Ik ben een redelijke computer newbie maar ik heb 2 AMD systemen hier staan, Athlon 700@945 Classic op Asus A7V (loopt als een tiet) en een Duron 700@950 op een Abit KT7 (loopt eveneens als een tiet) ik heb hier nog nooit prblemen mee gehad. De Duron staat soms weken achter elkaar aan en is in die tijd pa 1 of 2 keer gecrasht. Verder zit in allebei de bakken dezelfde merkloze 300 watt voeding. Ik denk dus dat tweaker thijs gewoon vette pech heeft gehad met zn systeempje
off topic...Op maandag 15 januari 2001 17:52 schreef Niels vd Linden het volgende:
nou dan hier maar een echte AMD fan, en wat positiefs over AMD, en iets negaties over Intel (bah, vies woord :r:r:r)
Een kennis van me had net een P3-733 besteld, hij krijgt hem thuis, en installeerd hem natuurlijk gelijk (was 3 maanden geleden > 733 was echt pokksnel). Hij had hem nog niet aangezet of het ging al fout. Hij loopt gelijk vast, en na 3x bios hopeloos hebben upgedate wil hij eindelijk opstarten. Volgende probleem alweer, windows wil maar niet stabiel geinstalleerd worden. Nou met veel geklooi eindelijk geinstaleerd. (ondertussen draait hij ook op 133 mhz minder) wil gvd de videokaart het niet doen
. Volgende dag gelijk teruggebracht naar de winkel. En maar gelijk een TBird besteld (een 850 > met 128 mb 133mhz erbij> nog goedkoper
). Geinstalleerd en werkt gelijk perfect!
Ook me eigen compjutje (Duron 650) liep gelijk stabiel, terwijl hij GELIJK is overgeklokt (hij heb nog nooit op 650 gedraait)
En laat jij maar eens een Intel op 80*C draaien
Laten we 't maar niet over jouw spelfouten hebben brrr...hebben...
off topic..
Maar ik moet zeggen dat ik misschien wel niet zo slim ben als jij, zelf laat ik me cpu (intel of amd) nooit maar dan ook echt nooit dicht in buurt van 80C komen.
dattie op 80 graden draait is toch een minpunt?
en intel's zijn veilig tot iets van 100graden.... [niet dat het aan te raden is]
en al die mensen met AMD4ever en intel ROELZ achter hun naam.... GET A LIFE!
en intel's zijn veilig tot iets van 100graden.... [niet dat het aan te raden is]
en al die mensen met AMD4ever en intel ROELZ achter hun naam.... GET A LIFE!
IntelŽs officiele specs gaan tot 75 graden, echter ze raden aan hem niet over de 65 graden te laten komen.
Meestal halen ze dit niet. Mijn 23% overgeclockte P2 draait zo rond de 25/26 graden met
Een goede CPU wordt niet warm imho.
Meestal halen ze dit niet. Mijn 23% overgeclockte P2 draait zo rond de 25/26 graden met
Een goede CPU wordt niet warm imho.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat je een AMD met minder risico kan overklokken. Omdat de temperatuur veeeeeel hoger KAN, snappie?Op dinsdag 16 januari 2001 01:08 schreef bonceng het volgende:
[..]
off topic...
Laten we 't maar niet over jouw spelfouten hebben brrr...hebben...
off topic..
Maar ik moet zeggen dat ik misschien wel niet zo slim ben als jij, zelf laat ik me cpu (intel of amd) nooit maar dan ook echt nooit dicht in buurt van 80C komen.
en overklokken, tjah, daarom ben je toch hier? (als TWEAKER)
Fysiek kunnen alle processors een graadje of 90 hebben voordat ze echt stuk gaan, maar bij 70 gaat je systeem wel op z'n plaat, AMD of Intel maakt dan niet uit 
Een AMD wordt sowieso al warmer, wordt ook sneller warmer als je overklokt dus dat je met een AMD veiliger kunt overklokken is niet te bewijzen.
Een AMD wordt sowieso al warmer, wordt ook sneller warmer als je overklokt dus dat je met een AMD veiliger kunt overklokken is niet te bewijzen.
Verwijderd
Als een P3-800 + mobo niet zoveel duurder was geweest dan een Tbird 800 + mobo was ik wel voor Intel gegaan. Gelukkig heb ik niet echt probs met mijn Athlon 800 + KT7-RAID, behalve dat mijn USB muis soms uitvalt als ik mijn HP USB printer gebruik. Valt nog wel mee te leven als je niet al te vaak dingen hoeft uit te draaien
.
Maar als ik soms die vage probs hoor met Socket A borden enzo, dan denk ik echt dat ik mazzel heb gehad ofzo. Als mij dat ook was overkomen was ik meteen terug naar de winkel gegaan om een Intel combo te halen.
Maar als ik soms die vage probs hoor met Socket A borden enzo, dan denk ik echt dat ik mazzel heb gehad ofzo. Als mij dat ook was overkomen was ik meteen terug naar de winkel gegaan om een Intel combo te halen.
Athlon 500 + MSI 6167 -> Kontje stabiel
Ahtlon 700 + K7Pro -> Kontje stabiel
Duron 800 + K7T Pro2 -> Kontje stabiel
Conclusie: Die gasten die lopen te zeuren over ínstabiele AMD systemen -> User error
Ahtlon 700 + K7Pro -> Kontje stabiel
Duron 800 + K7T Pro2 -> Kontje stabiel
Conclusie: Die gasten die lopen te zeuren over ínstabiele AMD systemen -> User error
Als je in een pc-shop werkt verwacht ik meer...
Trouwens die fameuze ie5 crash heb ik niet meer sinds bios1005A en ALLES staat op max performance dus, mijn vooroordeel van pc-winkels = knoeiers gaat misschien toch op?
Trouwens die fameuze ie5 crash heb ik niet meer sinds bios1005A en ALLES staat op max performance dus, mijn vooroordeel van pc-winkels = knoeiers gaat misschien toch op?
Domheid zit gewoon in jou, en ook in de topic starter.Op maandag 15 januari 2001 17:37 schreef jumperFreed het volgende:
Kijk es aan: eindelijk iemand die de harde waarheid durft te vertellen. GEFELICITEERD!!!. Nu alleen nog wachten op het moment dat je gelynched wordt door de AMD "clan"![]()
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Hmm Dit topic begint toch wel een beetje welles nietes te worden.
Als AMD prut was zouden de grote compumakers heus geen AMD systemen gaan verkopen slecht voor hun naam.
Als AMD prut was zouden de grote compumakers heus geen AMD systemen gaan verkopen slecht voor hun naam.
Hoor wie het zegt. Ik beloof niet dat dit een slimme onderbouwde reactie is FrankGuthrie.Op dinsdag 16 januari 2001 13:14 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
Domheid zit gewoon in jou, en ook in de topic starter.
Amd is overwegend iets minder stabiel als intel, maar zeker niet slecht.
Intel is inpluggen en werken, AMD moet je klooten, flashen, patchen, etc. En dat nog hopen dat je een goede CPU stepping en mobo revisie heb.
Ik wil best geloven dat mensen hun athlon stabiel krijgen zonder veel probs, maar er zijn ook zat mensen met minder geluk. (en nee, die zijn niet dom!)
Ik heb een Intel 550 met Asus P2b-f, ik heb tegenwoordtig niet zoveel meer op met intel, en ga binnenlort ook upgraden naar athlon. maar toch houd ik me hart vast, want ik ben lang niet zo overtuigd dat het nieuwe systeem zo stabiel zal lopen als mijn huidige.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
daar heeft nephilium volgens mij volledig gelijk in. En dan wil ik niet dat gezeik horen van waarom er 9/10x een intel in de winkel staat en geen amd, want als amd meer processors kon leveren dan stonden die er wel.
als je wil tweaken neem je gewoon een amd en wil je allemaal exotische hardware gaan draaien koop je gewoon intel.
er werd trouwens ook een paar keer geroepen dat al die duron600@900 guru's hun bek dicht moeten houden. Ik weet nog wel dat er een tijd was dat er 2 intels waren waarbij precies hetzelfde geroepen werd.
als je slimme koop gedaan hebt mag je dat van mij best rondbazuinen en als dat dan nou toevallig een intel of een amd is ken dat mij niks schele
als je wil tweaken neem je gewoon een amd en wil je allemaal exotische hardware gaan draaien koop je gewoon intel.
er werd trouwens ook een paar keer geroepen dat al die duron600@900 guru's hun bek dicht moeten houden. Ik weet nog wel dat er een tijd was dat er 2 intels waren waarbij precies hetzelfde geroepen werd.
als je slimme koop gedaan hebt mag je dat van mij best rondbazuinen en als dat dan nou toevallig een intel of een amd is ken dat mij niks schele
Zucht... Dit zal toch niet weer zo'n geval van "vergeten de via 4 in 1 drivers te installeren" zijn?
