Wat is een goede scart kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 33.938 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 06:50
Ik heb een scart kabel nodig om de digitale ontvanger aan te sluiten op mijn 26" LCD scherm (beide ondersteunen RGB signaal).

Uit posts van mensen hier op GOT heb ik opgemaakt dat de kwaliteit van de scart kabel een wereld van verschil kan zijn voor de beeldkwaliteit.

Misschien zouden jullie mij kunnen zeggen waar ik op moet letten bij de aanschaf, of hebben jullie een aanrader. Mijn budget is €40.

Verder heb ik begrepen dat de aansluitingen 24K verguld moeten zijn.

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152139

een goede scart kabel bestaat uit

1. 21polig (volledig bezet met 21 pinnen )

2. volledig afgeschermde kabel

3. en moet verguld 21k zijn

4. en het liefst een high end kabel

voor € 30 heb je bij kabels en co al een kabel van 10 meter met de bovenstaande eisen (zie link )

http://www.kabelsenco.nl/...4_120_135&products_id=388

en je hebt een scartkabel van 1.5 meter voor 17 euro zie link

http://www.kabelsenco.nl/...4_120_135&products_id=385

of een iets goedkopere van 1.5 meter voor € 8.00 zie link

http://www.kabelsenco.nl/...=24_28_68&products_id=503

veel kijk plezier groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij kun je best wel voor de topmodellen van www.electronica-online.nl gaan. Die zijn ook dubbel afgeschermd, 21 polig en verguld, maar itt andere kabels zeer redelijk geprijst (overigens zijn het volgens mij dezelfde kabels als die kabels noemt, maar dan net weer even iets goedkoper). Ik vind zelf meer dan €20,- echt absurd voor een simpel kabeltje. Maar goed ik ben dan ook geen hifi of video freak die elk waar te nemen verschil dat er bestaat kan waarnemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 30-08-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35362

koop gewoon de de betere speciaalzaak een Profigold PGV7392 (1,5m), superkabel voor een goede prijs, €30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 20:56
Ik weet niet hoe goed je met een soldeerbout bent, maar je kan ook overwegen ze zelf te maken.

Ik heb zelf een composite kabel gemaakt van Hirschmann KOKA799 kabel en het resultaat was verbluffend. Helemaal voor die paar centen. Als jij twee scart stekkers aan de uiteinden van drie van die 75 Ohm's coax kabels maakt, denk ik dat je een hele mooie kabel in handen hebt. Let alleen even hoed op eventuele exra afscherming. En voor de data aders kan je natuurlijk eenvoudige electriciteitsdraadjes gebruiken.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142741

Of kijk voor een monster scart cable. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 18:55

-d-

Anoniem: 142741 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:33:
Of kijk voor een monster scart cable. _/-\o_
Als je teveel geld wilt uitgeven wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
-d- schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:39:
[...]

Als je teveel geld wilt uitgeven wel ja ;)
Teveel geld :? Ligt er maar net aan wat voor een set je er aan hebt hangen.

Fully wired zou ik zelf gaan voor de QED P2110 (flatcable) of AV21.
Alleen RGB (mijn voorkeur want het audio gedeelte gaat toch naar de versterker) de QED P41 (flatcable) of AV41

http://www.hificables.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:41

OMD

profigold?

www.profigold.com

edit: al gemeld... status: blind B)

[ Voor 40% gewijzigd door OMD op 31-08-2005 10:00 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is er trouwens iemand die de mogelijkheid heeft om het verschil te laten zien tussen zo'n dubbel afgeschermde vergulde scartkabel van €13, van electronica-online en een of andere kabel van een "topmerk", want ik vraag me echt af of het verschil oplevert in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

ik heb 3 jaar bij een Hifi-speciaalzaak gewerkt in Leiden. Ik kan je niet anders vertellen dan dat een leek het verschil niet ziet. Het ligt er ook aan op wat voor apparatuur je de kabel gebruikt.
Op een 37cm tv-tje van philips met een marquant dvd speler bijvoorbeeld zal je geen verschil merken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

mace

Sapere Aude

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:12:
Is er trouwens iemand die de mogelijkheid heeft om het verschil te laten zien tussen zo'n dubbel afgeschermde vergulde scartkabel van €13, van electronica-online en een of andere kabel van een "topmerk", want ik vraag me echt af of het verschil oplevert in beeldkwaliteit.
misschien zie jij het niet, maar andere mensen wel, en ach, ook al is het onzin, als de mensen die dure kabels kopen er blij mee zijn, dan is daar toch niks mis mee? Het isalleen maar goed voor de economie :Y)

En ikzelf geloof tot op zekere hoogte in het voordeel van betere en vaak dus ook duurdere kabels, echter word het vaak te gek, zoals speakerkabel van 7000 € de meter. :X Toegegeven: het is een heel goede kabel, en het verschil hoor je echt wel, maar of het de prijs rechtvaardigt is wat anders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:12:
Is denk ik hier moeilijk aan te tonen.

Maar staar je niet blind op kreten als verguld en afgeschemd. Een afgeschermde vergulde kabel is leuk. Maar als er onder dat goudlaagje gewoon blik met goedkope kopere bedrading zit heb je nog steeds een slechte kabel. Men verguld de boel om er voor te zorgen dat je aansluitingen niet oxideren en dus zo er voor zorgen dat het contact maximaal blijft.

Ik heb zelf een Scart van QED. Het eerste wat me daar bij opviel was dat dat ding lood zwaar was.

Ik zelf zou eerst een testen gaan bekijken in de verschillende bladen. En dan vooral de engelse en duitse. Deze bladen geven meestal wel een goed overzicht van wat er te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

RAF1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

Is denk ik hier moeilijk aan te tonen.

Maar staar je niet blind op kreten als verguld en afgeschemd. Een afgeschermde vergulde kabel is leuk. Maar als er onder dat goudlaagje gewoon blik met goedkope kopere bedrading zit heb je nog steeds een slechte kabel. Men verguld de boel om er voor te zorgen dat je aansluitingen niet oxideren en dus zo er voor zorgen dat het contact maximaal blijft.

Ik heb zelf een Scart van QED. Het eerste wat me daar bij opviel was dat dat ding lood zwaar was.
Wat is er mis met koper? Het is een erg goede geleider, en vaak gebruikt in high-end bekabeling, (van die micro-cristalline high-OFC ingestraald door jomanda bla bla bla koper :Z )

offtopic:
Anyway, bevalt die QED? ikzelf heb een oehlbach XXL :9
maar die gaat binnenkort vervangen worden door een DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 18:55

-d-

RAF1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:56:
[...]

Teveel geld :? Ligt er maar net aan wat voor een set je er aan hebt hangen.
Zijn goeie kabels hoor! Maar vind ze te duur voor wat ze leveren, er zijn betere alternatieven te krijgen zoals QED of Oehlbach. M.i. hebben die een betere prijs/kwaliteit verhouding dan Monster, maar da's persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
OMD schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:24:
ik heb 3 jaar bij een Hifi-speciaalzaak gewerkt in Leiden. Ik kan je niet anders vertellen dan dat een leek het verschil niet ziet. Het ligt er ook aan op wat voor apparatuur je de kabel gebruikt.
Op een 37cm tv-tje van philips met een marquant dvd speler bijvoorbeeld zal je geen verschil merken.
Zelfs dan zie je het verschil. De boel wordt er meestal scherper op en de kleur diepte wordt echt veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
MaCe1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:28:
[...]

