Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
die warnings worden ook in openweel veel sneller gegeven bij bijv. de Clio V6 mag je veel meer doen, ook botsen, in de clio cup is wat duw en trekwerk gewoon toegestaan in de openwheel helemaal nietjeroen__online schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:28:
[...]
het geluid viel me in het begin tegen, als je met de '3rd person' camera speelt klinken de meeste auto's als opgevoerde naaimachines, maar ik speel nu alles met de cockpit camera, dan is het geluid heel goed! Je hoort ook nog de tegenstanders als ze dichtbij komen (nu gebeurt dat niet vaak hoor) en de motor klinkt zoals ie hoort, lekker brommetje meestal
ik speel 'm met headphones op 44kHz met mn Soundblaster Live 24-bit external trouwens.
ik vind wel dat je (vooral in qualifying) erg snel cautions/warnings krijgt voor afsnijden van de baan en er ook baat bij zou hebben, ik heb meerdere keren net ff een stukje gras meegepakt (verlies je toch al gauw een halve seconde door) en vervolgens werd m'n tijd door mn neus geboord omdat ik zou hebben afgesneden..
Is trouwens ook wel kinderachtig dat bij sommige klasses je zomaar een tijd neer hoeft te zetten (of ie nou een paar seconden sneller kan of niet), je staat altijd op pole(en dan staan ze een paar races achter elkaar precies +0.39 achter je
)
de makkelijkste :x heb keyboard... (en niet zulke heel bijzondere skilssMastasidaz schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:26:
Welke mode spelen de meeste van jullie eigenlijk Simulation of Pro Simulation?
[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 21-02-2006 13:58 ]
Met GTR2 voor deze zomer 'gepland' leek DTM Race Driver 3 me wel een leuk tussentijds spel.
Iemand 'm al in een Nederlandse winkel gekocht?
die is:
-edit- alleen waarom doet die code het niet
voor in de TS kunnen we mischien tzt ook nog een FAQ tje maken
met bijvoorbeeld vragen zoals die turboboost
[ Voor 37% gewijzigd door GoldenSample op 21-02-2006 15:34 ]
dat vind ik heel knap, aangezien de grafische engine niet veel veranderingen heeft ondergaanToFast schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:30:
Ik vind het spel maar playmobiel-achtige graphics hebben. DTM2 zag er nog realistischer uit, ookal zag je dat het spel-graphics waren:)
Zal straks ff wat screens posten, maar ik vind het toch wel goed uit zien eik.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
hij loopt wel wat soepeler, als ik die met meer dan 4x AA aanzette dan ging hij afentoe schokken (maar had het idee dat dat door de proc kwam waaren geen frame drops maar dat het wat minder snel ging) op 1280X1024 nu heb ik alles vol open staan (niet in drivers maar in config van DTM 3 zelf) en het beeld ziet er met max AA en AF (weet niet hoeveel dat is in DTM 3 config) beter uit dan bij 2 waar ik hem dus niet max kon zetten.jeroen__online schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:58:
[...]
dat vind ik heel knap, aangezien de grafische engine niet veel veranderingen heeft ondergaan
mijn specs zijn overgens
P4 550 (3.4 GHz dus zonder Speedstep dus)
2x 512 MB ddr2
een 925X intelchipset mobo (oem zut
met een 6800GT
Verwijderd
Wat sites om te downloaden:
http://gamershell.com/download_12661.shtml
http://www.3dgamers.com/d...-multiplayerdemo.exe.html
http://www.worthdownloadi...load.php?gid=1613&id=6737
http://www.fileplanet.com...ToCA-Race-Driver-3-Demo-3
wie zie ik vanavond nog online??
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 19:35 ]
die .nl is snel iig, 960kb/s
Verwijderd
Vind hem wel gaaf trouwens, de pro simo mode rijd gewoon leuk en niet te overdreven moeilijk zoals bij gtr/live for speed (2).
WhatPulse iets voor jou?BruceLee schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:53:
de ai komt me de oren uit.
hier een filmpje van me![]()
http://dl2.dumpalink.com/media/NCUcN2hfhwMG/aLmM6PsXfPvb.wmv
Maar ik ga DTM3 24 Februari ook even downloadenkopen

28910 In het volledige spel. Demo zal wel het zelfde zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:20:
Welke poort heb je eigenlijk nodig om te kunnen hosten ?
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Probleem fixed, blijkbaar heeft hij moeite met dualcore, het laten draaien van DTM3 op 1 CPU werkt prima!M@rijn schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 07:54:
Leuk spel dat DTM3 echter heb ik overal het probleem dat ie na verloop van tijd (en soms direct) een eigen leventje wilt gaan leiden, ik kan dan doen wat ik wil maar hij gaat maar rechtdoor, het beeld hapert een beetje maar schakelen gaat bijv. prima.
Config: AMD X2 4200+
1GB Mem
Nvidia 7800GT
Wat zou het kunnen zijn? Meer mensen met het probleem?