Verwijderd
Ik heb een PII 266 draaien op een Intel Atlanta (440LX) board dit is een supercombinatie, hij draait nu als Novell server al weken zonder problemen.
Mijn nieuwe systeem is een TB1Ghz op A7V, deze combinatie bevalt mij ook erg goed weinig problemen ook niet met geheugen het draait cas2 op 143MHz. (fsb105)
Dus Intel of Amd, Amd is gewoon veel meer waar voor je geld als je telt in snelheid. Toch heb ik nooit geen spijt gehad van die gigantische uitgave voor die 266 + intel board, het draait gewoon altijd lekker.
Mijn nieuwe systeem is een TB1Ghz op A7V, deze combinatie bevalt mij ook erg goed weinig problemen ook niet met geheugen het draait cas2 op 143MHz. (fsb105)
Dus Intel of Amd, Amd is gewoon veel meer waar voor je geld als je telt in snelheid. Toch heb ik nooit geen spijt gehad van die gigantische uitgave voor die 266 + intel board, het draait gewoon altijd lekker.
Verwijderd
Ik heb nog een van de eerste athlons 0.25(micron) met een gigabyte 7ix mobo en nog nooit problemen gehad.Er is zelfs bliksem ingeslagen en hij doet het nog steeds perfect.
Onzin. klooten ? waarmee... Flashen ?... Patchen ? wat bedoel je ? die ene via 4 in 1 patch ?..yeah right.Op dinsdag 16 januari 2001 14:40 schreef Metzie het volgende:
AMD moet je klooten, flashen, patchen, etc. En dat nog hopen dat je een goede CPU stepping en mobo revisie heb.
Tuurlijk het zijn alleen de problemen waarover je leest. Maar de grootste problemen zijn altijd weer terug te voeren op (en daar komt ie): USER ERROROp dinsdag 16 januari 2001 14:40 schreef Metzie het volgende:
Ik wil best geloven dat mensen hun athlon stabiel krijgen zonder veel probs, maar er zijn ook zat mensen met minder geluk. (en nee, die zijn niet dom!)
Precies en dat is nou het gevolg van zulke topics als dit.Op dinsdag 16 januari 2001 14:40 schreef Metzie het volgende:
....want ik ben lang niet zo overtuigd dat het nieuwe systeem zo stabiel zal lopen als mijn huidige.
Iedereen zegt dit of dat:Z
Iemand die voor weinig geld een leuk systeem wilt hebben koopt AMD. Kan dan voor het geld wat hij bespaard wat meer geheugen kopen. Tevens zijn de mensen die AMD kopen wat meer thuis in de pc wereld.
Mensen die bereidt zijn meer uit te geven aan hun systeem kopen Intel. Ik heb zelf ook Intel en ben daar tevreden over. Ik werk zelf bij een computerclub en heb de eerste Athlons meegemaakt. Dat was dus zware ellende, daarom heeft AMD nog een beetje een slechte naam.
Persoonlijk geef ik liever iets meer uit en heb dan geen gezeik met patches etc etc. De reden dat ik Intel kies is dat ik bereid ben om meer geld uit te geven voor iets wat 100% stabiel loopt zonder weken te lopen zoeken naar het probleem.
Iemand die voor weinig geld een leuk systeem wilt hebben koopt AMD. Kan dan voor het geld wat hij bespaard wat meer geheugen kopen. Tevens zijn de mensen die AMD kopen wat meer thuis in de pc wereld.
Mensen die bereidt zijn meer uit te geven aan hun systeem kopen Intel. Ik heb zelf ook Intel en ben daar tevreden over. Ik werk zelf bij een computerclub en heb de eerste Athlons meegemaakt. Dat was dus zware ellende, daarom heeft AMD nog een beetje een slechte naam.
Persoonlijk geef ik liever iets meer uit en heb dan geen gezeik met patches etc etc. De reden dat ik Intel kies is dat ik bereid ben om meer geld uit te geven voor iets wat 100% stabiel loopt zonder weken te lopen zoeken naar het probleem.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
mensen gewoon niet zeuren
Intel is best voor office geeks (of mensen die er proberen er wat zinnigs uit te halen zoals een hogere clock snelheid
en daarme wel hun best doen maar niet altijd zullen slagen. )
AMD ok niet elke cpu van hun was best maar zoals ik nu kijk! kun je uit een AMD meer halen dan alleen extreem hoge temperaturen
dus ik ging voor AMD en ik ben er trots op!
Intel is best voor office geeks (of mensen die er proberen er wat zinnigs uit te halen zoals een hogere clock snelheid
AMD ok niet elke cpu van hun was best maar zoals ik nu kijk! kun je uit een AMD meer halen dan alleen extreem hoge temperaturen
dus ik ging voor AMD en ik ben er trots op!
B4K4^NI...
Verwijderd
Schoonbroer van me heb ik een Duron aangeraden (snel en goedkoop), maar heeft er alleen maar problemen mee.
Ikzelf ben dik tevreden over Intel, maargoed dit is persoonlijk. Ik ken zat mensen die zweren bij AMD. Ik denk dat beide proc. gewoon heel erg goed zijn. De volgende die ik neem is eentje met een goede prijs/kwaliteit verhouding, of dat nou Intel of AMD is, boeit me niet echt.
Ikzelf ben dik tevreden over Intel, maargoed dit is persoonlijk. Ik ken zat mensen die zweren bij AMD. Ik denk dat beide proc. gewoon heel erg goed zijn. De volgende die ik neem is eentje met een goede prijs/kwaliteit verhouding, of dat nou Intel of AMD is, boeit me niet echt.
Altijd leuk, dit soort threads.
Even 1 advies naar alle geeks (want dat zijn de meesten hier gewoon): Wees niet zo kortzichtig en get a life.
AMD is gewoon een goede processor, voor weinig geld (topmodellen gewoon keihard 50% van de Intel prijs) met een vergelijkbare prestatie (soms iets beter, soms iets slechter). Ja zonder extra instructies als SSE enzo is de AMD sneller, maar het gaat mij toch echt om de resultaat en dus ff niet om de core. Je koopt toch ook geen Opel als de motor de potentie zou kunnen hebben om even hard te knallen als een Ferrari?
Maar nu, waar prikken we een AMD processor op? Oh ja, bordje met VIA chipset. Uh-oh....
Of er nu een Intel of een AMD processor op zit, dat maakt niet veel uit - VIA is plug&pray compatible. Als bij jou alles goed werkt: Wees blij. Want jij hebt net met de loterij de hoofdprijs gewonnen. Voor hetzelfde geldt had je ernaast gezeten.
Ik heb hoge verwachtingen van de AMD760 chipset. Maar tot deze goed verkrijgbaar is en het algemeen bekend is hoe het gesteld is met bugfixes, patches en dergelijke, ga ik heel binnenkort naar een i815EP met P3 866 (waar ik overigens voor 100 gulden meer dan een vergelijkbare AMD/VIA configuratie aan kan komen
)
Even 1 advies naar alle geeks (want dat zijn de meesten hier gewoon): Wees niet zo kortzichtig en get a life.
AMD is gewoon een goede processor, voor weinig geld (topmodellen gewoon keihard 50% van de Intel prijs) met een vergelijkbare prestatie (soms iets beter, soms iets slechter). Ja zonder extra instructies als SSE enzo is de AMD sneller, maar het gaat mij toch echt om de resultaat en dus ff niet om de core. Je koopt toch ook geen Opel als de motor de potentie zou kunnen hebben om even hard te knallen als een Ferrari?