Wat is er mis met koper? Het is een erg goede geleider, en vaak gebruikt in high-end bekabeling, (van die micro-cristalline high-OFC ingestraald door jomanda bla bla bla koper :Z )

offtopic:
Anyway, bevalt die QED? ikzelf heb een oehlbach XXL :9
maar die gaat binnenkort vervangen worden door een DVI kabel.
Er is niks mis met koper maar er zijn zeer veel verschillen in kwaliteit. In die goedkope blikke dingen zit zeer dunne en slechte kwaliteit koper.

Ik heb die oehlbach XXL er ook eens achter gehad (geleend van een vriend). Ik zie het verschil op mijn set niet. Qed bevalt me trouwens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

OMD schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:24:
ha met jou kan ik praten. Ik heb ook anderhalfjaar in een hifi-speciaalzaak (in hilversum dan :P) gewerkt en je zag wel behoorlijk duidelijk verschil tussen aansluiten via composiet, s-video en RGB, maar verschillen tussen een goede no-name degelijke kabel en een monster, daar moet je toch echt naar zoeken en dat is IMO geen geld waard (eerst veel betalen en vervolgens 2 tv's naast elkaar moeten hebben om verschillen te gaan proberen te zien :P).
RAF1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:30:
[...]

Zelfs dan zie je het verschil. De boel wordt er meestal scherper op en de kleur diepte wordt echt veel mooier.
Meneer is een kabel fetisjist? :P Ik heb overigen gewerkt in de winkel die in jouw nick verwerkt is ;). Maar doe even realistisch, dit geloof je zelf toch niet?

Da's ongeveer hetzelfde als iemand met een miniset een luidsprekerkablel van 15e/meter aanraden...

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 31-08-2005 10:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

JvS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:40:
[...]

ha met jou kan ik praten. Ik heb ook anderhalfjaar in een hifi-speciaalzaak (in hilversum dan :P) gewerkt en je zag wel behoorlijk duidelijk verschil tussen aansluiten via composiet, s-video en RGB, maar verschillen tussen een goede no-name degelijke kabel en een monster, daar moet je toch echt naar zoeken en dat is IMO geen geld waard (eerst veel betalen en vervolgens 2 tv's naast elkaar moeten hebben om verschillen te gaan proberen te zien :P).
precies wat ik bedoelde te zeggen. Het verschil tussen scart kabels is moeilijk waar te nemen. Het verschil tussen composiet, RGB en s-video is wel degelijk waar te nemen waarbij RGB aansluiting (om het zo ff te noemen) het mooiste eruit springt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb vorige week bij de aanschaf van m'n nieuwe dvd speler (LG DV9900) meteen een nieuwe scartkabel gehaalt. Weet niet welk merk, maar het wordt verkocht bij Mediamarkt. Kostte 30 euro voor anderhalve meter ofzo. De kabel is dik en plat, even breed als de stekker, dus het lijkt erop dat ieder kanaal een eigen afscherming heeft.

Als ik nu een dvd afspeel met de oude kabel (standaard kabeltje) dan is het beeld prima, maar als ik dan dezelfde dvd afspeel met de nieuwe kabel, dan zie je een wereld van verschil. Kleuren helderder, geluid nog wat beter. Dit op een Sony 55 cm 4:3 CRT televisie (4 jaar oud).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:00

GaMeOvEr

Is een hork.

RAF1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:30:
[...]

Kom op man, doe eens realistisch. Op een 37 cm TV'tje die van zichzelf al matige beeldkwaliteit leverd zie je echt geen verschil tussen een goede of een pauperkabel hoor... :Z Sowieso heb je bij een 37cm het voordeel dat de beeldpuntjes dusdanig klein zijn, dat ik betwijfel of de gamma scart of de monster scart daar een extra scherpteverschil in aan kan brengen...
Nitroglycerine schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:49:
Ik heb vorige week bij de aanschaf van m'n nieuwe dvd speler (LG DV9900) meteen een nieuwe scartkabel gehaalt. Weet niet welk merk, maar het wordt verkocht bij Mediamarkt. Kostte 30 euro voor anderhalve meter ofzo. De kabel is dik en plat, even breed als de stekker, dus het lijkt erop dat ieder kanaal een eigen afscherming heeft.

Als ik nu een dvd afspeel met de oude kabel (standaard kabeltje) dan is het beeld prima, maar als ik dan dezelfde dvd afspeel met de nieuwe kabel, dan zie je een wereld van verschil. Kleuren helderder, geluid nog wat beter. Dit op een Sony 55 cm 4:3 CRT televisie (4 jaar oud).
Geluid beter? :D Ik neem aan dat je bedoeld door de speakers van de TV he? :P

Psycho-acoustics wins again. :P

Dat beeld wil ik best wel geloven (goede afgeschermde kabel, maar dat geluid komt er bij mij niet in hoor. :P)

[ Voor 70% gewijzigd door GaMeOvEr op 31-08-2005 10:54 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Owja, dit is echt een OVERDUIDELIJK voorbeeld dat mensen zich maar vanalles in hun hoofd halen als er betere kabels gebruikt worden :D. Het stereo geluid dat via de scart naar de TV gestuurd wordt (en dan misschien als het helemaal mee zit weer via een stereo uitgang naar de versterker gaat) zou beter worden van een betere scart.

Of nog erger: inderdaad het geluid dat door de TV speakers wordt weergegeven wordt beter. Er komt een moment dat de gekkigheid zover heen is, dat mensen zich alleen bnog maar op kabels gaan richten en dat dan met hun 5.1 alles-in-1 set van 300 euro aansluiten en werelden van verschil horen :P.

Wel heel erg grappig :).

(PS: theorie van psycho-acoustiek: Als je verwacht dat het beter moet klinken/uitzien, dan klinkt het ook beter. Als je dan blind gaat testen, vallen die verschillen 100% in het water, moet je op het forum maar wat over zoeken, zat over getikt :P).

[ Voor 46% gewijzigd door JvS op 31-08-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Kom maar luisteren zou ik zeggen.

Bovendien kun je misschien iets socialer zijn en niet meteen mensen gaan beledigen?

[ Voor 57% gewijzigd door Nitroglycerine op 31-08-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oeh dit klinkt als een uitdaging.

Durf jij dit aan:
Ik sluit willekeurig een van beide scartkabels aan. Jij weet niet welke en jij moet dan elke keer raden welke aangesloten is. Dit doen we dan 20 keer, waarvan jij er minimaal 18 goed moet hebben. Iets dat heel makkelijk te doen is, aangezien je zo goed verschil kan horen :P.

