Komt er ook een aspirant leden lijstje?
Als jij dat graag wilt 
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je d'r dan wel 1 aanschaft zodra je eindelijk dat papiertje eens hebt he
Overigens, de kogel is hier ook door de spreekwoordelijke kerk. De neus van de 164 gaat een cm of 5 naar beneden waardoor de wagen weer een stuk rechter komt te staan. Uiteindelijk houd ik dan nogsteeds genoeg speling over om hier over de drempels heen te rijden. (de kont hangt al een cm of 4 a 5 lager namelijk i.v.m. de gastank en 't ontbreken van hulpveren).
Het bleek goedkoper te zijn om de neus naar beneden te brengen, dan de kont omhoog. Tsjah, 1+1=2 dus dat was een makkelijk rekensommetje.
Overigens ligt de planning wel ruim. Ergens halverwege komend jaar wil ik alle optische aanpassingen (het volledig spuiten even buiten beschouwing latend) er door hebben.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je d'r dan wel 1 aanschaft zodra je eindelijk dat papiertje eens hebt he
Overigens, de kogel is hier ook door de spreekwoordelijke kerk. De neus van de 164 gaat een cm of 5 naar beneden waardoor de wagen weer een stuk rechter komt te staan. Uiteindelijk houd ik dan nogsteeds genoeg speling over om hier over de drempels heen te rijden. (de kont hangt al een cm of 4 a 5 lager namelijk i.v.m. de gastank en 't ontbreken van hulpveren).
Het bleek goedkoper te zijn om de neus naar beneden te brengen, dan de kont omhoog. Tsjah, 1+1=2 dus dat was een makkelijk rekensommetje.
Overigens ligt de planning wel ruim. Ergens halverwege komend jaar wil ik alle optische aanpassingen (het volledig spuiten even buiten beschouwing latend) er door hebben.
[ Voor 72% gewijzigd door Harry op 02-11-2005 14:27 ]
BMW 535D
Ik heb m'n rijbewijs al 1.5 jaarSoulfly schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:20:
Als jij dat graag wilt

Vind ik ook goed...
Anyways ... schaf nou eens zo'n ding aan... In wegenbelasting & verzekering hoeft 't helemaal niet zo duur te zijn (zie maar aan Peter1 ... da's ook zo'n eeuwige student maar heeft wel 3 dikke bakken onder z'n kont
(niet tegelijkertijd neem ik aan trouwens))
Anyways ... schaf nou eens zo'n ding aan... In wegenbelasting & verzekering hoeft 't helemaal niet zo duur te zijn (zie maar aan Peter1 ... da's ook zo'n eeuwige student maar heeft wel 3 dikke bakken onder z'n kont
BMW 535D
Bij mij mag er 1.8 8v TS achter 
Vandaag naar Nijmegen getuft in de Ford om wb voorschermen en de strakke deuren te halen bij een mede artc-lid
Tevens wat nieuwe picjes van project 'Maak de 155 zo strak als zij behoort te zijn'

Zoek de verschillen

Alles clickable
Vandaag naar Nijmegen getuft in de Ford om wb voorschermen en de strakke deuren te halen bij een mede artc-lid
Tevens wat nieuwe picjes van project 'Maak de 155 zo strak als zij behoort te zijn'

Zoek de verschillen

Alles clickable
[ Voor 64% gewijzigd door ephymerous op 02-11-2005 17:26 ]
XXXVI
Ziet er nog niet goed uitephymerous schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:19:
Bij mij mag er 1.8 8v TS achter
[afbeelding]
Zoek de verschillen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles clickable
Het verschil zit hem dat het ene voorscherm widebody is (bovenste) en de rode is smallbody?
Nu in het daglicht
Het is een 1.8TS Sport uit 2001
Leuke velgjes 
* BalusC gaat morgen naar Alacar in Harderwijk voor een prijsopgave van spuitkosten. Doen ze kostenloos
Als ik tevreden ben, dan laat ik de meuk daar achter en hoor ik vanzelf wel wanneer ze klaar zijn \o/
* BalusC gaat morgen naar Alacar in Harderwijk voor een prijsopgave van spuitkosten. Doen ze kostenloos
GTA heBalusC schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:19:
Leuke velgjes
* BalusC gaat morgen naar Alacar in Harderwijk voor een prijsopgave van spuitkosten. Doen ze kostenloosAls ik tevreden ben, dan laat ik de meuk daar achter en hoor ik vanzelf wel wanneer ze klaar zijn \o/
Autoweek heeft met de brera gereden 
Foto's die @ autoweek site staan zijn echt niet mis
wat een geweldig mooie wagen.
Alleen al die electronische hulpmiddelen... mén ze hebben er een half a4'tje voor nodig om ze op te noemen..
Foto's die @ autoweek site staan zijn echt niet mis
Alleen al die electronische hulpmiddelen... mén ze hebben er een half a4'tje voor nodig om ze op te noemen..

