[laptop] MSI megabook m635

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Hallo allemaal,

Ik ben student en ga binnenkort een Laptop nodig hebben.
Ik werk voor mijn studies nogal veel met grafische programmas.
Binnenkort doe ik ook mijn eindwerk enzo, en het zou wel handig zijn om een laptop hiervoor te hebben.
Mijn vereistes zijn dus alleszinds een deftige grafische kaart, in de aard van ati radeon X700/X800. Ook wil ik niet achterlopen op de technologie, dus zoek ik het laatste nieuwtje op.
Mijn oog is gevallen op de MSI megabook m635. Deze bevat als 1 van de weinige die ik gevonden heb een AMD Turion Processor en een ATI Radeon X700 (meezijn met de laatste technologie he, zoals 64-bit). Ik geloof dat dit wel voldoende zal zijn om een deftig grafisch programma te kunnen draaien, en af en toe een deftig spel (ala doom en battlefield) te spelen.
Helaas is er over deze laptop nog niet veel informatie te vinden, hij staat zelfs (nog) niet in de pricewatch. Maar aangezien ik in belgie woon, is dit niet zo belangrijk, aangezien ik al 2 winkels gevonden heb in mijn buurt die deze laptop aanbieden aan een redelijke prijs: +/- 1300€.
Deze winkels leveren deze laptop met een muis en een draagtas alsook 2 jaar pick up and return.

Mijn vraag is of iemand hier wat informatie/ervaringen kan geven, ivm met het merk MSI of de laptop zelf, of de aparte onderdelen (bv de processor en grafische kaart).

Mijn tweede keus was een ASUS A6Va-Q016H, die bevat een Dothan 740, 80GB, 512MB, radeon x700 voor ongeveer dezelfde prijs. Maar tegenwoordig ben ik niet meer voor Intel wil ik alleen maar een AMD, aangezien de Turion zuiniger is tov de Dothan (25W tov 27W).

De Specificaties:
Processor & CacheAMD Mobile Processor Turion 64 MT-30 (1.6Ghz)
ChipsetATi RX480 + ATi SB400 Chipset
System Memory512MB RAM uitbreidbaar tot 2GB
LCD Display15,4" WXGA (1280 x 800) Glare type
Graphics & Video ModuleATi Mobile X700 with 128MB
AudioAC'97 and SoundBlaster compatible
HDD60GB 4200rpm
Optical DriveDVD+-RW Dual Layer
Communication Port10/100 Mbps Ethernet LAN and Modem Module
802.11B/g wireless

Bluetooth Supported
PC Cards SlotsPCMCIA 2.1 Compliant TypeII x1
Card Reader4-in-1 Card Reader, SD/MS/MMC/MS Pro
I/O PortMonitor(VGA) Port X 1 (15-pin mini D-Sub)
USB2.0 Port X 4
Mic-in Port X 1
IEEEE 1394 X 1
Headphone Out X 1
RJ-11 Port X 1
RJ-45 Port X 1
TV-out Port X 1
AC Adaptor19V DC, 90W / Input: 100~ 240V AC, 50/60Hz universal
Battery Pack & LifeLi-Ion 8 cells, 4400mAh, 65W
Dimension & Weight355(L) X 255(D) X 30(H)mm
2.8KG
Hot Keys5 buttons, e-mail, Internet, Wireless, Bluetooth, Program

Enkele foto's van de M635:

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/nb_img/M635_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/nb/1029/M635_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/nb/1029/M635_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/nb/1029/M635_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/other/nb/1029/M635_05.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 16:49

mr_petit

opperprutser

Ik zit er zelf ook over na te denken deze laptop te kopen.
Het nadeel is imo dat er een 4200rpm schijf in zit (als dit klopt; in nederland wordt ie met 60gb of 80 gb schijf verkocht.)
Het grote voordeel is imo dat ie voor een 15,4" laptop erg compact is en er strak uitziet.

Ik denk dat je qua hardware met een Acer Aspire 1692WLMI de meeste "bang for your buck" krijgt. (pm740, x700, 100gb 5400rpm, 1gb ram, 15,4" voor ca. 1250,-)
Deze ziet er echter minder gelikt uit en is een stuk groter: 364x279x 33.9/38.9 mm t.o.v. 355x255x30mm voor de msi.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02
Ik heb deze laptop in de bestelling staan bij sallandautomatisering, hij kost daar 1212 euro ( alternate is 1299) ik ga de hdd vervangen door een WD skorpio 5400rpm schijf.

Overigens als je geen bezwaar heb tegen een duits toetsenbord heeft alternate.de een m635 met een mt 34 voor 1269 euro

De kans dat er in nederland 1 komt met een mt 34 setup is op korte termijn niet te verwachten

Voor mensen die afvragen hoe het zit met de garantie van de laptop na onderdelen te hebben vervangen zegd msi het volgende:
U mag er zonder meer van uit gaan dat wanneer een defect optreed welke niet door
uw handelen is veroorzaakt dat deze gewoon door MSI onder garantie wordt
verholpen. Wij begrijpen dat mensen hun computers, tegenwoordig ook steeds vaker
notebooks, graag willen uitbreiden/upgraden en willen dit zeker niet belemmeren.

Overigens is het bij een M635 notebook zeer eenvoudig om dergelijke componenten
te wisselen zonder dus het gehele notebook uit elkaar te hoeven halen. Harddisk,
CPU, memory en Wireless lan card zijn allemaal items welke simpel door middel
van het verwijderen van 2 dekplaten, ofwel 5 schroeven (onderkant notebook)
toegankelijk zijn.
En dit zegd msi over hun garantie die er bij de laptop word geleverd: ( het is overigens niet mogelijk deze te verlengen van 24 maanden tot 36maanden)
Bij reparatie moet rekening worden gehouden met een tijdsduur van ongeveer 5~7
werkdagen afhankelijk van het probleem.
Het notebook wordt kostenloos aan huis op gehaald en ook weer kostenloos
geretourneerd.

[ Voor 8% gewijzigd door eltinio op 31-08-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
penetreerbeer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:07:
Maar tegenwoordig ben ik niet meer voor Intel wil ik alleen maar een AMD, aangezien de Turion zuiniger is tov de Dothan (25W tov 27W).
Dat je meer voor AMD bent, kan ik in komen, ieder zijn eigen keuze ;)
Maar de reden waarom, daar heb ik zo m'n twijfels bij.

Volgens dit artikel
verbruikt de Turion MT-30 (1,6 GHz) zo'n 20% meer stroom (ondanks de 25W tov 27W) dan een hoger geklokte Pentium M.

Dit blijkt ook uit de batterijlooptijd: de Turion haalt zelden meer dan 3 tot 3,5 uur, een Pentium M haalt ongeveer 4 uur. (het gaat hier uiteraard om gemiddelden, er is misschien een Turion die 4 uur haalt, Pentium M daarentegen haalt soms 6 uur)

Misschien iets om even bij stil te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Een ander ding om bij stil te staan dat de turion 64 bit is.

Ik wil wel een review zien waarin gebruik gemaakt word van de 64bit mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat artikel had ik ook al gelezen, maar ik begrijp de relevantie van die powertests absoluut niet.
Ze meten een kompleet systeem, inclusief zware hardware; en de verschillen zijn groter dan de processor zelf al gebruikt. Dat verschil kan dus niet alleen aan de processor liggen (let wel; hun test is op basis van een 855 chipset (400mhz bus?))

MSI heeft overigens dezelfde laptop ook op basis van een P-M (915 chipset), genaamd de M645, maar die is wel uitgerust met een gf6600 go. Afaik presteert een x700 globaal beter.

Weet iemand of de versie die alternate gaat leveren ook met bluetooth is uitgerust? (die van salland heeft het volgens hun site niet, maar die zou volgens hun site ook geen wifi hebben 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LievenD schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:12:
[...]

Dat je meer voor AMD bent, kan ik in komen, ieder zijn eigen keuze ;)
Maar de reden waarom, daar heb ik zo m'n twijfels bij.

Volgens dit artikel
verbruikt de Turion MT-30 (1,6 GHz) zo'n 20% meer stroom (ondanks de 25W tov 27W) dan een hoger geklokte Pentium M.