Als het je lukt, krijg je 100 euro van me, als het je niet lukt, krijg ik 100 euro van jou. wedden dat we het OF niet gaan doen OF dat ik 100 euro rijker ben? :P. Ik heb namelijk nog nooit ergens iets van een blinde test gelezen waarin kabels duidelijk verschil maakten (en dan heb ik het over tests van zelfs extreem dure kabels).
Bovendien kun je misschien iets socialer zijn en niet meteen mensen gaan beledigen?
Waarom ben je beledigd? Ik heb zelf die kabels nota bene verkocht in volle overtuiging dat ik ook verschil hoorde. Totdat ik het eens eerlijk en blind ging testen, toen hoorde ik (en vele met mij, zegmaar iedereen die ik tot nu toe ken waarmee dat getest is) geen verschil meer.

De echte audiofiel zegt nu dat ik slechte oren heb en dat de test niet goed was, maar er is nog nooit iemand geweest die mij met zo'n test overtuigd heeft. Nog nooit...

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 31-08-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nitroglycerine schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:49:
Maar dan praat je over het verschil tussen een simpele kabel en een goede kabel. Ik had het meer over het verschil tussen een op het gezicht goede kabel en een "topmerk" kabel.

Als ik de reacties hierzo lees dan lijkt vrijwel iedereen het er dus over eens te zijn dat TS waarschijniljk het beste voor zo'n kabel kan gaan?
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:00:
[...]

Maar dan praat je over het verschil tussen een simpele kabel en een goede kabel. Ik had het meer over het verschil tussen een op het gezicht goede kabel en een "topmerk" kabel.

Als ik de reacties hierzo lees dan lijkt iedereen het er dus over eens te zijn dat TS waarschijniljk het beste voor zo'n kabel kan gaan?
Die HQ kabels zijn prima, wil je meer beeld en geluidskwaliteit door een nóg betere kabel, dan betaal je minstens het vijfdubbele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

JvS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:00:
[...]

Waarom ben je beledigd? .
Owja, dit is echt een OVERDUIDELIJK voorbeeld dat mensen zich maar vanalles in hun hoofd halen als er betere kabels gebruikt worden :D.

en

Voor de rest.... kom maar naar Groningen en luister zelf. Dat was het aanbod - jij wil er meteen een slaatje uit slaan, nou, vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Nitroglycerine schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:57:

dat noemen ze een placebo >:)

Omdat het een duurdere kabel is ben jij ervan overtuigd dat het een beter beeld geeft. Dit is echter niet het geval, zeker niet op een 55cm CRT van Sony... Of je oude scartkabel is defect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nitroglycerine schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:06:
[...]

Owja, dit is echt een OVERDUIDELIJK voorbeeld dat mensen zich maar vanalles in hun hoofd halen als er betere kabels gebruikt worden :D.

en

Ok, maar het komt wel overeen met iets wat ik zelf een jaar of 3 geleden al schreef:
JvS schreef op woensdag 22 mei 2002 @ 02:23:
Ik ben ook van mening dat er geen verschil of in ieder geval geen echte verbetering te horen is bij blind testen (note: ik bi-wire :P).

Toch vind ik dat het wel nuttig is. Als je vindt dat het beter klinkt, dan heb je dus voor je gevoel beter geluid. Dan is het ook niet erg om daar geld aan uit te geven. Je houdt je jezelf voor de gek en dat willen de meeste niet weten.

Ik denk dat deze eindeloze discussie wel een keer ophoudt, als de mensen die beweren het TOCH te horen eens blind testen en dan eens een keer niet allemaal excusen gaan verzinnen als ze niets horen.

Net als de mensen die alle tot nu toe gedane testen met neutrale persoon erbij als 'niet goed' afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
JvS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:40:
[...]

[...]
Meneer is een kabel fetisjist? :P Ik heb overigen gewerkt in de winkel die in jouw nick verwerkt is ;). Maar doe even realistisch, dit geloof je zelf toch niet?

Da's ongeveer hetzelfde als iemand met een miniset een luidsprekerkablel van 15e/meter aanraden...
Er gaapt een gigantische verschil tussen een gamma/praxis/karwei scart (blikke troep) en een goede kabel of het nou no name is of niet dat doet er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nitroglycerine schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:57:

Joh, ik geloof best in kwaliteitsverschil van kabels, in het analoge domein.

Echter, de verschillen waar ik in geloof zijn het verschil tussen een dropveter en een kabel die netjes afgeschermd is, een goede dikte heeft en netjes aangesoldeerde connectoren. Op het moment dat ze me netsnoeren of twisted door speciaal bad gehaalde kabels vanaf 100 € aan beginnen te smeren, gaat het bij mij het marketingsegment in.

Kortom, ik geloof in het verschil tussen een pauperkabel en een gewoon goede kabel zonder marketingblabla.

Wat ik echter niet geloof is dat jouw geluidskwaliteit op de TV beter wordt, door een andere scartkabel.

De gemiddelde TV klinkt namelijk gewoon kut. Zit gewoon een slecht geluid in, als je het vergelijkt met een beetje audioset. (zeg, een kant en klaar setje van 500€ ofzo, laat staan losse componenten met "echte" speakers.)

Maakt ook niet uit, het is een TV, om TV mee te kijken, niet om je muziek mee te draaien.

Maar als jj dus beweerd, dat het geluid, van je standaard al brak klinkende tv, beter wordt door een duurdere scartkabel, ja, dan verwijs ik dat naar het land der fabelen ja. Als je signaal namelijk al beter zou worden, dan hoor je dat stomweg niet op een TV.

Net wat ik zeg, beter beeld wil ik nog wel geloven, beter geluid echt niet.

Het feit dat jij de weddenschap, waar jij 100 euro mee kunt verdienen niet aan durft te gaan, geeft jouw eigen overtuigingskracht aan. ;)

Mensen willen gewoon dat iets beter wordt als ze er in geïnvesteerd hebben, een hele normale reactie. Dat betekend echter niet dat dit in de praktijk ook zo is. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
GaMeOvEr schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:23:
[...]

Joh, ik geloof best in kwaliteitsverschil van kabels, in het analoge domein.

Echter, de verschillen waar ik in geloof zijn het verschil tussen een dropveter en een kabel die netjes afgeschermd is, een goede dikte heeft en netjes aangesoldeerde connectoren. Op het moment dat ze me netsnoeren of twisted door speciaal bad gehaalde kabels vanaf 100 € aan beginnen te smeren, gaat het bij mij het marketingsegment in.

Kortom, ik geloof in het verschil tussen een pauperkabel en een gewoon goede kabel zonder marketingblabla.

Wat ik echter niet geloof is dat jouw geluidskwaliteit op de TV beter wordt, door een andere scartkabel.

De gemiddelde TV klinkt namelijk gewoon kut. Zit gewoon een slecht geluid in, als je het vergelijkt met een beetje audioset. (zeg, een kant en klaar setje van 500€ ofzo, laat staan losse componenten met "echte" speakers.)

Maakt ook niet uit, het is een TV, om TV mee te kijken, niet om je muziek mee te draaien.