In het zwart is ie echt bruut
Maar al dat electronica, ik weet niet. Nieuwe Alfa's en electronica gaan nooit echt soepel samen. Ik zou persoonlijk wachten op de tweede serie.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
^^^ geilheid 
Alacar rekent trouwens 500 euro voor "super" spuitwerk (voorbewerking en spuitwerk met extra afwerkplamuur, diverse schuurbehandelingen en extra vullende laag). Hierbij is het plasticlassen van de voor de koplampsproeirs bestemde gaten in de voorbumper ook inbegrepen. Ik heb geen xenonverlichting en de koplampsproeiers vind ik maar lelijk. Dicht ermee dus
Tot dusver: 1000 euro voor originele GTA bumper en voorschermen plus het spuiten ervan \o/
Monteren doe ik lekker zelf samen met broertje
Alacar rekent trouwens 500 euro voor "super" spuitwerk (voorbewerking en spuitwerk met extra afwerkplamuur, diverse schuurbehandelingen en extra vullende laag). Hierbij is het plasticlassen van de voor de koplampsproeirs bestemde gaten in de voorbumper ook inbegrepen. Ik heb geen xenonverlichting en de koplampsproeiers vind ik maar lelijk. Dicht ermee dus
Tot dusver: 1000 euro voor originele GTA bumper en voorschermen plus het spuiten ervan \o/
Monteren doe ik lekker zelf samen met broertje
Mjah, tot dus ver vind ik ze maar duur als ze de hele auto moeten doen (buitenzijde) wellicht dat 't wel anders is / wordt als je d'r langs gaat (immers, de onderste helft van m'n wagen hoeft niet, daar zitten kappen overheen), maar kwam nog op de 2.000 euro ....
Da's me wat te veel om 'm weer strak in de lak te zetten.
Da's me wat te veel om 'm weer strak in de lak te zetten.
BMW 535D
* Christoph gaat met een grote zakdoek + slaapzak bij de importeur liggen wachten...
Ik wil een rondje rijden!
Ik wil een rondje rijden!
Geilheid
Post je wel pics en ervaringen als jullie haar eenmaal hebben?
Kan nog wel eventjes duren hoor, we zijn nu bij 2 van deze dames wezen kijken en gaan binnenkort eens wat belletjes plegen naar Duitsland. Eventuele koop zou dan toch pas over paar maandjes zijn, maar dan komen er zeker picsBalusC schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:32:
GeilheidPost je wel pics en ervaringen als jullie haar eenmaal hebben?
Anoniem: 12561
Staan er wel meer te koop in Nederland hoor.
Ik neem aan dat je de site van het SZ-register al gevonden hebt?
Verder moet je op www.gummen.org wel het nodige kunnen vinden, Harry daar heeft zo'n ding.
Morgen inruil 147 bespreken trouwens, weet alleen nog niet zeker wat er voor terug zou moeten komen maar de gegadigden zijn Duits (85% kans), Duits (10% kans) en Engels (5% kans).
Zou dan voor het eerst sinds mijn 19e Italiaans-loos zijn.
Verder moet je op www.gummen.org wel het nodige kunnen vinden, Harry daar heeft zo'n ding.
Morgen inruil 147 bespreken trouwens, weet alleen nog niet zeker wat er voor terug zou moeten komen maar de gegadigden zijn Duits (85% kans), Duits (10% kans) en Engels (5% kans).
Oh nee, dat bedoel ik niet, land van herkomst van de fabrikanten zijn Duits en Engels.
Ja die heb ik al wel gevonden, maar toch weet ik maar van 3 Sz's die te koop staan hoor?Anoniem: 12561 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:04:
Staan er wel meer te koop in Nederland hoor.
@ojjorz: http://www.arcabreukelen.nl/ heeft er ook eentje staan, al bekend?
Niet bekend, wel prijzig, maarja als er echt zo weinig op de teller staat dan is dat te begrijpen. Denk niet dat mijn vader dat er voor over heeft, zal het allemaal is doormailen. Bedankt voor de tip!Alfisti schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:49:
@ojjorz: http://www.arcabreukelen.nl/ heeft er ook eentje staan, al bekend?
Alfa-dealer in Tilburg had er een tijdje terug ook eentje staan.
Vraagprijs €80.000.....
Wel pas 900km gereden en nog nooit op kenteken gezet, maar toch belachelijk duur.
In Zwitserland staan trouwens nog twee zwarte SZ's te koop; zeker i.c.m. zwarte velgen heel apart.
http://www.raptor-cars.com/aktuelle%20Angebote.htm
En nog een driftende SZ:

Vraagprijs €80.000.....

Wel pas 900km gereden en nog nooit op kenteken gezet, maar toch belachelijk duur.
In Zwitserland staan trouwens nog twee zwarte SZ's te koop; zeker i.c.m. zwarte velgen heel apart.
En nog een driftende SZ:
Die twee zwarte had ik al gezien, die onderste is helemaal verragd. Is flink wat aan verbouwd zoals interieur en motormanagement, daar willen we niet aan beginnen.Anoniem: 12561 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:59:
Alfa-dealer in Tilburg had er een tijdje terug ook eentje staan.
Vraagprijs €80.000.....
En nog een driftende SZ:
[afbeelding]
owAnoniem: 12561 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:21:
Oh nee, dat bedoel ik niet, land van herkomst van de fabrikanten zijn Duits en Engels.
Hier in Eindhoven heeft er ook nog een SZ gestaan maar zie hem niet meer....
In België staat er ook een SZ of 2 te koop dacht ik.
edit: http://www.automatch.be/N...asp?action=show&id=420435
edit: http://www.automatch.be/N...asp?action=show&id=420435
[ Voor 45% gewijzigd door Dupje op 04-11-2005 09:16 ]
1-serie?Anoniem: 12561 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:04:
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zag gister nog een GT, ookal was het een redelijke afstand gelijk
natuurlijk. Trekt de bestuurder nog even volgas op ook, kon dus mooi nog even genieten van de prachtige achterkant en dat heerlijke V6 geluid
*zwaait naar onbekenden* 
Vandaag even de 85% kanshebber bekeken. Zag er netjes uit. Prijs (ex BPM-diefstal wel nog) is lager dan de waarde van de 147 volgens de dealer, dus dat moet het probleem niet zijn.
Maar goed, even rustig nadenken nog maar, is toch een nieuw gekochte auto die ingeruild zou worden op een OK-Sjon, op een of andere manier voelt dat vreemd aan.
Vandaag even de 85% kanshebber bekeken. Zag er netjes uit. Prijs (ex BPM-diefstal wel nog) is lager dan de waarde van de 147 volgens de dealer, dus dat moet het probleem niet zijn.
Maar goed, even rustig nadenken nog maar, is toch een nieuw gekochte auto die ingeruild zou worden op een OK-Sjon, op een of andere manier voelt dat vreemd aan.
Woei een nieuw lid
Welkom in dit alfatopique, Peter1
Je hebt dus een 147 en je wilt dat inruilen voor een tweedehandsje? Wat voor een 147 heb je en waarvoor ga je haar inruilen? Een oudere 156 GTA ofzo?