Iemand een suggestie ? heball flink zitten tweaken aan de deadzones en aan de ranges.. maar dat helpt niet echt bij de reactiesnelheid van het spel op het stuurtje
[ Voor 4% gewijzigd door C.44 op 21-02-2006 23:41 ]
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag.
jjeeeeeeehhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
en dat is niet overdreven... iets mis met mijn direct X? (9.0c)
Verwijderd
erg vervelend, je start op voor een race en nét als je wil gaan beginnen wordt het scherm zwart en klapt die eruit naar he bureaublad en kan je de fout verzenden of niet verzenden.
hopelijk dat er een patch o.i.d. uikomt of dat iemand een oplossing heeft.
hebben jij en de anderen die er last van hebben allemaal DirectX laten updaten bij de setup? misschien meer succes met een andere driver?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:44:
heb hetzelfde probleem als de mensen die amd cpu en nvidia gpu hebben, alleen in mijn geval het ik een ati gpu, een 9600 xt 256mb
erg vervelend, je start op voor een race en nét als je wil gaan beginnen wordt het scherm zwart en klapt die eruit naar he bureaublad en kan je de fout verzenden of niet verzenden.
hopelijk dat er een patch o.i.d. uikomt of dat iemand een oplossing heeft.
het lijkt me iig geen AMD-driver probleem, want bij genoeg mensen met AMD cpu doet ie t wel. Ook geen Windows-updates probleem, want ik heb nergens last van onder SP1... Specifiek ATI/nVidia probleem lijkt het me ook niet, want het komt bij allebei voor.. Raar hoor
ik wil nog even een opmerking maken, de regen-animatie valt me wel een beetje tegen.. er zijn geen plassen te zien op het wegdek, niet eens druppels op de voorruit. de wegligging verandert wel, maar niet dramatisch. ik had meer verwacht gezien de rest van de graphics!
daarnaast had ik een vage issue met de 1970's GT cup; de Lancia waar ik in reed maakte vrijwel geen geluid, alleen een heel hoge zoem, bij lage toeren (terugschakelen bijvoorbeeld) kwam er wel een iets zwaarder motorgeluid uit, maar op hoge toeren hoor je 'm nauwelijks
wel een beestachtige klasse trouwens, die auto's zijn echt zoooo verschrikkelijk snel
Verwijderd