Maar als jj dus beweerd, dat het geluid, van je standaard al brak klinkende tv, beter wordt door een duurdere scartkabel, ja, dan verwijs ik dat naar het land der fabelen ja. Als je signaal namelijk al beter zou worden, dan hoor je dat stomweg niet op een TV.

Net wat ik zeg, beter beeld wil ik nog wel geloven, beter geluid echt niet.

Het feit dat jij de weddenschap, waar jij 100 euro mee kunt verdienen niet aan durft te gaan, geeft jouw eigen overtuigingskracht aan. ;)

Mensen willen gewoon dat iets beter wordt als ze er in geïnvesteerd hebben, een hele normale reactie. Dat betekend echter niet dat dit in de praktijk ook zo is. :)
Waarom wordt er hier in O-) naam over geluid via de scart kabel naar de tv gesproken :?
Bij een HT set is de TV voor beeld en de versterker/receiver voor het geluid.
Geluid door een scart is dus totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

RAF1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:31:
Wel als je moeder niet weet hoe de receiver aan moet, zoals mijn moeder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
MaCe1337 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:36:
[...]

Wel als je moeder niet weet hoe de receiver aan moet, zoals mijn moeder :+
Tja, vrouwen en techniek :+

'k heb het voor m'n vriendin opgescheven. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

RAF1 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:31:
[...]

Waarom wordt er hier in O-) naam over geluid via de scart kabel naar de tv gesproken :?
Bij een HT set is de TV voor beeld en de versterker/receiver voor het geluid.
Als je nu zou lezen wat er gepost werd, zou je kunnen lezen dat ik iemand quote die het erover heeft dat zijn geluid beter is geworden door het vervangen van een scart, dus daarom wordt hierover gesproken. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 20:56
GaMeOvEr schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:50:
Kom op man, doe eens realistisch. Op een 37 cm TV'tje die van zichzelf al matige beeldkwaliteit leverd zie je echt geen verschil tussen een goede of een pauperkabel hoor... :Z Sowieso heb je bij een 37cm het voordeel dat de beeldpuntjes dusdanig klein zijn, dat ik betwijfel of de gamma scart of de monster scart daar een extra scherpteverschil in aan kan brengen...
Ik ben het volledig met jou (en JvS eens) op het bovenstaande stukje na. Hoe het zit met de Provisions en Marquants weet ik niet, maar op mijn Philips met een diagonaal van nog een 40 cm (kleine kamer :'( ) zie je wel degelijk verschil tussen een goedkope en een gewoon goede kabel. Het mag dan composite zijn over een lengte van ongeveer 6 meter maar overlopende kleuren verdwijnen en randen worden scherp.

Maar verschillen tussen merk en niet merk of links en rechts gedraaide kabel zijn voor mij (ook) niet weggelegd. Ik wil iedereen aanraden zelf eens te gaan kijken c.q. luisteren en daaruit opmaken of je het geld ervoor over hebt. Fijn voor de verkopende partij als dat het geval is, maar mij hoef je het niet aan te praten...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
GaMeOvEr schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:47:
[...]

Als je nu zou lezen wat er gepost werd, zou je kunnen lezen dat ik iemand quote die het erover heeft dat zijn geluid beter is geworden door het vervangen van een scart, dus daarom wordt hierover gesproken. :P
Dat zeg ik, lekker belangrijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:51
Over (veel te) dure kabels gesproken. Was net bij de BCC voor een toslink kabeltje. Zag ik daar Monster Toslink kabels van 2m voor maarliefst 107 euro(!). Alsof de digitale bitjes zich lekkerder voelen in zo'n kabel en daardoor meer zin hebben om mooi geluid te produceren. Kom op zeg!
(ik heb hem uiteraard meegenomen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 11:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb een IXOS XHT611

Afbeeldingslocatie: http://www.ixos.co.uk/image/bigpic/XHT611.jpg

fijne kabel en ook mooi om te zien mocht je geen zin hebben om de kabels weg te werken ;)

kost ongeveer €40 maar dan heb je gewoon een goede kabel, en dat voel je! niet dat dat iets zegt, maar de kabel en de connectoren zijn gewoon vrij zwaar; zwaarder dan je verwacht iig

[ Voor 37% gewijzigd door beschuitfluiter op 31-08-2005 13:07 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar staat OFC eigenlijk voor bij scartkabels? Ik zie die term vaker terug en ook op die kabel hierboven. (iets met Fully Connected ofzo :? )

Wat kostte die kabel eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-08-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 11:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

oxigen free copper ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Not even close :X

Maar weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

DeeD2k2 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:31:
[...]
Ik ben het volledig met jou (en JvS eens) op het bovenstaande stukje na. Hoe het zit met de Provisions en Marquants weet ik niet, maar op mijn Philips met een diagonaal van nog een 40 cm (kleine kamer :'( ) zie je wel degelijk verschil tussen een goedkope en een gewoon goede kabel. Het mag dan composite zijn over een lengte van ongeveer 6 meter maar overlopende kleuren verdwijnen en randen worden scherp.

Maar verschillen tussen merk en niet merk of links en rechts gedraaide kabel zijn voor mij (ook) niet weggelegd. Ik wil iedereen aanraden zelf eens te gaan kijken c.q. luisteren en daaruit opmaken of je het geld ervoor over hebt. Fijn voor de verkopende partij als dat het geval is, maar mij hoef je het niet aan te praten...
Ik denk ook dat het bij een composite van veel groter belang is, zeker met een lengte van 6 meter. :) Op het moment dat je een "standaard' scart van 1.5 meter of een "dure" scart van 1.5 meter gaat, merk je dat echt niet op zo'n ding, bij scart heb je al veel meer signaalscheiding dan composite, wat uiteindelijk ook maar 2 adertjes zijn. :) Zeker met 6 meter ga je al snel interferentie oppikken, dus jou geloof ik wel degelijk dat het verschil maakt hoor. :)
Ja joh, ik reageer dan ook op iemand anders, niet op jou. Ik laat mijn geluid ook niet over de TV lopen, maar hij schijnbaar wel, daar reageer ik dan ook op. Dat dat jou nu niet boeit, bemoei je er dan ook niet mee.

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 31-08-2005 13:17 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:20:
Ik weet niet hoe goed je met een soldeerbout bent, maar je kan ook overwegen ze zelf te maken.

Ik heb zelf een composite kabel gemaakt van Hirschmann KOKA799 kabel en het resultaat was verbluffend. Helemaal voor die paar centen. Als jij twee scart stekkers aan de uiteinden van drie van die 75 Ohm's coax kabels maakt, denk ik dat je een hele mooie kabel in handen hebt. Let alleen even hoed op eventuele exra afscherming. En voor de data aders kan je natuurlijk eenvoudige electriciteitsdraadjes gebruiken.
Dat kon wel eens een gouden tip zijn. Ik heb afstanden >20 meter met SVGA signaal overbrugd met televisiecoax... Verliezen zijn lager en afscherming beter dan van welke andere bruikbare afgeschermde kabel dan ook. De gouden connectoren zijn niet zo nuttig, behalve in omgevingen waar je snel last hebt van oxidatie (maar dan helpt in het vet of desnoods contactspray zetten van je connector ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik las net het volgende toen ik zoch op OFC:
What Video & TV review of the Profigold PGV782 (The PGV785 is the 5m version)

This 1.5m Scart-to-Scart lead is useful if two or more of the Scart sockets on your kit are close together. This is because the cable is fitted to the top of the Scart plug, so doesn't occupy any space beyond that of the socket it fits into. The cable is flat, and so can be hidden under carpet. Everything is individually screened to avoid interference, while S-video and RGB are both catered for. Pictures are cleaner than those delivered via bundled Scarts. The plugs are moulded on, so the cable can' be repaired. Also available are 3m (PGV783) and 5m (PGV785) and 10m (PGV789) versions.

