x2 gewoon op 8*aa, 16*af @ ~ 120fps :D . Maar op b.v. mijn broers laptop, p4 3,06Ghz/9600mobile (64mb) draait hij ook leuk (de nieuw mp demo iig).

Rally vond ik in dtm2 heel weinig aan, auto's reden gewoon beroerd (al heb ik alles wel gehaald, daar niet van). Ik ben heel erg benieuwd naar de echte vlotte auto's in dit spel, vond in dtm2 de ford gt eigelik wel als leukste rijden (leuk driften ;) ). Die gt lights zijn online heel gaaf omdat de verschillen vaak heel erg klein zijn.

[ Voor 135% gewijzigd door Tortelli op 24-02-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Draait bij mij ook perfect op 1920*1200 met FSAA en AA max. Maar waar ik vooral erg blij mee ben is de widescreen ondersteuning voor mijn dell 24"

Het is mij inmiddels gelukt om het kampionschap van de DTM te wijzigen en een aantal tracks toe te voegen.

Ik heb de volgende tracks toegevoegd:

Surfers paradise
Adelaide
Laguna Seca
Oran Park
Shanghai
Hidden Valley

Als iemand intresse heeft laat het even in dit forum weten. Ik heb nl geen idee hoe ik het bestand zou moeten uploaden.

[ Voor 9% gewijzigd door Henkus op 24-02-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Rapidshare lijkt me het beste om dit up te loaden als je geen server hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
TheZeroorez schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:38:
Rapidshare lijkt me het beste om dit up te loaden als je geen server hebt.
Bedankt hier komt ie dan:

http://rapidshare.de/files/14031876/champ.big.html

Het is een gewijzigd champ.big file welk staat in \Race Driver 3\gamedata\chamship.

Backup champ.big eerst of hernoem het naar champ.org

Plaats champ.big in \Race Driver 3\gamedata\chamship en geniet van extra tracks bij het DTM kampioenschap. Alleen getest in free race mode met alle andere rules uit.

Edit :Je hoeft niet bang te zijn dat deze nieuwe champ.big de "world tour" wijzigd, de kampionschappen in die mode zijn ongewijzigd.

[ Voor 10% gewijzigd door Henkus op 24-02-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
helaas is m'n pc nu stuk, maar als hij over twee weken weer gerepareerd is ga ik beginnen een walkthrough te maken hoe je DTM race driver 3 helemaal kan uitspelen. Ik zal dan steeds de voortgang posten op mijn weblog: http://gt4weblog.blogspot.com :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mastasidaz op 24-02-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mastasidaz schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:52:
helaas is m'n pc nu stuk, maar als hij over twee weken weer gerepareerd is ga ik beginnen een walkthrough te maken hoe je DTM race driver 3 helemaal kan uitspelen. Ik zal dan steeds de voortgang posten op mijn weblog: http://gt4weblog.blogspot.com :)
zo veel walkthrough kan je volgens mij niet maken... het is puur persoonlijk de een kan perfect in formulewagens rijden terwijl de ander liever rond scheurd in een NGT :P

verbaas me ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, hebben ze eens iets gevonden zodat 't lijkt alsof de wielen draaien op een screenshot...

...vergeten ze de banden 8)7 :P
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/rd3.jpg

Vind 't overigens maar een matig spel, 't is gewoon RD2 met wat nieuwe auto's en tracks. Grafisch niet echt bijzonder en de physics zijn ook wat gedateerd (komop, glazen muren en betonnen paaltjes, borden en bandenmuren kunnen echt niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

ik blij maar aankloten met dat verhaal dat ik eerder postte over het traag en vooral inderdaad sponzig reageren van het spel op m'n stuurtje. Tis geen FF stuurtje dus dat kan em niet zijn. Terwijl de laatste demo met het stuurtje gewoon geweldig reageerde :?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een goed racespel halen voor de pc. IS gtr dan een beter keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:42:
Als je van echte simulatie houdt, zou ik voor GTR gaan, ik vind DTM3 een beetje teleurstellend, veel te weinig levels, en echt realistisch is het niet meer te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:42:
DTM3 is niet realistisch maar wel fun. Ik vind zelf GTR ook wel leuk, maar GTR is meer een sim waar je echt in moet verdiepen. Urenlang setups verbeteren en practice laps rijden om uiteindelijk een goede race te kunnen rijden.