Dat is geen bug, een bug is heel wat anders.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:59:
Leuk spel, alleen er zit een onmeunige bug inbij de time trail als je iets buiten de baan komt krijg je gelijk een waarschuwing en is je tijd naar de kloten, nouja goed moet je voorzichtiger rijden, maar zelfs als je totaal het grind door vliegt en spint krijg je nog een waarschuwing omdat je er voordeel mee gehaald zou hebben hoop dat er snel een update voor die bug komt
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Btw ze hadden in de MPdemo wel per categorie een baan meer of een verschillende auto in mogen brengen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 21:39 ]
Van de website van codemasters:
Voor slechts €4.49 bieden we je de toegangscodes en cheat codes aan voor al het volgende
DTM Race Driver 3 Toegangscodes & Cheats
Let op: Cheat codes werken niet in de career mode
Speel kampioenschappen vrij
Speel bonuskampioenschappen vrij
Turbo voor alle auto's
Speel speelgoedautootjes vrij
Speel slot racer vrij
Onschadelijke auto's
Hopen dat het niet lang meer duurt voordat de cheatgenerator uitkomt (net zoals bij de vorige DTM's)
Over 1 cheat ben ik echter nieuwsgierig nl: speel de slot racer vrij.
Geen idee wat het is maar ik hoop dan het een vrije racemode is, waarbij mbt slots kunt kiezen uit alle tegestanders en alle circuits. Als dat het geval is, is het mij wel een paar euro waard.
Zo ben ik ook benieuwd wat de world tour van de V8 supercars inhoud (misschien met de V8 supercars op alle circuits ???)
Hier een review van DTM 3 met een maar matige score van 6.5
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3148191
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik heb goed nieuws voor de DTM3 liefhebbers: Het is, net zoals bij DTM2, weer mogelijk om zelf tracks bij de championship toe te voegen.
Het maximale aantal circuits per kampionschap is maar 15, maar dat is toch 4 meer dan de standaard 11 bijvoorbeeld bij DTM
Ik ben er nu nog even mee aan het stoeien, maar DTM touringcars werkt al (incl. AI) op
Surfersparadise
Shanghai
Oranpark
Adelaide
Baragallo
Ook is het mogelijk de moeilijkheid en de lengte van de races in world tour in te stellen dmv
\Race Driver 3\gamedata\frontend\mod.ini te wijzigen
Later meer, incl. screenshots van bijv DTM in Adelaide
Dat is wel heel erg vet, aangezien ik het bij dtm2 altijd jammer vond dat ik met de snelle auto's niet op brandhatch short kon rijden (die 2e bocht kun kon je in dtm1 altijd zo heerlijk doordriften met die le mans auto'sHenkus schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:12:
Errug stil rond dit topic voor een gloednieuw spel.
Ik heb goed nieuws voor de DTM3 liefhebbers: Het is, net zoals bij DTM2, weer mogelijk om zelf tracks bij de championship toe te voegen.![]()
![]()
Het maximale aantal circuits per kampionschap is maar 15, maar dat is toch 4 meer dan de standaard 11 bijvoorbeeld bij DTM
Ik ben er nu nog even mee aan het stoeien, maar DTM touringcars werkt al (incl. AI) op
Surfersparadise
Shanghai
Oranpark
Adelaide
Baragallo
Ook is het mogelijk de moeilijkheid en de lengte van de races in world tour in te stellen dmv
\Race Driver 3\gamedata\frontend\mod.ini te wijzigen
Later meer, incl. screenshots van bijv DTM in Adelaide
MX zeker?Aristos schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:30:
Ik heb een AMD Athlon 1800+, 512 MB met een Geforce 4, is het dan de moeite waard om dit spel te proberen?
maar volgens de eisen zal hij op het laagste van het laagste wel draaien, maar dit spel is het zonder eyecandy ook wel waard naar mijn mening hoor
DTM 2 kreeg ik trouwens nog redelijk draaiend onder een AMD Athlon 1800+ 256MB ram en een Geforce 2MX en dat was vond ik niet eens zo beroerd
verder net heeeerlijk met een DTM opel over SPA gescheurd, nu Formule 3 aan het doen daarna kan ik weer V8 supercars (nog niet veel me gereden 1x ofzo en vond ik eigelijk bestwel 'vervelend' rijden vergeleken met DTM 2... Oval racing is trouwens veel makkelijker geworden
die straten circuits vond ik juist ruk behalve Adeline en surfersparadise was nog wel te doen veder had ik een poep hekel aan badhurstHenkus schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:13:
Leuk spel, weer ouderwets arcade racen. Ik mis alleen de stratenciruits uit DTM2 en heb alleen adelaide tot nu toe gezien.
Van de website van codemasters:
Voor slechts €4.49 bieden we je de toegangscodes en cheat codes aan voor al het volgende
DTM Race Driver 3 Toegangscodes & Cheats
Let op: Cheat codes werken niet in de career mode
Speel kampioenschappen vrij
Speel bonuskampioenschappen vrij
Turbo voor alle auto's
Speel speelgoedautootjes vrij
Speel slot racer vrij
Onschadelijke auto's
Hopen dat het niet lang meer duurt voordat de cheatgenerator uitkomt (net zoals bij de vorige DTM's)
Over 1 cheat ben ik echter nieuwsgierig nl: speel de slot racer vrij.
Geen idee wat het is maar ik hoop dan het een vrije racemode is, waarbij mbt slots kunt kiezen uit alle tegestanders en alle circuits. Als dat het geval is, is het mij wel een paar euro waard.
Zo ben ik ook benieuwd wat de world tour van de V8 supercars inhoud (misschien met de V8 supercars op alle circuits ???)
Hier een review van DTM 3 met een maar matige score van 6.5
http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3148191
bij die revieuw, klagen ze dat je van alles maar 3 races rijd ongeveer en dan naar een heel andere klasse gaat, bij niet de world tour maar die daarnaast is het ook zo alleen blijf je wel in openwheels of tourwagens dus valt dat wel mee, verder kan je natuurlijk zelf een kampioenschap maken (denk dat de meeste dat na de worldtour etc. wel doen bij dtm 2 heb ik ook dat zo vaak gedaan, 30 rondes lang op hockenheim scheuren
over hoe het rijd... tja rally vind ik nu wel gaan terwijl dat in @ echt ruk was
verder is dat 4x4 met de toureg's echt niet te doen met keyboard dus verder kan ik daar niet overoordelen
ik vind overgens wel dat ze bij een eventueel deel 4 wel weer echt naar de basis moeten, tourwagens tourwagens en nog eens tourwagens
gaaf zie net dat op de codemasters site dat er ook een Ariel Atom in zit
ook kan ik niet wachten totddat ik in een Koeing getunde 360 Modena mag rijden of in een Diablo...
of een Gembla 911
[ Voor 82% gewijzigd door GoldenSample op 24-02-2006 13:41 ]
Nu in het Britse GT kampioenscap aangekomen, een Marcos GT als auto... Pfff... Zondag weer verder, kan haast niet wachten.
Ben erg blij met de aanschaf, ook al ben ik meer een GTR liefhebber.
Hij draait zo goed als hetzelfde als dtm2, en dat is best een pluspunt voor een goed uitziende game. Ik draai hem zelf @ 7800gtx, 4200x2 gewoon op 8*aa, 16*af @ ~ 120fpsGoldenSample schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:22:
[...]
MX zeker?
*knip
gaaf zie net dat op de codemasters site dat er ook een Ariel Atom in zitdie lijkt me vet te rijden!
ook kan ik niet wachten totddat ik in een Koeing getunde 360 Modena mag rijden of in een Diablo...
of een Gembla 911
Rally vond ik in dtm2 heel weinig aan, auto's reden gewoon beroerd (al heb ik alles wel gehaald, daar niet van). Ik ben heel erg benieuwd naar de echte vlotte auto's in dit spel, vond in dtm2 de ford gt eigelik wel als leukste rijden (leuk driften
[ Voor 135% gewijzigd door Tortelli op 24-02-2006 14:37 ]
Het is mij inmiddels gelukt om het kampionschap van de DTM te wijzigen en een aantal tracks toe te voegen.
Ik heb de volgende tracks toegevoegd:
Surfers paradise
Adelaide
Laguna Seca
Oran Park
Shanghai
Hidden Valley
Als iemand intresse heeft laat het even in dit forum weten. Ik heb nl geen idee hoe ik het bestand zou moeten uploaden.
[ Voor 9% gewijzigd door Henkus op 24-02-2006 16:32 ]
Bedankt hier komt ie dan:TheZeroorez schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:38:
Rapidshare lijkt me het beste om dit up te loaden als je geen server hebt.
http://rapidshare.de/files/14031876/champ.big.html
Het is een gewijzigd champ.big file welk staat in \Race Driver 3\gamedata\chamship.
Backup champ.big eerst of hernoem het naar champ.org
Plaats champ.big in \Race Driver 3\gamedata\chamship en geniet van extra tracks bij het DTM kampioenschap. Alleen getest in free race mode met alle andere rules uit.
Edit :Je hoeft niet bang te zijn dat deze nieuwe champ.big de "world tour" wijzigd, de kampionschappen in die mode zijn ongewijzigd.
[ Voor 10% gewijzigd door Henkus op 24-02-2006 17:33 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Mastasidaz op 24-02-2006 18:04 ]
zo veel walkthrough kan je volgens mij niet maken... het is puur persoonlijk de een kan perfect in formulewagens rijden terwijl de ander liever rond scheurd in een NGTMastasidaz schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:52:
helaas is m'n pc nu stuk, maar als hij over twee weken weer gerepareerd is ga ik beginnen een walkthrough te maken hoe je DTM race driver 3 helemaal kan uitspelen. Ik zal dan steeds de voortgang posten op mijn weblog: http://gt4weblog.blogspot.com
verbaas me
Verwijderd
...vergeten ze de banden