RATING 8/10
Kan ik hier uit afleiden dat je bij platte kabels eerder een beter resultaat zult hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, ik denk eerder door de afzonderlijke afscherming van de adertjes. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar wat betekent dubbel afgeschermd dan eigenijk bij ronde kabels? Dan zit er een dus een dubbele afscherming rondom het geheel en dus niet om elke ader apart en ook nog eens om het geheel?

Als het het eerste is dan kun je dus beter voor dit gaan?
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1347
of dit:
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:28:
Maar wat betekent dubbel afgeschermd dan eigenijk bij ronde kabels? Dan zit er een dus een dubbele afscherming rondom het geheel en dus niet om elke ader apart en ook nog eens om het geheel?

of dit:
Dubbele afscherming zou moeten zijn, ieder adertje afzonderlijk, en ook nog eens het "aderpakket" (dus alle adertjes bij elkaar) afgeschermd, voordat de buitenmantel komt. :)

De 1e link is dus dubbel, de 2e link enkelvoudig afgeschermd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 31-08-2005 13:30 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:28:

of dit:
Een goed scart kabel heeft minimaal dubbele afscherming.
De eerste afscherming moet aangebracht zijn om iedere kabel. Dit is om invloeden van de afzonderlijke kabel die ze op elkaar kunnen hebben af te vangen.
De tweede afscherming moet om het gehele pakket om zo invoeden van buitenaf af te schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En die betekenis is hetzelfde bij ronde kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:52:
En die betekenis is hetzelfde bij ronde kabels?
Yup. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 06:50
*ff tussendoor* :9 ... ik heb een HQ kabel aangeschaft. Morgen krijg ik mijn samsung LE26R41B binnen en dan ben ik eens benieuwd.

Wat zeurt iedereen over het geluid? :z Het geluid sluit ik in ieder geval via een goede optische kabel aan op de digitale receiver. Een goede scart gaat mij alleen om het beeld! :)

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:51
Xtreme-BH6 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:24:
Wat zeurt iedereen over het geluid? :z
lees het topic en je weet het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb ff wel de drie pages doorgelezen, maar niet heel grondig en is het dus ook misschien aangehaald.

Het chassisdeel scart is bij een videorecorder/dvd is 99/100x een zo goedkoop mogelijk onderdeel van de speler (als bijv. sony hier €0,10 op kunnen besparen doen ze dat zeker) (net zoals veel andere onderdelen)
Is dan niet de connector en solderingen in de speler de beperkende factor. Laten we uitgaan van een enigzinds fatsoenlijke kabel en niet een halve bezette flutkabel van €1,-

Heb je een dure denon (ofzo) dvd-speler dan zal ook deze connector wel in orde zijn en DAN is het zonde om geen goede kabel te nemen. Het grootste voordeel van vergulde stekkers is dat het niet (snel) oxideerd en je kan er veel meer geld voor vragen.

www.casarodriguillo.com

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:30
Ik heb gisteren twee QED AV41 RGB only scarts binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifix.co.uk/graphics/pics/medium/102102.jpg

Ik had eerst goedkope € 2,- kabeltjes vervangen door HQ scarts van +/- € 25,- Met deze kabels krijg je al duidelijk beter beeld maar toch blijven er kleine oneffenheden..

Nu heb ik de HQ-scart vervangen door de QED en deze zet gewoon de puntjes op de i. _/-\o_ Het verschil zit hem in de subtiele details. randjes, overvloeien van kleuren etc. Het is net of je een smerige bril met een doekje schoonveegt.

- Rustiger.
- Dieper van kleur.
- Meer details in donkere kleuren.

Ik stond eerst erg sceptisch tegenover de duurdere kabels ala QED maar voor mij is het verschil duidelijk aanwezig. Meer dan ik had verwacht.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

schrijver schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:23:
Het is net of je een smerige bril met een doekje schoonveegt.
Goh, toevallig de "Home Entertainment" gelezen ofzo?

http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av41.html

• Schrijver
Inderdaad. En zo heb ik het ook ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik heb een HQ Scartkabel nodig die ik open kan maken, omdat ik door een probleem met digitale kabel tv 5 draadjes moet doorknippen/loshalen.

kan ik de IXOS XHT-611 uitelkaar halen? (zo te zien wel, want ik zie geloof ik 2 schroeven zitten)

EDIT: en weet ook iemand waar ik deze kabel kan kopen?
en het moet wel een kabel zijn die ook het geluid doorgeeft (dus geen QED AV41)

[ Voor 47% gewijzigd door edgarf28 op 11-09-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Vind dit wel een interessante thread. Ik ben in het bezit van een JVC LCD tv en had daarvoor ook altijd neiging om te zeggen dat scartkabels geen invloed hebben op beeld. Nou daar ben ik nu mooi van terug gekomen.

Heb op mijn Marantz DV4300 een Vivanco Scartkabel van 20,- euro gehad. Vond dat allemaal heel netjes eruit zien. Tot ik een scartkabel kocht van Ixos die officieel 89 euro kost. En het verschil is erg goed te zien op een LCD tv.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifihuis.nl/mod/dvs/jpg/super/31_1.jpg?0.54276200%201126448351

Heb nu dan ook deze kabel geplaatst op mijn Pioneer DVD Recorder. Ik ben geen extreme kabel fetisjist maar wat betreft kabels wil ik wel goede kabels hebben, die redelijk betaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
beschuitfluiter of WickedGame, weet 1 van jullie of de IXOS 611 scart kabel uitelkaar kan, zodat ik draad 1,3,4,17 en 19 los kan halen/doorknippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edgarf28 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:22:
beschuitfluiter of WickedGame, weet 1 van jullie of de IXOS 611 scart kabel uitelkaar kan, zodat ik draad 1,3,4,17 en 19 los kan halen/doorknippen?
Ik denk niet dat dit mogelijk is. Zie zo niet direct op de scart pluggen mogelijkheid om dat los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Anoniem: 73878 schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:02:
[...]

Ik denk niet dat dit mogelijk is. Zie zo niet direct op de scart pluggen mogelijkheid om dat los te halen.
maar ik zie toch twee schroeven op de scartaansluitingen zitten?? kan je hem dan niet open schroeven, en dan de draaitjes lostrekken/doorknippen?