Dan was het niet op een rotonde zekerClithopias schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:21:
Zag gister nog een GT, ookal was het een redelijke afstand gelijknatuurlijk. Trekt de bestuurder nog even volgas op ook, kon dus mooi nog even genieten van de prachtige achterkant en dat heerlijke V6 geluid
Ik stond met de GT-kont + maar 4 cillinders bijna naast de rotonde vandaag na iets te enthousiast optrekken op een natte ondergrond

* Christoph wilde iets te snel weekeind vieren.
Komt maybe omdat ik de laatste weken in het weekeind loop te driften met een donnie-duitser
[ Voor 10% gewijzigd door Christoph op 04-11-2005 21:18 ]
Mja hier eindelijk paar foto's 
Hint @ Soulfy. Topicstart

Hint @ Soulfy. Topicstart

ehhhh..HOI
Weer een update 
Gisteren gebeld door de dealer dat mijn QV-aanzuigbuis binnen was.
Vandaag direct opgehaald en aan de slag
De qv-aanzuigbuis

Grille eraf

Bumper d'r af

Nieuwe aanzuigbuis erin

De oude aanzuigbuis..

Direct even een lange testrit gemaakt en wow wat is dat geluid lekker.
Misschien erg slecht voor het brandstof verbruik maar dat boeit niet wat een geluid.
Vandaag direct opgehaald en aan de slag
De qv-aanzuigbuis

Grille eraf

Bumper d'r af

Nieuwe aanzuigbuis erin

De oude aanzuigbuis..

Misschien erg slecht voor het brandstof verbruik maar dat boeit niet wat een geluid.
[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 05-11-2005 17:19 ]
De vorige eigenaar van mijn 147 is op sommige plekken nogal creatief geweest met een lakstift met een tikkeltje de verkeerde kleur
. Is er een manier om dat weer een beetje fatsoenlijk bij te werken, licht afschuren en opnieuw lakstiften? Of wordt dat een puinhoop?
@Alfa_145: Dat jij nou net weer dat spul binnen moet krijgen als ik onderweg ben he...
(trouwens, nog mazzel.. toen jij belde reden we net langs een flitsauto... had daarvoor een stuk 160 gereden en net op dat moment braaf 120).
@Leon1e: Sinds wanneer heb je de 147 en wat ligt er in 't voor onder? Foto's? en je kan proberen om 't met commandant te cleanen. Schuren is niet echt een goede optie omdat je dan al snel meer weg haalt. Welke kleur heeft de 147? (ook wat afhankelijk voor de bijwerk mogelijkheden)
Helemaal vergeten .... Gaan er morgen ook nog mensen meedoen met de moeilijke rit?
* Harry is wel van de partij.... in een Giulia
Weer eens old-school rwd
(trouwens, nog mazzel.. toen jij belde reden we net langs een flitsauto... had daarvoor een stuk 160 gereden en net op dat moment braaf 120).
@Leon1e: Sinds wanneer heb je de 147 en wat ligt er in 't voor onder? Foto's? en je kan proberen om 't met commandant te cleanen. Schuren is niet echt een goede optie omdat je dan al snel meer weg haalt. Welke kleur heeft de 147? (ook wat afhankelijk voor de bijwerk mogelijkheden)
Helemaal vergeten .... Gaan er morgen ook nog mensen meedoen met de moeilijke rit?
* Harry is wel van de partij.... in een Giulia
[ Voor 16% gewijzigd door Harry op 05-11-2005 21:59 ]
BMW 535D
Bijna een jaar, zie ook ts van dit topicSoulfly schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:57:@Leon1e: Sinds wanneer heb je de 147 en wat ligt er in 't voor onder? Foto's? en je kan proberen om 't met commandant te cleanen. Schuren is niet echt een goede optie omdat je dan al snel meer weg haalt. Welke kleur heeft de 147? (ook wat afhankelijk voor de bijwerk mogelijkheden).
GaafAlfa_145 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:19:
Weer een update
Vandaag direct opgehaald en aan de slag![]()
De qv-aanzuigbuis
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Grille eraf
[afbeelding]
Bumper d'r af
[afbeelding]
Nieuwe aanzuigbuis erin
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De oude aanzuigbuis..
[afbeelding]
[afbeelding]

Als je, je morgen verveelt en zin hebt in een ommetje .. ik ben morgen bij mijn broer met de witte 90 bezig om de kachel eruit te trekken, er is een lekkage van koelwater in het interieur

Kunnen we meteen ff bijkleppen .. 'k vergeet steeds te bellen
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
volgens mij heet dat gewoon dementie 
.. en dat drukke doe je zelf !!
Anyway, wen er maar aan want over een maandje of 4 ben je iedere dag de klos
.. en dat drukke doe je zelf !!
Anyway, wen er maar aan want over een maandje of 4 ben je iedere dag de klos
Mooi gedaan!Alfa_145 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:19:
Weer een update
Vandaag direct opgehaald en aan de slag![]()
De qv-aanzuigbuis
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Grille eraf
[afbeelding]
Bumper d'r af
[afbeelding]
Nieuwe aanzuigbuis erin
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De oude aanzuigbuis..
[afbeelding]
[afbeelding]
Even ander vraagje, laatst heb jij jouw kleppen deksel etc gespoten met een lak van motip..iets in de trant van mettalic grijs kan dat? Zag er wel gelikt uit, weet jij nog de kleur code van die lak? Want wil het graag ook gebruiken voor mijn auto.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Heb vandaag bij Bijker (AR Dealer in Meppel) nog naast de 159 gestaan... Mooie wagen, jammer genoeg was deze helemaal "kapot gepoetst". Deze uit Duitsland afkomstige 159 heeft vele shows afgelopen, zonde eigenlijk.
Het scheurijzer waarmee ik vanmorgen vanaf huis vertrok:
1970 Alfa Romeo Giulia 2.0 (met 5 bak) die door de vorige eigenaar met de neus onder water gezet was (foutje.... opgeknapt moet ze dus nog worden).