Vind 't overigens maar een matig spel, 't is gewoon RD2 met wat nieuwe auto's en tracks. Grafisch niet echt bijzonder en de physics zijn ook wat gedateerd (komop, glazen muren en betonnen paaltjes, borden en bandenmuren kunnen echt niet meer).
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Als je van echte simulatie houdt, zou ik voor GTR gaan, ik vind DTM3 een beetje teleurstellend, veel te weinig levels, en echt realistisch is het niet meer te noemen...Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:42:
Ik wil ook een goed racespel halen voor de pc. IS gtr dan een beter keuze?
DTM3 is niet realistisch maar wel fun. Ik vind zelf GTR ook wel leuk, maar GTR is meer een sim waar je echt in moet verdiepen. Urenlang setups verbeteren en practice laps rijden om uiteindelijk een goede race te kunnen rijden.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:42:
Ik wil ook een goed racespel halen voor de pc. IS gtr dan een beter keuze?
DTM3 is gewoon instappen en racen maar. Wel arcade, maar wel echt fun en voor de populaire raceklasses zijn er toch gemiddeld zo'n 10 tracks beschikbaar.
De carriere is vrij oppervlakkig (2 of 3 races per championship), maar dit zorg voor meer variatie en zorgt mijn inziens ervoor dat de carriere leuk blijft en niet te saai.
Daarnaast heb je nog een pro challenge mode waarbij je zelf de moeilijkheidsgraad en raceduur en de mogelijkheid tot qualify kunt bepalen.
Grafisch is het spel geen rFactor, wat op zich een nadeeltje is. Maar aan de andere kant omdat het spel niet zo veeleisend is kun je het waarschijnlijk op hoge resolutie draaien met FSAA en AF waardoor het er toch veel mooi uit ziet. Ik draai het zelf op 1920*1200 met 8 FSAA en 16 AF vloeiend en heb daardoor een retestrak beeld.
Ik heb zelf GTR, rFactor en DTM3 en merk dat DTM3 mij toch het meeste trekt.
Als een goed racespel zoekt voor de PC richting de arcade kant zal je met DTM3 geen verkeerde aankoop doen. Wil je echt sim racing kies dan voor GTR of voor rFactor, daar rFactor heel veel variatie bied doordat er bijna elke dag wel tracks en mods bijkomen.
de mogelijke oplossing staat 2 pagina's terug, als je die niet al had gevonden:rippance schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:25:
Ik heb met t spel ook problemen met mn SideWinder stuurtje, hij blijft om de tijd 5 seconden ongeveer hangen, soms met pauzes van 1 seconde, soms met pauzes van 30 minuten. Voor de rest is het spel een upgrade van de vorige versie, vind ik.
wat betreft de upgrade-kritieken: ik denk dat codemasters een waardig 3e deel van de DTM RD serie heeft neergezet, hoewel er grafisch misschien niet veel veranderd is. Een enorme vooruitgang vind ik wel dat we meer aan de wagens kunnen instellen en de physics zijn IMO zeker wel verbeterd. Ook slijtage en schades zijn realistischer dan in de voorgaande delen.Henkus schreef op maandag 20 februari 2006 @ 04:57:
[...]
Maar wat ik nou echt niet kan begrijpen dat dit spel net zoals DTM2 (was bij dit spel een bekend probleem) in combinatie met een MS FFB wheel problemen geeft door de FFB. Hierdoor stopt het spel telkens om de zoveel tijd enkele seconden en gaat daarna weer verder.![]()
![]()
![]()
Oplossing: Ctrl Alt Del en rd3.exe een hogere prioriteit geven
Jammer dat codemaster dit oude probleem niet gelijk hebben opgelost
Zoals hierboven gezegd wordt gaat het in DTM RD3 om een combo tussen realisme EN fun, waar het in GTR vooral om realisme gaat. Deze combo vind ik persoonlijk erg geslaagd, ook voorgaande delen waren erg vermakelijke games vind ik
Verwijderd
Het is duidelijk verkeerd geprogrammeerd aangezien je het ook niet uit kunt schakelen, en is wat verkeerd geprogrammeerd is noem je een bugFnF schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:23:
[...]
Dat is geen bug, een bug is heel wat anders.
nee bij kwalificatie is dat juist de bedoeling... naast de baan is naast de baanVerwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:02:
[...]
Het is duidelijk verkeerd geprogrammeerd aangezien je het ook niet uit kunt schakelen, en is wat verkeerd geprogrammeerd is noem je een bug
is in 't echt trouwens ook zo dat er snel in de kwalificatie dan gezegt word dat de tijd niet teld
[ Voor 23% gewijzigd door GoldenSample op 25-02-2006 13:15 ]
Verwijderd
Ik las ergens dat het kwam door de Nforce 4 chipset, die heb ik namelijk ook.
Ik heb vandaag ook maar even het spel aangeschaft. En ik zal even zeggen wat ik er van vind tot nu toe (1,5 uur gespeeld pas).
Ik heb DTM2 heel erg vaak gespeeld en dan gewoon de DTM online. Zelfs nog zo'n Duitse cup meegereden. Net heb ik ook alleen ff DTM-bakken online gereden. En ik vind het wel een goed derde deel. Wat mij vooral opviel is dat het niet meer zo 'makkelijk' is als deel2. Daar lag de auto echt als een blok op de weg, hier merk je gewoon veel meer de hobbels en gripverlies bij bv. links-rechts-bochtjes (en rechts-links-bochten natuurlijk). Nu heb ik deel2 erg vaak gespeeld en kon dus ook de banen en de wagen dromen, maar dit is nu veel meer 'werken' voor een goede tijd. Natuurlijk moet ik nog gaan wennen aan deze handling, maar je moet vaker even 'snel tegensturen' om je auto op het rechte spoor te krijgen/houden en dat is denk ik echt wat realistischer. Ik gok dat je met dit deel een stuk beter moet zijn om echt hard te kunnen rijden tov van deel2.