Maar nu, waar prikken we een AMD processor op? Oh ja, bordje met VIA chipset. Uh-oh....
Of er nu een Intel of een AMD processor op zit, dat maakt niet veel uit - VIA is plug&pray compatible. Als bij jou alles goed werkt: Wees blij. Want jij hebt net met de loterij de hoofdprijs gewonnen. Voor hetzelfde geldt had je ernaast gezeten.
Ik heb hoge verwachtingen van de AMD760 chipset. Maar tot deze goed verkrijgbaar is en het algemeen bekend is hoe het gesteld is met bugfixes, patches en dergelijke, ga ik heel binnenkort naar een i815EP met P3 866 (waar ik overigens voor 100 gulden meer dan een vergelijkbare AMD/VIA configuratie aan kan komen
Geef mij maar een Warsteiner.
Als non-intel gebruiker (altijd al AMD gehad, nu een K6/3), heb ik eens voor iemand een Athlon gebouwd: Athlon 600 + DFI AK70. ding draaide superstabiel met die AMD 750 chipset.
Verwijderd
Wat is dat nou voor gezeik met die Dimmetjes die niet op CAS 2-2-2 werken?? 
Ik heb 384 MB (3*128) el cheapo Funprice geheugen. Ze zeggen dat het A-merk is. Is het niet uiteraard voor die prijs. Maar het loopt wel als A-merk. Nu draaien ze al weken stabiel op 135Mhz CAS 2-2-2. (Op een I/O-voltage van 3.6 weliswaar maar toch.)
Ik heb 384 MB (3*128) el cheapo Funprice geheugen. Ze zeggen dat het A-merk is. Is het niet uiteraard voor die prijs. Maar het loopt wel als A-merk. Nu draaien ze al weken stabiel op 135Mhz CAS 2-2-2. (Op een I/O-voltage van 3.6 weliswaar maar toch.)
Verwijderd
Ik heb zelf denk ik al zoŽn 12 jaar mijn computers gebouwd met Intel moederborden en Intel procŽs, nu heb ik sinds twee maanden voor het eerst een TB 1 Ghz en een Abit KT7-RAID, bij het inbouwen heb ik gewoon mijn Asus P3V4X en mijn P3-700E verwisseld zonder verder windows opnieuw te installeren en het werkt nog ook. En toch heb ik nog steeds het gevoel dat mijn P3 combo stabieler was, ik kan niet uitleggen waarom maar het is een gevoel, misschien omdat je niet wil geloven dat je voor de helft van de prijs van een Intel combo toch een goede/betere performance hebt. De meeste problemen die mensen hier op het forum hebben met AMD DuronŽs, TB, KT7, A7V is eigenlijk omdat ze eigenlijk er nog geen ballen verstand van hebben, en dat komt vanzelf wel weer na verloop van tijd.
Dennis
Dennis
Hoera eindelijk iemand die mij begrijpt applaus!Op dinsdag 16 januari 2001 16:49 schreef Dennis3 het volgende:
Ik heb zelf denk ik al zoŽn 12 jaar mijn computers gebouwd met Intel moederborden en Intel procŽs, nu heb ik sinds twee maanden voor het eerst een TB 1 Ghz en een Abit KT7-RAID, bij het inbouwen heb ik gewoon mijn Asus P3V4X en mijn P3-700E verwisseld zonder verder windows opnieuw te installeren en het werkt nog ook. En toch heb ik nog steeds het gevoel dat mijn P3 combo stabieler was, ik kan niet uitleggen waarom maar het is een gevoel, misschien omdat je niet wil geloven dat je voor de helft van de prijs van een Intel combo toch een goede/betere performance hebt. De meeste problemen die mensen hier op het forum hebben met AMD DuronŽs, TB, KT7, A7V is eigenlijk omdat ze eigenlijk er nog geen ballen verstand van hebben, en dat komt vanzelf wel weer na verloop van tijd.
Dennis
dus denk eerst eens na voordat je begint te zeuren over AMD, want dan doe je zelf iets fout, niet je pc, want je pc is altijd loyaal aan jou!
keep on rollin,
B4K4^NI...
ja want mess met AMD mess met jou of niet?
lopen jullie nou ook in AMD of Intel t-shirts rond
nou nou zo erg ook weer nietOp dinsdag 16 januari 2001 18:25 schreef slacksoff het volgende:
ja want mess met AMD mess met jou of niet?
[lol modus] nee digimon t-shirt's en pokemon en dragonball Z en (nog doorgaan?) [/lol modus]
ik verwachte eigenlijk meer van Intel!
maar ik stop nu
B4K4^NI...
HALLO!!!!!!
WAAROM APPELS MET PEREN VERGELIJKEN!
Ik zie het zo:
AMD vs Intel ? AMD Rulez!
Intel vs VIA ? Intel, double time
AMD rocks, maar die brakke mobo's zijn toch wel zo brak (meestal, soms heb je gewoon geluk).
WAAROM APPELS MET PEREN VERGELIJKEN!
Ik zie het zo:
AMD vs Intel ? AMD Rulez!
Intel vs VIA ? Intel, double time
AMD rocks, maar die brakke mobo's zijn toch wel zo brak (meestal, soms heb je gewoon geluk).
met papier mache kun je alles maken!!
AMD ONSTABIEL.??
Athlon t-bird 900@1090
265 MB Mushkin 146MHz cas2
Asus A7V
2x IBM DTLA 30GB 7200/2MB RAID 0
GeForce 2 GTS 225/400 (Elsa)
Sb life 1024
12x10x32 Plextor
8x8x40 DVD/Writer combo
3dmark score 8067.!!
en dat alles met een 235watt voeding..... BEAT THAT.!!!
trouwens onzinnig om te zeggen dat amd of intel instabiel is..
die via chipset heeft zich echt wel bewezen..!! waarom zouden er anders mensen zijn die daar 400,- voor betalen als het "instabiele" producten zijn.?
Athlon t-bird 900@1090
Asus A7V
Sb life 1024
12x10x32 Plextor
8x8x40 DVD/Writer combo
3dmark score 8067.!!
die via chipset heeft zich echt wel bewezen..!! waarom zouden er anders mensen zijn die daar 400,- voor betalen als het "instabiele" producten zijn.?
Verwijderd
Welk besturingssyteem gebruiken wij eigenlijk mensen?
Indien windows 95/98/me: Uhm moet ik nog meer zeggen?
heb ervaring met AMD's en Intel (heb zelf een intel) en heb meerdere AMD's geassambled
Toch is het bij INTEL zo:
plug..... play!
VIA:
plug... pray....patch.... play!
Nix mis mee dus, gewoon even VIA 4in1 drivers er over, en klaar is (servowire).
Dus hou nou allemaal even op met deze zinlose discussies!
Laten we allemaal gewoon verder gaan met onze hobby; Tweaken! (met Intel, AMD, Cyrix, like i care!)
---servowire
Toch is het bij INTEL zo:
plug..... play!
VIA:
plug... pray....patch.... play!
Nix mis mee dus, gewoon even VIA 4in1 drivers er over, en klaar is (servowire).
Dus hou nou allemaal even op met deze zinlose discussies!
Laten we allemaal gewoon verder gaan met onze hobby; Tweaken! (met Intel, AMD, Cyrix, like i care!)
---servowire
met papier mache kun je alles maken!!
Het erg populair om op Windows te zeiken, maar je lult echt onzin. Een instabiel systeem is instabiel op alle OS'en. Een stabiel systeem is niet per definitie stabiel op alle OS'en. Ik mag concluderen dat mijn systeem rockstable is omdat ie stabiel op Win98SE, Windows 2000, Linux en BeOS draait. Ga nou niet weer de hele 'Windows zuigt vs Windows rulez' discussie ontkenenen aub!Op dinsdag 16 januari 2001 18:45 schreef diddel het volgende:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik denk dat besturingssysteem wel degelijk wat uitmaakt. Natuurlijk een systeem is pas instabiel als het op verschillende besturingssystemen instabiel is maar hoeveel procent hier probeert dat ook echt? Zoals je zelf al aangeeft hebben veel mensen hier meer verstand van scootertje opvoeren.