DTM3 is gewoon instappen en racen maar. Wel arcade, maar wel echt fun en voor de populaire raceklasses zijn er toch gemiddeld zo'n 10 tracks beschikbaar.

De carriere is vrij oppervlakkig (2 of 3 races per championship), maar dit zorg voor meer variatie en zorgt mijn inziens ervoor dat de carriere leuk blijft en niet te saai.

Daarnaast heb je nog een pro challenge mode waarbij je zelf de moeilijkheidsgraad en raceduur en de mogelijkheid tot qualify kunt bepalen.

Grafisch is het spel geen rFactor, wat op zich een nadeeltje is. Maar aan de andere kant omdat het spel niet zo veeleisend is kun je het waarschijnlijk op hoge resolutie draaien met FSAA en AF waardoor het er toch veel mooi uit ziet. Ik draai het zelf op 1920*1200 met 8 FSAA en 16 AF vloeiend en heb daardoor een retestrak beeld.

Ik heb zelf GTR, rFactor en DTM3 en merk dat DTM3 mij toch het meeste trekt.

Als een goed racespel zoekt voor de PC richting de arcade kant zal je met DTM3 geen verkeerde aankoop doen. Wil je echt sim racing kies dan voor GTR of voor rFactor, daar rFactor heel veel variatie bied doordat er bijna elke dag wel tracks en mods bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb met t spel ook problemen met mn SideWinder stuurtje, hij blijft om de tijd 5 seconden ongeveer hangen, soms met pauzes van 1 seconde, soms met pauzes van 30 minuten. Voor de rest is het spel een upgrade van de vorige versie, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

rippance schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:25:
Ik heb met t spel ook problemen met mn SideWinder stuurtje, hij blijft om de tijd 5 seconden ongeveer hangen, soms met pauzes van 1 seconde, soms met pauzes van 30 minuten. Voor de rest is het spel een upgrade van de vorige versie, vind ik.
de mogelijke oplossing staat 2 pagina's terug, als je die niet al had gevonden:
Henkus schreef op maandag 20 februari 2006 @ 04:57:
[...]
Maar wat ik nou echt niet kan begrijpen dat dit spel net zoals DTM2 (was bij dit spel een bekend probleem) in combinatie met een MS FFB wheel problemen geeft door de FFB. Hierdoor stopt het spel telkens om de zoveel tijd enkele seconden en gaat daarna weer verder. 8)7 8)7 8)7

Oplossing: Ctrl Alt Del en rd3.exe een hogere prioriteit geven

Jammer dat codemaster dit oude probleem niet gelijk hebben opgelost
wat betreft de upgrade-kritieken: ik denk dat codemasters een waardig 3e deel van de DTM RD serie heeft neergezet, hoewel er grafisch misschien niet veel veranderd is. Een enorme vooruitgang vind ik wel dat we meer aan de wagens kunnen instellen en de physics zijn IMO zeker wel verbeterd. Ook slijtage en schades zijn realistischer dan in de voorgaande delen.
Zoals hierboven gezegd wordt gaat het in DTM RD3 om een combo tussen realisme EN fun, waar het in GTR vooral om realisme gaat. Deze combo vind ik persoonlijk erg geslaagd, ook voorgaande delen waren erg vermakelijke games vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:23:
[...]

Dat is geen bug, een bug is heel wat anders.
Het is duidelijk verkeerd geprogrammeerd aangezien je het ook niet uit kunt schakelen, en is wat verkeerd geprogrammeerd is noem je een bug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:02:
[...]

Het is duidelijk verkeerd geprogrammeerd aangezien je het ook niet uit kunt schakelen, en is wat verkeerd geprogrammeerd is noem je een bug :Y)
nee bij kwalificatie is dat juist de bedoeling... naast de baan is naast de baan ;)
is in 't echt trouwens ook zo dat er snel in de kwalificatie dan gezegt word dat de tijd niet teld ;) en als je helemaal door de grindbak ploegt is je tijd toch al slecht dus maakt het ook niet uit ;)

[ Voor 23% gewijzigd door GoldenSample op 25-02-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een oplossing voor het probleem wat sommigen hebben hier, dat je weer teruggegooid wordt op je desktop, tijdens het laden van de race?

Ik las ergens dat het kwam door de Nforce 4 chipset, die heb ik namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Ik werd net ook een paar keer op het buroblad gedropt.. En toen had ik RD3 maar even hoge prioriteit gegeven (zoals een tip van hierboven voor een heel ander probleem maargoed..), maar bleef daarna wel in het spel..