Wat ik wel een leuke feature vind is die zwarte vlag dingetjes, wat wil zeggen dat als je een paar keer afsnijdt/botst dat je dan ook gedisqualifiseerd wordt. Aan de andere kant: Paar te wijd een bocht uit (wat in het eggie ook mag) en het is gedaan, dus het is echt zaak om binnen de lijntjes te rijden! Maar ook dat kan een server instellen of je dat wilt ja of nee (geloof ik). Wel aardig voor de wat meer pro-rijders-servers.
Een verbetering vind ik ook de bandenslijtage. Maakt het allemaal nét wat interessanter en minder 'gasgeven en knallen'-achtig, wat het allemaal ietsjes echter maakt.
Over de graphics kan ik niet echt veel vertellen, mijn pc is niet krachtig genoeg om zowel deel2 als 3 op 'heel mooi' te spelen, maar de details op de banen zien er in deel3 allemaal wel een stuk 'fijner' uit. Het geluid is wel ietsjes beter en vooral aan het geluid van je (slippende) banden kan je een hoop opmaken over hoe je een bocht rijdt. Binnenkort toch maar even mijn pc upgraden en dan kan ik er weer een jaar of wat tegenaan!
Ik vind het spel qua DTM-kampioenschap een flinke verbetering en ik denk dat dit deel een veel betere sim is dan deel2. Als ik zo dit topic lees (en de andere van de zgn echt sims) dan zullen veel zeggen dat dit nog steeds geen echt pro-sim is, maar ik denk dat dit wel een hele sterke kruising is tussen arcade en sim. Binnenkort ook maar es die andere zooi uitproberen, want er zitten nogal wat kampioenschappen in zeg, niet normaal... Alleen dat unlocken haat ik. Wat ik wel jammer vind is de menustructuur in de lobby (online dus), die was in Deel2 heel makkelijk en nu net ietsjes anders en minder snel te vinden (wel es handig met snel afstellen enzo).
Verwijderd
Maar op mijn computer zijn ze echt niet mooi ofzo... DTM Race Driver 2 is wel mooi.. En DTM 3 staat toch echt op High.. Wel is de widescreen ondersteuning erg relaxt. Want de uitgerekte auto's in NFS:MW maakten het spel er niet mooier op
Verwijderd
DJDaniel kon niet weten of het spel grafisch veel vooruit si gegaan, maar ik heb dit gechecked op 1280x960 alles high met 8x AA en AF op hoogst. Het spel is er m.i. erg op vooruit gegaan er is meer te zien langs de kant van de weg en veel tracks zijn helemaal opgekuist. (Adelaide is een echt juweeltje geworden.) De controls zijn er idd op vooruit gegaan, een stukje realistischer maar nog geen sim ervaring, en ikzelf vind dit super. Je kunt dus instappen zonder eerst een hoop setup laps te rijden en middagen te tweaken aan je wagen voor je de concurrentie aan kunt.
Ik vind GTR bijv. ook een super sim, maar ik heb er de tijd gewoon niet voor (wil iemand de mijne kope voor een tientje?).
Jammer vind ik de nieuwe menu lay-out tijdens online spelen, de chatfunctie zit een beetje verstopt en de chatteksten van anderen vallen minder op. Ook is het ff wennen aan het instellen van je zoekfilter voor online sessies.
Dit spel is zeer verslavend met een hoog fungehalte en van mij scoort ie een 9, maar het is niet "The ultimate racing simulator" zoals op de doos staat vermeld.
Dit is niet verkeerd geprogrammeerd, hier hebben ze gewoon voor gekozen, buiten de baan is buiten de baan, ook al heb je er geen voordeel aan in jou ogen, soms kan ook buiten langs sneller zijn dan binnen langs afsnijdenVerwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:02:
[...]
Het is duidelijk verkeerd geprogrammeerd aangezien je het ook niet uit kunt schakelen, en is wat verkeerd geprogrammeerd is noem je een bug
Verwijderd
GTR is wel een aardig spel, alleen de graphics vind ik echt ontzettend slecht.
Eigenlijk zouden ze Gran Turismo op de PC moeten uitbrengen, of zo iets als Forza Motorsports. Ik heb namelijk alleen een computer waarop ik kan gamen. En daarom zoek ik nog steeds een 'ultimate race simulator' MET mooie graphics(ik ben geen graphics n**ker maar, moet mijn oog wel iets moois zien)
Maar back on-topic:
Ik vind het menu echt een stap terug. Van de demo's vind ik het echt slecht. En ik had al meteen een Dual Core probleem. Ik typte me naam in en elke letter kwam er meer keer op, maar dat is zo verholpen met CTRL + ALT + DEL en dan het proces op 1 Core laten draaien. Maar toch vind ik dat slecht van Codemasters, die ik zowiezo niet echt super spellen vind maken. Maar DTM Race Driver 2 ging nog wel. Maar DTM Race Driver 3(de demo's) vind ik nou niet echt van WOW cool..
Verwijderd
Mja maar dit klopt gewoon niet meer, ik heb 't al een keer gehad op Adelaide, bij die 90 graden bochten. Je kan daar niet eens naast de baan raken door de vangrailsFnF schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:40:
[...]
Dit is niet verkeerd geprogrammeerd, hier hebben ze gewoon voor gekozen, buiten de baan is buiten de baan, ook al heb je er geen voordeel aan in jou ogen, soms kan ook buiten langs sneller zijn dan binnen langs afsnijden