Het is dan ook veel eenvoudiger om het systeem de schuld te geven. Maar laten we eerlijk wezen windows 95/98/me zijn niet het toonbeeld van stabiliteit. Indien je dus geen nt/unix clone probeert kan het net zo goed windows zijn.
Ik zelf werk al jaren met amd en heb bijna geen problemen gehad. (er staan hier nu 5 amd systemen en 1 intel)
Natuurlijk is het via chipset niet het beste van het beste maar met wat patches is het prima stabiel te krijgen.
Intel scheelt je wat patch werk maar daar betaal je dan ook voor.
Het is dan ook veel eenvoudiger om het systeem de schuld te geven. Maar laten we eerlijk wezen windows 95/98/me zijn niet het toonbeeld van stabiliteit. Indien je dus geen nt/unix clone probeert kan het net zo goed windows zijn.
Ik zelf werk al jaren met amd en heb bijna geen problemen gehad. (er staan hier nu 5 amd systemen en 1 intel)
Natuurlijk is het via chipset niet het beste van het beste maar met wat patches is het prima stabiel te krijgen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar je eerste post was niet onderbouwd dus onduidelijk, en vandaar m'n ongenuanceerde oordeelOp dinsdag 16 januari 2001 19:35 schreef diddel het volgende:
Ik denk dat besturingssysteem wel degelijk wat uitmaakt. Natuurlijk een systeem is pas instabiel als het op verschillende besturingssystemen instabiel is maar hoeveel procent hier probeert dat ook echt? Zoals je zelf al aangeeft hebben veel mensen hier meer verstand van scootertje opvoeren.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Wat een onzin dat een PIII stabieler is dan een AMD, tijd voor frisse lucht geloof ik.
Maar goed om even een antwoord te geven op deze gebakke lucht.
Hoop doet leven.
Ik leef zeer prettig met mijn AMD 1100 TB & Asus A7V boardje. OS Im run / ME - 2000S - SuSE Linux...
No problem at all.
Ik geloof heilig in 90% Windows ERROR en 10% hardware problemen (al eerder aan bod geweest in deze topic geloof ik).
Intel is dan ook niet stabieler dan AMD.
De moederborden voor Intel processoren (en dan meestal die met de Intel chipset) hebben wel een wat betere reputatie dan de moederborden voor AMD systemen. Als je de verkoopcijfers ziet van die moederborden is dat ook logisch. Hogere verkoop -> meer research -> beter product.
De moederborden voor Intel processoren (en dan meestal die met de Intel chipset) hebben wel een wat betere reputatie dan de moederborden voor AMD systemen. Als je de verkoopcijfers ziet van die moederborden is dat ook logisch. Hogere verkoop -> meer research -> beter product.
Verwijderd
Exirion: je hebt gelijk
Ik denk vaak iets en onderbouw dat niet duidelijk genoeg omdat ik zelf de link wel direct snap. Slechte eigenschap
Verwijderd
Ik vind dat vkc gelijk heeft. mijn intel combo 500@750 mhz was stbieler dan mijn amd combo 1000@1000. Het verschil zit 'm in de via drivers. De drivers van intel zijn stabieler. Met andere woorden: een Amd systeem is goed, maar bewerkelijker, en dat is voor de tweaker leuk. Soms gaat echter de lol er wel vanaf.
Jezus Niels vd Linden, ik was niet echt verbaast toen ik in je profile zag dat je 15 was. Die duron is zeker een "my first procje" of niet. Je komt nogal kinderachtig over met je "AMD AMD AMD!!!!".
Toen de celeron 300@450 in was, was Intel de top, en AMD met hun k6-2's was maar speelgoed. Zoals iemand anders hier al zei, het is geen voetbalclub! Je kiest gewoon voor kwalitatief het beste. De een verstaat onder kwaliteit snelheid (AMD), de ander verstaat onder kwaliteit stabiliteit en betrouwbaarheid (Intel dus).
De vriend van mn zus werkt in een computerzaak op de TD, en die raadt iedereen de AMD's af. Dat tweaken is voor de tweaker wel leuk, maar de gewone consument, of de veel eisende gebruiker, wil gewoon dat het werkt! Er worden daar ook vrij vaak AMD terug gebracht en ingeruild voor Intel.
Ik ga binnenkort ook upgraden, maar ik weet niet of ik voor Intel ga (P3-700E@933 of hoger), of voor AMD. Mn voorkeur gaat zwaar richting de Intel, maar die zijn inderdaad duurder.
Komt nog bij dat er altijd mensen zijn die tegen de "grote" bedrijven aan moeten schoppen, hoe goet de producten ook zijn. Daar
ik van.
Toen de celeron 300@450 in was, was Intel de top, en AMD met hun k6-2's was maar speelgoed. Zoals iemand anders hier al zei, het is geen voetbalclub! Je kiest gewoon voor kwalitatief het beste. De een verstaat onder kwaliteit snelheid (AMD), de ander verstaat onder kwaliteit stabiliteit en betrouwbaarheid (Intel dus).
De vriend van mn zus werkt in een computerzaak op de TD, en die raadt iedereen de AMD's af. Dat tweaken is voor de tweaker wel leuk, maar de gewone consument, of de veel eisende gebruiker, wil gewoon dat het werkt! Er worden daar ook vrij vaak AMD terug gebracht en ingeruild voor Intel.
Ik ga binnenkort ook upgraden, maar ik weet niet of ik voor Intel ga (P3-700E@933 of hoger), of voor AMD. Mn voorkeur gaat zwaar richting de Intel, maar die zijn inderdaad duurder.
Komt nog bij dat er altijd mensen zijn die tegen de "grote" bedrijven aan moeten schoppen, hoe goet de producten ook zijn. Daar
Verwijderd
"De een verstaat onder kwaliteit snelheid (AMD), de ander verstaat onder kwaliteit stabiliteit en betrouwbaarheid (Intel dus).
De vriend van mn zus werkt in een computerzaak op de TD, en die raadt iedereen de AMD's af. Dat tweaken is voor de tweaker wel leuk, maar de gewone consument, of de veel eisende gebruiker, wil gewoon dat het werkt! Er worden daar ook vrij vaak AMD terug gebracht en ingeruild voor Intel."
Ik ben veeleisend! Geen Intel dus. Hou daar nou eens mee op met verspreiden van onzinnige verkoop praat van Intel verkopers die zogenaamd ook AMD verkopen maar zeggen dat ze steeds terug worden gebracht. Geloof ik niks van. Ze hebben gewoon een contract met Intel en geld is belangrijker dan wat waar is ben ik bang.
De vriend van mn zus werkt in een computerzaak op de TD, en die raadt iedereen de AMD's af. Dat tweaken is voor de tweaker wel leuk, maar de gewone consument, of de veel eisende gebruiker, wil gewoon dat het werkt! Er worden daar ook vrij vaak AMD terug gebracht en ingeruild voor Intel."
Ik ben veeleisend! Geen Intel dus. Hou daar nou eens mee op met verspreiden van onzinnige verkoop praat van Intel verkopers die zogenaamd ook AMD verkopen maar zeggen dat ze steeds terug worden gebracht. Geloof ik niks van. Ze hebben gewoon een contract met Intel en geld is belangrijker dan wat waar is ben ik bang.
O jee, daar komt de conspiracy theory tegen AMD weer.
Verwijderd
't tis gewoon kort en makkelijk gezegd
heb je genoeg geld neem je een intel
wil je het gewoon goedkoop houden neem je een amd, performance verschilt haast niks
gaat om minimale verschillen
er zijn hier ook duidelijk van die newb's die er totaaal geen verstand van hebbe
dan kijk ik naar niels..:r
ik zelf heb een p3 ben er tevreden mee loopt snel en super
een vriend van me heeft een amd athlon 700
loopt perfect op zijn msi bordje ik heb hem nooit met probs gezien
dus no complaining
heb je genoeg geld neem je een intel
wil je het gewoon goedkoop houden neem je een amd, performance verschilt haast niks
gaat om minimale verschillen
er zijn hier ook duidelijk van die newb's die er totaaal geen verstand van hebbe
dan kijk ik naar niels..:r
ik zelf heb een p3 ben er tevreden mee loopt snel en super
een vriend van me heeft een amd athlon 700
loopt perfect op zijn msi bordje ik heb hem nooit met probs gezien
dus no complaining
Ik weet niet wat mensen tegen Via hebben.. maar de KT7 is mijn eerste Via plank na een paar BXen, LXen.. en andere Intels en moet zeggen dat deze echt rete stabiel is.