Ik heb vandaag ook maar even het spel aangeschaft. En ik zal even zeggen wat ik er van vind tot nu toe (1,5 uur gespeeld pas).

Ik heb DTM2 heel erg vaak gespeeld en dan gewoon de DTM online. Zelfs nog zo'n Duitse cup meegereden. Net heb ik ook alleen ff DTM-bakken online gereden. En ik vind het wel een goed derde deel. Wat mij vooral opviel is dat het niet meer zo 'makkelijk' is als deel2. Daar lag de auto echt als een blok op de weg, hier merk je gewoon veel meer de hobbels en gripverlies bij bv. links-rechts-bochtjes (en rechts-links-bochten natuurlijk). Nu heb ik deel2 erg vaak gespeeld en kon dus ook de banen en de wagen dromen, maar dit is nu veel meer 'werken' voor een goede tijd. Natuurlijk moet ik nog gaan wennen aan deze handling, maar je moet vaker even 'snel tegensturen' om je auto op het rechte spoor te krijgen/houden en dat is denk ik echt wat realistischer. Ik gok dat je met dit deel een stuk beter moet zijn om echt hard te kunnen rijden tov van deel2.

Wat ik wel een leuke feature vind is die zwarte vlag dingetjes, wat wil zeggen dat als je een paar keer afsnijdt/botst dat je dan ook gedisqualifiseerd wordt. Aan de andere kant: Paar te wijd een bocht uit (wat in het eggie ook mag) en het is gedaan, dus het is echt zaak om binnen de lijntjes te rijden! Maar ook dat kan een server instellen of je dat wilt ja of nee (geloof ik). Wel aardig voor de wat meer pro-rijders-servers.

Een verbetering vind ik ook de bandenslijtage. Maakt het allemaal nét wat interessanter en minder 'gasgeven en knallen'-achtig, wat het allemaal ietsjes echter maakt.

Over de graphics kan ik niet echt veel vertellen, mijn pc is niet krachtig genoeg om zowel deel2 als 3 op 'heel mooi' te spelen, maar de details op de banen zien er in deel3 allemaal wel een stuk 'fijner' uit. Het geluid is wel ietsjes beter en vooral aan het geluid van je (slippende) banden kan je een hoop opmaken over hoe je een bocht rijdt. Binnenkort toch maar even mijn pc upgraden en dan kan ik er weer een jaar of wat tegenaan!

Ik vind het spel qua DTM-kampioenschap een flinke verbetering en ik denk dat dit deel een veel betere sim is dan deel2. Als ik zo dit topic lees (en de andere van de zgn echt sims) dan zullen veel zeggen dat dit nog steeds geen echt pro-sim is, maar ik denk dat dit wel een hele sterke kruising is tussen arcade en sim. Binnenkort ook maar es die andere zooi uitproberen, want er zitten nogal wat kampioenschappen in zeg, niet normaal... Alleen dat unlocken haat ik. Wat ik wel jammer vind is de menustructuur in de lobby (online dus), die was in Deel2 heel makkelijk en nu net ietsjes anders en minder snel te vinden (wel es handig met snel afstellen enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MP demo gedownload. En de graphics zien er op de screens echt super mooi eruit.
Maar op mijn computer zijn ze echt niet mooi ofzo... DTM Race Driver 2 is wel mooi.. En DTM 3 staat toch echt op High.. Wel is de widescreen ondersteuning erg relaxt. Want de uitgerekte auto's in NFS:MW maakten het spel er niet mooier op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deel 2 gespeeld en vond die dus zwaar kicke.
DJDaniel kon niet weten of het spel grafisch veel vooruit si gegaan, maar ik heb dit gechecked op 1280x960 alles high met 8x AA en AF op hoogst. Het spel is er m.i. erg op vooruit gegaan er is meer te zien langs de kant van de weg en veel tracks zijn helemaal opgekuist. (Adelaide is een echt juweeltje geworden.) De controls zijn er idd op vooruit gegaan, een stukje realistischer maar nog geen sim ervaring, en ikzelf vind dit super. Je kunt dus instappen zonder eerst een hoop setup laps te rijden en middagen te tweaken aan je wagen voor je de concurrentie aan kunt.
Ik vind GTR bijv. ook een super sim, maar ik heb er de tijd gewoon niet voor (wil iemand de mijne kope voor een tientje?).
Jammer vind ik de nieuwe menu lay-out tijdens online spelen, de chatfunctie zit een beetje verstopt en de chatteksten van anderen vallen minder op. Ook is het ff wennen aan het instellen van je zoekfilter voor online sessies.
Dit spel is zeer verslavend met een hoog fungehalte en van mij scoort ie een 9, maar het is niet "The ultimate racing simulator" zoals op de doos staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:02:
[...]