EDIT: misschien ben ik een beetje onduidelijk geweest... maar dit is wat ik wil:
ik heb nu digitale tv via de kabel met een samsung decoder op een philips 100 hz breedbeeld tv, maar deze combinatie levert een ruis geluid op, nou heb ik op forums opgezocht of dit een bekend probleem is, en dat is het, nou stond er op dat forum dat je draad 1,3,4,17 en 19 door moest knippen om het werkend te krijgen.

nou heb ik dit bij een goedkope scartkabel gedaan, en dat werkt!
maar nou wil ik nog een HQ scart kabel hebben waarbij ik dit ook kan doen... dus hij moet open kunnen.

en aangezien ik schroefjes op de scart aansluiting zie zitten op het plaatje hierzo, dacht ik dat het wel moest kunnen.
maar ik wil het wel eerst zeker weten voordat ik hem bestel!, ik bedoel hij is niet zo goedkoop!

[ Voor 55% gewijzigd door edgarf28 op 11-09-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb zelf deze: Afbeeldingslocatie: http://www.hificonfidential.co.uk/images/gscart.bmp,
http://www.audioquest.com/.
Voor mij een prima prijs/kwaliteit verhouding. Ik had al een scart, maar dan een goedkope, wel van het platte naast elkaar liggende verbinding type.
Verschil was er wel, maar dat is logisch gezien de goedkope kabel ook nog eens dubbel zo lang was en ook geen denderende conectoren had.
Uiteraard niet geen su[er groot verschil als tussen m'n s-video en scart kabel, maar toch nét even strakkere kleurvlakken/scheidingen. Kwa detail minimaal verschil, nagenoeg 't zelfde als oude scart.
Dit op een 32" Sony TV.

Ook pas nog de Pure-AV serie van Belkin ontdekt, en een 4.5M HDMI-HDMI kabel voor DVD<-> Beamer aangeschaft, maar de keuze daarvan was ook deels vanwege de grijz kleurige kabel, wat iets prettiger op m'n lichte muur overkomt dan een zwart of donkergekleurde kabel :). Maarja, ik zit nog even te wachten op m'n nw DVD speler met HDMI, en het is digitaal, dus het gaat hiermee of goed of geheel fout lijkt me :).

Voorlopig wordt de beamer nog even via een 5M component kabeltje van HQ aangestuurd, bij elektronica-online vandaan, en bevalt ook gewoon prima voor de prijs :) maarja, met huidige oude speler zal het ook vast niet erg opvallen, en dikke zwarte kabel over lichte muur is ook wat minder :).

Verder vind ik altijd dat het oog ook nog wat mag hebben als de set uit staat, en met mooie degelijke kabels op lengte komt een set gewoon wat netter over vind ik.

[ Voor 72% gewijzigd door _XipHiaS_ op 11-09-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edgarf28 schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:12:
[...]

maar ik zie toch twee schroeven op de scartaansluitingen zitten?? kan je hem dan niet open schroeven, en dan de draaitjes lostrekken/doorknippen?

en aangezien ik schroefjes op de scart aansluiting zie zitten op het plaatje hierzo, dacht ik dat het wel moest kunnen.
maar ik wil het wel eerst zeker weten voordat ik hem bestel!, ik bedoel hij is niet zo goedkoop!
De kabel heeft idd 2 schroeven. Had dat zelf niet eens gezien. Dus mijn excuus. In dat geval zou de kapjes eraf kunnen. Dan is alleen nog de vraag of je de draadjes los kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 10-06 12:15

Daklem

Audio Nerd

Ik heb de QED AV41 (RGB Only)

Ik was versteld wat deze kabel in zich had! beelden gingen er met detail en kleur op vooruit! hiervoor had ik een Monstercable en toch overtrof deze kabel de monstercable! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik denk (net als anderen die dit topic volgen) dat het handig is, om naast het merk/type van de scart kabel ook het merk/type van je televisie/bron te posten.

Ik ben van mening dat een betere (duurdere) kabel alleen werkt als je ook een behoorlijke televisie en een behoorlijke bron (DVD-speler, digitale ontvanger) hebt en dat je beter daar je geld in kunt investeren.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Prijzen van de kabels zijn ook altijd wel handig mijns inziens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-09-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.rgbdirect.co.uk/Profigold/big/101938.jpg

Profigold PGV-7000 van 45 euro. Voor een soortgelijke kabel bij Monster/Oehlbach/QED betaal je al gauw tegen de 100 euro en dat ging me net ff te ver :)

Hij wordt overal goed beoordeeld en de afwerking is schitterend. Zware metalen pluggen en een nylon bescherming om de kabel heen. Hij is wel wat stug, maar als ie eenmaal zit dan maakt dat natuurlijk niks uit.

Overigens is ie aangesloten op een Philips 32" LCD TV met een NAD T533 DVD-speler.

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 12-09-2005 15:11 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Koop in ieder geval geen monster...overpriced imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Anoniem: 110233 schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:51:
Koop in ieder geval geen monster...overpriced imho.
oh man B) ... ga je in iedere topic lopen b..sh..n dat ie 'overpriced' is :?
Ik zal ook ff lemmingen: Koop juist Monster Cable (al is het om kippekop te treiteren :Y) )
In de USA is ie goedkoper... het komt domweg door:
1. De importeur wil graag veel geld vangen (zie ook de prijzen van dezelfde importeur bij andere merken)
2. Hoge importheffingen van de EU.
Monster Cable heeft imho erg goede kabels (interlinks) die zeer naar mijn smaak klinken. Dat het niet op alle setjes matchen, who cares (I don't ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
Ter info:

2 x Scart: QED AV41 RBG only
TV: Philips breedbeeld 28PW9509
TVHome decoder: Nokia 119c

Ik lees wel meer dat Monster overpriced is. Ik heb geen ervaring met Monster maar heb op basis van gebruikerservaringen op andere fora gekozen voor QED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 107284 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:41:
oh man B) ... ga je in iedere topic lopen b..sh..n dat ie 'overpriced' is :?
Ik zal ook ff lemmingen: Koop juist Monster Cable (al is het om kippekop te treiteren :Y) )
In de USA is ie goedkoper... het komt domweg door:
1. De importeur wil graag veel geld vangen (zie ook de prijzen van dezelfde importeur bij andere merken)
2. Hoge importheffingen van de EU.
Monster Cable heeft imho erg goede kabels (interlinks) die zeer naar mijn smaak klinken. Dat het niet op alle setjes matchen, who cares (I don't ;) )
Ja, hoeveel procent van de Nederlanders bestelt z'n zut in Amerika? En met verzending en BTW betwijfel ik of je wel zo goedkoop uit bent. Welbeschouwd heeft kippekop gewoon gelijk: de BCC's hangen op alle mogelijke hoeken vol met zwaar overpriced Monster spul. Het interesseert me weinig wiens schuld de prijzen zijn; ze zijn gewoon te hoog voor wat Monster biedt.

Ik geloof meer in merken als QED en Oehlbach, maar de kabelmythe is toch al een dubieus onderwerp. In principe staat het prijsverschil nooit echt in verhouding tot de kwaliteitsverbetering. Ik heb interlinks van QED en Oehlbach, maar 50 euro voor een SCART was voor mij de limit. En voor dat geld biedt Profigold in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit. Bij Monster heb je voor dat geld een cheapo kabel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 10-06 12:15

Daklem

Audio Nerd

Exirion schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:48:
[...]