Niet meer moeders mooiste, maar man man man, wat gaat dat ouwe ding hard...
80km/u in de 5, gas intrappen en binnen 2 tellen zit je op de 100 enz. enz. bizar eigenlijk. Zoveel kick voel ik niet in de 164 als ik daar versnel. Owja, ze is wat paarsig van kleur (niet roze zoals ze op deze foto's wat lijkt)
Het scheurijzer waarmee ik vanmorgen vanaf huis vertrok:
1970 Alfa Romeo Giulia 2.0 (met 5 bak) die door de vorige eigenaar met de neus onder water gezet was (foutje.... opgeknapt moet ze dus nog worden).

Niet meer moeders mooiste, maar man man man, wat gaat dat ouwe ding hard...
80km/u in de 5, gas intrappen en binnen 2 tellen zit je op de 100 enz. enz. bizar eigenlijk. Zoveel kick voel ik niet in de 164 als ik daar versnel. Owja, ze is wat paarsig van kleur (niet roze zoals ze op deze foto's wat lijkt)
[ Voor 23% gewijzigd door Harry op 06-11-2005 19:41 ]
BMW 535D
Jah heel leuk allemaal 
MAAR VAN WIE IS DAT DING NOU ?!??!!??!?!?
/me weer verder gaat met tellen
... 3221 .. 3222 .. 3223 .. 3224 .. 3225 .. 3226 .. 3227 zzZzzZzzzzz
MAAR VAN WIE IS DAT DING NOU ?!??!!??!?!?
/me weer verder gaat met tellen

... 3221 .. 3222 .. 3223 .. 3224 .. 3225 .. 3226 .. 3227 zzZzzZzzzzz

Noujah, ik had al zo'n diepzwartdonkerbruin vermoeden .. maar hij had ook nog van/voor je vrouwtje kunnen zijn. 
Anyway,zeg dat dan gewoon .. hoe kom je er aan? Waarom? Waarom dees? Wat gebeurt er met de Starlet? Wat zijn je verdere plannen voor dit beessie? Enzenz ..
/me zin krijgt om ouderwets met de Giulia en de 90 TS te gaan sporten

Heeft ie niet toevallig een korte bak toevallig? Zou verklaren waarom hij in de 5 bij 80 zo lekker trekt. Hij's sowieso vast een stuk korter dan die hele lange bak van de 90 en dies ook een flink stukkie zwaarder .. koppel heeft een 2000 iig wel!
Anyway,zeg dat dan gewoon .. hoe kom je er aan? Waarom? Waarom dees? Wat gebeurt er met de Starlet? Wat zijn je verdere plannen voor dit beessie? Enzenz ..
/me zin krijgt om ouderwets met de Giulia en de 90 TS te gaan sporten
Heeft ie niet toevallig een korte bak toevallig? Zou verklaren waarom hij in de 5 bij 80 zo lekker trekt. Hij's sowieso vast een stuk korter dan die hele lange bak van de 90 en dies ook een flink stukkie zwaarder .. koppel heeft een 2000 iig wel!
[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-11-2005 20:48 ]
He.... Buttje... je kent m'n vrouw toch...
(iets met haar mening over oude (klassieke) auto's ...) Een GTV6 zou ik nog mee thuis kunnen komen, met deze (helaas) niet.
Hij's van een van de mensen die ik ken van de 164 club (mede register man). 't ding is ooit helemaal klaar gemaakt door iemand welke 'm binnen 4 maanden met de neus in een grote sloot parkeerde (in de meters zit nu nog water, maar 't werkt). Gisteren hebben ze nog 6 uur zitten werken om de motor weer gangbaar te krijgen. Dat is gelukt ook (500km gereden als een spreekwoordelijk zonnetje). Wat dat betreft, hij ziet er niet uit. De deuren sluiten, maar vraag niet hoe, de ramen willen nog open, maar je moet oppassen dat je geen handel in je handen hebt en dat soort dingen. M.a.w. d'r moet nog een hoop aan gebeuren (en er staat nog een andere carrosserie klaar voor deze bella).
(iets met haar mening over oude (klassieke) auto's ...) Een GTV6 zou ik nog mee thuis kunnen komen, met deze (helaas) niet.
Hij's van een van de mensen die ik ken van de 164 club (mede register man). 't ding is ooit helemaal klaar gemaakt door iemand welke 'm binnen 4 maanden met de neus in een grote sloot parkeerde (in de meters zit nu nog water, maar 't werkt). Gisteren hebben ze nog 6 uur zitten werken om de motor weer gangbaar te krijgen. Dat is gelukt ook (500km gereden als een spreekwoordelijk zonnetje). Wat dat betreft, hij ziet er niet uit. De deuren sluiten, maar vraag niet hoe, de ramen willen nog open, maar je moet oppassen dat je geen handel in je handen hebt en dat soort dingen. M.a.w. d'r moet nog een hoop aan gebeuren (en er staat nog een andere carrosserie klaar voor deze bella).
BMW 535D
ah kijk, hier kunnen we wat mee 
Tenzij een Giullia altijd al een natte droom van je geweest is, zou ik hem een goede kleur/poetsbeurt geven, technisch in orde maken en dan lang leve de lol !! Gewoon heel erg veel drift rijplezier aan het karretje beleven!
Zodra je idd met andere carrosserie dingen begint, vreet het tijd, geld, energie en rijden ho-maar! Zonde .. en je kunt je aandacht en tijd straks wel anders gebruiken ook
^ my 2 cent
Tenzij een Giullia altijd al een natte droom van je geweest is, zou ik hem een goede kleur/poetsbeurt geven, technisch in orde maken en dan lang leve de lol !! Gewoon heel erg veel drift rijplezier aan het karretje beleven!
Zodra je idd met andere carrosserie dingen begint, vreet het tijd, geld, energie en rijden ho-maar! Zonde .. en je kunt je aandacht en tijd straks wel anders gebruiken ook
^ my 2 cent
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-11-2005 21:03 ]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Zou geen straf zijn om een keer een rondje mee te kunnen rijden
Vandaag nog in Heerenveen geweest btw (motor ophalen
), het is dat we 's middags de buurvrouw+familie gingen condoleren anders waren we ook nog even richting Drachten gereden.