Dit is niet verkeerd geprogrammeerd, hier hebben ze gewoon voor gekozen, buiten de baan is buiten de baan, ook al heb je er geen voordeel aan in jou ogen, soms kan ook buiten langs sneller zijn dan binnen langs afsnijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zoek ik nog steeds, 'The ultimate race simulator'
GTR is wel een aardig spel, alleen de graphics vind ik echt ontzettend slecht.
Eigenlijk zouden ze Gran Turismo op de PC moeten uitbrengen, of zo iets als Forza Motorsports. Ik heb namelijk alleen een computer waarop ik kan gamen. En daarom zoek ik nog steeds een 'ultimate race simulator' MET mooie graphics(ik ben geen graphics n**ker maar, moet mijn oog wel iets moois zien)

Maar back on-topic:
Ik vind het menu echt een stap terug. Van de demo's vind ik het echt slecht. En ik had al meteen een Dual Core probleem. Ik typte me naam in en elke letter kwam er meer keer op, maar dat is zo verholpen met CTRL + ALT + DEL en dan het proces op 1 Core laten draaien. Maar toch vind ik dat slecht van Codemasters, die ik zowiezo niet echt super spellen vind maken. Maar DTM Race Driver 2 ging nog wel. Maar DTM Race Driver 3(de demo's) vind ik nou niet echt van WOW cool..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:40:
[...]

Dit is niet verkeerd geprogrammeerd, hier hebben ze gewoon voor gekozen, buiten de baan is buiten de baan, ook al heb je er geen voordeel aan in jou ogen, soms kan ook buiten langs sneller zijn dan binnen langs afsnijden ;)
Mja maar dit klopt gewoon niet meer, ik heb 't al een keer gehad op Adelaide, bij die 90 graden bochten. Je kan daar niet eens naast de baan raken door de vangrails 8)7
Soms doet ie het al als je over curbs rijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:50:
[...]

Mja maar dit klopt gewoon niet meer, ik heb 't al een keer gehad op Adelaide, bij die 90 graden bochten. Je kan daar niet eens naast de baan raken door de vangrails 8)7
Soms doet ie het al als je over curbs rijd :/
kan komen omdat er binnen de curbs nog wat asfalt ligt en de curbs soms halverwegen de weg liggen :) let er maar eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:47:
Dat zoek ik nog steeds, 'The ultimate race simulator'
GTR is wel een aardig spel, alleen de graphics vind ik echt ontzettend slecht.
Eigenlijk zouden ze Gran Turismo op de PC moeten uitbrengen, of zo iets als Forza Motorsports. Ik heb namelijk alleen een computer waarop ik kan gamen. En daarom zoek ik nog steeds een 'ultimate race simulator' MET mooie graphics(ik ben geen graphics n**ker maar, moet mijn oog wel iets moois zien)
Probeer jij eens Live for speed ;) www.liveforspeed.net

Anyway is er al een cheatgenerator ik wil met alle auto's rijden maar niet eerst de campain hoeven uit te spelen

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Gran Turismo 4 is ook niet de ultieme racing simulator. Het is de ultieme driving simulator.... het racen is behoorlijk in gebreken... met name de AI van de computer, het gebrek van schade en beperkt aantal auto's op de baan maken de races toch niet zo leuk. Het rijden daarentegen is erg goed, met name de Nordschleife uiteraard... als alleen die baan in het spel had gezeten vond ik het ook nog een goed spel.

Bij Forza is het racen al iets beter gedaan, maar het rijden weer iets minder.... en de Nordschleife is minder waarheidsgetrouw, ook wel jammer. :)

[ Voor 17% gewijzigd door PHiXioN op 26-02-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:28:
[...]