Ja, hoeveel procent van de Nederlanders bestelt z'n zut in Amerika? En met verzending en BTW betwijfel ik of je wel zo goedkoop uit bent. Welbeschouwd heeft kippekop gewoon gelijk: de BCC's hangen op alle mogelijke hoeken vol met zwaar overpriced Monster spul. Het interesseert me weinig wiens schuld de prijzen zijn; ze zijn gewoon te hoog voor wat Monster biedt.

Ik geloof meer in merken als QED en Oehlbach, maar de kabelmythe is toch al een dubieus onderwerp. In principe staat het prijsverschil nooit echt in verhouding tot de kwaliteitsverbetering. Ik heb interlinks van QED en Oehlbach, maar 50 euro voor een SCART was voor mij de limit. En voor dat geld biedt Profigold in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit. Bij Monster heb je voor dat geld een cheapo kabel.
Ach, zolang jij maar tevreden bent met je Profigold kabeltje... :+ Ik vind het zonde, om te zien dat jij een dure tv hebt van 2000 euro, en een erg dure dvd speler hebt, dat je dan gaat bezuinigen op een scartkabel. En uberhaubt; waarom heb je voor een scartkabel gekozen en niet voor een component kabel, dat zal veel beter tot zijn recht komen op een lcd tv imo.

Ik heb de QED AV4115 ertussen hangen, en hij bevalt me zeer uitstekend. Ik heb er 50 euro voor betaald, en speelt gewoonweg alle scartkabels uit deze prijsklasse en hoger weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Daklem schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:18:
Ach, zolang jij maar tevreden bent met je Profigold kabeltje... :+
Dat ben ik zeker.
Ik vind het zonde, om te zien dat jij een dure tv hebt van 2000 euro, en een erg dure dvd speler hebt, dat je dan gaat bezuinigen op een scartkabel.
Heeft meer met gezond verstand te maken IMHO.
En uberhaubt; waarom heb je voor een scartkabel gekozen en niet voor een component kabel, dat zal veel beter tot zijn recht komen op een lcd tv imo.
Been there, done that, en het klopt niet. M'n TV doet het met natural motion icm z'n eigen deinterlacing beter dan de DVD-speler. Bewegingen zijn met progressive scan op de DVD-speler minder vloeiend. En aangezien de TV alleen maar progressive scan (dus geen interlaced) via component ondersteunt is SCART RGB veruit het beste.

En verder is het een mythe dat component beter is dan SCART RGB. De reden zou zijn dat DVD filmmateriaal als YPbPr opgeslagen is en dan niet met verlies omgezet hoeft te worden. Het punt is alleen dat een TV met RGB werkt, dus het moet toch altijd omgezet worden :) De reden waarom component meestal beter is, is dat 3 goedkope tulpkabels betere afscherming hebben dan een goedkope SCART kabel.
Ik heb de QED AV4115 ertussen hangen, en hij bevalt me zeer uitstekend. Ik heb er 50 euro voor betaald, en speelt gewoonweg alle scartkabels uit deze prijsklasse en hoger weg!
Volgens de reclamefolders... Ik weet absoluut zeker dat jij het verschil tussen jouw kabel en mijn kabel niet kan zien ;) Zodra de geleiders van OFC zijn gemaakt en de kabels dubbel afgeschermd zijn, ga je mij echt niet meer wijsmaken dat er nog verschillen zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Exirion schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:47:
Zodra de geleiders van OFC zijn gemaakt en de kabels dubbel afgeschermd zijn, ga je mij echt niet meer wijsmaken dat er nog verschillen zichtbaar zijn.
Waarom dan geen HQ kabel voor jou? Die voldoen ook aan je eisen, maar kosten een fractie van wat Profigold kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
schrijver schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:50:
[...]

Inderdaad. En zo heb ik het ook ervaren!
Haha. Op die manier wordt die onzin dus verspreid!

Zo pakken verkopers het ook aan. Als een willekeurige verkoper bijvoorbeeld tegen jou zegt dat kabel X het geluidsbeeld positief beinvloed in het laag, ga jij dit ook horen. Je komt thuis met je dure kabel, je sluit 'em aan en je hebt een beter laag. Dit is voor jou de enige verbetering. Je gaat een paar reviews lezen op zo'n smerig forum als hififorum.nl en je leest daar dat ook het hoog beter wordt met je kabel! Je gaat luisteren, en verrek, het hoog klinkt inderdaad beter.

Ikzelf heb gewoon een simpel Akai 5.1 setje en set een audiophile zekering in de groepenkast, geluidje joh :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:25:
Waarom dan geen HQ kabel voor jou? Die voldoen ook aan je eisen, maar kosten een fractie van wat Profigold kost.
Om een aantal redenen:

- Ze hebben ondanks de afgeschermde kabels nogsteeds kunststof pluggen die alles vrolijk doorlaten
- De Profigold heeft als een van de weinigen ferriet bij de pluggen om de kabel zitten
- Het oog wil ook wat ;)

Aan afscherming hecht ik erg veel waarde aangezien ik in een omgeving zit met veel hoogfrequent instraling. Op praktisch alles wat geluid geeft bij mij thuis heb ik regelmatig last van het geweldige Royaal FM (zie ook een topic wat ik daar een keer over geopend heb) dat zachtjes op de achtergrond meespeelt.

Ik had met m'n vorige SCART kabel (was een simpel ding) soms wat golvende streepjes die hier en daar de kop op staken in het beeld. Met die nieuwe kabel ben ik van dat probleem helemaal af.

Bovendien is die 'fractie' betrekkelijk he. Een HQ SCART met dubbele shielding kost ook altijd nog 20 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 18-09-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Deze HQ kabel kost €11,- en €11,- tov € 50,- vind ik wel een fractie ;)

Maar die heeft dus kunststof pluggen? Op plaatje kun je het namelijk niet echt goed beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nog even een ''belangrijke'' toevoeging. Ik heb zojuist een stukje tekst gelezen, dat geschreven is door een audiofiel. Het spreekt uiteraard voorzich dat geen van ons allen mogen twijfelen aan zijn kennis, hij is immers audiofiel en dat ben je niet zomaar!
Kabels moeten inderdaad inspelen, en flink ook. Ook het inspeelpatroon verschilt van merk tot merk. Nordost is vrij lineair, het wordt langzaam beter terwijl MIT een enorme dip kent na zo'n 100 uur om daarna naar z'n top te klimmen.

Het is nog niet bewezen met metingen, maar meten we wel het juiste?

Maar dat kabels moeten inspelen is een feit!
Als je de ultieme scartkabel dus gevonden hebt, moet je niet vergeten om de kabel in te spelen.

8)7

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:41:
Nog even een ''belangrijke'' toevoeging. Ik heb zojuist een stukje tekst gelezen, dat geschreven is door een audiofiel. Het spreekt uiteraard voorzich dat geen van ons allen mogen twijfelen aan zijn kennis, hij is immers audiofiel en dat ben je niet zomaar!