Vandaag nog in Heerenveen geweest btw (motor ophalen

Deze carrosserie is compleet gaar met poetsen (of schuren voor 't spuiten) blijft er al helemaal niets meer over. Arko hoeft al niet meer, omdat je bijna zo met je vingers er door heen kan prikken. (dat krijg je als ie in de sloot beland he).
De witte is al zo goed als klaar. Motorblok overhangen & het bijbehorende kenteken van de witte staat nog op gas ook. Ideale pretbak. De witte komt nog uit 1968 ook, wegenbelasting vrij, 75 euro per jaar in de oldtimer verzekering en dikke pret.
Hij heeft i.d.d. een relatief korte bak, 2.000rpm @ 80km/u in z'n 5. Best netjes.
Verders.... ik weet dat we Sander vaak om z'n oren slingerden dat ie niet goed kon lezen.... Maar volgens mij zijn er nu 2 anderen aan een bril toe
De witte is al zo goed als klaar. Motorblok overhangen & het bijbehorende kenteken van de witte staat nog op gas ook. Ideale pretbak. De witte komt nog uit 1968 ook, wegenbelasting vrij, 75 euro per jaar in de oldtimer verzekering en dikke pret.
Hij heeft i.d.d. een relatief korte bak, 2.000rpm @ 80km/u in z'n 5. Best netjes.
Verders.... ik weet dat we Sander vaak om z'n oren slingerden dat ie niet goed kon lezen.... Maar volgens mij zijn er nu 2 anderen aan een bril toe
[ Voor 14% gewijzigd door Harry op 06-11-2005 21:08 ]
BMW 535D
.. in gedachten was je bij onsClithopias schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:04:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Zou geen straf zijn om een keer een rondje mee te kunnen rijden![]()
Vandaag nog in Heerenveen geweest btw (motor ophalen), het is dat we 's middags de buurvrouw+familie gingen condoleren anders waren we ook nog even richting Drachten gereden.
De witte ............. ?Soulfly schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:07:
Deze carrosserie is compleet gaar met poetsen (of schuren voor 't spuiten) blijft er al helemaal niets meer over. Arko hoeft al niet meer, omdat je bijna zo met je vingers er door heen kan prikken. (dat krijg je als ie in de sloot beland he).
De witte is al zo goed als klaar.
Die carrosserie mag nog zowaar auto heten bedoel je?
Dus die staat óók op jouw naam??? Je hebt nu 3 auto's?Motorblok overhangen & het bijbehorende kenteken van de witte staat nog op gas ook. Ideale pretbak. De witte komt nog uit 1968 ook, wegenbelasting vrij, 75 euro per jaar in de oldtimer verzekering en dikke pret.
ow okay, hij's niet van jou .. zeg dat dan gewoon .. dat vage gedoe steeds
Volgens mij slaat de 90 dan uit .. 80 rijden gaat écht niet in dat dingHij heeft i.d.d. een relatief korte bak, 2.000rpm @ 80km/u in z'n 5. Best netjes.
[ Voor 144% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-11-2005 21:20 ]
Op de Specatolo reed er ook zo'n Giulia op de baan. Wat ging dat ding ook snel 
Dwars ging hij in ieder geval heel goed tijdens het rijden en glijden
Dwars ging hij in ieder geval heel goed tijdens het rijden en glijden
*komt ook nog eens hier binnenvallen*
Goed nieuws voor de die-hard Alfa-adepten, * Anoniem: 12561 sinds vandaag ook weer eventjes BMW-loos is.
Volledige verhaal:
http://www.gummen.org/new...essage.asp?mes_id=0857608
Goed nieuws voor de die-hard Alfa-adepten, * Anoniem: 12561 sinds vandaag ook weer eventjes BMW-loos is.
Volledige verhaal:
http://www.gummen.org/new...essage.asp?mes_id=0857608
Mooie prut actie van die carter..
Ik hoop dat alles een beetje snel opgelost is en dat je straks weer lekker kan rond crossen !
PS1: Heb je ook foto's/film gemaakt ?
PS2 @ BalusC: Is dit niet nog wat voor jou ?
http://www.marktplaats.nl...l0X3%252BwP8KTm7%26df%3D1
Ik hoop dat alles een beetje snel opgelost is en dat je straks weer lekker kan rond crossen !
PS1: Heb je ook foto's/film gemaakt ?
PS2 @ BalusC: Is dit niet nog wat voor jou ?
http://www.marktplaats.nl...l0X3%252BwP8KTm7%26df%3D1
[ Voor 63% gewijzigd door -Sander- op 07-11-2005 20:31 ]
Filmen of foto's maken mag helaas niet meer op de Ring (althans tijdens Touristen Fahrten niet).
Gelukkig staan er wel altijd wat fotograven naast de kant:
http://ringbild.fotopic.net/p22477754.html
Tot nog toe de enige foto die al online staat (danke Grolle voor de link
).
Moeten nog wel een paar leuke foto's zijn van het momentje bij het aanremmen van Breidscheid, zag in ieder geval dat er al driftig geflitst worden door mensen die dachten dat daar een e30 afgeschreven zou gaan worden, maar helaas voor de plaatjes, hij bleef uiteindelijk toch op het grijze gedeelte.
Gelukkig staan er wel altijd wat fotograven naast de kant:
http://ringbild.fotopic.net/p22477754.html
Tot nog toe de enige foto die al online staat (danke Grolle voor de link
Moeten nog wel een paar leuke foto's zijn van het momentje bij het aanremmen van Breidscheid, zag in ieder geval dat er al driftig geflitst worden door mensen die dachten dat daar een e30 afgeschreven zou gaan worden, maar helaas voor de plaatjes, hij bleef uiteindelijk toch op het grijze gedeelte.
Tsjongejonge wat een verhaal!! 
En wie gaat dat carter en olie nu dokken? Jan l*l zeker .. hebben ze wel "sorry" (auf deutsch) gezegd tenminste?
En wie gaat dat carter en olie nu dokken? Jan l*l zeker .. hebben ze wel "sorry" (auf deutsch) gezegd tenminste?
* Harry is sinds gisteravond trouwens ook weer een deuk rijker
of weer.... 't is de enige deuk momenteel
De laatste deuk die ik was opgelopen is 3 jaar geleden in de 75 ...
Maar nu zat ik niet eens in de auto, laat staan in de buurt van (hij stond netjes geparkeerd). Uiteraard is de dader gevlogen, maargoed, 't kenteken is bekend.... donderdag maar eens even mee babbelen. (is een leerling van de hondenschool hier in de buurt)
of weer.... 't is de enige deuk momenteel
De laatste deuk die ik was opgelopen is 3 jaar geleden in de 75 ...
Maar nu zat ik niet eens in de auto, laat staan in de buurt van (hij stond netjes geparkeerd). Uiteraard is de dader gevlogen, maargoed, 't kenteken is bekend.... donderdag maar eens even mee babbelen. (is een leerling van de hondenschool hier in de buurt)
BMW 535D
Daar ben je snel achtergekomen(is een leerling van de hondenschool hier in de buurt)