Mijn eerste BX was een Asus P2B maar was niet stabiel te krijgen met win98, daarna een Aopen gekocht die was gewoon perfect, super stabiel(deze zit nu in mijn servertje)
Me KT7 liep vanaf eerste moment als prima, geen crashes nix... oke af en toe door wat BIOS settings dat het spulletje instabiel wordt.
Vergeleken met mijn BXen heeft deze Abit 2x zoveel settings in de BIOS, dus ja je moet wel weten wat je daar doet
Maar na flink getweak voor meer snelheid loopt hij nog steeds super stabiel.
Grootste probleem is denk ik niet de VIA/AMD of Intel combo maar gewoon dat de user steeds meer kaarten in zijn PC heeft zodat er flink gerommeld moet worden met irq's.
Ach mijne doet het super... dus aan Via/AMD ligt het niet... misschien de tweaker hehe???
Mijn eerste BX was een Asus P2B maar was niet stabiel te krijgen met win98, daarna een Aopen gekocht die was gewoon perfect, super stabiel(deze zit nu in mijn servertje)
Me KT7 liep vanaf eerste moment als prima, geen crashes nix... oke af en toe door wat BIOS settings dat het spulletje instabiel wordt.
Vergeleken met mijn BXen heeft deze Abit 2x zoveel settings in de BIOS, dus ja je moet wel weten wat je daar doet
Maar na flink getweak voor meer snelheid loopt hij nog steeds super stabiel.
Grootste probleem is denk ik niet de VIA/AMD of Intel combo maar gewoon dat de user steeds meer kaarten in zijn PC heeft zodat er flink gerommeld moet worden met irq's.
Ach mijne doet het super... dus aan Via/AMD ligt het niet... misschien de tweaker hehe???
Verwijderd
Intel heeft met de i440LX en nog meer met de i440BX een standaard gezet op chipset gebied. Vrijwel alle fabrikanten van hebben hun drivers hoofdzakelijk ontwikkeld op deze chipsets en ontwikkelen er stevig op door. Dit neemt niet weg dat het natuurlijk 2 hele goede en stabiele chipsets zijn.
Misschien word op deze manier duidelijk dat nieuwere chipsets als de VIA Appollo Pro sets of de AMD 750 en 760 sets nog niet met alle hardware helemaal stabiel zijn.
Overgens is VIA wel hard op weg de meeste chipsets af te zetten en worden ze met de nieuwere 4in1 drivers steeds sneller en stabielen en meer compatible met andere apparatuur.
Ikzelf heb een P2-400 op een Asus P3V4x (VIA Apollo Pro BX133) superstabiel op W98/NT/Linux. Hetzelfde geld voor me AMD Duron 600@901MHz op Abit KT7.
Over sommige problemen kan ik het volgende zeggen. De Abit KA7 was te vroeg gereleased en de BIOS was nog lang niet gereed voor een productie bordje. Ook de Asus A7V heb ik vaker problemen over gehoord.
Ikzelf vind het overigens een leuke uitdaging om voor relatief weinig geld een AMD 1,2 of 1,3GHz systeem op te zetten.
En ja.. in het bedrijfsleven vetrouw ik maar 3 merken. HP Vectra VL Series desktops, Toshiba Laptops, Compaq Proliant Servers.
Misschien word op deze manier duidelijk dat nieuwere chipsets als de VIA Appollo Pro sets of de AMD 750 en 760 sets nog niet met alle hardware helemaal stabiel zijn.
Overgens is VIA wel hard op weg de meeste chipsets af te zetten en worden ze met de nieuwere 4in1 drivers steeds sneller en stabielen en meer compatible met andere apparatuur.
Ikzelf heb een P2-400 op een Asus P3V4x (VIA Apollo Pro BX133) superstabiel op W98/NT/Linux. Hetzelfde geld voor me AMD Duron 600@901MHz op Abit KT7.
Over sommige problemen kan ik het volgende zeggen. De Abit KA7 was te vroeg gereleased en de BIOS was nog lang niet gereed voor een productie bordje. Ook de Asus A7V heb ik vaker problemen over gehoord.
Ikzelf vind het overigens een leuke uitdaging om voor relatief weinig geld een AMD 1,2 of 1,3GHz systeem op te zetten.
En ja.. in het bedrijfsleven vetrouw ik maar 3 merken. HP Vectra VL Series desktops, Toshiba Laptops, Compaq Proliant Servers.
Verwijderd
Voor iedereen die een AMD systeem niet stabiel krijgt...
ga naar deze link
http://www.tomshardware.com/howto/01q1/010115/index.html
hij kan het wel, in één keer met een A7V.
edit: typo
ga naar deze link
http://www.tomshardware.com/howto/01q1/010115/index.html
hij kan het wel, in één keer met een A7V.
edit: typo
Verwijderd
Ik zal van de week m'n "Intel Inside" tattoo ff scannen. Ik denk er trouwens hard over om op m'n andere schouder 't "Pentium III" logo te laten zetten.
ik heb ook nergens last van
duron 700 op abit kt7:)
met 128 mb dat ook op 2-2-3 loopt
waar het aan ligt weet ik ook niet.
En athlons zijn wel sneller dan p3's!!
duron 700 op abit kt7:)
met 128 mb dat ook op 2-2-3 loopt
waar het aan ligt weet ik ook niet.
En athlons zijn wel sneller dan p3's!!
Verwijderd
Ik lees deze thread niet door, heb laatst al door zo`n thread heengeploegd. 90% zeer slechte verhalen.
Als een AMD pc [mobo + cpu] nou even duur was ALS intel. Wat zouden de AMD-mensen dan kopen vraag ik me af...
Kijk, voor iemand met wat pc ervaring [Nee, veel mensen op dit forum zijn VERRE van tweakers zoals men zich zo graag noemd]
Is een drivertje hier en daar installen rete simpel. Maar mensen die gewoon een werkende pc willen hebben hebben daar scheit aan. Die pc moet werken.
Als je een pc voor je ouders koopt, die je daarnaa niet meer mag onderhouden, en ze alles zelf motten doen, koop je dan een AMD?
Ik denk dat veel mensen beter hun mond kunnen houden over wat goed en slecht is. Intel systemen zijn niet slecht. AMD systemen zijn niet slecht. VIA chipsets echter zijn wat meer werk. Af en toe kloten met drivers. Dat zal niemand hier ontkennen ofwel?
Qua prijs heb ik liever een Tbird, en qua performance boeit het niet genoeg. Maar qua chipset heb ik liever een i440 bx of i815.
En weinig mensen hier zullen dat niet met me eens zijn.
Als een AMD pc [mobo + cpu] nou even duur was ALS intel. Wat zouden de AMD-mensen dan kopen vraag ik me af...
Kijk, voor iemand met wat pc ervaring [Nee, veel mensen op dit forum zijn VERRE van tweakers zoals men zich zo graag noemd]
Is een drivertje hier en daar installen rete simpel. Maar mensen die gewoon een werkende pc willen hebben hebben daar scheit aan. Die pc moet werken.
Als je een pc voor je ouders koopt, die je daarnaa niet meer mag onderhouden, en ze alles zelf motten doen, koop je dan een AMD?
Ik denk dat veel mensen beter hun mond kunnen houden over wat goed en slecht is. Intel systemen zijn niet slecht. AMD systemen zijn niet slecht. VIA chipsets echter zijn wat meer werk. Af en toe kloten met drivers. Dat zal niemand hier ontkennen ofwel?
Qua prijs heb ik liever een Tbird, en qua performance boeit het niet genoeg. Maar qua chipset heb ik liever een i440 bx of i815.
Peltier, schrijf jij samenvattingen voor je werk??