Soms doet ie het al als je over curbs rijd

kan komen omdat er binnen de curbs nog wat asfalt ligt en de curbs soms halverwegen de weg liggenVerwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:50:
[...]
Mja maar dit klopt gewoon niet meer, ik heb 't al een keer gehad op Adelaide, bij die 90 graden bochten. Je kan daar niet eens naast de baan raken door de vangrails
Soms doet ie het al als je over curbs rijd
Probeer jij eens Live for speedVerwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 14:47:
Dat zoek ik nog steeds, 'The ultimate race simulator'
GTR is wel een aardig spel, alleen de graphics vind ik echt ontzettend slecht.
Eigenlijk zouden ze Gran Turismo op de PC moeten uitbrengen, of zo iets als Forza Motorsports. Ik heb namelijk alleen een computer waarop ik kan gamen. En daarom zoek ik nog steeds een 'ultimate race simulator' MET mooie graphics(ik ben geen graphics n**ker maar, moet mijn oog wel iets moois zien)
Anyway is er al een cheatgenerator ik wil met alle auto's rijden maar niet eerst de campain hoeven uit te spelen
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Bij Forza is het racen al iets beter gedaan, maar het rijden weer iets minder.... en de Nordschleife is minder waarheidsgetrouw, ook wel jammer.
[ Voor 17% gewijzigd door PHiXioN op 26-02-2006 17:38 ]
Verwijderd
Live for Speed heeft ook lelijke graphics. En ik vind het menu onhandig.DaWaN schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:28:
[...]
Probeer jij eens Live for speedwww.liveforspeed.net
Anyway is er al een cheatgenerator ik wil met alle auto's rijden maar niet eerst de campain hoeven uit te spelen
Maar ach, ik wacht wel tot dat ik een geschikt race spel heb gevonden.
- De AI is volkomen kut, 20x herstarten om Eau Rouge fatsoenlijk door te komen vanaf de start, zulk soort dingen gaan erg frustreren, alsof je voor de Josti Challenge hebt gekozen soms
- Regen, zelfs in Colin McRae 1 zag regen er beter uit...
- Het interieur van de auto's was duidelijk geen prioriteit want meer dan een grijs vlak met een statische meter er in hoef je niet te verwachten
- Die ouwe rukker die constant de meest zinloze onzin vertelt in provinciaals Engels, krijg een hersenbloeding gare mongool, en laat me lekker racen
En daarnaast de kleine dingetjes, zoals stukken wegdek op Spa Francorchamps die twee keer zo smal zijn als in het echt, glimmende tegenstanders terwijl we toch echt in de schaduw rijden, en dan dat zo fantastische schade-model; volgens mij moet je die unlocken want ik heb er nog niks van gemerkt...
Kortom, bij tijd en wijle is het fun, maar er zijn voldoende tekortkomingen waardoor het lijkt alsof het spel op het laatst nog is afgeraffeld om 't toch maar uit te kunnen brengen. Ik maak de world tour af, wacht op de cheatgenerator en ga vervolgens heel hard wachten op GTR2.
ik heb 1 race van de laatste williams f1-serie gedaan, maar werd in mn fw18 (1990) redelijk om m'n oren gereden door de fw27 (2003 of zo), anderhalve seconde per rondje op donington
nog een kleine opmerking over de graphics trouwens: is het iemand anders ook opgevallen dat bij sommige open-wheel klasses je vanuit de cockpit view geen voorvleugel ziet (voor de wielophanging), terwijl ie er wel is? de fw18 heeft dit meen ik, bij de fw27 is het wel ok, ook de palmer audi had geloof ik eenzelfde 'bugje'.
Dan moet je rechts over de pit exit rijdenMegapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 02:56:
- De AI is volkomen kut, 20x herstarten om Eau Rouge fatsoenlijk door te komen vanaf de start, zulk soort dingen gaan erg frustreren, alsof je voor de Josti Challenge hebt gekozen soms
En van die ai wordt je soms helemaal gek. Ze remmen vaak zo absurd vroeg dat je volgas tegen ze aanrijdt. En zeker in de openwheel klasse is het dan race over. Eigenlijk is gewoon het enige moeilijke aan dit spel de ai inhalen bij de start. Ben je dr voorbij dan is het oersaai de race uitrijden.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Verwijderd
Ook op 'hard'(of welke andere benoeming ze nu weer hebben gegeven)?goeievraag schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:20:
En van die ai wordt je soms helemaal gek. Ze remmen vaak zo absurd vroeg dat je volgas tegen ze aanrijdt. En zeker in de openwheel klasse is het dan race over. Eigenlijk is gewoon het enige moeilijke aan dit spel de ai inhalen bij de start. Ben je dr voorbij dan is het oersaai de race uitrijden.
(Dat hogere prioriteit geven aan RD3.exe werkt niet.. via ctrl + alt + del)
[ Voor 13% gewijzigd door Welleweerd op 27-02-2006 18:41 ]
Bedankt alvast