Dit blijkt ook uit de batterijlooptijd: de Turion haalt zelden meer dan 3 tot 3,5 uur, een Pentium M haalt ongeveer 4 uur. (het gaat hier uiteraard om gemiddelden, er is misschien een Turion die 4 uur haalt, Pentium M daarentegen haalt soms 6 uur)

Misschien iets om even bij stil te staan...
In de review van je link:
Since we tested this chip out in a desktop DFI nForce3 250GB motherboard
Lekkere test.

Lees nou de test op een laptop chipset: http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1/
Aan deze review hecht ik heel wat meer waarde. En notabene met een Turion ML (8>

but we must keep a rather large detail in mind: Intel and AMD do not calculate thermal design power the same way. Intel measures TDP as the maximum power dissipated at 75% of the maximum power for a given frequency. AMD measures TDP as the maximum power dissipated when the CPU is drawing the maximum current under worst-case conditions. Thus while Intel’s numbers may be lower, and they have a lot of power optimizations, the Pentium M is not as economical as its 27W TDP suggests. Suddenly the Turion ML’s 35W TDP isn’t looking so bad, and the Turion MT’s 25W TDP is looking mighty good.

In an ironic twist of fate, the Turion CPU defeats Dothan at its own game. Since the "life" benchmark tests battery life at a mostly idle CPU state, maximum power consumption does not matter. With a 10.5% lead in the life test, the Turion CPU and AMD’s PowerNow! Technology provide a more efficient platform when you consider real world usage. We will delve into the details of what platform is better under what circumstances, but the tests above clearly show the Pentium M providing better high-load power consumption and Turion offering longer battery life during more realistic non-intensive usage.

After 21 benchmarks, 2 comparisons, and a detailed architecture analysis, the conclusion is clear. Unless battery life while performing CPU-intensive tasks is paramount, choosing a Turion-based laptop over a Dothan-based laptop is recommended

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Ik heb het idee dat het een getouw trek gaat worden tussen reviews.
De een zal zeggen dat een turion slecht is en een andere zal zeggen dat een turion wel een overhand heeft.

Ik ga voor de turion want het zal gewoon niet mega veel uit elkaar liggen (ik kijk niet of een half uurtje) en een turion is 64bit dus de toekomst

Ik heb overigens salland gemaild om te checken met dat wlan en bluetooth of het er wel of niet inzit.
Voor de mensen die hem direct willen hebben is hij nu bij alternate op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 23:57
Grootste voordeel van een Turion processor is inderdaad dat die 64bit is en dan kan je lekker meer dan 4GB aan geheugen gebruiken!
En over 3 jaar zijn natuurlijk alle drivers van de hardware in je laptop herschreven voor 64bit want die mensen die vroeger hun laptop hebben gekocht verwachten dat natuurlijk van ons als fabrikant.

Ik ben overgens wel geinteresseerd in een vergelijking op multimedia gebied tussen Turion en Pentium M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

da's eigenlijk de 1e goed opgezette review die ik heb gezien tussen een turion en een dothan.
Jammer dat ze de ML versie hebben getest.
iig. doet de turion op vol vermogen absoluut niet onder voor de dothan (eerder het tegenovergestelde). Ik had echter niet verwacht dat de dothan sneller zou zijn met superPi.
maar goed, ik had ook verwacht dat de dothan sneller zou zijn met winrar en photoshop :o

Een helemaal interresante review zou natuurlijk de msi M635 v.s. de M645 zijn waarbij de M645 de X700 uit de M635 heeft gekregen (schijnt mogelijk te zijn naar wat ik begrijp).
en dan kan je lekker meer dan 4GB aan geheugen gebruiken!
de M635 ondersteund maximaal 2gb aan geheugen

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 31-08-2005 23:58 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

eltinio schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:11:
Ik heb overigens salland gemaild om te checken met dat wlan en bluetooth of het er wel of niet inzit.
hebben ze al een antwoord gestuurd?
( * mr_petit is maar een beetje nieuwsgierig ;) )

• eltinio
mr_petit schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:03:
[...]

hebben ze al een antwoord gestuurd?
( * mr_petit is maar een beetje nieuwsgierig ;) )
Nope nog geen reply terug gehad.

Verwijderd

LOL het zou maar dom zijn om er geen WLAN in te steken 8)7 Hmm ziet er wel strakke laptop uit _/-\o_

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik ben er achter gekomen dat de Targa Traveller 826T (http://www.targa.co.uk) waarschijnlijk dezelfde laptop is, alleen dan met een MT-32, 1gb ram en een 80gb 5k4 hdd.
Deze is in juni al verkocht bij de lidl voor 1299,-: http://gathering.tweakers...message/23608199#23608199, maar dan ook nog met tunerkaartje (digitaal en analoog) en een hoop overige goodies (oa 3 jaar garantie).

ik kan me natuurlijk vergissen, aangezien msi nu pas met dit ding komt, maar volgens dit bericht lijkt hij er toch sterk op.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 01-09-2005 17:29 ]

• eltinio
reaktie van salland op de vraag of er wifi en bluetooth inzit.
Hartelijk dank voor uw bestelling, helaas kan ik op de website van MSI niks vinden over wireless LAN dus ik ga er van uit dat het er niet op zit. Bluetooth staat er als optie.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u ontdekken dat er toch WLAN en of Bluetooth op deze laptop zit hoor ik dit natuurlijk graag.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:10
mr_petit schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:28:
ik ben er achter gekomen dat de Targa Traveller 826T (http://www.targa.co.uk) waarschijnlijk dezelfde laptop is, alleen dan met een MT-32, 1gb ram en een 80gb 5k4 hdd.
Deze is in juni al verkocht bij de lidl voor 1299,-: http://gathering.tweakers...message/23608199#23608199, maar dan ook nog met tunerkaartje (digitaal en analoog) en een hoop overige goodies (oa 3 jaar garantie).

ik kan me natuurlijk vergissen, aangezien msi nu pas met dit ding komt, maar volgens dit bericht lijkt hij er toch sterk op.
Jep, hij is bijna hetzelfde alleen het design is iets anders.(ik typ dit nu achter mijn Targa Traveller 826T)
http://img48.imageshack.us/my.php?image=naamloos9of.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door 1337aldi op 01-09-2005 18:46 ]

• eltinio
1337aldi schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:38:
[...]

Jep, hij is bijna hetzelfde alleen het design is iets anders.(ik typ dit nu achter mijn Targa Traveller 826T)
Hij is vrijwel het zelfde als de msi, het k***e is wel dat ik die laptop wou kopen maar dat ik net telaat was, misschien toch eens contact opnemen met lidl of ze hem nog ergens hebben

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

eltinio schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:30:
reaktie van salland op de vraag of er wifi en bluetooth inzit.

[...]
Wat een raar antwoord van salland....ze weten gewoon dus niet wat ze precies verkopen.
Het zal er wel aan liggen dat het een nieuw product is.
Als je je laptop binnen hebt (je had er toch een besteld?) kan je het hier laten weten of er wel of geen bluetooth enz inzit (en of de hdd wel echt 4200rpm is (en misschien toch niet 5400))

• eltinio
mr_petit schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:31:
[...]

Wat een raar antwoord van salland....ze weten gewoon dus niet wat ze precies verkopen.
Het zal er wel aan liggen dat het een nieuw product is.
Als je je laptop binnen hebt (je had er toch een besteld?) kan je het hier laten weten of er wel of geen bluetooth enz inzit (en of de hdd wel echt 4200rpm is (en misschien toch niet 5400))
Uhh ik wil zeker niet het risico gaan lopen dat er misschien geen wifi in zit.

Als hij geen zekerheid heeft annuleer ik me bestelling, dat die hdd een 4200 rpm schijf is bijna zeker omdat dat ook in de specifikaties van msi staat.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik kan op de msi site alleen maar het volgende vinden:
Supports 2.5" 9.5mm IDE HDD with Ultra DMA ATA-100 40GB (Up to 120GB), dus waar die 4200 vandaan komt weet ik niet (ik kijk er waarschijnlijk overheen)

• eltinio
mr_petit schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:53:
ik kan op de msi site alleen maar het volgende vinden:
Supports 2.5" 9.5mm IDE HDD with Ultra DMA ATA-100 40GB (Up to 120GB), dus waar die 4200 vandaan komt weet ik niet (ik kijk er waarschijnlijk overheen)
Ik heb met alternate gebeld en die zei dat er een 4200 rpm schijf in zat

Verwijderd

En een 2de review met Turion vs P-M.
http://asia.cnet.com/revi...39001748,39094360p,00.htm?
Met erg vergelijkbare laptops. NX6125 vs NX6120.
2G Turion ML vs 2G P-M
En met dezelfde conclusie t.a.v. batterijduur.