Verwijderd
.
Ik vond m'n grapje niet leuk dus maar weggehaald...
kwam er achter dat ik eigenlijk helemaal niet grappig ben ........
Ik vond m'n grapje niet leuk dus maar weggehaald...
kwam er achter dat ik eigenlijk helemaal niet grappig ben ........
Ik heb zelf een amd k62-380.
Vanaf het moment dat ik een Stealth S540 PCI erin heb gezet moet ie op 360 draaien, anders loopt ie vast.
En dit is een Intel TX chipset.
Na ja...
Vanaf het moment dat ik een Stealth S540 PCI erin heb gezet moet ie op 360 draaien, anders loopt ie vast.
En dit is een Intel TX chipset.
Na ja...
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
epsilon , athlons zijn niet sneller dan p3's..
weet nie waar je over lult
maar je kan gewoon niet zeggen wat er nou sneller is of niet
het is verschillend in die ene is de p3 en in de andere is amd
dus wat je lult is boelie
maarja ik ga er nie verder op in
anders krijg je weer zon hele
discussie
weet nie waar je over lult
maar je kan gewoon niet zeggen wat er nou sneller is of niet
het is verschillend in die ene is de p3 en in de andere is amd
dus wat je lult is boelie
maarja ik ga er nie verder op in
anders krijg je weer zon hele
Immers!?Op maandag 15 januari 2001 17:34 schreef Bigs het volgende:
IMMERS!
Daarentegen!
Verwijderd
Eindelijk durft iemand hier nog eens de harde waarheid posten. Volgens mij is het gewoon al lang een feit dat AMD totaal k*t is.
Akkoord, Intel is duurder, maar voor kwaliteit betaal ik graag altijd meer....
En AMD sneller? Sneller opgefikt wel ja.....
Nee dank je.... Ook voor mij ook zeker geen AMD meer....
ik vindt het wel een beetje zeer belachelijk dat sommige van jullie reageren alsof iemand met een Intel een achterlijke domme boer is ofzo.
en als sommige hun configs niet stabiel krijgen, dan moeten ze maar gelijk verrot gescholden worden omdat ze er genoeg van hebben?
ik kan me heeeel goed voorstellen dat je er soms niet goed van wordt als je uren en uren achter elkaar je nieuwe config probeert te tweaken dat ie loopt zoals je wilt.
ik heb zelf een Intel, maar krijg nou een beetje de balen dat sommige AMD users zoiets hebben van "jij gebruikt Intel dus jij bent nep want je hebt geen AMD". belachelijk zeg.
nou, dat was mijn 2 cent, nu maar wachten op de flames die op gaan dagen of zullen we verder kunnen praten erover en de ander in zijn waarde laten?
en als sommige hun configs niet stabiel krijgen, dan moeten ze maar gelijk verrot gescholden worden omdat ze er genoeg van hebben?
ik kan me heeeel goed voorstellen dat je er soms niet goed van wordt als je uren en uren achter elkaar je nieuwe config probeert te tweaken dat ie loopt zoals je wilt.
ik heb zelf een Intel, maar krijg nou een beetje de balen dat sommige AMD users zoiets hebben van "jij gebruikt Intel dus jij bent nep want je hebt geen AMD". belachelijk zeg.
nou, dat was mijn 2 cent, nu maar wachten op de flames die op gaan dagen of zullen we verder kunnen praten erover en de ander in zijn waarde laten?
en ben ik helemaal met je eens, qua performance wil ik ook wel een TB maar als chipset graag 440bx of 815.Op woensdag 17 januari 2001 23:32 schreef Peltier het volgende:
en ik vroeg me inderdaad af wat de amd mensen zouden doen als de prijzen gelijk waren.
nah niet echt. ik heb zelf Intel en heb wel 1 keer een slechte AMD ervaring gehad, dankzij een oud VIA bord though.Op donderdag 18 januari 2001 21:43 schreef Wietland het volgende:
Eindelijk durft iemand hier nog eens de harde waarheid posten. Volgens mij is het gewoon al lang een feit dat AMD totaal k*t is.
maar ik heb TB's en Athlon's zien werken, die dingen waren bloedsnel en retestabiel.
er zijn zat mensen die zo'n system makkelijk stabiel laten draaien.
eind dit jaar probeer ik nogmaals een AMD config op te zetten, mits er een mobo is met een AMD chipset van VIA koop ik bij voorbaat niet meer.
Verwijderd
Ik ben ooit begonnen met een AMD 386, toen een AMD 486-120, i233MMX en dan nu een D700.
En ik moet toegeven, het installeern van mijn duron (op een kt7-raid) heeft me heel wat hoofdharen gekost
ik ben er van overtuigd dat hiet niet AMD is, maar de chipset (via dus)
Vergeet niet dat intel zo vreselijk ingeburgerd is in pc-wereld (M$) dat bijna voor elk OS drivers nodig zijn om (netzoals elk ander nieuw product) de chippies te laten draaien. En dat gaat niet altijd even makkelijk.
Linux heeft bij mij bijvoorbeeld nog nooit een probleem gehad bij m'n via-config. Draait nog altijd vlekkeloos, en vanaf het begin stabiel als een huis.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen "ik wil een zorgeloos systeem dus intel". zeker voor bedrijven, daar wil je werken, en geen gezeik.
Tevens kan ik je verzerkeren dat de prijzen van Intel veel nog veel hoger waren geweest als AMD niet "in the picture" was geweest.
Probeer in iedergeval behulpzaam te zijn als iemand (of het nou met Intel/amd/cyrix) problemen eeft.. en "had dan ook een .... gekocht" valt daar niet onder.
Grtz Inno
En ik moet toegeven, het installeern van mijn duron (op een kt7-raid) heeft me heel wat hoofdharen gekost
Vergeet niet dat intel zo vreselijk ingeburgerd is in pc-wereld (M$) dat bijna voor elk OS drivers nodig zijn om (netzoals elk ander nieuw product) de chippies te laten draaien. En dat gaat niet altijd even makkelijk.
Linux heeft bij mij bijvoorbeeld nog nooit een probleem gehad bij m'n via-config. Draait nog altijd vlekkeloos, en vanaf het begin stabiel als een huis.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen "ik wil een zorgeloos systeem dus intel". zeker voor bedrijven, daar wil je werken, en geen gezeik.
Tevens kan ik je verzerkeren dat de prijzen van Intel veel nog veel hoger waren geweest als AMD niet "in the picture" was geweest.
Probeer in iedergeval behulpzaam te zijn als iemand (of het nou met Intel/amd/cyrix) problemen eeft.. en "had dan ook een .... gekocht" valt daar niet onder.
Grtz Inno
psies inno!
hebben mensen een keer een probleem met hun intel/cyrix/idt of whatever is er altijd wel eentje:
"KOOP EEN DURON!!!!"
die heeft dan ook meestal een naam als
AMDroelz!
duronmaster
of iets dergelijks.
of een heel idioot tekstje eronder staan alsof het een voetbalclub is..
hebben mensen een keer een probleem met hun intel/cyrix/idt of whatever is er altijd wel eentje:
"KOOP EEN DURON!!!!"
die heeft dan ook meestal een naam als
AMDroelz!
duronmaster
of iets dergelijks.
of een heel idioot tekstje eronder staan alsof het een voetbalclub is..
Verwijderd
Ik heb geen enkel probleem met mijn duron; geen enkel probleem met DMA-modus die niet werkt (intel systeem wel), AGP 4x werkt, en op 107 MHz fsb loopt het geheugen stabiel (cas 2).
Ik had wat problemen op het begin. Maar dat was mijn eigen schuld.. Namelijk de voedingkabel van de floppy iets te ver naar links gezet (hij wilde niet eens aan ;'(), maar dat heb ik ook weer opgelost. En mijn voodoo 2 12 MB wilde niet samen met mijn radeon (hele wazige problemen), als desk.cpl die niet laadde (eigenschappen voor bureaublad).
Stabiliteit (windows 98):
- Is vrij goed t.o.v. mijn celeron 400 (INTEL), die best instabiel was
.
- Af en toe loopt hij wel vast, maar dat ligt aan mij (rot start-knop).