In Eau Rouge rechts aanhouden is inderdaad het enige wijze wat je daar kan doen, alleen niet te ver, want dan heb je meteen een waarschuwing aan de broek; strafseconden aan het einde van de race heb ik inmiddels vaak genoeg gekregen. Laatste ronde door de AI van de baan gebeukt worden trouwens ook.
In Tier 16 is de keuze trouwens '60 Corvette / Monstertrucks / Racetrucks, wat een klotekeuze, geen van drieën is een leuke klasse, laat staan fatsoenlijk te racen. Naarmate je vordert lijkt het steeds belangrijker te worden vooral nergens meer te remmen... Doe je dat wel wordt je d'r af gerost.

btw. Megapauper wat voor pc heb je? Zien er goeduit die screens!
[ Voor 14% gewijzigd door Mastasidaz op 27-02-2006 19:03 ]
Asus A8N-Sli Premium
Athlon64 4000+ 2400@2700Mhz
2x1024MB Corsair XMS 3200C2PT
XFX 7800GTX 450/1250 @ 495/1400
Verder heb ik geen CTD's en geen FF stuur dus daarmee ook geen problemen. Anti-Aliasing op medium en Anisotropic Filtering uit (vind dat er niet uitzien), verder alle settings (uiteraard) op full, 1280*1024.
[ Voor 3% gewijzigd door Da*Rule op 27-02-2006 19:12 ]
Zo dat is wel een lekker game-bakkieMegapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:12:
Uit m'n sig:
Asus A8N-Sli Premium
Verder heb ik geen CTD's en geen FF stuur dus daarmee ook geen problemen. Anti-Aliasing op medium en Anisotropic Filtering uit (vind dat er niet uitzien), verder alle settings (uiteraard) op full, 1280*1024.
[ Voor 6% gewijzigd door Mastasidaz op 27-02-2006 19:57 ]
Wil iemand even de buks doorgeven?
aa kun je waarschijnlijk gewoon op max zetten, en dan haal je nog 120fps ofzoMegapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:12:
Uit m'n sig:
Asus A8N-Sli Premium
hoe maak jij die screenshots?Megapauper schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:39:
Ook verstokte pyromanen komen aan hun/haar trekken.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
In Eau Rouge rechts aanhouden is inderdaad het enige wijze wat je daar kan doen, alleen niet te ver, want dan heb je meteen een waarschuwing aan de broek; strafseconden aan het einde van de race heb ik inmiddels vaak genoeg gekregen. Laatste ronde door de AI van de baan gebeukt worden trouwens ook.![]()
In Tier 16 is de keuze trouwens '60 Corvette / Monstertrucks / Racetrucks, wat een klotekeuze, geen van drieën is een leuke klasse, laat staan fatsoenlijk te racen. Naarmate je vordert lijkt het steeds belangrijker te worden vooral nergens meer te remmen... Doe je dat wel wordt je d'r af gerost.
en je kan alles wel op max zetten (via de Config van DTM3 althans)
heb ik ook met mijn setup die toch behoorlijk minder is gedaan
P4 3.4
2X512MB DDR2
6800GT
en ja ook op 1280X1024 en draaid prima
[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 27-02-2006 20:35 ]
Verwijderd
Voor de rest vermaak ik me best met deze game, vrij arcade achtig maar wel leuk. Graphics zijn best in orde vindt ik, zéker met 8aa/16af. Speel ook savonds best vaak de multiplayer demo, best grappig. Twijfel nog steeds om deze te kopen voor de multiplayer