Probeer jij eens Live for speed ;) www.liveforspeed.net

Anyway is er al een cheatgenerator ik wil met alle auto's rijden maar niet eerst de campain hoeven uit te spelen
Live for Speed heeft ook lelijke graphics. En ik vind het menu onhandig.
Maar ach, ik wacht wel tot dat ik een geschikt race spel heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:08
Heb het spelletje nu eens met mijn stuurwiel geprobeerd, is in eens een stuk leuker :D . Maarja, ik vind nog steeds de grapics bagger..de screens zijn inderdaad mooier als wat ik met alle graphics op het hoogst tevoorschijn krijg getoverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

aa en af wel aanstaan?, ik vind het spel er best goed uitzien hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Zo, na iets van 5 uurtjes rijden zit ik al op 45% (moeilijkheidsgraad op normaal) en over heel wat dingen kan ik me steeds druk maken.

- De AI is volkomen kut, 20x herstarten om Eau Rouge fatsoenlijk door te komen vanaf de start, zulk soort dingen gaan erg frustreren, alsof je voor de Josti Challenge hebt gekozen soms
- Regen, zelfs in Colin McRae 1 zag regen er beter uit...
- Het interieur van de auto's was duidelijk geen prioriteit want meer dan een grijs vlak met een statische meter er in hoef je niet te verwachten
- Die ouwe rukker die constant de meest zinloze onzin vertelt in provinciaals Engels, krijg een hersenbloeding gare mongool, en laat me lekker racen

En daarnaast de kleine dingetjes, zoals stukken wegdek op Spa Francorchamps die twee keer zo smal zijn als in het echt, glimmende tegenstanders terwijl we toch echt in de schaduw rijden, en dan dat zo fantastische schade-model; volgens mij moet je die unlocken want ik heb er nog niks van gemerkt...

Kortom, bij tijd en wijle is het fun, maar er zijn voldoende tekortkomingen waardoor het lijkt alsof het spel op het laatst nog is afgeraffeld om 't toch maar uit te kunnen brengen. Ik maak de world tour af, wacht op de cheatgenerator en ga vervolgens heel hard wachten op GTR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik ben inmiddels bijna klaar met de world tour (tier 32, williams f1 klasse) en heb me ook al aan verschillende dingen geergerd, maar meestal vond ik het toch best wel leuk :P mijn grootste frustratie was een DTM race op Oschersleben in de regen, door de AI werd ik de eerste ronde meestal enkele keren in de rondte getikt (van de baan af gebeukt ;) ), ik heb de race uiteindelijk maar geskipt.
ik heb 1 race van de laatste williams f1-serie gedaan, maar werd in mn fw18 (1990) redelijk om m'n oren gereden door de fw27 (2003 of zo), anderhalve seconde per rondje op donington :? in alle voorgaande tiers is me dat nog niet overkomen, zelfs in tier 31 had ik meestal nog 10+ seconden voorsprong op de nummer 2... ik hoop dat de rest van de races in tier 32 beter te doen is, anders wordt t toch een redelijke anticlimax IMO :P

nog een kleine opmerking over de graphics trouwens: is het iemand anders ook opgevallen dat bij sommige open-wheel klasses je vanuit de cockpit view geen voorvleugel ziet (voor de wielophanging), terwijl ie er wel is? de fw18 heeft dit meen ik, bij de fw27 is het wel ok, ook de palmer audi had geloof ik eenzelfde 'bugje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Megapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 02:56:
- De AI is volkomen kut, 20x herstarten om Eau Rouge fatsoenlijk door te komen vanaf de start, zulk soort dingen gaan erg frustreren, alsof je voor de Josti Challenge hebt gekozen soms
Dan moet je rechts over de pit exit rijden ;) .

En van die ai wordt je soms helemaal gek. Ze remmen vaak zo absurd vroeg dat je volgas tegen ze aanrijdt. En zeker in de openwheel klasse is het dan race over. Eigenlijk is gewoon het enige moeilijke aan dit spel de ai inhalen bij de start. Ben je dr voorbij dan is het oersaai de race uitrijden.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeievraag schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:20:
En van die ai wordt je soms helemaal gek. Ze remmen vaak zo absurd vroeg dat je volgas tegen ze aanrijdt. En zeker in de openwheel klasse is het dan race over. Eigenlijk is gewoon het enige moeilijke aan dit spel de ai inhalen bij de start. Ben je dr voorbij dan is het oersaai de race uitrijden.
Ook op 'hard'(of welke andere benoeming ze nu weer hebben gegeven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Laatst online: 20-09 19:30

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

weet iemand al een oplossing voor de zeker heel erg irratante bug dat als een race in laadt dat je weer terug naar het bureaublad schiet.. ik krijg het niet aan de praat.. mijn vorige windows installatie werkte hij wel gewoon zonder problemen op.. iemand een oplossing?