- Verder loopt windoos vrij stabiel
systeem:
- msi k7t pro2,
- ati radeon 64 MB ViVo,
- 128 MB infineon (429/530 MB/s),
- 40,9 GB maxtor 7200 rpm,
- 16 X cd-rom speler (DMA staat gewoon aan),
- 350 W miditower (wazige powerline tower),
- nog wat andere zaken als een muis, toetsenbord (DUH), 2 gravis gamepads.
Mijn vaders pc (amd k5 133).
- geen enkel probleem onder win 98, het draait gewoon stabiel.
Ofwel, ik ben blij dat ik nu een Duron heb. Go AMD!
Ik had wat problemen op het begin. Maar dat was mijn eigen schuld.. Namelijk de voedingkabel van de floppy iets te ver naar links gezet (hij wilde niet eens aan ;'(), maar dat heb ik ook weer opgelost. En mijn voodoo 2 12 MB wilde niet samen met mijn radeon (hele wazige problemen), als desk.cpl die niet laadde (eigenschappen voor bureaublad).
Stabiliteit (windows 98):
- Is vrij goed t.o.v. mijn celeron 400 (INTEL), die best instabiel was
- Af en toe loopt hij wel vast, maar dat ligt aan mij (rot start-knop).
- Verder loopt windoos vrij stabiel
systeem:
- msi k7t pro2,
- ati radeon 64 MB ViVo,
- 128 MB infineon (429/530 MB/s),
- 40,9 GB maxtor 7200 rpm,
- 16 X cd-rom speler (DMA staat gewoon aan),
- 350 W miditower (wazige powerline tower),
- nog wat andere zaken als een muis, toetsenbord (DUH), 2 gravis gamepads.
Mijn vaders pc (amd k5 133).
- geen enkel probleem onder win 98, het draait gewoon stabiel.
Ofwel, ik ben blij dat ik nu een Duron heb. Go AMD!
He die Thijs rukker 
Even je GAL aan het spuien.
HAHA GOGOGO !
Even je GAL aan het spuien.
HAHA GOGOGO !
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verwijderd
Ik heb afgelopen jaar een TB 1Gig gekocht, met een Asus A7V.
Een tijd geleden kreeg ook ik vastlopers binnen IE5.x
.Een collega van mij met dezelfde configuratie kreeg dezelfde problemen.
Wat was het probleem: de bios versie. Geflashed naar de meest recente versie, en weg waren de problemen...

Ik ben ERG tevreden over mijn systeem, en het scheelt inderdaad erg in mijn beurs
Een tijd geleden kreeg ook ik vastlopers binnen IE5.x
Wat was het probleem: de bios versie. Geflashed naar de meest recente versie, en weg waren de problemen...
Ik ben ERG tevreden over mijn systeem, en het scheelt inderdaad erg in mijn beurs
Hahahaha,geweldig. Ga ik van het weekend ook ff doen! Hahahaha, hij komt naast mijn Quake3 tattoo.Op woensdag 17 januari 2001 20:38 schreef Ptah het volgende:
Ik zal van de week m'n "Intel Inside" tattoo ff scannen. Ik denk er trouwens hard over om op m'n andere schouder 't "Pentium III" logo te laten zetten.
Ik wil ook wel ff mijn menig geven nav deze onzinnige discussie. Ik koop volgende maand lekker een 1 Gig Pentium3 voor 1000 piek. En jawel AMD'ers, ik betaal er twee keer zoveel voor als een 1GIG AMD TB (geld zat), en jawel de AMD is een stuk sneller dan de Pentium. Ben idd niet goed bij mijn hoofd en waarschijnlijk vinden jullie mij allemaal een onwetende newbie.
Boekenbon is gewoon merktrouw en tevreden met al zijn andere Intel-CPU's.
Ik moet het ook ff van mijn hart dat wanneer mensen een topic openen met een probleem met een Intel systeem vaak direct een antwoord krijgen van 'Intel Sucks! etc, etc,' Ik vind dit meestal nogal dom overkomen van diegene die zo'n antwoord geeft. Zo'n persoon wil gewoon een goed antwoord hebben op zijn probleem en niet zo'n stemmingsmakende reply krijgen. De doelstelling van dit forum is ekaar te helpen en niet elkaar af te zeiken.
Verwijderd
Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep YepOp maandag 15 januari 2001 19:52 schreef AMDude het volgende:
[flipmode]
AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES AMD RULES
[/flipmode]
Verveel je je ofzo.Op maandag 27 augustus 2001 20:41 schreef jasperonline het volgende:
[..]
Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep
Verwijderd
amd is gewoon de amd onder de amd`s 
en ook onder de intels
Ik bedoel..... nah ja dat snappen jullie ook wel??
amd sgewoon goed
en ook onder de intels
Ik bedoel..... nah ja dat snappen jullie ook wel??
amd sgewoon goed
Verwijderd
Een computerwinkel die uberhaupt geen AMD verkoopt? Laat me raden: jullie houden tevens leuke marges aan en verkopen voornamelijk aan het MKB?Als winkel verkopen we echter helemaal geen AMD omdat uit vroegere ervaringen de AMD's vrij brak waren. Dus er werd voor mij een Asus A7V en AMD TB 850 besteld.
Daar is je probleem.. geen live + athlon, tenzij je zeker bent dat de door jou gekozen combo wel werkt. Anders is het vragen om gezeik.PS2: Aan mijn configuratie kan het niet liggen deze is:
[knip]
SB Live 5.1
Dat ben ik niet met je eens.. een MSI 815EP Pro is net zo goed en goedkoper.Asus CUSL2 (gewoon het beste bord voor PIII mits je goede dimms hebt)
PIII 866
Maar goed, an sich ben ik het met je eens, met een Intel heb je minder kans op problemen, da's algemeen bekend
Nu al een reaktie op 15 januari 2001 19:52 uur?Op maandag 27 augustus 2001 20:41 schreef jasperonline het volgende:
[..]
Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep Yep
Dat is snel.
200 Watt Codegen voeding --> Tbird 1GHz @ 1200 MHz
40Gb Maxtor, Geforce2Mx AGP, PCI soundcard, 2 netwerkkaarten, 1x 12 cm fan, 2x 80mm fan, 1x cpu cooler volcano II , 384 mb SDRAM, 150 busclock, cdwriter, dvd speler
en dat 100% stabiel
zelfde cpu loopt nu met een 340 watt chieftec @ 1325 ..:)
40Gb Maxtor, Geforce2Mx AGP, PCI soundcard, 2 netwerkkaarten, 1x 12 cm fan, 2x 80mm fan, 1x cpu cooler volcano II , 384 mb SDRAM, 150 busclock, cdwriter, dvd speler
en dat 100% stabiel
zelfde cpu loopt nu met een 340 watt chieftec @ 1325 ..:)
Op dinsdag 16 januari 2001 18:45 schreef Procyon for life het volgende:
AMD ONSTABIEL.??
Athlon t-bird 900@1090
Asus A7V
Sb life 1024
12x10x32 Plextor
8x8x40 DVD/Writer combo
3dmark score 8067.!!
absoluut niets van waar, het aantal problemen wat ik met computers gebaseerd op Thunderbird/Duron + MSI of Asus A7 borden gehad heb is veel groter dan het aantal problemen met Intel P2/P3/Celeron systemen (i440LX, i440BX, i815, Via694) wat ik tegengekomen ben!!Op maandag 15 januari 2001 17:34 schreef Bigs het volgende:
Ik heb nooit problemen met AMD (3 AMD systemen hier nu).. mensen die het wel hebben zullen wel gewoon niet met computers om kunnen gaan, want aan de processor ligt het toch niet lijkt me.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
tis echt iets van 80% die amd hebben en weinig problemen hebben
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
hey jongens als jullie vaak bij tweakers kijken dan valt er toch iets op, die tweaker thijs die wilt gewoon amd mensen opnaaien, omdat hij een super intel freak is en een zielig leventje heeft. alleen intel freaks zeiken over AMD. dat is Tweaker thijs dus die nogmaals geen leven heeft en niks te doen hebt daarom altijd AMD afkraken.