BAPCo MobileMark2002 battery life (in minutes)
HP nx6125
220
HP nx6120
188

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:51:
[...]
but we must keep a rather large detail in mind: Intel and AMD do not calculate thermal design power the same way. Intel measures TDP as the maximum power dissipated at 75% of the maximum power for a given frequency. AMD measures TDP as the maximum power dissipated when the CPU is drawing the maximum current under worst-case conditions. Thus while Intel’s numbers may be lower, and they have a lot of power optimizations, the Pentium M is not as economical as its 27W TDP suggests. Suddenly the Turion ML’s 35W TDP isn’t looking so bad, and the Turion MT’s 25W TDP is looking mighty good.

In an ironic twist of fate, the Turion CPU defeats Dothan at its own game. Since the "life" benchmark tests battery life at a mostly idle CPU state, maximum power consumption does not matter. With a 10.5% lead in the life test, the Turion CPU and AMD’s PowerNow! Technology provide a more efficient platform when you consider real world usage. We will delve into the details of what platform is better under what circumstances, but the tests above clearly show the Pentium M providing better high-load power consumption and Turion offering longer battery life during more realistic non-intensive usage.

After 21 benchmarks, 2 comparisons, and a detailed architecture analysis, the conclusion is clear. Unless battery life while performing CPU-intensive tasks is paramount, choosing a Turion-based laptop over a Dothan-based laptop is recommended
Dat klopt toch wel niet denk ik:
Amd Turion zou zijn absoluut maximaal verbruik vermelden en Intel Dothan zou maar 75% van het maximale vermelden. En de Trurion MT verbruikt 25W en de Dothan 27W. Hieruit zou ik dus zeggen dat bij maximale belasting de Turions minder zouden moeten verbruiken?? 8)7 Of ben ik nu zo mis?

Op de site van Tomshardware is er een eerste deel uitgekomen van een review van de Turions, helaas wordt er veel gezeverd zonder veel interessants te vertellen. In deel 2 gaan ze de MSI M635 testen :9~ :9~ Hopelijk komt daar een beetje een deftige test uit, want dan koop ik hem direct!

Volgens de site waarmee ik gemailt heb, kan hij exact dezelfde laptop ook via pointersystems bestellen, en daar kan je enkele onderdelen al direct upgraiden. Ik vind dat het wel wat prijzig is:
M1029W / DVD-CDRW / 40GB / 512MB / AMD Turion 1,6GHz 1MB 1.205,95 €
M1029W / DVD+-RW / 60GB / 512MB / AMD Turion 1,6GHz 1MB 1.289,44 €
AMD Turion 1,8 GHz CPU 512 K Cache in plaats van 1,6GHz 37,09 €
AMD Turion 1,8 GHz CPU 1 MB Cache in plaats van 1,6GHz 106,66 €
1024MB DDR333 geheugen in plaats van 512MB DDR333 69,58 €
60GB 4200rpm harddisk in plaats van 40GB 4200rpm 40,35 €
80GB 4200rpm harddisk in plaats van 40GB 4200rpm 54,27 €
100GB 4200rpm hard disk ip plaats van 40GB 4200rpm 104,36 €
60GB 5400rpm harddisk in plaats van 40GB 4200rpm 48,70 €
80GB 5400rpm harddisk in plaats van 40GB 4200rpm 69,58 €
100GB 5400rpm hard disk ip plaats van 40GB 4200rpm 137,76 €
60GB 7200rpm harddisk in plaats van 40GB 5400rpm 82,10 €
DVD-/+ (her)schrijver inclusief software in plaats van DVD-CDRW 55,66 €
Pointer 8 dagen pixelgarantie (geen dode pixels bij aflevering) 48,70 €
1 jaar pick up & return garantie voor België 48,70 €
2 jaar pick up & return garantie voor België 97,41 €
3 jaar pick up & return garantie voor België 146,11 €

Zou wel niet slim zijn ze via hier te kopen, aangezien de standaard MSI configuratie al duurder is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt toch wel niet denk ik:
Amd Turion zou zijn absoluut maximaal verbruik vermelden en Intel Dothan zou maar 75% van het maximale vermelden. En de Trurion MT verbruikt 25W en de Dothan 27W. Hieruit zou ik dus zeggen dat bij maximale belasting de Turions minder zouden moeten verbruiken?? 8)7 Of ben ik nu zo mis?
Ik denk dat 't wel klopt, maar dat "het Turion platform" afgezwakt wordt door een chipset die minder goed aan powermanagement doet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

nou, ik heb 'm gekocht via alternate.

Let wel; er blijkt een 60gb schijf in te zitten i.p.v. 80 gb zoals dat op de site van alternate staat. (hoeveel rpm weet ik niet; nog geen tooltjes geinstalleerd).
Ik kon er helaas vanwege dat feit geen korting op bedingen (ik zag het al bij hun in de computer); ook al had ik van tevoren gebeld naar hun customer support of dat klopte (een hele zooi vragen o.a. over de hdd; er werd niet gezegd dattie 60gb was). Hun antwoord was dat er op de site fouten konden staan, en dat de persoon die ik aan de telefoon had wel vaker fouten maakte (nu zou ik dat als vloermanager van een bedrijf dat laatste nooit zeggen; je geeft daarmee aan dat je onkundig personeel hebt...)

Ik kon zelfs het muisje wat ik erbij kocht ook niet gratis krijgen. (ik heb behoorlijk lopen zeuren, maar het is waarschijnlijk tegen hun policy, anders hadden ze 'die vervelende gast' allang z'n muisje gegeven 8)7 )
Overigens had ik dat laatste niet hoeven doen, want deze laptop komt niet alleen met tas; ook nog met een logitech mouseman travaller! (keb nu dus 2 notebookmuisjes)

zoeentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/24.gif

nou ja, zo blijkt maar weer dat je absoluut geen verstand van computers (het product wat je verkoopt) hoeft te hebben om in een pc zaak te werken; en je hoeft ook niet de capaciteiten te hebben om informatie voor de klant te achterhalen.

nu maar eens kijken of ik er een fansoenlijk OS op kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
mr_petit schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:11:
nou, ik heb 'm gekocht via alternate.

Let wel; er blijkt een 60gb schijf in te zitten i.p.v. 80 gb zoals dat op de site van alternate staat. (hoeveel rpm weet ik niet; nog geen tooltjes geinstalleerd).
Ik kon er helaas vanwege dat feit geen korting op bedingen (ik zag het al bij hun in de computer); ook al had ik van tevoren gebeld naar hun customer support of dat klopte (een hele zooi vragen o.a. over de hdd; er werd niet gezegd dattie 60gb was). Hun antwoord was dat er op de site fouten konden staan, en dat de persoon die ik aan de telefoon had wel vaker fouten maakte (nu zou ik dat als vloermanager van een bedrijf dat laatste nooit zeggen; je geeft daarmee aan dat je onkundig personeel hebt...)

Ik kon zelfs het muisje wat ik erbij kocht ook niet gratis krijgen. (ik heb behoorlijk lopen zeuren, maar het is waarschijnlijk tegen hun policy, anders hadden ze 'die vervelende gast' allang z'n muisje gegeven 8)7 )
Overigens had ik dat laatste niet hoeven doen, want deze laptop komt niet alleen met tas; ook nog met een logitech mouseman travaller! (keb nu dus 2 notebookmuisjes)

zoeentje:
[afbeelding]

nou ja, zo blijkt maar weer dat je absoluut geen verstand van computers (het product wat je verkoopt) hoeft te hebben om in een pc zaak te werken; en je hoeft ook niet de capaciteiten te hebben om informatie voor de klant te achterhalen.

nu maar eens kijken of ik er een fansoenlijk OS op kan krijgen :P
Wanneer verwacht je hem binnen te hebben?

Wil graag snel fotos zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik heb 'm al (gewoon opgehaald in de winkel); barendrecht is hier om de hoek :P

foto's komen misschien morgen ofzo (het hdd ledje is blauw!.....yes 8) )

ik heb nog ff goed zitten kijken, maar het muisje erbij is denk ik een imitatie logitech travaler bij nader inzien (hij lijkt er wel echt op, maar voelt wat anders als die van m'n pa (die dus de echte heeft))

[ Voor 43% gewijzigd door mr_petit op 03-09-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
mr_petit schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:53:
ik heb 'm al (gewoon opgehaald in de winkel); barendrecht is hier om de hoek :P

foto's komen misschien morgen ofzo (het hdd ledje is blauw!.....yes 8) )
Zit er wifi in O-) bij salland wisten ze het niet.

