[laptop] MSI megabook m635

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Hallo allemaal,

Ik ben student en ga binnenkort een Laptop nodig hebben.
Ik werk voor mijn studies nogal veel met grafische programmas.
Binnenkort doe ik ook mijn eindwerk enzo, en het zou wel handig zijn om een laptop hiervoor te hebben.
Mijn vereistes zijn dus alleszinds een deftige grafische kaart, in de aard van ati radeon X700/X800. Ook wil ik niet achterlopen op de technologie, dus zoek ik het laatste nieuwtje op.
Mijn oog is gevallen op de MSI megabook m635. Deze bevat als 1 van de weinige die ik gevonden heb een AMD Turion Processor en een ATI Radeon X700 (meezijn met de laatste technologie he, zoals 64-bit). Ik geloof dat dit wel voldoende zal zijn om een deftig grafisch programma te kunnen draaien, en af en toe een deftig spel (ala doom en battlefield) te spelen.
Helaas is er over deze laptop nog niet veel informatie te vinden, hij staat zelfs (nog) niet in de pricewatch. Maar aangezien ik in belgie woon, is dit niet zo belangrijk, aangezien ik al 2 winkels gevonden heb in mijn buurt die deze laptop aanbieden aan een redelijke prijs: +/- 1300€.
Deze winkels leveren deze laptop met een muis en een draagtas alsook 2 jaar pick up and return.

Mijn vraag is of iemand hier wat informatie/ervaringen kan geven, ivm met het merk MSI of de laptop zelf, of de aparte onderdelen (bv de processor en grafische kaart).

Mijn tweede keus was een ASUS A6Va-Q016H, die bevat een Dothan 740, 80GB, 512MB, radeon x700 voor ongeveer dezelfde prijs. Maar tegenwoordig ben ik niet meer voor Intel wil ik alleen maar een AMD, aangezien de Turion zuiniger is tov de Dothan (25W tov 27W).

De Specificaties:
Processor & CacheAMD Mobile Processor Turion 64 MT-30 (1.6Ghz)
ChipsetATi RX480 + ATi SB400 Chipset
System Memory512MB RAM uitbreidbaar tot 2GB