Thijs ga toch iets nuttigs doen man, ga een meisje versieren of zo doe toch niet zo zielig hele tijd thuis forums posten over AMD's. Ik zie je leven al helemaal voor me. hehehe
K Thijs get it man? Get a LIFE
Thijs ga toch iets nuttigs doen man, ga een meisje versieren of zo doe toch niet zo zielig hele tijd thuis forums posten over AMD's. Ik zie je leven al helemaal voor me. hehehe
K Thijs get it man? Get a LIFE
lekker zo'n onzinnige post.Op dinsdag 16 januari 2001 18:45 schreef diddel het volgende:
heb tot nu toe meer probs met win2k gezien en gehad dan met win98.
Jep, ongeveer net zo onzinnig als reageren op iets dat al meer als een halfjaar geleden geschreven is.Op maandag 27 augustus 2001 22:15 schreef lange het volgende:
[..]
lekker zo'n onzinnige post.
jah das waar maar daar kwam ik een beetje te laat achter
Verwijderd
geen probs met mijn AMD hij loopt als een tierelier
kan ik van mijn PentiumII 300mhz niet zeggen loopt om de haverklap vast ik doe er ook niks meer aan laat maar weg rotten
AMD doet het gewoon goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kan ik van mijn PentiumII 300mhz niet zeggen loopt om de haverklap vast ik doe er ook niks meer aan laat maar weg rotten
Verwijderd
Let the Flame begin!!
AMD RULEZZZ!! AMD PERFORMANCE LIGT 1000000% hoger dan Intel.
:+:+:+
ROFL.
ok nu ga ik dit topic lezen.
Moest er effe uit .. totale waanzin deze reply , bacardi rulez. teveel bacardi blijkt uit dit bericht.
AMD RULEZZZ!! AMD PERFORMANCE LIGT 1000000% hoger dan Intel.
:+:+:+
ROFL.
ok nu ga ik dit topic lezen.
Moest er effe uit .. totale waanzin deze reply , bacardi rulez. teveel bacardi blijkt uit dit bericht.
Verwijderd
je hebt gelijk
AMD RULEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
en de MARTINI FIERO STIJGT
AMD RULEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Verwijderd
AHH EFFE KIJKKE , wat hebben we nog in de drankkast liggen , overal waar de casestickers van AMD opzitten zijn altijd de flessen , waar goed spul in zitOp maandag 27 augustus 2001 22:56 schreef ISDNiki het volgende:
je hebt gelijk
Verwijderd
ook hier totaal geen probleempjes met AMD gewoon lekker snel en een stuk goedkoper!!!! (is voor een student ook belangrijk
)
Helaas, ze snappen het niet!Op maandag 27 augustus 2001 22:35 schreef medic het volgende:
dus ?
Verwijderd
ALS JE AMD ATHLON EN INTEL P4 , MET DE ZELFDE AANTAL MHZEN BENCHMARKT , IS DE AMD ATHLON SNELLER.
AMD RULEZ
( DIT IS EEN FEIT , IS ONDERBOUWD
)
Maar ik kap ermee ... de bacardi word me teveel
AMD RULEZ
( DIT IS EEN FEIT , IS ONDERBOUWD
Maar ik kap ermee ... de bacardi word me teveel
IK vind amd ook beter. Vooral sneller.
Verwijderd
niet alleen dat , amd is ook minder monopolistisch , intel denkt dat ze alles kunnen maken. maar het bewijst maar weer dat amd het ook kan flikken.
en van die compatible probs die je altijd hoort , dat komt gewoon door die h**ren VIA.
en van die compatible probs die je altijd hoort , dat komt gewoon door die h**ren VIA.
Dat is leuk en aardig maar ik zie amd dus nog niet aan 2ghz komen.(is ook een feit) Het gaat dus niet altijd hoe snel ze clock voor clock zijn.Op maandag 27 augustus 2001 23:17 schreef Sanders het volgende:
ALS JE AMD ATHLON EN INTEL P4 , MET DE ZELFDE AANTAL MHZEN BENCHMARKT , IS DE AMD ATHLON SNELLER.
AMD RULEZ
( DIT IS EEN FEIT , IS ONDERBOUWD)
Maar ik kap ermee ... de bacardi word me teveel![]()
Hmm ik herinner mij ergens vaag de slot a tijd, een of andere chip bakker kon ze chips niet goed op agp2x laten lopen.Op maandag 27 augustus 2001 23:30 schreef Sanders het volgende:
niet alleen dat , amd is ook minder monopolistisch , intel denkt dat ze alles kunnen maken. maar het bewijst maar weer dat amd het ook kan flikken.
Ik ben niet pro intel of pro amd maar ze maken allemaal fouten en zijn allemaal wel een keer beter of slechter.
Verwijderd
ik zie ze wel aan 2ghz komen , alleen dit jaar nietOp maandag 27 augustus 2001 23:33 schreef LopeZ het volgende:
[..]
Dat is leuk en aardig maar ik zie amd dus nog niet aan 2ghz komen.(is ook een feit) Het gaat dus niet altijd hoe snel ze clock voor clock zijn.
Gelukkig kunnen we weer lekker lezen;Op maandag 27 augustus 2001 23:37 schreef Sanders het volgende:
[..]
ik zie ze wel aan 2ghz komen , alleen dit jaar niet
nog niet aan 2ghz komen
Verwijderd
jij kan volgens mij ook niet lezen , ik heb bacardi op.Op maandag 27 augustus 2001 23:40 schreef LopeZ het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we weer lekker lezen;
nog niet aan 2ghz komen
Ik weet het, dit draadje is al oud, maar ik wil toch even het volgende kwijt.
Er zijn mensen die AMD prefereren en mensen die liever Intel hebben. Mij maakt het allemaal niets uit. Hoewel ik nu een AMD T-Bird 1 GHz heb (die retestabiel en -snel draait), heb ik hiervoor ook meerdere Intels gehad. Een antieke Intel PII-266 draaide sneller dan een AMD K6-500 met dezelfde hoeveelheid geheugen (64 MB)
Daarentegen heb ik ook een Intel Celeron-II 667 gehad die echt superbrak was
Deze proc delfde het onderspit tegen de eerder genoemde PII-266 (!), ondanks de aanwezigheid van 256 MB intern. Met pijn in mijn hart neem ik dan binnenkort ook afscheid van mijn PII'tje, maar ja, het leven gaat verder en ik kan een goede vriend er blij mee maken.
AMD-fans: geniet van de performance (en denk aan de Intel gebruikers die zich blauw hebben betaald voor hun processors
)
Intel-fans: Wees vereerd met het feit dat je de naam Intel op je processor hebt staan en dat je absoluut niet onderdoet voor AMD's.
Daarom stel ik voor dat er nu subiet een einde gemaakt wordt aan de vete tussen AMD en Intel gebruikers. Wees blij dat je geen Cyrix (
) in je computer hebt zitten...
Er zijn mensen die AMD prefereren en mensen die liever Intel hebben. Mij maakt het allemaal niets uit. Hoewel ik nu een AMD T-Bird 1 GHz heb (die retestabiel en -snel draait), heb ik hiervoor ook meerdere Intels gehad. Een antieke Intel PII-266 draaide sneller dan een AMD K6-500 met dezelfde hoeveelheid geheugen (64 MB)
Daarentegen heb ik ook een Intel Celeron-II 667 gehad die echt superbrak was
AMD-fans: geniet van de performance (en denk aan de Intel gebruikers die zich blauw hebben betaald voor hun processors
Intel-fans: Wees vereerd met het feit dat je de naam Intel op je processor hebt staan en dat je absoluut niet onderdoet voor AMD's.
Daarom stel ik voor dat er nu subiet een einde gemaakt wordt aan de vete tussen AMD en Intel gebruikers. Wees blij dat je geen Cyrix (
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Waarom geen Cyrix ?? Die nieuwe CPU doet 800 Mhz zonder zelfs maar een koelblok nodig te hebben. Nou ja, een heel kleintje dan.. 5 watt hitte.
Heeft ook zo z'n voordelen.. !!!!
Mag dir topic nu eindelijk eens een keertje dicht ??
Heeft ook zo z'n voordelen.. !!!!