[...]

Als je de ultieme scartkabel dus gevonden hebt, moet je niet vergeten om de kabel in te spelen.

8)7
Mjah, als ik hier in moet geloven dan moet ik ook geloven dat kamelen kunnen vliegen en dat Robijntje een geniaal natuurkundige is die op de lijst voor een nobelprijs staat 8)7

Bovendien ga ik met video minder ver dan met audio. Goeie audioapparatuur geeft signalen zo min mogelijk beinvloed weer, maar bij beeldapparatuur ligt dat toch anders: iemand die 200 euro voor een SCART kabel neerlegt wil niet weten hoeveel digitale bewerking er in zo'n platte TV plaatsvindt ;) Elk van die bewerkingen heeft meer invloed op het beeld dan elk "eventueel merkbaar verschil" tussen 2 fatsoenlijke kabels.

Straks gaan ze nog verzinnen dat accu X (10 keer zo duur als de originele accu) je digicam veel mooiere, warmere en zuiverdere foto's laat maken. Je ziet dingen die je nooit eerder zag!!!11 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 18-09-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Laatst online: 13-06 10:54

Offtrack

Ondertitel

Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:39:
Deze HQ kabel kost €11,- en €11,- tov € 50,- vind ik wel een fractie ;)

Maar die heeft dus kunststof pluggen? Op plaatje kun je het namelijk niet echt goed beoordelen.
Ik heb toevallig net de bovenstaande kabel besteld, dus ik zal eens kijken of het wat is. Ik leefde trouwens ook in de veronderstelling dat het metalen pluggen waren...
Maar ik heb dus last van nogal wat schuine strepen in m'n beeld, nu ik gebruik maak van 2 euro scarttouwtjes. Ik hoop dat ik die met het gebruik van deze kabels niet meer terug zie.

[ Voor 15% gewijzigd door Offtrack op 18-09-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Offtrack schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:30:
Ik heb toevallig net de bovenstaande kabel besteld, dus ik zal eens kijken of het wat is. Ik leefde trouwens ook in de veronderstelling dat het metalen pluggen waren...
Maar ik heb dus last van nogal wat schuine strepen in m'n beeld, nu ik gebruik maak van 2 euro scarttouwtjes. Ik hoop dat ik die met het gebruik van deze kabels niet meer terug zie.
Goeie kans dat je van dat probleem af bent. Ik dacht dat deze kabel bedoeld werd:

Afbeeldingslocatie: http://www.h-e.nl/gfx-producten/HQ/HQS-1003-1.5.jpg

20 euro bij Hermes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En €7,50 bij electronica online. Kun je nagaan wat voor absurde marges er toch op kabels zitten.
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:00:
En €7,50 bij electronica online. Kun je nagaan wat voor absurde marges er toch op kabels zitten.
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=1337
Die winstmarge is inderdaad erg groot. Maar houdt er ook rekening mee dat electronica online er misschien 1000 meer afgenomen heeft dan Hermes, waardoor ze meer korting krijgen en de kabel dus voor minder kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17926

Offtrack schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:30:
[...]

Ik heb deze kabel en het zijn absoluut zware metalen "pluggen". Deze kabel is absoluut het beste qua prijs/kwaliteits verhouding.
Barry|IA schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:47:
[...]
Die winstmarge is inderdaad erg groot. Maar houdt er ook rekening mee dat electronica online er misschien 1000 meer afgenomen heeft dan Hermes, waardoor ze meer korting krijgen en de kabel dus voor minder kunnen verkopen.
Dat lijkt me een beetje onzin, ik denk eerder dat het ligt aan het feit dat elektronica-online geen winkel en geen personeel heeft (op de 1 of 2 mensen die inkoop en bestellingen doen na dan ;)).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 17926 op 19-09-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dat telt inderdaad ook zwaar mee, ik dacht dat die andere zaak ook online was.

Maar geloof me, hoe meer je afneemt, hoe lager de prijs. Dat is algemeen gewoon bekend. En dat kan zomaar de helft schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Laatst online: 13-06 10:54

Offtrack

Ondertitel

Barry|IA schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:19:
Dat telt inderdaad ook zwaar mee, ik dacht dat die andere zaak ook online was.

Maar geloof me, hoe meer je afneemt, hoe lager de prijs. Dat is algemeen gewoon bekend. En dat kan zomaar de helft schelen.
Natuurlijk is dat waar, maar die meneer Caris van de electronicaonline hobbiet volgens mij vanuit z'n huis of garage ofzo. Ik geloof niet dat hij zo extreem veel meer tegelijk inkoopt dan welke andere kabelboer dan ook.

Maar ik heb er dus twee besteld, omdat tussen mijn DVD speler en mijn TV ook nog een Marmitek scartswitch hangt... Hopelijk is dat niet de zwakste schakel, wat je niet zou verwachten van een apparaat van 70 euro maar toch... het is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoUNaS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik wil even dit vraagstuk aan jullie voorleggen:

Ik heb mijn pc nu op mijn Technics SU-X955 aangesloten met een flinterdun flutkabeltje(jack naar 2x tulp)

Nu wil ik dit kabeltje gaan vervangen, maar wat kan ik het beste doen?

1 - Gebruik blijven maken van mijn onboard geluidskaartje en het kabeltje vervangen door deze (of iets wat hier op lijkt) http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9673
2 - Een pci geluidskaartje kopen en bovenstaande kabeltje kopen
3 - Een pci geluidskaartje kopen met een optical out, zodat ik met een toslink-kabeltje deze aan mijn versterker kan knopen

Ik denk dat optie 3 het beste geluid zal geven omdat het digitaal wordt doorgegeven(en dus geen kwaliteitsverlies?)

Ik ben benieuwd naar jullie mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

inderdaad de da converters in in versterker zijn over het algemeen een stuk beter dan een geluidskaart.

minder storringen van geluiskaartjes die kraken onder processor belastingen en shit

maar dude een topic van 3 jaar oud kicken 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 27-02-2008 21:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoUNaS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
fish schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:05:
inderdaad de da converters in in versterker zijn over het algemeen een stuk beter dan een geluidskaart.

minder storringen van geluiskaartjes die kraken onder processor belastingen en shit

maar dude een topic van 3 jaar oud kicken 8)7
Maakt het dan nog uit of het een el-cheapo trust kaartje is of een dure creative ofzo?

PS. Ik had het topic via google gevonden, niet echt gekeken naar de datum : O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij was er ook nog iets met samplerates an resampling ... maar dat heb ik niet helemaal gevolgd

(ik zou dit topic even laten voor wat het is, en een nieuw topic starten, het past zowieso niet zo bij de topicstart) maar ik heb het idee dat je antwoord al op got staat

bijv
Verschil in kwaliteit geluidskaart bij Optical out
Welke geluidskaart best voor stereo?

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 27-02-2008 22:14 ]

Iperf

• voodooless
  • Laatst online: 08:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb geen idee wat een kabeltje voor een geluidskaart te maken heeft met scart, en ook niet wat dat in een topic uit 2005 te doen heeft...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.