Ik zelf woon niet in de buurt van een winkel als alternate dus ophalen is nooit een optie en het scheelde 87 om het bij salland te bestellen dus dat wou ik wel proberen, jammer genoeg dat alternate hem eerder heeft dan salland.

[ Voor 3% gewijzigd door eltinio op 03-09-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

zowel bluetooth als wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Interessant aangezien de helpdesk bij salland me wist te vertellen dat er maar 1 setup te bestellen was in nederland.

Misschien dus ook wel bluetooth in die van salland

* Eltinio is nogsteeds in afwachting van de fotos van de m635.

[ Voor 10% gewijzigd door eltinio op 04-09-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
@ mr_petit

Nu je hem hebt, zou je geen zin hebben om een kleine review te geven?
Dingen zoals batterijduur en stevigheid zou ik wel eens willen weten.
En die muis, die vindt ik toch op niets trekken. Wat vind jij?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Als toevoeging wil ik ook wel weten hoe het scherm is, of er 1x 512 of 2x 265 in zit en hoe warm de laptop is als je echt wat aan het doen bent (gamen, benchen).

Die muis heb ik in me handen gehad maar vond hem niet zo, vond de Logitech Notebook Optical Mouse Plus beter en die heeft een best handig draad opberg systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Volgens de site waarmee ik gemailt heb, is er 1 latje van 512MB aanwezig.
Voor 70 euro heb je nog een latje dat je er kan bijsteken.
Dit warmteproductie zou ik ook wel eens willen weten.

Btw: eerste pricewatch is aanwezig: 1212euro bij salland, helaas is het de ML en niet de MT
Btw2: er staat op de site dat er geen wireless inzit, en ook geen bluetooth of een diskettestation 8)7 denk dat ie ff gemist is |:( |:(

[ Voor 41% gewijzigd door penetreerbeer op 05-09-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

In de mijne zit 1 latje van 512mb (pc2700 ddr), en wel de MT-30.
Het Wlan kaartje is een INPROCOMM IPN2220 welke netstumbler compatible is.

De hdd is een TOSHIBA MK6025GAS (60 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100).
Ook al geeft de schijf niet het gevoel dat ie traag is, een WD scorpio maakt gehakt van 'm (die heb ik hier in een andere laptop; de leessnelheid van de scorpio is ca 8-10 mb/sec hoger in hdtach)

er zit geen fdd bij / in.
tijd om te benchen heb ik eigenlijk nog niet ('k ben eerlijk gezegd ook niet zo'n gamer, alleen nfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
mr_petit schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:20:
In de mijne zit 1 latje van 512mb (pc2700 ddr), en wel de MT-30.
Het Wlan kaartje is een INPROCOMM IPN2220 welke netstumbler compatible is.

De hdd is een TOSHIBA MK6025GAS (60 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100).
Ook al geeft de schijf niet het gevoel dat ie traag is, een WD scorpio maakt gehakt van 'm (die heb ik hier in een andere laptop; de leessnelheid van de scorpio is ca 8-10 mb/sec hoger in hdtach)

er zit geen fdd bij / in.
tijd om te benchen heb ik eigenlijk nog niet ('k ben eerlijk gezegd ook niet zo'n gamer, alleen nfs)
Heb je fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Foto's staan in de openingspost
Geen diskette is niet erg, tegenwoordig gebruikt niemand dat meer.
Maakt die 4200rpm zo veel uit? Bedoel voor gewoon gebruik ga je dat zo veel niet merken zeker? Alleen als je regelmatig iets verzet enzo?

Mr_petit, wat zegt de batterij, gaat die wat lang mee?

Wel raar dat de internetwinkels tegenwoordig niets meer weten over wat ze zelf verkopen. Ik heb naar minstens 10 sites gamailt en er was maar 1 die wat deftig kon antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
penetreerbeer schreef op Monday 05 September 2005 @ 15:07:
Foto's staan in de openingspost
Geen diskette is niet erg, tegenwoordig gebruikt niemand dat meer.
Maakt die 4200rpm zo veel uit? Bedoel voor gewoon gebruik ga je dat zo veel niet merken zeker? Alleen als je regelmatig iets verzet enzo?

Mr_petit, wat zegt de batterij, gaat die wat lang mee?

Wel raar dat de internetwinkels tegenwoordig niets meer weten over wat ze zelf verkopen. Ik heb naar minstens 10 sites gamailt en er was maar 1 die wat deftig kon antwoorden.
Ik wou echte fotos zien, niet die plaatjes van msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Foto's vanuit de tuin :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/7.JPG

Je kan op het scherm wel wat weerspiegeling zien, maar omdat je je ogen scherpstelt op de letters op het scherm en niet op de weerspiegeling, heb je er nauwelijks last van. Ook is de informatie op het scherm veel helderder dan de weerspiegeling (of je moet in de volle zon gaan zitten, maar met een normale laptop zie je dan ook niets. Bij het kijken van een film heb je wel wat meer last van de weerspiegeling omdat een film doorgaans veel donkerder is. Maar bij het kijken van een film zit je meestal binnen, en is het ook nog s'avonds. Dan zijn de kleuren en het contrast van het scherm ontzettend goed.

Het MSI logo op de deksel is semi transparant en licht op door de lichtopbrengst van het scherm (vooral s'avonds goed te zien).

De tas die erbij zit is van targus. Het is natuurlijk wel een beetje een el cheapo modelletje, maar er zit iig beschermende padding in de stof van de tas verwerkt. De muis die erbij zit heb ik niet geprobeerd.

De ingebouwde hdd is snel genoeg om normale dingen mee te doen (hij geeft ook niet de indruk trager te zijn dan bijv. een WD scorpio), maar ik kan me voorstellen als je heel intensief gaat fotosoepen (swappen) dat alle extra snelheid die je kan krijgen ook welkom is. Je kan dan beter achter een behoorlijke desktop gaan zitten (een beetje flinke 3,5" hdd is bijna 2x zo snel)
Hieronder een hdtach bench van het toshiba schijfje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/hdtach.jpg

Andere benches heb ik nog geen tijd voor gehad.
Grootste voordelen vind ik dat de laptop erg slank gebouwd is (een vergelijkbare acer of asus is een stuk groter en dikker), en dat hij er erg gelikt uitziet (met blauwe ledjes en aan/uitknop 8)

Met een accutest ben ik nu bezig (internetten, en er loopt een divxfilm op de achtergrond mee).
1 uur en 20 minuten haalt ie iig. Hij geeft nu nog aan ongeveer 30 minuten te hebben; dus ik denk dat hij krap 2 uur haalt (maar dan niet idle; de processor is voor ongeveer 30% belast, wifi staat aan, en er zit een externe hdd op de usb poort aangesloten)
Het scherm staat deze test ingesteld op volle helderheid.

Ik vraag me af; al die stickertjes die er opgeplakt zitten (windowsXP, ATI, AMD) zal ik die er afhalen of laten zitten. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
:*) :*) :*) _/-\o_ dit wilde ik zien.

Maar wat heb je bij de laptop gekregen? muis en een slimcase ofzo?

Wat betreft die stickers zou ik denk die 2 rechter stickers ( turion en ati) laten zitten die andere twijfel ik over,

[ Voor 6% gewijzigd door eltinio op 05-09-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Die HDD ziet er nog niet eens zo slecht uit.
Die foto's zien er echt heerlijk uit _/-\o_ _/-\o_ zelfs buiten.
Die msi muis vind ik nog altijd op niets trekken, die muis van logitech ziet er veeeeeel beter uit!! (zo hoekig zeg.
Ik zou ook die stickertjes links weghalen (dag windows), en overwegen voor die rechts. Volgende week koop ik hem ook.
En 2 uur is zo slecht nog niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
De Lidl heeft vanaf ma 12 september dezelfde (?) vergelijkbare laptop te koop!
Zie ook de productinfo op Targa.be

+punten
1.8 Ghz (ipv 1.6)
1024mb((2x 512 MB) werkgeheugen, 333 Mhz/ PC 2700) (ipv 512 mb geheugen)
80GB 5400rpm ( ipv60GB 4200rpm)
7 in 2 geheugenkaartlezer (ipv 4 in 1 geheugenkaart lezer)
analoge en DVB-T digitale TV-tuner incl. radiotuner
3 jaar garantie incl. Pick-up-service en hotline
(als student zijnde onmisbaar O-) )
(incl bleutooth en WLAN)

(evenals de MSI laptop heeft deze Targa laptop ook ATI® Mobility® Radeon® X700 - 128 MB DDR memor)

-punten
die zie ik nooit :)

voor 1199,- is dit echt een koopje!