(Dat hogere prioriteit geven aan RD3.exe werkt niet.. via ctrl + alt + del)

[ Voor 13% gewijzigd door Welleweerd op 27-02-2006 18:41 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Ook verstokte pyromanen komen aan hun/haar trekken. >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooms0172/dtm3-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooms0172/dtm3-02.jpg

In Eau Rouge rechts aanhouden is inderdaad het enige wijze wat je daar kan doen, alleen niet te ver, want dan heb je meteen een waarschuwing aan de broek; strafseconden aan het einde van de race heb ik inmiddels vaak genoeg gekregen. Laatste ronde door de AI van de baan gebeukt worden trouwens ook. :(

In Tier 16 is de keuze trouwens '60 Corvette / Monstertrucks / Racetrucks, wat een klotekeuze, geen van drieën is een leuke klasse, laat staan fatsoenlijk te racen. Naarmate je vordert lijkt het steeds belangrijker te worden vooral nergens meer te remmen... Doe je dat wel wordt je d'r af gerost. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Heeft er iemand al goede settings gevonden voor zijn stuur? Ik me driving force pro icm een andere pc en dtm3 geprobeerd maar het blijft sponzig sturen. :r Dit vindt ik erg raar, want bijv. GTR/LFS doen het perfect met dit stuur.

btw. Megapauper wat voor pc heb je? Zien er goeduit die screens!

[ Voor 14% gewijzigd door Mastasidaz op 27-02-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Uit m'n sig:
Asus A8N-Sli Premium
Athlon64 4000+ 2400@2700Mhz
2x1024MB Corsair XMS 3200C2PT
XFX 7800GTX 450/1250 @ 495/1400

Verder heb ik geen CTD's en geen FF stuur dus daarmee ook geen problemen. Anti-Aliasing op medium en Anisotropic Filtering uit (vind dat er niet uitzien), verder alle settings (uiteraard) op full, 1280*1024. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Da*Rule op 27-02-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Megapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:12:
Uit m'n sig:
Asus A8N-Sli Premium

Verder heb ik geen CTD's en geen FF stuur dus daarmee ook geen problemen. Anti-Aliasing op medium en Anisotropic Filtering uit (vind dat er niet uitzien), verder alle settings (uiteraard) op full, 1280*1024. 8)
Zo dat is wel een lekker game-bakkie :9 maar nu weer back otopic :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mastasidaz op 27-02-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Ik heb het spel gekocht om met moderne race-auto's te rijden. Die duizend-en-een raceklasses zijn vast leuk, voor sommige mensen, maar je wordt redelijk verplicht met de grootste onzinwagens te rijden. Die monstertrucksraces lijken zich af te spelen op de maan & zelfs m'n oma is beter afgeveerd dan die strontbakken, wat een kutserie, en die racetrucks passen maar nèt op de baan waarbij de AI ook suïcidaal is. Dit soort bullshit verzin, laat staan ontwikkel, je toch niet?!

Wil iemand even de buks doorgeven? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Megapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:12:
Uit m'n sig:
Asus A8N-Sli Premium

aa kun je waarschijnlijk gewoon op max zetten, en dan haal je nog 120fps ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Megapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:39:
Ook verstokte pyromanen komen aan hun/haar trekken. >:)

[afbeelding]

[afbeelding]

In Eau Rouge rechts aanhouden is inderdaad het enige wijze wat je daar kan doen, alleen niet te ver, want dan heb je meteen een waarschuwing aan de broek; strafseconden aan het einde van de race heb ik inmiddels vaak genoeg gekregen. Laatste ronde door de AI van de baan gebeukt worden trouwens ook. :(

In Tier 16 is de keuze trouwens '60 Corvette / Monstertrucks / Racetrucks, wat een klotekeuze, geen van drieën is een leuke klasse, laat staan fatsoenlijk te racen. Naarmate je vordert lijkt het steeds belangrijker te worden vooral nergens meer te remmen... Doe je dat wel wordt je d'r af gerost. ;(
hoe maak jij die screenshots?
en je kan alles wel op max zetten (via de Config van DTM3 althans)
heb ik ook met mijn setup die toch behoorlijk minder is gedaan :)
P4 3.4
2X512MB DDR2
6800GT :P
en ja ook op 1280X1024 en draaid prima :9