Ik was zelf bezig met een training met de hond.
Dr werd gevraagd wie er in een grote Alfa Romeo reed. Tsjah, ik heb maar een AR gezien daar, dat was de mijne.
Het kenteken van die ander is ook wel bekend, donderdag heeft die gene weer training (ikzelf ook, maar zit een les later). Dan maar eens aanspreken. D'r waren genoeg die wel wilden getuigen. Dat vind ik dan weer wat minder nodig... Klinkt wat gek misschien, maar ik moet toch nog grondig met die wagen bezig en om een ander te laten opdraaien voor schade die daar al zit vind ik niet terecht (op de C stijl zitten scheuren in de lak, die zaten er al). Het uitdeuken kan ik zelf wel, heb net nog even gekeken en 't kon een stuk erger.
Had m'n hele scherm naar binnen gestaan, dan was 't wat anders. Dan had ik plaatdelen over moeten gaan zetten. Dit is er nog wel uit te "wrijven".
Dr werd gevraagd wie er in een grote Alfa Romeo reed. Tsjah, ik heb maar een AR gezien daar, dat was de mijne.
Het kenteken van die ander is ook wel bekend, donderdag heeft die gene weer training (ikzelf ook, maar zit een les later). Dan maar eens aanspreken. D'r waren genoeg die wel wilden getuigen. Dat vind ik dan weer wat minder nodig... Klinkt wat gek misschien, maar ik moet toch nog grondig met die wagen bezig en om een ander te laten opdraaien voor schade die daar al zit vind ik niet terecht (op de C stijl zitten scheuren in de lak, die zaten er al). Het uitdeuken kan ik zelf wel, heb net nog even gekeken en 't kon een stuk erger.
Had m'n hele scherm naar binnen gestaan, dan was 't wat anders. Dan had ik plaatdelen over moeten gaan zetten. Dit is er nog wel uit te "wrijven".
BMW 535D
Op GOT had ik dit alfa topic nog niet gezien. Hier is mijn bella (JTD):

Deze is "van de zaak", maar daarom niet minder fijn om mee rond te rijden.
In het verleden heb ik ook Alfa 155 en Alfa 146 gereden, maar dit is het ultieme rijplezier. Vorige week nog even naar Emmerich met 210 over een lege snelweg.
Niet te zien op de foto, maar het leer is rood!

Deze is "van de zaak", maar daarom niet minder fijn om mee rond te rijden.
In het verleden heb ik ook Alfa 155 en Alfa 146 gereden, maar dit is het ultieme rijplezier. Vorige week nog even naar Emmerich met 210 over een lege snelweg.
Niet te zien op de foto, maar het leer is rood!
[ Voor 3% gewijzigd door vectrex op 08-11-2005 10:33 ]
Hm, het motorgeluid van de 2.2 JTS in de brera is best ok
Het begint al een aardige waslijst te worden...
Als ik iets vergeten ben (of iemand) contact me dan even via MSN of ICQ.
Als ik iets vergeten ben (of iemand) contact me dan even via MSN of ICQ.
[ Voor 27% gewijzigd door Harry op 09-11-2005 10:02 ]
BMW 535D
Moah, aangezien d'r hier wel meer met motoren geklust wordt sta ik nergens meer van te kijken.
Vandaar
Vandaar
BMW 535D
Aspirant leden:Soulfly schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:35:
Moah, aangezien d'r hier wel meer met motoren geklust wordt sta ik nergens meer van te kijken.
Vandaar
Dupje
Aktrobatic
Oh, en wat ze bij alfa aan het denken waren toen ze de kleuren samenstelden voor het interieur van de brera, ik heb geen idee.