Net trouwens de monstertruck redneck-challenge als 2e afgerond, met nog 48% te gaan in de world tour wordt 't er niet makkelijker op, in de 1e bocht alles of niets en vervolgens verdedigend gaan rijden, niet bepaald stijlvol maar 't werkt wel... I.p.v. "the ultimate racing simulator" is de ondertitel "de ultieme gooi-en-smijt arcade game" beter passend.
iemand?Welleweerd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:37:
weet iemand al een oplossing voor de zeker heel erg irratante bug dat als een race in laadt dat je weer terug naar het bureaublad schiet.. ik krijg het niet aan de praat.. mijn vorige windows installatie werkte hij wel gewoon zonder problemen op.. iemand een oplossing?
(Dat hogere prioriteit geven aan RD3.exe werkt niet.. via ctrl + alt + del)
Bedankt alvast
[ Voor 6% gewijzigd door Mastasidaz op 27-02-2006 22:05 ]
Naar mijn mening is het spel ook veel minder zwaar. Ik draai 1600x1200 en alles op max ook AA en AF (En zo'n meesterlijk gamesysteem heb ik nou ook weer niet...). Of zie ik wat over het hoofd?
Edit: De eerste 3 races rijdt je gewoon in lelijke auto's, waardoor ik ging denken dat de graphics minder waren, maar naarmate je wat verder komt, zijn de auto's mooier
[ Voor 38% gewijzigd door Laurens op 27-02-2006 23:23 ]
Ik heb waarschijnlijk de oplossing wel ontdekt toen ik dit las.Mastasidaz schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:02:
Heeft er iemand al goede settings gevonden voor zijn stuur? Ik me driving force pro icm een andere pc en dtm3 geprobeerd maar het blijft sponzig sturen.Dit vindt ik erg raar, want bijv. GTR/LFS doen het perfect met dit stuur.
btw. Megapauper wat voor pc heb je? Zien er goeduit die screens!
Het komt erop neer dat we ons ego mbt on systeem een beetje moeten laten varen en de video settings een beetje lager moeten afstellen. Ik heb het gedaan, had voorheen hetzelde probleem als jou en kan nu weer lekker _direct_ sturen

Hey jeroen_online, post 'ns wat screenies van die Williams F1 auto's.
Verwijderd
iemand oplossing?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 00:30 ]
Verwijderd
heb het al
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 12:22 ]
Als ik de ai blok (ik start nl op pole) word ik gewoon van de baan gereden.
Dit gaf een hoop frustratie en elke keer opnieuw starten. Het jij ook dit probleem,dan is hier de oplossing.
In de folder Race Driver 3\gamedata\frontend zit een bestandje dat mods.ini heet.
Codemasters heeft dit speciaal gemaakt voor gefrustreerde world tour rijders. Hier kun je de moeilijkheidsgraad en de raceduur instellen.
Even voor die ene race de difficulty op 60 gezet en daarna voor de volgende race weer terug op default.
die Stratos ziet er erg vet uit, ga ik ook 's proberen, ik heb 'm niet gekozen in de world tour.Megapauper schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:14:
Lekker bakkie, Lancia Stratos met 280pk en achterwielaandrijving. Tot mooie jumps in staat.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey jeroen_online, post 'ns wat screenies van die Williams F1 auto's.
hier enkele F1 screenies op Zandvoort, de laatste Tier. In deze tier rijden 3 verschillende Williams F1 auto's, de FW11 (~1980?), FW18 (~1990) en de FW27 (~2003). Klik voor de 1280x1024 versie
de FW11 en FW18

gewaagd inhaalmanouvre met de FW18

de FW18 en FW27

dit is de bug waar ik het over had, het lijkt me dat je hier de voorvleugel echt moet kunnen zien hangen, achter de wielophanging

@Henkus: bedankt voor de tip! Ik ben er achter gekomen dat de laatste tier echt ondoenlijk is, het voordeel van de FW27 is zo groot dat ik met mn FW18 echt niet in de buurt kom. De FW27 heb ik zelf gereden in de een-na-laatste tier, dat ding zit aan de grond geplakt en trekt verschikkelijk snel op, de FW18 is wel snel maar mist een heleboel grip.
je kan ook de tilde (~) knop gebruikenVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:29:
wil ik net een account aan maken om online te spelen, kan ik geen @ maken bij m'n email-adres.
iemand oplossing?
Bedankt alvast
Verwijderd

Fullsize
Die moeilijkheidsgraadaanpassing zal ik ook vast gaan gebruiken, tot nu toe net niet nodig geweest. Die Ultima Can-Am (in Tier 21, 65%) is trouwens zóóó lekker. Van 0-100km/h in 2,4s en een topsnelheid van >320km/h.

En ja, die muur raakte ik frontaal, moet nog beginnen aan het kampioenschap maar deze screenshot wilde ik gewoon even plaatsen.
ik heb zojuist de world tour uitgespeeld
de moeilijkheidsgraad heb ik op 85% gezet, anders was het echt niet te doen. ik heb uiteindelijk 1 race geskipt (brands hatch), 1 race 10e geworden (race 1, was op originele moeilijkheidsgraad), 5 races gewonnen (surfer's paradise, zandvoort, snetterton, oulton park en zo'n australische V8 track) en een keer 4e
de nummer 2 reed natuurlijk in een veel snellere FW27, maar door de aangepaste moeilijkheidsgraad en slimme piststops is het me toch gelukt! bij de pitstops zag ik sommige AI wagens wel heel snel weer naar buiten rijden, dat bleek te komen door het niet wisselen van banden. Aangezien alle races 10 laps duren in deze tier heb ik daarop een harder compound gekozen (minder slijtage, gaan langer mee) en geen banden gewisseld bij m'n pitstops, dat scheelt meestal bijna 10 seconden!
nu kan ik eindelijk weer rustig studeren, en zo nu en dan een pro career challenge uitproberen

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 28-02-2006 18:07 ]