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 27-02-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85 op 8saa 1280/1024 en 7800GTX. Niet dat dit nou zo boeiend is, maar goed :P

Voor de rest vermaak ik me best met deze game, vrij arcade achtig maar wel leuk. Graphics zijn best in orde vindt ik, zéker met 8aa/16af. Speel ook savonds best vaak de multiplayer demo, best grappig. Twijfel nog steeds om deze te kopen voor de multiplayer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Ik gebruik Fraps om m'n fps te checken, en je kunt er ook screenshots mee maken. Met Vsync aan krijg ik 60 fps voorgeschoteld, meer dan genoeg vind ik. Zonder Vsync irriteer ik me aan tears, in ieder spel zet ik 't aan.

Net trouwens de monstertruck redneck-challenge als 2e afgerond, met nog 48% te gaan in de world tour wordt 't er niet makkelijker op, in de 1e bocht alles of niets en vervolgens verdedigend gaan rijden, niet bepaald stijlvol maar 't werkt wel... I.p.v. "the ultimate racing simulator" is de ondertitel "de ultieme gooi-en-smijt arcade game" beter passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

Welleweerd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:37:
weet iemand al een oplossing voor de zeker heel erg irratante bug dat als een race in laadt dat je weer terug naar het bureaublad schiet.. ik krijg het niet aan de praat.. mijn vorige windows installatie werkte hij wel gewoon zonder problemen op.. iemand een oplossing?

(Dat hogere prioriteit geven aan RD3.exe werkt niet.. via ctrl + alt + del)
iemand?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Heb je misschien powerdvd? Bij veel gotters een paar pagina's terug was dat een groot probleem. Correct me if i'm wrong maar volgensmij moet je dan pdserve.exe killen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mastasidaz op 27-02-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je powerdvd hebt moet je idd dát process killen, zorgde voor veel irritatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
Misschien handig om dit in de startpost te vermelden (samen met dat hoge prio trucje?), zodat de volgenden die er last van hebben het eventueel al zelf op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Ben ik de enige die het spel er minder mooi uit vind zien dan DTM race driver 2.
Naar mijn mening is het spel ook veel minder zwaar. Ik draai 1600x1200 en alles op max ook AA en AF (En zo'n meesterlijk gamesysteem heb ik nou ook weer niet...). Of zie ik wat over het hoofd?

Edit: De eerste 3 races rijdt je gewoon in lelijke auto's, waardoor ik ging denken dat de graphics minder waren, maar naarmate je wat verder komt, zijn de auto's mooier :)

[ Voor 38% gewijzigd door Laurens op 27-02-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
Maak es wat mooie screens dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Mastasidaz schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:02:
Heeft er iemand al goede settings gevonden voor zijn stuur? Ik me driving force pro icm een andere pc en dtm3 geprobeerd maar het blijft sponzig sturen. :r Dit vindt ik erg raar, want bijv. GTR/LFS doen het perfect met dit stuur.

btw. Megapauper wat voor pc heb je? Zien er goeduit die screens!
Ik heb waarschijnlijk de oplossing wel ontdekt toen ik dit las.

Het komt erop neer dat we ons ego mbt on systeem een beetje moeten laten varen en de video settings een beetje lager moeten afstellen. Ik heb het gedaan, had voorheen hetzelde probleem als jou en kan nu weer lekker _direct_ sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Lekker bakkie, Lancia Stratos met 280pk en achterwielaandrijving. Tot mooie jumps in staat. 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooms0172/dtm3-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooms0172/dtm3-04.jpg

Hey jeroen_online, post 'ns wat screenies van die Williams F1 auto's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil ik net een account aan maken om online te spelen, kan ik geen @ maken bij m'n email-adres. ;(

iemand oplossing?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
Keyboard setting > US English i.p.v. Dutch, dat is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar doe ik dat precies, zie nergens waar ik de taal kan veranderen.

heb het al ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik ben de world tour begonnen op hard. Nu ben ik bij een tier gekomen, waarbij de ai mij in de 1e bocht altijd inhaalt en daarna gewoon wegloopt.

Als ik de ai blok (ik start nl op pole) word ik gewoon van de baan gereden.

Dit gaf een hoop frustratie en elke keer opnieuw starten. Het jij ook dit probleem,dan is hier de oplossing.

In de folder Race Driver 3\gamedata\frontend zit een bestandje dat mods.ini heet.