^^ iets voor nederlanders?
Geluid 3.2 JTS:
http://media.autobild.de/...4ac4530a6f1fc2fa524-1.mp3
http://media.autobild.de/...ccc7661affd32c15e01-1.mp3
Geluid 2.2 JTS:
http://media.autobild.de/...ed4b4ae05b7fbe96325-1.mp3
[ Voor 55% gewijzigd door Dupje op 08-11-2005 15:51 ]

Beetje een slechte foto, maar dit geeft een indruk van het interieur zoals geplaatst in het studiemodel op de autorai van 2003. Jammer dat het niet zo is gelaten maar dat ze er gewoon een 159 interieur in gesleuteld hebben.
Als dit interieur er nog in had gezeten had ik hem zo gekocht. Maar nu...
Als ik hem had gekocht met dit interieur dan had ik hem mss wel wat ontblingt.
[ Voor 23% gewijzigd door AkroBatik op 08-11-2005 16:28 ]
.
Nee, wel scheisse.ing._Buttje schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:39:
Tsjongejonge wat een verhaal!!
Betalen zal ik wel mogen doen; carter (geen idee) plus 9 liter Castrol TWS 10W60 @ €18.50 de liter.
Ach ja, tis een hobby hè.
Ze berekenden trouwens geen afsleepkosten vanwege de krakboem en ook omdat ze toch al een andere auto (en fiets) aan het afslepen waren, dus dat scheelde ook weer €250 of zo.
Kan dus toch nog net uit allemaal.
Leer, mooi !!! Waarom kost dat nou 1000 euro voor een 156:(Dupje schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:54:
Alle pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Alfa145: maakt ie echt een tering herrie met die rechte aanzuigbuis? of hoe moet ik het me voorstellen? Kheb er nl. zelf ook eentje in bestelling staan.
btw dit weekend ook weer ff klussen. De bumper die ik laatst heb laten spuiten gaat er op (kan toch ff niet wachten op de rechte aanzuigbuis
dus dan straks nog maar een keer eraf en erop).
Verder ga ik dit weekend een originele 146 spoiler ophalen, want die had ik nog niet en wilde ik nog steeds graag hebben (op mijn vorige zat er nl. wel eentje) Wordt nog spannend trouwens, boren in het plaatwerk van je auto
pics volgen uiteraard.
En als klap op de vuurpijl heb ik misschien QV skirts te pakken, maar dat is nog niet helemaal zeker. Ik zag dat laatst bij iemand op het alfa forum, qv skirts op een alfa 146, heel errug strak,....
plaatje van die 146 met qv skirts:
btw dit weekend ook weer ff klussen. De bumper die ik laatst heb laten spuiten gaat er op (kan toch ff niet wachten op de rechte aanzuigbuis
Verder ga ik dit weekend een originele 146 spoiler ophalen, want die had ik nog niet en wilde ik nog steeds graag hebben (op mijn vorige zat er nl. wel eentje) Wordt nog spannend trouwens, boren in het plaatwerk van je auto
En als klap op de vuurpijl heb ik misschien QV skirts te pakken, maar dat is nog niet helemaal zeker. Ik zag dat laatst bij iemand op het alfa forum, qv skirts op een alfa 146, heel errug strak,....

Hij brult heel ergYoda schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:07:
@Alfa145: maakt ie echt een tering herrie met die rechte aanzuigbuis? of hoe moet ik het me voorstellen? Kheb er nl. zelf ook eentje in bestelling staan.
btw dit weekend ook weer ff klussen. De bumper die ik laatst heb laten spuiten gaat er op (kan toch ff niet wachten op de rechte aanzuigbuisdus dan straks nog maar een keer eraf en erop).
Eerst vrij rustig tot je het gas goed open trekt, doe je raam dan maar eens open
Die mag je ook aan mij verkopen die moet ik nog oa hebben samen met een nieuwe deur voordat die van mij naar de spuiter uit te logeren magVerder ga ik dit weekend een originele 146 spoiler ophalen, want die had ik nog niet en wilde ik nog steeds graag hebben (op mijn vorige zat er nl. wel eentje) Wordt nog spannend trouwens, boren in het plaatwerk van je autopics volgen uiteraard.
[afbeelding]
Misschien Aspirant .. maar hij heeft er iig wel verstand van !!AkroBatik schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:26:
[afbeelding]
Beetje een slechte foto, maar dit geeft een indruk van het interieur zoals geplaatst in het studiemodel op de autorai van 2003. Jammer dat het niet zo is gelaten maar dat ze er gewoon een 159 interieur in gesleuteld hebben.
Als dit interieur er nog in had gezeten had ik hem zo gekocht. Maar nu...
Zo denk ik er ook over dus .. sorry dat ik het zeg, het zal een geweldige auto zijn en zonder dat legendarische prototype was ik ongetwijfeld verkocht geweest, maar dit productiemodel kan imho niet in de schaduw staan van het origineel .. die was platter, breder, vetter, beter gemotoriseerd, die had vleugeldeuren en had een VEEEEEEEEEEEEEEL beter interieur!! Precies zoals dat hoort !!
Alles wat ze er sindsdien aan hebben lopen veranderen doet mij best wel een beetje pijn

Tjah, ik ben anti-bling .. maar het is gewoon perfect !!Als ik hem had gekocht met dit interieur dan had ik hem mss wel wat ontblingt.
Check bijvoorbeeld de Sighera!

http://rnempire.chat.ru/nalfa.htm
of de Nuvola

Ah, dat is altijd zo dat productiemodellen iets minder vet zijn dan de concepts. Dat heet compromissen maken. Moest alfa geen compromissen nemen zou de Brera 10.000€ duurder zijn? Ik vind hem iig super zoals hij nu is
Hij is heel erg leuk, maar niet super 
Anyway, ik heb alweer teveel gezegd .. ik moet deze auto gewoon in het echt zien .. de GT valt me op foto's vaak ook tegen .. in het echt is hij beter. Komt denk ik door de rondingen van tegenwoordig. Hierdoor vallen veel dingen weg omdat ze afbuigen en daardoor niet lekker op de foto komen (moeilijk verhaal) ...
Anyway, ik heb alweer teveel gezegd .. ik moet deze auto gewoon in het echt zien .. de GT valt me op foto's vaak ook tegen .. in het echt is hij beter. Komt denk ik door de rondingen van tegenwoordig. Hierdoor vallen veel dingen weg omdat ze afbuigen en daardoor niet lekker op de foto komen (moeilijk verhaal) ...
Ah, als ik dit zie:

heb ik wel genoeg gezien

heb ik wel genoeg gezien
Jammer dat ze die zijkant zo gruwelijk verneukt hebben!!!!
Ik vind em echt mislukt. Voorkant, mooi, achterkant, ook wel okay, interieur is netjes, maar die zijkant is UGLY
Ohja, ik mis nog in dat lijstje (post niet zoveel maar lees wel mee
)
Fototje: http://antonis.nl/temp/alfa147.jpg
Ik vind em echt mislukt. Voorkant, mooi, achterkant, ook wel okay, interieur is netjes, maar die zijkant is UGLY
Ohja, ik mis nog in dat lijstje (post niet zoveel maar lees wel mee
Fototje: http://antonis.nl/temp/alfa147.jpg
Hey Tom: even offtopic maar hoe is het met je Honda ?
Ik schrok best wel toen ik het verhaal van je las
,.. hoop dat het weer snel en ok goed komt!
Ik schrok best wel toen ik het verhaal van je las
Kleine hint @ Soulfly voor Nieuwe Topicstart was ik even de specificaties vergeten
AR 147 1.6 Twinspark 77KW
Updateje.
vandaag @ ebay smoked zijknippers besteld. Ook maar weer eens mijn ice uit de kast gesleurd om spoedig keertje in te bouwen.
Klein vraagje
Aan welke kant zit een mooi plekje om de stroomvoorziening van mijn versterker door heen te trekken? Bestuurderskant of passagierskant?

AR 147 1.6 Twinspark 77KW
Updateje.
vandaag @ ebay smoked zijknippers besteld. Ook maar weer eens mijn ice uit de kast gesleurd om spoedig keertje in te bouwen.
Klein vraagje
Aan welke kant zit een mooi plekje om de stroomvoorziening van mijn versterker door heen te trekken? Bestuurderskant of passagierskant?
ehhhh..HOI
Voor die deur heb ik je al een keer eerder een tip gegeven, of heb je die niet gezien toen?Alfa_145 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:12:
[...]
Hij brult heel erg, geen tering herrie maar gewoon hard en lekker
(dat moet je echt zelf horen).
Eerst vrij rustig tot je het gas goed open trekt, doe je raam dan maar eens open![]()
![]()
.
[...]
Die mag je ook aan mij verkopen die moet ik nog oa hebben samen met een nieuwe deur voordat die van mij naar de spuiter uit te logeren mag
http://koopjes.marktplaat...n_alfa_romeo/9897405.html
Verder zijn de qv skits nog niet helemaal zeker. Zijn trouwens errug gewilde dingen heb ik ook al in de gaten
Als de qv skirts door gaan kan je mijn 146 skirts kopen als je wilt. Zijn wel zwart (nero 601)
plaatjes huidige skirts

Het valt misschien nog erg mee. Afgelopen zaterdag nog even contact gehad met de dealer en die denkt dat het de hydraulische klepstoters zijn?! En dat zit bovenin het blok. Lagers/kleppen zijn verder niet beschadigd. Zou dus alsnog positief zijn.Alfa_145 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:09:
Hey Tom: even offtopic maar hoe is het met je Honda ?
Wie en / of wat ben ik nu nog vergeten?
[ Voor 14% gewijzigd door Harry op 09-11-2005 10:40 ]
BMW 535D
Gisteravond en vandaag weer ffies aan de gang geweest, de zijschermen zitten er weer op, dak en motorkap nu zo ver ik kan zien putvrij (damn wat zaten er veel
) en omdat we ons verveelden nog maar eventjes de raamband geplakt, zit er strak op al zeg ik het zelf 

Vanavond ga ik op m'n werk mijn nieuwe deuren strak maken en dof schuren, en eventueel morgenavond daar mee verder. Zaterdag ochtend ga ik de zijschermen achter demonteren in Heerenveen, en 's middags de dan spuitklare deuren inhangen

Vanavond ga ik op m'n werk mijn nieuwe deuren strak maken en dof schuren, en eventueel morgenavond daar mee verder. Zaterdag ochtend ga ik de zijschermen achter demonteren in Heerenveen, en 's middags de dan spuitklare deuren inhangen
XXXVI
Ah, straks ook weer de ruit + meganiek in de deur terugzetten....
Aardige K klus met de manier waarop de motor aan 't glas gemonteerd is (tenminste, dat was bij mijn ex-155 tamelijk "verrot" om los te halen.... dat ding zat vast zeg).
Aardige K klus met de manier waarop de motor aan 't glas gemonteerd is (tenminste, dat was bij mijn ex-155 tamelijk "verrot" om los te halen.... dat ding zat vast zeg).
BMW 535D
Als je ruit naar onderen eruit haalt, kan je motor + meganiek aan het glas vast laten zittenSoulfly schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:47:
Ah, straks ook weer de ruit + meganiek in de deur terugzetten....
XXXVI
Weet ik, maar ik moest de ruit zelf hebben... (stond 't kenteken in en we hebben d'r een andere deur ingezet)
Maar je gaat 'm helemaal ombouwen naar een WB ?
Dus voorschermen (zag ik zitten) maar ook de achterschermen om zetten?
Maar je gaat 'm helemaal ombouwen naar een WB ?
Dus voorschermen (zag ik zitten) maar ook de achterschermen om zetten?
[ Voor 40% gewijzigd door Harry op 09-11-2005 16:12 ]
BMW 535D
Kleine update:Tom schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:56:
[...]
Het valt misschien nog erg mee. Afgelopen zaterdag nog even contact gehad met de dealer en die denkt dat het de hydraulische klepstoters zijn?! En dat zit bovenin het blok. Lagers/kleppen zijn verder niet beschadigd. Zou dus alsnog positief zijn.
lagers liggen er toch uit.
Dit topic is gesloten.