Ik heb de foto's vergeleken en het viel mij duidelijk op dat ze wel heel erg op elkaar leken... of ben ik gek? :P
Helaas heb ik het budget niet beschikbaar :|

[ Voor 13% gewijzigd door willy1986 op 05-09-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het lidl krantje hier staat letterlijk:
1,5 jaar Garantie incl Service-aan-huis en Hotline

Voor zover ik dat in het krantje kan zien, lijken ze idd veel op elkaar.
De kleur(en) en touchpad zijn wel duidelijk verschillend. Eerste indruk is dat de MSI mooier is.
De basis lijkt dus wel hetzelfde.

MSI doet dat ook wel vaker (bijvoorld MS250). In de praktijk blijkt de MSI toch wel beter in elkaar te zitten als het "goedkoper" alternatief.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
De msi is mooier en ik woon in regio 1.( de turion word alleen in regio 2 verkocht, in regio 1 word er wel 1 verkocht maar met specs bijna gelijk aan de m635 maar dan met maar 512mb geheugen --->zie aldi topic)

verder een familie lid die een targa heeft (eind vorigjaar) en die heeft sinds dien een defecte hdd gehad, er zitten scheuren in de omhulsels van het scharnier en het plastic deel in een usb poort was afgebroken.

Het word wel goed geregeld maar je bent hem toch iederekeer 1 tot 2 weken kwijt, en daarom ben ik niet z'n fan van targa

[ Voor 20% gewijzigd door eltinio op 05-09-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik zou absoluut voor de targa gaan.
Ik weet niet hoe het targa garantiesysteem werkt, maar ik denk dat die laptops ook gewoon via msi gaan.
Daarnaast krijg je er dus een hoop spul bij (oa een tv tuner!), meer geheugen, een iets snellere proc (wel maar 512kb L2 cache), een veel betere/grotere hdd en issie nog goedkoper ook.

Ook is volgens mij de DVD brander sneller (4x +r DL t.o.v. 2,4x).
in de mijne zit een namelijk een LG brander i.p.v. een pioneer.

De MSI is wel wat mooier gestyled (da's wel persoonlijk uiteraard)

[ Voor 44% gewijzigd door mr_petit op 05-09-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik heb 'm net ff getest met 3dmark:

3dmark2001Se: 14566
3dmark03: 4761
3dmark05: 1929

volgens mij zijn de 03 en 05 waarden niet zo hoog, maar misschien heb ik iets verkeerd gedaan; keb de programmatjes nog nooit eerder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 26-07 09:04

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik las op Trustedreviews.com dat het een prima apparaat is, maar dat de toetsen wat crappy zijn. Hoe zijn jouw ervaringen met het toetsenbord? Kun je er snel vier zinnen op typen zonder 20x de backspace te gebruiken?

En hoe zit het eigenlijk met de warmte? Wordt het toetsenbord (bij wat zwaardere toepassingen) net zo roodgloeiend als bij de goedkope Acers of Promedions?

Als dat niet zo is, bestel ik er morgen ook een :)

[ Voor 24% gewijzigd door Twan V op 06-09-2005 12:25 . Reden: Vraagje erbij gekleid ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het toetsenbord wordt absoluut niet heet; zowel niet tijdens prime95 als tijdens 3dmark05. (misschien 4 of 5 graden warmer dan normaal)
Tijdens prime95 schakeld de koeler geeneens in de hoogste stand; tijdens 3dmark05 gebeurt dit sporadisch (en dat met heet weer). Ook als de belasting stopt, schakeld de koeler vrijwel gelijk een stand terug; het koelsysteem is dus heel efficient. Er zit wel aan de onderkant een metalen (aluminium / magnesium) plaat dan vrij warm wordt (is onderdeel van het koelsysteem waarschijnlijk).

Het toetsenbord valt allerzins mee. Het is idd niet zo degelijk en soepel als een ibm of compaq, maar de toetsen hebben voldoende weerstand. Ik heb wel eens slechtere toetsenborden gezien :)
Het is (zoals in die review staat) idd waar dat de Fn en ctrl toets zijn omgewisseld, maar de enter toets is imo gewoon full (notebook) size. Ik kan er prima op typen (voor zover ik vloeiend kan typen dan hè ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
mr_petit schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:46:
Het toetsenbord wordt absoluut niet heet; zowel niet tijdens prime95 als tijdens 3dmark05. (misschien 4 of 5 graden warmer dan normaal)
Tijdens prime95 schakeld de koeler geeneens in de hoogste stand; tijdens 3dmark05 gebeurt dit sporadisch (en dat met heet weer). Ook als de belasting stopt, schakeld de koeler vrijwel gelijk een stand terug; het koelsysteem is dus heel efficient. Er zit wel aan de onderkant een metalen (aluminium / magnesium) plaat dan vrij warm wordt (is onderdeel van het koelsysteem waarschijnlijk).

Het toetsenbord valt allerzins mee. Het is idd niet zo degelijk en soepel als een ibm of compaq, maar de toetsen hebben voldoende weerstand. Ik heb wel eens slechtere toetsenborden gezien :)
Het is (zoals in die review staat) idd waar dat de Fn en ctrl toets zijn omgewisseld, maar de enter toets is imo gewoon full (notebook) size. Ik kan er prima op typen (voor zover ik vloeiend kan typen dan hè ;) )
Word de onderkant dan wel warm, ivm het gebruik van de m635 als laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

De onderkant wordt wel behoorlijk warm, zeker bij zware applicaties.

Voornamelijk / uitsluitend de grote metalen plaat aan de onderkant met de koelsleuven wordt in de buurt bij die usb stekker (van de muis; helemaal rechtsmidden op de foto) behoorlijk warm (eigenlijk te warm voor op schoot) tijdens het benchen.
Tijdens gewoon wat surfen is het wel uit te houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/m635/8.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Tomshardware heeft deel 2 van de Turion review op zijn site gezet:
http://www.tomshardware.com/mobile/20050906/index.html
Zoveel super positiefs is er niet over te vinden. Het is een waardige tegenstander voor intel, maar het komt gelijk nog wat tekort.
Batterij gaat minder lang mee, zeker als het systeem weinig belast wordt.
Bijna bij alle testen moet hij het onderspit delven tegen intel. Maar zo groot is het verschil nu ook niet weer. Ik weet echt niet meer wat ik hieruit moet besluiten.

Weet iemand dit: Als je iets online koopt, heb je dan het recht om na 8 dagen ofzo gewoon te zeggen dat wat je gekocht had niet voldoet en je gewoon je geld terug wil hebben. Ik had dat ergens gelezen in een wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 13:28
Die review van Toms hardware is niet zo heel erg goed opgezet.
Ze gebruiken twee verschillende laptops. Dat is appels met peren vergelijken.
Op www.laptoplogic.com hebben ze een betere review gedaan.
hier de accu test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ome Tom is al vanaf het moment dat 'ie nog op de kleuterschool zat, pro-Intel geweest. Ik heb daar wel eerder Intel-AMD-tests gezien die niet helemaal eerlijk waren.

De conclusie van Laptop Logic is vrij duidelijk:
After 21 benchmarks, 2 comparisons, and a detailed architecture analysis, the conclusion is clear. Unless battery life while performing CPU-intensive tasks is paramount, choosing a Turion-based laptop over a Dothan-based laptop is recommended.
Toch maar eens bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Toch maar eens bestellen...
Zou ik zeker doen als ik jou was ;)

Ik verwacht de mijne aanstaande donderdag binnen te krijgen.

Wat betreft die wamrte onder laptop vroeg ik me alleen af omdat ik wel mee wil gaan zitten tekst verwerken in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik heb nog even gepifast: 78,5 sec.
niet supersnel (ook al verwacht vanwege de superpi test van laptoplogic); ongeveer vergelijkbaar met een athlonXP 2800+.
Een p-m 735 is ongeveer even snel (is wel 1,6ghz, maar op basis van 855 chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
willy1986 schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:05:
De Lidl heeft vanaf ma 12 september dezelfde (?) vergelijkbare laptop te koop!
Zie ook de productinfo op Targa.be

+punten
1.8 Ghz (ipv 1.6)
1024mb((2x 512 MB) werkgeheugen, 333 Mhz/ PC 2700) (ipv 512 mb geheugen)
80GB 5400rpm ( ipv60GB 4200rpm)
7 in 2 geheugenkaartlezer (ipv 4 in 1 geheugenkaart lezer)
analoge en DVB-T digitale TV-tuner incl. radiotuner
3 jaar garantie incl. Pick-up-service en hotline
(als student zijnde onmisbaar O-) )
(incl bleutooth en WLAN)

(evenals de MSI laptop heeft deze Targa laptop ook ATI® Mobility® Radeon® X700 - 128 MB DDR memor)

-punten
die zie ik nooit :)

voor 1199,- is dit echt een koopje!

Ik heb de foto's vergeleken en het viel mij duidelijk op dat ze wel heel erg op elkaar leken... of ben ik gek? :P
Helaas heb ik het budget niet beschikbaar :|
Dit is dezelfde laptop als een paar maanden geleden in regio 1 is verkocht, en die ik hier voor m'n neus heb staan. Verschild niet zo veel met de msi, behuizing is iets anders ,harddisk is sneller en van Samsung en het geheugen is 512mb meer en is van Swissbit. Ook het scherm is wat anders in de Targa, het is meer een mat scherm(glimt niet zo).
Edit: Het is geen 7 in 2 cardreader maar een 5 in 2 in de Targa.

[ Voor 4% gewijzigd door 1337aldi op 06-09-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
1337aldi schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:41:
[...]
Edit: Het is geen 7 in 2 cardreader maar een 5 in 2 in de Targa.
Lidl:
* 7-in-2 geheugenkaartenlezer: leest en beschrijft verschillende mediatypen.
Targa.be:
4-in-1 Card Reader
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

't is jammer dat de targa niet zo'n hoog contrast (spiegelend) scherm heeft. Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben compleet aan dit scherm verkocht. (om een objectieve mening te vormen moet ik natuurlijk ook het scherm van de targa gezien hebben, en dat heb ik niet :P ).
De belgische targa is natuurlijk een onweerstaanbare aanbieding (die belgen hebben ook altijd geluk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Ik moet zeggen dat ik niet ben voor aanbiedingen van de lidl enzo. Dat is toch altijd iets van mindere kwaliteit dat je koopt (en slechtere service natuurlijk), liever wat meer geld voor iets degelijks.

Let wel op dat die tests gedaan zijn met een ML en niet met een MT, dus de batterijduur kan alleen maar de hoogte in. Helaas doen ze net zoals op tomshardware een paar kleine tweaks voor als het ware een beter vergelijking te kunnen geven 8)7 ? Niemand gebruikt ze toch zo, waarom laten ze dat niet gewoon staan?? Dan is het een wat eerlijkere vergelijking. Maw: wat de normale consument gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
Het is een ingebouwde cardreader die mmc, sd,ms en ms pro kan lezen en een apart pcmcia kaartje die compactflash kan lezen.

• eltinio
Laptop is binnen gekomen vandaag en post er nu van :)

Hij is platter dan verwacht en tot tegenstelling van wat salland er van zegd zit er wel een bt functie op.

Bij de laptop krijg je:
- een doekje om je scherm schoon te maken
- muis
- cat3 kabel (telefoon modem)
- laptop tas
- er zitten 9 recovery cd's bij, 3 engels 3 frans er 3nederlands
- driver cdtje
- accu pack
-laptop
- lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Nou heb de laptop nu 1 dag en hij bevalt wel maar ik zit met 1 probleem als ik me wifi heb verbonden zegd windows dat er geen verbinding is, maar de tool van msi zegd van wel ( en die is er ook).

Dit is niet z'n probleem maar na een antal minuten zegd hij dat er geen verbinding is en valt hij uit, ik zie dan het netwerk en maak weer verbinding, als dat gedaan is zegd hij dat er geen verbinding is met het netwerk maar de knop is wel veranderd naar verbeken van de verbinding.

Weet iemand waar dit aan ligt? en wie heeft nog de home software op z'n laptop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Heb de mijne nu een uur, en hij heeft constant verbinding (heb er ook de orig. homo-edition nog opstaan).

Ik heb, naast het pretpakket aan cd's een Scandinavische versie van XP Home :S. Maar ik zet er denk ik toch pro op...

Vanmiddag zal ik ook eens wat plaatjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ik heb zelf ook geen problemen met wifi connecties gehad (dit was echter met WEP, geen WPA).
Ik draai WinXP pro, maar dat zou imo niet mogen uitmaken.
Sterker nog, ik vond de ontvangst zelfs behoorlijk goed en de datastroom voor het verzenden/ontvangen van gegevens heel constant.

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 09-09-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
Ik zie dat toch al een paar mensen hem gekocht hebben.
Wel dan zeg ik: ervaringen posten!!
Foto's, gebruik, batterijduur, ... etc

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Keb nu ook een linksys wrt54g (accespoint/router) erbij gekocht, en wederom geen problemen met connectie (nu WPA).
Snelheid is ook top: ongeveer 2,6MB/s (accespoint en laptop wel in dezelfde kamer; afstand (0-5m) heeft geen invloed op de snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Heb nu gene problemen meer, ff het AP gereset en ook de server en toen werkte alles weer.
Me batterij duur staat op 3,5 uur als ik hem op batterij besparing heb dtaan.

Verder is hij lichter en platter dan verwacht en de enige tegenvaller van deze laptop is dat alle lampjes blauw zijn behalven het netstroom indicatie lampje.

Is er al iemand die de laptop op windows pro 64bit heetf geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je misschien wat kunnen vertellen over de warmte productie van de laptop en het geluid dat ie maakt? Maakt de fan veel/weinig herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Als ik hem een tijdje op me bureau heb staan word de cpu 54 graden maar als ik op een stoffen ondergrond zit hij rond de 45 graden.

De fan maakt alleen veel geluid als je hem opstart (1 of 2 seconden) en hij is stil tenzij je echt veel gaat doen (3dmarken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik vind dit een hele mooie laptop alleen ik vind het jammer dat msi niet de concurentie aangaat met Acer 5024wmli, ik bedoel deze heeft al een iets mindere cpu, mindere hdd, dan mag hij toch minstens wel even duur zijn?
Ik hoop echt dat ze de prijs wat naar beneden gooien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mindere processor?
In die Acer zit een turion ML en in de MSI zit een turion MT welke bijna 30% zuiniger is.
Daarnaast vind ik de build quality van de MSI veel beter dan van de meeste acers (dat moet zich uiteraard met de jaren uitwijzen, maar de eerste indruk is zeer goed; er zit absoluut geen torsie in de behuizing).
Daarnaast is de msi een stuk compacter gebouwd.

Eigenlijk moet je gewoon naar België rijden en de Targa voor 999,- oppikken (of naar zuid holland en voor 1199,- oppikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan een laptop te gaan kopen en was iid ook aan het twijfelen tussen de msi m635 en de acer aspire 5024wlmi.

Ik denk dat ik voor de msi m635 ga omdat:

1. hij blijft koeler,
2. Bij msi vervalt de garantie niet als je er een andere HDD er in stopt.
3. Er zit een Turion MT in ipv. de ML
4. het oogt steviger dan de acer's.
5. heeft bluetooth

heb opzich een paar vraagjes

1. Battlefield 2 hoe goed draait dat op de MSI M635 ??
2. klok frequentie van het memory?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:56:
ik ben ook van plan een laptop te gaan kopen en was iid ook aan het twijfelen tussen de msi m635 en de acer aspire 5024wlmi.

Ik denk dat ik voor de msi m635 ga omdat:

1. hij blijft koeler,
2. Bij msi vervalt de garantie niet als je er een andere HDD er in stopt.
3. Er zit een Turion MT in ipv. de ML
4. het oogt steviger dan de acer's.
5. heeft bluetooth

heb opzich een paar vraagjes

1. Battlefield 2 hoe goed draait dat op de MSI M635 ??
2. klok frequentie van het memory?
Zit gewoon pc 2700 geheugen in, voor battlefield 2 zou ik gewoon ff kijken via de 3dmarkl05 ORB.
Dus de 3dmarks van de laptop vergelijken met de marks van een desktop pc die battlefield 2 draaid.

3dmarks op 800 mhz 12xx
3dmarks op 1600mhz 1950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mr_petit schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:39:
Mindere processor?
In die Acer zit een turion ML en in de MSI zit een turion MT welke bijna 30% zuiniger is.
Daarnaast vind ik de build quality van de MSI veel beter dan van de meeste acers (dat moet zich uiteraard met de jaren uitwijzen, maar de eerste indruk is zeer goed; er zit absoluut geen torsie in de behuizing).
Daarnaast is de msi een stuk compacter gebouwd.

Eigenlijk moet je gewoon naar België rijden en de Targa voor 999,- oppikken (of naar zuid holland en voor 1199,- oppikken)
ok dat hij zuiniger is heb je gelijk in, maar kwa prijs is de ML34 een duurdere cpu de in de acer zit.
stevigheid geloof ik best maar dan nog, er zit ook nog is een minder grootte hdd in (wel minder toeren geloof ik in de acer), dus ik vind de prijs best nog aan de hoge kant.

even over het geheugen, is deze net als de acer uit te breiden met pc400 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Volgens mij is DDR400 nu nog niet mogelijk, maar dat komt (vaak) na een nieuwere BIOS-versie wel goed.

De Acer Travelmates zijn ook best degelijk, maar dan heb je het meteen over het zakelijke (duurdere) segment. De Aspires komen op mij ook een beetje Playmobil over.

Na 'm een weekend gebruikt te hebben, moet ik zeggen dat het een fijn apparaat is. Hoewel de luchtuitlaat aan de rechterzijkant goed als fohn te gebruiken is, is 'ie goed op je schoot te zetten en worden de toetsen niet (abnormaal en onbruikbaar) heet.

Hij is ook lekker op tempo, maar na mijn virusscanner geinstalleerd te hebben, merk ik toch dat een 7200rpm-schijf geen overbodige luxe is, maarja, het is ook geen desktop.

Ik heb dit weekend ook geprobeerd XP x64 te installeren. Op de video-drivers na, gaat dit best redelijk. Op de MSI-site is te zien dat ze voor andere notebooks al x64-drivers beschikbaar gesteld hebben, en ik verwacht dat dat over een tijdje voor deze schootpc ook komt. Tot die tijd, laat ik er toch maar de gewone XP opstaan.

Het scherm is echt super, het door het backlight oplichtende MSI logo op de deksel (waar heb ik dat ooit eerder gezien?) is ook wel geil, en ingebouwd bluetooth en wireless is nog veel geiler.

* Twan V is er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik zit er ook over te twijfelen om deze laptop te nemen. Ik zit nu met een goedkope Acer op schoot (TravelMate 4500). Die vind ik veel te goedkoop aanvoelen en daarnaast heb ik nog het probleem dat het toetsenbord 1 op de 15 aanslagen niet meepikt.
Ik wil 'm gaan gebruiken als desktopvervanger, dan doe ik mijn desktop en deze laptop de deur uit. Het is voor mij belangrijk dat het een degelijke laptop is die goed aanvoelt, niet te warm wordt, fatsoenlijke battery time heeft en om kan gaan met af en toe een spelletje.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Als iemand wil proberen W2k op de msi te installeren: niet doen!
Al tijdens de installatie krijg je een BSOD die imo niet op te lossen valt.
Zie ook mijn topic hier
Ik zal de importeur / fabrikant mailen, maar ik denk dat tenzij ze een nieuwe bios uitbrengen er niets aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De videokaart is die nu replaceble of niet ??

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Denk dat ik de eerste ben met problemen met de m635 :(
Sinds een week last dat als me laptop een nacht heeft uitgestaan en dat hij de volgende ochtend niet meer aangaat, tenzij ik de accu eruit haal en er dan weer terug instop.

Vanmiddag gebeld om te kijken wat hun ervan zeiden (ik ging van iets kleins als een bios uit) en het was een hardware probleem en hij word maandag gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hmm da's vervelend voor je.
Ik heb zelf ook 1 keer gehad dat de laptop toen ik 'm uit m'n tas haalde niet gelijk wou opstarten (vanaf de accu). De accu erin en uit doen verhielp dat idd. Het probleem is echter niet weer voorgevallen. Misschien zijn de accucontactpuntjes een beetje brak.

Weet iemand eigenlijk of je ergens een jaar extra garantie kan kopen? (bij alternate kon dat niet)

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Twan V schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:46:
Ik heb dit weekend ook geprobeerd XP x64 te installeren. Op de video-drivers na, gaat dit best redelijk. Op de MSI-site is te zien dat ze voor andere notebooks al x64-drivers beschikbaar gesteld hebben, en ik verwacht dat dat over een tijdje voor deze schootpc ook komt. Tot die tijd, laat ik er toch maar de gewone XP opstaan.
Op deze pagina staan bijna alle X64 drivers die je nodig hebt (incl vga; alles in 1 grote .rar):
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1029

Op die pagina staat ook nog een hele leuke tutorial over hoe je een hdd, processor, ram enz inbouwd (met plaatjes! :9 )

Overigens kan je gewone ATI drivers ook geschikt maken voor mobility met dit tooltje:
http://www.driverheaven.net/patje/. Zo heb je wat meer vrijheid met driverversies enz.
(zowel deze methode als de drivers uit de .rar werken op de msi)

Voor de X64 bluetooth drivers heb ik de drivers van deze pagina gebruikt (die zaten niet in de grote .rar):
http://www.msicomputer.co...?model=MP54GBT2&class=com
De wlan drivers die ook in dat package zitten werken niet! (ander chip).

Helaas werkt netstumbler niet i.c.m. X64 en de X64 drivers voor de ipn2220. (bij mij niet althans)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 24-09-2005 08:13 ]

• eltinio
mr_petit schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:51:
hmm da's vervelend voor je.
Ik heb zelf ook 1 keer gehad dat de laptop toen ik 'm uit m'n tas haalde niet gelijk wou opstarten (vanaf de accu). De accu erin en uit doen verhielp dat idd. Het probleem is echter niet weer voorgevallen. Misschien zijn de accucontactpuntjes een beetje brak.

Weet iemand eigenlijk of je ergens een jaar extra garantie kan kopen? (bij alternate kon dat niet)
Dan heb je hetzelfde probleem, als je belt hallen ze hem op.

Er is geen jaar extra verzekering bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan sinds gister ook de gelukkige eigenaar van deze laptop.

prachtig ding, echter de drivers voor de wireless en Bluetooth is een probleem,

voor de wireless iig dat denk ik staat er bij device manager "network controler" met een vraag teken onder other devices, en als ik BT aan zet komt er een USB Device met ook een vraagteken erbij onder other devices.

als ik dan zeg update driver of zoek voor driver op de driver cd dan vind ie hem niet :S

iemand ook dit probleem al tegen komen, of iemand die zo een oplossing ervoor heeft?

alvast Thx.

//Edit: msi live update 3 starten en daar de drivers van downloaden was de oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-07 22:09

S03

Merken jullie ook dat er een verschil zit tussen de linker- en rechtermuisknop? De rechter werkt naar behoren, maar de linker moet je (na de klik) verder indrukken, iets dat niet per definitie gezond hoeft te zijn.

Dit heb al met m'n tweede M635 ondervonden. En jullie?

/Over de knoppen onder de touchpad heb ik het dus, niet de aparte muis. :)

[ Voor 14% gewijzigd door S03 op 14-10-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup ik heb het zelfde probleem met de linkermuis knop, deze reageert niet even goed als de rechter. (niet dat ik me er aan stoor, gebruik toch nooit de touchpad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-07 22:09

S03

Het zit 'em dan in de hele serie zo. Dit kan geen toeval zijn. MSI zegt dat er wat spreiding tussen zit, dus schadelijk is het niet. Wel van die (kleine) dingen waar je je aan kan ergeren, ook al gebruik je de knop zelf niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
Meer nieuws over me defecte laptop.
Heb hem afgelopen donderdag terug gekregen en het probleem leek verholpen te zijn.
Toen ik hem vrijdag aan wou zetten was het probleem erweer, ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat ik de lader er de hele nacht aan had hangen.
En de accu truuc gebruikt en hij werkt weer.
Gewoon netjes afgesloten en zaterdag ochtend gaf hij het probleem weer en zwaar de P in dus heb zojuist gebeld.

De aardig mensen van msi wisten mij te vertellen dat er een mobo was vervangen, dat ze niet wisten wat het probleem was dus dat het makkelijkste en de snelste oplossing was om mij een nieuwe laptop te sturen :D:D:D

Ondanks de problemen vind ik het service dat ze een nieuwe sturen en ook hebben ze erg goed bereikbare klantenservice met vriendelijke mensen die je ook binnen no time terug bellen als ze wat voor je uitgezocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik heb het ook inmiddels twee keer gehad dat ik er de accu uit moest halen om 'm op te starten of uit de slaapstand te halen. Maar ik lig er niet zo wakker van.

Nu ik de laptop wat langer heb, moet ik zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de batterijduur en de stevigheid. Ik heb gisteren een volledige dvd op accu gekeken, waarna ik (volgens Windows) nogsteeds 22 minuten aan batterij over had.

Wireless werkt ook prima, al is het sweex routertje wat ik bij mijn vriendin neergepleurt heb echt waardeloos. Mijn eigen linksys is 10x beter.

Wat betreft de warmte: ik was bang dat, na een tijdje aangestaan te hebben, je geen briefje/mailtje/... kon typen zonder daarna naar Beverwijk te moeten, maar het valt reuze mee. Waar bij andere laptops de toetsen na een tijdje aanstaan een rode gloed geven, blijven deze acceptabel en zeer werkbaar. Als je 'm op schoot zet, moet je wel je benen een beetje uit elkaar doen, anders krijg je het daar wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb geen verschil kunnen vinden tussen de linker en rechter muisknop. Keb ook geen last meer gehad van de accu.
Ik heb laatst wel naar msi gebeld over of en wanneer er extra garantie te koop was, maar dat konden ze nog niet zeggen. Wel zaten ze er dus over na te denken om extra garantie te gaan verkopen.
Ook bevestigden ze daar dat ze niet moeilijk deden over als dat garantiestikkertje op de onderkant kapot was (i.v.m. plaatsing van extra geheugen).

Overigens, hoe zit dat met een turion en geheugen? Kan er ook pc2700 in? Of moet het pc3200 zijn.

cpuz geeft aan dat het op pc2700 draait, maar er zou een 200mhz fsb inzitten; althans, afaik heeft een turion een 200mhz bus. Dan kom je toch uit op 3200? (of ben ik gek ? :) )

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 18-10-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Van Salland Automatisering deze reactie gekregen (ging wel over een S270).

MSI biedt wel de mogelijkheid voor klanten om zelf hun garantie uit te breiden, door direct contact met MSI. Voor meer informatie kunt u terecht op:
http://www.msicomputer.com/support/sup_NBService.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem van die accu heb ik 2x gehad maar de afgelopen 2 weken is het niet meer gebeurd. Laptop blijft ook erg koel aan de boven kant, wordt alleen warm aan de onderkant. Maar zijn hier mensen die de hdd hebben vervangen door een 7200rpm exemplaar? Hoe is de warme productie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Kickje*
Hopelijk krijg ik zaterdag deze super mooie laptop. Ik vraag me alleen af, hoelang doen jullie met de accu als je een beetje word doet, en hoelang als je full time gamed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein kickje.
Ik heb gister m'n nieuwe notebook opgehaald, en ik heb toen na een paar uur een verse windows erop gezet. Het probleem alleen is dat hij de Bluetooth niet wil installeren. Ik krijg een error dat de modem niet is geinstalleerd, terwijl dit wel het geval is. Ik heb 3 verschillende drivers geprobeerd, maar niks helpt :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

voor bluetooth moet je de bluesoleil drivers nemen (ja, crappy drivers zijn dat).
Deze zitten in de wlan driver package die je van de msi site kan downloaden.

De agere modem driver (de normale analoge modem die er in zit) heeft er niets mee te maken.
Vergeet niet voordat je de drivers gaat installeren eerst bluetooth aan te zetten. (2e knopje naast de powerknop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mr_petit schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:59:
voor bluetooth moet je de bluesoleil drivers nemen (ja, crappy drivers zijn dat).
Deze zitten in de wlan driver package die je van de msi site kan downloaden.

De agere modem driver (de normale analoge modem die er in zit) heeft er niets mee te maken.
Vergeet niet voordat je de drivers gaat installeren eerst bluetooth aan te zetten. (2e knopje naast de powerknop)
is het batterij- opstartprobleem al uit de wereld bij deze laptop?
en hoe is het beeldscherm van de m635 kwa duidelijkheid/inkijkhoek enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat batterij opstartprobleem heb ik nooitgehad (nou ja, 1 keer; misschien zat de battery er niet goed in).

En tsja, het beeldscherm... Persoonlijk vind ik dat alle TFT's een slechte inkijkhoek hebben, en laptops in het bijzonder. Vaak kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat lichtopbrengst en inkijkhoek omgekeerd rechtevenredig met elkaar zijn. (dus zijn alle laptopttschermen slecht).
Ook heb ik het idee dat het een 25ms scherm is, wat bij laptops eigenlijk wel mainstream is. Met films kijken merk je het niet, maar BF2 is toch wat onduidelijker dan op m'n gewone monitor (iiyama 10ms tft).
Van de befaamde "weerspiegeling"heb ik onder de meeste omstandigheden geen last. De kleurweergave / helderheid / contrast van het scherm vind ik goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost, het bleek een brakke windows te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 10:16

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

*kick*

Ik heb mijn M635 besteld in duitsland bij www.alb-computer.de, daar kun je de notebook zelf configureren en de prijs is een stuk lager als in nederland :D En het bedrijf reageert snel en in het engels op e-mails :)

Ik heb de volgende config besteld:

AMD Turion MT-34
80 GB 5400 RPM HD
DVD-RW 8x DL
1024 MB RAM PC3200
WLAN + Bluetooth
Pixelgarantie (half jaar ist geloof ik)
Garantie Pickup NL

En dit alles kost slechts 1365 euro incl. verzendkosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie setup :).

Ik ben ook nog ergens achter gekomen, als je MSI Nederland mailt, kan je geheel gratis een afstandsbediening krijgen :). Die past in het PCMIA slot.

Afbeeldingslocatie: http://hardwarezone.com/img/data/articles/2005/1762/remotecontrol.jpg

• cimbom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Code Addict schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:20:
*kick*

Ik heb mijn M635 besteld in duitsland bij www.alb-computer.de, daar kun je de notebook zelf configureren en de prijs is een stuk lager als in nederland :D En het bedrijf reageert snel en in het engels op e-mails :)

Ik heb de volgende config besteld:

AMD Turion MT-34
80 GB 5400 RPM HD
DVD-RW 8x DL
1024 MB RAM PC3200
WLAN + Bluetooth
Pixelgarantie (half jaar ist geloof ik)
Garantie Pickup NL

En dit alles kost slechts 1365 euro incl. verzendkosten :D
Ik heb het ook daar besteld.

AMD Turion MT-40
60 GB 7200 RPM HD
DVD-RW 8x DL
1024 MB RAM PC3200
WLAN + Bluetooth
Garantie Pickup NL

En betalen aan de bezorger.., 1546 euro totaal.
Net gemailed in het engels en ze sturen het maandag.
Alleen ben ik bang dat ik het toetsenbord moet vervangen als het een duitse toetsenbord is.
Hoop dat het wel makkelijk kan gebeuren dat vervangen.

Gratis afstandbediening? LEUK

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 10:16

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

cimbom schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:36:
[...]

Ik heb het ook daar besteld.

AMD Turion MT-40
60 GB 7200 RPM HD
DVD-RW 8x DL
1024 MB RAM PC3200
WLAN + Bluetooth
Garantie Pickup NL

En betalen aan de bezorger.., 1546 euro totaal.
Net gemailed in het engels en ze sturen het maandag.
Alleen ben ik bang dat ik het toetsenbord moet vervangen als het een duitse toetsenbord is.
Hoop dat het wel makkelijk kan gebeuren dat vervangen.

Gratis afstandbediening? LEUK
Ik heb ze gevraagd of ze ook de laptop konden leveren met een UK keyboard, en dat kon dus, alleen kost dat wel 20 euri's extra. Maar dat heb ik er wel voor over :)
Pagina: 1 2 Laatste