Codemasters heeft dit speciaal gemaakt voor gefrustreerde world tour rijders. Hier kun je de moeilijkheidsgraad en de raceduur instellen.

Even voor die ene race de difficulty op 60 gezet en daarna voor de volgende race weer terug op default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Megapauper schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:14:
Lekker bakkie, Lancia Stratos met 280pk en achterwielaandrijving. Tot mooie jumps in staat. 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

Hey jeroen_online, post 'ns wat screenies van die Williams F1 auto's. :P
die Stratos ziet er erg vet uit, ga ik ook 's proberen, ik heb 'm niet gekozen in de world tour.

hier enkele F1 screenies op Zandvoort, de laatste Tier. In deze tier rijden 3 verschillende Williams F1 auto's, de FW11 (~1980?), FW18 (~1990) en de FW27 (~2003). Klik voor de 1280x1024 versie ;)

de FW11 en FW18
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/rd3/rd3_1s.jpg
gewaagd inhaalmanouvre met de FW18
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/rd3/rd3_2s.jpg
de FW18 en FW27
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/rd3/rd3_3s.jpg
dit is de bug waar ik het over had, het lijkt me dat je hier de voorvleugel echt moet kunnen zien hangen, achter de wielophanging :?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fambreg/pics/rd3/rd3_4s.jpg

@Henkus: bedankt voor de tip! Ik ben er achter gekomen dat de laatste tier echt ondoenlijk is, het voordeel van de FW27 is zo groot dat ik met mn FW18 echt niet in de buurt kom. De FW27 heb ik zelf gereden in de een-na-laatste tier, dat ding zit aan de grond geplakt en trekt verschikkelijk snel op, de FW18 is wel snel maar mist een heleboel grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:29:
wil ik net een account aan maken om online te spelen, kan ik geen @ maken bij m'n email-adres. ;(

iemand oplossing?
je kan ook de tilde (~) knop gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

ik had inderdaad powerdvd geinstalleerd staan.. dus die heb ik ff verwijderd.. maar het probleem blijft nog steeds.. zijn er nog meer oplossingen voor het afsluit probleem

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een stelletje amateurs daar bij Conmasters. Onder die Williams F1 wagens horen slicks te liggen!! niet banden met groeven, die zijn pas vanaf 1998 verplicht. Zucht, mooi aandacht voor detail zullen we maar zeggen, zal ook wel weer wat zeggen over de rest van de diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Als ze er slicks onder gezet hadden had je kunnen zeggen dat de f1 nu niet meer met slicks mag rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie die weg op plaatje 3 er niet super nep uit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da*Rule
* Da*Rule pimpt even met zijn 7800GTX. Check mijn Zandvoortse asfalt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooms0172/dtm3-05.jpg
Fullsize

Die moeilijkheidsgraadaanpassing zal ik ook vast gaan gebruiken, tot nu toe net niet nodig geweest. Die Ultima Can-Am (in Tier 21, 65%) is trouwens zóóó lekker. Van 0-100km/h in 2,4s en een topsnelheid van >320km/h.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooms0172/dtm3-06.jpg

En ja, die muur raakte ik frontaal, moet nog beginnen aan het kampioenschap maar deze screenshot wilde ik gewoon even plaatsen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

@megapauper: ziet er erg netjes uit :)

ik heb zojuist de world tour uitgespeeld :D _/-\o_
de moeilijkheidsgraad heb ik op 85% gezet, anders was het echt niet te doen. ik heb uiteindelijk 1 race geskipt (brands hatch), 1 race 10e geworden (race 1, was op originele moeilijkheidsgraad), 5 races gewonnen (surfer's paradise, zandvoort, snetterton, oulton park en zo'n australische V8 track) en een keer 4e :)
de nummer 2 reed natuurlijk in een veel snellere FW27, maar door de aangepaste moeilijkheidsgraad en slimme piststops is het me toch gelukt! bij de pitstops zag ik sommige AI wagens wel heel snel weer naar buiten rijden, dat bleek te komen door het niet wisselen van banden. Aangezien alle races 10 laps duren in deze tier heb ik daarop een harder compound gekozen (minder slijtage, gaan langer mee) en geen banden gewisseld bij m'n pitstops, dat scheelt meestal bijna 10 seconden!
nu kan ik eindelijk weer rustig studeren, en zo nu en dan een pro career challenge uitproberen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 28-02-2006 18:07 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste